Inhoud blog
  • Litouwse tradities
  • Quick-Step make-ôver
  • All-over natuursteen
  • Terug naar school
  • Betoverende elegantie
  • Aalto tafels en banken
  • Buiten water?
  • Watches & wonders: drie elegante meesterwerken
  • Swatch Neon collectie keert terug
  • Olympéa Le Parfum
  • Invictus Parfum
  • Quick Step presenteert baanbrekende vloerencategorie Lumic
  • Citizen super Titanium
  • Alpina lanceert revolutionaire horloges
  • By the numbers
  • Schakelaar of street art?
  • Tour d'Anvers
  • Fietsen Schouwen-Duiveland
  • Kalimera, kalipera:
  • Nieuwe Europa-park achtbaan
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    wozani
    restaurants
    01-08-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.the dominican
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

    THE DOMINICAN BRUSSEL

     

     

    The Dominican is een hotel van Carlton Hotel Collection die het hotel zal inrichten en uitbaten. Momenteel exploiteert deze groep negen luxehotels met ongeveer 1000 hotelkamers, verspreid over Nederland en het Verenigd Koninkrijk. De groep werd opgericht in 1985, als onderdeel van het Engelse Hotel Management International Ltd, en heeft haar hoofdzetel in Utrecht. Carlton Hotel Collection streeft ernaar haar sterke positie in de hotelbranche te verstevigen door voortdurend te investeren in de kwaliteit en innovatie van huidige en toekomstige hotels.

     

    The Dominican, luxe design hotel dat in oktober ek. de deuren opent, krijgt 150 luxekamers en suites, een gym en een Grand Lounge en Brasserie. Met name met dat laatste richt The Dominican zich ook op de Brusselaar. Eten en drinken in een zeer eigentijdse omgeving, een combinatie van een moderne bar en een stijlvolle lounge, die de gehele dag en avond toegankelijk is. The Dominican wordt trouwens het eerste hotel in België dat het kwaliteitslabel van design hotels™ krijgt toegewezen.

     

    The Dominican is gevestigd in de Leopoldstraat, aan de achterzijde van het Munttheater, waar zich tussen 1463 en 1797 op dezelfde plek een Dominikaans klooster bevond. In deze panden woonde ooit de bekende Franse schilder Jacques-Louis David, overleden in Brussel in 1825. Hij heeft zelfs zijn laatste grote meesterwerk “Mars, ontwapend door Venus” in Brussel voltooid. De originele gevel van het huis van Jacques-Louis David is intact gebleven en in de hotelgevel ingebouwd.

    De benedenverdieping wordt volledig ingericht rond een serene binnentuin, ingesloten door kloostergangen, die doen denken aan de tijd dat de Dominikanen er nog leefden. Naast de 150 kamers en suites krijgt het hotel een prachtige serre grenzend aan de binnentuin, een Grand Lounge waar men de hele dag door terechtkan voor een gezellige maaltijd of een drankje, en health en fitness faciliteiten.

     

    Ellen de Boer staat als General Manager van The Dominican in voor het neerzetten van een onderscheidend product in een competitieve markt, waarbij gastvrijheid een essentiële rol speelt. RVH.

     

     

     

    01-08-2007 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    20-07-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lachende kronen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De gebrevetteerde Hofleveranciers introduceren op 21 juli 2007 ‘Lachende Kronen’

     

     

    Ter gelegenheid van de 21e verjaardag van de vereniging geven de gebrevetteerde Hofleveranciers van België, op 21 juli 2007, voor de eerste maal voor een groot publiek, een demonstratie van hun vakkennis.

     

    Dankzij de steun en de samenwerking van de Vereniging ter Bevordering en Promotie van Brussel, en met het talent van bureau Punch, tonen een 30-tal leden hun professionalisme aan zowat 500.000 feestgangers.

     

    Ter gelegenheid van het 20 jarige bestaan van hun verenigingen en om hun band met HH.MM. de Koning en de Koningin te tonen, hebben de gebrevetteerde Hofleveranciers besloten om de grootste vlag uit de Belgische Geschiedenis te laten vervaardigen. De vlag is 15 m hoog en 60 m breed, wat niet minder dan 900 m2 zwart-geel-rood zal vertegenwoordigen... en zal op 21 juli door de gebrevetteerde Leveranciers op het Museumplein worden uitgevouwen als decor voor verschillende demonstraties.

     

    Als ludieke knipoog zullen grappige opblaasbare kronen in de drie landskleuren aan het publiek aangeboden worden. Deze kronen naar Nederlands model, die zowel symbolisch als grappig zijn, worden aan € 2,50 verkocht, alle opbrengsten van de operatie zijn bestemd voor de Noirauds. De leden van de Noirauds, die zonder enig vooroordeel over de afkomst, taal of godsdienst werken, vormen zonder twijfel één van de oudste 'service clubs' van het land. Oorspronkelijk waren de Noirauds, leden van een fanfare, ze werden bij hun omhalingen ten voordele van de minder bedeelde kinderen van Brussel, geschminkt als Afrikaanse koningen, en kregen spontaan de naam mee van ‘Conservatorium van Zanzibar'. De gebrevetteerde Hofleveranciers zullen op de nationale feestdag trouwens een dergelijke kroon dragen om hun binding én met het grote publiek, én met het Koningshuis, in de kijker te stellen.

    Lachende kronen – Museumplein -  Brussel – 21 juli 2007

    Eerder gepubliceerd op

    www.6minutes.be

    20-07-2007 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    18-07-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.fashion desserts
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    FASHION Desserts

     

    Sophie Tordoir, chef-patisserie van het Royal Windsor Hotel Grand Place in Brussel heeft de vingers van een fee… die ook lekkerbek is! De jongedame bezit de gave om prachtige desserts te maken, en is voortdurend op zoek naar nog verfijndere smaaksensaties.

     

    Ter ere van de Fashion Rooms, heeft Sophie Tordoir een collectie desserts gecreeerd, zo mooi dat je de indruk krijgt een kleine misdaad te begaan als je ervan proeft…”Verleidelijke spiegel” is het zoete evenbeeld van de Fashion Room Xavier Delcour, vernuftig en provocerend! Neergevlijd op een kleinze zwarte kelk, een rechthoekige granache van zwarte chocolade, versierd met een vierkant stukje chocolade die naar de moleskine in de kamer verwijst, afgewerkt met zilver dat de speigels en de verchroomde handgrepen evoceert… Aan de binnenkant wacht een verrassing, een bavarois van witte chocolade zorgt voor een maagdelijk en gepeperd contrast.

     

    Als je de ‘Lesotho’ ziet, krijg je zin om te reizen. Je vindt er de zachte tinten en nuances terug die typisch zijn bij Christian Wynants. Gracieuze, transparante lijnen waarbij de krommingen van het glas staan voor het ovalen plafond van de Fashion Room. Binnenin, knapperige schilfers van fijn bladerdeeg, een geparfumeerde crème van tonkabonen en honigsmaak, vanille en kruiden. Delicaat, omgeven met een stralenkrans in lichte emulsie van asperges terwijl de chocoladen staafjes met gouden blaadjes naar de bloemmotieven in de Fashion Room verwijzen.

     

    Alle 12 Fashion Desserts zijn voor Sophie, een stijl – en persoonlijkheidsoefening en vormen een onuitgegeven partituur voor lekkerbekken. Sophie heeft evenals de modeontwerpers, kleuren, materie, impressies, bewegingen, smaken en suggesties geïnterpreteerd om bij ‘Ontroering’ uit te komen. Zo intiem dat het bijna een geheim blijft om subtiel de smaakpupillen van de lekkerbekken te verwennen. RVH.

    Fashion Desserts, dagelijks te proeven tijdens de Fashion Tea Time

    Royal Windsor Hotel Grand Place – Duquesnoystraat 5 – 1000 Brussel – tel 02/505 55 55

    Eerder gepubliceerd op

    www.6minutes.be

    18-07-2007 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-07-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.confituur van winiefred
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Confituur van Winiefred

     

     

     

    Kan jij confituur maken zoals je grootmoeder of je moeder? Proefde je ooit al confituur van gember of witloof? Wat doe je met te dikke confituur? Zijn er ook speciale en smakelijke dieetconfituren? Wat is chutney? Moet beschimmelde confituur meteen de vuilnisbak in? Op zoek naar goede tips voor het afsluiten en bewaren van je confituurpotten?

     

    Winiefred Van Killegem laat je meegenieten van haar lekkerste, meest originele en makkelijk te bereiden recepten voor confituur. Op basis van fruit, bloemen, groenten én kruiden. Overzichtelijk gerangschikt per ingrediënt en afgewisseld met boeiende weetjes en nuttige tips. Over de geschiedenis van confituur, gelei, marmelade en chutney. Met handige aanwijzigen voor bereidingen.

     

    Winiefreds toemaatje is een confituur voor mannen: een bereiding van kweepeer en bonenkruid; een confituur voor vrouwen: bereiding van fenegriek en granaatappel en een confituur voor kinderen: compositie van kersen, heemst en tijm.

     

    De populaire ‘Kruidenvrouw uit Gent’ Winiefred van Killegem schreef al een tiental boeken over kruiden en groenten, geeft drukbezochte voordrachten en begeleidt kruiden- en tuinwandelingen. De smakelijke foto’s zijn van fotograaf Marc Wauters.

     

    Confituur van Winiefred

    Met duidelijke receptuur, smakelijke foto’s en nuttige tips

    Gebonden – 144 p – 16.5 x 23 cm - €19.95

    ISBN 978 90 5826 478 7

    Davidsfonds Leuven

    Eerder gepubliceerd op

    www.6minutes.be

    17-07-2007 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    16-07-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.jardin indien
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    “Le Jardin Indien”

     

    Het ontbijt van Hotel Métropole is een heerlijke ochtendpauze en een bijzonder moment dat met plezier wordt genuttigd.

     

    Hotel Métropole opende recentlijk hiervoor een nieuwe ontbijtzaal in een prachtige ruimte: “Le Jardin Indien” met een geraffineerd en exotisch decor. Hier wordt alles in het werk gesteld om van het ontbijt van de hotelgasten of voorbijkomende klanten een feest te maken om de dag fit en met een aangename en attentvolle knipoog te beginnen.

    Deze discrete ode aan India, zijn gouden licht, het originele karakter van het tafelservies dat een oogstrelend voorspel is voor de hele decoratie, de exotische biotopen, de toevallige ontdekking in de kelders van het hotel met pannelen in stucwerk, geeft aan deze zaal zijn charme, sereniteit en diversiteit aan stijlen.

     

    “Le Jardin Indien” is een heus architecturaal succes waarvan de studie en de realisatie van het hele decor, de beveiliging, en speciale technieken twee jaar duurde. Alle werken werden logistiek georchestreerd door Chantal Geerinckx en Sandrine Saint Hilaire van het studiebureel en interieurarchitecten- en decoratiebureau “Cartisane Décor”.

     

    Het comfort en welzijn van de klant werden bestudeerd tot in de kwaliteit en intensiteit van een verlichting die aangepast is aan het menselijk bioritme in onze contreien om alle voorwaarden te vervullen die nodig zijn om de dag fysiek en mentaal fit te beginnen. Deze computergestuurde verlichting evolueert gedurende de dag naargelang de activiteit van de zaal.

     

    De zaal met daglicht en zicht op het Brouckèreplein ligt op de tussenverdieping van Hotel Métropole en is alle dagen open van 6.30 tot 10.30 uur zodat elke gast kan proeven van een verrukkelijk ontbijt van de allerbeste kwaliteit en met dagverse producten.

     

    Het zeer uitgebreide ontbijtbuffet, als onderdeel van een uitgelezen gastronomische pauze,  houdt rekening met de huidige diëtiek en de gezondheid van de gasten en is samengesteld uit een zeer grote selectie delicate gerechten die elk seizoen zelfs de moeilijkste eters tevreden zullen stellen.

    In “Le Jardin Indien” kunnen ook allerlei evenementen plaatsvinden. Deze zaal met zijn feeërieke en betoverende decor is uitermate geschikt voor privé-vergaderingen, seminaries, thema-avonden of recepties. Hiertoe stelt “Le Jardin Indien” zijn gasten kwalitatief multifunctioneel materiaal en een dynamisch en professioneel team ter beschikking.

     

    Een overvloedig decor, een gezond en lekker ontbijt, een ongewone plek om een onvergetelijk moment te vieren... wedden dat “Le Jardin Indien” van Hotel Métropole zeer snel de “place-to-be” wordt van lekkerbekken en dit vanaf de vroege ochtend. Een niet te missen ervaring! RVH.

     

    Le Jardin Indien - Hotel Métropole - de Brouckèreplein, 31 - 1000 Brussel - Tel: 02/2142345

    www.metropolehotel.com

     

     

    Eerder gepubliceerd op

    www.6minutes.be

     

     

     

    16-07-2007 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    15-07-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Les Chapeliers
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

    Les Chapeliers:

     

     

    Dit authentiek Brussels restaurant verwierf door de jaren heen een uitstekende reputatie, maar liet zich door het succes overweldigen. De legendarische reputatie verwaterde zeer snel en het restaurant sloot de deuren.

    Yves Deflandre en Olivier Barry die een rijk gevuld horecaverleden met zich dragen, ze exploiteren in hartje Brussel meerdere kwaliteitsrestaurants, zorgden evenwel voor de heropening en nieuw leven in Les Chapeliers. De verzorgde renovatie met moderne toets biedt de mogelijkheid om de traditie van het oorspronkelijk huis herop te starten.

     

    De houten balken, bakstenen muren en de traditionele vloertegels, vermengen zich op harmonieuze wijze met de chocoladekleurige muren en gewitte houten tafels. Het restaurant en de intieme open mezzanine kunnen samen een 50-tal personen ontvangen in een huiselijk en warm decor dat een combinatie biedt van traditie en moderniteit en tegelijkertijd aantoont dat een Brusselse keuken, niet altijd ouderwets moet zijn die in een kitsch decor wordt aangeboden.

     

    Les Chapeliers vindt zijn inspiratie in de traditionele Brusselse keuken en wil het grote publiek de typisch Belgische gerechten laten ontdekken of herontdekken. Rustig genieten en heerlijk eten op enkele meters van de unieke Brusselse Grote Markt is de basisbedoeling die de nieuwe eigenaars zich hebben gesteld. De tot in de perfectie gerealiseerde tijdloze klassiekers zijn te danken aan het talent van chef Michel Poirier, een 49-jarige Fransman die zijn klanten verrast met een smaakvolle keuken. Ervaring heeft hij opgedaan in de beste huizen van Londen en Brussel. Bovendien heet hij een ware passie voor bier, bier dat hij trouwens met brio in tal van zijn culinaire creaties integreert.

     

    De bewering als zou de typische Brusselse keuken enkel voor winterse dagen bedoeld zijn, net door het feit dat ze bijzonder zwaar is, wordt door Michel Poirier met klem tegengesproken. In “Les Chapeliers” worden de schotels weliswaar copieus opgediend, maar de keuken is licht, met een voorkeur voor dagverse groenten en seizoensproducten.

     

    Les Chapeliers biedt diverse mosselbereidingen met als aanrader de mosselbereiding met Grimbergenbier. Maar ook de garnaalkroketten, mosselen à l’escargot, Gentse waterzooi of balletjes in tomatensaus kunnen voor verrassingen zorgen. Grimbergenbier opnieuw in een cannelloni van zeevruchten met schaaldierensaus of de kalkoenfilet met druiven en Kwaksaus. Ook de zalmrug met spinazie en speculaas in een absolute aanrader. Ook op de dessertkaart enkele bierbereidingen zoals de pannacota met kriek en rabarbersiroop of de Brusselse wafel met suiker of met Kriek.

     

    De wijnkaart wordt zowel voor de witte, rosé als de rode wijn ingedeeld in drie unieke prijsklassen: 19, 27 of 34€ de fles. Ze biedt voornamelijk Franse wijnen maar ook diverse wereldwijnen. Op de bierkaart, het stokpaardje van de chef, prijken alle beste traditionele Belgische bieren, maar ook een speciaal voor ‘Les Chapeliers’ gebrouwen bier. Dit artisanaal bier ‘Made in Belgium’ is amberkleurig, zacht en past perfect bij zoute of zoete gerechten.

     

    De attente en vriendelijke bediening onder leiding van Willy Pallant is bijzonder aangenaam en prettige aanvulling van een uniek interieur. De intensiteit van de inspanningen om tot de topklasse van de betere toeristenrestaurants te behoren moet nog ietwat worden opgevoerd.

    René Van Hoof.

     

    Les Chapeliers – Hoedenmakerstraat 1/3 – 1000 Brussel  – tel02-513 64 79

     

    Gelet op de vrij recente heropening is het restaurant nog in geen enkele culinaire gids opgenomen. Tot dezelfde groep behoren andere horeca-exploitaties op de Brusselse Grote Markt zoals La Brouette, de Brusselse taverne bij uitstek; La Rose Blanche met imposante bierkeuken; ’t Kelderke, de echte Brusselse keuken en L’estaminet du Kelderke, allerlei kleine gerechten. Ook het Hotel Saint Michel met zijn unieke locatie op de Brussel Markt  behoort tot de groep ‘Accueil & Tradition’

    15-07-2007 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.exki

    EXKi wil zijn ecologische voetafdruk verkleinen

     

    In samenwerking met WWF (World Wide Fund for Nature) zal EXKi de ecologische voetafdruk van de activiteiten van hun restaurants berekenen. EXKi verbindt zich er ook toe duurzame acties te ondernemen om het milieu te beschermen. De ecologische voetafdruk berekent de oppervlakte productieve grond die we nodig hebben om onze levenswijze of die van een stad, een land of de hele planeet te garanderen.

     

    De specialist van de snelle kwaliteitskeuken EXKi (15 restaurants in België, 4 in Italië en 1 in Frankrijk) werkt samen met WWF, de internationale natuurbehoudsorganisatie, om zijn ecologische voetafdruk te berekenen en zo de impact van zijn restaurants op het milieu te meten. EXKi is de eerste private commerciële onderneming in België die deze stap zet. EXKi en WWF hebben de ECOLIFE opdracht gegeven om een aan de restaurantsector aangepast programma uit te werken om de ecologische voetafdruk van zijn Belgische en Franse restaurants te berekenen. Exki engageert zich om op basis van de analyse van de resultaten, en op basis van de adviezen van WWF de ecologische voetafdruk van haar restaurants te verkleinen door duurzame acties te ondernemen ter bescherming van het milieu.

     

    Sinds de oprichting in 2000 heeft EXKi onafgebroken initiatieven genomen op het vlak van maatschappelijke verantwoordelijkheid. In de eerste plaats op het vlak van de gezondheid, aangezien EXKi de voorkeur geeft aan ingrediënten uit de biologische landbouw, alle kunstmatige additieven vermijdt, alle gerechten elke dag vers worden bereid en voor elk EXKi-gerecht een volledige nutritionele analyse voorhanden is. EXKi bevordert bovendien de eerlijke handel door Max Havelaar-koffie te schenken, ecologische onderhoudsproducten (Ecover) te gebruiken, afval selectief te verwerken, en door de overstap naar groene energie voor een deel van de restaurants en recenter door het Charter Diversiteit. RVH.

     

    Eerder gepubliceerd op

    www.6minutes.be

     

    15-07-2007 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    13-07-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.La Branche d'Olivier
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

     

     

     

    La Branche d’Olivier :

     

     

     

    Aan de rand van het Kinsendal-natuurpark, waar de gemeente Ukkel zich in het grote bos boort, duikt een restaurant uit het verleden op. Met een oprechte en opgewekte keuken, een bistrostijl die dicht bij de mensen staat, dus ook bij de essentie van degelijke en kwalitatieve bereidingen. Sinds enige tijd staat dit restaurant onder de tweekoppige leiding van Jean-Claude Demurger en Pascale Grager, twee veertigers die elkaar vonden in de Brasseries Georges, waar ze meer dan 12 jaar samenwerkten.

     

    Het interieur van dit restaurant biedt een overvloed van gepolijst hout, dat een halve eeuw lang smaakplezier bundelt en een geknipte setting vormt voor een echte Parijse bistro. Tegenwoordig vinden we twee eetzalen op de dubbele benedenverdieping: de eerste zaal bij de ingang ademt de tijdloze sfeer uit van de typische bistro’s met ouderwetse  accenten en gepolijst hout, lambriseringen en achterin, een grote ovale tafel. De tweede, identieke zaal is de oudste, net geen 100 jaar, de ruimte behield hier haar hoge lambriseringen die haast letterlijk doorrookt zijn door de tijd, inclusief de typische oude spiegels, petroleumlampjes en tegeltjes. De enige toegevingen aan het comfort van vandaag zijn de houten bankjes die een lederen zitting kregen en de tafelkleedjes met de papieren placemats waarop kunstenaars en architecten hun ideeën schetsen. De obligate toog ontbreekt evenmin in het traditionele plaatje. Op de verdieping is de derde zaal ingericht voor banketten met een 30-tal gasten, ze kan eveneens als meetingroom worden gebruikt vermits ze is uitgerust met scherm en wifi-internet.

     

    In de keuken grijpt Jean-Claude Demurger terug naar zijn kindertijd uit de Roanne en de van zijn vader geërfde voorliefde voor streekgerechten. De kaart van La Branche d’Olivier oogt erg ‘Lyonees’ met ogenschijnlijk ouderwetse keuken met liefdevolle stijl die tegelijkertijd respect en smaak afdwingt. De grote pot huisgemaakte rillettes bij het aperitief is een uitnodiging om de tanden te zetten in vleesgeworden gezelligheid.

    In het idyllische kader van La Branche d’Olivier stelt een groot groen bord de variaties op het thema van de dag voor, de inspiraties van het moment en de aanbiedingen van de markt. De presentatie van de kaart is rechtstreeks geïnspireerd op de grote Parijse bistro’s met centraal het weekmenu, de lunch, de dagschotel en het “petit-gourmet” menu. Rechts volgen de voorgerechten, vleesbereidingen, gebraad en specialiteiten elkaar op, zoals de Ierse filet pur met morieltjes, kalfsvlees met een coulis van waterkers en biefstuk met gebakken sjalotjes. Links gaat de aandacht naar de schaaldieren en oesters en de visbereidingen. Opvallend is ook het feit dat de chef er een erepunt van maakt om een delicaat gerijpte kaas op het suggestiebord te zetten.

     

    Met twee bazen wiens roots in Frankrijk liggen, zal het niemand verbazen dat de wijnkaart heerlijk trouw blijft aan de traditionele waarden, al werden de etiketten met grote zorg geselecteerd. De enige frivoliteit naast de wijnen uit de Bourgogne, Bordeaux en Loire zijn enkele toegevingen uit de heilige Drievuldigheid Chili-Spanje-Sicilië. Op maandag staat de wijn centraal, dan mag je je eigen beste flessen naar het restaurant meenemen, zonder één cent schenkrecht te hoeven, betalen. De enige anekdotische voorwaarde is wel, dat de patron zelf ook jouw wijn wil proeven..

    Op woensdag is er eveneens een themadag, dan overheerst het kaarslicht dat romantiek en intieme etentjes favoriseert. Aanleiding tot dit initiatief was een recente kortstondige stoompanne waarbij kaarsen enig licht in de duisternis brachten. Toen het licht weer werd aangestoken vroegen de klanten dit opnieuw te dempen, rekening houdende met de gezellige sfeer.

     

    Een nieuw initiatief is dat Georges, de second chef van La Branche d’Olivier, nu ook bij je thuis komt koken en dit voor een forfait van 50 euro, exclusief wijnen met minimaal 6 personen. Samen met iemand die voor de bediening instaat, bereidt hij, gewapend met potten en pannen een heus festijn. Ook afruimen behoort tot het voorziene schema.

    La Branche d’Olivier – Engelandstraat 172/176 – 1180 Ukkel – labranchedolivier@skynet.be

    Tel 02/374 47 05

     

    Gidsen appreciatie:

     

    Michelin:

    1 bestek, variërend marktaanbod

    oude opgeknapte bistro, leuke sfeer

     

    GaultMillau:

    12/20 punten

    landelijk karakter

    brasseriekeuken met kwaliteitsvolle producten

     

    Delta:

    fraaie brasserie nabij natuurgebied

    hemels oord op hete dagen

     

    Knack:

    bevallige zaak met klassieke, smakelijke brasseriekeuken

    evenwichtig Frans georiënteerde wijnkaart

    Eerder gepubliceerd op

    www.6minutes.be

    13-07-2007 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.voedingsconsumptie

    Voedingsconsumptie in België in kaart gebracht.

     

    Op een gemiddelde dag in de eerste  3 maanden van 2007 namen 29% van de Belgen tussen 3 en 100 jaar een buitenhuismaaltijd of dronken ze buitenshuis, 13% een afhaalmaaltijd en nagenoeg iedereen deed aan thuisverbruik. Thuis blijft nog steeds veruit de belangrijkste plaatst om te eten of te drinken, gevolgd door op werk of op school, bij familie of vrienden, op restaurant of onderweg. Ondanks de trends naar buitenhuisverbruik en naar kant-en-klare maaltijden, kookt men in het gemiddelde Belgisch gezin nog steeds vaak zelf. Dit alles blijkt uit de eerste resultaten van een onderzoek naar de voedingsconsumptie van de Belgen in 2007, uitgevoerd door het marktonderzoekbureau InSites in opdracht van VLAM, het Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing.

    De indeling van de maaltijden in thuisverbruik, buitenhuisverbruik en afhaalmaaltijd hangt niet alleen af van de consumptieplaats. Ook de aankoopplaats speelt hierin een belangrijke rol. Bij het hanteren van deze definities, doet 99% van de Belgen op een gemiddelde dag aan thuisverbruik, 29% aan buitenhuisverbruik en 13% aan verbruik van afhaalmaaltijden. Een min of meer vergelijkbaar onderzoek in 1999-2000 gaf aanzienlijk lagere cijfers voor het buitenhuisverbruik en het verbruik van afhaalmaaltijden. RVH.

     

    13-07-2007 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    12-07-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Korenhuis
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    KORENHUIS

     

     

    De bruisende stad Gent is een nieuw restaurant rijker: ‘Korenhuis’. Alleen de ligging al, aan de Korenlei in hartje Gent, zorgt dat het restaurant zeker een absolute topper wordt.

    Maar er is natuurlijk meer nodig dan alleen een puike locatie. Een getalenteerde chef, een hedendaagse Belgische keuken, een smaakvol decor, een interessante keuze aan wereldwijnen en een fijne bediening zijn complementaire facetten waardoor het restaurant Korenhuis een plaats wordt waar zowel de Gentenaar als andere bezoekers zich thuis zullen voelen.

     

    In het Korenhuis aan de Gentse Korenlei, krijgt men als eerste een adembenemend uitzicht op het mooi historische Gent aangeboden: de sierlijke torens van het Belfort, de kathedraal, de Sint Niklaaskerk en de trapgevels van de handelspanden aan de Graslei met daarvoor de voorbijvarende bootjes op de Leie.

    Korenhuis, is gevestigd in een gerenoveerde 16de eeuwse patriciërswoning. De vier ‘kamers’ hebben elk een eigen karakter en het interieur reflecteert de sfeer van een klassiek herenhuis. Smaakvolle moderne eigentijdse details en design voldoen aan de verwachtingen van een hedendaagse globale cultuur.

    De keuken en de wijnkaart werden geïnspireerd door de historische invloed van de graanhandel en het scheepsvervoer op de cultuur van de stad. Denk aan de invoer van wijnen, exotische specerijen en nieuwe ingrediënten van heinde en verre.

    Aangezien Executive Chef Arno Mos, 36, de afgelopen 10 jaar achter fornuizen heeft gestaan in alle uithoeken van de wereld, te weten Azië, Griekenland, Zwitserland, Londen, Amsterdam en Zuid Afrika, was het ontwikkelen van een dergelijk keuken  en kaart op zijn lijf geschreven.

     

    Een keuken die als ‘hedendaags Belgisch’ beschreven kan worden: modern, vers en met sterke zeer uiteenlopende details uit andere werelddelen, op een achtergrond van lokale specialiteiten en producten.

     

    Voor het samenstellen van de wijnkaart, werd een beroep gedaan op de Gentse wijndegustatie-club ‘Les Grains Nobles’ onder leiding van Philippe Tielemans. De club werd gevraagd om te helpen bij het selecteren en bij het proeven van de wijnen die op de wijnkaart moesten komen.

    Op deze wijze werd de kaart op een originele, zeer onpartijdige en eerlijke manier samengesteld, zonder druk van leveranciers of beïnvloeding van commerciële aard. De meeste wijnen werden in competitie blind geproefd, waarbij telkens de beste weerhouden werden. Daarbij werd ook niet gelimiteerd tot 1 of 2 leveranciers, maar opteerde men voor de regionale specialist per appellatie of land.

     

    Restaurant Korenhuis maakt deel uit van het Gentse Marriottcomplex, maar biedt vanop de Korenlei een eigen ingang. Wie het Gentse nachtleven wil ontdekken, samen me de middeleeuwse architectuur, de geschiedenis en de lokale dranken kan gebruik maken van ofwel Het Escape! Discovery package, het Escape! Romance Package, een AAA West Europa vakantiepakket of het Marriott Senior Discount Belgisch vakantiepakket.

    Korenhuis is iedere dag geopend voor lunch en diner, maar is gesloten op zondagavond. Bovendien beschikt Korenhuis ook over een ‘al fresco’ terras op de Korenlei zelf. Een unieke eetgelegenheid indien het weer het toelaat.

     

    Naast tal van heerlijke gerechten in verrassende combinaties zijn de Korenhuisfrieten een absolute aanrader. Kortom Korenhuis is een uiterst geslaagde combinatie van cultuur, een hedendaagse Belgische keuken die vorm en gestalte krijgt in het Ghent Marriott. De culinaire topper is en blijft evenwel restaurant Korenhuis. RVH.

    Korenhuis – Korenlei 10 – 9000 Gent – tel 09-269 77 44

    Ghent Marriott – Korenlei 10 –9000 Gent – tel 09-233 93 93

     

     

    Eerder gepubliceerd op

    www.6minutes.be

    12-07-2007 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.geschiedenis van de dorst
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Geschiedenis van de dorst.

     

    Twintig eeuwen drinken in de Lage Landen. Nooit is de dorst zo groot als in de zomer …

    Een standaardwerk waar iedereen kan van genieten.

     

    De mens – zo stelt Plinius de Oudere al in de eerste eeuw – is het enige wezen dat drinkt ook als het geen dorst heeft… Water, wijn, bier, brandewijn, jenever, pils, frisdrank en de exotische indringers chocolade, koffie en thee: door de geschiedenis heen hebben alle mogelijke dranken elkaar bestreden om de gunst van de ‘drinker’. Maar wie dronk wat? En waarom? Water en bier voor de armen, wijn voor de rijken? Kofie voor de heren, thee voor de dames?

     

    Deze originele cultuurgeschiedenis neemt als leidraad de concurretiestrijd tussen de veschillende soorten dranken en dompelt de lezer onder in het drankgebruik van de Lage Landen en vanaf het begin van onze tijdrekening tot nu.

    Raymond van Uytven, hoogleraar em. geschiedenis aan de Universiteit Antwerpen de K.U.Leuven, publiceerde reeds verschillende succesvolle standaardwerken over de middeleeuwen. Voor dit boek verdiepte hij zich in literaire en ambtelijke teksten over dranken en serveert de lezer interessante historische weetjes. RVH.

     

    Geschiedenis van de Dorst

    Twintig eeuwen drinken in de Lage Landen.

    Garengenaaid – 292 p - €29.95

    ISBN 978 90 5826 458 9

    Davidsfonds Leuven.

    Eerder gepubliceerd op

    www.6minutes.be

    12-07-2007 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.les saisons de spa

    Les Saisons de Spa.

     

    Het Radisson Palace Hotel in Spa lanceert met het aanbreken van de zomer een nieuwe « S&S »-kaart.

    De klant heeft meerdere keuzemogelijkheden waarbij de prijs varieert tussen de 15 en 19.5€. Met ‘soep en salade’, ‘soep en sandwiches’, ‘salades en sweets’, ‘sandwiches en sweets’, ‘salade en sun’ of ‘sandwich en sun’ heeft de klant alleszins keuzes te over.

    Sinds de 17de eeuw kent Spa in het zomerseizoen, met de komst van talrijke edellieden en nadien ook de leden van de koninklijke familie zijn ‘Saisons de Spa’. De brasserie van het Radisson Palace Hotel en de overdekte gaanderij, zijn dan ook meer dan ooit the-place-to-be om volop én van een lekkere, gezonde maaltijd én van de zomer in Spa te genieten. RVH.

     

     Eerder gepubliceerd op

    www.6minutes.be

    12-07-2007 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.palm breweries
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

    PALM Breweries lost strategische objectieven in

     

     

    De directie van PALM Breweries heeft, een jaar na het bekendmaken van haar strategisch plan, sterke tussentijdse resultaten bekend gemaakt. In 2005 werden door de Raad van Bestuur een 12-tal grote projecten, onder de noemer HOP (Herbronnen en Ombuigen van PALM Breweries), gedefinieerd. Na de implementatie ervan in 2006 stelt PALM Breweries dat haar aangekondigde strategische objectieven op schema zitten.

    Jan Vandenwyngaerden, CEO, vat de missie van PALM Breweries als volgt samen: ‘Wij willen onze passie voor authentieke rasbieren verder ontwikkelen en deze delen met de consument die wil ontdekken en beleven’. Die passie uit zich in alle geledingen van de organisatie, niet in het minst in de persoon van Jan Toye die zich naast Gedelegeerd Bestuurder vooral ‘Passioneel Brouwer’ noemt. PALM Breweries is de enige brouwerijgroep in de wereld die volgens 4 gistingswijzen brouwt en dat in 4 gespecialiseerde productiesites wat haar uniek maakt.

    Na de introductie van de 20 liter cylinders, maar vooral om de eigenheid en de uniciteit van PALM Breweries verder kracht bij te zetten ontwikkelde gepassioneerd brouwer, Jan Toye, een aantal innovatieve concepten die niet alleen een meerwaarde brengen voor de horeca-uitbater en drankenhandelaar maar ook voor de consument. ‘Net zoals de consument momentgebonden consumeert is ook de horeca multi moment gericht, het innovatief inspelen hierop is de basis van de nieuwe concepten die wij hebben ontwikkeld’ zegt Jan Toye. Om in te spelen op de beleving in restaurants of mooie brasseries, waar het samengaan van eten en drinken voorop staat, werd het MASTER BEERS concept voorgesteld. ‘MASTER BEERS, Select & Share’ houdt in dat een rijk gamma van de PALM Breweries bieren in 75 cl flessen onder kurk wordt aangeboden. Het kiezen van de fles gebeurt zoals bij wijn, daarna wordt het ritueel vervolgd door het schenken in de speciaal ontwikkelde MASTER BEERS-glazen, de fles wordt gekoeld in de ijskoeler. Met de TAPMASTER wil Toye de rijkdom van echte rasbieren in volle glorie tot bij de consument brengen. Hij ontwikkelde in exclusiviteit een tapinstallatie waarbij de 20-liter vaten direct onder de tapkranen worden gekoeld. Deze technologie garandeert perfect getapt bier van in het vat tot in het glas. Met de installatie van de TAPMASTER kan de horeca-uitbater op een minimale oppervlakte een assortiment tot 8 speciale bieren serveren. Naast de enorme variëteit die aangeboden kan worden staat dit nieuw ontwikkelde apparaat voor minder bierverlies en onderhoudskost. Derde luik zijn de OLD MASTERS: Wereldwijd stijgt de consumptie van niet koolzuurhoudende dranken. Op een unieke tapinstallatie, tevens het ontwerp van Jan Toye, worden 3 bieren volgens 3 gistingswijzen, niet met koolzuur verzadigd (plat), getapt: Ongefilterde PALM, twee jaar op eik gerijpte Rodenbach en platte Lambiek Boon met 3 jaren eiklagering. Het samengaan van deze drie concepten zal de consument kunnen beleven en ontdekken in het ESTAMINET of het multimoment biercafé, zeg maar de ‘vitrines’ van PALM Breweries. RVH.

    12-07-2007 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pebblewood in Radisson SAS Brussel
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

     

     

    Nieuwe locatie “PebbleWood” in

    het Radisson SAS Royal Hotel in Brussel

     

     

     

    Het Radisson SAS Royal Hotel in Brussel stelt u vanaf dit voorjaar een nieuwe unieke locatie voor, PebbleWood genaamd! In deze nieuwe locatie op de eerste verdieping op de hoek van het hotel kunnen gasten terecht voor het ontbijt in een natuurlijke omgeving met daglicht. Bovendien is het ook de perfecte plaats voor de organisatie van lunches, diners of cocktails voor privé-gezelschappen of groepen.

     

    De naam PebbleWood is geïnspireerd op de inrichting en design die gebaseerd zijn op vier natuurlijke elementen: hout, keien, groen en licht. Het meesterstuk van de PebbleWood is de muur, gemaakt van spoorwegbalken afkomstig uit de Filippijnen waar een complete spoorweg ontmanteld werd. Ook de keien “pebbles” op de kolommen liggen aan de basis van de naam PebbleWood.

    Een andere blikvanger is de “snake bar”, waarbij het tafelblad bekleed is met een hoge resolutiefoto van gazon, wat de klant echt het gevoel geeft op een fris en groen grastapijt te eten. Speciale lichteffecten met een keuze uit 256 kleuren combinaties boven de “snake bar” scheppen de juiste sfeer voor elk evenement. Verder werd één van de muren voorzien van een vijf meter brede en 2 meter hoge foto van paarse en groene bloemen. Foto in Griekenland genomen door de Belgische fotograaf Serge Anton.

     

    PebbleWood wil anders zijn en meer bieden dan de traditionele restauratieformules. Op de kaart staan dan ook tapas, wok, sushi, tempura & dim sum buffetten of kaas en artisanale ham buffetten. Prijzen variëren tussen 45 en 55 EUR per persoon. De PebbleWood kan ook  privaat gehuurd worden voor de organisatie van op maat gemaakte evenementen. RVH.

    Eerder gepubliceerd op

    www.6minutes.be

    12-07-2007 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    11-07-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vlaamse kunststeden

    Toeristisch plan voor de Vlaamse Kunststeden

     

    Vlaams minister van Toerisme Geert Bourgeois heeft het kunststedenactieplan aan de Vlaamse Regering voorgelegd. Dit plan moet de Vlaamse kunststeden beter en meer gecoördineerd promoten in het buitenland en de kwaliteit van het product 'kunststad' nog verbeteren. Voor de uitvoering van het plan trekt minister Bourgeois dit jaar 600.000 euro uit en volgend jaar 800.000 euro. De kunststeden engageren zich organisatorisch en financieel.

     

    Toerisme Vlaanderen voert al langer een actief promotiebeleid rond het macroproduct 'Vlaamse kunststeden'. Ook de steden zelf investeren in de uitbouw van het toeristische aanbod en in internationale promotie. Maar al te veel naast en soms zelfs tegen elkaar. Een globale langetermijnvisie voor het toeristische product en een gecoördineerd promotiebeleid ontbraken tot nog toe. Bourgeois is nochtans overtuigd van het potentieel: "Vlaamse kunststad kan een internationaal sterk merk worden, zoals de Franse wijn of de Caraïbische stranden. Nergens vind je zoveel kunststeden op zo'n kleine oppervlakte. Een troef die we samen beter kunnen uitspelen."

     

    Samen was dan ook een sleutelwoord voor de opmaak van het plan. De focus van alle acties ligt op zes strategische speerpunten: innovatief cultuurtoerisme; bereikbaar Vlaanderen; iedereen ambassadeur; slagvaardig beleid; lerende kunststad. Tot slot is er eveneens ruime aandacht voor de Congresregio Vlaanderen: het plan kiest ervoor om Vlaanderen als één congresregio in de markt te plaatsen, met een belangrijke aandacht voor Brussel, in plaats van elk apart.

     

    De K.U.Leuven krijgt de opdracht om de uitvoering en de opvolging van het plan te begeleiden.  Het plan voor de Vlaamse kunststeden is van toepassing op Antwerpen, Brugge, Gent, Leuven, Mechelen en Brussel. Die laatste werd zoveel mogelijk betrokken bij de opmaak van het plan, maar bleef afwezig op de vergaderingen. Toch wil minister Bourgeois Brussel niet negeren. Onze hoofdstad behoudt, aldus Minister Bourgeois, een prominente rol in het plan en alle uitgewerkte gezamenlijke acties zullen zich dan ook richten op alle zes kunststeden. RVH.

     

    Eerder gepubliceerd op

    www.6minutes.be

    11-07-2007 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.easyJet

     

     

    Op 29 juni startte easyJet met een dagelijkse vliegverbinding tussen Brussel en Genève. Deze  vluchten worden uitgevoerd met Airbus A319 toestellen die plaats bieden aan 156 passagiers. Op 10 september wordt de dienstregeling uitgebreid met een tweede dagelijkse vlucht naar Genève die wordt uitgevoerd met hetzelfde vliegtuigtype. Deze bijkomende ochtendvlucht is uitermate geschikt voor wie op één dag heen en terug wil vliegen van Brussel naar Genève of omgekeerd.

     

    Vorige week kondigde easyJet ook al aan dat het vanaf 29 oktober 2007 rechtstreekse vluchten zal aanbieden tussen Brussels Airport en Berlijn Schönefeld. Ook deze route wordt gevlogen met Airbus A319 toestellen met 156 plaatsen. Het huidige vluchtaanbod van Brussels Airport naar Berlijn wordt verzorgd door Lufthansa (viermaal daags naar Berlijn Tegel) en Brussels Airlines (vijfmaal daags naar Berlijn Tempelhof).

     

    Van alle luchthavens in België biedt Brussels Airport de ruimste keuze aan budgetvluchten, met meer dan 130 vluchten onder de 100 euro, waarvan 85 voor minder dan 50 euro voor een enkele reis, taksen inbegrepen. Dit aanbod is maar liefst drie keer groter dan het huidige lagetarievenaanbod van alle ander Belgische luchthavens samen. Het leeuwendeel van deze lagekostenvluchten wordt verzorgd door de Belgische maatschappijen Brussels Airlines (via hun B-light product), JetairFly en Thomas Cook AIrlines. Bij de buitenlandse budgetvliegers die op Brussels Airport  actief zijn, vinden we onder meer Corendon, Flybe, AtlasBlue, Sky Europe en Vueling. Recent maakte Sterling zijn plannen bekend om met dagelijkse vluchten te beginnen van Brussel naar Oslo, Kopenhagen en Stockholm.  RVH.

    Zie ook www.6minutes.be

     

    11-07-2007 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.radisson sas hasselt
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Radisson SAS Hotel:

    het ideale hotel in het hartje van Hasselt

     

     

     

    In november 2005 opende het Radisson SAS Hotel Hasselt zijn deuren. Het nieuwe hotel met ruime meetinginfrastructuur, maakt deel uit van de totaalrenovatie van het bekende “TT-center”, kantoorgebouw daterend uit de jaren 70 in het centrum van Hasselt.

     

    Hasselt, hoofdstad van de provincie Limburg, telt ongeveer 68.000 mensen en is het commercieel, educatief en dienstencentrum van een populatie van ongeveer 800.000 Limburgers. Het ligt zeer dicht bij andere belangrijke regionale steden als Maastricht, Luik en Aken.

     

    Het nieuwe Radisson SAS Hotel (met een totale oppervlakte van 8.000 m²) bevindt zich in de sokkel en de eerste twaalf verdiepingen van de hoogste toren en biedt 124 kamers en 2 suites in hedendaagse stijl, 275 m² vergaderruimte, opsplitsbaar tot 4 aparte zalen met een aparte koffieruimte, een restaurant met terras en een bar. Het hotel is ook rechtstreeks verbonden met de 1.800 m² fitnessclub Passage met indoor zwembad en sauna en de gasten hebben toegang tot de parking in het TT-center.

     

    Het Radisson SAS Hotel biedt 126 kamers en suites met een uniek zicht op de stad. Er zijn 124 Hazeltek design kamers en 2 suites met kitchenette. Designers vonden hiervoor inspiratie in de Hazelaar, de boom waarvan Hasselt afkomstig is. De Business Class kamers bieden een reeks extra's voor de veeleisende zakenman/vrouw zoals iedere avond een “turn-down service”, een persoonlijke Nespresso koffiemachine op de kamer, dagelijks een krant naar keuze, ‘pay-tv’, badjas en pantoffels.

     

    In het kader van het E@syconnect dienstenconcept is het Radisson SAS Hotel voorzien van draadloze hoge snelheidstoegang “wireless high speed access”. Gasten kunnen GRATIS draadloos gebruik maken van hun internetverbinding in alle publieke ruimtes, vergaderzalen en alle kamers. Bij de InternetKiosk in de lobby kunnen ze terecht voor het gebruik van een computer met internetaansluiting.

     

    Bar & Restaurant “Koper”, genoemd naar het koper dat werd geïmporteerd van de Falun kopermijnen in Zweden in de zeventiende eeuw, roepen het beeld op van een moderne loft. Het restaurant is een mix van diverse stijlen: een oud Vlaams handelswarenhuis, een destilleerbedrijf en een Bourgondische Hasseltse keuken te combineren met moderne design elementen uit Antwerpen en Kopenhagen.

     

    Radisson SAS Hotel: meetings & events

     

    Met de bedoeling om zijn bestaande relaties met klanten verder uit te bouwen en zijn aanwezigheid op de vergader- en evenementenmarkt nog te verstevigen lanceerde Radisson SAS Hotels & Resorts een nieuw initiatief “Meeting & Events Promises” (vergader- en evenementenbeloftes).

    Radisson SAS introduceert de “4 hoekstenen belofte” bestaande uit professionalisme, engagement en het zorg dragen voor, dit alles ondersteund door een garantie. De kern van de belofte gaat over het oprecht verstaan van de klanten en hun objectieven en het aanbieden van goed uitgeruste en getrainde medewerkers zodat deze doelstellingen niet enkel bereikt, maar overtroffen worden.

     

     

    Het ‘Meetings & Events Promises’ concept is een uitbreiding van de strategische alliantie tussen Radisson SAS en Meeting Professional’s International (MPI), de grootste autoriteit en bron voor de vergaderindustrie.

     

    Het Radisson SAS Hotel beschikt over 275 m² vergaderoppervlakte. De 4 volledig uitgeruste zalen beschikken allen over daglicht en bieden draadloos internet en een capaciteit tot 450 personen voor een cocktail. Het "Conference Team" staat ter beschikking voor professionele bijstand, terwijl het Business Service Center de mogelijkheid biedt tot het gebruik van telex, telefax, kopieermachine en administratieve bijstand.

    Organisatoren en deelnemers van vergaderingen of conferenties kunnen bovendien genieten van alle overnachtings- en restauratiefaciliteiten van het hotel.

     

     

     

     zie ook www.6minutes.be

    11-07-2007 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Marriott award winners

    BRUSSELS MARRIOTT HOTELS:

    AWARD WINNERS.

     

     

     

    Marriott International heeft in de Brusselse regio vier vertegenwoordigers: het Renaissance Brussels hotel, het Courtyard by Marriott Brussels hotel, het Brussels Marriott hotel en de Marriott Executive Apartments in de Europese wijk.

    Tijdens de recente award-uitreiking binnen de groep, toonden de Brusselse hotels zich de grote slokop. De heer Benno Busscher, General manager van Courtyard by Marriott Brussels, kreeg zowel de Diamond General manager award als de award General manager of the year. Het Courtyard by Marriott Brussels hotel kreeg bovendien de Diamond hotel award, de award voor ‘best results in Passport to succes’ en de award ‘beste verkoopsteam in Continentaal Europa’.

    De heer Ron Vos, Cluster General manager van het Renaissance Brussels hotel, kreeg de Mustang award, een award die wordt toegekend aan een manager voor zijn uitzonderlijke prestaties én als teamleader én als wereldwijde voorbeeldfunctie.  De ‘Brussels clusters of hotels’ kreeg tenslotte de award ‘best revenue team of Continental Europe 2006’. RVH.

    Eerder gepubliceerd op

    www.6minutes.be

    11-07-2007 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Long haul

     

    4e long haul vliegtuig voor Brussels Airlines

     

     

    De Brussels Airlines vloot werd uitgebreid met een 49ste vliegtuig. Dankzij de vlootuitbreiding kunnen er 70 extra werknemers aan de slag en versterkt Brussels Airlines vanaf het najaar haar intercontinentaal  aanbod.

     

    De Airbus 330-300, een zogenaamd ‘wide body long haul toestel’, kreeg na een testvlucht met de Belgische luchtvaartautoriteiten gisteren de registratie OO-SFW (‘Sierra Fox Whisky’) en vervoegt officieel de Brussels Airlines vloot. Het vliegtuig zal de hele zomer lang op ad-hoc basis ingezet worden op het Europese netwerk en op populaire zomerdagen ondermeer Brussels Airlines passagiers naar Athene, Malaga en Faro vliegen. Daarnaast zal het toestel deze zomer als back-up gebruikt worden voor de drie andere Airbus 330 vliegtuigen die Brussels Airlines inzet voor de long haul vluchten naar Afrika.

     

    Het toestel wordt deze zomer ook verhuurd op de chartermarkt en zodoende vluchten uitvoeren voor reisorganisatoren of andere luchtvaartmaatschappijen. In het najaar wordt de cabine van het toestel aangepast aan de Brussels Airlines long haul inflight standaard (‘Flat Bed’ zetels in Business Class, inflight entertainmentsystemen, catering installaties, …) en vanaf dan zal de ‘Sierra Fox Whisky’ volledig ingeschakeld worden op het longhaul vluchtaanbod van Brussels Airlines. Brussels Airlines gaat omwille van deze vlootuitbreiding de volgende maanden een zeventigtal bijkomende personeelsleden recruteren en opleiden (cabin crew, piloten).

    De vloot van Brussels Airlines bestaat vandaag uit 4 Airbus 330-300 toestellen, 3 Airbus A319 vliegtuigen, 10 Boeing 737 toestellen en 32 AVRO RJ/BAe vliegtuigen. RVH.

     

    Eerder gepubliceerd op

    www.6minutes.be

    11-07-2007 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Silken Brussels
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Frédéric Hill, nieuwe General Manager

    van hotel Silken Berlaymont Brussels.

     

     

     

    Frédéric Hill, tot dusver Executive Assistant manager en rechterhand van Mark van Ogtrop,  werd door de h Lopez, managing director van Hoteles Silken, aangesteld als nieuwe General Manager van het Silken Berlaymont Brussels.

    Na enkele jaren de taak van Algemeen Directeur van het hotel Silken Berlaymont Brussels op zich te hebben genomen, heeft Mark van Ogtrop besloten om de fakkel door te geven. Mark van Ogtrop heeft een carrière van 7 jaar achter de rug in het hotel Silken Berlaymont. Hij heeft het hotel zien groeien en evolueren, eerst maakte hij de omschakeling mee van Dorint naar Dorint Novotel en daarna naar Silken Berlaymont. Hij heeft besloten een nieuwe uitdaging aan te gaan en wil zich nu in Azië vestigen. RVH.

    Eerder gepubliceerd op

    www.6minutes.be

    11-07-2007 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 13/05-19/05 2024
  • 06/05-12/05 2024
  • 29/04-05/05 2024
  • 22/04-28/04 2024
  • 15/04-21/04 2024
  • 08/04-14/04 2024
  • 01/04-07/04 2024
  • 25/03-31/03 2024
  • 18/03-24/03 2024
  • 11/03-17/03 2024
  • 04/03-10/03 2024
  • 26/02-03/03 2024
  • 19/02-25/02 2024
  • 12/02-18/02 2024
  • 05/02-11/02 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 22/01-28/01 2024
  • 15/01-21/01 2024
  • 08/01-14/01 2024
  • 01/01-07/01 2024
  • 25/12-31/12 2023
  • 18/12-24/12 2023
  • 11/12-17/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 27/11-03/12 2023
  • 20/11-26/11 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 06/11-12/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 23/10-29/10 2023
  • 16/10-22/10 2023
  • 09/10-15/10 2023
  • 02/10-08/10 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 04/09-10/09 2023
  • 28/08-03/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 15/05-21/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 10/04-16/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 16/01-22/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 25/12-31/12 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 03/10-09/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 12/09-18/09 2022
  • 05/09-11/09 2022
  • 29/08-04/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 26/12-01/01 2023
  • 20/12-26/12 2021
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 27/09-03/10 2021
  • 20/09-26/09 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 23/08-29/08 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 28/12-03/01 2027
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 15/06-21/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 23/03-29/03 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 24/02-01/03 2020
  • 17/02-23/02 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 23/12-29/12 2019
  • 16/12-22/12 2019
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 29/07-04/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 28/01-03/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 03/12-09/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 08/10-14/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 30/07-05/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 30/04-06/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 16/04-22/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 12/02-18/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 22/01-28/01 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 18/12-24/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 13/11-19/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 23/10-29/10 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 31/07-06/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 26/06-02/07 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 12/06-18/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 25/12-31/12 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 27/07-02/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 29/12-04/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006
  • 25/09-01/10 2006
  • 18/09-24/09 2006
  • 11/09-17/09 2006
  • 04/09-10/09 2006
  • 28/08-03/09 2006
  • 14/08-20/08 2006
  • 07/08-13/08 2006
  • 31/07-06/08 2006
  • 24/07-30/07 2006
  • 17/07-23/07 2006
  • 10/07-16/07 2006
  • 03/07-09/07 2006
  • 26/06-02/07 2006
  • 19/06-25/06 2006
  • 12/06-18/06 2006
  • 05/06-11/06 2006
  • 29/05-04/06 2006
  • 22/05-28/05 2006
  • 01/05-07/05 2006
  • 24/04-30/04 2006
  • 17/04-23/04 2006
  • 27/03-02/04 2006
  • 20/03-26/03 2006
  • 13/03-19/03 2006
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!