» Point-Virgule kiest voor duurzaam bakplezier - » Keuken- en tafelaccessoires uit bamboe(vezel)
Niets zo gezellig dan op een winterse dag met het gezin aan het bakken te slaan. De activiteit bij uitstek om ontspannen samen te zijn en achteraf ook nog eens heerlijk na te genieten met eigen baksels. Met de gebruiksvriendelijke bakbenodigdheden van Point-Virgule tover je hemelse desserts op tafel!
Essentials voor uren bakplezier
Even belangrijk als de juiste ingrediënten, is handig bakmateriaal. Je wil tenslotte niet alleen de lekkerste koekjes, maar ook de mooiste. Kies je voor een fonkelend sterretje of een kerstboompje voor de feestdagen? Met de must have uitsteekvormpjes van Point-Virgule zet je een smakelijk sprookjesbos op tafel.
Point-Virgule staat bekend om haar impact op tafel én op de afvalberg. Zo ontwierpen ze de voorbije jaren keukengerei uit onder andere bamboe. Met spatels uit bamboe en het siliconen bovenstuk haal je letterlijk het onderste uit de kan.
Een betoverende finishing touch
Toegegeven, wat uit de oven komt, lijkt niet altijd honderd procent op de foto in het kookboek. Maar het oog wil ook wel wat. En dan doet een wolkje poedersuiker of een mooi aangebracht laagje glazuur wonderen. Tenslotte verdient ieder lekker stukje gebak een betoverende finishing touch!
Sympathiek en ecologisch servies
Binnen de bamboevezelcollectie ontwierp Point-Virgule een sympathiek en ecologisch servies waarop jouw zelfgemaakte desserts perfect tot hun recht komen. Dat komt niet alleen door zijn natuurlijke karakter, maar ook door zijn eigentijdse vormen en kleuren past het bamboevezelservies in een warme en levendige keuken als die van jou.
Bewaar en geniet ook later
En wie eigenlijk al te veel van het deeg snoepte, kan zijn of haar dessert bewaren in een handige voorraaddoos. Ook hier staat bamboe centraal. Het deksel uit bamboe en de siliconerand erop zorgt ervoor dat de voorraaddoos luchtdicht kan worden afgesloten. Zo geniet je dagen later nog steeds van de verse smaak van jouw dessert.
Volgens de cijfers van Belvilla zijn er nu al meer dan 2x zoveel boekingen voor de paasvakantie 2021 tegenover dit jaar. Met de speciale deal om bij een eventuele annulering je geld terug te krijgen, speelt de aanbieder van vakantiewoningen in op de wens van de klant: veilig kunnen boeken en annuleren.
Geld terug bij boekingen voor 1 november 2020
Reizigers die voor 1 november 2020 hun vakantie voor 2021 bij Belvilla boeken, krijgen bij een eventuele annulering hun geld volledig terug. Deze bijzondere campagne is geldig op vakantiewoningen in verschillende Europese landen, met uitzondering van die in een vakantiepark. Alleen al in België gaat het om ongeveer 1.440 woningen. Uiteraard kunnen Belgische klanten van Belvilla die naar een vakantiewoning in het buitenland willen ook genieten van deze deal en op de website zoeken per land.
Waarom nu al een vakantiewoning boeken? De vraag is eerder: waarom niet. Met deze campagne zit je sowieso safe, wat er ook mag gebeuren. De terugbetaling bij een annulering verloopt trouwens niet via een voucher, maar door het terugstorten van het eerder betaalde bedrag. Wie nu boekt, heeft overigens alle keuze. Het is fijn om nu al te denken aan de krokus- of paasvakantie en de zomervakantie van 2021. Iedereen snakt vandaag meer dan ooit naar leuke vooruitzichten.
Nu al meer dan 2x zoveel boekingen voor de paasvakantie 2021 tegenover dit jaar
Vakantiegangers hebben blijkbaar geleerd uit de situatie van dit jaar. Toen er een lockdown kwam werden dichtbij-vakanties plots erg populair. Wie te lang wachtte met boeken zag de droomwoningen aan zich voorbijgaan. De Belgen boeken daarom nu al flink voor april, mei en juni volgend jaar met een uitschieter in week 14 als de paasvakantie begint. Uit de cijfers blijkt dat ook de zomervakantie het al goed doet. Naast de trend dat veel Belgen ook voor 2021 nog veel in eigen land boeken, is er ook een stijging voor boekingen in het buitenland. Voor de paasvakantie 2021 zijn de topbestemmingen in volgorde: België, Oostenrijk, Frankrijk, Nederland en Spanje.
Belvilla is er klaar voor
Niet alleen de vakantiegangers trekken hun conclusies. Ook Belvilla heeft geleerd van de uitdagingen van het afgelopen jaar waar ze verrast en overspoeld werden door de forse groei naar aanleiding van de coronacrisis. Ze zijn voorbereid op een nieuw succesvol seizoen en kunnen beter inspelen op de vraag.
Eveneens blijkt uit onderzoek van Belvilla dat gasten in het algemeen op zoek zijn naar een systeem van veilig boeken, zonder de angst om (een deel) geld te verliezen. En dat kan nu met de speciale campagne, meer informatie is hier beschikbaar.
Opmerking: mensen die al over een voucher beschikken doordat hun verblijf niet kon doorgaan dit jaar, kunnen met die voucher ook voor 1 november 2020 boeken en krijgen dan € 50 korting op hun boeking.
Informatie en voorwaarden: www.belvilla.be/klantenservice
Het jaar 2020 dat tot zijn eind komt, dat moet gevierd worden. En met de feestcollectie van Mayerline doen we dat in stijl. Mayerline brengt een collectie uit geïnspireerd op de gouden jaren 20, maar met een moderne toets. Verwacht je aan saffierblauwe kleuren, zuivere, elegante stoffen, glitter en veel glamour. Of we de feestdagen nu virtueel of in een groot gezelschap zullen doorbrengen, met Mayerline zal het alvast in een poëtische outfit zijn, gedurfd en vrijgevochten zoals in de twenties!
De heldinnen van F. Scott Fitzgerald
Uitbundige en grote feesten zoals in de 'roaring twenties' mogen voorlopig dan uitgesloten zijn, toch laat Mayerline ons zo geraffineerd en zelfbewust voelen als de heldinnen van Scott Fitzgerald. Lamé en satijnen stoffen vormen de basis van soepel vallende looks die het silhouet verlengen en verfijnen en een maximum aan bewegingsvrijheid garanderen.
Feestdagen zijn dé ideale gelegenheid om alles uit de kast te halen. Sparkle all over is niet alleen toegelaten maar een absolute must. En laat de jaren twintig nu net dé tijd zijn van de glitters, met gestroomlijnde, volledig bedazzled silhouetten. In onze huidige tijdsgeest vertaalt zich dat in tops met een hoog glamourgehalte zoals truitjes in zijdemengeling met tule en appliques, of zelfs met stras en struisvogelveren. Haal de diva maar boven! De stuks kunnen gedragen worden met hoge hakken en enkele feestelijke accessoires voor een échte feestoutfit.
Nachtbloemen
Blauw is de kleur van de feestdagen deze winter. De rijke kleur staat symbool voor de overvloedige luxe in de jaren twintig. De satijnen rok en top met zwarte bloemenprint zijn dan ook enkele van de eyecatchers uit deze collectie. De silhouetten van bloemen steken af tegen de nachtelijke hemel, als op een inkttekening van Spilliaert. Met de trui in merinoswol en de satijnen rok, geeft Mayerline een vrouwelijke, zijdenzachte maar ook ontspannen toets aan de feestoutfit.
Net als de blauwe rok en trui, zijn ook de andere stuks uit de feestcollectie niet enkel voorbehouden voor Kerst en Nieuw. Ze vormen duurzaam stuks in de kleerkast, die het hele jaar door gedragen kunnen worden. De stuks zijn onderling combineerbaar voor een meer alledaagse look.
Camden, Nolita, Poblenou, Corktown en Seaport – ronkende namen die terug doen denken aan een al even ronkend industrieel verleden. Halfweg vorige eeuw pikten visionairs deze uitgewoonde buurten terug op en bliezen ze met stijl en klasse een – tot op vandaag erg gegeerd – tweede leven in. Enter de industriële loftstijl. De kwartsoppervlakken van Silestone Loft brengen hommage aan deze klassieker met een innovatieve en duurzame HybriQ-technologie. Voor een stoer imago met ecologische lichtvoetigheid.
5 nieuwe Silestone Loft kleuren: 5 nieuwe kleuren en dessins zetten Silestone Loft, de nieuwe collectie van Silestone, en eren de vibe van evenveel iconische internationale stedelijke buurten waar de loftstijl is ontstaan. Een weldoordacht materiaal in naturelle kleuren voor eigenzinnige en edgy interieurs.
Camden
Een zacht, delicaat cementgrijs met een heel subtiele witte ader dat teruggrijpt naar de staalkleurige tinten en verweerde look van het toonaangevende Londense Camden. Een buurt waar kunstenaars, punkers en wereldburgers in één eclectische mengelmoes samenleven. Het resultaat is een kleur die zich even wendbaar als haar bewoners opstelt, zonder daarbij ooit haar eigenheid te verliezen.
Nolita
Onderkoelde New Yorkse klasse, dit is Nolita (kort voor North of Little Italy). Een buurt die avant-garde was nog voor ze eigenlijk was geboren en door haar eigenzinnige architectuur in schril contrast staat met de omliggende buurten. Nolita zorgt voor de witte verpozing in de Silestone Loft-lijn en heeft ondanks de zachte, grijze nuances een elegante en contrastvrije look.
Poblenau
Eens het centrum van de industriële revolutie in Barcelona, vandaag een creatieve buurt waar lichtrijke lofts afgewisseld worden met kunstgalerijen en grootstedelijkheid gepaard gaat met gezelligheid. Poblenou is de siësta in het gamma, de mediterrane warmte binnen Silestone Loft. Een fijngeaderde, warme grijstint met een zandkleurige achtergrond die even welkom aanvoelt als de sfeer in de Spaanse wijk.
Corktown
Industriële grandeur en rauwheid zoals ze het enkel in Amerika kunnen. Corktown was ooit het welvarende epicentrum van Detroit waar op het ritme van de stoom en de machines werd geleefd. Vandaag is Corktown uit de grauwheid van de depressie herrezen en vertaalt het zich bij Silestone Loft als een diepe, melancholische en toch verfijnde kleur die een zwarte achtergrond combineert met ebbenhouten schakeringen en een matte finish.
Seaport
De naam is een weggever: Seaport trekt zich terug in de haven van Manhattan, tussen het zilte beton, het verweerde steigerhout en de grote loodsen in. Vandaag gaat het ruwe verleden er hand in hand met de nieuwe gemoedelijkheid. Silestone Loft Seaport leunt dan ook heel dicht bij het donkere cement van weleer aan, maar valt ook op door zijn witte, positieve nuances.
Bestand tegen de toekomst en het groene geweten
De nieuwe Silestone Loft-collectie van Cosentino combineert design met technische innovatie en boort daarmee volledig nieuwe mogelijkheden aan. Silestone Loft is de eerste lijn die volgens de nieuwe HybriQ+ technologie werd vervaardigd. Deze volgt met een gebruik van 98% gerecycleerd water en 100% hernieuwbare energie in het productieproces nog steeds de strenge ecologische basiswaarden van moederbedrijf Cosentino, maar gaat een hele stap verder wat kwartscomposiet-samenstelling betreft. Silestone Lofts doorgedreven innovatie bestaat namelijk uit hogere hoeveelheden mineraal en hernieuwbaar materiaal, zoals gerecycleerd glas, en slaagt er op die manier in het siliciumdioxide-gehalte aanzienlijk te drukken. De nieuwe samenstelling geeft het materiaal een frisse hedendaagse look terwijl de kwalitatieve waarden (slijt- en krasvastheid, onderhoud, kleurvastheid en glans) behouden blijven.
12 Belgische merken krijgen plek in 2de Loval Market van JBC
Kerstcadeaus van eigen bodem shop je dit jaar bij de Belgische winkelketen
2020 was het jaar waarin we massaal lokale merken ontdekten én kochten. JBC helpt om die kaart te blijven trekken, ook in de feestelijke eindejaarsperiode. Vanaf 9 november verrast het Limburgse familiebedrijf met een tweede editie van haar Local Market in alle filialen en – nieuw sinds deze editie – ook online op jbc.be. Met producten van twaalf Belgische merken is JBC’s Local Market dé one-stop-shop voor cadeaus van eigen bodem.
Ann Claes, chief buying officer van JBC, vertelt: “Samen staan we sterker, dat bewees een geslaagde eerste Local Market in de terug-naar-schoolperiode. Vandaag verenigen we dan ook met plezier opnieuw de krachten met lokale ondernemers. De twaalf merken geven met hun bijzondere producten en verhalen een extra dimensie aan de winkelervaring van onze klant. Wij plaatsen op onze beurt een mooie bestelling bij deze merken die erg welkom is in deze onzekere tijden. Zo is de Local Market een win-win voor alle partijen.”
Cadeautje kopen voor je actieve meter, groene papa of nieuwsgierige nichtje? In JBC’s Local Market vind je voor elk wat wils.
Het Wevelgemse Atelier Pierre is een creatief lab waar jonge Belgische ontwerpers hun eerste collectie unieke leefaccessoires creëren. Het geknipte cadeau voor kleine en grote liefhebbers van gezelligheid.
Upcyclefans met een hart voor design zijn in de wolken met Botega drinkglazen, gemaakt van geüpcyclede wijnflessen afkomstig uit de Antwerpse horeca.
Liefhebbers van natuurlijke heerlijkheden in de badkamer? Die verras je met de 100% plantaardige en zuivere huidverzorgingsproducten op basis van aromatische oliën van Bubbles at Home uit Brugge.
Kaartjesschrijvers met gevoel voor humor maak je reuzeblij met de postkaarten met een knipoog van het Gentse Kaart Blanche.
Verras je favoriete koffie-addict met een stijlvol alternatief voor wegwerpkoffiebekers van Kambukka uit Hasselt.
Voor curieuzeneuzen die niet stil kunnen zitten, vind je sowieso een geknipt cadeau in het Lannoo boeken- en scheurkalendergamma.
MAIL-BOX heeft een passie voor papier. Het merk uit Tessenderlo ontwikkelde een papier dat je na gebruik gewoon in een sopje wast en bonnenboekjes voor wie liever doet dan krijgt.
Het duurzaam kartonnen speelgoed voor magische avonturen van Mister Tody uit Zwevegem is een droomgeschenk voor kleine creativo’s.
Fans van statementoorbellen? Doe hen een 3D-geprint paar van het Diestse NIEF COLLECTIEF cadeau.
Aperitieflovers met een afkeer van single use plastics springen een gat in de lucht met de herbruikbare rietjes van PÀI.
Snotapen van 7 tot 77 jaar zijn een heel feest zoet met het boek van uitgeverij Stratier uit Mechelen.
Fans van aanmoedigende quotes en een lekker glaasje, zijn in de wolken met de lederen onderzetters van het Zoerselse Volef.
Praktisch
De twaalf lokale merken zijn vanaf 9 november beschikbaar in de Local Market in alle Belgische JBC winkels en op jbc.be. Elke winkel krijgt een eigen selectie aan lokale merken. Prijzen variëren tussen 2,95 en 24,95 euro. Alle producten zijn ontworpen in België en worden geproduceerd met aandacht voor mens, dier en planeet in België of het buitenland.
In 1975 gaf Jean-Baptiste Claes zijn initialen aan JBC, een authentiek familiebedrijf dat vandaag zij aan zij geleid wordt door zijn kinderen, Bart en Ann. Doorheen de jaren groeide het bedrijf uit tot één van de grootste Belgische kledingketens met oog voor jonge gezinnen met kinderen. Met een webshop en meer dan 120 winkels verspreid over België, Luxemburg en Duitsland, staat deze kledingketen dichtbij hun klant. De hele #JBCfamily streeft naar betaalbare en kwaliteitsvolle kleding, die geproduceerd wordt met respect voor de planeet en iedereen die erop woont. Duurzaam ondernemen zit dan ook verankerd in het DNA van deze onderneming. Zo is JBC sinds 1 april 2015 lid van de Fair Wear Foundation en is ze bovendien de eerste Belgische retailer die het Bangladesh Veiligheidsakkoord heeft ondertekend. Het feit dat Ann in 2018 uitgeroepen is tot CSR Professional of the Year, is dan ook een mooie erkenning van deze inspanningen. JBC is – samen met modemerken Mayerline en CKS – onderdeel van de Claes Retail Group.
Earthy tones, teddy materials and floral prints: LolaLiza is inspired by our very own fall nature scenery for its latest collection. The Belgian brand brings the outside inside and into our closets with wool dresses, warm sweaters in grey, green and rusty colors and coats in all shades of beige. Those warm hues and materials bring comfort and cosiness, much needed during cold winter days.
The latest LolaLiza collection is influenced by our very own Mother Nature. Result is a range of natural hues like blue, brown, and beige, matching the look and feel of our shore line. In the mood for an autumnal trip to the coast? The collection’s wool fabrics, warm coats and cosy sweaters are ready to be matched and packed.
Floral dresses are unmissable in any LolaLiza collection. They are the perfect reinterpretation of flower fields and fall gardens. Imagine exploring autumnal landscapes and blending in beautifully with natural patterns.
Winter time calls for a sleepover party, no matter at what age. It's the perfect excuse for late night fun and a sugar rush. Baking all the deliciousness, binge watching the best worst movies, staying up all night to chit chat or reading bedtime stories to the little ones. We hand you all necessities to make your slumber party a hit.
The snacks
The perfect snacks for any sleepover party? With the newest sweet baking mixes of Belgian brand Niamh, it has never been easier to make cookies, cake, speculoos and more. Bake them in advance or make it an activity for your guests. No better way to treat yourself and others, if you ask us. And for the morning after, hungover or not, Niamh has got you covered with the most delicious fluffy pancakes. .
The outfits
A fun sleepover with friends needs appropriate outfits. Teddy materials, comfortable trousers, warms and cosy sweaters, all the fluff!
The decoration
Styling your home for a sleepover party will always be easy with the help of La Redoute Intérieurs. Invest in one of their trendy and comfortable sofas to Netflix the night away, or opt for stylish cushions and blankets to stay cozy.
Stylish bedtime stories
Unmissable at a children's sleepover are bedtime stories and cute pajamas. JBC now combines these two with their latest collaboration with Clavis. For many years now, Rikki has been many children's, parents' and teachers' best friend. For the launch of the newest Rikki book, JBC designed a matching pajama set and onesie, to make going to bed more fun.
JBC has been focusing on families with young children for many years and has a strong interest in reading (aloud to children). That is why they have a long history of collaborating with Clavis, for example for their birthday booklets.
Tod’s stelt haar nieuwe collectie eyewear voor de Herfst/Winter 2020/21 voor, die twee thema’s bespeelt : het iconische thema, met monturen die opvallen door details in leer, zoals inserts, een nauwgezette en exclusieve uitvoering die volledig met de hand is gerealiseerd door Italiaanse vaklui, voorbehouden voor vrouwenmonturen, vlechten, een van de meest typische details van het merk, wereldwijd erkend wat de artisanale savoir-faire symboliseert van het vlechten van gekleurde draden in leer die bijdragen aan de moderniteit en lichtheid van elk product. Het tweede thema, timeless, herbepaalt de schoonheid uit het verleden in een moderne versie aan de hand van uurwerken in retro stijl voor een tijdloze elegantie, met de iconische T in metaal waardoor je het merk onmiddellijk herkent. Het merk heeft een vintage toets, met een selectie prestigieuze maar moderne materialen, geïnspireerd door de luxe van Tod’s die geherinterpreteerd wordt met verfijnde modellen met een hedendaags ontwerp.
Nieuw aan deze collectie brillen is de typische T, die hier opnieuw wordt uitgevoerd in een grotere versie, als een sleutel en kenmerkend element, wat eveneens terugkeert in alle accessoires van de nieuwe Tod’s collectie.
Zonnebrillen
TO0263 – 320 € : Een vrouwenmontuur met ronde vorm en dubbele brug in fijn metaal, met het iconische vlechtwerk in echt leer dat met de hand rond het glas werd gestikt.
TO0275 – 250 € : Deze ronde vrouwenmontuur, die groot en een lichte ‘cat eye’ vorm heeft, is in acetaat en heeft een klassieke insert in leer aan de bovenkant van de armen.
TO0278 – 350 € : Een licht vierkant model met een voorkant in metaal in dubbele dikte, met een metalen bar aan het bovenste deel die de brug vormt. Armen in versierd metaal van het iconische vlechtwerk in leer.
TO0287 – 230 € : Een iconisch en unisex model in acetaat, met een ronde vorm, een dubbele brug in fijn metaal, het Tod’s logo op de armen in acetaat. De voorkant is versierd met iconische vijzen in T en de armen met een hedendaagse look. De bril bestaat in verschillende varianten wat betreft materiaal en kleuren.
TO0288 – 230 € : Bril in een ovale vorm, zeer vrouwelijk en trendy, met de voorkant en armen in acetaat. Ze draagt het logo met de iconische T, die opnieuw wordt voorgesteld in deze collectie in een grotere uitvoering, met het kenmerkende sleutelelement, wat ook terugkeert in alle accessoires van de nieuwe Tod’s collecties. Ze komen voor in drie unieke kleur varianten.
Optische collectie
TO5235 – 240 € : Hedendaagse pilootmontuur, met een structuur in fijn metaal, uniek door de brug in leer. De uiteinden zijn van acetaat.
TO5236 – 270 € : Vierkante bril in fijn metaal, versierd met kostbaar vlechtwerk in leer op de armen.
TO5238 – 240 € : Ronde en grote bril in acetaat, versierd met de iconische insert in leer op het bovenste deel van de armen.
TO5241 – 220 € : Een klassieke, grote en vierkante montuur met metalen elementen aan de zijkant, versierd met vlechtwerk in leer, dat op subtiele wijze is aangebracht op de armen in acetaat
The end of year season is approaching, finally giving us the excuse to dress up and add some sparkle again to our lives - be it in our small bubbles. GUESS has got us covered with its Holiday 2020 collection to make the most of the end of the year.
The line celebrates the rebelliously chic attitude of the brand and takes a modern twist by infusing pops of rich red and a lot of shine. Body-hugging outlines, wrap-up dresses and glimmer tailoring are complemented with flowing details and cozy velvet. Inviting natural hues of vintage camel are contrasted with timeless black and accents of gold. The holiday collection includes form fitting jumpsuits, maxi dresses and two-piece sets that are suitable for all festive occasions.
» Haarden en kooktoestellen van Gervi Outdoor - » Ofyr, Sunwood, Mororo
Zorgeloze avonden, heerlijke winterse gerechten en een bekoorlijk flesje wijn. Het is het recept voor een ontspannen luilekkervakantie. Al hoef je niet per se naar het buitenland om deze sferen te ervaren. Het ongedwongen vakantiegevoel haal je deze winter zelf in je tuin of terras met de luxueuze buitenhaarden en kooktoestellen van Gervi Outdoor.
Ofyr: de kunst van outdoor koken
Na een dagje wintersport in de bergen smaakt een goedgevulde tartiflette of een smeuïge camembert als geen ander. Gelukkig kan je dat hartelijke gevoel en die overheerlijke smaken nu ook thuis evenaren met het strakke en minimalistisch ogende outdoor kooktoestel van Ofyr. Al zijn niet alleen de verrukkelijke gerechten belangrijk, ook het gezellig samenzijn en de totale beleving zorgen voor dat gekende sfeervolle vakantiegevoel. Daarom staat bij Ofyr show cooking centraal. Zo laat je je gasten zowel op hun bord, als tijdens de mise en place van je kookkunsten genieten.
De vuurplaat van de grillbarbecue wordt verwarmd met traditionele houtblokken die je afhankelijk van het model praktisch kan opbergen in het toestel. Het Ofyr-kookdesign is beschikbaar in een brede waaier aan elegante ontwerpen, feilloze afwerkingen en tijdloze kleuren, zoals stijlvol Cortenstaal en gesofisticeerd zwart. Zo past Ofyr in ieder tuininterieur.
Het Ofyr-kookdesign (by Gervi Outdoor) is beschikbaar in stijlvol Cortenstaal en gesofisticeerd zwart.
Sunwood: de buitenhaard voor hartverwarmende momenten
Na een heerlijk en geslaagd diner is niets zo gezellig dan napraten met het gezin, familie of vrienden. Verwarm je terras tot de ultieme cocooning spot met de industrieel ogende Sunwood Marino Original of Premium. De Marino buitenhaard werkt volledig op gas, wat voor een natuurlijke warmte zorgt, en door het mobiele onderstel kan je hem makkelijk en op elk moment verplaatsen.
De Original-uitvoering van de Marino buitenhaard is verkrijgbaar in drie verschillende kleuren: strak zwart, antracietgrijs en helder wit. Maar als je op zoek bent naar net dat tikkeltje meer, dan is de Marino Premium uit karakteristiek Cortenstaal het puntje op de i voor jouw terras.
Rocco van Mororo: de allrounder in je tuin
Barbecue, zitbank of champagnebar, dit strakke, modieuze en multifunctionele outdoormeubel met weldoordacht ontwerp maakt van jouw tuin de perfecte ‘après-ski-setting’ at home. Rocco van Mororo heeft alles in huis om van jouw gezellige winteravond een absolute voltreffer te maken. Door het ronde model van het meubel staat iedereen met elkaar in contact en creëer je ongedwongen babbels en uren sfeer.
De basis met vuurschaal kan je optioneel aanvullen met verschillende accessoires, zoals de grill, tafelblad, ijsemmer en een parasolvoet. Kies voor de standaardkleur zwart aluminium of personaliseer met een RAL-kleur naar keuze.
De Rocco van Mororo (by Gervi Outdoor) kan je optioneel aanvullen met verschillende accessoires, zoals de grill, tafelblad, ijsemmer en een parasolvoet.
Tijdelijke tentoonstelling in het Prehistomuseum van Flemalle van 31 oktober 2020 tot 31 mei 2021. Het Prehistomuseum verwelkomt deze winter de tentoonstelling 'Katachtigen' (Félins). Bezoekers kunnen kennismaken met een dierenfamilie die teruggaat tot de prehistorie en altijd een opmerkelijke band heeft gehad met de mens: van de prehistorische grotschilderingen van leeuwen tot de huiskatten waar velen van ons dagelijks mee in aanraking komen.
De tentoonstelling 'Katachtigen' werd uitgewerkt door het Paläon-museum (Schöningen, Duitsland). De oorspronkelijke versie werd getransformeerd tot een reizende tentoonstelling die ook al halt hield in het Archäologisches Landesmuseum Brandenburg (Provinciaal Archeologisch Museum) en het Neanderthal Museum in Mettmann. De basis voor de tentoonstelling is een ontdekking uit 2012, toen de tand van een sabeltandtijger uit het paleolithicum werd opgegraven. De tand werd gevonden op de site in Schöningen, in Nedersaksen, waar archeologen een 300.000 jaar oud jachtkamp hebben opgegraven.
De tentoonstelling opent met deze verrassende ontdekking en leidt de bezoekers vervolgens langs de grote katachtigen uit de prehistorie (waaronder de Homotherium en de Smilodon). Aan de hand van teksten, foto's en opgezette dieren maken bezoekers kennis met de diverse familie der katachtigen: de jaguar, de tijger, de leeuw, de nevelpanter, de lynx, het jachtluipaard, ... Via interactieve zuilen krijgen bezoekers bovendien de kans om zelf in de huid van een katachtige te kruipen en onder andere zijn kracht en nachtzicht te ervaren. Van prehistorische tekeningen tot modernere weergaven – het is duidelijk dat de mens altijd al gefascineerd is geweest door deze opmerkelijke dieren.
Met het combinatieticket (ingang prehistomuseum + expo) ontdekt u hoe de mens vuur gebruikte om zich te beschermen tegen deze prachtige wezens, maakt u – net zoals uw voorouders – kleibeeldjes van katachtigen en muziekinstrumenten die het gebrul van de sabeltandtijger nabootsen. En wat is er beter om deze meeslepende ervaring af te sluiten, dan een bezoek aan de grot van Ramioul? Treed in de voetsporen van de prehistorische mens en aanschouw met eigen ogen waar deze indrukwekkende wezens leefden.
Locatie: Prehistomuseum, Rue de la Grotte 128 in 4400 Flémalle (20 min. van Luik). Tentoonstellingsdata: 10.00 - 17.00 u., van 31 oktober 2020 tot 31 mei 2021, elke dag behalve 24-25-31/12/20 en 1/1/21. Tarief:€ 7/volwassene voor de tentoonstelling. Inkom Prehistomuseum 15 Euro.
Prehistorische katachtigen in België? : De paleolithische jagers in onze streken werden geconfronteerd met holenleeuwen, lynxen en zelfs luipaarden. Dat is gebleken uit opgravingen in de grotten van Scladina (Andenne), Belle-Roche (Sprimont) en Goyet (Gesves) – en zelfs hier in Ramioul!
Hoort de Homotherium ook in dat lijstje thuis? : Misschien wel ... maar tot nu toe hebben archeologen nog geen overblijfselen van de Homotherium gevonden in België. Het feit dat er geen overblijfselen werden gevonden hoeft echter niet te betekenen dat hij nooit in onze streken heeft geleefd: in onze buurlanden werden namelijk wel al botten opgegraven, zoals de sabeltand in Schöningen. En aangezien de Homotherium niet op de hoogte was van onze huidige landsgrenzen ...
Een Homotherium in de Noordzee: het jongste fossiel van Europa? : Op een honderdtal kilometer ten noorden van de Belgische kust, bij de Bruine Bank, deden enkele vissers een bizarre ontdekking. Ze hadden geen vis aan de haak geslagen, maar wel de kaak van een Homotherium! Dit overblijfsel is ongeveer 28.000 jaar oud en zou daarmee het meest recente spoor van de Homotherium in Europa zijn, hoewel er nog steeds onenigheid bestaat over de datering van het fossiel.
Huiskatten in onze streken ... sinds de prehistorie? : We kunnen ons allemaal de moderne huiskat voorstellen: geduldig wachtend op zijn baasje, opgekruld aan het vuur. Maar ging het ook al zo in de prehistorie in onze streken? Met de hond alleszins wel, want die houdt de mens al zo'n dertigduizend jaar gezelschap. Ook vele andere soorten werden in de neolithische periode gedomesticeerd door de mens. De huiskat dook echter pas na de Romeinse verovering (1e eeuw v.Chr.) vaker op in de steden ten noorden van de Alpen. Hoewel overblijfselen van de huiskat uit die periode in België redelijk zeldzaam zijn, hebben archeologen er wel enkele opgegraven op de site van het Hospice Saint-Gilles in Namen en in een put op de site van Braives.
Voor het recycleren van zijn capsules in Europese landen, ze kunnen thuis worden opgehaald of opgestuurd na gebruik…
Gebruikte capsules kunnen thuis worden ingezameld of op kosten van het bedrijf voor recyclage worden opgestuurd: illycaffè heeft in samenwerking met TerraCycle® een programma opgezet voor het inzamelen en recycleren van illy capsules, waaronder zowel plastic Iperespresso capsules als aluminium capsules. De twee bedrijven zijn hun samenwerking gestart in Frankrijk, Spanje, het Verenigd Koninkrijk, Oostenrijk, Nederland en België. Consumenten kunnen er, afhankelijk van het land, de gebruikte capsules thuis laten ophalen of opsturen naar TerraCycle®. In Italië is de service nog niet beschikbaar vanwege de wettelijke beperkingen met betrekking tot afvalbeheer.
illycaffè heeft altijd al veel aandacht gehad voor de milieu-impact van zijn producten, die het zelf ontwerpt en perfectioneert met de hulp van zijn R&D-laboratoria. Ook circulaire economieprogramma’s spelen daarin een rol. Het was in die laboratoria dat het Iperespresso-systeem is ontwikkeld, een technologische innovatie die van de capsules echte extractiekamers maakt en ondertussen wordt beschermd door vijf patenten. In tegenstelling tot de traditionele methoden, waarbij espresso alleen via percolatie wordt verkregen, maken de nieuwe capsules gebruik van een tweefasensysteem – hyperinfusie en emulsie – om espresso te maken.
Om zoveel mogelijk mensen van deze ervaring te laten genieten en tegelijkertijd te voldoen aan de huidige consumptiebehoeften, heeft illycaffè zijn unieke melange nu breder beschikbaar gemaakt via zijn lijn aluminium capsules die geschikt zijn voor Nespresso®-koffiemachines.
Om het milieu te beschermen en de impact van Iperespresso en de compatibele capsules – gemaakt van respectievelijk polypropyleen en aluminium – te verminderen, wendde illycaffè zich tot TerraCycle®, wereldwijd toonaangevend op het gebied van "moeilijk te recycleren" afval. Het bedrijf zal de gebruikte capsules inzamelen, de koffie scheiden en de aluminium en plastic onderdelen recycleren tot een nieuw herbruikbaar materiaal, terwijl het koffieafval naar een industriële composteringsinstallatie gaat.
In landen waar de service van TerraCycle® nog niet beschikbaar is, kunnen de Iperespresso capsules in de recyclingbak worden gedeponeerd nadat de koffie eruit is verwijderd met behulp van de Easy Capsules Opener, verkrijgbaar op de website van illy.
Klanten van illy in Frankrijk, Spanje en het Verenigd Koninkrijk die zich op illy’s website registreren, kunnen gebruikte capsules thuis laten ophalen. Voor klanten in Nederland, Oostenrijk en België bestaat het systeem nog niet: zij kunnen hun gebruikte capsules naar TerraCycle® opsturen. Meer informatie over het programma is te vinden op de website van illy: www.illy.com/recyclecapsules.
"illycaffè is een profitorganisatie die zich heeft geëngageerd om te investeren in het promoten van een ecologisch duurzame levensstijl", aldus Massimiliano Pogliani, CEO van illycaffè. We willen onze klanten de mogelijkheid bieden om thuis een kopje espresso te maken zoals ze in een bar zouden drinken, door het gebruik van milieuvriendelijke capsules. Daarom hebben we samen met TerraCycle een programma voor circulaire economie ontwikkeld om zowel plastic als aluminium capsules in te inzamelen en een tweede leven te geven, zonder extra kosten of gedoe voor de consument: samen met onze partner nemen we het hele proces voor onze rekening".
Laure Cucuron, General Manager bij TerraCycle Europe, zegt: "illycaffè toont veel initiatief door zijn producten recycleerbaar te maken, en TerraCycle is blij om er deel van uit te maken. TerraCycle geeft de capsules en het koffiedik een tweede leven door het bezinksel te laten composteren en de plastic en aluminium elementen te transformeren in een pellet of vlok die kan worden gebruikt bij de productie van nieuwe, duurzame objecten zoals buitenmeubilair of bouwtoepassingen."
TerraCycle ging in september 2009 van start in het VK (www.terracycle.co.uk, zijn eerste markt in Europa) en is vandaag actief in 12 Europese markten (VK, ROI, Frankrijk, Duitsland, Nederland, België, Spanje, Zwitserland, Oostenrijk, Noorwegen, Zweden en Denemarken). In het VK heeft TerraCycle momenteel inzamelingsprogramma's lopen voor meer dan 40 soorten afval die niet in aanmerking komen voor recyclingsystemen die door de lokale overheden worden beheerd. Denk maar aan kaasverpakkingen, yoghurtpotjes, Surprise!-verpakkingen en -producten, cracker- en koekjesverpakkingen, chipszakjes, noten-, popcorn- en pretzelverpakkingen, snoepwikkels, contactlenzen, babyvoedingzakjes, Pringles-blikken, schrijfwaren, wegwerphandschoenen, huisdiervoedselverpakkingen, lucht-, huis- en wasverzorgingsafval, broodverpakkingen, handzeeppompen en navulzakken, plastic ringdragers (hi-cones), tandenborstels en tandpastatubes, persoonlijke verzorgings- en schoonheidsproducten/verpakkingen, Aqua Oprima waterfilters Tassimo & L'OR-koffiepads / TDISC-afval en Lavazza Eco Caps. Op dit moment hebben meer dan 5.340.000 personen en organisaties in het Verenigd Koninkrijk zich aangemeld voor de inzameling, waardoor tot nu toe meer dan 140 miljoen stuks verpakkingsafval niet op de vuilnisbelt zijn beland. Het heeft meer dan 1.440.000 pond opgeleverd voor scholen, liefdadigheidsinstellingen en organisaties zonder winstoogmerk.
Verkooppunten: illycaffè France Belux - T 0800 16 832 - information@illy.com
Dennengroen is een trendy kleur die in de winter een fijne uitstraling geeft aan uw interieur. De kleur straalt prestige, comfort en zekerheid uit. Dennengroen is tegelijk licht en donker en dat zorgt voor een leuke twist in uw interieur. Een elegant alternatief voor het klassieke zwart.
Marie’s Corner zorgt met Baker, een van de iconische stukken met vintage uitstraling, Hill het model dat zorgt voor een verfijnd en rustgevend interieur en Vegas een zitbank met stijl en met unieke rondingen, voor extra items voor elk interieur.
1440 MINUTEN, DAT IS HET AANTAL MINUTEN IN DE DAG VAN EEN ALLESBEHALVE GEWONE VROUW, EEN EIGENTIJDSE HELDIN. 1440 MINUTEN, ZOLANG DUURT EEN STORY OP INSTAGRAM EN HET VOLLEDIG OPLADEN VAN EEN BATTERIJ.
Elke dag opnieuw, van ‘s morgens tot ‘s avonds, gaat de IKKS-vrouw alle uitdagingen aan met een sterke bondgenoot: haar connected handtas. Hij volgt haar overal, zij neemt hem overal mee naar toe, net als haar persoonlijkheid. Haar 1440 is een extensie van haarzelf. Hij bevat alles wat ze nodig heeft, haar geheimen, haar dringende zaken.
1440, dat is ook het aantal keer dat ze haar hand in haar tas zal steken, om daar precies uit te halen wat ze nodig heeft: haar powerbank en haar e-pocket om connected te blijven, haar portefeuille of haar dierbare kaarthouder, een rescue-mapje of benodigdheden voor haar laptop, een banaantas om te gebruiken voor take away, een avondtasje voor haar avondlijke uitjes of een rockschoudertas; 1440 minuten op 1440.
DE 1440 – TIJDLOOS : De tijdloze shopper van IKKS, te herkennen aan zijn doorstikte lamsleer en zijn visgraat-DNA. € 345
DE 1440 – ROCK :De rock-versie van de 1440, met studs en metallic uitvoering. € 345
DE 1440 – MEDIUM : De medium versie van de iconische shopper, gekruist te dragen, voor de Esprits Libres nieuwe generatie. € 275
”De 1440 is de culminatie van teamwork tussen stijl, productie en marketing, dat alleen maar gegroeid is, zelfs met de homeworking van de laatste maanden. De 1440 is een mijlpaal in de dynamiek van de groep ikks; in de eerste plaats omdat hij als de signatuur-tas van het merk geldt, maar ook omdat zijn lancering unieke middelen en processen heeft gemobiliseerd." Valérie Dassier - Adjunct-Directeur- Generaal Aanbod, Marketing & Digital IKKS Group
Sinds zijn eerste collectie in 1987 eist het premium confectiemerk IKKS zijn vrijheid van expressie op rond drie stilistische pijlers. De Urban Rock ademt een eigenzinnig karakter uit door stukken in leer, radicaal zwart en wilde prints. De Military-stijl keert op creatieve wijze terug naar de kaki-tinten en tekent voor echte musthaves, en we zien ook veel denim in de collecties. Sinds 2012 is er een gamma lederwaren en accessoires dat de uitdaging aangaat om een lijn te bieden die zowel betaalbaar is als aantrekkelijk. In 2018 versterkt IKKS zijn vrijheids-DNA met een nieuw Mantra: Les Esprits Libres.
Scandinavisch land nog nooit zo populair! Waar Zweden eerder dit jaar nog een ‘no go’ zone was voor Belgen, blijkt het Scandinavische land sinds de maand september opvallend veel interesse op te wekken. Dat blijkt uit de meest recente boekingcijfers die vakantiewoningverhuurder Interhome noteert. “Zweden wordt aanzien als een veilige en natuurrijke bestemming, waar men voldoende afstand kan houden. Daarnaast gelden er nog steeds geen restricties bij aankomst in en vertrek uit Zweden”, merkt Thibault Van Look van Interhome op.
Terwijl bijna ieder Europees land afgelopen maart in lockdown ging, koos Zweden voor een opvallend lossere aanpak. Geen mensen verscholen achter een mondmasker en horecazaken die open bleven, net zoals winkels en scholen. Over deze soepele aanpak is ondertussen al heel wat inkt gevloeid, maar feit is dat Zweden momenteel een opmerkelijk lager aantal besmettingen kent dan ons land.
Reizen toegestaan
De Zweedse aanpak heeft ook z’n voordelen wat betreft de reisadviezen voor het land. Zo kan er nog steeds gereisd worden naar Zweden zonder bijkomende maatregelen. Ook Zweden zelf legt, ondanks een stijgend aantal besmettingen bij ons, geen extra maatregelen op aan Belgen die naar het land reizen. En dat heeft de Belg duidelijk begrepen. “De interesse in Zweden als vakantiebestemming lag nog nooit zo hoog als nu”, vertelt Thibault Van Look, Commercieel Directeur België bij Interhome. “Zweden is zelfs volgens de huidige boekingsaantallen voor 2021 nu al populairder dan Portugal. Dat terwijl ons aanbod in Portugal veel groter is dan in Zweden.”
Veilige vakantiebestemming
Gezien het huidige reisklimaat komt deze trend wat uit onverwachte hoek, maar ook weer niet. “We zitten momenteel in het holst van de strijd en nog steeds is het toegestaan om te reizen naar Zweden. Dit zonder ook maar bijkomende maatregelen, dus de Belg heeft goede hoop dat dit de zomer van 2021 nog steeds zo zal zijn", laat Van Look weten. "Daarnaast lijkt het erop dat de Belg Zweden als een veilige vakantiebestemming ziet, aangezien de besmettingen daar lager liggen dan bij ons. Daarbovenop zijn veel plekken in Zweden rustig, afgelegen en minder geënt op massatoerisme. Al maanden horen we dat reizen naar het buitenland kan, zolang je maar voldoende afstand houdt en bij voorkeur de natuur intrekt. Wel, aan ruimte en natuur alvast geen gebrek in Zweden”, besluit Van Look.
Het Art et marges museum bevindt zich in het hartje van Brussel. Het is een museum voor outsiderkunst dat de kunst en haar grenzen in vraag stelt. De verzameling startte midden de tachtiger jaren, met werken van autodidactische kunstenaars en personen met een mentale handicap of die opgenomen zijn in een psychiatrische instelling, en die deelnemen aan kunstateliers. In 2009 de vzw Art en Marge wordt het Art et marges museum door de erkenning van la Fédération Wallonie Bruxelles. Haar missies worden vooral conservering, verspreiding, educatie en onderzoek. De ruimte wordt uitgebreid en maakt nieuwe activiteiten mogelijk.
Vandaag omvat de collectie meer dan 4.000 internationale werken die stuk voor stuk tot stand kwamen in de marge van de kunstwereld. Drie keer per jaar worden er tijdelijke tentoonstellingen georganiseerd met kunstenaars binnen en buiten de marge, die de grenzen van de kunst aftasten en de definitie van kunst in vraag stellen.
Tentoonstelling EMBRASEZ-VOUS! Nog tot 25.04.2020 -
De 10e verjaardag van het ‘Art et marges’ museum is een ideale gelegenheid om u de eigen collectie in een nieuw licht te tonen! De collectie kwam tot stand langs hobbelige wegen en minder begaande kunstpaden. Inmiddels bewaart het museum pareltjes van de Art Brut en Outsiderkunst. Het museum opende haar deuren voor een tiental kunstenaar-kompaan koppels die gefascineerd door kunstenaars uit de Art et Marges museum collectie de zalen inpalmden. Zij vertaalden deze intrigrerende werken in installaties, performances en in auditieve, literaire en culinaire creaties. Als gloeiende, lichtgevende en mysterieuze sintels bieden ze ons aan andere kijk op de verzameling. Zij werpen een nieuw licht en nodigen de bezoeker uit om op zijn beurt aangestoken te worden. Het resultaat is een flamboyante verjaardagstaart om tomeloos te delen en ervan te genieten.
Selectie Kunstenaar-kompaan en kunstenaars van de permanente collectie
Marjorie Bonnet - Paul Duhem: Marjorie Bonnet stelt een interactieve installatie voor, rond het gebruik van de scanner: een toestel waarmee zij nagaat welke effecten de uitgeoefende druk heeft op het lichaam. Haar portrettengalerij vormt een spiegel voor de ontelbare portretten die door Paul Duhem gerealiseerd werden.
Sybille Deligne - George Cauchy : Zuivere verf aangebracht op glas. Eenvoudige elementen, de simpelste vormen, een landschap van kleuren, een beeld komt tot stand, wordt vaster en onderscheidt zich van de massa. Een kleurrijke trilling, als weerkaatsing van de tekeningen die George Cauchy met viltstiften maakt.
Julie Devigne & Adina Ionescu Muscel – Cecile Franceus : Ik kijk naar de tekeningen van Cecile Franceus en sluit daarna mijn ogen. Ik luister naar die onophoudelijke, repetitieve beweging die aandringt. Ik probeer op een tafel het witte blad te visualiseren dat weldra zal verdwijnen onder het gewicht van de inkt, net zoals de ruimte daarom heen verdwijnt. De tekeningen van Cécile zijn voor mij als de verlenging van een inwendige, vitale beweging, een pulsatie, een netwerk dat niet onderbroken wordt door een incident of scheur.
Lisa Harchies - Michel Dave : Lisa Harchies liet zich inspireren door de werken van Michel Dave die samen zijn Alfabet vormen. Zij stelt een micro-uitgave voor waarin teksten en knutselwerkjes samengaan en zij past daarbij hetzelfde proces toe als Dave, namelijk dat van de ideeënassociatie. Drie schriftjes vormen een alfabet; de ideeën schijnen plots logisch te zijn en krijgen een vanzelfsprekend karakter.
Sarah Kokot - Sylvain Cosijns : Sarah Kokot vond in de werken van de kunstenaars in de marge een impuls voor haar eigen artistieke expressie. Het werk van Sylvain Cosijns staat centraal in dit proces. De kunstenares kruipt met geluidsfragmenten in de kleine ruimte die hij openlaat in zijn fragiele, delicate, geheimzinnige wereld en creëert een echo.
Sukrii Kural – Juanma Gonzalez : Vertrekken van de ambachtelijke «schoenmakerij» om te evolueren naar de kunst van het « beschilderen van schoenzolen”, ziedaar de weg die schoenmaker Juanma Gonzalez volgde. Sukrii Kural doet net het tegenovergestelde en vertrekt van de kunst om er een ambacht van te maken. Hij wil een installatie creëren die de werken van Juanma Gonzalez voorstelt in hun verpakkingen.
Caroline Lamarche : Waarvan zijn deze werken een teken, geboren als ze zijn uit discrete, soms afgezonderde levens, waarin het artistieke werk de hoofdplaats inneemt? Hoe kunnen we ze laten weerklinken in onze praatzieke levens ? In welke gevoelige niche ? Vermits de persoonlijke emotie niet volstaat (iedereen heeft de zijne) meende zij dat zij zowel het werk moest benoemen als het zelf aan het woord laten. En dat weinig woorden vereist zouden zijn voor die taak. Caroline Lamarche schreef haiku’s om de emotie die ontstond bij een selectie werken uit de verzameling door te laten zinderen.
Samuel Trenquier – Tomoaki Sakai : De samenwerking met Tomoaki Sakai is het resultaat van een kennismaking met zijn werk in de Halle Saint-Pierre, gerijpt door de uitwisseling van postpakketjes waarin werken en chocolade zitten, via zijn moeder. Voor de tentoonstelling besloot Samuel Trenquier een sokkel van mozaïek te maken, om het werk van de Japanse kunstenaar te valoriseren.
BOEK
Ter gelegenheid van de tiende verjaardag van het Art et marges museum, verschijnt bij uitgeverij CFC het boek Art et Marges museum waarin de verzameling van het museum en zijn kunstenaars voorgesteld worden. Via allerlei bijdragen van sleutelfiguren van het museum evenals van gespecialiseerde auteurs stelt dit werk de eigenheid van de art brut in België in de kijker. De belangrijkste teksten zijn in het Nederlands en Engels achteraan in dit boek beschikbaar.
Nieuwe voorkant
Het Art et marges museum gaat de straat op om zijn tiende verjaardag te vieren ! Een kunstenaar uit onze verzameling, Jeroen Hollander, realiseerde samen met Benjamin Hendlisz een knotsgekke stoeptekening vlak voor het museum… Een uitnodiging om door de Hoogstraat te wandelen met wijd open ogen!
Nieuwe researchruimte : Het Art et marges museum lanceert zijn laboratorium ! Een ruimte voor research en creatie, open voor beginnende kunstenaars, studenten en talrijke andere originele en opmerkelijke experimenten. Talrijke gasten zullen in de loop van het jaar hun medewerking verlenen. Een vijftiental studenten van de Koninklijke Academie voor Schone Kunsten geeft het startschot.
Een bier voor deze verjaardag! Ter gelegenheid van de tiende verjaardag van het Art et marges museum lanceert de brouwerij La Source een nieuw bier ! De lancering vindt plaats in de brewpub op 20.11.2020, ter gelegenheid van het concert van The Choolers Division. De unieke en exclusieve labels worden ondertekend door toonaangevende kunstenaars uit de verzameling van het museum, en het heerlijke bier zal binnenkort beschikbaar zijn in de winkel van het museum en in de brouwerij! https://lasourcebeer.be/
LIEFDESLIED! Zomer 2021
Tien jaar na de tentoonstelling “Musik Oblik” was het voor het Art et marges museum tijd om opnieuw de audiocreaties van de outsiderkunst voor het voetlicht te halen. De muziek uit de marge is minder bekend bij het grote publiek dan het picturale werk, maar de productie is daarom niet minder rijk. Ze is er in alle stijlen en ontwikkelde zich ongestoord, bijna zonder enige invloed van hetgeen doorgaat voor de “goede smaak”. Via het liefdeslied dat misschien naïef klinkt maar dat allerminst is, nodigen wij u uit voor een onderdompeling in de opmerkelijke werelden van deze muzikanten met een groot hart. Hoe kan men beter zijn stem laten horen dan met een lied over de tragische, magische liefde die misschien verscheurt maar altijd passionerend blijft? Opnames, teksten, platenhoezen… geven ons een inkijk in hetgeen lange tijd deel uitmaakte van de underground muziek.
Art et marges museum - Hoogstraat 314 - 1000 Brussel - www.artetmarges.be
Door de aangekondigde en verstrengde maatregelen in Brussel maakt de 14e editie van Filem’On noodgedwongen een bocht naar een online aanbod van een tiental films (NL en FR). Het Internationaal Filmfestival voor Jong Publiek zal zich namelijk afspelen via het platform Sooner.be. Gezien de bijzonder onzekere tijden in de cultuur- en evenementensector had de organisatie dit plan B reeds achter de hand gehouden.
Tussen 28 oktober en 30 oktober zullen scholen de kans krijgen om online te genieten van de selectie films. Vanaf 31 oktober is het online festival 'open' voor het grote publiek. Naast het aanbod films staan er ook live workshops via Facebook gepland alsook online ontmoetingen met regisseurs.
Filem'On kan zo trouw blijven aan de eigen ambitie: een publiek van 2 tot 16 jaar en hun gezinnen verblijden met een nauwkeurige selectie van nationale en internationale films voor kinderen en jongeren.
De 4de editie van het zijfestival FilemKing in Gent gaat wel nog gewoon door zoals gepland, van woensdag 28 oktober t.e.m. vrijdag 6 november, met een bijzondere aandacht voor het Van Eyckjaar.
Houd zeker de website van Filem'On en de Facebook pagina in de gaten voor het programma van het online aanbod:
Terra di Siena geeft ons al een voorsmaakje van hoe de winter eruit zal zie en flirt met casual chic, een stijl vol verbeelding. Het sombere weer zal geen invloed hebben op ons humeur, waar we ook zijn. Cosy@home of working chic? De stijl zal elegant zijn en het gevoel comfortabel!
De stoffen zijn verwerkt tot lange bohemiaanse jurken die perfect passen onder een fluwelen vest, een chique mantel in gabardine of een zacht oversized bloesje. De jogging bestaat nu in een classy versie met een kleurenpalet van gris en camel. De dierenprints passen op een subtiele manier bij het losse en chique universum, een collectie die mee dan onweerstaanbaar is!
The TOMMY JEANS initiative uplifts and promotes artists impacted by COVID-19. Tommy Hilfiger, which is owned by PVH Corp. [NYSE: PVH], announces the Fall 2020 TOMMY JEANS ‘Support Our Sound’ project designed to uplift and promote upcoming musicians whose bookings have been negatively impacted by the COVID-19 pandemic. Embracing the brand’s music heritage, the project celebrates the passion and drive exhibited by the next generation of emerging talent. TOMMY JEANS ‘Support Our Sound’ centers around partnerships with local music industry leaders from Amsterdam, London, Paris, Berlin and Barcelona, who will amplify upcoming musicians through their social media platforms. The local partners and musicians will also contribute to a TOMMY JEANS co-branded, collaborative collection of sweaters, T-shirts and hoodies. The ‘Support Our Sound’ co-branded collection will drop in Europe online at tommy.com on October 16, 2020.
The TOMMY JEANS ‘Support Our Sound’ partners are deeply rooted in their local music scene, providing local artists access to relevant, wider audiences. Alongside @TommyJeans social media coverage, each partner will also create and share content featuring upcoming musicians on their social media platforms. Partners and activations include:
• Amsterdam (October 20 & 24): Record label, Noah’s Ark, and rapper, Sor, will host a Q&A and share content featuring Sor in studio recording his latest track. Follow along at @NOAHSARK and @YOUNGGSOR.
• Berlin (October 22): Partnering with music collective, Home Again, and members of its talent roster including Home Again founder and DJ, Thabo; DJ Thalo Santana; DJ and Producer, Meggy; and DJ and Producer Sandilé. Home Again will create a tutorial with DJ Thalo Santana showing how to build a beat and DJ, and produce video content dedicated to Berlin’s contemporary electronic music scene. Follow along at @HOMEAGAIN.BERLIN.
• London (October 23): Talent discovery platform Future Bubblers, broadcast on Worldwide FM, will host a two-hour, radio show dedicated to ‘Support Our Sound,’ starring artists KinKai, Tyson and Pip Millett. Millett will also release an IGTV acapella rendition of one of her tracks. Follow along at @FUTUREBUBBLERS and @WORLDWIDE.FM.
• Barcelona (October 28): Hip-hop themed club night, RazzmatazzXFuego, will host a digital event featuring international DJs Steve Lean, DJ Alvva and DJ and club producer, Yibril Rue. Follow along at @RAZZMATAZZCLUBS and @FUEGORAZZMATAZZ.
• Paris (Date To Be Announced): Video media platform, Mad, will release a Par Coeur karaoke and On Se Connait video with artist Tessa B., as part of a series in which the media platform introduces creative need-to-knows to their following. Follow along at @MADOFFICIEL.
The TOMMY JEANS ‘Support Our Sound’ co-branded collection will feature the iconic TOMMY JEANS logo alongside the logo of each local partner across sweaters, T-shirts and hoodies. Each piece will be upcycled from the brand’s overstock supply, continuing the brand’s mission to reduce impact, without compromising quality. The fearured partner logos will be embroidered by A Beautiful Mess, who won the 2019 TOMMY HILFIGER Fashion Frontier Challenge, a global program that aims to support entrepreneurial start-up and scale-up stage businesses developing solutions that promote inclusive and positive change in fashion. In line with Tommy Hilfiger’s Make it Possible mission to Waste Nothing and Welcome All, A Beautiful Mess is a social enterprise that works to create a safe space, as well as economic and social independence for those with a refugee background.
The TOMMY JEANS ‘Support Our Sound’ project embraces the brand’s music heritage by celebrating the passion and drive exhibited by the next generation of emerging talent. Fans are encouraged to follow @TommyJeans to join the growing TOMMY JEANS community. In line with their music-inspired heritage, the @TommyJeans Instagram account will be delivering 24/7 experimental content and pushing the boundaries as a destination for fashion authenticity, self-expression and exchange. Join the conversation on social media using #TommyJeans.
» Camber & VELUX® gaan complementaire partnership aan - » Experts op maatwerk en natuurlijk licht halen het maximum uit je huis » https://camber.be/nl/velux
Verlang je meer van je zolder dan een donkere ruimte vol rommel? Tover hem met behulp van experts in levenskwaliteit Camber en VELUX om in een denk- & werktank met ruimte voor verlichte ideeën. Met hun gedeelde technische knowhow halen deze woonspecialisten het maximum uit je huis- en opbergmogelijkheden. Of die nu groot of klein zijn, op het platteland of in de stad liggen. Met Camber en VELUX geef je jezelf een woning cadeau met plaats voor werk en familie.
Vanuit een gedeelde visie op kwaliteit en wooncomfort slaan Camber en VELUX de handen in elkaar. Beide merken vullen elkaar met hun expertise – respectievelijk kasten op maat en natuurlijk licht – bij de herinrichting van een woning volledig aan: eens de woning is verbouwd met voldoende natuurlijke lichtinval door VELUX, neemt Camber de afwerking voor zijn rekening met slimme opbergmogelijkheden die de lichtvoetigheid van je huis én je leven behouden.
Camber kasten en opbergoplossingen op maat. Maak plaats met Camber
Maatwerkspecialist Camber helpt de Belg al meer dan 25 jaar met het zoeken naar de meest praktische inrichting van zijn/haar woning. Een ervaren team van interieurarchitecten denkt mee met de klant en zoekt binnen de bestaande mogelijkheden van de vier muren naar optimaal ruimtegebruik en opbergruimte. Hun hoogkwalitatieve kasten op maat zijn een investering voor zowel de woning als het dagelijkse leven van de bewoners. Een weldoordachte slaapkamer die kan meegroeien met het kind, een verloren hoekje onder het dak of de trap dat als bureauruimte of wandkast kan ingericht worden, een multifunctionele tv-wand voor in de woonkamer of een weldoordachte dressing voor het ultieme luxegevoel? Camber zoekt en vindt more space for your place.
VELUX dakvensters, een begrip in de woonwereld en daarbuiten
De van oorsprong Deense dakramenfabrikant schopte het in enkele decennia tot soortnaam en wie nu VELUX hoort, weet meteen wat er wordt bedoeld. Toch betekent dit niet dat VELUX op z’n lauweren gaat rusten. Met voortdurend onderzoek naar het belang van natuurlijk daglicht en technische innovaties die het leven van de mens makkelijker en aangenamer maken, is het gamma van VELUX constant in beweging. Zo zijn er naast de klassieke manuele dakvensters ondertussen ook ramen die elektrisch of op zonne-energie bediend kunnen worden, genaamd het VELUX INTEGRA® gamma. Dit innovatieve systeem zorgt ervoor dat je dankzij de afstandsbediening sneller en eenvoudiger toegang heeft tot jouw venster, van waar ook in uw woning. Koppel daaraan het VELUX ACTIVE with NETATMO binnenklimaatbeheersingssysteem – dat het CO2-gehalte, de luchtvochtigheid en de temperatuur controleert – en laat dankzij VELUX de frisse wind van een gezond binnen- en lichtklimaat door je woning waaien.
Laat je gidsen naar meer ruimte en licht met Camber en VELUX
Om hun gezamenlijke visie te vieren, hebben Camber en VELUX hun expertise verzameld en in een handige digitale gids vol tips & tricks gegoten. Via deze link kan de klant de tips en tricks downloaden met handige ideeën om zijn/haar woning boordevol licht en ruimte te injecteren. Daarbovenop schenken ze hun klanten een privilege voucher zodat die met een volgend renovatieproject op de sterren kunnen mikken (door die VELUX).