Marcolin, een wereldwijd toonaangevend bedrijf in de brillenindustrie, viert zijn 60e verjaardag. Op woensdag 22 september 2021 diende de Salone d'Onore van Triennale Milano als adembenemend decor voor "LOOK AT ME NOW", het feestelijke evenement ter ere van de 60e verjaardag van Marcolin, waar het bedrijf 60 jaar groei en expansie vierde door te spreken over het heden en tegelijkertijd te kijken naar de toekomst en haar uitdagingen. De woorden van CEO & General Manager Fabrizio Curci en van verschillende partners die videogroeten zonden, brachten hulde aan de expertise van een Italiaans bedrijf waarvan de geschiedenis is gebouwd op vakmanschap en een constante zoektocht naar technologische innovatie. Vakmanschap en technologie zijn de twee zielen van het bedrijf en de kernbegrippen van de nieuwe vieringsvideo ter gelegenheid van de 60e verjaardag, die op het evenement in première ging.
De gasten werden begroet door journaliste en tv-presentatrice Mia Ceran, die als "Master of Ceremony" op briljante wijze deze fygitale avond verzorgde, die naast de gasten die fysiek aanwezig waren op de Triennale, ook werd bijgewoond door een grote groep mensen in livestream van over de hele wereld.
Onder de gasten waren de Italiaanse actrices Cristiana Capotondi, Isabella Ferrari en Nicoletta Romanoff, een selectie van internationale mode-influencers & talenten, partners en journalisten aanwezig. Triennale Milano, de thuishaven van design, architectuur en beeldende kunst bij uitstek, gelegen in het hart van Milaan, belichaamde perfect het erfgoed van Marcolin, een merk dat is gebouwd op vakmanschap en creativiteit als haar grondbeginselen.
Een elegante en essentiële omgeving waar verticale structuren en LED-componenten de ruimte karakteriseerden en omlijnden, en een spel van contrasten creëerden met de totaal witte sfeer van de Salone d'Onore.
De onbetwiste ster van de grote finale van het evenement was het Terrazza van de Salone d'Onore, een schilderachtig terras met uitzicht op de tuinen van het museum, waar hedendaagse kunst perfect samengaat met het weelderige groen van Parco Sempione.
Daar was een DJ-set was het hoogtepunt van de Grand Finale op het Terrazza, waar het Marcolin-logo, gereproduceerd als een 3 meter hoge structuur, de omgeving domineerde en de gevel oplichtte met een spectaculair lichtspel.
Een look voor het studeren, een andere voor na de schooluren...
De GUESS kids collectie is ideaal voor de kleintjes met een gevoel voor stijl. Deze reeks, geïnspireerd op de GUESS collectie voor volwassenen, valt in de smaak bij iedereen. Girly schalkse ‘cat eye’ glazen in trendy tweekleuren met rechthoekige klassieke glazen voor de jongens. Deze stijlvolle monturen zijn perfect aangepast aan de gezichten van kinderen.
MODEL GUESS KIDS GU9210 - 60 €
Deze leuke ‘cat eye’ zonnebril roept de stijl op van de Femme eyewear collectie. De armen hebben het GUESS plaatje-logo in metaal. Deze zonnebril die beschikbaar is in verschillende kleurcombinaties, is perfect voor jonge meisjes met gevoel voor stijl en karakter.
MODEL GUESS KIDS GU9205 - 85 €
Deze ronde en gemakkelijk te dragen bril voor jongens heeft een voorkant in acetaat en armen die zijn versierd met het GUESS logo op de zijkant en opvallende scharnieren. Komt voor in een unieke versie in twee kleuren voor een universele stijl.
MODEL GUESS KIDS GU9213 - 60 €
Deze moderne bril is perfect voor een dynamische en zelfzekere look. Ze heeft een klassieke vorm met een vierkante voorkant in plastiek, naast een detail in rubber in contrasterende kleuren op de armen met de logo G.
» Overstock Home wordt Juntoo - » Nieuw winkelconcept met focus op beleving, inspiratie en interieuradvies op maat
Er is een nieuwe Belgische speler op de meubelmarkt en het is een oude gekende: “Juntoo” – het voormalige Overstock Home – is klaar om de harten van interieurliefhebbers opnieuw te veroveren. Vanuit een nieuw concept waarin inspiratie en persoonlijkheid centraal staan, brengt Juntoo sterk Belgisch design aan toegankelijke prijzen. De meubelketen speelt hiermee in op een duidelijke behoefte van de consument die steeds meer zijn eigen stempel wil drukken op zijn interieur.
Beleving, inspiratie en personaliseerbaar interieur
Door 360°/allround in te zetten op inspiratie en beleving in de showrooms en de mogelijkheid voor klanten om meubelen te personaliseren naar eigen smaak, komt Juntoo tegemoet aan wat de consument vandaag wil: in zijn interieur een stukje van zichzelf terugvinden. Zo kunnen klanten hun eettafel personaliseren door verschillende tafelbladen en poten naar wens te combineren. Ook voor de bekleding van stoelen kunnen klanten zich uitleven met zich uitleven met wel 131 stoffen om uit te kiezen – het breedste aanbod van stoffen in België.
Dominique Motte, CEO van Juntoo: “Het laatste jaar zagen we dat de consument steeds meer aandacht besteedde aan de persoonlijke ‘match’ met een specifiek product. Het interieur is een verlenging van de eigen identiteit en een plek waar ze helemaal zichzelf kunnen zijn. Met Juntoo willen we tegemoetkomen aan deze behoefte door ons productassortiment aan te passen en de consument toe te laten hun meubelen een eigen persoonlijke toets te geven. Zo krijgen ze de kans om van hun huis een echte thuis te maken, waar ze zelf tot rust kunnen komen, maar evengoed kunnen genieten in het gezelschap van familie en vrienden.”
Sterk, Belgisch en toegankelijk design
Juntoo mag dan wel een nieuwe naam op de Belgische interieurmarkt zijn, maar kan dankzij moederbedrijf Beliving, gekend van onder meer Overstock Garden en Exterioo tuinmeubelen, teren op meer dan 20 jaar ervaring in de meubelmarkt.
Dominique Motte, CEO van Juntoo: “Juntoo is niet enkel een nieuwe naam voor Overstock Home, het is een volledig nieuw merk. We gaan met Juntoo voor een totaal andere aanpak en zetten in onze winkels echt in op ‘retail theatre’: onze klanten inspireren en hen laten beleven hoe hun interieur er kan uitzien met onze meubelen. Zo kunnen klanten onder meer terecht bij showroommedewerkers die interieuradvies op maat geven. Daarnaast ontwerpen we onze meubelen zelf, waardoor we kort op de bal kunnen spelen qua trends. Dankzij onze sterke online aanwezigheid kunnen we die ook via de digitale weg tot in de woonkamer van de consument brengen. ”
Juntoo springt er dus niet alleen uit vanwege de moduleerbaarheid van haar meubels. Door een eigen design team dat sterk inspeelt op de trends van het hier en nu, kan het merk twee keer per jaar een nieuwe collectie op de markt brengen. Telkens met een karakteristieke en puur Belgische Juntoo twist. Doordat Juntoo overigens rechtstreeks met fabrikanten samenwerkt en er dus geen sprake is van tussenpartijen, kan het bedrijf een scherpe prijsvoering hanteren op haar producten. Zo wordt investeren in een uniek en tijdloos meubel en het creëren van een interieur dat naadloos aansluit bij de eigen persoonlijkheid voor iedereen toegankelijk. Geïnteresseerde klanten kunnen vanaf 1 oktober een bezoek brengen in een van de 16 gloednieuwe en vernieuwde Juntoo showrooms in België.
voor het nieuwste K3-gezicht in het splinternieuwe regenboogjurkje of uniseks jogger
Belgische retailer verkoopt exclusief nieuwe 'K2 zoekt K3'-outfit voor kinderen. Al enkele weken zoeken België en Nederland samen met K3'tjes Marthe en Hanne naar een waardige vervanger of vervangster van Klaasje. Belgische moderetailer JBC zorgt er ook dit jaar voor dat meisjes en jongens dit in de iconische K3-outfit kunnen doen. Het premium regenboogjurkje en de jogger voor jongens en meisjes, voor het eerst in een hippe blauwe kleur, zijn vanaf vandaag exclusief in de JBC winkels en op de webshop te verkrijgen. Dit jaar kan iedereen supporteren voor zijn of haar favoriete nieuwe K3’tje in echte K3-stijl.
Alle kle(u)ren van de regenboog… Studio 100 stelde de nieuwe podiumoutfits van K3 voor, die Belgische fans voor het eerst konden bewonderen in de 'K2 zoekt K3' aflevering van 25 september. Naar goede gewoonte brengt JBC exclusief kwaliteitsvolle, matching outfits voor de kleinste fans uit, zodat zij hun favoriete kandidaat om Marthe en Hanne te vervoegen, kunnen aanmoedigen in ware K3-stijl.
De collectie bestaat uit een blauwe regenboogjurk en nu voor het eerst ook een sweater met regenboogprint en bijpassende jogger van topkwaliteit voor zowel jongens als meisjes vanaf 2 jaar. Voor het eerst in K3-geschiedenis wordt er afgestapt van het klassieke wit en gekozen voor een intens blauwe kleur. De iconische regenboog blijft de blikvanger. Om de podiumoutfit te vervolledigen, zijn er ook blauwe kousen met een regenboograndje. Perfect om in te springen en dansen op je favoriete K3 hits.
Praktisch : Prijzen en matenrange: Kleedje: €27,50 - maat 98-140 - Sweater: €24,95 - maat 92-128 - Broek: €19,95 - maat 92-128 - Kousen: €3,95 - maat 23/26-31/34. De collectie is beschikbaar in de JBC winkels en online in maat 92 tot 128. De kleedjes in maat 146 en 152, de sweater in maat 134 en 140 en de jogger in maat 134 en 140 zullen in de loop van oktober beschikbaar zijn.
Everyday Holiday: A.S.Adventure met een touch van Tom Van Der Borght
Outdoor materiaal saai? Think again. Al zeker niet als een fashion designer ermee aan de slag gaat. A.S.Adventure en ontwerper Tom Dan Der Borght werden aan elkaar gekoppeld voor A/Part, een campagne van Stad Antwerpen, MoMu en Flanders DC. Resultaat zijn een kleurrijke poncho en drie Klean Kanteen drinkflessen. Anything but boring!
De poncho en drinkflessen van Tom Van Der Borght worden exclusief verkocht bij A.S.Adventure Antwerpen, van 4 tot en met 20 november.
Wat is A/Part?
A/Part maakt deel uit van het heropeningsprogramma van MoMu (ModeMuseum). Gedurende het hele najaar wordt het vernieuwde museum gevierd met een ambitieus programma dat de Antwerpse modesector in het algemeen in de kijker zet. Voor A/part werden 20 gerenommeerde ontwerpers - zoals Raf Simons en Walter Van Beirendonck - gelinkt aan retailers uit de Antwerpse omgeving. Zo kwamen A.S.Adventure en Tom Van Der Borght samen.
“Ik wou geen klassieke modepartner”, zegt Tom. “In samenspraak met de curator Baloji kwamen we uit bij A.S.Adventure, waar ik onmiddellijk een goede klik mee had.” Wie A.S.Adventure zegt, denkt natuurlijk aan outdoor en daar ging Tom ook mee aan de slag.
Everyday Holiday, ook in een moeilijk jaar
“De samenwerking verliep tijdens de lockdown. Dus in de designs zit ook mijn persoonlijke reflectie aan het afgelopen jaar.” Ook voor Tom was het een jaar van zoeken naar andere manieren om te ontspannen. “We konden plots niet meer reizen, we zaten wat vast,” legt Tom uit. “Maar langs de andere kant, bood de situatie ook een kans om de eigen omgeving te herontdekken.” En dat past mooi in de boodschap van A.S.Adventure dat avontuur overal te ontdekken valt.
De insteek die Tom bedacht was ‘Everyday Holiday’. Om het outdoor gegeven van A.S.Adventure te benadrukken, kwam hij op de proppen met een padded poncho en designs voor drie Klean Kanteen drinkflessen. “Het kleurrijke is mijn handelsmerk, maar ik wilde ook het positieve benadrukken”, vertelt Tom. Everyday Holiday, soms moet je gewoon eens om de hoek kijken voor avontuur.
A.S.Adventure x Tom Van Der Borght
Stijlvol en knus aan het kampvuur. Deze warme outdoor poncho trek je snel aan, houdt je warm en droog en kan je ook gebruiken als deken. Het stuk is unisex & one size fits all. Het is waterafstotend en packable en heeft een synthetisch vulling. De prijs bedraagt €89,95.
Ideaal voor avontuur in het wild of in de stad. De Klean Kanteen Classic Vacuum Insulated Loop drinkfles in drie designs houdt je drankje 20u warm of 50u koud. De flessen zijn 100% lekvrij en hebben een inhoud van 592 ml. De prijs bedraagt €39,95.
Inspireer een dierbare of jezelf het geluk te vinden in de kleine dingen met The Ritual of Advent Kalender, waarmee je de dagen tot Kerstmis aftelt. Elke adventskalender bevat 24 luxe cadeautjes en vreugdevolle momenten die jou en je huis oplichten, waaronder vier mini- adventskaarsen op elke zondag en andere speciale producten die exclusief voor The Ritual of Advent zijn ontworpen. Ontdek achter elk deurtje een ritueel en geniet van bijzondere momenten tot Kerstmis.
Tijdens de feestdagen draait het om geluk en brengt het geven van cadeaus aan geliefden veel vreugde. The Ritual of Advent maakt het mogelijk om tijdens de feestdagen vreugde te verspreiden; of je het nu cadeau doet aan een dierbare of jezelf ermee verwent.
The Ritual of Advent - 3D Advent Calendar
Het kerstseizoen zit vol feestelijke momenten en tradities. Ze hebben allemaal één ding gemeen: we delen ze met de mensen van wie we houden. Tel de dagen tot Kerstmis af met dit goudglanzende adventsdorp gevuld met 24 geschenken. Het kan een drukke tijd zijn maar daardoor is het extra belangrijk om te genieten van de kleine momenten van vreugde die het leven te bieden heeft. Deze versie van de adventskalender bevat luxe cadeautjes, zoals de nieuwe The Ritual of Mehr Body Mousse to Oil, een aantal Mini Candles uit de Private Collection, Sakura - Rêve de Hanami Eau de Parfum, The Ritual of Oudh Foaming Shower Gel en nog veel meer goodies. De 3D Adventskalender bevat producten ter waarde van totaal € 150,-, maar de prijs is slechts € 89,90
The Ritual of Advent - 2D Advent Calendar
De luxe geschenkverpakking van The Ritual of Advent 2D Adventskalender is het perfecte cadeau voor een vriendin of familielid, of gewoon voor jezelf. Deze traditionele adventskalender bevat 24 luxe cadeautjes, die je eraan herinneren de feestdagen te vieren door te genieten van de kleinste dingen. Achter elk deurtje vind je een heerlijk geurend geschenk om lichaam, geest en ziel te verwennen. Geniet van 24 betekenisvolle momenten. Elke dag verschijnt er een nieuwe verrassing, zoals The Ritual of Mehr Mousse to Body Oil, The Ritual of Jing Hand Balm en een aantal Mini Candles uit de vernieuwde Private Collection. De 2D Adventskalendar bevat een totale productwaarde van € 120,- maar is al verkrijgbaar voor € 59,90.
The Ritual of Advent 2D en 3D Adventskalenders zijn online verkrijgbaar via RITUALS.com en bij Rituals Cosmetics-winkels, geselecteerde warenhuizen en geselecteerde Rituals-winkels op reislocaties en duty-free winkels.
Carolina Herrera doet een gedurfde zet met de Superstar Collector's Edition: voor het eerst brengt zij haar twee beroemde Good Girl en Bad Boy geuren samen in één gelimiteerde editie.
Klaar om de hemel te bestormen: beide geuren zijn gevangen in zilveren flacons met een persoonlijk design. De legendarische Good Girl stiletto keert terug, nu met een oogverblindende glitterafwerking. En de bliksemschicht, met z'n eigen plekje in het Bad Boy-universum, meldt zich in een nieuw design met een flacon van sprankel spiegelend chroom. Carolina A. Herrera, Creative Director of Fragrances bij House, beschouwt de nieuwkomers als "pure sensualiteit overgoten met bruisende energie, een ode aan de sterren die van nature zelfvertrouwen ademen."
Zilver vormt al van oudsher een bron van inspiratie voor de ware superster: Carolina Herrera in eigen persoon. Haar liefde voor de glamour van Hollywood draagt ze al stralend uit sinds haar eerste collectie in 1981 - destijds gebruikte ze ook al veel metallic materialen. Op veel prachtige foto's draagt zij diezelfde tinten, terwijl ze volop geniet van onstuimige nachten in de roemruchte New Yorkse Studio 54. Wes Gordon, de huidige Creative Director, geeft deze beelden en materialen een eigen plek in zijn verhalende visie: hij tilt het ongebreidelde enthousiasme van New York en haar nachtleven rechtstreeks naar de 21-ste eeuw.
Samen geven ze gestalte aan het tegendraadse karakter dat beide geuren kenmerkt. Subtiele aroma's van ingrediënten, glanzend als zilver, spelen in de geur een spel van goed en kwaad, van licht en schaduw. Bij het componeren van deze authentieke geuren vonden parfumeurs Louise Turner en Quentin Bisch vooral inspiratie in de fascinerende dualiteit van de eigentijdse vrouw, en de uitdagende mix van licht en schaduw in de aard van de moderne man.
In de reclamecampagne komen de twee karakters samen die symbool staan voor de geuren en waarvan de paden elkaar kort gekruist hadden in de oorspronkelijke Bad Boy-film. De immer ondoorgrondelijke Karlie Kloss treedt weer aan als de belichaming van Good Girl, in een outfit die net zo oogstrelend en sexy is als de flacon. Volgens Wes Gordon is de Herrera-vrouw 'nergens bang voor, vol zelfvertrouwen en altijd de mooiste vrouw, waar dan ook'. Karlie Kloss is de ultieme rockchick in deze opzienbarende outfit, die speciaal voor deze campagne werd ontworpen. Met zijn onweerstaanbaar intrigerende blik geeft acteur Ed Skrein er een volstrekt eigen draai aan. Hij straalt pure Hollywood-glamour uit met zijn natural cool en nonchalante charme.
Carolina Herrera verleidt je met de spirit van Good Girl en Bad Boy en zet zichzelf neer als trendsetter in de wereld van parfums. Deze collector's edition is ontwikkeld om het leven te vieren en jou eraan te herinneren dat iedereen z'n eigen Superstar is.
Carolina Herrera Good Girl Superstar collector editie is vanaf 27 september 2021 exclusief beschikbaar bij: ICI Paris XL in Belgie - ICI Paris XL en zelfstandige parfumerieën in Luxemburg
Carolina Herrera Bad Boy Superstar collector editie is vanaf 27 september 2021 exclusief beschikbaar bij ICI Paris XL in Belgie - ICI Paris XL in Luxemburg
Good Girl : Eau de Parfum Superstar Collector 80ml - 126,60€ // Bad Boy : Eau de Toilette Superstar Collector 100ml - 104,60€
The Guess Activewear FW21 collection is full of daring spirit with head-turning, bold looks that are ready for adventure. For the GUESS woman, luxurious everyday styles meets feminine, technical garments. Meanwhile, the GUESS man is ready for the great outdoors with comfortable, high-performance looks with retro chic touches.
Womenswear
The new preppy fitness squad is here! The womenswear collection consists of 4 themes of new contemporary styles. Soft touch fleece and oversize silhouettes are finished in fashion tones and neutrals.Confident hyper pink tones, pure colors and winter pastels create an eye-catching palette, while microfiber and nylon basics allow complete freedom of movement. An oversized monochromatic aesthetic meets minimalism with high-performance, lightweight fabrics boasting multifunctional waterproofing and breathability. Luxurious and technical, statement activewear uses overstructured shapes that borrow tech(u)tility detailing and eveningwear finishes with sparkle and luxe fabrics.
Menswear
The menswear Activewear borrows from the world of tennis, playing with eighties and nineties retro style and touches of acetate. Technical detailing and athletic finishes ensure high performance garments. The collection took also inspiration of the American national parks and retro climbing cool, tones of earthen and desert colors are seen alongside high-performance fleece, nylon and scuba fabrics. Finally, a third, wintery theme embraces colder shades of grey and blue, while reflective fabrics and water repellent scuba result in high-performance garments that are finished with technical details. Touches of initial logo print add a luxe twist to a theme that is all set for action.
Vier Vlaamse traditionele streekproducten erkend: label STREEKPRODUCT.be
Putse janhagel uit Putte (Stabroek), Pompeschitterstaart en Pompeschitterspaté uit Dadizele en Belgische speculaas (Molentjes) uit Grazen mogen het label STREEKPRODUCT.be dragen. De Sectorgroep Streekproducten van VLAM keurde hun aanvraagdossier goed.
Er werden zes dossiers voorgelegd aan de Beoordelingscommissie, die samengesteld is uit specialisten uit alle voedingsdomeinen. Het advies van de Beoordelingscommissie werd vervolgens overgemaakt aan de Sectorgroep Streekproducten van VLAM, die besliste om vier producten te erkennen. De aanvragers mogen voortaan het label STREEKPRODUCT.be gebruiken op hun product en in hun communicatie. In West-Vlaanderen geeft de gemeente Moorslede haar traditionele streekproducten een duwtje. Verder zien we twee speculaasvarianten bij de nieuwkomers, eentje uit Antwerpen en eentje uit Vlaams-Brabant.
Vlaams minister van Landbouw en Voeding Hilde Crevits: “Onze streekproducten worden elke dag opnieuw met heel veel vakkennis en liefde gemaakt. Het is altijd uitkijken naar de nieuwe erkende producten. Vandaag is Vlaanderen vier nieuwe streekproducten rijker. Producten met een rijke lokale traditie die bij de consument in de smaak vallen en waar we terechte trots op mogen zijn.”
Putse janhagel - Aangeboden door Bakkerij De Schutter uit Putte (Stabroek)
“Janhagel” is naast een verwijzing naar “het gewone volk of Jan met de pet” ook een koekje dat nauw verwant is aan speculaas. Streekproducten kennen geen grenzen, de koekjes vind je vooral terug in Nederland, maar hier en daar stak het de grens over om bijvoorbeeld een vast onderdeel te worden van de Putse kermis.
Bakkerij De Schutter uit Putte (Stabroek) bakt al meer dan 75 jaar lang “janhagel”. De vorm van hun “Putse Janhagel” is traditioneel rechthoekig, ca. 3 cm breed op 6 cm lang. Het recept wijkt af van het Nederlandse recept, waar citroenrasp aan het deeg wordt toegevoegd en de koekjes bovenaan worden afgewerkt met amandelen en suiker. De Belgische variant is soberder met een “knobbelige” bovenzijde en smaakt uitgesproken naar muskaatnoot. Bakkerij De Schutter - www.bakkerijdeschutter.com
Pompeschitterstaart - Aangeboden door Bakkerij Patrick & Ann, Bakkerij Artisano en Tearoom De Klokke in Dadizele (Moorslede)
In 1975 werd in Dadizele gestart met een avondmarkt. Om volk te lokken werd aan de plaatselijke bakkers gevraagd om een taart te creëren. Het werd een taart met een vleugje West-Vlaamse humor. Voor de Pompeschitterstaart baseert men zich op een lokale sage over een kermisganger die zijn behoefte deed in de pompbak op het gemeenteplein …. De gemeente omarmde het verhaal en tot vandaag worden er nog steeds allerlei activiteiten georganiseerd rond de pompeschitter, hij prijkt bovendien in het logo van Toerisme Dadizele.
Pompeschitterspaté - Aangeboden door Keurslager ’t Torreke uit Dadizele
In 1995, 20 jaar na de Pompeschitterstaart, stellen de “Daiselse” slagers de Pompeschitterspaté voor. Ze brachten hem op smaak met bruin bier en pruimensap, het verhaal van de pompeschitter indachtig. De paté past in de traditie van West-Vlaamse patés, die een grove structuur hebben, eerder grijs van kleur zijn en goed gekruid. De duidelijke leversmaak wordt verzacht door het bier en verzoet door het pruimensap. Je kan hem nog kopen bij Keurslager ’t Torreke op de befaamde “Plaats” van Dadizele. Zowel de paté als de taart zijn nu het jaarrond beschikbaar, ook in enkele horecazaken. Toerisme Moorslede - www.toerismedadizele.be
Belgische speculaas : Aangeboden als Molentjes van Ambachtelijke Speculaasbakkerij Vanvuchelen uit Grazen
Om traditionele Belgische speculaas te maken heb je maar een beperkt aantal ingrediënten nodig: bloem, bruine kandijsuiker, vetstof, eieren, kaneel, rijsmiddel en zout. Toch verschilt het koekje van bakker tot bakker.
De “Molentjes” zijn het meest traditionele speculaasje in het uitgebreide gamma van speculaasbakker Erika Vanvuchelen. Het basisdeeg wordt enkel op smaak gebracht met kaneel, mag 24 u rusten op een koele plaats en krijgt zijn vorm met de speculaaswals. De speculaasjes worden donker gebakken aan 190°C zijn en zijn heel krokant. Andere erkende Belgische speculaasproducenten zijn Vermeiren Princips Speculoos, La Confiance, Borsbeekse speculoos en Aerts speculaas. Ambachtelijke speculaasbakkerij Vanvuchelen - www.grazensespeculaas.be
Vier Vlaamse traditionele streekproducten erkend: label STREEKPRODUCT.be
Putse janhagel uit Putte (Stabroek), Pompeschitterstaart en Pompeschitterspaté uit Dadizele en Belgische speculaas (Molentjes) uit Grazen mogen het label STREEKPRODUCT.be dragen. De Sectorgroep Streekproducten van VLAM keurde hun aanvraagdossier goed.
Er werden zes dossiers voorgelegd aan de Beoordelingscommissie, die samengesteld is uit specialisten uit alle voedingsdomeinen. Het advies van de Beoordelingscommissie werd vervolgens overgemaakt aan de Sectorgroep Streekproducten van VLAM, die besliste om vier producten te erkennen. De aanvragers mogen voortaan het label STREEKPRODUCT.be gebruiken op hun product en in hun communicatie. In West-Vlaanderen geeft de gemeente Moorslede haar traditionele streekproducten een duwtje. Verder zien we twee speculaasvarianten bij de nieuwkomers, eentje uit Antwerpen en eentje uit Vlaams-Brabant.
Vlaams minister van Landbouw en Voeding Hilde Crevits: “Onze streekproducten worden elke dag opnieuw met heel veel vakkennis en liefde gemaakt. Het is altijd uitkijken naar de nieuwe erkende producten. Vandaag is Vlaanderen vier nieuwe streekproducten rijker. Producten met een rijke lokale traditie die bij de consument in de smaak vallen en waar we terechte trots op mogen zijn.”
Putse janhagel - Aangeboden door Bakkerij De Schutter uit Putte (Stabroek)
“Janhagel” is naast een verwijzing naar “het gewone volk of Jan met de pet” ook een koekje dat nauw verwant is aan speculaas. Streekproducten kennen geen grenzen, de koekjes vind je vooral terug in Nederland, maar hier en daar stak het de grens over om bijvoorbeeld een vast onderdeel te worden van de Putse kermis.
Bakkerij De Schutter uit Putte (Stabroek) bakt al meer dan 75 jaar lang “janhagel”. De vorm van hun “Putse Janhagel” is traditioneel rechthoekig, ca. 3 cm breed op 6 cm lang. Het recept wijkt af van het Nederlandse recept, waar citroenrasp aan het deeg wordt toegevoegd en de koekjes bovenaan worden afgewerkt met amandelen en suiker. De Belgische variant is soberder met een “knobbelige” bovenzijde en smaakt uitgesproken naar muskaatnoot. Bakkerij De Schutter - www.bakkerijdeschutter.com
Pompeschitterstaart - Aangeboden door Bakkerij Patrick & Ann, Bakkerij Artisano en Tearoom De Klokke in Dadizele (Moorslede)
In 1975 werd in Dadizele gestart met een avondmarkt. Om volk te lokken werd aan de plaatselijke bakkers gevraagd om een taart te creëren. Het werd een taart met een vleugje West-Vlaamse humor. Voor de Pompeschitterstaart baseert men zich op een lokale sage over een kermisganger die zijn behoefte deed in de pompbak op het gemeenteplein …. De gemeente omarmde het verhaal en tot vandaag worden er nog steeds allerlei activiteiten georganiseerd rond de pompeschitter, hij prijkt bovendien in het logo van Toerisme Dadizele.
Pompeschitterspaté - Aangeboden door Keurslager ’t Torreke uit Dadizele
In 1995, 20 jaar na de Pompeschitterstaart, stellen de “Daiselse” slagers de Pompeschitterspaté voor. Ze brachten hem op smaak met bruin bier en pruimensap, het verhaal van de pompeschitter indachtig. De paté past in de traditie van West-Vlaamse patés, die een grove structuur hebben, eerder grijs van kleur zijn en goed gekruid. De duidelijke leversmaak wordt verzacht door het bier en verzoet door het pruimensap. Je kan hem nog kopen bij Keurslager ’t Torreke op de befaamde “Plaats” van Dadizele. Zowel de paté als de taart zijn nu het jaarrond beschikbaar, ook in enkele horecazaken. Toerisme Moorslede - www.toerismedadizele.be
Belgische speculaas : Aangeboden als Molentjes van Ambachtelijke Speculaasbakkerij Vanvuchelen uit Grazen
Om traditionele Belgische speculaas te maken heb je maar een beperkt aantal ingrediënten nodig: bloem, bruine kandijsuiker, vetstof, eieren, kaneel, rijsmiddel en zout. Toch verschilt het koekje van bakker tot bakker.
De “Molentjes” zijn het meest traditionele speculaasje in het uitgebreide gamma van speculaasbakker Erika Vanvuchelen. Het basisdeeg wordt enkel op smaak gebracht met kaneel, mag 24 u rusten op een koele plaats en krijgt zijn vorm met de speculaaswals. De speculaasjes worden donker gebakken aan 190°C zijn en zijn heel krokant. Andere erkende Belgische speculaasproducenten zijn Vermeiren Princips Speculoos, La Confiance, Borsbeekse speculoos en Aerts speculaas. Ambachtelijke speculaasbakkerij Vanvuchelen - www.grazensespeculaas.be
Vier Vlaamse traditionele streekproducten erkend: label STREEKPRODUCT.be
Putse janhagel uit Putte (Stabroek), Pompeschitterstaart en Pompeschitterspaté uit Dadizele en Belgische speculaas (Molentjes) uit Grazen mogen het label STREEKPRODUCT.be dragen. De Sectorgroep Streekproducten van VLAM keurde hun aanvraagdossier goed.
Er werden zes dossiers voorgelegd aan de Beoordelingscommissie, die samengesteld is uit specialisten uit alle voedingsdomeinen. Het advies van de Beoordelingscommissie werd vervolgens overgemaakt aan de Sectorgroep Streekproducten van VLAM, die besliste om vier producten te erkennen. De aanvragers mogen voortaan het label STREEKPRODUCT.be gebruiken op hun product en in hun communicatie. In West-Vlaanderen geeft de gemeente Moorslede haar traditionele streekproducten een duwtje. Verder zien we twee speculaasvarianten bij de nieuwkomers, eentje uit Antwerpen en eentje uit Vlaams-Brabant.
Vlaams minister van Landbouw en Voeding Hilde Crevits: “Onze streekproducten worden elke dag opnieuw met heel veel vakkennis en liefde gemaakt. Het is altijd uitkijken naar de nieuwe erkende producten. Vandaag is Vlaanderen vier nieuwe streekproducten rijker. Producten met een rijke lokale traditie die bij de consument in de smaak vallen en waar we terechte trots op mogen zijn.”
Putse janhagel - Aangeboden door Bakkerij De Schutter uit Putte (Stabroek)
“Janhagel” is naast een verwijzing naar “het gewone volk of Jan met de pet” ook een koekje dat nauw verwant is aan speculaas. Streekproducten kennen geen grenzen, de koekjes vind je vooral terug in Nederland, maar hier en daar stak het de grens over om bijvoorbeeld een vast onderdeel te worden van de Putse kermis.
Bakkerij De Schutter uit Putte (Stabroek) bakt al meer dan 75 jaar lang “janhagel”. De vorm van hun “Putse Janhagel” is traditioneel rechthoekig, ca. 3 cm breed op 6 cm lang. Het recept wijkt af van het Nederlandse recept, waar citroenrasp aan het deeg wordt toegevoegd en de koekjes bovenaan worden afgewerkt met amandelen en suiker. De Belgische variant is soberder met een “knobbelige” bovenzijde en smaakt uitgesproken naar muskaatnoot. Bakkerij De Schutter - www.bakkerijdeschutter.com
Pompeschitterstaart - Aangeboden door Bakkerij Patrick & Ann, Bakkerij Artisano en Tearoom De Klokke in Dadizele (Moorslede)
In 1975 werd in Dadizele gestart met een avondmarkt. Om volk te lokken werd aan de plaatselijke bakkers gevraagd om een taart te creëren. Het werd een taart met een vleugje West-Vlaamse humor. Voor de Pompeschitterstaart baseert men zich op een lokale sage over een kermisganger die zijn behoefte deed in de pompbak op het gemeenteplein …. De gemeente omarmde het verhaal en tot vandaag worden er nog steeds allerlei activiteiten georganiseerd rond de pompeschitter, hij prijkt bovendien in het logo van Toerisme Dadizele.
Pompeschitterspaté - Aangeboden door Keurslager ’t Torreke uit Dadizele
In 1995, 20 jaar na de Pompeschitterstaart, stellen de “Daiselse” slagers de Pompeschitterspaté voor. Ze brachten hem op smaak met bruin bier en pruimensap, het verhaal van de pompeschitter indachtig. De paté past in de traditie van West-Vlaamse patés, die een grove structuur hebben, eerder grijs van kleur zijn en goed gekruid. De duidelijke leversmaak wordt verzacht door het bier en verzoet door het pruimensap. Je kan hem nog kopen bij Keurslager ’t Torreke op de befaamde “Plaats” van Dadizele. Zowel de paté als de taart zijn nu het jaarrond beschikbaar, ook in enkele horecazaken. Toerisme Moorslede - www.toerismedadizele.be
Belgische speculaas : Aangeboden als Molentjes van Ambachtelijke Speculaasbakkerij Vanvuchelen uit Grazen
Om traditionele Belgische speculaas te maken heb je maar een beperkt aantal ingrediënten nodig: bloem, bruine kandijsuiker, vetstof, eieren, kaneel, rijsmiddel en zout. Toch verschilt het koekje van bakker tot bakker.
De “Molentjes” zijn het meest traditionele speculaasje in het uitgebreide gamma van speculaasbakker Erika Vanvuchelen. Het basisdeeg wordt enkel op smaak gebracht met kaneel, mag 24 u rusten op een koele plaats en krijgt zijn vorm met de speculaaswals. De speculaasjes worden donker gebakken aan 190°C zijn en zijn heel krokant. Andere erkende Belgische speculaasproducenten zijn Vermeiren Princips Speculoos, La Confiance, Borsbeekse speculoos en Aerts speculaas. Ambachtelijke speculaasbakkerij Vanvuchelen - www.grazensespeculaas.be
Julie Vermeire tekent eerste kledingcollectie voor CKS
CKS x Julie Vermeire
Belgisch fashionlabel CKS werkt voor hun FW21-seizoen samen met drie bekende gezichten. Naast de eco-responsible collab met Loredana Falone van Wearable Stories en de mannencollectie van topchef Marcelo Ballardin, tekent TV-persoonlijkheid, danseres en TikTok-ster Julie Vermeire een on-trend capsule voor tieners. De collectie is beschikbaar vanaf 21/10 in de CKS-winkels en online via de webshop.
TV-persoonlijkheid, TikTok-ster en spring-in-het-veld Julie Vermeire moest niet lang nadenken wanneer CKS haar vroeg om samen een collectie te ontwerpen: “Ik ben fan van Belgische mode en ik vind het heel fijn om op deze manier ook mijn steentje bij te dragen aan lokaal en Belgisch kopen. Mijn volgers situeren zich ook in Vlaanderen, dus ze gaan mijn collectie meteen kunnen kopen en dragen. Ik kijk er al naar uit om dat te zien in het straatbeeld.”
De collab met CKS verliep erg vlot volgens Julie: “Kleding ontwerpen is een heel nieuw en leerrijk proces voor mij. Maar CKS luistert echt naar mijn ideeën en mening. Ze begeleiden mij doorheen het hele designproces. Ik kijk ernaar uit om de stuks straks ook in het echt te proberen en ze van op papier tot leven te zien komen.”
Julie Vermeire haalde haar inspiratie voor deze collectie uit haar dagelijkse leven. Kleding waarin ze zichzelf graag ziet en die ze zelf graag draagt. De items zijn makkelijk onderling te combineren, zowel sportief als casual.
Resultaat? Een urban style die tegelijk vrouwelijk en erg draagbaar is. Een zacht roze-grijze tartan print wordt gecombineerd met oversized cuts en relaxte silhouetten. Julie integreerde ook een eigen handgeschreven quote in de collectie die haar persoonlijkheid volledig weerspiegelt: soul shine. De collab met Julie Vermeire straalt een streetwear vibe uit waarmee CKS tienermeisjes hoopt aan te spreken.
Deze collab brengt CKS' focus op tienermeisjes onder de aandacht. Naast de bestaande collecties voor vrouwen en kids, brengt het merk voor het eerst een tienercollectie uit, gericht op meisjes. Dit was nodig om tegemoet te komen aan de vraag van klanten en een groeiend potentieel in de markt. Het is een lijn die gecreëerd werd voor Generation Z, voor wie de WMN collectie vaak nog te volwassen is, en de kidscollectie te jong.
Het antwoord op de 6 belangrijkste praktische vragen bij de aankoop van een Spaanse casa
De grijze, sombere herfst- en wintermaanden staan voor de deur. Voor veel mensen is dat het sein om hun droom van een tweede verblijf in het zonnige zuiden te realiseren. Spanje, en meer bepaald de Costa Blanca, is voor de Belgen sinds jaren de populairste bestemming. Heb je ook koopplannen? Dan ben je zeker iets met de antwoorden die vastgoedorganisatie Provia geeft op de zes belangrijkste praktische vragen.
In Spanje kopen elk jaar 3.000 Belgen een tweede verblijf en de meerderheid doet dat aan de Costa Blanca. Ze zijn er na de Britten de grootste groep van buitenlandse kopers. De meeste verkiezen een stek dicht bij de zee of op een golfdomein. In tegenstelling tot andere nationaliteiten kopen Belgen veel nieuwbouw (33,6 %). Ze houden ook van veel ruimte: bijna 57 % heeft een appartement of huis dat groter is dan 80 m².
1. BIJ WIE KOOP JE AAN? Voor de aankoop kun je aankloppen bij een bouwbedrijf, projectontwikkelaar of makelaar. Zij willen in de eerste plaats verkopen, maar dat doen ze gelukkig niet op een agressieve manier, omdat ze weten dat dit contraproductief werkt. Ga bij voorkeur in zee met een ervaren iemand. In Spanje is het ook gebruikelijk om eens je een pand gevonden hebt een advocaat onder de arm te nemen. Die ontfermt zich over heel wat zaken die in België door een notaris worden uitgevoerd. Hij checkt alles tot in de puntjes, zodat je 100 procent veilig kunt kopen.
2. WAT GAAT HET KOSTEN? Iedereen heeft een budget voor ogen, maar het is goed om te weten dat er bovenop het aankoopbedrag nog bijkomende kosten zijn. Ze zijn op te delen in drie categorieën: belastingen, externe en juridische kosten. Qua belastingen moet je bij een nieuwbouw uitgaan van een btw van 10 % en nog eens 1,5 % zegelrecht voor het opmaken van een rechtsgeldige akte. Bij een herverkoop is er een overdrachtsbelasting van 10 %. De grootste externe kostenpost is de uitgave voor de notaris en voor het Spaanse eigendomsregister. Reken respectievelijk op zo’n 800 en 400 euro. De juridische kost slaat op het werk van de advocaat. Een bedrag van 1.000 tot 1.500 euro is gangbaar, maar vraag op voorhand een vrijblijvende offerte op. Het is mogelijk dat er nog wat extra’s bovenop komen voor het verkrijgen van een NIE-nummer (zie volgende tip) en het geven van een notariële volmacht.
3. WELKE DOCUMENTEN HEB JE NODIG? Het eerste wat je te doen staat, is een NIE-nummer aanvragen. NIE is de afkorting van número de identidad de extranjero en is een fiscaal identificatienummer dat je bij heel wat administratie moet vermelden. Doorgaans regelt de advocaat de aanvraag. Je kan hem, of een vertrouwenspersoon, een notariële volmacht geven. Zo kan die in jouw plaats documenten ondertekenen, zodat jij niet de hele tijd heen en weer moet reizen om dat te doen.
4. HOE VERLOOPT DE VERKOOP? Er wordt eerst een onderhandse overeenkomst opgesteld die juridisch bindend is. Laat ze daarom nalezen door je advocaat die nagaat of alles correct is. Vergewis je ervan dat de correcte prijs erin vermeld wordt en dat die identiek is aan het bedrag in de latere akte.
Na de ondertekening wordt alles voorbereid voor de uiteindelijke eigendomsakte: er wordt gecontroleerd of er geen schulden op het pand rusten, of alle kosten van de vereniging van mede-eigenaars vereffend zijn, of de onroerend goed-belasting betaald is, …De eigenlijke akte wordt ondertekend bij een notaris die je zelf mag kiezen. Je ontvangt een afschrift, terwijl de bank de originele eigendoms- en hypotheekakte in bewaring neemt. Die krijg jij na de aflossing. Is er geen hypotheek? Dan wordt de eigendomsakte overgemaakt na registratie in het eigendomsregister.
5. WAT MET DE BETALING? Pas bij de ondertekening van de gecontroleerde onderhandse overeenkomst moet je een voorschot overmaken. Voordien betaal je niets. Onder geen beding. Als jij de overeenkomst verbreekt, ben je het voorschot natuurlijk kwijt. Als de verkoper dat doet, dan heb je recht op een schadeloosstelling van tweemaal het bedrag van het voorschot, tenzij dit anders is bepaald. Na het verlijden van de akte moet het resterende bedrag vereffend worden op de manier zoals overeengekomen. Het is belangrijk dat je een gedetailleerde afrekening vraagt met de originele facturen en betaalbewijzen.
6. KAN IK AANKOPEN MET EEN KREDIET? Als je een hypotheek wilt aangaan, kun je daarvoor ook bij een Spaanse bank terecht. Die verwacht dat je in staat bent om een grote eigen inbreng te betalen en je zult ook een bewijs van inkomsten moeten voorleggen om aan te tonen dat je in de toekomst bij machte bent om de hypotheek af te lossen. De maximale looptijd is dertig jaar en het krediet moet afgelost zijn op het moment dat je de pensioenleeftijd bereikt.
PROVIA, opgericht op 4 november 1981, is de vereniging van projectontwikkelaars en Abaco Advisers van de provincie Alicante. Het is een private vereniging zonder winstoogmerk, waarbij de meeste projectontwikkelaars van de provincie Alicante zijn aangesloten. Het hoofddoel van deze vereniging is de bedrijfsontwikkeling en groei van haar leden te bevorderen door hun zakelijke belangen te verdedigen en hen te vertegenwoordigen. De vereniging fungeert ook als communicatiekanaal en gesprekspartner voor de overheid en de samenleving in het algemeen. Daartoe beschikt Provia over een solide, moderne organisatiestructuur en de nodige managementkwaliteiten om aan de behoeften van haar leden te voldoen.
Nieuwe collectie LEO Stone ook geschikt voor ingebouwde afzuigsystemen.
Na het succes van de revolutionaire downdraft kookpotten en -pannen van de GEM-collectie van BergHOFF breidt het Belgische kookmerk zijn downdraft aanbod uit. De nieuwe collectie LEO Stone van BergHOFF is eveneens geschikt voor een modern ingebouwd afzuigsysteem.
De potten en pannen van gegoten aluminium van LEO Stone zijn ook aangepast aan downdraft afzuigsystemen, dat wil zeggen: kookplaten met een geïntegreerde afzuiging. Dankzij deze nieuwe generatie potten en pannen wordt de stoom optimaal naar beneden geleid, waardoor geuren direct verdwijnen in de afzuiging en energie tijdens het koken wordt bespaard.
Downdraft kookplaten zijn in een mum van tijd zeer populair geworden. BergHOFF, het internationale merk van Belgische origine, was het eerste ter wereld dat speciaal voor deze moderne kookplaat met ingebouwd afzuigsysteem een aangepaste collectie potten en pannen ontwikkelde. De wereldwijd gepatenteerde technologie is gebaseerd op een speciale inkeping en luchtkanaal in de pot of pan en het deksel.
De nieuwe potten en pannen van de LEO Stone zijn het neusje van de zalm: stijlvol ontworpen, duurzame kwaliteit, licht in gewicht en dus ook geschikt voor de populaire kookplaat met afzuigsysteem. Het speciale downdraft deksel is ook handig om water af te gieten. De potten en pannen met hoogwaardige antiaanbaklaag hebben een glazen deksel met siliconen rand.
De volledige LEO Stone-reeks bestaat uit: braadpan (20, 24 en 28 cm), grillpan (26 cm), steelpan met deksel (18 cm), kookpot met deksel (20 x 9,5, 24 x 11 en 24 x 14 cm), sauteerpan (28 cm), en wok met deksel (28 cm).
BergHOFF is een internationaal merk van Belgische origine en maakt design keuken- en tafeluitrusting bereikbaar voor iedereen. Talrijke ontwerpen werden bekroond met internationale prijzen. Momenteel wordt het gamma van meer dan 1.500 producten verkocht in bijna 60 landen. Koop lokaal online: www.berghoff-belgium.be
• De ultieme winter cruisevakantie met een combinatie van ontdekkingen, traditie en cultuur, zon, strand en ontspanning - • MSC Bellissima biedt 7-nachten cruises aan in Saoedi-Arabië, Aqaba/Petra in Jordanië en Safaga/Luxor in Egypte, waarbij drie werelderfgoedlocaties van UNESCO worden aangedaan.
MSC Cruises kondigde aan dat MSC Bellissima haar aanwezigheid in Saoedi-Arabië en de Rode Zee zal verlengen voor het winterseizoen 2021/2022, na een zeer succesvol openingsseizoen in de regio deze zomer. MSC Bellissima en de routes in deze regio zijn erg populair gebleken sinds ze hier in juli vanuit Jeddah, Saoedi-Arabië, voor het eerst ging varen. Haar verdere inzet in de regio zal de cruise-ervaring verder uitbreiden voor gasten die op zoek zijn naar de ultieme winteruitstap. MSC Bellissima vervangt MSC Magnifica, die eerder gepland was om deze winter in de regio te varen.
Deze route voor de winter 21/22 is gloednieuw voor MSC Cruises en is de eerste in zijn soort. Het biedt internationale en lokale gasten unieke kansen om Saoedi-Arabië en Egypte per cruiseschip te ontdekken - met een bezoek aan cultureel rijke bestemmingen en ongerepte stranden zodat gasten de kans krijgen om zich onder te dompelen in de ongelooflijke geschiedenis en traditie van de regio. Vanaf 30 oktober 2021 biedt MSC Bellissima cruises van 7 nachten aan vanuit Jeddah, waarbij de havens van Ras Al Abyad, Aqaba voor Petra in Jordanië, Safaga voor Luxor in Egypte en dan AlWajh en Yanbu in Saoedi-Arabië worden aangedaan.
• De ultieme winter cruisevakantie met een combinatie van ontdekkingen, traditie en cultuur, zon, strand en ontspanning - • MSC Bellissima biedt 7-nachten cruises aan in Saoedi-Arabië, Aqaba/Petra in Jordanië en Safaga/Luxor in Egypte, waarbij drie werelderfgoedlocaties van UNESCO worden aangedaan.
MSC Cruises kondigde aan dat MSC Bellissima haar aanwezigheid in Saoedi-Arabië en de Rode Zee zal verlengen voor het winterseizoen 2021/2022, na een zeer succesvol openingsseizoen in de regio deze zomer. MSC Bellissima en de routes in deze regio zijn erg populair gebleken sinds ze hier in juli vanuit Jeddah, Saoedi-Arabië, voor het eerst ging varen. Haar verdere inzet in de regio zal de cruise-ervaring verder uitbreiden voor gasten die op zoek zijn naar de ultieme winteruitstap. MSC Bellissima vervangt MSC Magnifica, die eerder gepland was om deze winter in de regio te varen.
Deze route voor de winter 21/22 is gloednieuw voor MSC Cruises en is de eerste in zijn soort. Het biedt internationale en lokale gasten unieke kansen om Saoedi-Arabië en Egypte per cruiseschip te ontdekken - met een bezoek aan cultureel rijke bestemmingen en ongerepte stranden zodat gasten de kans krijgen om zich onder te dompelen in de ongelooflijke geschiedenis en traditie van de regio. Vanaf 30 oktober 2021 biedt MSC Bellissima cruises van 7 nachten aan vanuit Jeddah, waarbij de havens van Ras Al Abyad, Aqaba voor Petra in Jordanië, Safaga voor Luxor in Egypte en dan AlWajh en Yanbu in Saoedi-Arabië worden aangedaan.
De creaties van Kim Jacob Jewelry Design zijn voortaan ook beschikbaar in 'rosé verguld', voor een najaar vol tederheid en elegantie. De Belgische ontwerpster Kim Jacob creëert juwelen die zij als minimalistisch bestempelt maar die wel steeds een creatieve twist vertonen. De ontwerpster laat zich daarbij leiden door de ingevingen van het moment alsook door bestaande trends die ze naar haar hand zet met eigen unieke karaktertrekken.
Op vraag van een deel van haar groeiende klantenbestand besloot Kim recent om ook creaties in 'rosé verguld' aan te bieden, een kleur die ze nu ook standaard opneemt in één van haar collecties 'Less is More'. Rosé verguld brengt ons op een tedere, elegante en subtiele manier tot in het eindejaar, een feestelijke periode vol zachte en intieme momenten.
Leuk weetje: voor elke creatie uit rosé verguld die bij Kim Jacob Jewelry Design over de toonbank gaat, stort de ontwerpster 10% door naar Pink Ribbon. De samenwerking met deze organisatie is een logische match op het vlak van kleurgebruik maar zeker ook op het vlak van maatschappelijke betrokkenheid.
Kim Jacob heeft een gevarieerde achtergrond maar steeds met creativiteit als rode draad doorheen haar leven. Een eerste ondernemerservaring in de horeca alsook de opleidingen Fotografie (Sint-Lukas), Juwelenontwerp (Syntra) en Arts & Métiers (Jean Toussaint) wakkerden haar creatieve en ondernemende ambities verder aan. Dat leidde tot de oprichting van Kim Jacob Jewelry Design in maart 2020, een lancering die versneld werd door de coronacrisis. Met de opening van een eigen boetiek in haar thuisbasis Meise wil Kim Jacob een stevig fundament leggen voor de verdere ontwikkeling van haar label.
» 650.000 Think Pink-lintjes in 6.500 verkooppunten - » 2 euro per lintje integraal naar steun voor lotgenoten - » Bestel als retailer of particulier de Think Pink-lintjesbox
Laat je tijdig screenen: dat is de boodschap van het roze Think Pink-lintje. Naar aanleiding van de internationale borstkankermaand oktober lanceert de Belgische borstkankerorganisatie Think Pink opnieuw haar jaarlijkse lintjescampagne. Daarmee wil de vzw extra bewustwording creëren rond tijdig screenen om borstkanker voor te zijn, want een vroege opsporing is van levensbelang. Naast sensibiliseren heeft het lintje ook een emotionele waarde. Door een Think Pink-lintje op te spelden steek je iedereen die getroffen is door borstkanker een hart onder de riem.
Een vriendin, collega of familielid … 1 op de 8 krijgt borstkanker!
In ons land krijgt 1 op de 8 vrouwen borstkanker. Volgens de meest recente cijfers van de Stichting Kankerregister ontdekten artsen in 2019 bij 10.962 vrouwen en bij 95 mannen in ons land een borsttumor. ‘We zijn ervan overtuigd dat iedereen op een of andere manier wel al met de ziekte in aanraking is gekomen’, vertelt Think Pink-voorzitter Heidi Vansevenant. ‘Een vriendin, collega of familielid, van dichtbij of veraf. Ons land is wereldkampioen borstkanker, een triest record, niet? En toch laat 1 op de 3 Belgische vrouwen zich nooit screenen.’
Het Think Pink-lintje is vanaf deze week verkrijgbaar in meer dan 6.500 verkooppunten in ons land.
Eén lintje, één boodschap: laat je tijdig screenen!
Think Pink wil die cijfers veranderen en spoort met het Think Pink-lintje aan om je tijdig te laten screenen. Vroege opsporing is en blijft van levensbelang. In oktober kun je je solidariteit en je hart tonen, door het lintje op te spelden. Het lintje is de manier om iedereen die getroffen is door borstkanker een hart onder de riem te steken.
Adopteer een lintjesbox
‘Omdat we willen dat onze campagne toegankelijk is voor iedereen, kan iedereen gratis een lintjesbox aanvragen. Daarin zitten 100 lintjes. Je kunt de box op je werk, in je winkel of zaak plaatsen, maar evengoed lintjes verkopen aan vrienden en familie. We zijn heel dankbaar voor onze partners en de meer dan 1.000 sympathisanten die al een box adopteerden. Dankzij hen kunnen wij ook in 2022 lotgenoten blijven ondersteunen’, besluit Heidi Vansevenant.
Het Think Pink-lintje kost 2 euro. Dit bedrag gaat integraal naar de ondersteuning van lotgenoten. De lintjes worden verkocht in 6.500 verkooppunten.
Vind een verkooppunt.
THINK PINK vraagt aandacht voor borstkanker en financiert wetenschappelijk onderzoek dat de meest voorkomende kanker bij vrouwen bestrijdt . Think Pink heeft vier duidelijke doelstellingen: informeren en sensibiliseren, wetenschappelijk onderzoek financieren, zorg- en nazorgprojecten ondersteunen en patiëntenrechten verdedigen. Die doelstellingen maakt Think Pink waar via drie fondsen. Zo helpt het Geef om Haar Fonds mannen en vrouwen bij de aankoop van een pruik of mutsje. Met een klein gebaar of extra steun wil het Share your Care Fonds het leven met of na borstkanker makkelijker maken, in en buiten borstklinieken. En het SMART Fonds van Think Pink financiert wetenschappelijk onderzoek naar nieuwe methodes voor opsporing, behandeling en nazorg van borstkanker in België.
Werkelijk onweerstaanbaar, die Jean Paul Gaultier bokser! Een bokser kan keihard uithalen en incasseren, maar hij gooit nooit de handdoek in de ring. Vooral niet wanneer de zege in zicht is. Een bokser bezit een koninklijke uitstraling. Hij heeft veel méér te bieden dan zijn vuisten alleen. Met één uithaal kan hij de wereld het zwijgen opleggen. Deze bokser is alles, en zelfs nog meer ...!
Op 325 rue Saint Martin, het hoofdkantoor van Jean Paul Gaultier, laat hij zich vandaag zien. In een enorme hal staat deze keer geen catwalk maar een boksring. Het is bijna of hij omringd wordt door familie wanneer hij aankomt: triomfantelijk en aanbeden! Rondom de koning van de ring staat een uitzinnige menigte, van een ongekende dimensie: Hier, krijgt iedereen de ruimte om te zijn wie je wilt zijn!
Hier, zie je een en al schoonheid, als je er oog voor hebt. Hier bruist het van het leven. In een mengeling van stijlen, een mix van lifestyles, staat Jean Paul Gaultier altijd voor iedereen klaar! Zijn entourage is gehuld in de meest iconische looks van het modehuis. Samen omarmen zij het verleden, het heden en de toekomst. ‘Want,’ zei Mr. Gaultier himself, ‘ een mooi kledingstuk leeft.’
Maar dit verhaal, is natuurlijk vooral een verhaal van verlangen. Binnen de touwen wacht de scandalous Imaan Hammam op de onverslaanbare Parker van Noord. Hij, met zijn verleidelijke kuiltjes in zijn wangen in de ene hoek. En zij, met haar eindeloze benen in de andere. De Koning van de Ring staat voor een uitdaging. Maar... hij kent het klappen van de zweep. Wanneer er een knock-out is voor beide, is er een love match!
De geur
Quentin Bisch, Christophe Raynaud en Natalie Cetto gingen op zoek naar een geur die in alles Jean Paul Gaultier zou uitademen. Een eigentijdse, houtachtige en oriëntaalse geur. Als uitgangspunt kozen zij frisheid met een 'knock-out'-effect, samengesteld uit salie en de pure power van mandarijn, inclusief pulp en pitjes. De topnoten van de geur. Daaraan voegden zij een ‘uppercut’ toe: een vleugje uiterst verslavende tonkaboon voor een smakelijke noot. Het hart van de geur. Ten slotte haalden zij een sensuele vetiver in de ring, voor de sprankelende dynamiek van vers gekapt hout. De basis van de geur. Een creatie vol heerlijke spanning die op alle punten scoort. Het is een geur die boven alle categorieën uitstijgt.
De flacon
Het is bijna een zelfportret, waarin het verhaal van onze bokser ligt opgesloten. Luxueus, bepaald geen lichtgewicht, imposant en helder. Met de looks van een boksring. In de beslissende ronde kan nog van alles gebeuren... de wedstrijd gaat door en je krijgt er nooit genoeg van!
De dop vormt de kroon voor een winnaar, de koning van de ring. Niets is gewoon, alles is anders. Als een lied, zou het klinken als Freddie Mercury’s Killer Queen. Je moet sterk in je schoenen staan om het elke ochtend te weerstaan... Volmaakt om vast te pakken, zoals een amulet. De koning van de ring laat je alle hoeken zien!
De verpakking
Daar val je voor... Rood fluweel, of beter nog: karmozijnrood, bordeaux, robijn en granaat. Rood brengt je tot leven en wakkert de harstocht aan. Bij een streling wordt je wordt gek van verlangen. Houd je hand erboven, en je voelt direct het contact. Voel hoe je zintuigen reageren. De kroon is met Jean Paul Gaultier ingegraveerd, en lijkt zo als het ware op een overwinningszegel; een koninklijke knipoog. De verpakking vertelt een verhaal.
Jean Paul Gaultier Scandal pour Homme is vanaf 22 september 2021 beschikbaar bij de bekende Jean Paul Gaultier verkooppunten.
Scandal pour Homme Eau de Toilette 150ml Hervulbare flacon €122,40 - Scandal pour Homme Eau de Toilette 100ml Hervulbare flacon €104,80 - Scandal pour Homme Eau de Toilette 50ml Hervulbare flacon € 77,40 - Scandal pour Homme Eau de Toilette 200ml Hervulflacon €127,60 - Scandal pour Homme Deodorant spray 150ml € 37,80 - Scandal pour Homme Showergel 150ml € 36,80
De trend naar kleiner wonen is al enkele jaren geleden ingezet en dus is het steeds meer zoeken naar een vrij hoekje in huis om een werkplek te installeren. Gelukkig sta je niet alleen in deze missie en denken de experts van Camber met je mee. Want met een slimme (her)inrichting van je kamer tover je een op het eerste gezicht onmogelijk stukje huis om tot vaste home office. Bye bye keukentafel!
Hallo woonkamer!
Een usual suspect met een twist! Want waar een log bureau geen nieuweling is in de leefruimte, is een multifunctionele kantoorwand dat wel. Door voor kasten op maat te kiezen, benut je elke centimeter en gaat de kamer groter – want praktisch en ruim – aanvoelen. Aangepaste lades verbergen al het essentiële kantoormateriaal, terwijl legplanken zorgen voor decoratieve mogelijkheden.
Elke dag Casual Friday
De combinatie bureau/dressing ligt zo voor de hand, dat velen hem over het hoofd zien. De stap van een traditionele dressing vol kasten naar een 2.0-uitvoering met bureaulades en werkblad is immers razendsnel gezet! De interieurarchitecten van Camber denken met je mee en vormen de gewenste ruimte om in een multifunctionele dressing ruimte waar je in alle rust kan werken. De vrije ruimte onder het raam kan je gebruiken voor een werkplek met inspirerend uitzicht. Bonuspunt: de propere kastenwand achter je vormt steeds een nette achtergrond voor je videocalls en geen kat die ziet dat het onder je bureaublad elke dag Casual Friday is.
Met het hoofd in de wolken
Werk je graag in complete stilte en zonder de muizenissen van het dagelijks leven om je heen? Misschien vind jij dan wel je ‘work from zen’ op zolder. Met het hoofd net niet in de wolken geniet je van veel licht, rust en een stimulerende, knusse werkomgeving. Wandkasten op maat en ingewerkte opbergmeubelen halen het maximum uit de nok van het dak.
Vele handen maken licht werk
Nu ja, ging dat soms maar op voor kantoorwerk. Toch heeft een ander persoon in je omgeving die vlijtig aan het werk is het motiverende effect om je ook volledig op je taak te focussen. Met een tweede bureau in je al bestaande kantoorruimte, geef je je persoonlijke ‘work coach’ meteen een eigen plekje. Naast drill coaches zijn hier ook kleine kinderen met tekeningen en tieners met huiswerk en examens welkom. En misschien af en toe een noise cancelling hoofdtelefoon.
Ieder z’n eigen wereld
Volstaat de hoofdtelefoon niet (meer)? Dan kan je best een eigen werkplekje op de slaapkamer van je kind installeren. Onder een schuin dak, als onderdeel van een grotere wand, onder een hoogslaper, … een speel- en studiebureautje vindt gauw z’n draai. Met de uitgebreide kleurenwaaier van Camber maak je van het bureau een knap verlengde van de kleurrijke kinderkamer.