• Door korter transport kan banaan langer aan de plant rijpen - • Betere smaak en meer vruchtvlees - • € 1 per verkochte kist wordt geschonken aan Pink Ribbon
Carrefour België is steeds op zoek naar innoverende producten met een meerwaarde, om in te spelen op de behoeften van de klant. Zo lanceert de retailer de Papillon-banaan, een premium banaan waarvan een deel van de opbrengst geschonken zal worden aan Pink Ribbon. Deze referentie zal de Chiquita-banaan vervangen die bij Carrefour in de Hypermarkten uit de rekken gaat. Meer smaak en een kortere reistijd
De Papillon-banaan wordt geteeld in de vruchtbare vulkanische gronden van Zuid-Guatemala. De plantages zijn omringd door vulkaanruggen waardoor er een microklimaat heerst. Hierdoor heeft deze premium banaan het hele jaar door dezelfde hoogstaande kwaliteit, zowel qua uitzicht als qua smaak. Het transport tussen Guatemala en de havens in Nederland of België duurt de helft minder lang dan bij andere bananen, wat betekent dat de Papillon-banaan later kan geoogst worden. Het fruit rijpt langer aan de plant, waardoor het meer natuurlijke suikers heeft. Dit komt de smaak uiteraard ten goede. Aangezien de schil van de Papillon-banaan dunner is, bevat deze banaan ook meer vruchtvlees dan andere bananen.
Carrefour België koos ervoor om samen te werken met de producent Papillon omdat zij, naast de kwaliteit van het product, bovendien het sociale luik hoog in het vaandel dragen. Naast verschillende sociale projecten, richtten zij scholen en ziekenhuizen op en werken ze volgens de principes van het Rain Forest Alliance label.
Ten voordele van Pink Ribbon: Vanuit verschillende opzichten gaat het dus om een echte premium banaan, waar bovendien nog een goed doel aan gekoppeld wordt. Carrefour België engageert zich om 1 euro per verkochte kist bananen te schenken aan Pink Ribbon. Deze vereniging, die sinds 4 jaar één van de vaste partners van Carrefour België is, heeft als missie om enerzijds borstkanker te bestrijden door het aanmoedigen van preventie en opsporing, anderzijds door te ijveren voor de verbetering van de levenskwaliteit van vrouwen en mannen die met de ziekte worden geconfronteerd, alsook hun omgeving. Een zaak die Carrefour, waar 71 % van het winkelpersoneel een vrouw is, bijzonder aanbelangt.
De Papillon-banaan ten voordele van Pink Ribbon zal verkocht worden aan 1,99 euro voor een verpakking van minimum 1 kg. Ondanks de extra gift aan Pink Ribbon en zijn premium kwaliteit is de banaan hiermee niet duurder dan andere.
|