NIEUW: Blog reclamevrij maken?
Gezondheid en milieu
Inhoud blog
  • Wortelen voor het hart
  • Roundup vs darmflora
  • Biologisch kiezen?
  • Gevoelige tanden.
  • Voedzaamheid achteruit.

    Zoeken in blog


    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     


    Vertalingen van en verwijzingen naar artikels over gezond leven en maatschappij meestal gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek. Wie volgens mij niet eerlijk is krijgt een FOEI!
    Geen enkele informatie op deze blog is bedoeld voor diagnose, behandeling, verlichting of genezing van een ziekte.
    23-12-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vitamine C tegen Alzheimer

    Revolutionair onderzoek naar de ziekte van Alzheimer wijst naar vitamine C als een universele voedingsstof voor preventie.

    De ziekte van Alzheimer is een ziekte gekenmerkt door mentale achteruitgang, moeite met begrijpen en denken, verwarring, vergeetachtigheid, desoriëntatie, verlies van herinneringen en het onvermogen om nieuwe te creëren, het onvermogen om gemeenschappelijke dingen te herkennen, naast andere verwoestende symptomen. Dit is één van de meest verwoestende ziektes voor gezinnen om mee om te gaan, omdat ze letterlijk zien dat hun dierbaren langzaam verdwijnen voor hun ogen.

    Er is geen remedie bekend tegen Alzheimer en de oorzaken van de aandoening zijn slecht begrepen.


    Nu biedt echter een opwindende nieuwe studie door onderzoekers aan de Vanderbilt University School of Medicine echte hoop op preventie van de ziekte van Alzheimer. De studie werd gepubliceerd in het tijdschrift Free Radical Biology and Medicine.

    De samenvatting van de studie legt uit dat Alzheimer is geassocieerd met veranderingen in de mitochondriale functie die verschijnen zelfs voordat de vroegste symptomen merkbaar worden. Deze disfunctie verhoogt de productie van reactieve zuurstofsoorten (ROS), die op hun beurt de verhoogde productie van Amyloid beta veroorzaken. Dit patroon versnelt de ontwikkeling van de ziekte van Alzheimer.

    De auteurs merken op dat vitamine C een krachtig antioxidant is, en hebben een onderzoek opgezet om te bepalen of het de hersenen zou kunnen beschermen tegen dit schadelijk patroon. De onderzoekers gebruikten muismodellen om de effecten van vitamine C-deficiëntie en Alzheimer-gerelateerde mutaties op het functioneren van de mitochondriën te bepalen.

    Vanderbilt rapporteerde over de resultaten van het onderzoek: Vitamine C-deficiëntie leidt tot verminderde mitochondriale ademhaling en verhoogde ROS, terwijl mitochondria van het muizenmodel van Alzheimer verhoogde ademhaling vertoonde in vergelijking met controledieren. De resultaten suggereerden dat zowel tekort aan vitamine C als de aanwezigheid van amyloïde bijdraagt tot mitochondriale disfunctie, maar via verschillende paden.

    Deze bevindingen suggereren dat vitamine C-deficiëntie zou kunnen bijdragen aan de pathogenese van Alzheimer door een gewijzigde mitochondriale functie en dat het vermijden van dit tekort door middel van voeding en suppletie zou kunnen beschermen tegen het begin van de ziekte.

    Hoewel deze studie hoop biedt op de preventie en behandeling van de ziekte van Alzheimer, zijn er vele andere redenen om ons dieet aan te vullen met een bron van goede kwaliteit vitamine C.

    Vitamine C bleek het risico op het ontwikkelen van hartziekten, 's werelds grootste oorzaak van overlijden, te verminderen. Er is ook aangetoond dat het kanker vernietigt. En het presteert beter dan vaccins als het gaat om het stimuleren van de immuniteit en het voorkomen van ziekten - zonder de dodelijke bijwerkingen die met deze toxische prikken gepaard gaan.

    Wat velen van ons niet weten, is dat de krachtige antioxidantwerking van vitamine C oxidatieve stress van cellen in het hele lichaam voorkomt, letterlijk het lichaam van binnenuit geneest en een langer, gezonder leven bevordert.

    Een studie gepubliceerd in het American Journal of Clinical Nutrition, gebaseerd op gegevens verzameld van meer dan 10.000 mensen in Denemarken, vond dat degenen met de hoogste niveaus aan vitamine C in hun bloedbanen het minst waarschijnlijk hartaandoeningen ontwikkelen of minder vroegtijdig overlijden.

    Vitamine C helpt het lichaam ook om collageen te produceren, dat de spieren, pezen, ligamenten en de bindweefsels in het lichaam regenereert en beschermt, waardoor de gezondheid van belangrijke organen zoals het hart, de lever en de pancreas in stand wordt gehouden.

    Door Natural News eerder gemeld: Andere belangrijke functies van vitamine C in het lichaam zijn de bevordering van wondgenezing, de productie van de bloedvaten die zuurstof en voedingsstoffen vervoeren en zelfs  stemmingen en emoties onder controle houden. Al met al is het daarom geen verrassing dat hoge niveaus aan vitamine C tot een langere levensduur kunnen leiden.

    Van de preventie van Alzheimer tot een langer, gezonder leven, er zijn zeker goede redenen om meer vitamine C aan ons dagelijks dieet toe te voegen.

    Oorspronkelijk artikel:”Revolutionary Alzheimer’s disease study points to vitamin C as a universal nutrient for prevention”, Tuesday, December 19, 2017 by: Tracey Watson, Natural News.

    Bijlagen:
    https://news.vanderbilt.edu/2017/12/01/vitamin-c-deficiency-mitochondrial-dysfunction-alzheimers/   
    https://www.naturalnews.com/050618_vitamin_C_longevity_health.html   
    https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/28863942   

    23-12-2017, 22:03 geschreven door opabio

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    Tags:Alzheimer, Alzheimerpreventie, antioxidanten, hersenfunctie, gezondheidsvoordelen, levensduur, neuroprotectief, voedingsstoffen, vitamine
    18-12-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Appelazijn

    Appelazijn kan helpen bij het reguleren van bloedsuikerspiegel, lichaamsvet en meer.

    Appelazijn, gemaakt van gefermenteerde appels, heeft een lange geschiedenis als volkse remedie voor tal van toestanden, variërend van het genezen van de hik en het verlichten van verkoudheidsverschijnselen tot het laten glanzen van het haar, het witter maken van de tanden en het verfrissen van de adem. Sommige mensen wenden zich zelfs tot deze azijn om ernstiger  gezondheidsproblemen te behandelen, zoals kanker, diabetes, hartproblemen, hoge cholesterol en obesitas.

    Hoewel de bekendste voordelen gebaseerd zijn op de wijsheid van onze voorouders, heeft de wetenschappelijke wereld recent interesse getoond in dit natuurlijke product. Hier zijn drie wetenschappelijk onderbouwde redenen om appelazijn in huis te nemen.

    Bloedsuikerspiegel in evenwicht houden en diabetes verbeteren.

    Het aantal Amerikanen dat worstelt met insulineresistentie en diabetes type 2  zal naar verwachting de komende jaren dramatisch toenemen. Verschillende wetenschappelijke onderzoeken hebben aangetoond dat het azijnzuur in appelazijn de bloedsuikerspiegel te verlagen.

    Een studie, gepubliceerd in Diabetes Care, toonde aan dat zowel mannen als vrouwen met diabetes type 2 die geen insuline gebruikten 's morgens een lagere bloedglucosespiegel hadden wanneer ze twee eetlepels appelazijn namen voor het naar bed gaan.

    Een andere studie uitgevoerd door onderzoekers van de Arizona State University vergeleek de effecten van appelazijn op gezonde volwassenen, mensen met pre-diabetes of insulineresistentie, en mensen met diabetes type 2. Ze vonden dat mensen die een mengsel van appelazijn en water dronken voordat ze een maaltijd met veel koolhydraten aten (een wit broodje met boter en sinaasappelsap) daarna een lagere bloedsuikerspiegel hadden.

    Het onderzoek meldde dat mensen met pre-diabetes hun bloedsuikerspiegel met bijna de helft zagen verbeteren, terwijl mensen met diabetes hun bloedsuikerspiegel met 25 procent zagen verminderen.

    Voorkomt gewichtstoename.

    Volgens sommige wetenschappers zou appelazijn lichaamsvet kunnen verminderen en gewichtsverlies bevorderen. Het azijnzuur lijkt verantwoordelijk te zijn voor het gezondheidsbevorderend effect. Van azijnzuur is aangetoond dat het de eetlust remt, het metabolisme (of het vetverbrandingsmechanisme) stimuleert en de waterretentie vermindert. Bovendien kan appelazijn interfereren met de vertering van zetmeel, waardoor minder calorieën in de bloedbaan terechtkomen.

    Een team van Japanse onderzoekers ontdekte dat muizen die een vetrijk dieet kregen samen met azijnzuur tot 10 procent minder lichaamsvet ontwikkelden. Volgens het team impliceerden deze bevindingen dat azijnzuur genen activeert die de productie van enzymen activeren die vet afbreken en gewichtstoename voorkomen. Deze hypothese heeft hen ertoe aangezet om het effect van azijnzuur op het menselijk gewicht te onderzoeken.

    Tijdens de follow-up studie van 12 weken werden obese vrijwilligers gevraagd om een drankje met of zonder azijn te drinken. De onderzoekers stelden vast dat mensen die dagelijks appelazijn dronken lagere triglyceriden, een lager lichaamsgewicht, een lagere BMI, minder tailleomtrek en minder buikvet hadden in vergelijking met niet-azijndrinkers.

    Verbetert de spijsvertering.

    Terwijl azijnzuur de "slechte" bacteriën kan doden die spijsverteringsproblemen veroorzaken, bevordert het tegelijkertijd de groei van "goede" bacteriën zoals Lactobacillus en Bifidobacteria, waardoor het een ideaal natuurlijk antibioticum is.

    Een digestief tonicum gemaakt van één theelepel rauwe honing, één theelepel appelazijn en een glas warm water net voor een zware maaltijd is al lang een natuurlijke remedie om maagklachten te weren en indigestie te voorkomen. Bovendien kan appelazijn mogelijk helpen bij de behandeling van colitis ulcerosa, een chronische aandoening die miljoenen mensen over de hele wereld treft.

    Niet alles wat glinstert is goud.

    Appelazijn lijkt misschien de remedie voor iedereen, maar weet dat het ook zijn nadelen heeft. Zorg er altijd voor de azijn te verdunnen, omdat azijnzuur het tandglazuur of de slokdarm kan beschadigen. Ook kan regelmatig gebruik van appelazijn de kaliumspiegel in het lichaam uitputten.

    Nog één ding, koop appelazijn als rauwe, troebele azijn met de “bezinking” die de heilzame stoffen bevat, inclusief probiotica.

    Oorspronkelijk artikel:”Apple cider vinger can help regulate blood sugar, body fat and more”, Wednesday, December 2 8, 2016 by: AmyGoodrich, Natural News.

    Bijlagen:
    http://care.diabetesjournals.org/content/27/1/281.full   
    http://care.diabetesjournals.org/content/30/11/2814.full   
    http://edition.cnn.com/2016/12/22/health/apple-cider-vinegar-benefits/index.html   
    http://pubs.acs.org/doi/abs/10.1021/jf900470c   
    https://www.acs.org/content/acs/en/pressroom/presspacs/2016/acs-presspac-february-10-2016/vinegar-could-potentially-help-treat-ulcerative-colitis.html   
    https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19661687   
    https://www.rd.com/health/wellness/apple-cider-vinegar-benefits/   

    18-12-2017, 19:18 geschreven door opabio

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:appelcider azijn, appel cider azijn voordelen, bloedglucose, bloedsuiker, diabetes, natuurlijke remedie, gewichtsverlies
    Archief per week
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 30/04-06/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 16/04-22/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 12/02-18/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 22/01-28/01 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 18/12-24/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 13/11-19/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 23/10-29/10 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 31/07-06/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 27/07-02/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 29/12-04/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!