AVIASIM BRUSSEL NOOIT GEZIEN in België: EEN LIJNVLIEGTUIGSIMULATOR
AviaSim Brussel biedt zowel particulieren als bedrijven de kans om aan de knoppen te zitten van een simulator van een lijnvliegtuig. Klaar om op te stijgen? AviaSim lanceert zijn vluchtsimulator ter bestemming van 24 000 steden voor het eerst in België. Klik je gordel vast in de gereconstrueerde cockpit, met scherm van 180°, en word zelf piloot. Voor groot en klein vanaf 10 jaar.
HET CONCEPT
“Een belevenis voor zowel gepassioneerden als debutanten vanaf 10 jaar”. Tot vandaag hadden enkel professionals toegang tot vluchtsimulators. Voortaan kan echter iedereen de plaats innemen van de flight captain, opstijgen en landen op de luchthaven van zijn of haar keuze en een bestemming overvliegen van een van de 24 000 steden die geprogrammeerd zijn. Met deze hoogtechnologische vliegsimulator dompelt AviaSim het publiek onder in een realistische omgeving. De cockpit bevat een scherm van 180°, 3 projectoren die de horizon simuleren en naast de 2 pilotenzetels ook nog 3 extra zetels van waaruit geobserveerd kan worden.
HOE WERKT HET?
Na een briefing van een tiental minuten met een professionele piloot, is het tijd voor de praktijk! Wanneer de vlucht is gekozen gaat de rechterhand op de gashendel en de andere naar de bedieningsknoppen. Het vliegtuig begint meteen te versnellen en stijgt op. De belevenis eindigt met een realistische landing: het vliegtuig vertraagt, de wielen en kleppen worden uitgeschoven, de daling naar de landingspiste wordt ingezet. Eens aan de grond meldt u aan de passagiers dat ze aangekomen zijn.
“AviaSim stelt zijn vluchtsimulator open voor piloten”
De geavanceerde AviaSim-vluchtsimulator is perfect geschikt voor piloten die willen oefenen en hun competenties onderhouden. De DGAC-gelabelde simulatoren zijn scherp geprijsd en uitstekend geschikt voor trainingspakketten. Het AviaSim-centrum biedt aangepaste vormingen voor piloten die hun selectie of MCC voorbereiden.
“AviaSim: een unieke ervaring voor corporate events!”
AviaSim biedt een nieuwe approach voor uw business events. Bedrijven kunnen voortaan recreatieve activiteiten, teambuildings en serious games organiseren rond de simulatoren. Serious games zijn een nieuwe trend op het gebied van teambuilding. De medewerkers worden ondergedompeld in een onbekende wereld om hun managementskills en teamgeest te ontwikkelen. De sessies worden begeleid door instructeurs die professionele piloten zijn en zich aanpassen aan het niveau van elk van de deelnemers.
Vergaderingen/Seminaries: AviaSim verwelkomt ook bedrijven in het kader van vergaderingen, seminaries of commerciële challenges. Het centrum kan evenementen organiseren voor groepen van 5 tot 20 deelnemers.
EEN LUCHTVAARTSTAGE TEGEN STRESS
Sereen op reis met een programma dat zowel theorie als praktijk inhoudt. Wie al vliegt maar telkens toch nerveus blijft, wie nog nooit het vliegtuig heeft genomen door zijn grote angst, wie zo bang is in het vliegtuig dat het een fobie dreigt te worden waardoor het onmogelijk is om nog een vliegtuig te nemen: ZET DE STAP!
AviaSim Brussel biedt een antistress-stage aan die toelaat om uw vliegangst onder controle te krijgen. De deelnemers krijgen uitleg, raad en antwoorden over de oorsprong en de aard van de vrees die ze hebben om het vliegtuig te nemen. De simulator is een bijzonder efficiënt instrument om te leren omgaan met stress en de wereld van de luchtvaart beter te leren kennen.
“Wanneer je je in een onbekende situatie bevindt, zoals tijdens een vlucht, neemt de verbeelding het over van de ratio. Dat is wat we vliegangst noemen. Paniek kan echter vermeden worden door enkele eenvoudige handelingen. Een van de doelstellingen van een antivliegangstsessie is om aan de deelnemers tools te geven om zich zekerder te voelen.” Arthur P. , boordcommandant, specialist vliegangst
AvaSim werd in 2012 opgericht door Thomas Gasser, een ondernemer die gepassioneerd is door luchtvaart. AviaSim is de eerste onderneming in Europa die aan particulieren en bedrijven een beleving in een simulator van lijnvliegtuigen, jachtvliegtuigen en helikopters aanbiedt. Vandaag is AviaSim aanwezig in 12 Franse steden alsook in 1 Belgische. De onderneming plant twee à drie nieuwe licenties per jaar, in zowel Frankrijk als andere landen. www.aviasim.com
Efteling zoekt oude voorwerpen voor nieuwe achtbaan
Authentiek handgereedschap en koekoeksklokken zijn welkom
Voor de aankleding van de nieuwe familieachtbaan ‘Max & Moritz’ is de Efteling in Nederland en België op zoek naar specifieke gereedschappen en koekoeksklokken. De diverse rekwisieten zullen in en rond de attractie als decoratie worden aangebracht.
In het voorjaar van 2020 opent op de plek waar voorheen de Bobsleebaan stond, een nieuwe familieachtbaan: Max & Moritz. Het wordt een dubbele achtbaan, gebaseerd op het bekende Duitse beeldgedicht over de twee kwajongens Max en Moritz. De Efteling is nu op zoek naar attributen om de attractie mee te decoreren en het verhaal tot leven te brengen.
Welke materialen?
Het gaat om authentiek handgereedschap voor houtbewerking en koekoeksklokken. Spullen die in aanmerking komen: handzagen, beitels, handboren en koekoeksklokken (groot en klein), maar ook hooivorken, schoffels en harken, originele koebellen met leren riemen, eenvoudige boerenkarren, karrenwielen en raderen in metaal, hout of kunststof.
Hoe aanleveren?
Heb jij op zolder, in een schuur, of bij familie thuis een attribuut liggen dat voldoet? En wil jij dat een speciaal plekje geven in de nieuwste Efteling-attractie? Maak dan een foto van het voorwerp en stuur deze vóór 17 november naar maxmoritz@efteling.com met vermelding van telefoonnummer en adres. De Efteling neemt vervolgens contact op voor de verdere afhandeling.
Wereld van de Efteling
Sinds de opening van het Sprookjesbos in 1952 is de Efteling uitgegroeid tot de grootste toeristische bestemming van de Benelux, met meer dan vijf miljoen bezoekers in 2018. De Efteling omvat naast het attractiepark ook het Efteling Hotel, de vakantieparken Efteling Bosrijk en Efteling Loonsche Land, het Efteling Theater en het Efteling Golfpark. De Efteling ligt net over de grens bij Breda, nog geen uurtje rijden van Antwerpen, en is elke dag van het jaar open. Kinderen tot vier jaar genieten gratis toegang. Voor informatie of overnachtingen www.efteling.com
Carrefour bundelt krachten met vzw Eva voor donderdag-veggiedag
• In samenwerking met EVA ondersteunt Carrefour klanten in hun overgang naar een gevarieerd eetregime met een nieuwe wekelijkse afspraak: Donderdag Veggiedag. • Carrefour biedt een assortiment voor flexitariërs, vegetariërs en veganisten - • Vanaf 3 oktober is elke donderdag een reeks vegetarische alternatieven te koop voor -20%
Als onderdeel van Act for Food stelt Carrefour concrete acties voor om bter te eten en het beste voor iedereen toegankelijk te maken. Met dit in gedachten, en ter gelegenheid van de Wereld Vegetarisme Dag, bundelt Carrefour de krachten met EVA vzw om de Donderdag Veggiedag-campagne te lanceren, uitgevoerd met de steun van de Vlaamse Overheid en van de Brusselse minister van Leefmilieu en Leefmilieu Brussel. Het doel is om consumenten aan te moedigen om minstens één dag per week voor een evenwichtige vegetarische maaltijd te kiezen.
Een evenwichtige vegetarische schotel één dag per week via Donderdag Veggiedag
44% van de Belgen eet momenteel minder vlees dan een jaar geleden. 7% van de bevraagde personen eet geen vlees en 9% zijn flexitariërs (mensen die minstens drie keer per week vegetarisch eten). Dit betekent dat 16% van de Belgen voornamelijk vegetarisch eet. 40% van de Belgen is nog steeds van plan om hun consumptie van vlees en vis in de toekomst te verminderen.
Op basis van deze bevindingen beoogt de Donderdag Veggiedag-campagne consumenten aan te moedigen om minstens één dag per week een evenwichtige vegetarische maaltijd te ontdekken.
Samenwerking tussen EVA en Carrefour
EVA werd in 2000 opgericht in Gent en is een van de belangrijkste vegetarische organisaties in Europa. Zij beheert en controleert het ‘V-label’ in België en verleent via dit label de licentie ‘Vegetarisch’ of ‘Veganistisch’ op de producten. De samenwerking tussen Carrefour en EVA bestaat uit een wekelijkse afspraak zodat iedereen zijn eetregime kan diversifiëren via plantaardige alternatieven.
Met de Donderdag Veggiedag-campagne promoot Carrefour een divers en plantaardig voedingspatroon met tips en recepten. Voor nog meer inspiratie kunnen klanten de EVA-website raadplegen. Bovendien profiteren consumenten elke donderdag van 20% korting op een deel van het vegetarische en veganistische assortiment in alle Carrefour-winkels.
The iconic Belgian boutique dresses up in a new, elegant concept in a new location right in the heart of the city. After the recent international openings that saw Liu Jo take centre stage at major new events, the Italian brand keeps being powerfully driven by expansion in the global retail market. Vienna, Berlin, Innsbruck, St Petersburg and Zurich are actually some of the new stores it opened last year, in addition to the impressive restyling of its flagship store in Milan and now the relocation of another store that is at the centre of the Italian brand’s European vision, the one in Antwerp.
An important step that adds weight to Liu Jo’s international position by staking everything on a particularly rewarding location and an updated concept that adds a touch of elegance and depth to the brand-new boutique.
Officially opened in late July, the store is located at number 52 Huidevettersstraat, one of Antwerp’s most vibrant and dynamic shopping streets and the throbbing ‘heart’ of fashion; it has a sales surface of no less than 95 square metres, visible from the street through two windows that tell about the Liu Jo universe at a glance.
The space showcases the Curiosity Refresh retail concept that, in a sophisticated setting, places greatest emphasis on the centrality of the items in the collection. The concept – using design features that recall the early 20th century, all smooth shapes and light nuances – exudes the atmosphere of an early XX-century Italian boudoir and enhances the shopping experience to the max. The store is home to all of Liu Jo’s offering, relying on the availability of the brand’s main line: from the Gold Label to the Black Label, including the Denim, Knitwear, White Label and Sport and of course the accessories and footwear ranges too.
With this important opening – which will be celebrated at a dedicated event in October – Liu Jo strengthens its positioning and central role in the Benelux region as part of its retail vision, thus continuing a season that has been extraordinarily rich and dynamic in terms of openings and that will involve other major European cities as well in the next few weeks.
Liu Jo Store Antwerp - Huidevettersstraat 52, 2000 Anrwerpen
Born of the smart intuition and creativity of Marco Marchi, the Liu Jo brand was founded in Carpi, the Italian go-to knitwear district, in 1995. The creative philosophy of the brand is all about enhancing the natural femininity and beauty of every woman, expressed by a glamorous style that is open to a personal touch. With a multi-brand strategy that can put together a complete offering of outfits, nowadays Liu Jo has stores in 48 countries and 3 different continents – Europe, Africa and Asia – through a network of 490 single-brand stores and 5500 multi-brand and specialty stores across the world. www.liujo.com
Verenigin ter verdediging van de Historische Galerijen in Europa
In de Grote Zaal van het Institut de France waar elke week de vijf Academies samenkomen werd op vrijdag 13 september, onder de welwillende blik van Corneille, de Vereniging van historische doorgangen en galerijen in Europa boven de doopvont gehouden. De lancering ging gepaard met een seminarie rond deze stedelijke ruimte met historische waarde, de verbroedering tussen de Galerie Vivienne (Paris 2e) in Parijs en de Koninklijke Sint-Hubertusgalerijen in Brussel enerzijds en tussen de Galerie de la Madeleine in Parijs en de Noorddoorgang in Brussel anderzijds.
Historisch gezien ontstonden de galerijen aan het einde van de 18de eeuw in Parijs en ze werden echt populair aan het begin van de 19de eeuw. Na de Franse Revolutie waren deze overdekte straten voor de bourgeoisie een manier om weerwraak te nemen op de aristocratie. Het waren geraffineerde plaatsen die voor iedereen toegankelijk waren en waar bezoekers konden rondlopen of winkelen zonder zich vuil te maken.
“De omvang van deze galerijen is gedurende verschillende decennia geëvolueerd. Vanaf 1845 kunnen we van een radicale verandering spreken, met de Hamburgdoorgang (Duitsland) en de Koninklijke Sint-Hubertusgalerijen”, constateert architect Jean-Claude Delorme. De doorgangen werden verbreed en voorzien van een verhoogd glazen dak om het daglicht binnen te laten. Van straten veranderden de doorgangen in monumentale galerijen. De trend bereikte zijn hoogtepunt in Italië met de Galerie Vittorio Emanuele II (Milaan) en de Galerij van Napels. Stilaan werd overheidsgeld met privékapitaal gecombineerd en werd de financiële macht belangrijker. Om mensen aan te trekken combineerden de galerijen zowel openbare als privéfuncties.
Kwetsbaar erfgoed
Van 1786 tot 1930 werden in Europa ongeveer 320 overdekte galerijen gebouwd. Vandaag blijven er daar nog 178 van over, verspreid over 18 landen en 119 steden. Ook nu nog hebben deze plekken een ontegensprekelijke waarde vanwege hun esthetische en historische kwaliteiten. Het blijven centra voor economische, commerciële, toeristische en culturele ontwikkeling. Een aantal wordt nog bewoond.
“Vandaag worden de galerijen bedreigd, omdat ze klein, oud, uitgediend en ongeschikt voor de moderne wereld zijn”, aldus Aimée Dubos die verantwoordelijk is voor Paris Passage, de vereniging die de Parijse galerijen groepeert. Aan het einde van de 19de eeuw telde Parijs meer dan 100 galerijen, daar blijven er nog 17 van over, waarvan de meeste zich in het tweede arrondissement bevinden. Deze doorgangen zijn weliswaar beschermd, maar dat volstaat niet. Ze worden vooral bezet door kleine winkels en als die verdwijnen, verdwijnt ook de galerij. Vaak bestaat er in Frankrijk – minder in België – een probleem met de beheerseenheid van deze doorgangen. In veel gevallen worden ze in onverdeeldheid of mede-eigenaars beheerd.”
De verschillende deelnemers benadrukten de kwetsbaarheid van deze plaatsen en hoe belangrijk het is ze te beschermen en te erkennen op verschillende niveaus. Daarom is de oprichting van de Vereniging van historische doorgangen en galerijen in Europa belangrijk. Alexandre Grosjean, de voorzitter van de Koninklijke Sint-Hubertusgalerijen herinnerde aan de plannen.
De vereniging die geen enkel winstoogmerk heeft, stelt zich tot doel de historische doorgangen en galerijen in Europa vanuit diverse invalshoeken bekend te maken en te promoten. De zetel van de vereniging bevindt zich in de Koninklijke Sint-Hubertusgalerijen van Brussel. Ze wil de aandacht van het grote publiek en de overheid vestigen op de esthetische en historische kwaliteiten van deze plaatsen die de woon- en handelsfunctie combineren met economische activiteiten. Tegelijk wil ze wijzen op de noodzaak de galerijen te promoten, tot hun recht te laten komen en te bewaren. Ze wil verder ook actie voeren bij de overheid, om ervoor te zorgen dat de ruimte beschermd en gerepertorieerd wordt, zodat ze financiële steun kan genieten om te worden gerehabiliteerd en gerestaureerd.
Verder positioneert de vereniging zich ook als een ontmoetingsplaats voor de beheerders van deze doorgangen en galerijen in Europa, wat ook hun precieze functie is, maar ook voor elke persoon met interesse voor de thematiek (eigenaars, syndicussen, beheerders, handelaars, bewoners, liefhebbers van dit soort plaatsen,…). Het komt erop aan uitwisselingen, samenwerkingen en synergiën te distilleren om de door de vereniging nagestreefde doelstellingen waar te maken.
Het is de bedoeling de werking niet alleen te verankeren in een economische, commerciële en promotionele aanpak, maar ook in een historische en culturele benadering. De promotie van deze plaatsen als belangrijk erfgoed, het delen van hun expertise en beheer, ze bekendmaken bij het grote publiek en de nationale en Europese doelgroepen, dat zijn de missies van de vereniging die in België gebaseerd zal zijn. Op termijn wordt de ambitie gekoesterd om te worden opgenomen in de culturele trajecten van de Raad van Europa en wie weet een erkenning als Werelderfgoed van de Unesco.
4 landen en 12 galerijen om te beginnen… Initiatiefnemers voor deze verenging zijn : België met de Koninklijke Sint-Hubertusgalerijen, de Noorddoorgang en de Bortiergalerij (Brussel), de Passage Lemonnier (Luik) en de Passage de la Bourse (Charleroi), Frankrijk met de Galerie Vivienne, de Passage de la Madeleine, de Passage Choiseul, de Passage du Caire (Parijs) en de Passage Pommeraye (Nantes), Nederland met de Passage (Den Haag) en Spanje met de Passage Gutierrez (Valladolid). De vereniging hoopt dat de komende maanden ook andere galerijen zullen toetreden o.m. uit Italië en Groot Brittannië.
Ontdek in de Paleizen 7 en 11 van Brussels Expo, van 19 tot 27 oktober een veelzijdig culinair aanbod afgestemd op de huidige trends! Over enkele weken opent het Voedingssalon van Brussel zijn deuren voor een iconische oktobereditie. Dit jaar kunnen de bezoekers de gangen van deze grote markt verkennen op het ritme van la Dolce Vita. Tijdens deze editie wordt immers Italië in de kijker gezet.
Op het menu voor de bezoekers: 20 000 m² waar om en bij 200 exposanten hun restaurants, foodtrucks en lokale en bioproducten voorstellen en culinaire demonstraties geven. De organisatie voorziet ook talrijke activiteiten en animaties door ‘special food’ bloggers, en dit alles in een warme en gezellige sfeer. De bezoekers kunnen onder meer een bezoek brengen aan de Healthy Zone, de Fine Food Zone gewijd aan delicatessen of het cooking theatre waar verschillende chef-koks hun lekkerste recepten bereiden.
En voor de shoppingliefhebbers zijn er de ambachtelijke producenten in Paleis 7 en 11 die hun nieuwe producten voorstellen en voordelige koopjes aanbieden! Naast het foodgedeelte worden er ook meubels, kleding en uiteenlopende sportdemonstraties (yoga, Qigong, hiphop voor kinderen, enz.) aangeboden.
Speciale acties:
Kids Day – woensdag 23 oktober: Organisatie van workshops en activiteiten voor de kinderen: kookles, hiphop en yoga. De kinderen kunnen zich ook gratis laten schminken en deelnemen aan een grote schattenjacht. De prijs wordt aangeboden door de partner Macaron Rocher.
Halloween Day – zondag 27 oktober : Volwassen en kinderen die tijdens de Halloween Day verkleed naar het salon komen, krijgen een beloning van onze partners (Klik hier voor meer info) .
Praktische informatie : Van 19 tot 27 oktober van 10u tot 18u op Brussels Expo: Belgiëplein 1 - 1020 Brussel . Toegang mogelijk via Paleis 7: ingang van parking C via Hall Astrid of via Paleis 11 (kant Atomium).
Tickets? Ter plaatse €5, ticket zijn evenwel gratis na onlineregistratie op website https://voedingssalonalimention.tickoweb.be/selection?language=nl
Het serum vormt een toevoeging voor de huidcellen, het voorziet de huid van een krachtige ‘shot’ energie. Zodra het product is aangebracht, wordt het herstel van de huid geactiveerd en regenererende processen gestimuleerd. Deze focus op het energie metabolisme resulteert in een instant effect: een gezonde, vitale huid met een perfecte glow.
VAN ANTI-AGING NAAR WELL-AGING
Maximale effectiviteit in een exclusief serum dat voorkomt, beschermt én herstelt.
EEN ELIXIR
Een ongekende, ultra-efficiënte en geconcentreerde substantie, met effectieve ingrediënten. Het serum werkt als een verjongingskuur die de zelfherstellende en regenererende processen van de huid optimaliseert.
UNIVERSEEL
De formule is zo ontworpen en gebalanceerd dat het de actieve ingrediënten geschikt maakt voor alle huidtypen (zelfs de meest gevoelige), alle huidleeftijden, 365 dagen per jaar in te zetten.
UNICO® SERUM UNIVERSAL YOUTH ESSENCE biedt de eerste stap richting een vernieuwende benadering van chronische huidveroudering. Het verschuift de focus van ‘anti-aging’, het bestrijden van veroudering, naar ‘well-aging’ en ‘pro-aging’, hetgeen dat focust op acceptatie van huidveroudering en juist het herstellingsproces van de huid een boost geeft.
UNIEK OP IEDERE MANIER
Een ambitieus doel: het creëren van een uniek product. Om dit te behalen heeft Collistar Research verschillende onderzoeken verricht om tot de juiste formule te komen, met de perfecte mix van twee verschillende Ginseng extracten + Hibiscus extract. Ginseng geeft de huidcellen hun energie ‘shot’, wat de huidcellen beschermt tegen invloeden van buitenaf (zoals blauw licht), terwijl Hibiscus het zelfherstellend vermogen van de huid bevordert en natuurlijke zelfbeschermende mechanismen in de opperhuid stimuleert. Zelfs de meest gevoelige huidtypen ervaren een ongekende rijke sensatie van comfort.
Het resultaat is een globale anti-age behandeling welke focust op het huidverouderingsproces en tegelijkertijd de huid beschermt tegen schadelijke invloeden door externe factoren en vrije radicalen; het serum vormt het antwoord op de wereldwijd groeiende vraag naar ‘clean beauty’.
De revolutionaire infusie van actieve ingrediënten is ingekapseld in een matrix van extreem huidvriendelijk hyaluronzuur dat de effectiviteit van de behandeling verhoogt. Non-comedogeen getest, siliconen-, parfum- en alchohol vrij en nikkel gecontroleerd. Het serum met haar zijdezachte, hydraterende textuur voelt uniek aan en de antioxidante vitamine E microsferen met regenererende werking zijn zichtbaar in de substantie.
DE EERSTE STAP IN JOUW DAGELIJKSE BEAUTY ROUTINE
Direct zichtbaar én voelbaar resultaat al na 7 dagen. De huidtextuur is egaler, stralender en gehydrateerd, fijne lijntjes en rimpels zijn zichtbaar gereduceerd.
Breng het Unico Serum aan op het gelaat en hals, zowel in de ochtend als in de avond. Perfect om op zichzelf te gebruiken of onder de dagelijkse verzorging, afgestemd op de behoefte van de huid.
SIERO UNICO
Excusief verkrijgbaar vanaf oktober 2019 bij ICI PARIS XL en op collistar.com - 50 ml - €87,50 - 30 ml - €64,50 - 15 ml (limited edition) - €27,50
Björn Borg releases new underwear made from coffee grounds
Drink it, wear it.
The life cycle of a coffee bean doesn't just end after you grind the bean and drink the coffe. We turn what was once thought of as waste into fully functional eco-friendly textiles.
This fall we make our underwear even more sustainable. We bring an even wider offering of high-quality products made of better-sourced cotton to the market. To enlighten the consumer, we introduce underwear made from coffee waste. Using the technology of S.Café® - a sustainability brand partnering with local coffee shops to utilize their used coffee grounds – we’re now making high-quality underwear from 100% reusable material.
The coffee we drink today produces huge amounts of coffee grounds. These grounds can be used for various things, S.Café® specifically focusing on using them in yarn production to make sustainable and long-lasting performance clothing. Not only is this material great for the planet, having a considerably lower impact on the environment, it also provides great odour control, high UV protection, an ice-cool touch, and is fast-drying.
The underwear comes in 1- and 2-packs in colours like black, pigeon blue, and dark green, and will be available in stores and online from september 30.
Corendon Mangrove beach resort wordt grootste hotel in Caribisch gebied
Corendon kondigt de opening aan van een nieuw vijfsterren ultra all-in resort op Curaçao met 850 kamers. Het Corendon Mangrove Beach Resort zal na de afronding van de totale verbouwing het grootste hotel in het Caribisch gebied zijn. Bovendien zet Corendon zich in om een duurzaam hotelconcept te creëren voor het gerenoveerde resort. Zo zal het Mangrove Beach Resort zelfvoorzienend zijn en gebruikt het gefilterd zeewater voor o.a. douches en zwembaden. De opening van de eerste fase van het resort staat gepland in april 2020.
Corendon is in 2018 begonnen met de renovatie en uitbreiding van het sterk verouderde voormalige Holiday Beach complex. Corendon realiseert in de eerste fase een vijfsterrenhotel met 381 kamers en achttien suites, vier zwembaden, negen eetgelegenheden en bars, een aquapark en drie vergaderzalen. Het resort zal in de eerste instantie werkgelegenheid bieden aan zo’n 250 medewerkers. Corendon richt tevens een eigen academie op waar mensen van het eiland worden opgeleid tot kok, ober of front office functies zoals receptionist. In de tweede fase worden er nog ruim 450 kamers ontwikkeld die naar verwachting eind 2020 worden opgeleverd. Dit zal nog eens werkgelegenheid bieden aan 250 inwoners van Curaçao.
Het ultra all-inclusive resort heeft negen horecagelegenheden met een zeer uitgebreid aanbod. In het buffetrestaurant worden gerechten van over de hele wereld bereid met producten van superieure kwaliteit. Daarnaast is er ook een à la carte restaurant waar de gasten een Japanse culinaire eetervaring beleven. In The Don Cigar Lounge genieten de hotelgasten van de beste whisky's, sigaren, cognacs en heerlijke cocktails.
Naast de zwembaden is er ook een glijbanenparadijs. Het aquapark van het hotel bestaat uit zes glijbanen waarvan de King Cobra het meest spectaculair is met het hoofd, kleuren en slangenpatroon van een cobra. Bovendien is de King Cobra de enige glijbaan van haar soort in het Caribisch gebied. www.corendon.be
Guess tamps up to the sustainability drive with Thermore
GUESS’ commitment to sustainability and responsible sourcing continues across the GUESS Jeans and Kids collections, with the introduction of Thermore Ecodown, a Global Recycle Standard (GRS) certified fibre that is an excellent animal-free alternative to down.
In fact, Thermore technology is not only 10% warmer than other brands of synthetic down, it’s also kinder to the planet too, because it’s made entirely from recycled bottles (PET). What’s more, Thermore Ecodown fibres do not contain microfibres, a major cause of ocean pollution, while still achieving the lowest weight, highest loft and fill power in the industry. Also, thanks to its unique multi-shape, anti-clump structure, this durable, easy-care material maintains its shape perfectly, wash-after-wash, making it a highly practical solution for outwear and kidswear.
From sexy women’s bombers to shiny stretch biker jackets for men, in rough-and-ready, tone-on-tone hunter green, jet black and tulip red hues, right the way through to cool and colourful, grown-up mimicking outerwear for kids, Thermore becomes the eco-friendly heart of cosy, fashion-forward jackets that keep the winter chills at bay in style.
Je haar zien uitvallen is behoorlijk angstaanjagend. Leonor Greyl geeft enkele onmisbare tips om haaruitval te verhelpen en snel te stoppen. Je moet er nooit van uitgaan dat haaruitval onomkeerbaar is: er bestaat weliswaar geen wondermiddel tegen alle oorzaken, maar er zijn tegenwoordig heel wat mogelijkheden om de toestand te normaliseren.
Onze haarcyclus gaat gepaard met een min of meer aanzienlijke haaruitval volgens het wisselen van de seizoenen. Zolang de hoeveelheid haarverlies beperkt blijft (vijftig tot honderd haren per dag) hoef je je geen zorgen te maken. Ook externe factoren zoals stress, vermoeidheid, voedingstekorten of hormonale storingen kunnen haaruitval bevorderen.
Hoe kun je op de juiste manier reageren? In eerste instantie moet je de oorzaak van de haaruitval achterhalen. Aarzel niet om bij een specialist te rade te gaan: hij zal de verschillende factoren onderzoeken en passend advies geven afhankelijk van het probleem (interne klachten, stress, lichaamstekorten enz.). Ten tweede is een goede haarhygiëne van cruciaal belang. Overtollige talg, stof of vervuiling verhinderen de zuurstoftoevoer naar de hoofdhuid, waardoor het haar inboet aan vitaliteit. De hoofdhuid moet altijd schoon zijn.
Verder kun je met eenvoudige, doeltreffende handelingen de bloedcirculatie stimuleren. Een slecht doorbloede hoofdhuid wordt futloos. Masseer de hoofdhuid gedurende een minuut met het hoofd naar beneden: dat maakt ze soepel en doet het bloed beter stromen. Gebruik tot slot regelmatig specifieke verzorgingen om de hoofdhuid te revitaliseren door ze van de nodige energiebronnen te voorzien.
1. Régénérescence Naturelle, een cocktail van etherische en plantaardige oliën, stimuleert en regenereert het hoofdhuidweefsel vóór het wassen.
2. Kies een zachte shampoo, afgestemd op het type hoofdhuid. Als er geen specifieke problemen zijn, is Shampooing au Miel, ideaal voor fijn haar, aangewezen. Hij geeft het haar opnieuw volume en vitaliteit, met een prachtige glans. Geschikt voor dagelijks gebruik.
3. Gebruik een verzorging zonder spoelen die langdurig op de hoofdhuid inwerkt, de hele dag lang: > Complexe Énergisant ampullen, voor een kuur van 3 maanden; > Tonique Vivifiant, minder geconcentreerd, is een praktische oplossing tegen haaruitval die het haar dag na dag vitaliseert.
4. Aarzel vooral niet om een afspraak te maken in één van de partner salons van Leonor Greyl voor een grondig haaronderzoek en om te genieten van een aangepaste behandeling tegen haaruitval.
Verkooppunten : www.leonorgreyl.com - L’Atelier de Coloration – Rue de Namur 65A, 1000 Bruxelles - Le Salon du Zoute – Kustlaan 58, 8300 Knokke-Heist
The seventies are coming back into fashion in a major way. L'Histoire de Louise by e5 in particular is making a major case for a return to this wild decade full of disco and revolutions. In the following gallery, see all the retro trends that are coming back into style.
“Everything that’s old is new again” is a common refrain, but it’s true. From brownish colors over bourgeois ladylike dresses to wide-leg pants, it’s like back to the future but revisited in a modern way. Forget hippy chic, forget John Travolta in Saturday Night Fever, but think rusty hues, checked pant suits and romantic prairy dresses.
» Tranquil Dawn: een fluide pastelkleur - » Thema "The Human Touch": terugkeer naar menselijke waarden - » Levis Ambiance Trend Collection 2020: 10 inspirerende kleuren
Levis stelt Tranquil Dawn voor als Kleur van het Jaar 2020. Een tint met een zweempje pastel die zich soepel tussen blauw, groen en grijs nestelt. Tranquil Dawn doet dromen van frisse ochtenden en verre horizonten. Het GAC (Global Aesthetic Center) roemt de kleur om z’n speels expressionisme: een vermogen om te verbinden en ons te versterken in onze creativiteit. Wie wil zo niet het nieuwe jaar in? Tranquil 2020.
Tranquil Dawn, Kleur van het Jaar 2020
De nieuwe Kleur van het Jaar heeft het ochtendgloren in z’n essentie gevangen en heeft het vermogen om zich aan z’n omgeving aan te passen; een tijdloze nuance wanneer het wordt gecombineerd met andere pastels, en een krachtig statement wanneer het wordt samengebracht met intense kleuren. Tranquil Dawn geeft ons op die manier de mogelijkheid om te experimenteren en te ontdekken welke sfeer het best bij onze identiteit past en hoe we willen wonen. Met z’n veelzijdig karakter belooft de Kleur van het Jaar traditiegetrouw een voorbode te zijn op de komende mode- en interieurtrends.
This year, it’s all about… THE HUMAN TOUCH
Onder leiding van Heleen van Gent gaat het GAC, dat net als Levis een deel van AkzoNobel is, elk jaar op zoek naar de kleur die volgend jaar alle trends zal bepalen. Kleurspecialisten en internationale designexperts bundelen hun krachten en nemen de nieuwste maatschappelijke tendenzen onder de loep om ze vervolgens te vertalen in een nieuwe Kleur van het Jaar.
Levis zette vorig jaar met de kleur Spiced Honey al de ommekeer naar rust en positiviteit in. Het thema ‘Let the light in’ bracht letterlijk terug licht in ons leven en ons interieur. Dit jaar zetten we met Tranquil Dawn die gang naar menselijkheid verder; globalisering, mechanisatie en hightech technologie doen ons hunkeren naar een connectie met ons verleden, met onze voorouders en de ‘echte’ wereld. Met ‘The Human Touch’ brengt Levis ons nu terug in contact met onze innerlijke creativiteit, onze menselijke waarden en alles wat ons van artificiële intelligentie onderscheidt. In 2020 gaan we verder op zoek naar onze roots en de diepere betekenis van het leven.
Levis Ambiance Trend Collection 2020
Zoals elk jaar komt de Kleur van het Jaar niet alleen. Tranquil Dawn wordt vergezeld door een collectie van 9 intense natuurkleuren. Met het Creativity Palette combineer je onstuimige tinten met zachte en beheerste tonen; bosgroen en aardse okertinten zorgen voor warmte en intimiteit, Tranquil Dawn en de andere pastels voor een eigentijdse zachtheid. In 2020 maken we van onze thuis een plek waar we ons veilig kunnen uitdrukken en ons terug dicht bij de natuur en het inspirerende, menselijke verleden kunnen voelen.
It's almost a universal given that when a poorly dressed guy gets into a relationship, he starts dressing better. The baggy shirt, cargo pants, and worn down sneakers are replaced with fitted jeans and a crispy white shirt. It's no mystery as to who the architect is behind this style make-over. Because as we know, behind most well dressed men, there's a fashion savy woman.
1. Start with a gift
Men do it all the time. When - on Valentine's Day or say, your anniversary - you open a pretty pink box and there's a black lace set of lingerie inside, it's not just for you. So when he opens a spontaneous gift to find a GUESS lambskin motorcycle jacket or lustworthy full leather jacket by Timberland, it's also not entirely a gesture of pure selflesness. But hey, if he can pull it off, he might find he truly loves the gift.
2. Don't force him to go shopping
Chances are, your man does not want to shop for new clothes. Don't force it. Why spoil a trip to the mall by dragging along a grumpy man who's only going to hate everything you pick out. If you do enjoy shopping, go by yourself and bring home some options for him to try on. That's why stores have return policies. Start small, with the right accessories for example. Like an eyecatching (pun intended) pair of sunglasses or an on trend scarf to lift his look.
3. Compliment him
When it comes to style, confidence can make all the difference. That said, we often have the habit of commenting on the outfits we don't like. Imagine him saying your underwear is not up to par, rather than passing a store and mentioning that the lingerie in the window would look extremely sexy on you. Which would you rather hear? Obviously the latter one, and he's no different. Compliment him on his arms and let he know how amazing they'd look in a slim fit shirt or sweater. And it'd be a shame to hide his great butt in those baggy joggers, whilst they look extra good in a stylish pair of Marciano trousers. A compliment goes a long way, and might make him actually love his new style.
4. Match his personality, not yours
To make sure you end up with a stylish man who is wearing the clothes rather than a man who is letting the clothes wear him, try to match your fashion know-how with his specific personality. Does he always dress very comfy? Rather than put him in a slimfit suit, combine his love for jeans and go double denim with quality trousers and a shirt, a pair of - oh so chic - boots and finish with a 100% recycled raincoat that shows off his eco conciousness.
5. All about the fit
Throw a perfectly fitted T-shirt and jeans on a man and he'll always look far better than someone in a poorly tailored suit. The problem is that a lot of men associate 'style' with what they are wearing rather than focus on how it looks on them. So, when it comes to improving the style of your boyfriend, find well tailored items and then keep drilling this mantra into his head: it's all about the fit! So if he wants to go for a crispy white shirt and blazer, he should choose quality over quantity. And you can take that quite literally: excessive fabric is the death of style, unless it's meant to be oversized.
Zalando introdcueert nieuwe merkpositionering 'Free to be'
Zalando start het seizoen met een nieuwe merkpositionering en slogan: Zalando. Free to be.
De krachtige 360° campagne viert echte mensen en echte verhalen over wat het betekent om vrij te zijn. De campagne, met influencers Adwoa Aboah, Alice Hurel, Felicity Hayward, Rain Dove en Leroy Mokgatle, toont Zalando’s uitgebreide mode-assortiment en moedigt klanten aan om zich vrij te voelen om zichzelf te zijn.
“We geloven in een wereld waarin iedereen vrij is om zichzelf te zijn, ongeacht je kledingmaat, leeftijd, geslacht of achtergrond. Zalando wil het startpunt voor mode worden, waarbij elke stijl - van casual tot chic, van basic tot premium - aangeboden wordt, zodat onze klanten hun persoonlijke gevoel voor stijl bij ons kunnen uiten,” aldus Jonny Ng, Director Marketing Strategy & Campaigns bij Zalando. “Met onze nieuwe 'free to be' positionering brengen we ons merk naar een hoger niveau, en geven we vorm aan al onze toekomstige marketingactiviteiten als platform. Onze missie is om mode toegankelijk te maken voor iedereen, en een merk te bouwen dat onze klanten inspireert en miljoenen van hen vertegenwoordigt, doorheen heel Europa.”
De AW19 campagne, in samenwerking met het Londense reclamebureau Grey, vertelt het emotionele verhaal van zij die ervoor kiezen te zijn wie ze willen zijn en te dragen wat ze willen dragen, zonder oordeel.
“We kozen een diverse cast voor de campagne die verschilt in lichaamsvorm, breekt met stereotypen en de traditionele geslachtsrollen bevraagd. Onze talenten zijn niet bang om de wereld te tonen wie ze echt zijn. Mode is voor hen een manier om hun persoonlijkheid te kunnen uitdrukken. Dat soort vrijheid is wat we al onze klanten toewensen. Wanneer je vrij bent om jezelf te zijn, om te dragen wat je wilt, en te zijn wie je wilt zijn, dan kan niets je nog tegenhouden.” gaat Jonny verder.
Anna Pańczyk, CEO van Grey London, voegt toe: “zorgen voor een culturele impact en het uitdagen van stereotypen maakt deel uit van het DNA van Grey London, dus we zouden niet trotser kunnen zijn op onze eerste campagne voor Zalando. Het talent dat we gebruiken om ‘Free to be’ tot leven te brengen laat zien hoe ambitieus Zalando is en we zijn blij deel uit te maken van hun team. "
Zalando’s ‘Free to be’ campagne werd geregisseerd door de Britse regisseur Georgia Hudson, bekend van haar werk met Nike, Under Armour en P!Nk. De reclame start met het openen van een Zalando doos, waarop Alice Hurel en haar krachtige voice-over het verhaal doorgeeft aan balletdanser Leroy Mokgatle, die door de straten van Lissabon danst. Vervolgens toont plus size model Felicity Hayward hoe groots ze kan zijn, terwijl ze uit een out-of-home advertentie stapt. Supermodel en activiste Adwoa Aboah claimt haar ruimte in een chaotische samenleving, terwijl Rain Dove de traditionele gendernormen uitdaagt, vrij om meerdere versies van zichzelf te zijn. De voice-over vertelt een inspirerend verhaal en eindigt de reclame met de boodschap dat elke klant vrij is om zichzelf te zijn. De campagnebeelden die zijn gemaakt door de Londense fotograaf James Pearson-Howes visualiseren vrijheid in beweging. Tenslotte krijgen we nog meer ‘Free to be’ persoonlijkheden te zien, waaronder body positivity activiste Emily Bador en Frances Dunscombe, die op 82 begon met poseren.
Chantelle's SHADOWS line embodies the subtle strenth of contrast. Playing with light, texture and shape, it captures the relationship between light and shadow. Combining smooth embroidery with graphic botanical lace for a classic Chantelle silhouette, it results in a blend of striking design and sensual styling.
If Chantelle stuck to traditional lingerie laws, every piece would be covered in floral lace. Luckily the Parisian brand knows how to think outside of the knicker drawer in its designs, as it proves with the SHADOWS line. Mixing up the typical formula, the cups of the bras are shrouded in semi-sheer mesh, offset with blooming embroidery and underwiring for support. The loose-fitting silhouette of the chemise is shrouded in satin, offset with sheer floral mesh and scalloped trims.
Joining the gym again after summer asks for a bit of effort. Forget the ice cream and get shaking! The German underwear brand Anita helps a hand with their Active range. September marks the launch of a brand new sports bra : Performance. Refined tech features, a smart design and maximum support guarantee a spinning start. The airy tissue ensures optimal Sweet Management.
The Performance bra is available in black and pool blue in size 70-95 A-G. Price : €49,95 - Move your body not your boobs!
Rosa Faia launches limited edition colours Sweet Cherry, Ruby Red and Powder Rose
When temperature drops we tend to cuddle up on the sofa with hot chocolate and a book. But winter peeking around the corner doesn't mean you have to hide yourself in a big jumper. Feel extra feminine with a beautiful Rosa Faia bra underneath your soft knitwear. The FW19 collection welcomes warm limited edition colours such as Caroline in Sweet Cherry, pict 1, Grazia in Ruby Red pict 2and Emily in Powder Rose. Poct 3
Marie Méro is Belgian brand offering a total look collection for women. With a style that is perfectly suited to festive occasions, but is equally suitable for everyday situations. Marie Méro knows how to dress all women of every age for every occasion. From a shopping trip with the girl gang to an exclusive art exhibition, Marie Méro has got you covered with the following advice.
Shopping trip
We love shopping in a stylish and elegant way, without wrestling contest with your clothes every time you try something on (hello make-up stains). To avoid this, always stick to simple separates that are easy to take off—loose sweaters are a great option. Also, opt for pieces that a reasonably neutral as you'll be able to try them on with a broad range of items.
Vernissage
An all black outfit always works. Because black says host in many places. It says discretion and empowerment. It says that your work is the thing you want people to look at. But you could also choose colors and prints if you feel black does not represent yourself. Stay true to who you are and compose an outfit that stands out, yet not too much as the art and not yourself to draw the attention in the room. Well, except if this is what the art is about.
Back to work
When it comes to dressing for work we want to choose appropriate office looks that make us feel powerful yet comfortable. Build a professional wardrobe by sticking to classic tones. A black, blue or grey toned blazer is a must have for the office because a blazer goes with everything. From casual jeans to suit pants and pencil skirts, you can’t go wrong with a blazer combination. Or suit up with a blazer dress to boss your 9 to 5 and beyond.
Afterwork party
A party can pop up after work at any time, so be ready with an after-work dinner dress that easily takes you from a day at work to cocktail parties. When looking for a day-to-night dress, always look for versatility with a professional look and a dash of fun thrown in for added personality. As you leave the office, just swap out your shoes, add your favorite necklace or an armful of bangle bracelets, and you are ready for the evening! Along with the spare party dress in the closet, it’s a great idea to have a versatile statement jacket that will jazz up the look of your after-work party dress. Try layering a short leather jacket over your dress for a spicy, fun look!
City trip
In theory, your vacations are filled with handfuls of chic new outfits that are more than deserving of a few Instagrams, but the reality is that at the end of the day, your travel outfits need to be equal parts comfortable and stylish. Yes, achieving that balance is possible, and we have the incredible looks of Marie Méro to prove that looking good and dressing functional can coexist. The striped suit and jumpsuit, for instance, are both comfy as well as versatile and classy. And a dash of color in an outfit always works out well on pictures. A perfecto is your ideal travel companion to throw on any kind of outfit.
Mayertline opent vernieuwe flagshipstore in Wijngem shopping center
Modemerk Mayerline viert de opening van een gloednieuwe flagshipstore in Wijnegem Shopping Center, dé hotspot voor modebewuste klanten. De nieuwe boetiek straalt meer dan ooit uit waar de vernieuwing van het merk Mayerline voor staat: eigentijdse Belgische collecties met hoogwaardige materialen voor de dame die elegantie belangrijk vindt maar tegelijk belang hecht aan kwaliteit en comfortabele kleding.
Belgisch ontwerp en design
Het hierboven beschreven DNA van Mayerline is opnieuw duidelijk terug te vinden in de uitwerking van het winkelconcept. Er werd gewerkt met kwaliteitsmaterialen van Belgische makelij, warme kleuren en een hedendaagse ‘look and feel’. Mayerline verwelkomt graag dames die stijlvol voor de dag willen komen. Wel, in deze flagshipstore in Wijnegem Shopping Center zullen zij zich nu ook meteen thuis voelen, in een winkel die dezelfde klasse uitstraalt als waar zij voor staan.” Mimi Lamote, CEO van Mayerline
Operatie Vernieuwing in volle gang
Sinds 2017 heeft Mayerline resoluut het pad van de vernieuwing gekozen. Er werd een nieuwe CEO aangesteld, die haar strepen in de mode heeft verdiend én weet hoe ze een bedrijf moet herlanceren. De collectie kreeg een veel eigentijdser en vlottere look en de marketing werd steeds verder naar een hoger niveau getild. Ondertussen zijn ook reeds 6 winkels aan het nieuwe concept aangepast. Mimi Lamote: “Mayerline steekt haar ambities niet onder stoelen of banken. We willen vooruit en de klanten moeten dat zien en voelen.” Het kwaliteitsmerk heeft een nieuw elan gevonden en dat vertaalt zich ook in een nieuw winkelconcept. Intussen zagen de flagshipstores in Leuven en Waasland Shopping Center het daglicht, daarna was het de beurt aan de concept stores in Sint-Truiden, Kortrijk en Namen en nu is de boetiek in Wijnegem Shopping Center in een nieuw ‘kleedje’ gestoken.
Mayerline is al meer dan 60 jaar een ambitieus Brussels modebedrijf. Doorheen haar levensloop is Mayerline geëvolueerd van een specialist in damesmantels tot een modehuis dat stijlvolle en comfortabele modecollecties tekent. Mayerline ontwerpt mode voor de vrouw die weet waar ze voor staat en het leven stijlvol en elegant tegemoet wil treden. Mayerline begrijpt als geen ander dat een vrouw door de jaren heen – ietwat met tegenzin – toegiften moet doen aan de wetten der natuur, maar daarbij geen enkel compromis wil sluiten in hoe ze voor de dag komt en wat ze wil uitstralen.