NIEUW: Blog reclamevrij maken?
Gezondheid en milieu
Inhoud blog
  • Veilig zonnen
  • Eieren gezond?
  • Zonlicht noodzakelijk
  • CBD bij huidproblemen
  • Gezonde huid

    Zoeken in blog


    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     


    Vertalingen van en verwijzingen naar artikels over gezond leven en maatschappij meestal gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek. Wie volgens mij niet eerlijk is krijgt een FOEI!
    Geen enkele informatie op deze blog is bedoeld voor diagnose, behandeling, verlichting of genezing van een ziekte.
    22-12-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Chriopractie bij hart- en vaatziekten

    Aangetoond dat hart-en vaatziekten te keren zijn met chiropractie.

    (NaturalNews) Uit een recente studie gerapporteerd in de 'Annal of Vertebral Subluxation Research' blijkt dat chiropractische aanpassingen hart- en vaatziekten kunnen helpen omkeren en voorkomen.

    Gezondheid van het hart veranderd door chiropractie.

    Volgens de studie ervaarde een 54 jarige man normalisering van zijn lipidepaneel na zes maanden van chiropractische toepassingen. Fascinerend, geen andere interventies zoals dieet of lichaamsbeweging werden geïmplementeerd binnen deze periode.

    De patiënt kwam voor het eerst in het kantoor van de chiropractor met als voornaamste klacht een hoog cholesterol en nam meer dan 10 medicijnen om zijn toestand te beheersen. Met een voorgeschiedenis van een hartaanval en angioplastiek werd hij beschouwd als "hoog risico patiënt. "Een maand voorafgaand aan de start van chiropractische zorg vertoonde hij abnormale niveaus van cholesterol, LDL, HDL en triglyceriden. Volgens een interview met de patiënt op YouTube vernam hij dat chiropractie kon helpen de cholesterol te verlagen. Hij wilde af van de voorgeschreven medicijnen.

    Deskundigen spreken zich uit.

    Volgens Dr Nate Blume, de behandelende chiropractor:"Onderzoek heeft onthuld dat kleine storingen aan de ruggegraat een factor kunnen zijn in een aantal aandoeningen. Deze spinale verstoringen leiden tot zenuw interferentie en kan leiden tot een scala van aandoeningen omdat het homeostatisch mechanisme van het lichaam het liet afweten."

    "Het heeft veel zin als je erover nadenkt," verklaarde Dr Matthew McCoy, een chiropractor, volksgezondheidsonderzoeker en redacteur van het tijdschrift dat de studie publiceerde. "Als je schade toebrengt aan de de neurologische structuren in de wervelkolom kan dit verstrekkende gevolgen voor het functioneren van het lichaam. Via onderzoeksrapporten zoals dit hier vinden wij dat het corrigeren van de afwijkingen of abnormale bewegingen in verband met deze problemen van de wervelkolom de zenuwinterferenties vermindert en mensen verbetering ervaren. In deze studie was het een man met risicofactoren voor hart- en vaatziekten."

    Subluxatie van de wervelkolom.

    "Het vinden van de oorzaak van de hart- en vaatziekten en het verminderen van deze risico's is een veel betere strategie," volgens de studie. Een dergelijk risico zijn bvb. spinale afwijkingen en/of abnormale bewegingen van de wervelkolom, zogenaamde 'wervelsubluxaties' , die leiden tot structurele en neurologische storingen van de wervelkolom en het zenuwstelsel. Het is deze storing die een cascade van neuro-endocriene gebeurtenissen veroorzaken die een abnormaal cholesterol metabolisme kan veroorzaken. De theorie is dat wanneer die spinale vervormingen gecorrigeerd worden het lichaam beter in staat is zijn fysiologisch evenwicht te vinden.

    De chiropractor diagnoseerde de patiënt met wervelsubluxaties in zijn nek, bekken en heiligbeen. Uit verder laboratoriumonderzoek bleek dat zijn cholesterol, HDL, LDL en triglyceriden al waren verbeterd, hij meldde een verbetering in zijn geestelijke en lichamelijke gezondheid en zijn klachten aan het bewegingsapparaat waren verdwenen. De auteurs pleiten voor verder onderzoek in een gecontroleerde omgeving.

    Niet verrassend hebben andere onderzoekers vergelijkbare resultaten gevonden met betrekking tot hart- en vaatziekten beheerd door chiropractische aanpassingen en dit geval is één van de vele opkomende studies om dit fenomeen te beschrijven. De meest opvallende studie is gepubliceerd in het 'Journal of Human Hypertension'. De 100 personen pilootstudie was voorpaginanieuws en werd zelfs uitgezonden op 'Good Morning America' omdat de resultaten, waaruit blijkt dat een bovenste cervicale chiropractische behandeling hetzelfde effect heeft als twee pillen voor het normaliseren van de bloeddruk, baanbrekend was.

    Oorspronkelijk artikel: "Chiropratic adjustments shown to reverse heart disease", Sunday, Decmber 15, 2013 by: Eric L. Zielinski.

    Bijlagen:
    http://science.naturalnews.com/2007/2623687_Atlas_vertebra_realignment_and_achievement_of_arterial_pressure_goal_in.html   
    http://science.naturalnews.com/chiropractic.html   
    http://vertebralsubluxation.sharepoint.com/Pages/2013_1235_dyslipidemia.aspx   
    http://www.prlog.org/12246715-research-shows-chiropractic-may-help-reduce-cardiovascular-risk.html   

    22-12-2013, 21:33 geschreven door opabio

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:Chiropractie, hartkwalen, vetebrale subluxatie
    17-12-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Chiazaden

    Studies tonen aan dat chia zaden diabetes kunnen behandelen en meer energie geven.

    (NaturalNews) Chia is een plant die ovaalvormige veelkleurige zaden draagt​​. Deze zaden, die een neutrale smaak en knapperige textuur hebben, worden al eeuwenlang geteeld als een overlevingsvoedsel in hun landen van herkomst Mexico en Guatemala. 

    Azteekse krijgers koesterden de chia zaden voor hun geneeskrachtige eigenschappen die nu worden bevestigd door hedendaagse studies. Hieronder is een overzicht van de voordelen voor de gezondheid toegeschreven aan chia zaden en het onderzoek daarrond.

    Rijk aan essentiële vetzuren.
    Een portie (50 gram) van chia zaden bevat ongeveer 11 gram vet. Hiervan is 1 gram verzadigd vet terwijl de rest bestaat uit essentiële meervoudige onverzadigde en enkelvoudig onverzadigde vetten, zoals omega-3 en omega-6. In feite zijn, volgens een studie uit 2005 gepubliceerd in het tijdschrift Nutrition Research, chia zaden de grootste plantaardige bronnen van alfa-linoleenzuur (ALA).  ALA is een essentieel omega-3 vetzuur waarvan bekend is dat het kanker kan voorkomen, het risico op hart- en vaatziekten verlaagt en de cortisol niveaus vermindert. Bovendien zijn chia zaden en andere voedingsmiddelen die een optimale omega-3/omega-6 verhouding hebben bekend om de hersenfunctie te verbeteren, want onze hersenen zijn opgebouwd uit dezelfde vetten.

    Uitstekende bron van eiwit en energie.
    Volgens chia expert Dr Wayne Coates bestaan chia zaden uit ten minste 20 procent eiwit. Dit eiwit is van hoge kwaliteit, de aminozuur score voor chia zaden is 91 op een totaal van 100, waarvan de scores van andere eiwit verpakte zaden zoals lijnzaad in het niet verdwijnen. Dit bijna perfecte aminozuur profiel maakt van chia zaad een uitstekende 'complete' eiwitbron voor vegetariërs, evenals een krachtige energiebron voor bodybuilders en atleten. Volgens 'The Magic of Chia' van auteur James Scheer werd chia vroeger ook wel de "Indian Running Food" genoemd vanwege de aanzienlijke energieverhogende eigenschappen.

    Hulp bij de behandeling van diabetes.
    Verschillende studies hebben de lang gekoesterde overtuiging bevestigd dat chia zaden kunnen helpen bij de behandeling van diabetes. Een studie gepubliceerd in het januarinummer 2009 van het 'British Journal of Nutrition' bijvoorbeeld, vond dat chia insulineresistentie kon normaliseren bij diabetische ratten terwijl vet en cholesterol in hun bloed verminderde. Deze bevindingen versterken de resultaten van een eerdere studie uit 2007 voor het tijdschrift 'Diabetes Care' waarin wordt geconcludeerd dat chia "grote en opkomende cardiovasculaire risicofactoren bij diabetes type 2" had verbeterd bij 20 patiënten.

    Deze indrukwekkende resultaten zijn vaak toegeschreven aan het feit dat chia zaden een gel vormen bij inname die de afbraak van koolhydraten vertraagt​​ waardoor de spijsvertering de suiker geleidelijker en stabieler verwerkt.

    Vol voedingsstoffen en mineralen.
    Volgens de door NutritionData verstrekte informatie bevat 1 ounce (28 gram) gedroogde chia zaden 18 procent van onze dagelijkse behoefte (ADH) aan calcium, 27 procent van onze ADH fosfor, 30 procent van onze ADH magnesium en variërende hoeveelheden zink, koper en kalium. 1 ounce van chia zaden bevat ook maar liefst 42 procent van onze ADH voedingsvezels, waardoor ze een effectieve natuurlijke remedie zijn bij constipatie.

    Chia zaden zijn gemakkelijk online en in natuurwinkels te vinden en hebben een lange houdbaarheid. Hoewel ze meestal alleen worden gegeten als snack tussen de maaltijden, voegen sommige mensen ze toe aan hun smoothies of ontbijtgranen.

    (N.V.D.R. Kan ook in brood verwerkt worden)

    Bijlagen:
    http://newcrops.org/a.12%29%20Chia-Rats%201.pdf   
    http://science.naturalnews.com/2009/1315493_Dietary_chia_seed_Salvia_hispanica_L_rich_in_alpha_linolenic.html   
    http://science.naturalnews.com/Seeds.html   

    17-12-2013, 00:00 geschreven door opabio

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    Tags:chia zaden, diabetes, vetzuren
    Archief per week
  • 24/06-30/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 30/04-06/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 16/04-22/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 12/02-18/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 22/01-28/01 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 18/12-24/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 13/11-19/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 23/10-29/10 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 31/07-06/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 27/07-02/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 29/12-04/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!