Honden medicatie toedienen vanaf nu geen uitdaging meer. Verkrijgbaar via de webshop pharma.pet of bij de apotheek.
GOOD !D, Belgisch marktleider en producent van premium snacks voor honden en katten voor zowel private labels, groothandels en dierenspeciaalzaken als voor het eigen merk “hupple”, lanceert officieel zijn gloednieuwe gamma “pharma.pet”. Deze Belgische start-up werd drie jaar geleden opgericht door Manuel Goossens, tevens eigenaar en stichter van GOOD !D en hupple. Als producent van de lekkere en gezonde honden- en kattenkoekjes ontwikkelde GOOD !D met zijn smaaktechnologie, naast de ‘pet treats’ van hupple, nu een tweede productlijn die wetenschappelijk onderbouwd werd en onder de categorie ‘supplement pet treats’ valt. Na drie jaar R&D is het zover: de beschikbaarheid van een gamma voedingssupplementen en vitamines die het toedienen van medicatie vergemakkelijkt en de gezondheid van honden optimaliseert. Pilletjes, poeders, liquides,… zijn dus niet langer nodig om je hond medicatie te laten slikken. pharma.pet brengt dé oplossing met zijn vernieuwend en smakelijk gamma van producten. De pharma.pet lijn omvat liefst 18 supplementen om de gezondheid van je dier extra te ondersteunen. Alle gekende kwaaltjes komen aan bod: Glucomax wordt ingezet bij gewrichtsproblemen, Omnipet ondersteunt een goede darmflora, en Sexual Calm moet vanaf nu loopse honden tot kalmte manen. De Transporter is dan weer een handig omhulsel om medicatie in te ‘verpakken’ en zo hapklaar te maken. Het allereerste gamma van pharma.pet is vanaf heden verkrijgbaar via de webshop www.pharma.pet (met gedetailleerde product info) alsook bij de apotheek.
pharma.pet productlijn
pharma.pet baseerde zich voor het ontwikkelen van hun gamma op bekende hondenkwaaltjes, en biedt momenteel een eerste lijn met 18 supplementen die de gezondheid van deze viervoeters ondersteunt en het toedienen van medicatie vergemakkelijkt. De producten zijn allen verrijkt met een concentraat uit natuurlijke grondstoffen, zoals zalmolie, ginseng, spirulina, curcuma,… in combinatie met diverse plantensoorten met elk kenmerkende eigenschappen die de gezondheid van honden bevordert. Dankzij de specifieke vorm, geur en smaak kunnen de supplementen en vitamines ook makkelijk toegediend worden. pharma.pet producten zijn dus een soort ‘supplement treats’ waarbij het gezondheidsaspect gepaard gaat met een lekkere smaak waardoor ze door honden als een snack worden gepercipieerd. In totaal zijn er vier categorieën:
- Supports: Voedingssupplementen verrijkt met concentraat van natuurlijke grondstoffen die bijdragen aan het ondersteunen van de gezondheid en zich perfect lenen voor een kuur.
- Supplements: Voedingssupplementen verrijkt met concentraat van natuurlijke grondstoffen die helpen de gezondheid te behouden.
- Multivitamin: Een algemeen complex boordevol vitaminen en mineralen.
- Transporter: Een smakelijke huls om medicatie in te verstoppen. Door het unieke design passen zowel pastilles als capsules moeiteloos in de drager waardoor medicatie toedienen gemakkelijk verloopt.
Research & development
In 2016 werd pharma.pet opgericht, en werd het officiële startschot gegeven voor het ontwikkelen van zowel het merk, als een gamma supplementen die wetenschappelijke oplossingen transporteren in een smakelijke hapklare ‘treat’. De ontwikkeling van het pharma.pet gamma werd mede gerealiseerd dankzij de jarenlange investeringen van het moederbedrijf GOOD !D in het verfijnen van de specifieke productiemethode en smaaktechnologie. Als producent van de lekkere premium snacks ging het bedrijf met pharma.pet de uitdaging aan om die smaaktechnologie verder als drager te ontwikkelen, in combinatie met wetenschappelijk onderbouwde kennis. De afgelopen drie jaar werd er onder de vleugels van GOOD !D meer dan 1 miljoen euro geïnvesteerd om zowel smaak, techniek, acceptatie en vooral wetenschap met elkaar te laten verzoenen.
pharma.pet is zowel in handen van oprichter Manuel Goossens (36) als van het bedrijf Taste Invest dat in 2017 een kleine minderheidsparticipatie in pharma.pet nam. Taste Invest is het investeringsvehikel van de familie Westerlund dat investeert in de startfase van bedrijven zoals Bioelectric (biogasinstallaties op basis van mest, Novosanis (medische technologie) en Hemp in a Box (ecologische bouwmaterialen).
GOOD !D & oprichter Manuel Goossens
Manuel Goossens (36), die als 12-jarige al zijn eerste stappen in de ‘pet food’ business zette en op zijn 16 jaar een automatische voederautomaat uitvond en verkocht aan Delhaize Tom & Co, is oprichter en eigenaar van GOOD !D, hupple en pharma.pet. In 2002 richtte Manuel het moederbedrijf GOOD !D op. Het bedrijf produceert en verkoopt ‘pet treats’ voor honden en katten voor diverse huismerken van supermarkten, groothandels en dierenspeciaalzaken, onder de merknaam ‘Your Pet Label’. In 2006 lanceerde Manuel vervolgens zijn eigen merk ‘hupple’ met heerlijke én gezonde koekjes voor honden en katten. Enkele jaren later (in 2013) werd een eigen productielijn in de vestiging in Brecht opgezet en rollen er anno 2019 dagelijks zo’n 1.5 miljoen malse beloningskoekjes voor honden en katten van de band. Via het eigen merk hupple internationaliseerde het bedrijf stap voor stap en lanceerde het diverse innovaties zoals de Pep’Up pepermolen en het verfijnde smaakproces achter de Softy. In 2016 volgde dan de opstart van pharma.pet met voedingssupplementen en vitamines voor honden.
Future plans
Als vooraanstaand bedrijf en Belgisch marktleider wil GOOD !D zich blijven ontwikkelen en ziet het nog vele opportuniteiten om verder te groeien. Het bedrijf investeert permanent in tal van nieuwe zaken waaronder technologie, efficiëntie en capaciteit om de fabriek in Brecht te optimaliseren. Zo is GOOD !D sinds drie jaar ook trotse houder van het internationale IFS Food kwaliteitscertificaat op higher level. In 2018 investeerde het in een speciale ‘hitte technologie’ om de unieke soft technologie ook buiten Europa te kunnen exporteren naar landen met specifieke voorwaarden. De premium snacks worden intussen al naar verschillende landen in Europa geëxporteerd alsook naar Maleisië, Taiwan, Colombia, Israël, Turkije,… en sinds kort werd er ook groen licht gegeven voor export naar China. Het streefdoel is om op termijn wereldwijd verkoopkanalen te hebben. Ook het verbreden van het gamma voor farmaceutische doeleinden als de ontwikkeling van medicijnen ligt in ditzelfde toekomstperspectief.
Beschikbaarheid, contact & info
Het pharma.pet gamma is online beschikbaar via de webshop www.pharma.pet alsook bij de apotheek. Voor algemene info over pharma.pet kan je op de website terecht. Wie vragen heeft, kan een mailtje sturen naar info@pharma.pet. Via de social media kanalen kan je pharma.pet ook volgen: op Instagram (pharma.pet) en op Facebook (pharma.pet).
Info omtrent de heerlijke en gezonde hupple producten vind je op de webshop www.hupple.com. Leuke nieuwtjes, hupple events,… kan je volgen via de social media kanalen: op Instagram (hupple_dog_cat_treats) en op Facebook (hupple).
The Betty Barclay outdoor styles score well this spring/summer 20 with particularly light and pleasant materials and exciting details such as drawstrings, galon stripes and subtle neon colour accents. The functional Ecofibre filling keeps the jackets warm on cool summer evenings. The colours in this section range from simple neutrals to vibrant solid colours like royal blue or green. Reversible styles in a high-contrast colour-blocking look will be absolute eye-catchers this season.
Miracles by Annelien Coorevits en Fashion Club 70 bundelen de krachten
Fashion Club 70 is de nieuwe partner van Miracles by Annelien Coorevits. Sinds de lancering in 2015 is Miracles by Annelien Coorevits een bekende naam in het Belgische modelandschap geworden. Samen met haar partners Wim en Hilde De Valck bouwde Annelien Miracles uit tot een all-round merk met o.a. stijlvolle kledij, juwelen en accessoires. Na 9 succesvolle collecties krijgt Miracles nu opnieuw een boost, dankzij hun nieuw partnership met het bekende Belgische agentschap Fashion Club 70. Eind 2020 brengen ze samen ook de eerste Miracles schoenencollectie op de markt.
Miracles x Fashion Club 70
Vanaf begin januari vinden liefhebbers van stijlvolle en ongekunstelde mode weer helemaal hun ding in de rekken dankzij de nieuwe Miracles collectie. Het merk staat garant voor elegante, sierlijke en vooral kwalitatieve stuks. Hun nieuwe partner Fashion Club 70 tilt de collectie nu naar een nog hoger niveau.
Annelien Coorevits: “Begin 2019 ben ik samen met mijn partners Hilde en Wim De Valck op zoek gegaan naar een nieuwe producent. Het was voor ons een evidente keuze om in zee te gaan met Fashion Club 70. Dankzij hun jarenlange ervaring in de fashion kent Fashion Club 70 echt de kneepjes van het vak. Daarnaast delen ze onze ontwerpvisie: kledij moet stijlvol, comfortabel én kwalitatief zijn. De SS20 collectie is dan ook van een nog hoger niveau dan de vorige collecties. We zijn erg trots om deze nieuwe collectie te presenteren aan onze klanten.”
SS20: een elegante en gedurfde collectie
Annelien Coorevits is vanaf het begin het creatieve brein achter Miracles. Ook de SS20 collectie is ontworpen volgens haar persoonlijke stijl. Annelien wil dat elke vrouw op haar eigen wijze kan schitteren en mooi zijn.
Annelien Coorevits: “Bij het ontwerpen van een nieuwe collectie staat mijn eigen creatieve visie en stijl centraal. Ik ontwerp enkel elegante stuks die ik zelf ook zou dragen en waar ik me goed in voel. Zo hoop ik telkens een mooie collectie neer te zetten waarin elke vrouw kan stralen. Dat inclusieve gaat erg ver, zo zijn al onze stuks verkrijgbaar van XS t.e.m. XXL. Daarnaast is elke collectie ook opgebouwd uit combineerbare items: er zijn zowel topjes, T-shirts, kleedjes in verschillende lengtes als juwelen en accessoires. Kortom, voor ieder wat wils.”
De zomercollectie voor 2020 bestaat uit gedurfde poppy kleuren: geel, fuchsia roze en oranje zijn prominent aanwezig in de collectie.
Annelien Coorevits: “Zelf speel ik enorm graag met kleuren, het moet niet al te braaf zijn voor mij. Daarnaast geloof ik ook echt dat een felle kleur flatterend is voor iedereen. Het lange oranje ‘Dallie’ kleed is daarom mijn favoriet stuk van de collectie. Dankzij de elegante snit en opvallende kleur stralen zowel mijn mama als ik erin.”
Twinning is still winning
Naast de vrouwencollectie heeft Miracles ook een succesvolle kidslijn. Een uniek element uit de collectie zijn de ‘twinning items’ voor moeder en dochter.
Annelien Coorevits: “Bij de creatie van de kids items vraag ik regelmatig de mening van mijn dochtertje Elena. De twinning collectie is dus echt een creatie van ons tweetjes. Wanneer we er in onze twinning outfits samen op uit trekken is Elena altijd enorm fier dat ze ‘lijkt op mama’. Als moeder is het ook erg fijn om op zo’n unieke manier verbonden te zijn met mijn dochter. Andere mama’s geven ook vaak aan dat de twinning collectie hen dichter bij hun dochter brengt. Dat is ongelooflijk leuk om te horen.”
Elena haar favoriet stuk uit de collectie is het blauwe boho-geïnspireerde ‘Doolittle’ kleedje.
De toekomst van Miracles
Nu Miracles er echt staat als fashion- en accessoiremerk, willen Annelien en haar partners Hilde en Wim blijven innoveren. Eind 2020 pakken ze daarom uit met de eerste Miracles schoenencollectie.
Voor wie nog op zoek is naar een tijdelijke job of een leuke bijverdienste als student, heeft Walibi Belgium goed nieuws! Het pretpark rekruteert voor het nieuwe seizoen (april-november 2020) 600 seizoensmedewerkers en studenten voor allerhande taken.
Vanaf vandaag kunnen geïnteresseerden zich online aanmelden via de website www.walibi.be (rubriek jobs). Walibi is op zoek naar diverse profielen voor een hele resem taken, waaronder: attractiemedewerkers, winkel- en horecapersoneel, schoonmakers, maar ook redders voor waterpark Aqualibi.
“De tevredenheid van de bezoekers is voor Walibi van uiterst belang. Uiteraard spelen onze medewerkers hierbij een belangrijke rol. Daarom zijn wij op zoek naar dynamische, vriendelijke kandidaten die steeds klaar zullen staan om onze bezoekers een onvergetelijke dag te doen beleven. Ieder jaar mogen we in Walibi ook heel wat Vlaamse bezoekers verwelkomen. Daarom moedigen we Nederlandskundige kandidaten aan zeker te solliciteren.” Audrey Florquin, HR Director
Seizoensmedewerkers krijgen een opleiding en ontvangen na afloop een erkend certificaat voor de toerismesector. Jongeren die zich aanmelden voor een studentenjob dienen minstens 15 jaar oud te zijn.
Geen klassiek cv, wel video
Een CV doorsturen in een Word-bestand? Niet bij Walibi. Aan kandidaten wordt gevraagd om via hun webcam enkele vragen te beantwoorden. Zo kunnen ze uitleggen waarom ze de geknipte persoon zijn voor de job.
“Via de video’s kunnen we meteen zien hoe kandidaten zich uitdrukken, of ze vriendelijk zijn en of ze de juiste motivatie hebben om een werknemer van Walibi te zijn.” Audrey Florquin, HR Director.
Geïnteresseerden kunnen online solliciteren via de website www.walibi.be (rubriek jobs) tot 9 februari 2020. De rekruteringssessies vinden plaats tussen 27 januari en 14 februari 2020.
SodaStream beloont goede voornemens in station Antwerpen Centraal. Op de eerste maandag van het nieuwe jaar reizen vele mensen door het land voor werk of studie. Daarom kregen meer dan 2.000 treinreizigers in station Antwerpen Centraal op deze eerste maandag een herbruikbare (bruis)waterfles van SodaStream aangeboden. Uit recent onderzoek (Het onderzoek onder meer dan 1.000 respondenten vond plaats in de periode van 24 tot en 26 december 2019 en werd door onderzoeksbureau Sherloq uitgevoerd in opdracht van SodaStream Benelux) van het bruiswatermerk blijkt namelijk dat 72% van de mensen de intentie heeft om het afval van wegwerpplastic te verminderen in 2020. 25% noemde dit zelfs expliciet als goed voornemen. Hiermee is het een populairder voornemen dan stoppen met roken (14%) en minder alcohol drinken (15%).
Omdat veel pendelaars onderweg gebruikmaken van artikelen van wegwerpplastic, besloot SodaStream hen speciaal op deze dag te helpen om dit jaar nog milieuvriendelijker te starten. Met dit initiatief kunnen per reiziger honderden, zo niet duizenden flesjes van wegwerpplastic bespaard worden. Tamara Kroon, Marketing Manager Benelux bij SodaStream: “Ook in 2020 zullen we weer alle kansen aangrijpen om het gebruik van wegwerpplastic te reduceren. Iedereen kan een verschil maken. We zijn erg blij dat we vandaag kunnen bijdragen aan de goede voornemens van veel mensen voor dit nieuwe jaar.”
SodaStream, onderdeel van PepsiCo, is wereldwijd marktleider in de bereiding van bruisende dranken thuis. SodaStream-bubbels zijn beter voor de consument – gezond, gemakkelijk te maken, licht om te dragen – en beter voor de planeet, waarbij duizenden plastic wegwerpflessen worden vervangen door één herbruikbare SodaStream-fles. Producten zijn verkrijgbaar in meer dan 80.000 winkels in 46 landen. In België is SodaStream verkrijgbaar bij onder andere Bol.com, Blokker, Carrefour, ColliShop, Colruyt, Coolblue, Delhaize, Eldi, Euronics, Exellent, Hubo, Krëfel, MediaMarkt, Okay en Vanden Borre.
RITUALs introduceert collectie natuurlijke kand- en lipverzorging
Handverzorging : Rituals introduceert luxe handverzorgingsproducten op natuurlijke basis om de handen te voorzien van extra verzorging. Tegenwoordig worden onze handen vaak als vanzelfsprekend beschouwd, maar vijfduizend jaar geleden bestudeerden de Chinezen de handen vol toewijding. Ze wilden weten hoe je de gezondheid en het welzijn kunt aflezen van de handen. Je handen zeggen namelijk meer over je dan je zou denken. Ze onthullen je leeftijd, je talenten en je karakter. Je handen werken de hele dag door voor je; ze raken aan, voelen, pakken vast en laten los. Het zijn gevoelige lichaamsdelen en de huid van de handen vertoont als eerste tekenen van veroudering. De handen verdienen dus extra liefde, verzorging en aandacht.
Hand Lotions
Dankzij de Rituals Hand Lotion blijven de handen sterk en krachtig. De lotion is verkrijgbaar in de geuren van The Ritual of Karma, The Ritual of Ayurveda, The Ritual of Sakura en The Ritual of Samurai. Meer dan 95% van de ingrediënten in de handlotion zijn van natuurlijke oorsprong en daarnaast krijgen de handen en nagelriemen een favoriete Rituals-geur.
Hand Balms
De luxe handbalsem bevat meer dan 95% van de ingrediënten van natuurlijke oorsprong en is ontwikkeld om de droge huid van de handen te hydrateren en te verzachten. De Hand Balm is verkrijgbaar in de geuren van The Ritual of Ayurveda, The Ritual of Happy Buddha en The Ritual of Sakura.
Hand Scrub
The Ritual of Ayurveda Hand Scrub is verrijkt met milde en voedende zoete amandelolie en de zachte, kalmerende geur van Indiase roos. De verzachtende handscrub laat een dun laagje vochtinbrengende olie achter op de huid voor mooi verzorgde, soepele handen.
Lipverzorging : De oude Taoïsten geloofden dat het gezicht het verleden vastlegt, het heden weerspiegelt en de toekomst voorspelt. Vooral de mond wordt beschouwd als het symbool van het lot in het leven. De mond moet nooit droog zijn omdat dit het opdrogen van het geluk symboliseert. Wanneer de lippen gehydrateerd blijven, betekent dit geluk. Met deze gedachte in het achterhoofd heeft Rituals een lipverzorgingscollectie ontwikkeld die het geluk onthult. De Rituals Fortune Balms zijn zorgvuldig samengesteld om de lippen te verzorgen en te voeden.
Fortune Balm - Colour
De Fortune Balms – Colour zijn natuurlijke en voedende getinte lippenbalsems verrijkt met karitéboter en aloë vera. De exclusieve combinatie van rijke oliën, waaronder olijf-, jojoba- en kokosolie, heeft een vochtinbrengende werking terwijl de antioxidanten in de druivenpitolie en vitamine E de lippen glad maken en beschermen tegen schadelijke vrije radicalen. De 100% natuurlijke formule hydrateert, beschermt en verzacht droge en beschadigde lippen en zorgt voor een zachte kleur of nude look.
Fortune Balm – SPF & Repair
De Fortune Balm – SPF 30 en Repair biedt de lippen gerichte voeding en beschermt tegen uv-A en uv-B-straling. De waterbestendige formule blijft lang zitten en is daarmee ideaal voor een actieve levensstijl. Het biedt bescherming tegen de schade die kan worden veroorzaakt door zonnestralen en vrije radicalen. De exclusieve combinatie van rijke oliën, waaronder olijf-, jojoba- en kokosolie, heeft een vochtinbrengende werking terwijl de antioxidanten in druivenpitolie en vitamine E de huid van de lippen glad maken en beschermen tegen veroudering en vervuiling.
Fortune Balm - Sugar Polish
De Fortune Balm – Sugar Polish is verrijkt met natuurlijke suikerkristallen en karitéboter, zodat de lippen na gebruik zijdezacht aanvoelen. De natuurlijke suikerkristallen verwijderen dode huidcellen en schilfers terwijl de karitéboter de huid van de lippen voedt. De suikerscrub bevat ook vitamine E, de natuurlijke antioxidant, en helpt de schadelijke invloed van vrije radicalen te bestrijden.
Fortune Balm – Rescue Balm
De Fortune Balm – Rescue Balm op basis van natuurlijke verzachtende ingrediënten, wassen en oliën biedt diepe verzorging aan door de zon beschadigde huid van de lippen. De combinatie van karitéboter en vitamine E voedt en hydrateert droge en gebarsten lippen intens.
RITUEEL IN STAPPEN
Sugar Polish: Breng met ronddraaiende bewegingen een ruime hoeveelheid aan op de lippen om zacht ruwe plekjes en schilfers weg te scrubben. Spoel de scrubdeeltjes weg met een vochtig washandje voor een natuurlijke, gezonde gloed. Kan twee tot drie keer per week worden gebruikt.
2. Rescue Balm: Breng om de huid te herstellen de balsem aan op en rond de lippen. Gebruik een extra dikke laag voordat je naar bed gaat. Laat de formule ‘s nachts intrekken, zodat je de volgende ochtend wakker wordt met gezonde en gevoede lippen.
De Rituals hand- en lipverzorging is vanaf januari 2020 verkrijgbaar bij Rituals Cosmetics-winkels en via RITUALS.COM.
In de fifties waren ze niet weg te denken uit het modebeeld en dit voorjaar maken ze hun comeback: tweekleurige monturen. neubau eyewear pakt uit met twee nieuwe modellen ‘Sarah’ en ‘Max’ in een tweekleurige uitvoering. Beide zijn beschikbaar als zonnebril en met glazen op sterkte. Deze nieuwkomers zijn een moderne interpretatie van klassieke stijlen, met de nadruk op een perfecte pasvorm en een gestroomlijnd design. De tweekleurige modellen combineren felle kleurtinten en vormen zo een slimme stijlkeuze voor wie houdt van colorblocking.
Bij het damesmodel Sarah gaat de tweekleurige trend hand in hand met een tijdloos kattenoogmontuur in roestvrij staal. Ideaal om je look een vrouwelijk en modern accent te geven.
Model Max is verkrijgbaar voor zowel dames als heren. Met zijn ronde vorm geeft dit model je gezicht een krachtige uitdrukking met strakke lijnen. Dit nieuwe montuur bestaat eveneens uit roestvrij staal en trekt de aandacht met kleurcombinaties zoals felrood en zacht hemelsblauw voor een natuurlijke en eenvoudige look vol zelfvertrouwen. De stijlvolle en hoogwaardige monturen van neubau eyewear worden zoals gewoonlijk gekenmerkt door een subtiel logo op de linkerbrillenarm en het gebruik van vederlichte materialen.
De monturen Sarah en Max zijn beschikbaar als zonnebril en met glazen op sterkte. Ze zijn te koop vanaf januari 2020 voor 229 euro.
Cneter parcs speelt met nieuwe campagne in op grote verscheidenheid
Campagne ‘Ieder z’n Center Parcs’ speelt in op ultieme vrijheidsgevoel. Center Parcs wil met haar nieuwe campagne ‘Ieder z’n Center Parcs’ nog beter recht doen aan de uiteenlopende wensen van gasten en potentiële gasten. Want meer tijd doorbrengen met elkaar betekent niet voor iedereen hetzelfde. De één gaat voor een lange strandvakantie, de ander kiest voor een lang weekend avontuur of voor een midweek ontspannen midden in de natuur. Bovendien kunnen de vakantiewensen óók in hetzelfde gezelschap sterk verschillen. Center Parcs speelt in op het gevoel van vrijheid waarnaar steeds meer mensen op zoek zijn: door volop keuze te bieden uit een rijk aanbod waaruit iedereen zijn ideale vakantie kan kiezen. De campagne is te zien op tv en online in België en Nederland.
Center Parcs houdt vast aan de succesvolle pay-off ‘Echt even samen’. Door deze pay-off aan de nieuwe
campagne ‘Ieder z’n Center Parcs’ te verbinden, wil zij nadrukkelijker inspelen op de grote diversiteit van haar bezoekers en hun uiteenlopende behoeften. Er is geen enkele andere aanbieder met zo’n divers aanbod als Center Parcs. Hierdoor kan zij bezoekers het hele jaar door -ongeacht het seizoen, persoonlijke voorkeuren of bestemming -inspireren en verrassen met een gepersonaliseerd aanbod.
“Twee jaar geleden lanceerden we vanuit onze purpose ‘Strengthen family ties’, de campagne: ‘Zeg ja tegen wat er toe doet’. We zien hoe belangrijk het is om samen tijd door te brengen en zo de banden met familie en vrienden te versterken, juist nu we drukker zijn dan ooit. Met deze campagne wilden we mensen aanmoedigen om vaker ‘ja’ te zeggen tegen wat er in het leven écht toe doet. Deze purposegedreven campagne was erg succesvol. Belangrijke brand kpi’s, zoals overweging en voorkeur zijn gegroeid en het aantal mensen dat voor Center Parcs koos steeg.
Om zowel bestaande als nieuwe bezoekers aan ons te binden, gaan we met de nieuwe campagne een stapje verder en laten we zien wat Center Parcs daadwerkelijk met je doet. We spelen in op de stijgende behoefte van vrijheid en richten ons op de diversiteit aan mogelijkheden. Center Parcs biedt voor iedereen een passende vakantie, wat je wensen ook zijn. Je kunt zelf je vakantie kiezen en invullen zoals jij dat wilt.”, vertelt Andres Neira de Back, Marketing Director van Center Parcs Europe.
Een aanbod waartegen iedereen ‘Ja’ kan zeggen
In de afgelopen tijd heeft Center Parcs verschillende vakantieparken, zowel in België als in het buitenland, volledig vernieuwd om zo de nieuwe standaard te blijven zetten in familievakanties. De komende jaren worden ook andere parken grondig vernieuwd met een investering van ruim 600 miljoen euro. Zo is Center Parcs Les Ardennes volledig vernieuwd en zal in mei 2020 ook Center Parcs Park De Haan worden geopend. In Nederland ondergaan Center Parcs De Eemhof en De Kempervennen een grootschalige vernieuwing komend jaar.
“We investeren fors in zowel bestaande als in nieuwe parken, hiermee differentiëren we parken steeds meer van elkaar. Ook het activiteitenaanbod op parken wordt steeds breder. Dit sluit aan bij de behoefte die we terugzien bij onze gasten; de hang naar vrijheid en flexibiliteit. Center Parcs heeft namelijk alle ingrediënten in huis om in te spelen op de variërende wensen van verschillende vakantievierders: met mooi gelegen parken -aan de kust, een prachtig meer of in een bosrijke omgeving -volop keuze uit verschillende accommodaties en allerlei activiteiten voor zowel kinderen als volwassenen” zegt Neira de Back. “We zien dat de behoeften van onze gasten verschillen. Toch gaat het uiteindelijk om echt even samen zijn. Die vrijheid bieden we met ons ruime en gevarieerde portfolio.”
Deze boodschap draagt Center Parcs in de komende tijd uit in een nieuwe serie tv-commercials en online video’s en in totaal zes thema’s behandelen. De eerste drie tv-commercials behandelen de volgende thema’s: de duur van het verblijf (weekend, midweek of langere vakantie), het type vakantie (avontuur, ontspanning of samen op ontdekkingstocht) en het type omgeving (bos, strand of meer).
Al ruim 50 jaar is Center Parcs expert op het gebied van vakanties in de natuur, gedurende het hele jaar. Als grondlegger van de vakantie dichtbij huis heeft Center Parcs een nieuwe standaard gezet in de recreatiesector, maar wil haar gasten ook in de toekomst blijven verrassen. Dat doet zij door te blijven innoveren en ook in de komende jaren een nieuwe standaard te zetten: in beleving, verblijf en echt even samenzijn. Center Parcs kenmerkt en onderscheidt zich door de talloze activiteiten voor ieder familielid, want het is pas echt vakantie als iedereen het naar zijn zin heeft, dan ben je echt even samen.
Center Parcs Europe is onderdeel van Pierre et Vacances Center Parcs Group. Center Parcs bezit 27 Europese parken in België, Nederland, Duitsland en Frankrijk. In 2018-2019 werden 5 miljoen gasten ontvangen en realiseerde het bedrijf een omzet van 743 miljoen euro.
7 eilanden, 365 kerken en 320 monumenten op 1,5 km²
Malta is het tiende kleinste land van de wereld, klein maar mooi en bijgevolg ook een toeristische topper. Malta is een heel bijzonder land, apart en verrassend zoals blijkt uit volgende cijfers:
7 eilanden: Malta bestaat niet uit één eiland maar het is een archipel met zeven eilandjes waarvan er drie zijn bewoond; Malta, Gozo en Comino.
365 kerken: in Malta kan je elke dag van het jaar een andere kerk bezoeken.
80ha, zo groot is Valletta, en daarmee is het één van de kleinste hoofdsteden ter wereld.
5.000 jaar oud: in Malta vind je verschillende megalithische tempels die door de UNESCO als werelderfgoed zijn erkend. Het tempelcomplex Ħaġar Qim is 5.000 jaar oud en daarmee de oudste recht opstaande structuur ter wereld, ouder dan Stone Henge of de Egyptische piramides.
320 monumenten binnen een straal van 1,5 km²: daarmee heeft hoofdstad Valletta één van de hoogste concentraties aan historische bezienswaardigheden ter wereld.
30 letters in het alfabet: Het is gemakkelijk reizen op Malta, één van de twee officiële talen is het Engels. De andere officiële taal van het land is net iets minder gemakkelijk want het Maltees is een Semitische taal, ontstaan uit het Arabisch met Engelse, Italiaanse en Franse invloeden. Meer dan 200 films en documentaires zijn er gedraaid in Malta wegens de prachtige gebouwen en indrukwekkende landschap. De bekendste zijn The Gladiator, Troy, Game of Thrones en Mega Mindy. Je kan tijdens een georganiseerde tour alle locaties ontdekken.
Gemiddeld 23°C overdag: daarmee is het klimaat in Malta zowat het warmste van alle landen in Europa en Valletta is verkozen tot de zonnigste hoofdstad van Europa.
70.000 Belgen gingen in 2019 op reis naar Malta. Dat komt neer op bijna een verdubbeling sinds 2016.
Voor meer informatie over de Maltese archipel, ga naar www.malta.be - www.visitmalta.be
De belangstelling van de vakantiegasten voor het toeristisch aanbod in de vakantieregio Oostkantons bereikte tijdens deze kerst- en nieuwjaarvakantie hoge toppen. Uit een online enquête van het Toeristisch Agentschap Oost-België bij de ongeveer 150 aangesloten toeristische dienstverleners bleek dat gezinsvriendelijke aanbiedingen een heel belangrijke rol speelden in de vakantiebeslissing.
Volgens de statistische analyse lag de gemiddelde bezettingsgraad van hotels en gastenkamers (bed & breakfast) tussen 60 en 70%, ongeveer evenveel als in het voorgaande jaar. 83% van de aanbieders sprak van een identiek resultaat, 11% registreerde een hogere bezettingsgraad dan in het voorgaande jaar. "We zijn zeer tevreden met de feestdagen, onze kamers en vakantiewoningen waren tijdens de kerstvakantie volledig uitverkocht", zei Richard Vervaet van vakantiepark Val d'Arimont bij Malmedy.
Feesten en uitstapjes
"Tijdens de kerstvakantie zijn de gasten op zoek naar lekker eten, afwisseling en de mogelijkheid om een paar uur samen in familiekring door te brengen. Het familieaspect staat duidelijk op de voorgrond", vertelde de hoteluitbater. Een belangrijke gebeurtenis dit jaar was de 75ste verjaardag van het Ardennenoffensief, waarvan ook ongeveer een derde van de accommodaties en excursiebestemmingen in de Oostkantons konden profiteren. "We hadden verschillende Engelse en Amerikaanse gasten die hier 2 of 3 dagen verbleven," zei Vervaet. De verblijfsduur voor een verlengd weekend ligt ook ongeveer in de lijn van het Oost-Belgische gemiddelde in dit segment.
De bezettingsgraad van vakantiewoningen lag tijdens de kerstvakantie rond 75%. Vooral gasten uit Vlaanderen en Nederland kozen voor een verblijf in de vele goed ingerichte appartementen en huizen. "We hadden een grote groep gasten uit Vlaanderen die hier kwamen feesten. Met Kerstmis stond er voor de gasten een tripje in de Hoge Venen op het programma", aldus Hugo Soeter van vakantiehuis De Eifelhoeve in Herresbach. Gebruikers van vakantiewoningen waarderen zeker de rust, de afzondering en de ontspanningsmogelijkheden van de Oostkantons. Dit omvat ook wellnessaanbiedingen, die in veel faciliteiten deel uitmaken van het aanbod. Omwille van het weer zijn jeugdherbergen en campings aan het einde van het jaar minder in trek.
Populaire rondleidingen van de nachtwacht
Veel vakantiegasten maakten gebruik van de relatief milde temperaturen om de excursiebestemmingen en toeristische informatiepunten in de Oostkantons te bezoeken. De toeristische dienst in Eupen registreerde tussen 21 december en 4 januari 645 bezoekers, ongeveer hetzelfde aantal als vorig jaar. "De mensen vroegen naar informatie over daguitstappen en sightseeing. Ze zijn geïnteresseerd in wandeltochten, maar ook in tochten die met de auto gemaakt kunnen worden", legt Erika Steinbeck van de toeristische dienst in Eupen uit. "Een bijzonder hoogtepunt voor groepen dit jaar waren de rondleidingen van de nachtwacht met stadsgids mevrouw Wünsche die, vermomd als nachtwachter, door enkele donkere steegjes van de stad leidde, waar de nachtwachters vroeger naartoe gingen", vervolgde ze.
Ook geschenkmanden met producten "Made in Ostbelgien" waren populair, net als het toeristisch aanbod op de kerstmarkten, zoals in Malmedy, waar een ijsbaan de bezoekers uitnodigde om te gaan schaatsen. Het Huis van Toerisme Hoge Venen - Oost-België in Malmedy registreerde meer dan 4.000 bezoekers in de maand december. Met ongeveer 500 personen per dag was de belangstelling van de bezoekers bijzonder groot op de dagen voor Nieuwjaar. "Veel mensen vroegen naar activiteiten voor kinderen. Gelukkig konden we de gasten niet alleen helpen met tips en informatie, maar ook met het juiste huurmateriaal, zoals babydragers of wandelschoenen", aldus medewerkster Caroline Massotte
De natuur als reclamefactor
Tot de toeristische hoogtepunten behoorden ook de wandelingen naar de kerststallen in Malmedy en Robertville. De bestemmingen in de Frans- en Duitstalige gemeenschap hebben dit jaar een toename van het aantal bezoekers gekend. Het waren vaak groepen uit Engeland en de VS die de gedenkplaatsen van het Ardennenoffensief met bussen bezochten. Vooral het Museum Baugnez 44, dat op 1.000 m² een realistische museografie over dit onderwerp biedt, was erg populair. Volgens de exploitant kon het museum het aantal bezoekers van begin december tot de jaarwisseling ongeveer verdubbelen.
De toeristische balans verduidelijkt dat de vakantieregio Oostkantons in binnen- en buitenland bekend staat als een natuurgerichte vakantiebestemming met uitstekende vrijetijds- en recreatiemogelijkheden voor het hele gezin. De relatief goede weersomstandigheden maakten ook buitenactiviteiten zoals wandelen mogelijk tijdens de vakantie. De hoge kwaliteit van de gastronomie en de faciliteiten zijn net zo belangrijk voor bezoekers van de Oostkantons. Steeds meer gasten uit de buurlanden waarderen dit goede toeristische totaalpakket en ontdekken de natuur van de Oostkantons. Veel aanbieders van excursiebestemmingen en binnenactiviteiten profiteerden ook van de bezoekersaantallen.
Allround wintersport in Dobbiaco, Zuid-Tirol. Op zaterdag 4 januari begint in Zuid-Tirol het Dolomiti Balloonfestival. Tientallen veelkleurige luchtballonnen vertrekken dan vanop het dorpsplein in het wintersportoord Dobbiaco/ Toblach.
De Dolomieten 360°
Het festival duurt tot 12 januari. Het is fantastisch om de ballonnen te zien opstijgen in het winterse berglandschap. Misschien krijg jij dan ook zin in zo’n onvergetelijk avontuur. Die droom kan werkelijkheid worden want iedereen kan in Dobbiaco een vlucht boeken, voor een vaart van een uur en zelfs voor een heuse luchtballonreis over de Dolomieten. Vergeet je warme jas niet en je wollen muts. Na enkele uren vliegen en vooral genieten bereik je de regio van Venetië. Onvoorstelbaar ! Je wordt met de auto teruggebracht naar je wintersportplaats Dobbiaco.
De Tre Cime di Lavaredo/ Drei zinnen is één van de mooiste skigebieden van de Italiaanse Alpen. Hét icoon van deze regio is Three Peaks, drie bekende rotspunten die uitsteken boven de andere Dolomietenreuzen. In het skigebied waan je je in een sprookje, zo mooi is het landschap ! Er zijn tientallen pistes met hoogteverschillen tot duizend meter. Beginners en geoefende skiërs kunnen zich uitleven op de verschillende pistes. Er zijn schitterende afdalingen tussen de bomen en uitzichten op de Dolomieten. Het Drei Zinnen Dolomites ski resort is ook aangesloten op de andere skicentra in Zuid-Tirol. Met de Skipas Dolomiti Superski liggen maar liefst 1200 km pistes voor je open.
Allround ski Drei Zinnen Dolomites voor de ganse familie
Het duurt maar tien minuten met de Ski Pustertal Express van Dobbiaco naar het Drei Zinnen Dolomites skigebied. De grote troef van Drei Zinnen Dolomites is het indrukwekkende berglandschap, door de UNESCO erkend als werelderfgoed. De steekkaart van Drei Zinnen Dolomites is super aantrekkelijk: 300 dagen zon per jaar - 115 km piste, 31 liften inclusief de Giro delle Cime, een 34 km lange skitocht + een nieuwe, verwarmde 8 zitjes skilift op Monte Elmo.- Voor de durvers, de Holzriese, de steilste piste van Italië. - Tien bergrestaurants met regionale keuken en Italiaanse gerechten. Proef de home made pasta’s in Jora Mountain Dining en geniet van het panorama op de Dolomieten. - 200 km goed onderhouden langlaufpistes en prachtige bergparcours voor skitouring. - Adembenemende rodelbanen zoals op Monte Elmo, 5 km lang. - Winterpret voor de kids met een acht meter hoge sneeuwman bij bergstation Croda Rossa, voederen van rendieren, schaatsplezier op een overdekte piste, familie ski paradijs Monte Baranci met kindvriendelijke leer- en oefenpistes, skischolen voor alpine ski, snowboard en langlauf ski. - Dobbiaco en omgeving en ook San Canido zijn rustig, gezellig en hebben een Italiaanse flair - Goede prijs-kwaliteit verhouding. Illustraties Dolomiti Luchtballoonfestival
Costa cruises opent reservaties voor 2021/2022 met veel innovatie
Costa cruisevakanties voor de periode april 2021 tot april 2022 kunnen vanaf nu geboekt worden, bij de reisagent of online. Er zijn veel nieuwigheden.
De Italiaanse rederij heeft naast haar klassiek aanbod een flink aantal innoverende cruises uitgewerkt. De bedoeling is om zowel nieuwe als ervaren cruisereizigers aan te trekken. Vooral in de Middellandse Zee komen er nieuwe routes. Variërend in duur, en met een rijk pallet aan bestemmingen, beantwoorden deze nieuwe cruisevakanties aan de groeiende vraag.
Wat is nieuw?
Winter 2021/22: vijf XXL Middellandse Zee cruises met Costa Luminosa uit Savona:
• 31 of 22 dagen, van west naar oost, van Spanje tot Turkije, met twee 48-uren calls in Haifa (Israël) en Istanbul. • 14 dagen in de kerstperiode, met focus op Frankrijk, Spanje, Malta en Griekenland. • 35 dagen, via Gibraltar naar verschillende havens en eilanden waar het schip extra lang blijft liggen: Casablanca, Canarische Eilanden, Kaapverdische Eilanden, Madeira, de Azoren en Lissabon. • 44 dagen van Savona naar de Caraïben, gevolgd door een driedaagse stop in New York. Nadien keert het schip terug naar Europa via Boston.
De terugkeer van Costa Cruises naar Marokko:
• Costa Magica zal in de lente van 2021 opnieuw Casablanca en Tanger aanlopen. - • Costa Favolosa bezoekt Casablanca tijdens de herfstcruises van 2021.
Het programma van het nieuwste schip, Costa Smeralda (dat door LNG als brandstof heeft), bestaat uit twee elementen: • Van april 2021 tot oktober 2021: Westelijke Middellandse Zee, met Savona, Marseille, Barcelona, Palma de Mallorca, Palermo en Civitavecchia. • Tijdens de winter 2021/22 wordt Dubai de thuishaven, voor 1-week cruises naar de Emiraten en Oman.
Costa Pacifica heeft Genua als thuishaven. Het schip maakt cruises van 7 nachten, met nadruk op Spanje, inclusief Ibiza tijdens de zomermaanden.
Wie op zoek is naar korte cruises om voor de eerste keer met het product kennis te maken, kan mee met Costa Fortuna in de lente en de herfst. Eveneens bevestigd zijn de 1-week Oostelijke Middellandse Zee cruises uit Venetië.
Costa Diadema:
• Lente 2021: 1-week cruises in de Westelijke Middellandse Zee •In herfst en winter 2021: 2-weken cruises met daarin telkens 48 uur in Haifa en Istanbul. • Zomer 2021: het schip zal de Costa-vloot in Noord-Europa versterken. Maar liefst vier schepen zullen cruises mogelijk maken naar de fjorden, IJsland, de Britse Eilanden, de Noordkaap en de Oostzee.
Costa Deliziosa maakt in 2022 een wereldcruise, en bereikt via het Panamakanaal landen als Ecuador, Peru, Chili, het Paaseiland, Polynesië, Nieuw-Zeeland, Papoea-Nieuw-Guinea, Japan, Zuid-Korea, China, Vietnam en Indië. Via het Suezkanaal komt het schip terug thuis in de Middellandse Zee.
Winter 2021/22
• Verschillende cruises naar de Caraïben en Zuid-Amerika. • Wie op zoek is naar een kerst- of nieuwjaarscruise kan naar de Emiraten met Costa Smeralda of naar de Caraïben met Costa Fortuna.
Tot slot krijgt Costa Smeralda er in 2021 een zusterschip bij: Costa Toscana. Gedurende de volgende weken wordt ook de verkoop van de cruises met dit schip opengesteld.
Voor meer informatie, bezoek de website van Costa Cruises: www.costacroisieres.be
Nog kerstcadeau inspiratie nodig voor je kleintje? Wat dacht je van een interieur make-over van de speel- of slaapkamer? Met de gloednieuwe kinderzetels en poefs van Sofacompany creëer je een prachtig kinderparadijs dat perfect past binnen je eigen interieur. De schattige zeteltjes van het Deense meubelmerk zijn immers de ‘babyversie’ van de designs voor ‘grote mensen’. Twinning krijgt plots een nieuwe dimensie: vanaf nu match je niet enkel je outfit maar ook je interieur met dat van je mini-me!
Kerstman x Herman
Het Deens meubelmerk Sofacompany verwent nu ook kleuters met prachtige design zetels. Zo is de super populaire ‘Herman’ (149€) beschikbaar als kinderstoel. De zachte vormen en de knopen in de rugleuning maken dit ontwerp ideaal voor kleintjes. De hipster kerstman heeft zowel een zacht roze als een stoere, donkergrijze Herman in zijn slee liggen.
Luxueus cocoonen in Baby Blair
Baby Blair (149€) is de kinderversie van de sierlijke lounge stoel, zodat ook de kleinste familieleden zich als royals wanen op een troon. Dit luxueus model heeft ronde vormen en is helemaal gestoffeerd. Het geeft de stoel een warme uitstraling die kinderen uitnodigt om er zich gezellig in te nestelen met een boek. Zou jouw mini-me liefst cocoonen in okergeel of indigo blauw? (Zowel de Herman als de Blair zijn aanbevolen voor kinderen voor de leeftijd van 3-5 jaar)
Hipster Honey
Net zoals honing voor bijen is de Honey poef (179€) onweerstaanbaar voor interieurliefhebbers én voor kinderen. De kenmerkende, gestapelde laagjes doen dan ook wat denken aan een slagroom stapeltaart! De ronde vormen geven deze sierlijke poef meer dimensie en geven je huis een moderne en adembenemende uitstraling. Geen knetterend haardvuur? Met deze volledig gestoffeerde hockers maak je het even gezellig! De Honey kan zowel als poef, stoel, bijzettafel of zelfs als ‘kunstobject’ je interieur extra cachet geven. Maar dat het ongetwijfeld het favoriete plekje wordt van je mini-me staat buiten kijf! Welke van deze vier Honey poefjes bestel jij bij de kerstman?
Last van winterblues of op zoek naar een ideaal kerstcadeau? Dan is een relaxvakantie naar Kroatië misschien wel de oplossing voor jou. Of je nu een voorkeur hebt voor wellness en spa, thermale baden of toch eerder voor yoga en meditatie: Kroatië is de bestemming bij uitstek om tot rust te komen. Wij geven je vijf inspirerende wellnesstips in het veelzijdige Kroatië.
In de stad Nin vind je het langste zandstrand van Kroatië. Het 8 km lange Kraljičina Pla¸a, ofwel het Koninginnenstrand, heeft zijn naam niet gestolen. Je waant je werkelijk een koningin tijdens een behandeling met therapeutische modder, naar authentieke Romeinse traditie. De modder maakt je huid opnieuw gezond en babyzacht. Het uitzicht op de helderblauwe Adriatische Zee en het imposante Velebit gebergte maken de ervaring helemaal af.
2. Obonjan: ontspannend adult only eiland
Tijdens de zomermaanden ondergaat het onbewoonde eiland Obonjan, vlak voor de kust van Sibenik, een transformatie naar een heus adult only eiland. Een deel van het eiland wordt omgetoverd tot een feestparadijs, maar aan de andere kant vind je mooie glamping locaties omringd door pijnbomen met een ruim aanbod aan wellness- en meditatiemogelijkheden. Een ideale getaway voor wellnessliefhebbers.
3. Vis: yoga op maat
Yoga is erg populair in Kroatië en je vindt het dan ook in zowat elke regio. Toch trekt het eiland Vis het voortouw. De rustgevende natuur, uitgestrekte stranden en relaxte levensstijl vormen het ideale decor voor een yogavakantie. Langs de kust worden tal van yogacursussen aangeboden. Balance yoga is bijvoorbeeld geschikt voor eender welk niveau. Wie al vertrouwd is met yoga en graag een nieuwe uitdaging aangaat, kan SUP yoga eens proberen: yogaoefeningen op een plank op het water.
4. Zagorje: ultieme wellnessbestemming
Op slechts 45 kilometer afstand van Zagreb richting de Sloveense grens ligt Zagorje. Zagorje betekent letterlijk ‘het land achter de heuvels’. En dat is niet gelogen want de regio wordt getypeerd door een idyllisch, groen heuvellandschap. Tussen al dat groen vind je uitstekende spa- en wellnessresorts met water van nabijgelegen natuurlijke warmwaterbronnen. De heerlijke onderwatermassages zijn er dan ook populair. Zagorje is een ideale bestemming voor een volledige vakantie met luxe spa voorzieningen of om gewoon een dagje te komen zwemmen en ontspannen.
5. Opatija: de vijf elementen
Opatija werd in 1889 uitgeroepen tot het eerste spagebied aan de Adriatische Kust. Nu heeft bijna ieder hotel langs de prachtige Opatija Riviera een eigen wellnesscenter. Welbekend is de “Five Elements Wellness and Spa”, aanwezig in een aantal hotels langs de Opatija Riviera. Daar worden de vijf elementen van de oude Chinese filosofie (water, aarde, vuur, hout en metaal) gecombineerd met moderne wellness-technieken. Ze doen dat onder andere met Finse sauna’s, Turkse baden, massage-douches, ijsfonteinen en onderwatermassages. Verder geniet je er van de kilometerlange promenades langs de prachtige Adriatische kust, talrijke villa’s, palmbomen, cafes en restaurants.
» Deze nieuwigheden maken je warm voor Batibouw - » Zwart is onmiskenbaar een favoriet in 2020
De jaarlijkse hoogmis voor bouwen en renoveren komt eraan. Ook dit jaar deelt King George nieuwigheden, inspiratie en innovatie die je te wachten staan in januari. Opvallend is dat zwart opnieuw alom aanwezig is in allerlei materialen en stijlen. Ook kleiner wonen blijft een actueel gegeven op Batibouw.
Bauknecht Collection 9 inbouwcollectie in zwart staal - Bauknecht makes a comeb(l)ack
De W9 Collectie van Bauknecht is terug, alleen ditmaal in een stijlvolle zwarte coating. De minimalistische designliefhebbers trekken hiermee hun abstract interieur door. Aanbidders van een Scandinavische of klassieke huisstijl creëren dan weer een statement in de keuken. Naast het design blijven ook de functies opmerkelijk: de ecoreiniging en Total Steam functie zijn alvast onze favorieten!
Kleiner wonen met Camber
De manier waarop we leven verandert dus: meer in de stad, meer in appartementen en dichter bij elkaar. Maar kleiner wonen wil niet zeggen dat je moet inboeten aan luxe, integendeel. Camber bewijst dat door betaalbaar maatwerk elke ruimte in de woning efficienter wordt én alles intelligent kan opgeborgen worden.
En dat is meteen ook een van de meest recente architectuurtrends: rekening houden met aanpassingen die je woning in de toekomst nodig zal hebben. Onze manier van leven is sterk geëvolueerd en de woning past zich daaraan aan, want elke ruimte is anders en vereist specifieke oplossingen. We kijken steeds vaker richting gepersonaliseerde ingrepen in het huis en daar speelt maatwerk een heel belangrijke rol in.
Whirlpool 'hob in hood' ingebouwde dampkap - Whirlpool gaat voor ruimtelijke rust
Niet enkel opbergplaats in huis zorgt voor ruimtelijke rust, maar ook ingebouwde hightech is voor kleiner wonen trending. De ingebouwde dampkap van Whirlpool is daarvan het levende bewijs. Naast ruimtecreatie is de 'hob in hood' stiller van aard, vermindert het geurverspreiding en is het makkelijk te reiningen.
Vurig zwart met Eternal Noir van Cosentino
Zwart blijft een gevestigde waarde in interieurland. Cosentino tilt de kleur naar een hoger niveau met Eternal Noir van Silestone. Batibouw verwacht zich aan een majestueus donker ontwerp met sprekende witte en vurige oranje adering. Silestone Noir is hét nieuwe zwart. Daarnaast presenteert Cosentino ook Silken Pearl als tegenhanger van Eternal Noir, een romig beige met zachte witte nerven.
Franke brengt haar bestseller kraan nu ook in zwart
Franke vernieuwt haar kranengamma in roestvrij staal. Ook de populaire Atlas Neo kraan in RVS zal beschikbaar zijn in industrieel zwart in een uittrekbare en zwenkbare uitvoering, waarbij de RVS-structuur nog duidelijk zichtbaar is maar een zwarte coating kreeg. Een ongetwijfelde blikvanger in de keuken.
Think out of the box met Franke
Vraag het aan eender welke chef: organisatie is alles in de keuken. Aparte keukenonderdelen op elkaar afstemmen, helpt om diverse handelingen naadloos in elkaar te laten overgaan. Franke perfectioneert dit principe met de Box Center: een spoeltafel waarin je de belangrijkste keukenaccessoires kan bewaren en die er ook nog modern uitziet met zijn hoekradius van slechts 12 mm.
De plaatsing gebeurt extra snel dankzij het gepatenteerde "Fast Fix" systeem, waarbij de spoeltafel in de voorziene uitsparing wordt geklikt. Het vernieuwde model is nu nog praktischer: beide bakken zijn even lang en omkeerbaar, zowel voor vlakbouw als voor Slimtop en waarbij de toebehoren nu horizontaal en dus logischer voor gebruik gepositioneerd worden.
hülsta multi-forma : het maatpak voor jouw interieur
Een gepaste garderobekast voor elk ruimte? Het systeembouwprogramma MULTI-FORMA van hülsta is dé universele opbergprofessional. Dankzij hoogte-, breedte- en diepte-inkortingen alsook zij- en achterwaartse afschuiningen past het programma zich aan als een maatpak aan de beschikbare ruimte. Met een matte, hoogglans- of fineerafwerking en een ruime combinatie aan grepen past deze klassieker perfect in elk interieur.
Slapen op een stalen hülsta Neo ros
Het Duitse designlabel hülsta lanceert in 2020 voor het eerst een bedden- en kleerkastgamma binnen de NEO lijn. Het solide NEO bed op stalen frame zal verkrijgbaar zijn in lak-, fineer-, leer- of kunstleerafwerking. Combineer een passend nachtkastje bij het bed; rond of hoekig, met of zonder lade, steeds met typerend stalen frame in chroom of antraciet afwerking. Voor een extra vleugje luxe in de slaapkamer kies je voor een keramisch dekblad op de console en commode.
Op het wandeleiland La Palma kan je overdag het natuurschoon en ’s nachts de sterrenhemel bewonderen van op fantastische uitzichtpunten. Er zijn tientallen miradores, in het binnenland en langs de kust. Dit zijn de allermooiste.
1. Hoogtepunt van een bezoek aan La Palma is het uitzichtpunt La Cumbrecita, in het Nationaal Park Caldera de Taburiente. De caldera, een erosiekrater, heeft een diameter van tien km. De Roque de los Muchachos, 2426 meter hoog, is net als La Cumbrecita bereikbaar met de auto.
2. Een andere topper is Mirador La Tosca, in het noorden van La Palma, nabij Barlovento. Het is een fantastisch wandelgebied (o.a. de GR 130), een must voor liefhebbers van planten en bomen. Je kan er het grootste drakenbomen bos van het eiland bewonderen.
3. In het centrum van La Palma ligt de Mirador Llano del Jable. Vanaf de mirador heb je een overweldigend uitzicht over het Aridanedal. Er staan borden met informatie over de sterrenhemel want dit is ook één van de vele astronomische miradors op La Palma.
4. Ook vanop een caféterras kan je de natuur van La Palma bewonderen. Mirador Del Time, in de volksmond El Time, is een niet te missen uitzichtpunt, op een 500 meter hoge rotswand boven het dorp Tazacorte. Bij een hapje of een drankje geniet je van het uitzicht over de Valle de Aridane en de oceaankust.
5. Op La Palma is het ’s nachts pikkedonker. Dat komt door de ligging, ver weg op de Atlantische Oceaan en door de beperkte lichtvervuiling. Hierdoor is het eiland een ideale plek om naar de sterrenhemel te kijken. De Mirador San Bartolo is één van de beste uitzichtpunten.
6. Astronomische uitzichtpunten zijn er op La Palma in overvloed. Zelfs op het terras van je huisje of op het strand ben je verrast door de grote hoeveelheid sterren. Er is op het eiland een netwerk van astronomische uitzichtpunten. Er zijn geleide bezoeken, je kan een telescoop huren of een tour boeken.
La Palma is het meest noordwestelijk gelegen eiland van de 7 Canarische eilanden. Het is een unieke vakantiebestemming door zijn veelzijdige en adembenemende natuur en het ongerepte vulkaanlandschap. Het eiland is een paradijs voor wandelaars en avonturiers die er graag op uit trekken. Ook voor reizigers die op zoek zijn naar rust, is het eiland een echte aanrader: massatoerisme is er nog niet doorgedrongen. Voor meer informatie zie: visitlapalma.es
Een gezonde levensstijl is hot! Massaal vinden we wekelijks onze weg naar de sportschool, sportclub of bootcamp club. Steeds vaker wordt ook op vakantie tijd gemaakt voor sportieve activiteiten, merkt men ook bij het Santa Barbara Beach & Golf Resort op Curaçao. Met vier tennisbanen, een golfbaan met 18 holes, een gym, wateractiviteiten, een beachvolleybalveld en diverse sportclinics van professionele instructeurs, beantwoordt het bekende Caribische resort aan de groeiende vraag naar kwalitatieve sportfaciliteiten. Jane Westrate, een Belgische golfinstructeur op het Resort, ziet dat veel bezoekers graag actief blijven tijdens de vakantie, maar niet altijd het juiste ritme of de goede motivatie kunnen vinden. Daarom deelt ze haar tips voor het volhouden van je sportroutine op reis, zélfs bij tropische temperaturen.
1. Maak vooraf een trainingsschema : Door vooraf een trainingsschema op te stellen wordt het lastiger om je sport-uurtje 'te vergeten'. Bekijk vooraf wat voor sporten je ter plekke kan beoefenen en maak een schema voor tijdens jouw verblijf. Zo boek je bij Santa Barbara eenvoudig een kajaktocht, huur je een tennisbaan of neem je deel aan één van de golfclinics.
2. Train vroeg in de ochtend of laat op de avond : Door niet midden op de dag te trainen, ontsnap je aan de ergste hitte tijdens een zonvakantie. Op Curaçao lopen de temperaturen bijvoorbeeld al snel op tot boven de 30 graden. Maar misschien nog wel belangrijker; je houdt de rest van de dag over om te luieren aan het zwembad, een museum te boeken of het eiland te ontdekken met een huurauto.
3. Probeer een nieuwe sport : Geef jouw sportplanning een welverdiende 'break', zonder verlies van conditie en kracht, door een nieuwe sport te ontdekken. Santa Barbara organiseert bijvoorbeeld sportclinics, yoga- en pilateslessen, mountainbike tours en nog veel meer. Train niet alleen je spieren, maar daag jezelf ook op een ander vlak uit.
"Ik hoor vaak van gasten dat ze al jaren willen beginnen met golfen. Thuis komt het er niet van, dus volgen ze bij ons hun eerste clinic. Door de prachtige baan, de charme van de sport en goede instructeurs zijn ze vervolgens verkocht en gaan ze er thuis fanatiek mee door. Terugkerende gasten ontmoet ik wel eens op de golfbaan. Het is zo leuk om te zien hoe zij zich in de tussentijd hebben ontwikkeld!" Jane Weststrate, Belgische Golf professional @Santa Barbara Beach & Golf Resort
4. Stel een sportdoel en noteer je resultaten : Stel een haalbaar sportdoel voor tijdens jouw vakantie, bijvoorbeeld 20 kilometer hardlopen in twee weken of het uitproberen van drie nieuwe sporten. Door het doel en je vorderingen bij te houden op bijvoorbeeld een app of sporthorloge, word je extra gemotiveerd om je gestelde doel te behalen.
5. Zoek een sportmaatje : Is jouw reisgenoot niet sportief aangelegd of reis je alleen? Ga op zoek naar een sportmaatje op de plek van verblijf. Op Santa Barbara Resort kun je je inschrijven voor diverse (sportieve) groepsactiviteiten, zoals tennislessen en yoga. Spreek na aankomst op jouw accommodatie iemand aan in de gym of bij het zwembad om samen te gaan sporten.
5. Beloon jezelf : Een welverdiende cocktail aan het zwembad smaakt nog lekkerder na een training sessie. Stel jezelf een mooie beloning in het vooruitzicht voordat je aan je training begint. Dat kan de cocktail aan het zwembad zijn, een souvenir dat je hebt gezien of een etentje aan het strand. Soms kan het uitzicht aan het eind van een wandeling of fietstocht ook al een hele mooie beloning zijn voor je inspanningen.
6. Ga voor á la carte in plaats van all-in-buffet : Een overweldigend onbeperkt buffet ziet er natuurlijk zeer uitnodigend uit, en zeker als je trek hebt na een dag vol beweging is het moeilijk te weerstaan. Door á la carte te bestellen, en gerechten één voor één aan tafel te laten serveren, kom je niet in de verleiding onnodig grote porties op te scheppen en te snel te eten. Je kunt na elke gang bepalen of je vol zit of toch nog trek hebt in een volgend gerecht. Wil je toch voor het voordeel van een all-in concept gaan? Bij Santa Barbara kun je een all-in package deal boeken, waarbij je onbeperkt á la carte kunt bestellen. Best of both worlds!
Het Santa Barbara Beach & Golf Resort ligt op een idyllische plek aan de Spaanse Water-baai met prachtige uitzichten op zee en een uitgestrekt wit privéstrand. Het bevindt zich op slechts 25 minuten rijden van de Curaçaose hoofdstad Willemstad. Het resort biedt naast 350 luxe suites en gastenkamers ook een spa, 24-uur fitnesscentrum, 3 zwembaden, 4 restaurants en een duik- en watersportschool. Golfers kunnen hun hart ophalen op de Old Quarry golfbaan die in 2019 werd herkozen als 'beste golfbaan van het Caribisch gebied', door USA Today 10Best. De 18 holes-golfbaan werd ontworpen door de beroemde golfbaan-architect Pete Dye. Zakelijke gasten kunnen gebruik maken van 3.500 m² vergaderruimte en het resort is daarmee de grootste evenementenlocatie van het eiland.
Je kan het Resort boeken via o.a. Silverjet, Travelworld, Rainbow en Exclusive Destinations.
BATIBOUW kondigt een aantal belangrijke wijzigingen aan voor de editie van 2020. De beurs wordt twee dagen korter. Bovendien worden er drie professionele beurzen georganiseerd, die tezelfdertijd als BATIBOUW plaatsvinden.
BATIBOUW 2020 vindt plaats vanaf zaterdag 29 februari tot en met zondag 8 maart. De twee dagen die voordien uitsluitend op professionele bezoekers waren gericht, vallen weg en worden vervangen door 3 onafhankelijke professionele beurzen. Ook zal BATIBOUW nog meer inzetten op de beleving van de bezoeker en op digitalisering.
Nieuwe formule voor professionals
FISA blijft vernieuwen en speelt actief in op de evoluerende wensen van zowel professionals als particulieren. Daarom zullen de professionele dagen worden vervangen door aparte vakbeurzen tijdens BATIBOUW 2020, die in Paleis 1 van Brussels Expo zullen worden georganiseerd. Het gaat om FINISHING, vakbeurs voor de afwerking, op woensdag 4 maart, PROBUILD, vakbeurs voor ruwbouw, dakwerken en profielen, eveneens op woensdag 4 maart en INSTALLPRO, vakbeurs voor installateurs van HVAC, sanitair en elektriciteit, op vrijdag 6 maart. Exposanten kunnen dus zowel aanwezig zijn tijdens de negen particuliere dagen van BATIBOUW als tijdens één of meerdere van de vakbeurzen.
Een beurs volledig op maat van de bezoeker
Voor deze nieuwe editie van BATIBOUW staat de bezoeker meer dan ooit centraal. In een speciale advieszone vooraan in Paleis 5 kunnen bezoekers een kwartier lang vragen stellen aan professionelen uit de sector. In twee conferentiezones (in Paleis 5 en 12) geven merken, exposanten en partners uiteenzettingen over verschillende specifieke thema’s. Het doel is telkens de bezoeker nog beter te informeren over interessante nieuwigheden of vernieuwde regelgeving en normering.
Het beursplan werd zo aangepast zodat sectoren die elkaar al aanvulden, nu nog slimmer bij elkaar worden geplaatst. Zo vormen ze eigen zones die bijzonder handig zijn voor de bezoeker. BATIBOUW 2020 zal onder meer bestaan uit een zone voor alles wat met bouw en renovatie te maken heeft, een zone voor buitenschrijnwerk en tools en een zone voor verwarming, koeling, ventilatie en (hernieuwbare) energie.
De openingsuren van de beurs werden aangepast zodat de bezoekers BATIBOUW ook makkelijk na de werkdag kunnen bezoeken, zonder daarom in de file te zitten. De beurs zal dus geopend zijn van 12u tot 20u30 tijdens de week en van 10u tot 18u30 tijdens het weekend. Bovendien kunnen bezoekers gebruik maken van een gratis ticket geldig voor een bezoek tijdens de week vanaf 16u (nocturne uitgezonderd).
Deze editie werd nog verder vernieuwd. Ecologie en de zoektocht naar innovaties zijn belangrijke onderwerpen voor de bezoeker. Daarom stelt FISA, in samenwerking met Sanoma, een eco-parcours en een innovatie-parcours voor, dat over de hele beurs te volgen is. Voor de exposanten is dit een uitgelezen mogelijkheid om hun nieuwigheden te presenteren en van extra visibiliteit te genieten.
FISA voorziet bovendien een workshop zone voor de bezoekers, die op een steeds interactievere manier de beurs willen bezoeken. In de « Do It Yourself » zone kunnen exposanten workshops, demonstraties of wedstrijden houden voor bezoekers die graag zelf de handen uit de mouwen steken. Daarnaast zijn er nog twee nieuwe zones op BATIBOUW 2020. De « Verhuiszone » is een première op BATIBOUW. Bezoekers vinden er oplossingen en diensten voor een verhuis of voor opslag van goederen gedurende een bepaalde periode.
De « Inspiratiezone » toont vier verschillende types woningen: een studio, een appartement met één kamer, een appartement met twee kamers en een unifamiliale woning. In deze woningen zijn telkens producten van de exposanten te zien. De realistische setting zorgt ervoor dat bezoekers zich beter kunnen inbeelden hoe deze producten in hun eigen woning zouden passen.
Digitalisering alomtegenwoordig
Digitalisering is alomtegenwoordig en heeft een invloed op alle sectoren. BATIBOUW speelt op alle niveaus in op digitalisatie. Zowel exposanten, professionele bezoekers als particulieren registreren zich online voor de beurs. BATIBOUW is bovendien 365 dagen online te raadplegen onder de vorm van nieuwsbrieven, digitale magazines, blogposts en sociale media, wat zorgt voor heel wat interactie tussen bezoekers en exposanten. FISA stelt ook een app ter beschikking met de praktische info en een handig interactief plan van de beurs, zodat bezoekers eenvoudig de exposanten vinden die zij nodig hebben tijdens hun bezoek.
BATIBOUW 2020 steekt dus in een nieuw jasje, stelt de bezoeker meer dan ooit centraal én zet in op de tevredenheid van alle exposanten. BATIBOUW vindt plaats van zaterdag 29 februari tot en met zondag 8 maart, met een nocturne op donderdag 5 maart.
Praktische info
Data en openingsuren: Zaterdag 28 februari tot en met zondag 08 maart 2020 - Weekends: 10u – 18u30 - Week : 12u tot 20u30 – Gratis toegang vanaf 16u (behalve nocturne op 05/03) - Nocturne : donderdag 05/03 – open tot 22u
Tickets : Tickets : 15 € aan de kassa, 13,50 € online via batibouw.com - Kinderen tot 6 jaar kunnen de beurs gratis bezoeken - Afterwork Actie: alle bezoekers kunnen BATIBOUW tijdens de week gratis bezoeken vanaf 16u (exclusief nocturne op 05/03).
The 2019 holiday season is here with vintage inspiration from iconic decades in fashion. GUESS launches an Originals collection and campaign inspired by GUESS graphics from the 90’s era featuring models Victoria Britt, Douda Ka and Sparkish. Chief Creative Officer, Paul Marciano, led art direction paying homage to iconic GUESS looks from the mid-90’s. Photographer, Asato Lida, was behind the lens shooting the campaign in Beverly Hills.
The GUESS Originals capsule fuses equal parts modern and vintage, featuring woven labels, buttons and rivets that embrace the same aesthetic as pieces from the 80’s and 90’s. The 26-piece collection offers a selection of classic hits including men’s graphic long and short sleeve tee’s, over-sized hoodies, jackets, cargo pants, and joggers. The women’s capsule offers a form-fitting bodysuit in both solid and stripe colors as well as a cropped hoodie, short and long sleeve shirts stamped with the classic GUESS logo.
The women’s color palette blends together mixtures of blue and yellow tones as well as assortments of forest green, deep wine and cream colorway combinations. For men’s, similar hues are used to create the classic striped GUESS logo tee while offering a variety of colors for both long and short-sleeve shirts as well as hooded sweatshirts. A matching 2-piece black nylon track suit rounds out the collection and introduces itself as a comfortable understated ensemble.
The GUESS Originals Capsule Collection will be available this spring at GUESS stores and guess.com.