Move over, beige. Color is back. Na jaren van rustgevende en natuurlijk getinte interieurs, mag er opnieuw meer kleur zijn. Van bont behang tot speelse decoratie en meubelen: onze woning was nog nooit zo gemakkelijk te personaliseren. Ook de kleinere details als stopcontacten en lichtschakelaars worden kleurrijker en ontpoppen zich tot een onmisbaar en stijlvol onderdeel van het totaalplaatje. JUNG volgt in haar Les Couleurs® Le Corbusier-collectie de filosofie van de gelijknamige en bekende architect, waarbij harmonie en kleur hand in hand gaan. Laat je alvast inspireren door de brede kleurenwaaier van de reeks en vervolledig je interieur in kleur.
To pop?
Wanneer je twee contrasterende (maar toch passende) tinten naast elkaar zet, ontstaat magie. Color blocking is een gemakkelijke manier om diepte en leven toe te voegen aan je interieur, zeker wanneer je het verwerkt in de kleinste elementen. De Le Corbusier-collectie van JUNG bestaat uit een ruim palet van maar liefst 63 kleuren waarmee je talloze combinaties kan bedenken en vormen. Laat je stopcontact poppen in een lief roze op een witgeschilderde muur, of denk bold en plaats een feloranje schakelaar naast koninklijk blauw.
Or not to pop?
Wil je liever andere (decoratieve) interieurelementen benadrukken? Of verkies je toch een meer onopvallende schakelaar? De uitgebreide kleurenselectie van Le Corbusier maakt dat je je stopcontacten en lichtschakelaars naadloos kan doen verdwijnen in de muur. Ook voor diegenen die op een subtiele manier willen spelen met kleur of een eerder monochroom interieur willen samenstellen, is het afwisselen en combineren van nuances een fijne optie. Werk bijvoorbeeld je lichtgrijze muur af met een schakelaar in een donkere of lichtere tint voor een elegante geheel met diepte.
De nieuwste aanwinst van het toonaangevende platform Regenerative Travel, Bucuti & Tara Beach Resort in Aruba biedt ontspannen luxe in een klimaatvriendelijke omgeving
Het Bucuti & Tara Beach Resort in Aruba is het nieuwste lid geworden van Regenerative Travel. Dit platform werkt samen met vooraanstaande hotels die een grote sociale en ecologische impact maken. Bucuti & Tara Beach Resort sluit daar perfect op aan, het is namelijk het eerste gecertificeerde klimaat-neutrale hotel van het Caribisch gebied. Daarnaast staat het resort op Tripadvisor op de eerste plek van tophotels in het Caribisch gebied en in de top van 18 van beste hotels ter wereld. Bucuti & Tara Beach Resort staat wereldwijd bekend als het resort dat memorabele vakanties hand in hand laat gaan met duurzaamheid.
Regenerative Travel brengt reizigers, hotels, touroperators, reisbureaus en andere belanghebbenden samen die een hart hebben voor de planeet. Door zich aan te sluiten bij dit platform wordt Bucuti & Tara Beach Resort een van de Regenerative Hotels™ en representeren zij het volgende:
Een missie-gedreven en onafhankelijk karakter
Bucuti & Tara viert dit jaar haar 35e verjaardag en heeft in die tijd een sterke fundering gebouwd. Deze bestaat uit 3 kernwaarden: duurzaamheid, romantiek en wellness. Ze bieden een superieure gastvrijheid en dragen de grootst mogelijke zorg voor het milieu en de samenleving. Een tikkeltje gedurfd deelt Bucuti & Tara een ‘’what we are not’’, waarin staat dat ze niet geschikt zijn voor grote groepen, kinderen, of rokers. Gasten krijgen onverdeelde aandacht, zo is de SandBar bijvoorbeeld alleen gereserveerd voor mensen die in het resort overnachten zodat er altijd zitplaatsen zijn. Het resort is een echte pionier, zowel op het eiland als op wereldniveau. Zo hielp Bucuti & Tara een lokaal bedrijf om het zonnepaneelsysteem van het resort te creëren en tegelijkertijd het grootste hernieuwbare energiesysteem in de particuliere sector te ontwikkelen. Toen de overbevolking van huisdieren een probleem op Aruba werd, lanceerde het resort een non-profitorganisatie en zijn er meer dan 35.000 eilandhonden en -katten gesteriliseerd of gecastreerd.
Liefde voor Aruba
Bucuti & Tara is trots op haar thuiseiland Aruba. Het resort spoort mensen dan ook aan om op ontdekkingstocht te gaan en te genieten van alle wonderen van het eiland. Om de natuur van Aruba te beschermen, worden er geen off-road tochten gepromoot. In plaats daarvan kunnen gasten op een privé excursie met een van de beste vogelexperts van het eiland om de lokale flora en fauna te bewonderen. Er kan zelfs een professionele fotograaf en gids mee om alles vast te leggen en uit te leggen. Deze liefde voor Aruba vindt men ook terug in de openbare ruimtes en accommodaties van het resort die voorzien zijn van interactieve, kleurrijke kunstwerken van de internationaal geprezen lokale kunstenaar Elisa LeJuez. De spa-behandelingen bevatten ingrediënten van de wonderen op het eiland: de aloë vera plant. Authentieke Arubaanse en Caribische gerechten vindt men terug op het menu van het resort, met een rijke verzameling aan familierecepten van het personeel. Onlangs heeft het resort een green space gelanceerd, het Bucuti & Tara - GMC Nature Preserve, een koolstoffilter van 12 hectare groot. Deze plek wordt bebost en de bomen en planten in dit park beschermen de wilde dieren terwijl het tegelijkertijd de koolstofemissie uit de atmosfeer haalt.
Servicegerichtheid
Op elke willekeurige dag komen gasten uit 25 verschillende landen over de hele wereld. Bucuti Associates nodigt de gelegenheid om in contact te komen met gasten, of het nu door een gedeelde taal is, specifieke dieetwensen of culturele tradities. Ieder koppel krijgt een persoonlijke conciërge toegewezen en zelfs voordat de vakantie begint, werkt de conciërge met hen samen om specifieke vakantiewensen te bespreken. Van een picknick op de mooiste plek van het eiland tot een alomvattend wellness-programma in het resort. Er kan zelfs een unieke verloving of intieme bruiloft gepland worden. Het doel van Bucuti & Tara is om gasten een onvergetelijke ervaring te geven, met herinneringen en nieuwe perspectieven die mee naar huis genomen kunnen worden. Een voorbeeld hiervan is dat het resort alle gasten bij aankomst een herbruikbare waterfles cadeau geeft. Het kraanwater van Aruba behoort namelijk tot het hoogst gewaardeerde water ter wereld. Dit initiatief voorkomt dat er jaarlijks 290.000 waterflessen voor eenmalig gebruik worden weggegooid. Gasten kunnen deze waterfles mee naar huis nemen als aandenken. Zelfs na de vakantie worden deze waterflessen nog goed gebruikt, zoals te zien is op social media van Bucuti & Tara.
Een vakantie met een groen randje
Of het nu de prijs per nacht is, waar nooit kortingen op gegeven worden, of onverwachte fee’s, elke gast betaalt altijd dezelfde, eerlijke prijs. Ook blijven de waarden op het gebied van duurzaamheid altijd hoog in het vaandel staan, wat zo krachtig is dat de United Nations het "zeer reproduceerbaar en schaalbaar" noemt. Zo kunnen gasten deelnemen aan een maandelijkse beach clean-up, meehelpen bij het nestelen van lederschildpadden of langsgaan met spullen bij een plaatselijk kindertehuis. Daarnaast worden er klimaatvriendelijke gerechten op het menu aangeboden. Bucuti & Tara laat hiermee zien dat ze het allerbeste willen voor hun gasten.
“Bucuti & Tara Beach Resort sluit zich aan bij Regenerative Travel zodat de best practices uitgewisseld kunnen worden met andere accommodaties die lid zijn. Ook kunnen gasten zo een vakantie uitkiezen die gekenmerkt wordt door authenticiteit in dineren, kunst, excursies, design en milieubeheer”, aldus Ewald Biemans, eigenaar/CEO van Bucuti & Tara Beach Resort, Aruba.
De oprichter en CEO van Regenerative Resorts, Michael Phillips, vertelt: "We heten Bucuti & Tara Beach Resort van harte welkom in ons netwerk van unieke accommodaties. De toewijding aan een duurzame wereld en de inzet voor het leveren van uitstekende kwaliteit en service, sluiten perfect aan bij onze missie om de hospitality-wereld meer regeneratief te maken. Samen zullen we positieve verandering brengen en de weg vrijmaken voor een duurzamere toekomst."
Lid worden van het platform Regenerative Travel is een belangrijke stap voor het resort. Een recent onderzoek van Expedia naar duurzaam reizen toont namelijk aan dat 90 procent van de consumenten op zoek is naar duurzame opties en op zoek is naar hotels, vervoer, restaurants en excursies die passen bij hun eigen persoonlijke inzet voor duurzaamheid.
• De keukenmengkraan GROHE SmartControl Dual Spray zorgt voor gemakkelijk én hygiënisch gebruik met één druk op de knop - • De nieuwe sproeiknop maakt het schakelen tussen twee sproeistanden mogelijk voor meer comfort - • Verkrijgbaar in twee kleuren en drie ontwerpen: de cilindervormige GROHE Minta, de organisch gevormde GROHE Essence en de A-vormige GROHE Zedra
Open interieurconcepten - waarin woonruimte, eetkamer en keuken samensmelten tot één ruimte – zijn populairder dan ooit. Een open keuken creëert een gevoel van informaliteit en een gezellige sfeer. Geen wonder dat de keuken het essentiële middelpunt is geworden in moderne huishoudens: hier klopt het hart van het sociale leven met familie en vrienden. De eens puur functionele ruimtes zijn veranderd in een multifunctionele leefruimte voor koken, samenzijn met familie en vrienden, werken en zelfs thuisonderwijsactiviteiten. Dit leidde tot veranderende eisen binnen het keukenontwerp, ook met betrekking tot de keukenkraan, een van de meest gebruikte contactpunten in de keuken. Deze belangrijke speler wordt al eens uit het oog verloren tijdens het ontwerpproces. Dat terwijl een keukenmengkraan, zoals GROHE’s SmartControl Dual Spray, de kookervaring naar een nog hoger niveau kan tillen.
Geavanceerde functies voor meer gemak
Met een strak, gestroomlijnd ontwerp zonder hendels kan je de GROHE SmartControl Dual Spray met één druk op de knop in- en uitschakelen. Dit betekent dat je zelfs je elleboog of pols kunt gebruiken. Ideaal voor momenten waarop je letterlijk handen te kort komt (doordat je bijvoorbeeld een kookpot vast hebt) of je handen gewoon niet schoon zijn : • De waterstroom starten en stoppen doen gebruikers door op de SmartControl-knop te drukken. - • De hoeveelheid water te regelen van een zachte straal (ecostroom) tot een krachtige sproeistraal kan door aan de knop te draaien. - • Om de watertemperatuur aan te passen kunnen gebruikers de knop op de kraan voorzichting naar links of rechts draaien.
Voor nog meer comfort tijdens het koken zijn GROHE SmartControl-kranen ook verkrijgbaar met twee sproeistanden. Door op de sproeiknop te drukken, kan de gebruiker overschakelen naar een douchestraal en weer terug naar de mousseur positie. De uittrekbare uitloop zorgt voor precieze bediening binnen handbereik, terwijl het magnetische docking een gemakkelijke intrekking en veilige plaatsing van de sproeikop garandeert.
"We zijn niet alleen gespecialiseerd in badkameroplossingen, maar zijn ook experts in keukenmengkranen. Het is ons doel als innovators om consumentgerichte en hoogwaardige producten aan te bieden die echte aanwinsten zijn. Met onze nieuwe GROHE SmartControl Dual Spray-keukenmengkraan komen we tegemoet aan de behoeften van onze klanten en brengen we nog meer gemak naar de keuken," aldus Amit Asthana, Product Manager, LIXIL EMENA.
Veelzijdig in kleur en vorm
De grote ontwerpdiversiteit maakt de SmartControl Dual Spray-kraan een hoogtepunt in elke keuken. Consumenten kunnen kiezen uit 2 verschillende afwerkingen uit de GROHE Colors Collection (Chroom en Supersteel) en 3 designs: 1. de cilindervormige GROHE Minta - 2. de organisch gevormde GROHE Essence - 3. de A-vormige GROHE Zedra
And then there was light! Royal Botania verlicht de tuin
» NIEUWE ARMATUREN LUNIZ, FUNGY, MEDUZ EN SEPTEM
Hoewel tijdens de zomermaanden het daglicht wat langer aanhoudt, zorgt een mooi gevormd armatuur in de tuin of op het terras voor een gemoedelijke sfeer tijdens de latere uurtjes. Groot of klein, hangend of staand: de perfecte verlichting zorgt steeds voor een ultiem gevoel van luxe. De nieuwe verlichtingsarmaturen van Royal Botania gaan nog een stap verder en combineren functionaliteit met een betoverend high-end design voor een klare kijk op de achtertuin én elkaar.
Verlichte conversatie
Bij een knus gesprek hoort verlichting om de sfeer te benadrukken. De Luniz-lamp (voorheen het Trilux-model) bestaat uit drie lichtbronnen die in verschillende grootten boven je hoofd en loungeset zweven. De lampenkappen zijn beschikbaar in verschillende stoffen en kleuren voor een exterieur dat perfect aansluit bij de bestaande aankleding. Dat je de voet van het armatuur ook kan personaliseren met diverse keramische uitvoeringen maakt van Luniz een waar statement piece – en het gespreksonderwerp bij uitstek.
Langs het bospad
Royal Botania wil met al haar producten en ontwerpen de fijne lijn tussen design en de natuur bewandelen, en de nieuwe Fungy-lamp is daarvan een geslaagd voorbeeld. Gevormd als een elegante paddenstoel verlicht de grondspot de tuin op een subtiele manier, terwijl een roestbruine kleur als camouflage het armatuur haast volledig doet opgaan in de omgeving. Licht ze al tijdens de schemering op en creëer een sprookjesachtige gloed die de tuin als een magisch bos verlicht.
Abstract licht
Bij het ontwerp van de Meduz-lamp houdt Royal Botania nog even vast aan toverachtig design. De fraai gevormde en volledig glazen stolp omhult de lamp en wordt gedragen door drie sierlijke poten. In combinatie met het rokerige effect in het glas krijgt het armatuur een edgy toets voor een hoogwaardig maar vooral karaktervol exterieur. Zet de lamp aan de buitentafel en speculeer urenlang over zijn vorm en de betekenis ervan, zet ‘m nadien in de woonkamer voor een voortdurende gezelligheid.
Het zevende wonder
Zij die houden van architecturale eenvoud steken ook hun licht op bij Royal Botania. De Septem-lamp heeft een strak design, gelijkend op het getal zeven. De natuurlijke accenten die de outdoorexpert graag verwerkt, zitten nu in het hoogwaardig teakhout waarmee de verlichting wordt afgewerkt. Wanneer je er meerdere gebruikt verlicht je het tuinpad of de oprit op een uiterst stijlvolle manier - ‘To make an entrance’ kreeg nog nooit zo’n unieke betekenis.
Nieuw, nieuwer, nieuwst
Naast nieuwe modellen voegde Royal Botania ook aanpassingen aan de bestaande verlichtingscollecties toe. Een kort overzicht: De populaire Beamy-wandlamp kreeg een geüpdatete versie in verweerd messing voor een hoogwaardigere look. Daarnaast is het vanaf nu ook beschikbaar in een wit of zwart aluminium. De warme sfeer die het originele model bezit, werd behouden. Daarnaast kreeg ook het Q-Bic-grondarmatuur een nieuwe uitvoering: de moderniteit van het ontwerp combineer je voortaan met een antracietgekleurd aluminium. Het klassieke en elegante model van ‘Spotty’ werd ten slotte aangevuld met een nieuwe afwerking in messing. Beschikbaar in twee verschillende hoogtes (40 en 110 centimeter) biedt het voor iedere tuin wat wils.
Het Japanse bedrijf heeft een nieuw duikershorloge onthuld met een Super Titanium Duratect DLC coating, als eerbetoon aan de legendarische Challenge Diver uit 1977.
Een horloge met karakter
Sinds de lancering vorig jaar is de NB602-serie, "Fujitsubo" gedoopt als eerbetoon aan de legendarische 1977 Challenge Diver, geprezen door liefhebbers van duikhorloges.
Deze nieuwe "Black Fujitsubo" editie is geïnspireerd door de duisternis van de diepe zee en heeft een kast en horlogeband van Super Titanium™* (Duratect DLC)**, een materiaal exclusief voor Citizen, dat meer dan vijf keer de krasbestendigheid van een roestvrijstalen kast biedt. Dit duikershorloge is waterbestendig tot 200 meter en voldoet aan de ISO***-normen om fanatieke sporters met een dorst naar avontuur tevreden te stellen.
Nauwkeurigheid van -10 tot +20 seconden per dag
De "Black Fujitsubo", die oorspronkelijk was voorbehouden aan de topmodellen van de CITIZEN-collectie, wordt aangedreven door het 9051 automatische uurwerk. Dit in-house uurwerk is nauwkeurig tot op -10 tot +20 seconden per dag en heeft een gangreserve van 42 uur. Het maakt gebruik van antimagnetische materialen voor de balansveer en de omringende componenten, waardoor het zelfs blijft presteren als het op 1 centimeter afstand wordt geplaatst van een apparaat dat een magnetisch veld van 16.000 A/m afgeeft.
Geïnspireerd door een historisch model
Het verhaal begint in 1983, toen een duiker een Challenge Diver vond op het strand van Long Reef in Australië. Hoewel het horloge bedekt was met zeepokken na zijn lange verblijf in de Stille Oceaan, werkte het nog steeds. Het werd daarom "Fujitsubo" gedoopt, een knipoog naar de "zeepokken" waarmee het bedekt was op het moment van de ontdekking, en werd geschonken aan het Citizen Museum in Tokio.
Beschikbaar vanaf juli 2023 voor een prijs van €995.
Zes redenen om dit najaar te cruisen met MSC Meraviglia voor de ultieme trip naar New England en Canada. Het najaarsprogramma van MSC Cruises biedt verbluffende routes voor de oostkust van Noord-Amerika en tot in Canada, en biedt gasten een unieke cruise-ervaring aan boord van MSC Meraviglia. Gasten kunnen in september en oktober 2023 genieten van een onvergetelijke reis met cruises van 10 of 11 nachten vanuit New York naar New England en Canada.
New England en Canada staan bekend om hun ongelofelijke landschappen en de herfst is zeker de beste tijd voor een bezoek om de prachtige wisseling van de seizoenen mee te maken. Of het nu gaat om het bezoeken van wereldberoemde historische locaties, het bewonderen van de ongelooflijke landschappen en spectaculaire levendige kleuren van de herfstbladeren of het proeven van de beroemde overheerlijke keukens van de oostkust - deze unieke routes aan boord van MSC Meraviglia bieden voor elk wat wils.
Terwijl ze de Oost-Atlantische kust bevaren, kunnen gasten optimaal genieten van MSC Meraviglia's scala aan uitzonderlijke voorzieningen en rijke en gevarieerde ervaringen aan boord, waaronder het brede scala aan gastronomische eetgelegenheden, entertainment van wereldklasse, bekroonde faciliteiten voor gezinnen en kinderen van alle leeftijden, luxe spa en wellness en dat alles terwijl ze ontspannen in comfortabele accommodaties die aan alle behoeften voldoen. MSC Meraviglia heeft het hele jaar door een thuishaven in New York en zal ook selecte cruises naar New England en Canada aanbieden in april, mei, augustus en de herfst van 2024.
De highlights van de herfstroute van MSC Meraviglia zijn onder andere:
GENIET VAN THE BIG APPLE : MSC Meraviglia vertrekt vanuit New York City en biedt gasten de kans om de stad te bezoeken die nooit slaapt, vol onvergetelijke ervaringen. Van het bekijken van de iconische Empire State Building en het Vrijheidsbeeld, het bewonderen van de duizelingwekkende wolkenkrabbers van Manhattan, verdwalen in de levendige wijken van de stad, het bezoeken van musea van wereldklasse tot een ontspannen wandeling in Central Park om getuige te zijn van de majestueuze herfstbladeren, deze prachtige stad is elk moment van het jaar een topbestemming.
ERVAAR DE ELEGANTIE & CHARME VAN NEW PORT : New Port, gelegen aan de zuidkust van Rhode Island, is een charmant stadje aan het water dat bekend staat om zijn prachtige architectuur, historische herenhuizen uit de Gilded Age en prachtige schilderachtige uitzichten op de kust. De stad biedt een verscheidenheid aan attracties om te verkennen, die zorgen voor onvergetelijke ervaringen, waaronder de historische Cliff Walk met een wandelpad langs de prachtige rotsachtige kustlijn, de iconische Newport Mansions, enkele van de meest indrukwekkende herenhuizen, ooit de thuisbasis van Amerika's rijkste vooraanstaande families en het historische Fort Adams State Park met een prachtig uitzicht op New Port Harbor en Narragansett Bay.
DOOR DE GESCHIEDENIS VAN AMERIKA OP DE HISTORISCHE LOCATIES VAN BOSTON : Verken Boston, de hoofdstad van Massachusetts - een moderne en dynamische stad vol rijke cultuur en geschiedenis. Of je nu de hypermoderne architectuur van de stad bekijkt of een wandeling maakt over Boston's beroemde Freedom Trail, omzoomd met historische bezienswaardigheden zoals Boston Common, het oudste openbare park in de Verenigde Staten, er is een overvloed aan bezienswaardigheden te ontdekken. Sportliefhebbers kunnen een bezoek brengen aan het historische Fenway Park, het oudste en meest legendarische stadion in de Major League Baseball en de thuishaven van de Red Sox.
ONTDEK DE NATUURLIJKE SCHOONHEID VAN NOVA SCOTIA : Nova Scotia, Canada, bekend om zijn charmante vissersdorpjes, prachtige stranden en boeiende kustlijnen, is de perfecte bestemming om een voorproefje van de natuurlijke schoonheid van Canada te ervaren. Niet te missen op de MSC Meraviglia route is Halifax, de badplaats hoofdstad van Nova Scotia, bekend om zijn lange maritieme erfgoed. Gasten kunnen genieten van een wandeling op een van 's werelds langste ononderbroken promenades aan het water vol met fantastische restaurants en een scala aan culturele attracties, een bezoek brengen aan de indrukwekkende historische bezienswaardigheden van de stad, waaronder de citadel op een heuvel die dateert uit de 18e eeuw of ga naar het zuidwesten van de stad naar het kleine vissersdorpje Peggy's Cove, bekend om zijn pittoreske rood-witte Peggy Cove Lighthouse, een van de meest iconische en populaire sites die worden bezocht in Nova Scotia.
BEZOEK DE GEWELDIGE NATUUR VAN NEW BRUNSWICK : New Brunswick, de prachtige maritieme provincie in Canada, is deze herfst een must voor buitenavonturen met zijn opvallende kustlijn en weelderige bossen, maar ook met zijn verschillende wilde dieren, waaronder elanden, walvissen en zeehonden. Gasten kunnen de charmante en historische havenstad Saint John verkennen, gelegen in de Bay of Fundy, met een scala aan attracties voor toeristen en natuurliefhebbers. Of het nu gaat om het bewonderen van de mooie historische straten, een wandeling of fietstocht maken over de prachtige natuurpaden van Rockwood Park of getuige zijn van het ongelooflijke uitzicht op de Bay of Fundy, waar enkele van de hoogste getijden ter wereld voorkomen, er is een keur aan attracties die aan ieders voorkeur voldoen.
ONTDEK HET BESTE VAN DE CULTURELE ATTRACTIES VAN PORTLAND : De schilderachtige stad Portland, Maine, biedt een schat aan culturele bezienswaardigheden en een prachtig uitzicht op de Atlantische kust. Reizigers kunnen de betoverende vuurtorens, historische architectuur en gevarieerde buitenactiviteiten in de adembenemende natuur van de stad verkennen en enkele van de meest verse zeevruchten van het land proeven. Enkele van de topattracties van de stad zijn het Old Port District, waar gasten een ontspannen wandeling kunnen maken door de geplaveide straten vol historische gebouwen, boetiekjes en uitstekende restaurants en bars om te ontdekken. Kunstliefhebbers moeten zeker even stoppen bij het Portland Museum of Art met een indrukwekkende collectie kunstwerken van lokale en wereldberoemde kunstenaars van over de hele wereld. Neem zeker de tijd om het plaatselijke bier te proeven en de wereldberoemde Maine kreeft te proberen.
Frank Van den Steen, Country Manager Benelux MSC Cruises licht verder toe : “New York is de derde thuishaven in de VS van MSC Cruises, dat voor het eerst het hele jaar door tochten zal aanbieden vanuit deze populaire Amerikaanse bestemming. Dit versterkt de aanwezigheid van MSC Cruises op de Noord-Amerikaanse markt nog verder en maakt deel uit van het streven van de cruisemaatschappij om meer inschepingshavens in de VS aan te bieden naast de rijke verscheidenheid aan schepen en cruises die vanuit Port Miami en Port Canaveral/Orlando in Florida vertrekken. De mix van routes die MSC Meraviglia vaart, variërend van 6 tot 11 nachten, is strategisch ontworpen om te profiteren van de geografische flexibiliteit van New York. Zo kunnen gasten genieten van de zon in de Caraïben tijdens het lente- en winterseizoen, naar Bermuda gaan in het zomerseizoen of naar het noorden trekken om in de herfst de natuurlijke schoonheid van Canada te aanschouwen”.
Ga je mee op ontdekkingsreis? Deze zomer duikt Trixie met al jouw favoriete dierenvriendjes de natuur in, en iedereen mag mee! De dolle beestenbende van Trixie zorgt ervoor dat jouw peuter of kleuter op elk avontuur voldoende drinkt. Jouw favoriet dierenvriendje is de ideale metgezel om de natuur in te trekken. Bovendien met respect voor de natuur, want zowel de drinkflessen als de rugzakken worden gemaakt van duurzame materialen. Waar wacht je nog op? Vul je drinkfles met verfrissend water en stop hem in je rugzak: het avontuur kan beginnen!
Waterspel
Na een fijne trektocht, houden we even halt bij een frisse poel. Mrs. Elephant en Mrs. Rabbit nemen hier de tijd om samen af te koelen met een flinke slok water. De drinkflessen van Trixie worden vervaardigd uit roestvrij staal. Ieder model is licht, bestand tegen beschadigingen en laat geen schadelijke stoffen vrij in het water. Bovendien heeft de Trixie drinkfles een handige drinktuit van hoge kwaliteit. Hoera! Geen lekkende drinkfles in de rugzak. Opnieuw bijgevuld? Let’s go.
Een rugzak vol fantastische avonturen
Na een spannende reis en het eindeloos klimmen, springen en spelen, zetten we onze rugzak weer in de kast. Zonder vlek of scheur, want de beestige rugzakken van Trixie zijn gemaakt van hoogwaardig katoen wat hen een uitzonderlijke kwaliteit geeft. Bovendien switcht Trixie momenteel naar 100% gerecycleerd katoen en daarnaast worden de rugzakken ook afgewerkt met een beschermende coating voor een moeiteloos onderhoudsgemak. Dankzij deze waterafstotende beschermlaag druppelt ook regen er mooi van af. De rugzakken van Trixie gaan kortom jarenlang mee en vangen de fantasie en alle herinneringen van je peuter of kleuter op.
Kinderen hebben van jongs af aan een oneindige fantasie die ze ongestoord gebruiken om de wereld rondom te ontdekken. Geïnspireerd op deze unieke en grenzeloze verbeeldingskracht brengt het Belgische Trixie een uitgebreid assortiment aan producten die kinderen van baby tot en met de kleuterschool vergezelt op hun creatieve avonturen. Van tijdloos en warm kinderkamertextiel tot vrolijke back-to-school essentials, van speelgoed voor urenlang plezier tot heerlijk eetgerei. Bij Trixie streven ze ernaar om vreugde, functionaliteit en verbeelding in het leven van alle kinderen te brengen. Een diep respect voor de planeet is daarbij essentieel, want de toekomstige planeet is het speelveld voor de volgende generatie kinderen. Dankzij een holistische aanpak staat Trixie garant voor duurzame en kwalitatieve producten, die zowel kinderen als ouders zullen aanspreken. www.trixie-baby.com
Eerste editie van de Arkea Ultim Challenge - Brest
Met minder dan acht maanden te gaan voor de start van de ARKEA ULTIM CHALLENGE - Brest, was 21 juni een belangrijke mijlpaal. Het was toen, 200 dagen voor het geplande vertrek op 7 januari 2024 van de eerste solozeilrace rond de wereld speciaal voor de Ultim 32/23-klasse, dat het evenement de Zwitserse horlogemakers Alpina verwelkomde als officiële timekeepers. Om de symbolische datum te markeren, werd een aftelklok geïnstalleerd in de Ateliers des Capucins in Brest op de Place des Machines, het toekomstige zenuwcentrum van dit epische avontuur.
De voorbereidingen vinden al buiten de schijnwerpers plaats: na de traditionele winterperiode op de scheepswerven hebben de schippers van de Ultim 32/23 en hun teams de afgelopen weken allemaal gezeild en meerdere proefvaarten uitgevoerd met aanpassingen, optimalisaties en technische tests. Ze hebben allemaal hetzelfde doel: de ARKEA ULTIM CHALLENGE - Brest winnen. Voor de allereerste keer zal deze zeilrace rond de wereld schippers tegen elkaar laten strijden aan boord van enorme trimarans boordevol technologie en innovatie.
Alpina: durf, avontuur en innovatie
De race start op 7 januari 2024 in Brest - 200 dagen na 21 juni. Dit was een bijzonder belangrijke datum voor de teams, de organisatoren (OC Sport Pen Duick), de titelsponsor (Arkea) en de hoofdsponsors (de districts- en gemeentebesturen van Brest, de regio Bretagne en het provinciebestuur van Finistère), omdat de Zwitserse horlogemaker Alpina hen vergezelde op dit ongekende avontuur. Alpina, dat in 2023 zijn 140e verjaardag viert, is altijd geïnspireerd geweest door een geest van avontuur en een gevoel voor innovatie. Het bedrijf vond het concept van het sporthorloge uit: een uurwerk dat onder alle omstandigheden uitzonderlijke betrouwbaarheid kon bieden.
Vanaf het begin heeft het Maison zich laten inspireren door de wereld van het bergbeklimmen om extreme uitdagingen aan te gaan en zijn dapperheid te belichamen. Daarbij heeft het robuuste partnerschappen opgebouwd met degenen die de hoogte in willen, zoals blijkt uit de toewijding als officiële horlogeleverancier van de Franse Ski Federatie. Dit jaar biedt Alpina sensatiezoekers overal nieuwe toevoegingen aan de Extreme-lijn, klaar om alle soorten omgevingen te trotseren.
Een uitdaging over de oceanen
Alpina deelt al sinds de jaren 60 de waarden van de maritieme wereld door het creëren van het Seastrong 10 duikhorloge (waterbestendig tot 200 meter) en de Yachttimer-serie voor liefhebbers van plezierjachten en zeilen. Met het verstrijken van de tijd heeft Alpina nauwe relaties opgebouwd met de moedigste ontdekkingsreizigers in de meest veeleisende omgevingen. Nu maakt het merk zich op voor de wereld van de jachtraces, door de oceanen te bevaren met de ARKEA ULTIM CHALLENGE - Brest.
Het merk is er trots op de meest extreme menselijke en technologische prestaties in de jachtracerij te ondersteunen in haar hoedanigheid als Officiële Tijdwaarnemer. Vastberadenheid, uitmuntendheid en discipline zijn allemaal belangrijke kenmerken van dit avontuur - en van Alpina, vanaf het begin.
Om de mijlpaal van 200 dagen voor de start van de race te vieren, hebben ARKEA ULTIM CHALLENGE - Brest en Alpina een fysiek aftelklokscherm geïnstalleerd in de Ateliers des Capucins in Brest. De locatie is zorgvuldig gekozen: het wordt een van de zenuwcentra voor alle belanghebbenden in de aanloop naar de grote dag.
Wat ze zeiden:
Joseph Bizard, Managing Director, OC Sport Pen Duick: "Er zijn veel belangrijke data in deze oceaanzeilrace en 21 juni is er daar één van. Over 200 dagen gaan gerenommeerde schippers en topteams een historische uitdaging aan die de menselijke verbeelding al lang te boven gaat. We zijn blij dat we kunnen rekenen op de krachtige steun van onze partners in dit avontuur, en verheugd om Alpina als een van hen te verwelkomen. De fabrikant heeft altijd vooropgelopen bij sportieve uitdagingen en wordt vandaag de officiële timekeeper voor de ARKEA ULTIM CHALLENGE - Brest. Nu is het aftellen echt begonnen!"
Yasmina Pedrini, hoofd communicatie van Alpina: "Alpina is er trots op om de krachten te bundelen met de ARKEA ULTIM CHALLENGE - Brest. Al sinds de oprichting in 1883 draait het ethos van onze fabriek om het verkennen van de natuur. Deze reis over zee vraagt om vastberadenheid, betrokkenheid en discipline van de deelnemers. Alpina houdt vast aan deze waarden, zoals blijkt uit het team van bergbeklimmers, atleten en ambassadeurs van ons merk. Ons engagement is voor de lange termijn, loopt tot 2025 en omvat de volgende zeilrace Route du Rhum-Destination Guadeloupe, die de grootste oceaanvloot van jachten van alle klassen samenbrengt die ooit dezelfde startlijn passeerde."
Range Rover baat tijdens de zomermaanden een pop-upstore uit op het Albertplein in Knokke-Heist. Het bekende plein kreeg een heuse facelift en werd feestelijk omgedoopt tot Place M'as-tu vu. De voertuigenbouwer wil de bezoekers van de pop-upstore een zo comfortabel mogelijke ervaring bieden en vroeg aan Marie's Corner om de loungeruimte in te richten.
De Belgische specialist van de tailor made zitbank werkte daarvoor samen met de lokale verdeler Serendipity Store. Het uitgangspunt? Een sfeer creëren in lijn van het verwachte niveau. De artisanale meubelbouwer koos voor witte zitbanken Urbana met stof uit kuleerbreisel, Perry armstoelen, Alvin poefs en Casper krukken. Het resultaat is een coherent geheel dat aangevuld wordt door opvallende lage tafels uit Mortex.
De pop-upstore van Range Rover blijft nog open tot 8 oktober 2023 en sluit tegelijkertijd af met Zoute Rally.
Marie's Corner staat onder de leiding van Philippe Vanhemelen en Serge Silber en is uitgegroeid tot een referentiespeler in de sector van de zitbanken. Het Belgische huis is internationaal actief en is populair dankzij de flexibele manier van werken en het vermogen om Europese stijlen een eigen identiteit te geven. Het gamma bestaat uit meer dan 150 onuitgegeven en personaliseerbare modellen
Een feest van kleur, transparantie en mechanische bekwaamheid
Only Watch, de tweejaarlijkse veiling van eenmalige luxe horloges, keert terug in 2023 en belooft groter en beter dan ooit te worden. Maurice Lacroix is al lange tijd supporter van het goede doel en keert dit jaar terug met een opmerkelijke creatie in een saffierkristallen kast. Het model omvat een oogverblindende reeks tinten en is voorzien van een met de hand opgewonden manufactuur uurwerk.
Maurice Lacroix, het horlogemerk uit de Jura, staat alom bekend om zijn urban-thema-uurwerken met een hoge toegevoegde waarde. Maar ondanks het grote commerciële succes, vooral met het populaire AIKON-model, blijft het Zwitserse bedrijf zich ook inzetten om iets terug te geven aan de maatschappij.
In 2009 deed Maurice Lacroix voor het eerst mee aan Only Watch en sindsdien is het bedrijf dat blijven doen. Het tweejaarlijkse liefdadigheidsevenement zamelt geld in voor onderzoek naar Duchenne spierdystrofie. Met verschillende merken die deelnemen en elk een uniek horloge maken, is het populaire platform een bron van creativiteit gebleken. Only Watch is zelfs een soort laboratorium geworden waar nieuwe materialen en technieken voor het eerst worden getoond, soms voordat ze uiteindelijk op de markt worden gebracht.
Only Watch heeft een reputatie verworven als het gaat om het tonen van de talenten van de meest bekwame ambachtslieden, ontwerpers en vakmensen, met als hoogtepunt dat de veiling legioenen horofielen aantrekt, die allemaal op zoek zijn naar een buitengewoon uurwerk.
In de loop der jaren heeft Maurice Lacroix een aantal uitstekende horloges gemaakt en dit jaar belooft geen uitzondering te worden. De Maurice Lacroix Only Watch 2023 wordt gepresenteerd in een 43mm saffieren kast, een primeur voor het Maison. Het gebruik van het heldere materiaal strekt zich uit tot de lunette en de kroon. Het maken van een saffierkristallen kast neemt veel tijd in beslag en vereist vele uren polijsten. Naast zijn kleurloze zuiverheid is saffier ongelooflijk hard. Het meet 9 op de schaal van Mohs, alleen overtroffen door diamant die een hardheid van 10 heeft.
Gebruikmakend van de doorzichtige eigenschappen van saffier, heeft Maurice Lacroix dit liefdadigheidshorloge uitgerust met een skeletbeweging, het met de hand opgewonden Manufacture Calibre ML330, dat een subliem zicht biedt van voor naar achter. Het resulterende ontwerp stelt de drager in staat om tal van componenten te zien, die normaal gesproken uit het zicht worden gehouden, pulseren met leven.
Het gedurfde gebruik van kleur is een terugkerend thema van Only Watch en dit jaar vormt daarop geen uitzondering. Geïnspireerd door het werk van de wereldberoemde kunstenaar Victor Vasarely, heeft de liefdadigheidsinstelling de deelnemende merken altijd aangemoedigd om bepaalde tinten te omarmen. Dit jaar worden blauw-, rood-, oranje- en groentinten naast elkaar gezet om een levendig regenboogthema te creëren waarnaar wordt verwezen op de uurplaat.
De uren en minuten worden uit het midden gepresenteerd op een antracietkleurige wijzerplaat met een zonnestraalmotief. De Maurice Lacroix naam en M-logo zitten naast twaalf indexen, allemaal doordrenkt met Super-LumiNova, elk gepresenteerd in een andere tint, nogmaals, onderschrijven van de regenboog-thema. Een kleine secondewijzer bevindt zich onder de eerdergenoemde wijzerplaat en speelt prachtig met het perspectief, wat de visuele allure van het model vergroot.
Zoals eerder vermeld, een opvallend kenmerk van de Maurice Lacroix Only Watch 2023 uurwerk is dat het een overvloed aan onderdelen die samenwerken onthult. In feite is het deze verzameling van onderdelen die samenkomen dat dient als metafoor voor de horloge-industrie die zich verenigt om een goed doel te helpen, de 10e editie van Only Watch.
Het Deense denim label JACK & JONES trapt de zomervakantie af met de opening van twee nieuwe winkels in Couillet en Blankenberge. Met de toevoeging van deze nieuwe winkels staat de teller intussen op 36 JACK & JONES-winkels in België. In beide winkels zal ook de steeds populairdere JACK & JONES JUNIOR-collectie verkrijgbaar zijn.
Sinds 1990 biedt JACK & JONES alles wat de modebewuste man vandaag nodig heeft: everyday basics, kwalitatieve denim en trendy musthave stijlen. Ook maatpakken, athleisure wear, schoenen en accessoires maken deel uit van het assortiment. Kortom, JACK & JONES has got your back: met zijn uitgebreide aanbod kan het merk elk type man kleden voor elk moment van de dag. Inmiddels is JACK & JONES één van de grootste producenten van herenkleding ter wereld en ook in België is het merk enorm populair. Ook de JACK & JONES JUNIOR-collectie voor jongens van 8 tot 16 jaar slaat enorm aan. Reden genoeg om verder uit te breiden.
“Met de opening van twee nieuwe winkels in Couillet en Blankenberge zetten we onze expansie bij JACK & JONES onverminderd door. De winkel in Couillet Bellefleur wordt onze 4de winkel in de regio in en rond Charleroi en de eerste op een retailpark in Wallonië. We zien dan ook groeipotentieel voor JACK & JONES in dergelijke commerciële centra, de komende 3 jaar mikken we op een 10-tal nieuwe vestigingen. JACK & JONES Blankenberge wordt onze 2de winkel aan de kust, na Oostende.”, vertelt David Van Gansbeke, Country Retail Manager van JACK & JONES.
Donderdag 6 juli opende JACK & JONES een nieuwe winkel op de site van het retailpark ‘Bellefleur’ in Couillet. Vanaf donderdag 13 juli is iedereen welkom in de nieuwe JACK & JONES-winkel te Blankenberge. Met zijn ligging in de befaamde winkelstraat, de Kerkstraat, is de winkel ongetwijfeld een niet te missen stop tijdens een dagje shoppen.
JACK & JONES maakt deel uit van het Deense familiebedrijf en modehuis BESTSELLER en is sinds 1990 hét denim merk voor mannen. Met meer dan 30 jaar ervaring is het merk de jeansspecialist bij uitstek. JACK & JONES streeft ernaar om denim en fashionwear voor mannen te creëren met een focus op innovatie, design, kwaliteit en trends. Naast denim biedt JACK & JONES ook urban sportswear, casual klassiekers en mooie pakken. Met onze verschillende lifestyles (ESSENTIALS, ORIGINALS, CORE, PREMIUM, JEANS INTELLIGENCE, PANTS STUDIO, FOOTWEAR en ACCESSORIES) kan het merk elke man kleden voor elk moment van de dag. Meer info: www.jackjones.com en www.bestseller.com
De AIKON Automatic Limited Summer Edition ruilt het stadsleven in voor vakantiegevoelens, maar blijft trouw aan de stedelijke designtaal van het klassieke model. Geïnspireerd door Calypso, het iconische model van het merk uit de jaren 90, is de AIKON enorm populair gebleken. De komst van deze nieuwste AIKON-modellen belooft het succesverhaal voort te zetten. Verkrijgbaar in drie maten en aangeboden in verschillende zomerse wijzerplaatopties met bijpassende rubberen bandjes, verleidt Maurice Lacroix stijlvolle individuen om dit jaar te sporten met een nieuwe look op het strand.
De AIKON werd in 2016 gelanceerd en is synoniem geworden met stedelijke stijl. Met zijn ronde lunette met zes prominente armen en geïntegreerde armband past dit iconische horloge bij de grote boulevards van 's werelds grootste metropolen. Maar zelfs stadsbewoners houden ervan om af en toe naar het strand te gaan en zich te koesteren in de zomerzon.
Maurice Lacroix herziet de AIKON Automatic, een klassiek model dat voor het eerst werd uitgebracht in 2018, door een leuk palet van op de zomer geïnspireerde tinten te omarmen. Elke referentie is voorzien van een Clous de Paris wijzerplaatmotief, gepresenteerd in een matte uitvoering. Deze afwerking tempert op subtiele wijze de uitbundigheid van de zomerse wijzerplaatkleuren en zorgt voor een uiterst elegante uitstraling.
De Limited Summer Editions van dit seizoen zijn verkrijgbaar in drie kastmaten, elk met hun eigen unieke kenmerken. De 35mm kast is verkrijgbaar met een Ballerina Pink wijzerplaat, een kleur die doet denken aan de nachtelijke hemel vlak voordat de zon ondergaat. Als alternatief kunnen dragers kiezen voor een wijzerplaat in Tanager Turquoise, een kleur die doet denken aan ondiep oceaanwater. Beide modellen maken gebruik van een combinatie van batons en met diamanten bezette indexen om de uren aan te geven.
De 39mm Limited Summer Edition heeft een universele aantrekkingskracht en is geschikt voor zowel mannelijke als vrouwelijke polsen. Ballerina Pink of Tanager Turquoise geven het model opnieuw een dosis zonovergoten charme en jeugdige vitaliteit. Maurice Lacroix toegewijden zullen de aantrekkelijke designtaal van de AIKON herkennen en waarderen de legendarische ergonomische kracht van het model, eigenschappen die hebben bijgedragen aan zijn opmerkelijke succes.
Het hoogtepunt van de Limited Summer Edition reeks van modellen zijn twee vrolijke referenties gehuisvest in 42mm stalen kasten. De Tanager Turquoise wijzerplaat maakt opnieuw zijn opwachting, maar deze keer wordt hij vergezeld door een pittige Orange Soda wijzerplaat. Deze laatste tint weerspiegelt de toon van de middagzon en vertoont een energiek karakter dat onverminderd blijft, zelfs als er wolken verschijnen. Net als alle Limited Summer Edition-modellen geeft de Orange Soda wijzerplaat de uren, minuten, seconden en datum aan, maar er wordt afgezien van zilveren accenten ten gunste van zwarte tinten, een subtiel detail dat de samenhang vergroot.
Bijpassende FKM rubberen banden herhalen de levendige wijzerplaten van deze Limited Summer Edition modellen. Verfijnd en helder, elke combinatie van horloge en band zal gegarandeerd de verlangens van de meest modieuze strandbewoner bevredigen. In tegenstelling tot gewoon rubber biedt FKM rubber superieure flexibiliteit, wat het draagcomfort verhoogt. Bovendien is FKM-rubber slijtvaster en de kleur vervaagt minder snel. Elke rubberen band is voorzien van het 'M'-logo van het bedrijf.
Naast de FKM rubberen band worden alle Limited Summer Edition modellen geleverd met een 5-rijige roestvrijstalen armband. Zoals bij alle AIKON horloges, zijn deze modellen voorzien van het Easy Strap Exchange System van het merk, een eenvoudige, gebruiksvriendelijke manier om de band te verwisselen voor de armband zonder gereedschap.
In overeenstemming met andere Maurice Lacroix horloges, maken de AIKON Automatic Limited Summer Edition modellen gebruik van de indrukwekkende horloge-expertise van het Zwitserse merk en leveren ze een hoge gepercipieerde waarde. Elke referentie is beperkt tot 888 stuks en zal dit seizoen de meest stijlvolle polsen sieren.
Groen is al enkele jaren een hit en mag ook dit seizoen niet ontbreken in jouw kleerkast. Ook Caroline Biss heeft deze memo luid en duidelijk begrepen en ontwierp een collectie vol groentinten. Combineer het met neutrale items voor een ingetogen look of ga all-in met een monochrome outfit; de mogelijkheden zijn eindeloos. Eén ding is zeker- deze trend voegt een flinke dosis pit toe aan jouw garderobe.
Een vleugje groen
Geef je look een boost met een tikkeltje groen. De SS23 collectie van Caroline Biss barst van de trendy items die zorgen voor een dynamische en doch verfijnde look. Van krachtige statements tot subtielere accenten, deze must-haves doen jou stralen als nooit tevoren!
Go green or go home
In 2023 geldt: go bold or go home! Dompel je volledig onder in groen en straal positieve vibes uit, waar je ook gaat. Groene bloesjes en broeken in stoffen zoals zijde, of gehaakte topjes zorgen voor wat extra dimensie. Combineer met neutrale accessoires zoals een ketting of elegante hakken om het kleurenpallet wat op te breken, en you're good to go!
Kleurenexplosie
Wil je graag experimenteren met verschillende kleuren? Dan is het combineren van groen met opvallende kleuren zoals felroze of blauw een echte aanrader! Laat je inspireren door de kleurenexplosie die de SS23 collectie van Caroline Biss te bieden heeft.
Wanneer Bell & Ross en Alpine hun krachten bundelen, is dat evenzeer een ontmoeting van waarden als een bewijs van technisch partnerschap. "Wat de twee entiteiten samenbrengt is dezelfde passie voor precisiemechanica en hoge prestaties. Via dit prestigieuze partnerschap zet Bell & Ross zijn zoektocht naar uitmuntendheid en innovatie voort", zegt Carlos-A Rosillo, CEO en medeoprichter van Bell & Ross.
"Als het gaat om onze samenwerking met Bell & Ross, is onze filosofie er een van stijl en prestaties. We werken in een omgeving met hoge druk waar precisie en prestaties essentieel zijn om resultaten te leveren. Het dragen van een Bell & Ross horloge is niet alleen een constante herinnering aan onze doelen, maar ook een integraal onderdeel van hoe we deze doelen bereiken: door precisie, punctualiteit en betrouwbaarheid", zegt David Gendry, VP Sponsoring, Partnerships en Communications bij Alpine.
Deze stijging in kracht wordt mogelijk gemaakt door de talenten van coureurs Pierre Gasly en Esteban Ocon, die nu allebei een BR 05 Chrono dragen, elk gegraveerd met hun naam en nummer. "Dit jaar maakt de BR 05 Chrono A523 de serie Alpine-uurwerken compleet, waarbij de kleurcode subtiel wordt overgenomen en tegelijkertijd perfect wordt voldaan aan de behoeften van de coureurs van het team. Maar naast stijl en kleuren ontwerpen we vooral een instrument dat in dienst staat van de coureur: altijd een bondgenoot", legt Bruno Belamich uit. Over teamgeest gesproken!
EERSTE F1 SEIZOEN MET ALPINE VOOR DE BR 05 CHRONO
De BR 05 Chrono maakt dit seizoen zijn competitiedebuut, in de kleuren van Alpine. "Voor de eerste keer presenteert Bell & Ross een BR05 in de kleuren van F1 en onze partner team Alpine, als aanvulling op onze bestaande modellen. De keuze van het chronograaf uurwerk voldoet aan de behoeften van Team Alpine, die natuurlijk snelheid en sportieve prestaties meten. Bell & Ross brengt de Alpine-identiteit over in elk van haar ontwerpen door middel van de kleurcode en het logo", zegt Bruno Belamich, creatief directeur en medeoprichter van Bell & Ross.
Versierd met de Franse vlag, compleet met het teamblauw en met het Alpine-logo als tegengewicht voor de chronograafwijzer, richt de fijn gegradueerde zwarte wijzerplaat met twee tellers zich op leesbaarheid en functionaliteit onder alle omstandigheden - of het nu gaat om een diner in de stad of een professionele vergadering in de Grand Prix-paddocks.
SPORT CHIC
De chronograaf versie van de nieuwe eigentijdse urban collectie van Bell & Ross, in al zijn Alpine brutaliteit, bevestigt zijn dubbele aard: zowel sportief als chique. Het ontwerp behoudt zijn elegante proporties, met een 42mm diameter kast die de cirkel vierkant blijft maken. Verfijnde afwerkingen wisselen gepolijste en gesatineerde oppervlakken af, waardoor een subtiele verspreiding van licht ontstaat. Het horloge kan gedragen worden met de stalen armband met flexibele, comfortabele schakels, of met de zwarte leren band. De BR 05 Chrono A523 is waterbestendig tot 100 meter. Dit horloge is bedoeld voor veeleisende kenners en is verkrijgbaar in een gelimiteerde oplage van 500 stuks.
UITMUNTENDE PRESTATIES
Met meer dan 950 pk voor een gewicht van 796 kg en een bereik van 355 km per uur staat de eenzits Alpine 523 in dienst van de ambities van het BWT Alpine F1 Team. "In de zoektocht naar het summum van mechanische prestaties streven de ingenieurs van beide Maisons naar een maximale lichtheid met een optimaal uithoudingsvermogen, waarbij ze gebruikmaken van de modernste technieken en avant-gardistische materialen. Beide partners behouden een ambachtelijke aanpak: net als de Alpine raceauto's worden Bell & Ross uurwerken nog steeds grotendeels met de hand geassembleerd", benadrukt Carlos Rosillo.
In navolging van deze zoektocht naar efficiëntie, heeft Bell & Ross zijn BR 05 Chrono A523 uitgerust met een veerkrachtig uurwerk, het zelfopwindende mechanische BR-CAL 326 kaliber met uren, minuten, kleine secondewijzer op 9 uur en datumfuncties.
Tiny living is a big thing. Steeds meer wonen we op een kleinere en compactere manier, en dat vergt de nodige organisatie en structuur. Ook in onze badkamer, waar een beperktere ruimte en inrichting net zo mooi en functioneel kunnen zijn. Het is vooral een kwestie van slim indelen en kiezen voor ruimtebesparende oplossingen die je slanke badkamer transformeren tot een oase van georganiseerde rust – dankzij X²O Badkamers bovendien in stijl. Laat je inspireren door vier eenvoudige tips.
Zonder opstapje
Hoewel het nemen van een heerlijk bubbelbad het toppunt van ontspanning kan zijn, heeft het vaak geen plek in de tiny bathroom. Een inloopdouche is een perfect alternatief voor hetzelfde gelukzalige gevoel van wellness, zonder in te boeten op de beschikbare ruimte. Dankzij een strakke, moderne afwerking met een minimalistische noot creëer je makkelijk meer visuele diepte en ruimte – zeker wanneer je het combineert met een glazen douchewand. Is je ruimte beperkt maar wil je toch de luxe van een inloopdouche ervaren? De Balmani Move Slide met uitschuifbare glaspanelen maakt je badkamerdroom waar.
Extra-extra-extra-large
Een dubbele wastafel neemt meteen heel wat plek in, zeker in een badkamer met een kleine oppervlakte. Kies daarom voor een zwevend model; door de grond zo veel mogelijk vrij te houden behoud je een breed ruimtelijk gevoel. Wanneer je bovendien door plaatsgebrek geen extra opbergkast kan plaatsen, probeer dan zo veel mogelijk de wanden te benutten. Van een betegelde spatwand achter de wastafel tot handdoekhouders of -haakjes ernaast – de ruimte rondom de wastafel maak je best zo groot en multifunctioneel mogelijk.
Klein maar groot
Wanneer de beschikbare ruimte beperkt is, zijn de opslagmogelijkheden dat ook. Slimme meubels met diverse opbergfaciliteiten zijn in de mini-badkamer daarom een absolute must. Wat dacht je bijvoorbeeld van een zwevende spiegel met geïntegreerde opbergnis? Verzorgingsproducten heb je zo binnen handbereik en je hoeft je niet te verplaatsen om even in de spiegel te kijken. Of misschien heb je liever meer structuur en ruimte in je wastafelmeubel? X²O tipt modellen met diepe schuiven en inliggende lades, zoals de Balmani Forma. Gebruik tenslotte extra organizers – denk aan de Balmani Tray-wandplankjes – om de beschikbare ruimte te optimaliseren.
De hoogte in
Naast het toepassen van praktische zaken, bestaan er ook heel wat optische tips en tricks die de badkamer ruimer doen aanvoelen. Zo kies je er best voor om vooral lichtere tinten te gebruiken, en houd je het kleurverschil tussen de muren en de vloer zo minimaal mogelijk. Je badkamer blijft zo één organisch en samenhangend geheel. Daarnaast werk je steeds de hoogte in, en kies je vooral voor verticale lijnen door het interieur heen. Een smal, zwevend badkamermeubel met groeven maakt bijvoorbeeld voor heel wat (visuele) ruimte, terwijl een breder en staand model een nauwer gevoel creëert. Ook het integreren van metrotegels zorgt voor een soortgelijk effect. Een kleine badkamer? Ja, graag!
Alle bovenstaande producten zijn exclusief verkrijgbaar bij X²O Badkamers -- www.x2o.be
» GERVI VOEGT CHILL TUBS IJSBADEN TOE AAN ASSORTIMENT
In een wereld en tijd waar stress vaak een overheersende factor kan zijn, zoeken we even veel naar manieren om het te ontsnappen. Intermittend living, het beoefenen van yoga of het nemen van korte meditatiepauzes tijdens het werken of studeren: relaxatie is steeds persoonlijk. Het ijsbaden – geïntroduceerd bij het grote publiek door ‘The Iceman’ Wim Hof – is de nieuwste wellnesstrend waarbij je jezelf kortstondig blootstelt aan (extreme) koude. Een trend die bovendien niet kan ontbreken in het assortiment van Gervi. Laat je inspireren (en motiveren) door de voordelen van het ijsbaden en Chill Tubs, het nieuwste merk bij Gervi.
1/ Je voelt je alerter : We kennen het allemaal: opstaan met een heldere en alerte geest is niet altijd evident. Het nemen van een ijskoude douche of bad kan hier perfect bij helpen. Je hartslag en bloeddruk verhogen, je ademhaling gaat sneller en de adrenaline giert kort maar krachtig door je lijf. Op een energieke manier worden je lichaam en geest wakker geschut voor een energieboost die je gedurende de hele dag blijft voelen.
2/ Je immuunsysteem en bloedsomloop versterken : Wanneer je lichaam geconfronteerd wordt met koudere temperaturen, vernauwen je bloedvaatjes. Je traint als het ware hun flexibiliteit, waardoor je bloed beter gaat stromen. Dit is dan weer goed voor de gezondheid van je hart en slagaders. Daarnaast ondersteunt ijsbaden je immuunsysteem omdat het de aanmaak van witte bloedlichaampjes bevordert.
3/ Je wordt er gelukkiger van : Tijdens het ijsbaden ervaar je niet alleen een enorme boost aan zelfvertrouwen en wilskracht, je lichaam maakt ook dopamine aan – also known as het ‘gelukshormoon’. Een beter humeur? Met een ijskoud bad bereik je het iedere ochtend.
4/ Dé sporterstool bij uitstek : Het onderdompelen in ijskoud water is vooral geliefd bij (top)sporters. En terecht, want het draagt bij tot een spoedig herstel van de spieren en gaat vermoeidheid tegen. Bovendien is ijsbaden de perfecte manier om na een zware work out weer af te koelen en helpt het mogelijke ontstekingen te vermijden.
5/ Geen pijnstiller meer nodig : Iets ijskoud op een pijnlijk lichaamsdeel leggen, is niets baanbrekend. Een zak ijs helpt bij een gevoelige zwelling en doet het afnemen, een ijsbad is dan een leukere en meer ontspannende optie. Daarnaast werkt de koude als een verzachtende balsem op kwetsuren of blessures.
De ijsbaden van Chill Tubs bij Gervi
Geniet van de verademende voordelen van ijsbaden in je eigen woning. De hoogwaardig afgewerkte baden worden gemaakt uit kwalitatieve materialen als roestvrij staal, teakhout en zwart aluminium en zijn een stijlvolle toevoeging aan je home wellnessruimte. Bovendien worden ze uitgerust met ozon- en filtratiesystemen zodat het water iedere dag proper en hygiënisch blijft. Time to chill!
Jeansbroeken zijn er in onmogelijk veel vormen, modellen, en maten. De juiste broek vinden is daarom ook geen sinecure, maar bij Lee Cooper kan je al decennialang terecht om een jeansbroek met de perfecte fit te vinden, een jeansbroek waar jij je goed in voelt.
Het is voor het Belgisch merk uiterst belangrijk dat iedereen zich goed voelt in een jeansbroek, en daarom blijven ze inzetten op het ontwikkelen van nieuwe modellen en fits.
In 2023 lanceren ze daarom de Boomer jeans, een jeansbroek die speciaal ontworpen is voor een ouder doelpubliek. Gemaakt uit katoen, en met een lossere fit is dit de ideale broek om in ultiem comfort de dag door te komen. De slim fit zorgt ervoor dat de broek je een polished look geeft, en de koordsluiting voegt dan weer een casual element toe.
Lee Cooper wil zich met hun ethos 'Be Yourself' inzetten voor iedereen, en vind het daarom belangrijk dat iedereen, ongeacht hun leeftijd, bij hen terecht kan voor kwalitatieve jeansbroeken die goed zitten. Daarom is de Boomer jeans ook uitgebracht binnen de collectie voor kinderen. Gemakkelijk om in te bewegen, gemakkelijk om zelf aan te doen; ideaal dus voor de kleinste denim liefhebbers.
Het nieuwe sociale restaurant heeft meteen al veel succes. Om de stijgende vraag te kunnen beantwoorden, opent de Federatie van de Resto du Cœur van België, pijler van de voedselhulp in heel België, een nieuw sociaal restaurant in Mariembourg. Opmerkelijk is dat de maaltijden voor de begunstigden worden bereid door niemand minder dan Isabelle Leloup, een gerenommeerde chef-kok.
De Federatie van de Resto du Cœur van België telt nu 20 Resto du Coeur die mensen in precaire situaties helpen. De nieuwe Resto du Cœur is gelegen op de Chaussée de Fagnolle 2 in Mariembourg.
Frank Duval, de nieuwe voorzitter van de Federatie van de Resto du Cœur van België, legt uit: ‘In de regio van Couvin is er maar een beperkt aantal verenigingen die volledige en betaalbare maaltijden aanbieden aan mensen in armoedige situaties. Om deze leemte op te vullen en aan de sterk gestegen vraag te voldoen, heeft de vzw ‘Solidarités Plurielles de l'Entre-Sambre et Meuse’ vorig jaar het sociale restaurant 'L'Assiette du Cœur' opgestart. Vandaag verwelkomen we dit restaurant in de grote Resto du Cœur-familie.'
Een Resto du Cœur voor mensen in nood
De Resto du Cœur in Mariembourg verwelkomt mensen in nood uit de regio Philippeville, Mettet, Cerfontaine, Florennes, Viroinval, Walcourt, Doische en Couvin, zonder filosofisch, religieus of cultureel onderscheid. Deze Resto is twee dagen per week geopend - dinsdag en donderdag - en biedt twee bedieningen aan om 11u45 en om 13u15. Het restaurant biedt plaats aan zo'n twintigtal gasten. Een maaltijd bestaat uit een voorgerecht, hoofdgerecht en dessert. Het is ook mogelijk om afhaalmaaltijden te reserveren. Deze laatste vertegenwoordigen 30% van de aanvragen.
‘Op basis van de gesprekken met de begunstigden van de Resto du Coeur, stellen we vast dat het steeds moeilijker wordt om toegang te krijgen tot gezonde voeding aan een betaalbare prijs. Voor de meeste begunstigden is één warme maaltijd per dag eten niet meer mogelijk. Daarom variëren de kosten van een aangeboden maaltijd in de Resto du Cœur van Mariembourg op basis van het inkomen van de begunstigde. Ze betalen nooit meer dan € 4 voor een volledig gezond en evenwichtig menu’, onderstreept Frank Duval.
De Resto du Cœur van Mariembourg is een ontmoetingsplaats waar begunstigden met elkaar kunnen praten tijdens de maaltijd. Bij elke bediening is een maatschappelijk werker van de vzw Solidarités Plurielles aanwezig om vragen van begunstigden te beantwoorden, bepaalde administratieve procedures uit te voeren en om oplossingen voor sociale ondersteuning te vinden. De vzw biedt hiervoor verschillende diensten aan: een sociale kruidenierswinkel, een schuldbemiddelings- en huisvestingsdienst, en een wassalon.
‘Samen staan we sterker! Om isolement en sociale uitsluiting te bestrijden, kan sociale en participatieve ondersteuning onze begunstigden helpen. Zo smeden ze nieuwe banden en herwinnen ze hun autonomie zodat ze voorgoed uit de armoede kunnen komen’, vervolgt Frank Duval.
Coluchette achter het kookfornuis
Wat dit Resto du Coeur ook onderscheidt van anderen is zeker de culinaire aanwezigheid van Isabelle Leloup als verantwoordelijke op site. Bij elke bediening doet ze haar schort aan om met meesterlijke hand de maaltijden voor de begunstigden te bereiden. Met 30 jaar ervaring als zelfstandige en als chef-kok van twee restaurants, stelt Isabelle Leloup nu haar passie en talent ten dienste van mensen in kansarme situaties. Ze is een voorstander van de korte keten en seizoensproducten, en aarzelt niet om de meest verrassende smaken en texturen te combineren. Lekker eten gebeurt namelijk niet alleen met de smaakpapillen, het oog wil ook wat! Isabelle Leloup wordt door de restaurantbezoekers al “Coluchette” genoemd, als referentie naar Coluche, de Franse acteur en komiek die aan de wieg stond van de Resto du Coeur.
Hoe de actie van Resto du Cœur ondersteunen?
Wie de actie van Resto du Cœur wil steunen, kan rechtstreeks een gift overmaken op het rekeningnummer: BE44 2400 3333 3345 of kan terecht op de website: www.restosducoeur.be. Voor elke schenking van € 40 of meer wordt een fiscaal attest op naam van de schenker afgeleverd. Giften zijn in 2023 aftrekbaar tot 45%.
De Federatie van de Resto du Cœur van België telt momenteel 20 Resto du Coeur: 14 in Wallonië (Aarlen, Bergen, Charleroi, Gembloux, La Louvière, Luik, Marche, Mariembourg, Moeskroen, Namen, Quiévrain-Honnelles, Val de Sambre, Verviers, Waver), 4 in Vlaanderen (Aarschot, Assenede, Oostende, Tienen) en 2 in Brussel (Laken en Sint-Gillis) naast 5 satellietvestigingen verspreid over heel België. Drie Mobiele Resto du Cœur bezorgen daarnaast voedselpakketten op locatie in Brussel en Wallonië.
Het nieuwe sociale restaurant heeft meteen al veel succes. Om de stijgende vraag te kunnen beantwoorden, opent de Federatie van de Resto du Cœur van België, pijler van de voedselhulp in heel België, een nieuw sociaal restaurant in Mariembourg. Opmerkelijk is dat de maaltijden voor de begunstigden worden bereid door niemand minder dan Isabelle Leloup, een gerenommeerde chef-kok.
De Federatie van de Resto du Cœur van België telt nu 20 Resto du Coeur die mensen in precaire situaties helpen. De nieuwe Resto du Cœur is gelegen op de Chaussée de Fagnolle 2 in Mariembourg.
Frank Duval, de nieuwe voorzitter van de Federatie van de Resto du Cœur van België, legt uit: ‘In de regio van Couvin is er maar een beperkt aantal verenigingen die volledige en betaalbare maaltijden aanbieden aan mensen in armoedige situaties. Om deze leemte op te vullen en aan de sterk gestegen vraag te voldoen, heeft de vzw ‘Solidarités Plurielles de l'Entre-Sambre et Meuse’ vorig jaar het sociale restaurant 'L'Assiette du Cœur' opgestart. Vandaag verwelkomen we dit restaurant in de grote Resto du Cœur-familie.'
Een Resto du Cœur voor mensen in nood
De Resto du Cœur in Mariembourg verwelkomt mensen in nood uit de regio Philippeville, Mettet, Cerfontaine, Florennes, Viroinval, Walcourt, Doische en Couvin, zonder filosofisch, religieus of cultureel onderscheid. Deze Resto is twee dagen per week geopend - dinsdag en donderdag - en biedt twee bedieningen aan om 11u45 en om 13u15. Het restaurant biedt plaats aan zo'n twintigtal gasten. Een maaltijd bestaat uit een voorgerecht, hoofdgerecht en dessert. Het is ook mogelijk om afhaalmaaltijden te reserveren. Deze laatste vertegenwoordigen 30% van de aanvragen.
‘Op basis van de gesprekken met de begunstigden van de Resto du Coeur, stellen we vast dat het steeds moeilijker wordt om toegang te krijgen tot gezonde voeding aan een betaalbare prijs. Voor de meeste begunstigden is één warme maaltijd per dag eten niet meer mogelijk. Daarom variëren de kosten van een aangeboden maaltijd in de Resto du Cœur van Mariembourg op basis van het inkomen van de begunstigde. Ze betalen nooit meer dan € 4 voor een volledig gezond en evenwichtig menu’, onderstreept Frank Duval.
De Resto du Cœur van Mariembourg is een ontmoetingsplaats waar begunstigden met elkaar kunnen praten tijdens de maaltijd. Bij elke bediening is een maatschappelijk werker van de vzw Solidarités Plurielles aanwezig om vragen van begunstigden te beantwoorden, bepaalde administratieve procedures uit te voeren en om oplossingen voor sociale ondersteuning te vinden. De vzw biedt hiervoor verschillende diensten aan: een sociale kruidenierswinkel, een schuldbemiddelings- en huisvestingsdienst, en een wassalon.
‘Samen staan we sterker! Om isolement en sociale uitsluiting te bestrijden, kan sociale en participatieve ondersteuning onze begunstigden helpen. Zo smeden ze nieuwe banden en herwinnen ze hun autonomie zodat ze voorgoed uit de armoede kunnen komen’, vervolgt Frank Duval.
Coluchette achter het kookfornuis
Wat dit Resto du Coeur ook onderscheidt van anderen is zeker de culinaire aanwezigheid van Isabelle Leloup als verantwoordelijke op site. Bij elke bediening doet ze haar schort aan om met meesterlijke hand de maaltijden voor de begunstigden te bereiden. Met 30 jaar ervaring als zelfstandige en als chef-kok van twee restaurants, stelt Isabelle Leloup nu haar passie en talent ten dienste van mensen in kansarme situaties. Ze is een voorstander van de korte keten en seizoensproducten, en aarzelt niet om de meest verrassende smaken en texturen te combineren. Lekker eten gebeurt namelijk niet alleen met de smaakpapillen, het oog wil ook wat! Isabelle Leloup wordt door de restaurantbezoekers al “Coluchette” genoemd, als referentie naar Coluche, de Franse acteur en komiek die aan de wieg stond van de Resto du Coeur.
Hoe de actie van Resto du Cœur ondersteunen?
Wie de actie van Resto du Cœur wil steunen, kan rechtstreeks een gift overmaken op het rekeningnummer: BE44 2400 3333 3345 of kan terecht op de website: www.restosducoeur.be. Voor elke schenking van € 40 of meer wordt een fiscaal attest op naam van de schenker afgeleverd. Giften zijn in 2023 aftrekbaar tot 45%.
De Federatie van de Resto du Cœur van België telt momenteel 20 Resto du Coeur: 14 in Wallonië (Aarlen, Bergen, Charleroi, Gembloux, La Louvière, Luik, Marche, Mariembourg, Moeskroen, Namen, Quiévrain-Honnelles, Val de Sambre, Verviers, Waver), 4 in Vlaanderen (Aarschot, Assenede, Oostende, Tienen) en 2 in Brussel (Laken en Sint-Gillis) naast 5 satellietvestigingen verspreid over heel België. Drie Mobiele Resto du Cœur bezorgen daarnaast voedselpakketten op locatie in Brussel en Wallonië.
De herfst- en wintercollectie van CKS neemt je mee naar betoverende landschappen
Out of this world, is de herfst- en wintercollectie van Belgisch modelabel CKS die een reis door buitengewone en buitenaardse landschappen maakt. Dit vertaalt zich niet enkel in unieke, in-house ontworpen prints, maar ook in een levendig kleurenpalet. Zet je schrap voor een nieuwe dosis happy vibes met on-trend glitters, ribfluweel, plissé, distressed denim en satijn en laat je fantasie de vrije loop!
'The fantasy landscape'
De herfstcollectie van CKS haalt inspiratie uit digital wellness - dat is de positieve impact die digitale technologieën hebben op welzijn. Een kleurenpalet vertelt met parelmoerglans en glanzende stoffen een futuristisch verhaal. Centraal staat digital lavendel, kleur van het jaar, maar ook andere pastels, gecombineerd met bordeaux en pruimkleur om te contrasteren.
Naast trends zoals distressed denim, plissé en metallics, spelen in-house ontworpen prints de hoofdrol. Zo is er een buitengewone landschapsprint, een diamantvormig ruitjespatroon en een abstract bloemenmotief.
Is there life on Mars?'
Het tweede deel van de herfstcollectie neemt je mee naar Mars. Alle aandacht gaat naar astro dust, een bruinrode kleur die verwijst naar stoffige, verlaten marslandschappen, gecombineerd met turquoise, rood, geel, roze en neutrale tinten. De in-house ontworpen alien flower prints werden gecreëerd met de vraag “Hoe zouden bloemen er op Mars uitzien?”, terwijl de kronkelende lijnen in de Mars landscape print verwijzen naar buitenaardse texturen. Er bestaat geen twijfel dat de faux leather set, de gewatteerde statementjas en de geruite jacquardjurk- en rok meteen op elk verlanglijstje belanden.
'Technological nature'
Vertrekkend vanuit het idee dat we steeds meer rust opzoeken in de natuur, liet CKS zich met de wintercollectie inspireren door de tegenstelling tussen technologie en de natuur. Laat je verrassen door nieuwe signature prints gebaseerd op uitvergrote micro organismen. Limoengroen, lavendelroze, bordeaux en hemelsblauw zetten de toon naast tweed en ribfluweel als trending texturen. De roze, wollen mantel, het pak in visgraatjacquard en de glittertrui zijn niet te weerstaan.
'We can be anything'
Deze winter leidt de behoefte om nieuwe werelden te verkennen ertoe dat grenzen ook in de mode stilaan vervagen. CKS moedigt een nieuw soort vrijheid aan met energieke kleuren, glitters en pailletten als statement. Festival fuchsia, marineblauw en rubberbruin treden op de voorgrond in de vorm van een power suit, een veelzijdige imitatieleren broek en een feestelijke paillettenrok met bijpassende blouse. Bovendien zijn de handgeschilderde ruitenprint en unieke firework jaquard ontworpen om jouw mood op grijze dagen te boosten.
De collectie is, afhankelijk van het item, online en in stores verkrijgbaar vanaf midden juli, de volledige collectie is verkrijgbaar vanaf midden oktober 2023.