NIEUW: Blog reclamevrij maken?
Gezondheid en milieu
Inhoud blog
  • Eieren supervoedsel
  • Pesiciden kankerverwekkend
  • Alzheimer niet vanzelfsprekend
  • Voeding tegen kanker
  • Moedermelk tegen kanker

    Zoeken in blog


    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     


    Vertalingen van en verwijzingen naar artikels over gezond leven en maatschappij meestal gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek. Wie volgens mij niet eerlijk is krijgt een FOEI!
    Geen enkele informatie op deze blog is bedoeld voor diagnose, behandeling, verlichting of genezing van een ziekte.
    22-11-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Huidkanker vermijden

    Verbeter de gezondheid van uw huid en voorkom huidkanker op natuurlijke wijze.

    skin

    (NaturalNews) Voor miljoenen mensen lijkt een perfecte huid een verre droom. Volgens The American Academy of Dermatology blijkt dat 40-50000000 Amerikanen last hebben van acne wat meer dan $ 2000000000 per jaar lost. Elk jaar worden in de Verenigde Staten 5 miljoen mensen behandeld voor huidkanker - voor een bedrag van meer dan $ 8000000000. Maar, hier volgt het belangrijkste, dit alles is te voorkomen.

    Verbeter uw gezondheid van de huid op natuurlijke wijze!

    De conventionele geneeskunde is totaal verkeerd bezig met huidkanker.
    Wat is de oorzaak van huidkanker? Volgens de Mayo Clinic wordt huidkanker veroorzaakt door "schade aan DNA in huidcellen als gevolg van ultraviolete (UV) straling door zonlicht en het licht in zonnebanken.  En niet alleen de Mayo Clinic, zowat elke conventioneel opgeleide arts meent dat zonlicht huidkanker veroorzaakt.
    We hebben nochtans epidemiologische studies dat mensen die dichter bij de evenaar wonen (met veel blootstelling aan zonlicht) een statistisch kleiner risico vertonen op het krijgen van huidkanker tegenover de mensen die leven op hogere breedtegraden.

    En hoewel de westerse geneeskunde de angst voor de zon propageert geven ze toe dat "andere factoren" kanker veroorzaken: een verzwakt immuunsysteem, medische straling en bepaalde giftige stoffen, zoals arsenicum. De behandeling van kanker met chirurgie, chemotherapie en bestraling zal nooit de diepere oorzaak van de ziekte, die kan worden gevonden in een slechte voeding en levensstijl, ontdekken.

    De American Cancer Society zingt op dezelfde toon door de mensen te waarschuwen dat blootstelling aan de zon, leeftijd, huidskleur, ras en andere 'oncontroleerbare' factoren het risico op het krijgen van kanker verhogen. Alhoewel bij dieper graven in hun educatief materiaal ontdekken we dat ze ook  ”onderdrukking van het immuunsysteem" als een oorzaak zien  van kanker. Het gedachtenloze patroon van angst zaaien, van desinformatie en onzin is overduidelijk.

    Ons immuunsysteem wordt aangevallen vanuit alle hoeken, vooral door giftige landbouw- en voedselproductie praktijken; een overvloed aan zware metalen in onze voedselvoorziening; giftige stoffen in huishoudelijke schoonmaakmiddelen; onveilige meubelen en bouwmaterialen...; de lijst gaat maar door. Huidkanker, jeuk, huiduitslag en acne demonstreren hoe het lichaam probeert overtollige oliën en giften af te voeren.

    Om het nog erger te maken hebben we zwakke (door bedrijven gecontroleerde) politici die de verkoop van de kankerverwekkende stoffen in vaccins, in ongezonde dranken en zo veel andere items legaliseren - te veel om op te noemen.

    De huid is van vitaal belang voor een optimale gezondheid. Als het grootste orgaan van het lichaam, houdt onze huid ons gehydrateerd; helpt om infecties te voorkomen en waarschuwt ons voor mogelijke schade door warmte, koude en pijn. 

    Drie natuurlijke manieren om een perfecte huid te creëren.

    1. Vermijd chemicaliën.
    Voor de hand liggend, maar het kan niet genoeg benadrukt worden, vooraleer lotions, drankjes of voedingssupplementen te gebruiken moet men de consumptie van giftige stoffen gevonden in conventioneel geproduceerde voedingsmiddelen en producten voor persoonlijke verzorging elimineren. Met andere woorden, besteed als bewust consument uw geld wijselijk aan veilige natuurlijke producten.

    2. Houd je lichaam goed gehydrateerd.
    Vaak over het hoofd gezien; het gaat niet alleen over het drinken van schoon, zuiver water. Zorg ervoor dat je dagelijks veel waterrijke groenten en fruit eet om de huid goed gevoed te houden. Vermijd zwaar bewerkte voedingsmiddelen (geladen met natrium) die de huid uitdrogen en het verouderingsproces versnellen.

    3. Eet veel antioxidanten.
    Van antioxidanten, zoals vitamine C, is aangetoond dat ze rimpels en vroegtijdige veroudering verhinderen via vrije radicalen. Eet dagelijks biologische bosbessen, goji bessen, pompoenpitten, walnoten, boerenkool, kool en andere kruisbloemige groenten.

    Eén op vijf Amerikanen zal huidkanker ontwikkelen. Conventioneel beschuldigen artsen en de volksgezondheidsambtenaren ultraviolette (UV) straling voor het probleem - niet één keer vermelden ze het belang van een gezonde voeding en levensstijl.

    Oorspronkelijk artikel:"Improve your skin health and avoid skin cancer naturally", Friday, November 21, 2014 by: Jonathan Landsman, Natural News.

    22-11-2014, 00:00 geschreven door opabio

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:huidkanker, kanker
    17-11-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.'Virgin' kokosolie.

    Waarom deze hype rond kokosolie?


    Altijd scheef bekeken door diëtisten vanwege het hoog gehalte aan verzadigd vet, prijkt kokosolie of -vet in de schappen van alle biologische winkels en doet zelfs zijn intrede in supermarkten.

    De kokosolieverkoop schiet als een pijl uit een boog omhoog. Men vindt nu de olie in verschillende voedingssprodukten en sommige beweren dat kokosolie alle deugden van de wereld bezit, voor gewichtsverlies zorgt en de ziekte van Alzheimer vertraagt.

    Echter waarschuwen gezondheidsambtenaren de mensen op hun hoede te zijn voor kokosolie en andere tropische oliën met gelijkaardige samenstelling.

    Wat moeten we hierover denken?

    Nutritionele samenstelling van kokosolie.

    Kokosolie bevat geen eiwitten, geen koolhydraten, geen mineralen en bijna geen vitaminen. Het is puur vet met wat vitamine E.

    Een eetlepel kokosolie (13,6 gram) bevat 117 calorieën (een vrouw heeft ongeveer 1800 calorieën per dag nodig).

    Kokosvet bestaat bijna geheel uit verzadigde vetzuren. In tegenstelling tot dierlijke vetten, ook rijk aan verzadigde vetzuren, bevat het echter een ongebruikelijke hoeveelheid middellange keten vetzuren of middellange keten triglyceriden (MCT).

    Als je MCT eet gaat het rechtstreeks naar de lever en wordt daar gemetaboliseerd om energie te produceren of omgezet in ketonen, wat een therapeutisch effect heeft op de hersenen (epilepsie en de ziekte van Alzheimer).

    Je lichaam heeft het moeilijk om TCM op te slaan (dijen, billen, buik, armen, borst).

    U kunt zelfs gewicht verliezen door het vervangen van boter of andere verzadigde vetten door kokosolie. Een studie wees uit dat 15 tot 30 gram MCT per dag een verhoging van het energieverbruik met 5% teweeg brengt, dat is 120 calorieën per dag.

    Tot slot hebben nieuwe studies op zeer grote schaal aangetoond dat er geen verband is tussen de inname van verzadigd vet en het risico op een hartaanval of een beroerte.

    Kokosnootetende volkeren zijn gezond.

    De kokosnoot wordt beschouwd als een eenvoudig exotisch huisproduct, maar vergeet niet dat het de basisvoeding is van veel mensen in de tropen.

    Toch vinden wij dat alhoewel zij hun traditionele manier van leven behouden, deze mensen in zeer goede gezondheid zijn.

    Het beste voorbeeld zijn de Tokelauans die in de Stille Zuidzee  leven. Hun calorie-inname is 56% vet waarvan 90% kokosolie, waardoor het de grootste eters van vet zijn in de wereld.

    Toch zijn hun bloedlipide niveaus matig en zijn hart- en vaatziekten er zeldzaam.

    Andere onderzoekers hebben hetzelfde fenomeen (afwezigheid van infarct en beroerte) vastgesteld bij de Kitavien (Melanesië) die eveneens veel kokosnootproducten consumeren.

    Kies voor 'virgin' kokosolie.

    Maar let op; hetgeen hierboven is gezegd geldt alleen voor de echte virgin kokosolie. Deze wordt gewonnen uit koude verse rijpe kokosnoten, zonder warmte of chemicaliën.

    Ze wordt beschouwd als ongeraffineerd. Je kunt ze erkennen door de zoete kokosnoot geur, in tegenstelling tot de gehydrogeneerde of gebleekte en gedeodoriseerde olie die veel goedkoper is maar ook minder gezond.

    Mogelijke deugden van virgin kokosolie voor de gezondheid.

    Een dieet rijk aan MCT (65% van virgin kokosolie) verhoogt de glucosetolerantie en verbetert de insulinegevoeligheid bij studies op ratten.

    Een studie uit 2009 toonde aan dat vervanging van sojaolie door een gelijke hoeveelheid kokosolie resulteerde in een lichte afname in gewicht bij vrouwen met abdominale obesitas.

    Onlangs is bij een studie op muizencellen in het laboratorium, gepubliceerd in het Journal of Alzheimer, gevonden dat behandeling met kokosolie de neuronen van de cerebrale cortex beschermt.

    Een studie uit 2006 toonde aan dat het gebruik van middellange ketens triglyceriden tot directe verbeteringen leidde van de hersenfunctie bij patiënten met matige vormen van de ziekte van Alzheimer.

    Kokosolie bestaat uit 50% laurinezuur, die pathogenen (ziektebronnen) zoals bacteriën, virussen en gisten, zoals Staphylococcus aureus en Candida albicans kunnen doden .

    Virgin kokosolie heeft het voordeel van geen giftige stoffen te vormen bij verwarming. Daarom is het een voorkeursolie in de keuken vooral bij bakken, braden en frituren.

    Bovendien is ze als olie in vaste toestand bij kamertemperatuur een uitstekend alternatief voor boter en palmolie in deeg: het zal een rijke en smeltende textuur bezorgen aan uw gebak.

    Kokosolie is uitstekend voor de huid, het haar en zelfs voor de tanden dankzij de antibacteriële werking. Ze beperkt de schade veroorzaakt door de zon; blokkeert ongeveer 20% ultraviolet stralingen waardoor het een soort natuurlijke zonnebrandcrème is bij matige blootstelling.

    Sommige studies geven aan dat je kunt afvallen door het toevoegen van 'virgin' kokosnootvet aan uw dieet.

    Oorspronkelijk artikel:"Pourquoi cette folie de l'huile de noix de coco?", Jean-Marc Dupuis, Santé Nature Innovation.

    Bijlagen:
    http://ajcn.nutrition.org/content/34/8/1552.short   
    http://ajcn.nutrition.org/content/early/2010/01/13/ajcn.2009.27725.abstract   
    http://www.meltorganic.com/wp-content/uploads/2011/06/Medium-chain-fatty-acids-Functional-lipids-for-the-prevention-and-treatment-of-the-metabolic-syndrome.pdf   
    http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC444260/   
    http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12715094   
    http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15123336   
    http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15724344   
    http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19437058   
    http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8450295   
    http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8654328   

    17-11-2014, 22:09 geschreven door opabio

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:kokosolie, gezonde oliŽn, gezonde vetten
    Archief per week
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 30/04-06/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 16/04-22/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 12/02-18/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 22/01-28/01 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 18/12-24/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 13/11-19/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 23/10-29/10 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 31/07-06/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 27/07-02/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 29/12-04/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!