illy Art Collection by Stefan Sagmeister : "Now = Better"
illycaffè presenteert met trots de nieuwe illy Art Collection met creaties van Stefan Sagmeister, een gevierd ontwerper die het blanco canvas van de iconische illy-espressokop gebruikte om uitdrukking te geven aan een opzettelijk ontwrichtend concept: “Now = Better”.
De slogan, die in het huidige precaire moment in de geschiedenis misschien wat misplaatst klinkt, is dat net niet: de scherpe reflectie van de kunstenaar is nu een sterk symbool en brengt een boodschap van hernieuwde hoop voor de toekomst. Wat Sagmeister wil suggereren is dat we de tijd moeten nemen, zelfs tijdens een koffiepauze, om te proberen onze kijk op de wereld te veranderen vanuit een langetermijnperspectief.
In de nieuwe, kleurrijke illy Art Collection worden de minimalistische decoraties van het schoteltje, gemaakt van kostbare mineralen, gespiegeld op het titanium oppervlak van de kop. In een spel van perspectieven kruipt de omtrek van een grafiek langs de zijkant omhoog en toont zo een groeicurve – objectieve gegevens van een progressieve verbetering over de langere termijn. Deze intrigerende informatieweergave in combinatie met een voorzichtige visie doet de "betere data" – die we anders misschien over het hoofd hadden gezien, afgeleid door de dagelijkse mediaruis – onmiddellijk in het oog springen.
In zijn persoonlijke, ironische en directe dialect formuleert Sagmeister interessante beschouwingen over de tijd, waarbij hij insinueert dat we het misschien niet merken, maar dat onze levensomstandigheden zijn verbeterd ten opzichte van bijvoorbeeld de vorige eeuw. De beklemmende informatie waarmee we worden bestookt, wekt het beeld op van een wereld die we niet meer onder controle hebben, die permanent aan de rand van de afgrond staat. Maar als we het vanuit een langetermijnperspectief bekijken, zijn veel aspecten van het menselijk leven wel degelijk verbeterd: we leven langer, het aantal doden door oorlogen en natuurrampen is gedaald, de meerderheid van de mensen leeft nu in een democratisch regime. Zo'n 200 jaar geleden konden 9 op de 10 mensen niet lezen of schrijven; vandaag ligt de verhouding anders en is dat ongeveer 1 op 10.
De Stefan Sagmeister collection is vanaf 6 november verkrijgbaar in de volgende formaten: • 2 espressokopjes voor de adviesprijs van € 48 - • 2 cappuccinokopjes voor de adviesprijs van € 58 - • 4 espressokopjes voor de adviesprijs van € 88 - • 4 cappuccinokopjes voor de adviesprijs van € 108
illy Art Collection
De illy Art Collection kwam tot stand in 1992, naar een idee van Francesco Illy: het zijn karakteristieke kopjes, genummerd en gesigneerd, gemaakt door meer dan 100 internationaal gerenommeerde kunstenaars tot nog toe. Er zitten grote namen tussen zoals Marina Abramovic, Michelangelo Pistoletto, Louise Bourgeois, Mark Quinn,... naast heel wat jonge creatieve talenten.
De door Matteo Thun ontworpen kop, een alledaags object, wordt aldus een blanco canvas dat de protagonisten van de hedendaagse kunst inspireert en het drinken van een espresso verheft tot een ervaring die ook de zintuigen en de geest prikkelt.
Stefan Sagmeister, briljant en provocerend, is een referentie in de grafische kunstwereld. Hij staat vooral bekend om zijn affiches, albumhoezen voor internationale muziekiconen zoals Lou Reed, David Byrne en de Rolling Stones, en culturele instellingen zoals het Guggenheim Museum.
Sagmeister werd in 1962 geboren in Bregenz, Oostenrijk. Na de middelbare school begon hij aan een ingenieursopleiding. Hij geraakte er zo gepassioneerd door de grafische industrie dat hij uiteindelijk voor die studierichting koos en naar Wenen verhuisde. In die periode krijgt zijn werk echt vorm in alternatieve tijdschriften, ondergrondse jeugdbewegingen en concertaffiches, steevast gekenmerkt door de sarcastische humor die zijn stijl zou bepalen.
Een erg symbolisch voorbeeld: toen een van zijn vriendinnen hem destijds vroeg om visitekaartjes voor haar te maken, maar wel op voorwaarde dat ze niet meer dan 1 dollar per stuk zouden kosten, nam Sagmeister haar aanwijzing letterlijk en drukte de naam en het adres van het meisje op dollarbiljetten! Op 29-jarige leeftijd verhuisde hij naar Hong Kong om er in het kantoor van Leo Burnet te gaan werken; hij zorgde er voor opschudding en protesten met een poster voor een reclameprijs. Zijn carrière bracht hem vervolgens naar New York en nadien naar Rome. In 1993 richtte hij Sagmeister Inc. op om zich toe te leggen op de muziekgrafiek, maar alleen met artiesten die er echt in geloofden. De platenmaatschappijen negeerden hem aanvankelijk, maar vrienden betrokken hem bij het ontwerp van de CD "Mountains of Madness" van de rockgroep H.P. Zinker. Het resultaat was een verbluffende creatie waarin hij gebruik maakte van de fysieke eigenschappen van kleur. Hij zou er een Grammy-nominatie voor krijgen. Toen brak een vruchtbare periode aan voor Sagmeister met projecten voor iconen als David Byrne, Lou Reed, de Rolling Stones en Pat Metheny, wat culmineerde in een Grammy in 2005 voor de cover van een collectie van de Talking Heads. Tegenwoordig woont en werkt Sagmeister in New York, waar hij ervaringsgerichte installaties en formats ontwikkelt zoals "Beauty" rond het concept "beautiful" of "The Happy Show", een originele compilatie van kunst, design en wetenschap die de wereld rondreist om geluk te brengen via het visuele ervaren van zijn werken.
Warmth and cosiness – that‘s what the new lace-up boots, Chelsea boots and booties made of suede and nubuck ensure. Natural, simple yet chic, the Stay Cosy collection by Tamaris enchants with golden elements, multi-coloured laces and monochrome looks. Rough outsoles with sporty and deep profiles offer safety on forest walks or in the snow.
With soft colours like olive, beige and cream you'll fit right in with the beauty of nature.
Pure Relax
The collection line Tamaris PureRelax combines fashionable shoes and contemporary design with a high standard of fit and quality. The added value lies above all in the unique choice of materials and the RELAX FIT, which adapts optimally to every foot shape – even with wider feet.
The strikingly designed sole provides extra support.
Ornaments and embroideries in light colours contrast nicely with the leather. Special non-slip sole due to opposite alignment of the sole profile.
Het Belgische merk LolaLiza versnelt haar digitale uitbreiding door de krachten te bundelen met Europa's toonaangevende online platform voor mode en lifestyle, Zalando. Door deze strategische samenwerking is LolaLiza nu al online aanwezig met Zalando's Partner Programma in tien Europese landen, waaronder zeven nieuwe markten waar het merk zelf nog geen winkels heeft (Nederland, Duitsland, Spanje, Italië, Finland, Ierland en Oostenrijk). Voor haar internationalisering vertrouwt LolaLiza ook op een andere service - Zalando Fulfilment Solutions (ZFS) - door gebruik te maken van het bereik en het logistieke netwerk van het platform.
“Wij vinden het belangrijk om daar te zijn waar onze klanten zijn. En dat is meer dan ooit online, in virtuele winkelcentra waar de klanten meerdere merken ineens kunnen bestellen. De samenwerking met Zalando stelt ons in staat om ons digitale bereik aanzienlijk uit te breiden en nieuwe markten in Europa te verkennen. De knowhow en het uitgebreide logistieke netwerk van Zalando maken het voor ons veel gemakkelijker om nieuwe markten te betreden met hoge servicenormen en lagere verzendkosten”, legt Joachim Rubin, CEO of LolaLiza uit.
Met meer dan 34 miljoen klanten in 17 landen is Zalando Europa's leidende online platform voor mode en lifestyle. In de afgelopen maanden heeft Zalando een sterke toename gezien van de activiteiten van merk- en retailpartners op zijn platform.
"We hebben veel maatregelen genomen om kleine tot middelgrote merken en retailers te ondersteunen tijdens de coronacrisis, om de liquiditeit te vergroten, overstock op te ruimen en Direct-to-Consumer-activiteiten te lanceren of uit te breiden. Veel van onze partners hebben hun activiteiten op ons platform verstevigd in de afgelopen maanden, en we zijn erin geslaagd om samen succesvol te groeien. We willen dat onze partners toegang krijgen tot de toenemende online vraag om op die manier hun eigen bedrijf te ondersteunen en te laten groeien via ons platform. LolaLiza is een goed voorbeeld van hoe een Belgisch merk succesvol kan internationaliseren via Zalando ”, zegt Jacintha De Graaf, hoofd van Zalando Benelux.
Religieuze hartstocht en nuchtere realiteit ontmoeten elkaar in Rouge. Het bovenzinnelijke en het aardse. Verleidelijke wierook verstrengeld met organische wortels. Vurig hout laat z’n oerkrachten ontvlammen. Harsige diepten verlicht met de heldere geur van rode biet. Een ceremoniële tegenstrijdigheid van contrasten, een radicale openbaring van zinderende harmonie.
Aarde en licht, heilige overeenkomst.
Helder: gebroken trosjes kruidigzoete , roze bessen. De verlichtende intensiteit van Indonesische gember. .. Een lichtgevende sensatie.
Fris: de aardse noot van vers gesneden rode biet, blad van Egyptische geranium, muntachtig met een ijzerachtig vleugje. Wonderbaarlijk geaard.
Intens: de romantiek van harsachtige wierook, houtachtige patchouli vermengd met de aromatische amber van cistus. Een gewijde sensualiteit.
Een bovenzinnelijke ervaring.
Door de lens van Jordan Hemingway biedt Rouge een doorgang naar een dromerige dimensie van optimistisch surrealisme. Gekleurd door de fascinatie van de kunstenaar voor het ongrijpbare, presenteert Rouge een portret van een nieuwe wereld. Dit is een fantasierijke vlucht uit het alledaagse, een intens opgaan in passie, vuur en bloed. Een venster op een rijk van ontembare extase.
Conclusie:
Met een bewuste overdosering en een prikkelende expressie presenteert Rouge een onverwachte harmonie. Een vereniging in geuren van puur verlangen, de archetypische associaties van de kleur Rouge gezien en ontleed door de onmiskenbaar storende blik van Comme des Garçons.
Comme des Garçons ROUGE is sinds 26 oktober 2020 beschikbaar bij Galeria INNO en zelfstandige verkooppunten. Adviesverkoopprijs € 143,60
19 november is Women’s Entrepreneurship Day. De dag werd in het leven geroepen om vrouwen in het bedrijfsleven wereldwijd te versterken, te vieren en te ondersteunen. Het Belgische Mayerline, gerund door top lady Mimi Lamote kleedt voor de gelegenheid sterke Belgische ondernemers in inspirerende powerlooks.
Efficiënt, ambitieus en met de nodige vrouwelijke intuïtie: deze drie straffe Belgische vrouwen effenen het pad voor andere vrouwelijke ondernemers. Want opstarten betekent vaak heroriënteren en vertrouwen op je buikgevoel. In de grootste stijl. Mayerline steunt hen, ook in moeilijke tijden als deze. Enkele inspirerende verhalen van zij die voluit voor hun droom gaan, gevolgd door looks om zelf uit de startblokken te schieten.
Marylène Madou heeft op haar 26ste een succesvol label dat eclectische prints creëert. Ze werkt ook mee aan het ontwerp van de Mayerline-sjaals.
“De modewereld is een vrouwvriendelijke omgeving. Maar ik wilde niet enkel creatief groeien en innoveren, ik wilde ook vertrouwd raken met cijfers, uitdokteren hoe ik mij als merk best positioneerde en achterhalen hoe ik mijn bedrijf groter kon maken. Op netwerkavonden zijn vrouwen helaas nog steeds ondervertegenwoordigd. En hoewel ik mij in grote mate gesteund en gerespecteerd voel, krijg ik ook wel eens vreemde vragen voorgeschoteld, zoals: ‘Hoeveel omzet draai je eigenlijk met jouw ‘winkeltje?’’ of word ik aangesproken met ‘dat sjalenmadammetje’. Dat terwijl ik op mijn zesentwintigste een bloeiend modebedrijf run dat op B2B vlak furore maakt én een behoorlijk groot internationaal publiek aanspreekt."
"Vrouw-zijn is een meerwaarde in het ondernemerschap. Zo heb ik al een aantal keer met groot succes mijn buikgevoel gevolgd - noem het vrouwelijke intuïtie - ook al was de richting die ik uit wou niet gestoeld op cijfers, analyses of marktvoorspellingen en werd het me afgeraden door zowat elke man uit mijn omgeving.”
Lien Rogiers (35) heeft heel wat creatieve jobs op haar palmares zoals visual merchandising en handtassenontwerp. Ze begon enkele jaren geleden samen met haar mama een lunch- en koffiezaak en opende recent haar eigen interieurzaak.
“Een winkel die ik zou combineren met het geven van persoonlijk stijladvies. Het leek mij het gat in de markt en dus ging ik een lening aan en investeerde ik mijn spaarcenten in mijn nieuwe zaak. Ik was ervan overtuigd dat 2020 een topjaar zou worden. In januari trok ik naar de beurzen en begonnen we aan de verbouwingen. Op 21 maart stond het grote openingsweekend gepland. Maar corona strooide roet in het eten: toen de lockdown werd afgekondigd, stond ik met de verfborstel in de hand de laatste touch aan mijn winkel te geven.”
“Ik heb eigenlijk vrij snel de knop omgedraaid. We hebben letterlijk de verfkwasten laten liggen en ons geconcentreerd op de webshop. Ik was behoorlijk bang. Daar zat ik dan met een winkel vol luxegoederen, in een periode dat mensen gebukt gingen onder een financiële crisis. En toch deed mijn webshop het goed. Ik had wel verwacht dat vrienden en familie iets zouden kopen om mij een duwtje in de rug te geven, maar ook mensen uit de buurt, mensen die ik helemaal niet kende, hebben mijn winkel van bij het begin gesteund. Zo mooi hoe een crisis een gemeenschap solidair maakt. Bovendien vermoed ik dat er veel mensen hun huis gezelliger wilden maken nu ze toch gedoemd waren om in hun kot te blijven (lacht). Ik zie deze crisis als een soort test: als ondernemer moet je weerstand kunnen bieden aan de obstakels die je op je pad tegenkomt, hoe onverwacht deze ook zijn.”
Myra (49) was jarenlang actief in HR en had samen met haar man 6 jaar lang een pop-up zomerbar. Opende onlangs Zelda&Zorro in Berchem.
“Jarenlang combineerde ik een job in HR met het uitbaten van een zomerbar. Ik had eigenlijk een winter- én een zomerbaan. Leuk, die afwisseling. Toch vond ik het elk jaar moeilijker om de knop om te draaien. Was de zomer afgelopen, dan voelde ik telkens een steekje in mijn hart. Het werd me duidelijk dat een zaak runnen me op het lijf geschreven was: een concept neerzetten, de gastvrijheid, het organiseren van evenementen... Héérlijk. Onze zomerbar was één van de eerste in zijn soort die focuste op gezinnen. Toen we via een leegstandbeheerder de vraag kregen om net zoals in Evergem het kindvriendelijke concept Zelda&Zorro neer te poten in het statige, oude vredegerecht van Berchem, zijn we daar meteen opgesprongen.”
“De coronacrisis heeft het ons zeker niet makkelijk gemaakt. De opening werd uitgesteld, we hadden hard gerekend op het communieseizoen en we hoopten veel volk naar onze tuin te lokken tijdens die mooie, zonnige lentedagen. Anderzijds kregen we extra tijd om het concept te finetunen. Wanneer je onderneemt, moet je een heleboel obstakels overwinnen, maar af en toe kan je ook rekenen op een flinke portie geluk. Blijven dromen dus.”
Inspiratie voor powerlooks die doen dromen over ondernemen, in elke mogelijke vorm.
Devos & Lemmens en Marc Herremans slaan de handen in elkaar.
Devos & Lemmens steunt het Athletes for Hope project van Marc Herremans en helpt zo kinderen met een beperking.
Marc Herremans, de man achter To Walk Again, zet zich samen met 13 talentvolle jonge atleten in voor een nieuw project waarmee hij kinderen met een beperking ondersteunt. Dit onder de naam Athletes For Hope. Een mooi en sportoverschrijdend project waarvan Devos & Lemmens zich nu een trotse partner mag noemen. En dat voor de komende 3 jaar.
“Marc Herremans zet zich samen met een bende jonge topatleten in om kinderen terug hoop te geven. Toen we de vraag kregen om zijn Athletes for Hope project te steunen hebben we niet geaarzeld. Devos & Lemmens staat als Belgisch merk voor warmte en positivisme en sluit dus perfect aan bij de spirit die Marc en zijn project uitdragen. We zijn fier dat we samen met alle collega’s een steentje kunnen bijdragen aan dit mooie en warme initiatief.” - Anneleen Kempeneer – Marketing Director – GBfoods
Wat is Athletes For Hope?
De Athletes For Hope, dat zijn 13 talentvolle jonge atleten die in verschillende sporten actief zijn. Bij elke topprestatie komt er op die manier budget vrij. Het hoofddoel: tegen 2024 een staprobot voor kinderen aankopen. Daarnaast werd de Athletes For Hope-revalidatieweide uitgewerkt: een plek waarop kinderen met een mentale of fysieke handicap, of die uit een kansarm gezin komen, kunnen spelen. Of helemaal tot rust komen, dankzij de vele mini-paardjes die er rondlopen. Een feestelijke opening van de weide volgt in de lente van 2021.
Samen aan tafel, samen sterk.
Al sinds 1886 brengt Devos & Lemmens mensen bij elkaar. Uiteraard vooral rond de tafel. Warmte, sympathie, passie en positiviteit zijn vaste waarden waar het bekende Belgische sauzenmerk voor staat. Waarden die ook worden omarmd door GBfoods, het concern waarvan Devos & Lemmens een onderdeel is. Een perfecte match met de visie van Marc en de droom om het Athletes For Hope-project de nodige impact te geven.
Een kleine maar krachtige golf van frisheid, daarop trakteert Activ’Air van Ricola je. De nieuwe kruidenpastilles geven je het gevoel van vrijer te ademen. Ideaal om je te wapenen tegen een opkomende verkoudheid… of gewoon om een moeilijke dag door te komen. Met de lancering van het assortiment, in de smaken Strong Menthol en Icy Lemon, viert Ricola meteen ook zijn 90e verjaardag. Of hoe een geheim familierecept van 13 Zwitserse planten nog altijd in de smaak valt.
Nieuwe kruidenpastilles Activ’Air
De nieuwe ronde bonbons van Ricola combineren het beste uit de Zwitserse bergen – de befaamde mix van 13 inheemse kruiden en planten – met essentiële muntolie en citroensapconcentraat. Het resultaat is een suikervrije pastille die je vrijer laat ademen: Activ’Air. Die bevrijdende en verfrissende sensatie is vooral te danken aan de hoge concentratie van krachtige, natuurlijke ingrediënten zoals mentol.
Het nieuwe assortiment telt twee smaken: Strong Menthol en Icy Lemon. Net als alle andere kruidenpastilles van Ricola kent Activ’Air een zorgvuldig productieproces dat begint bij een ecologische en duurzame teelt van kruiden in de Zwitserse bergen. De kruidenmix is gekend, maar tot vandaag blijft de precieze samenstelling van het familierecept een goed bewaard geheim.
Ricola Activ’Air (Strong Menthol en Icy Lemon) is vanaf september 2020 verkrijgbaar in vrijwel alle supermarkten. Richtprijs : 2,50€ voor 1 doosje van 50 gr. 5€ voor 2 doosjes van 50 gr.
90 jaar Ricola, een duurzaam familieverhaal
Met de lancering van de nieuwe muntjes Activ’Air viert Ricola meteen ook haar 90e verjaardag. Het familieverhaal begon in 1930 met de plantenpassie van banketbakker Emil Richterich die een typisch Zwitsers snoepje wilde creëren. De aromatische planten van Ricola’s Original werden destijds geplukt in en rond het geboortedorp van het bedrijf, Laufen. Vandaag worden de kruiden in vijf regio’s van Zwitserland geoogst. Honderden ervaren telers onderhouden de kleine planten op de uitzonderlijke gronden van de Zwitserse bergen. Het is uit die rijke bodem dat de Ricola-bonbons hun kracht putten.
Wist je trouwens dat…
… Ricola jaarlijks zo’n 7 miljard kruidenbonbons produceert in haar fabriek in Laufen? Goed voor een jaarlijkse verwerking van 1.400 ton verse kruiden.
… Ricola al 90 jaar een pionier in duurzame teelt is? Het kweken van de vele plantsoorten, gebruikt voor 45 soorten bonbons, gebeurt milieuvriendelijk en biologisch – dus zonder pesticiden, herbiciden, fungiciden of kunstmest. Het ruige en bergachtige klimaat garandeert de zuiverheid en groeikracht van de Ricola-planten.
… de Ricola-kruiden via een ondergrondse route van het kruidencentrum naar de productieafdeling reizen? Het transport van de vers geoogste kruiden moet snel gebeuren, om de intensiteit van de aroma's en de heilzame werking van de planten te behouden.
… we pepermunt, volgens de Griekse mythologie, te danken hebben aan een verliefde god van de onderwereld? Hades was getrouwd met Persephone, maar werd verliefd op de nimf Minthe. Van woede vertrappelde Persephone de jonge Minthe. Hades raapte de stukjes van de nimf op en strooide ze uit op een berg, waar ze in geurende munt veranderden…
Gratis annuleren bij Belvilla verlengd tot 30 november 2020
Veilig boeken én annuleren: de speciale 'gratis annuleren deal' van Belvilla geeft vertrouwen voor boekingen 2021
Volgens de cijfers van Belvilla zijn er nu al meer dan 2x zoveel boekingen voor de paasvakantie 2021 tegenover dit jaar. Met de speciale 'gratis annuleren deal' om bij een eventuele annulering je geld terug te krijgen, speelt de aanbieder van vakantiewoningen in op de wens van de klant: veilig kunnen boeken én annuleren. Hierdoor kan men met een goed en gerust gevoel uitkijken naar de vakantie in 2021 én is men er dit keer ook op tijd bij om hét gedroomde vakantieadresje te vinden.
Geld terug bij boekingen voor 30 november 2020
Reizigers die voor 30 november 2020 hun vakantie voor 2021 bij Belvilla boeken, krijgen bij een eventuele annulering hun geld volledig terug. Deze bijzondere campagne is geldig op vakantiewoningen in verschillende Europese landen, met uitzondering van die in een vakantiepark. Alleen al in België gaat het om ongeveer 1.440 woningen. Uiteraard kunnen Belgische klanten van Belvilla die naar een vakantiewoning in het buitenland willen ook genieten van deze speciale aanbieding en op de website zoeken per land.
Waarom nu al een vakantiewoning boeken? De vraag is eerder: waarom niet. Met deze campagne zit je sowieso safe, wat er ook mag gebeuren. De terugbetaling bij een annulering verloopt trouwens niet via een voucher, maar door het terugstorten van het eerder betaalde bedrag. Wie nu boekt, heeft overigens alle keuze. Het is fijn om nu al te denken aan de krokus- of paasvakantie en de zomervakantie van 2021. Iedereen snakt vandaag meer dan ooit naar leuke vooruitzichten.
Nu al meer dan 2x zoveel boekingen voor de paasvakantie 2021 tegenover dit jaar
Vakantiegangers hebben blijkbaar geleerd uit de situatie van dit jaar. Toen er een lockdown kwam werden dichtbij-vakanties plots erg populair. Wie te lang wachtte met boeken zag de droomwoningen aan zich voorbijgaan. De Belgen boeken daarom nu al flink voor april, mei en juni volgend jaar met een uitschieter in week 14 als de paasvakantie begint. Uit de cijfers blijkt dat ook de zomervakantie het al goed doet. Naast de trend dat veel Belgen ook voor 2021 nog veel in eigen land boeken, is er ook een stijging voor boekingen in het buitenland. Voor de paasvakantie 2021 zijn de topbestemmingen in volgorde: België, Oostenrijk, Frankrijk, Nederland en Spanje.
Belvilla is er klaar voor
Niet alleen de vakantiegangers trekken hun conclusies. Ook Belvilla heeft geleerd van de uitdagingen van het afgelopen jaar waar ze verrast en overspoeld werden door de forse groei naar aanleiding van de coronacrisis. Ze zijn voorbereid op een nieuw succesvol seizoen en kunnen beter inspelen op de vraag. Eveneens blijkt uit onderzoek van Belvilla dat gasten in het algemeen op zoek zijn naar een systeem van veilig boeken, zonder de angst om (een deel) geld te verliezen. En dat kan nu met de speciale campagne.
Opmerking: mensen die al over een voucher beschikken doordat hun verblijf niet kon doorgaan dit jaar, kunnen met die voucher ook voor 30 november 2020 boeken en krijgen dan € 50 korting op hun boeking. Informatie en voorwaarden: www.belvilla.be/klantenservice
Fragrance is just like an accessory to an outfit, it gives you that extra personal touch that will turn people's heads. There are thousands and thousands of perfumes out there, but it is all about finding that one perfect match for you. Luckily Acqua di Parma and Zalando Beauty have a whole range of fragrances ready for you! PUIG has launched a lot of new fragrances in 2020, while Zalando Beauty offers you a very big range of fragrances online.
FRESH & ROMANTIC
La vie en rose is here and Nina Ricci is bringing it! Nina Rose is a fresh delicacy that embodies joy and optimism. It feels like a breath of fresh air. The bubblegum pink bottle represents the SS20 fashion show by Maison Nina Ricci, but moreover it represents an elegant floral arrangement and citrus notes. NINA RICCI - Nina Rose € 95,60 - 80 ml
The legendary floral fragrance Anaïs Anaïs by Cacharel is a tender explosion that feels like early mornings on a dewy meadow and fresh flowers. This freshness and purity comes from the mix of white and green flowers. This scent is feminine, timeless and romantic and matches every woman throughout her entire lifetime. CACHAREL - Anaïs Anaïs € 59,95 - 50 ml - Available on zalando.be
Safari by Ralph Lauren feels like a breeze that is scented by grasses, freedom and romance of open vast space. This floral aroma, inspired by the American lifestyle, is a call for everything natural and real. Let your mind roam free with this one. RALPH LAUREN - Safari € 89,95 - 75 ml - Available on zalando.be
PASSIONATE & SENSUAL
Here comes the essence of scandal! Long bare legs and a sensual velvet color, SoScandal by Jean Paul Gaultier is a bomb of sensuality and trouble. Orange blossom, Sambac jasmine and tuberose; this threesome of white flowers deliver you an angelic sweetness. Careful, this scent will make you yearn for long wild glamorous nights. JEAN PAUL GAULTIER - So Scandal - € 107,70 - 80 ml
The femme fatale is here and she is wearing Good Girl Légère by Carolina Herrera. She is all about female empowerment. This fragrance embodies the duality of the femme fatale: daring and sexy, elegant and mysterious, sweet and naughty. Why would you go for one role, when you can have them all? CAROLINA HERRERA - Good Girl Légère - € 117 - 80 ml
"Amor(e), amor(e)!" Juliet shouted to Romeo while wearing Amor Amor by Cacharel, which makes you seek a love adventure. The floral fruity nectar embodies that feeling of young love and passion. CACHAREL - Amor Amor € 59,95 - 50 ml - Available on zalando.be
Loverdose Red Kiss by Diesel has an addictive sensuality to it. This feminine scent has a vibrant contrast between a sensual orange blossom and an ambery addictive hazelnut. Are you ready for the perfect kiss... one that makes your heart race? DIESEL - Loverdose Red Kiss € 79,95 - 75 ml - Available on zalando.be
Yes I am: a brave, bold and strong woman while being sensual and independent as well. The most iconic object of a woman now comes with a sensual and modern oriental-spicy fragrance. Write your own story and don't let anyone stand in your way. CACHAREL - Yes I Am € 38,95 - 30 ml - Available on zalando.be
Loulou Eau De Parfum is not your standard fragrance, it is a symbol of boldness, feminine allure and seduction. The mix of tiare flower, vanilla, incense and sandalwood make Loulou irresistible. Wherever she passes by, she gets noticed. CACHAREL - Loulou € 59,95 - 50 ml - Available on zalando.be
THE NEW ADDITION TO THE ACQUA DI PARMA COLONIA FAMILY - The new Colonia Futura by Acqua Di Parma welcomes the future with a gift of nature! The new addition to the Colonia family is a genuine emblem of sustainability. This fragrance is a declaration of love for nature: a vibrant explosion of 99% natural origin ingredients, which captivate the bright richness of Italian sun-filled landscapes. ACQUA DI PARMA - Colonia Futura € 162 - 180 ml
FOR HIM
Ahoy, the captain has arrived! Le Male Le Parfum by Jean Paul Gaultier, wrapped in a black and golden officer's jacket, attracts you with charisma and strength. The elegant, oriental woody fragrance forms a masculine scent that awakens the adventurous spirit. JEAN PAUL GAULTIER - Le Male Le Parfum - € 105,90 - 125 ml
Let's welcome the new face for the renewed version of 1Million by Paco Rabanne: Joey Bada$$! He presents you the next generation of the iconic 1Million perfume. Living your life freely and proudly with your head held up high, is the way to go with this fragrance. PACO RABANNE - 1Million € 103,20 - 100 ml
INNOVATION IN THE WORLD OF FRAGRANCES - PUIG PRESENTS AI.LICE
A new technology that lets you discover the smell of a fragrance before trying it. When you enter a perfume store, you are invited to scan a QR code with you smartphones. The AI.LICE application automatically analyzes the information, retrieves relevant content from a perfume database, and displays the results on the smartphone’s screen. AI.LICE immediately relays a fragrance’s olfactive family and its dominant ingredients. The tool also provides information on related products available in the store which match your preferences.
Meer dan ooit hebben we de behoefte om aan het dagelijks leven te ontsnappen en mooie momenten met onze dierbaren te beleven. Dit alles terwijl we de huidige regels respecteren. Om ons te richten op wat écht telt en volop te genieten van elk klein moment in het leven.
Dit jaar verwennen we onszelf voor de jaarwisseling. We maken ons niet druk in de keuken, of met het dekken van de tafel, het stoken van de haard en het kiezen van de juiste wijnen In plaats daarvan trekken we onze jas aan, nemen een lichte reistas mee en we maken ons klaar voor een magisch moment in een etablissement dat zich tot in de puntjes heeft voorbereid en alle sanitaire maatregelen handhaaft.
Op 31 december, aan het einde van de ochtend, verwelkomt Dolce By Wyndham La Hulpe Brussels u. Installeer u in uw kamer met een spectaculair uitzicht op het Zoniënwoud. Ontspan u in het zwembad (op reservatie), wandel in het bos. Het is bijna tijd om u klaar te maken voor het diner.
Het restaurant Argan bruist al van de sfeer met live muziek van een Jazz Kwartet. We starten de avond met een glas champagne, heerlijke amuses gevolgd door een 4-gangenmenu en een ½ fles wijn per persoon. Aan de vegetariërs is uiteraard gedacht. Om middernacht vieren we de start van het nieuwe jaar. Het moment om een wens te doen.
Na een goede nachtrust en een ontwaken met vogelgezang, neemt u plaats voor de Nieuwjaarsbrunch. We nemen de tijd, er is geen haast. Het nieuwe jaar start hoopvol en met mooie wensen. Nog een laatste wandeling en even rusten op de kamer (beschikbaar tot 18.00 uur), of nog even ontspannen in het zwembad.
Het wordt een mooi nieuw jaar!
Het Nieuwjaarsarrangement omvat: early check-in aan het eind van de ochtend - Vredige nachtrust en ontwaken met vogelgezang - Toegang tot het zwembad (op reservatie) - Nieuwjaarsdiner voor twee in Restaurant Argan (glas champagne, 5-gangenmenu met bijpassende spijs en wijn, water, koffie) met live muziek (Jazz Kwartet). Om middernacht een glas champagne. - Nieuwjaarsbrunch
Kindermenu 4 t/m 12 jaar: € 72,5 per kind, inclusief drankjes - Late check-out tot 18.00 uur - Prijs: vanaf € 243 per persoon in een tweepersoonskamer
Voorkeurstarief voor de nacht van 1 op 2 januari. Om veiligheidsredenen en teneinde de sanitaire maatregelen te respecteren, is het aantal bezette kamers beperkt.
Oudejaarsmenu
Mise en bouche : Zalmpastei / mascarpone / dille / gerookte zalm / eitjes van vliegende vis / nori
Voorgerechten : 2 bereidingen van Sint Jacobs nootjes / in tartaar met limoen / geroosterd met truffel parfum / butternut
Hoofdgerecht : Filet van hertenkalf/ cacao / butternut / Anna aardappel / krulkool met boter
Nagerecht : Nieuwjaarsbol / cookies / yuzu / vanille
Végétarien :
Mise en bouche : Capuccino van butternut / gerookte slagroom / crumble van uitjes en nootjes
Voorgerecht: Bietjes gegaard in zoutkorst / bouillon met nori / verse kaas van Beersel met zwarte peper Ravioli met ricotta / morilles / Parmezaan / nootjes
Sorbet Sinaasappelsorbet/ gin van Biercée
Hoofdgerecht : Vacherin Mont d’or /aardappelbolletjes met parfums van truffel / mizuna met witte balsamico
Nagerecht: Nieuwjaarsbol / cookies / yuzu / vanille
Dolce by Wyndham La Hulpe Brussels is een 4-‐sterren Hotel & Resort met een hedendaags design dat gelegen is midden in het Zoniënwoud en op slechts 15 km van het centrum van Brussel. Dit hotel biedt schitterende vergezichten over het bos en stelt zijn gasten 264 kamers en suites ter beschikking, alsmede een Argan restaurant dat een onderdompelende culinaire ervaring in het bos biedt en een elegante brasserie, die beide gerechten van seizoensproducten aanbieden, een bar en een loungeterras. Op het gebied van vrijetijdsbesteding biedt het hotel een somptueuze Spa Cinq Mondes van 800 m², uniek in België, buiten tennisbanen en een wellnesscentrum met binnenzwembad, sauna, hamam, fitnesszaal en lesruimten. www.dolcelahulpe.com/nl
In de hoop dat de pandemie de komende weken afneemt en opnieuw ruimte laat voor enige ontspanning en vakantie, richten we ons vizier op Zuid-Tirol…
Turen naar indrukwekkende vergezichten, betoverende skitochten maken, je één voelen met de natuur, … dat is wat het najaar betekent in het Italiaanse Zuid-Tirol. Tal van robuuste bergen zorgen voor een magisch decor.
Zuid-Tirol is inderdaad de droombestemming van talloze skiërs, wandelaars en sportieve families. Aan formidabele bergtoppen dan ook geen gebrek. Deze negen pieken horen alvast thuis op jouw bucketlist.
1. De vier pieken van Alta Badia : Noem de Dolomieten gerust één van de mooiste bergketens ter wereld. Bekroond door Unesco, is de schoonheid van deze regio bijna onbeschrijflijk. Tussen al deze pracht bots je op de vier pieken van Alta Badia. Steil en robuust laten ze zich enkel overwinnen door ervaren klimmers. Wie het aandurft, kan deelnemen aan de ‘four peaks challenge’, een uitdaging waarbij je de vier toppen trotseert. Skiërs kunnen zich dan weer aan een heuse schattenjacht wagen. Missione Marmotta schotelt vragen voor over de lokale cultuur en gastronomie. Hoe meer punten je verzamelt, hoe groter de beloning.
2. Bergen en bossen rond Geisler Puez : Tussen de valleien Val Gardena en Val di Funes baadt het natuurpark Puez-Odle in een rustige oase van groen. Dichte bossen, weiden en planten liggen aan de voet van het prachtige Geisler massief. Sass Rigais, de hoogste bergtop, strekt zich tot meer dan 3 kilometer boven de zeespiegel uit. Het is een waar wandelparadijs. Vooral de 13 kilometer lange Adolf Munkel Trail gidst stappers door kleurrijke landschappen en langs geweldige panorama’s. Een mindere dag? Dan kan je de tocht inkorten tot 9 kilometer.
3. In het spoor van ötzi : Op de parelwitte gletsjers van Schnals/Val Selanes raak je nooit uitgekeken. Op de grens met Oostenrijk bedwing je hier de majestueuze Hochjochferner gletsjer. Het was op deze plek dat wandelaars in 1991 de ijsmummie Ötzi aantroffen. De man leefde er zo’n 5.300 jaar geleden en bleef dankzij het koude klimaat al die tijd bewaard.
4. Hoogtemeters pakken in Ortles: Geen last van hoogtevrees? Dan is Ortles, met een hoogte van 3905m, jouw place to be. Deze regio is namelijk de thuisbasis van het Stelvio natuurpark, waar de hoogste bergtoppen van Zuid-Tirol liggen. Het duizelingwekkende hoogtepunt bevindt zich op net geen 4 kilometer boven de zeespiegel. Skiërs, snowboarders en langlaufers zijn dan ook tuk op de lange, uitdagende weg naar beneden in de naburige sneeuwparadijzen Trafoi en Solda/Sulden.
5. Kronplatz: Architectuur op hoogte : Kronplatz/Plan de Corones is één van de populairste skigebieden van Zuid-Tirol, ook de architectuur is er meer dan vooruitstrevend. Wie de pieken van dit gebied overmeestert, wacht vaak een beloning van formaat. Eén van de highlights in de regio is Lumen, het museum voor bergfotografie. Dit witte gebouw, dat bijna naadloos opgaat in de sneeuw, is een plaatje op zich. Uitrusten tussen de bergtoppen doe je in restaurant Alpinn. De eetplaats komt bijna zwevend uit de rotswand tevoorschijn en laat je al het lekkers op je bord soms even vergeten. De kers op de taart is MMM Corones, een onderdeel van het Messner Mountain Museum. Op meer dan 2,2 kilometer hoogte ligt dit betonnen paviljoen bijna onzichtbaar onder het oppervlak van de bergpiek.
6. Werelderfgoed bij de Drei Zinnen : De beroemdste pieken van de Dolomieten, zijn ongetwijfeld de Drei Zinnen, door Unesco erkend als werelderfgoed. Ook het gelijknamige skigebied geniet wereldwijde faam. Skiërs die van een uitdaging houden, verkennen er wel vijf bergen dankzij de nieuwe verbinding ‘Giro delle Cime’. Dankzij een netwerk van wel 200 kilometer zijn er ook talloze mogelijkheden om te gaan langlaufen.
7. Latemar, de eenzame reus : Pal in de Eggental Dolomieten ligt een eenzame reus: Latemar. Deze groteske berg brengt wandelaars terug naar de basis: één zijn met de natuur. Wie even wil uitrusten in deze brute, fotogenieke omgeving kan een pauze inlassen in Oberholz. Dankzij z’n vooruitstrevende architectuur en grote ramen kom je in deze alpenhut ogen tekort. Vlakbij ontdek je Carezza Dolomites, het skigebied bij uitstek voor gezinnen en families.
8. Turen naar de zonsondergang : Nog zo’n koning in het land der bergen is Schlern. Z’n top raakt bij zonsondergang telkens magisch belicht. Een betoverend fenomeen waar je graag even voor gaat zitten. De naburige vakantieregio Seiser Alm is de ideale uitstap voor wie graag op de latten staat. Dankzij z’n hoogte is het één van de meest sneeuwzekere gebieden in de buurt. Ook snowboarders en zelfs professionele langlaufers sjezen hier vaak over de piste.
9. Skiën, skiën en nog eens skiën: Wie één wil zijn met de natuur en diep verborgen sneeuwvlakken wil trotseren, richt z’n pijlen op Sterzing/Vipiteno en Ratschings-Racines. Dit is de plek bij uitstek voor een meerdaagse wintersportvakantie. In dit uitgestrekte gebied ontdek je tal van skitours die je kilometers naar beneden voeren. Zowel beginners als meer geoefende skiërs genieten er van deugddoende tochten op maat van hun ervaring.
Italiaanse flair, exellentie, kwaliteit en creativiteit zijn de waarden die Collistar inspireerden om dit jaar opnieuw de samenwerking met The Bridge te vernieuwen. The Brigde, het in Florence gevestigde merk ontwerpt al vijftig jaar de mooiste tassen en accessoires van de beste kwaliteit. Deze merkwaarden delen wij als Collistar, waardoor we iedere dag innovatieve, baanbrekende cosmetische specialiteiten creëren.
Collistar’s geschenksets roepen door de unieke, krachtige, grafische sfeer het “City Lights” gevoel op, het thema van de nieuwe collectie gewijd aan de energie van de thuisstad van het merk, Milaan, de artistieke pracht van Florence, de thuisbasis van The Bridge, en steden over de hele wereld. Als een schitterende kristallen kroonluchter is de stad gevuld met glinsterende lichtjes, dat een feeststemming oproept en overal vreugde verspreidt.
EXCLUSIEVE GESCHENKSETS MET EEN STRAKKE UITSTRALING VOOR HAAR
De exclusieve collectie voor vrouwen, gemaakt van het zachtste imitatieleer, wordt in twee verschillende maten uitgebracht - klein en groot - en in twee verschillende kleuren - rood en zwart. De vele details zorgen ervoor dat het een echte must-have collectie is: de strakke, hedendaagse uitstraling, laserdecoratie op de voorzijde, het handige hengsel aan de zijkant, de ritssluiting aan de bovenzijde en het logo van The Bridge dat iedere beauty bag onderscheidt.
HUIDVERZORGING :
IDRO-ATTIVA: Deep Moisturizing Cream 50 ml - + Eye Hydro-Gel ice effect 5 ml - + The Bridge beauty bag (zwart) - € 38,49
LIFT HD : Ultra-Lifting Face and Neck Cream 50 ml - + Ultra-Lifting Eye and Lip Contour Cream 5 ml - + The Bridge beauty bag (zwart) - € 52,99
SPECIAL ANTI-AGE : Biorevitalizing Face Cream 50 ml - + Biorevitalizing Eye Contour Cream 5 ml - + The Bridge beauty bag (zwart) - € 62,49
PERFECTA PLUS : Face and Neck Perfection Cream 50 ml - + Eye Contour Perfection Cream 5 ml - + The Bridge beauty bag (zwart) - € 77,99
LICHAAMSVERZORGING
SPECIAL PERFECT BODY : Deep Moisturizing Fluid 400 ml - + Talasso Shower Cream 250 ml - + The Bridge beauty bag (zwart) - € 36,99
DE VEELZIJDIGE REISTAS VOOR HEM
De exclusieve reistas voor heren is gemaakt van gerecycled textiel. Met een strak, modern design waardoor hij ruim en praktisch is. De reistas heeft een praktisch handvat aan de zijkant, met veelkleurige details en een handige ritssluiting.
ACQUA ATTIVA : Acqua Attiva Eau de Toilette 50 ml - + Shower-Shampoo 50 ml - + The Bridge reistas - € 39,99
DE COLLISTAR GESCHENKSETS ZIJN VERKRIJGBAAR VANAF NOVEMBER 2020
6 onvergetelijke winterwandelingen langs feeërieke landschappen. Het charmante Rijnland-Palts, net over de Duitse grens, staat bekend als een waar wandelparadijs. Niet alleen in de zomer, maar ook tijdens de koude wintermaanden kun je er in de deelregio’s genieten van de prachtige natuur en de vele culinaire troeven. Trek je wandelschoenen aan voor een winterwandeling door het magische landschap in de Eifel, Hunsrück, Westerwald, Moezel of Rheinhessen.
De 6 leukste wandelroutes op een rijtje:
Winterwandeling door heides in de Eifel : Het heidelandschap in de Eifel is ook in de wintermaanden een ideaal wandelgebied. Zo vind je er het Wacholderweg droompad bij Langscheid. Tijdens de 8,8 kilometer en 264 hoogtemeters, wisselen rijke vergezichten en paden door het dal van de Nette elkaar af. Kies je toch liever voor een kortere route? Dan is het Langscheider Wacholderblick droompad een mooi alternatief. De route is een dikke 3 kilometer lang en voert je door het natuurreservaat. Even uitblazen en genieten van de lokale keuken doe je bij de Wabelsberger Wacholderhütte, die je vindt aan het begin van de wandelpaden.
Door de ogen van Frau Holle in Hunsrück : In Hunsrück lopen sprookjes en natuur naadloos in elkaar over. In de spleten van de machtige rotsen bij Reinsfeld kun je volgens het Germaanse volksgeloof namelijk de ogen van Frau Holle zien. Benieuwd of je ze zelf kunt waarnemen? Wandel dan de Frau Holle droomlus van 7 kilometer die start in de gemeente Hermeskeil. De tocht voert je door het afwisselende landschap van het Schwarzwälder-Hochwald met aan het eind tal van gastronomische mogelijkheden.
Historisch wijn- en rivierlandschap in de Moezel : De 8 kilometer lange wandelweg tussen Reil en Bullay brengt je langs de historische restanten van de Pruisische verkeers- en bouwtechnologie. Vanaf kasteel Marienburg of de Prinzenkopf uitkijktoren, kijk je uit over het winterse wijn- en rivierlandschap van de Moezel. Het spoorweglandschap lijkt van die hoogte bijna speelgoed.
Het Zwitserland van Rheinhessen : Het heuvellandschap van Rheinhessen is zo mogelijk nog mooier onder een laagje sneeuw. De winter is dan ook de uitgelezen periode om van de charmes van de Hiwweltouren wandelingen te profiteren. Met de Eichelberg route, wandel je 11 kilometer door een afwisselende mix van weides, bossen en wijnbergen. Dankzij de ongerepte natuur wordt de regio zelfs het Zwitserland van Rheinhessen genoemd. Liefhebbers van lekker eten halen hun hartje op bij het gezellige Junkermühle.
Wandelen en wellness in Westerwald : Westerwald is de ideale plek om winterse wandelingen te combineren met een vleugje wellness. Start de dag met een zes kilometer lange wandeling van Nistertal naar Bad Marienberg, de zevende etappe van de WesterwaldSteig. De route is vrij vlak en loopt door weiden, bossen en het idyllische dal van de Grote Nister. Achteraf geniet je van de vele sauna- en wellnesmogelijkheden in het MarienBad.
Winterse trekkershutten in de Palts : In de Palts zijn de trekkershutten ook tijdens de wintermaanden geopend. Geen reden dus om je wandelschoenen een heel seizoen op te bergen. Twee kortere winterwandelingen zijn de Hexenklamm-lus van zeven kilometer die je door de Gersbach kloof leidt en de Richard-Löwenherz-Weg die je door het Trifelsland naar het indrukwekkende rotsmassief Asselstein voert. Heerlijk opwarmen doe je in een van de trekkershutten met een regionaal gerecht en een glaasje Paltswijn.
Actuele informatie voor een bezoek aan Rijnland-Palts
De wereldwijde corona-pandemie leidt ook in Rijnland-Palts tot voorschriften en maatregelen die voortdurend aan de huidige situatie worden aangepast. Dit zijn met name de toegangsvoorwaarden voor gasten uit risicogebieden. Informeer daarom naar de actueel geldende regelgeving voor jouw land voordat je het land binnenkomt.
» Point-Virgule kiest voor duurzaam bakplezier - » Keuken- en tafelaccessoires uit bamboe(vezel)
Niets zo gezellig dan op een winterse dag met het gezin aan het bakken te slaan. De activiteit bij uitstek om ontspannen samen te zijn en achteraf ook nog eens heerlijk na te genieten met eigen baksels. Met de gebruiksvriendelijke bakbenodigdheden van Point-Virgule tover je hemelse desserts op tafel!
Essentials voor uren bakplezier
Even belangrijk als de juiste ingrediënten, is handig bakmateriaal. Je wil tenslotte niet alleen de lekkerste koekjes, maar ook de mooiste. Kies je voor een fonkelend sterretje of een kerstboompje voor de feestdagen? Met de must have uitsteekvormpjes van Point-Virgule zet je een smakelijk sprookjesbos op tafel.
Point-Virgule staat bekend om haar impact op tafel én op de afvalberg. Zo ontwierpen ze de voorbije jaren keukengerei uit onder andere bamboe. Met spatels uit bamboe en het siliconen bovenstuk haal je letterlijk het onderste uit de kan.
Een betoverende finishing touch
Toegegeven, wat uit de oven komt, lijkt niet altijd honderd procent op de foto in het kookboek. Maar het oog wil ook wel wat. En dan doet een wolkje poedersuiker of een mooi aangebracht laagje glazuur wonderen. Tenslotte verdient ieder lekker stukje gebak een betoverende finishing touch!
Sympathiek en ecologisch servies
Binnen de bamboevezelcollectie ontwierp Point-Virgule een sympathiek en ecologisch servies waarop jouw zelfgemaakte desserts perfect tot hun recht komen. Dat komt niet alleen door zijn natuurlijke karakter, maar ook door zijn eigentijdse vormen en kleuren past het bamboevezelservies in een warme en levendige keuken als die van jou.
Bewaar en geniet ook later
En wie eigenlijk al te veel van het deeg snoepte, kan zijn of haar dessert bewaren in een handige voorraaddoos. Ook hier staat bamboe centraal. Het deksel uit bamboe en de siliconerand erop zorgt ervoor dat de voorraaddoos luchtdicht kan worden afgesloten. Zo geniet je dagen later nog steeds van de verse smaak van jouw dessert.
Volgens de cijfers van Belvilla zijn er nu al meer dan 2x zoveel boekingen voor de paasvakantie 2021 tegenover dit jaar. Met de speciale deal om bij een eventuele annulering je geld terug te krijgen, speelt de aanbieder van vakantiewoningen in op de wens van de klant: veilig kunnen boeken en annuleren.
Geld terug bij boekingen voor 1 november 2020
Reizigers die voor 1 november 2020 hun vakantie voor 2021 bij Belvilla boeken, krijgen bij een eventuele annulering hun geld volledig terug. Deze bijzondere campagne is geldig op vakantiewoningen in verschillende Europese landen, met uitzondering van die in een vakantiepark. Alleen al in België gaat het om ongeveer 1.440 woningen. Uiteraard kunnen Belgische klanten van Belvilla die naar een vakantiewoning in het buitenland willen ook genieten van deze deal en op de website zoeken per land.
Waarom nu al een vakantiewoning boeken? De vraag is eerder: waarom niet. Met deze campagne zit je sowieso safe, wat er ook mag gebeuren. De terugbetaling bij een annulering verloopt trouwens niet via een voucher, maar door het terugstorten van het eerder betaalde bedrag. Wie nu boekt, heeft overigens alle keuze. Het is fijn om nu al te denken aan de krokus- of paasvakantie en de zomervakantie van 2021. Iedereen snakt vandaag meer dan ooit naar leuke vooruitzichten.
Nu al meer dan 2x zoveel boekingen voor de paasvakantie 2021 tegenover dit jaar
Vakantiegangers hebben blijkbaar geleerd uit de situatie van dit jaar. Toen er een lockdown kwam werden dichtbij-vakanties plots erg populair. Wie te lang wachtte met boeken zag de droomwoningen aan zich voorbijgaan. De Belgen boeken daarom nu al flink voor april, mei en juni volgend jaar met een uitschieter in week 14 als de paasvakantie begint. Uit de cijfers blijkt dat ook de zomervakantie het al goed doet. Naast de trend dat veel Belgen ook voor 2021 nog veel in eigen land boeken, is er ook een stijging voor boekingen in het buitenland. Voor de paasvakantie 2021 zijn de topbestemmingen in volgorde: België, Oostenrijk, Frankrijk, Nederland en Spanje.
Belvilla is er klaar voor
Niet alleen de vakantiegangers trekken hun conclusies. Ook Belvilla heeft geleerd van de uitdagingen van het afgelopen jaar waar ze verrast en overspoeld werden door de forse groei naar aanleiding van de coronacrisis. Ze zijn voorbereid op een nieuw succesvol seizoen en kunnen beter inspelen op de vraag.
Eveneens blijkt uit onderzoek van Belvilla dat gasten in het algemeen op zoek zijn naar een systeem van veilig boeken, zonder de angst om (een deel) geld te verliezen. En dat kan nu met de speciale campagne, meer informatie is hier beschikbaar.
Opmerking: mensen die al over een voucher beschikken doordat hun verblijf niet kon doorgaan dit jaar, kunnen met die voucher ook voor 1 november 2020 boeken en krijgen dan € 50 korting op hun boeking.
Informatie en voorwaarden: www.belvilla.be/klantenservice
Het jaar 2020 dat tot zijn eind komt, dat moet gevierd worden. En met de feestcollectie van Mayerline doen we dat in stijl. Mayerline brengt een collectie uit geïnspireerd op de gouden jaren 20, maar met een moderne toets. Verwacht je aan saffierblauwe kleuren, zuivere, elegante stoffen, glitter en veel glamour. Of we de feestdagen nu virtueel of in een groot gezelschap zullen doorbrengen, met Mayerline zal het alvast in een poëtische outfit zijn, gedurfd en vrijgevochten zoals in de twenties!
De heldinnen van F. Scott Fitzgerald
Uitbundige en grote feesten zoals in de 'roaring twenties' mogen voorlopig dan uitgesloten zijn, toch laat Mayerline ons zo geraffineerd en zelfbewust voelen als de heldinnen van Scott Fitzgerald. Lamé en satijnen stoffen vormen de basis van soepel vallende looks die het silhouet verlengen en verfijnen en een maximum aan bewegingsvrijheid garanderen.
Feestdagen zijn dé ideale gelegenheid om alles uit de kast te halen. Sparkle all over is niet alleen toegelaten maar een absolute must. En laat de jaren twintig nu net dé tijd zijn van de glitters, met gestroomlijnde, volledig bedazzled silhouetten. In onze huidige tijdsgeest vertaalt zich dat in tops met een hoog glamourgehalte zoals truitjes in zijdemengeling met tule en appliques, of zelfs met stras en struisvogelveren. Haal de diva maar boven! De stuks kunnen gedragen worden met hoge hakken en enkele feestelijke accessoires voor een échte feestoutfit.
Nachtbloemen
Blauw is de kleur van de feestdagen deze winter. De rijke kleur staat symbool voor de overvloedige luxe in de jaren twintig. De satijnen rok en top met zwarte bloemenprint zijn dan ook enkele van de eyecatchers uit deze collectie. De silhouetten van bloemen steken af tegen de nachtelijke hemel, als op een inkttekening van Spilliaert. Met de trui in merinoswol en de satijnen rok, geeft Mayerline een vrouwelijke, zijdenzachte maar ook ontspannen toets aan de feestoutfit.
Net als de blauwe rok en trui, zijn ook de andere stuks uit de feestcollectie niet enkel voorbehouden voor Kerst en Nieuw. Ze vormen duurzaam stuks in de kleerkast, die het hele jaar door gedragen kunnen worden. De stuks zijn onderling combineerbaar voor een meer alledaagse look.
Camden, Nolita, Poblenou, Corktown en Seaport – ronkende namen die terug doen denken aan een al even ronkend industrieel verleden. Halfweg vorige eeuw pikten visionairs deze uitgewoonde buurten terug op en bliezen ze met stijl en klasse een – tot op vandaag erg gegeerd – tweede leven in. Enter de industriële loftstijl. De kwartsoppervlakken van Silestone Loft brengen hommage aan deze klassieker met een innovatieve en duurzame HybriQ-technologie. Voor een stoer imago met ecologische lichtvoetigheid.
5 nieuwe Silestone Loft kleuren: 5 nieuwe kleuren en dessins zetten Silestone Loft, de nieuwe collectie van Silestone, en eren de vibe van evenveel iconische internationale stedelijke buurten waar de loftstijl is ontstaan. Een weldoordacht materiaal in naturelle kleuren voor eigenzinnige en edgy interieurs.
Camden
Een zacht, delicaat cementgrijs met een heel subtiele witte ader dat teruggrijpt naar de staalkleurige tinten en verweerde look van het toonaangevende Londense Camden. Een buurt waar kunstenaars, punkers en wereldburgers in één eclectische mengelmoes samenleven. Het resultaat is een kleur die zich even wendbaar als haar bewoners opstelt, zonder daarbij ooit haar eigenheid te verliezen.
Nolita
Onderkoelde New Yorkse klasse, dit is Nolita (kort voor North of Little Italy). Een buurt die avant-garde was nog voor ze eigenlijk was geboren en door haar eigenzinnige architectuur in schril contrast staat met de omliggende buurten. Nolita zorgt voor de witte verpozing in de Silestone Loft-lijn en heeft ondanks de zachte, grijze nuances een elegante en contrastvrije look.
Poblenau
Eens het centrum van de industriële revolutie in Barcelona, vandaag een creatieve buurt waar lichtrijke lofts afgewisseld worden met kunstgalerijen en grootstedelijkheid gepaard gaat met gezelligheid. Poblenou is de siësta in het gamma, de mediterrane warmte binnen Silestone Loft. Een fijngeaderde, warme grijstint met een zandkleurige achtergrond die even welkom aanvoelt als de sfeer in de Spaanse wijk.
Corktown
Industriële grandeur en rauwheid zoals ze het enkel in Amerika kunnen. Corktown was ooit het welvarende epicentrum van Detroit waar op het ritme van de stoom en de machines werd geleefd. Vandaag is Corktown uit de grauwheid van de depressie herrezen en vertaalt het zich bij Silestone Loft als een diepe, melancholische en toch verfijnde kleur die een zwarte achtergrond combineert met ebbenhouten schakeringen en een matte finish.
Seaport
De naam is een weggever: Seaport trekt zich terug in de haven van Manhattan, tussen het zilte beton, het verweerde steigerhout en de grote loodsen in. Vandaag gaat het ruwe verleden er hand in hand met de nieuwe gemoedelijkheid. Silestone Loft Seaport leunt dan ook heel dicht bij het donkere cement van weleer aan, maar valt ook op door zijn witte, positieve nuances.
Bestand tegen de toekomst en het groene geweten
De nieuwe Silestone Loft-collectie van Cosentino combineert design met technische innovatie en boort daarmee volledig nieuwe mogelijkheden aan. Silestone Loft is de eerste lijn die volgens de nieuwe HybriQ+ technologie werd vervaardigd. Deze volgt met een gebruik van 98% gerecycleerd water en 100% hernieuwbare energie in het productieproces nog steeds de strenge ecologische basiswaarden van moederbedrijf Cosentino, maar gaat een hele stap verder wat kwartscomposiet-samenstelling betreft. Silestone Lofts doorgedreven innovatie bestaat namelijk uit hogere hoeveelheden mineraal en hernieuwbaar materiaal, zoals gerecycleerd glas, en slaagt er op die manier in het siliciumdioxide-gehalte aanzienlijk te drukken. De nieuwe samenstelling geeft het materiaal een frisse hedendaagse look terwijl de kwalitatieve waarden (slijt- en krasvastheid, onderhoud, kleurvastheid en glans) behouden blijven.
12 Belgische merken krijgen plek in 2de Loval Market van JBC
Kerstcadeaus van eigen bodem shop je dit jaar bij de Belgische winkelketen
2020 was het jaar waarin we massaal lokale merken ontdekten én kochten. JBC helpt om die kaart te blijven trekken, ook in de feestelijke eindejaarsperiode. Vanaf 9 november verrast het Limburgse familiebedrijf met een tweede editie van haar Local Market in alle filialen en – nieuw sinds deze editie – ook online op jbc.be. Met producten van twaalf Belgische merken is JBC’s Local Market dé one-stop-shop voor cadeaus van eigen bodem.
Ann Claes, chief buying officer van JBC, vertelt: “Samen staan we sterker, dat bewees een geslaagde eerste Local Market in de terug-naar-schoolperiode. Vandaag verenigen we dan ook met plezier opnieuw de krachten met lokale ondernemers. De twaalf merken geven met hun bijzondere producten en verhalen een extra dimensie aan de winkelervaring van onze klant. Wij plaatsen op onze beurt een mooie bestelling bij deze merken die erg welkom is in deze onzekere tijden. Zo is de Local Market een win-win voor alle partijen.”
Cadeautje kopen voor je actieve meter, groene papa of nieuwsgierige nichtje? In JBC’s Local Market vind je voor elk wat wils.
Het Wevelgemse Atelier Pierre is een creatief lab waar jonge Belgische ontwerpers hun eerste collectie unieke leefaccessoires creëren. Het geknipte cadeau voor kleine en grote liefhebbers van gezelligheid.
Upcyclefans met een hart voor design zijn in de wolken met Botega drinkglazen, gemaakt van geüpcyclede wijnflessen afkomstig uit de Antwerpse horeca.
Liefhebbers van natuurlijke heerlijkheden in de badkamer? Die verras je met de 100% plantaardige en zuivere huidverzorgingsproducten op basis van aromatische oliën van Bubbles at Home uit Brugge.
Kaartjesschrijvers met gevoel voor humor maak je reuzeblij met de postkaarten met een knipoog van het Gentse Kaart Blanche.
Verras je favoriete koffie-addict met een stijlvol alternatief voor wegwerpkoffiebekers van Kambukka uit Hasselt.
Voor curieuzeneuzen die niet stil kunnen zitten, vind je sowieso een geknipt cadeau in het Lannoo boeken- en scheurkalendergamma.
MAIL-BOX heeft een passie voor papier. Het merk uit Tessenderlo ontwikkelde een papier dat je na gebruik gewoon in een sopje wast en bonnenboekjes voor wie liever doet dan krijgt.
Het duurzaam kartonnen speelgoed voor magische avonturen van Mister Tody uit Zwevegem is een droomgeschenk voor kleine creativo’s.
Fans van statementoorbellen? Doe hen een 3D-geprint paar van het Diestse NIEF COLLECTIEF cadeau.
Aperitieflovers met een afkeer van single use plastics springen een gat in de lucht met de herbruikbare rietjes van PÀI.
Snotapen van 7 tot 77 jaar zijn een heel feest zoet met het boek van uitgeverij Stratier uit Mechelen.
Fans van aanmoedigende quotes en een lekker glaasje, zijn in de wolken met de lederen onderzetters van het Zoerselse Volef.
Praktisch
De twaalf lokale merken zijn vanaf 9 november beschikbaar in de Local Market in alle Belgische JBC winkels en op jbc.be. Elke winkel krijgt een eigen selectie aan lokale merken. Prijzen variëren tussen 2,95 en 24,95 euro. Alle producten zijn ontworpen in België en worden geproduceerd met aandacht voor mens, dier en planeet in België of het buitenland.
In 1975 gaf Jean-Baptiste Claes zijn initialen aan JBC, een authentiek familiebedrijf dat vandaag zij aan zij geleid wordt door zijn kinderen, Bart en Ann. Doorheen de jaren groeide het bedrijf uit tot één van de grootste Belgische kledingketens met oog voor jonge gezinnen met kinderen. Met een webshop en meer dan 120 winkels verspreid over België, Luxemburg en Duitsland, staat deze kledingketen dichtbij hun klant. De hele #JBCfamily streeft naar betaalbare en kwaliteitsvolle kleding, die geproduceerd wordt met respect voor de planeet en iedereen die erop woont. Duurzaam ondernemen zit dan ook verankerd in het DNA van deze onderneming. Zo is JBC sinds 1 april 2015 lid van de Fair Wear Foundation en is ze bovendien de eerste Belgische retailer die het Bangladesh Veiligheidsakkoord heeft ondertekend. Het feit dat Ann in 2018 uitgeroepen is tot CSR Professional of the Year, is dan ook een mooie erkenning van deze inspanningen. JBC is – samen met modemerken Mayerline en CKS – onderdeel van de Claes Retail Group.
Earthy tones, teddy materials and floral prints: LolaLiza is inspired by our very own fall nature scenery for its latest collection. The Belgian brand brings the outside inside and into our closets with wool dresses, warm sweaters in grey, green and rusty colors and coats in all shades of beige. Those warm hues and materials bring comfort and cosiness, much needed during cold winter days.
The latest LolaLiza collection is influenced by our very own Mother Nature. Result is a range of natural hues like blue, brown, and beige, matching the look and feel of our shore line. In the mood for an autumnal trip to the coast? The collection’s wool fabrics, warm coats and cosy sweaters are ready to be matched and packed.
Floral dresses are unmissable in any LolaLiza collection. They are the perfect reinterpretation of flower fields and fall gardens. Imagine exploring autumnal landscapes and blending in beautifully with natural patterns.
Winter time calls for a sleepover party, no matter at what age. It's the perfect excuse for late night fun and a sugar rush. Baking all the deliciousness, binge watching the best worst movies, staying up all night to chit chat or reading bedtime stories to the little ones. We hand you all necessities to make your slumber party a hit.
The snacks
The perfect snacks for any sleepover party? With the newest sweet baking mixes of Belgian brand Niamh, it has never been easier to make cookies, cake, speculoos and more. Bake them in advance or make it an activity for your guests. No better way to treat yourself and others, if you ask us. And for the morning after, hungover or not, Niamh has got you covered with the most delicious fluffy pancakes. .
The outfits
A fun sleepover with friends needs appropriate outfits. Teddy materials, comfortable trousers, warms and cosy sweaters, all the fluff!
The decoration
Styling your home for a sleepover party will always be easy with the help of La Redoute Intérieurs. Invest in one of their trendy and comfortable sofas to Netflix the night away, or opt for stylish cushions and blankets to stay cozy.
Stylish bedtime stories
Unmissable at a children's sleepover are bedtime stories and cute pajamas. JBC now combines these two with their latest collaboration with Clavis. For many years now, Rikki has been many children's, parents' and teachers' best friend. For the launch of the newest Rikki book, JBC designed a matching pajama set and onesie, to make going to bed more fun.
JBC has been focusing on families with young children for many years and has a strong interest in reading (aloud to children). That is why they have a long history of collaborating with Clavis, for example for their birthday booklets.