Een familiegeschiedenis: Maison Armand Jonckers verhuist zijn ateliers naar Zaventem. Voortaan zullen deze gevestigd zijn op een vroegere industriële site die onlangs werd gerenoveerd. Een ideale gelegenheid meteen om de geschiedenis van dit gerenommeerde huis en zijn oprichter nog even te overlopen, maar ook en vooral om een bijzonder sterke familieband in de kijker te zetten.
Armand en zijn kinderen Alexandra en Grégoire Jonckers werken al ruim vijf jaar in perfecte synergie. Samen vormen ze de artistieke directie van Maison Armand Jonckers en ontwerpen ze exclusieve stukken die uitblinken door hun kwaliteit en herkenbaarheid. Ze zijn experts in de materialen waar ze mee werken en combineren het raffinement van de metalen en edele mineralen met de gesofistikeerde techniciteit van gekleurd hars. Het resultaat is een origineel geheel, een poëtische wereld in voortdurende verandering.
Na lange tijd in een oud atelier in Elsene te hebben geresideerd, verhuist Maison Armand Jonckers nu naar een plek in de Brusselse rand die voorbestemd is om dé place to be te worden voor al wie creatief met kunsten bezig is: Zaventem Ateliers. Armand, Alexandra en Grégoire hebben er zonet hun werkruimte en showroom geïnstalleerd op een oppervlakte van meer dan 500 vierkante meter, en stellen er hun recente creaties tentoon in een inspirerende ruimte die kan bogen op een rijke geschiedenis. Deze nieuwe werkplek, waar ambachtslui, kunstenaars en designers apart en tegelijk ook samen werken, werd door interieurarchitect en duivel-doet-al Lionel Jadot ingericht in een voormalige 19de-eeuwse papierfabriek, die onlangs werd gerenoveerd
Het is uiteraard onmogelijk om op de artistieke duizendpoot Armand Jonckers, die dit jaar zijn 80ste verjaardag viert, een etiket te plakken: hij is tegelijk beeldhouwer, graveerder, binnenhuisarchitect, mineraloog en antiquair. Om deze artistieke alleskunner toch te definiëren, kunnen we hem nog het best omschrijven als een nieuwsgierige geest die houdt van ruwe materialen die hij op zijn eigenzinnige manier wil temmen en onderbrengen in het harmonieuze geheel van zijn creaties.
Eén naam, drie ontwerpers
Armand Jonckers werd in 1939 geboren in Lyon. Hij studeerde aan de Ecole des beaux-arts in Lausanne, de toekomstige ECAL, vandaag beroemd voor haar gerenommeerde designopleidingen. Indertijd (aan het eind van de jaren vijftig) was deze school de enige waar een cursus design met neon en plexiglas kon worden gevolgd. De toen nog jonge kunstenaar raakte gefascineerd door dit materiaal na de eerste experimenten die ermee werden uitgevoerd door Naum Gabo, Day Schnabel en Barbara Hepworth.
In 1962 realiseert Armand Jonckers zijn eerste sculpturen, die het midden houden tussen design en kunst, in zijn atelier in de Beaujolais. Zijn creaties zijn al gauw te vinden in privécollecties in Parijs, Brussel, Antwerpen en New York. In 1964 trekt hij naar Brussel, om er in de toen nog spiksplinternieuwe Louizagalerij onder de naam La Calade een boetiek te openen waar hij zijn allereerste sculpturen tentoonstelt. Vanuit zijn nieuwe stek legt hij contacten met binnenhuisarchitecten die fan zijn van zijn exclusieve, geraffineerde en ambachtelijke werk. Zo wordt hem de inrichting toevertrouwd van de ‘Banque Nationale du Zaïre’ in Kinshasa. Hij gebruikt hiervoor messing, een legering van koper en zink, metalen die in overvloed te vinden zijn in de mijnen van Katanga. Voor de gelegenheid begint de artiest ook te experimenteren met de techniek van gravure op metaal.
Eén naam, drie ontwerpers
In 2013 besluiten Alexandra en Grégoire het werk van hun vader nog meer in de spotlights te zetten door hun eigen steentje bij te dragen. Samen hebben ze gezorgd voor een nieuwe creatieve dynamiek en hun eigen stempel weten te drukken, zonder te verzaken aan het typische DNA van het huis. De gravures en primitieve esthetiek zijn gebleven, en krijgen nieuwe invullingen door deze volgende generatie die op haar beurt werkt met een gegraveerde ‘metalen huid’ die verschillende volumes combineert tot sculpturen en bas-reliëfs die samen geraffineerde meubelstukken vormen.
Alexandra Jonckers begon haar opleiding aan de Académie des beaux-arts van Lyon, studeerde juweelontwerp aan het Institut des Arts et Métiers in Brussel en industrieel design aan La Cambre, waarna ze haar carrière startte als scenograaf in de evenementensector. Haar inbreng in het creatieve erfgoed van het huis is haar frisse blik en vrouwelijke insteek die de kijk van haar twee ‘collega’s’ perfect vervolledigt. Ze werkt in Maison Armand Jonckers vooral aan experimentele projecten, en doet dat aan de hand van oude technieken die ze op haar eigen manier moderniseert. Die persoonlijke touch vormt haar sterkte.
Haar broer Grégoire houdt van het verkennen van nieuwe domeinen. Hij is gevoelig voor volumes en heeft een technische aanpak, waarbij vooral de zintuiglijkheid van de originele materie hem kan boeien. Hij volgde eerst een opleiding zeefdruk, vooraleer zich als pure autodidact te gaan wijden aan binnenhuisarchitectuur. Een activiteit die hij helemaal zelf heeft ontwikkeld, zonder daarom de band te verbreken met zijn vader waarmee hij ook zijn creatieve aanpak deelt. Zijn bijdrage tot Maison Armand Jonckers is heel fysiek en sculpturaal. Met zijn driedimensionale producties stapt ook hij mee in het DNA van het huis, en streeft zo naar een voortzetting van de knowhow en die experimentele en inventieve dimensie, die unieke ‘Jonckers touch’ die de kracht van het huis vormt.
Het werk van Maison Armand Jonckers is tijdloos, veelzijdig en exclusief. Hun unieke creaties worden volledig met de hand gemaakt. Ze kunnen prat gaan op een sterke identiteit en zijn zeer herkenbaar, en worden dan ook bijzonder geapprecieerd door de meest befaamde binnenhuisarchitecten en verzamelaars.
Maison Armand Jonckers zal aanwezig zijn op Collectible, van 14 tot 17 maart in het Vanderborghtgebouw in Brussel. www.armandjonckers.com
Zonder twijfel: De alom geprezen, allereerste favoriete meidengroep, The Supremes zijn een cultureel icoon. Glamour, stijl, charme en elegantie typeren hen.
Scherrie Payne werd in 1973 lid van The Supremes en werkte mee van 1973 tot 1977 aan drie Supremes LP’s. “He’s My Man”, “I’m Gonna Let My Heart Do The Walking”, “You’re My Driving Wheel” & “Let Yourself Go” waren de singles die Scherrie Payne inzong voor The Supremes. Scherrie Payne wordt officieel erkend als de laatste hoofdvocalist van The Supremes en is over de ganse wereld bekend als "The Little Lady With The Big Voice".
Voordat Susaye Greene bij The Supremes kwam, zong ze bij Ray Charles en Stevie Wonder. In 1973 zong ze als gastvocalist op de hit “Until It’s Time for You to Go” van The New Birth. Susaye Greene is niet alleen een succesvolle zangeres maar ook een songwriter die verschillende hits heeft geschreven voor Michael Jackson, Deniece Williams en vele anderen. Susaye Greene schitterde als lead én als backing vocals van 1976 tot 1977 met The Supremes. Met Susaye aan boord bracht de groep de veelgeprezen LP 'The Supremes, High Energy' uit.
In 1977 brachten The Supremes hun laatste studio-LP uit: "Mary, Scherrie & Susaye." Susaye is bekend als "The Last Supreme", aangezien zij het laatste lid was dat zich officieel aansloot bij het Motown-trio. Na het afscheidsoptreden van The Supremes op 12 juni 1977 gingen Scherrie en Susaye verder als duo op het Motown-label en namen ze een album op met de titel 'Partners'. In 1986 besloten ze om een nieuwe groep te starten. Hun visie was om de glamour, stijl en muziek van The Supremes nieuw leven in te blazen. De naam voor het trio was een natuurlijke evolutie ..... "The Former Ladies of The Supremes."
Na het vertrek van Jean Terrell in 1993 ging het trio verder en vandaag worden ze vergezeld door Joyce Vincent. In de jaren zestig was Joyce een zeer gerespecteerde back-up zangeres, en nam zelfs backing vocals op in Motown's beroemde Studio A! Joyce Vincent wordt het meest erkend als één van de oorspronkelijke leden van de groep "Tony Orlando & Dawn." Ze werd een internationale beroemdheid in de vroege jaren 70 en verzamelde drie # 1 records, 14 top 40-singles en ze was de gastvrouw van een wekelijks zeer populair CBS-TV programma.
Diana Ross kwam in 1998 backstage bij één van hun optredens in Las Vegas. Ze was vol lof voor hun glamoureuze show en voor het levend houden van de erfenis van The Supremes! Motown-biograaf Sharon Davis van het Blues and Soul-magazine vertelt: "Dit trio houdt op authentieke wijze de Motown-legende levend ...". In april 2016 vierden de dames de 30e verjaardag van The Former Ladies of The Supremes met een speciale uitvoering in Hollywood. In de zomer van 2017, na 31 jaar optreden naast Scherrie Payne, besloot Lynda Laurence om de groep te verlaten. Maar het gezegde luidt: "The Show Must Go On". Scherrie riep de voormalige Supreme Susaye Greene op om Lynda te vervangen.
Opmerkelijk : de huidige line-up van Scherrie Payne, Susaye Greene en Joyce Vincent zou eigenlijk de line-up geweest zijn van The Supremes uit 1977, maar plannen veranderden en Motown koos ervoor om The Supremes te ontbinden, de line-up kreeg nooit een kans om samen op te treden ... Tot nu toe!
Deze klassedames treden exclusief voor België op in het Kursaal van Oostende op 21 juni 2019! Stop in The Name of Love!
World Water Day - Friday March 22nd. Every year the United Nations focuses on the importance of water on World Water Day. This year’s theme, ‘Leaving no one behind’, is a reference to the central declaration of the '2030 Agenda for Sustainable Development'. In this declaration the United Nations promise that as sustainable development progresses, everyone must benefit.
On this years' World Water Day we want to highlight the beautiful mission and sustainable actions O'Neill is undertaking.
Being born from the Pacific Ocean in 1952, O'Neill is a brand that 'breathes', lives in and even walks on water. Since its very beginnings the brand aknowledges the importance of our oceans. With O'Neill Blue they help reduce the amount of plastic in the world's seas, producing sustainable surfwear using high performance eco-threads by Bionic, which contains recycled beach plastic. It’s O'Neill's goal to leave the ocean as clean as they once found it in 1952 and help preserve it for future generations to come. Because everyone must benefit...
O'Neill Active: For Summer 19, O’Neill Blue products appear heavily across swimwear, activewear and lifestyle. O’Neill works in conjunction with Bionic, Econyl and Repreve, with even the total collection of Mix and Match to be 99% O'Neill Blue.
La Redoute supports new, young talent. Since last year, La Redoute has been awarding the La Redoute x HEAD Prize for new Bachelor and Master graduates from the Fashion Design and Accessories Department of the HEAD in Geneva. This gives the laureate the opportunity to develop a capsule collection for La Redoute. Supporting new talent is always a good idea.
Do you remember the work of Flore Girard de Langlade, winner last year? It was a real commercial success. This year, Quynh Bui has caught the attention of Sylvette Boutin-Lepers, Creative Partners and Brand Image Manager.
“I like the world of Quynh, its architectural approach to clothing, its enormous sense of volume, which brings uniqueness to its creations” Sylvette Boutin-Lepers.
The capsule collection is inspired by the work clothes of gold miners. It's a subtil reference on how they used to wear it. It is translated in a strong attitude for the modern La Redoute woman. Her architectural approach to the garment and her feel for oversized volumes give a unique quality to her designs. Yes, these looks have Power Lady written all over them!
De eerste erkenningsronde van Vlaamse streekproducten in 2019 levert vijf producenten het Vlaams erkenningslabel STREEKPRODUCT.BE op: Vlaamse streekhoning van BIJ De Honingmaker uit Gistel, Boerenpaté uit de Westhoek van De Beauvoorder uit Veurne, Oost-Vlaamse graanjenever van Stokerij-Eenvoud uit Zelzate, Oost-Vlaamse lekstok van Confiserie Thijs uit Sint-Niklaas en Trappistenkaas uit Westmalle van Kaasmakerij Abdij der Trappisten Westmalle.
Drie keer per jaar komt de Beoordelingscommissie streekproducten samen om de Vlaamse erkenningsaanvragen voor traditionele streekproducten te evalueren. Wie een erkenning bekomt, mag het Vlaams erkenningslabel STREEKPRODUCT.BE gebruiken op zijn verpakking en in zijn communicatie. Zo is duidelijk voor de consument dat dit product aan alle erkenningscriteria voldoet en bijgevolg een traditioneel Vlaams streekproduct is. Voor de producent is deze erkenning een hart onder de riem.
De eerste erkenningsronde van 2019 gaf groen licht aan de dossiers van vijf producten. Het is een mengelmoes van tradities: zowel bedrijven met lange tradities dienden een dossier in als bedrijven die een oude traditie opnieuw oppikten. Ook een abdij diende een dossier in.
Vlaamse streekhoning: Aangeboden door BIJ De Honingmaker uit Gistel
Daniël De Rycker heeft met “Bij De Honingmaker” een mooi project om zich bezig te houden na zijn pensionering. Na het doorlopen van een imkeropleiding heeft hij nu een 19-tal productieve bijenvolken. De bijenkasten worden vanaf de lente uitgezet. De bijen zorgen dan onder andere voor een zachte, vrij donkere lentehoning van bloeiende bomen uit de Houtlandse bossen, Praatbos en Koekelaere bos. Later volgt de zomerhoning van bijvoorbeeld zomerlinde en liguster uit de Snaaskerkse polders. Duinenhoning oogst Daniël in het provinciaal domein van Raversijde met bijvoorbeeld bloeiende duindoorn, egelantier, enz.
Boerenpaté uit Westhoek: Aangeboden door De Beauvoorder uit Veurne
Reeds in de jaren ’20 van de vorige eeuw was paté een favoriet in de Westhoek. De Beauvoorder boerenpaté of paté van te Boere zag het daglicht in Wulveringem en heeft de typische kenmerken van een paté uit de Westhoek: grof en toch smeuïg, rijkelijk gekruid en met een duidelijke leversmaak. Het productieproces is gemoderniseerd maar volgt de traditionele werkwijze met lokaal varkensvlees.
Oost-Vlaamse graanjenever : Aangeboden door Stokerij-Eenvoud uit Zelzate
Stokerij-Eenvoud is een jonge warme stoker in het Meetjesland. De Zelzaatse jenever bevat een ruim deel moutwijn, namelijk 20%, aangelengd met graanalcohol en water. Hij heeft een alcoholgehalte van 38° en heeft heel wat pit. Frederik Buyens maakt zijn moutwijn op basis van rogge, gerst en spelt.
Oost-Vlaamse lekstok : Aangeboden door Confiserie Thijs uit Sint-Niklaas
Confiserie Thijs, opgericht in 1931, specialiseerde zich in Sint-Niklaas in de productie van lekstokken. Grootvader Arthur Thijs ontwikkelde in 1952 zelfs de allereerste “lollyproductiemachine”, waarbij stokje en snoep automatisch werden samengevoegd. Arthur Thijs creëerde ook een eigen lekstok die uitgroeide tot een Oost-Vlaamse lekkernij te vinden in de meeste dorpswinkels van Oost-Vlaanderen.
Trappistenkaas uit Westmalle: Aangeboden door Kaasmakerij Abdij der Trappisten Westmalle
De trappistenabdij van Westmalle heeft binnen haar muren, en dit sinds de stichting in 1794, een boerderij. Sinds 1932 concentreren de paters zich op de veeteelt met als summum de huidige volledig vernieuwde stal met plaats voor 400 dieren. De melk voor de trappistekaas komt dan ook 100% van eigen koeien die mogen grazen rondom de abdij. De trappistenkaas van Westmalle is een harde kaas die zowel jong als belegen verkocht wordt.
DE ZALANDO-CAMPAGNE VOOR LENTE/ZOMER 2019 IS EEN LOFZANG OM VOORAL JEZELF TE ZIJN EN TE BLIJVEN.
Vrijheid, echtheid en zelfbewustzijn: Zalando’s campagne voor Lente/Zomer 2019 viert authenticiteit en moedigt iedereen aan om vooral zichzelf te zijn en zich niets aan te trekken van vooroordelen. Zalando maakt deze boodschap duidelijk via tv, digitale kanalen en out-of-home. Europa’s grootste online mode- en lifestyleplatform focust verder op gemak en betrouwbaarheid, en wil zo iedereen inspireren om te genieten van online shoppen waarbij stijl kan worden vormgegeven zonder toegevingen.
"Te lui. Te besluiteloos. Te voorzichtig. En dan?”: Zalando vertrekt vanuit een paar pittige kritieken en nodigt iedereen uit om sterk in zijn schoenen te staan en trouw te zijn aan zichzelf. Met het grootste mode-assortiment van Europa, gratis en makkelijk retourneren, veilige betaling en meer dan 2500 merken, wil Zalando een unieke shopervaring aanbieden waarbij iedereen volop zichzelf kan zijn en alles kan vinden om zijn/haar stijl vorm te geven.
Zalando focust volledig op zijn klanten en wil een shopervaring op maat presenteren, op een manier die zo praktisch is dat online shoppen veilig, makkelijk en plezierig aanvoelt.
Spontaniteit typeert de tv-spot die werd geregisseerd door Jan Gleie. De camera brengt mensen in allegdaagse situaties in beeld: onderweg in de bus, thuis relaxend en tijdens het passen van allerlei items voor de spiegel. Het resultaat is een levendige mix van verschillende types personen, stijlen en internationale merken.
Stereotypes doorbreken en innovatieve waarden uitdragen is wat Zalando wil met deze campagne. Of zoals Johny NG, Director Marketing Strategy & Campaign bij Zalando, zegt: “Sinds de laatste tien jaar helpt Zalando zijn klanten hun stijl te creëren en zich goed te voelen. Met deze campagne willen we nog een stap verder gaan en iedereen inspireren om zijn/haar identiteit te vieren”.
De campagne zal zowel op televisie, digitale kanalen als out-of-home te zien zijn. De foto’s werden gemaakt door Sacha Maric. Er volgen ook nog persevenementen en lokale activaties. Informatie hierover volgt later. De campagne promoot het idee van mode als een manier om jezelf te uiten, de eigen identiteit te onderzoeken, te veranderen en te verklaren. Stijl gaat verder dan het uiterlijk en wordt een demonstratie van eigenheid die geen goedkeuring nodig heeft.
“En dan?” gaat live op zalando.be vanaf 24 februari 2019.
Marie Méro SS19 - Coral is the new pink, but with ambition.
Pantone has awarded this powerful shade of pink ‘pantone color 2019’. Good for them, but even better for us!
This shade gives va-voum to almost every skintone. And even better, it’s a killer combo color in your dressing. You can combine it with beautiful greens, blues, and greys…
In other words; these coral pieces will update your basic garderobe instantely.
In een wereld die ons overlaadt met indrukken gaan we op zoek naar gesofistikeerde elegantie en naturelle tinten die een discrete vrouwelijkheid naar buiten brengen. Zandkleuren en offwhite, versterkt voor het begin van het seizoen door zwart, brengen rust en stille klasse. Two-tone prints, summertweeds, plissé en glanseffecten zorgen voor de finishing touch.
De collectie biedt het ideale evenwicht tussen modetrends en maximaal draagcomfort. Dit steeds met doorgedreven aandacht voor pasvormen, materiaalkeuzes, kwaliteiten en snits. De collectie-items laten zich eindeloos combineren tot een sterke outfit, voor elk moment van de dag en elke gelegenheid
5 tips voor een duurzaam verblijf op de Waddeneilanden
DOE WAD: nieuwe campagne focust op duurzaam reizen! Heb je zin om dit jaar een tripje te maken dicht bij huis waar je tegelijk je steentje kunt bijdragen voor de natuur? Dan zijn de Waddeneilanden de perfecte bestemming voor jou. Van strandjutten tot oesters plukken en op eco-safari gaan, de Wadden zetten in 2019 volop in op duurzame activiteiten. Als een van de meest kwetsbare gebieden in West-Europa zit duurzaamheid in het DNA van de Wadden met tal van groene initiatieven. Die lijn wil men nu ook doortrekken naar toerisme met de campagne Doe WAD.
Begin dit jaar werden de Waddeneilanden opgeschrikt door een containerramp. Bijna 300 containers vol jassen, speelgoed, televisies, meubels en plastic tuimelden van een enorm vrachtschip en meerdere van die containers spoelden aan op de eilanden. Eilanders en vakantiegangers staken de handen uit de mouwen en intussen is het merendeel gelukkig weer opgeruimd. Het geeft aan hoe kwetsbaar de natuur op de Waddeneilanden is. Met de campagne Doe WAD zet de toeristische dienst in op activiteiten waarbij natuurbehoud en – bescherming centraal staan.
Top 5 Doe WAD-momenten:
1.Eco-safari op Ameland : Ga samen met een van de natuurgidsen van Ameland op safari. Beleef de prachtige natuurgebieden van het eiland op een verantwoordelijke manier met eco-wagentjes die 100% elektrisch zijn. Tijdens deze rit rij je bijna geruisloos door de unieke gebieden en geniet je optimaal van de fauna en flora.
2.Strandjutten op Terschelling : Wist je dat de Waddeneilanden de breedste stranden van Europa hebben? Terschelling is dan ook een uitstekende plek om te wandelen en lekker uit te waaien. Combineer je wandeling met strandjutten en neem alles mee wat niet bij de natuur hoort.
3.Ontdek Vlieland met een elektrische tuk-tuk : Om in een Tuk Tuk te rijden hoef je geen uren in het vliegtuig te zitten! Minder CO2-uitstoot, check! Ontdek Vlieland op een unieke én duurzame manier met een elektrische Tuk Tuk. Mét als gids een echte Vlielander die je de strafste verhalen vertelt.
4.Oesters plukken op Texel : Lekker eten smaakt nog beter als het lokaal is. Op de Waddeneilanden staat de zee centraal, ook in de keuken. Oesters proeven is dan ook een echte must do als je een van de eilanden bezoekt. Daarvoor kun je bijvoorbeeld terecht bij de Tesselse Oesterman. Je kunt de lokale delicatesse niet alleen proeven maar je kunt ze ook zelf zoeken samen met een gids op het wad. Wedden dat de oesters dubbel zo lekker smaken als je ze zelf geplukt hebt?
5.Op pad met natuurliefhebber Kees op Schiermonnikoog : Kees van der Wal, natuurliefhebber én kenner neemt je graag mee naar de allermooiste plekjes van Schiermonnikoog, al fietsend of al wandelend. Ondertussen vertelt hij spannende en leerzame verhalen over het eiland. Want, niemand kent het eiland beter dan Kees.
Doe eens Wad jutterstasje
Bij elke boeking die je maakt via het VVV-kantoor (via www.wadtodo.nl/doewad) krijg je een jute jutterstasje “Doe eens Wad” cadeau. Dat krijg je bij aankomst op het eiland. Tijdens je bezoek kun je dan naar hartenlust rondslingerend plastic opruimen. Een goed gevoel verzekerd!
De Wadden bestaan uit vijf eilanden: Texel, Terschelling, Ameland, Schiermonnikoog en Vlieland. De Waddenzee is een erkend biologisch ecosysteem dat je alleen vindt aan de Nederlands-Duits-Deense Noordzeekust. Op de Waddenzee wisselen eb en vloed elkaar elke zes uur af, waardoor het landschap van moment tot moment verandert. Een uitgebreid stelsel van geulen wordt afgewisseld door drooggevallen zandplaten. Deze variatie aan landschappen maakt de Waddenzee tot een uniek leefgebied voor meer dan 10.000 vaak zeldzame plant- en diersoorten, wat een uitzonderlijk grote voedselrijkdom voortbrengt. Daarnaast is het een onmisbare tussenstop voor miljoenen vogels tijdens hun trektocht. Sinds juni 2009 behoort de Waddenzee bovendien tot UNESCO Werelderfgoed. Aan de wieg van dit succes staat de jarenlange goede samenwerking tussen de Waddenzeelanden. In 2016 werd het gebied ook verkozen tot mooiste natuurgebied in Nederland.
Duurzame ambities : De Waddeneilanden zijn vooruitstrevend op het gebied van duurzaamheid; initiatieven om zelfvoorzienend te zijn op vlak van energie en water spelen een grote rol, er wordt veel gebruik gemaakt van zonne-energie en er zijn projecten om de straatverlichting om te zetten naar Ledverlichting.
Think Pink gaat Europees met Camino-project. "Bij de Camino is de weg het doel. Je bent 26 dagen in een andere wereld. Het is moeilijk te beschrijven, maar het verandert je kijk op het leven." Nathalie (lotgenote)
Reizen is een nieuwe manier van zelfverwezenlijking
Als opvallende reistrend voor 2019 zien we dat reizigers zich meer gaan focussen op het maken van betekenisvolle keuzes, waarbij ze kijken naar de zingeving achter de reis. Meer dan de helft (56%) van de reizigers wereldwijd zegt dat reizen ze nieuwe vaardigheden van onschatbare waarde heeft bijgebracht. In 2019 zien we bij alle generaties een stijging in de wens om op reis iets nieuws te leren, evenals een groei in vakanties met focus op vrijwilligerswerk en leren.
Er wordt gereisd om te ontsnappen, gereisd om te beleven, gereisd om grenzen te verleggen en er wordt gereisd op zoek naar zingeving. Think Pink Europe bundelt met het Camino-project alle goede redenen om te reizen in één aanbod :
Aanbod
Santiago de Compostela, beter gekend onder de Spaanse naam 'The Camino', is sinds de Middeleeuwen een populair bedevaartsoord en wereldwijd één van de oudste wandelingen. Vandaag wordt deze weg niet alleen door bedevaarders bewandelt, maar is het ook de sportieve uitdaging bij uitstek. Verleg je grenzen zowel fysiek als mentaal met deze bucket list challenge.
Via www.thinkpinkeurope.org kan je een deel van of de volledige weg naar Compostela wandelen, lopen of fietsen en zo je steentje bijdragen aan de strijd tegen borstkanker. Think Pink Europe helpt je jouw reis te plannen.
Wat het met je doet
Lotgenote Nathalie droomde al jaren van de Camino-uitdaging en na het afronden van het grootste deel van haar behandeling maakte ze haar droom waar.
Hoe ga je te werk?
Think Pink Europe lanceert voor het eerst een platform boordevol informatie waarop ze onder andere alle belangrijke Camino routes over heel Europa hebben verzameld. Dit stellen ze ter beschikking voor iedereen die fondsen wil helpen werven voor een borstkanker organisatie naar keuze. In Europa telt Think Pink Europe ondertussen 16 landen die meewerken aan het platform. Ook al wandel of fiets je in je eentje, je bent nooit echt alleen op deze reis!
A sweet short getaway is sometimes all we need. If you are leaving for a citytrip for the weekend, it's wise to pack light. We do however want to blend in with the exotic flavors, the nice weather and the beautiful surroundings.
This asks for easy to wear palazzo pants, wrinkle free dresses and a comfortable slip-on. Also take one statement necklace that goes with all your outfits and a pretty scarf for the chillier evenings.
For the dinner al fresco at night, you can opt for a stylish yet fun jumpsuit or a long-sleeved shirt dress. Don't forget to pack your favourite platform sandals because the distance between your hotel and the Michelin star restaurant that you just booked, might be longer than expected..
Grab those highlighters! Neon yellow-green, pink & blue hues have swept the New York Fashion Week Spring/Summer 2019 runways & sidewalks adding a touch of optimism and fun. But the fun didn't stop there... The main message from NYFW's street style was to not take yourself too seriously which resulted in unexpected and experimental outfits; think fanny packs, clothes with sprinkles of neon, snakeskin prints & progressive sneakers.
NYFW is sure to deliver when it comes to inspiration for next season's show-stopping wardrobe choices from the fashion elite.
Interhome noteert sterke stijging in luxe vakanteiwoningen
Spanje en Frankrijk blijven meest populaire bestemmingen. Uit cijfers van vakantiewoningverhuurder Interhome blijkt dat Belgen in 2019 steeds vaker kiezen voor een exclusieve vakantiewoning. Vooral de ligging, het uitzicht en een privézwembad zijn belangrijke pijlers voor Belgen die tijdens hun vakantie vooral willen genieten van rust. Populaire bestemmingen zijn onder andere Kroatië, Zwitserland en Italië, maar bovenaan het lijstje blijven Spanje en Frankrijk dé topbestemmingen voor Belgische vakantiegangers. Ter inspiratie zet vakantiewoningexpert Interhome voor die twee klassiekers de meest luxueuze woningen op een rijtje.
Vakantiewoningen in Spanje
De meest exclusieve vakantiewoningen in Spanje zijn te vinden aan de Costa Blanca, de Costa Brava, de Balearen of de Canarische Eilanden. Droom even weg met deze pareltjes:
1. Kom tot rust in je eigen privé bioscoop en wellness aan de Costa Blanca : Villa “Las Nubes” is één van de mooiste woningen aan de Costa Blanca met adembenemende uitzichten over de stad, de haven van Jávea, de vallei en de bergen. Daarnaast is de vakantiewoning voor 10 personen voorzien van alle luxe en comfort met onder andere een binnen-en buitenzwembad, een mini bioscoop en fitnessruimte met sauna en aparte hammam. Prijs per week voor 10 personen: vanaf €10.221,00
2. Geniet in dit zwem- en golfparadijs aan de Costa Brava: Gelegen op een heuvel op 3 km van Platja d’Aro waan je je de koning te rijk in vakantiewoning “Suites Mas nou”. Vanuit je privézwembad geniet je van een oneindig uitzicht en op nog geen 4 kilometer ligt één van de breedste en langste zandstranden in de regio. Wie graag een balletje slaat, kan zich uitleven op het 18 holes golfterrein op wandelafstand van de vakantiewoning. Prijs per week voor 10 personen: vanaf €1.689,00
3. Verblijf in het Witte Huis van Mallorca : Heb je er altijd al van gedroomd om eens in “The White House” te overnachten? Dan is dit je kans! Vakantiehuis “Whitehouse” is gelegen in Portals Nous, een beroemd vakantieoord in het zuidwesten van het eiland. De villa heeft vrijwel alles wat je je maar kan inbeelden: een openluchtzwembad en sauna, verschillende terrassen, een fitnessruimte, een jacuzzi, een kinderspeelplaats in de vorm van een boot, een biljarttafel, etc. Als kers op de taart is er ook nog het zicht op zee, de baai en het dorp. Prijs per week voor 10 personen: vanaf €6184,00
Vakantiewoningen in Frankrijk: Naast Spanje is ook Frankrijk nog steeds een van de populairste vakantiebestemmingen voor Belgen. En ook hier vind je vakantiewoningen om U tegen te zeggen.
1. Wakker worden en petanquen met zicht op de Côte-d’Azur : In Le Lavandou, een vakantieplaats die zich 12km uitstrekt langs de Middellandse Zeekust, vind je vakantiewoning “La Panoramique”. Hier kun je in alle luxe en comfort met 12 personen verblijven en genieten van een groot openluchtzwembad en een jacuzzi. Verder kun je er ontbijten of dineren op de een van de vele ruime terrassen of een balletje gooien op de petanquebaan. Prijs per week voor 12 personen: vanaf €6300,00
2. Relax met de hele familie én je trouwe viervoeter in de Provence : Vakanthiehuis “La Villebague” is de ideale plek om volledig tot rust te komen. De gezellige en charmante vakantiewoning voor 11 personen straalt het ultieme vakantiegevoel uit. Start de dag met een lekker ontbijt, trek een paar baantjes in je privézwembad, lees een goed boek in de hangmat of geniet van een aperitief in één van de gezellige zithoekjes. Breng gerust je huisdieren mee, ook zij hebben af en toe nood aan een deugddoende vakantie! Prijs per week voor 11 personen: vanaf € 2.957,00
3. Vakantie vieren als God in Frankrijk in een statige herenboerderij in de Provence: Te midden van boomgaarden kom je langs de mooie oprijlaan bij vakantiehuis “Coucourel”. Het vakantiehuis voor 9 personen is een herenboerderij gelegen op een landgoed van 50 ha. Je kunt er onder andere genieten van het verwarmde zwembad, ontbijten op het ruime terras of eropuit trekken met de fiets. Daarnaast is je trouwe viervoeter ook altijd welkom om zich samen met jou uit te leven op het uitgestrekte domein. Prijs per week voor 9 personen: vanaf €2139,00
Interhome is gespecialiseerd in de verhuur van meer dan 32.000 hoogwaardige vakantiehuizen, -appartementen en chalets in 31 landen wereldwijd. In 2018 regelde de kwaliteitsleverancier huurovereenkomsten voor 730.000 vakantiegangers en genereerde het Zwitserse bedrijf een gefactureerde omzet van CHF 215,4 miljoen. De holding Holiday Home Division (HHD AG), met de merken Interhome en Inter Chalet, is gevestigd in Glattbrugg / Zürich en is volledig in handen van Hotelplan Group. Dit is op zijn beurt een 100% dochteronderneming van Migros, het grootste retailbedrijf van Zwitserland, gevestigd in Zürich. www.interhome.be
Soms is 1 + 1 gewoon 3. Omdat een samenwerking voor nieuwe inspiratie zorgt, en vooral tot een geweldige ambitie om te scheppen leidt. De Vilebrequincollectie door Jean-Charles de Castelbajac is daarvan het perfecte voorbeeld.
Zowel het merk uit Saint-Tropez als de Parijse ontwerper begonnen aan hun opmars in het begin van de jaren zeventig. Deze laatste besloot om opnieuw dit tijdperk in te duiken en de spirit ervan te laten herleven. Niet uit nostalgie, maar omdat de frisheid van deze zorgeloze jaren hem nog steeds aanspreekt. Roland Herlory, CEO van het merk, verklaart dit als volgt: “De Vilebrequin-vrouw combineert te allen tijde kwaliteit, fun en elegantie. Dit fragiele evenwicht kan alleen worden behouden door voortdurend de grenzen af te tasten. Wat mij betreft is Jean-Charles daar de absolute meester in.”
Wanneer hij kijkt naar de roots van het merk, ziet Jean-Charles de Castelbajac in Vilebrequin eerst en vooral een verleidelijk verhaal. In 1971 ontwerpt een man op een van de stranden van Saint-Tropez een zwemshort voor zichzelf, met als doel een vrouw te behagen. Een gedroomd vertrekpunt om in 2019 een vervolg op te schrijven. Het wordt opnieuw een verhaal over vrijheid, dat even leuk en luchtig is als een zomeridylle met zijn twee.
De ontwerper geeft de vrouw die verleid moet worden een hoofdrol in deze buitengewone capsulecollectie, waarin elk stuk de uitstraling heeft van wat men in het Italiaans zo mooi omschrijft als ‘il particolare’, een detail dat het verschil maakt. Voor haar ontwerpt hij sportieve, sexy badpakken, mantelpakjes in trompe l’oeil, een ensemble met doorkijkstukken en maillots voor amazones. Hij verzint er jurken bij die zowel op het strand als in de stad kunnen gedragen worden, aangesnoerd in de taille en met stevige schouders, oversized of getailleerd, allemaal ondersteund door gedurfde accessoires. Hij ziet het zo: “Deze collectie is vernieuwend, ze straalt présence uit. Alles draait hier om kledingstukken waar je van alles mee kan doen, om zo jezelf heruit te vinden. Casual chic!” Ook de man werd niet vergeten, en de kleurrijke prints van de damescollectie zijn eveneens te zien op de zwemshorts.
Het resultaat is een poppy vestiaire, sensueel, kleurrijk en doordrenkt van de sportieve geest die voor de ontwerper zo belangrijk is. De functionaliteit zet hier de toon voor zijn ongebreidelde creativiteit. Met deze collectie, die kan worden gecombineerd en uit elkaar gehaald als legoblokjes, is het altijd mooi weer. De zeldzame kleine witte wolkjes die te zien zijn moeten de blauwe lucht beter doen uitkomen en zorgen voor een regenboog hier en daar.
Deze capsule bestaat uit een veertigtal stuks (een tiental voor mannen en een dertigtal voor vrouwen). Het exclusieve gamma zal beschikbaar zijn vanaf april 2019 in een selectie van boetieks en via www.villebrequin.com, en vanaf mei in de pop-up van de Galeries Lafayette Haussmann. Verkoopprijzen van 45 tot 350 euro.
Sinds zijn overweldigende debuut in de mode in 1968 op de prille leeftijd van 17 jaar, is Jean-Charles de Castelbajac altijd vooruit geweest op zijn tijd. Een van zijn opmerkelijkste wapenfeiten is dat hij in 1997, ter gelegenheid van de Wereldjongerendagen, de hele clerus kleedde in de kleuren van de regenboog envoor paus Johannes-Paulus II een kazuifel ontwierp die was bezaaid met net zo fel gekleurde kruisen. Hij noemt het zelf zijn ‘allergrootste défilé’. Verder heeft hij gedanst met de Sex Pistols, bracht hij lange nachten door in club Palace en kleedde hij Andy Warhol, Farah Fawcett, Lady Gaga, Daft Punk en Beyoncé. Hij herschilderde ook de luchthaven van Orly in zijn typische kleuren. Afgelopen herfst werd hij benoemd tot artistiek directeur van United Colors of Benetton. Deze onvermoeibare en veelzijdige designer, artiest en ontwerper, die nooit om inspiratie verlegen lijkt te zitten, heeft de wereld van de mode helemaal dooreengeschud met zijn combinaties van poëzie en pogo, filosofie en prêt-àporter, hiphop en popart, middeleeuwse toestanden en cartoons, haute couture en creaties voor het grote publiek.
Sinds meer dan 40 jaar draait Vilebrequin rond raffinement en fantasie. Het merk is altijd trouw gebleven aan de ontspannen charme van zijn begindagen in Saint- Tropez. De duurzame en tijdloze Vilebrequin-zwemshorts worden al generaties lang gedragen van vader op zoon, en gelden als de absolute referentie wat swimwear betreft. Als ambassadeur van de levenskunst en strandcultuur brengt het merk tegenwoordig ook damesmode onder de vorm van badpakken, prêt-àporter en accessoires. Vilebrequin staat voor zon, zee en verre oorden, en laat ons het hele jaar door genieten van de zomer.
Frie jonge poolvossen nemen hun intrek in het Wildpark
Goed nieuws: nieuwe bewoners hebben hun intrek genomen in het Wildpark van het Domein van de Grotten van Han! Het gaat om drie kleine poolvossen, twee mannetjes: Jackson en Tjarek, en een wijfje: Speedy. De jonge dieren zijn super nieuwsgierig en heel speels!
De nieuwkomers zijn de ambassadeurs van een iconische soort, die slachtoffer is van de klimaatverandering. Door de opwarming van de aarde, waardoor de rode vossen naar de Noordse contreien trekken, maar ook door het verdwijnen van de wolf, de natuurlijke vijand van de rode vos, neemt de populatie poolvossen in Scandinavië af. Het aantal rode vossen neemt daarentegen toe. Zij zijn immers sterker en vallen niet alleen de natuurlijke prooien van de poolvossen aan, maar jammer genoeg ook de poolvossen zelf.
De drie welpen zijn geboren op 10 mei 2018 in de zoo van Rijsel en zijn op 27 september 2018 in Han-sur-Lesse aangekomen. Sindsdien brengen ze hun dagen door met hun nieuwe leefgebied te verkennen, te spelen of de bezoekers gade te slaan die op de bladerdakbrug wandelen. Hun terrein bevindt zich onder deze prachtige wandelbrug door de boomtoppen, die in het hoge gedeelte van het Park te vinden is aan het wandelpad.
Het Domein van de Grotten van Han, hartje Ardennen, ligt op 1u rijden van Brussel. Het Domein heeft het grootste onderaardse grottencomplex van Europa en bestaat al meer dan 200 jaar. Het Domein van de Grotten van Han is ook bovengronds een toeristische topper met een uniek Wildpark waar je op safari kan gaan om o.a. de big 5 van Europa te ontdekken. Je vindt er een uitstekende toeristische infrastructuur met bars, restaurants, musea en unieke logiesmogelijkheden, zoals de Tree Tents.
Whatever milestone you are celebrating, do it in style with Vera Mont
Don't even think about skipping birthday celebrations this year, no matter what age! A birthday is a time to celebrate birth itself, the joy of life. It is also an occasion to rethink your life: how can I become even more fabulous in the next few years? ;-)
Let's start of that birthday month with finding the right look. This Summer we go for sequins, soft satins and layers. Colorwise think the prettiest pastels and sexy cherry red and for the fashion daredevils we suggest emerald green, in combination with cheeky pink.
And in case you still are not convinced: J Lo is turning 50 this year. Those dance moves are definitely the fountain of youth. Let's get loud, let's get lou-u-u-u-d...
Dit is geen droom: laminaat kan ook in een badkamer gelegd worden! BerryAlloc heeft een uniek productgamma ontwikkeld op basis van de HydroPlus® technologie die het laminaat tegen vocht en water beschermt. Het is voortaan dus mogelijk om ook in de badkamer een realistische hout- of steenlook toe te passen zonder de nadelen die vocht met zich meebrengen.
HYDROPLUS®, EEN WERELDWIJDE PREMIERE!
BerryAlloc is wereldwijd het eerste merk van vloerbekleding dat waterbestendige laminaat produceert. Het Belgische merk heeft ruim 10 jaar ervaring en heeft een uniek vakmanschap opgebouwd doorheen twee collecties die speciaal voor deze toepassing werden ontwikkeld.
De planken worden waterdicht gemaakt door middel van een bijkomende behandeling waarbij randen een waterafstotende laagje krijgen. De vloerbekleding geeft zo een dubbele zekerheid dat er geen enkel druppeltje water langs de vellingkanten door kan. Er zijn ook geen beperkingen: met of zonder vellingkanten, standaard of lange planken, hout- of steenlook, alles is mogelijk. Spring dus gerust met natte voeten uit de douche!
TWEE SPLINTERNIEUWE COLLECTIES EN DECORS
Deze twee collecties spelen helemaal in op de nieuwste trends en maken van een hout- of steenlook het nieuwe normaal in de badkamer.
BerryAlloc is een wereldwijd actieve Europese onderneming en specialist in de productie en verdeling van vloerbekleding. Door het uitgebreide productgamma is het één van de bekendste huizen in de wereld van de binnenhuisinrichting en decoratie. Door zijn voortrekkersrol in de sector, komt BerryAlloc regelmatig op de proppen met nieuwigheden die beantwoorden aan de verwachtingen van vandaag op het vlak van techniek en esthetiek: oppervlaktekwaliteit, verschillende afwerkingen, weerstand, levensduur, installatiegemak, ...
Ocean
Ocean is een minimalistische collectie die design in haar puurste vorm uitstraalt. De verschillende afwerkingen zorgen voor een grote variatie in de decors: steen, echt hout en authentiek hout. BerryAlloc gaat een serieuze stap verder in de details en creëert zelf barstjes om de natuurlijke nerven van hout na te bootsen.
Eternity
De Eternity collectie is het neusje van de zalm. De laminaat uit deze HydroPlus® collectie heeft een dikte van 12 cm en bestaat in heel wat decors en afwerkingen. Eternity werd speciaal ontwikkeld voor een intensief gebruik. Door de extra lange en extra brede planken is dit een collectie die niet zomaar onopgemerkt blijft. Eternity is zowel geschikt voor woningen als voor commerciële ruimtes.
BEAULIEU INTERNATIONAL GROUP
Beaulieu International Group is een internationale groep met hoofdzetel in België. Deze industriële groep heeft een sterke marktpositie dankzij de productie van grondstoffen en half afgewerkte producten alsook dankzij het uitgebreide aanbod van afgewerkte en gebruiksklare vloerbekleding.
Beaulieu International Group bestaat uit drie Business Units. De eerste, 'Flooring Solutions', is de Europese leider van de vloerbekleding (vast tapijt, getouw, kunstgras, vinylrol, vinylplaten, laminaat, parket en muurpanelen). De tweede unit is ‘Polymers’ en produceert polypropyleenkorrels voor verscheidene toepassingen. De derde, ‘Engineered Products’ omvat de activiteiten vezels, garens, technisch textiel en technische platen. Beaulieu International Group heeft ook een divisie die gespecialiseerd is in de productie en de ontwikkeling van hoogwaardige meubelstoffen, vooral voor de zetelindustrie.
Esquisse Jewels is een boetiek en atelier dat volledig in het teken staat van op maat gemaakte juwelen, ontworpen door de sympathieke Sergiu Lom. Esquisse Jewels is een intiem universum waarin de verbeelding, het menselijk wezen en de edele metalen samen een bijzonder geheel creëren.
Esquisse Jewels is zowel een juwelenboetiek als -atelier. Het gezellige stulpje ligt in een mooie woning in de Atrebatenstraat, niet ver van Montgomery (Brussel) en opende in september 2018 de deuren. De boetiek is een elegante en inspirerende ruimte waar rust en zachtheid zegevieren. Ieder meubelstuk en iedere toonbank werd persoonlijk door Sergiu Lom gekozen. Daarbij hield hij vooral rekening met de mogelijkheden tot recyclage. De meeste meubelstukken komen dan ook uit het tweedehandscircuit en krijgen een tweede leven met toetsen van corian die de stukken opwaarderen.
Het atelier bevindt zich in de kelder van de woning en is de plaats waar de juwelenkunst helemaal tot leven komt. Het is ook de plaats waar elke creatie ontworpen en gemaakt wordt. Het atelier wil echter meer zijn dan een werkplaats, ook de klant is hier welkom voor een kennismaking en een ontmoeting met de vakman. «De schets is de kern van de zaak in een tekening» Sergiu Lom.
JUWELEN OP MAAT
De creatie van een juweel is het resultaat van een ontmoeting, van een persoonlijk contact. Sergiu Lom hecht dan ook veel belang aan een individuele ontmoeting om het verhaal en de wensen van die persoon mee in het juweel te kunnen verwerken. Na de ontmoeting volgt een schets, een ontwerp dat met veel creativiteit door de vakman wordt getekend. Bij Esquisse Jewels past de creatie zich aan iedere situatie aan: de klant kan een volledig nieuw juweel laten ontwerpen of oude juwelen een tweede leven geven. De klant heeft ook keuze uit een breed aanbod van edelstenen die het juweel een unieke toets geven.
INITIATIE JUWELEN MAKEN/WORKSHOPS
De edelsmeedkunst is een kunst die ervaring, geduld en vaardigheid vereist maar ook veel passie! Die passie is de belangrijkste drijfveer van Sergiu Lom en passie is iets wat je met anderen deelt. Esquisse Jewels organiseert dan ook workshops ‘initiatie juwelen maken’.
Tijdens drie sessies van drie uur lang of gedurende een volledige dag stappen de deelnemers in de schoenen van een edelsmid. Ze creëren hun eigen juweel in het atelier in de kelders van de boetiek. Sergiu Lom begeleidt de ‘juweliers’ tijdens het volledige creatieproces, hij geeft tips als expert en helpt waar nodig tijdens de meest cruciale fases. Voor één initiatie kunnen tot 4 deelnemers inschrijven. De prijs is 470 euro per persoon. Op het programma staat een onvergetelijke en aangename ervaring waarbij de deelnemer op het einde van de workshop naar huis gaat met zijn of haar eigenhandig gecreëerd juweel.
DE EVENEMENTEN
Esquisse Jewels organiseert ook regelmatig evenementen in de eigen boetiek. Sergiu Lom tracht hierbij steeds een aparte toets te geven aan het concept en de bezoeker blijvend te verrassen... denk maar aan een unieke traiteurformule met nieuwe hapjes, de voorstelling van nieuwe ontwerpers... Esquisse Jewels is een boetiek die graag verrassend uit de hoek komt. Laat u meevoeren en verbluffen!
SERGIU LOM
Sergiu Lom is een polyvalente autodidact die sinds 2000 in België woont. Dankzij zijn ontembare nieuwsgierigheid, wervelende creativiteit en pluridisciplinaire parcours (architectuur, tatoeages, artisanaal design, industrieel design en uiteraard juwelen) heeft hij een onuitgegeven concept ontwikkeld waarbij menselijke waarden altijd op de eerste plaats komen.
Ruffles made a statement for Spring as designers amped up the frequency! Whether you’ve become a seasoned ruffles wearer or you’re still yet to embrace this trend, the ruffles for this spring aren’t overbearing and will not make you resemble a Spanish flamenco dancer - instead they’re small, soft, delicate and impeccably feminine. Flirty hems and new romantic ripples are how we should embrace our girly sides for Spring/Summer!
It’s clear that frou-frou frills aren’t going anywhere this season, but if you’re not a particularly feminine dresser don’t let that put you off. With ANONYMEdesigners there’s a perfect ruffle for everyone!
De band tussen een moeder en haar baby is zowel fysiek als emotioneel. Woorden zijn overbodig, alle communicatie verloopt via de zintuigen, en dan met name de aanraking.
DE BABYHUID
De huid van een baby is heel anders dan die van een volwassene. De opperhuid van een pasgeborene is 30% dunner en gevoeliger voor uv-straling, de barrièrefunctie van de huid is minder krachtig en de huid is meer doordringbaar, gevoeliger en kwetsbaarder. Deze huid heeft speciale verzorgingsproducten nodig.
ZACHT EN KRACHTIG
Sheabutter staat bekend om de hoge concentraten vetzuren, waarvan vooral omega 6 en 9 de barrièrefunctie van de huid versterken. Het bevat een hoog gehalte lipiden om de huid te voeden en te verzachten en is rijk aan onverzeepbare elementen met beschermende eigenschappen. Voor een ontzettend zacht gevoel!
ZACHTJES REINIGEN
Cuddles & Bubbles Foaming Cream - 300 ml - Dit product is perfect voor het wassen van de kwetsbare huid, hoofdhuid en haren van de baby. De crème verandert in een heerlijke, zachte mousse die niet prikt in de ogen. De flacon beschikt over een handige oranje pomp, waardoor je gemakkelijk het verschil ziet met de Moisturizing Milk.
ZACHTJES KALMEREN
Lovely & Gentle Moisturizing Milk - 300 ml - Deze lichte en romige melk hydrateert en voedt direct om de barrièrefunctie van de huid te ondersteunen en zo de natuurlijke hydratatie te behouden. De flacon beschikt over een gele pomp die je gemakkelijk met één hand kunt bedienen terwijl je je baby met je andere hand vasthoudt.
EEN ZACHTE GEUR
Perfumed Water - 50 ml - Dit geparfumeerde water zonder alcohol is net zo zacht en licht als een liefkozende aanraking. De zachte oranjebloesem mengt zich met een subtiel vleugje neroli en wordt vervolgens onderstreept door lindebloesem en mimosa. Het geparfumeerde water zit in een mooie flacon met een dop van hout dat afkomstig is uit duurzaam beheerde bossen.
VEILIGHEID VOOR ALLES
Bij de ontwikkeling van deze productlijn was voor L'OCCITANE één ding zeker: de producten moesten aan strikte veiligheidseisen voldoen. Alle gebruikte ingrediënten zijn grondig getest en met zorg gekozen vanwege hun verzachtende eigenschappen. Meer dan 87% van de ingrediënten is van natuurlijke oorsprong. Alle producten zijn getest onder pediatrische controle en de verfijnde geur is hypoallergeen, zonder allergenen en zorgvuldig samengesteld zodat deze zo veilig mogelijk is voor de babyhuid. Bovendien bevatten de formules geen fenoxyethanol, parabenen, ftalaten of siliconen.
De nieuwe producten zijn verkrijgbaar in de winkel en op www.loccitane.be.