Eind augustus kondigde de familiale holding Claes Retail Group (CRG) aan het Belgische modemerk CKS over te nemen van het failliete FNG. CRG, bekend van kledingketens JBC en Mayerline, maakt nu meer details bekend over de overname.
Een nieuwe modegroep en een nieuwe sociale realiteit vormen voor CKS de uitgelezen kans om het DNA van het merk te verscherpen, nog bewuster te ontwerpen en strenger toe te kijken op de kwaliteit van de collecties. CKS krijgt zo, onder de vleugels van CRG, ademruimte voor een nieuwe, beloftevolle start. Met een gepassioneerd team, een duidelijk omlijnde Belgische identiteit en een doorgedreven synergie met de holding.
Een ambitieus team met ambitieuze goals
De kracht van deze nieuwe start zit in het sterke CKS-team met expertise - uit de marketing, e-com, buying, styling, de winkels en wholesale – alsook in de gedreven toekomstige CRG-werkkrachten.
Het vernieuwde CKS heeft grote aspiraties en streeft ernaar om in het voorjaar van 2021 13 eigen winkels en 14 INNO shop-in-shops uit te baten. Daarmee wordt het aantal winkelpunten sinds de overname bijna verdubbeld ten opzichte van 2020.
Ook online wordt gekeken naar een grote groei, dankzij de positieve resultaten van de webshop, ook tijdens de vorige lockdown. In de eerste helft van 2020 werd de online omzet verdubbeld t.o.v. 2019. Dana Molenberghs, e-commerce manager van CKS : “Onze ambitie om online te blijven groeien onder CRG is groot. We blijven werken en bijsturen aan een optimale klantervaring, en zien vooral groot potentieel, omdat we de krachten kunnen bundelen met CRG.”
Er wordt ook gekeken naar internationalisering. De eerste stappen zullen daarvoor deze maand al gezet worden voor de collectie van winter ’21 en zal zich in eerste instantie focussen op wholesale.
De identiteit van CKS blijft behouden
Belangrijk bij de doorstart en om ruimte te creëren voor groei, is ervoor zorgen dat de basics van het merk helemaal goed zitten. De merkidentiteit blijft behouden, maar wordt aangescherpt en zal beter uitgespeeld worden. Pijlers daarbij worden doelbewust ontwerpen, authenticiteit en fresh fashion. Doelbewust, omdat marktonderzoek een duidelijker beeld zal scheppen over het doelpubliek. CKS zal tijdloos eigentijds maken, met kwalitatieve, iconische stukken. Authentiek, met een recht-voor-de-raap ‘what you see is what you get’-attitude. Nuchter, maar speels, ook in de manier van communiceren. Fresh fashion, omdat CKS wil staan voor moderne, sterke vrouwen. Het merk straalt zelfvertrouwen en instant happiness uit, en is seizoen na seizoen bang-on-trend.
“Ik ben blij dat CKS Belgisch blijft en dat CRG het belangrijk vindt onze unieke merkidentiteit te behouden. Wij zijn altijd blijven geloven in CKS en doen dat vandaag nog steeds. Deze overname geeft ons de kans het merk verder onder de loep te nemen. We hebben in dit nieuwe normaal allemaal een ‘rethink-fase’ doorgemaakt. We willen daarom bijvoorbeeld ook nadenken over hoe we duurzamer kunnen omgaan met mode.” - Marketing & Brand manager van CKS Christina Hadinoto
Synergie met de CRG-holding
Er komt een doorgedreven integratie binnen de groep, waarbij gebruik gemaakt wordt van elkaars krachten en talenten. Expertise wordt gedeeld en partnerships worden aangegaan binnen de holding. Er komt een synergie in alle ondersteunende diensten - logistiek, IT, finance, technische dienst, HR - en in sourcing , media aankopen, enz.
Er zal ook ingezet worden op een doorgedreven omnichannel-integratie met JBC/CRG, zowel via de webshops als in de CKS- en JBC-winkels. Wat de formule precies zal zijn, wordt nog bepaald.
CKS zal bovendien net als JBC en Mayerline onder CRG aansluiten bij de Fair Wear Foundation. Dat is de non-profit organisatie die zich inzet voor betere werkomstandigheden in textielfabrieken in 11 productielanden, waar JBC al 5 jaar lid van is.
Nieuw bij CKS: CKS Teens
Vanaf het winterseizoen van 2021 zal CKS haar Kids-collectie enkel nog online via de CKS-webshop verkopen. De stukken zullen wel nog fysiek aangeboden worden in de winkels van JBC. In het teken van de overname liggen nu ook al een CKS Kids-collecties van oudere seizoenen bij JBC. CKS zal zich voor haar concept stores focussen op CKS Women en CKS Teens. Dat laatste is een nieuwigheid voor het merk, en zal daarmee een opportuniteit in de markt kunnen aanspreken: tienermeisjes.
CKS : Het 100% Belgische label creëert on-trend items voor vrouwen en kinderen, om te combineren tot one-of-a-kind looks. Kwaliteitsvolle, easy-to-wear items met krachtige prints, kleuren en verrassende eye-catchers. De collecties bestaan uit heruitgevonden wardrobe essentials die teruggrijpen naar de essentie van het merk. CKS-mode straalt zelfvertrouwen en instant happiness uit. CKS is – samen met modemerken JBC en Mayerline – onderdeel van de Claes Retail Group.
Het Belgische huis 29thOctober stelt met veel trots de allereerste collectie handtassen voor. 29thOctober is een specialist in de bewerking van leder en van wollen huiden en toont de artisanale knowhow nu doorheen een collectie handtassen uit Italiaans leder van premium kwaliteit. Pochette, handtas schoudertas,... De collectie straalt een verfijnde en tijdloze stijl uit en past bij iedere vrouw en iedere gelegenheid. Prijzen 295 tot 375€.
29thOctober stelt een reeks praktische accessoires voor die het dagelijks leven aangenamer maken. Denk maar aan een kleine pochette voor een stijlvolle look. Ieder stuk wordt op een artisanale manier vervaardigd in de ateliers in Brussel en is volledig personaliseerbaar dankzij een uitgebreide keuze aan kleuren en huiden.
Het Belgische huis 29thOctober werd opgericht in 1992 en opereert vanuit het atelier in het centrum van Brussel. Het merk maakt kleding voor mannen en vrouwen op basis van leder, daim en duurzame wollen huiden. De verantwoordelijke productie is in handen van vakmensen die met veel knowhow en passie werken. Meer dan ooit herinnert 29thOctober eraan dat het merk mee is met zijn tijd en oog heeft voor de kracht van natuurlijke materialen. www.29thoctober.com
VERWELKOM DE WARME TINTEN VAN NOTE COSMETIQUE - EXCLUSIEF BIJ KRUIDVAT
Met de komst van de herfst en winter maken frisse kleuren plaats voor warme tinten. Of je nu gaat voor een subtiele look of voor een smokey eye-variant: met de producten van NOTE kan je beiden perfect realiseren. In september is het merk met trots naar de België en Nederland gekomen waar het exclusief te verkrijgen is bij Kruidvat.
De normen en waarden van NOTE zijn inclusiviteit, er horen geen grenzen te zijn in wat schoonheid inhoudt. Iedereen is welkom in de NOTE beauty community, mede hierdoor blijven de prijzen toegankelijk. Daarnaast is NOTE halal gecertificeerd, PETA cruelty-free gecertificeerd, dermatologisch en oftalmologisch getest en vrij van parabenen.
Zo komt het merk consumenten tegemoet die hun producten kiezen, niet alleen op basis van prestaties of prijs, maar ook op basis van andere factoren in lijn met hun persoonlijke overtuigingen. De hoog gepigmenteerde producten voor lippen, ogen, gezicht en nagels zijn voor consumenten die graag een bewuste keuze maken. NOTE werkt met ingrediënten als arganolie, citrusvruchten, koraalzeewier, sheaboter, macadamia-olie, koraalzeewier en druivenfruitextract en vitaminen.
Volume One Touch Mascara I € 12,90 : Verrijkt met voedende castorolie, groene thee extract en pure pigmenten. Het zandlopervormige borsteltje en de zachte textuur van deze mascara zorgen voor extra volume, en dat na slechts één keer aanbrengen.
Luminous Silk Compact Powder I € 11,90 : Verrijkt met arganolie, bekend om zijn hydraterende werking. De matte en zachte textuur van de poeder egaliseert je teint en vermindert glans voor een natuurlijke look. De Luminous Silk Compact Powder is in diverse kleuren verkrijgbaar.
Deep Impact Lipstick I € 9,90 : Deze lippenstift draagt net zo licht als een lippenbalsem en heeft de glans van een lipgloss. Daarnaast houden de ingrediënten je lippen soepel en zacht. De Deep Impact Lipstick is in diverse kleuren verkrijgbaar.
Brow Addict Tint & Shaping Gel I € 11,99 : Ga voor een langhoudende wenkbrauwlook met deze tint en shaping gel. De gel geeft je wenkbrauwen kleur, vult ze en geeft ze de perfecte vorm. De Brow Addict Tint & Shaping Gel is in diverse kleuren verkrijgbaar.
Ultra Rich Color Pencil I € 5,99 : Definieer je smokey eyes of maak je alledaagse look intenser met dit Note Cosmetique Ultra Rich Eye Pencil. De zachte formule is perfect voor gebruik op je ooglid en langs je waterlijn. De Ultra Rich Color Pencil is in diverse kleuren verkrijgbaar.
Sculpt Master Mascara I € 12,90 : De opbouwbare formule van de Sculpt Master Mascara biedt volume en definitie. De mascara heeft een siliconen borsteltje met twee kanten. De ene kant zorgt voor textuur en de andere lift en krult je wimpers. Na het aanbrengen lijken je wimpers voller.
Luminous Silk Compact Blush I € 10,90 : Verrijkt met arganolie, bekend om zijn hydraterende werking. De Luminous Silk Compact Blush geeft je een warme, natuurlijke uitstraling. De blush is geschikt voor alle huidtypen en verkrijgbaar in diverse kleuren.
Eyebrow Pencil I € 8,90 : Het wenkbrauwpotlood is waterproof en langhoudend. Het heeft twee kanten. Met het speciale borsteltje breng je je wenkbrauwen in vorm. De Eyebrow Pencil is in diverse kleuren verkrijgbaar.
Black Precision Eyeliner I € 11,90 : Met de fijne punt van deze Note Cosmetique Black Precision Eyeliner accentueer je je ogen in een handomdraai. Je brengt de vloeibare formule met gemak en precisie aan.
Mattemoist Lipgloss I € 8,90 : Verrijkt met macademia-olie en Vitamine E. De lipgloss heeft een rijkgepigmenteerde kleur en matte finish. De crèmetextuur biedt een volledige dekking zonder dat je lippen droog aanvoelen. De Mattemoist Lipgloss is in diverse kleuren verkrijgbaar.
Smokey Eye Pencil I € 8,90 : Het handige aan dit oogpotlood is dat het twee verschillende kanten heeft. De smokey applicator met foamtip blend de kleur voor een perfecte ooglook. De Smokey Eye Pencil is in diverse kleuren verkrijgbaar.
Love At First Sight - Eyeshadow Palette I € 15,90 : In dit Note Cosmetique Love At First Sight Eyeshadow Palette vind je een ware kleurexplosie. Dankzij de pigmenten en parels blijft de kleur na het aanbrengen lang mooi. Het oogschaduwpalet bevat twaalf kleuren met een matte, satijnen of metallic finish.
Het is met grote droefheid dat de verenigingen van winkeliers en ambachtslieden van de Zavel en de Marollen de organisatie van de Nocturnes v/d Zavel, die van 25 tot 29 november a.s. zou plaatsvinden, moeten opgeven!
De sanitaire maatregelen die door de evolutie van de Covid 19-pandemie werden opgelegd, stellen hen niet langer in staat om de productie van dit evenement, dat we al vele maanden voorbereiden, verder te zetten.
Deze nieuwe annulering volgt op een reeds moeilijk eerste halfjaar dat onze verschillende commerciële activiteiten heeft verlamd. De verschillende verenigingen zullen alles in het werk stellen en hun krachten bundelen om de operatie volgend jaar te laten doorgaan.
De basisprincipes van deze versie (nieuwe look) voor het 30-jarig jubileum zullen in 2021 worden gehandhaafd, de nieuwe datum zal zo spoedig mogelijk worden bekendgemaakt.
De opticiens, beschouwd als essebtiële handelszaken, blijven open.
Hoe kies je je bril?
Tijdens deze tweede lockdown in België worden opticiens beschouwd als essentiële handelszaken. Ze blijven dan ook open zodat u uw optische bril kan kopen.
ENKELE TIPS...
- De bovenkant van de montuur moet de natuurlijk kromme volgen van de wenkbrauwen, maar mag die nooit oversteken. Wenkbrauwen verlenen karakter en uitdrukking aan het gezicht en je moet ze dan ook niet verbergen achter een dikke brilmontuur.
- Een rechthoekige montuur zorgt ervoor dat het gezicht breder en minder hoog lijkt. De « vlinder » bril opent de blik, verslankt de kaken en verbreedt het voorhoofd.
- Een montuur die eerder dik is en met een donkere keur versterkt de persoonlijkheid en geeft een serieuze air.
- Wanneer de trekken van het gezicht daarentegen eerder streng zijn is een fijn model met lichte kleur ideaal want ze verzacht. De metaalachtige monturen hebben zachtere lijnen en brengen verfijndheid aan het gezicht van een man of een vrouw.
Het gezicht is vierkant – Dan kiezen we een ovalen montuur die eerder groot is of een « fantasie » montuur met afgeronde contouren om de trekken te verzachten. In beide gevallen verlengen fijne monturen op visuele wijze het gezicht. Te vermijden : hoekige brillen, rechthoekige of vierkante. Absoluut uit den boze : kleine monturen.
Het gezicht is rond – In dat geval zijn er twee opties. Men kan de rondheid benadrukken met een dunne en ronde montuur die bovendien een « verjongend » effect creëert. Ofwel kunnen we het verzachten met een montuur met afgeronde, hoekige, ovalen of « vlinder » vormen. Hoekige brillen met grote contouren zorgen voor een « intellectuele » toets.
Het gezicht is driehoekig - De voorkant is breed en de kin fijn en puntig. De montuur die perfect bij dit soort gezicht past is fijn en ovaal, de onderste randen zijn afgerond. Een open model/ zonder contouren is ook een goed idee. Te vermijden : zeer ronde of hoekige brillen.
Het gezicht is ovaal – Het is de meest courante vorm van het gezicht van ongeveer 80 % van de bevolking. Hier kan alles en kan men van bril veranderen zoals van overhemd. Men kan kiezen voor kleine, grote, ronde, rechthoekige, sobere of meer « flashy » modellen.
Leonides: Een stoet van chocoladeballejtes om de Sint te ontyvangen
Naast de klassieke of ludieke figuurtjes, de chocolademunten en marsepeinfiguurtjes beloven deze chocoladeballetjes in zes verschillende smaken een heerlijk en kleurrijk feest… en niet alleen voor onze kids.
De collectie omvat: Witte chocolade praliné gepfote rijst, Melkchocolade gezouten karamel, Melkchocolade hazelnootpasta, Melkchocolade Praliné Biscuit, Melkchocolade sprankelende praliné en Pure chocolade praliné.
Sinds 1913 heeft Leonidas één missie: echte momenten van geluk creëren door iedereen te laten genieten van heerlijke chocolade. Met meer dan 1300 verkooppunten in 40 landen heeft Leonidas in de loop der jaren een reputatie opgebouwd als het favoriete pralinemerk van de Belgen. De onderneming brengt voortdurend nieuwe smaken en seizoenproducten op de markt, naast een ruim assortiment van klassieke pralines, truffels en napolitains.
Leonidas werkt uitsluitend met Belgische chocolade met 100 % pure cacaoboter zonder palmolie en met zorgvuldig geselecteerde ingrediënten.
IN 30 SECONDEN MINDER STRESS EN VRIJER ADEMEN DOOR EEN FRIS EN ZUIVEREND MONDMASKER
De uProtect spray is veel meer dan zomaar een mondmaskergeur. Met de uProtect spray ontdek je binnen dertig seconden na het aanbrengen al de frisheid en het ontspannen gevoel van een heerlijke ochtendwandeling in de lavendelvelden van de Provence.
uProtect van Alain Indria bevat veilige, zuiverende en ontsmettende lavendelalcohol en essentiële oliën van lavendel, kamille, tijm en citroen voor het oppervlakte van je masker. Het ontspannende gevoel door de geur maakt uProtect de ideale spray voor iedereen die een mondmasker moet dragen.
uProtect zorgt voor een langdurige geurervaring die je zintuigen kalmeert. Je geniet intens van de frisse geursensatie. Net als in de Provence dompelt de uProtect spray je onder in een uniek zintuiglijk universum. In een heerlijke wereld waar de kennis van mens en natuur prachtig samenvloeien.
uProtect is bovendien 100% biologisch en is made in België. Uiteraard werd uProtect verregaand toxicologisch getest en werd het als 100% veilig en natuurlijk bevonden op alle types mondmaskers.
WAAROM UPROTECT?
Vanwege Covid-19 ervaren we allemaal meer stress en worden we blootgesteld aan sanitaire risico’s.
Het dragen van een mondmasker is op veel plaatsen een onverbiddelijke must. Dit zal bij elke nieuwe golf van het coronavirus steeds meer het geval zijn. Talrijke mensen geven aan dat het dragen van een mondmasker wordt ervaren als ongemakkelijk en onprettig. Sommigen rapporteren bijwerkingen als moeilijker kunnen ademen, hoofdpijn en duizeligheid. Bovendien kan de lucht die je inademt na een tijd muf en wrang aanvoelen. Intens je eigen adem ruiken is voor velen een zeer onprettige beleving.
uProtect is dé manier om met deze ongemakken om te gaan en je tegelijkertijd veiliger en beter te voelen.
Een handige meeneemspray in twee verschillende natuurlijke aroma’s: Fresh: lavendel, tijm en citroen - Relax: lavendel en kamille
Een vijfsterrenrecensent, die uProtect al in primeur heeft mogen testen, zegt: “Ik ben verliefd op deze uProtect spray! Helemaal niet overweldigend en het verfrist geweldig goed mijn maskers. En ik heb echt het gevoel dat ik beter adem. Met de spray ben ik steeds weer klaar om erin te vliegen!”
Een andere testpersoon schrijft: “Ik had eerlijk gezegd een haat-liefdeverhouding met mijn masker. Want als ik het lang moet dragen dan wil ik het mondkapje het liefst van mijn mond afrukken en wegsmijten. uProtect is voor mij een soort van reset. Het voelt aan alsof ik niet echt een mondmasker draag.”
WIE SCHUILT ER ACHTER UPROTECT?
Antwerpenaar en creatieve geest Alain Indria is de bezieler van uProtect. Wie hem al langer kent, weet dat Alain kan toveren met voeding, ingrediënten en kruiden. Zo deed de koffieketen Starbucks een aantal jaar geleden een bod op zijn patent van GingerLove. Alain Indria creëerde, midden in de coronapandemie, een zuiverende mondmaskerspray die je helpt ontspannen en beter en vrijer te ademen in slechts een paar seconden! Op deze manier maakt hij ook zijn droom waar om parfums te creëren in de vorm van weldoende en veilige aromatherapie via je mondmasker.
Deze revolutionaire mondmaskerspray is beschikbaar vanaf dinsdag 10 november. Te koop: • via www.uProtect.life • bij de betere apotheek - Prijs: € 19,90
Het afgelopen jaar zijn we volop de natuur in getrokken en dat hebben ze bij het Tiroolse SWAROVSKI OPTIK ook opgemerkt. SWAROVSKI OPTIK heeft daarom een collectie met kledij en accessoires ontwikkeld, speciaal voor natuurliefhebbers die ook willen zien en ontdekken. Weer of geen weer, met dit assortiment ga je altijd met plezier de buitenlucht in.
De nieuwe GEAR-collectie bestaat uit verschillende uitrustingen voor onvergetelijke outdoor-ervaringen: tot in het kleinste detail doordacht door de experts van het bedrijf, met een functioneel en aantrekkelijk design, zo duurzaam mogelijk geproduceerd, robuust en mooi. Of je nu op trektocht gaat, vogelaar bent of natuurbewonderaar… met de volgende nieuwe producten kan de herfst al niet meer stuk.
BP-rugzak 30: de rugzak voor waardevolle apparatuur :
Een ideale rugzak voor dagtochten, daar kun je van op aan. Waardevolle apparatuur vervoer je veilig en comfortabel: de verrekijker bevestig je aan een speciaal geïntegreerde draagriem en aan de buitenkant is er ruimte voor een statief. Comfortabel om te wandelen, veilig beschermd tegen regen en wind, en handig om spullen op te bergen. De rugzak is gemaakt van 100 procent gerecycled PET en PFC-vrij, volgens de bluesign® -norm, de strengste milieunorm voor textielproducten ter wereld.
ML merino Liner: handschoenen met antislipoppervlak.
Deze warme en duurzame handschoenen van de fijnste merinowol zijn bijzonder geschikt voor de gevoelige huid en verkrijgbaar in vier maten. Dankzij hun antislipoppervlak kun je er het scherpstelwiel van je verrekijker of richtkijker eenvoudig mee aanpassen en zelfs je smartphone bedienen.
GP-handschoenen pro: de robuuste bescherming :
Lange uren van observatie in de openlucht bij slecht weer zijn geen probleem meer. De GP- handschoenen pro worden geleverd met een wind- en waterafstotend, ademend Sympatex-membraan. De voorgevormde vingers wikkelen zich als een tweede huid om de handen. De lederen verstevigingen maken ze extreem robuust en zelfs compatibel met het touchscreen.
Petten, mutsen, buffs…
De Gear-lijn omvat ook nog mutsen in merinowol, petten, een thermische drinkfles en een buff. Blijf op de hoogte van meer nieuws in 2021, want het assortiment zal nog diverser worden. Voor meer details over de afzonderlijke uitrustingen uit de GEAR-lijn ga je naar aa.swarovskioptik.com.
De producten van de GEAR-lijn zijn sinds 2 november 2020 verkrijgbaar bij geselecteerde retailers en online op swarovskioptik.com.
De wereld behoort aan hen die schoonheid kunnen zien. Ervaar het ogenblik.
met de Margriet Foolen-collectie van Point-Virgule
» Een collectie van Margriet Foolen en Point-Virgule - » Accessoires voor het hele huis
We houden van verandering en vernieuwing in ons interieur, en dat doen we graag op een duurzame en verantwoorde manier. In 2021 gaan we daarom voluit voor ‘interior recycling’: spullen in onze eigen woning een andere bestemming geven. De Point-Virgule-bamboevezelcollectie van ontwerpster Margriet Foolen zet je hiermee op weg met haar tijdloze, veelzijdige én duurzame huishoudaccessoires in zachte kleuren. Nu in de keuken, maar binnenkort misschien in de badkamer!
Durf te switchen
Recycling, downcycling of upcycling. Gelukkig ziet Point-Virgule door het bamboebos de bamboe nog, want het Belgische merk geeft aan duurzaam wonen in 2021 een nieuwe dimensie met de ‘interior recycling’-trend. Zo kies je bijvoorbeeld voor de zeepdispenser in naturel, donkergrijs of mistblauw. Dankzij de zachte kleuren vindt de dispenser snel zijn plekje aan de wastafel in de badkamer. En is het tijd voor een frisse wind door je interieur? Dan verplaats je hem naar de keuken waar hij evengoed matcht.
Ook de stijlvolle schaaltjes kunnen een nieuwe functie aannemen: van plateau voor kruidenplanten in de keuken tot sleutelkommetje in de inkomhal. Door het tijdloze design van de collectie, creëer je ermee snel en eenvoudig een frisse look & feel in een andere ruimte.
Voor de creatieve geest
Wie bovenop ‘interior recycling’ nog aan een extraatje denkt, kan bijvoorbeeld een ander accessoire uit de Point-Virgule-collectie toevoegen. Door verschillende kleuren en items met elkaar te combineren, creëer je een vrolijk en speels geheel. Mix & match!
Margriet Foolen meets Point-Virgule
Point-Virgule staat bekend om haar duurzame en ecologische huishoudaccessoires uit bamboevezel. Het zijn functionele, maar esthetische producten met oog voor design die in ieders interieur passen. En laat dat nu net de visie zijn van productontwerper Margriet Foolen (38). In 2006 richtte ze haar eigen ontwerpstudio op: Studio Divers. Onder dat label creëert ze eenvoudige, slimme en praktische producten – van meubels tot servies – die voor iedereen bedoeld zijn. Margriet Foolen werkt daarnaast geregeld samen met bekende designlabels, en ook bij Point-Virgule werd het een match made in heaven.
Point-Virgule kwam tot stand in 2002 en is op en top Belgisch. Met een rijk assortiment aan must haves voor keuken, eetkamer en living houdt Point-Virgule vast aan haar voornaamste ingrediënten: kwaliteit, innovatie, gebruiksgemak en een snuifje design.
Het Belgische merk verwent haar gebruikers op professionele tools van betrouwbare kwaliteit en easy-to-use kookmateriaal. Bovendien komen de accessoires in een trendy jasje die ieder interieur stijlvol aanvullen. Ligt de natuur je ook nauw aan het hart? Point-Virgule heeft een kleurrijke plant- en bamboevezelcollectie op basis van milieuvriendelijke materialen.
Ontdek het volledige assortiment en de verkooppunten op www.point-virgule.be.
Het Caraïbische eiland Bonaire is gezegend met een unieke natuurlijke schoonheid en is gekend voor haar serene rust en indrukwekkende onderwaterwereld. Het is een waar paradijs voor duikers en snorkelaars maar ook voor niet-duikers en ecotoeristen is er heel wat te doen. Wil je naar de zon of zoek je ideeën voor je bucketlist? Hierbij de top 7 plaatsen die je niet mag missen als je naar Bonaire gaat.
De beste duikspots ter wereld
Bonaire heeft een van de hoogste concentraties van de beste duikspots ter wereld en met meer dan 60 gemarkeerde kantduiken, wordt het ook wel de ‘shore-diving capital of the world’ genoemd. Het eiland staat bekend om haar adembenemende onderwaterwereld, onaangetaste koraalriffen, prachtige tropische vissen en andere kleurrijke zeebewoners.
Het Pekelmeer Flamingo heiligdom
Bonaire draagt de bescherming van de fauna en flora zeer hoog in het vaandel. Daarom is Pekelmeer Flamingo Sanctuarium één van de slechts vier gebieden in de wereld waar flamingo's zich op natuurlijke wijze kunnen voortplanten. Het roze zoutmeer heeft zijn roze kleur te danken aan de overvloedige hoeveelheden pekelkreeftjes die in het water aanwezig zijn. Meer dan tienduizend flamingo’s zijn hier thuis.
Sneeuw in de Caraïben
Wil je een sneeuwlandschap zien op een tropisch eiland? Bezoek dan de zoutpiramides! Bonaire is al eeuwenlang de grootste zoutexporteur van het Caribisch gebied met 400.000 ton per jaar. De zon, wind en ondiepe zoutmeren bij de zee zorgen voor de ideale combinatie. Zeewater wordt in de ondiepe zoutpannen gelaten, dit verdampt door de felle zon en de immer loeiende passaatwinden, en uiteindelijk blijft er zout over.
Klein Bonaire
Waarom zou je één Bonaire bezoeken als je er twee kunt bezoeken? Klein Bonaire is slechts een korte boottocht verwijderd van het hoofdeiland. Dit prachtige onbewoonde eiland heeft een oppervlakte van circa 6km² en is gezegend met prachtige hagelwitte stranden die ook de broedplaatsen vormen voor zeeschildpadden. Het is de hemel op aarde.
Een natuurlijke lichtshow de je nog nooit hebt gezien
Twee, drie dagen na volle maan, 45 minuten na zonsondergang is er gedurende 20 minuten een bijzonder verschijnsel te zien op Bonaire. De ostracods, kleine mosselkreefjes, komen in grote getalen uit de diepte omhoog naar het rif voor een indrukwekkende lichtgevende paringsshow. Dit verschijnsel heet bioluminescentie. Je kan het vanop het strand zien, maar het is nog indrukwekkender als je gaat voor een nachtduik.
Logeer in een ecologisch paradijs
Captain Don's Habitat, opgericht in 1976 door de bekende onderwatermilieuactivist Captain Don Stewart, heeft een pioniersrol gespeeld in de milieuvriendelijke ontwikkelingen op het eiland Bonaire. Zijn visie is ook terug te vinden in het ontwerp van het resort. Elk detail is ontworpen om zo min mogelijk impact te hebben op de lokale omgeving; van de lage impact van de bouwmethodes tot het gebruik van zonneboilers en energiebesparende apparaten. Het resort ligt in een weelderige tropische tuin, direct aan het strand en is bekend voor zijn relaxte sfeer en is een waar duikparadijs. Vanop de privé steiger van het resort vaar je binnen de 15 minuten naar meer dan 50 duikplaatsen van wereldklasse.
Geniet van een sunset diner in het beste Caraïbische restaurant van het eiland
Het populaire Rum Runner restaurant ligt direct aan de oceaan, op een van de meest verbazingwekkende plekken van Bonaire, tegenover het onbewoonde eiland Klein Bonaire. Op het menu staan lokale gerechten, mondaine hapjes, verse vis, zeevruchten, quesedillas of pizza gebakken in de houtoven. Vergeet ook niet het indrukwekkende cocktailmenu om nog meer te genieten van de zonsondergang.
Bij de bijna 21.000 inwoners van het eiland is er momenteel slechts één Covid19-besmetting dus Bonaire heeft code geel gekregen van de Nederlandse autoriteiten. Belgen en Nederlanders worden toegelaten op het eiland mits voorleggen van een negatieve Covid19-test niet ouder dan 72u. Meer info op www.bonairecrisis.com
Ooit al eens wakker geworden met een puistje? We’ve all been there!
Maar liefst 85% van alle mensen heeft al eens last gehad van puistjes en op dit moment hebben ruim 650 miljoen mensen wereldwijd last van acne. Kortom, een veelvoorkomend probleem.
Puistjes eisen een hoge tol van ons zelfvertrouwen tijdens maar ook na de puberteit door de enorme maatschappelijke druk en het streven naar de “perfecte” look. Perfectie en de eeuwige, jeugdige schoonheid die worden nagestreefd, zitten diepgeworteld in onze samenleving.
Dit heeft invloed op het mentale welzijn van jongeren en dat zie je ook terug in de cijfers: • Door acne durft 43% van de jongeren niet op date te gaan - • 64% is beschaamd om puistjes te hebben, terwijl eigenlijk 85% dit ooit al gehad heeft - • Jongeren met acne hebben veel meer te kampen met depressiesymptomen en mentale problemen (studie: Journal of Investigative Dermatology)… Hoog tijd dus om het taboe te doorbreken en een oplossing voor acne te bieden: YUN ACN Therapy Wash & Cream.
Wat is ACN Therapy?
De natuurlijke beschermlaag van jouw huid bestaat uit goede en slechte bacteriën. Puistjes ontstaan wanneer je huid te veel talg produceert en slechte bacteriën de overhand krijgen. Door bewaarmiddelen en antibacteriële ingrediënten in klassieke huidverzorgingsproducten, zoals zeep en lotion, geraakt je huid nog meer uit balans.
De ACN Wash met salicylzuur heeft een exfoliërende werking en verwijdert het overtollige talg. De ACN Cream bevat een explosie van miljoenen goede levende bacteriën, Lactobacili, die verwerkt zijn in minuscule microcapsules. Deze bestrijden de slechte bacteriën die acne veroorzaken, brengen de huidflora terug in balans en beschermen je tegen nieuwe symptomen. Bovendien bevatten zowel de ACN Cream als de ACN Wash specifiek gekozen ingrediënten die erg zacht zijn voor de huid en de werking van de goede bacteriën ondersteunen. Zo worden ook droge plekken en roodheid voorkomen.
Doorbreek het taboe - "Stop hiding, start fighting" met generation YUN
De meeste Gen Z’ers (80%) zeggen dat ‘jezelf zijn’ de uitdrukking is die het beste past bij hun persoonlijke definitie van schoonheid (Viacom, 2019). Berichten over eigenliefde en authenticiteit zijn met andere woorden ongelooflijk belangrijk om contact te maken met jongere consumenten.
Steeds meer jongeren snakken namelijk terug naar authenticiteit en een gevoel van herkenbaarheid. Kortom: « gewoon » helemaal zichzelf zijn. YUN wilt het taboe doorbreken zodat jongeren terug een platform krijgen om zichzelf te zijn. Door het bieden van een snelle en effectieve oplossing op basis van goede bacteriën, kan YUN ACN je zelfvertrouwen teruggeven.
Met de #GenerationYUN campagne roept YUN op om je niet meer te verbergen achter je onzekerheid en een masker van make-up.
De boodschap: “Stop hiding, start fighting”.
Op een authentieke manier wilt YUN echte mensen naar voor schuiven die zichzelf niet meer willen verbergen en hun echte huid met onvolmaaktheden durven tonen. YUN wilt inspireren om je niet langer te verbergen en je natuurlijk mooi te laten voelen. Ook Nicole, Marco, Gloria en Anahi uit de TV campagne gebruiken allemaal YUN ACN en stonden nog nooit eerder voor de camera. Gloria (17 jaar) gebruikt al 1 jaar YUN producten en de resultaten zijn verbluffend. Gloria is van een onzeker meisje in een zelfzekere jongedame veranderd. YUN heeft haar zelfvertrouwen een echte boost gegeven.
Hoe gebruik je ACN Therapy voor een optimaal resultaat?
1. Was je gezicht eerst met de ACN Wash die salicylzuur bevat om het overtollige talg te verwijderen door de exfoliërende werking. – 2 Gebruik vervolgens de ACN Cream. De crème bevat microcapsules die de goede bacteriën bevatten. Druk deze capsules stuk in de handpalm en wrijf de crème open zodat de goede bacteriën snel en effectief kunnen werken. - 3. Breng de crème aan op jouw probleemzone en veeg de restjes van de microcapsules weg. - 4. Herhaal dit ‘s morgens en ‘s avonds gedurende 4 weken.
Vermijd make-up en andere verzorgingsproducten, deze bevatten bewaarmiddelen en antibacteriële ingrediënten die de werking van de Lactobacili verstoren.
ACN Therapie werd dermatologisch getest en goedgekeurd. Het YUN wetenschapsteam selecteerde de 3 efficiëntste Lactobacillus stammen die de natuurlijke strijd aangaan met de bacteriën die een rol spelen bij de ontwikkeling van acne. In de klinische studie heeft 100% van de patiënten zichtbaar resultaat binnen 4 weken. (Klinische studie – Lebeer et al. 2018)
ACN Therapy is er zowel voor de normale tot vette huid als voor de droge huid. Adviesprijs: ACN Wash: 25 EUR - ACN Cream: 39 EUR - ACN Therapy (ACN Wash + ACN Cream): 64 EUR - ACN Therapy is beschikbaar bij zowel online als bij fysieke apothekers. Daarnaast kan je ook online bestellen via yun.be.
YUN - Pioniers in probiotherapie
YUN is een Belgisch biotechnologiebedrijf dat - na jaren onderzoek aan verschillende Belgische universiteiten - als allereerste speler ter wereld levende bacteriën aanwendt om verschillende huidproblemen aan te pakken. Bacteriën zijn een natuurlijke en waardige oplossing voor het overvloedige antibiotica gebruik in de dermatologie. Op lange termijn laat dit toe om de groeiende antibioticaresistentie terug te dringen die als de allergrootste bedreiging voor de menselijke gezondheid beschouwd wordt.
Prof. Sarah Lebeer (prof. Microbiologie aan Universiteit Antwerpen, tevens voorzitter van de wetenschappelijke raad van YUN, Ingmar Claes en Tom Verlinden, resp. CSO en CEO van YUN) gooiden 7 jaar geleden onze vertrouwde benadering van geneeskunde over een andere boeg. “In plaats van bacteriën en schimmels af te doden, moeten wij de goede bacteriën (die essentieel zijn voor onze gezondheid) juist gebruiken om de overgroei van slechte bacteriën en schimmels, wat de oorzaak is van ziektes, te verminderen,” aldus Tom Verlinden. Zo bracht YUN een eerste succesvol product tegen puistjes op de markt op basis van goede, levende bacteriën: YUN ACN cream. YUN zet hiermee een nieuwe generatie van effectieve huidverzorging in de markt op basis van goede bacteriën.
illy Art Collection by Stefan Sagmeister : "Now = Better"
illycaffè presenteert met trots de nieuwe illy Art Collection met creaties van Stefan Sagmeister, een gevierd ontwerper die het blanco canvas van de iconische illy-espressokop gebruikte om uitdrukking te geven aan een opzettelijk ontwrichtend concept: “Now = Better”.
De slogan, die in het huidige precaire moment in de geschiedenis misschien wat misplaatst klinkt, is dat net niet: de scherpe reflectie van de kunstenaar is nu een sterk symbool en brengt een boodschap van hernieuwde hoop voor de toekomst. Wat Sagmeister wil suggereren is dat we de tijd moeten nemen, zelfs tijdens een koffiepauze, om te proberen onze kijk op de wereld te veranderen vanuit een langetermijnperspectief.
In de nieuwe, kleurrijke illy Art Collection worden de minimalistische decoraties van het schoteltje, gemaakt van kostbare mineralen, gespiegeld op het titanium oppervlak van de kop. In een spel van perspectieven kruipt de omtrek van een grafiek langs de zijkant omhoog en toont zo een groeicurve – objectieve gegevens van een progressieve verbetering over de langere termijn. Deze intrigerende informatieweergave in combinatie met een voorzichtige visie doet de "betere data" – die we anders misschien over het hoofd hadden gezien, afgeleid door de dagelijkse mediaruis – onmiddellijk in het oog springen.
In zijn persoonlijke, ironische en directe dialect formuleert Sagmeister interessante beschouwingen over de tijd, waarbij hij insinueert dat we het misschien niet merken, maar dat onze levensomstandigheden zijn verbeterd ten opzichte van bijvoorbeeld de vorige eeuw. De beklemmende informatie waarmee we worden bestookt, wekt het beeld op van een wereld die we niet meer onder controle hebben, die permanent aan de rand van de afgrond staat. Maar als we het vanuit een langetermijnperspectief bekijken, zijn veel aspecten van het menselijk leven wel degelijk verbeterd: we leven langer, het aantal doden door oorlogen en natuurrampen is gedaald, de meerderheid van de mensen leeft nu in een democratisch regime. Zo'n 200 jaar geleden konden 9 op de 10 mensen niet lezen of schrijven; vandaag ligt de verhouding anders en is dat ongeveer 1 op 10.
De Stefan Sagmeister collection is vanaf 6 november verkrijgbaar in de volgende formaten: • 2 espressokopjes voor de adviesprijs van € 48 - • 2 cappuccinokopjes voor de adviesprijs van € 58 - • 4 espressokopjes voor de adviesprijs van € 88 - • 4 cappuccinokopjes voor de adviesprijs van € 108
illy Art Collection
De illy Art Collection kwam tot stand in 1992, naar een idee van Francesco Illy: het zijn karakteristieke kopjes, genummerd en gesigneerd, gemaakt door meer dan 100 internationaal gerenommeerde kunstenaars tot nog toe. Er zitten grote namen tussen zoals Marina Abramovic, Michelangelo Pistoletto, Louise Bourgeois, Mark Quinn,... naast heel wat jonge creatieve talenten.
De door Matteo Thun ontworpen kop, een alledaags object, wordt aldus een blanco canvas dat de protagonisten van de hedendaagse kunst inspireert en het drinken van een espresso verheft tot een ervaring die ook de zintuigen en de geest prikkelt.
Stefan Sagmeister, briljant en provocerend, is een referentie in de grafische kunstwereld. Hij staat vooral bekend om zijn affiches, albumhoezen voor internationale muziekiconen zoals Lou Reed, David Byrne en de Rolling Stones, en culturele instellingen zoals het Guggenheim Museum.
Sagmeister werd in 1962 geboren in Bregenz, Oostenrijk. Na de middelbare school begon hij aan een ingenieursopleiding. Hij geraakte er zo gepassioneerd door de grafische industrie dat hij uiteindelijk voor die studierichting koos en naar Wenen verhuisde. In die periode krijgt zijn werk echt vorm in alternatieve tijdschriften, ondergrondse jeugdbewegingen en concertaffiches, steevast gekenmerkt door de sarcastische humor die zijn stijl zou bepalen.
Een erg symbolisch voorbeeld: toen een van zijn vriendinnen hem destijds vroeg om visitekaartjes voor haar te maken, maar wel op voorwaarde dat ze niet meer dan 1 dollar per stuk zouden kosten, nam Sagmeister haar aanwijzing letterlijk en drukte de naam en het adres van het meisje op dollarbiljetten! Op 29-jarige leeftijd verhuisde hij naar Hong Kong om er in het kantoor van Leo Burnet te gaan werken; hij zorgde er voor opschudding en protesten met een poster voor een reclameprijs. Zijn carrière bracht hem vervolgens naar New York en nadien naar Rome. In 1993 richtte hij Sagmeister Inc. op om zich toe te leggen op de muziekgrafiek, maar alleen met artiesten die er echt in geloofden. De platenmaatschappijen negeerden hem aanvankelijk, maar vrienden betrokken hem bij het ontwerp van de CD "Mountains of Madness" van de rockgroep H.P. Zinker. Het resultaat was een verbluffende creatie waarin hij gebruik maakte van de fysieke eigenschappen van kleur. Hij zou er een Grammy-nominatie voor krijgen. Toen brak een vruchtbare periode aan voor Sagmeister met projecten voor iconen als David Byrne, Lou Reed, de Rolling Stones en Pat Metheny, wat culmineerde in een Grammy in 2005 voor de cover van een collectie van de Talking Heads. Tegenwoordig woont en werkt Sagmeister in New York, waar hij ervaringsgerichte installaties en formats ontwikkelt zoals "Beauty" rond het concept "beautiful" of "The Happy Show", een originele compilatie van kunst, design en wetenschap die de wereld rondreist om geluk te brengen via het visuele ervaren van zijn werken.
Warmth and cosiness – that‘s what the new lace-up boots, Chelsea boots and booties made of suede and nubuck ensure. Natural, simple yet chic, the Stay Cosy collection by Tamaris enchants with golden elements, multi-coloured laces and monochrome looks. Rough outsoles with sporty and deep profiles offer safety on forest walks or in the snow.
With soft colours like olive, beige and cream you'll fit right in with the beauty of nature.
Pure Relax
The collection line Tamaris PureRelax combines fashionable shoes and contemporary design with a high standard of fit and quality. The added value lies above all in the unique choice of materials and the RELAX FIT, which adapts optimally to every foot shape – even with wider feet.
The strikingly designed sole provides extra support.
Ornaments and embroideries in light colours contrast nicely with the leather. Special non-slip sole due to opposite alignment of the sole profile.
Het Belgische merk LolaLiza versnelt haar digitale uitbreiding door de krachten te bundelen met Europa's toonaangevende online platform voor mode en lifestyle, Zalando. Door deze strategische samenwerking is LolaLiza nu al online aanwezig met Zalando's Partner Programma in tien Europese landen, waaronder zeven nieuwe markten waar het merk zelf nog geen winkels heeft (Nederland, Duitsland, Spanje, Italië, Finland, Ierland en Oostenrijk). Voor haar internationalisering vertrouwt LolaLiza ook op een andere service - Zalando Fulfilment Solutions (ZFS) - door gebruik te maken van het bereik en het logistieke netwerk van het platform.
“Wij vinden het belangrijk om daar te zijn waar onze klanten zijn. En dat is meer dan ooit online, in virtuele winkelcentra waar de klanten meerdere merken ineens kunnen bestellen. De samenwerking met Zalando stelt ons in staat om ons digitale bereik aanzienlijk uit te breiden en nieuwe markten in Europa te verkennen. De knowhow en het uitgebreide logistieke netwerk van Zalando maken het voor ons veel gemakkelijker om nieuwe markten te betreden met hoge servicenormen en lagere verzendkosten”, legt Joachim Rubin, CEO of LolaLiza uit.
Met meer dan 34 miljoen klanten in 17 landen is Zalando Europa's leidende online platform voor mode en lifestyle. In de afgelopen maanden heeft Zalando een sterke toename gezien van de activiteiten van merk- en retailpartners op zijn platform.
"We hebben veel maatregelen genomen om kleine tot middelgrote merken en retailers te ondersteunen tijdens de coronacrisis, om de liquiditeit te vergroten, overstock op te ruimen en Direct-to-Consumer-activiteiten te lanceren of uit te breiden. Veel van onze partners hebben hun activiteiten op ons platform verstevigd in de afgelopen maanden, en we zijn erin geslaagd om samen succesvol te groeien. We willen dat onze partners toegang krijgen tot de toenemende online vraag om op die manier hun eigen bedrijf te ondersteunen en te laten groeien via ons platform. LolaLiza is een goed voorbeeld van hoe een Belgisch merk succesvol kan internationaliseren via Zalando ”, zegt Jacintha De Graaf, hoofd van Zalando Benelux.
Religieuze hartstocht en nuchtere realiteit ontmoeten elkaar in Rouge. Het bovenzinnelijke en het aardse. Verleidelijke wierook verstrengeld met organische wortels. Vurig hout laat z’n oerkrachten ontvlammen. Harsige diepten verlicht met de heldere geur van rode biet. Een ceremoniële tegenstrijdigheid van contrasten, een radicale openbaring van zinderende harmonie.
Aarde en licht, heilige overeenkomst.
Helder: gebroken trosjes kruidigzoete , roze bessen. De verlichtende intensiteit van Indonesische gember. .. Een lichtgevende sensatie.
Fris: de aardse noot van vers gesneden rode biet, blad van Egyptische geranium, muntachtig met een ijzerachtig vleugje. Wonderbaarlijk geaard.
Intens: de romantiek van harsachtige wierook, houtachtige patchouli vermengd met de aromatische amber van cistus. Een gewijde sensualiteit.
Een bovenzinnelijke ervaring.
Door de lens van Jordan Hemingway biedt Rouge een doorgang naar een dromerige dimensie van optimistisch surrealisme. Gekleurd door de fascinatie van de kunstenaar voor het ongrijpbare, presenteert Rouge een portret van een nieuwe wereld. Dit is een fantasierijke vlucht uit het alledaagse, een intens opgaan in passie, vuur en bloed. Een venster op een rijk van ontembare extase.
Conclusie:
Met een bewuste overdosering en een prikkelende expressie presenteert Rouge een onverwachte harmonie. Een vereniging in geuren van puur verlangen, de archetypische associaties van de kleur Rouge gezien en ontleed door de onmiskenbaar storende blik van Comme des Garçons.
Comme des Garçons ROUGE is sinds 26 oktober 2020 beschikbaar bij Galeria INNO en zelfstandige verkooppunten. Adviesverkoopprijs € 143,60
19 november is Women’s Entrepreneurship Day. De dag werd in het leven geroepen om vrouwen in het bedrijfsleven wereldwijd te versterken, te vieren en te ondersteunen. Het Belgische Mayerline, gerund door top lady Mimi Lamote kleedt voor de gelegenheid sterke Belgische ondernemers in inspirerende powerlooks.
Efficiënt, ambitieus en met de nodige vrouwelijke intuïtie: deze drie straffe Belgische vrouwen effenen het pad voor andere vrouwelijke ondernemers. Want opstarten betekent vaak heroriënteren en vertrouwen op je buikgevoel. In de grootste stijl. Mayerline steunt hen, ook in moeilijke tijden als deze. Enkele inspirerende verhalen van zij die voluit voor hun droom gaan, gevolgd door looks om zelf uit de startblokken te schieten.
Marylène Madou heeft op haar 26ste een succesvol label dat eclectische prints creëert. Ze werkt ook mee aan het ontwerp van de Mayerline-sjaals.
“De modewereld is een vrouwvriendelijke omgeving. Maar ik wilde niet enkel creatief groeien en innoveren, ik wilde ook vertrouwd raken met cijfers, uitdokteren hoe ik mij als merk best positioneerde en achterhalen hoe ik mijn bedrijf groter kon maken. Op netwerkavonden zijn vrouwen helaas nog steeds ondervertegenwoordigd. En hoewel ik mij in grote mate gesteund en gerespecteerd voel, krijg ik ook wel eens vreemde vragen voorgeschoteld, zoals: ‘Hoeveel omzet draai je eigenlijk met jouw ‘winkeltje?’’ of word ik aangesproken met ‘dat sjalenmadammetje’. Dat terwijl ik op mijn zesentwintigste een bloeiend modebedrijf run dat op B2B vlak furore maakt én een behoorlijk groot internationaal publiek aanspreekt."
"Vrouw-zijn is een meerwaarde in het ondernemerschap. Zo heb ik al een aantal keer met groot succes mijn buikgevoel gevolgd - noem het vrouwelijke intuïtie - ook al was de richting die ik uit wou niet gestoeld op cijfers, analyses of marktvoorspellingen en werd het me afgeraden door zowat elke man uit mijn omgeving.”
Lien Rogiers (35) heeft heel wat creatieve jobs op haar palmares zoals visual merchandising en handtassenontwerp. Ze begon enkele jaren geleden samen met haar mama een lunch- en koffiezaak en opende recent haar eigen interieurzaak.
“Een winkel die ik zou combineren met het geven van persoonlijk stijladvies. Het leek mij het gat in de markt en dus ging ik een lening aan en investeerde ik mijn spaarcenten in mijn nieuwe zaak. Ik was ervan overtuigd dat 2020 een topjaar zou worden. In januari trok ik naar de beurzen en begonnen we aan de verbouwingen. Op 21 maart stond het grote openingsweekend gepland. Maar corona strooide roet in het eten: toen de lockdown werd afgekondigd, stond ik met de verfborstel in de hand de laatste touch aan mijn winkel te geven.”
“Ik heb eigenlijk vrij snel de knop omgedraaid. We hebben letterlijk de verfkwasten laten liggen en ons geconcentreerd op de webshop. Ik was behoorlijk bang. Daar zat ik dan met een winkel vol luxegoederen, in een periode dat mensen gebukt gingen onder een financiële crisis. En toch deed mijn webshop het goed. Ik had wel verwacht dat vrienden en familie iets zouden kopen om mij een duwtje in de rug te geven, maar ook mensen uit de buurt, mensen die ik helemaal niet kende, hebben mijn winkel van bij het begin gesteund. Zo mooi hoe een crisis een gemeenschap solidair maakt. Bovendien vermoed ik dat er veel mensen hun huis gezelliger wilden maken nu ze toch gedoemd waren om in hun kot te blijven (lacht). Ik zie deze crisis als een soort test: als ondernemer moet je weerstand kunnen bieden aan de obstakels die je op je pad tegenkomt, hoe onverwacht deze ook zijn.”
Myra (49) was jarenlang actief in HR en had samen met haar man 6 jaar lang een pop-up zomerbar. Opende onlangs Zelda&Zorro in Berchem.
“Jarenlang combineerde ik een job in HR met het uitbaten van een zomerbar. Ik had eigenlijk een winter- én een zomerbaan. Leuk, die afwisseling. Toch vond ik het elk jaar moeilijker om de knop om te draaien. Was de zomer afgelopen, dan voelde ik telkens een steekje in mijn hart. Het werd me duidelijk dat een zaak runnen me op het lijf geschreven was: een concept neerzetten, de gastvrijheid, het organiseren van evenementen... Héérlijk. Onze zomerbar was één van de eerste in zijn soort die focuste op gezinnen. Toen we via een leegstandbeheerder de vraag kregen om net zoals in Evergem het kindvriendelijke concept Zelda&Zorro neer te poten in het statige, oude vredegerecht van Berchem, zijn we daar meteen opgesprongen.”
“De coronacrisis heeft het ons zeker niet makkelijk gemaakt. De opening werd uitgesteld, we hadden hard gerekend op het communieseizoen en we hoopten veel volk naar onze tuin te lokken tijdens die mooie, zonnige lentedagen. Anderzijds kregen we extra tijd om het concept te finetunen. Wanneer je onderneemt, moet je een heleboel obstakels overwinnen, maar af en toe kan je ook rekenen op een flinke portie geluk. Blijven dromen dus.”
Inspiratie voor powerlooks die doen dromen over ondernemen, in elke mogelijke vorm.
Devos & Lemmens en Marc Herremans slaan de handen in elkaar.
Devos & Lemmens steunt het Athletes for Hope project van Marc Herremans en helpt zo kinderen met een beperking.
Marc Herremans, de man achter To Walk Again, zet zich samen met 13 talentvolle jonge atleten in voor een nieuw project waarmee hij kinderen met een beperking ondersteunt. Dit onder de naam Athletes For Hope. Een mooi en sportoverschrijdend project waarvan Devos & Lemmens zich nu een trotse partner mag noemen. En dat voor de komende 3 jaar.
“Marc Herremans zet zich samen met een bende jonge topatleten in om kinderen terug hoop te geven. Toen we de vraag kregen om zijn Athletes for Hope project te steunen hebben we niet geaarzeld. Devos & Lemmens staat als Belgisch merk voor warmte en positivisme en sluit dus perfect aan bij de spirit die Marc en zijn project uitdragen. We zijn fier dat we samen met alle collega’s een steentje kunnen bijdragen aan dit mooie en warme initiatief.” - Anneleen Kempeneer – Marketing Director – GBfoods
Wat is Athletes For Hope?
De Athletes For Hope, dat zijn 13 talentvolle jonge atleten die in verschillende sporten actief zijn. Bij elke topprestatie komt er op die manier budget vrij. Het hoofddoel: tegen 2024 een staprobot voor kinderen aankopen. Daarnaast werd de Athletes For Hope-revalidatieweide uitgewerkt: een plek waarop kinderen met een mentale of fysieke handicap, of die uit een kansarm gezin komen, kunnen spelen. Of helemaal tot rust komen, dankzij de vele mini-paardjes die er rondlopen. Een feestelijke opening van de weide volgt in de lente van 2021.
Samen aan tafel, samen sterk.
Al sinds 1886 brengt Devos & Lemmens mensen bij elkaar. Uiteraard vooral rond de tafel. Warmte, sympathie, passie en positiviteit zijn vaste waarden waar het bekende Belgische sauzenmerk voor staat. Waarden die ook worden omarmd door GBfoods, het concern waarvan Devos & Lemmens een onderdeel is. Een perfecte match met de visie van Marc en de droom om het Athletes For Hope-project de nodige impact te geven.
Een kleine maar krachtige golf van frisheid, daarop trakteert Activ’Air van Ricola je. De nieuwe kruidenpastilles geven je het gevoel van vrijer te ademen. Ideaal om je te wapenen tegen een opkomende verkoudheid… of gewoon om een moeilijke dag door te komen. Met de lancering van het assortiment, in de smaken Strong Menthol en Icy Lemon, viert Ricola meteen ook zijn 90e verjaardag. Of hoe een geheim familierecept van 13 Zwitserse planten nog altijd in de smaak valt.
Nieuwe kruidenpastilles Activ’Air
De nieuwe ronde bonbons van Ricola combineren het beste uit de Zwitserse bergen – de befaamde mix van 13 inheemse kruiden en planten – met essentiële muntolie en citroensapconcentraat. Het resultaat is een suikervrije pastille die je vrijer laat ademen: Activ’Air. Die bevrijdende en verfrissende sensatie is vooral te danken aan de hoge concentratie van krachtige, natuurlijke ingrediënten zoals mentol.
Het nieuwe assortiment telt twee smaken: Strong Menthol en Icy Lemon. Net als alle andere kruidenpastilles van Ricola kent Activ’Air een zorgvuldig productieproces dat begint bij een ecologische en duurzame teelt van kruiden in de Zwitserse bergen. De kruidenmix is gekend, maar tot vandaag blijft de precieze samenstelling van het familierecept een goed bewaard geheim.
Ricola Activ’Air (Strong Menthol en Icy Lemon) is vanaf september 2020 verkrijgbaar in vrijwel alle supermarkten. Richtprijs : 2,50€ voor 1 doosje van 50 gr. 5€ voor 2 doosjes van 50 gr.
90 jaar Ricola, een duurzaam familieverhaal
Met de lancering van de nieuwe muntjes Activ’Air viert Ricola meteen ook haar 90e verjaardag. Het familieverhaal begon in 1930 met de plantenpassie van banketbakker Emil Richterich die een typisch Zwitsers snoepje wilde creëren. De aromatische planten van Ricola’s Original werden destijds geplukt in en rond het geboortedorp van het bedrijf, Laufen. Vandaag worden de kruiden in vijf regio’s van Zwitserland geoogst. Honderden ervaren telers onderhouden de kleine planten op de uitzonderlijke gronden van de Zwitserse bergen. Het is uit die rijke bodem dat de Ricola-bonbons hun kracht putten.
Wist je trouwens dat…
… Ricola jaarlijks zo’n 7 miljard kruidenbonbons produceert in haar fabriek in Laufen? Goed voor een jaarlijkse verwerking van 1.400 ton verse kruiden.
… Ricola al 90 jaar een pionier in duurzame teelt is? Het kweken van de vele plantsoorten, gebruikt voor 45 soorten bonbons, gebeurt milieuvriendelijk en biologisch – dus zonder pesticiden, herbiciden, fungiciden of kunstmest. Het ruige en bergachtige klimaat garandeert de zuiverheid en groeikracht van de Ricola-planten.
… de Ricola-kruiden via een ondergrondse route van het kruidencentrum naar de productieafdeling reizen? Het transport van de vers geoogste kruiden moet snel gebeuren, om de intensiteit van de aroma's en de heilzame werking van de planten te behouden.
… we pepermunt, volgens de Griekse mythologie, te danken hebben aan een verliefde god van de onderwereld? Hades was getrouwd met Persephone, maar werd verliefd op de nimf Minthe. Van woede vertrappelde Persephone de jonge Minthe. Hades raapte de stukjes van de nimf op en strooide ze uit op een berg, waar ze in geurende munt veranderden…
Gratis annuleren bij Belvilla verlengd tot 30 november 2020
Veilig boeken én annuleren: de speciale 'gratis annuleren deal' van Belvilla geeft vertrouwen voor boekingen 2021
Volgens de cijfers van Belvilla zijn er nu al meer dan 2x zoveel boekingen voor de paasvakantie 2021 tegenover dit jaar. Met de speciale 'gratis annuleren deal' om bij een eventuele annulering je geld terug te krijgen, speelt de aanbieder van vakantiewoningen in op de wens van de klant: veilig kunnen boeken én annuleren. Hierdoor kan men met een goed en gerust gevoel uitkijken naar de vakantie in 2021 én is men er dit keer ook op tijd bij om hét gedroomde vakantieadresje te vinden.
Geld terug bij boekingen voor 30 november 2020
Reizigers die voor 30 november 2020 hun vakantie voor 2021 bij Belvilla boeken, krijgen bij een eventuele annulering hun geld volledig terug. Deze bijzondere campagne is geldig op vakantiewoningen in verschillende Europese landen, met uitzondering van die in een vakantiepark. Alleen al in België gaat het om ongeveer 1.440 woningen. Uiteraard kunnen Belgische klanten van Belvilla die naar een vakantiewoning in het buitenland willen ook genieten van deze speciale aanbieding en op de website zoeken per land.
Waarom nu al een vakantiewoning boeken? De vraag is eerder: waarom niet. Met deze campagne zit je sowieso safe, wat er ook mag gebeuren. De terugbetaling bij een annulering verloopt trouwens niet via een voucher, maar door het terugstorten van het eerder betaalde bedrag. Wie nu boekt, heeft overigens alle keuze. Het is fijn om nu al te denken aan de krokus- of paasvakantie en de zomervakantie van 2021. Iedereen snakt vandaag meer dan ooit naar leuke vooruitzichten.
Nu al meer dan 2x zoveel boekingen voor de paasvakantie 2021 tegenover dit jaar
Vakantiegangers hebben blijkbaar geleerd uit de situatie van dit jaar. Toen er een lockdown kwam werden dichtbij-vakanties plots erg populair. Wie te lang wachtte met boeken zag de droomwoningen aan zich voorbijgaan. De Belgen boeken daarom nu al flink voor april, mei en juni volgend jaar met een uitschieter in week 14 als de paasvakantie begint. Uit de cijfers blijkt dat ook de zomervakantie het al goed doet. Naast de trend dat veel Belgen ook voor 2021 nog veel in eigen land boeken, is er ook een stijging voor boekingen in het buitenland. Voor de paasvakantie 2021 zijn de topbestemmingen in volgorde: België, Oostenrijk, Frankrijk, Nederland en Spanje.
Belvilla is er klaar voor
Niet alleen de vakantiegangers trekken hun conclusies. Ook Belvilla heeft geleerd van de uitdagingen van het afgelopen jaar waar ze verrast en overspoeld werden door de forse groei naar aanleiding van de coronacrisis. Ze zijn voorbereid op een nieuw succesvol seizoen en kunnen beter inspelen op de vraag. Eveneens blijkt uit onderzoek van Belvilla dat gasten in het algemeen op zoek zijn naar een systeem van veilig boeken, zonder de angst om (een deel) geld te verliezen. En dat kan nu met de speciale campagne.
Opmerking: mensen die al over een voucher beschikken doordat hun verblijf niet kon doorgaan dit jaar, kunnen met die voucher ook voor 30 november 2020 boeken en krijgen dan € 50 korting op hun boeking. Informatie en voorwaarden: www.belvilla.be/klantenservice
Fragrance is just like an accessory to an outfit, it gives you that extra personal touch that will turn people's heads. There are thousands and thousands of perfumes out there, but it is all about finding that one perfect match for you. Luckily Acqua di Parma and Zalando Beauty have a whole range of fragrances ready for you! PUIG has launched a lot of new fragrances in 2020, while Zalando Beauty offers you a very big range of fragrances online.
FRESH & ROMANTIC
La vie en rose is here and Nina Ricci is bringing it! Nina Rose is a fresh delicacy that embodies joy and optimism. It feels like a breath of fresh air. The bubblegum pink bottle represents the SS20 fashion show by Maison Nina Ricci, but moreover it represents an elegant floral arrangement and citrus notes. NINA RICCI - Nina Rose € 95,60 - 80 ml
The legendary floral fragrance Anaïs Anaïs by Cacharel is a tender explosion that feels like early mornings on a dewy meadow and fresh flowers. This freshness and purity comes from the mix of white and green flowers. This scent is feminine, timeless and romantic and matches every woman throughout her entire lifetime. CACHAREL - Anaïs Anaïs € 59,95 - 50 ml - Available on zalando.be
Safari by Ralph Lauren feels like a breeze that is scented by grasses, freedom and romance of open vast space. This floral aroma, inspired by the American lifestyle, is a call for everything natural and real. Let your mind roam free with this one. RALPH LAUREN - Safari € 89,95 - 75 ml - Available on zalando.be
PASSIONATE & SENSUAL
Here comes the essence of scandal! Long bare legs and a sensual velvet color, SoScandal by Jean Paul Gaultier is a bomb of sensuality and trouble. Orange blossom, Sambac jasmine and tuberose; this threesome of white flowers deliver you an angelic sweetness. Careful, this scent will make you yearn for long wild glamorous nights. JEAN PAUL GAULTIER - So Scandal - € 107,70 - 80 ml
The femme fatale is here and she is wearing Good Girl Légère by Carolina Herrera. She is all about female empowerment. This fragrance embodies the duality of the femme fatale: daring and sexy, elegant and mysterious, sweet and naughty. Why would you go for one role, when you can have them all? CAROLINA HERRERA - Good Girl Légère - € 117 - 80 ml
"Amor(e), amor(e)!" Juliet shouted to Romeo while wearing Amor Amor by Cacharel, which makes you seek a love adventure. The floral fruity nectar embodies that feeling of young love and passion. CACHAREL - Amor Amor € 59,95 - 50 ml - Available on zalando.be
Loverdose Red Kiss by Diesel has an addictive sensuality to it. This feminine scent has a vibrant contrast between a sensual orange blossom and an ambery addictive hazelnut. Are you ready for the perfect kiss... one that makes your heart race? DIESEL - Loverdose Red Kiss € 79,95 - 75 ml - Available on zalando.be
Yes I am: a brave, bold and strong woman while being sensual and independent as well. The most iconic object of a woman now comes with a sensual and modern oriental-spicy fragrance. Write your own story and don't let anyone stand in your way. CACHAREL - Yes I Am € 38,95 - 30 ml - Available on zalando.be
Loulou Eau De Parfum is not your standard fragrance, it is a symbol of boldness, feminine allure and seduction. The mix of tiare flower, vanilla, incense and sandalwood make Loulou irresistible. Wherever she passes by, she gets noticed. CACHAREL - Loulou € 59,95 - 50 ml - Available on zalando.be
THE NEW ADDITION TO THE ACQUA DI PARMA COLONIA FAMILY - The new Colonia Futura by Acqua Di Parma welcomes the future with a gift of nature! The new addition to the Colonia family is a genuine emblem of sustainability. This fragrance is a declaration of love for nature: a vibrant explosion of 99% natural origin ingredients, which captivate the bright richness of Italian sun-filled landscapes. ACQUA DI PARMA - Colonia Futura € 162 - 180 ml
FOR HIM
Ahoy, the captain has arrived! Le Male Le Parfum by Jean Paul Gaultier, wrapped in a black and golden officer's jacket, attracts you with charisma and strength. The elegant, oriental woody fragrance forms a masculine scent that awakens the adventurous spirit. JEAN PAUL GAULTIER - Le Male Le Parfum - € 105,90 - 125 ml
Let's welcome the new face for the renewed version of 1Million by Paco Rabanne: Joey Bada$$! He presents you the next generation of the iconic 1Million perfume. Living your life freely and proudly with your head held up high, is the way to go with this fragrance. PACO RABANNE - 1Million € 103,20 - 100 ml
INNOVATION IN THE WORLD OF FRAGRANCES - PUIG PRESENTS AI.LICE
A new technology that lets you discover the smell of a fragrance before trying it. When you enter a perfume store, you are invited to scan a QR code with you smartphones. The AI.LICE application automatically analyzes the information, retrieves relevant content from a perfume database, and displays the results on the smartphone’s screen. AI.LICE immediately relays a fragrance’s olfactive family and its dominant ingredients. The tool also provides information on related products available in the store which match your preferences.