NIEUW: Blog reclamevrij maken?
Gezondheid en milieu
Inhoud blog
  • Gevaarlijk blauw licht.
  • Biologisch loont.
  • Kurkuma atomair
  • Magnesium belangrijk
  • Vaccinatie vs autisme

    Zoeken in blog


    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     


    Vertalingen van en verwijzingen naar artikels over gezond leven en maatschappij meestal gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek. Wie volgens mij niet eerlijk is krijgt een FOEI!
    Geen enkele informatie op deze blog is bedoeld voor diagnose, behandeling, verlichting of genezing van een ziekte.
    27-07-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Synthetische vitaminen gevaarlijk voor kinderen.

    Studie toont aan dat synthetische vitaminen in 'verrijkte' ontbijtgranen nadelige gevolgen kunnen hebben voor kinderen.


    (NaturalNews) Een nieuw rapport van de Environmental Working Group (EWG ) wijst erop dat ontbijtgranen die "verrijkt" zijn met synthetische imitaties van vitaminen zoals zink, niacine en vitamine A schadelijk kunnen zijn voor kinderen. Onderzoekers van een consumenten organisatie besluiten na onderzoek dat veel granen, ontbijtrepen en andere ontbijtproducten voor kinderen teveel aan synthetische vitamines bevatten die op lange termijn vitale organen en het immuunsysteem kunnen aantasten.

    Het onderzoeksrapport heeft specifiek de drie genoemde synthetische additieven onder de loep genomen die toegevoegd worden aan ontbijtgranen. Het team onderzocht de voedinglabels van 1556 ontbijtgranen en 1025 hapjes en energierepen naar hun inhoud aan vitamine A, zink en niacine en vergeleek de niveaus met de aanbevolen dagelijkse waarden.

    Wat ze ontdekten was dat 114 merken ontbijtgranen werden verrijkt met niveaus van ofwel vitamine A, zink of niacine - of alle drie - die de aanbevolen dagelijkse hoeveelheden voor volwassenen overschreden met 30 procent. Op dezelfde manier werden 27 snacks en energierepen geanalyseerd op dezelfde voedingsstoffen en men vond niveaus die 50 procent hoger lagen dan de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid.

    Geïsoleerde, synthetische vitaminen kunnen een goede opname van voedingsstoffen verstoren.
    De reden van het probleem is dat elk van deze belangrijke voedingsstoffen, wanneer gebruikt in synthetische vorm, potentiële gezondheidsrisico's geven. Te veel synthetische vitamine A, bijvoorbeeld, kan mogelijk leiden tot beschadiging van de lever, skeletafwijkingen, schilferende huid, en/of haaruitval. Een teveel aan synthetisch zink blokkeert de absorptie van biobeschikbaar koper, noodzakelijk voor een goede immuunfunctie.

    Dezelfde voedingsstoffen uit de natuur zijn volledig onschadelijk. Maar wanneer zij zijn vervaardigd in een laboratorium en geïnjecteerd in verwerkte voedingsmiddelen die zijn ontdaan van hun natuurlijke nutriënten - commerciële ontbijtgranen zijn een perfect voorbeeld - kunnen de effecten  verschillend zijn.

    "Voedselproducenten verrijken vaak voedingsmiddelen met grote hoeveelheden vitaminen en mineralen om hun producten voedzamer te doen lijken zodat ze beter verkopen", aldus het EWG rapport. "Verrijkte ontbijtgranen zijn de nummer één bron van overmatige inname omdat de drie voedingsstoffen worden toegevoegd in hoeveelheden berekend voor volwassenen en niet voor kinderen.”

    Natuurlijke vitaminen zijn veilig zelfs bij hoge consumptie.
    Hoewel het EWG rapport geen duidelijk onderscheid maakt tussen natuurlijke vitaminen en de chemische namaak, vaak toegevoegd aan verwerkt voedsel, blijkt uit de evaluatie duidelijk dat synthetische vitaminen het probleem zijn omdat ze de noodzakelijke co-factoren die nodig zijn voor een goede stofwisseling, missen. Synthetische vitaminen hebben de neiging om het lichaam te belasten in plaats van te voeden.

    "Overmatige blootstelling aan verrijkte voedingsmiddelen is het resultaat van gewetenloze marketing, gebrekkige voedingswaarde-etikettering en verouderd beleid," voegt het EWG rapport er aan toe. „Het huidige voedingswaarde-etikettering systeem zet de gezondheid van kinderen op het spel en is dringend aan hervorming toe.

    Nogmaals, het is belangrijk op te merken dat deze bevindingen betrekking hebben op synthetische vitaminen en niet op de volwaardige levensmiddelen die van nature rijk zijn aan vitaminen. De bevindingen hebben ook geen betrekking op volwaardig voedsel op basis van natuurlijke vitaminesupplementen in plaats van synthetische chemicaliën.

    Bijlagen:
    http://science.naturalnews.com/Vitamins.html   
    http://science.naturalnews.com/Vitamins.html   
    http://static.ewg.org/reports/2014/children_at_risk/pdf/too_much_of_a_good_thing.pdf   
    http://www.ewg.org/research/how-much-is-too-much   
    http://www.usatoday.com/story/news/nation/2014/06/24/cereals-fortified-childrens-health/11103783/   

    27-07-2014, 18:34 geschreven door opabio

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    Tags:verrijkte voeding, syntetische vitaminas, ontbijtgranen
    26-07-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Amandelen

    Amandelen verbeteren de  cardiovasculaire gezondheid.

    (NaturalNews) Volgens een studie uitgevoerd door onderzoekers van de Aston University en gepubliceerd in het tijdschrift Free Radical Research verbetert het eten van amandelen de gezondheid van bloedvaten en vermindert het risico op hart- en vaatziekten.

    "Onze studie bevestigt dat amandelen een supervoedsel zijn", aldus hoofdonderzoeker Helen Griffiths. "Eerdere studies hebben aangetoond dat ze het hart gezond houden, maar ons onderzoek toont ook aan dat het nooit te laat is om ze te introduceren in uw dieet - het toevoegen van een handvol (ongeveer 50g) elke dag over een korte periode kan al helpen. Je zou uw dagelijkse snack kunnen vervangen door amandelen of ze toevoegen aan je gewone maaltijden zoals muësli om uw risico op hartproblemen te verminderen. "

    Amandelen boosten antioxidant niveaus.
    Het experiment werd uitgevoerd op gezonde mannen van middelbare leeftijd, maar ook op jonge mannen met een verhoogd risico op hart- en vaatziekten als gevolg van hoge bloeddruk, overgewicht of andere risicofactoren. Een groep moest zijn normaal dieet voortzetten en de andere moest zijn dagelijks dieet aanvullen met 50 gram amandelen.

    Na een maand hadden de mannen van de amandelgroep een beduidend hoger niveau aan antioxidanten in hun bloed, met name de vitamine E alfa-tocoferol. Ze hadden ook hun doorbloeding en bloeddruk verbeterd. Al deze veranderingen worden geassocieerd met een verminderd risico op hart- en vaatziekten.

    De amandelconsumptie verbeterde de doorbloeding en leidde tot een daling van de diastolische bloeddruk bij alle mannen, en ook een verlaging van de systolische bloeddruk bij de gezonde mannen.

    Diastolische bloeddruk is de druk ervaren door de slagaders tussen de hartslagen, terwijl de systolische de druk is die wij ervaren terwijl het hart samentrekt.

    Er werden geen veranderingen gezien in andere cardiovasculaire markers, waaronder nitriet niveaus, het cholesterolgehalte (HDL en LDL), lipide niveaus en eiwit oxidatie. Echter, mensen die amandelen aten ervoeren een significante verhoging van hun plasma alpha-tocopherol/cholesterol verhoudingen door de toename in de concentratie aan antioxidanten.

    Noten zijn de sleutel van het mediterrane dieet.
    De onderzoekers geloven dat de voordelen voor de gezondheid komen uit het algemeen nutriëntenprofiel van amandelen dat rijk is aan vitamine E, ​​gezonde vetten, vezels, flavonoïden en calcium. Bijvoorbeeld van het vitamine E antioxidant is bekend te beschermen tegen de ontwikkeling van de arteriële plaques die hartaanvallen kunnen veroorzaken terwijl van vezels bekend is dat zij de cholesterol en bloedsuikerspiegel regelen.

    Voorafgaande studies hebben gesuggereerd dat het eten van amandelen voordelig is voor de gezondheid zoals het verbeteren van de gezondheid van de botten, het beheer van de bloedsuikerspiegel, helpen om gewicht te beheersen, het voorkomen van haaruitval en het verlagen van de bloeddruk en cholesterol. Amandelen kunnen zelfs het risico op kanker en andere chronische ziekten verminderen, geboorteafwijkingen voorkomen, de cognitie verbeteren (inclusief concentratie en geheugen) en verlichting brengen bij zwangerschapsgerelateerde obstipatie.

    Veel van de voedingsstoffen in amandelen zijn terug te vinden in noten in het algemeen en worden verondersteld verantwoordelijk te zijn voor de voordelen voor de gezondheid van het mediterrane dieet.

    Het mediterrane dieet is een dieet met een hoge consumptie aan noten, zaden, peulvruchten, volle granen en olijfolie, matige consumptie van vis en gevogelte, lage tot matige consumptie van rode wijn en met yoghurt en kaas als belangrijkste zuivel. Talrijke studies koppelen dit dieet aan een verbeterde cardiovasculaire toestand en lager risco op hartaanval of beroerte. Een studie gepubliceerd in het tijdschrift van de American Medical Association in januari 2014 vond voor het eerst dat het dieet ook het risico verminderde van perifeer vaatlijden.

    Bewijs suggereert ook dat het mediterrane dieet depressies kan helpen verlichten, diabetes beheersen of voorkomen en andere chronische aandoeningen zoals dementie kan voorkomen.

    Bijlagen:
    http://science.naturalnews.com/almonds.html   
    http://www.aston.ac.uk/about/news/releases/2014/june/research-show-almonds-reduce-risk-of-heart-disease/   
    http://www.foodnavigator.com/Science-Nutrition/Almonds-heart-disease-risk   
    http://www.ibtimes.co.in/almonds-aid-keeping-heart-healthy-10-other-benefits-603079   
    http://www.sciencedaily.com/releases/2014/06/140630094527.htm   

    26-07-2014, 22:43 geschreven door opabio

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:amandelen, cardiovasculaire gezondheid, vitamine E
    Archief per week
  • 19/11-25/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 30/04-06/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 16/04-22/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 12/02-18/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 22/01-28/01 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 18/12-24/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 13/11-19/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 23/10-29/10 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 31/07-06/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 27/07-02/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 29/12-04/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!