Cneter parcs speelt met nieuwe campagne in op grote verscheidenheid
Campagne ‘Ieder z’n Center Parcs’ speelt in op ultieme vrijheidsgevoel. Center Parcs wil met haar nieuwe campagne ‘Ieder z’n Center Parcs’ nog beter recht doen aan de uiteenlopende wensen van gasten en potentiële gasten. Want meer tijd doorbrengen met elkaar betekent niet voor iedereen hetzelfde. De één gaat voor een lange strandvakantie, de ander kiest voor een lang weekend avontuur of voor een midweek ontspannen midden in de natuur. Bovendien kunnen de vakantiewensen óók in hetzelfde gezelschap sterk verschillen. Center Parcs speelt in op het gevoel van vrijheid waarnaar steeds meer mensen op zoek zijn: door volop keuze te bieden uit een rijk aanbod waaruit iedereen zijn ideale vakantie kan kiezen. De campagne is te zien op tv en online in België en Nederland.
Center Parcs houdt vast aan de succesvolle pay-off ‘Echt even samen’. Door deze pay-off aan de nieuwe
campagne ‘Ieder z’n Center Parcs’ te verbinden, wil zij nadrukkelijker inspelen op de grote diversiteit van haar bezoekers en hun uiteenlopende behoeften. Er is geen enkele andere aanbieder met zo’n divers aanbod als Center Parcs. Hierdoor kan zij bezoekers het hele jaar door -ongeacht het seizoen, persoonlijke voorkeuren of bestemming -inspireren en verrassen met een gepersonaliseerd aanbod.
“Twee jaar geleden lanceerden we vanuit onze purpose ‘Strengthen family ties’, de campagne: ‘Zeg ja tegen wat er toe doet’. We zien hoe belangrijk het is om samen tijd door te brengen en zo de banden met familie en vrienden te versterken, juist nu we drukker zijn dan ooit. Met deze campagne wilden we mensen aanmoedigen om vaker ‘ja’ te zeggen tegen wat er in het leven écht toe doet. Deze purposegedreven campagne was erg succesvol. Belangrijke brand kpi’s, zoals overweging en voorkeur zijn gegroeid en het aantal mensen dat voor Center Parcs koos steeg.
Om zowel bestaande als nieuwe bezoekers aan ons te binden, gaan we met de nieuwe campagne een stapje verder en laten we zien wat Center Parcs daadwerkelijk met je doet. We spelen in op de stijgende behoefte van vrijheid en richten ons op de diversiteit aan mogelijkheden. Center Parcs biedt voor iedereen een passende vakantie, wat je wensen ook zijn. Je kunt zelf je vakantie kiezen en invullen zoals jij dat wilt.”, vertelt Andres Neira de Back, Marketing Director van Center Parcs Europe.
Een aanbod waartegen iedereen ‘Ja’ kan zeggen
In de afgelopen tijd heeft Center Parcs verschillende vakantieparken, zowel in België als in het buitenland, volledig vernieuwd om zo de nieuwe standaard te blijven zetten in familievakanties. De komende jaren worden ook andere parken grondig vernieuwd met een investering van ruim 600 miljoen euro. Zo is Center Parcs Les Ardennes volledig vernieuwd en zal in mei 2020 ook Center Parcs Park De Haan worden geopend. In Nederland ondergaan Center Parcs De Eemhof en De Kempervennen een grootschalige vernieuwing komend jaar.
“We investeren fors in zowel bestaande als in nieuwe parken, hiermee differentiëren we parken steeds meer van elkaar. Ook het activiteitenaanbod op parken wordt steeds breder. Dit sluit aan bij de behoefte die we terugzien bij onze gasten; de hang naar vrijheid en flexibiliteit. Center Parcs heeft namelijk alle ingrediënten in huis om in te spelen op de variërende wensen van verschillende vakantievierders: met mooi gelegen parken -aan de kust, een prachtig meer of in een bosrijke omgeving -volop keuze uit verschillende accommodaties en allerlei activiteiten voor zowel kinderen als volwassenen” zegt Neira de Back. “We zien dat de behoeften van onze gasten verschillen. Toch gaat het uiteindelijk om echt even samen zijn. Die vrijheid bieden we met ons ruime en gevarieerde portfolio.”
Deze boodschap draagt Center Parcs in de komende tijd uit in een nieuwe serie tv-commercials en online video’s en in totaal zes thema’s behandelen. De eerste drie tv-commercials behandelen de volgende thema’s: de duur van het verblijf (weekend, midweek of langere vakantie), het type vakantie (avontuur, ontspanning of samen op ontdekkingstocht) en het type omgeving (bos, strand of meer).
Al ruim 50 jaar is Center Parcs expert op het gebied van vakanties in de natuur, gedurende het hele jaar. Als grondlegger van de vakantie dichtbij huis heeft Center Parcs een nieuwe standaard gezet in de recreatiesector, maar wil haar gasten ook in de toekomst blijven verrassen. Dat doet zij door te blijven innoveren en ook in de komende jaren een nieuwe standaard te zetten: in beleving, verblijf en echt even samenzijn. Center Parcs kenmerkt en onderscheidt zich door de talloze activiteiten voor ieder familielid, want het is pas echt vakantie als iedereen het naar zijn zin heeft, dan ben je echt even samen.
Center Parcs Europe is onderdeel van Pierre et Vacances Center Parcs Group. Center Parcs bezit 27 Europese parken in België, Nederland, Duitsland en Frankrijk. In 2018-2019 werden 5 miljoen gasten ontvangen en realiseerde het bedrijf een omzet van 743 miljoen euro.
7 eilanden, 365 kerken en 320 monumenten op 1,5 km²
Malta is het tiende kleinste land van de wereld, klein maar mooi en bijgevolg ook een toeristische topper. Malta is een heel bijzonder land, apart en verrassend zoals blijkt uit volgende cijfers:
7 eilanden: Malta bestaat niet uit één eiland maar het is een archipel met zeven eilandjes waarvan er drie zijn bewoond; Malta, Gozo en Comino.
365 kerken: in Malta kan je elke dag van het jaar een andere kerk bezoeken.
80ha, zo groot is Valletta, en daarmee is het één van de kleinste hoofdsteden ter wereld.
5.000 jaar oud: in Malta vind je verschillende megalithische tempels die door de UNESCO als werelderfgoed zijn erkend. Het tempelcomplex Ħaġar Qim is 5.000 jaar oud en daarmee de oudste recht opstaande structuur ter wereld, ouder dan Stone Henge of de Egyptische piramides.
320 monumenten binnen een straal van 1,5 km²: daarmee heeft hoofdstad Valletta één van de hoogste concentraties aan historische bezienswaardigheden ter wereld.
30 letters in het alfabet: Het is gemakkelijk reizen op Malta, één van de twee officiële talen is het Engels. De andere officiële taal van het land is net iets minder gemakkelijk want het Maltees is een Semitische taal, ontstaan uit het Arabisch met Engelse, Italiaanse en Franse invloeden. Meer dan 200 films en documentaires zijn er gedraaid in Malta wegens de prachtige gebouwen en indrukwekkende landschap. De bekendste zijn The Gladiator, Troy, Game of Thrones en Mega Mindy. Je kan tijdens een georganiseerde tour alle locaties ontdekken.
Gemiddeld 23°C overdag: daarmee is het klimaat in Malta zowat het warmste van alle landen in Europa en Valletta is verkozen tot de zonnigste hoofdstad van Europa.
70.000 Belgen gingen in 2019 op reis naar Malta. Dat komt neer op bijna een verdubbeling sinds 2016.
Voor meer informatie over de Maltese archipel, ga naar www.malta.be - www.visitmalta.be
De belangstelling van de vakantiegasten voor het toeristisch aanbod in de vakantieregio Oostkantons bereikte tijdens deze kerst- en nieuwjaarvakantie hoge toppen. Uit een online enquête van het Toeristisch Agentschap Oost-België bij de ongeveer 150 aangesloten toeristische dienstverleners bleek dat gezinsvriendelijke aanbiedingen een heel belangrijke rol speelden in de vakantiebeslissing.
Volgens de statistische analyse lag de gemiddelde bezettingsgraad van hotels en gastenkamers (bed & breakfast) tussen 60 en 70%, ongeveer evenveel als in het voorgaande jaar. 83% van de aanbieders sprak van een identiek resultaat, 11% registreerde een hogere bezettingsgraad dan in het voorgaande jaar. "We zijn zeer tevreden met de feestdagen, onze kamers en vakantiewoningen waren tijdens de kerstvakantie volledig uitverkocht", zei Richard Vervaet van vakantiepark Val d'Arimont bij Malmedy.
Feesten en uitstapjes
"Tijdens de kerstvakantie zijn de gasten op zoek naar lekker eten, afwisseling en de mogelijkheid om een paar uur samen in familiekring door te brengen. Het familieaspect staat duidelijk op de voorgrond", vertelde de hoteluitbater. Een belangrijke gebeurtenis dit jaar was de 75ste verjaardag van het Ardennenoffensief, waarvan ook ongeveer een derde van de accommodaties en excursiebestemmingen in de Oostkantons konden profiteren. "We hadden verschillende Engelse en Amerikaanse gasten die hier 2 of 3 dagen verbleven," zei Vervaet. De verblijfsduur voor een verlengd weekend ligt ook ongeveer in de lijn van het Oost-Belgische gemiddelde in dit segment.
De bezettingsgraad van vakantiewoningen lag tijdens de kerstvakantie rond 75%. Vooral gasten uit Vlaanderen en Nederland kozen voor een verblijf in de vele goed ingerichte appartementen en huizen. "We hadden een grote groep gasten uit Vlaanderen die hier kwamen feesten. Met Kerstmis stond er voor de gasten een tripje in de Hoge Venen op het programma", aldus Hugo Soeter van vakantiehuis De Eifelhoeve in Herresbach. Gebruikers van vakantiewoningen waarderen zeker de rust, de afzondering en de ontspanningsmogelijkheden van de Oostkantons. Dit omvat ook wellnessaanbiedingen, die in veel faciliteiten deel uitmaken van het aanbod. Omwille van het weer zijn jeugdherbergen en campings aan het einde van het jaar minder in trek.
Populaire rondleidingen van de nachtwacht
Veel vakantiegasten maakten gebruik van de relatief milde temperaturen om de excursiebestemmingen en toeristische informatiepunten in de Oostkantons te bezoeken. De toeristische dienst in Eupen registreerde tussen 21 december en 4 januari 645 bezoekers, ongeveer hetzelfde aantal als vorig jaar. "De mensen vroegen naar informatie over daguitstappen en sightseeing. Ze zijn geïnteresseerd in wandeltochten, maar ook in tochten die met de auto gemaakt kunnen worden", legt Erika Steinbeck van de toeristische dienst in Eupen uit. "Een bijzonder hoogtepunt voor groepen dit jaar waren de rondleidingen van de nachtwacht met stadsgids mevrouw Wünsche die, vermomd als nachtwachter, door enkele donkere steegjes van de stad leidde, waar de nachtwachters vroeger naartoe gingen", vervolgde ze.
Ook geschenkmanden met producten "Made in Ostbelgien" waren populair, net als het toeristisch aanbod op de kerstmarkten, zoals in Malmedy, waar een ijsbaan de bezoekers uitnodigde om te gaan schaatsen. Het Huis van Toerisme Hoge Venen - Oost-België in Malmedy registreerde meer dan 4.000 bezoekers in de maand december. Met ongeveer 500 personen per dag was de belangstelling van de bezoekers bijzonder groot op de dagen voor Nieuwjaar. "Veel mensen vroegen naar activiteiten voor kinderen. Gelukkig konden we de gasten niet alleen helpen met tips en informatie, maar ook met het juiste huurmateriaal, zoals babydragers of wandelschoenen", aldus medewerkster Caroline Massotte
De natuur als reclamefactor
Tot de toeristische hoogtepunten behoorden ook de wandelingen naar de kerststallen in Malmedy en Robertville. De bestemmingen in de Frans- en Duitstalige gemeenschap hebben dit jaar een toename van het aantal bezoekers gekend. Het waren vaak groepen uit Engeland en de VS die de gedenkplaatsen van het Ardennenoffensief met bussen bezochten. Vooral het Museum Baugnez 44, dat op 1.000 m² een realistische museografie over dit onderwerp biedt, was erg populair. Volgens de exploitant kon het museum het aantal bezoekers van begin december tot de jaarwisseling ongeveer verdubbelen.
De toeristische balans verduidelijkt dat de vakantieregio Oostkantons in binnen- en buitenland bekend staat als een natuurgerichte vakantiebestemming met uitstekende vrijetijds- en recreatiemogelijkheden voor het hele gezin. De relatief goede weersomstandigheden maakten ook buitenactiviteiten zoals wandelen mogelijk tijdens de vakantie. De hoge kwaliteit van de gastronomie en de faciliteiten zijn net zo belangrijk voor bezoekers van de Oostkantons. Steeds meer gasten uit de buurlanden waarderen dit goede toeristische totaalpakket en ontdekken de natuur van de Oostkantons. Veel aanbieders van excursiebestemmingen en binnenactiviteiten profiteerden ook van de bezoekersaantallen.
Allround wintersport in Dobbiaco, Zuid-Tirol. Op zaterdag 4 januari begint in Zuid-Tirol het Dolomiti Balloonfestival. Tientallen veelkleurige luchtballonnen vertrekken dan vanop het dorpsplein in het wintersportoord Dobbiaco/ Toblach.
De Dolomieten 360°
Het festival duurt tot 12 januari. Het is fantastisch om de ballonnen te zien opstijgen in het winterse berglandschap. Misschien krijg jij dan ook zin in zo’n onvergetelijk avontuur. Die droom kan werkelijkheid worden want iedereen kan in Dobbiaco een vlucht boeken, voor een vaart van een uur en zelfs voor een heuse luchtballonreis over de Dolomieten. Vergeet je warme jas niet en je wollen muts. Na enkele uren vliegen en vooral genieten bereik je de regio van Venetië. Onvoorstelbaar ! Je wordt met de auto teruggebracht naar je wintersportplaats Dobbiaco.
De Tre Cime di Lavaredo/ Drei zinnen is één van de mooiste skigebieden van de Italiaanse Alpen. Hét icoon van deze regio is Three Peaks, drie bekende rotspunten die uitsteken boven de andere Dolomietenreuzen. In het skigebied waan je je in een sprookje, zo mooi is het landschap ! Er zijn tientallen pistes met hoogteverschillen tot duizend meter. Beginners en geoefende skiërs kunnen zich uitleven op de verschillende pistes. Er zijn schitterende afdalingen tussen de bomen en uitzichten op de Dolomieten. Het Drei Zinnen Dolomites ski resort is ook aangesloten op de andere skicentra in Zuid-Tirol. Met de Skipas Dolomiti Superski liggen maar liefst 1200 km pistes voor je open.
Allround ski Drei Zinnen Dolomites voor de ganse familie
Het duurt maar tien minuten met de Ski Pustertal Express van Dobbiaco naar het Drei Zinnen Dolomites skigebied. De grote troef van Drei Zinnen Dolomites is het indrukwekkende berglandschap, door de UNESCO erkend als werelderfgoed. De steekkaart van Drei Zinnen Dolomites is super aantrekkelijk: 300 dagen zon per jaar - 115 km piste, 31 liften inclusief de Giro delle Cime, een 34 km lange skitocht + een nieuwe, verwarmde 8 zitjes skilift op Monte Elmo.- Voor de durvers, de Holzriese, de steilste piste van Italië. - Tien bergrestaurants met regionale keuken en Italiaanse gerechten. Proef de home made pasta’s in Jora Mountain Dining en geniet van het panorama op de Dolomieten. - 200 km goed onderhouden langlaufpistes en prachtige bergparcours voor skitouring. - Adembenemende rodelbanen zoals op Monte Elmo, 5 km lang. - Winterpret voor de kids met een acht meter hoge sneeuwman bij bergstation Croda Rossa, voederen van rendieren, schaatsplezier op een overdekte piste, familie ski paradijs Monte Baranci met kindvriendelijke leer- en oefenpistes, skischolen voor alpine ski, snowboard en langlauf ski. - Dobbiaco en omgeving en ook San Canido zijn rustig, gezellig en hebben een Italiaanse flair - Goede prijs-kwaliteit verhouding. Illustraties Dolomiti Luchtballoonfestival
Costa cruises opent reservaties voor 2021/2022 met veel innovatie
Costa cruisevakanties voor de periode april 2021 tot april 2022 kunnen vanaf nu geboekt worden, bij de reisagent of online. Er zijn veel nieuwigheden.
De Italiaanse rederij heeft naast haar klassiek aanbod een flink aantal innoverende cruises uitgewerkt. De bedoeling is om zowel nieuwe als ervaren cruisereizigers aan te trekken. Vooral in de Middellandse Zee komen er nieuwe routes. Variërend in duur, en met een rijk pallet aan bestemmingen, beantwoorden deze nieuwe cruisevakanties aan de groeiende vraag.
Wat is nieuw?
Winter 2021/22: vijf XXL Middellandse Zee cruises met Costa Luminosa uit Savona:
• 31 of 22 dagen, van west naar oost, van Spanje tot Turkije, met twee 48-uren calls in Haifa (Israël) en Istanbul. • 14 dagen in de kerstperiode, met focus op Frankrijk, Spanje, Malta en Griekenland. • 35 dagen, via Gibraltar naar verschillende havens en eilanden waar het schip extra lang blijft liggen: Casablanca, Canarische Eilanden, Kaapverdische Eilanden, Madeira, de Azoren en Lissabon. • 44 dagen van Savona naar de Caraïben, gevolgd door een driedaagse stop in New York. Nadien keert het schip terug naar Europa via Boston.
De terugkeer van Costa Cruises naar Marokko:
• Costa Magica zal in de lente van 2021 opnieuw Casablanca en Tanger aanlopen. - • Costa Favolosa bezoekt Casablanca tijdens de herfstcruises van 2021.
Het programma van het nieuwste schip, Costa Smeralda (dat door LNG als brandstof heeft), bestaat uit twee elementen: • Van april 2021 tot oktober 2021: Westelijke Middellandse Zee, met Savona, Marseille, Barcelona, Palma de Mallorca, Palermo en Civitavecchia. • Tijdens de winter 2021/22 wordt Dubai de thuishaven, voor 1-week cruises naar de Emiraten en Oman.
Costa Pacifica heeft Genua als thuishaven. Het schip maakt cruises van 7 nachten, met nadruk op Spanje, inclusief Ibiza tijdens de zomermaanden.
Wie op zoek is naar korte cruises om voor de eerste keer met het product kennis te maken, kan mee met Costa Fortuna in de lente en de herfst. Eveneens bevestigd zijn de 1-week Oostelijke Middellandse Zee cruises uit Venetië.
Costa Diadema:
• Lente 2021: 1-week cruises in de Westelijke Middellandse Zee •In herfst en winter 2021: 2-weken cruises met daarin telkens 48 uur in Haifa en Istanbul. • Zomer 2021: het schip zal de Costa-vloot in Noord-Europa versterken. Maar liefst vier schepen zullen cruises mogelijk maken naar de fjorden, IJsland, de Britse Eilanden, de Noordkaap en de Oostzee.
Costa Deliziosa maakt in 2022 een wereldcruise, en bereikt via het Panamakanaal landen als Ecuador, Peru, Chili, het Paaseiland, Polynesië, Nieuw-Zeeland, Papoea-Nieuw-Guinea, Japan, Zuid-Korea, China, Vietnam en Indië. Via het Suezkanaal komt het schip terug thuis in de Middellandse Zee.
Winter 2021/22
• Verschillende cruises naar de Caraïben en Zuid-Amerika. • Wie op zoek is naar een kerst- of nieuwjaarscruise kan naar de Emiraten met Costa Smeralda of naar de Caraïben met Costa Fortuna.
Tot slot krijgt Costa Smeralda er in 2021 een zusterschip bij: Costa Toscana. Gedurende de volgende weken wordt ook de verkoop van de cruises met dit schip opengesteld.
Voor meer informatie, bezoek de website van Costa Cruises: www.costacroisieres.be
Nog kerstcadeau inspiratie nodig voor je kleintje? Wat dacht je van een interieur make-over van de speel- of slaapkamer? Met de gloednieuwe kinderzetels en poefs van Sofacompany creëer je een prachtig kinderparadijs dat perfect past binnen je eigen interieur. De schattige zeteltjes van het Deense meubelmerk zijn immers de ‘babyversie’ van de designs voor ‘grote mensen’. Twinning krijgt plots een nieuwe dimensie: vanaf nu match je niet enkel je outfit maar ook je interieur met dat van je mini-me!
Kerstman x Herman
Het Deens meubelmerk Sofacompany verwent nu ook kleuters met prachtige design zetels. Zo is de super populaire ‘Herman’ (149€) beschikbaar als kinderstoel. De zachte vormen en de knopen in de rugleuning maken dit ontwerp ideaal voor kleintjes. De hipster kerstman heeft zowel een zacht roze als een stoere, donkergrijze Herman in zijn slee liggen.
Luxueus cocoonen in Baby Blair
Baby Blair (149€) is de kinderversie van de sierlijke lounge stoel, zodat ook de kleinste familieleden zich als royals wanen op een troon. Dit luxueus model heeft ronde vormen en is helemaal gestoffeerd. Het geeft de stoel een warme uitstraling die kinderen uitnodigt om er zich gezellig in te nestelen met een boek. Zou jouw mini-me liefst cocoonen in okergeel of indigo blauw? (Zowel de Herman als de Blair zijn aanbevolen voor kinderen voor de leeftijd van 3-5 jaar)
Hipster Honey
Net zoals honing voor bijen is de Honey poef (179€) onweerstaanbaar voor interieurliefhebbers én voor kinderen. De kenmerkende, gestapelde laagjes doen dan ook wat denken aan een slagroom stapeltaart! De ronde vormen geven deze sierlijke poef meer dimensie en geven je huis een moderne en adembenemende uitstraling. Geen knetterend haardvuur? Met deze volledig gestoffeerde hockers maak je het even gezellig! De Honey kan zowel als poef, stoel, bijzettafel of zelfs als ‘kunstobject’ je interieur extra cachet geven. Maar dat het ongetwijfeld het favoriete plekje wordt van je mini-me staat buiten kijf! Welke van deze vier Honey poefjes bestel jij bij de kerstman?
Last van winterblues of op zoek naar een ideaal kerstcadeau? Dan is een relaxvakantie naar Kroatië misschien wel de oplossing voor jou. Of je nu een voorkeur hebt voor wellness en spa, thermale baden of toch eerder voor yoga en meditatie: Kroatië is de bestemming bij uitstek om tot rust te komen. Wij geven je vijf inspirerende wellnesstips in het veelzijdige Kroatië.
In de stad Nin vind je het langste zandstrand van Kroatië. Het 8 km lange Kraljičina Pla¸a, ofwel het Koninginnenstrand, heeft zijn naam niet gestolen. Je waant je werkelijk een koningin tijdens een behandeling met therapeutische modder, naar authentieke Romeinse traditie. De modder maakt je huid opnieuw gezond en babyzacht. Het uitzicht op de helderblauwe Adriatische Zee en het imposante Velebit gebergte maken de ervaring helemaal af.
2. Obonjan: ontspannend adult only eiland
Tijdens de zomermaanden ondergaat het onbewoonde eiland Obonjan, vlak voor de kust van Sibenik, een transformatie naar een heus adult only eiland. Een deel van het eiland wordt omgetoverd tot een feestparadijs, maar aan de andere kant vind je mooie glamping locaties omringd door pijnbomen met een ruim aanbod aan wellness- en meditatiemogelijkheden. Een ideale getaway voor wellnessliefhebbers.
3. Vis: yoga op maat
Yoga is erg populair in Kroatië en je vindt het dan ook in zowat elke regio. Toch trekt het eiland Vis het voortouw. De rustgevende natuur, uitgestrekte stranden en relaxte levensstijl vormen het ideale decor voor een yogavakantie. Langs de kust worden tal van yogacursussen aangeboden. Balance yoga is bijvoorbeeld geschikt voor eender welk niveau. Wie al vertrouwd is met yoga en graag een nieuwe uitdaging aangaat, kan SUP yoga eens proberen: yogaoefeningen op een plank op het water.
4. Zagorje: ultieme wellnessbestemming
Op slechts 45 kilometer afstand van Zagreb richting de Sloveense grens ligt Zagorje. Zagorje betekent letterlijk ‘het land achter de heuvels’. En dat is niet gelogen want de regio wordt getypeerd door een idyllisch, groen heuvellandschap. Tussen al dat groen vind je uitstekende spa- en wellnessresorts met water van nabijgelegen natuurlijke warmwaterbronnen. De heerlijke onderwatermassages zijn er dan ook populair. Zagorje is een ideale bestemming voor een volledige vakantie met luxe spa voorzieningen of om gewoon een dagje te komen zwemmen en ontspannen.
5. Opatija: de vijf elementen
Opatija werd in 1889 uitgeroepen tot het eerste spagebied aan de Adriatische Kust. Nu heeft bijna ieder hotel langs de prachtige Opatija Riviera een eigen wellnesscenter. Welbekend is de “Five Elements Wellness and Spa”, aanwezig in een aantal hotels langs de Opatija Riviera. Daar worden de vijf elementen van de oude Chinese filosofie (water, aarde, vuur, hout en metaal) gecombineerd met moderne wellness-technieken. Ze doen dat onder andere met Finse sauna’s, Turkse baden, massage-douches, ijsfonteinen en onderwatermassages. Verder geniet je er van de kilometerlange promenades langs de prachtige Adriatische kust, talrijke villa’s, palmbomen, cafes en restaurants.
» Deze nieuwigheden maken je warm voor Batibouw - » Zwart is onmiskenbaar een favoriet in 2020
De jaarlijkse hoogmis voor bouwen en renoveren komt eraan. Ook dit jaar deelt King George nieuwigheden, inspiratie en innovatie die je te wachten staan in januari. Opvallend is dat zwart opnieuw alom aanwezig is in allerlei materialen en stijlen. Ook kleiner wonen blijft een actueel gegeven op Batibouw.
Bauknecht Collection 9 inbouwcollectie in zwart staal - Bauknecht makes a comeb(l)ack
De W9 Collectie van Bauknecht is terug, alleen ditmaal in een stijlvolle zwarte coating. De minimalistische designliefhebbers trekken hiermee hun abstract interieur door. Aanbidders van een Scandinavische of klassieke huisstijl creëren dan weer een statement in de keuken. Naast het design blijven ook de functies opmerkelijk: de ecoreiniging en Total Steam functie zijn alvast onze favorieten!
Kleiner wonen met Camber
De manier waarop we leven verandert dus: meer in de stad, meer in appartementen en dichter bij elkaar. Maar kleiner wonen wil niet zeggen dat je moet inboeten aan luxe, integendeel. Camber bewijst dat door betaalbaar maatwerk elke ruimte in de woning efficienter wordt én alles intelligent kan opgeborgen worden.
En dat is meteen ook een van de meest recente architectuurtrends: rekening houden met aanpassingen die je woning in de toekomst nodig zal hebben. Onze manier van leven is sterk geëvolueerd en de woning past zich daaraan aan, want elke ruimte is anders en vereist specifieke oplossingen. We kijken steeds vaker richting gepersonaliseerde ingrepen in het huis en daar speelt maatwerk een heel belangrijke rol in.
Whirlpool 'hob in hood' ingebouwde dampkap - Whirlpool gaat voor ruimtelijke rust
Niet enkel opbergplaats in huis zorgt voor ruimtelijke rust, maar ook ingebouwde hightech is voor kleiner wonen trending. De ingebouwde dampkap van Whirlpool is daarvan het levende bewijs. Naast ruimtecreatie is de 'hob in hood' stiller van aard, vermindert het geurverspreiding en is het makkelijk te reiningen.
Vurig zwart met Eternal Noir van Cosentino
Zwart blijft een gevestigde waarde in interieurland. Cosentino tilt de kleur naar een hoger niveau met Eternal Noir van Silestone. Batibouw verwacht zich aan een majestueus donker ontwerp met sprekende witte en vurige oranje adering. Silestone Noir is hét nieuwe zwart. Daarnaast presenteert Cosentino ook Silken Pearl als tegenhanger van Eternal Noir, een romig beige met zachte witte nerven.
Franke brengt haar bestseller kraan nu ook in zwart
Franke vernieuwt haar kranengamma in roestvrij staal. Ook de populaire Atlas Neo kraan in RVS zal beschikbaar zijn in industrieel zwart in een uittrekbare en zwenkbare uitvoering, waarbij de RVS-structuur nog duidelijk zichtbaar is maar een zwarte coating kreeg. Een ongetwijfelde blikvanger in de keuken.
Think out of the box met Franke
Vraag het aan eender welke chef: organisatie is alles in de keuken. Aparte keukenonderdelen op elkaar afstemmen, helpt om diverse handelingen naadloos in elkaar te laten overgaan. Franke perfectioneert dit principe met de Box Center: een spoeltafel waarin je de belangrijkste keukenaccessoires kan bewaren en die er ook nog modern uitziet met zijn hoekradius van slechts 12 mm.
De plaatsing gebeurt extra snel dankzij het gepatenteerde "Fast Fix" systeem, waarbij de spoeltafel in de voorziene uitsparing wordt geklikt. Het vernieuwde model is nu nog praktischer: beide bakken zijn even lang en omkeerbaar, zowel voor vlakbouw als voor Slimtop en waarbij de toebehoren nu horizontaal en dus logischer voor gebruik gepositioneerd worden.
hülsta multi-forma : het maatpak voor jouw interieur
Een gepaste garderobekast voor elk ruimte? Het systeembouwprogramma MULTI-FORMA van hülsta is dé universele opbergprofessional. Dankzij hoogte-, breedte- en diepte-inkortingen alsook zij- en achterwaartse afschuiningen past het programma zich aan als een maatpak aan de beschikbare ruimte. Met een matte, hoogglans- of fineerafwerking en een ruime combinatie aan grepen past deze klassieker perfect in elk interieur.
Slapen op een stalen hülsta Neo ros
Het Duitse designlabel hülsta lanceert in 2020 voor het eerst een bedden- en kleerkastgamma binnen de NEO lijn. Het solide NEO bed op stalen frame zal verkrijgbaar zijn in lak-, fineer-, leer- of kunstleerafwerking. Combineer een passend nachtkastje bij het bed; rond of hoekig, met of zonder lade, steeds met typerend stalen frame in chroom of antraciet afwerking. Voor een extra vleugje luxe in de slaapkamer kies je voor een keramisch dekblad op de console en commode.
Op het wandeleiland La Palma kan je overdag het natuurschoon en ’s nachts de sterrenhemel bewonderen van op fantastische uitzichtpunten. Er zijn tientallen miradores, in het binnenland en langs de kust. Dit zijn de allermooiste.
1. Hoogtepunt van een bezoek aan La Palma is het uitzichtpunt La Cumbrecita, in het Nationaal Park Caldera de Taburiente. De caldera, een erosiekrater, heeft een diameter van tien km. De Roque de los Muchachos, 2426 meter hoog, is net als La Cumbrecita bereikbaar met de auto.
2. Een andere topper is Mirador La Tosca, in het noorden van La Palma, nabij Barlovento. Het is een fantastisch wandelgebied (o.a. de GR 130), een must voor liefhebbers van planten en bomen. Je kan er het grootste drakenbomen bos van het eiland bewonderen.
3. In het centrum van La Palma ligt de Mirador Llano del Jable. Vanaf de mirador heb je een overweldigend uitzicht over het Aridanedal. Er staan borden met informatie over de sterrenhemel want dit is ook één van de vele astronomische miradors op La Palma.
4. Ook vanop een caféterras kan je de natuur van La Palma bewonderen. Mirador Del Time, in de volksmond El Time, is een niet te missen uitzichtpunt, op een 500 meter hoge rotswand boven het dorp Tazacorte. Bij een hapje of een drankje geniet je van het uitzicht over de Valle de Aridane en de oceaankust.
5. Op La Palma is het ’s nachts pikkedonker. Dat komt door de ligging, ver weg op de Atlantische Oceaan en door de beperkte lichtvervuiling. Hierdoor is het eiland een ideale plek om naar de sterrenhemel te kijken. De Mirador San Bartolo is één van de beste uitzichtpunten.
6. Astronomische uitzichtpunten zijn er op La Palma in overvloed. Zelfs op het terras van je huisje of op het strand ben je verrast door de grote hoeveelheid sterren. Er is op het eiland een netwerk van astronomische uitzichtpunten. Er zijn geleide bezoeken, je kan een telescoop huren of een tour boeken.
La Palma is het meest noordwestelijk gelegen eiland van de 7 Canarische eilanden. Het is een unieke vakantiebestemming door zijn veelzijdige en adembenemende natuur en het ongerepte vulkaanlandschap. Het eiland is een paradijs voor wandelaars en avonturiers die er graag op uit trekken. Ook voor reizigers die op zoek zijn naar rust, is het eiland een echte aanrader: massatoerisme is er nog niet doorgedrongen. Voor meer informatie zie: visitlapalma.es
Een gezonde levensstijl is hot! Massaal vinden we wekelijks onze weg naar de sportschool, sportclub of bootcamp club. Steeds vaker wordt ook op vakantie tijd gemaakt voor sportieve activiteiten, merkt men ook bij het Santa Barbara Beach & Golf Resort op Curaçao. Met vier tennisbanen, een golfbaan met 18 holes, een gym, wateractiviteiten, een beachvolleybalveld en diverse sportclinics van professionele instructeurs, beantwoordt het bekende Caribische resort aan de groeiende vraag naar kwalitatieve sportfaciliteiten. Jane Westrate, een Belgische golfinstructeur op het Resort, ziet dat veel bezoekers graag actief blijven tijdens de vakantie, maar niet altijd het juiste ritme of de goede motivatie kunnen vinden. Daarom deelt ze haar tips voor het volhouden van je sportroutine op reis, zélfs bij tropische temperaturen.
1. Maak vooraf een trainingsschema : Door vooraf een trainingsschema op te stellen wordt het lastiger om je sport-uurtje 'te vergeten'. Bekijk vooraf wat voor sporten je ter plekke kan beoefenen en maak een schema voor tijdens jouw verblijf. Zo boek je bij Santa Barbara eenvoudig een kajaktocht, huur je een tennisbaan of neem je deel aan één van de golfclinics.
2. Train vroeg in de ochtend of laat op de avond : Door niet midden op de dag te trainen, ontsnap je aan de ergste hitte tijdens een zonvakantie. Op Curaçao lopen de temperaturen bijvoorbeeld al snel op tot boven de 30 graden. Maar misschien nog wel belangrijker; je houdt de rest van de dag over om te luieren aan het zwembad, een museum te boeken of het eiland te ontdekken met een huurauto.
3. Probeer een nieuwe sport : Geef jouw sportplanning een welverdiende 'break', zonder verlies van conditie en kracht, door een nieuwe sport te ontdekken. Santa Barbara organiseert bijvoorbeeld sportclinics, yoga- en pilateslessen, mountainbike tours en nog veel meer. Train niet alleen je spieren, maar daag jezelf ook op een ander vlak uit.
"Ik hoor vaak van gasten dat ze al jaren willen beginnen met golfen. Thuis komt het er niet van, dus volgen ze bij ons hun eerste clinic. Door de prachtige baan, de charme van de sport en goede instructeurs zijn ze vervolgens verkocht en gaan ze er thuis fanatiek mee door. Terugkerende gasten ontmoet ik wel eens op de golfbaan. Het is zo leuk om te zien hoe zij zich in de tussentijd hebben ontwikkeld!" Jane Weststrate, Belgische Golf professional @Santa Barbara Beach & Golf Resort
4. Stel een sportdoel en noteer je resultaten : Stel een haalbaar sportdoel voor tijdens jouw vakantie, bijvoorbeeld 20 kilometer hardlopen in twee weken of het uitproberen van drie nieuwe sporten. Door het doel en je vorderingen bij te houden op bijvoorbeeld een app of sporthorloge, word je extra gemotiveerd om je gestelde doel te behalen.
5. Zoek een sportmaatje : Is jouw reisgenoot niet sportief aangelegd of reis je alleen? Ga op zoek naar een sportmaatje op de plek van verblijf. Op Santa Barbara Resort kun je je inschrijven voor diverse (sportieve) groepsactiviteiten, zoals tennislessen en yoga. Spreek na aankomst op jouw accommodatie iemand aan in de gym of bij het zwembad om samen te gaan sporten.
5. Beloon jezelf : Een welverdiende cocktail aan het zwembad smaakt nog lekkerder na een training sessie. Stel jezelf een mooie beloning in het vooruitzicht voordat je aan je training begint. Dat kan de cocktail aan het zwembad zijn, een souvenir dat je hebt gezien of een etentje aan het strand. Soms kan het uitzicht aan het eind van een wandeling of fietstocht ook al een hele mooie beloning zijn voor je inspanningen.
6. Ga voor á la carte in plaats van all-in-buffet : Een overweldigend onbeperkt buffet ziet er natuurlijk zeer uitnodigend uit, en zeker als je trek hebt na een dag vol beweging is het moeilijk te weerstaan. Door á la carte te bestellen, en gerechten één voor één aan tafel te laten serveren, kom je niet in de verleiding onnodig grote porties op te scheppen en te snel te eten. Je kunt na elke gang bepalen of je vol zit of toch nog trek hebt in een volgend gerecht. Wil je toch voor het voordeel van een all-in concept gaan? Bij Santa Barbara kun je een all-in package deal boeken, waarbij je onbeperkt á la carte kunt bestellen. Best of both worlds!
Het Santa Barbara Beach & Golf Resort ligt op een idyllische plek aan de Spaanse Water-baai met prachtige uitzichten op zee en een uitgestrekt wit privéstrand. Het bevindt zich op slechts 25 minuten rijden van de Curaçaose hoofdstad Willemstad. Het resort biedt naast 350 luxe suites en gastenkamers ook een spa, 24-uur fitnesscentrum, 3 zwembaden, 4 restaurants en een duik- en watersportschool. Golfers kunnen hun hart ophalen op de Old Quarry golfbaan die in 2019 werd herkozen als 'beste golfbaan van het Caribisch gebied', door USA Today 10Best. De 18 holes-golfbaan werd ontworpen door de beroemde golfbaan-architect Pete Dye. Zakelijke gasten kunnen gebruik maken van 3.500 m² vergaderruimte en het resort is daarmee de grootste evenementenlocatie van het eiland.
Je kan het Resort boeken via o.a. Silverjet, Travelworld, Rainbow en Exclusive Destinations.
BATIBOUW kondigt een aantal belangrijke wijzigingen aan voor de editie van 2020. De beurs wordt twee dagen korter. Bovendien worden er drie professionele beurzen georganiseerd, die tezelfdertijd als BATIBOUW plaatsvinden.
BATIBOUW 2020 vindt plaats vanaf zaterdag 29 februari tot en met zondag 8 maart. De twee dagen die voordien uitsluitend op professionele bezoekers waren gericht, vallen weg en worden vervangen door 3 onafhankelijke professionele beurzen. Ook zal BATIBOUW nog meer inzetten op de beleving van de bezoeker en op digitalisering.
Nieuwe formule voor professionals
FISA blijft vernieuwen en speelt actief in op de evoluerende wensen van zowel professionals als particulieren. Daarom zullen de professionele dagen worden vervangen door aparte vakbeurzen tijdens BATIBOUW 2020, die in Paleis 1 van Brussels Expo zullen worden georganiseerd. Het gaat om FINISHING, vakbeurs voor de afwerking, op woensdag 4 maart, PROBUILD, vakbeurs voor ruwbouw, dakwerken en profielen, eveneens op woensdag 4 maart en INSTALLPRO, vakbeurs voor installateurs van HVAC, sanitair en elektriciteit, op vrijdag 6 maart. Exposanten kunnen dus zowel aanwezig zijn tijdens de negen particuliere dagen van BATIBOUW als tijdens één of meerdere van de vakbeurzen.
Een beurs volledig op maat van de bezoeker
Voor deze nieuwe editie van BATIBOUW staat de bezoeker meer dan ooit centraal. In een speciale advieszone vooraan in Paleis 5 kunnen bezoekers een kwartier lang vragen stellen aan professionelen uit de sector. In twee conferentiezones (in Paleis 5 en 12) geven merken, exposanten en partners uiteenzettingen over verschillende specifieke thema’s. Het doel is telkens de bezoeker nog beter te informeren over interessante nieuwigheden of vernieuwde regelgeving en normering.
Het beursplan werd zo aangepast zodat sectoren die elkaar al aanvulden, nu nog slimmer bij elkaar worden geplaatst. Zo vormen ze eigen zones die bijzonder handig zijn voor de bezoeker. BATIBOUW 2020 zal onder meer bestaan uit een zone voor alles wat met bouw en renovatie te maken heeft, een zone voor buitenschrijnwerk en tools en een zone voor verwarming, koeling, ventilatie en (hernieuwbare) energie.
De openingsuren van de beurs werden aangepast zodat de bezoekers BATIBOUW ook makkelijk na de werkdag kunnen bezoeken, zonder daarom in de file te zitten. De beurs zal dus geopend zijn van 12u tot 20u30 tijdens de week en van 10u tot 18u30 tijdens het weekend. Bovendien kunnen bezoekers gebruik maken van een gratis ticket geldig voor een bezoek tijdens de week vanaf 16u (nocturne uitgezonderd).
Deze editie werd nog verder vernieuwd. Ecologie en de zoektocht naar innovaties zijn belangrijke onderwerpen voor de bezoeker. Daarom stelt FISA, in samenwerking met Sanoma, een eco-parcours en een innovatie-parcours voor, dat over de hele beurs te volgen is. Voor de exposanten is dit een uitgelezen mogelijkheid om hun nieuwigheden te presenteren en van extra visibiliteit te genieten.
FISA voorziet bovendien een workshop zone voor de bezoekers, die op een steeds interactievere manier de beurs willen bezoeken. In de « Do It Yourself » zone kunnen exposanten workshops, demonstraties of wedstrijden houden voor bezoekers die graag zelf de handen uit de mouwen steken. Daarnaast zijn er nog twee nieuwe zones op BATIBOUW 2020. De « Verhuiszone » is een première op BATIBOUW. Bezoekers vinden er oplossingen en diensten voor een verhuis of voor opslag van goederen gedurende een bepaalde periode.
De « Inspiratiezone » toont vier verschillende types woningen: een studio, een appartement met één kamer, een appartement met twee kamers en een unifamiliale woning. In deze woningen zijn telkens producten van de exposanten te zien. De realistische setting zorgt ervoor dat bezoekers zich beter kunnen inbeelden hoe deze producten in hun eigen woning zouden passen.
Digitalisering alomtegenwoordig
Digitalisering is alomtegenwoordig en heeft een invloed op alle sectoren. BATIBOUW speelt op alle niveaus in op digitalisatie. Zowel exposanten, professionele bezoekers als particulieren registreren zich online voor de beurs. BATIBOUW is bovendien 365 dagen online te raadplegen onder de vorm van nieuwsbrieven, digitale magazines, blogposts en sociale media, wat zorgt voor heel wat interactie tussen bezoekers en exposanten. FISA stelt ook een app ter beschikking met de praktische info en een handig interactief plan van de beurs, zodat bezoekers eenvoudig de exposanten vinden die zij nodig hebben tijdens hun bezoek.
BATIBOUW 2020 steekt dus in een nieuw jasje, stelt de bezoeker meer dan ooit centraal én zet in op de tevredenheid van alle exposanten. BATIBOUW vindt plaats van zaterdag 29 februari tot en met zondag 8 maart, met een nocturne op donderdag 5 maart.
Praktische info
Data en openingsuren: Zaterdag 28 februari tot en met zondag 08 maart 2020 - Weekends: 10u – 18u30 - Week : 12u tot 20u30 – Gratis toegang vanaf 16u (behalve nocturne op 05/03) - Nocturne : donderdag 05/03 – open tot 22u
Tickets : Tickets : 15 € aan de kassa, 13,50 € online via batibouw.com - Kinderen tot 6 jaar kunnen de beurs gratis bezoeken - Afterwork Actie: alle bezoekers kunnen BATIBOUW tijdens de week gratis bezoeken vanaf 16u (exclusief nocturne op 05/03).
The 2019 holiday season is here with vintage inspiration from iconic decades in fashion. GUESS launches an Originals collection and campaign inspired by GUESS graphics from the 90’s era featuring models Victoria Britt, Douda Ka and Sparkish. Chief Creative Officer, Paul Marciano, led art direction paying homage to iconic GUESS looks from the mid-90’s. Photographer, Asato Lida, was behind the lens shooting the campaign in Beverly Hills.
The GUESS Originals capsule fuses equal parts modern and vintage, featuring woven labels, buttons and rivets that embrace the same aesthetic as pieces from the 80’s and 90’s. The 26-piece collection offers a selection of classic hits including men’s graphic long and short sleeve tee’s, over-sized hoodies, jackets, cargo pants, and joggers. The women’s capsule offers a form-fitting bodysuit in both solid and stripe colors as well as a cropped hoodie, short and long sleeve shirts stamped with the classic GUESS logo.
The women’s color palette blends together mixtures of blue and yellow tones as well as assortments of forest green, deep wine and cream colorway combinations. For men’s, similar hues are used to create the classic striped GUESS logo tee while offering a variety of colors for both long and short-sleeve shirts as well as hooded sweatshirts. A matching 2-piece black nylon track suit rounds out the collection and introduces itself as a comfortable understated ensemble.
The GUESS Originals Capsule Collection will be available this spring at GUESS stores and guess.com.
• Carrefour lanceert een nieuw assortiment zakken gemaakt van zeeafval - • Het assortiment ‘ocean bags’ bestaat uit 3 modellen: een boodschappentas, een trolleytas en een opvouwbare tas. - • Dit nieuwe aanbod is een aanvulling op andere duurzame alternatieven, zoals zakken van biokatoen die al beschikbaar zijn in 2 modellen: draagtas en zakjes voor groenten en fruit - • Carrefour stopt de verkoop van plastic zakken van 10 eurocent, waardoor 700 ton plastic per jaar worden bespaard.
Met de verbintenissen en concrete acties van het Act for Food-programma zet Carrefour zich in voor het recht op voedselkwaliteit voor alle consumenten. Deze zijn verzameld in 20 acties, waarvan 3 gericht zijn op de verpakkingen van het eigen Carrefour-merk. Carrefour is van plan de plastic zakjes te verwijderen die aan de kassa worden verkocht tegen 10 cent. Als alternatief biedt Carrefour andere tassen aan de kassa voor fruit en groenten in bulk: tassen gemaakt van biokatoen (zie foto), jute (zie foto), papier en de ocean bags (zie foto), gerecycleerd uit zeeafval.
Act For Food: concrete verbintenissen om plastic te bestrijden
Carrefour engageert zich via 3 acties van het Act For Food-programma: actie 9, actief strijden tegen plastic ; actie 11, verminderen van de verpakking van haar eigen producten en actie 14, streven naar 100% recycleerbare verpakkingen voor Carrefour-producten in 2025. Er wordt een actieplan opgesteld om verpakkingsinnovaties van het eigen merk in te schrijven in een kringloopeconomie.
Een gamma duurzame tassen gemaakt van zeeafval
Met de principes van de kringloopeconomie in het achterhoofd heeft Carrefour zorgvuldig een assortiment herbruikbare tassen ontwikkeld, gemaakt van gerecycleerde en recycleerbare materialen. Deze nieuwe tassen zijn innovatief op drie niveaus: de manier waarop ze zijn vervaardigd, de gebruikte grondstoffen en de samenwerkingen. Ze zijn beter aangepast aan de behoeften van de klanten: zowel voor gebruik tijdens de boodschappen als voor andere gelegenheden in het dagelijks leven.
Dit gamma bestaat uit drie modellen.
1. - De totebag gemaakt van 100% gerecycleerd plastic verzameld in de oceanen, in samenwerking met de organisatie Seaqual. Deze reinigt de oceanen en de zeebodem. Met 10 kg plastic kan zij 100 zakken produceren. Dankzij deze samenwerking kan Carrefour actief werken op de netheid van de oceanen en de zeebodem.
2. - De opvouwbare tas gemaakt van gerecycleerde PET-flessen. 4 flessen worden verwerkt in een zak. Deze zal beschikbaar zijn in 2020.
3. - De trolleytas vervaardigd op basis van gerecycleerde materialen.
Nu al beschikbaar: een scala aan alternatieven in biokatoen en jute
In september 2019 lanceerde Carrefour een assortiment zakken van biokatoen en jute (zie foto’s). Dit assortiment bestaat uit drie modellen: een grote boodschappentas van biokatoen met dubbele handgreep voor het gebruiksgemak, twee maten biokatoenen zakjes voor het verpakken van fruit en groenten en een jutezak ontworpen voor het verpakken van groenten en fruit.
U kunt het Act for Food-actieprogramma ontdekken via deze link: https://actforfood.carrefour.eu/nl
Een stukje van de wereld ontdekken vanuit je eigen thuishaven Zeebrugge. Dat kan vanaf volgend jaar met All Ways cruises. Ze hebben meerdere prachtige cruises, maar nu zetten we de Cruise “De Wijnroute” in de kijker.
De Wijnroute (Van 14 tot 25 september 2020, 12 dagen/11 nachten)
De vierde All Ways Cruise vertrekt uit Porto, op 14 september. Tijdens de reis naar Zeebrugge maakt u kennis met het beste wat de Atlantische Kust te bieden heeft. Dat zijn bijvoorbeeld de eigenzinnige culturen van het Baskenland en Bretagne. Het is een combinatie van ontzettend interessante steden als Lissabon, Bilbao en Bordeaux. Het schip brengt u tot aan de poorten van de stad, hoe makkelijk is dat?
Met namen als Porto, Pauillac, Cognac, en Saint-Emilion is dit zonder twijfel een cruise voor de liefhebbers van het goede leven. Ook namen als L’île d’Oléron en Honfleur zullen bij menig gastronoom een belletje doen rinkelen. Voor het cultureel en historisch gedeelte staat de bekende journaliste en voordrachtgever Mia Doornaert garant.
Interhome ziet stijging van verhuurde vakantiehuizen in Orlando naar aanleiding van nieuwe Star Wars-attractie
Spannende weken voor de fans van Star Wars. Op 18 december komt de nieuwe Star Wars film “The Rise of Skywalker” uit in de Belgische bioscopen en in Orlando is er op 5 december een nieuwe Star Wars attractie geopend in Disney World. Ook bij vakantiewoningverhuurder Interhome, die vakantiewoningen aanbiedt in de buurt van het themapark, is de Star Wars gekte voelbaar. Zo werden er maar liefst 32 % meer vakantiewoningen geboekt in Orlando dan in dezelfde periode vorig jaar.
In België staat de maand december aangekruist in de agenda’s van Star Wars fans, want naast de komst van de nieuwe film “The Rise of Skywalker”, opende Walt Disney World in Orlando (Florida) ook een nieuwe Star Wars attractie. Een uitstap die de Belgische diehardfans niet willen missen, zo blijkt uit cijfers van Interhome. Het aantal verhuurde woningen voor 2020 in Orlando is namelijk gestegen met 32%.
“Orlando is altijd al een topbestemming met prachtige huurwoningen aan aantrekkelijke prijzen, zegt Thibault Van Look, Country Manager België bij Interhome, “maar de stijging van 32% is bijzonder opvallend en valt samen met de komst van de langverwachte nieuwe attractie van Star Wars. Vooral in de kerst-, paas-, en zomervakantie zien we een opmerkelijke stijging. Een bezoek aan de nieuwe attractie staat blijkbaar op de wishlist van heel wat Belgische fans.”
De woningen van Interhome bieden een ideale uitvalsbasis om het Star Wars-park te ontdekken, zegt Van Look: “A galaxy far far away kan bij wijze van spreken je achtertuin zijn. Mét zwembad!” Ontdek hier het volledige aanbod van Interhome in Orlando: https://www.interhome.be/usa/orlando/
A1qualiki viert oud & nieuw op 27 december met tropische poolparty
Wie niet tot oudejaarsavond wil wachten, kan op 27 december 2019 het nieuwe jaar vervroegd inzetten tijdens de 'Splash & Bubbles New Year’s Party' in Aqualibi. De nieuwjaarspoolparty belooft een uitzonderlijk feest te worden met een liveoptreden van de Brusselse folklorezanger ‘Le Grand Jojo’, gevolgd door een stevige DJ-set met de grootste hits uit de 90’s en Nillies! Zij die altijd al droomden van een nieuwjaarsfeest in zwembroek of bikini bij tropische temperaturen zijn welkom van 19u tot 01u ’s nachts.
Kerst, net een tikkeltje anders
Het zwemparadijs zal ook de hele kerstvakantie – van 21 december 2019 tot en met 5 januari 2020 – open zijn! De echo's van de typische ‘ho ho ho’ weergalmen alvast door de glijbanen. Vergeet de glühwein, warme sjaals of wollen sokken, de traditionele kerstboom en de oeroude kerstklassiekers. In het Caraïbisch sfeertje van Aqualibi steken we deze kerstvakantie de grootste kerstclichés in een tropisch jasje!
PRAKTISCHE INFORMATIE
Aqualibi is open van 21 december 2019 tot en met 5 januari 2020. Openingsuren: https://www.aqualibi.be/nl/aqua/info/kalender
•21, 22, 23, 26, 28, 29, 30 december en 2, 4, 5 januari open van 10u tot 20u
•24 en 31 december open van 10u tot 18u
•25 december en 1 januari open van 14u tot 20u
•27 december open van 10u tot 18u + “Splash & Bubbles New Year’s Party” van 19u tot 01u
Launched in December during the darkest time of the year, ARKET’s new scent concept Neroli is a bright and floral fragrance, slightly sweet with light notes of jasmine and fresh citrus.
The new scent interprets the perfume of the highly fragrant bitter orange tree blossoms, Citrus aurantium, whose essential oil is a fundamental ingredient in the history of traditional colognes, known for blending well with other floral and citrus scents.
Neroli is the seventh scent in ARKET’s bath and body collection, which combines nourishing ingredients from the Nordic nature – including oat lipids, birch sugar and cloudberry extract – with clean fragrances inspired by the major scent families of modern perfumery.
Neroli, which belongs to the floral family, will be launched in stores and on arket.com on 5 December. The collection includes hand wash, hand lotion, hand cream, body wash and body lotion. To celebrate the new release, ARKET offers 20% off all bath-and-body products until 31 December.
Depending on their type, origin and fragrance notes, all plants and botanicals can be grouped into families which share a set of common characteristics – such as florals, herbs, woods and others. Each of ARKET’s scent concepts interprets a single natural ingredient and aims to express its typical features in their purest form.
Jawel, het is die tijd van het jaar... de periode waarin steeds dezelfde vraag terugkomt: met welk geschenk kom ik zo origineel mogelijk uit de hoek? Verras je mannelijke wederhelft met een 100% Belgische horloge met een onuitgegeven look en een verschillende aanpak: een origineel design, een gedurfde uitstraling en een automatische beweging op basis van een Japans mechanisme!
Wie het Julémont horloge nu op de website www.julemont-watches.com bestelt, loopt vanaf Valentijn rond met een elegant en modern stuk rond de pols en profileert zich anders dan anderen.
TOON LEF MET HET MODEL DÔME
Dôme is het eerste model van het horlogemerk Julémont en is beschikbaar via de website www.julemont-watches.com. De klant kan het horloge ook zelf samenstellen en personaliseren door een horlogekast, een wijzerplaat en een polsband naar keuze te kiezen. Een nieuwe manier voor de moderne man om zijn unieke eigenschappen op een elegante en toch gedurfde manier uit te drukken.
DE JAPANSE BEWEGING
Bernard Julémont heeft gekozen voor de automatische Japanse beweging Miyota 9100, een hoogtechnologische oplossing. Deze automatische beweging wordt in de horlogewereld beschouwd als één van de meest moderne, betrouwbare en stevige vernieuwingen en stelt Julémont in staat om de horloges aan een correcte prijs aan te bieden.
Golfspelers worden trouwens extra verwend: met deze beweging is er geen risico om een tandwiel te breken of het mechanisme te ontregelen. Steeds meer horlogemerken kiezen dan ook voor de Japanse beweging.
MILIEUVRIENDELIJK & VOOR OP ZIJN TIJD
Het spreekt voor zich maar een automatische beweging heeft geen batterij nodig. De persoon die kiest voor een Julémont horloge is zelf de eerste energiebron van het horloge en straalt uit dat hij graag vooruitgaat in het leven, dag in dag uit. Bernard Julémont heeft dan ook de functie “gangreserve” benadrukt en de leesbaarheid ervan verbeterd dankzij een gedurfde uitsnijding tussen 11 en 13 uur. Een kronkel die nog meer charme en lef geeft aan het reeds buitengewone horloge!
Bernard Julémont diept de milieuvriendelijke kant van zijn merk verder uit en kiest ook resoluut voor polsbandjes uit gerecycleerd rubber en een doosje uit MDF. Een horloge die mee is met zijn tijd!
DÔME, DE VATVORM HERUITGEVONDEN
Bernard Julémont wou in eerste instantie een grote klassieker heruitvinden en een nieuwe stijl geven die wel eens de referentie in de sector zou kunnen worden. Met een blok klein in de hand is de designliefhebber op zoek gegaan naar nieuwe lijnen, rondingen en hoeken. Het eindproduct, Dôme genoemd, doet denken aan een keisteen, puur en sensueel voor de één, een gestructureerd en elegant voor de ander.
DRAAGCOMFORT
De ‘keisteen’ is ook een praktisch en tegelijk mooi stuk. Dankzij de vlotte lijnen schuift het horloge vlot onder de mouw van een hemd of een jas. De ergonomische vorm wordt verlengd door de ronde bezels en past zich aan iedere pols aan, wat het comfort aanzienlijk verhoogt.
LIMITED EDITION & PERSONALISEERBAAR
De Julémont horloges worden uitgebracht in beperkte oplages van 100 exemplaren en kunnen volledig gepersonaliseerd worden. Op de website kan de klant het gewenste horloge naar wens samenstellen aan de hand van verschillende mogelijke configuraties: keuze van de horlogekast, de wijzerplaat en de polsband.
BERNARD JULÉMONT
Bernard Julémont begon zijn loopbaan bij IWC-Porsch Design in 1992. Vier jaar later wordt hij de jongste importeur voor Dubey&Schaldenbrand en vertegenwoordiger voor het horlogemerk Oris. In 2001 creëert hij Raidillon, het Belgische merk dat hij in 2014 verlaat en verkoopt.
Hij is een liefhebber van design, architectuur, Art deco, Scandinavische meubelen en mooie wagens. Bernard Julémont houdt er dan ook van om met lijnen en hoeken te werken met als doel andere horloges aan te bieden. Hij gaat hierbij voluit voor een mooi en origineel voorwerp dat in beperkte oplage wordt gerealiseerd.
Op 12/12 lanceerde HEMA als eerste retailer ‘Twelve Days of Christmas’. HEMA wil hiermee haar klanten in feeststemming brengen en inspireren met hun brede assortiment. Carla Velghe (Country Director BeLux): ‘HEMA is met voorsprong dé one stop shop voor al je kerstaankopen. Daarom besloten we de magie van deze periode nog meer te accentueren om zo als eerste retailer gedurende ’Twelve days of Christmas’ samen met onze klanten af te tellen naar Kerst.’
Er is immers geen periode die zo tot de verbeelding spreekt als de dagen voor kerst. Verlanglijstjes worden geschreven, bomen worden versierd, menu’s worden samengesteld en cadeaus worden gekocht terwijl mensen halsreikend uitkijken naar het moment waarop ze dat alles kunnen delen met hun geliefden, familie en vrienden. HEMA is de perfecte veelzijdige gids voor deze stemmige dagen, of je nu op zoek bent naar knappe cadeaus en leuke sokkenstoppers, inventieve tafeldecoratie, feestelijke accessoires of heerlijke hapjes.
Ter ere van Twelve Days Of Christmas opent HEMA ook tijdelijk haar honderdste filiaal, een heuse belevingswinkel in het Joe Christmas House op de Grote Markt van Antwerpen. Hier ontdek je de mooiste deco- en cadeau-ideeën in een belevingsshop die niet moet onderdoen voor de gerenommeerde etalages van beroemde internationale warenhuizen.
En dat is niet alles. Carla Velghe: “Dit jaar wilden we graag nog een stapje verder gaan voor onze klanten. Op elk moment van de dag kunnen ze vanaf nu meezingen op de tonen van de ’Twelve Days of Christmas Song’”. Want wat is Kerstmis immers zonder kerstmuziek? Daarom heeft de populaire Vlaamse boyband BOBBY exclusief voor HEMA een magische kerstsingle opgenomen om de shoppers helemaal in feeststemming te brengen.
“BOBBY is als een kerstbal zo blij dat ze de soundtrack mochten maken van twaalf magische dagen voor Kerst”, aldus Anneleen Gybels (Les Flamands) “Twelve Days Of Christmas, HEMA én BOBBY. Het zouden de Drie Koningen kunnen zijn die samen zorgen voor muziek, warmte én het beste kerstgevoel. Les Flamands klinkt dan ook met veel goesting op deze unieke samenwerking.”
Op 13/12 start 'Twelve Days Of Christmas’ en tellen alle HEMA filialen af naar Kerst.