De nieuwe meridiennes van Marie's Corner nodigen je uit in een interieur waar design en comfort hand in hand gaan
Jenkins straalt een zekere vorm van nederigheid uit. Deze meridienne is, vanaf de voorkant bekeken, een geheel van geometrische vormen: het meubel strekt zich uit als rechthoek, verhoogd met één ronde armleuning en een hoekige rugleuning. Maar het zit hem in de details! Vanuit de hoogte bekeken lijkt er zich dan weer een trapezium te ontplooien. De som van deze elementen en indrukken geeft de Jenkins een onverwacht aparte look, helemaal volgens de filosofie van Marie’s Corner.
Savannah heeft het potentieel om snel één van de uithangborden van de uitzonderlijke knowhow van Marie’s Corner te worden. Deze meridienne verenigt de rugleuning en de armleuning in één harmonisch en evenwichtig stuk. Het houtwerk is één van de paradepaardjes van het Belgische huis en bekleedt hier een dubbele rol: comfort én visuele impact.
De tijd van citytrips, cocktails on the beach en uitgaan met vrienden komt met rasse schreden naderbij. Belgisch modemerk Caroline Biss voorziet ons daarom van een collectie gevuld met in-het-oog-springende patronen. Laat je inspireren door deze kleurrijke looks and walk into summer in style.
Kleurrijke patronen en vrouwelijke elegantie vormen de rode draad doorheen de Spring/Summer '22 collectie. De patronen zijn oneindig te combineren en zorgen voor een leuk mix & match spel. Ook het palet van in-het-oog-springende kleuren zoals roze, koraalrood, kobaltblauw, en terracottakleuren komt duidelijk tot haar recht in deze collectie. Lichte materialen vormen de basis van relaxte looks, zoals de katoenen button-up jurken en jumpsuits, soepele rokken, broeken en blouses.
Blauw voor een frisse impuls
Patronen in opvallend blauw worden goed vertegenwoordigd in de collectie en zorgen voor een elegante en frisse look. De perfecte stuks voor een wandeling op het strand.
Flower power
Niet bang om op te vallen? De veelkleurige bloemenpatronen in een mix van roze tinten vormen dé blikvangers van deze collectie. De ideale look voor a cosy summer dinner.
Terracotta & earth tones
De lineaire patronen worden versterkt door terracotta kleuren en groene tinten die ons laten teruggrijpen naar de natuur. De stuks kunnen gestyled worden met een riem of sjaal voor een edgy touch.
Sjaals, sandalen, en tassen voor een total look
De prints stelen de show, maar deze kleurrijke sjaals, lederen sandalen met hak, en elegante tassen zorgen voor een harmonieus geheel.
Opening van 20 nieuwe winkels in wereldsteden binnen de komende 6 maanden. Er worden o.a. flagship stores geopend aan de Via Manzoni in Milaan en Long Acre in Londen. Belangrijke steden als Washington D.C, Boston, Shanghai, Peking, Dubai, Doha, Tel Aviv, Frankfurt, Johannesburg en Caïro krijgen er nieuwe locaties bij.
Het hoogtepunt van deze versnelde uitbreiding van hun retailnetwerk is de opening van twee Scotch & Soda flagship stores in Milaan en Londen, de grootste Europese winkels voor het merk buiten Nederland. Daarnaast worden nieuwe eigen winkels en nieuwe franchisevestigingen geopend in belangrijke steden zoals Washington D.C. en Boston (waarmee de teller voor Noord-Amerika op 50 winkels komt te staan), Frankfurt, Dubai, Doha, Tel Aviv, Johannesburg, Caïro, Shanghai en Peking. Dit volgt op de recente opening van 16 winkels wereldwijd in de afgelopen 6 maanden.
Hiernaast werkt Scotch & Soda dit jaar verder aan zijn nieuwe merkstrategie, met name door de bestaande winkels nieuw leven in te blazen met het bruisende designconcept “Free Spirit” in steden als Amsterdam, Parijs, Lyon, Madrid, Barcelona en Luxemburg. “Het groeimomentum dat we afgelopen jaar gezien hebben, blijft in kracht toenemen, met meer nieuwe locaties over de hele wereld. We kijken uit naar de opening van onze flagship stores in Milaan en Londen, twee van de meest aantrekkelijke modesteden ter wereld. Dit is een geweldige mogelijkheid om wereldwijd nieuwe klanten te bereiken en hen voor te stellen aan ons merk, geïnspireerd door de vrije geest van Amsterdam”, zegt Frederick Lukoff, CEO.
Noord-Amerika : In de Verenigde Staten heeft Scotch & Soda in februari een nieuwe winkel geopend in het luxere winkelcomplex Fashion Square in Scottsdale, Arizona. Vorige week heeft het merk een locatie geopend in de buurt Seaport in Boston, ook wel het Innovation District genoemd. Daarnaast staat er een opening van een Scotch & Soda-winkel gepland in mei in het Union Market district in Washington D.C. Midden juni komt er nog een nieuwe locatie bij in het winkelcentrum Sommerset Collection in Detroit en het merk zal in juli ook een nieuwe locatie openen in het winkelcentrum La Cantera in San Antonio.
Afgelopen oktober opende het merk zijn tweede winkel in Philadelphia, Pennsylvania in het winkelcentrum King of Prussia. Diezelfde maand opende Scotch & Soda zijn eerste locatie in Charlotte, North Carolina, in de SouthPark Mall. Tegen eind september dit jaar zal het merk in Noord-Amerika 50 locaties hebben: 46 in de Verenigde Staten en vier in Canada.
Europa : De versnelde uitbreiding van het retailnetwerk van Scotch & Soda omvat ook nieuwe winkelopeningen in Europa. Vorig jaar werd in Milaan een nieuwe showroom geopend en daar bouwt het merk dit jaar op voort met de opening van een flagship store aan de Via Alessandro Manzoni, een van de meest prominente modebestemmingen in Milaan. Deze nieuwe winkel beslaat maar liefst 186 vierkante meter en de opening staat gepland voor begin juni.
Scotch & Soda breidt zijn aanwezigheid in het Verenigd Koninkrijk uit met de opening van zijn derde fysieke winkel in Londen deze zomer. De winkel met een omvang van 250 vierkante meter zal gevestigd worden in Long Acre, een van de drukste straten in Covent Garden, een wijk die bekendstaat om zijn luxueuze mode- en schoonheidswinkels, evenals bekroonde restaurants en theaters.
In Frankrijk heeft Scotch & Soda vorige maand een franchisevestiging geopend in de stad Sainte- Maxime in het zuidoosten. Voor midden mei staan er twee openingen van eigen winkels op de planning, in de noordelijk gelegen steden Rennes en Rouen, en in augustus wordt er in Besançon een winkel geopend. Dit volgt op de openingen van Scotch & Soda-winkels in belangrijke steden vorig jaar, zoals de nieuwe locaties in het winkelcentrum Cap3000 in Nice in juli en in Levallois-Perret, een buitenwijk van Parijs, in september. In december opende Scotch & Soda een winkel van 127 vierkante meter in de Parijse wijk Saint Germain, de eerste locatie van het merk op de linkeroever en hun vijfde winkel onder direct beheer in de Franse hoofdstad. In september dit jaar zal het winkelportfolio van Scotch & Soda in Frankrijk 31 locaties bedragen.
Scotch & Soda breidt zijn aanwezigheid ook verder uit in Duitsland, met de opening van nieuwe locaties in Frankfurt in februari en in Keulen vorige maand. In juni wordt er een nieuwe locatie geopend in Augsburg. Vorig jaar heeft het merk al zijn eerste Duitse franchisevestiging geopend (in Sindelfingen, nabij Stuttgart), evenals nieuwe eigen winkels in Dortmund, Hamburg en Berlijn. Hiermee zal Scotch & Soda tegen het einde van september 2022 in totaal 42 winkels in Duitsland hebben. Daarnaast zal Scotch & Soda ook zijn retailnetwerk in Scandinavië uitbreiden met de opening van een nieuwe winkel in het winkelcentrum Emporia in de Zweedse stad Malmö in juni.
China : Scotch & Soda zal zijn aanwezigheid in China blijven uitbreiden met de opening van zijn eerste winkel in Peking deze maand, in het winkelcentrum Taikoo Li Sanlitun. Daarnaast zal het merk twee nieuwe locaties openen in Shanghai: eind april in het winkelcentrum Taikoo Li Qiantan en in augustus in het winkelcentrum Shanghai Réel. Hiermee komt het aantal winkels van Scotch & Soda in China op vijf locaties.
Deze winkelopeningen volgen op de lancering van de eerste digitale winkel van Scotch & Soda op Tmall in China in de herfst van 2021. Dat was het eerste commerciële initiatief sinds het merk vorig jaar zijn eerste stappen op de Chinese markt zette. De fysieke locaties die nu op de planning staan, zijn een vervolg op recente winkelopeningen in het winkelcentrum Heartland 66 in Wuhan in december, en de opening van de eerste flagship store van het merk in het district Xintiandi in Shanghai in januari.
Midden-Oosten en Afrika
Scotch & Soda zet zijn uitbreiding in het Midden-Oosten voort met de recente opening van zijn negende winkel in het Riyadh Park Mall in Saudi-Arabië. Dit volgt op de opening van een winkel in Nakheel Mall in Dammam in december vorig jaar.
In de Verenigde Arabische Emiraten opende Scotch & Soda in februari een winkel in de Dubai Hills Mall en begin mei staat de opening van een andere locatie in Marina Mall gepland. Het merk zal dan in totaal vijf vestigingen in het land hebben. Scotch & Soda zal in april ook zijn tweede adres in Qatar openen met een nieuwe winkel in het winkelcentrum Place Vendôme in Lusail, nabij Doha.
Daarnaast opende het merk eerder deze maand zijn tweede winkel in Israël in de Ramat Aviv Mall, een luxueuze winkelbestemming in Tel Aviv. Dit volgt op de opening van de flagship store van Scotch & Soda in de straat Shenkin in Tel Aviv vorig jaar. In Afrika zal het merk in juli een nieuwe winkel openen in het winkelcentrum Sandton City in Kaapstad, Zuid-Afrika en in augustus in het winkelcentrum Festival City in Caïro, Egypte.
Het winkelontwerp “Free Spirit” : Het interieur van de nieuwe fysieke winkels zal ingericht worden volgens het designconcept “Free Spirit” dat vorig jaar door Scotch & Soda werd gelanceerd. Het concept is geïnspireerd door de kracht van zelfexpressie en de liberale mentaliteit van Amsterdam, de geboortestad van het merk. Het is een mix van warme kleuren en elegante designelementen die het verwachte en het onverwachte met elkaar verbindt en bevat verantwoorde kenmerken zoals ledverlichting, FSChouten visgraatvloeren en nieuwe hangers gemaakt van gerecyclede materialen.
De gevels zullen voorzien zijn van het nieuwe merklogo, dat in maart vorig jaar werd onthuld, waarin het symbool van eenheid een centrale plek in de naam Scotch & Soda inneemt. Het &-teken beeldt de delicate beweging uit van een draad die in het oog van een naald wordt gebracht. Een knipoog naar het vakmanschap waar de collecties van het merk bekend om staan. Deze versnelde uitbreiding van het internationale retailnetwerk van Scotch & Soda gaat hand in hand met de ambities op het gebied van omnichannel en unified commerce, hetgeen het merk tegen het najaar van 2022 wil voltooien. Dit volgt op de integratie van RFID-technologie in samenwerking met Nedap voor voorraadoptimalisatie en de opening in september dit jaar van een nieuw magazijn van maar liefst 27.500 vierkante meter in Hoofddorp, net buiten Amsterdam. Dit nieuwe magazijn heeft een dak dat volledig is voorzien van zonnepanelen en verticale tuinen met automatische irrigatie.
Hamiltons Khaki Field Titanium, in nieuwe groottes en stijlen, is klaar om met u op avontuur te gaan.
Een nieuwe 38mm en frisse stijlen maken Hamiltons Khaki Field Titanium Automatic nog veelzijdiger. Honderd jaar ervaring op het gebied van militaire uurwerken gecombineerd met lichtgewichte materialen maken dit exemplaar tot het ultieme multifunctionele horloge voor moderne helden.
Khaki Field Titanium Automatic 38 mm Hamilton:
• Kast - 38 mm titanium met/zonder zwarte PVD-coating - • Dikte - 11,68 mm - • Aanzetbreedte - 20 mm - • Wijzerplaat - Zwarte / Kaki / Grijze wijzerplaat - • Wijzers - Zwarte uren-en minutenwijzers met Super-LumiNova®, zwarte secondewijzer met Super-LumiNova®-punt - • Uurwerk - Automatisch uurwerk H-10 met 80 uur gangreserve en balansveer van Nivachron® - • Band - Kaki/bruine/grijze nubuck band met roestvrijstalen gesp met pinnetje - Glas - Saffierglas - Waterbestendigheid - 10 bar (100 m)
Khaki Field Titanium Automatic 42mm Hamilton
• Kast - 42 mm titanium met/zonder zwarte PVD-coating - • Dikte - 11,45 mm - Aanzetbreedte - 20 mm - • Wijzerplaat - Kaki of blauwe wijzerplaat - • Wijzers - Zwarte uren-en minutenwijzers met Super-LumiNova®, zwarte secondewijzer met Super-LumiNova®-punt - • Uurwerk - Automatisch uurwerk H-10 met 80 uur gangreserve en balansveer van Nivachron® - • Band - Bruine/beige nubuck band met roestvrijstalen gesp met pinnetje - • Glas – Saffierglas -Waterbestendigheid - 10 bar (100 m)
Hamilton werd in 1892 opgericht in Lancaster, Pennsylvania, en maakt horloges met een unieke balans tussen authenticiteit en innovatie. De horloges zorgden voor synchronisatie tussen de eerste spoorwegen in de VS en hielden de tijd bij voor luchtvaartpioniers en Amerikaanse militairen. Hamilton-horloges zijn inmiddels alweer tientallen jaren favoriet bij filmmakers en schitterden al in meer dan 500 films, waarbij speciaal voor films ontwikkelde horloges een centrale rol spelen in verschillende Hollywood-kaskrakers. Dankzij constant vakmanschap en precisie kon Hamilton in 1957's werelds eerste elektrische horloge, en in 1970 het eerste digitale led-horloge introduceren. Hamilton maakt deel uit van de Swatch Group, de wereldleider in productie en distributie van horloges. Hamiltons huidige collecties combineren een Amerikaanse spirit met echte Zwitserse precisie.
Fleurige jurkjes met leuke sandaaltjes, shortjes en t-shirts met toffe sneakers, sexy hakken voor de dansvloer: welkom in het elegante, vrolijke universum van schoenenmerk Tamaris.
De comeback van elegantie
Weg met pantoffels en slippers! Of we nu terug naar kantoor mogen en kunnen gaan dansen, of thuis achter de laptop verder blijven zwoegen: we nemen de tijd om weer op te tutten. Hakken, mooie laarzen, of chique slides – make your choice.
Kleurknallers
Of je nu fan bent van pastel, color blocking, of liever kiest voor monochroom: kleur is en blijft helemaal in voor de lente en zomer. Alles kan, en alles mag!
Minimalistisch
Understated chic. Minimalistisch design in sobere kleuren zorgen even goed voor een statement, zij het een zeer elegante.
Trek erop uit
Kuieren door de stad wandelen, heerlijk weer op citytrip met de vriendinnen: we mogen de wereld weer ontdekken. Trendy sneakers, maar ook stevige sandalen van goede kwaliteit, zijn je ideale go-to voor een uitje.
De weergoden waren de Cold Water Classic uiteindelijk dan toch gunstig gezind. De winderige en ijskoude zaterdag met bijhorende hagelbuien deden de naam van deze eerste editie alle eer aan, terwijl het vooral de rukwinden waren die de extreem hoge sprongen bemoeilijkten. De eerder zonnige en ongeveer windstille zaterdag daarentegen liet de deelnemers volledig losgaan. Zelf de doorwinterde commentator van dienst en de 6 koppige jury hadden het bij momenten moeilijk om de aaneenschakeling van spectaculaire sprongen en transities aan te kondigen of te quoteren.
Iedere rider kreeg in verschillende poules 2 beurten om het beste van zichzelf te geven via diverse airtricks en op de 20 diverse obstakels dat het Duinenwatermeer rijk is. Meteen één van de redenen om bij de top 10 cable Cableparcs ter wereld te behoren en ook het talrijk opgekomen publiek geen moment te vervelen. De eerste rider van elke poule gaat door, de volgende riders betwisten via de “ last chance qualification” om vooralsnog door te stoten. Eén rondje is 720m lang en duurt anderhalve minuut. Het scoreboard geeft de punten weer, zodat elke rider precies weet welke risico’s hij al dan niet moet nemen, een spelletje blufpoker zolang je niet valt want dan houdt het op. En vallen gebeurde in dit geval in water van 7 graden Celsius. De enige deelnemer uit Abu Dhabi snelde alvast meteen richting Lakeside Pro Shop om een dikkere Wetsuit aan te schaffen…
Uiteindelijk klokte deze Cold Water Classic, de allereerste World Cup manche sedert 2019 af op 85 deelnemers uit 11 verschillende landen, onderverdeeld in Wakeskate junior (U18), wakeskate dames en heren, wakeboard masters heren, wakeboard juniors dames en heren , en wakeboard open Men en Women.
Uitkijken was het vooral wat onze landgenoten konden doen tussen al dat Internationaal geweld en hoe de regerende Europese en Wereldkampioenen zich na 2 jaar zonder noemenswaardige competitie uit de slag gingen trekken. De Prijzenpot bedroeg 6000 € , netjes verdeeld tussen dames en heren.
Van de 24 podiumplaatsen gingen er uiteindelijk 8 medailles naar onze landgenoten, waarvan 7 team Lakeside Paradise. Voorwaar een prachtig resultaat.
Top podium was er bij wakeskate junior met op de eerste plaats Louis Eggerickx, gevolgd door Noah Ferson en Ike Vanleenhove, die zich als 13 jarige bij de U 18 op het podium kon hijsen. Ken Van Accolyen (35) werd tweede bij de masters wakeboarden, Belgisch Kampioene Pauline Appelmans werd schitterend 3e open Wakeskate ladies, terwijl ze daarnaast een prachtige 2e plaats behaalde bij de open ladies wakeboard. Ook Louis Eggerickx mocht een tweede maal het podium op vanwege een onwaarschijnlijke 3e plaats bij de wakeboard open men. Ook Loah van Cutsem (De Spin) behaalde een tweede plaats wakeboard junior dames.
Wereld- en Europees Kampioen Sanne Meyer (NL) bleek onklopbaar bij de open dames, terwijl drievoudig Europees en tweemaal vice wereldkampioen Max Milde (GER) na een ijzingwekkende 2e run het pleit naar zich toetrok bij de open men, hij weerstond de druk na zijn vroege valpartij tijdens zijn eerste run.
Tijdens de afscheidsspeech benadrukten beide overwinaars hoe ze ervan genoten hadden, hoe leuk het was iedereen terug te zien, bedankten ze voor de perfecte organisatie en verzekerden ze volgend jaar terug van de partij te zijn. Wie weet, de tweede Cold Water Classic, een EK of een WK, Lakeside Paradise én Knokke-Heist staan alvast op de wakeboard wereldkaart. Wordt dus ongetwijfeld vervolgd, deze editie blijkt alvast voor herhaling vatbaar.
De Federatie van de Belgische Resto du Cœur: - sensibiliseert de bevolking over de link tussen armoede en gezondheidsproblemen; - bevordert actief de toegankelijkheid van gezondheidszorg
Naar aanleiding van Wereldgezondheidsdag zet Resto du Cœur, één van de pijlers van de voedselhulp in heel België, zich in voor het samengaan van volksgezondheid, voeding en gezondheid. De organisatie wil met name de Belgische bevolking sensibiliseren om een beter begrip te krijgen van de gezondheids- en voedselproblematiek, en roept wie dat kan op om actie te ondernemen. Ze zetten samenwerkingen op met externe gezondheidsdiensten zoals die tussen de Resto du Cœur van Moeskroen en het Maison Médicale Dispens'air. Ook Resto du Cœur België noteert vandaag met stip dat het Wereldgezondheidsdag is, een internationale campagnedag voor de volksgezondheid. Die wordt jaarlijks op 7 april georganiseerd, de dag van de oprichting van de Wereldgezondheidsorganisatie.
Terwijl iedereen intussen toegang zou moeten hebben tot gezondheidszorg, ziet Resto du Coeur op het terrein een steeds groter aantal mensen in armoede. Ze hebben niet langer de middelen om voor zichzelf te zorgen, wat ten koste gaat van hun gezondheid. En de situatie wordt steeds erger, gezien de stijgende voedsel- en energieprijzen.
Basisbehoeften als prioriteit?
Resto du Cœur benadrukt dat voeding een basisrecht is, maar er bestaan ook andere basisbehoeften voor een menswaardig bestaan: degelijke huisvesting, ondersteuning bij de opvoeding van kinderen en solide gezondheidszorg. Toch worden sommige mensen gedwongen om keuzes te maken. Als iemand wil herintegreren in de samenleving, is het essentieel om gelijktijdig te handelen op deze 4 assen om definitief uit die armoede te raken.
Jean-Gérard Closset, voorzitter van de Federatie van de Belgische Resto du Cœur, verduidelijkt: ‘Bij gebrek aan financiële middelen, staan mensen voor een onmenselijke keuze: zich verwarmen, eten of voor zichzelf zorgen. Dit is onaanvaardbaar! Veel eenoudergezinnen, jonge werknemers, studenten en gepensioneerden redden het niet meer. Ze worden gedwongen hun gezondheidszorg te beperken. ‘In België hebben we een performante gezondheidsinfrastructuur, maar die is niet voor iedereen toegankelijk. In veel gezinnen blijft er, eens de vaste kosten betaald zijn, vaak onvoldoende over om medische kosten (tandarts, huisarts of specialist, etc.) te betalen. Zelfs de bijdrage voor het ziekenfonds heeft er onder te lijden. Hierdoor blijft het aantal mensen toenemen dat de weg naar onze restaurants vindt.’
‘Hoewel Resto du Cœur in België vooral bekend staat om zijn voedselhulpacties, waren we ook één van de eersten die wereldwijd zorghulp verleenden. We zetten aangepaste interne structuren en diensten op. Dat doen we met de hulp van onze eigen vrijwilligers en maatschappelijk werkers. Maar ook in samenwerking met externe partners zoals Kind & Gezin, de huiswerkcentra, de boekenmobielen, sociale huisvestingsmaatschappijen, enzovoort', voegt Closset nog toe.
Medisch huis in Moeskroen: een globale aanpak van gezondheid
Volgens de WHO is gezondheid niet alleen de afwezigheid van ziekte of gebrek. Gezondheid is een volledige staat van fysiek, mentaal en sociaal welzijn. Het is een fundamenteel recht van ieder mens, ongeacht ras, religie, politieke overtuiging, economische of sociale toestand.
Xavier Bouret, verantwoordelijke van Resto du Coeur in Moeskroen legt uit: ‘Het lijkt misschien vreemd dat Resto du Coeur, dat zich eerder richt op voedselhulp, geïnteresseerd is in gezondheidszorg. In feite is het niet meer dan het logisch gevolg van de diversificatie van onze activiteiten. Maar ook van de wijziging en intensivering van onze missie. Nu is de strijd tegen armoede de drijvende kracht achter de acties van Resto du Cœur. Voedselhulp blijft natuurlijk een centrale pijler, maar we willen een meer globale beschouwing van armoedeproblemen.’
In de overtuiging dat gezondheid een essentiëel domein is in de strijd tegen armoede, komt er nu een eerste ‘medisch huis’ in Moeskroen, gerund door de vzw Dispens’air. Dat kwam er door de expertise van Resto du Coeur in Moeskroen, met financiële steun van de Federatie van de Belgische Resto du Cœur en een groep geëngageerde burgers.
Resto du Cœur laat niemand in de steek
Overkoepelend bieden sommige locaties van Resto du Coeur, in het kader van haar geïntegreerd gezondheidsmodel, ook medische hulp aan daklozen, in samenspraak met sociale diensten zoals OCMW's. Deze ondersteuning maakt het mogelijk om deze patiënten - die niet altijd geregistreerd zijn bij een ziekenfonds - te herintegreren in een zorgcircuit.
Bovendien kunnen begunstigden van Resto du Cœur via dit systeem gratis medicatie krijgen op voorschrift van hun arts. Verschillende Resto du Cœur bieden hun begunstigden ook ‘hygiëneruimtes’, uitgerust met een douche en/of wasmachine. Een betere hygiëne draagt bij aan de gezondheid, de waardigheid en het moreel.
Sommige Resto du Cœur richten ook ruimtes in voor ouders met baby’s. Ouders kunnen er bijvoorbeeld levensmiddelen (melk, luiers, enzovoort), speelgoed en kleding komen halen. Ze worden ook geadviseerd door professionals.
Resto du Cœur doet beroep op de vrijgevigheid van al wie die in staat is om mensen in nood te helpen. Dankzij donateurs, dragen de acties van de organisatie zo bij om mensen op lange termijn uit de armoede te helpen.
Financiële donaties kunnen gestort worden op BE44 2400 3333 3345 met de mededeling ‘Wereldgezondheidsdag 2022’ of via de website van de Federatie gedoneerd worden. Voor elke schenking vanaf €40, wordt een fiscaal attest afgeleverd. In 2022 zijn giften aftrekbaar tot 45%.
» De trends die op Batibouw te zien zullen zijn - » Paleis 4, stand 4224 - » De ixina projectiekeuken
Benieuwd welke trends staan te pruttelen en binnenkort je hele huis met hun vernieuwende aroma’s zullen vullen? Samen met keukenspecialist ixina kan je al even in de potten gluren en zien welke opmerkelijke, nieuwe tendensen Batibouw dit jaar presenteert. Plaatsbesparend, kleurrijk, doorlopend doorheen het huis of luxueus retro, op het trendmenu staat iets voor elke goesting.
Wie het kleine niet eert …
… is niet helemaal mee met de tijd. Want kleiner wonen is de toekomst, of het nu uit overtuiging of financiële overweging is. Kleiner wonen triggert een inventiviteit die steeds verder en dieper gaat. Zeker in de keuken, waar naast het arsenaal dagelijkse voorwerpen ook nog die sapcentrifuge en broodmachine een plaats moeten vinden, moet elk plekje benut kunnen worden. Compacte keukens met slimme opberg- en plaatsingsoplossingen komen dan ook steeds overtuigender aangedenderd.
Zo bewust stilstaan bij de lay-out van de keuken, doet ook nadenken over de duurzaamheid en voetafdruk ervan. We willen steeds meer in connectie staan met onze omgeving en met respect omgaan met de natuur om ons heen. ixina stelt het groene hart van haar klanten gerust door in partnerschap met de ngo Kiem Des Levens voor elke verkochte keuken 18 bomen op Madagaskar te planten, het equivalent van de CO2-uitstoot voor productie, levering en plaatsing van een gemiddelde keuken.
Een rode draad in huis
Als de armen van een octopus laten we één kamer doorlopen naar alle hoeken van onze woning en zo de sfeer van ons volledige huis bepalen. We willen een verhaal vertellen met ons interieur, het zegt wie we zijn en dit mag in elke ruimte voelbaar zijn. Een consistente stijltaal doorheen alle kamers is dan ook het logische gevolg. Zo krijgen o.a. dressoirs en tv-meubels dezelfde houtsoort toegewezen als de keukenkasten en spelen we met gouden accenten, die matchen met de messing handvaten uit de keuken, doorheen ons volledige interieur.
Colour galore!
Eenheidsworst was nooit echt ons favoriete gerecht. We kruiden liever af met karakter en kleur. En neem dit gerust letterlijk. Want hoewel de zachte Instagram-esthetiek nog steeds erg populair is, komen meer eigenzinnige paletten af met sterke combinaties en sprekende kleuren. Zeker in een levendige ruimte als de keuken, die heel vaak het kloppende hart is van de woning, zijn opgewekte toetsen en grote kleurenvlakken op hun plaats. De uitvoeringen fjord blauw en roseau van de ixina-keukens Velvet en Delia, zijn het perfecte voorbeeld van hoe je wat meer kleurengeweld in je woning kan brengen.
Harde bolster, blanke pit
Notelaar krijgt opnieuw het podium dat het verdient. De warmbruine tint geeft meubelen een extra aaibaarheidsfactor en voegt een toets verfijnd vintage toe aan een interieur. De neutrale houten look van het materiaal laat toe om overal in huis te experimenteren met notelaar. Blijf dus zeker niet hangen in de woonkamer, maar trek er gerust de keuken mee in. Een andere manier om de luxueuze retro feel in je keuken te brengen is het combineren van zwarte of donkerblauwe fronten met messing elementen zoals handvaten, accessoires of een stralend lichteffect met gouden gloed.
Kom van 21 mei tot en met 29 mei 2022 proeven van alle nieuwe trends op de ixina-stand op Batibouw. Je vindt ze in paleis 4, stand 4224.
De ixina projectiekeuken
Met zo'n 50 jaar ervaring op de teller weet ixina het antwoord op heel wat prangende vragen en twijfels die in de hoofden van hun consumenten spelen. Een opmerking die ze regelmatig kregen was dat de klant het moeilijk vond om te kiezen tussen de juiste combinatie van front en handgreep zonder de exact gekozen combinatie in het echt te zien. Om hier antwoord op te bieden, ontwikkelde ixina de projectiekeuken waarmee je in een oogopslag ziet hoe een funky kleurtje, retro walnoothout, een messing handgreep of juist geen handgreep er uitziet in jouw potentiële keuken. Zo krijg je de juiste indruk bij elke mogelijkheid en wordt er een weloverwogen keuze gemaakt.
De paasvakantie is ideaal om de lente te vieren en om te ontdekken hoe deze feestdag in het buitenland wordt gevierd. In Tsjechië is Pasen een feest vol tradities en gebruiken. Van het eten van traditionele paasbroodjes, het schilderen van eieren tot de bijzondere traditie om meisjes “zweepslagen” te geven met een wilgenvlecht. Op deze vijf plekken kun je het ultieme paasgevoel in Tsjechië beleven.
Paasmarkten in Praag : Hoewel ze minder bekend zijn dan de kerstmarkten, heeft Praag ook elk jaar paasmarkten. Tussen 2 en 24 april strijden de kramen in kleur en koopwaar op het Oude Stadsplein en in andere hoeken van de hoofdstad. Struin tussen tientallen kraampjes met gevlochten manden, traditioneel gebak en kraslice, kostbare handgeschilderde paaseieren. De lammetjes caké beránek en de gevlochten broodjes jidášky zijn typische Tsjechische lekkernijen voor Pasen.
Vier Pasen in Brno : De viering van Pasen in de stad Brno omvat een bezoek aan de levendige vlooienmarkt op het Vrijheidsplein (náměstí Svobody). Tussen 8 en 17 april zijn er meer dan 40 kraampjes die je verleiden met de delicatessen, handwerk, de kleurrijke paaseieren en de typische gebakjes. Naast winkelen, biedt Brno een aanvullend programma met muziek als hoofdrol. Folkloristische groepen paraderen over de pleinen die de atmosfeer vullen met de geluiden van zimbal, terwijl de wijn uit de regio Zuid-Moravië je uitnodigt om je dorst te lessen en de vreugde van dit festival te verlichten. Het meest religieuze aspect is gereserveerd voor het Paasfestival van de heilige muziek, dat wordt gehouden in de kerken en kathedralen van Brno (van 10 tot 24 april).
Groen bier bij Starobrno-brouwerij in Brno : Witte Donderdag staat in Tsjechië bekend als Groene Donderdag en op deze dag is het traditie om voedsel van deze kleur te eten, zoals spinazie of brandnetel. Er wordt zelfs bier van deze kleur gebrouwen. Elk jaar produceert de Starobrno-brouwerij een groen bier, speciaal gemaakt voor Witte Donderdag. De traditie duurt maar een paar dagen, dus mis de kans niet om dit unieke groene bier te proeven. Geniet van een glas bij de Starobrno brouwerij in Brno of in een van de andere bars in het hele land.
Levende tradities in het Wallachijs openluchtmuseum : Het openluchtmuseum in Ro¸nov pod Radhoštěm in Moravië is een plaats die de juiste setting heeft om het verleden tot leven te brengen en om de paastradities te demonstreren. Drie dagen lang, van 16 tot 18 april, worden verschillende religieuze en heidense gebruiken beoefend, zoals paaseieren schilderen, Judas broodjes (jidáše) voorbereiden, het zoete brood mazanec bakken en de meisjes "zweepslagen" geven met een wilgenvlecht. Deze laatste traditie is trouwens onschuldig. Jongens maken zweepjes van gevlochten wilgentakken en tikken op paasmaandag op de billen van de meisjes, als begroeting van de lente en de verjonging van de natuur. Door de meisjes ermee te slaan, dragen de jongens deze kracht aan hen over. De meisjes en vrouwen belonen hen met een ei en versieren de zweepje met een lint. Dit spel gebeurt in bijna elk dorp in Tsjechië.
Paasprogramma in kasteel Křivoklát : Terwijl Tsjechische kastelen en paleizen het hele jaar door nostalgie en geschiedenis verhullen, openen velen van hen tijdens Pasen hun deuren om de komst van het meest bloemrijke seizoen te vieren. De binnenplaats, kelders en ruime kamers bieden, zoals bij kasteel van Křivoklát, gevarieerde dansprogramma's, workshops paaseieren schilderen en het beoefenen van oude ambachten in het weekend van 15-17 april.
Summertime brings joy and carelessness into our lives. And so does Banana Moon's beachwear line, which savors summer and offers a real dopamine boost. The cotton candy shades of Banana Moon's SS22 collection light up sunkissed skin, while the details, ruffles and fun prints are guaranteed to turn heads. It's probably time to book your vacation and make a splash in these designs.
From pool parties to days at the beach, these stunning ensembles go a long way. Mix and match them to your heart's desire, this summer truly anything is possible.
Whether you prefer cotton candy pink, a calming tropical blue or if you're looking to channel nature with the tranquility of a green ensemble, Banana Moon has got you covered.
Familiebedrijf JBC zet in op beleving in de metaverse. Een primeur in de Belgische retail: vanaf vandaag is JBC ook te vinden in de gamingwereld. Het familiebedrijf creëert namelijk een digitaal filiaal en bijhorende challenges in de razend populaire game Fortnite. Dit doen ze samen met Esports-expert Alexander Dumon, waarmee ze begin dit jaar GAME TIME! lanceerden, een wegwijzer voor ouders in de gaming en Esports wereld. De JBC Fortnite winkel is een volgende innovatie op digitaal vlak. “De JBC Fortnite challenge is echt een next-level project. Deze digitale winkel biedt een heuse ervaring met uitdagende leuke en korte trials. Een unieke experience voor spelers van elk niveau”, vertelt Alexander.
Next step in de metaverse
Als modemerk voor families weet JBC dat gamen een deel van de leefwereld van (jonge) kinderen is. Daarom zetten ze begin 2022 samen met Esports-expert Alexander Dumon in op het informeren van ouders over gamen. Via hun digitale wegwijzer GAME TIME! maakten ze ouders mee wegwijs in de digitale wereld van hun kinderen. Met hun Fortnite Challenge zet JBC nu een belangrijke volgende stap, waarbij ze zich richten op de jonge gamers zelf.
Bart Claes, CEO van JBC, voegt toe: “Wij zijn fier om als eerste Belgische speler een winkel binnen een populaire game als Fortnite op poten te zetten. Bij JBC staat het informeren en inspireren van families op een laagdrempelige manier centraal. De wereld van families evolueert, en dus evolueert en innoveert JBC mee. Dankzij dit digitaal huzarenstukje zijn we ook in de leefwereld van onze kleinste klanten aanwezig met een unieke beleving”.”
De echte JBC beleving, online
De JBC-winkel in Fortnite is gebaseerd op de JBC K'dee in Quartier Blue, Hasselt. Samen met een team gespecialiseerd in het bouwen van op maat gemaakte werelden in Fortnite, creëerde Alexander de digitale winkel.
“Wanneer spelers de digitale JBC-winkel binnengaan, voelen ze meteen ‘dit is JBC’. Alles in de winkel is gemaakt met elementen die het spel ons aanbiedt, in totaal zo’n 90.000 onderdelen. In de digitale winkel wordt geen kleding verkocht, wel kan je er deelnemen aan de JBC Fortnite challenge. Spelers kunnen in de winkel rondlopen, springen, een parcours volgen en natuurlijk, de finale challenge spelen.”
De challenge zelf bestaat uit drie onderdelen: explore, collect & win.
1. Explore: Ontdek en loop binnen in de winkel van JBC in Fortnite. Door middel van teleports komen spelers op unieke plaatsen waar de challenges zullen plaatsvinden.
2. Collect: Spelers nemen deel aan de 3 trials (obstakelparcours) om zo het finale level vrij te spelen. Door een zo snel mogelijke tijd neer te zetten in de finale kunnen spelers winnen.
3. Win: Via JBC GAME TIME! kunnen spelers screenshots delen van hun eindtijd binnen hun finale level. De winnaar(s) met de snelste tijd maken kans op V-bucks en JBC cadeaubonnen.
Het spel kan via verschillende platformen gespeeld worden zoals Playstation, Nintendo, en meer. De JBC challenge is dus toegankelijk voor iedereen.
“Bij JBC zijn we ons erg bewust van de online wereld waarin veel kinderen een deel van hun vrije tijd spenderen. Ook hier willen we families ondersteunen als partner. Onze Fortnite challenge is er eentje waarvan gamers veilig kunnen genieten. Binnen de trials moeten gamers de snelste tijd neerzetten. Zo kunnen ze V-Bucks (Fortnite munteenheid) en JBC-waardebonnen winnen. We willen kinderen stimuleren om samen met hun ouders deze online beleving te ervaren op een positieve manier, net zoals we dat offline ook altijd nastreven,” vertelt Bart.
Gamen in stijl
Om in stijl te kunnen gamen biedt JBC een originele collectie voor gamers in elk gezin aan. Zowel volwassenen, jongens als meisjes vinden er shirts en sweaters van Among Us, Tetris, Pacman, Playstation, Minecraft, Xbox en Pokémon. Perfect om een dagje ongestoord te gamen in een comfy outfit.
Met adembenemende routes in Noord-Europa in zomer 2023 : MSC Euribia wordt meest milieugeavanceerd en 2e LNG schip in MSC Cruises-vloot. - MSC Euribia zal afvaren vanuit Kiel, Duitsland in juni 2023 – verkoop nu geopend - MSC Cruises onthult winnende kunstwerk van wedstrijd voor rompontwerp MSC Euribia
MSC Cruises heeft de verkoop geopend voor de MSC Euribia, het meest ecologisch geavanceerde schip in de vloot van de lijn en het tweede schip met LNG-aandrijving dat momenteel wordt gebouwd op de scheepswerf Chantiers de l’Atlantique in Frankrijk, met lancering gepland voor begin juni 2023. Het schip zal haar openingsseizoen in Noord-Europa doorbrengen vanuit de Duitse haven Kiel, waar gasten een rijk palet aan ongelooflijke bestemmingen kunnen ontdekken.
MSC Euribia zal een ongelooflijke 8-daagse routes naar de Noorse Fjorden aanbieden met wekelijkse vertrekken vanuit Kiel, Duitsland naar Kopenhagen, Denemarken; Hellesylt, Noorwegen voor de Geirangerfjord; evenals Alesund en Flaam, ook in Noorwegen.
Meer informatie over data en reisroutes? Bezoek hier. Alle Voyagers Club-leden die de MSC Euribia boeken, profiteren van hun gebruikelijke korting van 5% plus een vroegboekkorting van 5%, en ontvangen dubbele Voyagers Club-punten. Bovendien krijgen Silver-, Gold- en Diamond-leden aan boord een krediet van € 50 per persoon.
MSC Euribia - Winnaar rompontwerp onthuld
MSC Euribia zal een duidelijk ander silhouet hebben dan haar zusterschepen in de Meraviglia-Plus-klasse, dankzij een exclusief artwork ontworpen als een verbintenis van MSC Cruises met de zee. De lijn schreef een exclusieve internationale ontwerpwedstrijd uit via Talent House om een uniek artwork te creëren voor de scheepsromp, geïnspireerd door de zee en haar belangrijke mariene ecosysteem. Het ontwerp zal permanent op de romp van het schip te zien zijn, en zo de aandacht vestigen op de stappen die het bedrijf zet op weg naar een groenere toekomst.
Er werden ontwerpen ingezonden vanuit 59 landenwereldwijd en de winnaar, de Duitse kunstenaar Alex Flaemig, werd vandaag bekendgemaakt. Flaemig krijgt de eer om met zijn kunstwerk de buitenkant van het schip te sieren, en een licht te werpen op de voortdurende inzet van het bedrijf voor het milieu en de belofte om tegen 2050 een netto nuluitstoot van broeikasgassen (BKG) te bereiken.
De ontwerpen van de vijf finalisten worden aan boord van het schip in een nieuwe galerij tentoongesteld.
Pierfrancesco Vago, Uitvoerend Voorzitter van de cruise divisie van MSC Group zei: “Als antwoord op de toenemende behoefte om de oceaan te beschermen voor toekomstige generaties, hebben we het onze missie gemaakt om onze schepen uit te rusten met de nieuwste en meest geavanceerde ecologische technologieën en oplossingen, waarvan MSC Euribia het beste van wat nu mogelijk is laat zien.” De wedstrijd voor het rompontwerp van ons nieuwste LNG-schip werd uitgeschreven om ons te helpen onze niet aflatende inzet voor het milieu over te brengen terwijl dit schip de wereld rondvaart. Het ontwerp van de heer Flaemig heeft deze boodschap van passie en toewijding voor het behoud van het mariene milieu en zijn complexe ecosysteem perfect gevat en doet een krachtige oproep tot actie aan iedereen die dit schip ziet om de zeeën te redden.”
Winnaar Alex Flaemig liet weten: “Om mensen nog meer bewust te maken van deze unieke onderwaterwereld met zijn kostbare leven, heb ik grafisch een klein deel van dit ecosysteem op de romp van de MSC Euribia gezet. Wat voor mij belangrijk was, was niet alleen de weergave van de onderwaterwereld, maar ook een boodschap over hoe die wereld behouden moet blijven
Flaemig, afkomstig uit Dresden, Duitsland werd geïnspireerd door de mogelijkheid om de romp van de MSC Euribia te transformeren in een reusachtig, drijvend canvas om het belang van respect voor het milieu te benadrukken. Het ontwerp #SaveTheSea toont de unieke onderwaterwereld met zijn kostbare leven en verweeft de kleuren van de logo’s van MSC Cruises en MSC Foundation met elkaar tot een gradiënteffect dat de zeefauna en -flora over de romp schildert.
Flaemig legt verder uit, “Ik wil ook tot uitdrukking brengen dat een intacte zee ook de basis is voor een gezond ecosysteem op het land. Ik wil dit benadrukken met de weergave van vogels, insecten en bladeren en niet in de laatste plaats met de wereldbol. Het blijft voor mij belangrijk om mensen te inspireren en aan te moedigen om mee te doen.”
Het winnende kunstwerk werd gekozen uit vele andere van over de hele wereld door een panel van internationale juryleden waaronder zandkunstenaar Jben, bekend om zijn grootschalige efemere zandfresco’s die wegspoelen met het getij, architect Martin Francis en Pierfrancesco Vago, Uitvoerend Voorzitter van de cruise divisie van MSC Group.
De ecologisch geavanceerde MSC Euribia
De MSC Euribia zal in 2023 in de vaart komen en wordt het tweede ship met LNG aandrijving in de vloot van MSC Cruises, wat een nieuwe stap voorwaarts betekent om de uitstoot van broeikasgassen aanzienlijk te verminderen. LNG speelt een sleutelrol in de strijd tegen de klimaatverandering en zal de CO2-uitstoot op de MSC Euribia met 25% verminderen in vergelijking met standaard brandstoffen, terwijl ook andere luchtemissies vrijwel geëlimineerd worden.
Naarmate bio- en synthetische brandstoffen beschikbaar worden, zullen de emissies van de MSC Euribia verder worden teruggedrongen. LNG is van essentieel belang voor de ontwikkeling van koolstofarme oplossingen voor de scheepvaart, aangezien opkomende technologieën zoals brandstofcellen met LNG kunnen worden gebruikt totdat emissieloos bio-LNG of groene waterstof op grote schaal beschikbaar worden. MSC Cruises is actief betrokken bij verschillende projecten om deze technologieën te ontwikkelen en levensvatbaar te maken in samenwerking met regelgevende instanties, de academische wereld, scheepswerven en de industrie. Zo zijn er onder meer een project voor onderzoek naar het gebruik van waterstof als brandstof in cruiseschepen, in samenwerking met Fincantieri en SNAM, en een proefproject voor de ontwikkeling van technologie voor vaste oxidebrandstofcellen voor cruiseschepen met Chantiers de l’Atlantique en Bloom Energy. De MSC Euribia zal gebruik maken van een geavanceerd afvalwaterzuiveringssysteem en een onderwatergeluidsbeheerssysteem om de effecten van trillingen op het zeeleven te minimaliseren. Meerdere energie-efficiënte functies helpen het motorgebruik te verminderen en te optimaliseren.
MSC Cruises wil ten minste drie nieuwe schepen met LNG aandrijven, goed voor een totale investering van meer dan 3 miljard euro.
Einbeck, nieuwste lid Romantische stadjes Nedersaksen
Het verbond van 9 romantische stadjes van Nedersaksen mag een nieuw lid verwelkomen: de historische stad Einbeck. Deze vind je temidden van de zachte heuvels van de middelgebergtes Weserbergland, Harz en Solling. Met een centrum vol vakwerkhuizen, erkend als UNESCO-werelderfgoed, het grootste oldtimermuseum van Europa en de originele Bock-brouwerij, heeft Einbeck heel wat troeven in handen om uit te groeien tot een toeristische trekpleister, ook voor Belgen. Tot het verbond van 9 romantische stadjes horen ook Braunschweig, Celle, Göttingen, Goslar, Hameln, Hildesheim en Wolfenbüttel. Alle zijn ze gelegen in een straal van 100 km rond deelstaathoofdstad Hannover.
Maar hoe heeft Einbeck die titel nu weten weg te kapen? Een eerste troef van de stad zijn de historische vakwerkhuizen rijkelijk versierd met kleurrijk houtsnijwerk. Zo waan je je net in de renaissancetijd bij het verkennen van de steegjes doorheen de stad. Een bijzondere aanrader is de Tiedexer Straße, een goed bewaard gebleven voorbeeld van een rij vakwerkhuizen van gemengde bouw en zelfs de langste rij in heel Nedersaksen.
Grootste oldtimermuseum in Europa
Ook oldtimerliefhebbers komen in Einbeck uitvoerig aan hun trekken. Een oude graanschuur is namelijk getransformeerd tot de standplaats voor maar liefst 400 oldtimers en biedt sinds 2014 onderdak aan PS.SPEICHER. Een gevarieerde, interactieve tentoonstelling over verleden, heden en toekomst van de mobiliteit. De bezoekers beleven er op de zes verdiepingen een bewogen reis doorheen de tijd.
Bakermat van het Bockbier
Het Bockbier vormt de derde troef van de charmante stad. Zo brouwen ze er al tradities lang het "Ainpöckisch Bier". Later dankzij de export naar München en het Beierse dialect het Bockbier genoemd. Of met de woorden van Maarten Luther: “De beste drank die de mens kent, heet Einbeck bier". Einbeck voorziet er diverse rondleidingen en proeverijen voor en herbergt ook het oudste biervat van Duitsland, dat je kan bezichtigen in het Einbeck StadtMuseum.
Traditionele mosterdproductie
Naast de drie belangrijkste toeristische trekpleisters vind je in Einbeck eeuwenoude, traditionele ambachten en geweldige natuurervaringen. Zo is er het traditionele ambacht van de blauwdruk, dat al meer dan 380 jaar beoefend wordt in de oude binnenstad en bovendien erkend is als UNESCO-werelderfgoed. Alsook de traditionele mosterdproductie met regionale en eco-gecertificeerde ingrediënten. Tot slot maakt de Leinepolder voor prachtige natuurwandelingen Einbeck absoluut het bezoeken waard.
Breid je bezoek uit met een van de andere 9 stadjes
Het verbond van de 9 Romantische stadjes van Nedersaksen is een initiatief van de lokale overheden om steden met een gemeenschappelijke geschiedenis en erfgoed te verenigen en internationaal op de kaart te zetten. Zo worden alle 9 steden gekenmerkt door traditionele vakwerkhuizen, UNESCO werelderfgoedsites en heel wat lokale tradities. Maar daarnaast heeft iedere stad ook zijn eigen karakter met bijzondere trekpleisters.
Zo staat Hameln helemaal in het teken van het sprookje van de gebroeders Grimm over de mysterieuze rattenvanger, vind je in Celle een van de mooiste Guelphkastelen ter wereld terug en is Wolfenbüttel de thuishaven van de wereldbekende Jägermeister-likeur. Göttingen is een levendige universiteitsstad met heel veel charme, terwijl Hildesheim twee kerken telt die UNESCO-werelderfgoed zijn. Goslar is een oude keizersstad met een rijk mijnverleden aan de rand van het prachtige Harzgebergte, terwijl Braunschweig en Hannover de twee grootste steden van het verbond zijn met een rijk aanbod aan shopping, cultuur en urban city vibes.
Tot slot maakt ook Autostadt Wolfsburg deel uit van het verbond van 9 Romantische stadjes, een gigantisch autopretpark van de Volkswagen-groep, met paviljoenen over de bekende automerken die deel uitmaken van de autogroep, zoals Audi, Bugatti en Lamborghini.
Meer info over de 9 Romantische stadjes van Nedersaksen vind je terug via www.9staedte.de
Weleda: verwen je lichaam en zintuigen met shower bars
Weleda lanceert vier nieuwe Shower Bars voor een heerlijke en tegelijkertijd duurzame wellness-ervaring onder de douche. Bovenop 100% natuurlijk, met hoog biologisch aandeel, microplasticvrij en diervriendelijk zoals je van het cosmeticabedrijf gewend bent. Zorgen de Shower Bars voor een verrassende douche-ervaring met verkwikkende en stimulerende geuren van pure etherische oliën.
Natuurlijke verzorging op een duurzame manier
Zeepblokken zijn terug van weggeweest. Ze roepen niet alleen een nostalgisch gevoel op maar zijn ook milieuvriendelijk. “De nieuwe Shower Bars zijn biologisch afbreekbaar en zitten in een plasticvrije, kartonnen verpakking. Deze is gemaakt van 55% gerecyclede grondstoffen, die je zelf ook weer makkelijk kunt recyclen. En elke Shower Bar gaat twee keer zo lang mee als een vloeibaar doucheproduct”, vertelt Liza Trouwborst, productspecialist bij Weleda.
Duurzame wellness-ervaring
De bars zijn niet alleen goed voor de planeet, maar verwennen ook huid en zintuigen. De plantaardige Shower Bars schuimen zacht en bevatten 100% natuurlijke ingrediënten waaronder verzorgende biologische Shea Butter. De wellness-ervaring wordt versterkt door pure etherische oliën. De geuren van 100% natuurlijke etherische oliën komen tot leven in de stoom van de douche.
Verwen je zintuigen
De verschillende geurcombinaties prikkelen je zintuigen en hebben een aromatherapeutische werking. Begin je dag goed met de verkwikkende mix van GEMBER + PETITGRAIN. Een perfecte manier om je zintuigen een boost te geven. Of ervaar een zachte bloemige ervaring voor je lichaam en geest met YLANG YLANG + IRIS. Ontspan en kom tot rust met de geur van aromatische LAVENDEL + VETIVER. Of voel je levendig en fris met de geur van GERANIUM + LITSEA CUBEBA. Een opbeurende en vrolijke traktatie voor lichaam en geest.
Allemaal bars met 100% natuurlijke geuren die je zintuigen verwennen.
Net als de andere producten van Weleda dragen de Shower Bars het NATRUE-garantielabel voor natuurcosmetica.
Jeans en ecologie waren jaren geleden begrippen die moeilijk te rijmen vielen. Daar is de laatste jaren verandering in gekomen. Jeansfabrikanten die zichzelf en het milieu respecteren, doen het tij keren en engageren zich om zo duurzaam mogelijk te produceren.
Lee Cooper werkt samen met Demco, een Belgisch-Tunesisch bedrijf, voor de productie van zijn jeans. Qua duurzaamheid heeft het bedrijf als inzet voor 2025, het verdrag van Parijs waarin ze de opwarming van de aarde willen beperken tot 1,5° C.
Van 100 liter naar 2 liter water per jeans
De belangrijkste reden waarom jeans tot voor kort zo vervuilend was, heeft te maken met het waterverbruik. Doordat de jeans tot voor kort gewassen werd met stenen - de zogenaamde stonewashing - was er 100 liter water nodig om één jeans te spoelen. Daarbij kwam nog dat de stenen voor veel slib zorgden. Vanaf 1 januari 2020 stopte Demco definitief met het gebruik van vervuilende stenen. Voortaan maakt het gebruik van “ecostones”, herbruikbare stenen in een slijtvast materiaal die het water niet vervuilen.
Nieuwe technieken zoals het robot gestuurd laseren in plaats van handmatig schrapen voor een “used & destroyed effect”, drukken ook het gebruik van water. Het spoelen van de jeans na het laseren gebeurt tijdens de normale wassing. Via nanotechnologie wordt exact berekend hoeveel water er nodig is. Het bleken gebeurt nu met ozontechnologie die geen water vereist. Voorheen was er 34 liter nodig om een broek te wassen, maar dankzij het waterzuiveringssysteem kan 85 procent van dit water gezuiverd en gerecycleerd worden zodat er uiteindelijk maar 2 liter vers water nodig is per jeans. Investeren in nieuwe technieken loont dus op ecologisch vlak.
Groene energie
Demco haalt een deel van zijn energie uit de 1.800 zonnepanelen die op het dak van het bedrijf geplaatst zijn. Jaar na jaar zal het aandeel stijgen: in 2020 zorgden 5.000 zonnepanelen voor 25% groene energie, tegen 2025 zullen 20.000 zonnepanelen voorzien in het volledige energieverbruik van de fabriek. De fabriek is ISO 14004 gecertifieerd voor haar milieuzorgsysteem en heeft ook het GRS-certificaat (Global Recycled Standard).
Chemische producten: - 50 %
Het verbruik van chemische producten is met 50 % naar beneden gebracht door in eerste instantie gebruik te maken van de laatste generatie laser machines die toelaten dat kalium/potasium spray totaal verbannen is uit het productieproces. Af en toe wordt er wel nog bij gesprayd, maar dan enkel met natuurlijke producten. Demco is ook ZDHC gecertifieerd, Zero Discharge of Hazardous Chemicals.
Volledig CO2-neutraal
De productie van de Lee Cooper jeans is al sinds verschillende jaren volledig CO2-neutraal. Dit betekent niet dat de fabrieken geen CO2 uitstoten, maar dat de uitstoot volledig gecompenseerd wordt. Demco doet dit via het “Saving the Trees” project in Uganda. De 11.000 ton CO2 die het bedrijf uitstoot, wordt gecompenseerd door een vermindering van 11.000 ton CO2 uitstoot in Uganda. Dit project gaat ontbossing tegen en creëert werkgelegenheid dankzij het “Cookstove” project. De plaatselijke bevolking kookt op stapels hout. Door het hout in een stenen kacheltje te verbranden, is er 40 procent minder hout nodig, wat leidt tot minder ontbossing, een gevoelige vermindering van de CO2 uitstoot én een besparing van 75 dollar per gezin per jaar. Gezien de lage lonen, scheelt dit een flinke slok op de borrel. De cookstoves worden ter plaatse gemaakt, wat dan weer bijdraagt tot de werkgelegenheid.
In Tunesië zelf werd er recent 845 ha beplant met Paulownia bomen, jojoba en olijfbomen. De Paulowna boom is na 5 jaar kaprijp en zal gebruikt worden voor de productie van ramen, deuren en meubelen. Eenmaal de bomen gekapt, worden er nieuwe bomen aangeplant. Naast het creëren van plaatselijke grondstof én werkgelegenheid, zorgen de bomen ook voor de zuivering en afkoeling van de lucht en remmen ze de woestijnvorming.
Zero waste : Alle plasticafval, vooral van verpakkingen, wordt verwerkt tot waterbuizen. Van het houtafval worden paletten voor intern gebruik gemaakt en ook aluminium afval wordt gesmolten en verwerkt tot ramen en deuren. Ook het snij-afval en de tweede- en derde keuze jeans worden volledig gerecycleerd. Het denim wordt ontrafeld en wordt gemengd met gerecycleerd polyester en nieuw katoen. In totaal is dit 740.000 kg restanten van verpakkingen, papier, karton, stofresten na het snijden van de stoffen. Dit wordt dus volledig gerecycleerd.
Ecologische hangtags : De hangtags aan de jeans van Lee Cooper zijn van gerecycleerd karton. Het merk wil nog een stap verder gaan en de druktechnologie vervangen door lasertechnologie.
Duurzaam en recycleerbaar : Duurzaam betekent ook dat de jeans lang moet meegaan. Dat betekent dat ze als absoluut minimum moeiteloos 30 wasbeurten moeten doorstaan. Lee Cooper wil zijn jeans in de toekomst ook 100 % recycleerbaar maken. Dat wil zeggen dat de jeans voor 100% uit natuurlijke materialen moet bestaan, dat de knopen gemakkelijk verwijderbaar moeten zijn en het metaal van de knopen geen schadelijke stoffen bevat of het resultaat is van vervuilende technieken zoals galvanisatie.
De stoffen die Lee Cooper vandaag gebruikt zijn 100% OEKOTEX dwz. dat ze : ofwel gedeeltelijk gerecycleerd GRS (Global Recycled Standard) zijn, ofwel OCS (Organic Content Standard) / GOTS (Global Organic Textile Standard) zijn, ofwel BCI (Better Cotton Initiative) zijn.
Upcycling en traditionele ambacht : Naast het recycleren van denim, doet Demco ook aan upcycling, in samenwerking met Tunesische modestudenten. De ontwerpers in spe werkten een eco-project uit met als rode draad: “zero afval, upcycling & reconstruction” en als doel een “modieuze upcycling jurk” geïnspireerd op de traditionele klederdracht van verschillende steden uit Tunesië. Ze maakten hiervoor gebruik van productie-afval en tweedekeuze jeans van Demco en lieten ook hun afstudeercollecties produceren door deze.
Duurzaam, met respect voor mensen : Duurzaamheid heeft ook te maken met de manier waarop een fabrikant omgaat met zijn medewerkers. Bij Demco start het welzijn van de medewerkers met een ecologisch verantwoord gebouw waar het gezond en veilig werken is. Ook bij het productieproces staat het welzijn en de veiligheid van de werknemers centraal. Door bepaalde handelingen over te laten aan robots, kunnen de mensen in de fabriek in gezondere omstandigheden werken.
Er werd ook een dienst opgericht die waakt over het welzijn van de werknemers, waar een psycholoog aanwezig is waar men gratis kan gaan praten over zijn problemen en anoniem problemen kan melden. Er wordt ook getracht werkgelegenheid te creëren in onderontwikkelde gebieden, zo alleen zal de boomplantage werk bezorgen aan 40 mensen in vaste dienst, een 165 seizoenarbeiders. Daarnaast zijn er in die streken ook een aantal eigen confectieateliers die werk bieden aan een 600 tal mensen.
In samenwerking met de plaatselijke openbare vervoersmaatschappij zorgde Demco voor een stopplaats van de metrolijn vlak bij de fabriek. Dit maakt het leven van de werknemers gemakkelijker en bespaart hun tijd. Medewerkers worden in het bedrijf opgeleid zodat mensen die niet de middelen hebben voor een opleiding, toch een job kunnen vinden. Dit is zeker belangrijk voor de arme gebieden in Tunesië waar Demco een aantal fabrieken heeft. Werknemers uit die streken worden in het hoofdkantoor opgeleid.
De jeans ontrafeld : Een jeans lijkt een basic kledingstuk. Toch zijn er 35 à 40 bewerkingen nodig per broek, goed voor 30 minuten productietijd. Ook denim is onderhevig aan trends. Na de zware denim uit de seventies’ werd de jeans lichter en elastischer. Nu keert denim terug naar de “open end” look en wordt hij weer zwaarder en stugger. Veel heeft te maken met het feit dat de skinny jeans op zijn retour is en plaats maakt voor ruimere modellen. Met het oog op de 100 % recycleerbare jeans zal Lee Cooper de synthetische elastische vezels meer en meer vervangen door duurzame alternatieven. Kortom, de jeans is een evergreen die zich voortdurend aanpast aan de tijdsgeest
Marchon Eyewear, Inc., een van de grootste fabrikanten en distributeurs van hoogwaardige brillen en zonnebrillen ter wereld, en wereldwijd mode lifestyle-merk Calvin Klein, Inc. vieren het 30-jarig jubileum van hun wereldwijd brillenlicentiepartsnerschap met de introductie van een speciale capsulecollectie.
Calvin Klein en Marchon zijn in 1992 als licentiepartners betrekkingen met elkaar aangegaan. In die tijd was het idee van een modemerk dat zijn naam in licentie gaf voor brillen een nieuw concept. Calvin Klein was een van de eerste merken die een brillen- en zonnebrillencollectie lanceerde die wereldwijd via onafhankelijke brillenzaken en prestigieuze warenhuizen werd verkocht. Calvin Klein Eyewear was onmiddellijk een succes en is sindsdien een van de meest erkende brillenmerken.
Calvin Klein Eyewear staat bekend om een moderne, minimalistische benadering van design en sensuele esthetiek. De jubileumcollectie is een eerbetoon aan de eerste collectie van het merk, een knipoog naar de iconische jaren '90-modellen. De inspiratie voor de 5 brilmodellen en 4 zonnebrilmodellen werd gehaald uit enkele van de meest gedenkwaardige brilmonturen van Calvin Klein. Alle modellen in deze brillencollectie hebben een sekseneutrale vorm, zijn exclusief vervaardigd van titanium en gemaakt in Japan.
“We zijn bijzonder trots dat we deze langdurige samenwerking met Calvin Klein kunnen vieren”, aldus Nicola Zotta, president en CEO van Marchon Eyewear, Inc. “Deze capsulecollectie is een knipoog naar onze gezamenlijke geschiedenis en we kijken uit naar nog veel meer succesvolle jaren waarin we de zakelijke activiteiten van Calvin Klein blijven stimuleren met brillen.”
“We zijn verheugd om deze belangrijke mijlpaal in de geschiedenis van het merk te eren met Marchon," zegt Trish Donnelly, CEO, PVH Americas en Calvin Klein Global, "De speciale jubileumbrillencollectie brengt hulde aan onze geschiedenis en is tegelijkertijd heel relevant voor de moderne consument.”
Brillen van het merk Calvin Klein zijn wereldwijd te koop bij bepaalde opticiens, warenhuizen en speciaalzaken, en online op www.calvinklein.com.
Het jurkenseizoen is eindelijk weer op volle gang. Voor Belgisch modelabel LolaLiza betekent dat: meer kleur, meer prints, meer snits en vooral héél wat fijne lentejurkjes. De nieuwste 'Sunkissed' collectie doet wegdromen naar warme avonden en gezellige feestjes om je voor op te dirken. Eén ding is zeker: een LolaLiza jurk stelt nooit teleur.
Staat er een feestje, bruiloft, communie of - yes, finally! - vakantie op de planning? LolaLiza zorgt met haar nieuwe collectie voor extra keuzestress. Maar no worries, jouw perfecte jurk zit ongetwijfeld in deze dromerige collectie. Van korte cocktailkleedjes tot gebloemde maxi-jurken, stralen zal je.
Liever casual chique? Bohemian ontwerpen brengen je van een zonnige brunch naar een avondje uit met vrienden in stijl. Bovendien toveren de felle kleuren en speelse patronen ongetwijfeld een glimlach op je gezicht, en op dat van iedereen rond je.
Geniet van een buitengewoon verblijf in België of Nederland
De Nederlandse vakantiewoningaanbieder Beaujean Vacances beschikt over meer dan 170 unieke vakantiehuizen in België en Nederland. In 2022 doet het familiebedrijf hier nog een schepje bovenop met zeven nieuwe karaktervolle woningen, elk met hun eigen troeven. Een groot landhuis met binnenzwembad of liever alpaca’s in de tuin? In het aanbod van Beaujean Vacances vind je voor elke trip een bijzonder verblijf met een eigen verhaal op een prachtige locatie. Ontdek hieronder de zeven gloednieuwe vakantiewoningen die een bezoekje waard zijn.
Luxueus verblijven nabij Maastricht
De moderne en royale vakantiewoning Poort van Maastricht ligt op de grens van het Zuid-Limburgse Heuvelland en Maastricht. Deze vakantiewoning is geschikt voor maximum 28 personen en heeft alle faciliteiten voor een luxueuze vakantie. Met maar liefst 14 slaapkamers en 13 badkamers is er alleszins geen file voor een momentje in de badkamer. Nood aan extra verfrissing? Duik dan het grote buitenzwembad in. Om het buitenleven compleet te maken is er ook een buitenkeuken met een gasbarbecue beschikbaar. Vergeet ook de popcorn niet, want in de vakantiewoning vind je zelfs een eigen mini-bioscoop.
Landelijk en sfeervol overnachten in Remersdaal
Wil je de voerstreek al fietsend of wandelend ontdekken? Dan heeft Beaujean Vacances de perfecte accommodatie voor maximum 10 personen in het aanbod voor jou. Dit fraaie pand heeft een landelijk karakter en ligt aan de rand van het dorpje Remersdaal, in de Belgische Voerstreek. Met zijn privéfietsenstalplaats en groene ligging is het een topper van de streek. De vier mooie terrassen van De Lamderije geven bovendien de mogelijkheid om rustig van het zonnetje te genieten in de buitenlucht.
Slapen tussen de Alpaca’s in Bingelrade
De modern ingerichte tweepersoonsvakantiewoning Primavera gelegen in de gemeente Beekdaelen aan een bloeiende alpacaboerderij is de perfecte gelegenheid om er even tussenuit te knijpen. Je slaapt er niet alleen in de buurt van alpaca’s, ook je kussens en beddengoed zijn gemaakt van alpacawol. Overdag kun je de alpaca’s voeren of al wandelend op ontdekkingstocht naar het Bingelraderbos of kasteel Doenrade. Verder geniet je aan de vakantiewoning van de rust en het bijzondere uitzicht op het prachtige Limburgse landschap.
Panoramisch genieten in Mortier
Helemaal tot rust komen doe je in de moderne vierpersoonsvakantiewoning Haut-Bois gelegen in het gezellige dorpje Mortier. Relaxen was namelijk nog nooit zo makkelijk, zo biedt deze woning een infraroodsauna, een panoramisch uitzicht over de groene omgeving en de mogelijkheid om lekker te barbecueën in de tuin.
Authentieke charme in de Molen van Moelingen
Businessmeetings of workshops geven in een unieke en sfeervolle setting? Dat kan in de karakteristieke Molen van Moelingen gelegen in de prachtige voerstreek. Deze parel charmeert met authentieke, gezellige ruimtes en een professionele horecakeuken. Maar geen zorgen, werken is niet verplicht! Je kan ook gewoon genieten van de prachtige vakantiewoning en de bosrijke omgeving. Trek je wandelschoenen aan en ga erop uit! Er is ruimte voor maar liefst 25 personen en als kers op de taart word je er verwend met een Finse sauna, een infrarood sauna, een gezellige binnenplaats en heerlijke ontspanruimtes met flatscreens.
Baden in rust in de Belgische Ardennen
Een ontspannen vakantie met familie of vrienden? Dan is de boerderij Le Fenil in Battice zeker een kanshebber. De stijlvol gerenoveerde boerderij biedt een privé binnenzwembad, speelkamer met tafeltennis en biljart en de mogelijkheid om je trouwe viervoeter mee te nemen. Verder delen de eigenaren maar al te graag hun favoriete eetadresjes en wandelroutes in de omgeving.
Charmant landhuis in het hart van Zuid-Limburg
't Groeëte Hoes is gelegen in Zuid-Limburg in het gehuchtje Elzet. Dankzij de idyllische ligging waan je je hier in Frankrijk. Het karakteristieke landhuis biedt ruimte voor 10 personen en beschikt over een verwarmd buitenzwembad, een buitendouche en een afgesloten fietsenstalling. Bovendien is je nachtrust verzekerd door de ligging in het stiltegebied. Het is de ideale plek om herinneringen te maken met elkaar en te genieten de prachtige omgeving.
Sinds 1992 is Beaujean Vacances actief als vakantiewoningverhuurder gespecialiseerd binnen de regio Zuid-Limburg, Voeren en de Euregio. Het familiebedrijf verwelkomt jaarlijks ruim 50.000 gasten in de prachtige Euregio. De typische Limburgse gastvrijheid, samen met een hoogwaardig en authentiek aanbod aan exclusieve vakantiewoningen, maakt Beaujean uniek op de markt. De authentieke en/of karakteristieke woningen liggen bovendien vaak in een bijzondere omgeving omringd door adembenemende natuur of hebben een eigen verhaal. Van een monumentale vakwerkboerderij omringd door weides, een tiny house op een glooiende heuvel tot een nog functionerende watermolen. Hiervoor heeft Beaujean Vacances ook een exclusieve samenwerking met Natuurmonumenten en Stichting Het Limburgs Landschap voor de verhuur van hun unieke accommodaties.
Al 130 jaar houdt Hamilton de tijd nauwgezet bij voor helden
Piloten. Soldaten. Ontdekkingsreizigers. Kunstenaars. Dit zijn onze helden. Hun prestaties weerklinken door de eeuwen en decennia heen. Ze vormen een bron van inspiratie en zetten ons aan om ambitieuzer dan ooit aan de slag te gaan, om groter te denken, om moedig vooruit te gaan. Reeds 130 jaar steunt Hamilton Watch de inspanningen van deze helden door hen te voorzien van horloges van ongeëvenaarde precisie, design en technologie.
Al vanaf het prille begin in 1892, in de Amerikaanse stad Lancaster in Pennsylvania, heeft Hamilton het volste vertrouwen gehad in het vakmanschap en de uitzonderlijke knowhow van zijn horlogemakers. Bovendien heeft Hamilton ook altijd de nauwkeurigheid van zijn producten hoog in het vaandel gedragen. Sterker nog, de Amerikaanse spoorwegindustrie heeft eind 19e en begin 20e eeuw bijna uitsluitend beroep gedaan op het Hamilton-horloge.
Tijdens de Eerste Wereldoorlog hadden soldaten een nieuw type horloge nodig ter juiste tijdsbepaling van hun snel inzetbare troepen. Met dit praktische doel voor ogen, pasten wij onze zakhorloges dusdanig aan dat ze al even makkelijk om de pols konden worden gedragen. Dit gaf de aanzet tot een samenwerkingsverband met het Amerikaanse leger dat jaren lang zou aanhouden. Deze samenwerking werd nog een stap verder doorgetrokken ten tijde van de Tweede Wereldoorlog. Zo vervaardigde Hamilton tussen de jaren 1942 en 1945 meer dan een miljoen militaire horloges, waaronder 10.000 maritieme chronometers. Aangezien deze horloges onmisbaar werden in de scheepvaart en een voorname rol speelden in de voltooiing van missies, werden ze in 1943 bekroond met de Army-Navy "E" Award als erkenning voor hun uitstekende productkwaliteit.
Ook al breng je je zomer niet door op een jacht, met een boat casual outfit sla je de bal nooit mis. In de SS22 mannencollectie van SUN68 zitten dan ook heel wat toffe designs die een twist geven aan de maritieme stijl. Laat de typisch wit-blauwe look varen, SUN68 heeft iets anders in gedachten voor deze zomer.
De basis van de nautische look zijn simpele prints en basiskleuren. SUN68 zou SUN68 niet zijn, mochten ze daar niet nog een dosis fun en klasse aan toevoegen. Combineer volgende key-items naar hartelust en ga voor een elegante day-to-night look.
Wat is een outfit zonder een sterk paar schoenen? Schoenen kunnen je outfit maken of breken, ze zijn als het ware een statement. Voor een geslaagde outfit zijn onderstaande designs in effen tinten perfect.