Splinternieuw schip op mensenmaat en verrassende bestemmingen voor de zeecruises van 2021. All Ways Cruises publiceert een ambitieus en innovatief programma voor de zeecruises van 2021, met bovendien een gloednieuw schip.
Gedurende 30 jaar is All Ways Cruises trouw gebleven aan haar DNA: originele cruises aanbieden met kleine schepen op mensenmaat, met passagiers van bij ons, begeleid door een eigen cruiseteam. Eminente voordrachtgevers zorgden voor een rijkere beleving van de bestemmingen.
Terwijl velen dachten dat cruiseschepen alleen maar groter werden, ontstond er in de globale cruisesector een tegenbeweging: de renaissance van kleine, gesofistikeerde schepen, waarmee op een intense manier een bestemming kan ontdekt worden, en dit met grote aandacht voor ecologie.
Een bekende Portugese reder zag in die trend een opportuniteit en besliste om in Lissabon een reeks identieke schepen bouwen, waarvan World Explorer, het eerste schip, vorig jaar werd geleverd.
World Explorer is een modern schip voor slechts 180 passagiers. Het is gebouwd om ingezet te worden overal ter wereld, letterlijk van de Zuidpool tot de Noordpool. Met zijn 18 ‘Zodiac’ rubberboten en kajaks kan het ook gaan waar geen havens zijn. De kajuiten zijn uiterst comfortabel en hebben allemaal zeezicht, en vaak ook een balkon. Het auditorium maakt het plaatje compleet: dit is de plaats waar de voordrachtgevers alles vertellen over de bestemming.
Dit prachtige schip, de World Explorer, wordt volgend jaar door All Ways Cruises gecharterd van mei tot oktober, voor een reeks adembenemende cruises. Het seizoen start op 1 mei vanuit Zeebrugge met een Baltische Zee cruise via Oslo, en eilanden als Bornholm en Visby, tot aan Sint-Petersburg. Eind mei volgt een niet-zo-klassieke cruise naar de Noorse Fjorden. Nog steeds in het hoge noorden, wordt in juli gecruiset rondom IJsland, met verschillende uitzonderlijke aanlegplaatsen waar grote schepen niet (kunnen) komen.
De maand augustus staat in het teken van een echte expeditiecruise naar de westkust van Groenland, met spectaculaire ijsbergen en fjorden. Hier maken de passagiers ook kennis met de Inuits en hun manier van leven. Eind augustus zet World Explorer vanuit Edinburg koers naar de mooiste plaatsen in Schotland (de Hebriden) om dan via de Ierse Zee (Belfast, Eiland Man) terug te keren naar Zeebrugge.
Roscoff, Ouessant, Concarneau, La Rochelle zijn geen klassiek cruisehavens. Een reden te meer voor All Ways om hier te gaan cruisen. Deze en de opeenvolgende cruises zijn tegelijk de aanloop naar de grote oversteek van de Atlantische Oceaan, via Bordeaux naar Lissabon, en vervolgens naar Tanger en Dakar via de Canarische Eilanden.
In Dakar wordt koers gezet naar de Kaapverdische Eilanden. Na de trans-Atlantische oversteek komt men in de Braziliaanse wateren (Fernando de Noronha-archipel, Recife…) met als grote finale het binnenvaren van Rio de Janeiro op 18 oktober.
De brochure All Ways Zeecruises 2021 is nu beschikbaar en verkrijgbaar via info@all-ways.be of via het gratis nummer 0800/82 550. Omdat het nieuwe schip slechts een capaciteit van 180 passagiers heeft is vroeg boeken imperatief.
Opvallend onopvallend: Castart brengt kleur in de mannendressing. Het jonge Antwerpse label Castart geeft subtiel kleur aan de mannelijke plunje en biedt een eigengereide middenweg tussen suffe sobere tinten en in your face fashion.
Castart staat voor Europees vakmanschap met een geoefend oog voor textuur, materialen en een uitstekende snit. De inspiratie voor de ontwerpen komt uit de kunstwereld, evenwel zonder excentriek te willen zijn. De kwaliteitsstukken zijn bedoeld als blijvers die mee de persoonlijke signature style vormen. Naast knitwear brengt Castart nu ook andere onmisbare kledingstukken en accessoires zoals (over)hemden en sjaals.
Fair in stijl
Castart is geen fast fashion: de eerlijke kleding komt met een faire prijs. Niet alleen gebeurt de ethische productie grotendeels in Europa, het merk draagt diversiteit, een open geest en persoonlijke expressie hoog in het vaandel. De Castart-man is dus geen trendslaaf maar bouwt en blijft trouw aan zijn eigen stijl onder het credo: style is in the colorful details.
Expressionistische herfst
Van een bonte Mark Rothko tot een winterse Bauhaus: elke collectie vertrekt van een artistiek fundament. FW20 focust op zijn beurt op het twintigste-eeuwse expressionisme. De stroming uit zich, net als Castart, expressief en apart, op een pure, eerlijke manier. Bovendien delen ze dezelfde hang naar precisie, kwaliteit en vakmanschap.
Castart & friends
Castart gelooft in het offline winkelgebeuren en opende in oktober een eigen shop. Het fysieke verkooppunt in hartje ‘t Stad is echter zoveel meer dan een flagship voor hun eigenzinnige stukken. De multibrandstore introduceert graag gelijkgestemde internationale labels, die Castarts dorst naar eigenzinnigheid, duurzaamheid en vernieuwend design delen.
Castart is een Belgisch modemerk voor heren, gebouwd op het jonge professionele team rond Dries en Michiel Somers -broers met stevige roots in de kledingsector. In twee jaar tijd veroverden ze een mooie plaats op de (inter)nationale markt: de collectie wordt nu al verkocht in acht verschillende landen en ligt bij meer dan vijftig internationale topadressen. Shoppen kan ook online en, sinds afgelopen herfst, in de Antwerpse brick-and-mortar.
Praktische info Adres: Everdijstraat 15, Antwerpen www.castartclothing.com
Wil je nog snel van de laatste zonnestralen genieten, maar heb je je terrasinrichting al veilig opgeborgen voor de winter? Geen nood, met deze handige compacte terrasmeubelen van Overstock Garden tover je in een wip een pop-up najaarsterras tevoorschijn om ten volle van de Indian Summer te genieten.
1/ Pagino voor de natuurliefhebber
Met de Pagino-loungezetel in zwart of wit aluminium en twisted wicker haal je het beste van de natuur in huis. Natuurlijk materialen, organische ontwerpen en verfijnde lijnen typeren de Pagino-collectie. Blijf ook na de zomer langer buiten en geniet van deze kuipstoel als verlengstuk van het landschap.
2/ Fano charmeert de fashionista’s
Rond is dé nieuwe trend in outdoor. Het mag dan ook niet verworderen dat de Fano-meubelset hoog op het verlanglijstje van menig fashionista staat. De kegelvormige voet in witte of zwarte aluminium geeft de Fano-tafel een elegante look. In functie van de diameter (85cm, 110cm, 130cm of 148cm) biedt deze tafel plaats aan een gezelschap van 2 tot 6 personen.
3/ Nazomeren in Ibiza-stijl met Cosito
Haal de boho-vibes in huis met de Cosito-loungezetel in teak en zitting in zwart of naturel touw. Zalig niets doen en achterover hangen in de lounge. Combineer de balkonset van twee zetels met een Cosito-bijzettafel voor je tropische drankjes en een instant vakantiegevoel.
4/ Industriële tête-à-tête met Piemonte
Italiaanse allure met industriële look, zo kan je de Piemonte-tuintafel het beste omschrijven. Het strakke aluminium frame in zwart of wit combineer je naar eigen smaak met een keramisch of teak tafelblad. Van tête-à-tête (2 personen - 70 x 80 cm) tot duodate (4 personen - 140 x 80 cm) – enkel beperkt gezelschap toegelaten aan deze Italiaanse klassebak.
An Lemmens en Tatiana Silva ontwerpen ieder zomerse collectie voor LolaLiza
Het blijft grote liefde tussen An Lemmens en Tatiana Silva en LolaLiza. De twee mediapersoonlijkheden én power ladies hebben voor de tweede maal de handen in een geslagen met het kleurrijke damesmerk. Het resultaat: twee hoogzomerse capsule-collecties met daarin wat wils voor iedere vrouw.
Vorig jaar brachten An Lemmens en Tatiana Silva afzonderlijk van elkaar een feestcollectie uit bij LolaLiza. Dit beviel zo goed, dat de twee presentatrices voor de tweede keer aan de ontwerptafel mochten aanschuiven. Dit keer staan hun collecties in het teken van warme temperaturen, lome avonden en lange stranddagen: summer is here!
An Lemmens x LolaLiza: positief en kleurrijk
Positief, ongedwongen en feel good: dat zijn de sleutelwoorden van An Lemmens' collectie. Ze ontwierp vijf veelzijdige items die stuk voor stuk echte blikvangers zijn. Van een flowy maxi-jurk tot een jump- en playsuit: de kleuren zijn fel en de prints tropisch. Luchtige stoffen en details als pofmouwen of een tailleriem geven een op-en-top zomers én vrouwelijk gevoel. An: “Ik wilde graag een collectie ontwerpen voor vrouwen die lekker in hun vel zitten en dat ook uitstralen. De vrouw die deze items draagt gaat zeker complimentjes krijgen, dus mag ze ook zeker durven ontvangen!”
Nooit over- of under dressed
Omdat An’s smaak eclectisch is, is haar collectie ook niet in één hokje te stoppen. “Ik houd van losse en comfy kleding, maar vind het evengoed leuk om mijn figuur te accentueren.” Dat het allebei kan, toont haar collectie wel. Ook zijn de items geschikt voor elke zomerse outing: de vrolijke maxi-jurken zijn perfect voor een dagje strand, maar laten je ook stralen als je je dag afsluit met cocktails in een bar. “Je bent nooit over- of under dressed hiermee”, zegt An zelf. Zelf is ze – hoe kan het ook anders – laaiend enthousiast over de collectie: “Ik ga alle stuks helemaal kapot dragen! Als iemand mij deze zomer in iets anders ziet, mogen ze me daarop aanspreken”, lacht ze.
Tatiana Silva x LolaLiza: elegant en fashionable
Onbekende terreinen ontdekken, nieuwe mensen ontmoeten: de zomer staat in het teken van avontuur. Met haar collectie wil Tatiana Silva de draagster dan ook inspireren om zich vrij en creatief te voelen. Een prachtige lange jurk van gemengde zijden mousseline of een fijne jumpsuit die zowel comfortabel als vrouwelijk is, halen zeker je flirty kant naar boven. “Speelsheid is belangrijk voor mij”, vertelt Tatiana. “Details als pofmouwtjes of franje voegen een verrassend, bohemien element toe aan elke outfit.”
Classy overhemdjurk
Tatiana zelf omschrijft haar stijl als zacht, vrouwelijk en ingetogen. Daarom bestaat de collectie vooral uit items in één kleur: wit, zwart of roze. Een uitzondering hierop vormt een lange, vloeiende jurk met bloemenprint. Ondanks dat ze verliefd is op álle stuks, is haar favoriet toch wel de witte maxi-hemdjurk: een echte summer essential. “Een hemdjurk is een best basic model, maar wij hebben er volumineuze mouwen en een tailleriem aan toegevoegd. Daarmee wordt het net iets meer classy.” Tijdloos én fashionable: Tatiana’s collectie zul je over drie zomers nog met veel plezier dragen.
Beide collecties zijn verkrijgbaar online via LolaLiza.com en in geselecteerde winkels .
» Personaliseer je buitenruimte met de 70 textielopties van Royal Botania - » Maak vanaf 1 juli een virtuele wandeling door de 3D-showroom
Aan de meeste kamers in een woning gaat een uitgebreide planning en eindeloze rij Pinterest-moodboards vooraf. Logisch, want je wil je er op je gemak voelen. Raar toch dat de tuin dan zolang in de kou heeft blijven staan? Die plek waar we echt naar snakken na een harde dag werken. Waar we ’s ochtends tot rust komen met een kop koffie of ’s avonds met een aperitiefje? Gelukkig lijkt het tij te keren en krijgen ons terras en tuin eindelijk de aandacht die ze verdienen. Outdoorspecialist Royal Botania speelt met een gamma van maar liefst 70 UV- en weersbestendige textielontwerpen in op de trend van een gedetailleerde en weldoordachte outdoorruimte.
Door de mogelijkheid te bieden om een uitgebalanceerd geheel samen te stellen van zittingen, tafel, verlichting en tapijt, beantwoordt Royal Botania aan de steeds groeiende vraag van (tuin)architecten om meubels en ontwerpen nog persoonlijker te maken. Zeker in het luxesegment zijn klanten veeleisend en is het ontwerp van een tuinkamer even belangrijk geworden als de keuken of de woonkamer.
Het Belgische bedrijf kwam op het idee om meer materialen- en kleuropties te geven dankzij Simone Vingerhoets, vrouw van Royal Botania-oprichter Kris Van Puyvelde. Zij selecteerde 70 mogelijkheden en gaf zo vorm aan de customizability van het gamma: van chevron tot velvet en gelamineerd linnen – alle stoffen zijn UV-bestendig en dus kleurvast en kunnen eenvoudig afgenomen worden om te wassen.
Van Puyvelde zelf staat in voor het ontwerp van de producten terwijl zoon Pieter ondertussen de marketingafdeling orkestreert. Een sterk staaltje Belgische familie business die wereldwijd brokken maakt: Royal Botania wordt gelauwerd voor zijn uitstekende esthetiek en bevestigt met deze uitbreiding opnieuw zijn verdienste.
Virtuele revolutie en inspiratiezone
De corona-periode heeft voor een versnelling van de digitale revolutie bij Royal Botania gezorgd. Zo lanceren ze op 1 juli een gloednieuwe website waarop je een virtuele 3D-rondleiding zal kunnen maken in de showroom. Alle producten worden ook in 3D gefotografeerd zodat ze eenvoudig inzetbaar zijn in de plannen van interieurarchitecten bij het intekenen van bv. terrassen. Hiermee wordt Royal Botania één van de koplopers in de digitale wereld van Belgisch outdoor-design. Naast deze high-tech snufjes zal de website ook een inspiratiezone bevatten waar je aan de hand van moodboards jouw stijl kan ontplooien en de daarbij behorende producten en stoffen ontdekken. https://www.royalbotania.com
Nausicaá heeft de deuren weer opengesteld voor het publiek, met speciale maatregelen en strikte hygiënevoorwaarden om elk bezoek comfortabel te laten verlopen. Tijdens de onvoorziene sluiting zijn alle teams blijven doorwerken aan verschillende projecten, zoals de realisatie van een nieuwe Mr.Goodfish-ruimte en een tijdelijke expositie 'In het oog van de klimaatorkaan'.
Educatieve foodbar: In 2020 viert het Mr.Goodfish-programma zijn tiende verjaardag. Het Europese Mr. Goodfish-programma werd in maart 2010 in Frankrijk gelanceerd door Nausicaá, in Italië door Acquario di Genova en in Spanje door Aquarium Finisterrae. Mr. Goodfish geeft advies over welke vissoort je wanneer mag eten. Deze aanpak is bedoeld om de sterk verminderde voorraden van bepaalde soorten veilig te stellen door andere soorten te eten die in overvloed aanwezig zijn.
Om de tiende verjaardag van het programma in de verf te zetten, opent Nausicaá een educatieve 'visbar'. Daar serveert men enkel de vissoorten die op het moment aanbevolen zijn. Met deze foodbar wil Nausicaa aantonen dat de consument een belangrijke rol heeft. De keuze aan de visbar beïnvloedt de hele keten van zeeproducten. Door de aanbevelingen van Mr.Goodfish te volgen, rekening houdend met het seizoen en de voorraad, spant het hele circuit zich in voor het behoud van de natuurlijke rijkdommen.
In deze nieuwe, interactieve ruimte zullen activiteiten en proeverijen rond vis en schaaldieren plaatsvinden. Op de website van Nausicaá is de lijst van aanbevolen producten voor het lopende seizoen terug te vinden, alsook eenvoudige maar heerlijke recepten bereid door bekende chefs.
In het oog van de klimaatorkaan
Voor Nausicaá is het klimaat een ontzettend belangrijk topic. Door de klimaatverandering worden de oceanen en de diversiteit van de soorten die erin leven getroffen en het natuurlijke evenwicht van onze planeet verstoord. Gezondheid, veiligheid, voeding, economie, woonomstandigheden, cultuur, tewerkstelling, enz... gaan hieronder gebukt. Toch heeft de planeet potentieel om ons te helpen bij het herstel van dat natuurlijke evenwicht en daarbij kunnen de oceanen aan de basis liggen.
In de nieuwe expositie 'In het oog van de klimaatorkaan' snijdt Nausicaá het onderwerp van de klimaatverandering aan op de typische wetenschappelijke, pedagogische en museologische wijze die het Zeecentrum al 30 jaar karakteriseert. Door de opzet is deze expositie opmerkelijk. Een levensgroot decor om door te lopen en een totaalspektakel met technologische hoogstandjes maken het indrukwekkend en niet te missen! Info: www.nausicaa.nl
Noord-Duitse stad maakt citytrippen social distance proof
Ben je een echte citytripfanaat, maar schrikt de drukte van een stad je nog wat af? Dan is Hannover wellicht helemaal jouw ding. De Noord-Duitse stad combineert het beste van twee werelden: het bruisende stadsleven met natuur en rust binnen handbereik. Wist je dat Hannover maar liefst 20.000 volkstuinen en 45.000 stadsbomen telt? Bovendien is het bos van Eilenriede, gekend als de 'groene long' van Hannover, bijna twee keer zo groot als Central Park in New York. In 2018 won de stad dan ook de Duitse Duurzaamheid Award voor meest duurzame, grote Duitse stad. Voor komende zomer pakt de toeristische dienst uit met een interessant ‘Discover Hannover’ arrangement.
De Koninklijke Tuinen van Herrenhausen behoren tot de mooiste parken van Europa en kregen in 2015 zelfs de ‘European Garden Award’. Het park omvat een aantal historische tuinen en fonteinen en is de ideale plek om tot rust te komen. Een van de meest populaire recreatiegebieden van Hannover is het kunstmatige Maschsee meer. Het is de ideale locatie voor watersporters, want je kunt er niet alleen zwemmen maar ook zeilen, roeien, waterfietsen of surfen. In de buurt van het Sprengel Museum vind je een zeil- en jachtschool waar je boten kunt huren en aan de overkant van het meer zijn er verschillende kano- en peddelclubs. Verder nodigt de Maschsee ook uit om te wandelen, fietsen of joggen over het zes kilometerlange pad langs het meer. Onderweg zijn er tal van biertuinen, cafés en restaurants voor een leuke stop. Met een oppervlakte van zo’n 640 hectare is Eilenriede het grootste bos in het hart van een Europese stad. Het overtroeft zelfs het Londense Hyde Park en het Parijse Bois de Boulogne. Het bos heeft een uitgebreid netwerk aan wandelpaden met onderweg verschillende speeltuinen en bankjes. Ook de rivieren Leine en Ihme brengen de natuur binnen in het centrum van de stad. Op de oevers aan de samenvloeiing van de Ihme en de Leine kun je bij strandbar Strandleben lekker ontspannen op comfortabele ligstoelen. Liever wat actiever? Dan kun je er standup paddleboards huren of kiezen voor een kanotocht.
Op zo’n 30 kilometer buiten Hannover vind je Steinhuder meer, het grootste meer van Noordwest-Duitsland. Met een oppervlakte van ongeveer 30 vierkante kilometer is het de perfecte locatie voor verschillende watersporten. Zo kun je er zelfs kitesurfen. Bovendien is het meer omgeven door prachtige natuur met uitgestrekte heidevelden, een mystiek elzenbos en het natuurgebied Meerbruchwiesen.
Voor wandelaars en fietsers zijn de Deister heuvels ten zuidwesten van Hannover een groen paradijs om ontdekt te worden. Mountainbikers kunnen zich er helemaal laten gaan en genieten van legale freeride-trajecten, uitdagende downhill-trails of de BMX-baan. Verder vind je er de Deisterkreisel. Het bewegwijzerde fiets- en wandelpad is ruim 80 kilometer lang en verbindt de nabijgelegen dorpjes. De route is opgedeeld in vier deeltrajecten tussen de 15 en 25 kilometer.
Ook om de hoogtepunten van de stad te ontdekken, heeft Hannover de ideale oplossing in Coronatijden. Doorheen de stad slingert een rode lijn van iets meer dan 4 kilometer die je langs de bekendste bezienszwaardigheden voert. Zo kun je rustig met je bubbel en op eigen tempo de stad verkennen.
De toeristische dienst van Hannover creëerde bovendien ook een speciaal citytrippakket waarbij je zelf kiest hoe je de groene stad wil ontdekken. Het arrangement bestaat uit een overnachting inclusief ontbijt in een drie- of viersterrenhotel, een HannoverCard voor twee dagen inclusief kortingen bij attracties en gratis gebruik van het openbaar vervoer, informatiebrochures en een activiteit naar keuze.
Hannover ligt op zo’n 490 km van Brussel, maar vanaf de Duits-Nederlandse grens is het nog zo’n 3 uurtjes rijden. De vlotte verbindingen via de A2 en A7 autosnelwegen, de ruime parkeergelegenheid en het vlot toegankelijke stadscentrum zorgen ervoor dat Hannover dichterbij is dan je denkt. Wie liever met de trein reist staat op 5 uurtjes in het centrum van Hannover. Overstappen doe je in Keulen.
Terra di Siena laat zich deze zomer helemaal gaan en geeft dit seizoen een stralende look met frisse en lichtrijke kleuren: geel, parma, roos, oranje, turkoos, groen lagoon, hemelsblauw, abrikoos en stralend wit.
Katoen, jersey, flexibele viscose en satijn zijn de meest gebruikte stoffen die volledig doen terugdenken aan de Seventies… een spel van flirten tussen pop en romantiek. Daarnaast is Tie & Dye de trend bij uitstek van het moment alsook de print Tutti Frutti, Flower Power, de print Tropical steeds toegepast op de basisstukken in denim of in katoen … jawel we zijn er dol op, nog meer van dat alstublieft.
Terra di Siena wordt verdeeld via een netwerk van multimerkenboetieks in heel België. Door deze manier van verdelen garandeert het merk een persoonlijke service en stijladvies aan de klanten. De lijst met alle verdeelpunten en webshops staat op de website www.terradisiena,be
Over een bijzonder jaar gesproken … Deze maand zetten we eindelijk een punt achter alle home schooling en kunnen we beginnen uitkijken naar wat in september hopelijk een normaal schooljaar – en werkjaar – zal worden. Of je nu van thuis blijft werken, je met enkele collega’s in een nabijgelegen park je lunch coronaproof consumeert of je zwem- of sportabonnement hervat, wij verzamelden enkele musthaves voor een geslaagde ‘Back to School/Work/Gym’.
THUISWERK OP MAAT
De Belg ging de afgelopen maanden ijverig aan de slag in huis om zo comfortabel mogelijk van thuis te kunnen werken. Staat het home office inrichten toch nog op jouw to do-lijstje, denk dan in functie van je werk wat het beste bij je past. Overstock Home heeft handige consoles waarmee je snel schakelt van decoratief wandmeubel tot pop-up desk. Ethnicraft denkt dan weer aan je gezondheid en laat je afwisselen tussen staand en zittend werken aan een bureaumeubel dat in hoogte aanpasbaar is. De juiste verlichting of bureaulamp is uiteraard ook essentieel om je ogen niet te overbelasten. Modular L.I. zorgt met de Médard bureaulamp voor het juiste ‘lichtklimaat’. Wordt telewerk vanaf nu de standaard voor jou? Dan kan je je laten gaan met een bureau op maat van de Belgische maatwerkspecialist Camber.
DE OCHTENDSTOND HEEFT KOFFIE IN DE MOND
Ga je weer de ochtendrush tegemoet? Of raak je niet van start zonder een portie cafeïne?
Nescafé Dolce Gusto pakt uit met een nieuwe koffiemachine, Genio S, en heerlijke (warme en koude) smaken om ook thuis van barista-kwaliteit te genieten. Als je zweert bij thee in de ochtend is de Master.T-machine van Special.T jouw verkwikkende partner in crime.
LUNCHEN IN HET PARK, JE EIGEN TUIN OF ON-THE-GO
Voor elke lunchbreak het juiste materiaal. Eet je op school, kantoor of on-the-go dan houden de duurzame brooddozen en foodjars van Point-Virgule jouw lunch vers. Trek je met de collega’s naar het park en heb je tijd om van een uitgebreidere maaltijd te genieten, dan grill je je eigen streetfood op tafelbarbecue Carlo van Barbecook. Verorber je de lunch liever thuis in eigen tuin, kies dan voor de juiste terrasinrichting zoals een trendy picknicktafel van Overstock Garden of een snel uitklapbare tafel van Royal Botania. Maak je maaltijd helemaal Instragram-proof met het servies van XLBoom bij Gervi Outdoor.
BACK TO THE GYM?
September luidt ook een nieuw sportjaar in. Coronakilo’s en vakantievetjes gaan voorgoed weg met een actieve start. Plastic waterflessen zijn al even een no-go, dus drink je dorstlessende drank tijdens het sporten uit een herbruikbare en duurzame fles van Point-Virgule. Omdat sporten met een doel zoveel leuker is dan zomaar lopen kan je in september ook deelnemen aan de ‘Race For The Cure’ van Think Pink. Gezien de uitzonderlijke omstandigheden gaat het grootste sportevenement van Europa nu virtueel door. Alle informatie hierover vind je op de website (www.think-pink.be). Inschrijven kan vanaf 15 juli.
Travelling through space is getting closer than ever. NASA is working towards sending astronauts to Mars, and Space X is on its way developing rockets and capsules that will eventually carry people. The designers of the fall/winter collections have also been seeking inspiration into the vast expanse of the universe, partly triggered by the wonders of the cosmos, partly to escape Earth’s first problems such as environmental pollution and precarious international politics. Whenever the state of the world we’re living in becomes dispiriting, designers often look to outer space for inspiration.
Mission to Mars
Inspired by the desolate landscapes of the dusty planet Mars, the FW20 collections are filled with burnt orange hues just like the iron oxide (like rust) in its soil. As designers are exploring the contours of the red planet, moody tones and spacey surfaces are defining the color palettes. This is also especially clear in the red colorways dominating the collections, reminding us of a Martian horizon with red light scattering all over the sky and reflecting its solar glory.
Into the deep space
As we head further into space, the frozen world of far away icy planets and comets plunging from beyond the orbit of Neptune, inspire with their undercooled hues balancing between white and pale blue. The image of still water is translated into smooth satin fabrics, while the unique shapes of icy landscapes and its interplay of lines and refracted light take form in puffed-out coats and strong textures.
Space-inspired flashes of silver enter the collections, from a quilted puffer coat for walking onto the moon to accessories that shimmer like mysterious, shiny objects. Lore Van Keer's jewelry new BRUT collection features an architectural approach to futuristic shapes, while shoes are another great entry point with everything from boots to stiletto’s in high-shine metalics.
Space kids
Kids dreaming of flying into space as an astronaut can indulge into the collection of Belgian brand Jeune Premier. With these satchels they'll fly like a rocket to the starry sky!
wordt stuk toegankelijker dankzij flexibele dagverzekering
Deelplatform Goboony en de P&V Groep slaan handen in elkaar om een boost te geven aan het particuliere verhuur van campers. Rondreizen met de camper is de afgelopen jaren alsmaar populairder geworden. Dit merkte ook het online-deelplatform voor camperverhuur Goboony: zowel het aantal verhuuraanvragen als het aantal beschikbare campers zijn het afgelopen jaar verdubbeld.
Vernieuwende verzekeringsoplossing verlaagt drempel tot verhuur
Mark de Vos, oprichter Goboony : “Een mobilhome wordt gemiddeld maar 4 weken per jaar gebruikt, de rest van de tijd staat hij stil. Voordien moesten camper-eigenaren een verzekering voor verhuur afsluiten voor een volledig jaar en dat leidde tot een drempel om te gaan verhuren. Daarom sloegen we de handen in elkaar met de P&V Groep om een flexibele dagverzekering voor te stellen. Dat betekent dat er enkel moet worden betaald voor de verzekering wanneer er daadwerkelijk wordt verhuurd. Op die manier willen we zoveel mogelijk mobilhome-bezitters aanzetten tot verhuren: enerzijds om andere mensen te laten genieten van hun camper wanneer ze hem zelf niet gebruiken en anderzijds om dure stilstand te voorkomen.”
P&V zorgt voor bescherming en bijstand…
De dagverzekering wordt aangeboden en direct afgesloten via het platform van Goboony en bevat de waarborgen burgerlijke aansprakelijkheid, omnium en pechbijstand van P&V. De afrekening van de premie en ook de regeling van eventuele schadegevallen verlopen rechtstreeks via het Goboony-platform. Michaël Van den Steene, Accountmanager Affinity & Partnerships P&V Groep: “Als coöperatieve verzekeraar met toegankelijkheid als één van onze belangrijkste drijfveren is een samenwerking met het deelplatform Goboony niet meer dan logisch. Samen met Goboony willen we huurders en verhuurders van mobilhomes van een onbezorgde vakantie laten genieten.”
De huurder is dankzij de geïntegreerde oplossing zowel beschermd tegen schade die hij berokkent aan derden als tegen schade die wordt toegebracht aan de camper. Bovendien geniet hij van een bijstand bij pech of een ongeval, in binnen- en buitenland. De verhuurder die zijn camper deelt op het platform is eveneens volledig gedekt, en hij betaalt slechts voor de dagen van werkelijke verhuur, wat hem de kostprijs van een jaarlijkse premie bespaart.
… Goboony zorgt voor de rest
Goboony neemt alle formaliteiten voor zijn rekening: het controleert de documenten van elk voertuig waaronder de technische keuring, zodat de huurder met een gerust hart kan vertrekken. Daarnaast helpt het platform de mobilhome-eigenaars bij het maken van een aantrekkelijke advertentie. Tenslotte kijkt Goboony bij elke verhuur via het platform na of de eigenaars voldoen aan alle regels, en zorgt voor de verzekeringsformaliteiten en het verzekeringsattest voor de gehuurde periode.
» Dubbel en compact home wellness plezier met 2-in-1 sauna/stoombad - » Op reis in eigen huis van Finland tot de tropen.
Nu vliegtuigreizen niet meer zo vanzelfsprekend zijn, ons huis meer dan ooit een veilige haven is en we nood hebben aan een plek waar we even weg van alles kunnen, staat de verdere opmars van de home wellness in de sterren geschreven. Met een 2-in-1-sauna/stoombad, of sanarium, haal je in alle comfort en veiligheid het beste van Finland en Turkije in huis en kan je vanuit je eigen home base reizen in weldaad.
Geluk zit in een klein hoekje
Klinkt een wellness als een hele onderneming en iets waar jij in je bestaande huis geen plaats voor hebt? Wellnessspecialist Gervi biedt met het sanarium een cabine aan die je zowel als stoombad en als sauna kan gebruiken. En dit in alle maten en gewichten. Win plaats met deze 2-in-1-cabine waar je het beste van beide werelden kan combineren.
Gezondheid in vijfvoud
Een tweede erg grote voordeel dat zo’n compact sanarium je biedt, is de keuzevrijheid. Wil je partner liever de droge lucht van een Finse sauna en verkies jij eerder de reinigende werking van een stoombad? Door de temperatuur en vochtbalans af te stellen op ieders wil, haal je het maximum uit de cabine. Het gaat zelfs zover dat de 2-in-1 van tafel wordt geveegd door een 5-in-1! Want met de verschillende programma’s is het sanarium naast traditionele sauna en soft-stoombad ook een tropenbad, een bad met warme lucht en een aromabad. Zwijmel weg met oosterse hammam- of frisse bosgeuren. Speel met de temperatuur en relatieve luchtvochtigheid en reis binnenshuis van het droge woestijnklimaat van een Finse sauna via een aromabad dat aan een zomerse wandeling door een lavendelveld in Zuid-Frankrijk doet denken naar een waar tropenbad. Met de optie warm luchtbad reis je met heel het gezin en kunnen kleine kinderen mee van de wellness genieten.
Bubbel-toerisme is het nieuwe trendwoord voor deze zomervakantie. Met je eigen bubbel genieten van een welverdiende vakantie. Het kan ook in de Maltese archipel. De natuurlijke schoonheden van Malta, Gozo en Comino kan je het best bewonderen vanop het water. Huur een zeilboot of boek een meerdaagse zeilvakantie met skipper en ontdek de Blue Grotto, St. Paul’s Island of hijs de zeilen naar de kristalheldere Blue Lagoon van Comino. Geniet ondertussen van de prachtige uitzichten op de kustlijn en de wonderlijke onderwaterwereld.
Of je nu met je partner een romantische reis voor ogen hebt, met je “bubbel” vrienden wil genieten van een weekje rust of gewoon eens op een originele manier wil reizen, met zeilen kan het allemaal. Via Malta Sailing Experiences kan je een zeilboot charteren inclusief kapitein zodat je je geen zorgen meer moet maken en volop kan genieten van de reis. Van één dag tot een volledige zevendaagse reis. Je kiest zelf hoe lang je Malta wil ontdekken met de zeilboot. Enkele hoogtepunten van een zevendaagse zeiltrip rondom de Maltese eilanden:
Dag 1: De idylische Blue Lagoon op Comino : Hoewel dit het kleinste bewoonde eiland van de Maltese Archipel is, is er zeker voldoende te zien en te doen. Het heldere water van de Blue Lagoon nodigt uit om te zwemmen en te snorkelen. Ook is een wandeling op het eiland zelf de moeite. Wist je dat enkele scènes van de film Troy (met Brad Pitt als hoofdacteur) hier zijn opgenomen?
Dag 2: De exclusieve Crystal Lagoon op Comino : Start je dag met een heerlijke tas koffie en spring nadien in het water om even te zwemmen. De Blue Lagoon is niet de enige mooie baai op Comino, dus hijs de zeilen en vaar door naar de Crystal Lagoon. Deze exclusieve baai is enkel bereikbaar per boot en staat ook bekend voor zijn grotten met kristalhelder water.
Dag 3: Tour rond Gozo : Een dagje rondom Gozo zeilen is een must. De meest aanbevolen stops zijn Mgarr IX-Xini, Xlendi, Blue Hole van San Lawrence, San Blas of Ramla Bay verkozen tot mooiste strand van Gozo. De kustlijn van Gozo wisselt af tussen zanderige kusten en dramatische kliffen. Gozo is trouwens bekroond met de Quality Coast Award door Green Destinations voor haar inzet om de kwaliteit van de zee en de kust te waarborgen.
Dag 4: Ontdek Gozo over het land : Leg de boot aan in Mgarr Marina en bezoek Victoria, de hoofdstad van Gozo, met haar prachtige Cittadella. Nadien kan je een deugdoende wandeling maken op een van de vele uitgestippelde paden. Vergeet geen heerlijke lokale pizza mee te nemen onderweg terug naar de boot.
Dag 5: De westkust van Malta : Zeil naar Paradise Bay en Anchor Bay waar je Popeye Village kan bewonderen vanop het water. Dit dorpje werd speciaal gemaakt voor de film Popeye met Robin Williams. Vaar in de namiddag langs de indrukwekkende Dingli kliffen richting de Blue Grotto waar je de nacht aan boord kan doorbrengen met zicht op de indrukwekkende bogen boven de grotten met kristalhelder water. Aan de andere kant heb je zicht op Filfla Island waarachter een indrukwekkende zon zal ondergaan.
Dag 6: Het zuid-oosten van Malta : Leg je boot aan in de haven van Marsaxlokk en geniet van de verse vis die je in deze oude vissershaven kan eten. Net voorbij Marsaxlokk vind je de prachtige Il-Hofriet baaien en St.Peters Pool, waar avonturiers zich kunnen wagen aan een sprong in het water vanaf de kliffen.
Dag 7: Hoofstad Valetta als apotheose : Zeil via de “Grand Harbour” naar Valletta en geniet ondertussen van de adembenemende uitzichten op de stad. Ga voor een wandeling door deze prachtige hoofdstad van Malta gesticht door de Ridderorde van Malta. Eindig je dag met een ontspannend diner met zicht op zee bij Capo Crudo.
Kortere programma's zijn natuurlijk ook mogelijk. Een zeilboot huren kan vanaf enkele uren.
Evenementen
Op 16 augustus vindt op Malta "The Pageant of the Seas" plaats, een tweejaarlijks evenement vol spektakel, optredens en feest. De 41e editie van de Rolex Middle Sea Race zal plaatsvinden op 17 oktober. Deze race is een echt begrip in de zeilwereld.
Meer informatie over een zeilboot huren vind je op: https://www.maltasailingexperiences.com/short-break
Meer informatie over een zevendaagse zeiltrip vind je op: https://holidaysinmalta.net/7-days-sailing-itinerary-malta
Meer informatie over de Maltese eilanden vind je op www.malta.be en www.visitmalta.com
with the trendy GUESS KIDS Back to School collection
Start the school year with the trendiest, and greenest, attitude thanks to the Guess Kids Back to School collection, which includes SMART GUESS garments, made with environmentally conscious materials and manufacturing processes.
The Guess Kids collection proves once again that sustainability looks good and is here to stay. Innovative dye techniques used for SMART GUESS denim include Dry Indigo, a foam-dye process with zero water usage and Indigo Flow™, which reduces water use up to 70%. Ultra-modern fabrics like REPREVE® transform recycled bottles into fiber, while high-tech LENZING™ technology materials are renewable and responsibly sourced, and organic and recycled cotton are used alongside EcoMade Lycra T400 to create on-trend denimwear.
These groundbreaking endeavors are all part of the GUESS Sustainability Plan, the brand’s holistic approach to operate with integrity, empower people and protect the environment. Adopting water-saving denim technology, managing environmental impact within the supply chain and promoting circular fashion are just some of the facets of this plan, which also seeks to reduce emissions and harness science to achieve a greener, more sustainable future. This SMART GUESS eco collection is a result of these actions, to become more sustainable throughout the brand.
Activewear reigns with striking logos, bold color blocks and athletic detailing. Mix & match outerwear enhances the look, while Guess girls slip into sporty dresses and tops made from sustainable elasticized sweater, along with a variety of flattering, retro-inspired t-shirts created with responsibly-sourced viscose, complemented by oversized logo print leggings and comfy joggers in pink, purple and lemon yellow hues, along with black, white and red. Guess boys boast color block logo tees and cozy hoodies made from recycled nylon in a palette of primary tones with classic grey, black and white.
Looking good has never felt so comfy thanks to sporty silhouettes: terry stretch and jersey made with organic cotton, nylon canvas fabrics made with recycled and renewable fibers, detailed with mesh and microfiber touches. This year, the collection has also been enhanced with a range of organic cotton t-shirts and denim pants made from six different eco denim fabrics such as Be-Stretch, Ultimate Stretch, Feather Weight, Off Cotton, Reborn Denim and Thermo Control. Guess babies are also dressed to impress this school year with unisex newborn rompers and sets, complete with activewear-inspired hoodies and joggers. The collection is finished off with Guess logo-print scarfs and beanies
Met hun visie om de perfectie van luxe te combineren met een actieve stijl, focust het Belgische label Wright deze winter op volumes en materialen met veel bewegingsvrijheid en prachtig vloeiende silhouetten. De visie van Wright blijft om mooie zorgzame stukken te bieden met een fit en feel die je vrouwelijke kracht sublimeert. Dit seizoen met scherpere snits dan ooit. De signatuur van Wright laat zich gelden.
De trench in het vizier :
Centraal in de collectie staat de tijdloze inspiratie van de trenchcoat, die uitgevoerd in een zee van zwarte zijde of een khaki woolmix grandioos uitwaaiert op je bewegingsritme. De lange mantel kan gelayerd gecombineerd worden met een korte jacket versie van de trench, wat een boeiend gestructureerd silhouet oplevert en je letterlijk in comfort omhult. Een nieuwe interpretatie van het spel van superpositie. De jurkvertaling van de trench geeft ditzelfde ultieme gevoel van vrijheid en lichtheid in een gewaxte popeline of comfortabele grijze wol.
De architectuur van kleding :
Jurken en rokken met een uitgepuurde belijning tekenen dit seizoen een gracieus silhouet voor elk bodytype. Naast de trenchjurk is er een speelse en luchtige plooiculotte, een ranke majestueuze ballerinajurk en een mooi uitlopende taillejurk. Elk stuk tekent moderne elegantie als resultaat van een bestudeerde patronage met evenwichtige proporties en aandacht voor het glooien van de stof. De halve ceintuur in simili leer in een sober belijnd recht kleedje in de collectie kan zowel vooraan als achteraan gedragen worden. Elke keuze is een persoonlijke keuze in licht van jouw unieke vrouwelijkheid.
Androgyne zachtheid :
Pantalons bij Wright huldigen de ambacht van tailoring. Dit seizoen brengt goedzittende pantalons met brede broekspijpen die een dynamische tred en ultiem draagcomfort verzekeren. De cigarette pant in combinatie met een crisp wit shirt en de korte trench biedt een moeiteloze ‘je ne sais quoi’ klasse. De culotte in lange versie in zijde is een prachtig avondstuk.
Winterpalet :
Wright is niet bang om trends en seizoenen te overschrijden en dit uit zich in de materiaal-en kleurkeuzes deze winter met een roomwitte denim, een crispy katoen in zacht nude, en fijne zijdes in neutrale tonen. Perfect complementair hiermee wordt een wintergevoel gecreëerd met een vuurrode softe wol, een warme jersey in electric blue en een britse sherlock holmes ruit in bruintinten.
Wright :
De opbouw van een doordacht en flatterend silhouet maakt deel uit van een natuurlijk streefproces naar excellentie bij Wright. Opgericht door een Belgische familie die al 3 generaties actief is in de textielsector, zet Wright de kwaliteit van snit en stoffen centraal. Elk stuk is een waardevolle bouwsteen in een slow fashion visie die meer focust op het kledingstuk dan op mode, en op de persoonlijkheid van elke vrouw ipv op snelle trends.
» Nieuwe tijdloze designcollectie vraagt om vernieuwde winkelervaring
Retail maakt een enorme evolutie mee en dat is ook Overstock Home niet ontgaan. Gezien de tijdloze designcollecties van de keten enorm zijn geëvolueerd werd er ook gesleuteld aan het showroomconcept. De vernieuwde formule wordt nu voor het eerst in Schoten gepresenteerd met 18 volledig ingerichte leefwerelden om de consument onder te dompelen in een totale interieurbeleving voor elke stijl.
Een interieur op maat van elke stijl en budget : Je interieur-stijl is een reflectie van wie je bent en aan een huis herken je zijn/haar bewoners. Overstock Home dicteert geen vaste stijl, maar geeft iedereen de ruimte om die zelf in te vullen en biedt hierbij de nodige hulp van professionals. Dit maken ze waar door hun extreem modulair assortiment. Quasi elk item in de showroom kan je volledig naar wens personaliseren. Creëer je eigen thuis-gevoel met het moduleerbare gamma tafels, stoelen, zetels, salon- en bijzettafels en consoles en combineer het met de brede waaier aan kasten. Of je nu je eerste appartement gaat inrichten of je interieur een make-over wilt geven nadat de kinderen het huis uit zijn, Overstock Home is graag jouw interieurpartner in elke levensfase.
Modulaire collectie krijgt navolging in moduleerbaar showroomconcept : 18 moduleerbare sfeermodules vormen de U-vormige ruggengraat aan de buitenzijde van de showroom in de new concepstore in Schoten. Deze flexibele belevingsruimtes hebben vier verschillende stijlen: basic beige, lightbox (met of zonder print), zwart & functioneel en PU & Mortex.
De centrale functionele zone is opgedeeld in een sofaplein vooraan, een tafel- en stoelenplein achteraan en een klantenservice- en kassacomplex in het hart van de ruimte. In deze laatste zone kan de consument stalen ontdekken van alle zachte materiaalopties en al dan niet onder begeleiding van een adviseur zijn favoriete interieur samenstellen. De showroom toont per product een maximaal aantal opties verdeeld over de verschillende sfeermodules.
Voor de algemene inrichting van de showroom werd geopteerd voor een zo strak mogelijke basis. Elke module kan steeds aangepast worden aan de oppervlakte van de showroom mits de indeling volgens de gulden snede (Fibonacci spiraal) behouden blijft. Langs het U-vormig gangpad vindt de consument een kleine selectie decoratieartikelen.
Nieuwe locatie : Conceptstore Overstock Home Bredabaan 1203 2900 Schoten - www.overstockhome.be
In de crisis kiest Chantelle Lingerie ervoor om de productie over te schakelen op mond- en neusmaskers en zo te zorgen voor het voortbestaan van het bedrijf. In reactie op de dringende behoefte aan mond- en neusmaskers in deze wereldwijde pandemie, reageerde het Franse familiebedrijf Chantelle snel en gebruikte het zijn specialistische kennis en beschikbaar fabriekspersoneel om herbruikbare mondmaskers te creëren. De productie loopt ondertussen al ruim twee maanden, terwijl het bedrijf zijn ondergoedproductie heeft onderbroken.
Eind juni worden er 20 miljoen maskers verwacht in een extra opslagruimte. Het Chantelle-magazijn in Corbie heeft normaal gesproken ruimte voor vier miljoen bh's, theoretisch gezien zouden hier ook 50 tot 60 miljoen maskers opgeslagen kunnen worden.
Guillaume Kretz, algemeen directeur van Chantelle: “Het onderwerp is wereldwijd relevant, want ook Zuid-Amerika, waar de pandemie nu pas begint, wil voldoende maskers beschikbaar hebben. De pandemie heeft gezorgd voor een impuls om anders na te denken, om de productie van maskers te bevorderen en ook om te beschermen tegen ziekten en milieuvervuiling (bijv. Smog) in het algemeen. We willen de maskers verder verbeteren en in de toekomst ook innoveren, om bijvoorbeeld tegen het einde van het jaar maskers die liplezen mogelijk maken te ontwikkelen voor slechthorenden. Wij zien hier een groot toekomstpotentieel."
Het familiebedrijf Chantelle Lingerie werd eind 19e eeuw opgericht en heeft al enkele economische en politieke crisissen meegemaakt. Het bedrijf reageert zo snel mogelijk op een crisis en is uitermate flexibel, om ervoor te zorgen dat medewerkers behouden blijven en het voortbestaan van het bedrijf kan worden gegarandeerd. Toen de vraag naar ondergoed door de sluiting van winkels als gevolg van de Corona-crisis sterk daalde, reageerde het bedrijf bijzonder snel en veranderde de productie in de eigen fabrieken in Frankrijk, Marokko, Tunesië, Thailand en Vietnam.
“We zijn een textielbedrijf met een geschiedenis in de lingerie. Onze kerncompetentie omvat gevoel voor materialen en ideale pasvormen - we zetten ideeën snel om in prototypes die op het hoogste niveau in onze productiefaciliteiten kunnen worden vervaardigd. We handelen snel, effectief en passen de productiecapaciteiten aan de reële vraag aan" legt Guillaume Kretz uit.
Het bedrijf heeft binnen slechts drie weken gestandaardiseerde prototypes van maskers geproduceerd en is van plan het comfort en de functie in de toekomst te verbeteren. Als een van de grootste ondergoedfabrikanten ter wereld heeft Chantelle zich ten doel gesteld om mond- en neusmaskers permanent in haar assortiment op te nemen en zichzelf te vestigen als marktleider in de productie van mond- en neusmaskers. Dankzij het flexibele en innovatieve marktbeheer van Chantelle kon het bedrijf deze crisis zonder al te veel verliezen doorstaan.
Tips voor een veilige zomervakantie in Koksijde-Oostduinkerke
Koksijde-Oostduinkerke is klaar voor het zomerseizoen. Het gemeentebestuur heeft gekozen om geen reservatiesysteem in te voeren op het strand van Koksijde deze zomer. Iedereen kan genieten van het zand, de zon en de zee, shoppen, eten en drinken zoals andere jaren.
Het strand, de zeedijk en winkelstraten worden speciaal ingericht zodat iedereen zich kan amuseren in Koksijde. De online recreatieve menukaart op www.visitkoksijde.be. kan hier zeker bij helpen. Er worden deze zomer geen grote evenementen georganiseerd maar een veilig bezoek aan het Abdijmuseum Ten Duinen en NAVIGO is zeker een aanrader.
Er zijn surf- en kitemogelijkheden of neem een duik in het unieke strandbad aan zee. Fiets van zee naar het hinterland, ga golfen, tennissen en padellen of wandelen in de duinen. En vooral eet, drink en geniet bij de gerenommeerde horecazaken. Koksijde is er klaar voor!
Social distancing
Anderhalve meter afstand houden staat centraal deze zomer. In een notendop: volg de aanbevelingen van winkeliers en horeca-uitbaters, wees solidair en toon respect, hou rekening met het maximum aantal toegelaten personen of bubbelvorming, wandel rechts, was je handen en blijf thuis als je ziek bent.
Realtime info over het strand
Koksijde heeft een breed strand en 701ha duingebied. Op de bewaakte zones is er bij hoog tij plaats voor ongeveer 43.000 strandgangers. Het strand wordt ingedeeld in verschillende zones (volgens de reddingsposten). En per zone wordt de drukte aangegeven via een kleurcode (drie niveaus, drie kleuren). Die info raadpleeg je in realtime op je smartphone en via onze socialemediakanalen. Bij te grote drukte (code rood) is die zone volzet en ga je naar een ander stuk strand. Je kan dit volgen via www.visitkoksijde.be. Goed nieuws: Je moet niet op voorhand reserveren om het strand te betreden.
Zeedijk: wandel en fiets met zicht op zee
De dijk is de place to be voor wie wil uitwaaien. Wandelaars worden gevraagd om zoveel mogelijk rechts te houden. Koksijde is genomineerd als mooiste fietsgemeente in Vlaanderen. Fietsen blijft deze zomer dan ook toegestaan. Er komen extra fietsparkings in de zijstraten, fietsen parkeren op de Zeedijk (of het strand) is verboden. Om de drukte op de Zeedijk te verlagen zijn voor de bewegwijzerde fietsknooppuntroutes omleidingen voorzien. Gocarts blijven onder bepaalde voorwaarden toegelaten.
Winkel veilig in drie handelscentra
In de belangrijkste winkelstraten in de gemeente geldt 1-richtingswandelen waarbij aan de voetgangers gevraagd wordt de richting van de aangeduide pijlen te volgen. Ook hier voorziet Lokaal Bestuur Koksijde fietsparkings in de zijstraten. Geniet met volle teugen van hun veilige en geroemde horecazaken. Het zijn culinaire parels.
Wat is er heerlijker om na al die weken thuis terug de natuur in te kunnen gaan aan onze eigen kust met veel ruimte om veilig en ontspannen te kunnen genieten?
While we're all still enjoying the sun, BRAX is already looking ahead to the first touch of fall. In July, BRAX focuses on the autumnal feelings, with warm and refreshing colours, relaxing fits and floral designs. Saffron colors for women, paired with jeans and dark brown colors and surprising orange and blue tones for men, combined with a sophisticated yet casual chino mark a perfect fall look.
Like an autumnal evening light, saffron is a strong colour statement in BRAX's women's collection throughout this season. In July it is paired with denim and dark plain colours such as chestnut and navy. A recurring floral motif enriches the look with subtle playfulness. The silhouette sits more casually: wide slouchy styles enrich the outfits in a relaxed way, making it the perfect casual outfit.
Cosy oversized knitwear matches great with supple Blue Planet denim. Nylon, knitwear, shiny jersey and cupro, as well as cool techno-wool and denim, deliver everything you could wish for from materials in the outdoor-indoor season.
BRAX autumn for men is generally about calmer colours, though at the beginning of the season orange and light blue create a refreshing statement. Plain coloured long-sleeved polo shirts and jersey turtlenecks, as well as shirts with deep checks and fine floral designs play the leading role for tops. The focus of polo shirts is on the wearers feeling, the Pima Cotton mix makes them incredibly comfortable with a high stretch content.
Just like the trousers. With imaginative patterns, chinos take centre stage. “Natural Worn“ denim enriches the collection with authentic washes that only get better after each wear. Those who wear BRAX denim from the „Blue Planet Program“ choose an environmentally friendly production process and with TENCEL™, a sustainable natural material. A fashion statement and commitment to our planet at the same time.
Davidsfonds Cultuurreizen lanceert voor deze zomer en dit najaar een uitgebreid aanbod aan binnenlandse reizen. Het programma bestaat uit een 30-tal reizen van een of meerdere dagen naar de mooiste bezienswaardigheden van ons land, of net over de grens.
Davidsfonds Cultuurreizen biedt groepsreizen aan met een rijk cultureel programma in kleine groepen van geïnteresseerde cultuurliefhebbers. De meeste reizen gaan naar het buitenland, tot nu dus.
Johan Smeuninx, directeur Davidsfonds Cultuurreizen: “Het zijn ongewone tijden. Corona dwingt ons allemaal om ons aan te passen. Voor Davidsfonds Cultuurreizen betekent dat nog meer inzetten op duurzame reizen, dicht bij huis. In de binnenlandse reizen ontdekt u hetzelfde DNA als in ons internationale aanbod: kwaliteitsvolle reisleiders, cultuur-historische topics, op stap met een groep gelijkgezinden ..."
Het binnenlandse aanbod is verdeeld in enkele thema’s: smaken (bier en wijn), muziek, militair-historisch, cultuur-historisch, andere culturen en architectuur. Zo kunt u de Eerste Wereldoorlog herdenken in Ieper en de Westhoek, op muziekweekend gaan naar Alden Biesen en de betere Belgische bieren proeven op een van de trappistenroutes.
En dat steeds in het gezelschap van reisleiders met een heel grote kennis over en ervaring met de bestemming. Enkele reisleiders stellen hun binnenlandse reis voor in een filmpje en maken u warm om mee te gaan op www.cultuurreizen.be/nl/binnenland.
Om de veiligheid en het comfort op reis te garanderen kiest Davidsfonds Cultuurreizen heel bewust voor kleine groepen (max. 20 à 25 personen), ook voor de daguitstappen.
Vanaf eind augustus herneemt Davidsfonds Cultuurreizen ook terug zijn buitenlandse reizen. Een overzicht van de reizen die, zoals de situatie nu is, in zomer en najaar 2020 nog doorgaan vindt u terug op https://www.cultuurreizen.be/nl . Ook voor eindejaar 2020 lanceert Cultuurreizen binnenkort zijn aanbod!
Het binnenlandse aanbod en de filmpjes van de reisleiders kunt u online bekijken via www.cultuurreizen.be/nl/binnenland