NIEUW: Blog reclamevrij maken?
Gezondheid en milieu
Inhoud blog
  • Eieren gezond?
  • Zonlicht noodzakelijk
  • CBD bij huidproblemen
  • Gezonde huid
  • Cacao gezond

    Zoeken in blog


    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     


    Vertalingen van en verwijzingen naar artikels over gezond leven en maatschappij meestal gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek. Wie volgens mij niet eerlijk is krijgt een FOEI!
    Geen enkele informatie op deze blog is bedoeld voor diagnose, behandeling, verlichting of genezing van een ziekte.
    06-04-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gastritis genezen met aardbeien

    Aardbeien kunnen gastritis helpen genezen.

    ( NaturalNews ) Gastritis , een aandoening waarbij de maagwand ontstoken wordt veroorzaakt door een aantal factoren zoals teveel alcoholgebruik, virale en bacteriële infecties, aspirine of ibuprofen, een auto-immuunziekte en zelfs stress. Dat is het slechte nieuws .

    Het goede nieuws? Europese onderzoekers hebben de kracht van aardbeien bij de bestrijden van gastritis ontdekt.

    Hoe aardbeien helpen genezen gastritis.

    "De positieve effecten van aardbeien zijn niet alleen gekoppeld aan de antioxidant capaciteiten en een hoog gehalte aan fenolische verbindingen (anthocyanen), maar ook aan het feit dat ze de antioxidante verdedigingsmechanismen en enzymen van het lichaam stimuleren", verklaart één van de onderzoekers, Sara Tulipani. Hun studies toonden aan dat het eten van aardbeien een vermindering van maagzweren tot gevolg heeft. De rijpe vruchten bevatten stoffen die het begin van een ontsteking op cellulair niveau helpen voorkomen.

    Deze bevinding leidde tot de conclusie dat aardbeien één van de belangrijkste vruchten zijn om ontstekingen te bestrijden en heeft ook de weg vrijgemaakt voor om dieper onderzoek uit te voeren op andere maagontstekingsziekten en aanverwante behandelingen te ontwikkelen.

    De Mayo Clinic adviseert mensen met gastritis een dieet dat bestaat uit vruchten met laag zuurgehalte en te pikant en vet voedsel te vermijden. Aardbeien zijn zo'n lage zuur vruchten, net als peren, frambozen en appelen.

    Het is ook aangeraden om te proberen stress te minimaliseren, alchohol te verminderen en met een arts te overleggen om te stoppen met pijnstillers omdat ze de maagwand verder kunnen irriteren. Activiteiten zoals yoga of meditatie kunnen helpen met ontspannend genieten van gezondere dranken zoals water.

    Andere voordelen van aardbeien.


    Aardbeien zijn goed voor het verminderen van ontstekingen van niet alleen de maag maar ook van gewrichten bijvoorbeeld. De Harvard School of Public Health heeft een studie uitgevoerd waaruit bleek dat vrouwen die wekelijks 16 of meer aardbeien aten minder kans hadden om creactief proteïne (CRP) in het lichaam te hebben, een veelbetekenende marker van ontsteking.

    Er is verder ook aangetoond dat aardbeien de gezondheid van de ogen verbeteren, de groei van kankercellen onderdrukken en de bloeddruk regelen. Het is echter wel aan te raden te kiezen voor biologisch gekweekte aardbeien omdat deze kwetsbare vruchten in de gewone teelt duchtig bespoten worden tegen allerlei ziektes.

    Oorspronkelijk artikel: "Strawberries can help cure gastritis", Friday, March 28, 2014 by: Raw Michelle.

    Bijlagen:
    http://science.naturalnews.com/strawberries.html   
    http://www.besthealthmag.ca/eat-well/healthy-eating/10-health-benefits-of-strawberries?slide=7   
    http://www.mayoclinic.org/diseases-conditions/gastritis/basics/lifestyle-home-remedies/con-20021032   
    http://www.sciencedaily.com/releases/2011/10/111025091541.htm   

    06-04-2014, 22:18 geschreven door opabio

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:aardbeien, gastritis, antioxidanten
    03-04-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Diabetes genezen

    Diabetes genezen: een natuurlijke benadering.


    ( NaturalNews ) Diabetes is een ziekte waarbij het lichaam ofwel niet genoeg insuline produceert of niet in staat is de insuline die wordt geproduceerd te verwerken. Dit veroorzaakt een verhoogd niveau van glucose in het lichaam met verder onder druk zetten van bepaalde organen.  De typische behandeling voor diabetes betreft het voorschrijven van verschillende medicijnen voorschrijven om de ziekte te bestrijden. Het doel van deze geneesmiddelen is vaak tweeledig: insuline toevoegen aan het lichaam om glucose beter te beheren en problemen die resulteren in spanning van sommige organen tegenwerken.


    Andere middelen voor het omgaan met diabetes.

    Deze medicijnen zijn niet zonder bijwerkingen. In sommige gevallen zijn deze bijwerkingen ernstig genoeg om de kwaliteit van leven van de persoon te beïnvloeden waarvoor dan vaak meer medicatie wordt voorgeschreven. Er is een andere, meer natuurlijke, manier om diabetes aan te pakken.  Sommige mensen gebruiken deze meer natuurlijke manier voor het controleren van hun diabetes in combinatie met de door hun arts voorgeschreven medicijnen, anderen, vooral die met prediabetes gebruiken ze alleen .

    Eenvoudige aanpassingen thuis.


    Sommige van de gemakkelijkste manieren om op natuurlijke wijze diabetes te beheersen zijn deze die thuis kunnen toegepast worden. Veranderingen in levensstijl, zoals meer beweging en het eten van meer gezonde voeding staan bovenaan de lijst.  Overgewicht en een dieet dat rijk is aan verzadigde vetten zijn beide risicofactoren voor diabetes; het veranderen van deze factoren kan  belangrijk zijn en positieve effect hebben.


    Klein beginnen is de beste manier om deze veranderingen door te voeren en ervoor te zorgen dat ze een levenslange gewoonte worden.  Een wandeling elke dag en het eten van meer verse groenten en fruit zijn een goede manier om te beginnen. Het nemen van een stuk vers fruit in plaats van een zoete snack en stappen in plaats van de lift te nemen zijn slechts enkele van de manieren waarop mensen elke dag iets kuunen doen voor hun gezondheid.


    Een stap verder.


    Veranderingen in levensstijl zijn een geweldige manier om te beginnen maar degenen die geïnteresseerd zijn in het nemen van meer acties moeten denken aan supplementen.
     

    Chroom

    Dit element is nodig door het lichaam om een factor aan te maken die het mogelijk maakt om glucose te tolereren. Studies hebben aangetoond dat extra chroom kan helpen bij het verbeteren van het vermogen van het lichaam om deze glucose tolerante factor aan te maken.
     

    Magnesium

    Hoewel onderzoekers niet precies de connectie tussen deze essentiële voedingsstof en diabetes begrijpen, is aangetoond dat een tekort aan magnesium kan leiden tot minder controle over de bloedsuikerspiegel bij mensen met type II diabetes.


    Voor die mensen die onder behandeling zijn bij een arts is het best eerst met hem te overleggen voordat zij beginnen met een aanvulling op hun dieet in een poging om hun diabetes te reguleren.

    Bijlagen:
    http://science.naturalnews.com/diabetes.html   
    http://www.diabetes.org/diabetes-basics/   
    http://www.healthkart.com/resources/6-natural-ways-treat-diabetes/   
    http://www.mindbodygreen.com/0-8178/why-a-natural-approach-to-treating-type-2-diabetes-beats-medicine.html   

    03-04-2014, 22:31 geschreven door opabio

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:diabetes, insuline resistentie
    Archief per week
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 30/04-06/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 16/04-22/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 12/02-18/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 22/01-28/01 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 18/12-24/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 13/11-19/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 23/10-29/10 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 31/07-06/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 27/07-02/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 29/12-04/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!