» Whirlpool W6 ovens voor een stressloze kerst - » Uitgerust met 6th SENSE technologie - » Keuze uit wel 40 gerechten! - » Bereidt tot wel 4 gerechten tegelijkertijd in de oven
All I want for Christmas is… de W6 oven van Whirlpool! De W6 Collection ovens zijn namelijk uitgerust met de 6TH SENSE technologie die zorgt voor een resultaat op topniveau én dat zonder enige moeite van jou kant. Aan de hand van maar liefst 40 vooringestelde gerechten regelt de oven het volledige bereidingsproces, zodat jij gezellig bij je gasten kan gaan zitten. And the best is yet to come: met de W6 oven bereid je tot wel 4 gerechten in 1 keer! Klaar voor een stressloze kerst met overheerlijke gerechten.
AssistedDisplay: It is easy as 1, 2, 3… or 40!
Met de W6 Collection doet de oven al het werk en kan jij lekker genieten van je glaasje wijn voordat de gasten arriveren. Het enige wat jij nog moet doen is een gerecht kiezen uit een van de 40 recepten, die zijn onderverdeeld in 8 categorieën. De intuïtieve 6th SENSE technologie stelt automatisch alle parameters in en regelt het volledige bereidingsproces voor. En voila, je bent klaar om op te dienen.
Note: Selecteer de voedselcategorie en volg de aanwijzingen op het interactieve scherm.
Note: Zet gerechten met een langere gaartijd eerst in de oven en voeg nadien gerechten met een kortere gaartijd toe.
Cook4
Tijdens de kerstdagen komen vrienden en familie samen om heerlijk te tafelen en nostalgische herinneringen boven te halen. De Cook4 functie maakt het mogelijk verschillende gerechten tegelijkertijd in de oven klaar te maken. Des te meer tijd heb je voor je familie. En het neusje van de zalm: dankzij nieuwe technologieën is er geen mix van smaken en geuren! Zet die pommes duchesses maar al klaar, want deze kerst komt er een heus feestmaal op tafel!
Kerntemperatuurmeter: Zo krijg je die kerstkalkoen helemaal a point!
De grootste uitdaging tijdens de kerst, is zonder enige twijfel de kalkoen! De vrees van velen is een doorbakken vleesje tijdens de hoogmis van het jaar. De geïntegreerde kerntemperatuur-meter zorgt dan ook voor een uiterst nauwkeurige temperatuurcontrole. (Kies het gerecht alvorens de bereiding en je krijgt het perfecte resultaat!)
Note: De geïntegreerde kerntemperatuurmeter is een essentieel accessoire voor een uiterst nauwkeurige temperatuurcontrole tijdens het bereidingsproces voor een perfect resultaat.
Note: Koken met stoom, gecombineerd met turbo hete lucht, zorgt voor een optimaal behoud van voedingsstoffen en smaken.
SteamSense: Wees een topchef zonder enige moeite
Geen geboren topchef, maar wel een passie en liefde voor eten? De SteamSense functie brengt je voedsel op smaak dankzij de combinatie van stoom en turbo hete lucht. Ideaal voor gebraden vlees, brood en gebak!
De winter is in aantocht: de dagen worden korter en de temperatuur daalt. Het ultieme moment om jezelf en je huid nét dat extra beetje aandacht te geven. Met deze producten helpen we je vast op weg.
SKIN FOOD BODY BUTTER
Deze romige Body Butter smelt op je huid en voedt haar langdurig. Extract van driekleurig viooltje hydrateert en beschermt. Met de natuurlijke geuren van benzoëhars, lavendel en sinaasappel creëer je een heerlijk verwenmoment voor jezelf. Het resultaat: Een zijdezachte huid van top tot teen. 150 ml | € 13,99
CALENDULA WEER EN WINDBALSEM
Deze rijke balsem beschermt je huid bij koud en guur weer. Biologische amandelolie en zuivere bijenwas en wolwas voeden je huid en vormen een natuurlijk laagje zonder je haar af te sluiten. Handig: deze balsem is watervrij en kan ook bij heel lage temperaturen dus niet bevriezen. Het resultaat: Een intensief beschermde huid bij guur weer. 30 ml | € 6,99
LIMITED EDITION FOREST HARMONY SHOWER
Waan je in het sparrenbos onder de douche en stimuleer je zintuigen met de verkwikkende geur van zilverspar en lavandin. Deze milde douchecrème met biologische sesamolie ruikt heerlijk, reinigt mild en houdt je huid goed gehydrateerd. Het resultaat: Een frisse en soepele huid. 200 ml | € 7,99
WILDE ROZEN HARMONISERENDE BODY OLIE
Deze verfijnde body olie met biologische rozenolie en jojobaolie is een feestje voor je lichaam. De olie hydrateert, verbetert de elasticiteit en zorgt voor een soepele huid. De geur van rozenbloesem brengt je helemaal in balans. Het resultaat: Een soepele en fluweelzachte huid. 100 ml | € 18,49
ZUIVERENDE ROOM SPRAY FRESH
Deze room spray bevat 100% biologische essentiële oliën van o.a. citroen en eucalyptus. In no-time zuiver je de lucht in huis en zorg je voor een heerlijk frisse geur. Ook helpt de room spray om vrijer te ademen. Fijn bij de eerste tekenen van verkoudheid. Het resultaat: Zuiver de lucht in huis, zorgt voor een frisse geur én helpt vrijer te ademen. 50 ml | € 12,99
WE Fashion lanceert recyle programma als onderdeel 'We Care'
Ingezamelde kleding krijgt tweede leven via Leger des Heils ReShare.
Als onderdeel van haar duurzaamheidsmissie ‘WE CARE’ lanceert WE een internationaal Recycle Programma in samenwerking met Leger des Heils ReShare. Klanten kunnen vanaf heden hun gedragen WE kleding een tweede leven geven door het in te leveren in een WE store. Naast meer awareness voor het stimuleren van een circulaire fashion industrie, draagt het Recycle Programma bij aan de financiering van het hulpaanbod van het Leger des Heils.
WE CARE
Onder de noemer ‘WE CARE’ deelt WE Fashion haar duurzaamheidsdoelstellingen voor 2025, onderverdeeld in vier pijlers: Improving the supply chain, Making better products, Improving our way of working en Giving back to society. Een belangrijke doelstelling van de retailer is het gebruik van 100% duurzaam katoen in 2021. Ook het gebruik van enkel diervriendelijk materiaal en de reductie van afval zijn onderdeel van het WE CARE programma.
“Ons uiteindelijke doel is mode verduurzamen door met stakeholders de juiste balans te vinden tussen mens, milieu en economisch belang. WE draagt haar verantwoordelijkheid en wij vinden dat iedereen erop moet kunnen vertrouwen dat wij producten maken met respect voor mens en milieu. Nu en in de toekomst”, aldus Joris Aperghis, CEO WE Fashion Europe.
REDUCTIE
Improving our way of working betekent voor WE Fashion o.a. de reductie van restafval en het gebruik van groene energie. De retailer werkt al jaren aan het verminderen van productafval door inzameling en recycling van afgedankte kleding te stimuleren en te faciliteren. Sinds 2007 is Sam’s Kledingactie een vaste partner van de retailer voor het recyclen en laten verwerken van productafval, waardoor inmiddels 98% van het restafval wordt hergebruikt. Sinds kort sieren er ook zonnepanelen op het dak van het distributiecentrum van WE Fashion, wat bijdraagt aan de Co2 reductie.
RECYCLE PROGRAMMA : De kracht zit in de herhaling, daarom slaan WE en ReShare na een eerdere succesvolle samenwerking in 2018 wederom de handen in. Geen eenmalige actie, maar een langdurig en internationaal Recycle Programma als onderdeel van de duurzaamheidsmissie ‘WE CARE’. Klanten kunnen in alle WE winkels, ook buiten Nederland, hun gedragen WE kleding inleveren. De ingezamelde kleding wordt gedoneerd aan ReShare, waar het een tweede leven krijgt.
Voedingssalon 2019: populaire kooktrends bij de Belg onthuld
Van zaterdag 19 tot en met zondag 27 oktober is het weer zover: dan opent het Voedingssalon terug zijn deuren. Dé uitgelezen kans om verschillende culinaire nieuwigheden, delicatessen en andere smakelijke producten te ontdekken bij meer dan 270 exposanten, verspreid over 20 000m². Culinaire inspiratie doet men dan weer op tijdens de dagelijkse kookdemonstraties en -workshops. En gastland Italië laat de bezoekers dankzij zijn culinaire specialiteiten en internationaal gerenommeerde wijnen reizen naar zonnigere oorden.
Het Voedingssalon is al jaar en dag een ontmoetingsplaats voor de gastronomische liefhebbers en voor iedereen die graag tussen de vele kraampjes rondsnuistert. Er wordt geproefd, ontdekt en inspiratie opgedaan voor in de eigen keuken. Niet onbelangrijk, want iedereen is dagelijks met voeding bezig. Maar niet allemaal op dezelfde manier. Hoe verschillen we van elkaar, en wat zijn de nieuwste tendensen? Om dit te achterhalen, vroeg FISA 1000 Belgen naar hun voedingsgewoontes.
De Belg let op zijn voeding, maar het kan beter
De Belg is zich bewust van het belang van gezond eten, zeker voor het welzijn van zijn kinderen. Toch zijn ze slecht geïnformeerd over de verschillende voedingskeuzes die er zijn. Het vegetarisme raakt steeds wijder verspreid onder de Belgen, in tegenstelling tot het veganisme, dat maar weinig draagvlak kent. Zes op de tien Belgen verklaren af en toe vegetarische gerechten toe te voegen aan hun menu en vier op de tien zeggen dit ook regelmatiger te willen doen. Slechts drie op de tien Belgen geven aan occasioneel veganistisch te eten. De exposanten in de Fine Food Zone en Healthy Lifestyle Zone in Paleis 7 reiken de bezoekers lekkere alternatieven aan om deze voedingsgewoonten te ondersteunen.
Het milieu speelt een belangrijke rol in de consumptiegewoonten van de Belg
Lokaal en seizoensgebonden consumeren staat hoog op de prioriteitenlijst van de Belg. De helft van de ondervraagden hecht veel belang aan het milieu en zes op de tien Belgen kopen bij voorkeur seizoensgroenten en -fruit. Bovendien wordt ook de zero waste-mentaliteit populair onder de Belgen. 80% is namelijk van mening dat het noodzakelijk is om op een afvalvrije manier te consumeren. Om aan deze consumptietendens tegemoet te komen, duiken overal in België verpakkingsvrije winkels op.
Eensgezindheid over de Italiaanse keuken
Wat betreft het type keuken geeft het noorden van het land de voorkeur aan de traditioneel Belgische keuken: 84% van de Vlamingen zet deze op de eerste plaats. In Wallonië wordt de Franse keuken dan weer met stip bovenaan geplaatst. Over de Italiaanse keuken bestaat er echter wel een consensus: bij 64% van de Belgen staat deze op de tweede plaats van favoriete keukens. Bij Italië denkt iedereen spontaan aan zonovergoten gerechten, pasta’s en pizza’s, maar ook aan de karaktervolle wijnen. Om Italië als gastland van deze editie nog meer in de kijker te zetten, nodigt de beurs de Italiaanse chef Antonio Russo uit. Tijdens zijn kookdemonstraties leert hij de bezoekers meer over de traditionele Italiaanse keuken. En bij de verschillende Italiaanse exposanten kan men heerlijke Italiaanse producten zoals olijfolie en mozzarella proeven en ontdekken.
Niets boven zelfgemaakte gerechten
Bijna één Belg op twee kookt dagelijks zelf thuis, slechts 2% zegt dit nooit te doen. Kookinspiratie zoekt de Belg zowel online als in kookboeken, maar nog vaker komt de inspiratie van zijn eigen persoonlijke creativiteit. Wanneer het de Belg aan tijd en zin ontbreekt, haalt 71% al eens een maaltijd af. Meer dan 50% onder hen laat zijn maaltijd ook wel eens thuis leveren.
Om eentonigheid in de gerechten te vermijden, zorgen zowel chefs als Marc Costers en Antonio Russo als foodbloggers “Must be yummie”, “Helen kookt”, “Mama’s Gezonde Tips”, “Hungry for Health”, “Inge goes Healthy”, en “Mijn Puur Leven” dagelijks voor verschillende kookworkshops. De foodtrucks in Paleis 11 zorgen voor nog meer variatie en verblijden de liefhebbers van de exotische keuken met smaakvolle gerechten die ter plekke klaargemaakt worden en zin geven om nieuwe smaken te leren kennen. Dit en nog veel meer valt te ontdekken in Paleis 7 en 11 van Brussels Expo van 19 tot en met 27 oktober.
Speciale acties
Kids Day – woensdag 23 oktober: Workshops en activiteiten voor kinderen: kookdemonstraties, hiphop- en yogacursussen. De kinderen kunnen zich ook gratis laten schminken alvorens deel te nemen aan de heuse schattenjacht met een beloning aangeboden door de partner Macaron Rocher.
Halloween Day – zondag 27 oktober : Kinderen en volwassenen die verkleed naar het Voedingssalon komen op zondag 27 oktober ontvangen een gratis verrassing, aangeboden door de partners van de beurs.
Praktische info
Van zaterdag 19 tot en met zondag 27 oktober van 10 tot 18 uur. Brussels Expo: Belgiëplein 1 – 1020 Brussel - Het salon is toegankelijk via Paleis 7 : ingang parking C via Astridhal - Paleis 11 (kant Atomium)
XMAS Collectors: Paco Rabane presnets a Million ways to celebrate
Hoe vier je Kerstmis met Paco Rabanne? Ontdek deze verrassing in een metalen geschenkset. De perfecte verpakking om als cadeau te geven. Levering gegarandeerd.
1 MILLION van Paco Rabanne, nu tijdelijk verkrijgbaar als een geschenkset met de mannenparfum 1 Million Eau de Toilette (100 ml) en de bijhorende 1 Million Travel Spray (10 ml). Een pittig-fris lederakkoord met charme. De geur van succes voor mannen die provocatief in het leven staan.
1 MILLION Eau de Toilette van Paco Rabanne, de parfum die gaat voor goud want decadentie is spannend. Een verslavende, krachtige herenparfum die fris begint en langzaam overgaat in een kruidig leder akkoord. Een pakkende alchemie voor olledige verleiding.
1 MILLION, de Eau de Toilette van provocatie en decadentie voor gedurfde mannen, een herenparfum die zijn gelijke niet kent... Voor mannen die houden van een uitdagende & sexy elegantie.
Hoe vier je Kerstmis met Paco Rabanne? Ontdek deze verrassing in een metalen geschenkset. De perfecte verpakking om als cadeau te geven. Levering gegarandeerd.
LADY MILLION van Paco Rabanne, nu tijdelijk verkrijgbaar als een geschenkset met de damesparfum Lady Million Eau de Parfum (80 ml) en bijhorende Lady Million Travel Spray (10 ml). Witte bloemen en sexy patchoeli voor volledige verleiding.
LADY MiILLION Eau de Parfum van Paco Rabanne de damesgeur voor de femme-fatale die een geur draagt om te verleiden. Zij die lust voor het leven en leeft voor de achtervolging.
Ontdek een fris & bloemig damesparfum in de vorm van een diamant met een houtachtige afwerking. Dit dankzij verse witte bloemen die de huid sensueel ontwaken met frisse noten die langzaam overgaan in sensuele patchoeli.
Geniet heerlijk intens van deze verslavend decadente damesgeur en ontmoet uw innerlijke femme-fatale.
De onweerstaanbare matroos, zo viriel en sexy als een toy-boy... Het zal een spectaculaire winter worden met Le Male Eau de Toilette van Jean Paul Gaultier! Schud met de Le Male sneeuwbol: het iconische glazen torso van dit herenparfum zit tussen de sneeuwvlokken en draagt een rood met wit gestreept onderhemd met een sjaal, ideaal voor de feestdagen!
Le Male Eau de Toilette, zo viriel als sexy, is een geur die een onconventionele visie van de mannelijkheid biedt. Een oriëntaalse fougère herengeur met een zeer moderne sluier. Een Eau de Toilette met de onweerstaanbare kracht en frisheid van munt. Lavendel, die de gekende en comfortabele geur oproept van scheerschuim, wordt getransformeerd door de sensualiteit van vanille.
Le Mâle Eau de Toilette van Jean Paul Gaultier is sinds 1 oktober tijdelijk verkrijgbaar in deze Collector speciaal gemaakt voor de feestdagen. 125 ML - € 100,74
CLASSIQUE EAU DE TOILETTE KERST COLLECTOR
Een jeugdherinnering wordt een femme fatale... Het zal een spectaculaire winter worden met Classique Eau de Toilette van Jean Paul Gaultier! Schud met de Classique Collector sneeuwbol: de iconische glazen buste van dit damesparfum zit tussen de sneeuwvlokken en draagt een wit bevroren korset met sjaal, ideaal voor de feestdagen!
Classique Eau de Toilette, de onweerstaanbare zoetigheid van oranjebloesem in combinatie met het krachtige afrodisiacum gember. De geur van rijstpoeder, een herinnering aan je jeugd, krijgt een vernieuwende draai met de zachte kracht van vanille in deze onweerstaanbare damesparfum van Jean Paul Gaultier. Classique is een bloemig oriëntaalse geur die tegelijkertijd verleidelijk, warm en romig is. Laat je tijdens de feestdagen verleiden door de aantrekkingskracht van dit iconische damesparfum.
Classique Eau de Toilette van Jean Paul Gaultier is sinds 1 oktober tijdelijk verkrijgbaar in deze Collector speciaal gemaakt voor de feestdagen. 100 ML - € 115,26
SCANDAL EAU DE PARFUM KERST COLLECTOR
Het wordt een spectaculaire winter dankzij Jean Paul Gaultier en de Scandal Eau de Parfum Collector sneeuwbol! Schud de Scandal Eau de Parfum Collector sneeuwbol en zie hoe de iconische benen van het damesparfum Scandal tevoorschijn komen door de sneeuwvlokken in haar rode gestreepte sokken, ideaal voor de feestdagen.
De damesgeur Scandal is een overdosis van plezier. Een heerlijk frisse honing gecombineerd met de elegantie van gardenia en patchoeli voor een verslaving die zeer Jean Paul Gaultier is. Scandal van Jean Paul gaultier, het elegante aura dat zij achterlaat in het voorbijgaan wordt geprikkeld door de feestelijke sfeer van de ondeugende buurten van Parijs. Het is meer dan een vleugje frisse lucht, het is een vleugje vrijheid! Een ideale damesparfum, een verrukkelijke en frisse honing met de overheerlijke en sensuele geur van gardenia en bloedsinaasappel. In combinatie met patchoeli wordt de honing sensueel en scandalous!
Scandal Eau de Parfum van Jean Paul Gaultier is sinds 1 oktober tijdelijk verkrijgbaar in deze Collector speciaal gemaakt voor de feestdagen. 80 ML - € 113,94
Terra di Siena stelt de nieuwe exclusieve stukken voor van de collectie Herfst/Winter 2019. Enkele iconische stukken van het merk pronken voortaan in nieuwe kleuren en in comfortabele materialen. De trendy prints zijn terug van nooit weggeweest en we krijgen de eerste ruitjesvormen van het seizoen te zien. De inzet? Er altijd TOP uitzien!
De maand september en de Fashion week, je voelt aan alles dat het mode is dat de klok slaat. Roze staat voor zachtheid, eendblauw voor een kleine uitspatting. Uiteraard mogen ook de traditionele warmere herfstelementen niet ontbreken: steenkleur, luipaardprint, herwerkte Liberty motieven en levendige British ruitjes … laat ook dit seizoen de fashionista en city girl in je wakker worden. De nieuwe collectie heeft ook iets weg van de seventies, met een gezond rock&roll gehalte. Zowel stoere avonturiers als liefhebbers van jurken, blouses, zeer vrouwelijke broeken en 7/8 mantels mogen zich klaarmaken voor een seizoen vol modeplezier!
Waar vind je Terra di Siena?Terra di Siena wordt verdeeld via een netwerk van multimerkenboetieks in heel België. Door deze manier van verdelen garandeert het merk een persoonlijke service en stijladvies aan de klanten. De lijst met alle verdeelpunten en webshops staat op de website: www.terradisiena.be
Athleisure, pastel, neon and stripes: they all come and go every other year, surfacing the fashion scene on an occassional but not constant level.
Wardrobes fill up quickly with the latest fashion trends, morning alarms are set earlier and earlier to figure out what to wear.
But hey, have you not noticed anything? Don't be blind sighted by the neon trends of the world or J Lo taking over the runway (drool!). There is hope this Winter. Because yes, once again we can wear checkers and/or animal this season.
There are still certainties in life, like animal and checkers never going out of style with La Redoute Colletions. I dare you, find yourself a Vogue copy of two Winters ago and what will you see? Safe this article for next year and what will you wear? Exactly! 50 versions of checkers and animal print.
This just leaves us with the final big question. Are you team checkers or animal?
Dit jaar wordt de eerste editie van de Week van de Belgische Mode georganiseerd, met als doel de mode en merken uit eigen land in de kijker te zetten en breder bekend te maken. Marie Méro - het eigentijds, Belgische modemerk voor vrouwen van alle generaties - is trotse deelnemer van dit initiatief en bundelt ter ere daarvan de krachten met Isabelle Ulenaers van SELF: een lijn van 100% natuurlijke verzorgingsproducten die uiteráárd...ook op en top Belgisch is!
De broers Steven en Ruben Van der Elst staan als tweede generatie aan het hoofd van het eigen label Marie Méro. Door hun innovatieve aanpak kende het merk de laatste jaren een forse groei. Er is dan ook een duidelijke verfrissing en vernieuwing binnen de collectie zichtbaar. Isabelle Ulenaers - boegbeeld van SELF - ging dit jaar aan de haal met de titel van ‘beloftevolle ondernemer van het jaar’. We hebben dus te maken met talentvolle ondernemers die elkaar steunen en hun ambitie om verder te groeien willen delen.
Onder de noemer #proudtowearmariemero wil Marie Méro vrouwen laten stralen en fier doen voelen Marie Méro te dragen. Om zo het beste in zichzelf naar boven te halen en dat ook te tonen. Ook SELF deelt die filosofie. Zij willen eveneens een bron van inspiratie zijn voor trotse vrouwen.
"De Week van de Belgische Mode zijn wij zeer genegen. Uit onderzoek blijkt dat heel wat mensen van sommige merken niet eens weten dat ze Belgisch zijn. Dat geldt ook voor Marie Méro. Sinds onze rebranding voegen we daarom zoveel mogelijk het label ‘Belgisch’ en #ikkoopbelgisch toe in onze communicatie.’’ - Ruben Van der Elst.
"Er wordt steeds vaker gekozen voor Belgische labels. Mensen zijn zich namelijk meer bewust van het feit dat Belgische merken voor kwaliteit staan." - Isabelle Ulenaers
Van 11 tot en met 21 oktober is de 'Marie Méro x SELF' ‘on the go’ beautybag (€ 58) met allerlei exclusieve verzorgingsproducten uitzonderlijk te verkrijgen bij Marie Méro en SELF.
Marie Méro, eigentijds modemerk dat fier is om Belgisch te zijn. Marie Méro Kleedt elke vrouw, over generaties heen, en laat haar heel graag stralen. Bij Marie Méro vind je een complete, stijlvolle outfit voor elk moment van de dag en voor iedere gelegenheid. Eigentijdse en kwalitatieve designs, in een perfecte pasvorm, voor elk lichaamstype van maat 36 tot 48. Marie Méro is verkrijgbaar in de betere multimerkenwinkels in binnen-en buitenland en online.
Marie Méro is het eigen modelabel van de nv J. Van der Elst, een familiebedrijf actief in de modesector sinds 1971. Van ontwerp tot verkoop: alles gebeurt in eigen beheer en staat onder leiding van de tweede generatie, de broers Steven en Ruben Van der Elst.
Met de hashtag #proudtowearmariemero verklaart Marie Méro de liefde aan alle fiere vrouwen die Marie Méro dragen en sharen. Je kan alles wat Marie Méro doet en lanceert dagelijks volgen via Facebook en Instagram @Mariemerowomen.
De mooiste ski-in-ski-out vakantiewoningen in enkele muisklikken
Vanuit je vakantiewoning meteen de skipiste op, ideaal! Geen gezeul met ski’s, geen overvolle shuttlebus, je auto kan blijven staan en jij klikt je latten gewoon aan de voordeur aan. Bij Belvilla vind je zulke ski-in-ski-out vakantiewoningen in slechts enkele muisklikken.
Je woning in enkele muisklikken : De ski-in-ski-out-woningen bieden rust en privacy, zijn voorzien van alle comfort en hebben een interieur om ‘u’ tegen te zeggen. Of je nu reist met het gezin of met een grote groep, voor iedereen is de ideale plek te vinden. En dat doe je – eens op de site van Belvilla – in slechts enkele muisklikken. Eerst selecteer je het menu ‘Vakantiehuis zoeken’. Vervolgens klik je links bij ligging het vakje ‘in een skigebied’ aan. En ten slotte klik je bij ‘Afstand skilift’ op ‘skilift < 100 m’. Alle ski-in-ski-out-woningen presenteren zich nu op een schoteltje! Alsjeblieft.
Prachtige gebieden in Oostenrijk – Salzburgerland : Met een extra klik kun je uiteraard ook de gewenste bestemming kiezen. Deze keer nemen we je mee naar Oostenrijk, naar het Salzburgerland. De gezinsvriendelijke Wildkogel-Arena ligt in de vakantieregio Nationalpark Hohe Tauern met de topskigebieden Zillertal-Arena en het grote skigebied bij Kitzbühel. Een vakantiewoning voor een grote groep (tot 12 personen) in de streek is Chalet Berg-Smaragd in Bramberg. Deze chalet, uniek qua vorm, inrichting, uitzicht en ligging, bevindt zich direct aan de skipiste en -lift. Of wat denk je van een sfeervol penthouse met prachtig uitzicht, vlakbij de piste van het gezellige Alpendorf? Met 4 personen kun je genieten van het onlangs gerenoveerde appartement Panorama. Enkele stappen en je bent bij het middenstation om in de Panorama-gondel te springen. Ga je graag in de sauna na een dagje skiën, dan kun je met 6 personen kiezen voor Chalet Rossberg in Neukirchen. Een voor een zijn dit pareltjes in de sneeuw!
Tirol, zum Wohl :In het oosten van Oostenrijk ligt het mooie Tirol, met een van de beste skiregio's. Hier zijn de hoogste bergen van het land, bezoek je het mooie Innsbruck en geniet je van traditie en lekker eten. Ook in deze regio heeft Belvilla prachtige villa’s en chalets. Een woning waar je vanaf het balkon je kinderen kunt zien skiën op de oefenweide is deze chalet in Ellmau. De woning is bereikbaar op ski’s en de lift ligt 100 meter verder. Met een grote groep kies je voor het bijzonder mooie en unieke landhuis Villa Salvenberg, direct aan de Sölls-piste gelegen. Vanuit het huis kun je bovendien ook zo de rodelbaan in. Verblijven in de aangename geur van natuurlijk dennenhout? Dan moet je naar Chalet Berghof Webern in Tirol, een juweeltje van 300 jaar oud. De skipiste loopt direct langs beide zijden van het huis. Ook de liften en een skipaviljoen zijn op loopafstand.
Zin gekregen in een skivakantie? Wil je verblijven in een bijzondere woning vlakbij de pistes? Dan kun je terecht bij Belvilla voor de ultieme ski-in ski-out.
Van 23 oktober tot en met 2 november 2019 nodigt Filem’On kinderen en jongeren uit op een uniek cinematografisch avontuur: het Internationaal Filmfestival voor Jong Publiek in Brussel. Filem'On is meteen het grootste filmfestival van België dat zich specifiek richt tot een publiek van 2 tot 16 jaar! Met een verbluffende programmatie vóór en tijdens de herfstvakantie wil Filem'On zoveel mogelijk kinderen en jongeren de kans geven om een film mee te pikken.
Tijdens deze 13de editie mag Filem'On met veel trots onder meer de volgende avant-premières verwelkomen, films die vanaf het najaar te zien zullen zijn in de zalen en die meedingen naar de Filmmagie-UFK-UCC persprijs: • "Mijn bijzonder rare week met Tess" (Steven Wouterlood) - • "Kapsalon Romy" (Mischa Kamp) - • "Fritzi, a revolutionary tale (Matthias Bruhn en Ralf Kukula) - • "Stupid Young Heart" (Selma Vilhunen) • "Une colonie" (Geneviève Dulude-De Celles)
Het filmfestival trapt officieel af met een cinéconcert in Bozar op woensdag 23 oktober om 15u. Tijdens deze opening krijgt de rode draad 'uitvindingen' volop aandacht: animatiefilmpjes waarin de knotsgekke ideeën plots tot leven komen, live begeleid door muzikanten van topformaat en door de kinderen!
: A FUTURISTIC VOYAGE BEGINNING WITH THE LAUNCH OF THE NEW STORE CONCEPT “GLAM RHAPSODY”
#PATRIZIAPEPETELEPORT recreates the atmospheres of an imaginary journey into the future, giving visitors a unique opportunity to access an alternative dimension which transcends space and time.
An immersive and stimulating "other-place", bringing to life a broader image strategy, rolled out across Patrizia Pepe online and offline channels. The first stage of the project starts in Milan, with the presentation of the new concept “Glam Rhapsody”, with a fully renewed image and purchase experience.
Patrizia Bambi, Creative Director of Patrizia Pepe, developed the concept together with interior architects, drawing inspiration from the brand's values - Sensuality, Awareness, Irreverence and Courage -, all palpable in the 150 m2 premises which are divided into 3 macro areas, with materials and elements engaged in fluid and harmonious dialogue.
Sensuality is conveyed by soft and enveloping velvet. Mirror surfaces, for acknowledging your reflection with confidence and courage, represent awareness. The unconventional exhibition of sale stock, no longer hidden and now visible through metal grills emphasized by writing and neon lights, reflects the decisive and irreverent character of the Patrizia Pepe woman.
The club-style atmosphere embraces and enhances collections, with plays on material mixes, ultra-modern contrasts and high visual impact forms. The large stroboscopic sphere which descends from the ceiling revokes the club effect, which alternates with touches of green and the tactile warmth of velvet. The “Fly”, iconic Patrizia Pepe element, is reinterpreted in new neon light variations.
Multimediality is a fundamental experience of the purchase experience, which ranges from the coolest of spaces, easily shareable on social channels, to veritable online shopping on interactive screens positioned in various areas throughout the store.
The dominant tone of the Milan store restyling is antique pink, however the new concept also embraces different colours according to different locations, to evoke the colour mood of the first stores opened by the brand in 2000.
The opening on via Manzoni 38 launches an expressive and thrilling journey which will continue with the upcoming inauguration of the new Florence boutique on 9th October, the launch of the website patriziapepe.com on 15th October and the opening of an international flagship store in 2020.
Heel bakminnend Vlaanderen zit weer voor de buis te kijken naar de beste amateurbakkers die het land rijk is. Het geeft je zin om zelf weer aan de slag te gaan met spatel en klopper. Misschien ben jij wel een getalenteerde thuisbakker?
Maar vooraleer je in de kookboeken duikt, check je best even of je wel alles in huis hebt. Geen baksucces zonder bakvormen, kookwekkers, spatels, kloppers, mengkommen etc. Gelukkig bestaan er bij Blokker portemonneevriendelijke en praktische spullen om jezelf tot baking queen of king te ontpoppen. Voor je het weet, tover je de ene appeltaart na de andere uit de oven.
Schrikt het amateursniveau van Vlaanderen's meest gekende bakprogramma je toch nog een beetje af en twijfel je of bakken wel iets voor jou is? Drie redenen er om wèl aan te beginnen:
1) Something called puur bak geluk
Beeld je dit in: jouw huis geurend naar verse kaneel en herfstappeltjes en jij, die met je nieuwe ovenwanten die home made, perfect goudbruine appeltaart uit de oven haalt. Hoe een klein keukensucces tot zo veel voldoening kan leiden. Dit noemen ze dan puur bakgeluk.
2) Focus en beloning = minder stress
Bakken voor keukennovices vraagt enige vorm van aandacht. Je moet de hoeveelheden afmeten en je goed focussen om het deeg tot de juiste dikte uit te rollen. Je zit eigenlijk in je eigen bakbubbel en zo vergeet je de dagdagelijkse stress en rompslomp. Het zou zelfs zo zijn dat als je die voor iemand anders bakt, je daar nog gelukkiger van zou worden.
3) Misbaksel? Geen probleem!
Maar euh, is die appeltaart dan toch mislukt? Don't worry. Bij Blokker hebben ze gelukkig een selectie aan schuursponsjes, ovenreinigers en zo veel meer.
The third edition TommyXRossignol collection for men and women merges fashion with technical function for varsity-inspired designs. The refined technical activewear for the ski slopes features a signature red, white and blue color palette complemented by all-black styles, and the iconic logos of each brand. Looks are created in multiple high-performance fabrics that provide quick-dry, durable, breathable, ease of movement and insulating capabilities, and feature sealed seams, water-resistant zippers and Durable Water Resistant (DWR) coating.
The Fall 2019 TommyXRossignol capsule collection features winter sport apparel including ski jackets and pants, soft shell jackets, layer jackets, and accessories.
MEN’S KEY DESIGNS
Red, white and navy color-blocked hooded ski jacket and pants in two-way stretch with miniature signature red, white and blue stripe details. Red, white and navy color-blocked zip-up softshell in functional three-layering fabric and undergarment in quick-dry, insulating, lightweight technical stretch material that recovers its shape. Navy hooded ski jacket and five-pocket pant in water-repellent, durable, four-way stretch with miniature signature stripe details. Navy and white color-block down zip-up softshell with red, white and navy stripe detailing. Navy and white color-block undergarment in four-way stretch for base and mid-layering. Black ski pants and hooded jacket in insulating, four-way stretch material with “HILFIGER” on arms, red, white, and navy stripe detailing on shoulders and leg seams. Black down zip-up softshell with red, white and navy stripe detailing. Black undergarment with red, white and navy stripe detailing on the shoulders. Black ski overalls in breathable, four-way stretch with red, white and navy stripe detailing on shoulders, arms and leg seams. Black beanie, neck warmer, helmet and scarf with red, white and navy stripe detailing.
WOMEN’S KEY DESIGNS
Navy, red and white color-block ski jacket with faux-fur lined hood, and red pants with navy belt, white stripe along the side and signature stripe at the bottom of the leg, both in two-way stretch. White jacket and pants with blue paneling and signature stripe detailing, both in four-way stretch. White softshell zip-up all-in-one in four-way stretch with blue paneling and signature stripe detailing. Black soft shell and mini ripstop pants with white chevron pattern and signature stripe detailing in four-way stretch; black softshell jacket with faux-fur lined hood; black jersey with white paneling. Ultra-lightweight down mini ripstop jacket in red, white or navy with signature stripes on hem and cuffs.
Rederij Star Clippers biedt de transit van het Panamakanaal aan met twee van hun zeilschepen: de viermaster Star Flyer, en de vijfmaster Royal Clipper. De transit van het Panamakanaal is het hoogtepunt van een Caribische cruise van 14 nachten. Zo’n cruise heeft veel meer te bieden. Het laat je meteen ook toe om een mooi stuk van de Zuidelijke Caraïben en Colombia te ontdekken.
1. Met een zeilschip door het Panamakanaal
Het Panamakanaal wordt wel eens het kruispunt van de wereld genoemd. Elke dag maken een veertigtal schepen de tocht van de Atlantische naar de Stille Oceaan of omgekeerd. Dit wereldwonder is ondertussen meer dan honderd jaar in gebruik. Met Star Clippers kan je een transit volledig zelf meemaken. Het ritueel van het versassen in de gigantische sluizen is een belevenis op zich.
Een schip dat van de Caribische Zee komt moet eerst trapsgewijs naar boven, door de drie Gatun-sluizen, dan via het Gatun-meer naar de smalle Culebra-kloof. Vanaf de Pedro Miguel sluizen gaat het weer naar beneden, tot aan het Miraflores-meer en -sluizen. Aan de kant van de Grote Oceaan wacht de haven van Balboa, de haven van Panama Stad.
2. De ABC-eilanden: De Nederlandse Antillen
Tijdens deze ongewone cruise legt het schip aan in verschillende eilanden waar Nederlands wordt gesproken: Aruba, Bonaire en Curaçao. Je kan lekker shoppen in Oranjestad of genieten van een kleurrijke, tropische miniversie van Amsterdam in Willemstad. Bon bini! Wees welkom! Bonaire is een van de topplaatsen om te duiken, te snorkelen, te kajakken… of om de roze flamingo’s te bewonderen.
3. Caribische vibes in Colombia
Naar gelang de route en het schip bezoek je Colombia een of meerdere dagen. De topper? Het oude stadscentrum van Cartagena! De oude huizen en gebouwen die dateren uit de 17de eeuw zijn één kleurrijk feest voor het oog. De burchten werden gebouwd om zich te verdedigen tegen zeerovers. Niet voor niks staat het oude Cartagena op de werelderfgoedlijst van de Unesco.
Santa Marta, een andere historische havenstad aan de Caribische kust, biedt alles, van strand tot bergen en regenwoud. Bezoek een koffieplantage, het goudmuseum of de plaats waar Simon Bolivar de laatste jaren van zijn leven doorbracht.
Santa Marta staat ook voor street food (ceviche) en sea food. Landschappelijk de mooiste stranden van de Colombiaanse Caraïben vind je vlakbij, in het Tayrona National Park.
4. San Blas: Voor elke dag van het jaar één eiland
Op zoek naar het ultieme eldorado? Het ligt hier, langs het Panamese territorium van de Guna Yala indianen. De 365 San Blas Eilanden hebben alle ingrediënten voor een paradijselijk recept: kleine eilanden met kokospalmen, witte stranden en turquoise water, scheepswrakken en koraalriffen. Misschien wil je hier wel nooit meer weg.
5. Zwem, duik, lach, bewonder en… hijs de zeilen
Eilandhoppen als een luxe zeerover op een Caribisch piratenschip? Dat kan met Star Clippers, opzoek naar gouden stranden en schatten van eilanden. Zeil naar de Grenadines, de lievelingseilanden van de kapitein. Zwem met de pijlstaartroggen in Antigua. Ontdek een stukje koloniaal Engeland in Grenada. Bewonder de oude vulkanen in de jungle van St. Lucia. Beloon jezelf met een Caribische cocktail in de beste strandbar op Jost van Dyke.
En dan, elke dag, geniet van het moment dat de zeilen worden gehesen om in de zwoelte van de zonsondergang koers te zetten naar de volgende bestemming.
Deze vijf elementen vind je terug in elke Panamakanaalcruise van Star Clippers. Praktisch: alle Panamacruises duren 14 nachten
Van Barbados naar Panama: 16 november 2019, met Royal Clipper - 23 november 2019, met Star Flyer - 7 november 2020, met Royal Clipper
Van Panama naar Antigua: 30 november 2019, met Royal Clipper - 21 november 2020, met Royal Clipper
Van Panama naar Sint-Maarten: 7 december 2019, met Star Flyer
CAROLINA HERRERA TOONT HAAR MEEST MYSTERIEUZE EN INGENIEUZE KANT IN DE NIEUWE GOOD GIRL COLLECTOR EDITION DOT DRAMA
Carolina Herrera New York lanceert Good Girl Dot Drama Eau de Parfum, een nieuwe Collector Edition geïnspireerd door het iconische polkadotpatroon. De flacon is een exclusief ontwerp dat tot stand kwam in samenwerking met Karlie Kloss
De nieuwe collector edition Good Girl Dot Drama Eau de Parfum laat ons de slimste, meest onverschrokken, mysterieuze en onweerstaanbare kant van Good Girl omarmen, het succesverhaal waarmee het in 2016 allemaal begon in de parfumwereld. De nieuwe editie is geïnspireerd op het gedurfde polkadotpatroon – de zwart-witte stippen, een van Carolina Herrera's handelsmerken – en draagt de handtekening van model Karlie Kloss, het gezicht van de geur.
"Intelligentie en ondeugendheid geven kracht en maken je vrouwelijk. Het zijn inspirerende eigenschappen. Leiding geven en vrouwelijk zijn – het kan allebei. We moeten kracht putten uit onze vrouwelijkheid. Voor mij was deze speciale editie essentieel, als een ode aan de dualiteit in de vrouw", zegt Carolina Herrera de Baez, creative director Fragrances.
De nieuwe flacon heeft veel polkadots, want welk patroon is ondeugender en veelzijdiger dan deze gedurfde, iconische stippen? Sinds haar debuut in 1981 vertrouwt Carolina Herrera op de kracht van de leuke, ronde stippen. Ook de parfumgeschiedenis van het huis is geschreven in een zwart-wit motief. De polkadot was al aanwezig op de eerste geur, Carolina Herrera van Carolina Herrera (1988), een instant hit die miljoenen mensen over de hele wereld blijft fascineren. Sindsdien heeft Carolina Herrera nog vaak teruggegrepen naar dit archetypische element voor haar geuren.
Polkadots zijn speels, luchtig en verbluffend. Ze brengen het zelfvertrouwen en de verfijnde levensstijl à la Carolina Herrera over. Zoals de ontwerper zelf zegt, zijn de eenvoudigste dingen soms het meest diepzinnig. "Het was heel bijzonder om samen te werken met het Carolina Herrera-team en terug te blikken op de geschiedenis van het merk tijdens het brainstormen voor deze campagne", aldus Karlie Kloss, ambassadeur van het parfum. "Polkadots zijn niet alleen een tijdloos modestatement, ze zijn ook van grote betekenis voor het merk Carolina Herrera. Ze roepen veel op van waar deze campagne voor staat: glamour, vrouwelijkheid, optimisme en zelfvertrouwen."
Polkadots drukken bovendien alegría de vivir uit ("levensvreugde" in het Spaans): dit is verfijning op een moeiteloze en ondeugende manier. "Een van de leukste dingen aan parfums en mode is dat ze ons zelfvertrouwen een boost kunnen geven. Polka Dots geven kracht, zoals alleen goede geuren dat kunnen", besluit Herrera de Baez.
De protagonist van de nieuwe editie is supermodel en ondernemer Karlie Kloss, het beroemde gezicht van Good Girl sinds het prille begin. "Karlie is de perfecte belichaming van Good Girl Dot Drama: ze is zowel slim als gedurfd; onverschrokken en zorgeloos. Ze heeft een raadselachtige uitstraling. Ze is het ultieme moderne icoon", vindt Herrera de Baez. Haar biografie levert het bewijs van haar vele talenten. Karlie Kloss (Chicago, 1992) richtte in 2015 Kode With Klossy op, een organisatie die meisjes leert programmeren en technisch onderlegd maakt.
Afgelopen zomer werden 50 programmeerkampen georganiseerd in 25 steden: bijna 1000 meisjes kwamen erop af. Naast model en inspirerend programmeur fungeert Karlie ook als gastvrouw en uitvoerend producent van ‘Project Runway’, een serie van Bravo Media die bekroond werd met een Emmy-award en onlangs opnieuw van start ging.
In de nieuwe campagne, een ode aan de gouden eeuw van de film noir, speelt Karlie Kloss een onweerstaanbare en behendige femme fatale. Haar houding, stijl en imago doen denken aan raadselachtige diva's zoals Lauren Bacall, Rita Hayworth en Tippi Heddren, Alfred Hitchcocks muze. Het motto van het Good Girl luidt immers niet voor niets: “it’s good to be bad!”
De flacon is helemaal mee met de ‘polkadot’-rage. Good Girl stiletto bestaat uit drie delen: de ranke schoen is versierd met polkadots. De bovenzijde van de hiel is zwart, de hoge hak zelf is goudkleurig. Het ontwerp benadrukt het dubbelzinnige van de oosterse florale geur van de hand van Louise Turner. Het heldere van jasmijn en tuberoos (versterkt door bergamot, Damascener roos, citroen en lelie) contrasteert met de lekkere, donkere akkoorden van haba tonka en cacao (benadrukt door vanille, amandel, kaneel en kasjmier).
Het parfum wordt gepresenteerd in een luxueuze doos: zwart karton versierd met polkadots en gouden lijnen. Deze editie huldigt de passie en trouw van de fans van Good Girl. De flacon van 80 ml is een exclusief ontwerp dat tot stand kwam in samenwerking met Karlie Kloss, die het doosje signeerde met gouden afwerking.
Good Girl DOT Drama - Exclusief verkrijgbaar bij ICI PARIS XL vanaf 1 oktober 2019. - 80 ml - € 133,72
Take a breather with the LolaLiza 'Back to me' collection
After - and even during! - a fantastic summer we were bombarded with 'back to school' and 'back to work'-campaigns. A fortnight into September the mere thought of some spare time already feels like an impossibility. After all: there's so much on that to-do-list. With their new collection LolaLiza also launches a 'Back to'-campaign, but in their version YOU are the focal point.
This collection is designed to spend your happiest moments in, from yoga to sipping lattes with your friends and everything in between. In an increasingly noisy world, it's important to drown out the sound and make time for yourself. Don't think about school, work or that growing pile of laundry. Repeat after me: today I'm going BACK TO ME.
Need inspiration for pampering yourself? LolaLiza provides daily tips on their website. Reveal the first tips here.
Homewear
At home we want to feel relaxed, that is why LolaLiza has created a homewear collection consisting of the comfiest pieces in the softest fabrics. No baggy outfits that you wouldn't want to be seen in. This 'Back To Me'-collection will make you want to pause and smile when you walk past a mirror. And to think you woke up like this...
Out and about
Taking care of yourself goes beyond the walls of your home. Meeting up with friends, getting a manicure or going shopping are also great ways to relief stress. All things we can't and don't want to - do in our pyjamas. After all: comfort can be fashionable too! The proof is in LolaLiza's 'Back To Me'-collection: the perfect combination of the right cut, fabrics, colors and print. Even a long shoppingspree isn't an issue in a pair of comfy - yet oh so cute - 'Back To Me'-boots.
» Het ideale cadeau voor onder de boom - » Etna & Olympus houden je warm deze winter
Kerst staat voor de deur met de obligate kerstcadeaus onder de boom. Geen idee waarmee je je geliefden kan verrassen dit jaar? Scoor met een high-end statement piece, een thermische drinkfles van Kambukka. Het Limburgse label houdt je warme dranken op temperatuur tijdens de koude wintermaanden.
Etna: De thermische drinkfles Etna is vernoemd naar de Italiaanse vulkaan. Een leuke knipoog naar wat de mug doet: warm vanbinnen, koud van buiten. Smart design verzekerd met het ‘3-in1’lid en Snapclean® technologie. Dankzij de drie standen: 'Drukken om te drinken', 'Open' en 'Gesloten' is morsen verleden tijd. De vrolijke kleuren gaan van ‘kerstboom’ Sea Green tot ijzig Glacier groen. Etna - 500 ML Midnight € 32,90
Olympus : Olympus kun je zien als het broertje van Etna. Deze thermische fles is uitgerust met een Switch Lid, slim en eenvoudig . Druk op het icoontje van het Switch lid om het lid te openen en op het slot-icoontje om het lid te sluiten. Ook deze lid is uitgerust met het Snapclean® systeem voor een eenvoudige reiniging. De kleuren van Olympus zijn helemaal verschillend dan die van Etna. Keuze genoeg om het perfecte cadeau te vinden! Olympus - 300 ML Misty Rose € 22,90
» Trend gespot in keukenland: geaderd design - » Silestone Eternal Calacatta gold is het best verkochte kleur bij Cosentino
De tijd van egale werkbladen in België lijkt voorbij. Cosentino ziet meer en meer vraag naar steen met gevlamde en geaderde tekening met ‘Silestone Eternal Calacatta Gold’ als absoluut succesnummer in ons land. De reden? Kookeilanden staan meer en meer centraal in onze huizen en moeten een interieurobject op zich zijn – ook als er niet wordt gekookt.
Silestone Eternal Marquina
Wit op zwart - De Silestone Eternal Marquina is een gedurfde keuze. De witte aders op het opvallende zwarte oppervlak eisen meteen de aandacht op en maken het een onmisbare eyecatcher. Het geaderde patroon dat onafgebroken doorloopt op verschillende zijden en wanden geeft een authentieke look.
Silestone Eternal Calacatta Gold
De Belgische favoriet - Eternal Calacatta Gold is hét paradepaardje in de Silestone Eternal collectie. Het kleur is het best verkochte dessin van Cosentino België en daarmee de nationale favoriet. Het witte ontwerp met de grijsgouden nerven is subtiel met toch dat tikkeltje 'wauw'. Een stijlvol design dat eenvoudig gecombineerd kan worden.
Silestone Eternal Emperador - Warme stenen
De Silestone Eternal Emperador straalt door zijn kleur een diepe warmte uit, terwijl de gespikkelde aders het blad een levendige look geven. Hierdoor lijkt het ontwerp haast lichter en dat straalt af op de ruimte. Naast Eternal Calacatta Gold is ook de Eternal Emperador een Belgische lieveling.
ACQUA DI PARMA VRAAGT GIO PASTORI OM EEN NIEUWE ARTISTIEKE UITDRUKKING TE GEVEN AAN ZIJN ICONISCH PARFUM
De Italiaan Gio Pastori, papierknipkunstenaar en aanstormend talent, interpreteert Colonia op een uiterst unieke, opvallende manier. Acqua di Parma vertrouwde op de creativiteit van de Italiaan Gio Pastori, aanstormend talent en papierknipkunstenaar, om het Colonia parfum in een nieuw jasje te steken.
Hij prijkte in 2017 op Forbes‘ lijst van de 30 meest getalenteerde jonge creatieven uit de hedendaagse Europese kunstwereld. Gio Pastori heeft een natuurlijke passie voor papier, en wekt het materiaal op een geraffineerde manier tot leven in zijn werken. Matisse en Tom Wesselmann behoren tot zijn grote voorbeelden. Zijn stijl kan gecategoriseerd worden onder popart en combineert ouderwetse, ontwapenende puurheid met aspecten uit het moderne digitale tijdperk. Gio gebruikt zijn papiermes alsof het een potlood is: de kunstenaar volgt zijn creatieve inspiratie en snijdt vormen uit de losse hand, zonder vooraf gemaakte tekening als referentie. Zo maakt hij van platte vormen in opvallende, felle kleuren eenvoudige, maar enorm krachtige en expressieve beelden. Zijn transversale en poëtische aanpak leverde hem in het verleden al projecten op voor prominente internationale merken uit de mode-, design-, muziek- en smart-techwereld. Op zijn Instagram-account @giopastori bekoort Pastori met zijn handgemaakte kunst al meer dan 48.000 volgers.
“De samenwerking met een eigenzinnige kunstenaar als Gio Pastori was een uitzonderlijke kans voor ons Huis. Het was een uniek voorrecht om te zien hoe hij met zijn dynamische creativiteit uiterst lichte en levendige ontwerpen voor de nieuwe Colonia Artist creëerde. Zijn expressiviteit sluit perfect aan bij de elegante, Italiaanse stijl van Acqua di Parma en bracht een uniek kunstwerk tot stand. Gio Pastori gaf het frisse, stralende karakter van Colonia perfect weer in pure, intense kleuren. We hebben ervoor gekozen om in zee te gaan met een jonge Italiaanse kunstenaar. Zo kunnen we aanstormend talent promoten en de kans geven om onze merkcultuur te verrijken met nieuwe – en bijgevolg buitengewoon authentieke – linguïstische codes”, aldus Laura Burdese, CEO en directeur van Acqua di Parma.
Het decoratieve motief dat Gio Pastori creëerde voor Colonia Artist siert de flacon en de elegante cilindervormige doos in het iconische Parma-geel. Hij haalde inspiratie bij verschillende bronnen. De kleine, terugkerende elementen verwijzen naar de vormgeving van reclames uit de jaren dertig en veertig – een sterke link naar Depero. De twee zwarte en witte figuren op het art-decoflesje van Colonia worden door middel van een zigzaglijn verbonden, en doen denken aan inpakpapier en papierknipkunst evenals het contrasterende licht- en schaduwspel van het Italiaanse landschap. Het patroon bevat ook kleine zwarte en witte cirkels met een felgele ster in het midden – een referentie aan spelletjes uit de kindertijd, met knikkers en ballonnen. De combinatie van energieke, bruisende sensaties en een frisse, dynamische stijl met een vleugje ironie leidt tot een moderne look met een ouderwetse vibe.
“Creëren voor Colonia Artist was enorm interessant en uitdagend. Ik hou van pure kleuren en Acqua di Parma heeft voor mij – dankzij die typische gele kleur – steeds symbool gestaan voor licht en helderheid. De vormgeving en stijl van het Huis zijn ondanks hun eenvoud buitengewoon elegant. Die puurheid en natuurlijkheid keren ook terug in mijn artistieke visie. Door het universum van Acqua di Parma te betreden, herontdekte ik mijn enorme passie voor met de hand gemaakte dingen. Door hun perfecte onvolmaaktheid bieden handgemaakte creaties een unieke meerwaarde. Bij mijn interpretatie van Colonia, een geur die me transporteert naar zonovergoten landschappen, kon ik me van mijn meest speelse, ironische en luchtige kant laten zien”, legt Gio Pastori uit.
COLONIA. EEN TIJDLOZE KLASSIEKER
Citroen, bergamot uit Calabrië en sinaasappel – de gouden vruchten die bij Acqua di Parma samenkomen tot een fris, helder, zomers parfum. Deze sensaties worden versterkt door het hart van de geur: een bloemige combinatie van lavendel, verbena en Bulgaarse roos. Delicaat, en perfect afgesloten met warme, houtige noten van vetiver, sandelhout en patchoeli.