Introducing the GUESS Originals Kit Program and debuting the spring 2021 collection
The Spring 2021 GUESS Originals collection is being introduced this season with an essentials line coined the GUESS Originals Kit Program. The program will be updated seasonally with essential core fits and colors featuring premium fabrics and timeless designs for both men and women. The GUESS Originals capsule and Kit Program includes the brand division’s most contemporary denim styles and will be available from March, 2021, in selected GUESS retail stores and on guess.eu.
GUESS Originals Kit Program : Each style featured in the GUESS Originals collection pairs back to the core styles offered in the Kit Program. Each silhouette included in the program emphasizes premium denim and heritage styles from the brand’s design archives. Men’s styles include an updated lightweight terry cloth on the crewnecks and is seen alongside breathable hoodies and shorts made to be worn year-round. The Kit pants are an assortment of elevated light twill cargo pants, light chino khaki woven pants as well as light to dark stonewash denim. The Kit Program also includes chambray shirts and pocket tees for men. The women’s GO Kit Program offers a variety of ribbed tanks, bodysuits, mid-thigh shorts, as well as a light and dark stonewash denim jacket.
“This is the most robust and elevated collection we’ve provided at the GUESS Originals level. There’s been a high demand for long-lasting, effortless silhouettes. Our customers are searching for high-quality apparel they can wear every day. We created this collection with versatility top of mind and designed year-round elevated staples for everyone.” Nicolai Marciano, Brand Partnerships Director at GUESS.
GUESS Originals Collection : The Spring GUESS Originals Collection features pastel hits for both men and women, the perfect hues to transition from cooler to warmer months. Both men’s and women’s collections feature timeless silhouettes with a fashion-forward approach.
The men’s collection offers an array of iconic striped tees; this season’s version features heathered stripes, for a more vintage feel. The assortment also includes pocket tees, crinkle nylon shorts, slim and straight leg denim in light, dark, and black washes. The collection also debuts a new carpenter style jean in black or ecru. All denim pieces from the GUESS Originals offering feature the iconic triangle logo on the back pocket.
The women’s capsule offers a variety of cropped shirts and classic ringer tees made with organic cotton. The collection also incorporates the new lightweight terry cloth sweatshirt, sweatpants, and sweat short set. The lightweight stretch luxe stripe dress will provide ultimate comfort to your wardrobe while still making a statement, and the soft jade and dancing pink biker shorts are everyday pieces that never go out of style. The denim options are available in the form of cropped mom jeans, high rise, and carpenter fit denim.
: van virtuele wielerwedstrijd tot gezellig fietsparadijs
In afwachting van het moment dat we terug in alle vrijheid mogen reizen, kunnen fietsliefhebbers zich van 27 februari tot 27 maart uitleven tijdens de eerste editie van de I FEEL SLOVENIA Virtual Cycling Race. In vijf virtuele etappes, die elke zaterdag plaatsvinden, nemen recreatieve fietsers het op tegen Sloveens profwielrenners. En die behoren bij de besten van de wereld! Op de deelnemerslijst pronkt niemand minder dan Primoz Roglic, tweevoudig winnaar van de Vuelta en de nummer twee uit de Tour de France van vorig jaar.
Zelf deelnemen aan de I FEEL SLOVENIA Virtual Cycling Race is eenvoudig: download Rouvy (een app voor indoortrainingen), registreer je als deelnemer aan het evenement, koppel je fiets aan een trainer met beeldscherm én trappen maar!
Sneller fietsen dan wielerkampioen Roglic is vermoedelijk een te ambitieus plan, maar in zijn spoor verken je tijdens deze virtuele fietswedstrijd de overweldigende natuur en de grote verscheidenheid aan landschappen van het kleine Slovenië. Een steile Alpencol beklimmen, al zigzaggend tussen wijngaarden of aan een gezapig tempo de kustlijn volgen, het kan allemaal in dit verrassende fietsparadijs.
Etappe 1: Speelterrein voor klimmers en durfals
In de eerste etappe van de I FEEL SLOVENIA Virtual Cycling Race zoeken we meteen de bergen op met een aankomst op de 1850 meter hoge Krvavec-berg. Maar zelfs voorbij de finish zit het fietsplezier er nog niet op, want op de top van de Krvavec bevindt zich een van de beste en uitdagendste bike parks in Europa. Mountainbikers wagen er zich aan spectaculaire pistes en tijdens de technische afdalingen ga je toch maar beter af en toe eens in de remmen.
Etappe 2: Langs kuuroorden en door wijngaarden
De etappe door het zuidoosten van Slovenië kent weinig drukbezochte bezienswaardigheden maar op verkenning door de vallei van de Krka ontdek je al snel de geheimen van het goede leven. Onderweg fiets je door authentieke dorpen en wijngaarden waar je de gerenommeerde Cvicek kan proeven. Een boeiende uitvalsbasis is het stadje Novo Mesto of kies voor een verblijf in een van de kuuroorden. Terme Krka biedt o.a. een driedaags fiets- en wijnarrangement aan. Inderdaad, het goede leven!
Etappe 3: Met zicht op zee
Een van de grote troeven tijdens een bezoek aan Slovenië is zijn fascinerende kustlijn. De Sloveense Riviera telt amper 50 km, maar is bezaaid met gezellige vissersdorpjes en stadjes waar Venetiaanse architectuur en flair nooit veraf zijn. De etappe in het kader van de I FEEL SLOVENIA Virtual Race start in Izola en eindigt in Koper. Ter plekke zorgt een uitgebreid netwerk van fietsroutes je zowel naar populaire stranden als naar afgelegen baaien. En om de mediterrane sfeer helemaal op te snuiven, raden we je de K12-route aan: ‘From Izola to Portoroz for a coffee’.
Etappe 4: Langs kristalheldere bergmeren
Startplaats van deze vierde etappe tijdens de I FEEL SLOVENIA Virtual Cycling Race is het idyllische stadje Bohinj, gelegen aan het gelijknamige meer. Dankzij het kristalheldere water en het indrukwekkende uitzicht op de bergen van het Nationaal Park Triglav beschouwen veel Slovenen het meer als een van de allermooiste plekken van hun land. Wie de streek rond het meer van Bohinj op de tweewieler wil verkennen, kan hier tijdens de zomermaanden deelnemen aan het Bohinj Bike Camp. Dit is een driedaagse fiets- en wandelarrangement onder leiding van plaatselijke gidsen.
Etappe 5: Op verkenning door een van ’s werelds fietsvriendelijkste steden
Net als tijdens een echte wielerronde eindigen we met een plaatselijk rondje door de hoofdstad. Meteen een uitgelezen kans om de hele goede fietspaden en de uitgebreide fietsinfrastructuur van Ljubljana te ontdekken. Wie de hoofdstad eens op een ludieke manier wil verkennen, zal zich goed amuseren tijdens de internationaal bejubelde Moustache Tour.
As soon as the first few bright rays of sunshine touch our skin after a cold winter, our mind and heart are instantly in a sunny mood. With LolaLiza's 'Touch of spring' collection, our longing for warm days and flowy, floral fashion feels almost tangible.
Whenever you're on a quest for a great dress, for whatever occassion, LolaLiza has got the frock you're looking for. LolaLiza is your go-to store for dresses in all colors, prints, shapes and sizes. To emphasize that statement, the Belgian fashion brand has broadened their size range. From now on all clothing is available up to size 48.
Step by step to greener pastures
When you think of spring, you might imagine yourself going on long nature walks. Whether you prefer green pastures or the city's concrete jungle, going outside makes us feel ever so thankful for nature. Being a fashion brand, LolaLiza knows the significant impact of its industry on the environment. That is why they are determined to change and become part of the solution. The Belgian brand has taken its first steps into being more eco-friendly with a sustainable eco-collection.
These sustainable pieces consist of recycled polyester - made from recycled plastic bottles - which is softer on our planet. LolaLiza is also working with organically-grown cotton, and washing sustainable and ecologically by not using pesticides. That way the use of water and energy is lowered significantly. Additionally Ecovero, Tencel and Tencel Lyocell fibers should produce fewer emissions and relieve the pressure on mother earth.
More recycling is the next step in the right direction. Therefore LolaLiza regularly sets up 'recycling actions' with the organisation Terre. To further its eco-friendliness, the brand is constantly looking for processes and raw materials that can help LolaLiza make products in a more responsible way.
NOTE Cosmétique, streeft ernaar om elke vrouw, in elke cultuur en in elke fase van haar leven, zich goed in haar vel te laten voelen. Beril Koparal Ergün, Algemeen Directeur van NOTE Cosmétique en tevens één van de meest geprezen zakenvrouwen in Turkije, zet zich hier elke dag voor in. Vanzelfsprekend komt de kracht van de vrouw van binnenuit, maar NOTE draagt bij aan de finishing touch. Je look geeft net dat beetje extra zelfvertrouwen om de beste versie van jezelf te ontdekken. Beril heeft speciaal voor de internationale maand van de vrouw in maart, vier prachtige looks gecreëerd. Voel je krachtig en straal dat ook uit met NOTE!
Ontmoet Beril - De powervrouw achter NOTE
De Algemeen Directeur van NOTE Cosmétique, Beril Koparal Ergün (50), is een wereldleider met een diverse opleidingsachtergrond. Nadat ze haar carrière begon met een medische opleiding, is ze uitgegroeid tot een ondernemer met interesse in communicatie. Ze richtte haar eigen communicatiebureau op en zorgde uiteindelijk voor een succesvolle fusie van haar bedrijf met Ogilvy CommonHealth, ’s werelds grootste communicatiegroep op het gebied van gezondheid en welzijn. Om haar markt uit te breiden naar het Midden-Oosten en Afrika, woonde ze in zowel Dubai als Istanbul.
Vorig jaar is Beril uitgeroepen tot één van de meest geprezen zakenvrouwen in Turkije en staat zij de afgelopen 5 jaren onafgebroken in de lijst van "Top 50 meest krachtige vrouwelijke CEO's".
Social Responsibility is een van de aandachtspunten van Beril, zo is ze lid van meerdere vrouwenverenigingen en zet zij zich in voor gelijke behandeling van alle vrouwen. Binnen NOTE maakt Beril zich hard voor meer vrouwen in de Raad van Bestuur, steunt ze KAHEV (Stichting Onderwijs voor Vrouwelijke Artsen) en begeleidt ze vrouwen binnen het Professional Women Network. Met haar drie volwassen dochters, die ze bovendien alleen heeft opgevoed, gelooft ze dat de toekomst van de wereld in de handen van vrouwen ligt.
Powerful looks voor elke vrouw
De volgende producten zijn persoonlijk gekozen door Beril, haar favoriete power looks uit de collectie.
BUDDING ENTREPRENEUR
NOTE COSMETIQUE | Smokey Eye Pencil 04 Copper € 8,90 - NOTE COSMETIQUE | Love at First Sight Eyeshadow Palette 201 Daily Routine € 15,90 - NOTE COSMETIQUE | Luminous Silk Compact Blusher 05 Desert Rose € 10,90 - NOTE COSMETIQUE | Deep Impact Lipstick 02 Optimistic Rose € 9,90
NOTE COSMETIQUE | Precision Eyeliner € 11,90 - NOTE COSMETIQUE | Love at First Sight Eyeshadow Palette 203 Freedom To Be € 15,90 - NOTE COSMETIQUE | One Touch Mascara € 12,90 - NOTE COSMETIQUE | Deep Impact Lipstick 13 Impressive Red € 9,90
Met “spread beauty” als slogan, biedt NOTE Cosmétique make-up van superieure kwaliteit tegen guilt-free prijzen. NOTE Cosmétique is ontwikkeld om een consument te bedienen die bewuste beslissingen neemt over hoogwaardige ingrediënten en verantwoorde productie. Met haar Halal-certificering biedt NOTE Cosmétique hiermee een unieke propositie in een groeiend marktsegment. NOTE Cosmétique is opgericht in 2014 en is met haar Europese Headquarters gevestigd in Parijs, van waaruit alle global marketing wordt gecoördineerd. Het merk heeft eigen productiefaciliteiten in Çorlu-Tekirdağ Turkije. NOTE Cosmétique is verkrijgbaar in meer dan 80 landen. Met een uitzonderlijke prijs-kwaliteitverhouding, zijn NOTE Cosmétique-producten gemaakt van hoog- waardige ingrediënten die worden gebruikt om formuleringen te maken die vrij zijn van parabenen, minerale olie en geurstoffen. Dat alles voor een lage prijs. NOTE Cosmétique voldoet aan veganistische normen en bevat geen ingrediënten van dierlijke oorsprong. Het merk dient hiermee een brede groep consumenten die zich bewust zijn van hun gezondheid en de wereld waarin zij leven. NOTE Cosmétique is Halal gecertificeerd, Cruelty-Free en Vegan Friendly. #spreadbeauty
The athleisure trend continues to gain momentum, once again making it one of this season’s hottest looks. Sportswear has become a cultural phenomenon – it’s no longer just about sports and physical activity, but culture and style, fashion and activewear. It is a question of defining a new concept of streetwear, in which comfort and style, function and fashion meet and influence each other. The term athleisure is the union of these elements: performance and functionality, comfort and oh-so-flattering appeal.
Summer-ready, modern athleisure has arrived thanks to the GUESS Activewear SS21 collection. Ready to run the city, this selection of crisp, clean and urban designs made with technical materials and sporty finishes takes on athletic femininity for the GUESS woman with summery pastel tones and flattering silhouettes. Meanwhile, the GUESS man assumes minimal, understated confidence in comfortable everyday pieces that play with a light, seasonal color palette with contrasting detail for the ultimate sportswear style.
WOMEN’S COLLECTION
Nature meets technology in this eco-minded theme. A clean, feminine aesthetic combines with a palette of earth, nude tones in comfy-fit, flattering pieces that are ideal for everyday summer wear. Lightweight, technical fabrics are complemented by tie-dye finishes and branded drawstring detailing for understated athletic appeal that is street-ready.
MEN’S COLLECTION
This energetic yet understated array brings together nineties influences and pop accents to create an athletic, everyday look. Deep blue shades set off bright colors with vibrant touches, adding a unique touch to simple looks that promise laidback and easy-to-wear appeal for the active GUESS man, enhanced with comfort fabrics and graphic logo touches.
Voor de inhuldiging van haar Brusselse galerie opent Galerie Deodato met een solotentoonstelling over de invloedrijkste en meest controversiële straatkunstenaar van het moment.
“Banksy. The Brussels Show” toont een greep uit de belangrijkste en meest representatieve originele werken van de kunstenaar. De collectie van de galerie werd tentoongesteld in de meest prestigieuze musea zoals de uitzonderlijke tentoonstelling in het Romeinse Chiostro del Bramante en binnen kort in deze van Helsinki.
Onder de tentoongestelde werken bevindt zich de erg zeldzame triptiek Flower Thrower uit de legendarische Gross Domestic Product-winkel. Het werd nooit eerder met de originele lijsten getoond.
Een ander iconisch werk is Love Rat, Banksy-symbool bij uitstek, maar ook No Ball Game, het spottende Queen Mary en Napalm worden tentoongesteld.
Alle werken dragen een certificaat van Pest Control, de enige authenticatieautoriteit die door Banksy erkend wordt.
Deodato Art – Sint Janstraat 28 - 1000 Brussel – Toegankelijk van dinsdag tot zaterdag van 10.30 tot 14.00 en van 15.00 tot 19.00 uur.
Waarom het kleine Malta een grootse vakantiebestemming is
Hoe een klein eiland toch heel groots kan zijn? Daar weet Malta alles over want ook in 2020 kreeg de bestemming talloze prijzen en awards. Zo werden de huizen in het stadje Birgu verkozen tot de mooiste huizen ter wereld en volgens Condé Nast is Valletta de vijfde beste stad ter wereld. Een extra reden waarom het eiland een plek op je bucketlist verdient.
Een verborgen juweel, zo wordt Malta al eens genoemd. Helemaal terecht, want dankzij een roemrijke geschiedenis ligt het landschap bedekt met schitterende steden en monumenten. Neem daar de uitgestrekte natuur, het lekkere eten, het mediterraans klimaat en de uitbundige gastvrijheid bij en je weet meteen waarom Malta alle harten verovert. De archipel sleept jaar na jaar dan ook heel wat prijzen in de wacht. Wat er zoal in de smaak valt? Dat lees je hier.
1. De mooiste steden ter wereld
Het internationale lezerspubliek van Condé Nast Traveller zet Malta bovenaan z’n bucketlist. Tijdens de Readers’ Choice Awards 2020 veroverde Valletta een plek in de top 5 van de beste kleine steden wereldwijd. De Maltese hoofdstad behoort tot het Unesco Werelderfgoed en werd opgericht door de ridderorde van Sint Jan. Wie door de stad struint, proeft van deze rijke historie, het bruisende nachtleven en de gastronomische keuken.
Birgu, dat tegenover Valletta aan de haven ligt, scheert eveneens hoge toppen. De populaire designwebsite Homedit oordeelt dat ’s werelds mooiste huizen hier te vinden zijn. Via een lezersenquête haalde de stad maar liefst 79% van alle stemmen binnen. Leuk weetje: Gent stond op nummer 4 met 70% van de stemmen.
2. Fenomenale hotels
Achter de gevels van de tot de verbeelding sprekende palazzo’s duiken steeds meer luxueuze hotels op. De moderne kamers met authentieke elementen overtreffen je stoutste dromen en zijn tegenwoordig helemaal in. World Travel Awards ging op zoek naar het beste boetiekhotel van 2020 en koos er AX Rosselli uit. In dit knappe 17e-eeuwse gebouw belanden zelfs fijnproevers in de zevende hemel dankzij het restaurant Under Grain, waar een prestigieuze Michelinster op de kaart prijkt.
Ook de leden van Preferred Hotels & Resorts zakken graag naar Malta af. In Valletta kenden ze Grand Hotel Excelsior een 2020 Members’ Choice Award toe als een van dé tophotels van Europa. Daarmee beschouwen ze dit 5-sterren hotel als één van de beste op de internationale scène.
3. Reizen kan het hele jaar door
Tijdens de zomer is het zalig zonnen onder de zuiderse zon. Maar zelfs ‘s winters is Malta een geweldige bestemming. Het gerenommeerde Condé Nast Traveller riep het eiland uit tot één van de beste plekken in Europa om van de winterzon te genieten. De hele winter schommelt het kwik er rond 11 à 17°C. Om nog maar te zwijgen over het absurde aantal zonnige dagen per jaar… Voor de nieuwsgierigen onder ons: het zijn er gemiddeld 300.
4. Bekroonde erfgoedsites
Hadden we al gezegd dat Malta over een geweldig arsenaal aan monumenten en erfgoedsites beschikt? Jarenlang vormde het eiland het strijdtoneel van vele oorlogen en vochten volkeren vanuit verschillende continenten er om de macht. Uit dat verleden bleven onder andere Fort Sint-Angelo en Fort Sint-Elmo bewaard. Deze bouwwerken streken elk een Travellers’ Choice Award 2020 van Tripadvisor op. Net als de 5000 jaar oude tempels van Ħaġar Qim en Ġgantija, het Ħal Saflieni Hypogeum, de catacomben van St Paul’s Cathedral, het Nationaal Oorlogsmuseum, het Nationaal Museum voor Archeologie, Palace Armoury in Valletta en de windmolen Ta’ Kola.
5. Een duik in de natuur
Met z’n grotten, kliffen en natuuroases verbaast het landschap van Malta je elke keer opnieuw. Maar ook onder water ligt een adembenemende wereld verscholen. Veel toeristen wagen zich aan een duik. In het helderblauwe water bewonderen ze koralen, grotten en zelfs scheepswrakken. In de duikcentra kan je terecht voor lessen en brevetten. Extra troef: je wordt er erg gastvrij onthaald. Dat bewijzen de Travel & Hospitality Awards 2021. Hun gouden medaille ging naar Waterworld Watersports en Diving Malta.
Malta, officieel Republiek Malta, ligt in de Middellandse Zee. De Maltese eilandengroep bestaat uit de eilanden Malta, Gozo, Comino en enkele onbewoonde eilandjes. Het is een bijzonder stukje Europa, er wordt links gereden en Maltees en Engels zijn de officiële talen. Je vindt er een mix van culturen, een indrukwekkend erfgoed, prachtige azuurblauwe baaien en de zonnigste hoofdstad van Europa. Vanuit België zijn er dagelijkse vluchten en na 2,5 uur vliegen ben je er al. www.visitmalta.com
Voor het meeste recente reisadvies, zie https://diplomatie.belgium.be/nl
Spring is right around the corner, yes ma'am! You already know what dress you're going to wear for your first steps into town, but which purse should you get to pair it with? Let's get you started with 4 key styles, to match whichever way you like.
1. The vintage way
Nostalgia is a thing, since designers are looking towards more exciting times for inspiration. An oversized denim bag with big lettering, a classy fanny pack or an extravagant leopard print: add a sixties, seventies, eighties or nineties accent to your look.
2. Maxed & relaxed
A laid-back outfit craves an oversized bag that can carry more than just a mouth mask and your phone. But make it classy, and opt for luxurious looking fabrics like (faux) leather and suede.
3. Chain reaction
Chunky chains on our jewelry stands, chunky chains on our shoulder and hand bags. A gold or silver colored chain is all a bag needs to go from ordinary to statement.
4. Pretty in pastel
Not a fan of hefty color blocking, but looking for someting more than nude, brown or black? A soft hue of pink or blue can be just as eyecatching as electric blue or emerald green.
Wijn, pasta en architectuur. Daar staat Italië wereldwijd om bekend. Maar wist je dat het land ook heel wat adembenemende natuurreservaten telt? Je ontdekt ze in alle rust en bewondert de unieke fauna en flora. Een duurzame reis, weg van de drukte, terug naar de essentie.
Van het uiterste noorden tot het warme zuiden, gans Italië ligt bedekt met weelderige natuurreservaten. Wie houdt van een duurzame reis hopt van het ene park naar het andere en ontdekt er heel wat uitzonderlijke plant- en diersoorten. In deze ongerepte gebieden lijkt het soms wel of je alleen bent op de wereld. Ideaal voor wie houdt van een heerlijk zenmoment in het groen.
Natuurpracht in het noorden
Midden in de Alpen, in de bergen van Zuid-Tirol, huist het Stelvio Nationaal Park. Het is één van de oudste natuurgebieden van Italië en het is tegelijk het grootste. Wanneer je het park doorkruist, lijkt het alsof je een reis door de seizoenen maakt. In de bergen struin je door de sneeuw en ontmoet je herten, steenbokken en arenden. Overnachten doe je in één van de berghutten die zich tot op 3.535 meter hoogte bevinden. Wie de tocht naar beneden inzet, komt terecht in de zomergroene vallei van Peio en passeert tal van charmante dorpjes. Je proeft er van lekkere kazen en bezoekt er molens en smederijen.
Een uitstap naar de Italiaanse natuurparken combineer je makkelijk met een citytrip naar één van de vele indrukwekkende, historische steden. Zo bezoek je aan de kust niet enkel de tot werelderfgoed uitgeroepen steden van Cinque Terre, maar ook het gelijknamige park. Vlakbij het romantische Venetië, in de regio Veneto, bots je dan weer op het natuurreservaat Ampezzo. Midden in het majestueuze Dolomietengebergte zie je hoe krachtige watervallen het landschap boetseren. Tussen de woeste rotspieken liggen heel wat dieren op de loer. Naast uilen, reeën en spechten, kan je er ook een wilde beer of lynx tegen het lijf lopen.
Op natuurreis door het noorden? Bezoek dan zeker ook het Nationaal Park Gran Paradiso in de Aostavallei, het Nationaal park Dolomiti Bellunesi in Veneto en het Adamello Brenta Nationaal Park in Trentino.
De groene long van Midden-Italië
Het meest paradijselijke natuurreservaat van Italië bevindt zich vlak voor de kust, op de Toscaanse Archipel. Van de zeven eilanden die tot deze groep behoren, is Elba het grootste en het bekendste. Hier mag een bezoek aan Monte Perone zeker niet ontbreken. Op deze berg huizen meer dan 50 vlindersoorten die elke dag voor een kleurrijk schouwspel zorgen. Nog zo’n feeërieke diersoort ontmoet je vlak voor de kustlijn van het eiland Giglio. In dit waar snorkelparadijs bewonder je muren van blauwe sponzen waarin je af en toe een zeepaardje spot. Wie liever grotere zeebewoners ontmoet, vaart naar het kleine, rotsachtige eiland Giannutri. Hier speur je tijdens de zomer het wateroppervlak af, op zoek naar dolfijnen en walvissen.
Terug op het Italiaanse vasteland dompelt het Nationaal Park van Maremma je onder in het groen. Deze regio is de thuishaven van de butteri, de Italiaanse cowboys. Op deze ongerepte graslanden laten ze hun vee de vrije loop. Het park loopt tot aan de kust, waar het begrensd wordt door ruwe bergketens, dichtbegroeide bossen en witte stranden. Van Maremma reis je makkelijk verder naar het Nationaal Park van Abruzzo, Lazio en Molise. Dit reservaat werd opgericht in 1922 en is het oudste van het land. Het ligt pal in het Apennijnengebergte en heeft een enorme biodiversiteit. Je struint er door bossen, over bergen en langs diepblauwe meren en observeert de beren, vossen, wolven, lynxen en valken die zich tussen de eiken, braamstruiken en wilde rozen bewegen.
Op natuurreis in Midden-Italië? Bezoek dan zeker ook het Nationaal Park Gran Sasso e Monti della Laga in Abruzzo en het Nationaal Park Circeo in Lazio.
Natuuroases in het zuiden
In het uiterste zuiden van de Italiaanse laars trakteren de witte bergen van het Nationaal Park Aspromonte je op een panoramisch uitzicht over het kristalblauwe zeewater en de kust van Sicilië. Dankzij het zwoele, mediterrane klimaat ontdek je hier tal van unieke plantsoorten die perfect gedijen tussen de kliffen en waterlopen van het park. Zo groeien er bossen langs het strand en tref je hier en daar een boom met bergamot aan. Deze peervormige citrusvrucht levert via z’n schil een heerlijk geurende olie op.
Wie op zoek is naar betoverende schoonheid reist verder naar het noorden van Sardinië. In het turquoise water dat de kustlijn van Corsica scheidt, omhelst het natuurpark van de Maddalena archipel zo’n 60 granieten en leistenen eilandjes. Gevormd door de wind en door de stroming, zorgen de rotsen voor een onwaarschijnlijk decor. Met een boot vaar je van de ene inham naar de andere en zie je tuimelaars, aasscholvers, schildpadden en meeuwen de revue passeren. Maak zeker een ommetje naar Budelli: dankzij een organisme dat zich aan de schelpen, algen en koralen hecht, heeft het strand hier een roze kleur.
Op natuurreis door het zuiden? Bezoek dan zeker ook het Nationaal Park Gargano in Puglia, het Nationaal Park Pollino in Basilicata, het Nationaal Park Cilento Vallo di Diano Alburni in Campania, het beschermde zeegebied van de Egadische Eilanden in Sicilië en het Nationaal Park Asinara in Sardinië. (illustraties i-stock by getty images)
Zijde, kant, nylon of zelfs plastiek en latex: transparantie is de trend! De materialen worden op sculpturale wijze boven elkaar aangebracht: de huid is zichtbaar en veranderende effecten worden veroorzaakt door het licht of de zon.
TOD'S EYEWEAR, Mod. 0310, prijs 240 €
Zeer chique vrouwenmodel met avant-garde toets. Het « T » Timeless detail van het logo keert terug aan de kruising van de armen en maakt er een uniek model van.
GUESS EYEWEAR, Mod. 7698 93P 01, prijs 90 €
Een jonge bril, voor onafhankelijke en zelfzekere vrouwen, met een uitgewerkte geometrische vorm die een driedimensionaal effect recreëert.
Heerlijke recepten met de laatste nieuwe barbecue-accessoires van Barbecook
» Recepten uit het nieuwe kookboek van Barbecook - » Nieuwe barbecue-accessoires: marinade injector en hamburgerpers
Met de lente en zomer in het vooruitzicht bereidt Barbecook samen met jou de start van het barbecueseizoen voor. De barbecue-expert zet jou als topchef centraal en maakt het je dit jaar extra gemakkelijk. Verfijn je grillskills met de slimme en gebruiksvriendelijke musthave tools en wordt de master of the grill. Benieuwd naar alle recepten voor jouw zomer? Die vind je in het nieuwste kookboek van Barbecook. Een voorsmaakje:
Marinade Injector: sappig & mals
Zin in sappiger, malser én smaakvoller? De Marinade Injector maakt van marineren een koud kunstje en injecteert niet alleen je gerecht met een intense marinade, maar ook je smaakpapillen. Door de extra lange naald dringt de smaak van de marinade door tot in de kern van het vlees, de vis of de groenten. En daar waar klassiek marineren uren duurt, wordt de marineertijd met de Marinade Injector aanzienlijk verkort. Eén prik volstaat om overal goed door te dringen.
Hungry yet? Barbecook laat je proeven van twee heerlijke recepten waarmee je als grillmaster dit seizoen aan de slag kan. Als voorgerecht kiest Barbecook voor gamba’s met geïnjecteerde sinaasappelmarinade en als dessert voor ananas met rum. Voor wie graag nog meer ‘grillspiration’ opdoet, ligt het Barbecook-kookboek te wachten.
Recept met de Marinade Injector van Barbecook - Voorgerecht: Gamba’s met sinaasappelmarinade - Ingrediënten voor 4 personen
Voor de edamamesalade: 400 g edamameboontjes, uit de diepvries - 2 lente-uitjes, in diagonale reepjes gesneden - 1 bussel radijsjes, in schijfjes gesneden - 1 koolrabi, in lucifers gesneden - peper en zout
Voor de gamba’s: 400 g gamba’s - 2 eetlepels olijfolie - rasp van 1 sinaasappel - 2 eetlepels sinaasappelsap - 1 eetlepel korianderblaadjes, fijngehakt - 4 teentjes knoflook
Voor de dressing: 2 cm gember, geschild en geraspt - 1 teentje knoflook - 2 eetlepels sesamolie - 2 eetlepels sojasaus - 1 theelepel bruine suiker - rasp en sap van ½ sinaasappel
Aan de slag: Gamba’s geïnjecteerd met sinaasappelmarinade
1. Meng het sinaasappelsap, de sinaasappelrasp, de korianderblaadjes, de olijfolie en de knoflook. Leg de gamba’s in het mengsel gedurende 20 minuten. Doe het mengsel vervolgens in de marinade injector en injecteer elke gamba nogmaals in de kern. - 2. Blancheer de edamame gedurende een minuut en laat ze afkoelen. - 3. Meng de edamame met de schijfjes radijs, koolrabi en de lente-uitjes in een schaal. - 4. Meng alle ingrediënten voor de dressing. - 5. Schik de gamba’s op het rooster en gril ze op een middelhoog vuur tot ze gaar zijn, ongeveer 5 minuten per kant. - 6. Leg de gamba’s op de edamamesalade en serveer met de dressing.
Recept met de Marinade Injector van Barbecook : Dessert: Ananas met rum - Ingrediënten voor 4 personen : 1 ananas - 250 g aardbeien - 250 g blauwe bessen - 100 ml bruine rum - 2 eetlepels suiker - 2 eetlepels gesmolten boter - ½ stokje vanille - enkele muntblaadjes - 50 g suiker
Aan de slag: Ananas geïnjecteerd met rum
1.Verwijder de schil en snij de ananas in gelijke stukken. Verwijder telkens het harde middenstuk. - 2. Meng de boter, bruine rum, de kern van het halve vanillestokje en de suiker door elkaar. - 3. Borstel de stukken ananas rijkelijk in en laat een 20-tal minuten intrekken. Doe de vloeistof vervolgens in de marinade injector en injecteer elk stuk ananas met het mengsel. - 4. Gril de stukken ananas enkele minuten op een hoog vuur. - 5. Schik de ananas in een schaal en voeg enkele aardbeien, blauwe bessen en muntblaadjes toe. - 6.Serveer eventueel met een bolletje vanille-ijs.
Hamburgerpers: voor kleine & grote honger
Je eigen hamburgers prepareren vergt enige handigheid, maar mag als een bijna-professional als jou geen probleem zijn, zeker niet als je praktisch materiaal gebruikt. Met de Hamburgerpers van Barbecook moet je enkel het vers bereide gehakt toevoegen, aandrukken en klaar! Zo krijg je gelijke burgers die even dik of dun en even groot zijn. De hamburgerpers van Barbecook komt in twee formaten: diameter 11,5 cm of 6,8 cm. Speciaal voor een grote of kleine honger.
Inspiratie nodig? Barbecook tipt als hoofdgerecht zelfgemaakte kippenhamburgers met guacamole. Door het gehakt kneed je peterselie, panko, zongedroogde tomaten, zeezout en paprikapoeder en de Hamburgerpers doet de rest. Grillen maar!
Recept met de Hamburgerpers van Barbecook
Hoofdgerecht: Zelfgemaakte kippenburgers met guacamole - Ingrediënten voor 4 personen : 400 g kippengehakt - 1 eetlepel peterselie, fijngesneden - 2 eetlepels panko – Zeezout - 1 theelepel gerookt paprikapoeder - 100 g zongedroogde tomaten, fijngesneden - 2 tomaten - 150 g guacamole - 2 handenvol raketsla - 1 klein blikje maïs - 4 pitabroodjes - Zwarte peper
Aan de slag: Kippenburger met guacamole
1. Meng het kippengehakt, de peterselie, panko, zongedroogde tomaten, een snuifje zeezout en de paprikapoeder. Maak 4 hamburgers met behulp van de hamburgerpers. – 2 Bak ze gaar op een middelhoog vuur. Draai regelmatig om. - 3. Gril ook de pitabroodjes aan beide zijden. - 4. Snij ondertussen de tomaat in plakken op een bamboe snijplank. - 5. Bestrijk de pitabroodjes met een volle lepel guacamole.- 6. Dresseer hierop de raketsla, de tomaat, de burger en de maïs. - 7. Werk af met een beetje zwarte peper.
Een explosie van leven, kleuren en met elkaar verweven lichamen, tijdloos en universeel.
Dat is de kunst van Jeffrey Cheung. De viering van het leven dat hij schildert, roept bij Jean Cocteau dionysische riten op, de spontaniteit van Picasso of de flexibiliteit van de lijn. Let niet op de willekeurige verbindingen die door een al te enthousiaste verbeelding worden gevraagd. Het unieke van Jeffrey's werk is ook zichzelf te overtreffen door een nobel doel te dienen: de strijd voor seksuele vrijheid. Deze activist verzet zich niet tegen genres onderling, integendeel, hij nodigt de hele wereld uit om mee te dansen en van elkaar te houden.
Kan men zich een kunst voorstellen die meer nodig is in deze moeilijke tijden waarin de afwijzing van de ander bijna zou doorgaan voor een burgerlijk gebaar?
Jeffrey Cheung, schilder, skateboarder, muzikant en activist, is een doe-het-zelver die een prominente figuur is geworden in de Amerikaanse queerscene door zijn project Unity: een pers- en skateboardbedrijf dat queers en transgenders van kleur (QTPOC) wil ondersteunen.
De Chinees-Amerikaanse kunstenaar woont en werkt momenteel in Oakland, Californië. Hij studeerde af aan de Universiteit van Californië in Santa Cruz en stelt tentoon in Europa en de VS. Naast zijn visuele werken is Cheung mede-oprichter van Unity Press en Unity Skateboarding, een queer skate-collectief. Hij speelt ook muziek in twee lokale punkbands, Meat Market en Unity.
Alice Gallery - 4 Luiksesteenweg - 1000 Brussel – alicebxl.com
Transform a brief moment of Cherry Blossom bliss into a full season of happiness with a complete colour collection for eyes, lips and skin.
This sakura-inspired spectrum of moody midnight magentas and daytime bursts of blush is designed to take your look whichever way the wind blows. Each product is wrapped and ready to gift in limited-edition, moon-bloom packaging.
8 maart is Internationale Vrouwendag. Eén dag per jaar om de verdiensten van vrouwen in de verf te zetten, maar ook om ongelijkheid en discriminatie aan te kaarten. Het Belgische modehuis Mayerline kleedt voor de gelegenheid sterke vrouwen in inspirerende powerlooks. Het modehuis wil mee een stem zijn voor alle vrouwen en hen steunen wanneer ze willen uitbreken uit het hokjesdenken.
Annemie, Romi en Sachli hebben de moed te vechten tegen vooroordelen op vlak van gender, leeftijd, huidskleur en gewicht.
Inclusiviteit over leeftijden en maten heen is een basiswaarde van Mayerline, dat uit zich in snit, pasvorm en draagcomfort. In het uittekenen van de ontwerpen, houdt Mayerline steeds een realistisch vrouwenlichaam voor ogen en komt daarbij tegemoet aan hoe een lichaam door de jaren heen verandert.
Dat vraagt veel vakkennis en nauwgezette aandacht voor detail, wat zich vertaalt in een ongeëvenaard draagcomfort in het Belgische modelandschap. Het is Mayerline’s missie om alle vrouwen te laten stralen in hún verhaal en wie ze zijn, los van dogma’s van schoonheidsidealen en hokjesdenken. Het modehuis biedt bijvoorbeeld een brede matenreeks tot en met maat 50.
Annemie Peeters, Radio- en tv-presentatrice bij VRT: “Vijftigplussers worden te vaak als ‘oudjes’ geportretteerd.”
“Dé vijftigplusser bestaat niet. En toch worden vijftig- en zestigplussers in de media erg vaak over één kam geschoren en als zogenaamde ‘oudjes’ geportretteerd. Dat beeld stigmatiseert, het is belangrijk dat het wordt bijgesteld. Daar hebben de media een belangrijke rol in te spelen. Niet zozeer door artikels te maken over het onderwerp an sich, maar vooral door op een subtiele wijze continue voor diversiteit te kiezen. Daarnaast hebben we zelf ook invloed op het beeld van onze generatie. Zo kan je jezelf op élke leeftijd aantrekkelijk kleden.”
Romy Schlimbach, plus size model en body positivity activiste : “Ik wil een rolmodel zijn voor vrouwen zoals ik, net omdat ik zelf geen voorbeeld had.”
“Bedenk eens hoeveel ruimte er in ons hoofd zou vrijkomen, mochten wij vrouwen niet de hele tijd met ons gewicht bezig zijn. Smalle taille, dikke billen, lange benen, grote borsten, maatje 36: het is helaas nog steeds het beeld van dé vrouw dat in de media wordt opgehangen. Het doet me verdriet wanneer vrouwen zich vervolgens onrealistische doelen stellen. Aan die vrouwen wil ik laten zien dat schoonheid in alle maten komt, en dat er géén verband bestaat tussen schoonheid en gewicht, noch tussen talent en gewicht.”
Sachli Gholamalizad, Belgisch-Iraanse actrice, schrijfster en theatermaakster : “We moeten meer doen dan enkel de haat op straat aanpakken.”
“Ik wil niet louter als ‘symbool’ gebruikt worden, ik wil gehoord worden als mens, los van mijn migratieachtergrond. Het is belangrijk dat onze verhalen verteld worden vanuit ons perspectief en niet vanuit een Westerse blik. Het is nodig voor onze eigenwaarde dat wij mensen met een andere etnische achtergrond onszelf herkennen wanneer we bijvoorbeeld naar een fictiereeks kijken en alweer geportretteerd worden als ‘de perfect geïntegreerde migrant’. Het wordt tijd dat we elkaar in eerste instantie als mens zien, met dezelfde kwetsbaarheden en hetzelfde streven naar geluk.”
Made for colour + care, six glossy tints kiss lips with a playful pop of everyday colour while a nourishing blend of shea butter and mango- and jojoba-seed oils instantly soothes, smooths and hydrates lips. Plus, this next-gen formula features an exclusive Moisture Glow Matrix that locks in moisture and drenches lips with long- term hydration for softer, suppler and more luscious lips over time.
“It’s a dream to wear,” says M•A•C Senior Artist Kiekie Stanners.
Inspired by our innovative Glow Play Blush – our bouncy blush that provides a pinch of foolproof, buildable colour – Glow Play Lip Balm serves up supple shine for lips.
“I pair them to get that natural glow on the go,” says Regan Rabanal, M•A•C Senior Manager of Makeup Artistry, Asia Pacific. “Both products have that easy-to-apply, bouncy texture that means I feel fresh and healthy in my makeup.”
So, what do you say? Let’s Glow Play!
GLOW PLAY LIP BALM
Halo At Me: Clear pearl - Sweet Treat: Brown-pink - That Tickles: Deep pink - Rouge Awakening: Bright red Floral - Coral: Berry-pink Grapely Admired: Violet
De beste versie van jezelf met Collistart bodycare
Uit onderzoek blijkt dat vrouwen steeds meer tijd en aandacht besteden aan het verzorgen van hun lichaam. We vinden het belangrijk om goed voor ons lichaam te zorgen, en met onze bodycare te ontspannen, of het lichaam te ontwikkelen. Collistar helpt daarbij; wij bieden de totale body routine, gebaseerd op de wensen en behoeften van jouw huid. Dus wil je afslanken, de huid verstevigen, cellulite bestrijden, de huid hydrateren en voeden of gewoon even een ontspannen spa-momentje in je badkamer? Dan hebben wij de juiste, duurzame en kwalitatieve producten voor jou.
TALASSO-SCRUB: EXFOLIËREN MET EEN BELEVING
Diepe reiniging van de huid; het is de eerste, fundamentele stap van de beautyroutine voor het lichaam, omdat je zo dode huidcellen verwijderd, en de huid zo de werkzame ingrediënten van de producten erna beter opneemt.
De Talasso-Scrub gebruikt de voordelen van de zee (thalassotherapie) en geselecteerde etherische oliën (aromatherapie) om de exfoliërende werking op de huid te stimuleren. Een synergie van 99 verschillende soorten zeezouten zijn slim gecombineerd met een rijke mix van plantaardige oliën en essentiële aromatherapie-oliën, die zowel een positieve werking hebben op de huid, als dat ze zorgen voor een heerlijke geurbeleving.
WANNEER GEBRUIK JE DE TALASSO-SCRUB?
• Vóór specifieke behandelingen: het zorgt ervoor dat actieve ingrediënten beter door de huid worden opgenomen; - • Om de huid helder en egaal te maken; - • Om dode huidcellen te verwijderen; - • Om een ontspannen spa-moment te creëren in je badkamer; - • Voordat je de zon in gaat, maar ook daarna.
ENERGIZING TALASSO-SCRUB : - Exfoliërt en hydrateert - Anti-water en vochtafvoerend – Afslankend – Voedt - Stimuleert de gemoedstoestand
ANTI-WATER TALASSO-SCRUB : - Exfoliërt en hydrateert - Anti-water en vochtafvoerend – Afslankend – Voedt - Stimuleert de gemoedstoestand
TONING TALASSO-SCRUB : Verzacht en regenereert - Versterkt en verlicht - Hydrateert en voedt - Verhoogt de energie en het welzijn
ANTI-AGE TALASSO-SCRUB : Exfoliërt en vernieuwt - Bestrijdt vrije radicalen en whitening - Regenereert en anti-aging - Revitaliseert
FIRMING TALASSO-SCRUB : Exfolieert en ontgift - Egaliseert en verstevigt - Voedt en hydrateert - Stimuleert
DAGELIJKSE ANTI-CELLULITE ROUTINE
Bijna iedere vrouw heeft last van cellulite. Welke vorm je ook hebt, Collistar heeft de meest geavanceerde en effectieve producten om cellulite te bestrijden.
ANTICELLULITE CRYO-GEL
Dit is de eerste behandeling in de parfumerie die de voordelen van cryotherapie en aromatherapie combineert, om cellulite te bestrijden.
De Anticellulite Cryo-Gel heeft een allround versterkte formule met een nieuwe combinatie van actieve ingrediënten om cellulite effectiever te behandelen. Het probleem van cellulite heeft namelijk twee hoofdoorzaken: slechte microcirculatie, veroorzaakt door opeenhoping van vloeistoffen, en vetophopingen in de adipocyten.
Nieuwe editie
MATERNITY KIT
Collistar is er altijd voor de vrouw, in iedere fase van het leven. En Collistar staat aan haar zijde tijdens de wonderbaarlijke ervaring van het moederschap, door haar van dichtbij te ondersteunen. Als het lichaam tijdens de zwangerschap geleidelijk verandert, zijn we er met een specifieke schoonheidsroutine met essentiële behandelingen, veilig en effectief tijdens en na de zwangerschap.
De Collistar Maternity Kit bevat drie essentiële behandelingen met huidvriendelijke formules die zorgen voor tolerantie, optimale werkzaamheid, een gerichte actie en complete veiligheid.
Alle iconische bodyproducten en de limited editions zijn verkrijgbaar vanaf februari 2021. @collistarbenelux - #collistar - #collistarbody - #specialperfectbody
Exckusieve Fjallraven capsulecollectie bij AS Adventure
De duurzame 'Samlaren'-capsulecollectie van trendmerk Fjällräven wordt exclusief voor de Benelux voorgesteld in de pop-upruimte van A.S. Adventure Toison d'Or. Het zijn unieke, genummerde rugzakken, jassen voor mannen en vrouwen, totebags en caps, gemaakt van reststof van Fjällräven. De collectibles zijn van 1 maart tot 7 maart exclusief verkrijgbaar in de winkel en online.
Sustainable capsulecollectie met pièces uniques
Helemaal passend in de duurzame strategie van A.S.Adventure, introduceert Fjällräven met trots Samlaren: een indrukwekkend initiatief dat restmateriaal nieuw leven inblaast. Samlaren bevat unieke collector items die in beperkte capsulecollecties worden uitgebracht.
Alle stukken hebben hetzelfde hoge niveau van functionaliteit, duurzaamheid en betrouwbaarheid dat je van elk Fjällräven-product mag verwachten, maar dan met geüpcyclede materialen en een hoogstaand design.
Samlaren wordt gelanceerd op 1 maart en is slechts 7 dagen beschikbaar, tot 7 maart, exclusief voor de Benelux bij A.S.Adventure Toison d'Or. Online op asadventure.com blijft de collectie langer beschikbaar. De pop-up van Fjällräven blijft nadien ook in de winkel, maar enkel met de reguliere collectie. De Samlaren prijzen variëren van €39,95 tot €284,95.
Circular fashion
Samlaren is Zweeds voor "de verzamelaar". Het is een nieuw concept dat geworteld is in Fjällrävens toewijding aan kwaliteit en traditie om geen middelen verloren te laten gaan.
Fjällräven creëert hiermee een initiatief voor duurzaamheid en innovatie, met de missie om te inspireren voor een betere en duurzamere toekomst.
De Samlaren collectie is een gecureerde collectie van re-invented classics, gemaakt van overtollig G-1000-materiaal, zoals de Greenland Jacket in patchwork met kleurblokken, de iconische Kånken-rugzak en herwerkte versies van de tote bag en pet.
Fjällräven is een Zweeds outdoorbedrijf en een van de meest toonaangevende leveranciers van outdoorkleding en -uitrusting in Scandinavië. Het bedrijf werd in 1960 opgericht door Åke Nordin in het kleine noordelijke stadje Örnsköldsvik en werd altijd gerund met de passie om het voor mensen gemakkelijker te maken om tijd door te brengen buiten.
Duurzaamheid en innovatie hebben altijd centraal gestaan bij Fjällräven. In 1964 stopte oprichter Åke Nordin een rol stof weg die niet was gesneden tijdens de ontwikkeling van zijn baanbrekende thermotent. Een paar jaar later werd diezelfde rol stof gebruikt om het eerste legendarische Greenland Jacket te maken. In het voorjaar van 2021 zet Fjällräven verdere stappen op deze reis met de introductie van Samlaren, een nieuw duurzaam initiatief geworteld in het erfgoed en de geest van innovatie van Fjällräven.
Nooit hebben we zon, zee en vrijheid zoveel gemist. IKKS biedt ons een welverdiende ontsnapping met de SS21 van zijn signatuur-tas: De 1440. Ontworpen om de 1440 minuten in een dag van een vrouw te begeleiden, gaat deze dagelijkse bondgenoot mee op stap in de wereld van een Esprit Libre met rock-DNA: Lou Doillon.
LOU DOILLON: DE NIEUWE ESPRIT LIBRE VAN IKKS
Schrijfster, ontwerpster, vertolker, actrice en mannequin, de nieuwe Esprit Libre IKKS heeft heel wat in haar mars en staat haar mannetje als geen ander. Haar rock-DNA, haar pittige schoonheid en artistieke gevoeligheid met talrijke talenten, veroveren de lente-zomer van de antidictaat-signatuur. De 8 toplooks van het seizoen, gedragen door de folkstijl van deze moderne dichteres, bieden een welverdiende ontsnapping op de tonen van een lied dat exclusief werd geschreven voor het merk met de dubbele K.
DE 1440 SCHAKELT OVER OP ZOMERTIJD
Altijd vergezeld van hun dagelijkse maatje, zijn iconische visgraat, zijn dubbele draagmogelijkheid en zijn connected-troef, schakelen de moderne heldinnen in summer mode. Voor de lente-zomer 2021 past IKKS zijn It Bag aan aan het ritme van de maanden van het seizoen; alsof we aftellen naar een hervonden vrijheid.
3 COLLECTIES OM HET TEMPO AAN TE GEVEN
Op straat zien we zandkleur: De collectie van maart onthult een zandkleurig suèdeleer, een voorsmaakje van de zomer. Duel aan op de top, De collectie van april orchestreert een battle in limited edition tussen een helder wit en een iconisch zwart, tegen een achtergrond van ontsnapping. De collectie van mei tot slot, viert het leven met een trio van drie heerlijke kleuren: meloenroze, munt en ananas; revisited in bubble-leer, nieuwe signatuur van het merk van de Esprits Libres.
De collecties van 1440-tassen en accessoires van maart, april en mei zullen verkrijgbaar zijn in een selectie van winkels en op ikks.com, respectievelijk op: 8 maart, 30 maart en 13 mei.
Tommy Hilfiger, which is owned by PVH Corp. , is pleased to announce key partnerships with its People’s Place Program. Building on Tommy Hilfiger's long history of collaborating with diverse talent, the program will join forces with trailblazing voices of Black, Indigenous and People of Color (BIPOC) in fashion to advance underrepresented communities.
“The People’s Place Program is a cornerstone in our efforts to open the door to everyone who has been left out by fashion,” said Mr. Tommy Hilfiger, Principal Designer, Tommy Hilfiger Global. “This welcoming spirit has always been at the heart of our brand, and we are here to do more and to do better.”
The People’s Place Program was launched in July 2020, drawing inspiration from Mr. Hilfiger’s very first store of the same name established in 1969 in his hometown of Elmira, NY. The program amplifies the company’s efforts and dedication of resources to increasing opportunities and visibility for underrepresented communities within the fashion and apparel industries around the world. The platform acts on these commitments through three pillars – Partnerships & Representation, Career Support & Industry Access, and Industry Leadership – with the objective of achieving meaningful, long-lasting change.
"We are determined to continue putting real action behind our words,” said Avery Baker, President and Chief Brand Officer, Tommy Hilfiger Global. “Equity and inclusion cannot be achieved through short-term recognition; we have to bring them to the forefront every day.”
The People’s Place Program is excited to announce its first round of partnerships, leading the way for Tommy Hilfiger to engage year-round with recognized leaders who are known for championing inclusion and diversity.
The Fashion and Race Database (FRD)
The Fashion and Race Database is an online platform that expands the narrative of fashion history and challenges misrepresentation within the fashion system. Created by Kim Jenkins, Assistant Professor of Fashion Studies at Ryerson University, the database is an educational resource that brings focus back to the people who previously had been hidden in the margins of fashion history.
The People’s Place Program will partner with FRD to fund and support a new research study called “The Unsung History of American Sportswear” to uncover overlooked influences from Black American culture on signature TOMMY HILFIGER styles. Over the course of 2021, the research will be developed into content series and educational resources that will be available internally, and to industry peers and consumers. The material will be designed to engage with audiences about the unrecognized areas of American style, and to open new dialogue on how marginalized history can come forward through purposeful collaborations in the industry.
“The Fashion and Race Database is thrilled to partner with an American company like Tommy Hilfiger and its namesake brand, a vibrant piece of fashion history,” said Kim Jenkins. “As a professor and founder of the database, it has been my mission to urge brand owners to embrace what fashion education has to offer the industry. Tommy Hilfiger understands and respects the power of this learning, and is leading the charge, showing its peers what is possible in building a more intelligent and compassionate fashion system.”
The research will include a detailed examination of American sportswear through a study of denim, the cotton trade, origins of preppy style at Historically Black Colleges and Universities (HBCUs), the sartorial expression of social activist moments, streetwear culture, and additional categories that will come to life through FRD’s research.
“This critically timed relationship will support FRD’s goal to center and amplify racialized fashion scholarship, illuminate under-examined histories and address representation throughout fashion,” said Randy Cousin, SVP, Product Concepts and People’s Place Program.
Harlem Fashion Row (HFR)
Harlem Fashion Row is a New York-based agency created to champion the advancement of People of Color in the fashion industry. HFR Founder and CEO Brandice Daniel was inspired to celebrate and uplift the underrepresented talent she found in her own community. Beginning as a grassroots effort in 2007, Harlem Fashion Row is now an established player in the New York fashion world.
Tommy Hilfiger is a supporting sponsor for HFR’s 3rd Annual Digital Fashion Summit, taking place onFebruary 18, 2021. Mr. Hilfiger and Mr. Cousin will join Brandice to discuss how Tommy Hilfiger is working towards creating more access and opportunities for BIPOC talent in the fashion industry.
Tommy Hilfiger will also partner with HFR to identify dynamic ways for emerging talent to receive mentorship and network with internal teams as well as industry insiders.
“We are delighted to partner with Tommy Hilfiger on the Annual Digital Fashion Summit to highlight solutions and practices for diversity and inclusion in the fashion industry,” said Brandice Daniel. “With our collaborative effort, we aim to address and implement change. Addressing the concerns takes a long-term commitment and we acknowledge the steps that Tommy Hilfiger is taking, and we are elated about their upcoming plans to provide opportunities for designers of color.”
Tommy Hilfiger Campaigns, Social Media and Collaborations
Tommy Hilfiger is using its global reach to bring communities together to drive positive change. The Spring 2021 TOMMY HILFIGER and TOMMY JEANS campaigns feature a diverse cast of social, cultural and creative influencers – activists, musicians, poets, dancers, filmmakers, and more – whose work is inspiring people around the world.
This month, Black talent, including musician and producer Saba, and the horse riding and mentorship collective Compton Cowboys, will take over the brand’s social media channels to highlight significant moments in Black American history and celebrate the people and culture that inspire them every day.
Over the summer, Tommy Hilfiger will launch collaborative capsule collections with actor, model and activist, Indya Moore, and fashion designer and longtime mentee of Mr. Hilfiger, Romeo Hunte. With the collaborations, Indya and Romeo each give voice to the authentic spirit of individuality and self-expression that they embody. Tommy Hilfiger is excited to partner with this new generation of changemakers to bring their vision to fans across the globe.
The People’s Place Program contributes to Tommy Hilfiger’s mission to create fashion that "Wastes Nothing and Welcomes All" – which puts inclusion at the heart of everything we do internally and externally.
hun hoofden stapelden om ze op de markt verderop door te verkopen. Wat een allure! Zo inspirerend voor een meisje dat niet kan wachten om een volwassen vrouw te zijn!
Elk van deze vrouwen is mijn muze geworden. De Mama Benz-collectie draagt het verhaal van elke vrouw, van elke mama met zich mee.
Voor het design liet ik me inspireren door de klassieke tote bag, de draagtas waar de meeste vrouwen er wel eentje van hebben. Van daaruit liet ik mijn creativiteit de vrije loop, ik integreerde de Mama Benz-identiteit in verschillende stijlen, geschikt voor elke moderne vrouw: klassiek, chic en makkelijk draagbaar. Onze handtassen zijn gemaakt van fijn Italiaans leder, maar dan met een vleugje Afrika erbij. Wat bij elke Mama Benz-tas in het oog springt, zijn de perforaties aan de rand waar je de felbedrukte zijden sjaals van onze eigen collectie, geïnspireerd op wax-motieven, op verschillende manieren doorheen kan weven.
‘Wax Hollandais’ werd door Nederlandse bedrijven op het vasteland geïntroduceerd en was jarenlang een topartikel van de handel met Afrika. De mama's van Togo en later ook andere Afrikaanse landen werden beroemd door het verhandelen van wax-stoffen. Ze begonnen met niets en slaagden erin om op te klimmen tot de rijke toplaag van de regio. De naam ‘Mama Benz’ werd in de jaren 50 bedacht, toen deze vrouwen rondreden in hun eigen Mercedes Benz, in die tijd een teken van rijkdom en succes. In Afrikaanse culturen worden krachtige vrouwen erg bewonderd en tot de dag van vandaag genieten de meest succesvolle onder hen, de ‘Mama Benzes’, van een eervolle positie in de maatschappij.
Mama Benz werd ontworpen om vrouwen van overal ter wereld samen te brengen en twee contrasterende culturen te verenigen, en dat met een handtas die vrouwelijkheid, vindingrijkheid, durf en succes uitstraalt. Hiermee breng ik hulde aan de vrouwen van mijn kindertijd en aan vrouwenemancipatie in het algemeen. Deze vrouwen hebben hun macht immers niet overgeërfd, of door maatschappelijke keuzes verkregen, maar hebben zware inspanningen en een hevige strijd geleverd. Dat maakt van hen een echt voorbeeld voor alle vrouwen.
“Elke vrouw, waar ook ter wereld, is op haar eigen manier een Mama Benz, een vrouw die haar stempel nalaat en haar verhaal overal met zich meedraagt. “ Clara Assi.