The third edition TommyXRossignol collection for men and women merges fashion with technical function for varsity-inspired designs. The refined technical activewear for the ski slopes features a signature red, white and blue color palette complemented by all-black styles, and the iconic logos of each brand. Looks are created in multiple high-performance fabrics that provide quick-dry, durable, breathable, ease of movement and insulating capabilities, and feature sealed seams, water-resistant zippers and Durable Water Resistant (DWR) coating.
The Fall 2019 TommyXRossignol capsule collection features winter sport apparel including ski jackets and pants, soft shell jackets, layer jackets, and accessories.
MEN’S KEY DESIGNS
Red, white and navy color-blocked hooded ski jacket and pants in two-way stretch with miniature signature red, white and blue stripe details. Red, white and navy color-blocked zip-up softshell in functional three-layering fabric and undergarment in quick-dry, insulating, lightweight technical stretch material that recovers its shape. Navy hooded ski jacket and five-pocket pant in water-repellent, durable, four-way stretch with miniature signature stripe details. Navy and white color-block down zip-up softshell with red, white and navy stripe detailing. Navy and white color-block undergarment in four-way stretch for base and mid-layering. Black ski pants and hooded jacket in insulating, four-way stretch material with “HILFIGER” on arms, red, white, and navy stripe detailing on shoulders and leg seams. Black down zip-up softshell with red, white and navy stripe detailing. Black undergarment with red, white and navy stripe detailing on the shoulders. Black ski overalls in breathable, four-way stretch with red, white and navy stripe detailing on shoulders, arms and leg seams. Black beanie, neck warmer, helmet and scarf with red, white and navy stripe detailing.
WOMEN’S KEY DESIGNS
Navy, red and white color-block ski jacket with faux-fur lined hood, and red pants with navy belt, white stripe along the side and signature stripe at the bottom of the leg, both in two-way stretch. White jacket and pants with blue paneling and signature stripe detailing, both in four-way stretch. White softshell zip-up all-in-one in four-way stretch with blue paneling and signature stripe detailing. Black soft shell and mini ripstop pants with white chevron pattern and signature stripe detailing in four-way stretch; black softshell jacket with faux-fur lined hood; black jersey with white paneling. Ultra-lightweight down mini ripstop jacket in red, white or navy with signature stripes on hem and cuffs.
Rederij Star Clippers biedt de transit van het Panamakanaal aan met twee van hun zeilschepen: de viermaster Star Flyer, en de vijfmaster Royal Clipper. De transit van het Panamakanaal is het hoogtepunt van een Caribische cruise van 14 nachten. Zo’n cruise heeft veel meer te bieden. Het laat je meteen ook toe om een mooi stuk van de Zuidelijke Caraïben en Colombia te ontdekken.
1. Met een zeilschip door het Panamakanaal
Het Panamakanaal wordt wel eens het kruispunt van de wereld genoemd. Elke dag maken een veertigtal schepen de tocht van de Atlantische naar de Stille Oceaan of omgekeerd. Dit wereldwonder is ondertussen meer dan honderd jaar in gebruik. Met Star Clippers kan je een transit volledig zelf meemaken. Het ritueel van het versassen in de gigantische sluizen is een belevenis op zich.
Een schip dat van de Caribische Zee komt moet eerst trapsgewijs naar boven, door de drie Gatun-sluizen, dan via het Gatun-meer naar de smalle Culebra-kloof. Vanaf de Pedro Miguel sluizen gaat het weer naar beneden, tot aan het Miraflores-meer en -sluizen. Aan de kant van de Grote Oceaan wacht de haven van Balboa, de haven van Panama Stad.
2. De ABC-eilanden: De Nederlandse Antillen
Tijdens deze ongewone cruise legt het schip aan in verschillende eilanden waar Nederlands wordt gesproken: Aruba, Bonaire en Curaçao. Je kan lekker shoppen in Oranjestad of genieten van een kleurrijke, tropische miniversie van Amsterdam in Willemstad. Bon bini! Wees welkom! Bonaire is een van de topplaatsen om te duiken, te snorkelen, te kajakken… of om de roze flamingo’s te bewonderen.
3. Caribische vibes in Colombia
Naar gelang de route en het schip bezoek je Colombia een of meerdere dagen. De topper? Het oude stadscentrum van Cartagena! De oude huizen en gebouwen die dateren uit de 17de eeuw zijn één kleurrijk feest voor het oog. De burchten werden gebouwd om zich te verdedigen tegen zeerovers. Niet voor niks staat het oude Cartagena op de werelderfgoedlijst van de Unesco.
Santa Marta, een andere historische havenstad aan de Caribische kust, biedt alles, van strand tot bergen en regenwoud. Bezoek een koffieplantage, het goudmuseum of de plaats waar Simon Bolivar de laatste jaren van zijn leven doorbracht.
Santa Marta staat ook voor street food (ceviche) en sea food. Landschappelijk de mooiste stranden van de Colombiaanse Caraïben vind je vlakbij, in het Tayrona National Park.
4. San Blas: Voor elke dag van het jaar één eiland
Op zoek naar het ultieme eldorado? Het ligt hier, langs het Panamese territorium van de Guna Yala indianen. De 365 San Blas Eilanden hebben alle ingrediënten voor een paradijselijk recept: kleine eilanden met kokospalmen, witte stranden en turquoise water, scheepswrakken en koraalriffen. Misschien wil je hier wel nooit meer weg.
5. Zwem, duik, lach, bewonder en… hijs de zeilen
Eilandhoppen als een luxe zeerover op een Caribisch piratenschip? Dat kan met Star Clippers, opzoek naar gouden stranden en schatten van eilanden. Zeil naar de Grenadines, de lievelingseilanden van de kapitein. Zwem met de pijlstaartroggen in Antigua. Ontdek een stukje koloniaal Engeland in Grenada. Bewonder de oude vulkanen in de jungle van St. Lucia. Beloon jezelf met een Caribische cocktail in de beste strandbar op Jost van Dyke.
En dan, elke dag, geniet van het moment dat de zeilen worden gehesen om in de zwoelte van de zonsondergang koers te zetten naar de volgende bestemming.
Deze vijf elementen vind je terug in elke Panamakanaalcruise van Star Clippers. Praktisch: alle Panamacruises duren 14 nachten
Van Barbados naar Panama: 16 november 2019, met Royal Clipper - 23 november 2019, met Star Flyer - 7 november 2020, met Royal Clipper
Van Panama naar Antigua: 30 november 2019, met Royal Clipper - 21 november 2020, met Royal Clipper
Van Panama naar Sint-Maarten: 7 december 2019, met Star Flyer
CAROLINA HERRERA TOONT HAAR MEEST MYSTERIEUZE EN INGENIEUZE KANT IN DE NIEUWE GOOD GIRL COLLECTOR EDITION DOT DRAMA
Carolina Herrera New York lanceert Good Girl Dot Drama Eau de Parfum, een nieuwe Collector Edition geïnspireerd door het iconische polkadotpatroon. De flacon is een exclusief ontwerp dat tot stand kwam in samenwerking met Karlie Kloss
De nieuwe collector edition Good Girl Dot Drama Eau de Parfum laat ons de slimste, meest onverschrokken, mysterieuze en onweerstaanbare kant van Good Girl omarmen, het succesverhaal waarmee het in 2016 allemaal begon in de parfumwereld. De nieuwe editie is geïnspireerd op het gedurfde polkadotpatroon – de zwart-witte stippen, een van Carolina Herrera's handelsmerken – en draagt de handtekening van model Karlie Kloss, het gezicht van de geur.
"Intelligentie en ondeugendheid geven kracht en maken je vrouwelijk. Het zijn inspirerende eigenschappen. Leiding geven en vrouwelijk zijn – het kan allebei. We moeten kracht putten uit onze vrouwelijkheid. Voor mij was deze speciale editie essentieel, als een ode aan de dualiteit in de vrouw", zegt Carolina Herrera de Baez, creative director Fragrances.
De nieuwe flacon heeft veel polkadots, want welk patroon is ondeugender en veelzijdiger dan deze gedurfde, iconische stippen? Sinds haar debuut in 1981 vertrouwt Carolina Herrera op de kracht van de leuke, ronde stippen. Ook de parfumgeschiedenis van het huis is geschreven in een zwart-wit motief. De polkadot was al aanwezig op de eerste geur, Carolina Herrera van Carolina Herrera (1988), een instant hit die miljoenen mensen over de hele wereld blijft fascineren. Sindsdien heeft Carolina Herrera nog vaak teruggegrepen naar dit archetypische element voor haar geuren.
Polkadots zijn speels, luchtig en verbluffend. Ze brengen het zelfvertrouwen en de verfijnde levensstijl à la Carolina Herrera over. Zoals de ontwerper zelf zegt, zijn de eenvoudigste dingen soms het meest diepzinnig. "Het was heel bijzonder om samen te werken met het Carolina Herrera-team en terug te blikken op de geschiedenis van het merk tijdens het brainstormen voor deze campagne", aldus Karlie Kloss, ambassadeur van het parfum. "Polkadots zijn niet alleen een tijdloos modestatement, ze zijn ook van grote betekenis voor het merk Carolina Herrera. Ze roepen veel op van waar deze campagne voor staat: glamour, vrouwelijkheid, optimisme en zelfvertrouwen."
Polkadots drukken bovendien alegría de vivir uit ("levensvreugde" in het Spaans): dit is verfijning op een moeiteloze en ondeugende manier. "Een van de leukste dingen aan parfums en mode is dat ze ons zelfvertrouwen een boost kunnen geven. Polka Dots geven kracht, zoals alleen goede geuren dat kunnen", besluit Herrera de Baez.
De protagonist van de nieuwe editie is supermodel en ondernemer Karlie Kloss, het beroemde gezicht van Good Girl sinds het prille begin. "Karlie is de perfecte belichaming van Good Girl Dot Drama: ze is zowel slim als gedurfd; onverschrokken en zorgeloos. Ze heeft een raadselachtige uitstraling. Ze is het ultieme moderne icoon", vindt Herrera de Baez. Haar biografie levert het bewijs van haar vele talenten. Karlie Kloss (Chicago, 1992) richtte in 2015 Kode With Klossy op, een organisatie die meisjes leert programmeren en technisch onderlegd maakt.
Afgelopen zomer werden 50 programmeerkampen georganiseerd in 25 steden: bijna 1000 meisjes kwamen erop af. Naast model en inspirerend programmeur fungeert Karlie ook als gastvrouw en uitvoerend producent van ‘Project Runway’, een serie van Bravo Media die bekroond werd met een Emmy-award en onlangs opnieuw van start ging.
In de nieuwe campagne, een ode aan de gouden eeuw van de film noir, speelt Karlie Kloss een onweerstaanbare en behendige femme fatale. Haar houding, stijl en imago doen denken aan raadselachtige diva's zoals Lauren Bacall, Rita Hayworth en Tippi Heddren, Alfred Hitchcocks muze. Het motto van het Good Girl luidt immers niet voor niets: “it’s good to be bad!”
De flacon is helemaal mee met de ‘polkadot’-rage. Good Girl stiletto bestaat uit drie delen: de ranke schoen is versierd met polkadots. De bovenzijde van de hiel is zwart, de hoge hak zelf is goudkleurig. Het ontwerp benadrukt het dubbelzinnige van de oosterse florale geur van de hand van Louise Turner. Het heldere van jasmijn en tuberoos (versterkt door bergamot, Damascener roos, citroen en lelie) contrasteert met de lekkere, donkere akkoorden van haba tonka en cacao (benadrukt door vanille, amandel, kaneel en kasjmier).
Het parfum wordt gepresenteerd in een luxueuze doos: zwart karton versierd met polkadots en gouden lijnen. Deze editie huldigt de passie en trouw van de fans van Good Girl. De flacon van 80 ml is een exclusief ontwerp dat tot stand kwam in samenwerking met Karlie Kloss, die het doosje signeerde met gouden afwerking.
Good Girl DOT Drama - Exclusief verkrijgbaar bij ICI PARIS XL vanaf 1 oktober 2019. - 80 ml - € 133,72
Take a breather with the LolaLiza 'Back to me' collection
After - and even during! - a fantastic summer we were bombarded with 'back to school' and 'back to work'-campaigns. A fortnight into September the mere thought of some spare time already feels like an impossibility. After all: there's so much on that to-do-list. With their new collection LolaLiza also launches a 'Back to'-campaign, but in their version YOU are the focal point.
This collection is designed to spend your happiest moments in, from yoga to sipping lattes with your friends and everything in between. In an increasingly noisy world, it's important to drown out the sound and make time for yourself. Don't think about school, work or that growing pile of laundry. Repeat after me: today I'm going BACK TO ME.
Need inspiration for pampering yourself? LolaLiza provides daily tips on their website. Reveal the first tips here.
Homewear
At home we want to feel relaxed, that is why LolaLiza has created a homewear collection consisting of the comfiest pieces in the softest fabrics. No baggy outfits that you wouldn't want to be seen in. This 'Back To Me'-collection will make you want to pause and smile when you walk past a mirror. And to think you woke up like this...
Out and about
Taking care of yourself goes beyond the walls of your home. Meeting up with friends, getting a manicure or going shopping are also great ways to relief stress. All things we can't and don't want to - do in our pyjamas. After all: comfort can be fashionable too! The proof is in LolaLiza's 'Back To Me'-collection: the perfect combination of the right cut, fabrics, colors and print. Even a long shoppingspree isn't an issue in a pair of comfy - yet oh so cute - 'Back To Me'-boots.
» Het ideale cadeau voor onder de boom - » Etna & Olympus houden je warm deze winter
Kerst staat voor de deur met de obligate kerstcadeaus onder de boom. Geen idee waarmee je je geliefden kan verrassen dit jaar? Scoor met een high-end statement piece, een thermische drinkfles van Kambukka. Het Limburgse label houdt je warme dranken op temperatuur tijdens de koude wintermaanden.
Etna: De thermische drinkfles Etna is vernoemd naar de Italiaanse vulkaan. Een leuke knipoog naar wat de mug doet: warm vanbinnen, koud van buiten. Smart design verzekerd met het ‘3-in1’lid en Snapclean® technologie. Dankzij de drie standen: 'Drukken om te drinken', 'Open' en 'Gesloten' is morsen verleden tijd. De vrolijke kleuren gaan van ‘kerstboom’ Sea Green tot ijzig Glacier groen. Etna - 500 ML Midnight € 32,90
Olympus : Olympus kun je zien als het broertje van Etna. Deze thermische fles is uitgerust met een Switch Lid, slim en eenvoudig . Druk op het icoontje van het Switch lid om het lid te openen en op het slot-icoontje om het lid te sluiten. Ook deze lid is uitgerust met het Snapclean® systeem voor een eenvoudige reiniging. De kleuren van Olympus zijn helemaal verschillend dan die van Etna. Keuze genoeg om het perfecte cadeau te vinden! Olympus - 300 ML Misty Rose € 22,90
» Trend gespot in keukenland: geaderd design - » Silestone Eternal Calacatta gold is het best verkochte kleur bij Cosentino
De tijd van egale werkbladen in België lijkt voorbij. Cosentino ziet meer en meer vraag naar steen met gevlamde en geaderde tekening met ‘Silestone Eternal Calacatta Gold’ als absoluut succesnummer in ons land. De reden? Kookeilanden staan meer en meer centraal in onze huizen en moeten een interieurobject op zich zijn – ook als er niet wordt gekookt.
Silestone Eternal Marquina
Wit op zwart - De Silestone Eternal Marquina is een gedurfde keuze. De witte aders op het opvallende zwarte oppervlak eisen meteen de aandacht op en maken het een onmisbare eyecatcher. Het geaderde patroon dat onafgebroken doorloopt op verschillende zijden en wanden geeft een authentieke look.
Silestone Eternal Calacatta Gold
De Belgische favoriet - Eternal Calacatta Gold is hét paradepaardje in de Silestone Eternal collectie. Het kleur is het best verkochte dessin van Cosentino België en daarmee de nationale favoriet. Het witte ontwerp met de grijsgouden nerven is subtiel met toch dat tikkeltje 'wauw'. Een stijlvol design dat eenvoudig gecombineerd kan worden.
Silestone Eternal Emperador - Warme stenen
De Silestone Eternal Emperador straalt door zijn kleur een diepe warmte uit, terwijl de gespikkelde aders het blad een levendige look geven. Hierdoor lijkt het ontwerp haast lichter en dat straalt af op de ruimte. Naast Eternal Calacatta Gold is ook de Eternal Emperador een Belgische lieveling.
ACQUA DI PARMA VRAAGT GIO PASTORI OM EEN NIEUWE ARTISTIEKE UITDRUKKING TE GEVEN AAN ZIJN ICONISCH PARFUM
De Italiaan Gio Pastori, papierknipkunstenaar en aanstormend talent, interpreteert Colonia op een uiterst unieke, opvallende manier. Acqua di Parma vertrouwde op de creativiteit van de Italiaan Gio Pastori, aanstormend talent en papierknipkunstenaar, om het Colonia parfum in een nieuw jasje te steken.
Hij prijkte in 2017 op Forbes‘ lijst van de 30 meest getalenteerde jonge creatieven uit de hedendaagse Europese kunstwereld. Gio Pastori heeft een natuurlijke passie voor papier, en wekt het materiaal op een geraffineerde manier tot leven in zijn werken. Matisse en Tom Wesselmann behoren tot zijn grote voorbeelden. Zijn stijl kan gecategoriseerd worden onder popart en combineert ouderwetse, ontwapenende puurheid met aspecten uit het moderne digitale tijdperk. Gio gebruikt zijn papiermes alsof het een potlood is: de kunstenaar volgt zijn creatieve inspiratie en snijdt vormen uit de losse hand, zonder vooraf gemaakte tekening als referentie. Zo maakt hij van platte vormen in opvallende, felle kleuren eenvoudige, maar enorm krachtige en expressieve beelden. Zijn transversale en poëtische aanpak leverde hem in het verleden al projecten op voor prominente internationale merken uit de mode-, design-, muziek- en smart-techwereld. Op zijn Instagram-account @giopastori bekoort Pastori met zijn handgemaakte kunst al meer dan 48.000 volgers.
“De samenwerking met een eigenzinnige kunstenaar als Gio Pastori was een uitzonderlijke kans voor ons Huis. Het was een uniek voorrecht om te zien hoe hij met zijn dynamische creativiteit uiterst lichte en levendige ontwerpen voor de nieuwe Colonia Artist creëerde. Zijn expressiviteit sluit perfect aan bij de elegante, Italiaanse stijl van Acqua di Parma en bracht een uniek kunstwerk tot stand. Gio Pastori gaf het frisse, stralende karakter van Colonia perfect weer in pure, intense kleuren. We hebben ervoor gekozen om in zee te gaan met een jonge Italiaanse kunstenaar. Zo kunnen we aanstormend talent promoten en de kans geven om onze merkcultuur te verrijken met nieuwe – en bijgevolg buitengewoon authentieke – linguïstische codes”, aldus Laura Burdese, CEO en directeur van Acqua di Parma.
Het decoratieve motief dat Gio Pastori creëerde voor Colonia Artist siert de flacon en de elegante cilindervormige doos in het iconische Parma-geel. Hij haalde inspiratie bij verschillende bronnen. De kleine, terugkerende elementen verwijzen naar de vormgeving van reclames uit de jaren dertig en veertig – een sterke link naar Depero. De twee zwarte en witte figuren op het art-decoflesje van Colonia worden door middel van een zigzaglijn verbonden, en doen denken aan inpakpapier en papierknipkunst evenals het contrasterende licht- en schaduwspel van het Italiaanse landschap. Het patroon bevat ook kleine zwarte en witte cirkels met een felgele ster in het midden – een referentie aan spelletjes uit de kindertijd, met knikkers en ballonnen. De combinatie van energieke, bruisende sensaties en een frisse, dynamische stijl met een vleugje ironie leidt tot een moderne look met een ouderwetse vibe.
“Creëren voor Colonia Artist was enorm interessant en uitdagend. Ik hou van pure kleuren en Acqua di Parma heeft voor mij – dankzij die typische gele kleur – steeds symbool gestaan voor licht en helderheid. De vormgeving en stijl van het Huis zijn ondanks hun eenvoud buitengewoon elegant. Die puurheid en natuurlijkheid keren ook terug in mijn artistieke visie. Door het universum van Acqua di Parma te betreden, herontdekte ik mijn enorme passie voor met de hand gemaakte dingen. Door hun perfecte onvolmaaktheid bieden handgemaakte creaties een unieke meerwaarde. Bij mijn interpretatie van Colonia, een geur die me transporteert naar zonovergoten landschappen, kon ik me van mijn meest speelse, ironische en luchtige kant laten zien”, legt Gio Pastori uit.
COLONIA. EEN TIJDLOZE KLASSIEKER
Citroen, bergamot uit Calabrië en sinaasappel – de gouden vruchten die bij Acqua di Parma samenkomen tot een fris, helder, zomers parfum. Deze sensaties worden versterkt door het hart van de geur: een bloemige combinatie van lavendel, verbena en Bulgaarse roos. Delicaat, en perfect afgesloten met warme, houtige noten van vetiver, sandelhout en patchoeli.
Design award voor Barbecooks Victor Thermicore plancha
» Te ontdekken tijdens de Kortrijk Creativity Week van 23 t.e.m 27 oktober - » Opgenomen in DESIGNX50
Designregio Kortrijk, de organisator van o.a. de interieurbiënnale in de Leiestad, heeft z'n awards voor 2019 uitgereikt en Barbecook valt in de prijzen! De Victor Thermicore plancha werd geloofd om z'n duurzaamheid en designgericht ontwerp en krijgt tijdens de Kortrijk Creativity Week samen met de andere laureaten een prominente plaats in de tentoonstelling. Daarnaast zijn de winnende realisaties ook opgenomen in het boek DESIGNX50.
Barbecook ontwikkelt al sinds 1985 innovatieve barbecue-ideeën en bracht met de plancha een Spaanse traditie opnieuw tot leven.
De Thermicore-technologie warmt de planchaplaat vliegensvlug en gelijkmatig op en koelt gecontroleerd weer af. De planchaplaat wordt tot een uitzonderlijk hoge temperatuur voorverwarmd zodat de ingrediënten slechts een korte baktijd nodig hebben, het voedsel niet aan de bakplaat blijft kleven en de smaak en voedingstoffen bewaard blijven. Bovendien bak je op de plancha met een minimum aan vetstof. Gebruiksvriendelijk en gezond dus!
Dankzij de antikleeflaag kan je verschillende ingrediënten tegelijk of na elkaar op de plancha bereiden: vis, vlees, groenten, er blijft niets aan kleven. Doordat alleen de kookplaat in contact komt met etenswaren, hoef je ook alleen maar deze schoon te maken. Jouw planchaplaat is in no-time weer proper want hij past zelfs perfect in de vaatwas.
In tegenstelling tot de andere plancha's is Victor niet gemaakt van gietijzer, maar bestaat hij uit een combinatie van lichtere materialen, zoals roestvrij staal, waardoor hij heel gebruiksvriendelijk is. De stevige wielen van de trolley kunnen op gelijk welke ondergrond manoeuvreren, wat extra beweeglijkheid en stabiliteit met zich meebrengt.
De Belgische barbecuespecialist Barbecook heeft sinds zijn oprichting in 1985 maar één missie: inspelen op innovatie waardoor barbecueën leuker, makkelijker en eenvoudiger wordt. Barbecook is beroemd geworden dankzij het QuickStart-systeem voor houtskoolbarbecues. Met gewoon wat krantenpapier en een lucifer ben je dankzij dat systeem al na vijftien minuten aan het grillen. www.barbecook.com
Winterdip? Vergeet die tropische stranden! Ga winterkamperen !!!
Kampvuurtje, marshmallows, Jägermeister, wandelingen door het winterlandschap, mountainbiken door de bossen.. Klinkt dit als muziek in de oren? Ga dan deze winter kamperen! Dit leek eerst een trend voor zogeheten camping freaks maar niets is minder waar. Ga voor het avontuur in een tent of voor wat extra comfort in een camper. Het vraagt enige voorbereiding, dat wel, maar je krijgt er veel voor terug. Met een beetje geluk; een volledig leeg maar open kampeerterrein. Kamperen 2.0...
Klaar voor deze toffe uitdaging? Een goede voorbereiding is essentieel. Neem zeker een warme slaapzak mee, alsook een dikke donsjas, een speciale wintermat en voldoende verlichting. Check ook even of de camper die je huurt winterklaar is. Op de site van Camptoo kan je filteren op wintersport, aanwezigheid verwarming, etc...
Wie niet het hele traject wilt rijden, kan er bijvoorbeeld ook voor kiezen om een camper te huren ter plekke en van daaruit een route uit te stippelen; wist je dat Camptoo ook campers verhuurt in Noorwegen, Oostenrijk en Slovenië? In oktober en november zou je zelfs nog een zonnestraaltje kunnen meepikken in Portugal of Spanje.
Optie 1: Winterkamperen pur sang: Winterkamperen kan dus gewoon midden in de natuur. Een heel aantal campings zijn nog open in de wintermaanden voor de gevorderde kampeerders of de thrill seekers onder ons. Waarom niet naar onze Noorderburen trekken? Daar worden er door Staatsbosbeheer weekenden georganiseerd met tal van activiteiten. En geloof het of niet, die campings staan met de feestdagen in december ook altijd vol. Wie oud en nieuw eens op een andere manier wilt vieren, weet wat te doen deze winter! En je kan het nieuwe jaar al meteen starten met een fantastisch voornemen: meer tijd doorbrengen in de natuur!
Optie 2: Kamperen op wintersport: Wintersport op de camping moet koukleumen niet afschrikken. Het kan zelfs heel super-de-luxe met campers met verwarming. Het is bovendien een stuk goedkoper dan een appartement of hotel, je bent mobieler, je kan eventueel verschillende gebieden aandoen en het is nog gezellig ook! Er zijn zelfs standplaatsen en sanitaire voorzieningen op luxe niveau. In Oostenrijk spotten we bijvoorbeeld dit plekje, inclusief een eigen verwarmde badkamer direct aan je eigen standplaats:
OPGELET: Het is wel belangrijk om een camper te boeken waarbij wintersport is toegestaan. Pols ook even naar winterbanden, ringverwarming en zorg ervoor dat het watersysteem in de camper winterklaar is gemaakt. En dan ben je good to go!
Klaar voor die fantastische wintertrip? Check alle opties op www.camptoo.be
On Sunday the 27th of October, we all switch our clocks an hour back as it's the start of winter time. To be precise, 3 a.m. will become 2 a.m. With discussions going on in the European Parliament about abolishing summer and winter time, this might be one of the last times you get an extra hour in a day. So let's enjoy it to the fullest!
How about booking a weekend away with Camptoo? You will have an extra hour of vacation, all for free. Camptoo is a sharing platform on which you can rent campers and caravans straight from the owner. Founded in 2014, Camptoo not only connects renters and owners, but also manages all the paperwork, payments and assistance on the road.
If you prefer staying in, you might want to get cosy and snuggle up with a blanket, light some candles, make some tea and catch-up on a good book or magazine. AM.PM. and Blokker will definitely help you accomplish that hygge feeling! And who says you can't do that in style? With Anita, Rosa Faia, Chantelle, Passionata or LolaLiza you don't need to stay in those boring pyjamas all day.
Like many people, you might just sleep the extra hour. That's fine too of course! Sleeplife will help you with the sleeping solution that matches your needs, while La Redoute Intérieurs will make sure you sleep in the prettiest bedding.
And last but not least, you might need some extra coffee after the hour change, as your body may not immediately adapt to the new routine. That's where Sage Appliances' espresso machines will come to your rescue!
Laat je tuin verwilderen en doe mee aan Vegi-vrijdag
150 kinderen komen met 12 aanbevelingen tijdens Kids Climate Conference:
In het Limburgse Horst aan de Maas stond de zesde editie van de Kids Climate Conference op het programma. 150 kinderen uit Nederland en Vlaanderen verzamelden en deelden kennis over het klimaat, gekoppeld aan het thema voedsel. Zij stonden voor de uitdaging met concrete ideeën te komen voor een betere toekomst onder het motto: ‘Een voedingsbodem voor een betere aarde’. Deze ideeën worden vanaf nu gedeeld met burgemeesters in de woonplaatsen van de kinderen én het Nederlandse en Vlaamse parlement. Bovendien worden hun Klimaatstellingen aangeboden aan grote bedrijven.
De vak- en kinderjury, bestaande uit Lars Westra (12), de kidsreporters van de Missing Chapter Foundation Mijntje (11) en Eponine (12) en acteur Niek Roozen hebben alle plannen van de kinderen grondig bekeken. De jury koos uiteindelijk twaalf ideeën: • meer kinderbestuur in bedrijven, zodat kinderen hun stem kunnen laten horen voor een betere toekomst - • natuuractiviteiten op vakantieparken, zodat kinderen op vakantie meer kunnen leren over de natuur; - • aan alle inwoners van België en Nederland: laat een stukje tuin verwilderen. Daarmee komt er meer groen en hebben dieren en beestjes een betere plek om te leven; - • introduceer Vegi Vrijdag: een dag waarop je je best doet alleen groente en fruit te eten; - • bedrijven moeten veel meer eigen energie opwekken; - • betaal ‘plasticvissers’: zij kunnen ervoor zorgen dat plastic uit het water wordt gehaald; - • gebruik meer lokale producten en laat mensen zelf in lokale bakkerijen hun brood maken met deze producten; - • fabrikanten en winkels moeten plastic en blik terugnemen, dan komt het niet in de natuur; - • maak herbruikbare zakjes goedkoper dan wegwerpzakjes; - • statiegeld op veel meer verpakkingsmateriaal; - • minder groente en fruit uit het buitenland halen: eet lokale groente, dan hoeven ze niet getransporteerd te worden - • app die je beloont als je plastic verpakkingen laat staan. Of korting geven op producten zonder plastic verpakking.
Center Parcs omarmt ideeën kinderen
Pascal Ferracci, CEO van Center Parcs Europe, was aanwezig op de kinderklimaattop en vastberaden kinderen een grotere stem te geven in de besluitvorming van Center Parcs. “Het is belangrijk te luisteren naar kinderen en hun frisse blik op de toekomst te benutten. Met een aantal deelnemers aan de Kids Climate Conference hebben we nagedacht over het ‘vakantiepark van de toekomst’. Hun ideeën maakten duidelijk dat we kinderen veel vaker moeten vragen hun mening met ons te delen.”
Na afloop van de Kids Climate Conference deed Ferracci een aantal beloftes op basis van de adviezen van de kinderen. Zo zal hij de Kinderraad van Center Parcs nog intensiever inzetten bij besluitvorming in het bedrijf. In samenwerking met partners worden in alle parken van Center Parcs natuuractiviteiten georganiseerd. Zodat kinderen spelenderwijs kennismaken met de belangrijke relatie tussen mens en natuur. Daarnaast zal Center Parcs in de parken broodbakworkshops organiseren. Hier kunnen gasten met lokale producten brood bakken. Verder gaat Center Parcs zich toeleggen op het zelf opwekken van energie, om haar milieuvoetafdruk nog verder te beperken. Ook deed Ferracci een oproep aan de top van andere bedrijven. “Ik roep alle CEO’s van Nederland en België op beter te luisteren naar hun doelgroep van de toekomst: luister naar kinderen, anders mis je veel kansen. Ook zou ik het toejuichen als bedrijven dit doen als het gaat om het klimaat en zich aansluiten bij de Kids Climate Conference. Alleen samen - met de nieuwe generatie - kunnen we ervoor zorgen dat we klaar zijn voor een betere toekomst.”
Partners
De Kids Climate Conference wordt ondersteund door de Missing Chapter Foundation, een organisatie die een dialoog tussen verschillende generaties wil stimuleren. Deze stichting is in 2009 door prinses Laurentien van Oranje op persoonlijke titel opgericht. De gemeente Horst aan de Maas is medeorganisator van de Kids Climate Conference. De gemeente won dit jaar de European Green Leaf Award: een internationale duurzaamheidsprijs voor gemeenten ingesteld door het Europees Parlement. Zij kreeg deze prijs vanwege de grote rol die inwoners spelen tijdens initiatieven op het gebied van duurzaamheid.
Grote promotionele actie bij Ultra-Luxe cruiserederij Seabourn. Tot 20 november loopt een uitzonderlijke promotionele actie bij Seabourn, de cruiserederij die door de Belgische liefhebbers van ultra-luxueuze reiservaringen sterk wordt gewaardeerd. Seabourn heeft een vloot van vijf super-elegante, kleine schepen met uitsluitend suites, die de reiziger in stijl naar alle mooiste bestemmingen van de wereld brengt.
Onder de naam “Set Sail Event” is de promotie geldig voor een aantal geselecteerde cruises met vertrek in 2019 en 2020. De actie geeft de gasten een aantal voordelen om met Seabourn de wereld te verkennen, en met diverse culturen en verbluffende landschappen kennis te maken.
Het “Set Sail Event” kan volgende elementen bevatten, die verschillen per cruise: een upgrade van een Ocean View suite naar een Veranda suite, tot drie upgrades in de Veranda categorie, tot USD 500 boordtegoed per suite; tot EUR 1200 vluchttegoed (niet voor cruises in Europa); een internetpakket van 300 minuten; tot 15% korting op een aantal gecombineerde cruises; boek een Penthouse of Premium suite en ontvang USD 1000 boordkrediet per suite, samen met een package voor onbeperkt internet
Bovendien biedt Seabourn economy-class vliegtuigtickets aan voor een aantal Europese afvaarten in 2020. Het aanbod bestaat uit: retourvlucht in economy inclusief; upgrade naar business aan EUR 199 per vlucht; gratis transfers tussen luchthaven en schip. Indien de promotionele vluchten niet beschikbaar zijn, of de gasten geen gebruik maken van het promotiepakket vlucht-cruise, dan wordt er een boordkrediet van EUR 500 aangeboden
“Het Set Sail Event is een unieke kans voor mensen die nu hun vakantie voor 2020 aan het plannen zijn,” zegt Chris Audstin, Seabourn’s SVP Marketing & Sales. “Onze vijf ultra-luxueuze schepen varen naar honderden bestemmingen op alle zeven de continenten. Wij moedigen gasten aan om van de uitzonderlijke voorwaarden te profiteren om samen met ons onvergetelijke reiservaringen op te doen.”
Het “Seabourn Set Sail Event” is geldig op een selectie van wereldwijde cruises, met bestemmingen in de Middellandse Zee, Noord-Europa, Antarctica en Patagonië, Australië en Nieuw-Zeeland, trans-Atlantische overtochten, het Midden-Oosten en Indië, Canada New England, de Caraïben, het Panamakanaal, Zuid-Amerika etc. Raadpleeg de website www.seabourn.com voor de geldigheidsduur en de voorwaarden van deze actie.
5 X nachtelijke natuur op de Nederlandse Waddeneilanden
De dagen worden langzaam korter, de zon gaat eerder onder en de buitenlucht koelt sneller af. Met de herfst- en winterperiode voor de deur is hét moment aangebroken om een paar dagen door te brengen op de Nederlandse Waddeneilanden. Dankzij de minimale lichtvervuiling is de nacht nergens zo mooi als in dit unieke natuurgebied. Bovendien zorgen de ondernemende bewoners ervoor dat er ook na zonsondergang heel wat te beleven valt. Die activiteiten werden nu gebundeld in de Discover the Dark-campagne van de lokale toeristische dienst. Wij zetten alvast de leukste tips – 5 to to do’s in het donker - op een rij.
1. Spot vallende sterren op de Waddenzee : Wie aan donkere nachten denkt, denkt natuurlijk meteen aan vallende sterren. De spectaculairste ervaring beleef je tijdens een vallende-sterren-tocht op de Waddenzee met een oude klipper. In het najaar zie je vanaf het dek de mooiste meteorietenregens.
2. Beklim een vuurtoren : Tijdens de donkere nachten kan je de vuurtorens die de zee en eilanden oplichten niet missen. Met een gids kan je na afloop van een bos- en strandwandeling een van de zes vuurtorens op de eilanden beklimmen om met je eigen ogen te zien hoe ver het licht schijnt.
3. Luister naar folklore in de duinen : Bij zonsondergang wandel je al luisterend naar lokale folklore met een gids de avond in. De spannende verhalen over zandverstuivingen, nachtjagers en drenkelingen zullen je ongetwijfeld kippenvel bezorgen.
4. Ga mee op ecosafari : Nog voor de zon aan de hemel staat, neemt een elektrische wagen je mee op ontdekkingstocht door de natuur. Met een gids aan je zij beleef je het eiland op een heel andere manier dan overdag.
5. Bewonder de Melkweg vanuit het Dark Sky Park : Op de Boschplaat op Terschelling is het zo donker dat het natuurgebied zich een Dark Sky Park mag noemen. Bij goed weer zie je ’s nachts zelfs de nevel in de Melkweg. Dat is heel uniek, zeker als je weet dat er slechts twee natuurgebieden in Nederland zijn die het label van een Dark Sky Park dragen. Trek eropuit met een gids en laat je verbazen door de enorme hoeveelheid sterren aan de hemel.
De Wadden bestaan uit vijf eilanden: Texel, Terschellling, Ameland, Schiermonnikoog en Vlieland. De Waddenzee is een erkend biologisch ecosysteem dat je alleen vindt aan de Nederlands-Duits-Deense Noordzeekust. Op de Waddenzee wisselen eb en vloed elkaar elke zes uur af, waardoor het landschap van moment tot moment verandert. Een uitgebreid stelsel van geulen wordt afgewisseld door drooggevallen zandplaten. Deze variatie aan landschappen maakt de Waddenzee tot een uniek leefgebied voor meer dan 10.000 vaak zeldzame plant- en diersoorten, wat een uitzonderlijk grote voedselrijkdom voortbrengt. Daarnaast is het een onmisbare tussenstop voor miljoenen vogels tijdens hun trektocht. Sinds juni 2009 behoort de Waddenzee bovendien tot UNESCO Werelderfgoed. Aan de wieg van dit succes staat de jarenlange goede samenwerking tussen de Waddenzeelanden. In 2016 werd het gebied ook verkozen tot mooiste natuurgebied in Nederland. https://www.wadtodo.nl/nl/discoverthedark
The Camden line embodies the beautiful melancholy of fleeting pleasures, blends soft lace with delicate accents for a seductive silhouette.
With the new Camden line, Passionata brings that je-ne-sais-quoi to your underpinnings. Flickering lace trims the straps and wings while the cups are subtly underwired for a secure, comfortable fit. Pretty but practical, it’s a nifty way of upping the game on your day-to-day underwear, n’est-ce pas?
In 2019 en 2020 herdenkt Noord-Brabant 75 jaar vrijheid na de Tweede Wereldoorlog. En dat betekent: tal van activiteiten, evenementen en tentoonstellingen in de hele provincie. Met Brabant Remembers wil Noord-Brabant even stilstaan bij de impact van de Tweede Wereldoorlog, verhalen tot leven brengen en de bevrijding vieren. Ervaar het Dilemma Doolhof, fiets dóór het Oorlogsmuseum, bezoek het vernieuwde museum Kamp Vught of plan een leerzaam uitje met de kinderen. Voel je helemaal bevrijd met volgende zes Brabant Remembertips:
1. Maak moeilijke keuzes in het Dilemma Doolhof
Het Dilemma doolhof in Bergen op Zoom is een interactieve kunstinstallatie die je op unieke wijze confronteert met het leven tijdens de Tweede Wereldoorlog. Het doolhof schotelt je moeilijke keuzes voor. Stel, iemand heeft jouw hulp nodig maar daardoor breng je jezelf in gevaar. Help je of sluit je je ogen? Tip: combineer je bezoekje met een dagje Bergen op Zoom. Het doolhof is gratis toegankelijk van zonsopgang tot zonsondergang, tot maximaal 21:00 uur.
2. Fiets dóór het Oorlogsmuseum: een wereldwijde primeur
In Oorlogsmuseum Overloon kunnen bezoekers vanaf eind september 2019 over een brug door de grote museumhal fietsen. Vanaf drie meter hoogte heb je een geweldig uitzicht op de enorme collectie met militaire voertuigen en kanonnen uit de Tweede Wereldoorlog. Het leerrijke Oorlogsmuseum is ook een aanrader voor gezinnen met kinderen. Een weekendje weg? Combineer het museum met Zoo Parc Overloon en het nabijgelegen bungalowpark Landal De Vers.
3. Leer over echte oorlogsverhalen tijdens Dutch Design Week 2019
STILLLEVEN is een collectie van 75 maquettes, die elk een persoonlijk oorlogsverhaal vertellen. De verhalen tonen beslissende momenten uit de oorlog en komen uit allerlei Brabantse dorpen en steden, waar ze ook tentoongesteld worden. In oktober komen alle maquettes samen in één grote tentoonstelling tijdens de Dutch Design Week, van 19 t/m 27 oktober in Eindhoven.
4. Bezoek Nationaal Monument Kamp Vught
Nationaal Monument Kamp Vught is gevestigd op het terrein van het enige voormalige SS-concentratiekamp van Nederland, op vijf kilometer van het centrum van ’s-Hertogenbosch. Het museum is geschikt voor kinderen vanaf ongeveer 10 jaar en werd zopas vernieuwd. De heropening van het museum en de nieuwe vaste expositie is voorzien voor eind november 2019.
5. Fiets de Liberation Route door Noord-Brabant
De Liberation Route is een fietsroute die de belangrijkste Brabantse mijlpalen uit de Tweede Wereldoorlog met elkaar verbindt. Je fietst er langs oorlogsverhalen, luisterzuilen, monumenten en musea die samen de impact van de oorlog zichtbaar maken. De fietsroute is net vernieuwd en loopt over het Brabantse knooppuntennetwerk.
6. Leer vliegen in Museum Bevrijdende Vleugels
Benieuwd naar de voertuigen uit de Tweede Wereldoorlog? De indrukwekkende collectie van Museum Bevrijdende Vleugels in Best omvat onder meer legervoertuigen, machines, vliegtuigen en kanonnen die daadwerkelijk gebruikt zijn tijdens Operatie Market Garden. Wist je dat je hier zelf kunt leren vliegen in de cockpit van de flight simulator? Wanneer je vooraf contact opneemt, kun je zelfs een rondrit maken in een historisch legervoertuig.
Deze tips zijn nog maar een greep uit het grootse programma waarmee Noord-Brabant 75 jaar vrijheid viert. Kijk voor een volledig overzicht op de Brabant Remembers agenda.
Brabant Remembers vertelt de persoonlijke verhalen over WOII: groot of klein, over mobilisatie, verzet, collaboratie of bevrijding. Vijfenzeventig verhalen waarin een levensveranderende keuze centraal staat. Samen met gemeenten en partners worden deze verhalen vertaald naar een innovatief cultureel programma in 2019-2020. Brabant Remembers is een initiatief van Stichting Crossroads Brabant ‘40-‘45 en wordt mogelijk gemaakt door de provincie Noord-Brabant en vfonds. Brabant Remembers is partner van Europe Remembers.
Illustraties museum bevrijde vleugels – oorlogsmuseum overloon – visitbrabant
L'histoire de Louise by e5 dives into the (lime) green wave
L'Histoire de Louise by e5
L'Histoire de Louise by e5 newest delivery is riding the green wave. From a pine curderoy suit with seventies attire to a bright lime snuggly sweater, wearing these head turning pieces will make others green with envy.
Just when you thought neon should be used only for highlighters and markers, fashion has adopted it as a bold and trendy statement. We’ve seen sparks of neon for a while, but the color that’s really becoming a statement is lime green. L'Histoire de Louise by e5 presents the color in a eye-cathing print softened by a blush pink, combined with pine green and in a monochrome bold turtle neck. Also notice the lime shining through subtly on the snake printed pieces, like sunrays through green forest leaves.
AVIASIM BRUSSEL NOOIT GEZIEN in België: EEN LIJNVLIEGTUIGSIMULATOR
AviaSim Brussel biedt zowel particulieren als bedrijven de kans om aan de knoppen te zitten van een simulator van een lijnvliegtuig. Klaar om op te stijgen? AviaSim lanceert zijn vluchtsimulator ter bestemming van 24 000 steden voor het eerst in België. Klik je gordel vast in de gereconstrueerde cockpit, met scherm van 180°, en word zelf piloot. Voor groot en klein vanaf 10 jaar.
HET CONCEPT
“Een belevenis voor zowel gepassioneerden als debutanten vanaf 10 jaar”. Tot vandaag hadden enkel professionals toegang tot vluchtsimulators. Voortaan kan echter iedereen de plaats innemen van de flight captain, opstijgen en landen op de luchthaven van zijn of haar keuze en een bestemming overvliegen van een van de 24 000 steden die geprogrammeerd zijn. Met deze hoogtechnologische vliegsimulator dompelt AviaSim het publiek onder in een realistische omgeving. De cockpit bevat een scherm van 180°, 3 projectoren die de horizon simuleren en naast de 2 pilotenzetels ook nog 3 extra zetels van waaruit geobserveerd kan worden.
HOE WERKT HET?
Na een briefing van een tiental minuten met een professionele piloot, is het tijd voor de praktijk! Wanneer de vlucht is gekozen gaat de rechterhand op de gashendel en de andere naar de bedieningsknoppen. Het vliegtuig begint meteen te versnellen en stijgt op. De belevenis eindigt met een realistische landing: het vliegtuig vertraagt, de wielen en kleppen worden uitgeschoven, de daling naar de landingspiste wordt ingezet. Eens aan de grond meldt u aan de passagiers dat ze aangekomen zijn.
“AviaSim stelt zijn vluchtsimulator open voor piloten”
De geavanceerde AviaSim-vluchtsimulator is perfect geschikt voor piloten die willen oefenen en hun competenties onderhouden. De DGAC-gelabelde simulatoren zijn scherp geprijsd en uitstekend geschikt voor trainingspakketten. Het AviaSim-centrum biedt aangepaste vormingen voor piloten die hun selectie of MCC voorbereiden.
“AviaSim: een unieke ervaring voor corporate events!”
AviaSim biedt een nieuwe approach voor uw business events. Bedrijven kunnen voortaan recreatieve activiteiten, teambuildings en serious games organiseren rond de simulatoren. Serious games zijn een nieuwe trend op het gebied van teambuilding. De medewerkers worden ondergedompeld in een onbekende wereld om hun managementskills en teamgeest te ontwikkelen. De sessies worden begeleid door instructeurs die professionele piloten zijn en zich aanpassen aan het niveau van elk van de deelnemers.
Vergaderingen/Seminaries: AviaSim verwelkomt ook bedrijven in het kader van vergaderingen, seminaries of commerciële challenges. Het centrum kan evenementen organiseren voor groepen van 5 tot 20 deelnemers.
EEN LUCHTVAARTSTAGE TEGEN STRESS
Sereen op reis met een programma dat zowel theorie als praktijk inhoudt. Wie al vliegt maar telkens toch nerveus blijft, wie nog nooit het vliegtuig heeft genomen door zijn grote angst, wie zo bang is in het vliegtuig dat het een fobie dreigt te worden waardoor het onmogelijk is om nog een vliegtuig te nemen: ZET DE STAP!
AviaSim Brussel biedt een antistress-stage aan die toelaat om uw vliegangst onder controle te krijgen. De deelnemers krijgen uitleg, raad en antwoorden over de oorsprong en de aard van de vrees die ze hebben om het vliegtuig te nemen. De simulator is een bijzonder efficiënt instrument om te leren omgaan met stress en de wereld van de luchtvaart beter te leren kennen.
“Wanneer je je in een onbekende situatie bevindt, zoals tijdens een vlucht, neemt de verbeelding het over van de ratio. Dat is wat we vliegangst noemen. Paniek kan echter vermeden worden door enkele eenvoudige handelingen. Een van de doelstellingen van een antivliegangstsessie is om aan de deelnemers tools te geven om zich zekerder te voelen.” Arthur P. , boordcommandant, specialist vliegangst
AvaSim werd in 2012 opgericht door Thomas Gasser, een ondernemer die gepassioneerd is door luchtvaart. AviaSim is de eerste onderneming in Europa die aan particulieren en bedrijven een beleving in een simulator van lijnvliegtuigen, jachtvliegtuigen en helikopters aanbiedt. Vandaag is AviaSim aanwezig in 12 Franse steden alsook in 1 Belgische. De onderneming plant twee à drie nieuwe licenties per jaar, in zowel Frankrijk als andere landen. www.aviasim.com
Efteling zoekt oude voorwerpen voor nieuwe achtbaan
Authentiek handgereedschap en koekoeksklokken zijn welkom
Voor de aankleding van de nieuwe familieachtbaan ‘Max & Moritz’ is de Efteling in Nederland en België op zoek naar specifieke gereedschappen en koekoeksklokken. De diverse rekwisieten zullen in en rond de attractie als decoratie worden aangebracht.
In het voorjaar van 2020 opent op de plek waar voorheen de Bobsleebaan stond, een nieuwe familieachtbaan: Max & Moritz. Het wordt een dubbele achtbaan, gebaseerd op het bekende Duitse beeldgedicht over de twee kwajongens Max en Moritz. De Efteling is nu op zoek naar attributen om de attractie mee te decoreren en het verhaal tot leven te brengen.
Welke materialen?
Het gaat om authentiek handgereedschap voor houtbewerking en koekoeksklokken. Spullen die in aanmerking komen: handzagen, beitels, handboren en koekoeksklokken (groot en klein), maar ook hooivorken, schoffels en harken, originele koebellen met leren riemen, eenvoudige boerenkarren, karrenwielen en raderen in metaal, hout of kunststof.
Hoe aanleveren?
Heb jij op zolder, in een schuur, of bij familie thuis een attribuut liggen dat voldoet? En wil jij dat een speciaal plekje geven in de nieuwste Efteling-attractie? Maak dan een foto van het voorwerp en stuur deze vóór 17 november naar maxmoritz@efteling.com met vermelding van telefoonnummer en adres. De Efteling neemt vervolgens contact op voor de verdere afhandeling.
Wereld van de Efteling
Sinds de opening van het Sprookjesbos in 1952 is de Efteling uitgegroeid tot de grootste toeristische bestemming van de Benelux, met meer dan vijf miljoen bezoekers in 2018. De Efteling omvat naast het attractiepark ook het Efteling Hotel, de vakantieparken Efteling Bosrijk en Efteling Loonsche Land, het Efteling Theater en het Efteling Golfpark. De Efteling ligt net over de grens bij Breda, nog geen uurtje rijden van Antwerpen, en is elke dag van het jaar open. Kinderen tot vier jaar genieten gratis toegang. Voor informatie of overnachtingen www.efteling.com
Carrefour bundelt krachten met vzw Eva voor donderdag-veggiedag
• In samenwerking met EVA ondersteunt Carrefour klanten in hun overgang naar een gevarieerd eetregime met een nieuwe wekelijkse afspraak: Donderdag Veggiedag. • Carrefour biedt een assortiment voor flexitariërs, vegetariërs en veganisten - • Vanaf 3 oktober is elke donderdag een reeks vegetarische alternatieven te koop voor -20%
Als onderdeel van Act for Food stelt Carrefour concrete acties voor om bter te eten en het beste voor iedereen toegankelijk te maken. Met dit in gedachten, en ter gelegenheid van de Wereld Vegetarisme Dag, bundelt Carrefour de krachten met EVA vzw om de Donderdag Veggiedag-campagne te lanceren, uitgevoerd met de steun van de Vlaamse Overheid en van de Brusselse minister van Leefmilieu en Leefmilieu Brussel. Het doel is om consumenten aan te moedigen om minstens één dag per week voor een evenwichtige vegetarische maaltijd te kiezen.
Een evenwichtige vegetarische schotel één dag per week via Donderdag Veggiedag
44% van de Belgen eet momenteel minder vlees dan een jaar geleden. 7% van de bevraagde personen eet geen vlees en 9% zijn flexitariërs (mensen die minstens drie keer per week vegetarisch eten). Dit betekent dat 16% van de Belgen voornamelijk vegetarisch eet. 40% van de Belgen is nog steeds van plan om hun consumptie van vlees en vis in de toekomst te verminderen.
Op basis van deze bevindingen beoogt de Donderdag Veggiedag-campagne consumenten aan te moedigen om minstens één dag per week een evenwichtige vegetarische maaltijd te ontdekken.
Samenwerking tussen EVA en Carrefour
EVA werd in 2000 opgericht in Gent en is een van de belangrijkste vegetarische organisaties in Europa. Zij beheert en controleert het ‘V-label’ in België en verleent via dit label de licentie ‘Vegetarisch’ of ‘Veganistisch’ op de producten. De samenwerking tussen Carrefour en EVA bestaat uit een wekelijkse afspraak zodat iedereen zijn eetregime kan diversifiëren via plantaardige alternatieven.
Met de Donderdag Veggiedag-campagne promoot Carrefour een divers en plantaardig voedingspatroon met tips en recepten. Voor nog meer inspiratie kunnen klanten de EVA-website raadplegen. Bovendien profiteren consumenten elke donderdag van 20% korting op een deel van het vegetarische en veganistische assortiment in alle Carrefour-winkels.
The iconic Belgian boutique dresses up in a new, elegant concept in a new location right in the heart of the city. After the recent international openings that saw Liu Jo take centre stage at major new events, the Italian brand keeps being powerfully driven by expansion in the global retail market. Vienna, Berlin, Innsbruck, St Petersburg and Zurich are actually some of the new stores it opened last year, in addition to the impressive restyling of its flagship store in Milan and now the relocation of another store that is at the centre of the Italian brand’s European vision, the one in Antwerp.
An important step that adds weight to Liu Jo’s international position by staking everything on a particularly rewarding location and an updated concept that adds a touch of elegance and depth to the brand-new boutique.
Officially opened in late July, the store is located at number 52 Huidevettersstraat, one of Antwerp’s most vibrant and dynamic shopping streets and the throbbing ‘heart’ of fashion; it has a sales surface of no less than 95 square metres, visible from the street through two windows that tell about the Liu Jo universe at a glance.
The space showcases the Curiosity Refresh retail concept that, in a sophisticated setting, places greatest emphasis on the centrality of the items in the collection. The concept – using design features that recall the early 20th century, all smooth shapes and light nuances – exudes the atmosphere of an early XX-century Italian boudoir and enhances the shopping experience to the max. The store is home to all of Liu Jo’s offering, relying on the availability of the brand’s main line: from the Gold Label to the Black Label, including the Denim, Knitwear, White Label and Sport and of course the accessories and footwear ranges too.
With this important opening – which will be celebrated at a dedicated event in October – Liu Jo strengthens its positioning and central role in the Benelux region as part of its retail vision, thus continuing a season that has been extraordinarily rich and dynamic in terms of openings and that will involve other major European cities as well in the next few weeks.
Liu Jo Store Antwerp - Huidevettersstraat 52, 2000 Anrwerpen
Born of the smart intuition and creativity of Marco Marchi, the Liu Jo brand was founded in Carpi, the Italian go-to knitwear district, in 1995. The creative philosophy of the brand is all about enhancing the natural femininity and beauty of every woman, expressed by a glamorous style that is open to a personal touch. With a multi-brand strategy that can put together a complete offering of outfits, nowadays Liu Jo has stores in 48 countries and 3 different continents – Europe, Africa and Asia – through a network of 490 single-brand stores and 5500 multi-brand and specialty stores across the world. www.liujo.com