In mei zette de online biospecialist Greenweez voet op Belgische bodem, een volgende stap in haar Europese expansietraject. Vandaag lijkt het merk goed op weg om een succesverhaal te worden in ons land. De Belgische versie van deze biologische e-shop kent een recordgroei van 90% en doet het bijzonder goed in Vlaanderen, een markt die traditioneel nochtans minder gericht is op bioproducten. Om deze uitstekende resultaten op peil te houden, wil het bedrijf het aantal lokale samenwerkingen verhogen en haar aanbod verder uitbreiden. Nu de eindejaarsperiode nadert, heeft Greenweez.be dan ook bijzondere aandacht besteed aan haar geschenkaanbod, dat duurzaamheid en plezier combineert.
Een succesvolle lancering in heel België, een echte groeispurt in Vlaanderen
Sinds de lancering in ons land in mei 2020 is Greenweez.be exponentieel gegroeid. Als leider in online bioproducten in Frankrijk was de winkel reeds bekend bij een kleinere groep consumenten die focust op duurzaamheid. Nu is Greenweez erin geslaagd om een groter deel van de Belgische bevolking te verleiden: tussen oktober en november kende de online bio-winkel een recordgroei van meer dan 90%. Deze prestatie werd vooral gedreven door Vlaanderen, een vaststelling die des te belangrijker is gezien de Vlaamse markt traditioneel minder gericht is op biologische producten.
Yannick Dykmans, hoofd van Greenweez Benelux, voegt hieraan toe: “Onze cijfers suggereren dat er in Vlaanderen een mentaliteitsverandering op gang komt. Vandaag wordt één op de drie aankopen op Greenweez.be gedaan door een Vlaamse consument.”
Steeds meer lokale producten
In de toekomst wil het Belgische management van Greenweez een lokale commerciële strategie blijven volgen. Naast het feit dat Greenweez lokale producten een bevoorrechte plaats geeft in haar online etalage, engageert het bedrijf zich om jonge merken te ondersteunen bij de lancering van hun activiteiten.
Yannick Dykmans reageert: "De Belgische start-up food scene is in volle bloei. We zien een opmars van lokale merken met een grote toegevoegde waarde. Onze ambitie is om hen zichtbaarheid te geven en hen te ondersteunen bij hun eerste verkopen. Greenweez biedt verschillende succesverhalen aan, zoals Sienna & Friends-kruiden voor kinderen, Wignac-cider en thee van Tea Tonic.”
Ecologische geschenken onder de boom
In de nabije toekomst worden de feestdagen een belangrijke periode voor Greenweez. Door de coronacrisis zal dit jaareinde ongetwijfeld gepaard gaan met records op het gebied van e-commerce, zoals onlangs nog werd onderstreept door de studie van consultingbureau Bain.
Voor Greenweez is dit een kans om zich niet alleen te profileren in het alledaagse winkelsegment, maar ook in het meer feestelijke shoppingsegment. Daarom heeft de online bio-winkel een belangrijk deel van haar inspanningen gewijd aan de uitbreiding van haar aanbod van speelgoed en cadeausets.
Yannick Dykmans verduidelijkt: "Met dit uitgebreide aanbod willen we tegemoetkomen aan de groeiende vraag naar meer verantwoorde cadeaus, een trend die we al enkele jaren opmerken. Zo zien we bijvoorbeeld dat houten speelgoed van vroeger, dat wordt opgefrist in lijn met de huidige trends, verkoopt als warme broodjes. Ouders stellen het op prijs dat ze hun kinderen het belang van duurzaamheid kunnen bijbrengen en hen tegelijkertijd een aantrekkelijk, kwalitatief en – als kers op de taart – lokaal cadeau kunnen geven.”
Het perfecte geschenk vinden in een paar klikken, het kan niet makkelijker zijn. Greenweez.be heeft filters ontwikkeld om het ideale geschenk te selecteren. De consument kan kiezen uit “Made in Belgium”, “Klein budget”, “Zero waste”, enz
|