De nieuwste collectie van het lingeriemerk Hunkemöller, te volgen via livestream, werd getoond op de catwalk. Tijdens deze inspirerende show rockten modellen zoals Loiza Lamers, Fine Bauer, Lidia Santos en Manny Willie de catwalk!
Vrouwelijkheid in alle soorten en maten
De collectie is de eerste van de hand van ontwerper Andrew Lane met wie het merk nieuwe stappen zet. Met Andrew werkt Hunkemöller vanuit het ‘design first’ principe. Hunkemöller gaat terug naar de essentie en toonde een collectie die vrouwelijkheid in iedere vorm en maat viert.
Een interpretatie van de moderne vrouw, elementen van bloemen, geïnspireerd door moderne kunst. De simpelheid en de felle kleuren van Andy Warhol’s beroemde hibiscus kunstwerk vertalen zich naar speels geborduurd kant. Transparante chiffon met ruches staat voor de dromerige witte roos van Georgia o’Keeffe. De erotische uitstraling van Robert Mapplethorpe’s lelie was de inspiratie voor moderne bondage details. En laten we één van de eerste boegbeelden van emancipatie en empowerment Frida Kahlo niet vergeten, haar uitdagende bloemen zetten een duidelijke sfeer.
"Vrouwen zijn een combinatie van al het bovenstaande, het beste van alle werelden. Met deze collectie wil Hunkemöller het mooiste in alle vrouwen naar boven brengen, hun zelfvertrouwen een boost geven en ze empoweren,” aldus CEO Philip Mountford.
Het materiaalgebruik varieert van kant, geborduurde stoffen, motieven, satijn, tot aan chiffon, tule, linten en heel veel decoratieve steentjes.
“Lingerie is een persoonlijk en empowering iets voor vrouwen, ik wilde geen opsmuk of andere zaken die afleiden tijdens de show, maar alleen de lingerie in haar puurste vorm laten zien.” vertelt Andrew Lane.
De inspiratie voor de catwalk komt rechtstreeks van de girlgang en eenheid uit de muziek video van Beyonce’s ‘Spirit’. De show was verdeeld in drie thema’s: Harmony, Unity and Bravery en stond in het teken van inclusiviteit en sisterhood. Loiza Lamers, Manny Willie, Lidia Santos en Fine Bauer kwamen samen om te strijden voor Hunkemöller’s brand vision: lingerie ontwerpen voor iedere vrouw, ongeacht welke vorm of maat ze heeft met de beste pasvorm.
|