Bijna op Coachella met de Banana Moon beachwear collectie
SS23
Autoraampjes naar beneden, volumeknop van de radio volledig naar rechts, haren in de wind, zon op je snoet en luidkeels meezingen maar! De nieuwe collectie van Banana Moon voert je mee naar de Californische woestijnoase Coachella. Zelfs al zit je niet aan de West Coast, maar sta je in de file op de E40, op weg naar Oostende.
Chromatic sunsets
Wat zou een Californische zomer zijn zonder de warme kleuren van een zonsondergang? De Banana Moon-collectie geeft je het gevoel dat je op vakantie bent, nog voor je op je bestemming aankomt. Het kleurenpalet met warme gloed heeft voor elk wat wils en de details met schelpen, ringen in bamboe en veelkleurige kralen maken de look compleet. De badpakken met 'juweeltjes' zijn must-have stukken geïnspireerd door de LA-lifestyle.
Shine bright
Mantra van de zomer! Felgekleurde zwempakken, veelkleurige glanzende prints ... Banana Moon zorgt dat alles schittert voor een stralende look aan het water.
Wanneer kunst het interieur overneemt: wandbekleding en textiel met diepgang
Kunst die over de lijsten heen sluipt en zo onze kamers koloniseert. Van de iconische Monet tot de minder bekende maar even indrukwekkende Hilma af Klint. Als onuitputtelijke bron van inspiratie dompelen we in 2023 onze muren d.m.v. wandbekleding en stoffen onder in de kleuren van inspirerende meesterwerken. Soms zwierig en dromerig, dan weer grafisch en fel, zeker is dat onze interieurs in artistieke tonen en patronen gehuld zullen zijn.
Overheersende levensvreugde: The ten largest, No. 7:Adulthood’ van Hilma af Klint
Hilma af Klint is een verhaal apart: qua kleurgebruik opgewekt en positief, qua thematiek spiritueel en esoterisch. Geboren in 1862 in Zweden was ze een stuk vóór wat als de feitelijke start van de abstracte schilderkunst wordt aangenomen, al actief. Zo ging ze met haar zonnige eigenzinnigheid een hele rits Franse grootheden vooraf. Anno 2023 vertaalt een van haar meesterwerken – No.7: Adulthood uit ‘The ten largest’-serie – in ons interieur zich in intense kleuren met gedurfd rood, geel dat varieert tussen citrus en oker, en tertiaire nuances van blauw en groen. Een bruisende levenslust vol kleur en abstracte structuur.
Het organische keerpunt: Tensions Calmées van Wassily Kandinsky
Nog zo’n abstracte grootmeester is Wassily Kandinsky. Hectischer en explosiever echter dan af Klint. Zeker in zijn werk Tensions Calmées zien we een intense spanning tussen grafische figuren en organische vormen. Een afschildering van Kandinsky’s Bauhaus-invloeden en groeiende interesse in het symbolisme en surrealisme. Hedendaagse interieurontwerpers interpreteren dit dynamische werk in veelal paarse, roestbruine en donkere kleuren die worden gebruikt voor grafische elementen opgesteld in een elegant patroon.
Rhapsody in blue: de waterlelies van Claude Monet
Dromeriger, of toch algemeen beschouwd iets lieftalliger, gaat het eraan toe in de vijver bij Monet. Zijn wereldberoemde serie schilderijen van waterlelies is een impressionistische crowdpleaser die zowel het oog van de kunstleek als dat van de expert weet te vangen. Een ongeziene pracht om inspiratie uit te putten voor het interieur. We zien stoffen en wandbekleding die de rust van de schilderijen behouden en hetzelfde zachte kleurenpalet volgen. Prints en structuren met een natuurlijke flow, zelfs in hard materiaal zoals bv. de bleke marmer-designoppervlakken van Cosentino, zijn er om te betoveren en te behagen.
De setjes van Chantelle, Passionata by Chantelle en Chantelle X zetten de lente in vuur en vlam
Je huid krijgt aan het begin van de lente nog weinig zon te zien, maar van verleidelijke lingerie krijg je het gegarandeerd al wat warmer. Chantelle, Passionata by Chantelle en Chantelle X zorgen dit SS23 seizoen voor sexy powerlooks waarmee je de show kan stelen. Elk design viert het vrouwelijk bestaan, met unieke details en stoere accenten.
Chantelle SS23: heruitgevonden en gestroomlijnd
Chantelle introduceert dit seizoen drie nieuwe lijnen: smooth perfection, new romance, en modern support. Ook de orangerie lijn werd heruitgevonden en bestaat nu uit gerecycleerde materialen. De perfecte pasvorm staat centraal bij deze moderne designs, die je elke ochtend met veel plezier uit je lingerielade tovert.
Passionata by Chantelle SS23: sportief en sexy
Met de nieuwe Pila, Paola, en Prisca lijn presenteert Passionata by Chantelle de must-haves van het seizoen. De designs die een perfecte balans vinden tussen sportiviteit en verleiding, beloven onmisbaar te worden in onze zomergarderobes.
Chantelle X: transparant en verleidelijk
De nieuwe Chantelle X lijnen Spark en Xplicit staan voor gedurfde designs die zachtheid maar tegelijk ook lef uitstralen. De voorzichtig transparante looks kennen one-of-a-kind details zoals gouden hardware en metallic opschriften.
» NIEUWE STOFFENCOLLECTIES: SONHO DE FLOR & SUPERBLOOM - » MOEDERDAG-INSPIRATIE
Wanneer de lente nog veilig in de knop verborgen zit, kijken we dromerig uit naar de bloeiende bloesems die er weldra zullen uit groeien. Het geliefde seizoen is met zijn veelbelovende kleurexplosie een moment van romantiek, vrijheid en onschuld. Het is ook het seizoen der moeders, want tijdens Moederdag nemen we de tijd om de vrouwelijke spilfiguren uit ons leven even letterlijk in de bloemetjes te zetten. Stoffenexpert Mondial Tissus maakt zich alvast klaar voor het nieuwe jaargetijde en duikt zijn arsenaal bloempatronen en primaire kleuren in. Het resultaat: een verrassend en on-trend boeket aan stoffen dat de lente fris door je interieur (en dat van je mama) doet waaien.
Dromen van (of in) een bloembed
Tijdens een vroege ochtendwandeling ontdek je de ontluikende bloemenpracht van de lente. Laat je inspireren door de frisse, natuurlijke schoonheid en verweef het samen met de nieuwe Sonho de Flor-collectie van Mondial Tissus in je interieur. De zacht gekleurde stoffen uit deze reeks doen dienst als kussenhoes, gordijn of dekbedovertrek en vormen bovendien een geslaagd cadeau tijdens Moederdag. De lieflijke tinten en elegante bloemenprints dompelen haar met veel liefde onder in een gezellig bloembed, klaar om weg te dromen van verre geurende velden.
Boeketexplosie
Wanneer de lente zich volledig ontpopt heeft, worden we kleurrijk omringd door fleurige bloemen en bloesems in alle vormen en maten. Met veel ontzag kijken we er dan ook steeds onze ogen naar uit. Met Moederdag in het achterhoofd, geef je met de felgekleurde Superbloom-collectie jouw mama alvast een bonte mengeling van botanische planten en bloemen cadeau – perfect als opvallend interieuraccent in stof. De rijkelijke patronen op het textiel hinten naar een impressionistisch bos bloemen, één die niet vergaat en seizoenen lang bloeit. www.mondialtissus.fr
opent nieuwe store aan de Belgische kust met focus op wandelen
Uitwaaien in Nieuwpoort met het juiste wandelmateriaal
Even naar buiten voor een frisse neus, daar kikker je echt van op! Meer zelfs, er bestaat geen enkel medicijn dat je lichaam – fysiek en mentaal – zo’n boost geeft als een simpele wandeling.
En waar is de uitgelezen plek om een frisse neus te halen? Uitwaaien aan zee, natuurlijk. De Belgische outdoor specialist opent daarom op 16 februari zijn nieuwe store in Nieuwpoort met een uitgebreid aanbod aan outdoorkleding, schoenen en accessoires dat zich 100% toelegt op de kunst van wandelen.
Wandelen is goed voor lichaam en geest. Zelfs van een korte wandeling ervaar je al talrijke voordelen: het houdt je hart gezond, je bloeddruk verlaagt, je longen worden beloond én je houding verbetert. Méér bewegen geeft je alledaagse cognitieve functies, zoals je concentratievermogen, je werkgeheugen, je probleemoplossend vermogen, het verwerken van informatie en het nemen van beslissingen, een enorme boost. Bovendien zit je beter in je vel, ervaar je minder stress en heb je minder last van angst en depressies.
Een frisse neus halen is dus belangrijker dan je denkt. En er is geen betere plek om eens goed uit te waaien dan aan de Belgische kust. Op donderdag 16 februari opent A.S.Adventure daarom een nieuwe A.S.Adventure store in Nieuwpoort die zich volledig zal toespitsen op wandelen.
Tom Ameloot, A.S.Adventure store manager in Veurne, zal ook deze winkel onder zijn vleugels nemen als winkelverantwoordelijke:
“Onze nieuwe A.S.Adventure store in Nieuwpoort is wat compacter, maar het aanbod is uitgebreid en focust zich 100% op wandelen. Een groot assortiment wandelschoenen, -accessoires en outdoorkleding kan elk type wandelaar bekoren. Uiteraard kan je ook hier terecht voor onze Care & Repair services, want hoe beter je kwalitatief materiaal verzorgt, hoe langer het in topconditie blijft. En zo maken we écht een verschil in het verminderen van die beruchte afvalberg.”
Het uitgebreide aanbod in de nieuwe A.S.Adventure store : Wandelschoenen en -accessoires: Meindl, Lowa, Hanwag, Adidas, The North Face, Aigle,…• Outdoorkleding (ook regenkleding): Jack Wolfskin, The North Face, Didriksons, Patagonia, Fjällräven, Lafuma, Ayacucho, K-Way, Rains,…- • Winterwarme accessoires en tijdens de zomer beach-items zoals zonnehoedjes, zonnebrillen en slippers - • Care & Repair services en onderhoudsproducten
Praktisch: Adres: Albert I laan 251, 8620 Nieuwpoort
Hoewel marmer één van de meest elegante natuurstenen is om je interieur mee af te werken, komt het niet zonder uitdagingen. Het delicate poreuze karakter van de steen maakt het vatbaarder voor blijvende beschadigingen als krassen of vlekken: één van de redenen waarom sneller gegrepen wordt naar andere materialen. Natuursteenexpert Potier Stone doorgrondde deze gevoelige steen en ontwikkelde XQUISE; een innoverende afwerkingstechniek die marmer uiterst gebruiks- en onderhoudsvriendelijk maakt en 100% vlekbestendigheid garandeert.
eXQUISE innovatie
De porositeit van marmer maakt dat het gemakkelijk door zure vloeistoffen – denk azijn, citroen- of vruchtensap – wordt aangetast, resulterend in doffe oppervlakken. Het morsen van zelfs water kan op zijn beurt dan weer zorgen voor hardnekkige vlekken. Met XQUISE, de exclusieve innovatie van Potier Stone, kan je deze problemen verhelpen. Volledig ontwikkeld en getest in eigen huis, is deze unieke techniek een grote troef – misschien wel de grootste – waarmee het bedrijf zich onderscheidt in de Belgische markt.
eXQUISE innovatie
De porositeit van marmer maakt dat het gemakkelijk door zure vloeistoffen – denk azijn, citroen- of vruchtensap – wordt aangetast, resulterend in doffe oppervlakken. Het morsen van zelfs water kan op zijn beurt dan weer zorgen voor hardnekkige vlekken. Met XQUISE, de exclusieve innovatie van Potier Stone, kan je deze problemen verhelpen. Volledig ontwikkeld en getest in eigen huis, is deze unieke techniek een grote troef – misschien wel de grootste – waarmee het bedrijf zich onderscheidt in de Belgische markt.
eXQUISE look en feel
Na het ondergaan van een uitvoerige en stapsgewijze XQUISE-behandeling krijg het marmer niet alleen een prachtige matte look, maar ook een zachte en aangename feel. Het geheel wordt een hoogwaardige streling voor het oog. In combinatie met het correcte onderhoud belooft Potier Stone bovendien jarenlang vlekvrij marmer: de QTOP® Protect & Clean-producten verzorgen een 100% gegarandeerde vlekbestendigheid. Geef dus toe aan je marmeren dromen en creëer de keuken of badkamer die je wil, zonder zorgen en vrij van vlekken.
biedt humanitaire noodhulp na verwoestende aardbevingen in Turkije en Syrië
Financiële hulp en donaties van winterkleding aan UNHCR. Fast Retailing zal humanitaire noodhulp bieden aan mensen die getroffen zijn door de verwoestende aardbevingen die vanaf 6 februari in Turkije en Syrië hebben plaatsgevonden, na een wereldwijde oproep van onze jarenlange wereldwijde partner UNHCR, de VN-vluchtelingenorganisatie.
Een miljoen euro en 40.000 stukken winterkleding, waaronder 30.000 UNIQLO HEATTECH thermische kledingstukken, zullen met spoed aan de UNHCR worden geschonken als onderdeel van hun lopende humanitaire respons. Fast Retailing wil haar oprechte medeleven betuigen aan de families van de slachtoffers en de getroffenen van de aardbevingen.
Retailing en UNHCR's wereldwijde partnerschap
Fast Retailing en UNHCR werken sinds 2006 samen om vluchtelingen en ontheemden over de hele wereld van kleding te voorzien, aangezien de ondersteuning van vluchtelingen een van de pijlers is van de duurzaamheidsactiviteiten van Fast Retailing. In 2011 werd Fast Retailing het eerste Aziatische bedrijf met een wereldwijd partnerschap met UNHCR en heeft het bijgedragen aan een meer uitgebreide en duurzame oplossing voor mensen die moesten vluchten. UNIQLO doneert in haar winkels ingezamelde kleding, die UNHCR uitdeelt aan vluchtelingen en gastgemeenschappen. Fast Retailing neemt ook vluchtelingen in dienst in UNIQLO-winkels over de hele wereld, steunt de bestaansprogramma's van UNHCR en voert educatieve activiteiten uit voor mensen die gedwongen zijn te vluchten. https://www.unhcr.org/uniqlo.html
Fast Retailing Co., Ltd. is een toonaangevende Japanse detailhandelholding met wereldwijde hoofdzetel in Tokio, Japan. UNIQLO is het grootste van acht merken in de Fast Retailing Group, de andere zijn GU, Theory, PLST (Plus T), Comptoir des Cotonniers, Princesse tam.tam, J Brand en Helmut Lang. Met een wereldwijde omzet van ongeveer 2,3 biljoen yen voor het boekjaar 2022 dat eindigt op 31 augustus 2022 (16,6 miljard dollar, berekend in yen op basis van de koers van 1 dollar = 138,7 yen eind augustus 2022) is Fast Retailing een van 's werelds grootste kledingretailbedrijven. Met een bedrijfsstatement dat is toegewijd aan het veranderen van kleding, het veranderen van conventionele wijsheid en het veranderen van de wereld, is Fast Retailing toegewijd aan het creëren van geweldige kleding met nieuwe en unieke waarde om het leven van mensen overal te verrijken. Ga voor meer informatie over Fast Retailing naar www.fastretailing.com.
Chakracore als dé bouw- en renovatietrend voor 2023
Renovatie- en bouwwalhalla Batibouw rolt binnenkort opnieuw zijn rode loper uit. Dé beurs bij uitstek waar iedere klusser – van de amateur-enthousiasteling tot de doorwinterde professional – een glimp kan opvangen van de nieuwste bouw- en interieurtrends. King George zet zijn favoriete nieuwigheden op een rij, met de natuur als voornaamste troef. Duik dit jaar dieper je chakra’s in en ontdek de woning anno 2023 waar natuurlijke elementen en duurzaamheid hand in hand gaan.
°360 welzijn met Gervi
Het belang van zelfverzorging en wellness kende de afgelopen jaren een flinke groeispurt, in 2023 wordt het bovendien alsmaar meer geïntegreerd in onze leefomgeving. Tijdens Batibouw schuift Gervi bosbaden als ultieme trend naar voren – ofwel het tijd nemen voor en met jezelf in een groene omgeving.
Transformeer je oude tuinhuis/poolhouse naar een groene garden gym, waar de endorfines van een stevige sportsessie zich mengen met de rustgevende weldaden van de omgeven natuur. Het stressniveau daalt, net als de hartslag en de bloeddruk. Niet alleen heeft het positieve gevolgen voor het fysieke welzijn, het glooiend en organisch groen gymdesign draagt ook bij aan de visuele en mentale rust.
Ook indoor vindt er een transformatie plaats in 2023. De leefruimte wordt omgedoopt tot zenroom waar je zowel fysiek als mentaal tot rust kan komen. Laat die dure en overmatige saunabezoeken eens achterwege en investeer in een at-home infrarood sauna als essentieel onderdeel van jouw leefruimte. Zo integreer je moeiteloos een verkwikkend moment van noodzakelijke self care in je dagdagelijkse routine. Gervi - Batibouw in hal 7, op stand 7340 en 7440.
De ixina-keuken als oase van rust
Onze keuken ontwikkelt zich steeds meer tot een geïntegreerde leefruimte, tot een plek in de woning waar iedereen samenkomt en -leeft. Reden te meer om er tijdens Batibouw extra aandacht aan te besteden. Keukenspecialist ixina bijt alvast de spits af met een reeks spraakmakende trends.
Lichte houtsoorten en zachte (aarde)tinten als taupe of greige - ofwel alles tussen beige en grijs - knipogen allesbehalve subtiel naar Moeder Natuur. Ook zijn ze perfect te combineren met biophilic design - design die ons doet teruggrijpen naar de connectie met de natuur, verhuld in een hedendaags jasje. Afgewerkt met accentuerende groene nuances, wordt het verhaal naadloos aangevuld. Toch blijft de immer geliefde en tijdloze monochrome all-black keuken ook in 2023 een winnaar. Van de fronten tot de keukentoestellen, van de kleinste accessoires tot de minst functionele decoratie, zwart in de keuken scoort. Ixina - Batibouw hal 11 bij stand 11224.
X²O's bruisbal van natuurlijke elementen
Het komende jaar zetten we een stapje vooruit, en dat doen we door terug te blikken naar een tijd waar de natuur volledig centraal stond. Aardse tinten en ruwe elementen vonden eerder al hun weg naar de woonkamer en keuken, en nu krijgt ook de badkamer een total make-over. De ongerepte natuur keert weer terug door het gebruik van aardse tinten, gaande van zachte zandtinten als beige of grijs tot krachtige kleikleuren als terracotta of zwart.
X²O Badkamers gooit het voor zijn publiek op twee unieke stijlen dit jaar. Voor diegene die graag even tot rust komt en stil staat in de badkamer, stelt de badkamerspecialist de Balmani Fila-collectie in steengrijs voor - ideaal inzetbaar in een minimalistisch ton-sur-ton interieur. De groeven in deze collectie brengen op hun beurt het onbewerkte van de natuur naar voor.
Heb je graag wat meer prikkels? Kies dan liever voor de Balmani Sfera-collectie in terracotta of het zwarte Storke Ribs-badkamermeubel met Tavola tablet in Terrazzo. In combinatie met goud kraanwerk duik je zo weer helemaal in de 70's-trend. X²O Badkamers- Batibouw hal 7, op stand 7326.
Systimbers bouwpakket voor een groene toekomst
Duurzamer en met een beperkte ecologische voetafdruk wonen hoeft niet extreem ingewikkeld of prijzig te zijn, daar worden we ons steeds meer van bewust. Ook op vlak van esthetische kwaliteit hoef je niet langer in te boeten bij het kiezen voor een ecologischer alternatief. Vanuit deze filosofie trekt expert in op maat gemaakte outdoor tiny spaces Systimber naar Batibouw.
Bouwen en verbouwen met Systimber is volledig circulair. Hun unieke houtschakelbouwsysteem en bijhorende productieproces stoten een minimale hoeveelheid CO² uit, bovendien is het geheel verplaatsbaar en zijn de bestanddelen herbruikbaar – een perfect ronde productiecirkel. Systimber maakt tevens gebruik van wit dennenhout, gekapt uit PEFC-gecertificeerde Scandinavische bossen. Na de boskap zijn de boseigenaren verplicht de bossen weer aan te vullen met nieuwe aanplant. Ook de basisisolering van houtschakelbouw zit snor, waardoor extra isolatie overbodig is. Minder isolatie betekent minder uitstoot. Win-win! Systimber - flex living patio van Batibouw.
Klassiekers uit Italië blijven ook in hoogtechnologische tijden inspireren. Zeker als die techniek kan toegepast worden om hedendaagse interpretaties te maken met features bestand tegen het moderne leven. Met Pietra Kode lanceert het Spaanse Cosentino net dat. De sterspeler op vlak van duurzame oppervlakken introduceert een nieuwe reeks van zeven uitvoeringen en dessins van Dekton® – gecreëerd i.s.m. Daniel Germani – die geënt zijn op drie klassieke stenen uit de Italiaanse geschiedenis: vicenza, travertin en ceppo di gré.
Pietra Kode: een Daniel Germani X Cosentino-productie
Voor de derde maal schakelt Cosentino het talent en de visie van de befaamde designer en architect Daniel Germani in. Maar liefst drie jaar verdiepte die zich in evenveel klassieke stenen uit de Italiaanse geschiedenis. Betoverd door hun tijdloze schoonheid, dook Germani in het verhaal van elke steensoort om ze te kunnen decoderen en nadien zorgvuldig te kunnen construeren. Germani laat klassiek en modern samengaan met een Dekton®-reeks die toegepast kan worden voor keukenwerkbladen, vloer- en wandbekleding, badkamers, gevels en meubels. De gekozen kleuren en dessins zijn nauwkeurig ontwikkeld om in elke toepassing tot z’n recht te komen. Dit knap staaltje van tijdloos vernuft en Italiaans design gecombineerd met de CO2-neutrale en duurzame eigenschappen van Dekton® maakt de launch van de Pietra Kode-collectie tot een moment waar binnen de sector reikhalzend wordt naar uitgekeken.
Vicenza Kode : De eerste ‘hergecodeerde’ steen – de klassieke tere en bleke Vicenza-natuursteen – werd uitgewerkt in vier warme en veelzijdige tinten. VK01 Nebbia, VK02 Avorio, VK03 Grigio en VK04 Grafite zijn vier neutrale uitvoeringen die erg aards ogen en in nuances van crème, licht- en donkergrijs tot taupe variëren.
Travertine Kode : De tweede interpretatie viert de iconische steen die Rome van kop tot teen siert. Gebruikt voor zowel renaissance-standbeelden als in de klassieke architectuur, is Travertine Kode een collectie die niet mag ontbreken in het rijtje. Met twee uitvoeringen – TK 05 Sabbia en TK 06 Marmorio – herneemt Cosentino respectievelijk de travertin-variant met een willekeurige, grijze marmeradering en het visueel herkenbare Travertino Navona met gestreept, zandkleurig dessin.
Ceppo Kode : Waar Travertine Kode vooral Rome eert, keert Ceppo Kode de blik naar Milaan. Geënt op het grijze Ceppo di gré voelt Ceppo Kode met zijn visueel, gekiezelde structuur erg natuurlijk aan. Met z’n koele uiterlijk straalt Ceppo Kode vooral in hedendaagse en industriële omgevingen, zowel indoor als outdoor. Daarnaast heeft Ceppo Kode, net als Vicenza Kode, het dessin doorlopen op de randen, waardoor de creatieve toepassingen een eindeloos scala aan mogelijkheden vormen.
Interiorwatcher Nicolas Block van King George : De keuken en badkamer blijven twee primaire ruimtes in ons huis, die anno 2023 onderhevig zijn aan een waaier van trends. Nicolas Block van King George distilleert samen met zijn team dagelijkse woontrends voor interieurklanten en somt de huidige trends in vraag en antwoord op. Één ding is zeker: wat je stijl ook is, onze interieurs waren nog nooit zo’n mengelmoes van wereldstijlen.
Wat is de algemene trend in het interieur voor 2023? “Het mag terug wat meer zijn. De roaring twenties zijn wél in het interieur doorgedrongen, in tegenstelling tot in onze economie. Dat vertaalt zich in uitbundige materialen, neons, goud, marmer, fluweel, etc. Excentriciteit wordt toegelaten en aangemoedigd. Een andere trend die daar lijnrecht tegenover staat is chakracore: het harmonieus samenzijn met de natuur door het gebruik van klei, keramiek en beton. Terug met de handen in de aarde dus, wat zich laat vertalen in natuurlijke kleuren, grijstinten, warm terracotta, mud, etc. "
Hoe vertaalt zich dat in de keuken? “De keuken is ook niet meer in één vakje te stoppen. Had je vroeger de keuze tussen hout, wit en zwart, dan zijn vandaag eindeloze combinaties in materialen mogelijk. Zwart met hout, groen met wit, structuur met vlak, marmer met keramiek en ga zo maar door. Anno 2023 zijn hout, beton, marmer, cement, keramiek, maar ook een combinatie van dit alles bijzonder in. Bovendien is de kleur groen vandaag populair in de keukenindustrie door onze blijvende drang naar natuur in huis. Maar je ziet ook roze en rood binnensijpelen, perfect voor de durvers.”
Zijn er meer en meer ronde vormen in de keuken? “Ongetwijfeld. Na de ronde sofa’s, tapijten en tafels zien we ook keukeneilanden die meer afgerond worden en zelfs fronten die bekleed worden met afgeronde lattenstructuur in leuke kleuren. Vlak is saai geworden, we willen meer leven en textuur in de keuken.”
Wat met kraanwerk, zijn daar trends in te zien? “Vooral goud en zilver in kranen en spoelbakken zie je meer en meer insijpelen, ook in afgeronde modellen. Daar komen de roaring twenties heel erg naar voor. Waarom zou de afwas ook niet wat meer bling bling mogen zijn?”
Mag een keuken ook eclectisch zijn? “Ik zou eerder zeggen: het moet eclectisch zijn. Een eenzijdig interieur is vandaag passé. Hadden we in de jaren 2000 de ‘coole’ witte lofts van vloer tot plafond, dan kregen we vooral de laatste jaren de monochrome greige-interieurs. Niet dat deze laatste trend al voorbij is, maar je ziet wel dat een geheel huis in één tint tooien minder leven brengt. Uitbundigheid in verschillende kamers mag dus en waarom niet eens een slaapkamer of toilet overdreven gaan inrichten? Ook de keuken mag een mengelmoes van stijlen en materialen worden. Het is en blijft immers een zeer belangrijke ruimte waar we vaak vertoeven.”
Moet de keuken tegenwoordig toch wat minder zichtbaar zijn? Minder open plan architectuur? “Als covid ons iets geleerd heeft, dan is het wel dat zowel op kantoor als thuis een volledig open-plan aanpak niet meer werkt. Privacy is heel erg belangrijk geworden om te ‘cocoonen’: zowel professioneel bij thuiswerk als privé om te deconnecteren. Dus een keuken die bij wijze van spreken in de woonkamer wordt gedropt, werkt niet meer. In nieuwe architectuur zien we zeker nog een wisselwerking tussen beide ruimtes, maar dikwijls wordt er wel met structuurglas, kolomkasten of schuifbare wanden gewerkt om beide ruimtes naar elkaar toe te brengen of net terug af te sluiten. De keuken helemaal terug in een hokje steken met deur en doorgeefluik komt gelukkig niet meer terug.” Zijn leefkeukens dan voorbij? “De keuken is en blijft een zeer populaire ruimte, er wordt nog steeds volop in geleefd. Daarom worden ook meer en meer zaken weggestopt achter schuifbare wanden, zelfs in bijkeukens als daar plek voor is. In een goede keuken wordt geleefd met alle rommel van dien, maar kan het ook in een mum van tijd leefbaar worden gemaakt wanneer er gasten komen. Nadenken over het praktische element is dus een must en goed de looplijnen van een keuken vooraf uittekenen een noodzaak.”
Worden apparaten meer en meer hightech? “’The internet of things’ sluipt al langer onze keukens binnen. Ovens kunnen bijna volledige gerechten zelfstandig maken, inclusief het meten van de kerntemperatuur van ons vlees. Koelkasten weten zelfs wat je nodig hebt zonder dat je het zelf beseft. Heel wat leuke gadgets bestaan er dus, alleen blijven het wel gadgets die nog niet breed worden toegepast. Een zeer goede evolutie interieurgewijs is de afzuigkap die in het kookvuur is ingewerkt. Dat maakt dat er geen constructie meer aan het plafond moet komen, wat de ruimte veel esthetischer maakt.”
Energie besparen wordt belangrijker? “Jazeker. Eigenlijk komt er het op neer om recente toestellen in je keuken te hebben staan want een oven, vaatwas en koelkast die meer dan 10 jaar oud zijn, slorpen heel wat energie op. Er zijn een heleboel merken die hard werken op energiezuinigheid. Zo bracht het Zwitserse V-ZUG een vaatwas met warmtepomp uit die amper een halve kilowatt per wasbeurt verbruikt. We mogen de komende jaren dus heel wat verwachten op dat vlak.”
We horen tegenwoordig veel meer van AI, wat zijn gevolgen voor ontwerpers? “De chatbots kunnen ervoor zorgen dat we onze ideeën meer en meer kunnen tonen aan keukenontwerpers, anderzijds zal het ook voor die ontwerpers makkelijker worden om bepaalde hersenspinsels toonbaar te maken. Alleszins, het wordt een visuele revolutie die niet alleen de keukenwereld zal beroeren.” Hechten mensen sinds corona meer en meer belang aan hun interieur? “Ons interieur heeft dankzij corona een boost gekregen en mede dankzij de visuele maatschappij waarin we leven, is het goed vormgeven van ons interieur een blijvende trend. Dat is zeker iets dat niet meer zal weggaan.”
Dus er wordt ook meer geïnvesteerd in de badkamer? “Voor vele mensen waren de badkamer en het toilet de enige ruimtes in huis waar je nog eens kon ontspannen of alleen kon zijn tijdens de pandemie. Dus in die badkamer is de laatste jaren fors geïnvesteerd, tot kleine wellnessoases. Ook de badkamer onderging de transformatie van de keuken: van een pure utilitaire plek om ons te wassen naar een ruimte die doet dromen. Een super me-plek, niet om te pochen naar de buitenwereld toe maar omdat je het zelf verdient.”
Wellness en luxegevoel: hoe uit zich dat in de badkamer? “Wellness kan breed gaan. Van de juiste geur – zie maar de boom van geur- en zeepmerken – tot de juiste douchekop. Wellness en luxe zitten dus niet enkel in dure zaken, een juiste badolie met ontspannende Spotify-muziek is ook al pure wellness. Uiteraard is de ultieme droom vaak een jacuzzi, infraroodcabine of sauna. Escapisme onder je eigen dak is nog nooit zo populair geweest en blijft een grote trend.”
Is de badkamer ook een mengelmoes van stijlen geworden? “Zeker! We kunnen de badkamer ook niet meer in één vakje stoppen. Gouden kranen kunnen perfect met een strak minimalistisch bad gecombineerd worden. Want ook de organische vormen zijn niet meer uit de badkamer weg te denken: afgeronde spoelbakken, afgeronde meubels, afgeronde kasten, afgeronde spiegels en zelfs afgeronde tegels. De ode aan de natuur in onze interieurs zal nog vele jaren blijven.”
Welke materialen zijn er voor vloer- en muurbedekking? “Er zijn uiteraard heel wat mogelijkheden. De bekende tegel onderging de laatste jaren een echte revolutie. Er zijn vandaag ongelooflijk mooie zaken in de winkels te vinden in ronde, hexagone, ruitvormen; zelfs tot 3D toe. Verder is de microtopping trend om alles in één materiaal uit te werken zeker iets wat je meer en meer ziet – uiteraard niet zo goedkoop. De ultieme luxe blijft marmer en natuursteen voor wie het wil betalen, maar ook daar wordt telkens met een moderne combinatie gekeken om niet tot een Romeinse badkamer uit te komen.”
Trends in kranen en porselein? "De XL-trend van douches en wastafels lijkt af te nemen. Ergens logisch als je weet dat een super grote douche ook enorm veel energie verbruikt. Een goede regendouche mag dus kleiner en liefst ook waterbesparend zijn door het te vermengen met lucht. Verder blijven goud, messing en mat zwart aanwezig en wordt dit alles vermengd met groen, terracota en andere aardse kleuren op het werkblad. Een bad is nog steeds de ultieme luxe als er plek is, vaak als architecturaal element in een badkamer."
De kracht van eigenzinnigheid. Waar sterke vrouwen samenkomen. Met de lancering van de exclusieve Kipling x Victoria Tang-collectie onthult Kipling met veel genoegen de samenwerking met ontwerper en ondernemer Victoria Tang. Een selectie van alledaagse accessoires waar de consument niet hoeft te kiezen tussen mode, duurzaamheid, gemak of looks – hieraan voldoen ze namelijk allemaal.
Victoria Tang is van vele markten thuis. Geboren in Londen en opgegroeid in Hong Kong en Japan, ontwikkelde Victoria een passie voor kunst en design tijdens haar middelbareschooljaren in Tokio. In 2007 voltooide ze haar BA in Graphic Design aan het gerenommeerde Central Saint Ma!ins in Londen en heeft sindsdien gewerkt als fotograaf en mode- en productontwerper. Zo was ze o.a. Creative Director van het iconische luxemerk Shanghai Tang. Vervolgens lanceerde ze een samenwerkingsplatform onder haar naam, Victoria Tang Studio, waar vakmanschap hoog in het vaandel staat en een sleutelrol speelt in Victoria’s visie op ontwerpen.
« Kipling is voor mij een nostalgisch merk omdat ik ermee ben opgegroeid. Het merk heeft op zoveel manieren deel uitgemaakt van mijn jeugd. Mijn eerste Kipling-aankoop was de etui. Het feit dat het merk nu groeit en op zoek is naar meer diversiteit is geweldig. Ik zie immers steeds meer vooruitgang. Toen ik dus werd gevraagd of ik met Kipling wilde samenwerken, dacht ik: wat een geweldige kans!” » - Victoria Tang
Ter gelegenheid van Internationale Vrouwendag bundelt Kipling de krachten met Victoria om sterke vrouwen te vieren en vrouwelijke empowerment over de hele wereld aan te moedigen. Victoria is het gezicht van de Internationale Vrouwendag-campagne van het merk en gelooft in het ondersteunen van andere vrouwelijke creatievelingen en ondernemers door “een goede luisteraar te zijn, tijd voor hen te hebben, ideeën en ervaringen uit te wisselen en hen onderweg te begeleiden”.
De collectie is geïnspireerd op het concept van ‘vluchtigheid’ of ‘in het moment’; de essentie wordt vastgelegd door veelzijdige stijlen, riemen met kleurverloop en felgekleurde voeringen. Live.Light is zowel een gemoedstoestand als een staat van zijn. Geniet van het moment, laat onnodige zorgen van je afglijden en draag de schoonheid van de natuur in een stedelijke omgeving. Het assortiment, van rugzakken tot schoudertassen, draagtassen en crossbody’s, is bedoeld voor actieve vrouwen onderweg. Multitasken was nog nooit zo eenvoudig dankzij de veelzijdige tassen als de CI# PACK S-rugzak met afneembaar voorvak dat kan worden veranderd in een heuptas, of de KIMMIEcrossbody die wordt geleverd met afneembare etui.
Om de collectie te lanceren is Victoria Tang te zien in de eerste aflevering van Kipling Coffee Talks, een videoserie waarin Kipling krachtige en inspirerende mensen van over de hele wereld bij elkaar brengt. Voor de microfoon vieren ze Internationale Vrouwendag en moedigen ze andere vrouwen aan om hun passie te volgen.
De collectie is vanaf 27 februari 2023 wereldwijd verkrijgbaar, op kipling.com, in 436 winkels in 80 landen en in geselecteerde warenhuizen waar Kipling wordt verkocht.
Binnenkort een zonnige strandvakantie op je planning? Denk dan zeker aan de beachwearcollectie van Anita en Rosa Faia - comfortabel flaneren gegarandeerd! Fijne prints wisselen levendige kleuren en strakke zwart-wit-designs af in collecties die vrouwen in alle maten laten stralen op het strand.
Anita since 1886: State of Art - functionele elegantie
Creatieve prints en gewaagde kleuren met een moderne snit: Anita since 1886 presenteert een tijdloze beachwearcollectie met aandacht voor een pasvorm die voldoet aan de eisen van elke vrouw. Het soepele spacermateriaal en de cups zonder beugel beloven functionele elegantie, ook in grote maten. De Anita designs zijn flatterend voor alle curves.
Het kleurenpalet van de collectie staat in het teken van joie de vivre, nieuwe energie en dynamiek. De kleuren zwart, wit, felblauw en rood zetten de toon in licht een donkere nuances, zowel in effen stoffen als contrasterende kleuren en grafische patronen.
Rosa Faia: inspiratie uit de jaren '80 & '90
De Rosa Faia collectie neemt je deze zomer mee terug in de tijd. De jaren tachtig vormden de inspiratie voor mondaine snits, met extravagante all-over prints en felle kleuren. De jaren negentig sijpelen door in de sportieve stijlen met bralettes en broekjes met hoge beenuitsnijdingen. De badpakken, tops, broekjes en coverups bieden niet alleen oneindig veel mix & match-mogelijkheden, maar ook steun en comfort van cup A tot J.
Een stijlvolle start van het wielerseizoen. De aftrap van het wielerseizoen kan voor vele wielerfans niet meer stuk: JBC kondigt met trots aan dat de lifestyle collectie van Vive le Vélo vanaf mid-februari in alle JBC-winkels te verkrijgen zal zijn. Vive le Vélo verbindt iedereen met een hart voor koers, dankzij sportieve T-shirts, polo's en hoodies voor het hele gezin. Met deze samenwerking voegt Belgisch familiebedrijf JBC een nieuw Belgisch merk toe aan haar aanbod. Supporteren was nog nooit zo leuk!
Wielerfanaten in hart en nieren
JBC en Vive le Vélo vormden eerder al een team, als de grootste wielerploeg van Vlaanderen tegen kanker. In maart 2021 lanceerde JBC namelijk samen met Kom op tegen Kanker een wielercollectie ten voordele van het goede doel. Samen met zijn Vive le Vélo-collega's organiseerde ploegleider Karl Vannieuwkerke voor deze campagne fietschallenges om heel België aan het fietsen te krijgen en zo de grootste wielerploeg van Vlaanderen te vormen.
"Vive le Vélo is veel meer dan een televisieprogramma en een lifestyle merk. Het ìs een levensstijl. Fietsen verbindt. Op de fiets worden verhalen verteld, nieuwe plaatsen ontdekt, het is goed voor lichaam en geest en nog eens plezant bovendien. Supporteren is dat ook, net als naar het werk fietsen of de kinderen naar school brengen met de bakfiets. Vlaanderen heeft, na Nederland, het meeste aantal fietsen per capita ter wereld. Fietsen zit in ons DNA, in dat van de Vlaming én in dat van JBC en Vive le Vélo. Daarom slaan we de handen in elkaar en brengt JBC Vive le Vélo dichter bij de mensen," vertelt Caroline Vereenooghe, oprichtster van het Vive le Vélo-lifestyle merk.
Ook bij familiebedrijf JBC zit de voorliefde voor wielrennen in het bloed. De oprichter en naamgever van JBC, Jean-Baptiste Claes, was namelijk ooit zelf een gevierde profielwielrenner. Die liefde voor fietsen gaf hij door aan zijn zoon Bart, CEO van JBC. "Koers werd ons thuis met de paplepel ingegeven. Ook nu zijn wij zelf nog steeds fervente fietsers en liefhebbers. Dankzij deze nieuwe samenwerking met Vive le Vélo kunnen we heel België daarvan laten meegenieten," vertelt Bart.
Een supporter shirt voor iedereen
De Vive le Vélo-collectie bestaat uit kleurrijke T-shirts voor het hele gezin, met leuke quotes als 'koerspaard', 'vélociraptor' en 'worldchampion'. Voor de wielerklassiekers Omloop Het Nieuwsblad, de aftrap van het wielerseizoen, De Ronde van Vlaanderen en Gent-Wevelgem zijn er zelfs speciaal ontworpen T-shirts.
"We care about making clothes that matter," aldus Caroline. "Vive le Vélo staat voor kwaliteit én duurzaamheid, met een groot hart voor mens en natuur. We kiezen ervoor om altijd biokatoen te gebruiken, wat goed is voor de katoenboer, maar ook voor de biodiversiteit rond de katoenplantages. Bovendien werken we enkel samen met gecertificeerde partners die volgens strenge sociale normen produceren en ondernemen we concrete stappen om daar waar het mogelijk is, de productie steeds dichter bij huis te brengen."
Praktisch De Vive le Vélo-collectie is beschikbaar in alle JBC-winkels in België en online. Prijzen variëren tussen €29,99 en €89,99.
In de provincie Noord-Brabant beleef je heerlijke dagen in een van de vele natuurgebieden of nationale parken. Meer op zoek naar de stadsvibes? Dan kan je afzakken naar hippe steden als Breda, Eindhoven, Tilburg of 's-Hertogensbosch. Echter beleef je in Noord-Brabant ook onvergetelijke nachten. Achter iedere hoek schuilt er wel een charmant boetiekhotel of B&B, maar hieronder lijsten we de meest bijzondere overnachtingsplekken op Brabantse bodem op. En geef toe, wat is er beter dan tijdens je weekendje weg thuiskomen in een bijzonder, knus verblijf? Van slapen in een boomhut, kamperen op een vlot, overnachten in een havenkraan of glamping, tot stijlvolle cabins midden in de natuur.
De Heen - Kampeer op een vlot in het riet
Op de grens van Noord-Brabant en Zeeland, idyllisch gelegen bij het plaatsje De Heen, vind je een heerlijke back-to-basic ervaring midden in de natuur. Je kan er namelijk kamperen op vlotten. Deze duurzame vlotten voorzien van kampeeruitrusting liggen verscholen in het riet van de Steenbergse Vliet en zijn alleen bereikbaar per kano, klaar voor een nachtelijk avontuur op het water. Hier word je wakker met uitzicht op het water, af en toe passeert er eens een bootje of landt er een watervogel.
Safaripark Resort Beekse Bergen – Overnacht in een boomhut tussen de big five
Hier word je op grote hoogte tussen de bomen wakker van het geluid van fluitende vogels. Wanneer je het gordijn opent, spot je de wilde dieren van Safaripark Beekse Bergen. De unieke, luxueuze boomhut is de ultieme getaway met kinderen. Na een actieve dag in het park voelt deze sfeervolle, knusse plek als thuiskomen. Daarbovenop word je nog eens getrakteerd op een spectaculair uitzicht over de savanne én het water.
Cabin ANNA – Word één met de natuur
Een houten design hotspot pal in de natuur? Noord-Brabant has it! Cabin ANNA situeert zich op Holenberg, de toegangspoort tot het hart van de Maashorst, het grootste natuurgebied van Noord-Brabant. Cabin ANNA is niet zomaar een cabin. ANNA bestaat uit verschillende lagen die los van elkaar kunnen bewegen. Zo wijzig je de opstelling van de cabin in slechts enkele seconden. Bij mooi weer kan je ervoor kiezen in openlucht te slapen of onder de sterren een bad te nemen, bij frisse temperaturen of regen schuif je de cabin weer toe. Holenberg is onderdeel van Charme Camping Hartje Groen waar gastvrijheid als een warme deken voelt en de natuur centraal staat.
De Bossche Kraan – Slaap in een voormalige havenkraan
Aan de rand van de historische binnenstad van ‘s-Hertogenbosch, pal aan het water op de hippe Tramkade, pronkt de Bossche Kraan. Bovenaan de voormalige havenkraan vind je een luxe tweepersoons hotelkamer. Deze is prachtig ingericht en van alle comfort voorzien. De kraan is bovendien draaibaar, dus je bepaalt zelf je uitzicht. Kies je voor de prachtige historische binnenstad of toch voor de rauwe Tramkade?
KampinaStaete – Ontspan en ontwaak in het bos
Ontsnappen aan de dagelijkse hectiek en genieten van de mooiste natuur van Noord-Brabant? Dan zit je perfect op het kleinschalige en informele vakantiepark KampinaStaete. Deze bevindt zich midden in de Oisterwijkse bossen en vennen en aan de rand van natuurgebied De Kampina. Alle accommodaties ogen enorm stijlvol en gaan volledig op in de bosrijke omgeving. Bij het opstaan geniet je trouwens van de ontbijt-verrassing voor de deur.
IJsselmeerkotter – Beleef de nacht op het water
Charmante Bed & Breakfast’s in overvloed in Noord-Brabant, maar heb je ooit al gehoord van een Bed & Boat?! Op het binnenwater van 's-Hertogenbosch drijft namelijk een IJsselmeerkotter, een authentieke GM-26 uit 1947. Vroeger werd deze ingezet voor de mossel- en palingvisserij, in 2020 werd het schip professioneel gerenoveerd en ingericht met behoud van de maritieme sfeer. ‘s Avonds geniet je van de zonsondergang op het dek, waarna je in de knusse kajuit kruipt voor een sublieme nachtrust.
In de Hei – Rust uit met alpaca’s al buren
In de cabins van alpacaboerderij In de Hei in Mariahout, vlakbij Helmond, word je helemaal zen. Deze tiny houses liggen achter de voormalige melkstal, deels verscholen in het bos en bieden je volledige privacy. Je kookt op een met hout gestookt fornuis en kunt eens echt helemaal digitaal detoxen want er is geen wifi. Alle cabins zijn voorzien van een hottub met uitzicht op de alpacaweide.
Glamping Blessed – Kijk sterren vanuit een Dome
Net over de grens op Glamping Blessed bij Aquabest, vlakbij Eindhoven, beleef je de echte Ibiza vibe. Verblijven doe je in je eigen luxe Dome, waar je door het raam in de top naar de sterren kan kijken. Op het domein geniet je van een relaxte sfeer met de voeten in het zand en de cocktail in de hand. Met een prachtig uitzicht over het water vanuit je loungestoel kan het dagdromen beginnen. De festivaldata op Aquabest zijn bekend, dus plan je weekendje weg zorgvuldig.
En dat is nog niet alles. De provincie Noord-Brabant heeft nog meer bijzondere overnachtingsplekjes in petto zoals slapen in een vliegtuig, in een glazen huisje of in een druivenkas …
SUN68 SS23 brengt kleur, print en een hele dosis pit
New year, new bold you! In 2023 brengt het Italiaanse label SUN68 kleur en pit naar je kleerkast, met een mix van tijdloze staple pieces, speelse prints en heel wat kleurrijke eyecatchers. Ga voor gedurfde combinaties en ontdek hoe een streepje klassieke, Italiaanse flair meteen voor een knaller van een look zorgt.
Non-kleuren vervelen niet
Wie zegt dat neutrale tinten als zwart, bruin of grijs saai moeten zijn? SUN68 vindt de ultieme basics opnieuw uit, door in te spelen op on-trend pasvormen, vrolijke kleuraccenten en die ongekende Italiaanse touch.
Mix, match & mismatch
Bold is gold, dat wordt hét motto van 2023. Creëer je eigen unieke kledingstijl, door een vrolijke mismatch van print, neutrale tint en kleuraccent. Zacht bruin, turquoise en een vrolijke bloemenprint? Dit seizoen kan werkelijk alles. You do you!
Sneaker fever
Niets beters om een look af te maken dan de perfecte sneaker. Dit voorjaar brengt SUN68 een scala aan kleuren in haar iconische sneakercollectie. Opvallende trend? Turquoise is helemaal terug van weggeweest. Combineer met zuurstokroze, stralend wit of zonnig geel, voor een look die Italian good mood ademt.
Knal de zomerparade in met de outdoor speakers van ArtSound
» DE ZOMER SPEAKER HOTLIST VAN ARTSOUND
Hoe je tuin- of terrasfeest er ook uitziet, Belgische geluidsspecialist ArtSound voorziet de juiste accessoires. Inbouw, opbouw of draagbaar: het uitgebreide luidsprekerarsenaal creëert eindeloze mogelijkheden, in diverse vormen en klanken. Ontspannen loungen of luidkeels meebrullen met je favoriete lied, iedere feestganger vindt zonder twijfel zijn gading. Laat je inspireren door de expert in outdoor audio en dans in no time de zomer in, op het ritme van je eigen smaak.
Uit het oog, in het muzikale hart
Bij een sfeervolle barbecue of gemoedelijk aperitiefuurtje doet zachte loungemuziek iedereen ontspannen. Voor zij die van subtiliteit houden, heeft ArtSound een reeks waterproof speakers die met hun onopvallend design perfect blenden met de omgeving. Wat dacht je van de ROCK-speaker? Verhuld als rots verdwijnt hij als een ware kameleon tussen het groen. De afgeronde afwerking van de KURV BT biedt dan weer een krachtig staaltje geluidsdesign dat je terras ritmisch opleukt. Voor liefhebbers van op- of inbouw zijn daar tot slot de ASW550- en HPRO525-speakers, perfect als verborgen geluidsbron voor onder een luifel of overkapping.
Ook grotere feesten voorziet ArtSound van de juiste geluidskwaliteit. Het compleet uitgeruste Smart Pack bestaat uit twee ASW 55-speakers en een krachtige versterker, die na installatie moeiteloos met elkaar verbonden kunnen worden. De handige smartphone-applicatie maakt de bediening bovendien net zo makkelijk. Het resultaat: een helder muzikaal bad als rustgevende cocon rondom.
Statement pieces
‘We like to party!’ zongen de Vengaboys – met de expressieve speakers van ArtSound jij straks ook. Tijdens uitbundige pool party’s of terrasfeesten doen ze dankzij hun opvallend design dienst als echte sfeermakers. De felle LED-verlichting doet daar nog een feestelijk schepje bovenop. De PWR-, Lighthouse- en Lightball-speakers zijn stuk voor stuk statement pieces die niet alleen het oor maar ook het oog strelen. Draagbaar, waterproof en allesbehalve subtiel brengen deze show-stoppers leven in de brouwerij, voor een zomers geluidsfeest van jewelste!
Interhome breidt portfolio uit met ruim 6.000 vakantiewoningen in Denemarken
De Interhome Group heeft via een strategische samenwerking met de Deense vakantiewoningaanbieder Sol og Strand meer dan 6.000 vakantiewoningen en appartementen aan haar portfolio toegevoegd. Denemarken, dat rijk is aan panoramische landschappen tussen de Noordzee en de Baltische kust, is de laatste jaren steeds populairder geworden als toeristische bestemming.
De Zwitserse Interhome Group, specialist in vakantieaccommodaties, en het Deense Sol og Strand zijn een nieuwe, strategische samenwerking aangegaan. Beide vakantiewoningspecialisten volgen een vergelijkbare strategie, met lokale servicekantoren in populaire vakantieregio's die fungeren als aanspreekpunt voor zowel vakantiegasten als woningeigenaren. "We zijn verheugd dat we in Sol og Strand een exclusieve partner voor de Deense markt hebben gevonden, die qua waarden en bedrijfsmodel uitstekend bij elkaar passen", aldus Jörg Herrmann, CEO van Interhome Group. "We kennen de oprichters en het management van Sol og Strand al vele jaren persoonlijk en bewonderen hoe de organisatie zich is blijven ontwikkelen. Los van onze gedeelde passie voor vakantiewoningen, hebben we beiden als doel om via een succesvolle bemiddeling zowel onze gasten als onze eigenaren blij te maken", voegt hij eraan toe. De meer dan 6.000 accommodaties van Sol og Strand in Denemarken zullen de komende weken stelselmatig aan de website van Interhome worden toegevoegd.
"We zijn altijd op zoek naar mogelijkheden om ons bedrijf uit te breiden en onze positie in de markt te versterken. Deze strategische samenwerking met Interhome Group heeft ons een perfecte oplossing geboden: met haar platform en uitgebreide internationale netwerk zal Interhome Group ons helpen het volume van boekingen voor vakantiewoningen in Denemarken te verhogen", legt Per Dam, Managing Director van Sol og Strand, uit.
» NIEUWE STOFFENCOLLECTIES: DIA FELIZ & ROSEMARY - » PAASTAFEL-INSPIRATIE
Mondial Tissus vat dit voorjaar het goede leven samen in twee collecties: Dia Feliz en Rosemary. Thema’s die bol staan van dagelijks klein geluk zoals de zon, puur en lekker eten, het gezelschap van dierbaren, sprankelende kleuren en de charmante eenvoud van traditie. Het paasfeest, dat zo intens gevierd wordt onder de zuiderse zon, is de perfecte inspiratiebron voor al deze authentieke gezelligheid. Met uitbundige of net heel romantische bloemenprints en complementaire dessins brengt Mondial Tissus de warmte van de Portugese familietafel naar jou thuis.
Dia Feliz
Portugese charme in overvloed, zo kan de Dia Feliz-collectie het best omschreven worden. Kunstige en krullerige florals – typerend voor de gekende Portugese (gevel)faiences – versieren het tafeltextiel en de sfeervolle elementen in keramiek. In een eerder sober decor vol meubelstukken met een verhaal, steekt het frivole visuele gekwetter vrolijk af. Met een zonnig humeur trekt Mondial Tissus ons met Dia Feliz naar buiten, de wijde wereld in, de ander tegemoet.
Beeld 1: productinfo & prijzen: • Tafellaken, 150 x 360 cm, confectieprijs: €40,44, prijs met stof Sergé fleurs coupées multico (305097): €133,87. • Tafelloper, 30 x 330 cm, confectieprijs: €13,80, prijs met stof Tissé teint Suzette - recyclé (298521): €78,37. • Servet, 45 x 45 cm, confectieprijs: €24,8, prijs met stof Crétonne Paulette jaune (300086): €45,98 voor 8 stuks. • Kussenhoes met boven- en onderbies en knopen, 38 x 38 x 5 cm, confectieprijs: €19,47, prijs met stof Tissé teint Suzette - recyclé (298521): €51,01.
Rosemary
De Rosemary-lijn pakt het iets meer ingetogen en rustiek aan. Een mix van zachte natuur- en aardetinten vervolledigen een collectie met frêle bloemendessins en klassieke gestreepte patronen. Helle citruskleuren in de vorm van een smakelijke citroenprint zorgen voor een extra zuiderse toets. De decoratie is even eerlijk als het interieur: nuchtere kleuren en materialen zoals hout, aardewerk, katoen, macramé, enz. Een ongedwongen mix en match waar je met plezier de blote voeten onder tafel schuift.
Beeld 2 Productinfo & prijzen : Tafellaken, 121 x 245 cm, confectieprijs: €13,36, prijs met stof Tisse teint Paulette - recyclé (298520): €61,78. - Tafelloper, 25 x 225 cm, confectieprijs: €12,84, prijs met stof Bachette champêtre vert (304525): €48,07. - Servet, 50 x 70 cm, confectieprijs: €8,14, prijs met stof Lin lavé Cordoue lin naturel (298477): €25,29 voor 2 stuks. - Kussenhoes, 40 x 40 cm, confectieprijs: €7,81, prijs met stof Bachette mini fleurs (298671): €15,31.
We shoppen massaal bewuster en dat komt onze planeet enkel maar ten goede! Ook schoenen- en handtassenmerk Unisa draagt graag een steentje bij, door te investeren in materialen die de planeet minder schade toebrengen. Het merk heeft als doel eyecatchers te creëren die langer mooi blijven en waar je nog jarenlang plezier aan zal beleven. Heal the world, zonder in te boeten aan stijl.
Unisa zet aankomend seizoen alweer in op hun ECOLINO lijn, met materialen gemaakt van gerecyclede plastic flessen. Daarnaast maken ze ook gebruik van een nieuwe stof, die 'Jarapa' heet en gemaakt is van restanten van de textielindustrie. Unisa maakt ook meer en meer gebruik van organische materialen, waardoor het aantal duurzame grondstoffen in de nieuwe collectie nog wordt uitgebreid. Mooie stoffen met originele prints garanderen must-haves voor aan je arm en je voeten.
renovatie van het classicistische The Duke in Brussel
Cosentino kent verbluffende toepassingen in interieurs wereldwijd, maar is dankzij de lichtheid en duurzaamheid van haar producten ook de perfecte partner voor buitentoepassingen. Dit wordt nog maar eens bewezen, ditmaal door de renovatie van het kantoorgebouw The Duke in de Brusselse Warandewijk. Een compositie van op maat gesneden grafische elementen reflecteert en eert de klassieke vormgeving van de voorgevel en zorgt samen met een nieuwe uitbouw voor een gebalanceerde, moderne charme.
The Duke, een kennismaking
The Duke is in 1776 gebouwd naar een ontwerp van architect Barnabé Guimard en werd recent onder handen genomen door VIVA Architecture, het Antwerpse architectenbureau gespecialiseerd in binnenstedelijke transformaties en reconversie-projecten. Het gebouw bestaat uit een 3 verdiepingen tellende achterbouw en een klassieke voorbouw met bovenop een nieuwe, hedendaagse uitbreiding die t.o.v. de gevel iets meer naar achter werd opgetrokken. Beide bouwen zijn verbonden door een lange gang aan/rond de centrale patio.
Tijdens het ontwerp en de uitvoering van de renovatie, werd de classicistische identiteit van The Duke nauwlettend in het oog gehouden. Zo werd samengewerkt met de stad Brussel en het Agentschap Onroerend Erfgoed voor het in ere herstellen van de voorgevel; hernemen de grote gebogen ramen de 18e-eeuwse architecturale flair en werden de royale hoogtes van de verdiepingen behouden. Het grafisch patroon van de voegen in de composietsteen refereert naar de profilering van de kolommen van de oorspronkelijke classicistische gevel.
Een uniform van innovatie
Een verbluffend staaltje meet- en snijwerk dat plaatsvond in de Cosentino-fabriek in Spanje. Daar werden alle gevelbekledingsplaten op maat verwerkt tot de perfecte ‘blokkendoos’ om de classicistische gevel te laten echoën doorheen het pand. Op de voorgevel werd gekozen voor Dekton® Fossil, een donkergrijze variant met een willekeurig patroon van bleke vegen en vlekken. Voor de achterbouw en de muren rondom de centrale patio, werd dan weer een lichte beige variant gebruikt, nl. Dekton® Edora. Op alle patiogevels zien we een donker contrasterend spel van zwarte lijnen van 8 mm breed, even breed als de dikte van het plaatmateriaal, dat zoals eerder al aangehaald de classicistische elementen van de voorgevel weerspiegelt. Het duurzame Dekton® is ideaal als buitengevelbekleding omdat het naast licht – slechts 20 kg per m2 en daarmee 4 keer lichter dan natuursteen – ook weer-, kras-, krimp- en vlekbestendig is. Bovendien is het materiaal over de hele lijn CO2-neutraal en volledig cradle-to-cradle. De perfecte interpretatie dus van klassieke schoonheid en moderne innovatie.