Ter ondersteuning van het nieuwe samenwerken op kantoor en thuis, heeft Panasonic een revolutionaire nieuwe 360° videoconferentie-oplossing aangekondigd, ontworpen om hybride vergaderingen optimaal te faciliteren. De intuïtief te gebruiken Panasonic PressIT360 wordt aangesloten op een pc met slechts één USB-C kabel en biedt verbluffende hoge-resolutie beelden en helder geluid. Deze oplossing is een aanvulling op het gamma Panasonic PressIT draadloos presentatiesysteem voor samenwerking tijdens vergaderingen.
Iedereen heeft ervaren hoe moeilijk en vermoeiend het kan zijn om deel te nemen aan fysieke vergaderingen wanneer men op afstand deelneemt. Deelnemers op afstand hebben moeite om dezelfde aandacht van de groep te krijgen als de deelnemers die fysiek aanwezig zijn. De PressIT360 vergadercamera overwint deze problemen en neemt barrières weg tussen online en fysieke vergaderingen, zonder afbreuk te doen aan de geluids- of beeldkwaliteit. Dit doet het systeem door gebruik te maken van Panasonic's unieke ProAV ervaring in camera-, microfoon- en luidsprekertechnologie.
De PressIT360 bevat alle essentiële elementen voor eenvoudige hybride videoconferencing, waaronder vier geïntegreerde camera's met een beeldresolutie van 2.560 × 1.440 pixels om een 360° horizontaal zicht op de ruimte te bieden. De zeven microfoons in combinatie met Panasonic's unieke herkenningstechnologie zorgen ervoor dat de spreker altijd duidelijk in beeld is. De PressIT360 accentueert het beeld van de spreker voor de hele vergadergroep door een ingelijste close-up van de persoon in de videovergadering te plaatsen. Dit betekent dat zelfs deelnemers op afstand duidelijk de uitdrukkingen en gebaren van de spreker kunnen zien. Dit zorgt voor een veel natuurlijkere en effectievere vergaderervaring.
Het systeem kan op een bureau of in een vergaderruimte worden geplaatst, kan sprekers tot op een afstand van vijf meter detecteren en is uitgerust met een functie voor echo-, ruisonderdrukking en volumeregeling om de geluidskwaliteit automatisch aan te passen, ongeacht of de sprekers zich op een externe locatie of in de ruimte bevinden. Voor eenvoudige installatie en gebruik worden video, audio en voedingspanning gedeeld met de pc via één enkele USB-C-kabel. Volume en maximaal 5 videomodi kunnen worden bediend met knoppen op het voetstuk van het apparaat. Het gebruik is intuïtief, waarbij door de gekleurde LED-ring op het apparaat makkelijk te zien is welk apparaat actief is.
Dankzij het slanke ontwerp (breedte exclusief voetstuk 63,4 mm en hoogte 285 mm/11,3 inch) kan het apparaat gemakkelijk met één hand worden gedragen. Als alternatief kan het eenvoudig op een statief worden bevestigd of permanent op een bureau worden geïnstalleerd en veilig worden vastgemaakt met Kensington-sluitsleuven.
"Nu collega's steeds vaker op afstand werken, is het belangrijker dan ooit om mensen eenvoudig bij elkaar te kunnen brengen in een realistische vergaderomgeving. Deze hybride vergaderoplossing van Panasonic biedt de vrijheid om effectief te creëren en samen te werken - waar men zich ook bevindt", aldus Vanessa Lovric, European Product Manager voor Panasonic Visual Solutions.
De PressIT360 zal beschikbaar zijn vanaf juli 2022.
MSC Cruises biedt voor de zomer van 2023 een geweldige keuze aan schepen en bestemmingen aan
Boeken is nu mogelijk : De schepen van MSC Cruises bezoeken meer dan 140 van de meest populaire bestemmingen ter wereld in 40 verschillende landen. Reizen uit het enorme aanbod zijn nu te boeken, van minicruises tot maxi cruises, met voor elk type vakantieganger wat wils. Het nieuwste vlaggenschip van MSC Cruises, MSC Euribia, vaart routes van 7 nachten in Noord-Europa naar de Noorse fjorden – ticketverkoop is gestart op 31 maart 2022. De MSC World Europa brengt haar debuutseizoen door in het Middellandse Zeegebied, terwijl de MSC Seascape vanuit Port Miami naar de Caraïben blijft varen
MSC Cruises heeft vandaag de details voor het zomerseizoen 2023 bekendgemaakt. Het programma biedt een rijke keuze uit moderne, stijlvolle schepen die naar meer dan 140 bestemmingen in de hele wereld varen. Met een aanbod dat varieert van minicruises tot maxi cruises van 21 nachten, is er voor iedereen die er volgende zomer op uit wil trekken wel een schip en route te vinden. De cruises zijn nu te boeken op de website van MSC Cruises of via een reisbureau.
De MSC World Europa, het eerste schip van de cruisemaatschappij dat LNG-aandrijving heeft, brengt haar eerste zomerseizoen in de Middellandse Zee door en trakteert gasten daar zowel aan boord als aan wal op een spectaculaire ervaring. Het schip vaart routes van 7 nachten die de meest populaire bestemmingen in de regio aandoen - Genua, Napels en Messina in Italië, Valletta in Malta, Barcelona in Spanje en Marseille in Frankrijk. Inscheping is mogelijk in meerdere havens, waardoor een reis aan boord van dit baanbrekende schip voor iedereen gemakkelijk binnen handbereik is.
De MSC Seascape biedt wisselende cruises van zeven nachten naar de Caraïben met afvaart vanuit Miami, Florida (VS). Elke reis omvat een bezoek aan Ocean Cay MSC Marine Reserve, het prachtige privé-eiland van MSC Cruises in de Bahama’s. Ook andere spectaculaire bestemmingen in de Bahama’s, Puerto Rico, de Dominicaanse Republiek, Mexico, de Kaaimaneilanden en Jamaica worden aangedaan.
Nadat gasten hun droomroute hebben uitgekozen, kunnen ze ernaar uitkijken aan boord te stappen van een van de prachtig vormgegeven schepen van MSC Cruises, waar entertainment en activiteiten op elk uur van de dag en nacht, grootschalige originele theaterproducties, livemuziek, authentieke internationale gerechten, een bekroond gezinsaanbod, luxueuze spa- en wellnessfaciliteiten, boetieks en nog veel meer op hen liggen te wachten om ontdekt en van genoten te worden.
Overzicht van het zomerprogramma 2023:
Hoogtepunten in het westelijke Middellandse Zeegebied: De MSC Seashore vertrekt op zaterdagen vanuit Genua (Italië) naar bestemmingen als Civitavecchia (Rome) en Palermo (Italië), Ibiza en Valencia (Spanje) en Marseille (Frankrijk). De MSC Seaview vaart op zaterdagen af vanuit Barcelona (Spanje) naar bestemmingen als Cannes (Frankrijk), Genua, La Spezia en Civitavecchia (Italië), en Palma de Mallorca (Spanje). Dit is de perfecte reis voor zonaanbidders. Op zondagen vertrekt de MSC Opera vanuit Genua (Italië) en gaat het schip op weg naar bestemmingen als Marseille (Frankrijk), Barcelona (Spanje), La Goulette (Tunesië), Palermo (Sicilië) en Napels (Italië). Vanaf juni vaart de MSC Orchestra een programma van cruises van tien nachten vanuit Genua (Italië) naar bestemmingen als Marseille (Frankrijk), Malaga, Cadiz voor Sevilla (Spanje), Lissabon (Portugal) Alicante/Costa Blanca en Menorca (Spanje), en Olbia (Italië). De MSC World Europa doet de populairste bestemmingen in het westelijke Middellandse Zeegebied aan. Vanuit haar thuishaven Genua (Italië) vertrekt het schip op zondagen naar bestemmingen als Napels en Messina (Italië), Valletta (Malta), Barcelona (Spanje) en Marseille (Frankrijk)
Hoogtepunten in het oostelijke Middellandse Zeegebied: De MSC Divina reist op vrijdagen af vanuit Civitavecchia nabij Rome (Italië) voor een tocht naar plaatsen zoals Siracusa, Taranto en de spectaculaire stranden van Puglia (Italië) en Santorini en Mykonos (Griekenland). De MSC Lirica vertrekt vanuit Venetië op maandagen en vanuit Bari (Italië) op zondagen, en doet de Griekse eilanden Cefalonia/Argostoli, Santorini en Kreta aan. De MSC Sinfonia vaart op zondagen af vanuit Venetië naar bestemmingen als Brindisi (Italië), het Griekse eiland Mykonos en de havenstad Piraeus nabij Athene, en Split of Zadar (Kroatië). Op zaterdagen vertrekt de MSC Armonia vanuit Venetië naar bestemmingen als Kotor (Montenegro), de beroemde Griekse eilanden Mykonos en Santorini, en Bari (Italië). De MSC Musica vaart op zondagen af vanuit Piraeus/Athene (Griekenland) naar bestemmingen als Santorini (Griekenland), Kusadasi (Turkije), Haifa (Israël), Limassol op het eiland Cyprus, en Mykonos (Griekenland). De MSC Splendida vertrekt op zaterdagen vanuit Triëst/Venetië (Italië) naar bestemmingen als Ancona (Italië), de schilderachtige stad Dubrovnik (Kroatië), Bari (Italië), Corfu (Griekenland) en Kotor (Montenegro)
Hoogtepunten in Noord-Europa: De MSC Euribia maakt spectaculaire tochten van zeven nachten naar de Noorse fjorden. Er zijn wekelijkse afvaarten vanuit Kiel (Duitsland), met stops in Kopenhagen (Denemarken); Hellesylt (Noorwegen) voor de Geirangerfjord; en onder meer Alesund en Flaam, eveneens in Noorwegen. De MSC Fantasia heeft Kiel (Duitsland) als thuishaven en biedt twee alternatieve routes van respectievelijk zeven en 11 nachten naar de Noorse fjorden of de Baltische hoofdsteden. De MSC Grandiosa vaart vanuit Southampton (VK) en maakt tochten van zeven tot 15 nachten naar de Noorse fjorden, Zweden en Denemarken en de Atlantische kust van Europa. Het schip biedt ook langere cruises naar de Canarische Eilanden (Spanje) en de Middellandse Zee, en enkele kortere breaks van drie of vier nachten. Vanuit Warnemunde/Berlijn (Duitsland) en Kopenhagen (Denemarken) vaart de MSC Poesia routes van tussen de zeven en 21 nachten naar de Baltische hoofdsteden en een viertal Noorse fjorden. Tot de langere reizen behoort een epische cruise van 21 nachten, die op verschillende plekken in IJsland en Groenland aanmeert. De MSC Preziosa heeft Hamburg (Duitsland) als thuishaven en biedt tochten van negen tot 15 nachten naar de Noordkaap en Spitsbergen in Noorwegen of IJslandcruises met bezoeken aan Reykjavik (met overnachting), Isafjordur en Akureyri en de Orkney- en Shetlandeilanden in het Verenigd Koninkrijk. Er zijn ook cruises naar Ierland, die Cork en Dublin (Ierland), Belfast, Glasgow en Edinburgh (VK) aandoen. De MSC Preziosa verzorgt met ingang van september 2023 cruises van zeven nachten die een bezoek brengen aan vijf van de meest populaire Europese steden – de Parels van het Noorden. Het schip vertrekt op zondagen vanuit Hamburg (Duitsland) en stopt in Zeebrugge voor Brugge en Brussel (België), Rotterdam/Amsterdam (Nederland) en Le Havre voor Parijs (Frankrijk), waarna op vrijdagen Southampton wordt aangedaan voor een bezoek aan Londen (VK). Met een verblijf in de diverse havens van maximaal 12 uur krijgen de gasten voldoende tijd om de steden te verkennen
Hoogtepunten onder de maxi cruises en minicruises: De MSC Divina biedt in oktober en november cruises van 11 nachten vanuit Genua (Italië) en Barcelona (Spanje) naar de Canarische Eilanden, Marokko en Madeira. Van 25 september tot 19 november 2023 maakt de MSC Poesia cruises van 11 nachten van Genua (Italië) naar Griekenland en Turkije. Hoogtepunten+ zijn een bezoek aan Kusadasi/Ephesus, een dag lang in Istanboel (Turkije) en stops in Piraeus/Athene (Griekenland), Palermo/Monreale en Civitavecchia/Rome (Italië). In oktober 2023 biedt de MSC Sinfonia cruises van 11 nachten vanuit Genua (Italië) naar Civitavecchia/Rome, Messina/Taormina/de vulkaan Etna (Italië), Rhodos/Lindos; Limassol (Cyprus), Heraklion/Kreta (Griekenland) en Haifa (Israël). Wie zin heeft in een kortere cruise of een (lang) weekend weg van drie tot vijf nachten, heeft de keuze uit diverse cruises vanuit meerdere vertrekhavens met de MSC Orchestra in mei en juni en de MSC Euribia en MSC Seaview in de herfst.
Hoogtepunten in Noord-Amerika en de Caraïben: De MSC Meraviglia, die voor het eerst in deze regio te bewonderen is, vaart vanaf april 2023 het hele jaar door af vanuit New York (VS). Het schip biedt tal van verschillende tochten van zes tot 11 nachten, waaronder: Caraïbische routes van zeven of acht nachten met stops in Nassau en Ocean Cay MSC Marine Reserve - het prachtige privé-eiland van MSC Cruises in de Bahama’s; Cruises naar Bermuda van zes nachten, met drie dagen in King’s Wharf en een aantal ontspannende dagen op zee; Tochten van tien of 11 nachten naar het noorden, die aanmeren in Boston, Massachusetts; Portland, Maine (VS) en Charlottetown, Prince Edward Island; Halifax en Sydney, Nova Scotia; en Saint Johns, Newfoundland (Canada). Op de routes van 11 nachten wordt ook Newport, Rhode Island (VS) aangedaan.
De MSC Seascape biedt twee verschillende cruises van zeven nachten aan vanuit Miami, Florida (VS): Oostelijke Caraïben: Doet Ocean Cay MSC Marine Reserve en Nassau (Bahama’s), San Juan (Puerto Rico) en Puerto Plata (Dominicaanse Republiek) aan; Westelijke Caraïben: Doet Ocean Cay MSC Marine Reserve (Bahama’s), Cozumel (Mexico), George Town (Kaaimaneilanden) en Ocho Rios (Jamaica) aan; De MSC Seaside biedt tochten aan vanuit Port Canaveral nabij Orlando (VS), de tweede thuishaven van MSC Cruises in Florida, waaronder: Cruises van drie of vier nachten naar Ocean Cay MSC Marine Reserve (Bahama’s); Zeven nachten durende reizen naar Cozumel en Costa Maya (Mexico), Belize, en Ocean Cay MSC Marine Reserve (Bahama’s); De MSC Magnifica vertrekt op vrijdagen of maandagen vanuit Miami, Florida (VS) voor nieuwe korte cruises van drie of vier nachten naar Key West in Florida (VS), Nassau en Ocean Cay MSC Marine Reserve (Bahama’s).
Corendon start verkoop 100.000 vliegvakanties vanaf Duitse airports
Vliegvakanties zonder stress en lange wachtrijen
Corendon start met de verkoop van 100.000 nieuwe vliegvakanties vertrekkend vanaf vier Duitse luchthavens. De vakanties zijn vanaf vandaag te boeken, met vertrekdata vanaf vrijdag 13 mei. Corendon biedt vanaf de Duitse luchthavens populaire vakantiebestemmingen aan zoals Antalya en Bodrum in Turkije, Mallorca, Ibiza, Las Palmas en Tenerife in Spanje, en Kreta, Kos en Rhodos in Griekenland. De vluchten worden uitgevoerd door Corendon Airlines International, de Turkse airline van het internationale Corendon concern. De Duitse luchthavens liggen net over de grens, zijn makkelijk bereikbaar en hét voordeel is dat je als vakantieganger op deze manier zonder stress en wachtrijen aan een welverdiende vakantie kan beginnen.
Vier luchthavens net over de Duitse grens
De vluchten vertrekken vanaf de volgende vier Duitse luchthavens net over de grens: Weeze – 135 kilometer ten oosten van Hasselt - Düsseldorf - 135 kilometer ten oosten van Hasselt - Keulen - 150 kilometer ten oosten van Hasselt - Münster/Osnabrück - 260 kilometer ten noordoosten van Hasselt
Uitbreiden om aan vraag te kunnen voldoen: “Er worden momenteel massaal vakanties geboekt en om aan de vraag te kunnen blijven voldoen, breiden wij ons aanbod continu uit. In de afgelopen weken is het ons duidelijk geworden dat uitbreiding vanaf Schiphol er deze zomer niet in zit. Ook op de regionale luchthavens in Nederland is het niet mogelijk om op korte termijn grootschalig uit te breiden. Daarom zijn we over de grens gaan kijken. Onze Turkse zuster-airline vliegt al vanaf Münster/Osnabrück, Weeze, Düsseldorf en Keulen, en we hebben afgesproken dat we per direct 100.000 stoelen kunnen inzetten voor de vliegvakanties voor onze Nederlandse en Belgische vakantiegangers naar populaire zonbestemmingen. Zonder stress en lange wachtrijen.”, aldus Atilay Uslu, oprichter van Corendon.
Carrefour gaat verder in haar Missie Zero Waste en schaft papieren zakken voor fruit en groenten af in twee winkels
In het kader van haar Missie Zero Waste-acties en -verbintenissen neemt Carrefour concrete initiatieven om afval te verminderen en zo bij te dragen tot het behoud van het milieu.
Vanaf 2 mei 2022 zullen de Carrefour-hypermarkt in Mont-Saint-Jean en de Carrefour Market Molière in Elsene de papieren zakken in de groente- en fruitafdeling afschaffen. Herbruikbare katoenen tassen met meerdere voordelen zijn beschikbaar voor klanten. Ze besparen 175 ton papier per jaar en zijn wasbaar, zodat ze bijna onbeperkt kunnen worden hergebruikt. Beide winkels zullen de klanten elk 3 bonnen geven om in te ruilen voor een gratis biokatoenen tas.
De afschaffing van papieren zakken voor groenten en fruit in deze twee winkels is een test die op grotere schaal zal worden toegepast. De overstap naar herbruikbare en duurzame tassen werd 3 jaar geleden gelanceerd, met biologisch katoenen draagtassen met dubbele handvatten, ideaal om grote boodschappentassen te vervangen. De biokatoenen zakken zijn geschikt voor groenten en fruit, maar ook voor bulkgoed.
Carrefour strijdt actief tegen plastic voor eenmalig gebruik. Door de verkoop van plastic zakken tegen 10 eurocent aan de kassa stop te zetten, vermindert Carrefour het gebruik van plastic met 703 ton per jaar. Carrefour zet zich concreet in voor de strijd tegen plastic met drie acties uit haar Act for Food-programma: actie 9, actief strijden tegen plastic; actie 11, productverpakkingen verminderen en actie 14; tegen 2025 evolueren naar 100% recycleerbare verpakkingen. Een actieplan werd opgesteld om verpakkingsinnovaties van eigen merk op te nemen volgens de principes van de kringloopeconomie.
En drie nieuwe microdrinks met natuurlijke cafeïne voor een extra boost. Blijf gehydrateerd en barstensvol energie!
Geen bestemming is te ver! Trouw aan zijn missie om mensen meer water te doen drinken, lanceert hydratatiespecialist waterdrop® een lichtgewicht sportfles van hoogwaardig roestvrij staal als onderdeel van zijn vaste collectie. De fles met een inhoud van 800ml is verkrijgbaar in zwart en grijs.
Elke inspanning vraagt om extra hydratatie. De nieuwe fles met ultra-comfortabele en gebruiksvriendelijke drinktuit, is voortaan je beste maatje op al je sportieve avonturen. De sportfles van hoogwaardig roestvrij staal (800 ml) bestaat in grijs en zwart en werd ontworpen als sportieve metgezel voor elke sportieve uitdaging. Dankzij de innovatieve tuit van de Sports Cap kan je voortaan van je welverdiende verfrissing genieten zonder te moeten stoppen en een tweede hand te gebruiken - je kunt de dop gemakkelijk met je mond openen.
Inhoud: 800ml : Gemaakt van enkelwandig roestvrij staal - lichtgewicht: 340g – duurzaam en makkelijk te reinigen dankzij de afneembare dop- - Innovatieve, lekvrije sportsluiting gemaakt van comfortabele silicone- Sportfles: 31,90€
Nood aan een extra boost? Ontdek NERO, SHIRO en ORO, kleine blokjes boordevol energie!
Voor vroege vogels… en voor wie er graag eentje zou willen zijn… bedacht waterdrop® twee microdrinks met natuurlijke cafeïne. Het perfecte on-the-go drankje om te gebruiken in combinatie met de sportfles. Deze twee verfrissende smaken met 60mg (SHIRO), 80mg (NERO) en 90 mg (ORO) cafeïne vormen een verfrissend, duurzaam alternatief voor overmatige koffie-consumptie en energiedranken.
NERO bevat guarana, braambes, kolanoot, perfect voor een nieuwe boost op elk moment. SHIRO bevat natuurlijke extracten van kersenbloesem, kaasjeskruid en ginseng. ORO bevat mango, guave en cafeïne van het Guayusablad. Micro Energy Set (NERO, SHIRO & ORO): 19,90€ - 12-pack: 8,90€. In België zijn de producten verkrijgbaar via waterdrop.nl
Structuur en comfort op en rond de spoelbak met Franke’s All-In-set
» Gloednieuwe multifunctionele toebehorenset voor jouw Franke spoelbak
De keuken was nog nooit zo’n multifunctionele plek. We schakelen van kitchen office naar koffiecorner met koken en eten tussenin, en willen dat alles zo smooth mogelijk verloopt. Franke maakt van goochelen in de keuken een makkelijke truc en tovert met zijn gloednieuwe All-In-set je spoelbak als centrum van de keuken om in een geolied werkstation waar je naadloos kan shiften tussen bereiden, koken, schoonmaken en opruimen. Deze multifunctionele duizendpoot past in iedere spoeltafel (tot 540 mm) en de 8 intuïtieve accessoires zorgen zonder onderbreken voor meer structuur en comfort in je keuken. Just go with the flow!
8 accessoires, eindeloos veel mogelijkheden
Franke staat bekend om zijn slimme, maar ook stijlvolle features op en rond de spoelbak. Vandaag introduceert de keukenspecialist zijn All-In-set, een flexibele toebehorenset die je spoelbak verandert in een multifunctionele werkplek waarbij je alles binnen handbereik hebt. Bereiden, koken, schoonmaken of opruimen, de 8 gesofistikeerde accessoires zorgen ervoor dat je naadloos overgaat van de ene handeling in de andere. Alle tools passen bovendien als een puzzel in elkaar, op een spoeltafel tot 540 mm (via de telescopische brug) en in de opbergdoos.
Bereiden: Of je nu een uitgebreid diner bereidt op zaterdagavond of een snelle lunch tijdens het telewerken, de All-In-set maakt het je in eender welke situatie en op ieder moment gemakkelijk. Met de bamboe snijplank, het grote en kleine afdruipbakje en het voorraadbakje helpt All-In je om ingrediënten vlot te snijden, te schillen en afval eenvoudig te verzamelen. De bamboe cover zorgt ervoor dat je het voedsel kan afdekken om het in de koelkast te bewaren.
Koken : De telescopische brug, de afdruipbakjes en het mobiel druipblad (uit soepele silicone) zijn dan weer handig wanneer je aan het koken bent. Zet potten en pannen op de brug om ze onder de kraan te vullen, gebruik het afdruipbakje om bijvoorbeeld pasta af te gieten en bescherm het werkoppervlak door hete pannen en borden op het mobiele druipblad te zetten.
Schoonmaken en opruimen : Snel afwassen en opruimen? Geen probleem. De brug, de afdruipbakjes en het mobiel afdruipblad helpen om glazen, borden, bestek en ander kookgerei af te spoelen en te laten drogen. Maar ook na de afwas zit de taak van de All-In-set er nog niet op. Het multifunctionele werkstation helpt je ook bij het opruimen en opbergen van alle toebehoren. De opbergbox houdt alle accessoires samen en zorgt ervoor dat je alles netjes kan wegzetten in de keukenkast.
Een revolutie met smaak! Cosentino verandert de wereld vanuit je keuken
Nieuwe generaties met nieuw vuur pikken het status quo in klimaatinspanningen niet meer: door beter te eisen, stuwen ze producenten en bedrijven richting innovatie en duurzame ontwikkelingen. Een lokroep die Cosentino luid en duidelijk heeft gehoord en waar de Spaanse pionier en wereldleider in keukenwerkbladen met de volledige transformatie van Silestone® een antwoord op biedt. Een hoopvolle revolutie die ontspringt in het hart van het huis en dankzij de baanbrekende HybriQ® en HybriQ+®-technologiën het groene hart van de planeet kloppend houdt.
Nieuwe Silestone® campagne - Verandering van binnenuit
Met de introductie van het grensverleggende HybriQ® en HybriQ+®-systeem onderstreept Cosentino haar engagement en ecologische relevantie. Binnen haar vakgebied – de intimiteit van de keuken – zet Cosentino met de nieuwe materialen van Silestone® de eerste stappen richting revolutie. Waar de Spanjaarden 30 jaar geleden geschiedenis schreven door een breed gamma slijtvaste composietsamenstellingen op de markt te brengen, zijn ze vast van plan dit in 2022 opnieuw te doen met deze groene omwenteling.
De campagne ‘Verander de wereld vanuit je keuken’ wordt gelanceerd in 21 landen en wil de aanzet zijn tot nieuwe inzichten en acties, een stap in de richting naar een klimaatvriendelijke en menselijke wereld. Want net zoals een revolutie vaak met iets klein begint, ziet Cosentino de huiselijkheid van de keuken als aanzet van grote veranderingen.
Nieuwe Silestone® campagne met focus op HybriQ+®-techniek.
Innovatie aan zet : De eerste vonk naar een nieuwe toekomst wordt gegeven door state-of-the-art technologie uit Cosentino’s R&D-lab: de HybriQ+®-techniek. Een gloednieuw en ecologisch proces om composietwerkbladen te maken met een duurzamere samenstelling. Concreet staat de HybriQ+®-technologie voor een productieproces waarbij voor 99% gerecycleerd water wordt gebruikt, een werkwijze die volledig door hernieuwbare energie wordt aangedreven, en tot slot een materiaal dat voor minstens 20% uit gerecycleerde ruwe onderdelen bestaat. Aan de performantie en de knappe looks van de Silestone®-werkbladen wordt 100% zeker niet geraakt.
Twee promoties voor luxe reizen in de periode 2022-2023 - ‘Upgrade & Explore More’ omvat een 2-Categorie Suite Upgrade met een tegoed van $1,000 aan boord. ‘Free Extended Explorations’ omvat een kosteloos landprogramma voorafgaand en na afloop van de cruise
Regent Seven Seas Cruises®, ‘s werelds meest toonaangevende luxe cruiserederij heeft twee aantrekkelijke promoties onthuld, Upgrade & Explore More en Free Extended Explorations. Deze promoties zijn beschikbaar op geselecteerde reizen geboekt van april tot en met 30 juni 2022 en geven reizigers nog meer reden om mee te gaan op cruise.
“Dit jaar wordt een van de grootste reisjaren tot nu toe, met meer mensen die bucketlist reizen en ervaringen nastreven,” aldus Jason Montague, President and Chief Executive Officer, Regent Seven Seas Cruises. “Onze nieuwe promoties, Upgrade & Explore More en Free Extended Explorations, bieden reizigers de kans om verloren tijd in te halen en de wonderen van de wereld te ontdekken, allemaal vanuit het comfort van ’s werelds meest luxueuze rederij.”
Upgrade & Explore More
Door de grote vraag heeft Regent de eerste Upgrade & Explore promotie verlengd en uitgebreid om gasten de mogelijkheid te bieden om er langer gebruik van te maken. Dit genereuze aanbod biedt reizigers een 2-Categorie Suite Upgrade, tot een Penthouse Suite, plus een tegoed van $1,000 per suite.
Upgrade & Explore More is beschikbaar op afvaarten tussen 1 juni 2022 en 31 mei 2023, naar bestemmingen zoals het Middellands Zeegebied, Alaska, Noord-Europa, Zuid-Amerika, Afrika, Transoceanische overtochten en het Caribisch gebied. De 2-Categorie Suite Upgrade is toepasbaar op selecte reizen aan boord van Seven Seas Explorer®, Seven Seas Mariner®, Seven Seas Splendor®, Seven Seas Voyager® en Seven Seas Navigator®.
Reizigers kunnen genieten van de ongeëvenaarde ruimte op zee, unieke suites en worden verwend met de luxe die een verbeterde suiteboeking biedt. Gasten die een upgrade naar een Penthouse Suite krijgen, ervaren voordelen zoals een persoonlijke butler, voorrang bij excursies aan wal en restaurant reserveringen en andere kenmerkende voorzieningen. Gasten kunnen daarnaast hun tegoed van $1,000 besteden aan de Serene Spa en WellnessTM behandelingen of aan Regent Choice excursies.
Free Extended Explorations
De tweede promotie biedt gasten de kans om meer indrukwekkende locaties en bestemmingen met een kosteloos landprogramma voorafgaand en na de cruise te ontdekken. De promotie is beschikbaar op geselecteerde reizen aan boord van Seven Seas Mariner® en Seven Seas Voyager® die varen tussen 3 november 2022 en 15 maart 2023. Reizigers kunnen genieten van de Free Extended Explorations promotie op bestemmingen als Rio de Janeiro, Brazilië; Kaapstad, Zuid-Afrika; Santiago, Chili en anderen. De kosteloze landprogramma’s voorafgaand en na afloop van de cruise zijn beschikbaar voor alle suite categorieën, op basis van beschikbaarheid.
Landprogramma’s voorafgaand en na afloop van de cruise omvatten:
• A Passion for Rio – Rio de Janeiro, Brazil: Verken ’s werelds meest bruisende stad en ervaar de overweldigende bergen, oogverblindende stranden, verbluffende architectuur en een onbedwingbare joie de vivre op een samba-ritme.
• Winelands & Wildlife – Kaapstad, Zuid-Afrika: Vertrekkend vanuit Kaapstad genieten gasten van twee opmerkelijke passies – wijn proeven en de wildernis bekijken – in een spectaculair deel van de wereld. Dit Zuid-Afrikaanse avontuur van drie nachten belicht de verscheidenheid aan schilderachtige landschappen van de regio, de Kaaps-Hollandse architectuur en de ongerepte wildreservaten vol Afrikaanse dieren in hun natuurlijke habitat.
• Chilean Wonders & Wine – Santiago, Chili: Deze ontdekkingstocht biedt een fascinerende kijk op dit diverse land, van de hoofdstad Santiago tot een historische Chileense wijngaard, een meer hoog in de Andes en het koloniale Valparaiso.
Gasten die niet wensen deel te nemen aan één of beide van de kosteloze landprogramma’s van Regent, kunnen gebruik maken van een tegoed van ongeveer EUR 690 per gast per landprogramma, tot een maximum van ongeveer EUR 1.380 per gast of EUR 2.760 per suite.
Info en details over voorwaarden en condities zijn beschikbaar op rssc.com. Dit aanbod kan niet worden gecombineerd met "Upgrade & Explore More".
Explore our most transformative lineup yet – an exclusive collaboration influenced by Netflix’s Stranger Things.
Transport to the hallways of Hawkins High or take an extra-eerie trip with this contrasting collection of subtle and statement hues made for eyes, lips and face. “Coming of age in a small town in the 80s, I completely relate to the vibe and characters of Stranger Things,” says Fatima Thomas, M•A•C Senior Artist. “This collaboration perfectly captures the essence of the era: spirited, adventurous and fun.”
The collectible collection is meant to immerse you in this cult-favourite series, from the memorable shade names fans will instantly recognize to the limited-edition packaging, all inspired by the iconic worlds of Netflix’s Stranger Things that bring two universes – the real world and the Upside Down – into one collection.
Transform your lips with Lipglass / M•A•C x Stranger Things in bright and subversive shades ready to create a subtle cool-kid sheen or otherworldly glass-like shine – or rush into an alternate dimension with a curated flush of soft pink and burnt red blushes. You can show off your school spirit with the Hawkins Class Of 1986 Eye Palette or step into the Upside Down with The Void Eye Palette that takes cues from the home of the Mind Flayer itself.
The Human World collection is perfect for those ready to “hit the mall with a fresh take on 80s style,” says Dominic Skinner, M•A•C Global Senior Artist. “Using the Hawkins Class Of 1986 Eye Palette, start by sweeping the shade Starcourt Mall all over eyes, then take Palace Arcade into the sockets, blending out to the outer corners,” advises Skinner. “Blend Powder Blush / M•A•C x Stranger Things in Friends Don’t Lie from the cheekbones to the temples and up over the brow bones, then finish off the look with your choice of Lipglass / M•A•C x Stranger Things. My favourite shade, Eerie El, is bound to make the Mike in your life start crushing hard.”
Prefer to explore the Upside Down? “Fall into the void and embrace the Upside Down with colours that’ll empower you to take on any Demogorgon,” says Skinner. “First, sweep Powder Blush / M•A•C x Stranger Things in He Likes It Cold over the cheeks, blending up to the temples and lightly over the outer half of eye lids,” he directs. “Next, using The Void Eye Palette, press the shade Code Red onto lids, blending out before reaching the brows and follow with Demogorgon swept into the inner sockets, deepening the eye contours. Add another dimension by lining around the eyes with The Void shade – heavier underneath – letting it fade to nothing as you blend out towards the end of brows. Finish off this ferocious powerhouse look by swiping Lipglass / M•A•C x Stranger Things in Marvelous Max and Rockin’ Robin onto the mouth, letting the hues merge.”
Whether you stay true to one world or let playful colours collide with subversive shades, you can bring your most transformative looks to life with the special-deco 217SES Brush and 140SES Brush from the collection.
Which Stranger Things world reflects your individuality?
AVAILABLE AS OF 27/05 IN PRE-LAUNCH AT MACCOSMETICS.BE & ICI PARIS XL AND AS OF 02/06 AT ALL M.A.C LOCATIONS.
Koffie(&)koeken met NESCAFÉ Dolce Gusto: een smakelijk duo in 3 recepten
Slow breakfast op zondagochtend betekent verse ontbijtkoeken van bij de bakker om de hoek, een zachtgekookt eitje en je favoriete NESCAFÉ Dolce Gusto. Maar wie zin heeft om het menu van zijn of haar ontbijt of koffiekletsnamiddag zelf te kneden, heeft aan NESCAFÉ Dolce Gusto meer dan enkel een koffiepartner. Het merk ging in samenwerking met een ambachtelijke bakker op zoek naar 3 overheerlijke KOFFIEkoeken, met evenveel recepten waar iedereen mee aan de slag kan. Recht je koksmuts en wrijf je handen in met bloem, want binnenkort kneed je een bakplaat vol lekkere koffiekoeken, brioches en baba’s op tafel!
Koffiekoek met banaan en NESCAFÉ Dolce Gusto Café au Lait
Café au lait staat bij de doorsnee Fransman als een klassieker op tafel, vaak in combinatie met een verse koffiekoek. Een koffiekoek die nog nooit zo letterlijk te nemen was, want de ambachtelijke bakker stak NESCAFÉ Dolce Gusto Cafe au Lait in een krokante koek, afgewerkt met banketbakkersroom en in Café au Lait gemarineerde banaan. De subtiele toets van koffie geeft het geheel een evenwichtige balans tussen zoet en bitter.
Gemaakt met Nescafé Dolce Gusto Café au Lait (RSP capsuledoos van 16, €4,79)
Brioche met koffieroom van NESCAFÉ Dolce Gusto Cappuccino
Een licht en luchtig broodje, dat moet wel een brioche zijn. NESCAFÉ Dolce Gusto steekt het in een kleine en ronde variant met koffieroom van Cappuccino. Zo krijgt de boterachtige smaak van de brioche een smeuïg mokka-accent. De warme bakker koos voor NESCAFÉ Dolce Gusto’s Cappuccino voor een torenhoge smaakervaring.
Gemaakt met Nescafé Dolce Gusto Cappuccino (RSP capsuledoos van 16, €4,79)
Baba met NESCAFÉ Dolce Gusto Grande en ananas
De baba is een gekend Frans gebakje op basis van cake die ondergedompeld wordt in een sappige siroop. De ideale lekkernij dus om te laten proeven van een siroop met NESCAFÉ Dolce Gusto Grande en sinaasappelzestes. De baba wordt verder afgewerkt met slagroom en kleine stukjes ananas. Een recept waarbij frisfruitig wordt vergezeld van bittersweet.
Gemaakt met Nescafé Dolce Gusto Grande (RSP capsuledoos van 16, €4,79)
Tips van BergHOFF om energiezuiniger (én voordeliger) te koken
Zo bespaar je tot drie keer meer energie! In samenwerking met het gespecialiseerde duurzaamheidsbureau Carbon+Alt+Delete uit Leuven ontwikkelde BergHOFF Belgium eenvoudige tips om de klimaatimpact tijdens het koken te verminderen.
De klimaatimpact in de keuken wordt niet alleen bepaald door wat je kookt – zo hebben bijvoorbeeld groenten en fruit van het seizoen een lagere ecologische voetafdruk – maar ook door hoe je het voedsel bereidt. Zeven haalbare tips om klimaatvriendelijk te koken
1. Gebruik het vuur correct : Zet bij het begin van het koken het vuur voldoende hard, zodat de pan of pot snel opwarmt tot de gewenste temperatuur. Zodra de temperatuur bereikt is, zet het vuur dan lager om de warmte constant te houden. Zo verbruik je minder energie en stoot je minder CO2 uit.
2. Kook met deksel: Wie kookt met een (passend) deksel gebruikt maar liefst twee tot drie keer minder energie, en reduceert zo de CO2-uitstoot.
3. De juiste hoeveelheid water om te koken of te stomen :Water heeft veel energie nodig om op te warmen. Gebruik daarom niet te veel water, omdat je dan minder energie nodig hebt en niet meer CO2 gaat uitstoten dan noodzakelijk. Extra tip: stoom met het inklapbare stoommandje van BergHOFF.
4. Een platte bodem : Ga na of de pot of pan nog steeds een mooie vlakke bodem heeft. Als deze beschadigd of krom getrokken is, is het tijd voor een nieuwe. Wanneer de pot of pan en het vuur geen goed contact met elkaar maken, is de warmteoverdracht minder efficiënt, ga je meer energie verbruiken en meer CO2 uitstoten.
5. Kook met een efficiënte pot of pan : Gebruik een pot of pan die snel opwarmt en die zorgt voor een gelijkmatige warmteverdeling – zoals de kookpotten en pannen van BergHOFF. Als de energie van het vuur efficiënt wordt doorgegeven aan het voedsel in de pot of pan, verbruik je minder energie en stoot je minder CO2 uit.
6. Keuze van de kookplaat : Een elektrisch inductievuur is aanbevolen. Want het is efficiënt, en de elektriciteit die je verbruikt, kun je van een groene energiebron halen zoals wind of zon. Op die manier kook je CO2-arm.
7. Gebruik het juiste formaat : Op elk potje past een deksel, maar ook op elk vuur past een potje! Het is belangrijk dat de grootte van je pot of pan is aangepast aan de hoeveelheid voedsel die je erin wil bereiden. Maar ook dat het vuur voldoende groot of klein is, al naargelang van de pot of pan die je gebruikt. Op die manier wordt de energie efficiënt overgedragen van het vuur naar de pot of pan en naar het voedsel. Zo gebruik je minder energie en stoot je minder CO2 uit.
Ontdek in de BergHOFF-webshop de verschillende reeksen kookpotten en pannen, met diverse formaten, voor ieders smaak en budget. Waaronder de vernieuwde aluminium LEO-reeks in trendy groen en blauw, de elegante gietaluminium LEO Stone-lijn, of de GEM Downdraft-potten en -pannen voor fornuizen met ingebouwd afzuigsysteem.
Bonustips om klimaatvriendelijk te barbecueën
• Zorg voor een barbecuetoestel op maat, zodat je niet te veel houtskool moet gebruiken om het vlees warm te krijgen.
• Gebruik bruine aanmaakblokjes om de barbecue aan te steken, die zijn duurzamer dan witte. En kokosbriketten, die zijn duurzamer dan houtskool.
• Ook wát er op de grill ligt doet ertoe: experimenteer met minder vlees, vegetarische alternatieven of met seizoensgroenten.
• Als je klaar bent met barbecueën, maar niet alle kokosbriketten of houtskool zijn opgebruikt, sluit dan snel de zuurstoftoevoer af, zodat je deze de volgende keer kunt hergebruiken.
Ontdek in de BergHOFF-webshop de keramische barbecue RON in verschillende afmetingen, en de handige, draagbare LEO-tafelbarbecue in zwart of wit.
Meer tips om duurzaam te koken : Het duurzame engagement van BergHOFF Belgium gaat verder dan hun productassortiment. Ook binnen het bedrijf, achter de schermen, worden maximale inspanningen geleverd om de klimaatimpact te reduceren.
De warmere periodes lijken dichterbij te komen en kinderen doen niets liever dan buiten spelen en de wereld verkennen. And what better way to do so than with a great pair of Lee Cooper jeans? Light wash of dark wash, skinny of brede pijpen, broek of shorts. Denim mag dit jaar zeker niet missen in je kids wardrobe.
De talrijke blauwe tinten vormen de nieuwe KIDS collectie van het Belgische Lee Cooper. Deze kwaliteitsvolle jeans komen in een verscheidenheid aan kleuren, stijlen en kunnen elke uitdaging aan. Ook comfortabele hoodies en T-shirts in lichte kleuren met het vintage Lee Cooper logo zijn hierin terug te vinden. Een stoere jeans met een comfortabele hoodie? Endless possibilities.
Hoodies & T-shirts
In de collectie zijn er voor meisjes en jongens verschillende stijlen van jeans te vinden zoals skinny jeans, baggy jeans, bermuda shorts, shorts, en jeans met rechte en brede pijpen in light- en darkwash denim.
We kunnen er niet meer om heen, meubilair en accessoires die inzetten op tactiliteit en een hoge aaibaarheidsfactor trekken als een magneet de interieurtrends van vandaag naar zich toe. En daar is Juntoo niet rouwig om. De woonspecialist pakt uit met nieuwe trendy stoffen zoals bouclé, tweed en teddy, die elk hun eigen tactiele karakter hebben. Maar ook stoffen waar je niet kan weerstaan om ze aan te raken en je erin te nestelen. Ontdek Juntoo’s ultragezellige Tubo- en Ballo-sofa en het uitgebreide stoffen- en kleurengamma waarmee je zelf de aaibaarheidsfactor en uitstraling bepaalt.
Een uniek tactiel karakter voor elke sfeer
Zacht, zachter, zachtst... Juntoo zet met enkele nieuwe toevoegingen aan haar stoffengamma dit jaar volledig in op tactiliteit. Een trend die niet alleen inspeelt op de looks van een interieur, maar ook op de feel. Iedere stof voelt namelijk anders aan en geeft een specifieke beleving. Juntoo weet daarom dat de keuze voor de stof een grote invloed heeft op iemands gemoed, door het unieke tactiele karakter van iedere stof.
Zowel bouclé, tweed als teddy komen overgevlogen uit de modewereld en willen graag een plekje bemachtigen in je interieur. Bouclé en tweed zetten, in het uitgebreide assortiment van Juntoo, meteen de toon van uiterst aaibare stoffen: tweed kies je in de Stanza uitvoering en bouclé in Soave of Ritmo. Door hun geweven uiterlijk hebben ze net iets meer textuur, waardoor velen een naturelle kleur kiezen om die textuur nog meer te laten spreken. Daarbij komt teddy als ultrazachte en tedere tegenhanger die iedereen laat smelten. Juntoo’s Belli stof doet teddy alle eer aan.
Deze nieuwe stoffen bekleden maar al te graag zowel je sofa als je eetkamerstoelen en andere zitmeubels. In totaal kies je uit meer dan 100 tactiele bekledingsopties.
M/V zoekt aaibaar design
Iedereen en ieder sofadesign kan zich vinden in een extra aaibaar kantje. Juntoo’s Ballo-sofa straalt met zijn strakke lijnen vooral mannelijkheid uit terwijl Tubo met haar rondingen een vrouwelijk kantje heeft. Ballo heeft een naar binnen bollende en afhellende armleuning en een hogere rugleuning, perfect om een heerlijk knus nest in te bouwen. Het extra brede ligstuk is ideaal voor met twee. Tubo kiest voor een puur organische vorm, en geef haar maar eens ongelijk. De armleuningen lopen over in het zitvlak en nodigen uit om in te vertoeven. Twee sofa’s met een afwerking in bouclé, tweed of teddy – en in verschillende kleuren – die een interieur gegarandeerd een zacht en verwelkomend karakter biedt.
Een zacht extraatje
Een aaibaar interieur creëer je niet alleen door een zachte sofa, je kan ook de accessoires hierop afstemmen. Cosy kussens, een gezellige plaid of een wollig tapijt – zoals de Bagee en Talab – zorgen voor een eilandgevoel waar je helemaal niet meer weg wilt. www.juntoo.be
De zon schijnt, een zachte bries … Dé perfecte tijd om erop uit te trekken. Wanneer je outfit on point is, ben je extra gemotiveerd bent om te bewegen. Of je nu een echte avonturier bent die de bergen in trekt of gewoon graag wandelt: Tamaris heeft de schoen voor jou.
Sporty chic
Een ommetje in de buurt, snel boodschappen doen of een leuke wandeling met vriendinnen na een lange werkdag … Een sportieve maar toch very chic sneaker geeft een elegante touch aan je look terwijl jij je day-to-day activiteiten in alle comfort uitvoert.
More feminine
Iedereen zou minstens één paar casual sneakers in haar garderobe moeten hebben, want een klassieke, casual stijl is een fail-safe sneakerlook voor dames. Deze schoenen zijn casual door hun silhouette, maar tegelijk ook vrouwelijk en elegant.
Ain't no mountain high enough
Ben je toch meer het avontuurlijke type dat graag de bergen in trekt? Dan is dit dé schoen voor jou. Een stevige sneaker die stabiliteit en comfort biedt, terwijl je alle obstakels overkomt die op je weg komen.
A walk in the park
Urenlang genieten van de prachtige natuur doe je met de juiste schoen. Deze sluit goed aan en heeft een sterke grip, waardoor je controle en stabiliteit behoudt.
In-house print & artwork designer Sophie Espitalié over haar match met CKS
Een kleurenexplosie en een vat van creativiteit. Française Sophie Espitalié, print & artwork designer bij Belgisch modemerk CKS, vertelt ronduit over haar liefde voor mode en kunst. Na 10 jaar als freelancer te werken ruilde ze Parijs in voor een nieuw avontuur bij CKS in Vilvoorde. Samen met het styling team van CKS bundelt ze dagelijks haar expertise en bedenkt ze unieke prints en patronen, maar steeds on-trend. Kijk mee achter de schermen.
Sophie Espitalié is een ware duizendpoot en creatieve geest. Bij het Belgisch modemerk CKS vertaalt ze haar creativiteit in mooie designs en gedurfde patronen. Zo ontwierp ze naast eigen prints voor de CKS SS22 collectie ook prints voor de twee Soulshine collecties van Julie Vermeire. Ontdek hier haar zomercollectie.
Uniek in zijn soort
Niet elk kledingmerk heeft een print & artwork designer in huis. Stoffen en prints extern kopen is voor Sophie een omgekeerde manier van werken. “De grote merken hebben vaak geen in-house designers. Ze kopen extern prints die het nauwste aansluiten bij hun ideeën. Voor mij is dit de omgekeerde wereld”, lacht Sophie. “Nadat het concept op punt staat, borduur ik met het styling team hierop voort. Zo ontwerpen we exact wat we voor ogen hebben, meteen in de juiste kleuren en patronen.”
Het gezicht achter de designer
In Toulouse studeerde Sophie modevormgeving en behaalde ze haar master in modemarketing. Tijdens haar intensieve stages leerde ze toveren met prints en patronen. Haar vaardigheden verfijnde ze in een trend forecasting agency, op beurzen en in drukkerijen. Bovendien ging ze als copywriter aan de slag voor verschillende modebladen. Talrijke moodboards, diepgaande deskresearch, merkstrategieën en korte deadlines voedden haar creatieve kant. Mode en innovatie waren haar motor.
Overweldigd door Parijs keerde Sophie terug naar Brussel. In Vilvoorde ontdekte ze de functie bij CKS die al haar vaardigheden combineert: print & artwork designer. "Ik was ontzettend blij toen ik vernam dat CKS op zoek was naar een profiel zoals het mijne”, vertelt Sophie. “CKS staat bekend om hun fantastische prints. Er was ook meteen een klik met het getalenteerd styling team. Wij werken nauw samen, dus is het belangrijk dat we elkaar goed begrijpen.”
Van schilderij tot kledij
Aan het begin van het seizoen bepaalt het styling team na veel research de belangrijkste trends. Samen met Sophie bepaalt het team dan welke prints en kleuren de collecties van het volgende seizoen zullen dragen. Sophie ontwerpt met de hand, ofwel met een verfborstel, spuitbus of met een pen. Wat haar werkmateriaal en print zullen zijn, hangt af van het concept.
“De looks en kleuren van het seizoen bepalen veel, maar alles start met het concept. Wat leeft er in de maatschappij? Soms is dat makkelijk, zoals bloemen en bloesem, maar soms verloopt het proces moeizamer, zoals een print van de mix van digitaal met de realiteit. Probeer dat maar eens uit te tekenen”, glimlacht Sophie.
Vervolgens scant Sophie haar designs op papier en hermaakt ze de prints digitaal via een ontwerpprogramma. “Ik hou echt van spray paint en hoe de kleuren in elkaar vloeien. Nadat ik het analoge werk omzet naar digitaal, blijft het altijd spannend afwachten naar de uiteindelijke print op de stoffen. Zo heb ik voor de SS22 collectie een gewoven techniek ontworpen, getekend met droge pastel en geïnspireerd op een vintage stoel en dat heerlijke picknickgevoel. Ik ben erg tevreden met het eindresultaat. Ook de zomerse fruitprint is geslaagd. De hele collectie is zeer vrolijk!”
Liefde voor kleur en teamwork
“Kleurrijk, handgemaakt en levendig. Zo kan je mijn stijl omschrijven. Soms werk ik van thuis uit, maar het liefst omring ik mij in het CKS atelier met andere creatievelingen. Samenwerken inspireert”, aldus Sophie.
In de 2e collectie van Julie Vermeire heeft Sophie haar hart kunnen ophalen. Samen met Julie ontwierp ze de kleurrijke collectie Soulshine, waarin de blauwe tie-dye en het zelfgetekend zonnetje van Julie haar favorieten zijn.
Sophie: “Momenteel werk ik met het CKS styling team aan de SS23 collectie. Tijdens regenachtige dagen is het zo ontzettend fijn om ons af te zonderen op kantoor en samen levendige kleurencombinaties en bloemige structuren te creëren. Zo dromen we weg van zonnige tijden.”
(R)evolutie: een nieuwe tijd breekt aan. In 2013 sloeg Invictus van Paco Rabanne in als een bom: legendarisch! Een compromisloos symbool van triomfantelijke mannelijkheid. Een krachtige geur die de hele wereld kent. De tijd is voorbijgevlogen en heeft ons veranderd. Paco Rabanne loopt nog steeds voorop en grijpt daarbij terug naar de legendarische geuren, maar blijft evolueren, groeien en bijleren.
"Door in de ervaring tot het uiterste te gaan, kunnen we een mentaliteitsverandering teweegbrengen.”
Dit is het. Dit is het moment waarop we alles veranderen. Invictus in 2022. Hij komt als nieuw weer uit de startblokken: een geur die radicaal geherprogrammeerd is voor het volgende decennium en daarna. Maak kennis met een volledig nieuwe crew, die dit hoofdstuk nóg spannender gaat maken.
Tijd om te starten. Aan het uitgroeien tot een legende: Jalen Green
Paco Rabanne introduceert een nieuw icoon, Jalen Green. Het nieuwe gezicht van een van ’s werelds meest herkenbare geuren, met zijn eigen authentieke verhaal. Hij is 20 en een rijzende ster die overal vroeg bij is. Jalen is een professionele basketballer uit Californië die bekendstaat om zijn harde werk en toegewijd streven. Dat maakte hem beroemd, op en naast het veld. En dat is ook waarom Paco Rabanne vastbesloten was om hem het nieuwe gezicht van Invictus te maken. De timing was perfect, aangezien Jalen in 2021 door de Houston Rockets is binnengehaald als de “2de overall pick” in de NBA-lichting 2021. Een overwinning.
Invictus Platinum.: De toekomst is aan de onverschrokkenen.
Welkom in het nieuwe hoofdstuk voor Invictus. Vanuit het bedwelmende spoor van de iconische powergeur ontstaat een nieuwe, gedurfde expressie. Een opvallende geur voor de nieuwste spelers: Invictus Platinum, één stap dichter bij grootsheid.
Platinum is grootser, opvallender en intenser dan ooit – we kunnen de overwinning letterlijk ruiken. Een opzwepende geur voor strevers met epische dromen. Voor iedereen die het beste van zichzelf geeft. We willen niet te veel weggeven, maar het is Invictus in het Rabanne-kwadraat, extra prikkelend en helemaal klaar om nieuwe uitdagingen aan te gaan.
Invictus Platinum is het verrassende nieuwe Eau de Parfum van Paco Rabanne, geïnspireerd door sportlegendes die niet van opgeven wisten en samengesteld door Domitille Michalon-Bertier, exclusief voor hen die geen uitdaging uit de weg gaan.
Met de focus (en het hart) puur gericht op de winnaars van alledag heeft parfumeur Domitille een geur gecreëerd die doet denken aan durf, aan vloeibaar geworden energie. Het is een geur die de zintuigen prikkelt en je aanspoort je limieten af te tasten. Dit verkwikkende elixir is bedoeld als middel om grootsheid te stimuleren en begint dan ook met een explosie van elegante lavendel, waarvan de bloemen staan voor zuiverheid, gratie en toewijding. Het prachtige paars van lavendel staat ook in verband met de kruinchakra, waar de energie geconcentreerd is die gericht is op een hoger doel.
Dan een intense, muntige frisheid die in de bloementaal staat voor eer. Nu de climax nadert, gaat een stimulerende vleug grapefruit met een randje alsem (absint) over in de rijke, mannelijke tonen van patchoeli, die zorgen voor verankering en balans, naast cipres, de boom die met zijn indrukwekkende lengte de verbinding vormt tussen de aarde en het universum, en ons aanzet stil te staan bij de diepere betekenis van het leven. Een houtige eindnoot is het perfecte slot van deze complexe cocktail van kracht en zelfvertrouwen. Voor de nieuwe Invictus-man.
Een aromatische, aards en verslavend Eau de Parfum met zelfs een knik naar de originele Invictus (de held der helden), stelt de nieuwe Platinum een dichte mineraliteit tegenover iets rokerigs, en geeft het deze lijn van geuren een meer eigentijdse signatuur die in haar eigen kracht staat. Uiteraard is de geur vegan en bestaat hij uit ingrediënten van 90% natuurlijke oorsprong die voortkomen uit de aarde die ook ons draagt en vormt. “Ik wilde de geur het verslavende van harsig hout meegeven en daar een metaalachtig brouwsel mee maken.” Domitille Michalon-Bertier
Grijp hem nu: de winnende Invictus Platinum trofee
Je kan niet altijd het wiel opnieuw uitvinden, maar wel zorgen voor een adembenemende rit. Je bent er bijna, je ruikt de overwinning. Wat houdt je gaande? Wat staat je te wachten na de wedstrijd? Daar staat het, op het podium – je voelt al hoe je vingers het meteen zullen omsluiten. De Platinum-trofee. Misschien wel het meest iconische flacondesign aller tijden, waar nu de mythische vleugels van Invictus op prijken. In reliëf en prachtig glanzend, uitgeslagen om nieuwe horizons te verkennen. Indrukwekkend en verbluffend, er is niet naast te kijken. Perfect voor iedereen die beker (of meer) verdient te winnen.
Het glas baadt in een toepasselijke platinatint. Pak hem vast en voel het gewicht van het meest luxueuze glas in je hand, dat straalt in intense grijstinten. Wrijf met je vingers over de geribbelde, verchroomde top en zeg tegen jezelf: “Ik heb het gehaald.”
Invictus Platinum is vanaf 9 mei 2022 beschikbaar bij de bekende Paco Rabanne verkooppunten. Invictus Platinum Eau de Parfum 100ml € 108,80 - Invictus Platinum Eau de Parfum 50ml € 82,20
De roep van het buitenleven wordt stilaan oorverdovend en in volume enkel overstemd door het knorren van onze magen. In de mix een combo die uitblinkt in ‘carpe diem’ en gevoed wordt door handige tools die schitteren in functionaliteit en gebruiksplezier. Het barbecueplekje ontpopt zich zo tot een heuse al fresco-keuken waarbij roken, rijzen en samen grijnzen de hoofdingrediënten zijn. Kijk snel hoe u van uw tuin het smakelijkste zomerhapje maakt.
De groene toverdoos
The Big Green Egg is voor velen geen onbekende meer, maar toch vindt hij nu pas steeds vlotter zijn weg naar de Belgische tuinen en terrassen. Daar zitten de verschillende formaten – van mini tot 2XL – ongetwijfeld voor iets tussen, maar ook de veelzijdige toepassingen (grillen, roken, stoven, bakken) en de uiterst gebruiksvriendelijke EGG Genius met bijhorende app dragen bij tot het smoking hot succes. Deze laatste vertelt u bijvoorbeeld wanneer de temperatuur in uw Green Egg the hoog of te laag wordt, en wanneer uw maaltijd klaar is.
Een crowdpleaser met een deurtje
Voor wie een Pizza Piace Tutti? Met de houtovens van Alfa Forni haalt u instant vakantieplezier en dolce vita in huis … euh … tuin. Dankzij het hout verkrijgt u een homogene warmte in de oven. De unieke smaak en geur krijgt u er zomaar bij. Alfa Forni heeft een ruime range houtovens, variërend in grootte, allen met bijpassende roltafel te verkrijgen.
De nieuwe barbecue
Vegetarische maaltijden – en ondertussen ook steeds meer veganistische opties – zijn gemeengoed geworden op tafel, en dat is niet anders bij een zomerse barbecue. Waar iedereen z’n buikje vroeger voornamelijk met vlees rond at, is er steeds meer aandacht voor lekkere schotels gegrilde groenten, vleesvervangers en andere eiwitrijke bronnen. De elektrische buitenkeuken van Indu+ biedt voldoende plaats en, met model bilba, verschillende energiebronnen om al dat lekkers tot z’n volle recht te laten komen.
Het slaapmutsje
Een fijne dag en avond entertainen, sluit u ook in schoonheid af. Creëer een rustige en relaxte sfeer onder de blote hemel door je Ofyr barbecue na het eten om te toveren tot knapperend kampvuur. Met zachte muziek uit waterbestendige boxen maakt u de zomerse avond tot een unieke beleving.
Vijf tips voor de chillste zomer met Freedom Moses
Absolute aanraders voor een laid-back zomer
De zomer is in zicht. Of toch bijna. Droom van een zorgeloze zomer met de vijf gouden tips van Freedom Moses. Of je nu gaat zwemmen in openlucht of fietsen door een veld vol bloemen, iedere zomerse bezigheid wordt nog relaxter met een chill paar Freedom Moses slides aan je voeten.
Freedom Moses zweert bij een ‘No plans, good plans’ mentaliteit. Gooi die weekplanner maar buiten en vergeet je oh-zo-volgeplande bucketlist. Deze zomer staat in teken van rust. De slippers van Freedom Moses laten je innerlijke optimist ontluiken: ze zijn comfortabel, hip, én ruiken naar melk en honing. Bovendien komen ze in alle kleuren en patronen. Trek in stijl de wijde wereld in! Freedom Moses bedacht 5 relaxerende zomeractiviteiten die je niet hoeft te plannen… en kleedt je voor iedere gelegenheid. Ready to relax?
TIP 1 • Tripje naar het ijssalon - Kleurcode: roze
TIP 2 • Openluchtzwemmen in een zwemvijver - Kleurcode: blauw
Nieuw in het hartje van Brussel! Carrefour Express in Sint-Gillis opent voor de eerste keer zijn deuren voor het publiek. Met deze opening versterkt Carrefour zijn lokale aanwezigheid in Brussel, dankzij de motivatie van franchisepartner Oussama Tahir voor zijn allereerste winkel.
Gelegen in de Crickxstraat in St-Gilles op een verkoopoppervlakte van 141 m², is het een prachtige ruimte die openstaat voor de klanten. Deze winkel van de nieuwe generatie onderscheidt zich door zijn ruimte, zijn comfortabele inrichting, zijn zeer complete en gevarieerde aanbod dankzij het ruime assortiment gezonde en smakelijke producten, maar ook door de nabijheid en de kwalitatieve service van een enthousiaste franchisepartner.
Het aanbod van inspirerende kwaliteitsproducten is perfect afgestemd op de verwachtingen van de plaatselijke bevolking. Een van de grote troeven is het dagelijkse aanbod van versgebakken brood, stokbrood, maar ook een ruim assortiment verse producten, waaronder een selectie vlees, fruit en groenten, versgeperste vruchtensappen, heerlijke koffie, biologische producten en tal van vegetarische producten.
Voor klanten die minder tijd hebben of die liever niet koken en een snel alternatief wensen, biedt deze nieuwe Express tal van oplossingen met een assortiment belegde broodjes, salades, dagverse maaltijden en maaltijden die kunnen worden opgewarmd
De Carrefour Express in Sint-Gillis biedt ook Too Good To Go-pakketten aan die via de app kunnen worden geboekt, net als bezorgdiensten van Uber eats en Deliveroo. Een geheel van elementen die samen van deze Carrefour Express een praktische en concrete illustratie maken van de "Act For Food"-strategie van Carrefour, die er altijd op gericht is het beste voor iedereen toegankelijk te maken.
Praktische informatie : Adres: Rue Crickx, 17-21 in 1060 St Gilles - Openingstijden: geopend van 7.00 tot 20.00 uur
De nieuwe kledingcollectie voor vrouwen is een schot in de roos: de ontwerpers van 29TH|OCTOBER toveren onberispelijke snitten uit hun mouw en bieden kleurrijke en bloemige outfits aan in natuurlijke materialen zoals zijde, linnen of viscose... alles voor een luchtige zomer.
Het Belgische huis 29TH|OCTOBER werd opgericht in 1992 en ontwerpt kleding voor mannen en voor vrouwen, vooral in leder, daim en duurzame wollen huiden. De confectie van de creaties is in handen van vakmensen die vanuit de ateliers van het merk in hartje Brussel werken. Het is een plaats waar knowhow, passie en oog voor detail hand in hand gaan.
De 29TH|OCTOBER familie straalt passie voor leder uit alsook respect voor goed uitgevoerd werk!