CAROLINA HERRERA TOONT HAAR MEEST MYSTERIEUZE EN INGENIEUZE KANT IN DE NIEUWE GOOD GIRL COLLECTOR EDITION DOT DRAMA
Carolina Herrera New York lanceert Good Girl Dot Drama Eau de Parfum, een nieuwe Collector Edition geïnspireerd door het iconische polkadotpatroon. De flacon is een exclusief ontwerp dat tot stand kwam in samenwerking met Karlie Kloss
De nieuwe collector edition Good Girl Dot Drama Eau de Parfum laat ons de slimste, meest onverschrokken, mysterieuze en onweerstaanbare kant van Good Girl omarmen, het succesverhaal waarmee het in 2016 allemaal begon in de parfumwereld. De nieuwe editie is geïnspireerd op het gedurfde polkadotpatroon – de zwart-witte stippen, een van Carolina Herrera's handelsmerken – en draagt de handtekening van model Karlie Kloss, het gezicht van de geur.
"Intelligentie en ondeugendheid geven kracht en maken je vrouwelijk. Het zijn inspirerende eigenschappen. Leiding geven en vrouwelijk zijn – het kan allebei. We moeten kracht putten uit onze vrouwelijkheid. Voor mij was deze speciale editie essentieel, als een ode aan de dualiteit in de vrouw", zegt Carolina Herrera de Baez, creative director Fragrances.
De nieuwe flacon heeft veel polkadots, want welk patroon is ondeugender en veelzijdiger dan deze gedurfde, iconische stippen? Sinds haar debuut in 1981 vertrouwt Carolina Herrera op de kracht van de leuke, ronde stippen. Ook de parfumgeschiedenis van het huis is geschreven in een zwart-wit motief. De polkadot was al aanwezig op de eerste geur, Carolina Herrera van Carolina Herrera (1988), een instant hit die miljoenen mensen over de hele wereld blijft fascineren. Sindsdien heeft Carolina Herrera nog vaak teruggegrepen naar dit archetypische element voor haar geuren.
Polkadots zijn speels, luchtig en verbluffend. Ze brengen het zelfvertrouwen en de verfijnde levensstijl à la Carolina Herrera over. Zoals de ontwerper zelf zegt, zijn de eenvoudigste dingen soms het meest diepzinnig. "Het was heel bijzonder om samen te werken met het Carolina Herrera-team en terug te blikken op de geschiedenis van het merk tijdens het brainstormen voor deze campagne", aldus Karlie Kloss, ambassadeur van het parfum. "Polkadots zijn niet alleen een tijdloos modestatement, ze zijn ook van grote betekenis voor het merk Carolina Herrera. Ze roepen veel op van waar deze campagne voor staat: glamour, vrouwelijkheid, optimisme en zelfvertrouwen."
Polkadots drukken bovendien alegría de vivir uit ("levensvreugde" in het Spaans): dit is verfijning op een moeiteloze en ondeugende manier. "Een van de leukste dingen aan parfums en mode is dat ze ons zelfvertrouwen een boost kunnen geven. Polka Dots geven kracht, zoals alleen goede geuren dat kunnen", besluit Herrera de Baez.
De protagonist van de nieuwe editie is supermodel en ondernemer Karlie Kloss, het beroemde gezicht van Good Girl sinds het prille begin. "Karlie is de perfecte belichaming van Good Girl Dot Drama: ze is zowel slim als gedurfd; onverschrokken en zorgeloos. Ze heeft een raadselachtige uitstraling. Ze is het ultieme moderne icoon", vindt Herrera de Baez. Haar biografie levert het bewijs van haar vele talenten. Karlie Kloss (Chicago, 1992) richtte in 2015 Kode With Klossy op, een organisatie die meisjes leert programmeren en technisch onderlegd maakt.
Afgelopen zomer werden 50 programmeerkampen georganiseerd in 25 steden: bijna 1000 meisjes kwamen erop af. Naast model en inspirerend programmeur fungeert Karlie ook als gastvrouw en uitvoerend producent van ‘Project Runway’, een serie van Bravo Media die bekroond werd met een Emmy-award en onlangs opnieuw van start ging.
In de nieuwe campagne, een ode aan de gouden eeuw van de film noir, speelt Karlie Kloss een onweerstaanbare en behendige femme fatale. Haar houding, stijl en imago doen denken aan raadselachtige diva's zoals Lauren Bacall, Rita Hayworth en Tippi Heddren, Alfred Hitchcocks muze. Het motto van het Good Girl luidt immers niet voor niets: “it’s good to be bad!”
De flacon is helemaal mee met de ‘polkadot’-rage. Good Girl stiletto bestaat uit drie delen: de ranke schoen is versierd met polkadots. De bovenzijde van de hiel is zwart, de hoge hak zelf is goudkleurig. Het ontwerp benadrukt het dubbelzinnige van de oosterse florale geur van de hand van Louise Turner. Het heldere van jasmijn en tuberoos (versterkt door bergamot, Damascener roos, citroen en lelie) contrasteert met de lekkere, donkere akkoorden van haba tonka en cacao (benadrukt door vanille, amandel, kaneel en kasjmier).
Het parfum wordt gepresenteerd in een luxueuze doos: zwart karton versierd met polkadots en gouden lijnen. Deze editie huldigt de passie en trouw van de fans van Good Girl. De flacon van 80 ml is een exclusief ontwerp dat tot stand kwam in samenwerking met Karlie Kloss, die het doosje signeerde met gouden afwerking.
Good Girl DOT Drama - Exclusief verkrijgbaar bij ICI PARIS XL vanaf 1 oktober 2019. - 80 ml - € 133,72
|