This summer heralds a collection of iconic, ultra-summery pieces that are fresh off the beach. Drawing on timeless GUESS DNA, this season sees a return to the roots with key looks inspired by memorable campaigns and defining GUESS style. Laidback yet ultra-glam, GUESS girls make a statement in pastel, feminine looks with flattering silhouettes and flirty ruffles, before setting off on a summer road trip.
Ocean Drive
Escape to Miami with this playful and feminine line of pin-up inspired, sexy silhouettes that mix & match with on-trend denim to create fun, confident looks. Ditsy florals contrast with gingham, micro and macro dots, for an ideal iconic look. Ruffles add movement to fitted cuts and flattering waists, while a palette of pastels enhances confident red, black and white tones for an artist twist.
Mojave Desert
It’s time for a road trip! A spirit of adventure sparkles throughout this sexy array of romantic, retro-inspired pieces. Animalier prints work alongside tie die and tropical prints, while crayon flower and lovely roses prints add a dreamy vintage appeal. On the road, denim is queen with bleached jeans, white denim and summer sand tones. Cut-out embroideries, macramé and broderie anglaise make for an eclectic mix of texture, while vintage desert tees add a relaxed touch. Sun-kissed pinks yellow and sun-faded black complement an earthy palette.
Guess Islands
Summer is truly here, thanks to this energetic line filled with surf and good-vibes. The ultimate beach party look, complete with bold prints, flirty mini dresses and 70’s surfer-style touches. Effortlessly sexy silhouettes with cropped legs, mini shorts, loose frills and casual flowing skirts are boosted with Hawaiian prints, alongside jungle and flamingo touches. Vitaminic tones of blue play with jelly pink, orange and pop yellow for a tropical color code.
2020 was een onvergetelijk jaar (hoewel we het toch heel graag wél snel zouden willen vergeten!). Laat ons tijdens de eindejaarsfeesten onze zorgen toch even opzijzetten en teruggrijpen naar een fantastische traditie: vuurwerk! Dit jaar zullen we daar misschien niet op de traditionele manier van kunnen genieten, maar bij Vilebrequin verwennen we toch graag onze naasten met een origineel geschenk: vuurwerkswimwear voor de hele familie!
Kijk, Papa, een schildpad!
Weinig dingen zijn spectaculairder dan vuurwerk, of het moest het onderwaterleven zijn. De uitermate creatieve afdeling pyrotechniek van Vilebrequin heeft zich helemaal laten gaan met kleurige zeesterren, schelpen, krabben en zeeschildpadden, die je vaste compagnon worden van Sydney tot Rio. Of op dat geheime vakantieoord waar je je zo thuis voelt. De limited edition gifts van Vilebrequin zijn gemaakt voor dat speciale moment op die speciale dag, wanneer we willen tonen hoeveel we van elkaar houden. En voor de herinnering daaraan, elke keer we weer in het zwembad of de zee duiken. Het klapstuk? Prachtige hemden met uitzonderlijke prints. Alles kan en alles mag!
Wat een uniek cadeau!
Kijk hoe hij straalt bij het ontvangen van dit exclusieve cadeau. Deze geborduurde zwemshort werd door Vilebrequin afgewerkt met details in massief zilver! Geef dit jaar eens een leuk swimwearartikel cadeau. Vilebrequin: jouw vuurwerkmaker sinds 1971.
Supersnel bestelbaar en leverbaar online en verkrijgbaar in een wereldwijde selectie van Vilebrequin-boetieks. Reserveer vanaf vandaag een afspraak voor je cadeaushopping op www.vilebrequin.com.
Na bijna 50 jaar non-stop zomergevoel heeft Vilebrequin zich nog nooit zo jong gevoeld als vandaag. Dat is ook weinig verbazend, want plezier, openmindedness en de charme van het St-Tropez van de seventies maken deel uit van het DNA van het merk. Vilebrequin straalt voor altijd jeugdigheid uit: het huis heeft zich dan ook toegelegd op het design van speelse badkledij met een uitzonderlijke pasvorm en houdt nooit op zichzelf heruit te vinden. Met zijn swimwearcollecties voor heren, dames en kinderen en de bijhorende prêt-à-porter en accessoires, heeft Vilebrequin de vakantiespirit tot een way of life verheven. Vanaf zijn ontstaan al ontwerpt het huis op een duurzame manier innovatieve collecties met een grote impact op het vakantiegevoel en niet op de oceanen van deze planeet.
A new year, a new Valentine's Day. Whether you love or hate the holiday, it's another reason to celebrate and break out of your routine. Forget about cheesy hearts and obvious gifts, we've gone with some classy and stylish looks, as well as original jewelry.
Fashion : Make sure you feel your best on the day that revolves around love, because self-love is key. Whether that means a comfortable ensemble or a dashing dress, is up to you. Or how about gifting that special someone a gorgeous pair of heels or that stunning bag they have been longing for.
Jewelry :You can never go wrong with a piece of jewelry that is timeless and elegant. Let your key piece of choice do the the talking. You can definitely find that special accessory at Lore Van Keer, with the Arven collection. This line, that revolves around leaving your mark on life and others, can be customized with the Arven alphabet and is unisex.
ARVEN collection by Lore Van Keer : One up the luxe? Then the 'In Gold' collection by Lore Van Keer will certainly stun your loved one. These geometric shapes, made out of 18k gold, put an original twist on classic designs.
In Gold collection by Lore Van Keer : Or amplify your special bond with the 'Unity' collection by Diamanti Per Tutti and Sarah Zhuang. When different shapes like circles, triangles and squares are put together, they might not seem to fit at first. But just like with people - all different and unique in their own way - they somehow end up complementing each other, and become beautiful in harmony.
Gifts : Get creative and gift your loved one something that is nice (or naughty) and original, whether it be stunning lingerie or a fun set of bedding, to get cosy in.
Food
No need to cheat on Valentine's Day. With new Belgian foodbrand OKONO, you can splurge on chocolate, without the slightest need to feel guilty. Their chocolate has no sugars and as few carbohydrates as possible, but are full of flavor. They are also vegan, as well as lactose and glutenfree.
If you're craving something even sweeter, Belgian foodbrand Niamh has got you covered. With Niamh you can very easily bake all sorts of goodness, to satisfy that sweet tooth of yours.
Het jaar van het buitenleven in eigen tuin, zo kunnen we 2020 wel samenvatten. En ook in 2021 zullen we het comfort van onze tuin en terras blijven opzoeken. We beseffen dat de inrichting van die buitenplek smaakvol moet zijn om het hele jaar te genieten. Maar wat als die smaak binnen een paar jaar verandert? Geen probleem voor de nieuwe Strappy-collectie van Royal Botania: het basisframe blijft altijd dezelfde, maar de bekleding pas je naar believen volgens kleur- of materiaalwens aan. Een nieuwe outfit voor je buitenmeubilair – zelfs in outdoor leder! – was nog nooit zo eenvoudig!
Keep the base, change the look
Waar we vroeger rationeel kozen voor een interieur voor het leven, volgen we nu ons gevoel en veranderende smaak. Iets waar Royal Botania met haar Strappy-collectie rekening mee houdt. De armchair Strappy 55 en lounger Strappy 195 met bijhorend voetenbankje hebben een minimalistisch doorlopend frame van gecoat roestvrij staal dat je volledig aankleedt naar wens. De straps zijn verkrijgbaar in verschillende kleuren en materialen en eenvoudig te bevestigen of te vervangen. Wil je na enkele jaren een nieuwe look & feel voor je outdoorset? Kies dan voor andere straps en blaas je terrasinrichting nieuw leven in.
All-weather leather : Leder was tijdens de 2020 fashions weeks opvallend aanwezig op de catwalk en in het straatbeeld. Ook interieurinrichters werken maar al te graag met dit tijdloze materiaal. Royal Botania introduceert de trend nu ook outdoor met all-weather leather in zwart, taupe en cognac. De natuurlijke uitstraling van leder past volledig in het buiteninterieur van je tuin, terras of lounge. All-weather leather is een soort weersbestendige vinyl (marine-grade) dat dankzij de volledig UV-bestendigheid ook een lange levensduur biedt. Toch liever een stoffen look voor je terras? Dan heb je de keuze uit een uitgebreide kleurenrange van meer dan 70 tinten. De grens tussen binnen- en buitenmebilair vervaagt...
De optische truc : De gestroomlijnde straps vormen de ruggengraat als verbinding tussen het naadloze frame van de Strappy. De gewatteerde zitriemen en armleuningen zorgen voor een aangenaam zitcomfort. Al is het een optische illusie dat de straps enkel uit zachte elementen bestaan. De basis bestaat uit aluminium stroken die door de bekleding mooi zijn weggewerkt. Die optische ‘truc’ geeft niet alleen een minimalistische indruk, maar zorgt ook voor een groot voordeel. De bekleding is gemakkelijk en snel afneembaar voor schoonmaak of winterstalling. Stevig, praktisch én elegant!
This year has been challenging for all of us. And even though we can only celebrate Christmas and New Years Eve with our small bubble, these festive days require festive looks, sequins and party accessories. Even if this look is for your eyes only. Physically or virtually, Caroline Biss has got you covered.
The (L)BD
A classic for every occasion is without a doubt the Little Black Dress. With these wardrobe essentials, you can't go wrong. Upgrade them with a pair of to-die-for boots or a figure-hugging belt. Want to switch it up? Rock a classy jumpsuit!
Spicy red
It might feel like a Holiday classic, but red outfits never go out of style. Matching your Christmas decorations with your EOY ensemble has never looked more spicy.
Shining bright
The Holiday season is also the perfect moment to bring a little (or a lot of) bling into your life. Not just a touch but a shiny look from head to toe. It doesn't hurt to let yourself shine bright like a diamond now and then, does it?
The final touch
It's all in the accessories when it comes to finishing your look. These boots, belts and bags will give your outfit that final, festive touch. Elegant and stylish and yet comfortable enough to pick up your fancy 5-course take out box from your favorite local restaurant!
Om de wintermaanden en de tijdelijke sluiting van fitnesscentra en zwembaden te overbruggen, richten veel (top)sporters een volledig uitgeruste ‘pain cave’ in: een fitness bij je thuis om jezelf als pro of amateur uit te dagen en in absolute topvorm te blijven. Wellness-marktleider Gervi, vorig jaar nog bekroond als best groeiende dealer op één jaar tijd wereldwijd, ziet de verkoopscijfers van home-wellnessen en fitnesstoestellen met maar liefst 10% stijgen. Met z’n allen gaan we onder het motto ‘no pain no gain’ voor een intense sportbeleving en ultieme fitnesskick in onze garage, zolderkamer of schuur.
Kilometers tegen de stroom in
Als wellness-specialist zag Gervi vorig jaar al de verkoopcijfers van home-wellnessen met 5,7% stijgen. Ze weten dus als geen ander dat de Belg steeds vaker op zoek gaat naar een handig en compact waterconcept voor een frisse duik als ontspanning, maar ook om de conditie op peil te houden. Zo zag Gervi de verkoop van haar Endless Pool dit jaar met zo’n 20% de lucht ingaan. Een waardig onderdeel van de pain cave, zo blijkt, want door de stroomdruk kan je kilometers afleggen op slechts enkele meters lengte en met de roeikit, de onderwaterloopband- en fiets is onder water sporten dé uitdaging van 2020 geworden. “Verwacht wordt dat ook in 2021 home-wellnessen aan populariteit zullen blijven winnen”, zegt Marjolein Nijs, medezaakvoerder van Gervi. “Iedereen denkt veel meer na over een vakantie bij hen thuis, en daar hoort de nodige waterontspanning bij.”
Een levensechte wegbeleving
Het zit in het DNA van zowat iedere Vlaming, maar dit jaar nemen we pas echt de benen en kruipen we steeds vaker op de fiets. Al kunnen donkere wintermaanden met onstuimig en onvoorspelbaar weer je trainingsschema grondig in de war brengen. De koersfiets wordt dan ook tijdens de herfst- en wintermaanden even aan de haak gehangen en ingeruild voor een waardig alternatief, zoals de MyCycling van het gerenommeerde Italiaanse merk TechnoGym. Hiermee breng je 24/7 het gevoel van buiten koersen naar de droge en veilige omgeving van je eigen woning. Helaas zonder bloemenmeisjes en drie kussen aan de finish, maar met een levensechte wegbeleving op zak.
Loop een topconditie tegemoet
Een nieuw jaar betekent nieuwe doelstellingen die je wilt halen. Of je nu in shape wilt blijven of aan je conditie wilt werken, de Skillrun-loopband van TechnoGym vindt in veel pain caves een plekje, zegt Marjolein. “Het is de beste loopband op de markt voor hardlopers of triatleten die een sportieve uitdaging willen.” Maak de atleet in je wakker en verbeter je prestaties, want in 2021 verleg je met de Skillrun-loopband je horizonten!
Test first, buy later
In samenwerking met het triatlon trainingscenter en Optimize Center zal Gervi een mini-triatloncompetitie organiseren in Kalmthout. De datum kan pas worden vastgelegd van zodra de coronamaatregelen versoepelen. Via die competitie kan je eerst de toestellen uitproberen voor je ermee naar je pain cave trekt. Volledig corona-proof en individueel zal elke deelnemer 500 meter zwemmen, 17 kilometer fietsen en 4 kilometer lopen. Wie heeft de strafste benen?
Kom deze winter tot rust in een Belvilla. Veilig en op elk moment genieten van en /of thuiswerken met je eigen wellness aan huis
Ken je dat gevoel? Wanneer je een lekker warme sauna of jacuzzi instapt en alles om je heen lijkt te vergeten… die zalig ontspannen gloed, die powerknop die even uitgaat. Heerlijk toch? En dat al helemaal wanneer je op je eigen tempo en wanneer je maar wilt kan relaxen. Maar ook voor de thuiswerkers die eens in een andere inspirerende omgeving ontspanning willen combineren met 'thuis'werken. Dat alles in de gezellige en veilige cocon van je bubbel. Too good to be true? Helemaal niet! Je vindt het in de wellnesswoningen van Belvilla.
Wil je er graag even tussenuit, dan is een wellness(werk)vakantie deze winter de perfecte oplossing. Een huisje voor jullie alleen met een sauna, bubbelbad of hot tub waar je volledig in ‘zenmodus’ gaat wanneer je maar wil. Nog een voordeel: je hoeft jouw wellnessmoment niet vooraf te reserveren en je blijft de hele tijd veilig in je eigen bubbel. Ver hoef je zo’n vakantie niet te zoeken. Belvilla beschikt over tal van comfortabele wellnesswoningen in eigen land. En kan je het werken niet zomaar loslaten? Geen nood, werken en relaxen gaan in deze woningen hand in hand. Door de goede WIFI-verbinding kan je van je relaxvakantie ook een workcation maken. Working from home, maar dan net iets ontspannender..
Bubbelbaden met een uitzicht
Een bubbelbad vraagt weleens om een glaasje cava of champagne. Zeker wanneer je vanuit de jacuzzi uitkijkt over een feeëriek, heuvelachtig landschap. In ‘Cottage Oxygène’ in Awan is dit geen droom maar werkelijkheid. Twee ruime slaapkamers met elk een moderne en suite badkamer maken je geluk compleet. De compacte sauna in de woonkamer doet daar graag nog een schepje bovenop.
Wellnessen in warme sferen
Voor sfeer en gezelligheid ben je in Septon aan het juiste adres. De ruime, houten chalet ‘La Sérénité’ heeft een warm interieur en beschikt over vier ruime slaapkamers. Na een dagje wandelen, fietsen of werken rust je uit op het overdekte terras of in de jacuzzi. Nog meer relaxen? Installeer je dan in de comfortabele sauna of speel een deuntje op de piano.
Romantiek troef in Barvaux
Snak je naar een relaxweekend in een romantische bubbel van twee? Dan is de chalet ‘Bird Nest’ in Barvaux-sur-Ourthe jouw place to be. Deze compacte, karakteristieke woning ademt rust en romantiek. Op het terras word je helemaal zen in een heerlijke hot tub die uitkijkt over de tuin en de beboste heuvels in de buurt. Binnen verwen je jezelf in de sauna. Wil je toch even op pad, dan zijn Durbuy en de bossen nooit veraf.
Royaal overnachten in Chiny
Pal in de Ardennen, in de provincie Luxemburg, bots je op ‘Le Presbytère’, een statig kasteeltje. Maak je klaar voor een luxueus verblijf in een prachtig ingerichte woning met vijf slaapkamers. Je geniet er van de private tuin met een trampoline voor de kids en een overdekte lounge voor de mama’s en papa’s. De kers op de taart is de mooie houten sauna die uitkijkt over de tuin.
Logeren in een karakterpand
Alleen al de oprijlaan van vakantiehuis ‘Le Grenier du Gerny’ maakt indruk. Je arriveert in een karakterwoning van formaat, die dankzij een grondige renovatie heel wat luxe biedt. Een grote tuin met trampoline, overdekt terras, bar en jacuzzi laat je genieten van de gezonde buitenlucht. Een sauna en biljarttafel zorgen voor nog meer vertier. Ga je op uitstap? Wéris, Durbuy en de grotten van Hotton zijn enkele highlights in de buurt.
Charme en comfort in Durbuy
‘Villa Kristof’ in Durbuy combineert tal van authentieke elementen met een hedendaagse look. Het resultaat is een knappe, grote villa met een keuken die gerust in een magazine kan. Installeer je met je laptop in de lounge op het overdekt terras en geniet nadien van het bubbelbad in de poolhouse. Ook binnen houdt het plezier niet op: een arcadezaal, een grote pokertafel en een gezellige sauna entertainen groot en klein.
Jouw wellnessvakantie boeken
Een overzicht van alle wellnesswoningen vind je op de website van Belvilla waar je eenvoudig onder ‘Wellness’ kunt filteren op huizen met sauna, jacuzzi/bubbelbad of wellness algemeen. Daarbij kun je ook onder faciliteiten 'WIFI' aanvinken, zodat je niet alleen de meest ontspannen adresjes selecteert, maar ook die met een vlotte WIFI-verbinding. Zoeken en boeken via:
Vakantiehuizen met sauna: www.belvilla.be/vakantiehuis-sauna
Vakantiehuizen met jacuzzi: www.belvilla.be/vakantiehuis-jacuzzi
In mei zette de online biospecialist Greenweez voet op Belgische bodem, een volgende stap in haar Europese expansietraject. Vandaag lijkt het merk goed op weg om een succesverhaal te worden in ons land. De Belgische versie van deze biologische e-shop kent een recordgroei van 90% en doet het bijzonder goed in Vlaanderen, een markt die traditioneel nochtans minder gericht is op bioproducten. Om deze uitstekende resultaten op peil te houden, wil het bedrijf het aantal lokale samenwerkingen verhogen en haar aanbod verder uitbreiden. Nu de eindejaarsperiode nadert, heeft Greenweez.be dan ook bijzondere aandacht besteed aan haar geschenkaanbod, dat duurzaamheid en plezier combineert.
Een succesvolle lancering in heel België, een echte groeispurt in Vlaanderen
Sinds de lancering in ons land in mei 2020 is Greenweez.be exponentieel gegroeid. Als leider in online bioproducten in Frankrijk was de winkel reeds bekend bij een kleinere groep consumenten die focust op duurzaamheid. Nu is Greenweez erin geslaagd om een groter deel van de Belgische bevolking te verleiden: tussen oktober en november kende de online bio-winkel een recordgroei van meer dan 90%. Deze prestatie werd vooral gedreven door Vlaanderen, een vaststelling die des te belangrijker is gezien de Vlaamse markt traditioneel minder gericht is op biologische producten.
Yannick Dykmans, hoofd van Greenweez Benelux, voegt hieraan toe: “Onze cijfers suggereren dat er in Vlaanderen een mentaliteitsverandering op gang komt. Vandaag wordt één op de drie aankopen op Greenweez.be gedaan door een Vlaamse consument.”
Steeds meer lokale producten
In de toekomst wil het Belgische management van Greenweez een lokale commerciële strategie blijven volgen. Naast het feit dat Greenweez lokale producten een bevoorrechte plaats geeft in haar online etalage, engageert het bedrijf zich om jonge merken te ondersteunen bij de lancering van hun activiteiten.
Yannick Dykmans reageert: "De Belgische start-up food scene is in volle bloei. We zien een opmars van lokale merken met een grote toegevoegde waarde. Onze ambitie is om hen zichtbaarheid te geven en hen te ondersteunen bij hun eerste verkopen. Greenweez biedt verschillende succesverhalen aan, zoals Sienna & Friends-kruiden voor kinderen, Wignac-cider en thee van Tea Tonic.”
Ecologische geschenken onder de boom
In de nabije toekomst worden de feestdagen een belangrijke periode voor Greenweez. Door de coronacrisis zal dit jaareinde ongetwijfeld gepaard gaan met records op het gebied van e-commerce, zoals onlangs nog werd onderstreept door de studie van consultingbureau Bain.
Voor Greenweez is dit een kans om zich niet alleen te profileren in het alledaagse winkelsegment, maar ook in het meer feestelijke shoppingsegment. Daarom heeft de online bio-winkel een belangrijk deel van haar inspanningen gewijd aan de uitbreiding van haar aanbod van speelgoed en cadeausets.
Yannick Dykmans verduidelijkt: "Met dit uitgebreide aanbod willen we tegemoetkomen aan de groeiende vraag naar meer verantwoorde cadeaus, een trend die we al enkele jaren opmerken. Zo zien we bijvoorbeeld dat houten speelgoed van vroeger, dat wordt opgefrist in lijn met de huidige trends, verkoopt als warme broodjes. Ouders stellen het op prijs dat ze hun kinderen het belang van duurzaamheid kunnen bijbrengen en hen tegelijkertijd een aantrekkelijk, kwalitatief en – als kers op de taart – lokaal cadeau kunnen geven.”
Het perfecte geschenk vinden in een paar klikken, het kan niet makkelijker zijn. Greenweez.be heeft filters ontwikkeld om het ideale geschenk te selecteren. De consument kan kiezen uit “Made in Belgium”, “Klein budget”, “Zero waste”, enz
Eerbetoon aan de cape, retro chique mantel voor deze winter!
De looks van de Mixage collectie voor deze herfst-wintercollectie 2020 doen wegdromen van een sfeer zoals in The Avengers of Breakfast at Tiffany’s. Wie daarmee flaneert door de stad of door de velden zal iemand onberoerd laten!
De cape is een comfortabele overjas met een chique uitstaling een trendy stuk voor de herfst en winterperiode de cape is een mengeling tussen een lange mantel en een poncho, een stuk dat steeds veel succes oogt op de catwalk. Ariana Spica geeft een eigen interpretatie aan de cape en voegt een minijurk toe die past binnen de haute-couture die zij voorstelt.
Mixage legt een soort confectie op tafel die flirt met de wetten van de Haute Couture. De afwerking van ieder stuk is een eerbetoon aan de hoogwaardige stoffen zoals kasjmier of gemengde wol met Schotse ruiten. Mixage moet zeker niet onderdoen voor de grote confectiehuizen. Bovendien blijft maatwerk een van de stokpaardjes van Ariane Spica; afwerking met zilveren juwelen, kleine ringen als detail aangebracht of gouden versieringen.
Mixage is een nieuwe collectie kleding voor vrouwen en wordt volledige ontworpen en artisanaal geproduceerd door Ariana Spica. Tijdens de eerste lockdown is deze Belgische ontwerpster van trouwjurken op maat met veel moed op zoek gegaan naar een alternatieve manier om haar creativiteit los te laten. Zo lanceerde zij haar eerste merk van confectiekleding. De eerste collectie van Mixage, met Batik als basismateriaal was meteen een schot in de roos.
Net zoals te zien is in de trouwjurken van Ariane Spica, is er een duidelijke rode draad doorheen al haar creaties: zeer vrouwelijke lijnen, veel gevoel voor detail, een perfecte snit en natuurlijke en luxueuze materialen. Een verfijnde stijl voor creaties die van A tot Z in het atelier in Brussel worden vervaardigd. Mixage geeft aan de vrouw een chique en bevrijde uitstraling. www.mixage.be
Onze smaakpapillen mogen zich stilaan voorbereiden op de eindejaarsfeesten. Delacre stelt dit jaar twee nieuwe feestelijke collecties voor, exclusieve koekjes assortimenten in de kerstkleuren, om vrolijke eindejaarsfeesten te beleven.
De koekjesdozen van de ‘Festive’-collectie en de ‘Winter’-collectie werden dit jaar versiert met mooie scènes uit het winterleven. Delacre haalde alles uit de kast voor deze standingvolle verpakkingen met daarin een genereuze selectie van zijn iconische koekjes, ideaal om je geliefden te verwennen.
Tea Time Vuurwerk & Tea Tim Hoofdplein - Gewicht: 1 kg - Afm.: 25 cm x 21,6 cm x 9,7 cm - Adviesprijs : 12,99 euros - (16 koekjesvariëten)
Tea Time Chalet & Tea Tim Slee - Gewicht: 1 kg - Afm.: 25 cm x 21,6 cm x 9,7 cm - Adviesprijs: 12,99 euros - (16 koekjesvariëten)
Voor de fans van overheerlijke koekjes in stervorm (maar in feite voor álle lekkerbekken) is er de comeback van het assortiment Constellation Etoile. Het prachtige doosje houdt heerlijke recepten in die speciaal voor de feestdagen gemaakt werden. Van delicate pure chocolade tot smakelijke melkchocolade, via de verrukkelijke Gianduja-hazelnoot: er is voor elk wat wils!
Constellation - Gewicht: 140g - Afm.: 23,5 cm x 4,2 cm x 10 cm - Adviesprijs: 3,99 euros - (4 koekjesvariëten)
Het begon allemaal iin de jaren 19880, in hartje Brussel. Daar creëerde Charles Delacre oor het eerst zijn verrukkelijke specialiteiten. Zijn vakmanschap, zijn zin voor vernieuwing, zijn passie voor kwaliteit, proef je vandaag nog steeds in iedere creatie van Delacre iconische koekjes zoals Cigarettes Russes, Marquisette en Biarritz hebben het Tea Time assortiment met zijn 16 heerlijke variëteiten zo beroemd gemaakt
In de Vaucluse vrolijken kleuurije beeldjes de kerststal op
Een van de mooiste kersttradities in de Provence zijn de santons, kleine, handgeschilderde beeldjes in de kerststal. Sinds enkele jaren is in de Vaucluse een Belgische santonmaakster gevestigd, die er atypische kerstfiguren vervaardigt.
Het Provençaalse woord ‘santoun’ betekent ‘kleine heilige’ en slaat op kleine handgeschilderde beeldjes van klei die pronken in de kerststallen in de Provence. Families geven ze aan elkaar door van generatie op generatie.
Meer dan 50 traditionele figuren
Al eeuwenlang beleven jong en oud plezier aan de kleine beeldjes. Ze zijn soms kinderlijk, soms grappig, maar stuk voor stuk prachtige kunstwerkjes. De eerste santon zou afkomstig zijn van Marseille. De oudste mal wordt namelijk toegeschreven aan Jean-Louis Lagnel en zou gemaakt zijn begin de 19e eeuw. In de loop van de tijd heeft elke santonmaker zijn eigen figuren gecreëerd, waarbij folklore en tradities als inspiratiebron dienden. De herder die het lam schenkt, herinnert ons eraan dat het belangrijk is om te delen. Een andere bekende figuur is de vrouw met de zwarte kip, waarvan de bouillon was aanbevolen voor pasgeboren baby’s. Zo bestaan er beeldjes van alle typische Provençaalse dorpsfiguren uit de vorige eeuw. In totaal zijn er een vijftigtal, met klinkende namen!
Belgische santons in de Vaucluse
Deze beeldjes zijn uniek ter wereld en worden handgemaakt door de ‘santonniers’ of santonmakers. Zelfs al is het fabricageproces van de santonmakers soms lichtjes verschillend, alle santons zijn afkomstig van een oorspronkelijke mal. Zodra het droog is, wordt het beeldje van klei gebakken in de oven en vervolgens beschilderd. Eerst de lichte kleuren en vervolgens de donkere kleuren. Sommige santonmakers voegen aan de klassieke santons andere figuren toe, geïnspireerd op bijvoorbeeld de plaatselijke geschiedenis.
Vandaag bestaan er nog enkelen die deze eeuwenoude kunst in de vingers hebben. Onder hen ook de Belgische Catherine Vandevyvere, die zich in 2002 in de Vaucluse heeft gevestigd. Ze is afkomstig van Waals-Brabant en heeft geen beeldende kunst gestudeerd, maar talen. Van kindsbeen af maakte ze graag kopieën van tegels van Delft of azulejos. “Ik was dol op de Provence! Als kind wou ik hier al komen wonen... Mijn ouders hebben zich hier definitief gevestigd en daarna ben ik op mijn beurt in Pernes-les-Fontaines komen wonen.” Toen is ze begonnen eenvoudige, grappige beeldjes vorm te geven. De burgemeester van Pernes heeft haar na lang aandringen ervan kunnen overtuigen ook kerststallen te maken, naast de traditionele kerststalfiguren. “Aangezien ik geen mallen gebruik en alles met de hand vormgeef, kan ik ook beeldjes maken op maat, op basis van foto’s,… Dat is een beetje mijn specialiteit geworden!” (www.brindargile.fr).
Santons voor iedereen
Een van de populairste figuurtjes is Margarido, de sympathieke rijke dame met de rode paraplu, vergezeld van haar echtgenoot. Of Bartomiou, een onverbeterlijke dronkaard met een lange katoenen muts die kindje Jezus een gedroogde kabeljauw brengt. Pistachié is dan weer een slungel met een ezel vol zakken graan. Lou Ravi steekt vol verbazing zijn handen in de lucht. Daarnaast zijn er de bakker met zijn mand broden, de visvrouw, de hoeveknechten met lantaarns, de visser met een visnet over zijn schouder, het oud koppeltje, de trommelslager, de schrijver, de schurk, geknielde aanbidders. Al deze figuren worden uitgestald rond kindje Jezus, Maria, Jozef en de dieren in de kerststal. Natuurlijk zijn er ook de Drie Koningen, die pas op 5 januari een plaatsje krijgen in de kerststal.
De nieuwe Tom Ford eyewear Herfst/Winter 2020-2021 collectie valt op door haar genereuze en duidelijke vormen, met inspiratie uit de jaren 1950 en 1970, en monturen die acetaat en metaal combineren in unieke silhouetten waarin je de stijl van het merk duidelijk herkent.
De monturen hernemen iconische details en concepten zoals het « T » logo in metaal op de voorkant, monturen die bestsellers zijn geworden en nu worden voorgesteld in een nieuw kleurenpalet, overeenkomstig de laatste trends.
Tom Ford Eyewear - Mod. FT0745 – Johannes – 650 €
Deze ‘cat eye’ montuur is vervaardigd in Japan, met een superlichte structuur in metaal in twee superlichte acetaatlagen, met de handtekening Tom Ford gegraveerd in de binnenkant van de armen. Dit model, de limited edition 2020, stelt fotochromatische glazen voor die oplichten of verdonkeren in functie van het licht.
» Type 301-messen van CHROMA » Een design van de legendarische F.A. Porsche
Theelichtjes, die lekkere dennengeur, een feestmaal op tafel en getrokken messen in de keuken. Zo ziet onze ideale kerst eruit. De Type 301-messen van CHROMA, gedesignd door de legendarische F.A. Porsche, combineren stijl met performantie en Japanse knowhow. Pak dit najaar groots uit en geef een snedig culinair statement cadeau.
De volledige collectie volgt hetzelfde strakke design: een driehoekige handgreep die het mes perfect in de hand laat liggen en zorgt voor een stevige greep; een metalen parel die de scheiding tussen handgreep en lemmet aanduidt; en een lemmet met Japanse V-groef (handgeslepen door een meesterslijper) die het mes niet alleen vlijmscherp maakt bij aankoop, maar die het die scherpheid ook veel langer laat behouden. Prijzen tussen €59 en €199
Alle messen uit de collectie bestaan uit een 18/10 roestvrijstalen greep en een hoogkwalitatief Japans type 301 roestvrijstalen lemmet. Dit laatste type staal kenmerkt zich door een erg hoge corrosieweerstand en hardheid. Het wordt daarom o.a. gebruikt in vliegtuigen, architecturale toepassingen, metrotoestellen, en dus, onder het motto “alleen het beste is goed genoeg”, ook de CHROMA type 301-messen.
F.A. Porsches samenwerking met internationale topchefs tijdens het ontwikkelingsproces zorgt voor een publiekslieveling niet enkel onder professionals maar ook onder hobbykoks en aspirant-keukenwonders. Met een reeks van maar liefst 24 verschillende types messen – en sinds kort als 25e een speciaal ontworpen Parmezaanmes – vindt elke foodie binnen de CHROMA type 301-collectie een optie om smakelijke hoogstandjes mee bij elkaar te snijden.
De huid is ons grootste orgaan en bevat micro-organismen die de huid beschermen. Deze micro-organismen zijn bacteriën die een positief effect hebben op de functie en de werking van de huid. Deze gezonde bacteriën beschermen de huid tegen negatieve invloeden van buitenaf en zorgen ervoor dat vrije radicalen minder invloed hebben op de beschadiging van de huid. Invloeden van buitenaf, zoals luchtvervuiling, UV-straling en blauw licht, zorgen ervoor dat de slechte bacteriën kunnen groeien en de goede bacteriën aangetast worden. Om dit proces tegen te gaan, gebruikt Collistar het ingrediënt Inuline in deze nieuwe lancering. Dit ingrediënt zorgt ervoor dat de huid in balans blijft en dat de goede bacteriën intact blijven.
Om de huid in balans te houden, is het erg belangrijk om de huid dagelijks goed te reinigen. De juiste reiniger is daarvoor van belang, want een te agressieve reiniger tast de huidbeschermlaag aan, en zo kun je last krijgen van huidirritaties. Het doel is om de huid optimaal te reinigen, zonder daar de huid mee te beschadigen en daardoor de goede bacteriën aan te tasten.
De Gentle Micellar Water reinigt de huid, respecteert de huidbalans en is volledig sustainable.
100% HUIDVRIENDELIJK: DE FORMULE
Gentle Micellar Water is bijzonder geschikt voor het verwijderen van vervuiling en gaat de aanmaak van vrije radicalen tegen. Een essentieel product in iedere skincare routine, dat speciaal is ontwikkeld om moeiteloos alle soorten make-up van de ogen, het gezicht en de lippen te verwijderen. Draag je geen make-up? Ook dan is het verstandig een reiniger te gebruiken, om de huid te reinigen en te beschermen. Afspoelen is niet nodig, aangezien het product geen zepen bevat.
Deze reiniger heeft een milde formule en is daarmee geschikt voor ieder huidtype, zelfs de meest gevoelige huid. Daarnaast is de formule verrijkt met natuurlijk gewonnen Inuline, zoals eerder aangegeven. Inuline is een suiker, dat wordt gewonnen uit cichorei. Het ingrediënt werkt als probioticum dat de goede bacteriën op de huid voedt en versterkt. Daarmee houdt deze formule de natuurlijke huidbalans intact.
DE FORMULE BEVAT:
Niacinamide: verhelderend en in staat om roodheid en huidirritatie te verminderen - Macha-thee: antioxidant en ontgiftend - Fytinezuur: antioxidant en werkt tegen de aanmaak van vrije radicalen - Magnolia- en pioenroos: kalmerend en ontstekingsremmend - Betaïne: kalmerend en hydraterend
De formule is 100% vrij van zepen, alcohol, parfum, siliconen, minerale oliën, parabenen en dierlijke ingrediënten. Daarnaast is de formule dermatologisch en oogheelkundig getest, zelfs op de gevoelige huid en de ogen. Nikkel gecontroleerd <0.0001%.
100% SUSTAINABLE: DE VERPAKKING
Dit nieuwe product komt in een handige nieuwe flacon van 250 ml, gemaakt van 100% gerecycled plastic en met een recyclebare dop. Om zo sustainable mogelijk te produceren, hebben we ervoor gekozen geen secundaire verpakking te gebruiken.
TESTS BEVESTIGEN DE EFFECTIVITEIT VAN GENTLE MICELLAR WATER:
90% effectief bij het verwijderen van alle soorten make-up - 90% hydraterend voor de huid - 90% optimale reiniging: maakt de huid zuiver en schoon (Zelfevaluatietest op een panel van 20 proefpersonen van 18 tot 50 jaar) - 100% van de vrije radicalen verwijderd ( Klinische test op een panel van 20 proefpersonen van 18 tot 50 jaar, bij de tweede veegbeweging.)
Gentle Micellar Water is verkrijgbaar vanaf december 2020. 250 ml flacon - Adviesverkoopprijs: € 21,49
Exclusief beschikbaar bij House of Rituals en op Rituals.com.
Ter ere van het 20-jarig jarig jubileum van Rituals Cosmetics lanceert het lifestyle merk nieuwe en premium collecties. Naast dat deze collecties verkrijgbaar zijn in House of Rituals, de gloednieuwe flagship store in Amsterdam, zijn een geselecteerd aantal producten vanaf heden ook exclusief online verkrijgbaar in België. Ontdek elegante luxe met de bijzondere home & lifestyle producten, die geroepen komen om jezelf of een dierbare cadeau te doen deze wintermaanden.
The Mansion Collection
The Mansion Collection is een geheel nieuwe collectie die de geurervaring bij jou thuis naar een hoger niveau tilt. Kies uit de supersize luxe geurkaarsen of decoreer je interieur met gepersonaliseerde geurstokjes. Elke bijzondere diffuser is gemaakt van handgeblazen glas, bevat een liter interieurparfum en is verkrijgbaar in drie verschillende designs. De Cone Bottle is perfect voor de echte minimalist, terwijl de Oval Bottle beter past bij de liefhebber van klassieke luxe en de Round Bottle is ontworpen voor wie van een moderne look houdt. Elk ontwerp is verkrijgbaar in meerdere kleuren. De flessen kunnen naar keuze worden gevuld met een van de negen geuren uit de Private Collection. Met wel negentig variaties in totaal is er voor ieder interieur een passende combinatie. Naast de diffusers met geurstokjes bevat deze collectie zes supersize geurkaarsen. De geuren Sweet Jasmine, Precious Amber en Savage Garden zijn verkrijgbaar in XXL (2500 g) en XXXL (6000 g). The Mansion Collection is in House of Rituals en online verkrijgbaar. De prijzen variëren tussen € 74,- en € 259,-.
The Signature Collection
Met de exclusieve porseleinen kaarshouders uit The Signature Collection is het mogelijk je eigen premium geurervaring te creëren. Kies een van de acht kaarshouders met bijzonder goud- of platinakleurig design en je favoriete geurkaars uit de negen geuren van de Private Collection. Met wel 78 combinatiemogelijkheden is er volop keuze. Met het oog op duurzaamheid en tijdloze elegante, zijn de kaarshouders opnieuw te gebruiken door ze keer op keer te vullen met de refills van 100% koolzaadwas. Deze hebben een brandtijd van maar liefst 60 uur. Stel je persoonlijke geurkaars samen die perfect in jouw interieur past of het ideale geschenk is voor iemand waarvan je houdt. The Signature Collection is in House of Rituals en online verkrijgbaar. De prijzen variëren tussen € 27,50 en € 59,50.
Laundry Collection
De kracht van een geweldige geur wordt nog te vaak onderschat en het onderdompelen van je eigen wereld in heerlijke geuren kan absolute wonderen doen voor je welzijn. De juiste geur kan gelukkige herinneringen oproepen, je zelfvertrouwen versterken en kan je ook rustig, gefocust of energiek laten voelen. Naast de geuren voor lichaam en interieur van The Ritual of Sakura en Amsterdam Collection, lanceert Rituals Cosmetics de ultieme geurbeleving met onze nieuwe wasmiddelen. Verfris je wasroutine en omarm je favoriete geur niet alleen op je huid, je bedlinnen of in je interieur, maar nu ook in je kleding. De Laundry Collection bestaat uit wasmiddel, een wasverzachter en een stoffenverfrisser die je kan verkrijgen met de zachte geur van rijstmelk en kersenbloesem van The Ritual of Sakura of op basis van Nederlandse tulp en Japanse munt van de Amsterdam Collection.
La Redoute Intérieurs and La Redoute Collections help you end 2020 in style
The festive season is almost upon us. This Christmas and New Year's Eve might look different from what we're used to, but we need to end this year on a high note. We will celebrate this special year and reflect on all of the positive things and learnings these challenging circumstances have brought us and we'll clink our glasses to a healthy 2021. Celebrating in an intimate setting does not mean you can not go all out on decorations and outfits. La Redoute Collections and La Redoute Intérieurs help you spend the end of the year in style. When else will you use that golden cutlery or wear that sparkly dress?
You are golden
Golden colours always work in the Holiday season. The glamourous colour will uplift your decorations and give them that luxurious touch you need. Even a table for only four looks festive with some golden accessories.
All that glitters
The biggest 2020 Christmas trend is sparkles. No matter what theme you pick, a little glitter touch is always a good choice, whether it's in your decorations or in the outfit. Change up those sweats and joggings you've been wearing 90% of 2020 for a glamourous look.
Black minimalism
If you're in doubt, black is always the way to go. Stylish, always on trend and neutral. Another plus: no one will notice if you still haven't cleaned up your Christmas decorations by April or if you're wearing the same skirt for a summer party as for New Year's Eve.
Christmas classics
If you're more the type that sticks to traditions, we have good news. The Christmas classics like red and green colours stay on trend for another year. Whether you opt for a comfortable red pair of pyjamas to unpack your gifts in or a green velvet suit, you'll look festive either way.
Exclusief beschikbaar bij House of Rituals en op Rituals.com.
Ter ere van het 20-jarig jarig jubileum van Rituals Cosmetics lanceert het lifestyle merk nieuwe en premium collecties. Naast dat deze collecties verkrijgbaar zijn in House of Rituals, de gloednieuwe flagship store in Amsterdam, zijn een geselecteerd aantal producten vanaf heden ook exclusief online verkrijgbaar in België. Ontdek elegante luxe met de bijzondere home & lifestyle producten, die geroepen komen om jezelf of een dierbare cadeau te doen deze wintermaanden.
The Mansion Collection
The Mansion Collection is een geheel nieuwe collectie die de geurervaring bij jou thuis naar een hoger niveau tilt. Kies uit de supersize luxe geurkaarsen of decoreer je interieur met gepersonaliseerde geurstokjes. Elke bijzondere diffuser is gemaakt van handgeblazen glas, bevat een liter interieurparfum en is verkrijgbaar in drie verschillende designs. De Cone Bottle is perfect voor de echte minimalist, terwijl de Oval Bottle beter past bij de liefhebber van klassieke luxe en de Round Bottle is ontworpen voor wie van een moderne look houdt. Elk ontwerp is verkrijgbaar in meerdere kleuren. De flessen kunnen naar keuze worden gevuld met een van de negen geuren uit de Private Collection. Met wel negentig variaties in totaal is er voor ieder interieur een passende combinatie. Naast de diffusers met geurstokjes bevat deze collectie zes supersize geurkaarsen. De geuren Sweet Jasmine, Precious Amber en Savage Garden zijn verkrijgbaar in XXL (2500 g) en XXXL (6000 g). The Mansion Collection is in House of Rituals en online verkrijgbaar. De prijzen variëren tussen € 74,- en € 259,-.
The Signature Collection
Met de exclusieve porseleinen kaarshouders uit The Signature Collection is het mogelijk je eigen premium geurervaring te creëren. Kies een van de acht kaarshouders met bijzonder goud- of platinakleurig design en je favoriete geurkaars uit de negen geuren van de Private Collection. Met wel 78 combinatiemogelijkheden is er volop keuze. Met het oog op duurzaamheid en tijdloze elegante, zijn de kaarshouders opnieuw te gebruiken door ze keer op keer te vullen met de refills van 100% koolzaadwas. Deze hebben een brandtijd van maar liefst 60 uur. Stel je persoonlijke geurkaars samen die perfect in jouw interieur past of het ideale geschenk is voor iemand waarvan je houdt. The Signature Collection is in House of Rituals en online verkrijgbaar. De prijzen variëren tussen € 27,50 en € 59,50.
Laundry Collection
De kracht van een geweldige geur wordt nog te vaak onderschat en het onderdompelen van je eigen wereld in heerlijke geuren kan absolute wonderen doen voor je welzijn. De juiste geur kan gelukkige herinneringen oproepen, je zelfvertrouwen versterken en kan je ook rustig, gefocust of energiek laten voelen. Naast de geuren voor lichaam en interieur van The Ritual of Sakura en Amsterdam Collection, lanceert Rituals Cosmetics de ultieme geurbeleving met onze nieuwe wasmiddelen. Verfris je wasroutine en omarm je favoriete geur niet alleen op je huid, je bedlinnen of in je interieur, maar nu ook in je kleding. De Laundry Collection bestaat uit wasmiddel, een wasverzachter en een stoffenverfrisser die je kan verkrijgen met de zachte geur van rijstmelk en kersenbloesem van The Ritual of Sakura of op basis van Nederlandse tulp en Japanse munt van de Amsterdam Collection.
Christmas and New Year's Eve, for many of us the most wonderful time of the year. And we believe this can also be the case in 2020, however it will be different from what we are used to. But one thing is for sure: we'll still spoil our loved ones with the perfect gifts...
For all deco and design lovers : Looking for nice decoration gifts or accessories? JBC's local market has got you covered: this end of year Belgian retailer JBC offers cool products from 12 Belgian brands, both online as well as in stores, to their customers. How about some stylish drinking glasses from Botega (only available in stores) or some pretty wooden accessories from Atelier Pierre? And of course La Redoute traditionally offers decoration items for everyone's taste.
Foodies unite : We all have at least one friend or family member that we consider a true foodie, right? Spoil him or her with a delicious sweet baking package from Niamh. The Belgian brand recently launched 6 sweet baking mixes: authentic speculaas, mighty pancakes, lovely crepes, fantastic cookies, top chocolate cake and heavenly cake. Or if you're the foodie yourself, bake away and gift some delicious homemade sweets! If you're looking for a foodie gift in the higher segment, Sage's kitchen appliances have got you covered. With the innovative devices with sleek design you just can't go wrong.
Ready, set, ski : The O'Neill Fall/Winter collection is the perfect gift for all the winter sports lovers out there. Colorful and fun designs make these winter accessories really stand out.
A little bling bling never hurt nobody : It's a traditional end of year gift, but therefore no less special: jewellery. Support Belgian brands such as Diamanti per Tutti. They have created a festive collection that takes us back to the roaring twenties. The Secret Twilight collection exists of glamorous art deco inspired pieces, featuring bold black Onyx gemstones (a stone that rids you of stress and fear) and diamond golden eyes. NIEF COLLECTIEF, available in JBC's Local Market, offers cool 3D printed statement earrings. Lore Van Keer celebrates her 10th anniversary this year with a new special edition gold collection. The designs are poured into 18 karat gold and crowned with precious materials. All handmade in the ateliers in Antwerp and Wolvertem, the jewellery carries a master’s seal with reference to the purity of the precious metal.
For the little ones : Surprise your children with a Joybox, good for hours of creative crafting and fun (and some me-time for you, win win!). Or opt for La Redoute's cute play kitchens or Mister Tody's cardboard toys, available in JBC Local Market.
We trekken volop de natuur in en herontdekken de schoonheid ervan. En dat is ook duidelijk bij SWAROVSKI OPTIK, waar de verkoop van verrekijkers erg is gestegen de laatste maanden. Met de kerstperiode in het vooruitzicht, is het tijd om na te denken over het perfecte kerstcadeau. Wil jij origineel uit de hoek komen met een hip, maar ook duurzaam cadeau? Eentje dat jarenlang mee zal gaan? Denk dan eens aan een goede verrekijker!
Met een verrekijker kan je veel meer dan enkel en alleen vogels spotten. Je eigen omgeving ontdekken, genieten van een operavoorstelling... Een verrekijker is nuttig op verschillende vlakken. Maar hoe kies je nu de juiste verrekijker? Wij leggen graag in 4 stappen uit hoe je de juiste beslissing maakt.
1. De activiteit
De activiteit waarbij je je verrekijker voornamelijk wilt gebruiken, is belangrijk voor de keuze ervan. • Tijdens het vogelspotten: een ‘beperkte’ vergroting van ongeveer 8x tot 10x en een objectief tussen 20-40mm zorgen voor een stabiel beeld. Op die manier kan je de vogels makkelijk volgen. Let op: zorg dat je een kijker kiest die bij je past en die je steevast gaat meenemen. Een goede kijker hierbij is de EL 10x32 van SWAROVSKI OPTIK. • Op reis of tijdens een wandeling: het is niet altijd eenvoudig om op reis of op wandeling gebouwen en dieren in de verte goed te zien. Een compacte verrekijker die je zo in je jaszak steekt, is hiervoor ideaal. Een geschikte kijker is de CL Pocket. • Tijdens evenementen: bij festivals, theaterbezoeken en wedstrijden is het niet altijd makkelijk om te kunnen meevolgen door de drukte en de afstand. Een kleine verrekijker met beperkte vergroting als de CL Pocket 8x25 kan ervoor zorgen dat je toch optimaal kan meekijken. • Op safari: je kan het spotten van zeldzame dieren aan het toeval overlaten, maar je kan ook jouw kansen verhogen door te kiezen voor een verrekijker met een breed gezichtsveld en een lichtsterke optiek. De NL Pure heeft een objectief vanaf 30 of zelfs 40 mm en is ideaal te gebruiken bij schemer.
2. De vergroting
Het doel van een verrekijker is om je onderwerp dichterbij te brengen. Maar om te weten hoe dichtbij je het onderwerp brengt, moet je naar de vergroting kijken. Op een verrekijker staan steeds 2 getallen, bijvoorbeeld 8x30. Om de vergroting af te lezen, kijk je naar het eerste getal. Is de vergroting bijvoorbeeld 8, dan wilt dit zeggen dat een object op een afstand van 100 meter 8 keer dichter komt te staan, dus op 12,5 meter. Hoe groter deze vergrotingsfactor, hoe dichter je object lijkt te zijn. Let op, een grote vergrotingsfactor zorgt voor een minder stabiel beeld.
3. Het objectief
Om een helder beeld te bekijken, is er lichtinval nodig. Hoe meer lichtinval, hoe helderder je beeld zal zijn bij valavond of schemering. Om te weten om welk objectief het gaat, kijk je naar het tweede getal van je verrekijker. Bij bijvoorbeeld 8x30, staat 30 voor het aantal millimeter de doorsnede van het objectief is, namelijk 30 mm. Let op, hoe groter je objectief, hoe groter en zwaarder de verrekijker zal zijn.
4. Persoonlijke voorkeuren en extra’s
Natuurlijk is het ook belangrijk om rekening te houden met persoonlijke voorkeuren. Wil je een verrekijker aanschaffen, maar hou je niet van het gewicht dat erbij komt kijken? Opteer dan voor een kleine verrekijker zoals de CL Pocket.
Wist je trouwens dat SWAROVSKI OPTIK een kijker heeft waarbij je aan digitale identificatie kan doen? Met de dG, de Digital Guide, kan je wat je door je verrekijker ziet meevolgen op een smartphone en dieren identificeren met de bijhorende apps. Zowel zoogdieren als vogels kan je op die manier snel benoemen, zonder dat je een kenner moet zijn. En bovendien kan je de foto’s die je maakt via de dG ook makkelijk en snel delen met je vrienden en familie. Plezier gegarandeerd!
Tip: wil je liever je partner plezieren met een elegante interieurtelescoop? Denk dan eens aan de ATX Interior.
Eind augustus kondigde de familiale holding Claes Retail Group (CRG) aan het Belgische modemerk CKS over te nemen van het failliete FNG. CRG, bekend van kledingketens JBC en Mayerline, maakt nu meer details bekend over de overname.
Een nieuwe modegroep en een nieuwe sociale realiteit vormen voor CKS de uitgelezen kans om het DNA van het merk te verscherpen, nog bewuster te ontwerpen en strenger toe te kijken op de kwaliteit van de collecties. CKS krijgt zo, onder de vleugels van CRG, ademruimte voor een nieuwe, beloftevolle start. Met een gepassioneerd team, een duidelijk omlijnde Belgische identiteit en een doorgedreven synergie met de holding.
Een ambitieus team met ambitieuze goals
De kracht van deze nieuwe start zit in het sterke CKS-team met expertise - uit de marketing, e-com, buying, styling, de winkels en wholesale – alsook in de gedreven toekomstige CRG-werkkrachten.
Het vernieuwde CKS heeft grote aspiraties en streeft ernaar om in het voorjaar van 2021 13 eigen winkels en 14 INNO shop-in-shops uit te baten. Daarmee wordt het aantal winkelpunten sinds de overname bijna verdubbeld ten opzichte van 2020.
Ook online wordt gekeken naar een grote groei, dankzij de positieve resultaten van de webshop, ook tijdens de vorige lockdown. In de eerste helft van 2020 werd de online omzet verdubbeld t.o.v. 2019. Dana Molenberghs, e-commerce manager van CKS : “Onze ambitie om online te blijven groeien onder CRG is groot. We blijven werken en bijsturen aan een optimale klantervaring, en zien vooral groot potentieel, omdat we de krachten kunnen bundelen met CRG.”
Er wordt ook gekeken naar internationalisering. De eerste stappen zullen daarvoor deze maand al gezet worden voor de collectie van winter ’21 en zal zich in eerste instantie focussen op wholesale.
De identiteit van CKS blijft behouden
Belangrijk bij de doorstart en om ruimte te creëren voor groei, is ervoor zorgen dat de basics van het merk helemaal goed zitten. De merkidentiteit blijft behouden, maar wordt aangescherpt en zal beter uitgespeeld worden. Pijlers daarbij worden doelbewust ontwerpen, authenticiteit en fresh fashion. Doelbewust, omdat marktonderzoek een duidelijker beeld zal scheppen over het doelpubliek. CKS zal tijdloos eigentijds maken, met kwalitatieve, iconische stukken. Authentiek, met een recht-voor-de-raap ‘what you see is what you get’-attitude. Nuchter, maar speels, ook in de manier van communiceren. Fresh fashion, omdat CKS wil staan voor moderne, sterke vrouwen. Het merk straalt zelfvertrouwen en instant happiness uit, en is seizoen na seizoen bang-on-trend.
“Ik ben blij dat CKS Belgisch blijft en dat CRG het belangrijk vindt onze unieke merkidentiteit te behouden. Wij zijn altijd blijven geloven in CKS en doen dat vandaag nog steeds. Deze overname geeft ons de kans het merk verder onder de loep te nemen. We hebben in dit nieuwe normaal allemaal een ‘rethink-fase’ doorgemaakt. We willen daarom bijvoorbeeld ook nadenken over hoe we duurzamer kunnen omgaan met mode.” - Marketing & Brand manager van CKS Christina Hadinoto
Synergie met de CRG-holding
Er komt een doorgedreven integratie binnen de groep, waarbij gebruik gemaakt wordt van elkaars krachten en talenten. Expertise wordt gedeeld en partnerships worden aangegaan binnen de holding. Er komt een synergie in alle ondersteunende diensten - logistiek, IT, finance, technische dienst, HR - en in sourcing , media aankopen, enz.
Er zal ook ingezet worden op een doorgedreven omnichannel-integratie met JBC/CRG, zowel via de webshops als in de CKS- en JBC-winkels. Wat de formule precies zal zijn, wordt nog bepaald.
CKS zal bovendien net als JBC en Mayerline onder CRG aansluiten bij de Fair Wear Foundation. Dat is de non-profit organisatie die zich inzet voor betere werkomstandigheden in textielfabrieken in 11 productielanden, waar JBC al 5 jaar lid van is.
Nieuw bij CKS: CKS Teens
Vanaf het winterseizoen van 2021 zal CKS haar Kids-collectie enkel nog online via de CKS-webshop verkopen. De stukken zullen wel nog fysiek aangeboden worden in de winkels van JBC. In het teken van de overname liggen nu ook al een CKS Kids-collecties van oudere seizoenen bij JBC. CKS zal zich voor haar concept stores focussen op CKS Women en CKS Teens. Dat laatste is een nieuwigheid voor het merk, en zal daarmee een opportuniteit in de markt kunnen aanspreken: tienermeisjes.
CKS : Het 100% Belgische label creëert on-trend items voor vrouwen en kinderen, om te combineren tot one-of-a-kind looks. Kwaliteitsvolle, easy-to-wear items met krachtige prints, kleuren en verrassende eye-catchers. De collecties bestaan uit heruitgevonden wardrobe essentials die teruggrijpen naar de essentie van het merk. CKS-mode straalt zelfvertrouwen en instant happiness uit. CKS is – samen met modemerken JBC en Mayerline – onderdeel van de Claes Retail Group.