NIEUW: Blog reclamevrij maken?
Gezondheid en milieu
Inhoud blog
  • Eieren supervoedsel
  • Pesiciden kankerverwekkend
  • Alzheimer niet vanzelfsprekend
  • Voeding tegen kanker
  • Moedermelk tegen kanker

    Zoeken in blog


    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     


    Vertalingen van en verwijzingen naar artikels over gezond leven en maatschappij meestal gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek. Wie volgens mij niet eerlijk is krijgt een FOEI!
    Geen enkele informatie op deze blog is bedoeld voor diagnose, behandeling, verlichting of genezing van een ziekte.
    06-04-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vitamine D2

    Vitamine D2 ledigt onze reserves aan vitamine D3.

    Als men vitamine D2 neemt vermindert de vitamine D-spiegel in het bloed, zodat je het tegenovergestelde resultaat krijgt van het gewenste effect.

    Dit verrassend feit werd ontdekt door Noorse onderzoekers. Zij vonden dat patiënten aan wie 2000 IU vitamine D2 per dag werd gegeven, hun vitamine D (vitamine D3) niveau met meer dan 50% deed dalen binnen de acht weken. Degenen die 2000 IU vitamine D3 per dag kregen zagen hun vitamine D niveau verdubbelen binnen dezelfde periode.

    Vitamine D2 komt in het bloed en verdwijnt.

    Vitamine D2, ook wel ergocalciferol genoemd, is structureel analoog aan vitamine D3. Het verschil is dat het alleen aanwezig is in planten, schimmels en vooral in gisten.

    Studies over vitamine D2 toonden unaniem aan dat vitamine D2 in het bloed komt maar de vitamine D-spiegel in het bloed slechts lichtjes doet stijgen, de helft van wat dezelfde hoeveelheid vitamine D3 doet.

    Dit betekent dat een groot deel van de vitamine D2 verdwijnt. Dus het is tijd en geld verspild.

    Vitamine D1 bestaat niet.

    Er zijn verschillende vormen van vitamine D: D2, D3, D4, D5, D6, D7.

    Vitamine D1daarentegen bestaat niet. Oorspronkelijk was het bedoeld als een stof die overeen kwam met een mengsel van vitamine D2 en een verbinding die geen biologische activiteit heeft gekend nl. lumisterol.

    Andere vormen van vitamine D komen overeen met derivaten van sterolen in dierlijk metabolisme. Sterolen zijn een soort vet.

    Maar de actieve vorm van vitamine D is vitamine D3 met zijn fysiologische voordelen tegen kanker, autoimmuunziekten en  inflammatoire darmziekte. Vitamine D3 beschermt ook tegen het risico van fracturen.

    Vermijd Uvedose!

    Veel artsen schrijven nog steeds één of twee ampules Uvedose voor in de winter. Deze bevatten 100 000 IE vitamine D3, maar het effect is brutaal. Het vitamine D-niveau stijgt en valt dan fors naar beneden na 3 weken. Een Amerikaanse studie wees uit dat het percentage na 28 dagen zelfs nog lager lag dan het initieel niveau.

    Kleine dagelijkse doseringen genieten de  voorkeur. Neem 1500 tot 4000 IU per dag vitamine D3 en je bekomt het effect van een matig direct zonlicht.

    Bovendien bevat Uvedose twijfelachtige componenten zoals buthylhydroxytoluène (E321), een mogelijk carcinogeen conserveermiddel en saccharine, een zoetstof die sinds 1977 verboden is in Canada.

    Gevaarlijk of niet, deze stoffen verdienen geen plaats in een voedingssupplement van vitamine D.

    Geen risico op overdosering.

    4000 IE per dag is 20 keer de aanbevolen dagelijkse dosis vitamine D.

    Toch loop je absoluut geen risico op overdosis, zelfs als u veel in de zon zit (stralen van de zon op de huid veroorzaken natuurlijke aanmaak van vitamine D).

    Inderdaad, ons lichaam heeft een zeer effectief regulerend mechanisme. Het stopt de productie van vitamine D wanneer het genoeg heeft gehad.

    Bijwerkingen geassocieerd met overmatige vitamine D manifesteren zich pas na het nemen van 40.000 IE, tien keer meer per dag gedurende vele maanden.

    Echter, het risico van een tekort vitamine D is is reëel als je geen voedingssupplementen neemt.

    Een beetje meer vitamine D geeft veel minder risico op ziekte. Elke kleine toename van vitamine D in de bloedspiegel helpt om het risico op de meest verschillende ziekten sterk verminderen.

    Bij een tekort (minder dan 10 ng/ml), dat optreedt bij mensen die weinig buiten komen of zich geheel bedekken heeft de aanvoer van vitamine D de hieronder geïlustreerde gevolgen:

    . met een gehalte van 30 ng/ml wordt het risico van astma verminderd met 63%;

    . met een gehalte van 32 ng/ml wordt het risico van myocardiaal infarct verminderd met 50%;

    . met een gehalte van 35 ng/ml wordt het risico op hoge bloeddruk verlaagd met 78% en dat van seizoensgriep verminderd met 83%;

    . met een niveau van 40 ng/ml wordt het risico op vermoeidheidsbreuken verminderd met 50%;

    . met een niveau van 45 ng/ml vermindert het risico op osteoporose en fracturen met 50%;

    . met een gehalte van 50 ng/ml vermindert het risico op type 1 diabetes met 71%;

    . met een gehalte van 65 ng/ml vermindert het risico op borstkanker met 83%;

    . met een niveau van 70 ng/ml wordt het risico op darmkanker met 80% verminderd;

    . met een iets hoger gehalte tot 70 ng/ml vermindert het risico op MS risico met 80%;

    . met een niveau van 75 ng/ml was er een afname van 50% van het risico op leukemie, 65% van het risico op alvleesklierkanker, 66% van het risico op blaaskanker, 67% van het risico op kanker van het endometrium en 75% op het risico van borstkanker !!

    Raadgeving.

    De gruwelijke vormen van kanker met onnoemelijk veel leed voor de nabestaanden verpesten onze gezondheidszorg en hangen als een zwaard van Damocles boven ons hoofd.

    Wij kunnen het risico met 50, 60, 80 tot zelfs 83% verminderen met enkele druppels vitamine D per dag !!!

    Vitamine D is goedkoop! Je hoeft niet eens een tablet of pil te slikken. Vijf druppels op de tong volstaan. Als bonus krijg je een verlaging in risico op alle hierboven genoemde ziekten. En toch is er slechts een klein deel van de bevolking dat er zich om bekommert.

    Voedsel verrijkt met vitamine D.

    De industriële agribusiness verkoopt granen, melk en een scala van andere producten "verrijkt met vitamine D". De mensen zijn ervan overtuigd dat ze hun behoeften hiermee kunnen dekken. Niets is minder waar.

    De wet verbiedt aanzienlijke doses vitamine D in het dieet. In Europa mogen de fabrikanten niet meer dan 200 IE vitamine D3 toevoegen aan een portie van een bepaald voedingsmiddel.

    Als je dit vergelijkt met onze dagelijkse behoeften begrijp je dat dit een druppel op een hete plaat is zonder invloed op ons vitamine D niveau.

    Ik raad mijn omgeving aan om vitamine D3 te nemen samen met vitamine K2 in de vorm MK7.

    Het is minder courant maar efficiënter en ook iets duurder dan de conventionele vitamine D3 in olieachtige vorm. Vraag ernaar.

    Oorspronkelijk artikel: "La vitamine D2 vide nos réserves de vitamine D3", Jean-Marc Dupuis, La Lettre Santé Nature Innovation", Avril 5, 2015.

    Bijlagen:
    http://www.bioportfolio.com/resources/pmarticle/575087/Bioavailability-of-Vitamin-D2-and-D3-in-Healthy-Volunteers-a-randomised-placebo.html   

    06-04-2015, 17:43 geschreven door opabio

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:Vitamine D2
    Archief per week
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 30/04-06/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 16/04-22/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 12/02-18/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 22/01-28/01 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 18/12-24/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 13/11-19/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 23/10-29/10 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 31/07-06/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 27/07-02/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 29/12-04/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!