Belgische mode- en accessoireretailer breidt parelassortiment uit
De Euphoria-inspo is real! Parels zijn terug van (nooit echt helemaal) weggeweest. Juwelen met pareltjes, DIY-phonecords, kleurrijke zonnebrilkoorden, beads in het haar en op de nagels, alles kan en alles mag. De Belgische mode- en accessoireretailer Veritas zet al jaren in op DIY en breidt nu zijn aanbod uit met parels in alle kleuren, formaten en printjes. Go crazy met het nieuwe assortiment van Veritas!
Pearl it yourself
We hadden heel wat extra tijd de laatste jaren, waardoor de honger naar bezig zijn met onze handen groeide. DIY is nu hipper dan ooit en dat weet Veritas ook. Met het nieuwe parelassortiment speelt de retailer in op deze grote trend. Met parels met smileys, hartjes, sterretjes, letters en meer maak je unieke stuks die je eigen creativiteit weerspiegelen. De veelkleurige juwelen doen terugdenken aan de jaren 2000, op een hippe Y2K manier.
Praktisch : De parels en alle DIY-benodigdheden zijn beschikbaar in de Veritas winkels en op de webshop. Prijzen variëren tussen €0.99 en €6.99.
Het verhaal van Veritas start in 1892 wanneer Jean-Baptiste Leestmans een oude merceriezaak koopt in hartje Antwerpen. Zoveel jaren later is Veritas uitgegroeid tot een winkelketen met 120 winkels in België en Luxemburg en marktleider in panty’s en mercerie.
Vandaag bestaat Veritas 130 jaar en zijn beenmode en mercerie nog steeds het stokpaardje. Daarnaast wil Veritas klanten ook voorzien van handige meeneemstuks & ready-to-wear items om een fashion look te vervolledigen volgens de trends van het moment. Je vindt er een mooi aanbod aan eigen merken waaronder Insua en bestaande merken zoals Chantelle en Tommy Hilfiger. Er werden ook tal van nieuwe winkels en flagshipstores geopend o.a. in Antwerpen, Rijkevorsel en Knokke.
Klantgerichtheid staat voor Veritas centraal. Daarom wordt ernaar gestreefd om producten van steeds betere kwaliteit te kunnen aanbieden en te kunnen inspelen op de vraag van klanten van elke leeftijd, zowel de creatieve DIY-fan als de fashionista. Met originele en leuke DIY-items, ready-to-wear styles en leuke koopjes blijft het assortiment voortdurend verrassen. Ook hecht Veritas veel belang aan de connectie met hun doelpubliek: via de social media kanalen en newsletter maar ook in de winkel door te luisteren en klanten het juiste advies mee te geven. Met de nodige passie en toewijding klanten blijven inspireren en hen naar hartenlust laten shoppen: do it with passion or not at all! Het alombekende logo van Veritas, de gele knoop, maakte onlangs plaats voor de groene schijf die refereert naar het vorige logo en tegelijkertijd knipoogt naar de toekomst.
Vorig jaar 6,7 miljoen blikjes en zakken in België
Uit nieuwe cijfers beschikbaar gesteld door Marine Stewardship Council (MSC), blijkt dat het aantal huisdiervoerproducten met MSC gecertificeerde duurzame vis-, schaal- en schelpdierproducten in de lift zit. Alleen al in het afgelopen jaar kochten consumenten in de Benelux 8,65 miljoen blikken, zakjes en pakken MSC-gecertificeerd huisdiervoer, waarvan 1,7 miljoen in Nederland en 6,7 miljoen in België en de rest voor beide landen. Verschillende soorten blijken populair voor MSC gecertificeerde duurzame dierenvoeding met vis. Huisdieren krijgen van hun baasjes soorten zoals zalm, kabeljauw, tonijn, schol, koolvis of forel voorgeschoteld.
Milieuvriendelijkere voedingsproducten
Afgelopen jaar steeg het volume verkoop in de Benelux met 32% tot een totaal van 5938 ton aan dierenvoeding met het MSC keurmerk. De stijging van de verkoop wijst erop dat de consument in België en Nederland hun toevlucht nemen tot milieuvriendelijkere voedingsproducten. Meerdere onderzoeken benoemen de milieuschade die de productie van dierenvoeding kan veroorzaken. Zo wordt geschat dat huisdiervoer verantwoordelijk is voor een kwart van de milieueffecten van de vleesproductie, zoals het vrijkomen van broeikasgassen, fosfaten en pesticiden. Elk jaar wordt een gebied gebruikt dat zestien keer zo groot is als België om genoeg droogvoer voor alle katten en honden ter wereld te produceren.
Onderzoek dat is gepubliceerd in het tijdschrift Climate Change Nature ondersteunt ook de keuze van de consument om meer vis-, schaal- en schelpdierproducten voor huisdieren te kopen. Uit dit onderzoek bleek dat voor elke kilogram gevangen vis tussen 1 en 5 kilogram CO² wordt geproduceerd, terwijl de productie van rood vlees tussen 50 en 750 kilogram CO² per kilogram vlees oplevert.
Overbevissing
Het aanpakken van overbevissing is een win-winsituatie voor de planeet. MSC-gecertificeerde visserijen verbeteren niet alleen de bredere mariene biodiversiteit en verminderen de impact op habitats in de oceanen, maar helpen ook vispopulaties zich te herstellen van overbevissing.
"Eigenaars van huisdieren zien steeds beter in dat ze een duurzame keuze kunnen maken in hun eigen voeding maar ook in die van hun dieren. Overal ter wereld worden vissoorten en zeedieren bedreigd door overbevissing van onze oceanen. Het kopen van duurzaam gevangen vis, schaal- en schelpdieren is een goede stap die huisdiereigenaren kunnen maken om de natuur te beschermen. En dat kan gelukkig steeds gemakkelijker doordat meer en meer producenten MSC gecertificeerde producten aanbieden.” Hidde van Kersen, programmadirecteur van de Marine Stewardship Council Benelux
“ALDI ziet de duurzame en respectvolle omgang met de natuur als bron van onze dagelijkse voeding als zijn maatschappelijke verantwoordelijkheid. Onze verse en diepgevroren vis en zeevruchten zijn 100 % duurzaam gevangen of gekweekt. Voor ons assortiment dierenvoeding kiezen wij zoveel mogelijk voor duurzame vis, zodat het baasje ook voor zijn huisdier een slimme keuze kan maken.” Lien Broothaers, manager Corporate Responsibility ALDI België
Duurzaam visvoer
De trend voor duurzaam visvoer voor huisdieren is wereldwijd terug te zien. Diervoeding met MSC gecertificeerde duurzame vis-, schaal- en schelpdierproducten is de afgelopen vijf jaar internationaal met meer dan 120% gegroeid van 469 naar 1035 productlijnen, waarbij consumenten alleen al in het afgelopen jaar wereldwijd een recordaantal van 200 miljoen blikken, zakjes en verpakkingen MSC gecertificeerde diervoeding hebben gekocht.
De meeste tuinwijken in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest werden honderd jaar geleden gebouwd. Om dit te vieren is er in de maand mei een festival met activiteiten, expo’s en rondleidingen in heel wat tuinwijken. Van Sint-Agatha-Berchem tot Sint-LambrechtsWoluwe. Bedoeling is het unieke patrimonium in de verf te zetten en er een toeristische troef voor Brussel van te maken. Tegelijkertijd wordt gewerkt aan de identiteit en de sociale cohesie van de wijken.
100 jaar tuinwijken : In mei zet het Brussels Hoofdstedelijk Gewest de Brusselse tuinwijken in de kijker met het festival ‘100 jaar tuinwijken’. De tuinwijken zijn meer dan alleen groene oases in de stad. Ze zijn ook historisch, architecturaal, , stedenbouwkundig , en sociologisch van belang. Dat alles zal blijken tijdens de reeks activiteiten opgezet in mei.
Een apart samenlevingsmodel : Het idee van de tuinwijken kwam overgewaaid uit Engeland. De huizen in de tuinwijken hoorden bij de eerste sociale woningen in ons land. Collectief wonen, gemeenschapsprojecten, gedeelde ruimten,… de tuinwijken stonden voor een apart samenlevingsmodel. Ze hadden een sociale laboratoriumfunctie en zochten een nieuw evenwicht tussen individu en collectief.
Natuur en open ruimte speelden een centrale rol bij de aanleg van de tuinwijken. De meeste bevinden zich dan ook aan de rand van de stad en maakten de overgang tussen platteland en stedelijke omgeving. Op heel wat plaatsen, zoals bij voorbeeld in Het Rad in Anderlecht, beschikken de huizen over een voortuin en was er ook nog eens een centraal park.
Unieke architecturale waarde : Le Logis-Floréal in Watermaal-Bosvoorde is wellicht de bekendste tuinwijk maar lang niet de enige. Het Brussels Hoofdstedelijk Gewest telt namelijk meer dan 30 tuinwijken. In totaal zijn ze goed voor bijna 7.700 woningen. De meeste tuinwijken werden gebouwd in de jaren 20 van de vorige eeuw. Maar ook in latere periodes werden tuinwijken opgetrokken. Sommige wijken, zoals de Moderne wijk in Sint-Agatha-Berchem met haar gewapend beton en kubistische stijl, waren bijzonder vernieuwend voor hun tijd. Om ze te laten beantwoorden aan de huidige normen qua comfort en energiezuinigheid, investeerde de Brusselse Gewestelijke Huisvestingsmaatschappij de afgelopen decennia al enkele tientallen miljoenen in de globale renovatie van deze wijken.
Rudi Vervoort, minister-president van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest: “Maar weinig mensen zijn op de hoogte van het bestaan van de tuinwijken. Toch hebben ze toeristisch potentieel, zo blijkt uit buitenlandse voorbeelden. De mooie gevels en de groene voortuintjes zorgen voor een uniek karakter in de stad. Natuur en wonen komen er samen. De ligging van de tuinwijken past in de strategie van visit.brussels om het toerisme te spreiden over het hele gewest. “
Nawal Ben Hamou, staatssecretaris in de Brusselse Hoofdstedelijke Regering, bevoegd voor huisvesting: “De tuinwijken werden opgevat als een nieuw sociaal samenlevingsmodel. Voor die tijd was het een vernieuwend concept dat vandaag nog altijd bijdraagt aan de uitstraling van ons Brussels patrimonium. Het zijn voorbeelden van een cruciale periode op het vlak van huisvesting. De tuinwijken bieden nog zeer veel mogelijkheden. In tijden waarin we ons vragen stellen over de toekomst van de stad, kan dit model een inspiratiebron zijn voor toekomstige ecowijken die we in het gewest zullen uitbouwen.”
Pascal Smet, staatssecretaris in de Brusselse Hoofdstedelijke Regering, bevoegd voor stedenbouw en erfgoed: “100 jaar tuinwijken is een uniek evenement. Het is het resultaat van een succesvolle samenwerking tussen visit.brussels, urban.brussels, het CIVA, de BGHM, de VGC, lokale besturen, verenigingen én sociale huisvestingsmaatschappijen. Ook bewoners werden betrokken in het project. Talloze banden werden voorgoed gesmeed en in een aantal wijken is er duidelijk een nieuwe dynamiek ontstaan. Die zorgt ervoor dat dit erfgoed in leven blijft.”
Activiteiten
Om honderd jaar tuinwijken te vieren, werd een hele reeks activiteiten opgezet van 7 tot 29 mei. Een greep uit het aanbod.
- Activiteiten in het kader van het Irisfeest: in het weekend van 7 mei viert Brussel het Irisfeest. Dit jaar gaat er extra aandacht naar de tuinwijken. Bezoekers kunnen gratis met gids op ontdekking gaan in de wijken en er zijn heel wat feestactiviteiten.
- Expo’s: de tentoonstelling in het CIVA focust op de geschiedenis van de tuinwijk Le Logis-Floréal en hoe relevant het tuinwijkmodel vandaag is. In GC De Markten reflecteert Stadbiografie Brussel over de tuinwijken met een fototentoonstelling en zorgt het collectief z.a.t. voor een artistieke interventie. .
- Rondleidingen: ontdek de verborgen parels van Forest Vert (Vorst), Terdelt & Chomé (Schaarbeek), Diongre (Sint-Jans-Molenbeek), Verregat (Laken), Kapelleveld (SintLambrechts-Woluwe) en vele andere tuinwijken in het gewest samen met een ervaren gids. Erfgoedcafés: tijdens ontmoetingsmomenten worden oude foto’s en herinneringen gedeeld.
- Feest: in heel wat tuinwijken wordt een hele dag gevierd tijdens gezellige buurtfeesten. Terdelt (Schaarbeek) geeft de aftrap, daarna volgen Heymbosch (Jette) en ook de Anderlechtse tuinwijken Moortebeek, Bon Air en Het Rad.
- Sociale noden: De komende maanden worden er acties opgezet om de noden van de mensen die in de tuinwijken wonen, beter te kennen. Daarnaast zijn er ook lezingen, o.m. over betaalbaar wonen.
- Onderwijs: voor de scholen werd een apart programma uitgewerkt om leerlingen te laten kennismaken met dit Brussels erfgoed.
• De route van 121 dagen omvat 52 onvergetelijke bestemmingen in 31 landen voor een ultieme en unieke vakantie-ervaring die u niet mag missen
• Vaar van het Middellandse Zeegebied via het Suezkanaal naar de Rode Zee, Afrika, Zuid-Amerika, de Caraïben, de VS & Canada om daarna terug te keren richting Europa via Groenland en IJsland
• De gloednieuwe route voor de lijn omvat verkenning van het Braziliaanse Amazonegebied op de reusachtige Amazonerivier.
MSC Cruises heeft de verkoop geopend voor de MSC World Cruise 2024 met een verbazingwekkende, gloednieuwe route van de cruiselijn aan boord van de MSC Poesia, die op 5 januari 2024 uit zal varen. Wereldwijd raakten reizen van MSC Cruises telkens uitverkocht sinds de lijn haar eerste World Cruise in 2019 introduceerde, en de nieuwste route rond de wereld volgt een verbazingwekkende koers naar 52 fantastische bestemmingen in 31 verschillende landen.
Na aan boord te gaan voor een spectaculaire reis van 121 dagen in de havens van Civitavecchia/Rome, Genua, Marseille of Barcelona (respectievelijk op 4, 5, 6 of 7 januari) vertrekken gasten richting hun eerste bestemmingen en volgen ze bijna vier maanden lang een onvergetelijke route de wereld rond.
De cruise begint met enkele van de hoogtepunten in de Middellandse Zee, waaronder haltes in Frankrijk, Spanje, Italië, Malta, Cyprus, een overnachting in Haifa, Israël en een dagbezoek aan Caïro via Port Said/Alexandrië in Egypte. Vervolgens gaan gasten het wereldberoemde Suezkanaal door tot in de adembenemende Rode Zee waar bezienswaardigheden van de oude wereld in Luxor en Petra te wachten staan.
Na een overnachting in Jeddah, Saoedi-Arabië, vaart het schip zuidwaarts naar de kristalheldere wateren van Afrikaanse parels als Zanzibar, de Seychellen en Mauritius om vervolgens het Afrikaanse vasteland te bezoeken voor een rondreis door Zuid-Afrika – Durban, Port Elizabeth en een overnachting om alles te zien waar Kaapstad om bekend staat, inclusief de markante Tafelberg.
Daarna steekt het schip de Zuidelijke Atlantische Oceaan over naar Zuid-Amerika voor iets heel bijzonders – verkenning van het Braziliaanse Amazonegebied. Terwijl ze de reusachtige Amazonerivier opvaren tot Manaus, begeven gasten zich tot in het hart van het wereldberoemde Amazoneregenwoud. In Brazilië worden gasten ook verwend met haltes in Salvador de Bahia en Belém en een overnachting in Rio de Janeiro, en krijgen ze ruim de tijd om te genieten van de zon op het strand van Copacabana en het beroemde nachtleven.
En dan nu: ervaar de helderste parels van de Caraïben: Saint Lucia, Barbados, Martinique, Dominicaanse Republiek en de Bahama’s, inclusief het privé-eiland van MSC Cruises, Ocean Cay, op weg naar Noord-Amerika.
Hier staan er overnachtingen in Miami, Florida en in New York City te wachten voor de reis verder gaat naar Nova Scotia en Quebec in Canada. Op weg terug naar huis liggen nog adembenemende bestemmingen te wachten met een aantal van de mooiste steden van Noord-Europa en ook Groenland en IJsland.
De schoenen maken de man én de vrouw, of toch zijn of haar look. Floris van Bommel heeft daarom de belangrijkste schoenentrends voor de lente en zomer in kaart gebracht, zodat wij er enkel nog de juiste outfit bij hoeven te zoeken.
Of je nu graag voor speels en kleurrijk gaat, of liever focust op een neutrale kleur, op zoek bent naar die extra schwung op de dansvloer, of eigenlijk net liever met een stevige paar schoenen gaat wandelen in het bos: bij Nederlands kwaliteitsmerk Floris van Bommel ben je aan het juiste adres.
Happy Feet
Maak een statement met glitter of ga voor een kleurbom. Voorzie je garderobe zo van vrolijkheid, jij bent in no time het zonnetje in huis én op straat.
Back to Basics
Hoewel we snakken naar kleur en optimisme, is er tegelijk een grote vraag naar minimalisme. Niet te veel poespas. Degelijke basics zijn de basis voor een sterke garderobe. Starten met een blanke lei.
The Great Outdoors
Of je nu graag door de stad slentert of liever gaat wandelen in het bos of langs de kust, the great outdoors is nu een essentieel gedeelte van onze dagelijkse routine. Gedaan met bankzitten, met z'n allen naar buiten!
Beach please blijft het motto zodra de zon opduikt, en ook Juttu valt volledig voor de relaxte vibes van de Belgische kust. Meer nog, de komende maanden heeft Juttu opnieuw zand tussen de tenen, want na het succes van vorige zomer openen niet één maar twee store aan de kust. In Knokke opent een Juttu Summer Store op een tijdelijke locatie op vrijdag 22 april, in Nieuwpoort opent op 20 mei een permanent adres voor alle Juttu favorieten.
Beach + Juttu, dat betekent een zonnige selectie fashion voor hem en haar plus originele én yummie spullen voor thuis, maar ook een heleboel beachproof spullen die je onmiddellijk ter plekke kan gebruiken.
Opening now: Juttu Summer Store in Knokke
Het wordt de ultieme go-to shopping destination voor al wie de zomer al voelt kriebelen.
Wat? Juttu Summer Store is een tijdelijke winkel met een unieke mix van zomerse items: een selectie fashion voor hem en haar plus originele én yummie spullen voor je huis, maar ook een heleboel beachproof spullen die je onmiddellijk ter plekke kan gebruiken. Ontdek hier alle merken die verkocht worden bij Juttu Knokke.
Waar? Lippenslaan 253-255, 8300 Knokke-Heist - Wanneer? All summer long, vanaf vrijdag 22 april tot en met eind september - Voor wie? Voor ruimdenkende, positieve, hippe, kritische en bewuste shoppers, op zoek naar sun en fun.
Opening soon: Juttu Nieuwpoort
Juttu heeft de zeemicrobe flink te pakken en opent op 20 mei een Juttu Store in Nieuwpoort. Nóg beter: dit is geen tijdelijke winkel zoals in Knokke, maar een permanent adres om je Juttu-favorieten in te slaan.
Waar? Residentie Sun Beach Albert I laan 198B, 8620 Nieuwpoort - Voor wie? Voor haar én hem natuurlijk, de fashioncollectie is enkel voor dames.
Vrolijk en optimistisch kijken we uit naar een lente en zomer waarin we terug vrienden kunnen ontmoeten, dansen, vieren en gewoon genieten van het leven. Klassieke items blijven de bouwstenen van onze outfits. Kwaliteitsvolle denim, mooie basics, en leuke accenten om mee te mix & matchen.
Het Belgische Lee Cooper staat al decennia garant voor kwaliteitsvolle denim kledij, dit seizoen bewijst niet minder. Classic jeans of tie-dye hemd: de collectie is tegelijk veelzijdig vintage en bang-on-trend. Naast een sterke denimcollectie voor de lente en zomer biedt het merk ook een uitgebreid assortiment om denim look af te werken.
Back to basics
Kwaliteitsvolle denim mag in geen enkele kledingkast ontbreken. Keep it classic met een laid-back jeansbroek, ga voor een elegante touch met een kokerrok, of houd het casual -met een jeansjasje of -hemd.
Prints & kleur
We love een goeie denim-on-denim look, maar als je full-denim te gewaagd vindt, kun je je favoriete item perfect combineren met een stuk in accentkleur.
The new neutrals
Neutrale items blijven onmisbaar in een goede garderobe, maar wat dacht je van deze SS22 Lee Cooper items? Voegen dat heerlijke tikje 'outdoors' aan je lentelook.
Nieuw: limited edition Summer of Joy giftbox en nieuwe producten in The Ritual of Karma
Rituals Cosmetics komt deze zomer met een limited edition Summer of Joy giftbox en een aantal nieuwe producten in The Ritual of Karma collectie. The Ritual of Karma collectie is het hele jaar door verkrijgbaar, zodat je jezelf kunt blijven onderdompelen in positieve zomerse energie en wellness voor lichaam en geest.
SUMMER OF JOY - 13 gifts of happiness
De Summer of Joy giftbox is alleen deze zomer verkrijgbaar en bevat een speciale zandloper en een aantal favoriete producten. De producten sluiten aan bij het kompas van The Art of Soulful Living, dat je door 13 verschillende thema's leidt. Hiermee leer je meer aandacht te schenken aan jezelf - fysiek, mentaal en emotioneel. Toegankelijke routines, eenvoudige gewoontes en tools helpen je te ontdekken wat je nodig hebt, fijn vindt en wilt doen met je talenten en tijd. Voor meer verbinding met lichaam, geest en ziel en een nieuwe balans; de ultieme vorm van welzijn.
De box bevat 13 luxe producten, waaronder een aantal favorieten zoals The Ritual of Mehr Parfum d'Interieur, The Ritual of Karma Hair & Body Mist (20 ml) en een bijzondere zandloper van 15 minuten die je door een meditatie begeleidt.
THE RITUAL OF KARMA - do good and good will come your way
De geliefde collectie The Ritual of Karma is geïnspireerd op het eeuwenoude Hindoestaanse geloof. Door bewust voor jezelf te zorgen, goed te zijn voor anderen en de wereld om je heen met vriendelijkheid tegemoet te treden, straal je positieve energie uit. De bodycare, suncare en home collectie bevatten witte thee en witte lotus en inspireren je om vriendelijk te zijn in alles wat je doet.
Om je bodycare-routine deze zomer nog mooier te maken, introduceert Rituals The Ritual of Karma Body Lotion met een zeer lichte formule, gel-achtige textuur en 95% bestanddelen van natuurlijke oorsprong. Het is de ideale 24-uur-hydraterende bodylotion voor warme dagen, omdat het snel wordt opgenomen door de huid en niet plakkerig aanvoelt. We zijn gek op lange, warme zomeravonden in de tuin, op het balkon of op het terras. Geniet hier optimaal van met The Ritual of Karma Garden Candle, een kaars die speciaal is ontworpen voor buiten. De kaars heeft de frisse, pure en groene geur van witte thee en zoete, bloemige witte lotus die ervoor zorgt dat je even aan de dagelijkse werkelijkheid ontsnapt.
De Summer of Joy giftbox is vanaf 18 april 2022 verkrijgbaar en The Ritual of Karma Body Lotion en Garden Candle zijn vanaf mei 2022 verkrijgbaar bij Rituals Cosmetics-winkels, geselecteerde warenhuizen en op RITUALS.com.
Het Duitse lingeriemerk Anita, dat onder de lijn Anita Care prothesebeha's uitbrengt voor vrouwen die getroffen werden door borstkanker, zorgt ook deze lente voor heel wat innovaties en verrassende designs. Met de Helen, Antonia & Emily kiest Anita Care voor beha's die functioneel zijn, maar ook oh zo vrouwelijk. Om de meest zachte en comfortabele beha's te garanderen voor vrouwen met een borstprothese, werkt Anita samen met 'Discovering Hands', een organisatie die vrouwen met een visuele handicap (maar zeer sterke tactile skills) opleidt om medical tactile examiners (MTEs) te worden. Door hun visuele handicap, hebben deze vrouwen een zeer sterk ontwikkeld gevoel van aanraking.
Emily: jong, speels en modern
De charmante stijl van de Emily lijn kwam er door een combinatie van zachte tule en fijn kant. De poederroze ontwerpen zijn zorgvuldig afgewerkt en de comfortabele draagvorm zorgt voor een zeker gevoel doorheen de dag.
Helen: luxueus en sensueel
De moderne prothesebh Helen ziet er luxueus uit in z'n eenvoud. Blikvanger is de diepe decolletélijn die bijna onzichtbaar bij elkaar wordt gehouden door luchtige kant. Ook de rug is afgewerkt met diezelfde sensuele stof. Een bh die prachtig is in al z'n opzichten dus.
Antonia: nonchalant & fris
De dolca vita look, nu ook in het lichtblauw, steelt de show dit seizoen. De Antonia combineert lichtblauwe verleidelijk kant met een vrouwelijk krijtstreepmotief. Het frisse design heeft cups die licht-elastisch zijn, met een zachte boord en schuim aan de binnenkant. Voor een neutralere look is Antonia er nog steeds in het dusty grey en zwart.
The most prominent spring and summer styles emphasize fun and color, but there is also a desire to go back to basics. That is the focus of the SS22 collection from German fashion label BRAX. Solid basic pieces with a modern touch.
Color outside the lines
Fresh patterns, stripes, bright colors, and eye-catching accessories make your outfit anything but basic.
The essence of it
Quality basics are the foundation of your wardrobe. We're all looking for ways to keep our lives from becoming overly complicated. A simple, yet fashionable look works wonders when you want to reduce your morning stress. No more worrying about which outfit to wear!
Nature's calling
We're all tired of sitting inside all the time, so we've started looking for ways to spend time outdoors. Spending more time outside has become a crucial part of our daily routine, whether you want to wander about the city or prefer to seek out nature.
TWEE NIEUWE EAU DE PARFUMS GEÏNSPIREERD DOOR DE KRACHT VAN ZELFEXPRESSIE.
Het Amsterdamse modemerk Scotch & Soda kondigt de lancering van zijn nieuwe parfumlijn aan, I AM SCOTCH & SODA, met de introductie van twee nieuwe eau de parfums. Elk parfum viert de unieke individualiteit van de persoon die ze draagt. Geïnspireerd door de kracht van zelfexpressie, deze geuren kunnen voor elke gelegenheid gedragen worden, van dag tot nacht – de Scotch & de Soda. ‘Durf jezelf te zijn’ is het motto. Beide parfums vangen de vrije geest van Amsterdam, de thuisstad van het merk, in een flesje.
Amber- en houtgeuren komen samen in een van de parfums, geïnspireerd door de Amsterdamse cafécultuur, waar mensen elkaar buiten ontmoeten langs de beroemde grachten van de stad. Dit parfum combineert topnoten van sprankelend bergamot, pittige roze peper en frisse groene munt met zuivere, energieke hartnoten van geranium, lavendel en muskaatsalie. Basisnoten van atlasceder, labdanum absolute en vetiver verrijken de geur met een houtachtig akkoord.
Het tweede parfum is geïnspireerd door de Amsterdamse Bloemenmarkt en is lichter van karakter, met een bloemige en muskusachtige geur. Fruitige topnoten van appel, lychee en meloen komen samen met lichte, bloemige hartnoten van roos en lelietje-van-dalen in een parfum dat een speelse, jeugdige energie uitstraalt. Warme basisnoten van cashmeran, muskus en sandelhout ronden de geur af.
De neus achter deze parfums is artieste en parfumeur Philippine Courtière. Ze ontwikkelde beide geurprofielen tijdens haar tijd bij Firmenich, het grootste parfumhuis in privébeheer ter wereld.
De glazen parfumflessen zijn identiek ontworpen door het gerenommeerde atelier van Christian von der Heide in Hamburg, Duitsland. Ze weerspiegelen het unieke karakter van beide parfums en benadrukken de kenmerkende liefde voor details van het merk. De schouder en hals van de fles vormen samen een X; een moderne interpretatie van de drie iconische kruisen van Amsterdam, die op een verrassende manier een verbinding vormt tussen de koperen dop en de basis van de fles. Beide flessen zijn verpakt in een kleurrijke parfumdoos, met het nieuwe ampersand-logo van Scotch & Soda op de voorkant gepreegd. De kleur van iedere doos (matoranje en roze) stemt overeen met de kleur van elk parfum.
De jeugdige energie van ieder parfum wordt goed verbeeld in de campagne, die in Berlijn geschoten is. De Zwitserse acteur Felix Mayr, die bekend is geworden met zijn rollen in de Netflix-series Unorthodox en Kitz, en de modellen Kim Daria, Christen Rhule en Giuseppe Forchia zijn de gezichten van deze campagne. De foto’s zijn genomen door de Duitse fotografe Lisa Wassmann. Haar werk is eerder vertoond in Vogue, The New York Times en andere prestigieuze publicaties.
Met de lancering van I AM SCOTCH & SODA breidt het merk zijn parfumcollectie verder uit. Het begon in 2010 met BARFLY, de signature geur, gevolgd door WITH LOVE in 2019 en ISLAND WATER in 2020, beide met parfums voor hem en haar.
De twee parfums zijn verkrijgbaar in een fles van 60 ml en worden verkocht voor de prijs van 59,95 euro. Ze zijn verkrijgbaar op de website van Scotch & Soda en in de eigen winkels van het merk.
Arte schrijft mee aan Dark Academia Aesthetic: » TRENDING: Dark Academia - » Arte presenteert 4 dessins in 'dark and gloomy' aesthetic
De historische school library met plafondhoge bibliotheekkasten waar boeken en perkament langzaamaan vergelen, openen de deuren voor een revival. Voor veel boekenwurmen is dit het paradijs, voor anderen een pas ontdekte (mode)trend die op social media een nieuwe bladzijde openslaat. Dark Academia Aesthetic vindt zijn roots tussen het Amerikaanse Collegiate Gothic en het Engelse neogotiek, en combineert zoals het hoort intellect met stijl. In de interieurwereld betekent het zoveel als een modernere interpretatie met donkere en warme tinten, weelderige stoffen, klassieke meubels en gouden decoratie. Arte kiest voor enkele muurbekledingdessins die Dark Academia Aesthetic vandaag een rijke invulling geven.
Grandeur: een interpretatie van eeuwenoud sierlijstwerk
Grandeur mag letter niet ontbreken als het op Dark Academia Aesthetic aankomt. Arte kijkt voor haar toepasselijke Grandeur-ontwerp naar sierlijstwerk dat al eeuwenlang in allerlei vormen en stijlen muren en plafonds decoreert. Denk maar aan plinten, kroonlijsten, lambriseringen of wandpanelen in statige herenhuizen, imposante paleizen of monumentale bouwwerken. Arte’s Grandeur muurbekleding voegt kleur en textuur toe, met een zeker 3D-effect. Het is afgewerkt in een look van zachte suède voor een aaibaar resultaat. Daarnaast heeft deze 3D-muurbekleding ook een positieve invloed op de akoestiek.
Grandeur is verkrijgbaar in 5 kleurvariaties: Damson (wijnrood), Beige, Fog (pastelblauw), Sparrow (aubergine) en Nougat (gebroken wit).
Optique: gezichtsbedrog met mystieke allures
Optique in het rode Rubis of goudachtige Copper geeft mystieke allures aan een ruimte. Noem het het donkere, maar warme karakter waar Dark Academia Aesthetic voor zwicht. Optique speelt ook nog eens met optisch bedrog. De ene ziet driehoeken, de ander vierkanten. De geweven sisal verschijnt zowel horizontaal als verticaal; stijgend en dalend diagonaal. Dankzij de vier richtingen ontstaan er verschillende geometrische figuren en kleurnuances.
Deze 100% handgemaakte muurbekleding is verkrijgbaar in 4 kleurenvariaties: Rubis (warmrood), Copper (goudgetint), Beige en Sky (lichtblauw).
Memento Moooi Medley: eclecticisme avant la lettre
Ook eclecticisme geeft vorm aan Dark Academia Aesthetic. Zoals het eind 19e en begin 20e eeuw werd voorgeschreven, werd een interieur overvloedig ingericht: abondant, maar georganiseerd. De Memento Moooi Medley brengt een ode aan die chaos, in een mysterieus schouwspel van uitgestorven dieren die bekend stonden om hun unieke, zachtaardige karakter en liefde voor het leven. Vooral in kleurvariant Dark staat de Memento Moooi Medley achter Dark Academia Aesthetic.
De Memento Moooi Medley wordt digitaal geprint op ultrazacht textiel, in drie kleurvariaties: Dawn (heel lichte kleurnuances), Twilight (een zachte, zonnige kleurschemering) en Dark (mysterieuze donkere tinten).
Tessera: goud op grote schaal
Typerend aan het oude Dark Academia Aesthetic zijn gouden pols- en zakhorloges, kandelaars en luxueuze kroonluchters. Gouden accenten decoreerden gisteren al Dark Academia Aesthetic, vandaag trekt Arte het wijder. Haar Tessera-ontwerp weerspiegelt kleine vierhoekige vormen uit steen, keramiek, terracotta of glas waarmee mozaïekvloeren of decoratieve sieraden gemaakt worden. Dit patroon straalt luxe uit dankzij de glanzende look in de metaalkleuren zilver, goud, brons en rosé. Vier kleuren die het rijke karakter van Dark Academia Aesthetic kracht geven.
Tessera is verkrijgbaar in 4 kleurvariaties: Gold Medaillon (goud), Mirror (donker zilver), Rose Shimmer (rosé) en Bronze (brons).
Collistar Clean Research® biedt de meest verfijnde technologie voor de bescherming van het gezicht, hals, decolleté en handen. Bij elke gelegenheid, 365 dagen per jaar.Protective Drops is het nieuwe en onmisbare dagelijkse product om aan je beauty routine toe te voegen, want jezelf beschermen is het eerste echte gebaar om jeugdigheid te behouden!
Protective Drops
EEN BESCHERMDE EN EGALE HUID MET SLECHTS EEN PAAR DRUPPELS. 365 DAGEN PER JAAR. SPF 50.
De Protective Drops, die je na je gebruikelijke gezichtsverzorging aanbrengt, is zowel een zonnefilter met een hoge bescherming (SPF 50) als een anti-age concentraat dat zorgt voor een heldere en egale teint. Een paar van deze ultralichte en zintuiglijke druppels bieden de hele dag bescherming en vormen een schild tegen de schadelijke effecten van uv-stralen, vrije radicalen en agressieve invloeden van buitenaf, waardoor vroegtijdige veroudering en verkleuring van de huid worden voorkomen.
Een lichte, bijna niet-voelbare en uiterst zintuiglijke textuur die is ontworpen om gegarandeerd snel aangebracht te kunnen worden. De textuur wordt makkelijk opgenomen en laat geen sporen na, ideaal als basislaag voor de make-up. Het zorgt de hele dag voor een aangenaam gevoel. € 35,50 - 30 ml
Magic Drops Face
EEN NATUURLIJK GEBRUINDE HUID, MET SLECHTS EEN PAAR DRUPPELS. 365 DAGEN PER JAAR
Magic Drops is in de loop der jaren een onmisbare gezichtsbehandeling geworden voor veel vrouwen die een stralende, natuurlijke, ‘sunkissed’ huid willen, zelfs in de koude wintermaanden wanneer de huid dof en grauw is. Niet zomaar een eenvoudige zelfbruiner, maar unieke druppels die als magie een stralende teint tevoorschijn toveren: iets wat alleen Magic Drops kan.
Magic Drops Face is al sinds 2007 een bestseller en is een formule met een vloeibare textuur die geliefd is bij en gebruikt wordt door veel vrouwen. Het zorgt voor een gezonde en gouden kleur, net zoals de kleur van een huid die door de zon verwarmd is en na een vakantie gebruind is, gelijkmatig en zonder vlekken.
Een van de sterke punten van Magic Drops is de snelheid: het werkt in minder dan een uur dankzij de aanwezigheid van een innovatief en uniek ingrediënt dat het zelfbruiningsproces versnelt en de daarvoor benodigde tijd verkort. De donkere druppels verwijderen onmiddellijk de doffe teint van het gezicht voordat het zelfbruinende effect begint en, in tegenstelling tot een wit product, kunt u zien waar u het aanbrengt. Het resultaat? Geen vlekken of kleurverschillen. € 35,50 - 30 ml
Speciaal voor het lichaam: Magic Drops Body-Legs
Een expertise met dezelfde zelfbruinende doeltreffendheid en snelheid als Magic Drops Face, met een specifieke formule en textuur voor het lichaam en de benen. Enkele druppels zijn genoeg en in minder dan een uur wordt het lichaam als bij toverslag intens en stralend bruin, net als na een dagje strand. Magic Drops Body-Legs heeft een lichte textuur die zijdezacht en subtiel geparfumeerd is. Het hydrateert en geeft de huid elasticiteit en zachtheid. Het verdeelt gemakkelijk uit over het hele lichaam en wordt onmiddellijk opgenomen door de huid zodat je je direct na het aanbrengen kunt aankleden. € 42,99 - 125 ml
In 2015 stelde Paco Rabanne trots zijn nieuwe geur Olympéa voor. Ze was de incarnatie van Rabannes idee van een eigentijds vrouw-zijn, vervlochten met de mythische dimensie van sport. De tijd is voorbijgevlogen en heeft ons veranderd. Paco Rabanne loopt nog steeds voorop en grijpt daarbij terug naar deze legendarische geur, maar blijft evolueren, groeien en bijleren. We stellen ons de vraag waar Olympéa voor staat in de context van de sociale revolutie van een nieuwe generatie. We geven het ideale vrouwbeeld een plaats in de wereld van vandaag, in een expliciete urban omgeving.
"Door in de ervaring tot het uiterste te gaan, kunnen we een mentaliteitsverandering teweegbrengen.” Paco Rabanne
Dit is het moment waarop we alles veranderen. Olympéa in 2022. Ze komt als nieuw weer uit de startblokken: een geur die radicaal geherprogrammeerd is voor het volgende decennium en daarna. Maak kennis met een volledig nieuwe crew, die dit hoofdstuk nóg spannender gaat maken. Tijd om te starten.
Olympéa Solar
Naar het licht. Een naam is voldoende om het verhaal te vertellen van de meest schitterende geur in het Paco Rabanne-universum, bedoeld voor al die ultieme, stralende schoonheden overal ter wereld. Solar staat voor vurigheid, onafhankelijkheid en zelfvertrouwen. En wat nog belangrijker is: het is het symbool van een hogere macht, van multidimensionale energie, en van de kracht en de warmte die uitgaan van het vrouw-zijn. Altijd. “Ik leg mezelf bloot en begrijp mezelf beter.” Anne Flipo
Zoals alle sterke vrouwen is ster-parfumeur Anne Flipo voortdurend op zoek naar haar volgende meesterwerk. Koortsachtig speurend naar de beste composities, leeft ze permanent in een staat van introspectie, in het streven om plezier aan te reiken en voor de dag te komen met een prachtige, tijdloze creatie. Anne Flipo leeft het leven
“De Olympéa-vrouw is een godin. Ik heb haar in een geur tot leven gewekt door middel van een zonakkoord, en heb vandaar uit een minerale noot getrokken, als een brug tussen aarde en hemel.” Anne Flipo
Ruiken is geloven. Nog nooit ademde je een waas van sensualiteit in dat even vol van licht is als Olympéa Solar. Voor deze stralende nieuwe geur werkte parfumeur Anne Flipo met een grandioos geurbeeld: een veld vol bloemen dat glinstert onder de zon in haar zenit.
Voor dat beeld schrijft ze de code. Het begint met heldere citrus: de sprankelende energie van mandarijnschil en sinaasappel die aanvoelt als een glimlach die tegelijk vertrouwd overkomt en overweldigt. Sinaasappel, dat geassocieerd wordt met vreugde, zonneschijn en de tropen, staat bij Paco Rabanne voor enthousiasme, creativiteit, blijdschap en vastberadenheid. In de heraldiek verwijst de kleur naar kracht en uithoudingsvermogen.
Al snel evolueren de topnoten naar een majestueus zonakkoord met verrukkelijk ylang-ylang, heldere en bedwelmende witte bloesem en exotische, sensuele gardenia in het hart. De gardenia is een symbool van zuiverheid en zachtheid en geldt al sinds de 18e eeuw als geluksbrenger. Niet dat Olympéa dat nodig heeft. Ze weet wat haar te doen staat.
De minerale toets van eikenmos laat een gevoel van onoverwinnelijkheid doorschemeren, dat wordt versterkt door de toevoeging van geurige benzoë aan de basis. Zo ontstaat het subtiele contrast van een schitterend bouquet bloemennoten met pakkende sexy aromaten. De geur is voor 90% samengesteld uit ingrediënten van natuurlijke oorsprong. Het is een vegan geur die in harmonie is met de aarde, net zoals zij. Eén ding is zeker: Olympéa Solar voert je in één ruk mee naar dat perfecte zonnige plekje op een stralende dag. De geur is sexy en bedoeld om je in verbinding te stellen met je innerlijke schoonheid.
De Olympéa-flacon straalt als een gouden baken van luxueus, zwaar glas met excellente rondingen. Ze schittert als de helderste ster, gevuld met de geur: de cirkel is rond. Ze rust triomfantelijk op haar voetstuk, als evenbeeld van die andere ster, de zon, en haar opvallende silhouet is geïnspireerd op de iconische, zinnenstrelende Paco Rabanne-designs van de afgelopen decennia. Aan de top, recht naar boven gericht, zit de afgeronde dop met goudkleurige afwerking. Het is de ultieme uitnodiging die zegt: “Vergeet nooit dat ik een amazonegodin ben.”
Olympéa Solar is vanaf 18 april 2022 beschikbaar bij de bekende Paco Rabanne verkooppunten. Olympéa Solar Eau de Parfum Intense 80ml € 128,40 - Olympéa Solar Eau de Parfum Intense 50ml € 100
A collaboration of two French interior icons: After two successful capsule collections of prêt-à-porter and bridal wear, the story of La Redoute X Balzac Paris continues. La Redoute Intérieurs has combined forces and talents with Balzac Paris once more to establish a brand new collection for spring, naturally in line with La Redoute’s eco-responsible values. Soft materials, natural colours and timeless lines will brighten up your home. A new interior chapter of two French interior icons has been written.
Where it all began : Similar to the previous collabs, both brands were given the freedom of choice from the start. “We had a whole team of professionals with us and the possibilities were endless. While creating this collection, each and every one of us had their say. We really worked as a one, validating each other’s proposals.” – Chrysoline de Gastines, co-founder of Balzac Paris.
Common grounds : Despite Balzac’s bold shapes, softness is something both brands have in common. Both eager to give the collection that French sophisticated twist, the two brands have opted for a balance between soft and natural, unbleached Scandinavian tones and durability of the materials, while adding that specific je-ne-sais-quoi. The teams aimed to create a responsible collection, which means materials are not sourced outside European borders, such as the coffee table which is made of Italian materials.
The challenges: As so many more companies in the current context, and in the textile industry in particular, the two brands were faced with problems like sourcing materials. This resulted in the release being delayed by six months. Now that the La Redoute X Balzac Paris collection is final, it’s needless to say that it was worth the wait.
Another hurdle was the travertine table. The material is very pricey and the teams weren’t used to working with this material. But both brands are very pleased with the result: from the aesthetics to the round and linear shapes, the outcome looks amazing.
The seventies are calling : Inspired by Pierre Paulin, known for his love for roundness, the home collection invites you to curl up on the soft sofa or the bouclé chair. Furthermore, the nostalgic seventies were a huge inspiration while designing the line: colours like rust and terracotta define the capsule collection.
The beauty lies in the details : The fusion of the two French brands is carried through to the detail, such as the armrests of the khaki chair which were inspired by the shape of one of Balzac Paris’ earrings. The blue wallpaper features a salomé pattern that’s a best-seller at Balzac Paris. Matching cushions will arrive later this season.
Moederdag staat voor de deur. FRITEL, het Belgische merk van kwaliteitsvolle keukenapparaten, helpt graag om het mooiste en origineelste cadeau te vinden voor moeder. In dit lijstje vind je zeker de perfecte verrassing, voor ieders budget en smaak. Leuk om te geven, én om te krijgen!
Top Fill Waffle Maker: Brusselse wafels bakken was nooit zo makkelijk
Dit verticale wafelijzer is een echte blikvanger. Bovendien supermakkelijk: je giet het deeg met het meegeleverde maatschepje in het toestel en wacht op het geluidssignaal. Lukt altijd! Bovendien kan je naast zoete ook heerlijke hartige (ronde) wafels maken. De Top Fill Waffle Maker is veilig in gebruik en kan je gewoon op tafel plaatsen tijdens het ontbijt, vieruurtje of dessert. Zo kunnen zelfs de kinderen hun eigen wafeltjes bakken. WA 2224 Top Fill Waffle Maker – 99,99 euro
Citruspers: voor de dagelijkse vitaminen
Deze (geluidsarme) citruspers is onmisbaar voor je dagelijkse portie vitamines. ‘s Ochtends bij het ontbijt, als opkikkertje tussendoor of als verfrissing na het sporten. Met de kleine én grote perskegel kan je zowel limoentjes als grote stukken pompelmoes persen. De trendy inox look zorgt ervoor dat dit toestel gewoon op je aanrecht kan blijven staan. CP 4177 Citruspers – 69,99 euro
Slow Cooker: meer smaak, meer aroma’s
Met deze Slow Cooker maakt iedereen heerlijke stoofpotjes, sauzen en soepen klaar, zelfs de allergrootste dummy. Neem alle ingrediënten, voeg ze aan de keramische pot toe, en 4 tot 8 uur later heb je het meest verrukkelijke en smaakvolle stoofpotje. En dit zonder te roeren of ernaar om te kijken. Bovendien is het gezond, want je hebt geen vetstoffen nodig. En budgetvriendelijk, want zelfs de meest taaie ingrediënten wordt supermals. Zo hoef je geen voedsel te verspillen. SC 2090 Slow Cooker – 59,99 euro
High Speed Blender: van vitaminerijke smoothie tot Italiaanse pesto
Met zijn uiterst krachtige motor bereidt deze blender je gerechtjes aan een zeer hoge snelheid. Voor een smoothie, shake, soep, guacamole, dipsaus, cocktail, of zelfs groentenpuree en pesto is dit toestel jouw ultieme keukenhulp. De High Speed Blender heeft drie voorgeprogrammeerde instellingen: Smoothie, Ice Crush en Interval. En het inox design voegt meteen extra klasse toe aan het aanrecht. BL 3890 High Speed Blender – 99,99 euro
Warmhoudplaat: potten en pannen op tafel, op (groot)moederswijze
Potten en pannen mogen terug op de tafel staan, net als vroeger, zodat iedereen naar hartenlust kan opscheppen. Deze draadloze warmhoudplaat houdt alle gerechten lekker warm (regelbaar van 20 tot 130° C) en ondertussen kan er met tafelgenoten heerlijk bijgepraat worden. De warmhoudplaat, met veilige handgrepen, is ook ideaal om op voorhand borden en kommen op te warmen. WT 3158 Cordless Warming Tray – 69,99 euro
De nieuwe meridiennes van Marie's Corner nodigen je uit in een interieur waar design en comfort hand in hand gaan
Jenkins straalt een zekere vorm van nederigheid uit. Deze meridienne is, vanaf de voorkant bekeken, een geheel van geometrische vormen: het meubel strekt zich uit als rechthoek, verhoogd met één ronde armleuning en een hoekige rugleuning. Maar het zit hem in de details! Vanuit de hoogte bekeken lijkt er zich dan weer een trapezium te ontplooien. De som van deze elementen en indrukken geeft de Jenkins een onverwacht aparte look, helemaal volgens de filosofie van Marie’s Corner.
Savannah heeft het potentieel om snel één van de uithangborden van de uitzonderlijke knowhow van Marie’s Corner te worden. Deze meridienne verenigt de rugleuning en de armleuning in één harmonisch en evenwichtig stuk. Het houtwerk is één van de paradepaardjes van het Belgische huis en bekleedt hier een dubbele rol: comfort én visuele impact.
De tijd van citytrips, cocktails on the beach en uitgaan met vrienden komt met rasse schreden naderbij. Belgisch modemerk Caroline Biss voorziet ons daarom van een collectie gevuld met in-het-oog-springende patronen. Laat je inspireren door deze kleurrijke looks and walk into summer in style.
Kleurrijke patronen en vrouwelijke elegantie vormen de rode draad doorheen de Spring/Summer '22 collectie. De patronen zijn oneindig te combineren en zorgen voor een leuk mix & match spel. Ook het palet van in-het-oog-springende kleuren zoals roze, koraalrood, kobaltblauw, en terracottakleuren komt duidelijk tot haar recht in deze collectie. Lichte materialen vormen de basis van relaxte looks, zoals de katoenen button-up jurken en jumpsuits, soepele rokken, broeken en blouses.
Blauw voor een frisse impuls
Patronen in opvallend blauw worden goed vertegenwoordigd in de collectie en zorgen voor een elegante en frisse look. De perfecte stuks voor een wandeling op het strand.
Flower power
Niet bang om op te vallen? De veelkleurige bloemenpatronen in een mix van roze tinten vormen dé blikvangers van deze collectie. De ideale look voor a cosy summer dinner.
Terracotta & earth tones
De lineaire patronen worden versterkt door terracotta kleuren en groene tinten die ons laten teruggrijpen naar de natuur. De stuks kunnen gestyled worden met een riem of sjaal voor een edgy touch.
Sjaals, sandalen, en tassen voor een total look
De prints stelen de show, maar deze kleurrijke sjaals, lederen sandalen met hak, en elegante tassen zorgen voor een harmonieus geheel.
Opening van 20 nieuwe winkels in wereldsteden binnen de komende 6 maanden. Er worden o.a. flagship stores geopend aan de Via Manzoni in Milaan en Long Acre in Londen. Belangrijke steden als Washington D.C, Boston, Shanghai, Peking, Dubai, Doha, Tel Aviv, Frankfurt, Johannesburg en Caïro krijgen er nieuwe locaties bij.
Het hoogtepunt van deze versnelde uitbreiding van hun retailnetwerk is de opening van twee Scotch & Soda flagship stores in Milaan en Londen, de grootste Europese winkels voor het merk buiten Nederland. Daarnaast worden nieuwe eigen winkels en nieuwe franchisevestigingen geopend in belangrijke steden zoals Washington D.C. en Boston (waarmee de teller voor Noord-Amerika op 50 winkels komt te staan), Frankfurt, Dubai, Doha, Tel Aviv, Johannesburg, Caïro, Shanghai en Peking. Dit volgt op de recente opening van 16 winkels wereldwijd in de afgelopen 6 maanden.
Hiernaast werkt Scotch & Soda dit jaar verder aan zijn nieuwe merkstrategie, met name door de bestaande winkels nieuw leven in te blazen met het bruisende designconcept “Free Spirit” in steden als Amsterdam, Parijs, Lyon, Madrid, Barcelona en Luxemburg. “Het groeimomentum dat we afgelopen jaar gezien hebben, blijft in kracht toenemen, met meer nieuwe locaties over de hele wereld. We kijken uit naar de opening van onze flagship stores in Milaan en Londen, twee van de meest aantrekkelijke modesteden ter wereld. Dit is een geweldige mogelijkheid om wereldwijd nieuwe klanten te bereiken en hen voor te stellen aan ons merk, geïnspireerd door de vrije geest van Amsterdam”, zegt Frederick Lukoff, CEO.
Noord-Amerika : In de Verenigde Staten heeft Scotch & Soda in februari een nieuwe winkel geopend in het luxere winkelcomplex Fashion Square in Scottsdale, Arizona. Vorige week heeft het merk een locatie geopend in de buurt Seaport in Boston, ook wel het Innovation District genoemd. Daarnaast staat er een opening van een Scotch & Soda-winkel gepland in mei in het Union Market district in Washington D.C. Midden juni komt er nog een nieuwe locatie bij in het winkelcentrum Sommerset Collection in Detroit en het merk zal in juli ook een nieuwe locatie openen in het winkelcentrum La Cantera in San Antonio.
Afgelopen oktober opende het merk zijn tweede winkel in Philadelphia, Pennsylvania in het winkelcentrum King of Prussia. Diezelfde maand opende Scotch & Soda zijn eerste locatie in Charlotte, North Carolina, in de SouthPark Mall. Tegen eind september dit jaar zal het merk in Noord-Amerika 50 locaties hebben: 46 in de Verenigde Staten en vier in Canada.
Europa : De versnelde uitbreiding van het retailnetwerk van Scotch & Soda omvat ook nieuwe winkelopeningen in Europa. Vorig jaar werd in Milaan een nieuwe showroom geopend en daar bouwt het merk dit jaar op voort met de opening van een flagship store aan de Via Alessandro Manzoni, een van de meest prominente modebestemmingen in Milaan. Deze nieuwe winkel beslaat maar liefst 186 vierkante meter en de opening staat gepland voor begin juni.
Scotch & Soda breidt zijn aanwezigheid in het Verenigd Koninkrijk uit met de opening van zijn derde fysieke winkel in Londen deze zomer. De winkel met een omvang van 250 vierkante meter zal gevestigd worden in Long Acre, een van de drukste straten in Covent Garden, een wijk die bekendstaat om zijn luxueuze mode- en schoonheidswinkels, evenals bekroonde restaurants en theaters.
In Frankrijk heeft Scotch & Soda vorige maand een franchisevestiging geopend in de stad Sainte- Maxime in het zuidoosten. Voor midden mei staan er twee openingen van eigen winkels op de planning, in de noordelijk gelegen steden Rennes en Rouen, en in augustus wordt er in Besançon een winkel geopend. Dit volgt op de openingen van Scotch & Soda-winkels in belangrijke steden vorig jaar, zoals de nieuwe locaties in het winkelcentrum Cap3000 in Nice in juli en in Levallois-Perret, een buitenwijk van Parijs, in september. In december opende Scotch & Soda een winkel van 127 vierkante meter in de Parijse wijk Saint Germain, de eerste locatie van het merk op de linkeroever en hun vijfde winkel onder direct beheer in de Franse hoofdstad. In september dit jaar zal het winkelportfolio van Scotch & Soda in Frankrijk 31 locaties bedragen.
Scotch & Soda breidt zijn aanwezigheid ook verder uit in Duitsland, met de opening van nieuwe locaties in Frankfurt in februari en in Keulen vorige maand. In juni wordt er een nieuwe locatie geopend in Augsburg. Vorig jaar heeft het merk al zijn eerste Duitse franchisevestiging geopend (in Sindelfingen, nabij Stuttgart), evenals nieuwe eigen winkels in Dortmund, Hamburg en Berlijn. Hiermee zal Scotch & Soda tegen het einde van september 2022 in totaal 42 winkels in Duitsland hebben. Daarnaast zal Scotch & Soda ook zijn retailnetwerk in Scandinavië uitbreiden met de opening van een nieuwe winkel in het winkelcentrum Emporia in de Zweedse stad Malmö in juni.
China : Scotch & Soda zal zijn aanwezigheid in China blijven uitbreiden met de opening van zijn eerste winkel in Peking deze maand, in het winkelcentrum Taikoo Li Sanlitun. Daarnaast zal het merk twee nieuwe locaties openen in Shanghai: eind april in het winkelcentrum Taikoo Li Qiantan en in augustus in het winkelcentrum Shanghai Réel. Hiermee komt het aantal winkels van Scotch & Soda in China op vijf locaties.
Deze winkelopeningen volgen op de lancering van de eerste digitale winkel van Scotch & Soda op Tmall in China in de herfst van 2021. Dat was het eerste commerciële initiatief sinds het merk vorig jaar zijn eerste stappen op de Chinese markt zette. De fysieke locaties die nu op de planning staan, zijn een vervolg op recente winkelopeningen in het winkelcentrum Heartland 66 in Wuhan in december, en de opening van de eerste flagship store van het merk in het district Xintiandi in Shanghai in januari.
Midden-Oosten en Afrika
Scotch & Soda zet zijn uitbreiding in het Midden-Oosten voort met de recente opening van zijn negende winkel in het Riyadh Park Mall in Saudi-Arabië. Dit volgt op de opening van een winkel in Nakheel Mall in Dammam in december vorig jaar.
In de Verenigde Arabische Emiraten opende Scotch & Soda in februari een winkel in de Dubai Hills Mall en begin mei staat de opening van een andere locatie in Marina Mall gepland. Het merk zal dan in totaal vijf vestigingen in het land hebben. Scotch & Soda zal in april ook zijn tweede adres in Qatar openen met een nieuwe winkel in het winkelcentrum Place Vendôme in Lusail, nabij Doha.
Daarnaast opende het merk eerder deze maand zijn tweede winkel in Israël in de Ramat Aviv Mall, een luxueuze winkelbestemming in Tel Aviv. Dit volgt op de opening van de flagship store van Scotch & Soda in de straat Shenkin in Tel Aviv vorig jaar. In Afrika zal het merk in juli een nieuwe winkel openen in het winkelcentrum Sandton City in Kaapstad, Zuid-Afrika en in augustus in het winkelcentrum Festival City in Caïro, Egypte.
Het winkelontwerp “Free Spirit” : Het interieur van de nieuwe fysieke winkels zal ingericht worden volgens het designconcept “Free Spirit” dat vorig jaar door Scotch & Soda werd gelanceerd. Het concept is geïnspireerd door de kracht van zelfexpressie en de liberale mentaliteit van Amsterdam, de geboortestad van het merk. Het is een mix van warme kleuren en elegante designelementen die het verwachte en het onverwachte met elkaar verbindt en bevat verantwoorde kenmerken zoals ledverlichting, FSChouten visgraatvloeren en nieuwe hangers gemaakt van gerecyclede materialen.
De gevels zullen voorzien zijn van het nieuwe merklogo, dat in maart vorig jaar werd onthuld, waarin het symbool van eenheid een centrale plek in de naam Scotch & Soda inneemt. Het &-teken beeldt de delicate beweging uit van een draad die in het oog van een naald wordt gebracht. Een knipoog naar het vakmanschap waar de collecties van het merk bekend om staan. Deze versnelde uitbreiding van het internationale retailnetwerk van Scotch & Soda gaat hand in hand met de ambities op het gebied van omnichannel en unified commerce, hetgeen het merk tegen het najaar van 2022 wil voltooien. Dit volgt op de integratie van RFID-technologie in samenwerking met Nedap voor voorraadoptimalisatie en de opening in september dit jaar van een nieuw magazijn van maar liefst 27.500 vierkante meter in Hoofddorp, net buiten Amsterdam. Dit nieuwe magazijn heeft een dak dat volledig is voorzien van zonnepanelen en verticale tuinen met automatische irrigatie.
Hamiltons Khaki Field Titanium, in nieuwe groottes en stijlen, is klaar om met u op avontuur te gaan.
Een nieuwe 38mm en frisse stijlen maken Hamiltons Khaki Field Titanium Automatic nog veelzijdiger. Honderd jaar ervaring op het gebied van militaire uurwerken gecombineerd met lichtgewichte materialen maken dit exemplaar tot het ultieme multifunctionele horloge voor moderne helden.
Khaki Field Titanium Automatic 38 mm Hamilton:
• Kast - 38 mm titanium met/zonder zwarte PVD-coating - • Dikte - 11,68 mm - • Aanzetbreedte - 20 mm - • Wijzerplaat - Zwarte / Kaki / Grijze wijzerplaat - • Wijzers - Zwarte uren-en minutenwijzers met Super-LumiNova®, zwarte secondewijzer met Super-LumiNova®-punt - • Uurwerk - Automatisch uurwerk H-10 met 80 uur gangreserve en balansveer van Nivachron® - • Band - Kaki/bruine/grijze nubuck band met roestvrijstalen gesp met pinnetje - Glas - Saffierglas - Waterbestendigheid - 10 bar (100 m)
Khaki Field Titanium Automatic 42mm Hamilton
• Kast - 42 mm titanium met/zonder zwarte PVD-coating - • Dikte - 11,45 mm - Aanzetbreedte - 20 mm - • Wijzerplaat - Kaki of blauwe wijzerplaat - • Wijzers - Zwarte uren-en minutenwijzers met Super-LumiNova®, zwarte secondewijzer met Super-LumiNova®-punt - • Uurwerk - Automatisch uurwerk H-10 met 80 uur gangreserve en balansveer van Nivachron® - • Band - Bruine/beige nubuck band met roestvrijstalen gesp met pinnetje - • Glas – Saffierglas -Waterbestendigheid - 10 bar (100 m)
Hamilton werd in 1892 opgericht in Lancaster, Pennsylvania, en maakt horloges met een unieke balans tussen authenticiteit en innovatie. De horloges zorgden voor synchronisatie tussen de eerste spoorwegen in de VS en hielden de tijd bij voor luchtvaartpioniers en Amerikaanse militairen. Hamilton-horloges zijn inmiddels alweer tientallen jaren favoriet bij filmmakers en schitterden al in meer dan 500 films, waarbij speciaal voor films ontwikkelde horloges een centrale rol spelen in verschillende Hollywood-kaskrakers. Dankzij constant vakmanschap en precisie kon Hamilton in 1957's werelds eerste elektrische horloge, en in 1970 het eerste digitale led-horloge introduceren. Hamilton maakt deel uit van de Swatch Group, de wereldleider in productie en distributie van horloges. Hamiltons huidige collecties combineren een Amerikaanse spirit met echte Zwitserse precisie.