NIEUW: Blog reclamevrij maken?
Gezondheid en milieu
Inhoud blog
  • Eieren gezond?
  • Zonlicht noodzakelijk
  • CBD bij huidproblemen
  • Gezonde huid
  • Cacao gezond

    Zoeken in blog


    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     


    Vertalingen van en verwijzingen naar artikels over gezond leven en maatschappij meestal gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek. Wie volgens mij niet eerlijk is krijgt een FOEI!
    Geen enkele informatie op deze blog is bedoeld voor diagnose, behandeling, verlichting of genezing van een ziekte.
    03-02-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Omega 3 tegen Alzheimer.


    Beter dan een voorgeschreven medicijn : Omega  3 vetten verminderen het risico op het ontwikkelen van de ziekte van Alzheimer.


    ( NaturalNews ) Nieuwe onderzoeken blijven de omega 3 vetzuren DHA en EPA prijzen in het bewaren en handhaven van een optimale stofwisseling en de gezondheid van de hersenen. In het verleden hebben de onderzoekers duidelijk aangetoond dat het eten van vis of een aanvulling met een hoge kwaliteit visoliecapsule het risico van plotselinge dood door een hartaanval met een derde en de niveaus van systemische ontsteking kan verlagen en een katalysator is voor veel soorten kanker en vroege geanvanceere sterfte. Veel mensen hebben vrijwel geen inname van omega 3 vetten wat leidt tot een gevaarlijke onbalans met omega 6 vetten en een cascade van potentieel dodelijke chronische ziekten.
    De hersenen worden beschermd door een essentieel verdedigingnetwerk, bekend als de bloed hersen barriëre die potentieel schadelijke stoffen helpt uitfilteren en stoffen levert voor de delicate balans van chemische neurotransmitters en elektrische impulsen nodig voor het leren, het bevorderen van de geheugenretentie en de coördinatie van elke beweging door het lichaam. Onderzoekers van het Karolinska Instituut in Zweden hebben in het' Journal of Internal Medicine' het resultaat van hun werk gepubliceerd dat laat zien hoe belangrijk omega 3 vetten zijn voor de de bloed hersen barrëre, waar ze gebruikt worden om neurale celmembranen op te bouwen die zorgen voor een goede zuurstoftoevoer en voedingsstof verzadiging voor het ondersteunen van een optimale gezondheid van de hersenen dat helpt in het voorkomen van Alzheimer, denken velen.


    Omega 3 vetten dringen door de bloed hersen barriëre en lagere niveaus van systemische ontstekingen om chronische ziekten te bestrijden.


    Wetenschappers weten dat de personen die lijden aan de ziekte van Alzheimer extreem lage concentraties van de lange keten omega 3 vetten DHA hebben.  In een groep van 33 vrijwilligers,  in een dubbelblinde vergelijkende studie, toonde het team aan dat suppletie met omega 3 supplementen gedurende zes maanden een significante verbetering opleverde van DHA niveaus.  'Medical News Today' meldt: "Tegen het einde van de studie had de omega 3 groep hogere niveaus van DHA en EPA (eicosapentaeenzuur, een ander omega 3) in hun hersenvocht en bloed, terwijl de placebogroep geen verandering toonde.  "Het belangrijkste is, vonden de onderzoekers dat  de leden van de groep veel lagere niveaus van een onstekingsmarker in hun hersenvocht hadden.

    Een onafhankelijke studie gepubliceerd in het tijdschrift 'Neurology' heeft gevonden dat suppletie met visolie het volume van de hersenen zelfs kan verhogen tijdens veroudering.  Afnemende hersenmassa is kenmerkend voor vormen van dementie, met name ook de ziekte van Alzheimer. Elke strategie die helpt om hersenvolume te behouden is van cruciaal belang voor een optimale gezondheid van de hersenen en wetenschappers in dit onderzoek hebben vastgesteld dat een aanvulling met visolie equivalent is aan het behoud van maximaal twee jaar van gezondheid van de hersenen.

    Ondersteunend onderzoek heeft ook aangetoond dat een aanvulling met het volledige spectrum van B-vitaminen ook kan helpen om een kritisch hersenvolume te behouden.


    De auteurs van dit werk besluiten dat de resultaten van de studie "een toevoeging zijn aan de groeiende literatuur die suggereert dat hoger omega 3 FA weefselniveau dat kan worden bereikt door veranderingen in het dieet beloftevol zijn voor het vertragen van cognitieve veroudering en/of dementie."

    De onderzoekers hebben nu ernstige bewijzen om het belang van omega 3 vetten aan te tonen in de ondersteuning van de menselijke gezondheid.  Gezondheidsfreaks  zullen vette vis meerdere keren per week eten of een dagelijks supplement (1.200 tot 2.400 mg gecombineerd EPA/ DHA)  met een zuivere visolie capsule nemen om het hart, de hersenen en de metabole processen te ondersteunen.


    Oorspronkelijk artikel: "Better than any prescription drug: Omega-3 fats slash the risk of developing Alzheimer's disease", Monday, February 03, 2014 by: John Philip. .

    Bijlagen:
    http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/joim.12166/abstract   
    http://science.naturalnews.com/Omega_3_fatty_acid.html   
    http://www.medicalnewstoday.com/articles/269736.php   
    http://www.medicalnewstoday.com/articles/271541.php   
    http://www.neurology.org/content/early/2014/01/22/WNL.0000000000000080   

    03-02-2014, 22:59 geschreven door opabio

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:omega 3, Alzheimer
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Olijfolie

    Inzicht in de voordelen van natuurlijke olijfolie.


    ( NaturalNews ) Iedereen weet dat natuurlijke en biologische voedingsmiddelen veel gezonder zijn dan hun verwerkte tegenhangers. Helaas blijven veel mensen niet geïnteresseerd in deze vaststelling en blijven ze voeding kopen die ongezond is. Op die manier ontwikkelen zij een breed scala van vermijdbare gezondheidsproblemen. De weg naar gezonder eten kan vandaag beginnen met het gebruik van natuurlijke olijfolie.

    Hieronder overlopen wij vijf gezonde voordelen van natuurlijke en biologische olijfolie .


    Voordeel 1 : Goed voor het hart.


    Slechte cholesterol, LDL , kan leiden tot de ontwikkeling van cardiovasculaire ziektes. Daarom moeten de mensen alles doen wat ze kunnen om de hoeveelheid slechte cholesterol die zich in hun lichaam ontwikkelt te beperken. Van natuurlijke olijfolie is bewezen de arteriële plaque op de wanden van de slagaders te verminderen. Daarom is het het een geweldig wapen in de strijd tegen hart- en vaatziekten .

    Voordeel 2 : Verhoogt ijzerinname.


    Biologische en natuurlijke olijfolie heeft de neiging hoge niveaus van ijzer te bezitten. IJzer helpt hemoglobine te vormen, het eiwit in het lichaam dat zuurstof door de bloedbanen helpt vervoeren. IJzer speelt ook een belangrijke rol in de opbouw van enzymen die de immuunfuncties regelen. Bovendien is ijzer essentieel in de algemene cognitieve ontwikkeling. Kortom, hoe meer ijzer iemand heeft , hoe gezonder hij of zij zal zijn en het nuttigen van natuurlijke olijfolie is een geweldige manier om het ijzergehalte in het lichaam te verhogen.

    Voordeel 3 : Beschermt tegen kanker.


    Kanker is een ziekte die zijn weg vindt in elke familie. Of het nu darm-, borstof huidkanker is, bijna iedereen weet van iemand uit de familie die overleden is aan de ziekte. Gelukkig kan het consumeren van natuurlijke olijfolie helpen bij de bestrijding tegen kanker. Hoe werkt de bescherming? Hoofdzakelijk is het omdat olijfolie fenolische antioxidanten, terpenoïde en squaleen, bevat die bekend zijn als  heftige wapens tegen de ontwikkeling van kanker.


    Voordeel 4 : Vermindert pijnen.


    Omdat natuurlijke olijfolie meestal veel oleocanthal bevat werkt het als een krachtig anti-ontstekingsmiddel dat de eigenschappen van ibuprofen nabootst.  Hierdoor is olijfolie een natuurlijke pijnstiller.  Of het nu gaat om hoofdpijn of artritis, veel mensen getuigen dat natuurlijke olijfolie de bijbehorende pijn kan verminderen.


    Voordeel 5 : Beschermt tegen maagzweren.


    Natuurlijke olijfolie heeft hoge niveaus van antimicrobiële eigenschappen die krachtig zijn in het verminderen van het risico van maagzweren. Het zijn de polyfenolen in de olie die beschermen tegen acht verschillende stammen van bacteriën waarvan bekend is dat ze zweren veroorzaken. Drie van deze stammen zijn resistent tegen antibiotica, waardoor natuurlijke olijfolie nog effectiever werkt dan sommige medicijnen.


    Tips voor het kopen van olijfolie.


    Olijfolie koopt men het best gebotteld in donkere flessen. De donkerte van het glas zal de olie beschermen tegen degradatie door warmte en licht. Bovendien is het aan te raden biologische olie van eerste persing te kopen om te kunnen genieten van al zijn voordelen.


    Oorspronkelijk artikel: "Understanding the benefits of natural olive oil",Friday, January 31, 2014 by: Sandeep Godiyal.

    Bijlagen:
    http://health.howstuffworks.com/wellness/food-nutrition/facts/the-health-benefits-of-olive-oil-ga.htm   
    http://www.chatelaine.com/health/diet/five-health-benefits-of-olives-and-olive-oil-plus-a-zesty-tapenade-recipe/   
    http://www.medicalnewstoday.com/articles/266258.php   

    03-02-2014, 19:00 geschreven door opabio

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    Tags:olijfolie, gezonde vetten
    Archief per week
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 30/04-06/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 16/04-22/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 12/02-18/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 22/01-28/01 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 18/12-24/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 13/11-19/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 23/10-29/10 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 31/07-06/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 27/07-02/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 29/12-04/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!