Inhoud blog
  • Classic date manufacture
  • Classic Moonphase Date Manufacture
  • Franke stapt in de grijze zone
  • BR 05 Chrono grey steel & gold
  • Ray-Ban & Lenny Kravitz
  • BR X5 Black Titanium
  • De nieuwe stoelmodellen van Marie's Corner
  • Internationaal tuinfestivall
  • Stoneman Arduenna-Saison startte op 13 april
  • Alpina Extreme Quartz
  • Seastrong Diver Extreme Automatic GMT: de avontuurlijke duiker
  • Dromen van de zomer met Anita en rosa Faia
  • BR05 Black ceramic
  • Natuur en cultuur voor het ganse gezin in Frieslanf
  • Seastrong Diver Extreme Automatic
  • Een icoon in zijn categorie
  • Interhome wil Scandinaven naar Belgische kust lokken
  • Spetter met Trixie in het water
  • Aspria: een goede ademhaling, levensbelangrijk!
  • Moederdag
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    wozani
    restaurants
    07-12-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Toskaanse wijnen

    Toscane 2

    Florentië, bakermat van de Renaissance

     

     

     

    Florence, vroeger steevast Florentië genoemd, is de hoofdstad van de regio en vindt haar oorsprong aan de oevers van de Arno-rivier. De stad is zonder meer een van de bekendste Europese cultuursteden waar uiteenlopende historische figuren werden geboren. Illustratief enkele namen, een opsomming vertoont immers altijd hiaten en voor Florence is het lijstje bijzonder lang, Leonardo da Vinci, Dante, Galileo Galilei, Michelangelo, Guccio Gucci, …

     

    Het was indertijd keizer Julius Caeser die de stad in 59 voor Christus oprichtte en liet uitbouwen volgens de structuur van een oerdegelijk militair Romeins legerkamp. Het rechthoekige stratenplan vinden we nog steeds terug in hartje Florence en dit in de buurt van de Piazza della Republica. Voor Caesar moest de stad een commercieel centrum worden en ook zijn opvolgers hielden deze traditie in ere. Karel De Grote blies de stad nieuw leven in en bij het afsluiten van het eerste millennium van onze hedendaagse geschiedenis wordt ze de hoofdstad van de regio. Door de terugval van Pisa wordt ze het onbetwistbare financiële centrum waarbij Florentijnse kooplieden  zelfs in onze regio’s filialen opzetten.

     

    Het bankiersgeslacht Medici creëert de fiorno d’oro, de gouden florijn, munt die ook in andere landen als betaaleenheid werd weergevonden.

     

    Florence bezoeken is kennismaken met kunst en cultuur, de Duomo ofte Santa Maria del Fiorekerk, de Palazzo Vecchio, Pitti en Medici-Riccardo. Musea die men absoluut moet bezoeken zijn het Uffizi, één van de beroemdste kunstmusea ter wereld met zeer veel werken van Italiaanse primitieven en renaissanceschilders, de Galleria dell’Accademeia, met o.m. Michelagelo’s wereldberoemde ‘David’ en Palazzo Pitti met de Galleria Palatina met o.m. de collectie van de Medici-familie, museum dat aan de prachtige Boboli-tuinen is gelegen.

     

    Florenze ontdekken is evenwel ook ronddolen in de vele kleine, smalle steegjes en genieten van de unieke sfeer. Een bezoek aan de Ponte Vecchio, een oude brug uit 1345, staat so wie so op de agenda. Kenmerkend voor de omgeving van de brug is de Corridoio Vasariani en op de brug moest men absoluut de sfeer opsnuiven in de vele kleine winkeltjes die op de oude fundamenten werden gebouwd. RVH.







    07-12-2010 om 17:47 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Toskaanse wijnen/1

    Toscane 1

    Onontgonnen Toskaanse rijkdommen.

     

     

     

     

    Toscane, een regio in centraal-Italië, is een landstreek die bij ons Belgisch publiek een ruime bekendheid geniet. Vakantieregio bij uitstek en het paradijs voor talloze landgenoten biedt Toscane inderdaad een ruime waaier van mogelijkheden.

     

    De bekendste bestemmingen zijn ongetwijfeld steden zoals Florence(Firene), Pisa, Lucca, Maremma, Crete Senesi, San Gimignano en Siena. De regio stimuleert het agrotoerisme en is met zijn 12 natuurreservaten ook bij wandelaars een topitem.

     

    Als bakermat van de Italiaanse Renaissance vanaf de 14de eeuw kent de regio een ongeziene bloei met nog steeds talrijke topmonumenten. Naast het litteraire met o.m. Dante, Petrarca en Macchiavelli, straalt de regio vooral bekendheid uit met het geslacht De Medici, geslacht dat ook buitenlands respect en waardering opbouwde. In Toscane vindt men nog steeds een uniek artistiek erfgoed terug, niet alleen op architecturaal vlak, maar ook de schilderkunst en de beeldhouwkunst zijn in talloze musea terug te vinden. Bovendien deinden heel wat kunstwerken zoals de Mona Lisa in Parijs, wereldwijd uit en brengen overal getuigenis van de schitterende rijkdommen van de regio.

     

    Toscane omvat een 10-tal provincies: Arezzo, Grosseto, Florence, Livorno, Lucca, Massa-Carrara, Pisa, Pistoia, Prato en Siena, samen goed voor zowat 23.000 km² en een bevolking van zowat 4 miljoen inwoners. Tot de regio behoren eveneens de eilanden Elba, Montecristo, Giannutri, Giglio en Pianosa. De verschillende provincies bieden elk op zich een aantal culinaire specialiteiten, maar de regio is evenzeer een vruchtbare bodem voor diverse wijnsoorten. Insiders o.m. Voltaire beweren dat ‘s werelds beste wijn uit de provincie Siena afkomstig is en zweren bij de Vino Nobile di Montepulciano.

     

    Onze ontdekkingsreis, op initiatief van de FIJEV in samenwerking met de regione Toscane, de Associazione Enologi Enotecnoci Italiani, afgestemd op het wijn- en culinaire gebeuren, richtte zich evenwel in hoofdzaak op andere onbekende, maar verassende lekkere wijnen zoals de Chianti en de wijnen uit de omgeving van San Gimignano en Severeto, kortom een trip die deels een 3-tal van de ruim 20 verschillende wijnroutes in Toscane aandeed. RVH.

    www.turismo.intoscana.it





    07-12-2010 om 17:46 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Design spaardouche

    Geef een design spaardouche cadeau!

     

     

     

    Cadeautip voor een gele, oranje, rode, roze, paarse of blauwe kerst: een Rainshower® WaterColours design spaardouche !

     

    De GROHE Rainshower® WaterColours bestaan uit zes verschillende kleuren en is een onvervalst design hoogstandje. Geel voor de zon, rood voor de liefde of mysterieus blauw... Het leven zit vol kleur en iedereen heeft een lievelingskleur.­ Dus waarom niet de dag beginnen­ met een vrolijk vleugje kleur? De splinternieuwe­ GROHE Rainshower® WaterColours bieden alle kleuren van de regenboog in combinatie met een hoogglanzend chromen handgreep. Welke van de zes nieuwe kleuren u ook kiest, trendy plezier is gegarandeerd.

     

    Design, kleur en technologie in volmaakte­ harmonie.

    Deze ongewone handdouches met fonkelend­ uitzicht en spannende vorm zijn niet alleen zeer aantrekkelijk voor het oog, hun prestatie en kwaliteit zijn al even indrukwekkend.

     

    Zoals alle GROHE douches zijn de GROHE Rainshower® WaterColours handdouches uitgerust­ met de waterbesparende GROHE DreamSpray®­ technologie voor een perfecte waterverdeling over alle sproeigaatjes.

    Dankzij de EcoButton is deze originele handdouche een uiterst intelligente spaardouche. Stel gewoon de EcoButton in met uw vinger en het waterverbruik daalt onmiddellijk met 40%, terwijl uw douche even plezierig blijft. De aangename straal heeft nog altijd de perfecte kracht – een echt slim waterbesparend­ design.

     

    De GROHE Rainshower® WaterColours handdouches geven niet alleen een streepje kleur aan iedere badkamer en staan ook borg voor langdurig doucheplezier. RVH.

    Indicatieve groothandelsprijs: € 99,00 excl. BTW

    www.grohe.be

     

     

     

     







    07-12-2010 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-12-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Corendon
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

    Corendon verdubbelt omzet dankzij spectaculaire zomer

     

     

     

    Reisorganisator Corendon noteerde afgelopen zomer meer dan drie keer zo veel Belgische reizigers als in de zomer van 2009 en verdubbelt hiermee zijn omzetcijfer in België. Volgens de reisorganisator is de spectaculaire groei te danken aan het uitgebreide en voordelige aanbod van Corendon, naast het slechte weer in België en de heropleving van de reissector na de crisis. Corendon heeft bovendien ambitieuze plannen voor de toekomst en verwacht in 2011 nog verder door te groeien naar een omzet van 30 miljoen €.

     

    In de zomer van 2010 boekten maar liefst 58.900 mensen hun vakantie bij reisorganisator Corendon in België. In vergelijking met de zomer van 2009 (16.120 vakantiegangers) is dit maar liefst een stijging van 365%. Corendon verwacht dat ze dankzij deze topzomer het jaar zullen afsluiten met een zakencijfer van 22 miljoen €, meer dan het dubbele van de gerealiseerde omzet in 2009 (9.8 miljoen €).

     

    Atilay Uslu, CEO van Corendon, licht de resultaten toe: ‘Corendon is gekend om zijn voordelige allinformules. We merken dat onze klanten die weten te smaken en dat tevreden vakantiegangers opnieuw met ons op reis gaan. Op dit moment zijn er voor de zomer van 2011 al heel wat vakanties geboekt. We wisten anderzijds ook nieuwe vakantiegangers aan te trekken door ons aanbod verder uit te breiden met nieuwe hotels en bestemmingen. Bovendien heeft Corendon sinds 2010 ook een vliegtuig in Zaventem, waardoor we betere vertrek- en aankomsturen aanbieden’. Vermoedelijk vinden ook dankzij deze stap nieuwe reizigers de weg naar de touroperator.

     

    Corendon Vliegvakanties ziet het groots en wil nog verder groeien. Om die reden heeft het bedrijf voor zijn luchtvaartmaatschappij Corendon Airlines een Nederlandse licentie aangevraagd, waardoor het zelf ook op andere Europese bestemmingen zal kunnen vliegen. Bovendien breidt Corendon in de nabije toekomst zijn vloot verder uit dankzij een deal met de Zweedse touroperator Detur. In totaal zal Corendon dan over 9 toestellen beschikken en zijn reisaanbod verder kunnen uitbouwen. De touroperator mikt met deze ambitieuze plannen in 2011 opnieuw op een sterke stijging van de omzet naar 30 miljoen €. RVH.

    www.corendon.be - www.corendon.com

     

     

    06-12-2010 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.IP Man & Ong Bak 3
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    DVD & Blu-ray release IP Man & Ong Bak 3

     

                                 

     

     

    Twee lang  verwachte sequels  liggen binnenkort  in de  winkel: IP  Man  2   (release 25/11) en Ong Bak 3 (release 16/12).

    IP Man 2 is het vervolg op het verhaal over de leermeester van Bruce Lee. IP Man  (1893-1973)  was een  Chinees  krijgskunstenaar die  martial  arts scholen  oprichtte.   Enkele van zijn studenten groeiden uit tot wereldberoemde martial arts leermeesters.  De film IP  Man 2 werd  gemaakt met medewerking van diens eigen zoon.

     

    Na de tweede Chinees-Japanse  oorlog vlucht IP Man  in 1949 naar  Hongkong    waar hij een Wing Chun vechtschool probeert op te richten. Wanneer  de machtige meester Hung (Sammo  Hung) dat hoort, stelt  hij IP Man voor  een bijna onmogelijke opgave. Hij moet in een race tegen de klok vechten tegen alle mogelijke stijlen en zo het nodige respect verdienen…

     

    Ong Bak 1 bracht in  2002 wereldwijd miljoenen mensen  op de been. Ook  de   tweede film werd een  box office hit waardoor  het laatste deel van  de trilogie niet lang op zich wachten. Ong Bak 3 overtreft de vorige films in creativiteit en gevechtskunst en toont opnieuw een meesterlijke Tony Jaa.

     

    Tien (Tony Jaa) is gevangen genomen door lord Rajasena (Sarunyu    Wongkrachang) die  hem  tot dertien  gruwelijke  folteringen  veroordeelt. Dankzij de goede zorgen van de  dorpelingen komt hij er  langzaamaan  weer bovenop.  Door  meditatie en discipline leert de gebroken krijger ‘natayuth’, een nieuwe vechtkunst  die hem  sterker  zal  maken  dan ooit…

     

    IP Man 2 en Ong Bak 3 komen uit  op een 2 disc Special Edition DVD en 1 disc Blu-ray. Must haves voor de liefhebbers van martial arts! RVH.

     

     

    06-12-2010 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-12-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Meesterlijke messenblokken

    Meesterlijke Messenblokken

    Berg je messen veilig én innovatief op met ZWILLING J.A. HENCKELS

     

     

     

    Meesterlijke messen berg je meesterlijk op. Niet alleen uit veiligheidsoverwegingen, maar ook om het snijvlak niet te beschadigen of te bekrassen. Met ZWILLING J.A. HENCKELS heb je een stijlvolle én praktische oplossing voorhanden: innovatieve messenblokken met antibacteriële borstels of onzichtbare magneten.

     

    Met de nieuwe messenblokken van ZWILLING J.A. HENCKELS kan je je messenset veilig, hygiënisch en gebruiksvriendelijk opbergen. Zo voorkom je dat de lemmeten in een lade over elkaar heen schuiven en beschadigd worden. Bovendien oogt een stevig en stabiel messenblok mooi op het aanrecht. Zet een messenblok altijd op een vlakke ondergrond en hou buiten het bereik van kinderen.

     

    Messenspecialist Zwilling J.A. Henckels ontwierp twee nieuwe types messenblokken en combineerde een eigentijds design met een ingenieuze technologie:

     

    Messenblok met borstels

    Gloednieuw is het compacte en stijlvolle messenblok met borstels: maximaal comfort, minimale ruimte. Het systeem is erg flexibel. Zo zijn er geen vaste ‘plaatsen’ zodat je ook andere messen – die niet in de gleuven van een traditioneel messenblok

    passen – in dit blok kan opbergen. De messen schuiven heel gemakkelijk in de borstels en blijven perfect op hun plaats zitten. De borstels hebben een antibacteriële werking. Je kan ze makkelijk uit het messenblok verwijderen om bijvoorbeeld te reinigen.

     

    Magnetische messenblokken

    Robuust en sterk, deze magnetische messenblokken. Er is een stijlvolle rechte uitvoering en een elegante schuine versie – perfect voor zowel een moderne als meer traditionele keuken. De onzichtbare magneettechniek zorgt ervoor dat de messen mooi op hun plaats blijven. Het lijkt wel alsof ze zweven of uit zichzelf blijven rechtstaan. Omdat er geen vaste plaatsen zijn voor de verschillende messen, kan je het messenblok overzichtelijk organiseren. De strakke en gladde afwerking zorgt ervoor dat je er geen onderhoud aan hebt: met een vochtige doek erover en klaar! RVH.

    www.zwilling.com  | www.demeyere.be

     

     





    05-12-2010 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    04-12-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Shandrani
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Shandrani gestemd 5de beste hotel ter wereld in de categorie “All-Inclusive”

     

     

     

    Travel Weekly is het nationale tijdschrift van de toeristische sector in Groot-Britannië en nam recent het initiatief om een lijst samen te stellen van de honderd beste hotels

    ter wereld, met goedkeuring van een panel van duizend Britse reisbureaus. De stemming bedroeg 10 verschillende categorieën.

     

    Shandrani Resort & Spa kreeg de vijfde plaats in de categorie "All-­-Inclusive" toebedeeld. Het was het enige hotel uit Mauritius in deze categorie. Als kers op de taart ging Shandrani ook met de zevende plaats in de categorie "Huwelijken" naar huis, waardoor het een van de winnaars in twee categorieën wordt.

     

    Proficiat aan Jean-Louis Pismont en zijn hele crew, en het Beachcomber UK team voor dit groot succes! RVH.

    www.shandrani-resort.com

     

    04-12-2010 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    03-12-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Koolzaadolie Alvenat

    Koolzaadolie van Alvenat voortaan verkrijgbaar in bioversie !

     

     

     

     

    Alvenat werd opgericht door Emmanuel en Anne Lange, een dynamisch landbouwerskoppel uit de streek van Ciney. Samen met Dominique Minguet, chef-kok bij Accor, zijn zij erin geslaagd om de dieeteigenschappen van koolzaadolie te verzoenen met de geneugten van de gastronomie.

     

    Even ter herinnering : koolzaadolie heeft een ongelooflijk hoog gehalte aan omega 3 en 6 in de perfecte verhouding van 2 tot 1. De koolzaadolie van Alvenat is volledig natuurlijk, wordt geproduceerd in België met een minimale impact op het milieu en is gewoonweg heerlijk. Er ontbrak echter nog één doorslaggevend element om het concept nog beter tegemoet te laten komen aan de doelstellingen van zijn scheppers: gecertificeerde biologische olie ! En ook deze troef heeft Alvenat nu in handen.

     

    Alvenat beschikt immers over koolzaadolie verkregen bij de eerste koude persing met het biocertificaat van Certisys. Deze olie, van nature rijk aan omega 3 en vitamine E, kan worden gebruikt om gerechten op smaak te brengen en om te koken (de temperatuur mag niet hoger zijn dan 160°C…). De koolzaadolie heeft een uitzonderlijke en subtiele finale van hazelnoten in de mond die elke proever verleidt. De olie past uitstekend bij koude of warme groenten, maar ook bij gegrilde vlees- of visgerechten en is ideaal om pasta op smaak te brengen.

     

    Bovendien, en dit is een echte wereldpremière, biedt Alvenat nu ook “infusies” aan in het assortiment biologische koolzaadolie ...

    La Persillade (knoflook, peterselie, uien en sel de Camargue): een frisse combinatie
    die gegrild lamsvlees, gebakken croutons, omelet, olijven, slaatjes en, waarom niet, pasta heerlijk op smaak brengt…

    Bouquet du maquis (tijm, basilicum, knoflook, sel de Camargue): alle geuren van
    de garrigues zitten in deze mengeling die een fantastische smaak geeft aan wit vlees, zoetwatervis, pasta, rijst, koude vis en zelfs Indische ovengerechten.

    Thym du berger (uien, tijm, paprika, zout van Guérande, peper): deze smaakrijke combinatie onderstreept graag de fijne smaak van tuinbonen, sperziebonen of linzen, maar past ook uitstekend bij ovengroenten zoals gevulde courgettes of aubergines. Vormt bovendien een prachtige combinatie met gegrilde vis- en gevogeltegerechten.

     

    Tot slot, een heel mooie vinaigrette op basis van biologische koolzaadolie verkregen bij de eerste koude persing :

    La saladière (azijn, mosterd, Provençaalse kruiden, peper, zout) : ideaal op rauwkost en, afhankelijk van het seizoen, een echt vuurwerk van smaken bij asperges of artisjokken.

      

    Het assortiment biologische olie van Alvenat is verkrijgbaar in flessen van 0,25 L en wordt verkocht in delicatessenwinkels en biowinkels. RVH.

    www.alvenatproduction.com

     







    03-12-2010 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    02-12-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Garrigae resorts

     

    Eindejaarsfeesten in de Languedoc Roussillon

    GARRIGAE RESORTS

     

     

     

    Drie verschillende bestemmingen, 3 verschillende stijlen om tegemoet te komen aan al uw verlangens

     

    Zin in een familiefeest in een authentiek en ludiek kader? In Les Jardins de St Benoît viert u de eindejaarsfeesten in een typisch dorp in de Corbières. De kinderen kunnen hier hun hartje ophalen dankzij een speciaal eindejaarsprogramma terwijl de ouders lekker relaxen in de spa of kerstwijn proeven. Op 24 en 31 december zit iedereen 's avonds samen voor een mediterraan galadiner in een feestelijke sfeer, opgeluisterd door een orkest.

     

    Zin om je te herbronnen samen met je geliefde? Le Couvent d’Hérépian laat u volop genieten van heerlijke momenten in een intieme en gastvrije omgeving. De avond van 24 en 31 december begint met een coupe champagne in de kelder. Het thema van de avond is schoonheid en luisterbereidheid, geïllustreerd door een presentatie van afbeeldingen van bloemensoorten uit het Parc Régional du Haut-Languedoc, en de voordracht van gedichten. Dan volgen het diner en het avondfeest bij het haardvuur met een klassieke muzikale animatie. Sfeer en gezelligheid gegarandeerd.

     

    Zin in rust in een gezellige omgeving? Port Rive Gauche stelt eindejaarsfeesten voor in alle vrijheid en buiten de afgebakende paden, te midden van de rust van het mooie en nog steeds authentieke haventje van Marseillan. De avond van 24 en 31 december (of om het even welke avond tijdens uw verblijf) kunt u in een gezellig appartement genieten van een schotel zeevruchten met een glas Picpoul de Pinet (wijn AOC lova). Ideaal om u onder te dompelen in de ziel van het Bassin de Thau. RVH.

    www.garrigaeresorts.com

     







    02-12-2010 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    01-12-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vzw Women on Board

    vzw “Women on Board”: toegang tot de raden van bestuur van Belgische ondernemingen makkelijker maken voor vrouwen.

    ,

     

     

     

    Vrouwen vertegenwoordigen zowat de helft van de arbeidsmarkt in België; meer dan 54% van de studenten die hogere of universitaire studies hebben gevolgd, zijn vrouwen. Maar slechts 8% hiervan slaagt erin te zetelen in de raden van bestuur van de grote Belgische ondernemingen! Het is vanuit deze bijzonder frappante becijferde vaststelling dat de wil is ontstaan om een orgaan op te richten dat zich toelegt op het bevorderen en vergemakkelijken van de toegang van vrouwen tot het wereldje van de leidinggevenden.

     

    Sinds 2009 beveelt de Belgische Corporate Governance Code aan dat raden van bestuur worden samengesteld op basis van een mengeling van de geslachten, en van diversiteit in het algemeen, naast de complementariteit van vaardigheden, ervaringen en kennis. Het initiatief van de vzw is bijgevolg volstrekt gerechtvaardigd. Het idee is doodeenvoudig om aan te tonen dat België overloopt van talentrijke vrouwen die bereid zijn te zetelen in raden van bestuur en om een maximum aantal mensen te overtuigen van de meerwaarde van vrouwen aan de hefbomen van de macht.

     

    “Women on Board” is ontstaan op initiatief van vijf vrouwen die elkaar hebben ontmoet binnen de zakenwereld: Emmanuèle Attout (partner bij PricewaterhouseCoopers), Cécile Coune (partner bij Liedekerke Wolters Waelbroeck Kirkpatrick), Marie Evrard (partner bij Field Fisher Waterhouse LLP), Françoise Roels (secretaris-generaal bij Cofinimmo) en Sonja Rottiers (CEO van Nationale Suisse).

     

    Het is dankzij de steun van de Minister van Werk en van Gelijke Kansen, Joëlle Milquet, en het Instituut voor Gelijkheid van Vrouwen en Mannen (IGVM), onder de auspiciën van de Raad van Franstalige Vrouwen en de Nederlandstalige Vrouwenraad, dat de vzw “Women on Board” voor het eerst het levenslicht aanschouwde in december 2009. RVH.

    www.womenonboard.be

    01-12-2010 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.1.7 miljoen subsidies voor recreatieve projecten

    1,7 miljoen euro Vlaamse subsidies voor 20 toeristisch-recreatieve projecten

     

     

     

    Vlaams minister van Toerisme Geert Bourgeois investeert in totaal 1.702.000 euro in 20 nieuwe toeristisch-recreatieve projecten in Vlaanderen. Met de subsidies wil de minister de uitbouw en vernieuwing van toeristische infrastructuur aanmoedigen. Een brede waaier van projecten krijgt financiële steun via Toerisme Vlaanderen: van de inrichting van toeristische bezoekerscentra en het plaatsen van infokiosken tot de realisatie van wandelnetwerken. De gesubsidieerde projecten zijn verspreid over heel Vlaanderen: 5 in Antwerpen, 4 in Limburg, 5 in Oost-Vlaanderen, 3 in Vlaams-Brabant en 3 in West-Vlaanderen.

     

     "Investeren in de kwaliteit van onze toeristische infrastructuur is broodnodig, willen we de toeristen elke keer opnieuw warm kunnen maken voor een vakantie in een van onze prachtige Vlaamse groene regio's", legt de minister uit. "Dat blijft een belangrijke uitdaging. Want een bloeiende toeristische sector zorgt voor een goed draaiende lokale economie en werk in eigen streek."

     

    De 20 geselecteerde projecten bieden stuk voor stuk een meerwaarde aan het bestaande toeristisch-recreatieve aanbod in Vlaanderen.

    Een greep uit de gesubsidieerde projecten:

    De West-Vlaamse gemeente Dentergem krijgt een subsidie voor het project 'Bezoekersonthaal Baliekouter'. Dit project omvat de toeristisch - recreatieve herbestemming van de leegstaande hoevegebouwen die aan het Provinciedomein Baliekouter in Wakken (Dentergem) palen. In het gebouw Den Bonten Os in de gemeente Overijse zal een 'Bezoekerscentrum van de Druivenstreek' worden ondergebracht. 

     

    De vzw Stoomtrein Dendermonde - Puurs krijgt een subsidie voor de aanleg van een omloopspoor in Sint-Amands. De aanleg van deze kruisingsmogelijkheid op de enkelsporige spoorlijn geeft de mogelijkheid om met een intensievere en meer optimale dienstregeling te rijden. Het Antwerpse Rumst krijgt een subsidie voor de ontsluiting van de toeristische kernproducten van de Rupelstreek - Vaartland door de inrichting en openstelling van de watertoren van Rumst als toeristisch uitkijk - en informatiepunt.

    De Limburgse gemeente Riemst krijgt een subsidie voor de verdere en betere ontsluiting en bereikbaarheid van de mergelgrotten van Kanne, de mysterieuze ondergrond van Riemst. Op dit moment worden de toeristisch uitgebate grotten onvoldoende opengesteld en gepromoot. RVH.

     

     

     

     

    01-12-2010 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    30-11-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fruittap van Fruitsnacks
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De Fruittap van Fruitsnacks voortaan ook in nieuwe 3 liter verpakking

    Kleinere verpakking is handig in gebruik én verkrijgbaar in de 4 smaken:

    helder, troebel, appel-peer en appel-kers.

     

     

     

    De Haspengouwse onderneming ‘Fruitsnacks’, vooral bekend van de fruitmanden die op bedrijfskantoren geleverd kunnen worden, biedt voortaan ook 100% fruitsap aan, zonder enige bewaarmiddelen, in een verpakking van 3 liter. Zo komt er naast de reeds succesvolle fruittap van 5 liter, vanwege vraag uit de markt, ook een kleinere verpakking van 3 liter 100 % natuurlijk sap.

     

    Het sap gebruikt voor de Fruittap van Fruitsnacks is 100% natuurlijk sap en bevat geen toegevoegde suikers. Het is te verkrijgen in 4 smaken (helder appelsap, troebel appelsap, appel-perensap, appel-kersensap) bij meer dan 200 verkooppunten. Dankzij de pasteurisatie is de bewaartijd overigens maar liefst 3 maanden na opening. Bovendien zitten de fruitsappen vol anti-oxidanten wat beschermt tegen kanker-, hart- en vaatziekten. Zo vormt de Fruittap een uitstekend en gezond alternatief voor frisdrank en andere fruitsappen.

      

    Fruitsnacks ook op het werk:

     

    Naast de Fruittap, verpakt en levert Fruitsnacks verse fruitmanden aan bedrijven over heel België en Luxemburg. In die korte tijdspanne resulteerde dat nu in al bijna 1000 bedrijven en ongeveer 15.000 personeelsleden die wekelijks kunnen genieten van verse vitamientjes op het werk. De inhoud van de manden komt voornamelijk van de eigen Haspengouwse boomgaarden, maar wordt ook aangevuld met seizoensfruit (aardbeien, bessen, kersen, ...) of exotisch fruit. Het is een uitstekende manier voor bedrijven om hun personeel een gezond extraatje aan te reiken en bovendien verlaagt fruit het absenteïsme op het werk.

     

    Fruitsnacks bestaat sinds 2006 en is gelegen te midden van de Haspengouwse    boomgaarden. Het fruit wordt geteeld op 40 ha op milieubewuste wijze, die ook door de firma bewaard, uitgesorteerd en verkoopt. De samenstelling van de fruitkorven die geleverd worden over heel België en Luxemburg bij meer  dan 500 bedrijven. In het hoogseizoen stelt de firma ongeveer 50 mensen te werk. RVH.

    30-11-2010 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    29-11-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Cubata, gesofisticeerd cocktail

    Cubata: Havana Club 7 años, de perfecte RUM, PUUR, MET COLA, of als basis voor een gesofisticeerde cocktail

     

     

     

     

    “Havana Club 7 Años proeven, is een zintuiglijke ervaring’, zegt Don José Navarro. “Deze rum heeft een onweerstaanbare smaak. Het aroma verdwijnt niet met de tijd en het verandert ook niet als je de rum mixt met fruitsap, soda of water.  Havana Club 7 Años is dus ideaal om puur te drinken als digestief maar het is ook een perfecte basis voor een gesofisticeerde cocktail. Denk maar aan de Cubata, Havana Club 7 Años gemixt met cola en limoen, een geavanceerde variante van de klassieke Cuba Libre. Heerlijk om te drinken en makkelijk om thuis zelf te maken.”

     

    Recept CubaTA

     

    5 cl Havana Club 7 años, cola, 1 limoenpartje

    Vul het glas volledig met ijsblokjes. Voeg 5 cl Havana Club 7 Años toe. Leng aan met cola. Knijp een limoenpartje uit en stop het nadien in het glas.

     

    Wist je dat de Cubata, de premium versie van de populaire cocktail Cuba Libre  is?  De basisingrediënten zijn - net als Cuba Libre - cola, rum en een limoenpartje, alleen wordt voor de Cubata Havana Club 7 Años, gebruikt. Wat de exacte origine is van deze cocktails, is een echt mysterie. Het enige wat zeker is, is dat Cuba de geboorteplaats van de Cubata en de Cuba Libre is. Wanneer? Dat is niet duidelijk. Mogelijk rond 1900 want in die periode zouden de Amerikaanse troepen de cola geïntroduceerd hebben in Cuba. Maar  Cuba Libre betekent “Bevrijd Cuba”. Dat was de strijdkreet van het Cubaanse bevrijdingsleger tijdens hun strijd voor onafhankelijkheid en die strijd eindigde in 1878. Dus vergeet het jaar. Feit is dat in de loop van de jaren de cocktail zich wereldwijd verspreidde en tot op vandaag één van de meest populaire cocktails is. RVH.

    www.havana-club.com, www.havana-cultura.com, www.havana-mojito.com.

    www.pernod-ricard-belgium.com

     

     





    29-11-2010 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    28-11-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Havana Club "Calles"
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    HAVANA CLUB 7 AÑOS eindejaarsetui “CALLES”

    eerbetoon aan de straten van Havana

     

     

     

    Havana Club Calles is een fles Havana Club 7 Años, dé rum bij uitstek die Cuba weerspiegelt, in een bijzondere verpakking die verwijst naar de straten van Havana. Het perfecte geschenk voor wie een stukje van de ziel van Havana wil delen met anderen. Exclusief te koop bij Delhaize vanaf midden november.

    “Als ik één rum moet kiezen waar ik extra trots op ben, dan is het de Havana Club Añejo 7 Años. Dit is de ultieme essentie van gerijpte (= Añejo) Cubaanse rum: een blend van rums en aguardientes die minstens 7 jaar gerijpt hebben,” legt Don José Navarro, Primer Maestro Ronero van Havana Club uit.

    Met zijn zachte smaak en complexe aroma’s is de Havana Club 7 Años het vlaggenschip van Havana Club. Zijn smaak verwijst naar de originele Cubaanse rum en daardoor is deze rum de lieveling van rumkenners en Havana-lovers. Ideaal om cadeau te doen en daarom bedacht Havana Club een passende geschenkverpakking die net als de rum de geest van Havana weerspiegelt.

     

    Het resultaat is Havana Club Calles, Havana Club 7 Años in een luxueuze, gemarmerde doos. In de doos zitten twee verwijderbare magneten verwerkt, geïnspireerd op Cubaanse straatborden, het meest populaire Cubaanse souvenir. Vandaar ook de naam “Havana Club Calles” naar het Spaanse woord calle dat straat betekent.

     

    De  “7” verwijst naar de rum Havana Club 7 Años. “Habana” naar de geboorteplaats van de rum. Ook het gemarmerde motief op de verpakking is typisch Cubaans want het verwijst naar de textuur van de muren van traditionele Cubaanse gebouwen.

     

    Havana Club 7 Años Calles is exclusief te koop bij Delhaize vanaf half november. Aanbevolen verkoopprijs: 22,99 euro (70 cl). RVH.

    www.pernod-ricard-belgium.com

    28-11-2010 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thierry Vermeiren
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    THIERRY VERMEIREN BENOEMD TOT SALES & MARKETING DIRECTEUR BELUX VOOR PARK INN HOTELS IN BRUSSEL, LEUVEN EN LUXEMBURG

     

     

     

    Met het oog op de komende openingen van de Park Inn hotels in Brussel, Leuven en Luxemburg werd Thierry Vermeiren benoemd tot Sales & Marketing Directeur Park Inn Belux.

     

    Thierry heeft een lange ervaring in de hospitality sector. Hij startte zijn carrière in 2003 bij Le Méridien in Brussel en werkte tussen 2005 en 2008 achtereenvolgens als Sales & Marketing Directeur bij Best Western Premier Brussels en Park Plaza Astrid Antwerp & Aquatopia. In 2008 was hij de grondlegger voor de Aparthotel groep, B-Aparthotels Brussels waar hij Algemeen Directeur was. Bij de rebranding van het Park Plaza Astrid hotel naar Radisson Blu Astrid Hotel, werd hij Executive Assistant Manager waar hij tevens de opening deed voor Park Inn Antwerp. In september 2009 werd hij Sales & Marketing directeur in het Radisson Blu Royal Hotel in Brussel en vervoegde hij het Rezidor mentor-mentee programma. Ondertussen nam hij er als Sales & Marketing Project Manager de verantwoordelijkheid bij van het Radisson Blu EU Hotel in Brussel en het Radisson Blu Balmoral Hotel in Spa.

     

    Thierry heeft een universiteitsdiploma in Rechten (R.U.G.) en volgde nadien Internationaal Hospitality Management aan de Hotelschool van Lausanne en verscheidene andere gespecialiseerde opleidingen in het hotel en financiewezen. Naast zijn moedertalen Nederlands en Frans spreekt hij Engels en Duits en heeft hij een basiskennis van Spaans en Italiaans.

     

    Thierry staat mee aan de wieg van drie nieuwe Park Inn hotels in Brussel, Leuven en Luxemburg. Hij is hierbij verantwoordelijk voor het verkoop en marketing gedeelte, maar is ook op zoek naar nieuwe werkkrachten voor deze hotels. Voor meer informatie betreffende mogelijke vacatures, kan je hem contacteren op thierry.vermeiren@rezidorparkinn.com

     

    Park Inn by Radisson is een fris en energiek midden segment hotelmerk – globaal in aanpak, locaal in grootte en beheer. Park Inn by Radisson biedt het essentiële van een goede hotelervaring in zijn klasse: een warm en informeel onthaal, perfecte properheid én gebruiksgemak.

     

    Het Park Inn Brussels Midi voorziet te openen in maart 2011. Het hotel wordt naast het Zuid station gebouwd en zal 142 kamers tellen. Verder zal het hotel ook een restaurant en bar, drie vergaderzalen, een fitnesscentrum en een ondergrondse parking aanbieden. Het Zuid station is het belangrijkste station van Brussel, met 15 miljoen passagiers per jaar en dagelijkse verbindingen met Parijs, Londen, Amsterdam, Keulen en Frankfurt. De stationsomgeving ondergaat momenteel een totaalrenovatie. South City het belangrijkste project, omvat het Park Inn en 33.000 m² burelen en commerciële ruimtes.

     

    Ook het Park Inn Luxembourg City voorziet te openen in maart 2011. Het hotel geniet van een uiterst goede locatie in het stadscentrum van Luxemburg. Het zal op één van de belangrijkste winkelstraten liggen met een grote zichtbaarheid en gemakkelijke toegang tot het stadscentrum. Naast de 99 kleurrijke kamers, zal het ook een bar, 3 vergaderzalen, een fitnessruimte en een parking bieden. Op het gelijkvloers zullen winkels gehuisvest zijn.

     

    Het Park Inn Leuven tenslotte voorziet zijn deuren te openen in mei 2011. Het hotel maakt deel uit van het nieuwe prestigieuze Kop van Kessel-Lo project aan de Martelarenlaan langsheen het Centraal Station. Het 70.000 m² project zal een combinatie zijn van kantoren, verkoopsruimtes, publieke parkings, residentiële appartementen en hotels. Naast de 133 kamers zal het hotel een restaurant met terras, een lobby bar, een businesscentrum, 7 vergaderzalen en een fitnessruimte voorzien. Een voetgangersbrug zal het hotel direct verbinden met het Centraal Station (op 15 minuten per trein van Brussels International Airport). Het hotel ligt langs de Leuvense ring en op slechts 15 minuten wandelafstand van het stadscentrum. RVH.

    www.parkinn.com

     

     

     

    28-11-2010 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    26-11-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Valrhona, een Kerst helemaal van chocolade

    VALRHONA, een Kerst helemaal van chocolade…

     

     

     

     

    Een explosie van heerlijke smaken voor de eindejaarsfeesten!

    Valrhona brengt de grootste fijnproevers in vervoering door zijn traditionele vakkennis in te zetten voor topkwaliteit en een uitzonderlijke chocolade.

    Ontdek de heerlijke kerstlekkernijen van Valrhona via een gevarieerd aanbod: van de klassieke kerstballotins (met fijne chocolaatjes) tot de prestigieuze Grands Crus kistjes. Deze nieuwe creatie, het ganache-kistje van Pure Grands Crus, nodigt uit voor intense aromatische smaakindrukken dankzij het exclusieve gebruik van Grands Crus van Valrhona in de fijne chocolaatjes. RVH.

      

    Ballotin 180g gemengd – 19 ganache-chocolaatjes, praliné, gehuld in pure, melk- of witte chocolade – Adviesprijs €18

    Kistje 170g – 16 gemengde fijne chocolaatjes, praliné, ganaches, gehuld in pure, melk- of witte chocolade – Adviesprijs € 21

    Kistje 160g – 16 ganaches van Pure Grands Crus, Manjari, Abinao, Nyangbo en Macae – Adviesprijs € 21





    26-11-2010 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lode de Roover, 1ste kok van België

    Lode de Roover: 1ste kok van België

     

     

     

    De wedstrijd Prosper Montagné en de toekenning van de titel ‘1ste kok van België’ vormt jaarlijks de bekroning van jong culinair talent. Deze wedstrijd werd in 1952 in het leven geroepen ter nagedachtenis van Prosper Montagné, een jonge Franse chef, die in het begin van de XXste eeuw een aantal vaste regels voor de bereiding van diverse recepten vastlegde.

     

    De Belgische club Prosper Montagné staat olv. Manu Desutter die samen met zijn team permanent op zoek gaat naar jong talent dat kwalitatieve producten combineert met een savoir-faire en dus ook zijn gasten volop verwent.

     

    De wedstrijd bestaat uit twee delen, enerzijds het bereiden van een onuitgegeven recept, ditmaal op basis van de colvert eend, en anderzijds het aanwenden van de juiste technieken in de bereiding. Na afloop van de degustatieve proef, beraden de degustatiejury, dit jaar olv. Michel Foret, gouverneur van de provincie Luik, en de technische jury olv. Paul Puissant, zich gezamenlijk.

    Na een spannende wedstrijd werd Lode de Roover, restaurant Eyckerhof in Bornem, tot laureaat uitgeroepen. De 2de plaats ging naar Christophe Nachtergaele ‘gastronomie aan huis’ uit Landegem, terwijl Jean Philippe Watteyne, restaurant Cook in Bergen, de derde plaats behaalde.

    De parallelle wedstrijd beste sommelier, werd gewonnen door Pieter Verheyde, Hof van Cleve uit Kruishoutem. RVH.



    26-11-2010 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    25-11-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.JBC in Leuven

    JBC OPENT WINKEL IN DE LEUVENSE BINNENSTAD

     

     

     

    De Belgische modeketen JBC zet zijn opmars in de steden verder. Na de grote JBC-winkel op de Antwerpse Meir opende JBC op vrijdag 19 november een winkel in de Leuvense binnenstad. JBC heeft de ambitie om in de toekomst nog meer winkels te openen in grote en middelgrote steden.


    De winkel in de drukbeklante Brusselsestraat in Leuven beslaat maar liefst 1.400 vierkante meter, gelegen op de benedenverdieping. Door de grote ruimte is het aangenaam shoppen. Alle collecties zijn overzichtelijk opgesteld. De ruime pashokjes verhogen het happy shopping gevoel. Net zoals in de andere JBC-winkels vind je hier een kids corner waar de kleintjes kunnen spelen en gamen zodat de ouders rustig kleren kunnen kiezen en passen. Alle segmenten zijn aanwezig, van kleding- en accessoirecollecties voor vrouwen, mannen en kinderen tot kledij voor de jeugd, een segment waarmee JBC het Leuvense studentenpubliek wil aantrekken.

     

    “Door ook winkels in de stad te openen, zijn we als modeketen duidelijker aanwezig, naast de andere grote internationale ketens,” zegt Bart Claes, CEO van JBC. “In onze stadswinkels trekken we een iets jonger en modebewuster  publiek aan en we spelen hier ook op in met een breed aanbod van jonge, hippe collecties. We leggen ook steeds meer de nadruk op designerkledij en accessoires, zoals deze van Christophe Coppens. Daarnaast hebben we het ruime gezinsaanbod dat je in elke JBC-winkel vindt. We zijn en blijven immers een modeketen voor het hele gezin, maar we hebben veel aandacht voor de jeugd. Want de jongeren van vandaag worden de gezinnen van morgen.

     

    De JBC-vestigingen buiten de stadscentra blijven uiteraard behouden, het is een én-én verhaal. Na Antwerpen en Leuven zouden we ook graag een winkel openen in het centrum van Brussel. We zijn volop op zoek naar een geschikte locatie van minimum 800 vierkante meter, wat niet evident is. In functie van de opportuniteiten zetten we de opmars in de stadscentra langzaam meer zeker verder.” RVH.

     

     

    JBC Leuven

    Brusselsestraat 21-29

    3000 Leuven

    Consumenteninformatie JBC: 0800 179 82 – www.jbc.be









    25-11-2010 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dobbel Palm, dé klassieker

     


    DOBBEL PALM, sinds 1947 dé klassieker onder de eindejaarsbieren, op de markt

     

     

     

    PALM Breweries maakt er een erezaak van om op het einde van het jaar hét feestbier Dobbel PALM aan te bieden! Meester-brouwer, Alfred Van Roy, lanceerde in 1947 Dobbel PALM, het was bedoeld als een feestbier om de 200ste verjaardag van de brouwerij te vieren. “Hij bood het zonder meerprijs aan, als attentie, om deel te nemen in de feestvreugde. Het bier was zo succesvol dat hij het later rond de eindejaarsperiode op de markt bleef brengen. Zijn opvolger, Jan Toye, zet deze mooie traditie verder” zegt Peter Buelens pr-manager van PALM Breweries. Het populaire eindejaarsbier Dobbel PALM, waar elke bierliefhebber naar uit ziet, is nu ook naast de klassieke flesjes en vaten in magnumflessen van anderhalve liter beschikbaar!

     

    “Dobbel PALM is een amberbier van hoge gisting, type Speciale Belge , met een nog meer uitgesproken mout- en hopkarakter dan PALM. Dobbel PALM is met een alcoholvolume van 6 % hét ideale degustatiebier voor de eindejaarsdagen” aldus Buelens.

     

    DE AMBERMOUTEN VAN PALM: De unieke ambermouten bepalen de basissmaak van Dobbel PALM: lichte karamelsmaken met een honingachtige malsheid. Het moutproces geschiedt naar de specifieke voorschriften van PALM en is gericht op een natuurlijke bruinkleuring die er de specifieke smaak aan geeft. De mouten gebruikt voor het brouwen van Dobbel PALM hebben een diepere bruinkleuring ondergaan.

    DE PALM-GISTEN: Gist bepaalt in belangrijke mate het aroma. Door intensieve selectie heeft PALM Breweries een rijke collectie van verschillende giststammen aangelegd die elk een eigen fruitig karakter aan het bier geven. PALM wordt gegist met een symbiose van 3 verschillende giststammen die nadrukkelijk een banaanfruitigheid geven. RVH.





    25-11-2010 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Champagne met een natuurlijke grootheid

    Canard-Duchêne, Champagne met een natuurlijke grootheid



     

    Er was eens … Een kuiper uit de Champagne, Victor Canard, die 150 jaar geleden verliefd werd op de wijnmaakster Léonie Duchêne. Acht jaar later werd Canard-Duchêne geboren. Een merk dat vandaag de dag nog steeds synoniem staat voor champagne met een sterke persoonlijkheid en vooral een zelden geëvenaarde kwaliteit.

    Wat Canard-Duchêne onderscheidt van de meeste grote huizen die vooral in Reims en Epernay liggen, is dat het in het hart van de Champagnestreek schuilt, middenin
    de wijngaarden van de Ludes, in het Parc Naturel de la Montagne de Reims. Dit is de streek bij uitstek voor de pinot noir, die meer dan de helft van de samenstellingen van Canard-Duchêne uitmaakt. Hieruit putten deze champagnes hun bijzondere persoonlijkheid, die regelmatig door critici geprezen wordt. Ter illustratie : de eenvoudige « brut » van het merk kreeg onlangs door Robert Parker een score van 88/100 toegekend …

    “Nobel van nature»

    Het zijn net de sterke lokale verankering en de geschiedenis van het huis die gemaakt hebben dat Canard-Duchêne, dat sinds 2003 deel uitmaakt van de groep Thiénot, haar communicatie voortaan vooral zal richten op het thema « Nobel van Nature » en haar imago zal verjongen. De recente verandering van etiket heeft het merk, dat in Frankrijk in de top 3 van meest bekende champagnes staat, een moderne en meer elegante uitstraling bezorgd.

    Canard-Duchêne is met zijn beroemde cuvée Léonie aanwezig in de kringen van
    de gastronomie, maar wordt niettemin ook via een uitgebreid netwerk bij het grote publiek verdeeld.

    La Route du Vin

    Als ware ambassadeur van Canard-Duchêne in België, bezorgt Eric Pierret met zijn bedrijf La Route du Vin het merk onder andere in grootwarenhuizen een uitzonderlijke zichtbaarheid. Zo verkopen winkels zoals Carrefour, Match, Makro of Champion-Mestdagh een breed assortiment flessen van het merk.

    Tijdens de Eindejaarsperiode wordt een brede selectie uit het gamma aangeboden. Laten we beginnen bij het gamma Authentic, natuurlijk beschikbaar in Authentic Brut, Authentic Brut Rosé, Authentic Demi- Sec, evenals een gemillesimeerde versie: Authentic Vintage 2004.

    De grote cuvées, die onder het etiket Charles VII verdeeld worden, zijn beschikbaar in Charles VII Brut, La Grande Cuvée Rosé, La Grande Cuvée Blanc de Noirs en La Grande Cuvée Blanc de Blancs.

    Het merk Canard-Duchêne is verfijnd en trots op haar oorsprong en positioneert zich als de perfecte samenvatting tussen de grote champagne en de moderne wijn voor levensgenieters. Een fles van het merk past bij elke gelegenheid, van de meest dagelijkse tot de meest bijzondere.

    Tijdens de hele maand december is in de supermarkt een exclusief aanbod van kracht: bij elke aankoop van 2 flessen Canard-Duchêne Authentic Brut krijgt men een derde  fles gratis, waardoor de prijs per fles op minder dan 18 € zal komen te staan... RVH.

    www.larouteduvin.com







    25-11-2010 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 22/04-28/04 2024
  • 15/04-21/04 2024
  • 08/04-14/04 2024
  • 01/04-07/04 2024
  • 25/03-31/03 2024
  • 18/03-24/03 2024
  • 11/03-17/03 2024
  • 04/03-10/03 2024
  • 26/02-03/03 2024
  • 19/02-25/02 2024
  • 12/02-18/02 2024
  • 05/02-11/02 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 22/01-28/01 2024
  • 15/01-21/01 2024
  • 08/01-14/01 2024
  • 01/01-07/01 2024
  • 25/12-31/12 2023
  • 18/12-24/12 2023
  • 11/12-17/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 27/11-03/12 2023
  • 20/11-26/11 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 06/11-12/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 23/10-29/10 2023
  • 16/10-22/10 2023
  • 09/10-15/10 2023
  • 02/10-08/10 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 04/09-10/09 2023
  • 28/08-03/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 15/05-21/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 10/04-16/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 16/01-22/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 25/12-31/12 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 03/10-09/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 12/09-18/09 2022
  • 05/09-11/09 2022
  • 29/08-04/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 26/12-01/01 2023
  • 20/12-26/12 2021
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 27/09-03/10 2021
  • 20/09-26/09 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 23/08-29/08 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 28/12-03/01 2027
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 15/06-21/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 23/03-29/03 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 24/02-01/03 2020
  • 17/02-23/02 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 23/12-29/12 2019
  • 16/12-22/12 2019
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 29/07-04/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 28/01-03/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 03/12-09/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 08/10-14/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 30/07-05/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 30/04-06/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 16/04-22/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 12/02-18/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 22/01-28/01 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 18/12-24/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 13/11-19/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 23/10-29/10 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 31/07-06/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 26/06-02/07 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 12/06-18/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 25/12-31/12 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 27/07-02/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 29/12-04/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006
  • 25/09-01/10 2006
  • 18/09-24/09 2006
  • 11/09-17/09 2006
  • 04/09-10/09 2006
  • 28/08-03/09 2006
  • 14/08-20/08 2006
  • 07/08-13/08 2006
  • 31/07-06/08 2006
  • 24/07-30/07 2006
  • 17/07-23/07 2006
  • 10/07-16/07 2006
  • 03/07-09/07 2006
  • 26/06-02/07 2006
  • 19/06-25/06 2006
  • 12/06-18/06 2006
  • 05/06-11/06 2006
  • 29/05-04/06 2006
  • 22/05-28/05 2006
  • 01/05-07/05 2006
  • 24/04-30/04 2006
  • 17/04-23/04 2006
  • 27/03-02/04 2006
  • 20/03-26/03 2006
  • 13/03-19/03 2006
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!