Spring is near: celebrate Mother Earth with brands that are giving back to nature
Nature is the gift that keeps on giving. Mother Earth encourages us to learn, to grow and to explore, providing a home for all. Today, brands are increasingly aware that we need to protect and care for our planet in the same way it cares for us. With spring just around the corner, we've put some of our inspirational brands in the spotlight.
Giving back by recycling
River Cleanup
What started with a 10-minute cleanup in 2017 grew into an international organisation with 144,000 volunteers active in 57 countries. River Cleanup connects people, businesses and governments to create involvement and commitment to work together for a clean environment. The use of smart technology ensures the efficient tackling of the 8 billion kg of plastic that ends up in our oceans every year.
Sage FoodCycler
Looking for a way to reduce food waste? Meet Sage Appliances' Foodcycler: a revolutionary kitchen device that can reduce the amount of household food waste by more than 80 percent. In addition, the appliance eliminates 100 percent of the greenhouse gas emissions usually generated by food that ends up in landfills. Sage Appliances is a global leader in innovative kitchen appliances.
Freedom Moses
Freedom Moses’ comfy slides are 100% vegan and cruelty free. The organisation is constantly evolving to create a fully sustainable product. The slides are made from PCU, so when it’s time to say goodbye, they can be recycled at designated recycling facilities.
To become a more sustainable brand, Freedom Moses has partnered up with the National Plastics & Rubber Center. They conduct research into environmentally friendly raw materials and invest in research to find the right balance between polymers and plant-based materials. Another partner is One Tree Planted, to do their small part in advancing the global reforestation efforts.
Karün
Karün is a Patagonia-based B Corp that links conservation with rural emancipation through product innovation. Various types of waste, such as fishing nets, ropes and metals, are collected locally by rural entrepreneurs, then recycled and turned into durable (sun)glasses to the highest standards of quality and performance.
Giving back by producing consciously
Naturino
Isn't it cool to have trainers that are made from recycled materials? The animal-free line 'Flower Mountain for Naturino' is a collaboration between the Japanese designers of Flower Mountain and children's shoe brand Naturino. The collection offers a range of lightweight sports shoes. Innovative design and Japanese inspiration make these sports shoes truly unique.
BRAX
In order to increase awareness of sustainability, BRAX has expanded its Blue Planet collection. With the new metalabel, Blue Planet unites a large number of sustainable BRAX products featuring sustainable raw materials or environmentally friendly production methods. They stay true to their claim: feel good. Good for people and Mother Earth, and always stylish!
Tamaris
While constantly questioning themselves, what works and what has a future, Tamaris is improving its process to become more sustainable. For Tamaris GreenStep, they’ve already used sustainable leather, as well as recycled and innovative materials. By using BLOOM technology, they’re able to provide more eco-friendly materials for the outsoles, while reducing the need for fossil resources.
Julie Vermeire: zomerse collectie Soulshine met CKS
CKS x Julie Vermeire
TikTok celebrity, TV-persoonlijkheid en eeuwige optimist Julie Vermeire lanceert voor een tweede maal een kledingcollectie met Belgisch modemerk CKS. Na een eerste succesvolle samenwerking sloegen de twee opnieuw vol enthousiasme de handen in elkaar. Het resultaat? Een zomerse feelgoodcapsule met beachy vibes, felle kleuren en speelse snits. De collectie zal vanaf 31 maart shinen in de CKS-winkels en online via de webshop.
Na een eerste succesvolle samenwerking staken media personality Julie Vermeire en Belgisch modelabel CKS opnieuw de koppen bij elkaar. Julie: "Onze vorige collab verliep al ontzettend vlot. Ik geniet volop van onze fijne samenwerking. Toen CKS mij vroeg om samen een tweede kledingcollectie te tekenen, moest ik niet lang nadenken. Wij zijn twee handen op één buik.”
Girls just wanna have sun
Als rasechte zomerfanaat ging Julie aan de slag met haar kleurrijke moodboards. Inspiratie voor de collectie vond ze op de sociale kanalen Pinterest en Instagram. Na eindeloos scrollen, en zomerse looks, toffe prints en de juiste kleuren te bepalen, zat Julie samen met het ervaren designteam van CKS.
“Een kledinglijn die jouw naam draagt, da’s toch dé droom van iedereen? CKS luisterde naar mijn ideeën, gaf stijladvies en bracht samenhang in de collectie. Ik ben hen enorm dankbaar dat ik zo’n uitgebreide kledinglijn met diverse stuks op de markt mag brengen. Een mens zou van minder blij worden”, lacht Julie.
Een tweede samenwerking betekent ook een vlotter verloop en een sterk wederzijds vertrouwen. “CKS keurde mijn schetsen sneller goed en ik twijfelde niet zo vaak als tijdens onze eerste collab. We wisten allebei meteen waar we naartoe wilden: een zonovergoten feelgoodcapsule waar je instant happy van wordt!”
Weetje: Julie is zo dol op de zon dat ze haar hond Sunny doopte. Die kreeg ereplaatsje in de collectie en pronkt als deel van de leuze ‘Always sunny’ op de t-shirts.
Oh happy days
Met zand tussen de tenen, een zeebries in het haar, en – hoe kan het ook anders – de zon die op haar huid brandt, straalt Julie in haar nieuwe collectie Soulshine. Het bloemenrokje met de witte t-shirt, het roze kleedje of de tie dye t-shirt met de witte short zijn ideaal voor een aangename dag op het strand of voor een terrasje op de dijk.
Al straalt de hele collectie vakantievibes uit, zijn de stuks ook geschikt om vrolijk mee naar het werk of school te gaan. “De gele debardeur of de lichtgele vest maken je outfit meteen een stuk gekleder. Een paar stoere boots onder het blauwe kleedje en klaar”, legt Julie uit. “Dankzij de expertise van het CKS designteam passen de stuks mooi bij elkaar en kan je ze makkelijk onderling combineren.”
Let your colors shine bright
De nieuwe collectie is kleurrijk, speels en comfortabel: zomerse pastel, tie dye en fladderende cuts. “Mijn volgers kunnen het beamen: ik ben niet het meisje dat dagelijks op hakken paradeert. Ik hou van comfortabel chic en casual. Je moet je goed voelen in je kledij. Dat wilde ik ook bereiken met mijn collectie”, aldus Julie.
Met deze collectie richten CKS en Julie zich op een nog jonger publiek in vergelijking met hun eerste capsule. Deze frisse collab biedt antwoord aan de groeiende vraag van Generation Z naar een jeugdige lijn. Eerder dit jaar bracht CKS al een SS22 Teens collectie uit boordevol gedurfde kleurencombinaties en speelse prints voor tieners.
Praktisch : De collectie is beschikbaar vanaf 31 maart in de CKS-winkel in jouw buurt en online via de webshop. Pre-launch event: 30 maart in de CKS-winkel in Mechelen
Gewicht verliezen of op uw lijn letten terwijl u geniet is mogelijk met Beautysanté Smartfood.
Beaurysanté biedt Energy Diet, overheerlijke maaltijden die wel minder calorieën levert zonder zich te vervelen! Op het menu vindt u milkshakes, veloutés, soepen, omelet en nog vele andere. Dankzij de aangeboden programma’s kunt u uw silhouet versterken volgens uw doelstellingen. Een Beautysanté-consulent begeleidt u direct na uw bestelling in de drie fazen van het afslankprogramma. Elke poedervormige wordt een lichte en overheerlijke maaltijd, Beautysanté help u dagelijks uw vorm, gezondheid en welzijn terug te vinden.
De hartige en zoete producten uit het Beautysanté-gamma is even lekker als gezond. De Energy Diet-smaken groenten, vanille, chocolade, koffie en cappuccino werden verkozen tot ‘smaken van het jaar 2021.’
De Energy Diet bestaan in andere smaken: banaan, cookie, praliné en rode vruchten bij de milkshakes; Thais, Indiaans, Italiaans, Marokkaans bij de soepen en velouté kippensmaak. Traditionele aardappelpuree, omelet fijne kruidensmaak, P’tit déjeuner, boord met chocolade hazelnootsmaak, brood met tomaat-groentesmaak… De producten zijn verkrijgbaar in potten of zakken ( verschillende maten).
Een extra impuls nodig ,
Het drinken van 1.5 tot 2 liter water per dag is soms ingewikkeld. Beautysanté heeft daarom Energy Detox gelanceerd, een drainerende drank met perzik- of citroensmaak, waar u de hele dag aan kunt nippen! Energy Detox is een cocktail van groene thee, drainerende planten die gewichtsverlies in de hand werken, vitamine C en vitamines B1/B3/B6.
Gemakkelijk op zomercruise vanuit Nederland met twee schepen van Holland America Line
Thuishavens Rotterdam en Amsterdam maken een vakantie gemakkelijk en toegankelijk. Deze zomer maakt Holland America Line het reizigers gemakkelijker dan ooit om een droomvakantie naar de Noorse Fjorden en Noord-Europa te maken met twee schepen die rondreizen aanbieden vanuit twee thuishavens in Nederland. Het nieuwste schip van de cruisemaatschappij, Rotterdam, biedt routes aan vanuit Amsterdam, terwijl schip Volendam vanuit de haven van Rotterdam zal varen.
Van mei tot en met oktober 2022 kunnen gasten inschepen op routes variërend van zeven tot 35 nachten die zich uitstrekken van IJsland tot de Noorse fjorden en helemaal tot aan Spitsbergen. Met beide thuishavens goed bereikbaar per trein of auto, is het gemakkelijk om een korte zomer trip of een langere familie vakantie te plannen.
Ontmoet de schepen: dezelfde familie, een eigen karakter
Zowel Rotterdam als Volendam zijn middelgrote premiumschepen, met ruime staterooms, uitzonderlijke culinaire en verrijkende ervaringen, onberispelijke service en onvergetelijke routes. Rotterdam is een schip in de Pinnacle-klasse, terwijl Volendam een intiemer schip is. Met een gastencapaciteit van respectievelijk 2.668 en 1.432, genieten gasten van een naadloze ervaring, ongeacht welk schip ze kiezen.
Maak kennis met schip Rotterdam
Rotterdam is het vlaggenschip van Holland America Line en het nieuwste schip in de vloot. Rotterdam beschikt over een ruime keuze aan veranda staterooms en suites met zicht op zee en eigen privé-balkon voor de ultieme cruise-ervaring. Daarnaast biedt het schip Family Staterooms voor maximaal vijf gasten en Single Staterooms voor soloreizigers. Rotterdam biedt de beste livemuziek op zee met vier Music Walk locaties: Rolling Stone Rock Room met klassieke rockhits; Lincoln Center Stage, met klassieke kamermuziek; Billboard Onboard, waar live muzikanten het publiek vermaken met hitparade hits; en de populaire B.B. King's Blues Club, die het beste van de Memphis muziek naar zee brengt. De World Stage beschikt over een 270-graden LED-projectie achtergrond, waardoor gasten verrast worden met panoramische visuele en geluidseffecten tijdens elk optreden. Naast de Dining Room, Lido Market, Dive-In, en New York Deli and Pizza, kunnen gasten genieten van zes specialiteiten restaurants: Rudi's Sel de Mer, een Franse visbrasserie; Tamarind, waar de tradities van Zuidoost-Azië, China en Japan worden verkend; Nami Sushi met smakelijke sushi en Aziatische sterke dranken; Pinnacle Grill, het ultieme steakhouse op zee; Canaletto met Italiaans dineren in familiestijl; en Club Orange exclusief voor gasten van het Club Orange programma. Grand Dutch Café biedt hartige snacks, een biertje of een traditionele Nederlandse koffie in een gezellig café dat Nederlands erfgoed uitstraalt.
Ontdek schip Volendam
Volendam is een intiemer, klassiek schip, dat langere cruises aanbiedt. Lanai Staterooms bieden een open toegang tot het Promenade Deck met voorbehouden comfortabele dekstoelen om te genieten van mooie uitzichten op zee. Volendam beschikt over de Dining Room, Lido Market en Dive-In, evenals het specialiteitenrestaurant Pinnacle Grill, Canaletto en een Rudi's Sel de Mer pop-up ervaring op elke cruise. Entertainment en verrijkende ervaringen worden aan boord verzorgd door BBC Earth In Concert optredens, kookdemonstraties met Explorations Central (EXC) Port to Table programma’s en regionale EXC Talks gericht op een diepgaandere kennismaking met de bestemming. De cruises met Volendam duren vaak langer en doen kleinere havens aan die geschikt zijn voor kleinere schepen. Dit schip is ideaal voor gasten die op zoek zijn naar een meer intieme ervaring, langere routes en een grote reislust.
Cruises vanuit Nederland
Met schip: Rotterdam : Zomer thuishaven: Amsterdam Seizoen: van 1 mei tot 2 oktober 2022 Routes: 7 en 14 nachten, combineerbaar met Collectors’ Voyage ervaringen tot 41 nachten. Bestemmingen: Noorse fjorden en Scandinavische hoofdsteden. Prijzen starten vanaf € 1.049 per persoon voor een 7 nachten cruise naar de Noorse fjorden, op basis van een dubbele bezetting.
Met ship: Volendam : Zomer thuishaven: Rotterdam Seizoen: van 1 mei tot 28 augustus Routes: 13, 14 en 21 nachten. Innovatieve, originele reisroutes die vaak havens aandoen waar weinig schepen komen. Combineerbaar met een Collectors' Voyage ervaring tot 35 nachten. Prijzen starten vanaf € 2.299 per persoon voor een 14 Nachten Ontdekkingscruise Noordelijke Hoofdsteden, op basis van een dubbele bezetting
Veel van de cruises kunnen worden uitgebreid tot Collectors' Voyages welke zorgen voor een uitgebreidere ontdekking van Europese bestemmingen. Variërend van 14 tot 41 nachten, combineren deze kunstig uitgewerkte langere cruises niet-herhalende, back-to-back route. Hierdoor kunnen gasten meer bestemmingen bezoeken en extra tijd besteden aan het ontdekken van eeuwenoude kunst, geschiedenis en cultuur.
Rijke geschiedenis van Holland America Line. De schepen van Holland America Line varen onder de Nederlandse vlag. In 2023 viert de cruisemaatschappij met trots haar 150-jarig bestaan. Aan boord van de schepen wordt zowel Engels als Nederlands gesproken, dagprogramma's en menu's zijn beschikbaar in het Nederlands, en bepaalde excursies bieden Nederlandstalige gidsen. www.hollandamerica.com
MSC Cruises organiseert voor het eerst het hele jaar door tochten vanuit New York
• MSC Meraviglia vaart vanaf april 2023 routes van de zonovergoten Caraïben, inclusief Ocean Cay MSC Marine Reserve in de Bahama's, Bermuda tot het adembenemende Canada. • Sterke focus op internationale reizigers door New Yorks uitgebreide en makkelijke luchtverbindingen het hele jaar door. • Verkoop zomer 2023 zijn nu open
MSC Cruises heeft aangekondigd dat ze voor het eerst een van haar schepen in New York zal baseren en het hele jaar door cruisetochten zal aanbieden. De moderne en stijlvolle MSC Meraviglia zal vanaf april 2023 de Big Apple als thuishaven kiezen voor cruises naar de Caraïben, Bermuda, New England en Canada het hele jaar door. Veel van de cruises vanuit New York zullen een bezoek brengen aan Ocean Cay MSC Marine Reserve – het prachtige privé-eiland van de lijn in de Bahama’s.
Deze uitrol moet de aanwezigheid van MSC Cruises binnen de Noord-Amerikaanse markt versterken door de rijke keuze aan schepen en routes vanuit Miami en Port Canaveral/Orlando in Florida aan te vullen en zal gasten de mogelijkheid geven om hun vakantie uit te breiden met een verblijf in New York voor of na hun cruise.
Meraviglia in New York
Gianni Onorato, CEO, MSC Cruises: “New York is een van de meest ongelofelijke en levendige bestemmingen ter wereld. Door deze stad het hele jaar door als thuishaven voor de MSC Meraviglia toe te voegen, verstevigen we ons aanbod in Noord-Amerika aanzienlijk. De routes zullen niet enkel onze gasten in de VS sterk aanspreken, maar ook onze internationale vakantiegangers. En gezien het enorme aanbod aan intercontinentale vluchten van en naar de Big Apple zullen deze cruises toegankelijk zijn voor gasten uit de hele wereld. We hebben onze mix van routes zodanig ontworpen om gebruik te maken van de geografische flexibiliteit van New York, zodat onze gasten kunnen genieten van de zon in de Caraïben tijdens het lente- en winterseizoen, naar Bermuda kunnen gaan in het zomerseizoen of naar het noorden kunnen trekken om in de herfst de natuurlijke schoonheid van Canada te aanschouwen. En natuurlijk is er voor gasten die New York willen ontdekken de mogelijkheid om dat voor of na hun cruise te doen om echt het beste uit hun vakantie te halen.”
MSC Meraviglia zal een brede waaier aan routes aanbieden, van 6 tot 11 nachten. De verkoop zijn nu open. Er zijn opties beschikbaar waarbij gasten extra dagen voor of na hun vakantie op zee kunnen boeken om optimaal te genieten van de stad die nooit slaapt.
Hoogtepunten van de New York-route:
• Caraïbische routes van 7 of 8 nachten met haltes in Nassau, de Bahama’s en Ocean Cay MSC Marine Reserve, het prachtige privé-eiland van MSC Cruises dat ook in de Bahama’s ligt.
• Bermudaroutes van 6 nachten met drie dagen in King’s Wharf en een aantal ontspannende dagen op zee.
• Noordelijke routes van 10 of 11 nachten met bestemmingen in Boston, Massachusetts; Portland, Maine; Charlottetown, Prince Edward Island; Halifax en Sydney, Nova Scotia; en Saint John, New Brunswick. Routes van 11 nachten omvatten een extra halte in Newport, Rhode Island.
De beslissing van MSC Cruises om het hele jaar door een schip in New York in te zetten, is het nieuwste voorbeeld van de jarenlange focus van het merk op de algemene Noord-Amerikaanse cruisemarkt, waarbij MSC Cruises ook meer internationale vakantiegangers wil aantrekken en enkele van haar meest geavanceerde schepen in Amerikaanse havens plaatst.
Port Canaveral in Florida werd vorig jaar toegevoegd als permanente thuishaven met een mix van cruises van 3, 4 en 7 nachten gericht op een maximaal aantal opties voor internationale gasten om te genieten van de wereldberoemde trekpleisters in de omgeving van Orlando. MSC Cruises bouwt de grootste en meest geavanceerde cruiseterminal in Noord-Amerika in Port Miami, die na voltooiing drie van de grootste schepen van de lijn tegelijkertijd zal kunnen ontvangen.
MSC Meraviglia
Met 315 meter lang en 65 meter hoog, met 19 indrukwekkende dekken, een capaciteit voor 5700 gasten is MSC Meraviglia een vakantiebestemming op zich, boordevol met innovatieve functies voor een onvergetelijke ervaring.
MSC Meraviglia is uitgerust met innovatieve technologie en oplossingen om zijn ecologische voetafdruk zo klein mogelijk te houden. Deze omvatten een uitlaatgasreinigingssysteem voor schonere emissies; een geavanceerd afvalwaterzuiveringssysteem; slimme verwarmings-, ventilatie- en airconditioningsystemen om warmte terug te winnen uit machineruimtes; en ledverlichting en slimme apparaten om aanzienlijk energie te besparen. Dit behoort tot het engagement van MSC Cruises om haar gasten op een duurzame manier de beste vakantie-ervaringen op zee te bieden.
Bye bye winter, hallo lente! Helemaal klaar voor de lente? Zeker weten! In april en mei zijn de eindeloze bloesemstreken een must see. Trommel daarom je vrienden en familie op en geniet van een lente vol bloesems…en vergeet die Insta-perfect foto niet! #nofilterneeded
1. De Bloesembar in Velm (nabij Sint-Truiden) : Is er een betere manier om een zonnige namiddag door te brengen dan bij een heerlijk drankje in de Bloesembar? Sluit hier je fiets- of wandeltocht af en geniet van de zon terwijl je de bloesems om je heen bewondert. Cheers!
Een vakantiehuis in de buurt? Villa Bigaro in Heers is een echte aanrader. Een luxueus verblijf met privé zwembad en bubbelbad, een ruime tuin en speeltuigen voor de kinderen. Een ideale uitvalsbasis ook voor enkele steden: Sint-Truiden, Tongeren of Hasselt.
2. Reading between the Lines : Nog meer ontdekken in de streek van de bloesems? Dan is er de doorkijkkerk 'Reading between the Lines'. Het landschap blijft zichtbaar doorheen het kunstwerk en dat is natuurlijk een bezoek (én foto) waard. De mooiste foto? Die maak je bij zonsondergang. Of je hier nu met de fiets, te voet of met de Vespa passeert, genieten doe je sowieso. Verblijven in de buurt kan bij Suus onder de wol in Borgloon, een gezellig appartement in het centrum. Bezoek zeker ook eens het nabijgelegen kasteel van Rullingen waar ooit de opnames van de televisieserie Katarakt plaatsvonden.
3. Alden Biezen in Bilzen : Het domein van de Landcommanderij Alden Biesen ademt cultuur en geschiedenis uit. Met haar ontstaan in 1220 behoort de Landcommanderij Alden Biesen tot een van de oudste en grootste kasteeldomeinen van Noord-Europa. Op het domein vind je prachtige hoogstamboomgaarden maar ook enkele kraampjes waar ze ijs, pannenkoeken en drankjes verkopen. Haal je picknickdeken boven, zet je onder een van de bloeiende bomen en geniet van een insta-worthy rustmoment. Nog geen zin om naar huis te gaan? Dan is er een supergezellig huisje in Lanaken: vakantiehuis Sonnevijver. Op 200 meter van het meer en ideaal om te wandelen, golf te spelen… of de bloesems te bewonderen.
4. Bommelerwaard, Nederland : Ook 130 km noordelijker, nabij ’s-Hertogenbosch, tref je eindeloze velden met bloesems. Wil je de mooie natuur combineren met een gezellige stad, dan is dit je uitvalsbasis. Vakantiehuis Blandinushof is een sfeervolle plek voor 4 personen. In het nabij gelegen Ravenstein vind je eeuwenoude stadspoorten, grachten en monumentale panden. In de omgeving kan je mooie wandelingen maken en genieten van de natuur. Een oranjerode zonsondergang op komst? Denk aan het kiekje! #sunset
5. De ciderroute in Normandië : Ten oosten van Caen kan je de Ciderroute bewandelen. Pittoreske landweggetjes doorkruisen het Pays d'Auge en verbinden prachtige dorpjes waaronder Beuvron-en-Auge, een van de 'mooiste dorpen van Frankrijk'. Je dorst les je onderweg door te stoppen bij een van de meer dan 20 ciderboerderijen!
Uiteraard is het in deze streek prachtig als de bloesems in bloei staan. Wie wilt genieten van een rustige vakantie, kan terecht in een gezellige cottage op het platteland. In de privétuin geniet je van je welverdiende rust na een dagje ciders proeven en bloesems bewonderen.
6. Quedlinburg, Duitsland : Het contrast tussen de bloesems en het middeleeuwse erfgoed in het centrum van Quedlinburg zorgt voor een prachtig beeld. Denk maar aan de pastelkleurige bloesems met op de achtergrond de Romaanse gebouwen, 2069 vakwerkhuizen en villa's uit de wilhelminische en Art Nouveau-periode. Dit alles zorgt ervoor dat het picture-perfect stadje precies recht uit een Disneyfilm komt.
Wil je wat langer genieten van al dat moois? Appartement In der Altstadt past helemaal in de sfeer en is ideaal voor een gezin of kleine vriendengroep. De kinderen kunnen hier ook veilig buiten spelen terwijl je zelf op je terras geniet.
De GUESS ESSENTIALS SS22-collectie bestaat uit tijdloze must-have basisstukken in zachte pasteltinten.
GUESS ESSENTIALS verbetert dit voorjaar de garderobe van de GUESS-vrouw met flatterende, vrouwelijke garderobe-essentials die veelzijdigheid en een ingetogen, sexy stijl toevoegen aan elke look.
De GUESS ESSENTIALS-collectie, die de GUESS-stijl belichaamt, is tijdloos en veelzijdig, seizoensloos en comfortabel en aantrekkelijk. De nauwsluitende silhouetten, strakke lijnen, uitsnijdingen en cropped stijlen, maar ook de diep uitgesneden halslijnen, halskragen en hoge tailles zorgen voor een geraffineerde uitstraling. Body-con jurken in midi-lengte zijn te zien naast de combinatie van een cropped top en een midi wikkelrok. Zachte plooien en wikkelstijlen geven korte jurkjes extra zachtheid, terwijl lange vesten en onweerstaanbare knitwear supercomfortabele laagjes beloven. Bustier tops, cropped cardi's en sweaters combineren met leggings en niet te vergeten luxe suède leggings, shirts en jeans.
Deze collectie maakt gebruik van lichtgewicht stoffen die comfort en een flatterende afwerking beloven. Eco katoen, stretch ribstof, suède en ultrazachte gebreide stoffen zijn allemaal in de mix, terwijl eco-kleurstoffen en romantische pasteltinten overal terugkomen. De hoogtepunten van het palet zijn 'lost in thyme', 'coronado blue', 'vanda orchid', 'light heather grey', 'posh taupe' en 'sea mint', die zorgen voor een moderne, vrouwelijke charme met een zachte, zomerse uitstraling.
De lente is bijna in het land. Droom alvast weg van warmere temperaturen, het festivalseizoen, terrasjestijd en een stralende zon. Maak je outfit compleet met het ideale paar signature sunglasses. Expert in eyecare & -wear Pearle heeft oog voor de laatste trends. Ontdek de 5 hipste looks, mild voor je ogen en je portemonnee: retro revival, dashing disco, metallic glam, romantic by nature & protective styles. Eyecandy for everyone!
Je ogen heb je voor het leven. Een kwalitatieve zonnebril dragen beschermt je ogen en huid tegen schadelijke UV-straling, zodat je (er) ook op latere leeftijd nog goed (uit)ziet. Ook in het verkeer, op of aan het water, op het strand of in de wind is een zonnebril een echte must-have.
Naast praktische en gezondheidsredenen, maakt de juiste zonnebril je outfit helemaal af. Expert in eyecare & -wear Pearle combineert bovenstaande functionaliteit met toegankelijke mode. Stel zelf jouw signature look samen met één van de onderstaande blikvangers.
‘60s & ‘70s • return to happiness • inclusivity • journey to joy
Nostalgische gevoelens? Een retro revival teleporteert je in een oogwenk naar de jaren ‘60s en ‘70s. De vrolijke collectie omvat de kenmerkende retrovormen met grafische prints in de meest heldere of neontinten, geïnspireerd door speelse esthetiek. Let your colours shine bright! Deze trend doet je verlangen naar eenvoudigere tijden.
‘70s & ‘80s • glitz and glamour • Studio54 • dress to impress
De term ‘lockdown’ ligt ver achter ons. We mogen de wereld weer zien, maar vooral: de wereld mag ons zien. Opvallende stoffen, bijzondere details en accessoires die vroeger exclusief tot onze party look behoorden, worden deel van onze dagelijkse stijl. We grijpen terug naar de glamoureuze jaren 70: een uitgesproken stijl, speelse glans en uitbundige schittering. Time to go all out!
Industrial feel • surreal shine • the future is punk • chromic comfort
Basics are back, maar wel met een edge. We weten goed wat we willen en laten graag een bepaald kledingstuk eruit springen. Metalen items laten ons shinen. We willen niet opvallen, maar wel gezien worden. Een sterke esthetiek bepaalt deze trend: een futuristische neo-punk look met een industrieel luxe randje. In de optiekwereld leeft deze trend al langer, maar ook dit seizoen sluiten merken zich aan bij de nieuwe frisse collectie.
It’s all vintage • botanical beauty • inspiration from the arts • playful pastels
Sprookjes bestaan echt, althans volgens deze romantische trend. We duiken in een zachte fantasiewereld met een kleurenpalet van vintage pastel, met een frisse botanische knipoog als eerbetoon aan de natuur. Ronde vormen, natuurlijke materialen, smalle contouren en vergrote monturen zetten de toon.
Soft solidity • delicate metal • durability • inspiration from the outdoors
De pandemie heeft ons dichter bij de natuur gebracht. Plant parenting en urban jungle zijn termen die als paddenstoelen uit de grond schoten. We hebben troost gevonden in de zachtheid van de natuur en zijn op zoek naar rust, bescherming en ultra-luxe comfort. Stevige, organische materialen en betrouwbare stijlen kenmerken deze trend. De natuur inspireert en beschermt ons, maar tegelijkertijd beschermen we onszelf tegen de kracht van de natuur door onze ogen en huid tegen schadelijke UV-straling te beschermen.
Ieder z’n look
Bij Pearle huizen sterke merken voor elke mood, met elk hun eigen focus op on trend design. Klik hier voor meer beeldmateriaal van Unofficial, DbyD, Privé Revaux & Karün. Vind je nieuwe favoriete zonnebril bij je Pearle winkel om de hoek of online op pearle.be.
Explora Journeys, het nieuwe luxe lifestyle-reismerk van de MSC Group, heeft vrijdag de inaugurele cruises van EXPLORA I, de eerste van vier nieuwbouwschepen, onthuld. Het schip maakt in mei 2023 haar debuut. De collectie van ‘journeys’ beslaat de Middellandse Zee, Noord-Europa, het Verenigd Koninkrijk, IJsland, Groenland, Canada, de oostkust van de Verenigde Staten, het Caribisch gebied, Zuid-Amerika en Hawaï.
De lengte van de cruises variëren van 8 dagen tot 45 dagen, zogenaamde Grand Journey’s. EXPLORA I zal in haar inaugurele jaar 132 havens in 40 verschillende landen aandoen, waaronder twee bestemmingen, Kastellorizo, Griekenland en Saint Pierre, Martinique die nog niet zijn eerder bezocht door cruiseschepen. De EXPLORA 1 zal tijdens haar debuutjaar ook Rotterdam aandoen. Op dinsdag 22 augustus 2023 wordt het schip verwacht bij Cruise Port Rotterdam. Zij verblijft van 15:00-23:30 uur aan de Holland Amerikakade. De EXPLORA 1 is dan bezig aan een 45-daagse cruise in Noord-Europa.
Routes EXPLORA 1:
Middellandse Zee: Explora I zal van mei-juni 2023 in de Middellandse Zee varen. De eerste reis gaat naar Barcelona, St Tropez, Calvi (Corsica), Rome, Fiskardo (Kefalonia), Istanbul en Athene. De ‘Mediterranean Grand Journey’-route omvat dezelfde aanloophavens, plus Patmos, Bodrum, Kastellorizo, Santorini, Mykonos, Gozo en Ibiza. De andere geplande bestemmingen in de Middellandse Zee en West-Europa naast bovenstaande havens zijn Malaga, Cadiz, Portimão, Lissabon, Porto, St. Jean-de-Luz, Bordeaux, Saint-Malo en Honfleur.
Noord-Europa : Van juli-augustus 2023 zal het schip de Noorse fjorden en poolcirkel doorkruisen en Southampton, Kristiansand, Hellesylt/Geiranger, Ålesund, Molde, Trondheim, Svartisen-gletsjer en poolcirkel, Narvik, Honningsvåg en Tromsø aandoen. De ‘Northern Europe Grand Journey’ gaat ook naar Leknes – Lofoten-eilanden, Brønnøysund, Flåm, Bergen, Stavanger, Skagen, Kopenhagen, Rønne, Helsinki, St. Petersburg, Stockholm, Visby, Riga, Klaipeda, Gdansk, Kopenhagen, Göteborg, Oslo, Stavanger, Hamburg, Rotterdam en Brugge.
Verenigd Koninkrijk : In augustus 2023 vaart het eerste schip van Explora Journeys naar de Scottish Lochs en de Royal Edinburgh Military Tattoo. Het zal Southampton, Edinburgh, Newcastle, Invergordon, Stornoway, Oban, Liverpool en Glasgow aandoen. Tijdens een uitgebreide reis in het Verenigd Koninkrijk gaat men ook naar Fort William, Portree, Kirkwall, Lerwick – Shetlandeilanden, Thorshavn – Faeröer en Reykjavik.
IJsland & Groenland : De inaugurele IJsland- en Groenlandse reisroute van het schip – ‘Arctic Geysers, Calving Glaciers and Fiery Lands of Ice’ – vindt plaats in september 2023 en doet Reykjavik, Akureyri, Isafjordur, Prins Christian Sund Waterway, Paamiut, Nuuk, Qaqortoq, Strait of Belle Island, Sydney , Sint-Jan en New York City aan. Een uitgebreidere reis naar IJsland en Noord-Amerika gaat naast bovenstaande bestemmingen ook nog naar Newport, Boston, Saint John, de Golf van St. Lawrence en Quebec City.
Oostkust Verenigde Staten en Canada : Tussen september-oktober 2023 zal Explora I naar New York City, Newport, Boston, Saint John, Gulf of St. Lawrence en Quebec City varen, met een uitgebreide reis beschikbaar met aanlopen in La Baie, Baie-Comeau, Havre-Saint- Pierre, Charlottetown en Halifax.
Caribbean : Miami, Key West, Spanish Town, Deshaies, Falmouth Harbor en San Juan maken deel uit van de cruise ‘A Yachtsman’s Paradise’ van het schip, terwijl de ‘British Isles, Creole Idylls & Miami Magig’ cruise San Juan, Gustavia, Basseterre, Samana, Ocean Cay en Miami aandoet.
De Caribische bestemmingen die zullen worden bezocht zijn Miami, Key West, Spanish Town, Deshaies, Falmouth Harbour, San Juan, Gustavia, Basseterre, Samana, Ocean Cay, St. John’s (Antigua en Barbuda), Castries, Bridgetown, Roseau , Kralendijk, Willemstad, Saint-Pierre, Kingstown, Grand Turk (Turks en Caicos), Santa Marta, Cartagena, Colon, Soufriere, Bequia (Saint Vincent en de Grenadines) en Oranjestad.
De route ‘Panama Canal Passage’ bestaat uit Bridgetown, Kralendijk, Willemstad, Oranjestad, Cartagena, Puerto Limon, oversteek van het Panamakanaal en Panama City. Alle Caribische afvaarten van het schip vinden plaats van november 2023 tot maart 2024.
Zuid-Amerika, Pacifische kust en Hawaï : Van januari tot februari 2024 zal het schip de ‘Celebrating Two Carnivals in Brazil route’ varen die Bridgetown, Duivelseiland, Fortaleza, Salvador De Bahia, Rio de Janeiro, Pôrto Belo en São Paulo aandoet. Bestemmingen aan de Pacifische kust gepland tussen maart en april 2024 zijn: Quepos, San Juan del Sur, Puerto Quetzal, Puerto Vallarta, Cabo San Lucas, San Diego, Los Angeles, San Francisco, Astoria, Victoria en Vancouver.
Van april-mei 2024 zal Explora I Vancouver, Hilo, Honolulu bezoeken als onderdeel van de ‘Hawaii’s Volcanoes and The Magic of Kai’-route. De ‘“No Ka Oi” van Hawaii’ cruises gaan naar Honolulu, Lahaina, Nawiliwili, Victoria en Vancouver; een uitgebreide Hawaiiaanse reis bezoekt ook Hilo.
Belgische moderetailer LolaLiza en Flair magazine lanceren samen betaalbare bruidscollectie
Moderetailer LolaLiza en Flair brengen de eerste Belgische, betaalbare bruidscollectie uit. Samen presenteren ze zes silhouetten voor bruiden en zes silhouetten voor bruidsmeisjes en gasten, van een klassieke jurk tot een rock 'n roll broekpak. LolaLiza en Flair onderschrijven zo nogmaals hun missie om vrouwen er op iedere dag van hun leven mooi te doen uitzien en mooi te doen voelen. De collectie is vanaf 15 maart verkrijgbaar in een selectie van LolaLiza-winkels.
Een match made in heaven
LolaLiza en Flair deelden al enkele jaren dezelfde droom. Toen Eva Van Driessche, hoofdredactrice van Flair, drie jaar geleden zag wat een succes de speciale trouweditie was bij Flairs lezers, begon ze stiekem al te dromen van een eigen trouwcollectie. 'Een budgetvriendelijke, Belgische jurk, daar zeg je toch volmondig “ja” tegen?’
Ook Annelien Alaerts, Marketing Manager van LolaLiza voelde deze nood bij de LolaLiza klanten. "LolaLiza wil er zijn voor elke vrouw, op elk moment van haar leven. En dus ook op een van de belangrijkste dagen, haar trouwdag. Het idee om een bruidslijn te ontwerpen leefde ook bij ons al langer. Flair magazine, een inspirerende bron van empowering female content, was voor ons de perfecte match om die droom mee te realiseren en om volmondig ‘I do’ te zeggen! We zijn erg trots om samen met Flair als eerste Belgische retailer een betaalbare bruidscollectie op de markt te brengen."
Eind 2021 staken de twee merken de koppen bij elkaar, met als resultaat deze prachtige collectie met zes trouw oufits en zes outfits voor bruidsmeisjes of gasten. Hiermee bewijzen ze dat je ook voor een kleiner budget een droombruiloft kan organiseren.
Een jurk voor elke bruiloft
De With Love bruidscollectie bestaat uit 6 verschillende looks, die passen bij uiteenlopende thema's en stijlen. De jurken gaan van klassiek romantisch, over ontspannen boho tot modern kort. Het populaire broekpak en het on-trend kostuum vervolledigen deze unieke capsule. Zo vindt ieder type bruid iets naar haar eigen smaak.
Naast de bruidscollectie kunnen ook bruidsmeisjes of gasten hun gading vinden in de With Love capsule. Voor die zes silhouetten werkt LolaLiza met de trendkleuren pastelblauw, mandarijn en lila, in de vorm van een jurk, jumpsuit of pak. Dankzij de keuze voor foil effecten, plissé en shiny satijn ogen de stuks erg luxueus en chic, maar toch blijven ze betaalbaar.
Praktisch
De collectie wordt op 15 maart gelanceerd, samen met de trouweditie van Flair, waarin de outfits een centrale rol spelen. Prijzen variëren tussen 70 euro en 150 euro. De stukken zijn verkrijgbaar van maat 34 tot en met maat 48 in zo'n 20 verkooppunten van LolaLiza en op de webshop.
Een stralende zon heeft families en outdoor-fans naar de Oostkantons gebracht
Ondanks de afgelaste carnavalsoptochten en een mager feestprogramma hebben veel bezoekers in de krokusvakantie 2022 de Oostkantons als bestemming gekozen. Vakantiewoningen waren bijzonder populair, maar ook de excursiebestemmingen konden van het goede weer profiteren. De bezettingsgraad van hotels en B&B’s was minder positief als in het Coronajaar 2021. Dit blijkt uit een online-enquête bij de 168 servicepartners van het Toeristisch Agentschap Oost-België vzw.
Gezellig en ongehinderd met het gezin op stap
Ook in 2022 blijft de trend naar het huren van vakantiewoningen en -huizen maar aanhouden. Na een succesvol jaar in 2021 bleven bezoekers voor de krokusvakantie massaal vakantiewoningen boeken. 6 op de 10 vakantiewoningen waren tijdens deze periode zelfs helemaal bezet. Er werd maar weinig last-minute geboekt en veel logies waren al lang van tevoren volgeboekt.
De gasten die voor een weekend of een meerdaagse vakantie in de Oostkantons kwamen bestonden vooral uit gezinnen of koppels. Wandelen, fietsen en uitstapjes met de familie waren zeer populair, maar ook het culinaire en het culturele aanbod van de Oostkantons zijn goed in de smaak gevallen. Het goede weer zorgde voor een rijk en actief buitenprogramma en heeft het gebrek aan carnavalsfeestelijkheden bij velen weer goedgemaakt.
Bij de vakantiehuizen kan men een verandering zien wat de streek van herkomst van de gasten betreft. In het afgelopen jaar kwamen bezoekers enkel uit Vlaanderen en Wallonië. In de krokusvakantie 2022 hebben vakantiewoningen ook veel Nederlandse gasten kunnen ontvangen. In verhouding waren er zelfs meer Nederlandse als Waalse gasten, en kwamen ze op de tweede plaats, achter de Vlamingen. Er verbleven ook Duitse gasten in de vakantiehuizen van de Oostkantons. Vergeleken met de hierboven vermelde gasten kwamen zij op de vierde plaats.
Last minute naar het hotel
In tegenstelling tot de heel goede cijfers in de vakantiehuizen en -woningen, hebben hotels en B&B’s een minder positief resultaat geboekt. Met een gemiddelde bezettingsgraad van 42,5% waren de bezoekersaantallen lager als het afgelopen jaar. 27,4% van de verblijven werden last-minute geboekt. In sommige hotels werden maar liefst 8 van de 10 boekingen kort voor het begin van de reis gemaakt.
De boekingen werden hoofdzakelijk rechtstreeks bij de accommodatie en via boekingsplatforms verricht. In vergelijking met dezelfde periode in 2021, toen beide soorten boekingen ongeveer gelijk waren verdeeld, is er een grotere toename van rechtstreekse boekingen, terwijl boekingsplatforms terrein hebben verloren. Gasten zochten dit jaar steeds vaker direct contact met hun gastheer in plaats van te kiezen voor een digitale afhandeling.
Hotel- en B&B-gasten kwamen voornamelijk uit het binnenland, het aantal gasten uit de buurlanden daalde licht vergeleken met de voorgaande maanden. Naast de vaste klanten (vooral koppels en gezinnen) was er ook een groot aantal nieuwe toeristen die de regio bezochten voor een weekendverblijf of een meerdaagse vakantie. Net als bij de gasten van de vakantiewoningen, waren wandel- en fietstochten erg populair. De Oost-Belgische gastronomie speelde evenwel een grotere rol bij de hotelgasten.
Geen carnavalsgekte, wel mooi weer
80% van de attracties en toeristenkantoren meldden tijdens deze krokusvakantie hogere of gelijkblijvende bezoekersaantallen. Een van de redenen daarvoor is het zonnige weer, dat de carnavalsloze Oostkantons opfleurde en allerlei buitenactiviteiten mogelijk heeft gemaakt. Naast de reeds genoemde wandel- en fietstochten waren vooral gezinsuitstapjes, culturele bezienswaardigheden en regionale gastronomie populair.
Bij het kiezen van activiteiten lieten gasten zich steeds meer op internet en sociale media inspireren. Eigen ervaringen en tips van kennissen blijven echter de belangrijkste kiesfactoren.
De versoepelingen van de Covid-maatregelen waren tijdens de onderzoeksperiode nauwelijks merkbaar. Slechts enkele zaken meldden een verbetering van het aantal reserveringen als gevolg van de nieuwe regelgeving. Over het geheel genomen was het zachte weer een veel groter argument voor een bezoek aan de Oostkantons. Niettemin kan worden vastgesteld dat de Oostkantons opnieuw in toenemende mate worden bezocht door gasten uit Nederland en Duitsland. Nu men in het voorjaar op verdere versoepelingen kan hopen, zal blijken welke invloed de sanitaire situatie zal hebben op de algemene reisbereidheid.
Belgisch modemerk CKS in de lift ! Op 25 maart opent Belgisch modemerk CKS een nieuwe winkel in Bree. Een maand eerder opende CKS nog hun nieuwe vestiging in Knokke. De winkelopeningen dragen bij tot het duurzame groeiverhaal van CKS, deel van familieholding CRG, waaronder ook kledingketens JBC en Mayerline huizen. Naast de CKS-winkel in Hasselt, betekent de winkelopening in Bree voor het modelabel een tweede vestiging in Limburg. Bovendien is dit de eerste baanwinkel voor de Belgische modespeler.
Familie Claes investeert in duurzaam groeiverhaal. Eind augustus 2020 kondigde de familieholding Claes Retail Group (CRG) aan dat ze het Belgische modemerk CKS overnamen van het nu failliete FNG. Vanaf dat moment nestelt CKS zich samen met JBC en Mayerline – eveneens 2 Belgische modemerken – onder de vleugels van CRG. "Sinds de overname van CKS in 2020 zijn we blijven investeren in het Belgisch modelabel. We geloven in een mooie toekomst van dit kleurrijke fashionmerk van Belgische oorsprong en de nieuwe winkelopeningen zijn hier een mooie uiting van", aldus Bart Claes, CEO Claes Retail Group, holding boven CKS.
Full omnichannel: De opening van de nieuwe CKS-winkel in Bree draagt bij tot het duurzame groeiverhaal van de Belgische kledingketen. CKS opende op 25 februari dit jaar nog hun nieuwe vestiging in Knokke.
CKS-winkel in Knokke: Het modemerk gaat voor een full omnichannel benadering en uit haar unieke identiteit in al haar verkoopkanalen: de flagshipstores, de shop-in-shops bij INNO, het wholesale-kanaal, alsook de eigen CKS-webshop en andere webplatformen. Vandaag telt CKS in totaal 16 winkelpunten en 11 INNO-corners. Het sterke CKS-team – met expertise uit de marketing, e-commerce, buying, styling, de winkels en wholesale – alsook de gedreven CRG-ondersteuning maken dit mogelijk.
De nieuwe vestiging in Bree: Op 25 maart opent modelabel CKS in Bree haar eerste baanwinkel ooit. CKS heeft het pand van de vroegere Avance-winkel overgenomen en huist voortaan in het retailpark aan de Toleiklaan 32 in Bree. De nieuwe CKS-winkel zorgt voor een grotere wisselwerking met de klant in-store door middel van interactieve schermen. Uiteraard krijgt de winkel een strakke aankleding, maar blijft de authenticiteit van het Belgische modemerk behouden. Op die manier genieten de CKS-klanten ook in de nieuwe winkel van de volledige, kwalitatieve CKS-ervaring.
Het DNA van CKS: CKS is ‘proudly designed in Belgium’, is kleurrijk en gaat voor happy vibes. Het merk is authentiek en nuchter, maar speels, voor de moderne, sterke vrouw. Het label maakt tijdloos eigentijds met kwalitatieve iconische stukken. Vandaag focust CKS zich op dames en tienermeisjes. Met CKS Teens en verschillende frisse collabs komt het modemerk tegemoet aan de groeiende vraag van Generation Z.
Mayerline zet in op vrouwelijk talent: Marylène Madou for Mayerline
Het Belgische modehuis Mayerline Brussels kiest voor haar nieuwe fashion collab opnieuw voor een hoogwaardige samenwerking met een vrouwelijke Belgische designer. Daarmee zet Mayerline in op ingrediënten die het merk belangrijk vindt: Belgisch craftmanship & vrouwelijk talent, dat garant staat voor kwalitatief en duurzaam design.
Deze collab heeft alles in zich om de lente te veroveren: stijlvol en kleurrijk, met prachtige handgetekende prints - gegoten in een perfecte pasvorm, voor sprankelende vrouwen die met flair en ongedwongenheid de lente in stappen. De collectie is verkrijgbaar in geselecteerde Mayerline-winkels en op www.mayerline.be vanaf 28/03.
Wie is Marylène Madou?
Na een opleiding in textiel startte de Limburgse Marylène Madou (28) vijf jaar geleden haar eigen, gelijknamige modelabel. Haar doel? Kleur brengen in een grijs landschap, door uitzonderlijke tinten en prints te creëren. Inspiratie daarvoor vindt ze op de meest uiteenlopende plaatsen. Niet in het minst in de natuur, maar evengoed op het internet en in oude encyclopedieën.
Madou: “Het is vaak een specifiek beeld dat mijn aandacht trekt. Een dier, een vaas, een vorm of een kleurencombinatie in een schilderij. Ik heb een fascinatie voor historisch textiel en unieke objecten, zoals opgezette vogels en designobjecten. Die combineer ik dan met elementen die mij na aan het hart liggen, zoals familietuinen of mijn hond. Prints geven me de mogelijkheid om mijn eigen wereld te creëren en die dan ook te dragen.”
Met al die inspiratie gaat ze aan het tekenen en schilderen. Madou heeft intussen een unieke werkwijze ontwikkeld die klassiek handwerk combineert met digitale technieken. Daarvoor werkt ze samen met Europese printers. De inkt die ze gebruikt is milieuvriendelijk. Die mix tussen authentieke technieken en het digitale printen, maken het een echte 'Marylène Madou' print.
De collab met Mayerline
Marylène is geen vreemde voor Mayerline. Als kunstenares en printontwerpster kwam ze door haar hoogwaardige werk al eerder op de radar. Zo ontwikkelde ze de voorbije jaren al vaker unieke prints voor het merk. Uit die vruchtbare, wederzijdse samenwerking ontstond het idee om een echte capsulecollectie te ontwikkelen. Mayerline staat garant voor het kledingontwerp. De vlotte, draagbare, maar stijlvolle snits komen tot leven door de opvallende, artistieke prints van Marylène Madou.
Inspiratie vond ze in verhalen van kunstenaars die naar het zuiden van Frankrijk trokken om er in de natuur te gaan schilderen. Samen met het designteam van Mayerline zocht ze naar de juiste interpretatie, waarbij het belangrijk was dat de prints op de mooiste manier overkwamen op de kledingstukken. Marylène’s favoriete stuk? De witte jurk met oranje bloemen- en flamingoprint, die je kan losknopen en dragen als kimonojas.
Mayerline: "Zo’n collab is altijd weer een unieke ontdekking van wederzijds vakmanschap en creativiteit. Het werkt ontzettend inspirerend om met een paar nieuwe ogen naar onze collectie te kijken en daarmee een beetje verder buiten de lijntjes van het merk te kleuren. We geloven heel erg in het samengaan van vrouwelijke sterktes.”
Leef als een ridder, antieke Romein of ontdekkingsreiziger in Puy du Fou
Zijn jullie voor deze zomer op zoek naar een vakantie waar jullie met het hele gezin ondergedompeld worden in een andere wereld, maar wil je niet te ver reizen? In Puy Du Fou reizen groot en klein samen doorheen de tijd dankzij adembenemende spektakels met geweldige scènes en speciale effecten. Puy Du Fou biedt een waaier van authentieke belevenissen die de toeschouwer meenemen op een reis naar langvervlogen tijden.
Leef als een Romein
In de Villa Gallo-Romaine keer je 2.000 jaar terug in de tijd. Je wordt er verwelkomd door personeelsleden in toga’s en kledij van toen, en ontdekt er een architectuur die geïnspireerd is op Romeinse fora met okergevels, Korinthische zuilen en bas-reliëfs. Het binnenhof van 3.300 m2 is typisch voor het oude Rome: een mediterrane tuin met olijfbomen, cipressen, rozemarijn en lavendel, omringd door 62 monumentale zuilen.
Op nauwelijks enkele meters kom je in het heetst van de strijd van een Romeins circus terecht, waar Gallische gevangenen moeten vechten voor hun leven: Signe du Triomphe, een onvergetelijk spektakel van 42 minuten.
Leef als een ridder of jonkvrouw in de middeleeuwen
Na een sprong in de tijd van vier of vijf eeuwen beland je in de middeleeuwen. Je logeert onder de bescherming van de ridders van de Puy du Fou in hotel Le Citadel, een echte burcht met vestingmuren en lantaarns zodat je echt naar het hartje van de middeleeuwen wordt gekatapulteerd. In restaurant L’Ecuyer-Tranchant, met uitzicht op het binnenhof van de Citadel, wacht je een diner zoals in de middeleeuwen of toch bijna…
In de Cité Médiévale beleef je nog een ander spektakel: Le Secret de la Lance. Marguerite, een herderin die alleen is achtergebleven op het kasteel, moet het geheim van de lans ontraadselen om de betoverde vestingmuren van het kasteel te beschermen. Of kijk je liever toe hoe Merlijn de moed van Arthur en zijn ridders van de ronde tafel op de proef stelt, nadat zij erin geslaagd zijn het magische zwaard Excalibur in handen te krijgen.
Leef als een ontdekkingsreiziger in de 18e eeuw
Zin in avontuur? Ga dan aan boord van het mythische zeilschip La Pérouse in 1785 en verlaat de haven van Brest. Neem deel aan grote ontdekkingen, van Cap Horn naar Alaska, tot aan Vanikoro… en maak angstaanjagende stormen mee! Of laat je verbluffen door Le Dernier Panache, een adembenemende attractie! Volg de glorieuze lotsbestemming van een Franse marineofficier, held van de Amerikaanse onafhankelijkheidsoorlog, wiens leven in 1793 een onverwachte wending neemt tijdens een ultiem gevecht voor de vrijheid! Een grootse voorstelling, uniek ter wereld! Honger gekregen van al die actie? Je kunt eten als een ontdekkingsreiziger in Relais de Poste, terwijl je naar de zangers luistert die het beste van zichzelf geven met bekende deuntjes … uit de 18de eeuw. Vergeet niet vooraf te reserveren.
Leef als een Viking of een Musketier
Of wil je liever de strijd aangaan met de verschrikkelijke krijgers van het Noorden, de Vikingen, of soldaat worden in de Eerste Wereldoorlog in de meeslepende show 'Les amoureux de Verdun'. Maar je kan ook opteren voor een musketiersduel met flamenco balletten en een paardenshow? Verder zijn er nog voorstellingen en belevenissen die je katapulteren naar de Renaissance, de pracht van het Grand Siècle of de charme van de Belle Époque, en dat alles in het hart van een honderd jaar oud bos.
Praktische informatie
Seizoen 2022 : van 6 april tot 6 november 2022 - Tarief tickets : Prijs per volwassene vanaf 39€, kinderen vanaf 28€ - Tarief verblijven : Ticket voor het park + hotel vanaf 65€ - Prijs op basis van 4 volwassenen in dezelfde kamer in periode « Séjour ». Inbegrepen is de overnachting, ticket park en ontbijt.
Meer info en reservaties www.puydufou.com
Over Puy du Fou
Puy du Fou werd opgericht in 1977 en is een atypisch themapark. Het werd twee keer verkozen tot beste park ter wereld: in maart 2012 in Los Angeles (Thea Classic Award) en opnieuw in november 2014 in Orlando (Applause Award). In 2018 kreeg het de Award van het beste park in Frankrijk en Europa en stond het op een 3de plaats in de wereldranglijst volgens de Tripsadvisor Traveller’s Choice Awards voor attractieparken. Puy du Fou organiseert het Cinéscénie spektakel met 4.400 vrijwilligers en 20 dag- en avondspektakels. Verder zijn er 4 historische dorpjes, 26 restaurants en 6 themahotels en 2.500 getalenteerde personeelsleden.
Puy du Fou put zijn inspiratie uit de geschiedenis en legendes om grootse spektakels te creëren vol emotie en exporteert sinds kort ook zijn concept en expertise. In 2019 is Puy du Fou España,over de geschiedenis van Spanje, succesvol gelanceerd, aan de poorten van Toledo. In 2022 zal Puy du Fou "SAGA" openen, een gigantische meeslepende show in Shanghai, China. Dankzij zijn artistieke durf en voortdurende investeringen heeft de Puy du Fou sinds zijn oprichting een constante groei gekend en bereidt het zich voor om andere Puy du Fou-parken te openen over de hele wereld in de komende jaren.
Een verbluffend kleurenpalet die elke modieuze outfit afmaken.
GUESS EYEWEAR - De GUESS-brillencollectie bevat een trendy reeks moeiteloos chique, tijdloze ontwerpen die zijn gebaseerd op GUESS-stijlcodes om opvallende modellen te creëren die de GUESS-attitude perfect belichamen. Modern-klassieke ontwerpen voor mannen krijgen eigentijdse accenten, terwijl vrouwen leuke, verleidelijke en vrouwelijke stijlen dragen in een verbluffend kleurenpalet die elke modieuze outfit afmaken.
TOM FORD EYEWEAR - Tom Ford gelooft in de kracht van brillen - het eerste accessoire dat opvalt. Zijn lente/ zomer collectie 2022 levert hoogwaardige functionaliteit en biedt tegelijkertijd de diversiteit die essentieel is om de gevarieerde stemmingen en persoonlijkheden van de Tom Ford- klant te bevredigen. Klassieke motieven krijgen subtiele upgrades van stijl; het iconische oneindige cross-bridge-ontwerp verbetert bijvoorbeeld de gezaghebbende piloot. Meer modegedreven monturen weerspiegelen zowel vintage als actuele referenties. De kenmerkende esthetiek van Ford vond zijn oorsprong in zijn jeugd in de jaren zeventig. Tom Ford Eyewear combineert het meesterlijke hands-on design van Ford met Made-in- Italy vakmanschap. Luxe materialen en het kenmerkende, slanke 'T'-logo doordringen zelfs de meest flamboyante vormen met verfijning.
TOD's EYEWEAR - Innovatie, onderzoek en passie zijn de inspiratiebronnen achter de nieuwe Tod's eyewear-collectie. Een nieuw perspectief vertaalt een continuüm van onmiskenbare elementen in details die spreken over de stilistische evolutie van het merk.
Een beheersing van vakmanschap, expertise en aandacht voor fijne details zijn de tools die Tod's gebruikt om ideeën om te zetten in iconische producten. De bekwame kunst om stroken leer aan elkaar te vlechten, het creëren van harmonieuze silhouetten en de unieke personalisatie van de monturen geven leven aan moderne en verfijnde zonnebrillen en optische monturen. Een grondige kennis van luxe en een eigentijdse kijk op Italiaanse goede smaak worden rolmodellen die de ervaring van elegantie opnieuw uitvinden. Het tijdloze "T"-logo op de monturen is een kostbaar detail dat de accessoirecollecties van het merk identificeert, evenals een kenmerkend element dat een collectie personaliseert en vertelt over een reis door stijl, vergezeld van functionaliteit, design en kwaliteit. Een pad dat een nieuwe horizon in schoonheid onthult, een plek waar persoonlijkheid vorm krijgt.
Voor Explora Journeys, het nieuwe luxueuze lifestyle reismerk van de MSC Group, vond de muntceremonie plaats van hun eerste schip EXPLORA I, voorafgaand aan de maiden journey van het schip die gepland staat voor mei 2023.
Deze aloude traditie vindt plaats wanneer het eerste blok of een sectie van het schip wordt neergelaten in het bouwdok, en twee nieuw geslagen munten onder de kiel worden geplaatst voor zegen en geluk door twee al lang in dienst zijnde werknemers die de scheepswerf en de rederij vertegenwoordigen en optreden als doopmoeders voor de ceremonie. De doopmoeders voor de ceremonie van vandaag waren Alessandra Fontana, Chief Marketing Officer voor Explora Journeys en Ester Fugazzi, Head of General Services voor Fincantieri.
Deze eeuwenoude maritieme ceremonie, die teruggaat tot de Romeinse tijd, weerspiegelt het zeevarende erfgoed van de familie. Explora Journeys is geboren uit een lang gekoesterde visie van Pierfrancesco Vago, zijn vrouw Alexa en de Aponte Vago familie. Hun nautische erfgoed van meer dan 300 jaar, gekoppeld aan hun inspiratie en passie voor de zee, evenals hun aangeboren begrip van luxe, creëerde hun missie om een nieuwe categorie in reizen te definiëren. EXPLORA I wordt gebouwd in Monfalcone, Italië door Fincantieri, één van 's werelds grootste scheepsbouwgroepen, als erkenning van de Italiaanse wortels van de familie.
Het evenement werd bijgewoond door belangrijke leidinggevenden, waaronder de heer Pierfrancesco Vago, Executive Chairman, MSC Group `s Cruise Division, de heer Michael Ungerer, Chief Executive Officer Explora Journeys en de heer Guiseppe Bono Chief Executive Officer, de heer Luigi Matarazzo General Manager, Merchant Shipyard Director, Fincantieri. Michael Ungerer, CEO Explora Journeys: "Vandaag is weer een belangrijke mijlpaal bereikt op onze reis naar de ontwikkeling van een echt bepalend en zeer gewild, luxe lifestyle merk. Na onze initiële investering van twee miljard euro is dit opnieuw een positieve stap voorwaarts en het toont aan dat we op koers liggen om een ongeëvenaarde oceaanervaring aan te bieden."
De bouw van EXPLORA II, het tweede schip in de vloot van luxe schepen van Explora Journeys, is in november 2021 van start gegaan en zal in het voorjaar van 2024 haar eerste gasten verwelkomen. In 2025 en 2026 zullen nog twee nieuwe schepen aan de vloot worden toegevoegd als bewijs van het engagement van MSC Group om het merk Explora Journeys op te richten, dat werd gecreëerd voor de volgende generatie van veeleisende luxereizigers.
Explora Journeys geeft een nieuwe definitie aan oceaanreizen voor een nieuwe generatie veeleisende reizigers. Met de eerste van vier luxueuze schepen die in 2023 zal gaan varen, zullen opmerkelijke routes en bekende bestemmingen zich vermengen met minder bereisde havens voor een reis die ontdekking viert. De schepen zijn uitgerust met de nieuwste milieu-ondersteunende en maritieme technologieën. Explora Journeys zal een unieke all-inclusive luxe reiservaring introduceren voor diegene die op een andere manier willen ontdekken.
Of het nu aan boord is of aan wal, gasten zullen zich opnieuw verbinden met wat het meest belangrijk is - zichzelf, hun geliefden en de wereld om hen heen. Met 461 suites aan zee zal elke gast genieten van een adembenemend uitzicht op zee en een privé terras, terwijl hij verwend wordt met negen verschillende culinaire ervaringen, vier zwembaden, privé cabana's, spa en vernieuwd entertainment.
When an urban lifestyle meets the great outdoors… Ayacucho®, het eigen merk van A.S.Adventure biedt outdoorkledij, uitrusting en accessoires om al je avonturen – in de stad én in de natuur – zo comfortabel mogelijk te trotseren. Zo stuurt Ayacucho jong en oud op pad met kwalitatief hoogstaande outfits en materiaal dat járen meegaat. Kortom, ‘designed for generations’. Bovendien draag je bij aan duurzame gemeenschapsontwikkeling, want per verkocht Ayacucho-item schenkt A.S.Adventure fondsen aan de Belgische ngo Solid.
Al bijna dertien jaar is Ayacucho het trotse eigen merk van A.S.Adventure. De functionele, trendy outdoorcollectie is gemaakt met respect voor mens en natuur. En dat mag je letterlijk nemen.
Duurzame materialen én ondersteuning van de Vlaamse ngo Solid die gemeenschappen in Peru, Kenia en India kansen en eerlijk werk aanbiedt, is het sterk verhaal achter Ayacucho. En aan deze inspirerende missie wilde A.S.Adventure met de Ayacucho-collectie graag een steentje en een centje bijdragen. Niet voor even, maar voor altijd. Want Ayacucho, da’s designed for generations!
Met vrienden op avontuurlijke citytrip of gezwind door weer en wind wat kilometers malen? Met Ayacucho ontmoet urban lifestyle the great outdoors. De kledij zit als gegoten en is ideaal om in te wandelen, lopen of zitten. Het Ayacucho-assortiment bevat niet alleen T-shirts, broeken, fleeces en regenjassen. Ook slaapzakken en rugzakken, hoeden, sokken en pantoffels maken deel uit van het gamma. Of je nu verdwaald bent op kantoor of in de Masai Mara, met de verrassende designs van Ayacucho maakt dat niet uit.
Toegankelijk, tijdloos en duurzaam
De Ayacucho-lijn ziet er niet alleen goed uit. Het merk streeft ernaar om steeds meer met duurzame materialen te werken. Zo wordt er organisch katoen, tencel, bamboe en gerecycleerd polyester in de collectie geïntroduceerd. Maar duurzaamheid gaat uiteraard verder dan enkel de materialen. Het merk doet daarom haar best om de productie dicht bij huis te houden. Zo worden er al heel wat materialen in Europa geproduceerd.
Ayacucho: een solidair verhaal
Achter ‘designed for generations’ schuilt ook de sociale boodschap van de Mechelse ngo Solid, die A.S.Adventure uitdrukkelijk wil onderschrijven. Geef de locals geen vis, maar leer hen liever heel goed vissen, dáár draait het om bij Solid. Met respect voor de bestaande waarden en tradities moedigt deze Vlaamse ngo de lokale boeren, arbeiders, ondernemers en hun families in Peru, Kenia en India aan om hun levenskwaliteit te verbeteren. Door hun lot in eigen handen te nemen, worden ze honderd procent zelfvoorzienend. Gemeenschapsopbouw, ontworpen voor generaties dus.
Om deze missie ook echt mogelijk te blijven maken, besloot A.S.Adventure van meet af aan een deel van de Ayacucho-omzet structureel aan Solid te schenken. En het bleef niet enkel bij Peru. Met de steun van A.S.Adventure durfde Solid ook naar andere noodlijdende regio’s uitwijken. Zo weven er onder de vleugels van Solid 850 Keniaanse vrouwen jaarlijks 53.000 manden (ook te koop bij A.S.Adventure), terwijl in India 40 vrouwen voor een eerlijk loon haarbanden en sweaters produceren.
De Ayacucho-collectie is verkrijgbaar bij A.S.Adventure, maar ook bij zusterbedrijven Bever (NL) en Cotswold Outdoor (UK).
Met haar zachte klimaat en ontelbare bezienswaardigheden is de Vaucluse een ideale fietsbestemming. Dankzij aangepaste voorzieningen en accommodatie is de regio helemaal klaar voor de nieuwe fietstrend: gravelfietsers en bikepackers worden er nu ook met open armen verwelkomd.
Al gehoord van bikepacking? Je verkent een streek per fiets langs meerdaagse routes. Je neemt alleen wat lichte bagage mee en overnacht in een tent, hotel of gastenkamer. De keuze van de fiets is van cruciaal belang. Velen opteren voor een gravelfiets, een polyvalente fiets, die zich perfect leent voor een trektocht in de volle natuur. Je trekt op pad met een minimum aan voorbereiding: je maakt een goede keuze van wat je al of niet meeneemt in je bagage, je kunt je fiets zelf herstellen en je goed oriënteren. Deze manier van reizen kent hoe langer hoe meer aanhangers. Je kunt immers alle tijd nemen om een bestemming in alle vrijheid grondig te verkennen en uithoeken te ontdekken die anders onbereikbaar zouden zijn.
‘Gravelroutes’
De Vaucluse is de place to be voor bikepackers. Zo zijn er verschillende nieuwe gravelroutes uitgestippeld, voor alle mogelijke niveaus. Zoals de route ‘Gravel à côteaux tirés’: dit korte parcours tussen wijngaarden, bossen en lavendelvelden is ideaal voor een initiatie met als extraatje een enkele onvergetelijke uitzichtpunten. De route ‘Gravel Antik’ is een langere lus met minder hoogteverschillen. Ze slingert tussen mediterrane heuvels en wijngaarden langs typische dorpjes vol charme. Onderweg geniet je van schitterende panorama’s. Een derde route, ‘Gravel Dentelles’, strekt zich uit over 50 km. Je belandt in het hartje van het gebergte Dentelles de Montmirail, met zijn hoge smalle pieken. Op hete zomerdagen is het echter geen goed idee om deze zwaardere tocht te ondernemen. Voor wie verder wil fietsen, is een nieuwe kaart van uitgeverij VTOPO met de gravelroutes van het departement verkrijgbaar voor € 13,50. De kaart bevat 30 parcours van alle niveaus alsook een grote graveltocht.
Met je gezin in de Vaucluse fietsen?
Geen enkel probleem: rond Avignon zijn makkelijkere routes uitgestippeld, zoals die langs de kanalen. Of een route die het riviereiland Île de la Barthelasse doorkruist, een prachtig parcours van 14 km aan de rand van het water met adembenemende uitzichten op het Pausenpaleis. De stad beschikt over tal van voorzieningen voor fietsers en behaalde in 2020 het label ‘Accueil Vélo’, dat een kwaliteitsvolle dienstverlening voor fietsers garandeert. De fietsroute Via Venaissia langs de oude spoorlijn van het graafschap Comtat Venaissin is verlengd: ze loopt nu van Orange naar Robion via Carpentras, Pernes les Fontaines en L’Isle sur la Sorgue.
Fietsvriendelijke adresjes
De tussenstop is bijna even belangrijk als de fietstocht zelf. In de Vaucluse worden fietsers in tal van hotels, gastenkamers, gîtes, campings … speciaal in de watten gelegd. Bijvoorbeeld in Nesk, een paradijs voor tweewielers. Het is gelegen in Sault, het vertrekpunt voor de Mont Ventoux, en biedt een hybride concept: het is zowel een hotel voor fietsers als een klein museum met een verrassende collectie over de wielerwereld. Verder is er een beveiligd fietslokaal, laadinfrastructuur, gereedschap om fietsen te herstellen of schoon te maken, vestiaire met kluisjes met hangsloten, jacuzzi, hamam, sauna en cabine voor cryotherapie … Kortom, alles is voorzien. Een ander fietsvriendelijk adres is La Bastide O Naturel, een fraai Provençaals landhuis in Piolenc, op een steenworp van de Via Rhona of het meer Li Piboulo. Ook hier vind je alles wat je nodig hebt: fietsgarage, picknickmand, fietsherstellingskit, wasmachine
Het splinternieuwe Centre Départemental de Plein Air et de Loisirs, dat tegenover de beroemde bergtoppen Dentelles de Montmirail is gelegen, is het eerste Franse initiatiecentrum voor gravel en bikepacking. Het omvat een groepsgîte en een restaurant. Bovendien kun je er terecht bij een gespecialiseerde monitor of voor de verhuur van gravelfietsen (allemaal ontworpen en geassembleerd in Méthamis in de Vaucluse door MW Cycles). Je kunt er ook aangepast bagagemateriaal (fietstassen die worden bevestigd aan het kader, het stuur of onder het zadel) en gps’en lenen. Een verblijf is mogelijk vanaf één dag tot een sportstage van 5 dagen (uitsluitend na reservering).
"Mayerline, my fit" campagne door vrouwen, voor vrouwen
Mayerline gooit met haar nieuwe campagne het taboe op leeftijd in de modewereld in de prullenmand. Het Belgische modemerk wil vrouwen inspireren om te omarmen waar ze staan in het leven en ja, daar hoort ook dat getalletje van de leeftijd bij. Beeldvorming in de media en bij uitstek in de mode schuift voornamelijk jonge vrouwen als boegbeeld naar voor, terwijl ook vijftigplussers vol in het leven staan en gezien willen worden.
Op 14 maart lanceert het merk daarom haar nieuwe reclamecampagne waarin stralende, zelfverzekerde vrouwen schitteren. Meer nog: ook de productie van de campagne was in handen van een hoofdzakelijk vrouwelijke crew.
Trots op wie we zijn, ook op onze leeftijd
'Mayerline, My fit' cast en crew draagt T-shirt met leeftijd op
Vrouwen leven aanzienlijk langer, maken langer deel uit van de werkende wereld en willen hun ambities blijven najagen. Toch zijn die 50+ vrouwen zo goed als afwezig in de beeldvorming van modemerken. Eén uitzondering op een haute couture catwalk maakt nog de regel niet. En dat is onterecht, want 4 op de 5 vrouwen gaat ervan uit dat vijftigplussers prima als rolmodel kunnen functioneren.
Katrien De Cannière, Marketing Manager van Mayerline Brussels: “We horen dagelijks van onze klanten dat ze zoekende zijn, zich onzichtbaar voelen. Maar dat hoeft helemaal niet. We willen hen op hun meest stralend in de kijker zetten. Laten zien waar zij voor staan. Niet in hippe, overstylede trends, maar in eigentijdse, vlotte kwaliteitsmode. Niet iedereen is Iris Apfel of Sarah Jessica Parker. Mayerline biedt een alternatief dat minder extravagant, maar vlot en kleurrijk is en dat bovendien de ideale pasvorm biedt. Een mode waarvan we weten dat vrouwen er zich goed in voelen.”
Want meer dan de helft van de vrouwen zegt dat ze de mode volgt. Wie je ook bent, de juiste outfit geeft je het gevoel dat je de wereld aankunt en dat is niet leeftijdsgebonden. Mayerline voerde in 2018 al een studie uit in samenwerking met Knack Weekend, waaruit blijkt dat zowat de helft van de vijftigplusvrouwen zich niet eens anders kleedt dan vroeger: er bestaan geen vaste regels meer over wat je wel of niet kan dragen op een bepaalde leeftijd. Er zijn echter geen voorbeelden en weinig rolmodellen te vinden die dat weerspiegelen. Tot nu.
Campagne voor vrouwen, door vrouwen
Om dit in beeld te brengen, lanceert Mayerline op 14 maart de televisiecampagne 'Mayerline, my fit' , waarin stralende, zelfverzekerde vrouwen met verschillende lichaamstypes de sterren zijn. Maar Mayerline doet meer dan een mooi beeld neerzetten. De campagne is gerealiseerd vanuit een totaalbenadering. Zo werd ook voor het creatieve concept, de productie en realisatie van de campagne gekozen voor vrouwelijk talent.
Katrien De Cannière: “Het was voor ons een kwestie van 'walk your talk'. Durven zeggen wat we doen en tonen voor wie we werken. Voor deze campagne werd bovendien gekozen voor een mix van people casting en medewerkers. Mode-inspiratie hoeft niet gebouwd te zijn op een fictief ideaal vrouwbeeld. Mayerline omarmt elke vrouw in haar vrouw-zijn, wat dat voor haar ook is. Dat wil deze campagne ook echt laten zien."
Over de perfecte pasvorm
Mayerline heeft bovendien de perfecte geloofsbrieven in handen voor deze campagne. Met de signatuur, 'Mayerline, my fit', benadrukt Mayerline 65 jaar vakmanschap in het ontwikkelen van de perfecte pasvorm voor elk lichaam met levenservaring. Die vakkennis vertaalt zich in collecties die balanceren tussen wat mode is en waar vrouwen zich ook echt goed in voelen. Collecties die gaan van maat 36 tot 50. De ideale pasvorm begint bij het Belgische modehuis met een patroon dat op maat 40 ontworpen en gesneden wordt. Elk patroon wordt vervolgens op een echt lichaam in maat 40 doorgepast. Voor grotere maten worden de patronen herwerkt en opnieuw doorgepast. Maar een goed patroon is niet genoeg, weet Mayerline. Bij de ideale pasvorm komt ook de juiste stofkeuze kijken en aandacht voor kleine details in afwerking om het ultieme draagcomfort en bewegingsvrijheid te creëren. Die vakkennis en ideale pasvorm maakt dat Mayerline perfect past op het lichaam en bij het leven van de actieve vrouwen die het wil kleden.
lichtste, stilste en kleinste 20.000lm LCD-projector ter wereld - Ideaal voor zakelijke vergaderingen, collegezalen en hybride omgevingen.
Panasonic heeft s-werelds kleinste, lichtste en stilste 20.000lm LCD projector aangekondigd. De PT-MZ20K biedt kostenefficiënte prestaties en een indrukwekkende beeldkwaliteit in zowel goed verlichte ruimtes als via IP-camera's aan de online deelnemers. De compacte, gemakkelijk te hanteren en stille (36dB) projector van 22,3 kg valt niet op in de kamer. De exclusieve tijdbesparende technologieën van Panasonic zorgen voor een eenvoudige en snelle installatie waardoor de PT-MZ20K een slimme keuze is voor prijsbewuste klanten.
De PT-MZ20K beschikt over een getunede optische engine met nieuwe 1-inch LCD-panelen voor de perfecte balans tussen hoge helderheid en rijke kleuren. De Pure White Generator zorgt voor extra licht om de kleurnauwkeurigheid te verbeteren voor een levendige en boeiende beeldpresentatie. In combinatie met Dynamic Contrast, dat video analyseert en de lichtoutput aanpast aan de contrastvereisten, blijven de beelden duidelijk zichtbaar voor zowel de deelnemers achter in de zaal als voor de deelnemers online.
De twee HDMI®-ingangen met 4K-ingangssignaal en CEC Command-compatibiliteit zijn eenvoudig te installeren en te integreren en maken AAN/UIT-bediening van het bronapparaat of het draadloze presentatiesysteem PressIT van Panasonic mogelijk. Verdere tijdsbesparing komt met de NFC-functie, die IP set-up zonder AC-voeding ondersteunt, de Smart Projector Control app met auto-focus via smartphone camera, vooraf geactiveerde upgrade kits voor Geometry Manager Pro en de Information Monitor om de status op stand-by weer te geven.
De PT-MZ20K is compatibel met een breed scala aan optionele Panasonic lenzen, zoals de zero-offset ET-EMU100 Ultra-Short-Throw Zoom Lens, en kan ook worden gebruikt voor digital signage of in musea en evenementenlokaties.
De betrouwbaarheid en efficiëntie worden gewaarborgd door de Multi-Laser Drive Engine en Panasonic's unieke vloeistofkoeling en fosfor-wiel koelsystemen. Het herbruikbare luchtfilter en de laserlichtbron zijn onderhoudsvrij voor 20.000 uur. Failover Circuitry voorkomt helderheidsverlies door diode-uitval, terwijl Backup Input schermblanking voorkomt voor meer gemoedsrust in bedrijfskritische situaties. De PT-MZ20K projector zal beschikbaar zijn in december 2022.
Naast de PT-MZ20K introduceert Panasonic ook 's werelds kleinste en lichtste 3-Chip DLP 4K-projector met 20.000lm, verkrijgbaar vanaf september 2022. De PT-RQ25K-serie is 40% kleiner en 35% lichter dan zijn voorganger, waardoor hij ideaal is voor naadloze integratie in vaste installaties bij thema- of locatie-gebaseerde entertainmentattracties en voor eenvoudige opstelling en hantering bij verhuur- en ensceneringswerkzaamheden