Marie's Corner is al bijna 30 jaar een referentie op het vlak van zitbanken. Het Belgische huis kan wereldwijd bekoren dankzij de moduleerbare creaties voor een interieur op maat.
Garland is een nieuw model sinds 2021 maar heeft alle potentieel om snel uit te groeien tot een klassieker van het Belgische huis. De sterke lijnen en het karaktervolle design van het model Tennessee zijn ideaal voor een minimalistisch interieur met Art Deco toetsen. Gegarandeerd een voltreffer!
Het model Los Angeles is voor veel liefhebbers van Marie's Corner de nummer 1 moduleerbare zitbank. Het comfort en de moderne look doen je voelen als een echte Hollywoodster. Ideaal voor XXL-salons.
Marie's Corner staat onder leiding van Philippe Vanhemelen & Serge Silber en is uitgegroeid tot een referentie op het vlak van zitbanken. Het Belgische huis is wereldwijd actief en staat bekend voor de personaliseerbaarheid van de creaties en een stijl die door verschillende Europese trends wordt bepaald. Marie's Corner stelt meer dan 150 unieke en personaliseerbare modellen voor
Groepsvakantiewoning terug van weggeweest - 17% meer groepsverblijven voor deze herfst in vergelijking met 2019
Het vertrouwen van de consument is terug van weggeweest, de twijfel om te boeken verdwenen. En ook de goesting om terug met de bende, en niet meer alleen met het eigen huishouden, erop uit te trekken is er weer. Deze duidelijke trend merkt Belvilla, de specialist in vakantiewoningen, op voor de komende herfstperiode.
Maar liefst 60% van de boekingen door Belgen zijn – voor deze herfstperiode – boekingen voor groepen groter dan het eigen huishouden. In 2020 was dat 53% en in 2019 slechts 43%. Een inhaalbeweging dus! Gemiddeld duurt een verblijf nog altijd 4 dagen, een lang weekend of een midweek. Net zoals in 2019 bestaan de groepen gemiddeld weer uit 9 personen.
Voor september en oktober zijn de populaire bestemmingen voor Belgen in groep: Luxemburg (BE), Luik, Namen, West-Vlaanderen en Belgisch Limburg. En in het algemeen is België populair deze herfst. Bestemmingen naar waar de Belgen een vakantiewoning voor deze herfst boeken: Een verblijf in België: 75% - Een verblijf in Frankrijk: 11% - Een verblijf in Nederland: 7%. De Belgische vakantiewoningen zijn deze herfst vooral in trek bij: Belgen: 53% - Nederlanders: 38% - Duitsers: 6%
‘We willen met zijn allen inhalen wat we allemaal hebben moeten missen. Grootouders nemen hun kleinkinderen dus maar al te graag mee, gezinnen trekken er samen op uit, vrienden hopen de verloren pret in te halen en verschillende generaties willen weer de gezelligheid opzoeken. Samen koken, bijpraten, genieten aan het haardvuur, boswandelingen maken, spelletjes spelen, een herfstpicknick, het hoort er gelukkig weer allemaal bij,” aldus Hanita van der Meer, Brand PR director bij Belvilla.
Voor wie het ook voelt kriebelen om deze herfst beslist enkele dagen samen genieten kan hiervoor terecht op www.belvilla.be waar je een brede search kan doen op typische faciliteiten die gewild zijn in de herfst, zoals een vakantiewoning met een open haard, sauna en een grote gezellige keuken waar volop in alle gezelligheid kan worden gekookt.
Een kleine greep:
Le Gite de Saint Gilles in het hart van Saint Hubert is geschikt voor maximaal 7 personen. Ideaal voor drie koppels of een groot gezin. De warme inrichting met veel hout en de open haard zorgen voor de gezelligheid.
Zie je het echt groots, dan moet je naar Château Bar-sur-Seine. Met 9 slaapkamers en 7 badkamers kunnen hier 23 gasten verblijven. Een echt juweeltje in de Champagnestreek om samen te ontdekken.
Chalet La Sérénité in Septon (Durbuy) dompelt je met 9 personen onder in de natuur en verwent je met alle luxe zoals een bubbelbad, sauna, overdekt terras en spelplezier voor jong en oud.
Wil je naar een authentieke villa in Normandië dan is er Villa Bayeux. Met 10 personen kun je hier gezellig verblijven en de verse zeelucht opsnuiven. Een bezoek aan Honfleur, Deauville of Caen hoort er zeker bij.
Ben je maar met 4 personen? Dan is Cottage Oxygène in Aywaille perfect voor een herfstverblijf midden in de prachtige natuur, met een fenomenaal uitzicht. En na een wandeling is er die zalige infraroodsauna en een bubbelbad.
De herfst staat voor de deur: met heerlijke verwennerij, warmte en gezelligheid!
“Op voorwaarde dat ik volledig mijn goesting mocht doen”
Kim Van Oncen en Belgisch familiebedrijf JBC slaan de handen in elkaar voor een langdurige samenwerking. Kim – zelf het prototype van een drukbezette dertiger, actieve mama en tegelijkertijd stijlvolle vrouw die ook nog eens boegbeeld van de Week van de Belgische Mode is – ontwierp een exclusieve, veelzijdige najaarscollectie vol edgy stuks voor vrouwen met pit. De collectie bevat zowel items om de kinderen van school te halen, als om te schitteren op een trouwfeest - dress up en down dus. Kortweg, een vurige samenwerking, zowel tijdens het ontwerpen als in de rekken.
Kim Van Oncen en JBC: een liefdesverhaal met pit
Kim Van Oncen en JBC zijn geen onbekenden voor elkaar. Kim is al enkele jaren fan van de kidscollectie bij JBC. Je vindt Kim dus vaak in de JBC winkel en op de webshop om te shoppen voor haar dochtertje Stella en zoon Jack.
“Ik ben al jaren fan van het Belgische JBC, vooral voor de kindjes koop ik er veel,” zegt Kim. “Tijdens het shoppen merkte ik dat ik meestal bij de kinderafdeling bleef hangen. Binnen de damescollectie vond ik namelijk niet altijd volledig mijn ding. Daarom gaf ik tijdens een meeting met JBC eerlijk aan welke stuks ik vooral miste in de collectie. Zo ontstond het idee om een eigen collectie te ontwerpen, met net dat extra tikkeltje pit en edgyness.”
Sassy stuks voor alle uren van de dag
De inspiratie voor de collectie vond Kim in haar eigen leven. Haar collectie bevat een waaier van items, van een stoere mini jurk en statement fiddler petje tot een puffer jas en elegante homewear. De collectie is ontworpen voor de verschillende momenten in het dagelijks leven van een jonge, drukke en modebewuste vrouw.
“Ik heb zelf dagelijks verschillende rollen die constant in elkaar overvloeien: mama, actrice, presentatrice, onderneemster,... Voor mij was het belangrijk om stuks te ontwerpen die in de verschillende aspecten van mijn leven passen. Daarom is de collectie naast mooi en elegant ook praktisch en comfortabel. De stuks kunnen erg vrouwelijk en feestelijk gedragen worden met een hak, maar ook praktisch en stoer met een sneaker of boot.”
Kims capsule wardrobe
De collectie bevat een mix van trendy stuks, zoals de blouse met statement kraag en tijdloze items, zoals de ecru jumpsuit. Alle stuks hebben ook duidelijk de ‘Kim Van Oncen’-signature, aangezien Kim echt bij elk detail betrokken was.
“Mijn voorwaarde voor deze samenwerking was dat de collectie helemaal mijn ding mocht zijn. De combinatie van stoer, maar toch elegant is eigen aan mijn persoonlijke stijl. Deze dualiteit komt dan ook duidelijk terug doorheen de collectie. Daarnaast moesten alle details ook kloppen: de keuze van de stoffen, het kleurenpalet, tot zelfs de afwerking van de naden en de knoopjes – over alles had ik een duidelijke visie. En als ik er nu zo over terugdenk, heb ik in alles mijn zin gekregen na een beetje discussie! Ik wilde niet zomaar het gezicht zijn, dus dat moesten ze erbij nemen,” lacht Kim.
Een ding is zeker, Kim zullen we zelf veel terugzien in haar eigen ontwerpen. “Dat was zowel voor ons als voor Kim essentieel, dat Kim elk stuk zelf met een glimlach draagt,” vertelt Katrien Vangrunderbeeck van JBC. “Elk stuk is er eentje dat nog in Kim haar eigen najaarsgarderobe ontbrak. Nog voor onze designers begonnen aan de collectie had Kim eigenlijk alle stuks mentaal al ontworpen. Samen hebben we haar visie tot leven gebracht. Het is een collectie die tot in de puntjes klopt.”
De toekomst met JBC
Het blijft echter niet bij deze najaarscollectie. In de toekomst zal Kim elk seizoen namelijk haar eigen capsulecollectie ontwerpen voor JBC. Iets waar zowel Kim als JBC enorm naar uitkijken.
“Tijdens het ontwerpen voelden zowel wij als Kim dadelijk aan dat er meer inzat dan een eenmalige collectie. Kim haar visie sluit naadloos aan bij hoe wij naar mode kijken: kwalitatief, tijdloos, maar ook trendy en authentiek. We geloven er rotsvast in dat we de komende jaren nog veel mooie stuks samen zullen ontwerpen,” vertelt Katrien.
Praktisch : De collectie is verkrijgbaar vanaf eind oktober in alle JBC winkels en op de webshop. Prijzen variëren tussen €14,95 en €69,95.
het tweede ultraluxe expeditieschip van cruisemaatschappij Seabourn
Seabourn, de ultraluxe oceaan- en expeditiecruisemaatschappij, kondigt vandaag aan dat haar tweede ultraluxe expeditieschip ‘Seabourn Pursuit’ zal heten, een naam die de passie weergeeft van expeditiereizigers om natuurwonderen en afgelegen bestemmingen over de hele wereld te verkennen. De bouw van de Seabourn Pursuit begon in de herfst van 2020 tijdens een ceremonie in het Italiaanse San Giorgo di Nogare. Ondertussen is de bouw volop aan de gang. De levering van het schip is gepland voor februari 2023, en die van zusterschip Seabourn Venture voor maart 2022.
“De naam ‘Seabourn Pursuit’ past perfect bij een schip dat is bedacht en ontworpen om expeditiereizigers mee te nemen naar uitgestrekte landschappen, wildlife en afgelegen bestemmingen, die misschien al jaren op hun bucketlist staan,” zegt Josh Leibowitz, president van Seabourn. “De Seabourn Pursuit zal in nog nauwelijks verkende delen van de wereld varen en het hoogst mogelijke niveau van comfort, veiligheid en milieubescherming bieden. We definiëren een geheel nieuwe categorie van expeditiereizen met de Seabourn Pursuit en zusterschip Seabourn Venture.”
Na de levering vaart de Seabourn Pursuit richting het noorden voor zijn eerste verkenningsseizoen. De inaugurele ‘Vuur en Ijs’-reis staat gepland voor 4 april 2023, met vertrek vanuit Reykjavik in IJsland. Het schip zal zich een weg banen langs de besneeuwde landschappen aan de kust van Groenland en IJsland, met een late nacht in Akureyri, een wonderland dat toegang biedt tot prachtige watervallen, warmwaterbronnen en de lavavelden van Dimmuborgir en Leirhnjukur.
In het voorjaar en de vroege zomer verkent het schip de wateren en landschappen van Groenland, IJsland en Noorwegen, waarbij het het pad van de Vikingen naar de grensstad Tromsø volgt en zich een weg baant langs de Noorse fjorden. Een hoogtepunt in augustus 2023 is de noordwestelijke doorvaart door enkele van de meest afgelegen gebieden in het noordelijke halfrond, van Kangerlussuaq in Groenland naar Nome in Alaska. De verkoop van reizen in het openingsseizoen van de Seabourn Pursuit start half december 2021.
Zowel de Seabourn Pursuit als zusterschip Seabourn Venture is ontworpen en gebouwd voor diverse omgevingen volgens PC6 Polar Class-standaarden. Ze zijn uitgerust met moderne hardware en technologie, die meer mogelijkheden bieden om de schepen wereldwijd in te zetten. Elk schip zal twee speciaal gebouwde duikboten, 24 zodiacs, kajaks en een 26-koppig expeditieteam van experts aan boord hebben.
Seabourn vertegenwoordigt het summum van ultraluxe reizen. Onze all-inclusive, boutiekschepen bieden: all-suite accommodaties met uitzicht op de oceaan, culinaire topervaringen, gratis sterke drank van de beste kwaliteit en heerlijke wijnen die de klok rond aan boord verkrijgbaar zijn, een gerenommeerde service door een toonaangevende bemanning, een ontspannen, gezellige sfeer waardoor gasten zich meteen thuis voelen aan boord, en een rijke ervaring in expeditiereizen door het Ventures by Seabourn-programma. Seabourn neemt reizigers mee naar elk continent op de aardbol en doet meer dan 400 havens aan, inclusief wereldberoemde steden, minder bekende havens en verborgen pareltjes. De maatschappij is ook de officiële cruisepartner van UNESCO-Werelderfgoed.
Hangt de najaarsdrukte al in je kleren? Tijd om te ontsnappen aan de hectiek van onze herwonnen vrijheid. Gervi zet de deur van het stoombad daarom wagenwijd open en verwelkomt je in de wondere wellnesswereld. Een stoomcabine is – in vergelijking met een sauna – een zachtere, milde vorm van wellness, en daarom perfect geschikt voor het hele gezin. Met een knap design wordt de cabine zelfs een pronkstuk in een ruimte en wint het aan populariteit, klaar om je te verwarmen en te verwennen in haar herfstcocon. Dit najaar wordt niet laaiend heet, maar wel aangenaam warm. 6 voordelen op een rijtje!
1/ Voor iedereen
Voor wie dacht dat wellness helemaal niets voor hem of haar zou zijn, bewijst het stoombad graag het tegendeel. Wellnessen met intens puffen en zweten hoeft niet altijd in de meest extreme vorm te zijn. In een stoomcabine loopt de temperatuur op tot zo’n 40 à 60°C, wat het een zachtere en mildere vorm van wellness maakt. Daardoor is het toegankelijk voor iedereen, zelfs voor kinderen. Ook ouderen die een sauna vaak te intensief of te belastend vinden voor hun lichaam, zien in het stoombad veel gezondheidsvoordelen. Eens je de cabinedeur achter je dichttrekt, wil je niet meer terug!
2/ Verlicht de luchtwegen
Het is geen geheim meer dat wellness in het algemeen niet alleen een ontspannende kracht, maar ook een positief effect heeft op de luchtwegen. Door de vochtige lucht in een stoomcabine worden ademhalingsproblemen of -ziektes – denk maar aan astma, regelmatig terugkerende verkoudheden, of zelfs maar een kriebelhoest – verzacht of geheeld. Essentiële en etherische oliën kunnen de effecten nog versterken, zoals het gebruik van eucalyptus.
3/ Beauty treatment
Niet alleen innerlijk is een stoombad puur genieten, ook voor je uiterlijk biedt het tal van voordelen. De hoge luchtvochtigheid van ongeveer 98% (tegenover 10 tot 20% in een sauna) zorgt ervoor dat je na zo’n 10 tot 20 minuutjes gaat zweten en dat je poriën open gaan staan. Zo kan alle vuil naar buiten gedreven worden. Je huid reinigt als het ware zichzelf en wordt zacht en soepel. Meer nog, de doorbloeding van de huid wordt gestimuleerd en omdat de hartslag flink wordt verhoogd, worden er ook calorieën verbrandt.
4/ Pure ontspanning
Een stoombad zorgt op haar beurt ook voor mentale en fysieke ontspanning. Wat zeker welkom is aangezien ons lichaam en geest vandaag onze volle aandacht krijgen. Het verlicht de spanning in de spieren en pijn in de botten. En omdat ons lichaam tijdens de koude najaars- en wintermaanden wel wat extra warmte kan verdragen, is ook dan de stoomcabine de ultieme getaway. Aroma’s doen er zelfs nog een schepje bovenop. Zo geeft lavendel een extra rustgevend effect en zorgt citroengeur ervoor dat je opgewekt wordt. Mindfullness all the way!
5/ Herhalen = stralen!
Wie wekelijks van een stoombad treatment geniet, ondervindt steeds meer gezondheidsvoordelen. Zeker tijdens de herfst- en wintermaanden, waarin we continu worden blootgesteld aan guur weer en alles wat daarbij komt kijken, wat een effect heeft op ons immuunsysteem. Door wekelijks een stoombad te nemen, verhoog je je immuniteit door passieve cardiotraining, een betere doorbloeding... Zo ben je minder vatbaar voor infecties en voel je je de hele winter lang fit en gezond!
6/ Blending design
Het design van een stoomcabine is de laatste jaren fors geëvolueerd. Puur functionele cabines maken plaats voor een moderne en strakke look. Het uiterlijk en de afwerking kan dan ook volledig afgestemd worden op de rest van het interieur zodat de stoomcabine het pronkstuk wordt van een ruimte. Je hoeft ‘m dus niet meer weg te moffelen in de kelder of stoffige kamer. Het Italiaanse designmerk EFFEGIBI – verkrijgbaar bij Gervi – gaat zelfs nog een stapje verder. Die heeft in zijn aanbod ook kleinere, compacte cabines die perfect passen in de badkamer. No doubt, een stoombad vindt overal een plekje! www.gervi.be - www.gervi-outdoor.be
Je hebt thuis een verrekijker liggen of je bent van plan er één te kopen? Goed nieuws dan, want je kan er een pak meer mee doen dan vogels observeren en de natuur bewonderen.
Wist je bijvoorbeeld dat wanneer je je kijker omdraait, die in een kleine microscoop verandert? Erg handig wanneer je bijvoorbeeld een minuscule splinter hebt. Wie ’s avonds z’n verrekijker bovenhaalt, gebruikt hem dan weer als telescoop en spot er sterren, planeten en zelfs satellieten mee. En alsof dat nog niet genoeg is, sommen we hieronder nog enkele onbekende, geweldige functies op.
Zoomlens voor je smartphone: Je maakt een foto met je smartphone en wilt inzoomen? Dan zakt de kwaliteit van je foto meteen. Niet wanneer je een verrekijker gebruikt. Want als je die tegen de camera van je toestel houdt, creëer je een haarscherp detailbeeld. SWAROVSKI OPTIK bedacht er zelfs een aangepaste gsm-hoes voor: de VPA (variable phone adapter). Deze hoes past op elk type smartphone en op elke SWAROVSKI-verrekijker. Met de VPA maak je snel en gemakkelijk foto's door je verrekijker met je smartphone. Als resultaat heb je detailfoto's, zonder verlies aan fotokwaliteit, terwijl je op veilige afstand van de dieren kan blijven.
Om altijd op de eerste rij te zitten : Je gaat naar een concert, sportwedstrijd of theatervoorstelling? Dan is de kans erg groot dat je niet op de eerste rij zit. Daardoor mis je heel wat details. Denk maar aan de prachtige kostuums en geconcentreerde gezichten op het podium of in de arena. Enter de CL Curio. Met deze lichte, compacte verrekijker merk je elke kleinigheid op. Gelijk waar je zit of staat. Bovendien ziet hij er erg strak en modern uit. Win-win!
Als ideale reisgezel : De Sagrada Família in Barcelona, de Milanese Duomo, de Indische Taj Mahal … op reis bezoek je heel wat fenomenale bouwwerken en monumenten boordevol piepkleine onderdelen. Waanzinnige tekeningen, verscholen beeldjes, een subtiel reliëf: vaak merk je ze niet eens op. Tenzij je tijdens het inpakken ook een verrekijker in je bagage stopt. Zo is de CL Pocket jouw perfecte reisgezel. Hij past makkelijk in je jaszak en kan overal mee naartoe.
Hulpmiddel tijdens sporten : Klimmers staan vaak voor een moeilijke keuze. Ze stippelen een route uit, zonder die echt te kennen. Met een verrekijker nemen ze de rotswand minutieus onder de loep. Zo weten ze welke hindernissen ze mogen verwachten en waar er mogelijks gevaar schuilt. Een kleine, lichte verrekijker zoals de CL Pocket Mountain is extra handig. Met een sterk touw hangt hij rond je hals of aan je rugzak. Zo raakt hij onderweg nooit zoek. Ook zeilers en zeelieden hebben vaak een verrekijker bij. Sommige exemplaren hebben namelijk een ingebouwde rangefinder. Die berekent afstanden in een handomdraai.
schakelt een vitesse hoger en introduceert een dubbele Espresso!
Met de slaap nog in je ogen, wrijf je je blindelings naar de badkamer waar ook de kinderen wachten op mama en papa’s full ochtendspeed. Het is weer begonnen: back to school en back to work. Terwijl je je door de ochtend loodst, tuimelt je maag haast achterover en smacht lichaam en geest naar een koffieboost. NESCAFÉ Dolce Gusto voorziet jouw rustmomentje tijdens de ochtendspits met een dubbel powerontbijt, gesmaakt door de nieuwste Doppio Espresso: 2 Espresso’s in één keer in jouw mok. Sputter stressloos op gang en rij op volle gas de dag door!
Een dubbele shot Espresso
Eén is te weinig en twee is in dit geval zeker niet te veel! NESCAFÉ Dolce Gusto zet niet één, maar twee shots Espresso tegelijkertijd en giet ze in haar laatste nieuwste concept: Doppio Espresso – Double Espresso. Bij de eerste slok ontvouwt de fluweelzachte cremalaag zich in een intens smaakprofiel dat fruitige en donkere smaken met elkaar combineert, nog voor de subtiel geroosterde ondertonen en langdurige romigheid het podium betreden. Een premium melange van verantwoord geteelde Arabica- en Robusta-bonen uit Zuid-Amerika en Vietnam matchen de zachtheid en intensiteit die je van een Espresso melange verwacht. En het beste van al: één druk op de knop en je geniet van een dubbele koffieboost.
Jouw steun en toeverlaatje: NESCAFÉ Dolce Gusto Genio S machine
Wat is het makkelijk als je tijdens de ochtendrush een helpende hand hebt om alles vlotter te doen verlopen. Geen persoon in levenden lijve, maar wel de NESCAFÉ Dolce Gusto Genio S-machine, die ontworpen is met oog op design en eenvoud. Haal met deze kanjer nog meer uit je Espresso met de Espresso-boostfunctie. Daarbij wordt de koffie bevochtigd voordat de zetcyclus start, wat een intensere espresso oplevert. Je kan met de Genio S zelfs meer dan 30 koffievariëteiten maken, van koud tot warm, dankzij het kwalitatieve hogedruksysteem van de machine.
Beschikbaar in 4 kleuren en 3 modellen: Genio S, Genio S+ en Genio S Touch met de RSP (Genio S: €89,99, Genio S+: €99,99 en Genio S Touch: €129,99)
In het zuiden van Frankrijk trakteert Vars je op een ongelooflijk stukje Alpen. Fenomenale skipistes, geweldige activiteiten, charmante dorpen en comfortabele hotels bezorgen je de perfecte wintersportvakantie. En dat aan een voordelige prijs. Redenen genoeg dus om dit stukje paradijs deze winter te gaan verkennen. Dat kan al vanaf 11 december, want dan viert Vars de opening van zijn skipistes met een knallend concert.
1. Uitgestrekt skigebied
Vars biedt je het beste van twee werelden: uitstekende sneeuw én een stralende zon. De skipistes voeren je maar liefst 185 kilometer door de Franse Alpen. En dat over een hoogteverschil van 1.100 meter. Onderweg gunnen adembenemende panorama’s je een blik op de bergen en op de drie charmante dorpen die de vallei van Vars sieren. Af en toe maakt ook de retour d’est hier z’n opwachting. Dit zeldzame natuurfenomeen voert pakken verse sneeuw aan. Waarna de lucht meteen terug hemels blauw kleurt.
2. Hypermoderne skiliften
Tijdens je wintersportvakantie sta je liefst zoveel mogelijk óp de skipiste, toch? Daarom maakt Vars je een belofte: meer tijd. Het gebied investeerde miljoenen euro’s in hypermoderne, ultracomfortabele skiliften. Die voeren je razendsnel naar boven. Ook wandelaars maken dankbaar gebruik van dit staaltje techniek. Via de nieuwe Télésiège du Bois bereiken zij de prachtige hiking paden van Vars. Over een totale afstand van 50 kilometer bezorgen deze routes ook niet-skiërs een zalig winters avontuur.
3. Nieuwe hype: toerskiën
Ooit al van toerskiën gehoord? Wie deze uitdagende sport beoefent, gebruikt geen skiliften maar baant zich te voet een weg naar boven. Toerskiën groeide tijdens de pandemie uit tot een ware hype. Want door de maatregelen bleven alle skiliften afgelopen winter dicht. Wie ook dit seizoen graag gaat toerskiën, geniet in Vars van vier nieuwe toerskipistes. Goed voor ruim 10 kilometer boordevol sprookjesachtige uitzichten. Je kiest zelf welke afstand je aflegt en welk niveau je aandurft.
4. Allerlei activiteiten
Ook tussen het skiën door legt Vars je in de watten. Naast de piste valt er namelijk een heleboel te beleven. Je verkent de drie historische bergdorpen Saint Marcellin, Sainte Marie en Sainte Catherine. Tussen deze karaktervolle plekken strekt zich een levendig natuurgebied uit.
Op stap met de kinderen? Breng dan een bezoek aan de ijsgrot en maak er kennis met feeërieke ijssculpturen. Of waag je aan een ritje op de meer dan 1.000 meter lange railslee. Oefenen jullie tussendoor graag nog even jullie skikunsten? Trek dan met het hele gezin naar Varspark. Daar proberen zelfs de kleinste bezoekers een freestyle-, vitesse- of boardercrossparcours uit.
5. In alle rust en comfort
Het nieuwe wintersportseizoen schiet op 11 december uit de startblokken met een spetterend concert van de internationale popster Mika. Reis je liever buiten de drukte? Plan je trip dan na 2 januari, want dan loopt de Franse kerstvakantie af. Ideaal voor wie met de kids op reis gaat. In België worden zij namelijk pas op 10 januari terug op school verwacht.
Om het je nog comfortabeler te maken, overnacht je op wandelafstand van de skiliften. Het gloednieuwe boetiekhotel 16/150**** ligt op een steenworp van de piste, in het centrum van Sainte Marie. Je verblijft er in een luxueuze kamer en krijgt toegang tot een uitmuntende fitness- en wellnessruimte. ’s Avonds zorgen leuke après-ski-feestjes voor een uitbundige sfeer.
Marcolin, een wereldwijd toonaangevend bedrijf in de brillenindustrie, viert zijn 60e verjaardag. Op woensdag 22 september 2021 diende de Salone d'Onore van Triennale Milano als adembenemend decor voor "LOOK AT ME NOW", het feestelijke evenement ter ere van de 60e verjaardag van Marcolin, waar het bedrijf 60 jaar groei en expansie vierde door te spreken over het heden en tegelijkertijd te kijken naar de toekomst en haar uitdagingen. De woorden van CEO & General Manager Fabrizio Curci en van verschillende partners die videogroeten zonden, brachten hulde aan de expertise van een Italiaans bedrijf waarvan de geschiedenis is gebouwd op vakmanschap en een constante zoektocht naar technologische innovatie. Vakmanschap en technologie zijn de twee zielen van het bedrijf en de kernbegrippen van de nieuwe vieringsvideo ter gelegenheid van de 60e verjaardag, die op het evenement in première ging.
De gasten werden begroet door journaliste en tv-presentatrice Mia Ceran, die als "Master of Ceremony" op briljante wijze deze fygitale avond verzorgde, die naast de gasten die fysiek aanwezig waren op de Triennale, ook werd bijgewoond door een grote groep mensen in livestream van over de hele wereld.
Onder de gasten waren de Italiaanse actrices Cristiana Capotondi, Isabella Ferrari en Nicoletta Romanoff, een selectie van internationale mode-influencers & talenten, partners en journalisten aanwezig. Triennale Milano, de thuishaven van design, architectuur en beeldende kunst bij uitstek, gelegen in het hart van Milaan, belichaamde perfect het erfgoed van Marcolin, een merk dat is gebouwd op vakmanschap en creativiteit als haar grondbeginselen.
Een elegante en essentiële omgeving waar verticale structuren en LED-componenten de ruimte karakteriseerden en omlijnden, en een spel van contrasten creëerden met de totaal witte sfeer van de Salone d'Onore.
De onbetwiste ster van de grote finale van het evenement was het Terrazza van de Salone d'Onore, een schilderachtig terras met uitzicht op de tuinen van het museum, waar hedendaagse kunst perfect samengaat met het weelderige groen van Parco Sempione.
Daar was een DJ-set was het hoogtepunt van de Grand Finale op het Terrazza, waar het Marcolin-logo, gereproduceerd als een 3 meter hoge structuur, de omgeving domineerde en de gevel oplichtte met een spectaculair lichtspel.
Een look voor het studeren, een andere voor na de schooluren...
De GUESS kids collectie is ideaal voor de kleintjes met een gevoel voor stijl. Deze reeks, geïnspireerd op de GUESS collectie voor volwassenen, valt in de smaak bij iedereen. Girly schalkse ‘cat eye’ glazen in trendy tweekleuren met rechthoekige klassieke glazen voor de jongens. Deze stijlvolle monturen zijn perfect aangepast aan de gezichten van kinderen.
MODEL GUESS KIDS GU9210 - 60 €
Deze leuke ‘cat eye’ zonnebril roept de stijl op van de Femme eyewear collectie. De armen hebben het GUESS plaatje-logo in metaal. Deze zonnebril die beschikbaar is in verschillende kleurcombinaties, is perfect voor jonge meisjes met gevoel voor stijl en karakter.
MODEL GUESS KIDS GU9205 - 85 €
Deze ronde en gemakkelijk te dragen bril voor jongens heeft een voorkant in acetaat en armen die zijn versierd met het GUESS logo op de zijkant en opvallende scharnieren. Komt voor in een unieke versie in twee kleuren voor een universele stijl.
MODEL GUESS KIDS GU9213 - 60 €
Deze moderne bril is perfect voor een dynamische en zelfzekere look. Ze heeft een klassieke vorm met een vierkante voorkant in plastiek, naast een detail in rubber in contrasterende kleuren op de armen met de logo G.
» Overstock Home wordt Juntoo - » Nieuw winkelconcept met focus op beleving, inspiratie en interieuradvies op maat
Er is een nieuwe Belgische speler op de meubelmarkt en het is een oude gekende: “Juntoo” – het voormalige Overstock Home – is klaar om de harten van interieurliefhebbers opnieuw te veroveren. Vanuit een nieuw concept waarin inspiratie en persoonlijkheid centraal staan, brengt Juntoo sterk Belgisch design aan toegankelijke prijzen. De meubelketen speelt hiermee in op een duidelijke behoefte van de consument die steeds meer zijn eigen stempel wil drukken op zijn interieur.
Beleving, inspiratie en personaliseerbaar interieur
Door 360°/allround in te zetten op inspiratie en beleving in de showrooms en de mogelijkheid voor klanten om meubelen te personaliseren naar eigen smaak, komt Juntoo tegemoet aan wat de consument vandaag wil: in zijn interieur een stukje van zichzelf terugvinden. Zo kunnen klanten hun eettafel personaliseren door verschillende tafelbladen en poten naar wens te combineren. Ook voor de bekleding van stoelen kunnen klanten zich uitleven met zich uitleven met wel 131 stoffen om uit te kiezen – het breedste aanbod van stoffen in België.
Dominique Motte, CEO van Juntoo: “Het laatste jaar zagen we dat de consument steeds meer aandacht besteedde aan de persoonlijke ‘match’ met een specifiek product. Het interieur is een verlenging van de eigen identiteit en een plek waar ze helemaal zichzelf kunnen zijn. Met Juntoo willen we tegemoetkomen aan deze behoefte door ons productassortiment aan te passen en de consument toe te laten hun meubelen een eigen persoonlijke toets te geven. Zo krijgen ze de kans om van hun huis een echte thuis te maken, waar ze zelf tot rust kunnen komen, maar evengoed kunnen genieten in het gezelschap van familie en vrienden.”
Sterk, Belgisch en toegankelijk design
Juntoo mag dan wel een nieuwe naam op de Belgische interieurmarkt zijn, maar kan dankzij moederbedrijf Beliving, gekend van onder meer Overstock Garden en Exterioo tuinmeubelen, teren op meer dan 20 jaar ervaring in de meubelmarkt.
Dominique Motte, CEO van Juntoo: “Juntoo is niet enkel een nieuwe naam voor Overstock Home, het is een volledig nieuw merk. We gaan met Juntoo voor een totaal andere aanpak en zetten in onze winkels echt in op ‘retail theatre’: onze klanten inspireren en hen laten beleven hoe hun interieur er kan uitzien met onze meubelen. Zo kunnen klanten onder meer terecht bij showroommedewerkers die interieuradvies op maat geven. Daarnaast ontwerpen we onze meubelen zelf, waardoor we kort op de bal kunnen spelen qua trends. Dankzij onze sterke online aanwezigheid kunnen we die ook via de digitale weg tot in de woonkamer van de consument brengen. ”
Juntoo springt er dus niet alleen uit vanwege de moduleerbaarheid van haar meubels. Door een eigen design team dat sterk inspeelt op de trends van het hier en nu, kan het merk twee keer per jaar een nieuwe collectie op de markt brengen. Telkens met een karakteristieke en puur Belgische Juntoo twist. Doordat Juntoo overigens rechtstreeks met fabrikanten samenwerkt en er dus geen sprake is van tussenpartijen, kan het bedrijf een scherpe prijsvoering hanteren op haar producten. Zo wordt investeren in een uniek en tijdloos meubel en het creëren van een interieur dat naadloos aansluit bij de eigen persoonlijkheid voor iedereen toegankelijk. Geïnteresseerde klanten kunnen vanaf 1 oktober een bezoek brengen in een van de 16 gloednieuwe en vernieuwde Juntoo showrooms in België.
voor het nieuwste K3-gezicht in het splinternieuwe regenboogjurkje of uniseks jogger
Belgische retailer verkoopt exclusief nieuwe 'K2 zoekt K3'-outfit voor kinderen. Al enkele weken zoeken België en Nederland samen met K3'tjes Marthe en Hanne naar een waardige vervanger of vervangster van Klaasje. Belgische moderetailer JBC zorgt er ook dit jaar voor dat meisjes en jongens dit in de iconische K3-outfit kunnen doen. Het premium regenboogjurkje en de jogger voor jongens en meisjes, voor het eerst in een hippe blauwe kleur, zijn vanaf vandaag exclusief in de JBC winkels en op de webshop te verkrijgen. Dit jaar kan iedereen supporteren voor zijn of haar favoriete nieuwe K3’tje in echte K3-stijl.
Alle kle(u)ren van de regenboog… Studio 100 stelde de nieuwe podiumoutfits van K3 voor, die Belgische fans voor het eerst konden bewonderen in de 'K2 zoekt K3' aflevering van 25 september. Naar goede gewoonte brengt JBC exclusief kwaliteitsvolle, matching outfits voor de kleinste fans uit, zodat zij hun favoriete kandidaat om Marthe en Hanne te vervoegen, kunnen aanmoedigen in ware K3-stijl.
De collectie bestaat uit een blauwe regenboogjurk en nu voor het eerst ook een sweater met regenboogprint en bijpassende jogger van topkwaliteit voor zowel jongens als meisjes vanaf 2 jaar. Voor het eerst in K3-geschiedenis wordt er afgestapt van het klassieke wit en gekozen voor een intens blauwe kleur. De iconische regenboog blijft de blikvanger. Om de podiumoutfit te vervolledigen, zijn er ook blauwe kousen met een regenboograndje. Perfect om in te springen en dansen op je favoriete K3 hits.
Praktisch : Prijzen en matenrange: Kleedje: €27,50 - maat 98-140 - Sweater: €24,95 - maat 92-128 - Broek: €19,95 - maat 92-128 - Kousen: €3,95 - maat 23/26-31/34. De collectie is beschikbaar in de JBC winkels en online in maat 92 tot 128. De kleedjes in maat 146 en 152, de sweater in maat 134 en 140 en de jogger in maat 134 en 140 zullen in de loop van oktober beschikbaar zijn.
Everyday Holiday: A.S.Adventure met een touch van Tom Van Der Borght
Outdoor materiaal saai? Think again. Al zeker niet als een fashion designer ermee aan de slag gaat. A.S.Adventure en ontwerper Tom Dan Der Borght werden aan elkaar gekoppeld voor A/Part, een campagne van Stad Antwerpen, MoMu en Flanders DC. Resultaat zijn een kleurrijke poncho en drie Klean Kanteen drinkflessen. Anything but boring!
De poncho en drinkflessen van Tom Van Der Borght worden exclusief verkocht bij A.S.Adventure Antwerpen, van 4 tot en met 20 november.
Wat is A/Part?
A/Part maakt deel uit van het heropeningsprogramma van MoMu (ModeMuseum). Gedurende het hele najaar wordt het vernieuwde museum gevierd met een ambitieus programma dat de Antwerpse modesector in het algemeen in de kijker zet. Voor A/part werden 20 gerenommeerde ontwerpers - zoals Raf Simons en Walter Van Beirendonck - gelinkt aan retailers uit de Antwerpse omgeving. Zo kwamen A.S.Adventure en Tom Van Der Borght samen.
“Ik wou geen klassieke modepartner”, zegt Tom. “In samenspraak met de curator Baloji kwamen we uit bij A.S.Adventure, waar ik onmiddellijk een goede klik mee had.” Wie A.S.Adventure zegt, denkt natuurlijk aan outdoor en daar ging Tom ook mee aan de slag.
Everyday Holiday, ook in een moeilijk jaar
“De samenwerking verliep tijdens de lockdown. Dus in de designs zit ook mijn persoonlijke reflectie aan het afgelopen jaar.” Ook voor Tom was het een jaar van zoeken naar andere manieren om te ontspannen. “We konden plots niet meer reizen, we zaten wat vast,” legt Tom uit. “Maar langs de andere kant, bood de situatie ook een kans om de eigen omgeving te herontdekken.” En dat past mooi in de boodschap van A.S.Adventure dat avontuur overal te ontdekken valt.
De insteek die Tom bedacht was ‘Everyday Holiday’. Om het outdoor gegeven van A.S.Adventure te benadrukken, kwam hij op de proppen met een padded poncho en designs voor drie Klean Kanteen drinkflessen. “Het kleurrijke is mijn handelsmerk, maar ik wilde ook het positieve benadrukken”, vertelt Tom. Everyday Holiday, soms moet je gewoon eens om de hoek kijken voor avontuur.
A.S.Adventure x Tom Van Der Borght
Stijlvol en knus aan het kampvuur. Deze warme outdoor poncho trek je snel aan, houdt je warm en droog en kan je ook gebruiken als deken. Het stuk is unisex & one size fits all. Het is waterafstotend en packable en heeft een synthetisch vulling. De prijs bedraagt €89,95.
Ideaal voor avontuur in het wild of in de stad. De Klean Kanteen Classic Vacuum Insulated Loop drinkfles in drie designs houdt je drankje 20u warm of 50u koud. De flessen zijn 100% lekvrij en hebben een inhoud van 592 ml. De prijs bedraagt €39,95.
Inspireer een dierbare of jezelf het geluk te vinden in de kleine dingen met The Ritual of Advent Kalender, waarmee je de dagen tot Kerstmis aftelt. Elke adventskalender bevat 24 luxe cadeautjes en vreugdevolle momenten die jou en je huis oplichten, waaronder vier mini- adventskaarsen op elke zondag en andere speciale producten die exclusief voor The Ritual of Advent zijn ontworpen. Ontdek achter elk deurtje een ritueel en geniet van bijzondere momenten tot Kerstmis.
Tijdens de feestdagen draait het om geluk en brengt het geven van cadeaus aan geliefden veel vreugde. The Ritual of Advent maakt het mogelijk om tijdens de feestdagen vreugde te verspreiden; of je het nu cadeau doet aan een dierbare of jezelf ermee verwent.
The Ritual of Advent - 3D Advent Calendar
Het kerstseizoen zit vol feestelijke momenten en tradities. Ze hebben allemaal één ding gemeen: we delen ze met de mensen van wie we houden. Tel de dagen tot Kerstmis af met dit goudglanzende adventsdorp gevuld met 24 geschenken. Het kan een drukke tijd zijn maar daardoor is het extra belangrijk om te genieten van de kleine momenten van vreugde die het leven te bieden heeft. Deze versie van de adventskalender bevat luxe cadeautjes, zoals de nieuwe The Ritual of Mehr Body Mousse to Oil, een aantal Mini Candles uit de Private Collection, Sakura - Rêve de Hanami Eau de Parfum, The Ritual of Oudh Foaming Shower Gel en nog veel meer goodies. De 3D Adventskalender bevat producten ter waarde van totaal € 150,-, maar de prijs is slechts € 89,90
The Ritual of Advent - 2D Advent Calendar
De luxe geschenkverpakking van The Ritual of Advent 2D Adventskalender is het perfecte cadeau voor een vriendin of familielid, of gewoon voor jezelf. Deze traditionele adventskalender bevat 24 luxe cadeautjes, die je eraan herinneren de feestdagen te vieren door te genieten van de kleinste dingen. Achter elk deurtje vind je een heerlijk geurend geschenk om lichaam, geest en ziel te verwennen. Geniet van 24 betekenisvolle momenten. Elke dag verschijnt er een nieuwe verrassing, zoals The Ritual of Mehr Mousse to Body Oil, The Ritual of Jing Hand Balm en een aantal Mini Candles uit de vernieuwde Private Collection. De 2D Adventskalendar bevat een totale productwaarde van € 120,- maar is al verkrijgbaar voor € 59,90.
The Ritual of Advent 2D en 3D Adventskalenders zijn online verkrijgbaar via RITUALS.com en bij Rituals Cosmetics-winkels, geselecteerde warenhuizen en geselecteerde Rituals-winkels op reislocaties en duty-free winkels.
Carolina Herrera doet een gedurfde zet met de Superstar Collector's Edition: voor het eerst brengt zij haar twee beroemde Good Girl en Bad Boy geuren samen in één gelimiteerde editie.
Klaar om de hemel te bestormen: beide geuren zijn gevangen in zilveren flacons met een persoonlijk design. De legendarische Good Girl stiletto keert terug, nu met een oogverblindende glitterafwerking. En de bliksemschicht, met z'n eigen plekje in het Bad Boy-universum, meldt zich in een nieuw design met een flacon van sprankel spiegelend chroom. Carolina A. Herrera, Creative Director of Fragrances bij House, beschouwt de nieuwkomers als "pure sensualiteit overgoten met bruisende energie, een ode aan de sterren die van nature zelfvertrouwen ademen."
Zilver vormt al van oudsher een bron van inspiratie voor de ware superster: Carolina Herrera in eigen persoon. Haar liefde voor de glamour van Hollywood draagt ze al stralend uit sinds haar eerste collectie in 1981 - destijds gebruikte ze ook al veel metallic materialen. Op veel prachtige foto's draagt zij diezelfde tinten, terwijl ze volop geniet van onstuimige nachten in de roemruchte New Yorkse Studio 54. Wes Gordon, de huidige Creative Director, geeft deze beelden en materialen een eigen plek in zijn verhalende visie: hij tilt het ongebreidelde enthousiasme van New York en haar nachtleven rechtstreeks naar de 21-ste eeuw.
Samen geven ze gestalte aan het tegendraadse karakter dat beide geuren kenmerkt. Subtiele aroma's van ingrediënten, glanzend als zilver, spelen in de geur een spel van goed en kwaad, van licht en schaduw. Bij het componeren van deze authentieke geuren vonden parfumeurs Louise Turner en Quentin Bisch vooral inspiratie in de fascinerende dualiteit van de eigentijdse vrouw, en de uitdagende mix van licht en schaduw in de aard van de moderne man.
In de reclamecampagne komen de twee karakters samen die symbool staan voor de geuren en waarvan de paden elkaar kort gekruist hadden in de oorspronkelijke Bad Boy-film. De immer ondoorgrondelijke Karlie Kloss treedt weer aan als de belichaming van Good Girl, in een outfit die net zo oogstrelend en sexy is als de flacon. Volgens Wes Gordon is de Herrera-vrouw 'nergens bang voor, vol zelfvertrouwen en altijd de mooiste vrouw, waar dan ook'. Karlie Kloss is de ultieme rockchick in deze opzienbarende outfit, die speciaal voor deze campagne werd ontworpen. Met zijn onweerstaanbaar intrigerende blik geeft acteur Ed Skrein er een volstrekt eigen draai aan. Hij straalt pure Hollywood-glamour uit met zijn natural cool en nonchalante charme.
Carolina Herrera verleidt je met de spirit van Good Girl en Bad Boy en zet zichzelf neer als trendsetter in de wereld van parfums. Deze collector's edition is ontwikkeld om het leven te vieren en jou eraan te herinneren dat iedereen z'n eigen Superstar is.
Carolina Herrera Good Girl Superstar collector editie is vanaf 27 september 2021 exclusief beschikbaar bij: ICI Paris XL in Belgie - ICI Paris XL en zelfstandige parfumerieën in Luxemburg
Carolina Herrera Bad Boy Superstar collector editie is vanaf 27 september 2021 exclusief beschikbaar bij ICI Paris XL in Belgie - ICI Paris XL in Luxemburg
Good Girl : Eau de Parfum Superstar Collector 80ml - 126,60€ // Bad Boy : Eau de Toilette Superstar Collector 100ml - 104,60€
The Guess Activewear FW21 collection is full of daring spirit with head-turning, bold looks that are ready for adventure. For the GUESS woman, luxurious everyday styles meets feminine, technical garments. Meanwhile, the GUESS man is ready for the great outdoors with comfortable, high-performance looks with retro chic touches.
Womenswear
The new preppy fitness squad is here! The womenswear collection consists of 4 themes of new contemporary styles. Soft touch fleece and oversize silhouettes are finished in fashion tones and neutrals.Confident hyper pink tones, pure colors and winter pastels create an eye-catching palette, while microfiber and nylon basics allow complete freedom of movement. An oversized monochromatic aesthetic meets minimalism with high-performance, lightweight fabrics boasting multifunctional waterproofing and breathability. Luxurious and technical, statement activewear uses overstructured shapes that borrow tech(u)tility detailing and eveningwear finishes with sparkle and luxe fabrics.
Menswear
The menswear Activewear borrows from the world of tennis, playing with eighties and nineties retro style and touches of acetate. Technical detailing and athletic finishes ensure high performance garments. The collection took also inspiration of the American national parks and retro climbing cool, tones of earthen and desert colors are seen alongside high-performance fleece, nylon and scuba fabrics. Finally, a third, wintery theme embraces colder shades of grey and blue, while reflective fabrics and water repellent scuba result in high-performance garments that are finished with technical details. Touches of initial logo print add a luxe twist to a theme that is all set for action.
Vier Vlaamse traditionele streekproducten erkend: label STREEKPRODUCT.be
Putse janhagel uit Putte (Stabroek), Pompeschitterstaart en Pompeschitterspaté uit Dadizele en Belgische speculaas (Molentjes) uit Grazen mogen het label STREEKPRODUCT.be dragen. De Sectorgroep Streekproducten van VLAM keurde hun aanvraagdossier goed.
Er werden zes dossiers voorgelegd aan de Beoordelingscommissie, die samengesteld is uit specialisten uit alle voedingsdomeinen. Het advies van de Beoordelingscommissie werd vervolgens overgemaakt aan de Sectorgroep Streekproducten van VLAM, die besliste om vier producten te erkennen. De aanvragers mogen voortaan het label STREEKPRODUCT.be gebruiken op hun product en in hun communicatie. In West-Vlaanderen geeft de gemeente Moorslede haar traditionele streekproducten een duwtje. Verder zien we twee speculaasvarianten bij de nieuwkomers, eentje uit Antwerpen en eentje uit Vlaams-Brabant.
Vlaams minister van Landbouw en Voeding Hilde Crevits: “Onze streekproducten worden elke dag opnieuw met heel veel vakkennis en liefde gemaakt. Het is altijd uitkijken naar de nieuwe erkende producten. Vandaag is Vlaanderen vier nieuwe streekproducten rijker. Producten met een rijke lokale traditie die bij de consument in de smaak vallen en waar we terechte trots op mogen zijn.”
Putse janhagel - Aangeboden door Bakkerij De Schutter uit Putte (Stabroek)
“Janhagel” is naast een verwijzing naar “het gewone volk of Jan met de pet” ook een koekje dat nauw verwant is aan speculaas. Streekproducten kennen geen grenzen, de koekjes vind je vooral terug in Nederland, maar hier en daar stak het de grens over om bijvoorbeeld een vast onderdeel te worden van de Putse kermis.
Bakkerij De Schutter uit Putte (Stabroek) bakt al meer dan 75 jaar lang “janhagel”. De vorm van hun “Putse Janhagel” is traditioneel rechthoekig, ca. 3 cm breed op 6 cm lang. Het recept wijkt af van het Nederlandse recept, waar citroenrasp aan het deeg wordt toegevoegd en de koekjes bovenaan worden afgewerkt met amandelen en suiker. De Belgische variant is soberder met een “knobbelige” bovenzijde en smaakt uitgesproken naar muskaatnoot. Bakkerij De Schutter - www.bakkerijdeschutter.com
Pompeschitterstaart - Aangeboden door Bakkerij Patrick & Ann, Bakkerij Artisano en Tearoom De Klokke in Dadizele (Moorslede)
In 1975 werd in Dadizele gestart met een avondmarkt. Om volk te lokken werd aan de plaatselijke bakkers gevraagd om een taart te creëren. Het werd een taart met een vleugje West-Vlaamse humor. Voor de Pompeschitterstaart baseert men zich op een lokale sage over een kermisganger die zijn behoefte deed in de pompbak op het gemeenteplein …. De gemeente omarmde het verhaal en tot vandaag worden er nog steeds allerlei activiteiten georganiseerd rond de pompeschitter, hij prijkt bovendien in het logo van Toerisme Dadizele.
Pompeschitterspaté - Aangeboden door Keurslager ’t Torreke uit Dadizele
In 1995, 20 jaar na de Pompeschitterstaart, stellen de “Daiselse” slagers de Pompeschitterspaté voor. Ze brachten hem op smaak met bruin bier en pruimensap, het verhaal van de pompeschitter indachtig. De paté past in de traditie van West-Vlaamse patés, die een grove structuur hebben, eerder grijs van kleur zijn en goed gekruid. De duidelijke leversmaak wordt verzacht door het bier en verzoet door het pruimensap. Je kan hem nog kopen bij Keurslager ’t Torreke op de befaamde “Plaats” van Dadizele. Zowel de paté als de taart zijn nu het jaarrond beschikbaar, ook in enkele horecazaken. Toerisme Moorslede - www.toerismedadizele.be
Belgische speculaas : Aangeboden als Molentjes van Ambachtelijke Speculaasbakkerij Vanvuchelen uit Grazen
Om traditionele Belgische speculaas te maken heb je maar een beperkt aantal ingrediënten nodig: bloem, bruine kandijsuiker, vetstof, eieren, kaneel, rijsmiddel en zout. Toch verschilt het koekje van bakker tot bakker.
De “Molentjes” zijn het meest traditionele speculaasje in het uitgebreide gamma van speculaasbakker Erika Vanvuchelen. Het basisdeeg wordt enkel op smaak gebracht met kaneel, mag 24 u rusten op een koele plaats en krijgt zijn vorm met de speculaaswals. De speculaasjes worden donker gebakken aan 190°C zijn en zijn heel krokant. Andere erkende Belgische speculaasproducenten zijn Vermeiren Princips Speculoos, La Confiance, Borsbeekse speculoos en Aerts speculaas. Ambachtelijke speculaasbakkerij Vanvuchelen - www.grazensespeculaas.be
Vier Vlaamse traditionele streekproducten erkend: label STREEKPRODUCT.be
Putse janhagel uit Putte (Stabroek), Pompeschitterstaart en Pompeschitterspaté uit Dadizele en Belgische speculaas (Molentjes) uit Grazen mogen het label STREEKPRODUCT.be dragen. De Sectorgroep Streekproducten van VLAM keurde hun aanvraagdossier goed.
Er werden zes dossiers voorgelegd aan de Beoordelingscommissie, die samengesteld is uit specialisten uit alle voedingsdomeinen. Het advies van de Beoordelingscommissie werd vervolgens overgemaakt aan de Sectorgroep Streekproducten van VLAM, die besliste om vier producten te erkennen. De aanvragers mogen voortaan het label STREEKPRODUCT.be gebruiken op hun product en in hun communicatie. In West-Vlaanderen geeft de gemeente Moorslede haar traditionele streekproducten een duwtje. Verder zien we twee speculaasvarianten bij de nieuwkomers, eentje uit Antwerpen en eentje uit Vlaams-Brabant.
Vlaams minister van Landbouw en Voeding Hilde Crevits: “Onze streekproducten worden elke dag opnieuw met heel veel vakkennis en liefde gemaakt. Het is altijd uitkijken naar de nieuwe erkende producten. Vandaag is Vlaanderen vier nieuwe streekproducten rijker. Producten met een rijke lokale traditie die bij de consument in de smaak vallen en waar we terechte trots op mogen zijn.”
Putse janhagel - Aangeboden door Bakkerij De Schutter uit Putte (Stabroek)
“Janhagel” is naast een verwijzing naar “het gewone volk of Jan met de pet” ook een koekje dat nauw verwant is aan speculaas. Streekproducten kennen geen grenzen, de koekjes vind je vooral terug in Nederland, maar hier en daar stak het de grens over om bijvoorbeeld een vast onderdeel te worden van de Putse kermis.
Bakkerij De Schutter uit Putte (Stabroek) bakt al meer dan 75 jaar lang “janhagel”. De vorm van hun “Putse Janhagel” is traditioneel rechthoekig, ca. 3 cm breed op 6 cm lang. Het recept wijkt af van het Nederlandse recept, waar citroenrasp aan het deeg wordt toegevoegd en de koekjes bovenaan worden afgewerkt met amandelen en suiker. De Belgische variant is soberder met een “knobbelige” bovenzijde en smaakt uitgesproken naar muskaatnoot. Bakkerij De Schutter - www.bakkerijdeschutter.com
Pompeschitterstaart - Aangeboden door Bakkerij Patrick & Ann, Bakkerij Artisano en Tearoom De Klokke in Dadizele (Moorslede)
In 1975 werd in Dadizele gestart met een avondmarkt. Om volk te lokken werd aan de plaatselijke bakkers gevraagd om een taart te creëren. Het werd een taart met een vleugje West-Vlaamse humor. Voor de Pompeschitterstaart baseert men zich op een lokale sage over een kermisganger die zijn behoefte deed in de pompbak op het gemeenteplein …. De gemeente omarmde het verhaal en tot vandaag worden er nog steeds allerlei activiteiten georganiseerd rond de pompeschitter, hij prijkt bovendien in het logo van Toerisme Dadizele.
Pompeschitterspaté - Aangeboden door Keurslager ’t Torreke uit Dadizele
In 1995, 20 jaar na de Pompeschitterstaart, stellen de “Daiselse” slagers de Pompeschitterspaté voor. Ze brachten hem op smaak met bruin bier en pruimensap, het verhaal van de pompeschitter indachtig. De paté past in de traditie van West-Vlaamse patés, die een grove structuur hebben, eerder grijs van kleur zijn en goed gekruid. De duidelijke leversmaak wordt verzacht door het bier en verzoet door het pruimensap. Je kan hem nog kopen bij Keurslager ’t Torreke op de befaamde “Plaats” van Dadizele. Zowel de paté als de taart zijn nu het jaarrond beschikbaar, ook in enkele horecazaken. Toerisme Moorslede - www.toerismedadizele.be
Belgische speculaas : Aangeboden als Molentjes van Ambachtelijke Speculaasbakkerij Vanvuchelen uit Grazen
Om traditionele Belgische speculaas te maken heb je maar een beperkt aantal ingrediënten nodig: bloem, bruine kandijsuiker, vetstof, eieren, kaneel, rijsmiddel en zout. Toch verschilt het koekje van bakker tot bakker.
De “Molentjes” zijn het meest traditionele speculaasje in het uitgebreide gamma van speculaasbakker Erika Vanvuchelen. Het basisdeeg wordt enkel op smaak gebracht met kaneel, mag 24 u rusten op een koele plaats en krijgt zijn vorm met de speculaaswals. De speculaasjes worden donker gebakken aan 190°C zijn en zijn heel krokant. Andere erkende Belgische speculaasproducenten zijn Vermeiren Princips Speculoos, La Confiance, Borsbeekse speculoos en Aerts speculaas. Ambachtelijke speculaasbakkerij Vanvuchelen - www.grazensespeculaas.be
Vier Vlaamse traditionele streekproducten erkend: label STREEKPRODUCT.be
Putse janhagel uit Putte (Stabroek), Pompeschitterstaart en Pompeschitterspaté uit Dadizele en Belgische speculaas (Molentjes) uit Grazen mogen het label STREEKPRODUCT.be dragen. De Sectorgroep Streekproducten van VLAM keurde hun aanvraagdossier goed.
Er werden zes dossiers voorgelegd aan de Beoordelingscommissie, die samengesteld is uit specialisten uit alle voedingsdomeinen. Het advies van de Beoordelingscommissie werd vervolgens overgemaakt aan de Sectorgroep Streekproducten van VLAM, die besliste om vier producten te erkennen. De aanvragers mogen voortaan het label STREEKPRODUCT.be gebruiken op hun product en in hun communicatie. In West-Vlaanderen geeft de gemeente Moorslede haar traditionele streekproducten een duwtje. Verder zien we twee speculaasvarianten bij de nieuwkomers, eentje uit Antwerpen en eentje uit Vlaams-Brabant.
Vlaams minister van Landbouw en Voeding Hilde Crevits: “Onze streekproducten worden elke dag opnieuw met heel veel vakkennis en liefde gemaakt. Het is altijd uitkijken naar de nieuwe erkende producten. Vandaag is Vlaanderen vier nieuwe streekproducten rijker. Producten met een rijke lokale traditie die bij de consument in de smaak vallen en waar we terechte trots op mogen zijn.”
Putse janhagel - Aangeboden door Bakkerij De Schutter uit Putte (Stabroek)
“Janhagel” is naast een verwijzing naar “het gewone volk of Jan met de pet” ook een koekje dat nauw verwant is aan speculaas. Streekproducten kennen geen grenzen, de koekjes vind je vooral terug in Nederland, maar hier en daar stak het de grens over om bijvoorbeeld een vast onderdeel te worden van de Putse kermis.
Bakkerij De Schutter uit Putte (Stabroek) bakt al meer dan 75 jaar lang “janhagel”. De vorm van hun “Putse Janhagel” is traditioneel rechthoekig, ca. 3 cm breed op 6 cm lang. Het recept wijkt af van het Nederlandse recept, waar citroenrasp aan het deeg wordt toegevoegd en de koekjes bovenaan worden afgewerkt met amandelen en suiker. De Belgische variant is soberder met een “knobbelige” bovenzijde en smaakt uitgesproken naar muskaatnoot. Bakkerij De Schutter - www.bakkerijdeschutter.com
Pompeschitterstaart - Aangeboden door Bakkerij Patrick & Ann, Bakkerij Artisano en Tearoom De Klokke in Dadizele (Moorslede)
In 1975 werd in Dadizele gestart met een avondmarkt. Om volk te lokken werd aan de plaatselijke bakkers gevraagd om een taart te creëren. Het werd een taart met een vleugje West-Vlaamse humor. Voor de Pompeschitterstaart baseert men zich op een lokale sage over een kermisganger die zijn behoefte deed in de pompbak op het gemeenteplein …. De gemeente omarmde het verhaal en tot vandaag worden er nog steeds allerlei activiteiten georganiseerd rond de pompeschitter, hij prijkt bovendien in het logo van Toerisme Dadizele.
Pompeschitterspaté - Aangeboden door Keurslager ’t Torreke uit Dadizele
In 1995, 20 jaar na de Pompeschitterstaart, stellen de “Daiselse” slagers de Pompeschitterspaté voor. Ze brachten hem op smaak met bruin bier en pruimensap, het verhaal van de pompeschitter indachtig. De paté past in de traditie van West-Vlaamse patés, die een grove structuur hebben, eerder grijs van kleur zijn en goed gekruid. De duidelijke leversmaak wordt verzacht door het bier en verzoet door het pruimensap. Je kan hem nog kopen bij Keurslager ’t Torreke op de befaamde “Plaats” van Dadizele. Zowel de paté als de taart zijn nu het jaarrond beschikbaar, ook in enkele horecazaken. Toerisme Moorslede - www.toerismedadizele.be
Belgische speculaas : Aangeboden als Molentjes van Ambachtelijke Speculaasbakkerij Vanvuchelen uit Grazen
Om traditionele Belgische speculaas te maken heb je maar een beperkt aantal ingrediënten nodig: bloem, bruine kandijsuiker, vetstof, eieren, kaneel, rijsmiddel en zout. Toch verschilt het koekje van bakker tot bakker.
De “Molentjes” zijn het meest traditionele speculaasje in het uitgebreide gamma van speculaasbakker Erika Vanvuchelen. Het basisdeeg wordt enkel op smaak gebracht met kaneel, mag 24 u rusten op een koele plaats en krijgt zijn vorm met de speculaaswals. De speculaasjes worden donker gebakken aan 190°C zijn en zijn heel krokant. Andere erkende Belgische speculaasproducenten zijn Vermeiren Princips Speculoos, La Confiance, Borsbeekse speculoos en Aerts speculaas. Ambachtelijke speculaasbakkerij Vanvuchelen - www.grazensespeculaas.be
Julie Vermeire tekent eerste kledingcollectie voor CKS
CKS x Julie Vermeire
Belgisch fashionlabel CKS werkt voor hun FW21-seizoen samen met drie bekende gezichten. Naast de eco-responsible collab met Loredana Falone van Wearable Stories en de mannencollectie van topchef Marcelo Ballardin, tekent TV-persoonlijkheid, danseres en TikTok-ster Julie Vermeire een on-trend capsule voor tieners. De collectie is beschikbaar vanaf 21/10 in de CKS-winkels en online via de webshop.
TV-persoonlijkheid, TikTok-ster en spring-in-het-veld Julie Vermeire moest niet lang nadenken wanneer CKS haar vroeg om samen een collectie te ontwerpen: “Ik ben fan van Belgische mode en ik vind het heel fijn om op deze manier ook mijn steentje bij te dragen aan lokaal en Belgisch kopen. Mijn volgers situeren zich ook in Vlaanderen, dus ze gaan mijn collectie meteen kunnen kopen en dragen. Ik kijk er al naar uit om dat te zien in het straatbeeld.”
De collab met CKS verliep erg vlot volgens Julie: “Kleding ontwerpen is een heel nieuw en leerrijk proces voor mij. Maar CKS luistert echt naar mijn ideeën en mening. Ze begeleiden mij doorheen het hele designproces. Ik kijk ernaar uit om de stuks straks ook in het echt te proberen en ze van op papier tot leven te zien komen.”
Julie Vermeire haalde haar inspiratie voor deze collectie uit haar dagelijkse leven. Kleding waarin ze zichzelf graag ziet en die ze zelf graag draagt. De items zijn makkelijk onderling te combineren, zowel sportief als casual.
Resultaat? Een urban style die tegelijk vrouwelijk en erg draagbaar is. Een zacht roze-grijze tartan print wordt gecombineerd met oversized cuts en relaxte silhouetten. Julie integreerde ook een eigen handgeschreven quote in de collectie die haar persoonlijkheid volledig weerspiegelt: soul shine. De collab met Julie Vermeire straalt een streetwear vibe uit waarmee CKS tienermeisjes hoopt aan te spreken.
Deze collab brengt CKS' focus op tienermeisjes onder de aandacht. Naast de bestaande collecties voor vrouwen en kids, brengt het merk voor het eerst een tienercollectie uit, gericht op meisjes. Dit was nodig om tegemoet te komen aan de vraag van klanten en een groeiend potentieel in de markt. Het is een lijn die gecreëerd werd voor Generation Z, voor wie de WMN collectie vaak nog te volwassen is, en de kidscollectie te jong.