» Ondernemers bedanken Belgische consumenten - » Solidariteitsactie ter ondersteuning van bedrijven - » Merci België-artikelen steunen Digital For Youth
Deze coronacrisis heeft enorm veel impact gecreëerd. Maar naast de gekende negatieve gevolgen, is er ook een sterke positieve beweging op gang gebracht. Gaande van de vele solidariteitsacties, ondersteuning van de bedrijven die bijdragen aan de Belgische economie, tot de consumenten die het belang inzien van blijven shoppen in hun vertrouwde winkels in plaats van de exotische webshops. Dat inspireerde marketingbedrijf OMcollective om de ‘Merci België’/’Merci Belgique’ campagne en platform op poten te zetten. Ze krijgt daarvoor de volledige ondersteuning van Comeos, de vereniging die de belangen van de Belgische handel en diensten vertegenwoordigt en behartigt.
De kern van de boodschap is dat we “merci” zeggen, we zeggen merci aan alle Belgen die bij de bedrijven kopen die onze economie en in het verlengde hiervan onze sociale zekerheid, ondersteunen. We zeggen ook merci aan de consumenten om bij onze bedrijven te blijven kopen, nu en na de crisis. Om zo samen sneller weer op te kunnen staan, aan het werk te gaan en onze economie zo weer op de rails te krijgen.
Merci België, Merci Belgique
Voor deze campagne bouwde OMcollective het Merci België/Merci Belgique platform. Het bundelt leuke filmpjes waarbij ondernemers de Belgische consumenten bedanken dat ze blijven aankopen in hun vertrouwde winkels. Klanten kunnen nog een stap verder gaan en op een webshop speciale Merci België-artikelen aankopen. De integrale opbrengst gaat naar Digital For Youth. Zij verzamelen laptops voor kwetsbare leerlingen in het middelbaar onderwijs die thuis geen computer hebben (www.digitalforyouth.be). Meer info op www.mercibelgie.be of www.mercibelgique.be
De kracht van social
In solidaire en emotionele tijden zijn de sociale kanalen de absolute exponent van het gevoel dat er leeft. En zijn ze ook THE way to go om een evenzeer solidaire en ‘emotionele’ (dankje/merci) boodschap te gaan verspreiden. Alle deelnemende bedrijven zetten hun social media kanalen in om hun eigen “merci” boodschap te verspreiden.
Welke ondernemingen zetten hun schouders onder het project?
Het zijn stuk voor stuk bedrijven die bijdragen aan onze welvaart en sociale zekerheid en hier een wezenlijk deel mensen aan het werk te zetten.
Deze ondernemingen nemen al deel aan de actie: Standaard Boekhandel, Torfs, Fiets!, Dreamland, Dreambaby, Collishop, Europabank, ZEB, JBC, Electromania, Neuhaus, Bel&Bo, Viata, Chalet Center, Caroline Biss, creatief agentschap King George, FNG Group (Brantano, Fred & Ginger, CKS), Dockx Group, Fleurop, Gervi, Zelfbouwmarkt, Verlichting.be, Overstock, ... (de lijst wordt intussen verder uitgebreid).
Daarnaast krijgt het initiatief de volledige ondersteuning van Comeos. Zij behartigen de belangen van de volledige Belgische handel en diensten en zorgen door hun ondersteuning voor het bredere draagvlak dat dit alles kan krijgen.
|