De betoverende en ietwat verontrustende muziek speelt zijn eerste noten en transporteert je meteen naar de Siciliaanse zon, naar de barokke pracht van de stad Noto en de fonkelende wateren van de Ionische Zee. Het White Lotus-hotel opent de poorten van zijn illuster domein en imponeert met weelderige groene tuinen en indrukwekkende historische architectuur. Met karikaturale en flamboyante hotelgasten, diverse escapades en mysterieuze intriges is je vakantie verzekerd van de nodige animo om gezellig bij neer te strijken – in design, voorzien door King George.
Il Palazzo Siciliano
Wanneer de zon op z’n hoogst staat, schroeit de zomerse hitte fel op de Italiaanse bodem. Zoek de verkoeling op in een typisch Siciliaanse villa en laat je verrassen door de bonte fresco’s, imposante hoge plafonds en barokke ornamenten – historisch design waarmee je jezelf waant in een Italiaanse Renaissance. Het hoogwaardig karakter van de omgeving wordt bovendien verder doorgetrokken naar de inrichting, gevuld met champagne- en goudkleurige accenten, marmeren details en warme uitnodigende kleuren: il paradiso terrestre.
L'ora dell’aperitivo!
In the afternoon, the clock strikes ‘Aperitivo Italiano’. Met heerlijke versnaperingen op tafel en een verfrissende Aperol Spritz in de hand plof je gezellig neer in een knusse terrasstoel, afgewerkt met tropisch geweven details. Omgeven door het groen van de rijke natuur, houten designdetails en natuurlijke kleurnuances geniet je van de zachte zomerse zeebries die het Siciliaanse landschap afkoelt en de rust doet wederkeren. Salute!
Vier tips die kunnen tellen voor een betaalbare wintersportvakantie
Ben je verzot op skiën of snowboarden, maar kijk je op tegen het hoge kostenplaatje? Vooral als je eropuit trekt met het hele gezin, kan een wintersportvakantie zwaar doortellen in het familiebudget. Verschillende bevragingen wijzen uit dat de kost van een gemiddelde wintersportvakantie zo’n 9 tot 15% duurder is geworden in vergelijking met vorig jaar. De grootste oorzaken hiervan zijn de huidige inflatie, stijgende energieprijzen en hoge brandstofprijzen. Je zin in vakantie verdwijnt zo als sneeuw voor de zon. Onderstaande tips van A.S.Adventure doen je minder diep in de geldbuidel tasten en wegdromen van een zorgeloze wintersportvakantie in eigen land of in de bergen!
Tip 1: Huur je skigerief op voorhand
Je wilt op wintersport vertrekken, maar je hebt geen skigerief. Alles nieuw aankopen is enorm prijzig: een helm, skibril, ski's, winterschoenen,... Het lijstje lijkt wel eindeloos. Huren bij een lokaal ski-verhuurbedrijf kan, maar een lange wachtrij en een hoge meerkost zijn daarbij gegarandeerd. Bij A.S.Adventure kan je alles wat je nodig hebt vooraf huren, waardoor aankopen volledig overbodig wordt. De outdoor retailer biedt o.a. skikledij, skischoenen, en tal van ander skimateriaal dat perfect bij jou past en dat je na je zorgeloze wintersportvakantie gewoon kan terugbrengen. Handig, hé? Nog even, en voor je het weet, glijd je vlotjes van de hagelwitte poederlaag.
Tip 2: Huur skikledij voor de kids
Sinds kort kan je ook voor kinderen skikledij huren bij A.S.Adventure, en dat voor een korte periode en in alle (for)maten en kleuren. Een tripje naar A.S.Adventure voor je op avontuur vertrekt, bespaart je heel wat overbodige kosten. Op de website van A.S.Adventure kan je terugvinden welke winkels het verhuur van skikledij aanbieden en wat hiervoor de prijzen zijn. Je sluit dan een huurovereenkomst af voor de gewenste periode. Voor je vakantie passeer je even bij de winkel om de kleren op te halen en je kan vertrekken. Makkelijk, toch?
Tip 3: Check, check, check – maak lijstjes
Een skivakantie vergt voorbereiding, en al zeker met je kroost. Bovendien heb je veel meer spullen nodig dan bij een zomervakantie. Lijstjes to the rescue! Met een spelletje koffer-tetris kan je alle ski's, stokken, snowboards en skischoenen in de auto doen passen, maar uiteraard heb meer nodig dan enkel skimateriaal. A.S.Adventure helpt je op weg:
Gepaste kledij voor lagere temperaturen; Warme kledij voor kids; Waterdichte ski-jassen en –broeken; Skipak ; Thermisch ondergoed; Warme mutsen; Sjaals; Handschoenen; Technische skisokken: Helmen
Bescherming tegen de zon: Skibrillen - Zonnecrème en lippenbalsem
Spullen die de pret erin houden, ook als de skiliften gesloten zijn vanwege slecht weer:Spelletje; Moonboots; Een slee; Strips; Kleurboeken Een swingende playlist
Tip 4: Zoek het niet te ver
Wil je graag skiën, maar heb je geen zin om zo ver te reizen en een hotel te boeken? Kies dan voor een dagje skiën in de Belgische Ardennen of de verschillende indoorpistes in jouw buurt. Je kan minstens evenveel plezier maken op de pistes in eigen land. Maak er een gezellige uitstap van met de familie, zo weet je ook meteen of je kids gebeten zijn door de skimicrobe of helemaal niet. Bij A.S.Adventure hoef je niet voor een volledige week te huren. Ga langs, huur een leuke outfit voor een dag en jullie zijn helemaal ready to go. Daarna rest er enkel nog te genieten van een zalig dagje skiën.
» NEW: OSMANTHUS SS23 COLLECTIE GEBORDUURD OP DE MUREN - » CHASU, TATAMI, GARDENS OF OKAYAMA, KUDZU, SAMBE & GELOMA DESSIN
Sluit je ogen en waan jezelf in het Verre Oosten, tussen weelderig groene rijstvelden of kleurrijke kersenbloesems, in een drukke metropool of op parelwitte stranden. Bij het openen van je ogen reis je via de riante muurbekleding van Arte verder naar verrassende, verrijkende oorden. De gloednieuwe Osmanthus-collectie haalt inspiratie uit Azië en dankt zijn naam aan de gelijknamige plant - een struik vol prachtige bloemen die een belangrijke rol bekleedt in verscheidene Aziatische culturen. Van parfums tot culinaire toepassingen en van legendes tot festivals, deze geurige bloemen worden gewaardeerd om hun smaak en schoonheid – dankzij Arte nu ook in onze woning.
Chasu: in een stroomversnelling
Hoewel de Aziatische keuken gekend is voor zijn veelzijdigheid, kleurt het gebruik van verse vis vaak de ingrediëntenlijst. Arte omringt je in het Chasu-dessin door een school bonte vissen, voorbij razend in een fijn patroon. Chasu – het Koreaanse woord voor ‘borduurwerk’ – omvat deze rijkversierde wandbekleding perfect. Het abstracte visgraatpatroon wordt delicaat geborduurd met glanzende textieldraden, op een natuurlijke sisal-ondergrond. Het geheel ademt luxe en een natuurlijke authenticiteit uit, als een levendige dagdroom die je moeiteloos meevoert naar nieuwe wateren.
Tatami: opgeplooid staat netjes
Laat je betoveren door het indrukwekkende vakmanschap waarmee typisch Japanse vloermatten ambachtelijk worden vervaardigd. Tatami is het Japanse woord voor ‘geplooid en opgestapeld’ en verwijst naar de traditionele werkwijze. Ook de onderlaag van de muurbekleding hint met zijn soortgelijke opbouw naar de authentieke technieken uit het Oosten. Het kleurrijke en abstract geometrische patroon van het ontwerp werd met glanzende materialen geborduurd op de basis: een onvervalste en succesvolle ode aan de Japanse kunsten.
De Pantone Viva Magenta, dat uitgeroepen werd tot kleur van het jaar door het Pantone Color Institute, weet mensen te prikkelen. De kleur is gebaseerd op cochenille, een natuurlijke kleurstof waarvan de oorsprong teruggaat tot de oudheid en ligt ergens tussen framboosroos en keizerlijk rood. De krachtige, levendige kleur nodigt zichzelf uit in de keuken en kleedt zowel de fronten van het meubilair als de muren met finesse aan. De energie zet de toon en brengt een zekere diepte in de ruimte, met een geweldig resultaat als gevolg!
De kleurrijke keuken
In deze keuken met een volledig zwarte look is slecht de bovenkant van één muur in Viva Magenta. De kleur accentueert op een discrete manier een muur van opbergmeubelen, waaronder een ingebouwde vaatwasser, voor een unieke en aangename ervaring!
Deze klassieke keuken, gecreëerd als een grote vrijstaande buffetkast met een gezellige eethoek, is opnieuw ontworpen om de regels te doorbreken dankzij de combinatie van een rood in de stijl van Viva Magenta met matzwart. De vloer van cementtegels springt in het oog, terwijl het werkblad en de spatwand in glanzend zwart Vanilla kwarts een extra touch toevoegen.
In deze andere keuken zijn alle technische elementen subtiel weggewerkt en verlicht een grote erker een onderkast in de kleur Viva Magenta. Extra opbergruimte, decoratieve ondersteuning of een discrete bank, het oog wordt direct naar het mooie landschap getrokken!
De Pantone Viva Magenta om de kamer aan te kleden
In deze keuken hangt een fijne bistrosfeer door de boven- en onderkasten te combineren met houten planken en elegante metalen nissen. Viva Magenta siert de muur en benadrukt een bijzondere L-vormige indeling met een naar buiten gerichte hoek.
In deze kleine gangkeuken contrasteert het karakter van het verleden op een elegante manier met een strakke indeling die de ruimte visueel vergroot en een eigentijdse uitstraling geeft. De Viva Magenta muur maakt het ook mogelijk te spelen met de volumes, die gepaard gaan met de heldere dambord vloer.
Vind de perfecte sportbeha in vier stappen met Anita Active
Een goede sportbeha vinden is geen makkelijke opdracht. Toch ga je je sportieve uitdagingen voor het nieuwe jaar het best aan met een kwalitatief exemplaar. Het Duitse lingeriemerk Anita deelt dé 4 tips om de perfecte pasvorm te garanderen. De Anita Active beha's vangen probleemloos elke beweging op en bieden de nodige ondersteuning - zonder in te boeten aan stijl.
1. Een aansluitend rugpand : Volgens Anita is het belangrijk dat het rugpand van een sportbeha in het midden goed aansluit en recht zit. Als het rugpand omhoog glijdt, zit de beha te los en moeten de schouderbandjes aangepast worden. Als de onderbusteband te los zit, kan die gaan schuren op de huid.
De gloednieuwe PanAlp Delta Top die bekend staat om zijn unieke, gepatenteerde DeltaPad cup, kent dit seizoen een modieuze racerback die netjes op z'n plek blijft zitten tijdens je work-out.
2. Perfect passende cups : Borstweefsel moet volledig omgeven zijn door de cups, maar de beha mag geen plooien vertonen. Zo zorg je ervoor dat je borsten mooi op hun plaats in de cups zitten en symmetrisch ogen. Puilen je borsten uit aan de boven- of zijkant, dan is de cupmaat te klein.
De bekroonde aircontrol DeltaPad beha komt deze zomer in een rood kleurtje en biedt de hoogste ondersteuning dankzij de vorm van de cups en de onderbusteband. Ook de bandjes onder de cup van de extreme control bh zorgen voor een aantrekkelijke vorm en bieden ondersteuning tot en met een H-cup.
3. Een comfortabele beugel
De beugel van een sportbeha moet vlak tegen je lichaam aanliggen. Daarbij mag die niet op de onderkant of zijkant van de borst drukken. Is dat wel het geval, kies je beter voor een grotere cupmaat.
4. Verstelbare schouderbandjes
De schouderbandjes van een beha mogen niet van je schouders glijden of lijnen achterlaten op je huid. Verstelbare bandjes kunnen de pasvorm van je sportbeha optimaliseren. Idealiter ga je voor gevormde schouderbandjes. Voelt het aan alsof alle ondersteuning van de bandjes komt, dan heb je waarschijnlijk een kleinere omtrekmaat nodig.
De momentum sportbeha stelt maximale ondersteuning en comfort voorop. De verstelbare bandjes ontlasten dan ook de nek, waar de extra zachte cups en de brede onderbusteband de borstbeweging verminderen.
Ga gekleed als jouw favoriete The Masked Singer personage met JBC
Exclusief bij JBC: personaliseerbare fancollectie
Vanaf 3 februari zitten we met z’n allen weer elke vrijdag voor de buis, want dan geeft VTM het startschot voor het derde seizoen van The Masked Singer. Voor het eerst zullen fans in een unieke outfit kunnen speuren naar welke bekende koppen onder de maskers zitten, want Belgisch familiebedrijf JBC brengt exclusief personaliseerbare hoodies en T-shirts uit in ware The Masked Singer-stijl. De celebs vermomd als onder meer Leeuw, Tovenaar en Foxy Lady zullen zelf ook onherkenbaar blijven achter de schermen dankzij de mysterieuze hoodies van JBC. Laat het ontmaskeren beginnen!
Vlaanderens grootste zoektocht
Enkele weken geleden kondigde VTM aan dat de razend populaire familieshow The Masked Singer dit voorjaar een derde seizoen krijgt. Het kijkcijferkanon houdt Vlaanderen wekenlang in de ban en slaagt erin om jong en oud samen te brengen rond het mysterie van de maskers. Fans kijken elke week uit naar de nieuwste tips en spelen massaal de guessing game mee om zijn of haar persoonlijke favoriet te ontmaskeren.
Die familiemomenten draagt ook Belgisch familiebedrijf JBC hoog in het vaandel. Een match made in heaven dus. De JBC-designers werken al maanden achter de schermen aan de - tot nu toe top-secret - leuke, on-trend fancollectie voor het hele gezin, die volledig in-house werd ontworpen in nauwe samenwerking met het team van The Masked Singer.
Goedgeklede speurneuzen
Het tv-format is een hit. Fans gingen afgelopen seizoen creatief aan de slag door zelf de pakken in elkaar te knutselen. Zo kende carnaval in 2022 opvallend veel Robots, Cyclopen en Papegaaien kostuums. Dankzij JBC kunnen speurneuzen van alle leeftijden dit jaar ook gekleed gaan in officiële T-shirts en hoodies van The Masked Singer exclusief ontworpen door JBC. Deze kunnen bovendien gepersonaliseerd worden, want op de T-shirts kunnen fans hun favoriete figuur in een originele cartoontekenstijl laten printen, al dan niet in combinatie met een naam of quote. Op de hoodies met ‘Don’t talk to me!’-opschrift kan aan de achterkant ook een naam worden toegevoegd. Voor de personalisatie maakt JBC gebruik van een volledig nieuwe tool, waardoor klanten voor het eerst de vrijheid krijgen om hun favoriete figuur te printen in combinatie met een quote.
Ook de celebs in de pakken zelf zullen dankzij de ‘Don’t talk to me!’-hoodies hun ware identiteit verborgen kunnen houden. Er zijn immers maar een heel beperkt aantal mensen op de hoogte van wie er zich in de pakken verschuilt, en de JBC-hoodies helpen hen om dit zo te behouden.
Praktisch
The Masked Singer collectie zal beschikbaar zijn op jbc.be vanaf 3 februari.
Tamaris lanceert een SS23 collectie boordevol kleurrijke en elegante modellen
Hou je klaar om je dikke winterjas en sneeuwschoenen weer op te bergen, want de lente is in aantocht! Het Duitse schoenmerk Tamaris heeft ook dit seizoen weer on-trend schoenen voor elke gelegenheid. Ontdek hieronder de SS23 collectie. Kleurrijk, elegant, én comfortabel!
Sporty Sweet
Het begin van het seizoen luiden we in met nieuwe modellen in canvas; een modetrend die de spring fever helemaal doet aanwakkeren. De verschillende modellen komen in trendy kleuren zoals Lavender, Sage of Candy, en de lichte en doorlatende katoenen stoffen zorgen voor ultiem comfort tijdens de warmere maanden. Met chunky zolen, en verkrijgbaar in lage of high-top variant, staan de schoenen garant om door te stoten naar de nieuwe signature pieces in je garderobe. Het lage model met veters is dit seizoen een nieuwe toevoeging in het uitgebreid gamma van Tamaris, en is een knipoog naar de klassieke derby, maar dan met een moderne en frisse twist.
Back to the Sixties
Het tijdperk van blokhakken, Mary-Janes en slingbacks is helemaal terug. De Swinging Sixties hebben een enorme invloed gehad op hoe de mode er vandaag de dag uitziet. Geen wonder dat schoenontwerpers de stijl van de jaren zestig herontdekken. Deze schoenen geven je outfit een put-together look, of je nu voor casual of chic gaat. Bring out your inner Brigitte Bardot met de onderstaande modellen.
Colorful Frenzy
Kijk uit! Een nieuwe dopamine dressing combo is gearriveerd. Na lila wordt lime de nieuwe it-kleur van het komende seizoen. In combinatie met felroze biedt limoengroen een perfecte kleurcombinatie die zorgt voor een endorfine-rush. Kies voor een slipper die niet alleen je mood boost, maar ook nog eens comfortabel aanvoelt. Perfect om op een warme dag frisse voeten te hebben.
Party Fever
Elegant, sexy, en met een grote dosis zelfvertrouwen, dat blijven drie belangrijke pijlers binnen de SS23 collectie van Tamaris. Schoenen met hakken, elegante bandjes, en shimmery metallics blijven vaste waarden in de collecties. Met onderstaande modellen ben je gegarandeerd klaar voor elk feest. Elegant, maar toch comfortabel, want dat blijft belangrijk voor Tamaris. Combineer de schoenen met een mantelpak voor een werkgelegenheid, of een little black dress voor op restaurant. De mogelijkheden zijn eindeloos!
De meest voorkomende (én gekste) dingen die vakantiegangers achterlaten op skivakantie. Skilatten en snowboards worden opnieuw van zolder gehaald en sociale media vullen zich met sneeuwfoto’s: het skiseizoen is van start gegaan. Voor velen staat de skipiste én de gezellige chalet of vakantiewoning gelijk aan thuiskomen. We voelen ons er zelfs zo thuis dat we heel wat items vergeten terug mee naar België te nemen. Een gewaarschuwd man telt voor twee, dus zet vakantiewoningverhuurder Interhome de 5 meest vergeten objecten op een rijtje.
Sokken en onderbroeken : Op nummer één staan, en dat verbaast ons niet, sokken en onderbroeken. Na een lange skidag is het vechten voor wie het eerst onder de warme douche mag. Zo snel mogelijk al je laagjes uit en erna comfortabel je joggingbroek of onesie aantrekken. De dag erna moet je diezelfde laagjes natuurlijk nog terugvinden. En dat blijkt een iets moeilijker verhaal. Vooral dus als het om sokken en onderbroeken gaat, die blijven achter onder het bed of in de badkamer.
Gsm-oplader : Call me if you need me, of ook niet... Gsm-opladers worden ook vaak vergeten bij het vertrek richting huis. Op de hooggelegen skipistes heb je vaak geen bereik of vergt het wat moeite om je gsm uit de rugzak te halen. Eenmaal in de woning aangekomen willen we daarentegen toch vaak even het thuisfront horen of lekker rustig scrollen door Social Media. En dan belandt de kabel vaak op (of onder) de salon- of nachttafel… Dubbelchecken bij het naar huis gaan dus want je wil écht geen lege batterij tijdens die lange autorit.
Skimateriaal : Het inpakken kan meestal niet snel genoeg gaan: iedereen is moe van het (après)skiën en wilt de auto in. Het komt door die haast vaak voor dat het skimateriaal over het hoofd wordt gezien: van skistokken, schoenen tot zelfs de eigen ski’s! Een tip dus: check je terras nog eens voor vertrek!
Tablet of laptop : Geen goedkoop grapje, maar ook tablets en laptops horen bij de meest vergeten dingen op skivakantie. Vaak leggen we deze tijdens het skiën en ‘s nachts op een veilige plek in de woning. Het is echter vaak die veilige plek die soms wordt overgeslagen bij het inpakken.
Voedsel en drank : Niets is zo gezellig om af en toe eens lekker te koken in het gehuurde chalet! Het balkon wordt vaak gebruikt als koelkast en dat is dan ook de locatie waar Interhome vaak nog gevulde brooddozen of (dure) flessen drank zoals wijn en champagne vindt. Restjes waar we op de terugweg of thuis ook nog wat mee kunnen, want we doen niet aan voedselverspilling, toch?
And last but not least: seksspeeltjes én enveloppen met geld...
Soms zijn de verloren/vergeten spullen al iets spannender. Zo vond Interhome al eens een aantal seksspeeltjes. Te begrijpen dat je die meepakt op skivakantie want na een koude skidag is opwarmen key! Al is het gegarandeerd toch een gemis als je deze vergeet mee te nemen naar huis. Daarnaast werden er ook al enveloppen met een serieuze som cash geld gevonden. Bij Interhome appreciëren ze een kleine fooi, maar dit was wel héél genereus.
Deze bevindingen zijn gebaseerd op onderzoek uitgevoerd door Interhome Group bij lokale servicekantoren in wintersportbestemmingen van Oostenrijk, Frankrijk en Zwitserland.
De modepolitie zou er tien jaar geleden een fikse boete voor uitschrijven, maar vandaag is het een combinatie die weer gezien mag worden: sokken in sandalen. De vroegere fashion faux-pas is nu allesbehalve fout. Sandalenlabel Freedom Moses helpt modedurvers graag op weg met kleurrijke slippers, die je naar hartenlust kan combineren met hippe kousen. Dubbel zoveel stijl en je voeten zullen je dankbaar zijn!
Freedom Moses, gedreven door een relaxte levensstijl, introduceert dit voorjaar een resem aan originele nieuwe prints en kleuren. Samen met een origineel paar sokken zorg je voor een instant creatieve en nonchalante look. Pak uit met een sandaal in een leuke print in combinatie met een neutrale sok of kies voor een minimalistisch kleurrijk paar met speelse kousen. Regels zijn er niet, dus experimenteer er op los.
Praktisch : Alle Freedom Moses slippers zijn beschikbaar voor kinderen en volwassenen.
De toekomst is circulair en het Belgische Ethnicraft streeft in een fast-moving consumptiemaatschappij naar duurzame oplossingen en alternatieven voor de onophoudelijke drang naar nieuw en anders. Enter Re-loved by Ethnicraft, naast Live Light het tweede duurzame initiatief van de designmeubelmaker. Met Re-loved worden Ethnicraft-meubelen die tijdens transport, productie of in de showroom schade opliepen, hersteld en aangeboden aan toegankelijke prijzen. Een droom voor elke designfan.
Duurzaam, innovatief en prijsbewust : Vanuit het Ethnicraft-hoofdkwartier in Boom voert de designspecialist zijn nieuwe plannen uit. In een refurbishing atelier worden Ethnicraft-items met schade, maar die verder nog in perfecte staat zijn, verzameld. Vervolgens gaan de ambachtslieden aan het werk om de meubels en accessoires in ere te herstellen. Eens opgeknapt, worden de producten aangeboden op hun nieuwe online thuisbasis.
Re-loved is niet alleen digitaal vertegenwoordigd. Zo organiseert het merk binnenkort een fysieke shop dag in Boom, zodat de meubels en accessoires in real life bewonderd en gekocht kunnen worden. Bovendien kunnen klanten naast een levering tegen betaling kiezen voor een gratis pick-up in het hoofdkwartier. Alle Re-loved-artikelen hebben een garantie van een jaar en kunnen niet alleen in België maar ook in Nederland, Luxemburg en Noord-Frankrijk aangekocht en geleverd worden.
"Met Re-loved brengen we een mooi aanbod voor de interieurontwerpers en -liefhebbers van vandaag én van morgen. Het merk weerspiegelt onze visie op circulariteit en duurzaamheid." - Benoit Loos, CEO van Ethnicraft
Ecologie als doel
Met Re-loved markeert Ethnicraft nog maar eens zijn voortdurende inspanningen om een evenwicht te vinden tussen de designmarkt en ecologie. Voor de productie van al hun (houten) meubelstukken en accessoires wordt al langer uitsluitend ecologisch verantwoord hout uit duurzaam beheerde bossen gebruikt, en wordt er steeds samengewerkt met ambachtslieden die gevierd worden om hun vakkennis. Met Live Light, het eerste circulaire concept van Ethnicraft, liet het merk haar meubelen in roulatie gaan op de verhuurmarkt. Meer plezier en gebruik werd zo uit elke stoel of tafel gehaald. Re-loved doet hier nog een schepje bovenop: er wordt geïnvesteerd in het opknappen van designeritems om ze zo nog lang en gelukkig te laten leven bij hun prijsbewuste nieuwe eigenaars. Een win aan beide zijden, maar vooral een homerun voor de natuur.
Grootsheid zit vaak in kleine hoekjes. Hoekjes in de vorm van comfortabele details, vooruitstrevende productontwerpen en innovatieve technologieën. Het Zwitserse V-ZUG draagt efficiëntie en vernuft in de genen en komt met de royale Grand-oven en veelzijdige MonoFridge-functie dan ook met de perfecte keukenuitrusting voor een nieuw jaar op volle snelheid.
Hack #1: voor een groot verschil
Groter is niet altijd beter, maar in het geval van de CombiSteamer V6000 45L Grand telt de smaakbeleving op z’n minst dubbel! Daarvoor zorgt de TwinHeat-technologie: twee afzonderlijke verwarmingselementen verdelen de hete lucht gelijkmatig over de extra grote, 90 centimeter brede oven. Anderhalve keer de gebruikelijke breedte maakt voor eindeloos veel kookplezier. Want met de Grand-oven combineer je hete lucht en stoom met hoogwaardige looks en intuïtief gebruik. Met gemak bereid je zo lange baguettes, twee braadkippen naast elkaar, een volledige vis, grote ovenschotels, etc. Een hack in de keuken voor een etentje met de hele familie.
Hack #2: voor koele veelzijdigheid
De grootste troef van het Zwitserse zakmes is natuurlijk de veelzijdigheid ervan. Essentiële handigheid die V-ZUG incorporeerde in de CombiCooler. Deze beschikt naast de NoFrost- en ClimatControl- ook over de slimme MonoFridge-functie. Hiermee tover je binnen enkele uren het vriesvak om tot volwaardig extra koelvak. Makkelijk voor bv. feestjes met een grote drankvoorraad. Wil je nadien toch liever je favoriete ijsjes binnen handbereik, dan activeer je gewoon opnieuw het vriesvak. De CombiCoolers ingebouwde WLAN-module maakt bovendien connectie met de V-ZUG-Home-app op je smartphone. Zo krijg je een waarschuwing wanneer de deur van de koelkast niet goed gesloten is. Zorgeloos feesten gegarandeerd.
» NIEUW: MAMBO-LOUNGE - » UITBREIDING: STYLETTO-LOUNGE KRIJGT NIEUWE ZITDIEPTE VAN 90 CM
Het nieuwe jaar is nog maar net van start of Royal Botania laat ons al reikhalzend uitkijken naar de eerste warme zonnestralen. Maar niet zonder het gezellige wintercomfort daarbij uit het oog te verliezen. Want bij haar nieuwe producten zet de Belgische outdoorspecialist gebruiksgemak voorop. Van Mambo tot Styletto, hoe stijlvol je ook door het voorjaar danst, Royal Botania’s got your relaxed back.
Comfort is koning
… en zijn troon is de Mambo-lounge. Deze nieuwkomer in de collectie van Royal Botania schudt de outdoorwereld opgewekt door elkaar. Geen harde lijnen voor je blote rug, geen heet metaal voor je zomerse billen of scherpe hoeken waarin het onmogelijk middagdutten is. De modulaire Mambo-reeks bestaat uit streelzachte houten frames en uitnodigende zachte kussens. Beschikbaar in een waaier van 74 verschillende soorten stof, waaronder het nieuwe ultragezellige en trendy bouclé, laat de Mambo zich transformeren naar elke setting, of die nu beachy boho of natuurlijk minimalistisch is. Een aangepaste uitvoering met armkussens maakt dat er in elke outfit en houding languit gezomerd kan worden.
Van stiletto’s naar slippers
Ook op grote hoogte trekt Royal Botania de kaart van comfort. De bestselling Styletto-lounge wordt dit jaar uitgebreid met 3 stukken waarvan de op zich al erg aangename zitdiepte van 72 cm verlengd werd naar een rijkelijke 90 centimeter. Om het behaaglijke gevoel te vervolledigen, zijn ook de rugkussens van de nieuwe zitelementen breder gemaakt. Hiermee zweeft de aangepaste Styletto-lounge tussen zetel en daybed. Met het kenmerkende fijne potenstel behoudt de extended lounge z’n geliefde elegantie.
Voor elke chef, de juiste tools: jouw match in barbecue-heaven
» TRIPLE THREAT MAGNUS BARBECUE - » EERSTE IN-HOUSE ONTWORPEN BARBECUE VAN BARBECOOK
Tijdens de koude, kille wintermaanden droomt iedere barbecueliefhebber – van amateur-professional tot ervaringsdeskundige – van een zwoele zomer, tot de nok gevuld met uitgebreide barbecuefestijnen. Om het lange wachten wat te verzachten, introduceert Barbecook de gloednieuwe Magnus-barbecue: de tool bij uitstek die jouw grillarsenaal complementair aanvult. Wat is jouw kookpersoonlijkheid? Ben je liefhebber van simpel en ongecompliceerd? Of kies je eerder voor het experimentele? Zoals voor ieder potje het juiste dekseltje bestaat, bestaat er voor iedere barbecuechef de juiste Magnus. Barbecook linkt jou alvast met één van de drie Magnus-varianten.
Triple Threat Magnus
Barbecook deed aan introspectie en vond volgens ontwerper Wietse Bonnaerens de missing piece in hun barbecueaanbod. “Onze klanten mistten een premium houtskoolbarbecue met gesloten deksel en breed kookoppervlak. Op basis van enkele vooropgestelde essentiële pijlers en principes – bedoeld om het gebruiksgemak te optimaliseren – creëerden we daarom het allereerste in-house ontworpen Magnus-model, in 3 unieke varianten. Nieuwe barbecues met originele karakteristieken, maar vooral ook met de betrouwbare kwaliteit van Barbecook.” Snel en handig in gebruik, onderhoudsvriendelijk en deels te personaliseren: met de Magnus vindt iedere kok zijn gading.
De Magnus Original voor het gezelligheidsdier
Ben je een échte barbecueliefhebber maar dan basic, en zonder al te veel poespas? De Magnus Original is dan jouw ultieme grill. De wieltjes en het ruim, langwerpig grilloppervlak zorgen voor een vlotte kookervaring. Het deksel kan bovendien gemakkelijk gedemonteerd worden voor een 360°-barbecuemoment. Kom tijdens een smakelijk tuinfeest gezellig samen rond de barbecue, en geniet van het bakken en braden. Het stainless steel-rooster zorgt ten slotte voor een moeiteloze schoonmaak, zo duik je nadien snel weer het gezelschap in.
De Magnus Comfort voor de doorgewinterde comfortliefhebber
Bij het samenstellen van een uitgebreide grillmenu komt best wat werk kijken. Ook jij, als ervaren barbecuechef kan daarbij alle hulp gebruiken. De Magnus Comfort bezit alle eigenschappen van het Original-model en meer. Zoals de naam al doet vermoeden, heersen gebruiksgemak en comfort over het design van deze grill. Op het handige zijtafeltje kunnen alle schalen, borden en benodigdheden worden gelegd – of misschien kruid je hier je vlees nog even af? Het haakje houdt alle tools vast terwijl de geïntegreerde kolenstarter onderaan een vlekkeloze, snelle start voorziet.
De Magnus Premium voor de experimentele durfal
Wanneer de kunst van het barbecueën geen geheimen meer kent, zoek je naar manieren om te experimenteren met je kennis. De Magnus Premium* is met zijn ruimere uitrusting een gepaste barbecue voor jou. Met de handige zijtafeltjes liggen alle benodigdheden binnen handbereik en de 2 bijgevoegde kolenbakjes creëren verschillende hittezones binnenin de barbecue. Doordat je het Premium-model – net als alle Magnus-modellen – gemakkelijk kan upgraden, voeg je moeiteloos andere Barbecook-accessoires toe. De Barbecook ontwerper tipt alvast de handige pizzaplaat of smokerbox. Zo is jouw volgende barbecuefestijn alvast geslaagd én gedurfd.
*Het Original- en Comfort-model kunnen makkelijk omgevormd worden tot een Premium-model aangezien de kolenbakjes, houtskoolstarter en de gietijzeren roosters ook allemaal afzonderlijk beschikbaar zijn.
Update beschikbaar
Elk model kan worden geüpgraded met monteerbare toebehoren: de keramieken pizzaplaat en smoker box, maar ook de houtskoolmandjes en koude rook generator brengen je barbecuefestijn naar een nieuw niveau. De Magnus kan zelfs omgetoverd worden tot een pizza-oven: het opzetstuk uit roestvrij staal sluit naadloos aan op de 3 modellen waardoor je in een mum van tijd heerlijke pizza's serveert. Of wat dacht je van een handige gietijzeren plancha, of een dutch oven waarmee je heerlijke stoofpotjes of zelfs soep kan bereiden? Voor ieder barbecueprofiel biedt Barbecook de juiste tools en accessoires, uniek en volledig te personaliseren!
Jeanslovers unite! De revolutionaire Shape of You jeans van LolaLiza krijgt ook dit seizoen een vervolg in de nieuwste denim campagne. De innovatieve jeanslijn, samen met een uitgebreide collectie aan andere übervrouwelijke musthaves, hangt binnenkort te blinken in de rekken in nieuwe, frisse lentekleuren als beige en wit. Moeilijk om niet overstag te gaan!
Curve-hugging Shape of You
LolaLiza brengt inmiddels voor de derde keer de multiplesize Shape of You jeans op de markt, die zich aan vrouwelijke vormen aanpast. De baanbrekende jeans komt in drie maten, die de vrouwelijke matenboog van maat 34 tot 48 omvat, dankzij de elasticiteitsgraad van 90 tot 100%. Dit seizoen komt de Shape of You jeans ook in een zachtgroene tint, zomers witte én beige variant, naast de razend populaire denim versies.
Onderstaande items uit de collectie dikken je lentegarderobe verder aan en zijn perfect te combineren met je favoriete Shape of You jeans. Lichte lentekleuren domineren bij deze vrouwelijke fits met elegante pasvormen. Of je nu kiest voor een stijlvol suit, knusse trui of een casual roze cargobroek, LolaLiza is er voor elke gelegenheid.
Het middeleeuwse beeld Onze-Lieve-Vrouw van de Zieken in Doornik won onlangs de tweede Erfgoedchallenge en wordt eerdaags gerestaureerd. In afwachting van de herstelling van dit prachtige staaltje Unesco-werelderfgoed gaan wij alvast op zoek naar al het andere moois dat deze stad met vijf klokkentorens te bieden heeft. Dompel je onder in een wereld van machtige koningen, sprookjesachtige marionetten en Doornikse zoetigheden.
11u
We starten ons weekendje weg bij de toeristische dienst om onze kennis over de oudste stad van België wat bij te schaven. Daar kan je namelijk naar de video "De Wonderlijke geschiedenis van Doornik" kijken. Een ludieke, interactieve video rijk aan animaties en illustraties die je kort meeneemt naar de historie van de stad. Menig koning en keizer heeft zijn stempel op de stad gedrukt. Wij leren de grote historische figuren kennen die de geschiedenis van de stad hebben getekend, van het Gallo-Romeinse tijdperk tot nu.
We krijgen van de Toeristische Dienst van Doornik een plannetje mee met de uitgestippelde wandeling ‘Circuit in het historisch hart (2km)‘ die langs alle belangrijke highlights van de stad gaat. De beeldjes wijzen je de weg en interpretatieborden geven duiding bij de cruciale punten van de stad: het Belfort, de Grote Markt, de Sint-Georgestoren, het Rode Fort, de Kathedraal, de Schelde en la Place Saint-Pierre. Een ideale introductie.
13u
Deze wandeling vol historie brengt ons in een nog meer culturele stemming en geeft zin om het Museum voor Schone Kunsten te bezoeken. Dit museum is een prachtig staaltje architectuur. Het is namelijk het enige museum ontworpen door Victor Horta. Een perfect voorbeeld van de overgang tussen de art nouveau en de modernistische art deco. Wij zijn vooral ook onder de indruk van de relevante kunstverzameling. Het museum omvat een verzameling moderne kunstwerken van de Brusselse mecenas Henri Van Cutsem en bezit de enige twee in België tentoongestelde werken van Manet. We weten niet waar eerst kijken: de tentoongestelde schilderijen en beeldhouwwerken gaan van de Vlaamse primitieven over impressionistische pareltjes tot hedendaagse kunstenaars. Bruegel, Rubens, Jordaens, Watteau, Monet, Ensor, Van Gogh om er maar een paar te noemen
Zoete trek
Onze breinen zijn weer gevoed, maar onze magen beginnen te grommen. We lopen richting de Grote Markt en stappen Milypat binnen. Een charmant theehuisje waar je zoete honger zonder twijfel gestild kan worden.
Wist je trouwens dat Doornik een aantal eigen lokale specialiteiten heeft? Zo zijn er bijvoorbeeld de Ballons Noirs, harde, zwarte snoepjes op basis van drie verschillende suikers. Ze behagen zoetekauwen al sinds 1834. Of wat denk je van de Clovistaart, een frangipanegebak met abrikozen- en ananasconfituur, een eerbetoon aan de Merovingische koning Clovis.
Er bestaat zowaar een plan bij de toeristische dienst om je wegwijs te maken naar deze heerlijkheden, streekproducten en ander culinair Doorniks erfgoed.
15u30
Een noestige namiddagregenbui leidt ons naar een museum gewijd aan tapijten. Het TAMAT werd opgericht in 1990 en is ondergebracht in een neoklassiek herenhuis van architect Bruno Renard. De tapijtkunst in Doornik beleefde haar hoogtepunt in de 15e eeuw. Toen werkten meer dan tweehonderd tapijtwevers in de stadsateliers en hun producten werden naar heel Europa geëxporteerd.
De Doornikse tapijten uit de 15e en de 16e eeuw zijn de pronkstukken van het museum. Er zijn ook modernere werken te vinden op de bovenste verdieping. Wij komen aan de balie te weten dat er ook een herstellingsatelier is; heel af en toe is het ook mogelijk om op aanvraag even daar een kijkje te nemen!
Tijd om even op te frissen en ons om te kleden. We checken in bij Hotel d’Alcantara. Dit hotel ligt in het centrum van Doornik en is een familiezaak. De 36 kamers, ondergebracht in 17e-eeuwse gebouwen, combineren modern en oud in een intieme setting. Op slechts 5 minuten van de Grote Markt, de voetgangersstraten en de Onze-Lieve-Vrouwekathedraal biedt het hotel de mogelijkheid om de stad te voet te ontdekken.
19u30
Wallonië en fine dining, veel Vlamingen vinden het soms moeilijk om dit in één keer in de mond te nemen. Toch valt er in bepaalde regio’s en steden heel wat culinairs te ontdekken. Zo schuiven wij ’s avonds onze voeten onder tafel bij La Petite Madeleine. Dit restaurant werd meer dan tien jaar geleden opgericht door David. Hij biedt een keuken gebaseerd op seizoens- en kwaliteitsproducten aan en houdt ervan verhalen te vertellen en te spelen met texturen in zijn gerechten. Er is ook een aangepast vegetarisch menu.
10u (de volgende dag)
Dat Doornik iets heeft met beeltenissen staat buiten kijf. Om nog even terug te komen op het beeld in de kathedraal: de Onze-Lieve-Vrouw van de Zieken is heel populair bij de locals. Al sinds de 14e eeuw trekt het menig bezoeker en pelgrim aan. Er wordt zelfs een 19-e-eeuwse kopie elk jaar door de straten gedragen tijdens de processie van Doornik.
Een andere vorm van sculptuuradoratie vind je in het Marionnettenmuseum. Dit is meteen ook onze laatste stop voor we weer naar huis keren. In een voormalig neoklassiek herenhuis laat dit museum je kennismaken met de marionettenkunst. Het figurentheater komt tot leven met een uitzonderlijke collectie van maar liefst 2500 stuks. Je maakt hier figuurlijk een reis rond de wereld; we spotten lokale helden maar ook poppen uit Frankrijk, Italië, Turkije, China, India, Togo, Mali en Japan. Of wat dacht je van de Indonesische Wayang Kulit? Dit sprookjesachtige schimmenspel van leren poppen kan je zelf uittesten. Of hoe je je weekendje Doornik afsluit als een ware prinses uit Java.
Zin om naar Doornik te gaan? Lees er alles hier over.
Als we Doornik verlaten, begint de zon te schijnen en willen we nog even onze benen strekken. Gelukkig staat de omgeving rond deze stad bekend als wandelgebied. Op 5 km van Doornik ligt het hoogste punt van de streek (147 m)! We genieten hier nog even na van een adembenemend uitzicht op de Stad van de 5 Klokkentorens. De Mont Saint-Aubert wordt ook Mont de la Trinité genoemd wegens de bedevaart met dezelfde naam die er sinds de 14e eeuw naartoe wordt gehouden. Deze plek is zeer geliefd bij wandelaars en gezinnen.
Wil je nog meer te weten komen over de wandelmogelijkheden in deze streek, kom dan op 18 en 19 februari naar de Fiets- en wandelbeurs in Gent. Doornik is ook van de partij!
illustratiesJ Dhondt- Visitwapi / Visit Tournai off de tourisme // Coralie Cardon // Bruno D’Almonte // Tamai // Arnaud Siquet
In de Costa Brava & de Pyreneeën van Girona, het epicentrum van culinaire innovatie voor wijn- en foodliefhebbers
Danzij de bijzondere combinatie van bergen en zee, heeft de keuken van de Costa Brava heel wat smaakvolle troeven en vooral lokale ingrediënten in petto. De bestemming ontpopt zich in de 21e eeuw tot een van de belangrijkste culinaire bestemmingen ter wereld. Net zoals de Costa Brava ooit het epicentrum van het surrealisme was dankzij Salvador Dalí, zet de bestemming zich nu op de kaart als creatief centrum voor culinaire innovatie. Trendsetter was de vernieuwende keuken van El Bulli die eerst Catalaanse chefs wist te inspireren om vervolgens Spanje, Europa en uiteindelijk de hele wereld te veroveren. Inmiddels telt de Costa Brava maar liefst 18 Michelinsterren verdeeld over 13 restaurants. Naast sterrenrestaurants, zit je ook op vlak van traditie en bijzondere culinaire belevingen, aan het juiste adres bij de Costa Brava. Ontdek de top vijf niet te missen gastronomische ervaringen.
13 Michelinsterrenrestaurants
Dat de Costa Brava en de Pyreneeën van Girona bijzondere culinaire troeven hebben, staat in de sterren geschreven. In 18 Michelinsterren om precies te zijn en dat voor maar liefst 13 restaurants. Koploper is zonder twijfel El Celler de Can Roca dat drie Michelinsterren in de wacht wist te slepen en zowel in 2013 als 2015 werd uitgeroepen tot 's werelds beste restaurant. De Rocabroers blijven innoveren in hun creatieve laboratorium en dat leidt regelmatig tot nieuwe concepten. Zo openen ze in het najaar van 2023 een restaurant in het fort van Sant Julia de Ramis. .
Unieke culinaire ervaringen op maat
Clara en Jaume van Gastronòmica combineren wijn en lekker eten met ervaringen die al je zintuigen prikkelen. Wat dacht je bijvoorbeeld van een wandel- en wijnroute tussen zee en bergen, aan de voet van de Gavarres. Je wandelt door het diverse stroomgebied van de Tinar en bezoekt twee totaal verschillende wijnhuizen, van traditioneel tot innovatief. Wie de culinaire troeven van de Costa Brava graag per boot ontdekt, heeft de keuze uit een boottochtje bij zonsopgang met een uitgebreid ontbijt, eentje rond lunchtijd met een verfrissende zwemstop of eentje bij zonsondergang met een zwemsessie bij maanlicht. Bekijk je het liever vanuit vogelperspectief? Dan kun je genieten van een zestig minuten durende vlucht met schitterende uitzichten, inclusief cava en coca de almendras. Ook de klassieke kaas- en wijnproeverij mag natuurlijk niet ontbreken op het lijstje. Meer belevingen vind je op lagastronomica.cat.
Wijnproeverij per fiets
Met Burricleta willen oprichters Regina Casas en Joan Salas, mensen dichter bij de natuur brengen op een rustige, informatieve en reflectieve manier. Je kunt er even ontsnappen aan het drukke levenstempo dankzij een fietstochtje met een elektrische fiets door de rijstvelden, inclusief een wijnproeverij bij Mas Geli. Bovendien ontwikkelde Burricleta onder meer exclusieve interactieve GPS-gidsen zodat er geen paden gemarkeerd moesten worden om de natuurlijke/landelijke omgeving te ontdekken. De gidsen bieden ook handige informatie over cultuur, landschappen, architectuur, fauna en flora en meer.
Ciderproeverij in middeleeuws dorpje
Mag het eens wat anders zijn dan wijn? Bij Mooma, in het hartje van Empordà, kun je terecht voor een ciderproeverij. Het familiebedrijf besloot om in 2016 de eerste Catalaanse cider, Mooma (Montgrí + Poma),op de markt te brengen. Vier jaar onderzoek resulteerde in een frisse, natuurlijke, alcoholarme cider van zelfgeteelde appels. Ciderhuis en restaurant Mooma is gevestigd in een boerderij, omringd door appelbomen. De tuin is de ideale plek om te genieten van een lekkere cider of een cocktail in de zomermaanden.
Gastro-botanische wandelingen
Chef Iolanda Bustos verdiepte zich onder invloed van haar moeder in het magisch naturalisme en de biodynamica. Ze neemt bezoekers mee op bijzondere gastro-botanische wandelingen waarbij je meer leert over eetbare planten en authentieke smaakcombinaties. Haar wandelingen werden geïnspireerd door haar nieuwsgierigheid naar planten en de natuur in het algemeen. Ze is naast chef en professioneel wijn- en olijfolieproever ook ontwikkelaar van eetavonturen. In restaurant La Caléndula kun je haar creaties proeven.
Voor meer informatie: costabrava.org – Illustraties Images PTCBG
Een geavanceerde update van de Jazzmaster "Face-2-Face"-series
Een nieuw hoofdstuk gekenmerkt door technische virtuositeit: de Jazzmaster Face-2-Face III limited edition geeft een nieuwe draai aan het idee van de roterende horlogekast en voorziet de gelijknamige serie van een flinke dosis flair en een vleugje verfijning. Dit nieuwe horloge met dubbele wijzerplaat stelt horlogevakmanschap en creativiteit voorop. Een ingetogen versie van één van de belangrijkste Hamilton-creaties.
Hamilton Jazzmaster Face-2-Face III
Prijs - 2995€ - Kast - 44mm roestvrijstalen kast - Dikte - 17,25 mm - Aanzetbreedte - 22 mm
Wijzerplaat - Antracieten wijzerplaat met blauwe hulpwijzerplaat - Wijzers - Vernikkelde uren- en minutenwijzers met Super-LumiNova®, blauwe doorlopende secondewijzer
Uurwerk - H-41 automatische chronograaf met 60 uur gangreserve
Horlogeband - Bruine leren horlogeband met blauwe stiksels, roestvrijstalen vouwsluiting
Glas - Saffierglas met antireflectiecoating - Waterbestendigheid - 5 bar (50 m)
De hedendaagse glamoureuze amazone Godin weet alles over de kracht van bloemen. Olympéa Flora vangt haar energie in de meest intens vrouwelijke, subliem bloemige, lang aanhoudende verschijningsvorm ooit van de goddelijke geur van Paco Rabanne, belichaamd door het onverschrokken in Nederland geboren supermodel Luna Bijl.
In de nieuwe geur verenigt een felroze boeket een doornige roos met een pioenroos met frisse bloemblaadjes, die twee goddelijke kanten van de vrouwelijkheid van Olympéa uitdrukt, gevaarlijke bloemen die in volle bloei zwart en roze kleuren in haar geheime tuin.
De geur : de kracht van bloemen.
Felle roze roos. Zoete zwarte bes. Frisse, in bloei komende pioenroos. Olympéa Flora, intens vrouwelijk en bloemig, is ontworpen door twee jonge vrouwelijke parfumeurs, Fanny Bal en Nelly Hachem, met als doel “een bruisende en inspirerende visie op de Godin Olympéa.”
Om de vurigheid en het mysterie van de bloemengodin uit te drukken, hebben zij ervoor gekozen om Olympéa te interpreteren als “een goddelijke chypregeur”, de meest elegante geurfamilie, die tonen van fruit, bloemen en hout met elkaar verenigt.
Het fantastische bloemige hart van Olympéa Flora is een overdosis frisse roze rozen en pioenrozen in volle bloei, met in de hoofdrol twee schitterende rozenextracten. Rose Essential wordt gewonnen via een uniek upcycling extractieproces en bevat alle geurmoleculen van levende rozenblaadjes, zodat de geur van de verse bloem behouden blijft. Rosa Damascena absolute biedt een rijker, kruidiger aroma. De met de hand geoogste rozen zijn op verantwoorde wijze geteeld in Isparta in Turkije. Om de roze bloemblaadjes in de geur een oppepper te geven, hebben de parfumeurs ze besprenkeld met sprankelende roze peper, waarvan de pittigheid doet denken aan de doornen van de roos.
Een verrukkelijk akkoord van zwarte bessen versterkt de fruitige tonen van het weelderige bloemenboeket. De weelderige mix is verpakt in zachte, zoute vanille - de kenmerkende noot van Olympéa. Fluweelzachte patchoeli, op verantwoorde wijze geteeld in Indonesië en opnieuw gedistilleerd om de meest verfijnde facetten te benadrukken, weerspiegelt de felle vrouwelijkheid van de bloemengodin. Een langdurig spoor van muskusachtig kasjmierhout voegt een zweem van elegantie en mysterie toe.
De natuurlijke ingrediënten van Olympéa Flora zijn op verantwoorde wijze gewonnen, waardoor de duurzaamheid en traceerbaarheid ervan is gegarandeerd, lokale gemeenschappen worden ondersteund en milieubewustzijn wordt bevorderd. De geur is dan ook 100% veganistisch en 87% natuurlijk.
De flacon : een levendige combinatie van zwart en roze.
De flacon van Olympéa Flora neemt een gedurfde wending ten opzichte van de vorige versies en is in zwart gehuld om de levendige roze-felroze kleur van het parfum te benadrukken. De zwarte orchidee en tropische bladeren sieren het luxueuze, zware, ronde glas van de flacon en vormen een knipoog naar de heerlijke, kenmerkende vanillegeur van Olympéa. Glanzende zwarte vleugels van laurier omlijsten de flacon, met daarop een gladde, glanzend zwarte dop met een schitterend goud accent. Aan de voet vangt een felroze accent het licht en versterkt de intense roze tint van de geur. Elegant, vurig en perfect voor een bloemengodin.
De campagne: Eerbetoon aan de moderne amazone godin.
Het nieuwe gezicht van Olympéa sinds 2022 is meer dan een supermodel. De beeldschone, in Nederland geboren Luna Bijl is de belichaming van vrouwelijkheid voor Paco Rabanne. Ze is vastberaden, sterk en vrolijk, een moderne amazone en geboren pionier die haar hele leven motorcross heeft beoefend en een kickbokser is waar je rekening mee moet houden. Gehuld in de kenmerkende metallic jurk van Paco Rabanne en de zwarte leren jas van een moderne amazone, voert Luna samen met een grotere cast van atleten de Olympéa campagne aan, in de door Airton Carmignani, alias Tino, geregisseerde film. Tino gaat zelfs verder en vertaalt het heldendom naar de uitdagingen die dagelijks overwonnen worden. De indrukwekkende film wordt vertoond in combinatie met het zelfverzekerde, kracht bijzettende nummer "Greatness" van de in L.A. gevestigde rapper Vo Williams, geïnspireerd door degenen die een schijnbaar onrealistische droom omzetten in compromisloze grootsheid.
De Olympéa-campagne van Paco Rabanne is een verhaal van sublieme kracht en is een eerbetoon aan alle gepassioneerde, gezaghebbende vrouwen, echte godinnen die hun prestaties erkennen en trots zijn op hun duurzame reis. Het draait allemaal om de belichaming van de meest vurige, krachtige aspecten van vrouwelijkheid.
OLYMPÉA FLORA is vanaf 30 januari 2023 beschikbaar bij de bekende Paco Rabanne verkooppunten. OLYMPÉA FLORA Eau de Parfum Spray 80ml €152,65 - OLYMPÉA FLORA Eau de Parfum Spray 50ml €118,80 - OLYMPÉA FLORA Eau de Parfum Spray 30ml €83,35
Het summum van intensiteit van Invictus. Een krachtig elixir dat is gemaakt om de grenzen van de overwinning tot het uiterste te verleggen. Met Invictus Victory Elixir, de nieuwe krachtige herengeur van Paco Rabanne, is de tijd gekomen om te profiteren van het moment. Stap in de schijnwerpers. Koester je moment van onsterfelijkheid.
De nieuwe, intense verschijningsvorm van de legendarische geur van Paco Rabanne is een rijke, krachtige en lang aanhoudende nectar van kruidige houtsoorten en sprankelende frisheid en is de ultieme uitdrukking van de overwinning.
Houd nooit op met winnen. Invictus Victory Elixir van Paco Rabanne.
De nieuwe geur, een nog rijkere, meer geconcentreerde, intense versie van de bestseller Invictus Victory van Paco Rabanne, is een kostbaar amberachtig, houtachtig, kruidig elixer. Een geur waarin krachtige, sterk geconcentreerde ingrediënten worden gemengd voor maximale intensiteit.
“Voor deze creatie was het belangrijk om het erfgoed van Invictus te behouden”, zegt Anne Flipo, een van de drie meester-parfumeurs die de nieuwe geur gezamenlijk hebben samengesteld. “Het sterke DNA is nog steeds aanwezig in Elixir, terwijl het nu een nieuw, onweerstaanbaar donkerder aspect heeft.” Als de geur zich opent, versterkt een golf van frisheid de aromatische lavandin uit de Provence met de kracht van groene kardemom en de knapperigheid van zwarte peper. Dan vermengt de houtachtige weelde van Indonesische patchoeli - een nieuwe, mannelijke toevoeging aan het signatuur van Invictus Victory -zich met donkere, mysterieuze wierook, dat met de hand is geoogst in Somaliland.
“Ik wilde de mysterieuze kant van de geur vastleggen door de al aanwezige toets van wierook in Invictus Victory te versterken”, vertelt Nicolas Beaulieu, de tweede meester-parfumeur van de geur.
"Voor de compositie van de nieuwe geur Invictus Victory Elixir heb ik de tonkaboon bewerkt als een likeur om een concentraat van de meest nobele aspecten te bereiken”, vult Domitille Michalon-Bertier aan, de derde meester-parfumeur van het trio.
De heerlijke nectar van deze tonkaboon likeur voegt diepte en elegantie toe aan een verrukkelijke overdosis vanille afkomstig uit Madagaskar. Invictus Victory Elixir van Paco Rabanne. De geur van de overwinning is nog nooit zo verslavend geweest.
De natuurlijke ingrediënten van Invictus Victory Elixir zijn op verantwoorde wijze gewonnen, waardoor de duurzaamheid en traceerbaarheid ervan is gegarandeerd, lokale gemeenschappen worden ondersteund en milieubewustzijn wordt bevorderd. De geur is daarnaast 100% veganistisch en 90% natuurlijk.
De flacon: het ultieme icoon van Overwinning.
De iconische Invictus flacon bundelt al zijn kracht in een nieuwe elegant gelakte trofee die de intense rijkdom uitstraalt van het Elixir dat hij bevat. De gouden V van Victory, die het krachtige winnende DNA van de geur benadrukt, is in het glas gegraveerd en steekt af tegen een gelakt kleurverloop van zwart naar donkerblauw. Een glanzende zwarte dop vormt de kroon op de overwinningsbeker. Op de luxe matzwarte verpakking zijn voor het eerst de iconische vleugels van Invictus in het goud tegen een diepblauwe achtergrond.
De campagne: Nog steeds een Winnaar.
Het nieuwe frisse gezicht van Invictus is een opkomende NBA-ster, de professionele basketballer Jalen Green van de Houston Rockets. Een innemende starende blik, een aanstekelijke energie en nog belangrijker, een motivatie die verbazingwekkend is om te zien: de Californische atleet is het nieuwe gezicht van het huidige basketbal. Hij is vergeleken met grootheden als Kobe Bryant, en zijn reis, op en naast het veld, is nog maar net begonnen. In de spectaculaire Invictus-campagne, geregisseerd door Airton Carmignani, alias Tino, staat Jalen Green naast grote sportlegendes uit het verleden, zoals Jesse Owens en John McEnroe, die jonge legendes van nu voor altijd inspireren. Tino gaat zelfs verder en vertaalt het heldendom naar de uitdagingen die dagelijks overwind worden.
De indrukwekkende film wordt vertoond in combinatie met het zelfverzekerde, kracht bijzettende nummer "Greatness" van de in L.A. gevestigde rapper Vo Williams, geïnspireerd door degenen die een schijnbaar onrealistische droom omzetten in compromisloze grootsheid. Meer Invictus dan dat wordt het niet.
Invictus Victory Elixir is vanaf 30 januari 2023 beschikbaar bij de bekende Paco Rabanne verkooppunten. INVICTUS VICTORY ELIXIR Parfum Intense Spray 100ml €141,90 - INVICTUS VICTORY ELIXIR Parfum Intense Spray 50ml €107,10
Laat gezonde probiotica van YOKUU het werk voor jou doen deze lenteschoonmaak! Een proper huis is geweldig, maar poetsen zelf? Not so much. Schoonmaken staat bij weinig mensen hoog op de bucketlist: het duurt lang, is intensief en als je met traditionele producten kuist ook niet zo gezond of duurzaam. Maar geen zorgen, dankzij YOKUU is dat alles in 2023 verleden tijd. De Belgische schoonmaakpionier zet in zijn producten namelijk goede bacteriën aan het werk. De gezonde probiotica breken tot zeven dagen na elke poetsbeurt actief vet, vuil en andere vieze geurtjes af. Kortom: een gezondere leefomgeving, minder poetsen en meer tijd voor leuke dingen. What's not to love?
Natuurlijk schoonmaken met YOKUU
Traditionele schoonmaakmiddelen doden tot 99% van de bacteriën. Klinkt heel gezond, toch? Jammer genoeg is niets minder waar. Overmatig gebruik verstoort namelijk onze natuurlijke balans met microben wat uiteindelijk leidt tot gezondheidsproblemen. Kuisproducten die leiden tot ademhalingsproblemen of je handen uitdrogen zijn hier slechts twee voorbeelden van. De Belgische start-up YOKUU brengt hier met hun natuurlijke producten met miljarden gezonde bacteriën verandering in.
Vlaamse oprichter en bio-ingenieur Joris Jansen: "Waarom steriele oppervlakken creëren, wanneer goede bacteriën juist kunnen helpen bij de dagdagelijkse schoonmaak? In onze Belgische bossen zijn miljarden soorten bacteriën aanwezig die organisch afval op een natuurlijke manier uit de weg ruimen. Met YOKUU zetten we vijf verschillende bacteriestammen in die optreden als microscopische schoonmakers. Hierdoor worden niet alle microben in huis gedood, maar wordt er juist een gezonde microflora in huis ondersteund".
Zet vijftien miljard bosbacteriën aan het werk!
De YOKUU kuisproducten bestaan uit bruistabletten (in parelvorm) of poeders die in navulbare sprayflacons worden gevuld met water. In het YOKUU assortiment vind je hervulbare alles-, badkamer- en glasreiniger sprays, alsook gezonde vloerreiniger, vaatwastabletten en probiotische wasstrips. Alle producten zijn 99% vegan, kind- en diervriendelijk en bevatten geen microplastics. Daarnaast zijn alle verpakkingen volledig natuurlijk en bestaan de herbruikbare flessen uit hoogwaardig plastic voor een lange gebruiksduur.
Hoe werkt het? De parel wordt met kraanwater opgelost in een herbruikbare fles. Spray vervolgens op het oppervlak en veeg het vuil weg. Daar stopt het echter niet. Bij elke schoonmaakbeurt blijven 15 miljard goede bacteriën uit het bos achter die langdurig je oppervlakken nareinigen zonder dat je zelf iets extra moet doen! Handig toch? Met één parel kan je tot wel 3 maanden probiotisch poetsen.
Een all-in-one starterkit met alles-, badkamer-, glas- en vloerreiniger, vaatwastabletten en wasstrips is verkrijgbaar voor €67,95.
Daarnaast heeft YOKUU ook 'levende vaatwastabletten'. Ze bevatten probiotica die rechtstreeks afkomstig zijn uit het bos. In de natuur zuiveren deze bacteriën water, en ook in je vaatwas zijn ze super effectief in het elimineren van vuil en geuren. Geen oplosbare microplastics of wegwerpplastics meer, wel miljarden zuiverende bacteriën! 45 stuks (online verkoop) / 30 stuks (retail) Adviesprijs: €17,95
De nieuwste aanwint in het YOKUU assortiment: YOKUU's probiotische wasstrips. Klaar voor de meest eenvoudige was ooit? Gooi gewoon een strip in de was - ongeacht het type kleding, de kleur of de wastemperatuur. De strips zitten boordevol goede bacteriën om je kleding een ultradiepe reiniging te geven. Daarenboven werken ze ook perfect om muf geurende kleren en wasmachine tegen te gaan. Adviesprijs: €12,95 voor 32 stuks
Praktisch
De YOKUU-schoonmaakproducten zijn verkrijgbaar in verschillende winkelpunten, waaronder BioPlanet, en via de webshop www.yokuu.be.