Lee Cooper, het oudste jeansmerk van Europa, heeft zijn roots in Londen. Dit authentieke denim label is dan ook doordrongen van de eigenzinnige en coole kant van de Londense fashion scene. Geen wonder dat de titel van de Lee Cooper de campagne voor komend seizoen “Made to be different” luidt. En dat kan heel ruim geïnterpreteerd worden. Van de collectie zelf tot de modellen die het gezicht zijn van de campagne.
Zes modellen, sommigen professioneel, anderen gelegenheidsmodel. Van eeuwig jonge vijftigers tot zoekende tieners, twintigers en prille dertigers die aan introspectie doen. Zes mensen die vooruitblikken en achterom kijken. In hun verscheidenheid is er één constante: ze dragen jeans, elk op hun manier. De boodschap van de campagne is duidelijk: anders zijn, is ok. Méér nog, het is cool om buiten de lijntjes te kleuren.
Playtex onder een zomerse hemel
Ontdek de Flower Elegance-lijn van Playtex dit seizoen in een hemelsblauw tintje dat doet wegdromen naar zomerse dagen. Deze fijne, elegante lingerie is afgewerkt met delicaat kant met bloemenmotieven. En omdat Playtex van details houdt, is het middenstuk van de beha versierd met een klein, gesatineerd strikje. Deze ondersteunt de borsten perfect en zit de hele dag door comfortabel. Combineer hem met het midi-broekje of de nieuwe slip uit dezelfde collectie.
COLLISTAR - Pure Actives Drops + Creams
Collistar presenteert een nieuw hoofdstuk in dermo-cosmetisch onderzoek: PURE ACTIVES oftewel ‘pure actieve bestanddelen’ - dezelfde active bestandelen die in de cosmetische geneeskunde worden toegepast, worden nu in de meest zuivere vorm aangeboden voor: maximale doeltreffendheid, gerichte werking en veiligheid in gebruik.
Woody Girlzzz lente/zomer: fruitige prints voor zomernachten
Woody Girlzzz volgt de mode op de voet en houden van glitterrrrr en glamourrrr. Deze lijn voor meisjes van 2 tot 16 jaar is een groot succes en heeft haar typische stijl.
Deze zomer mag het best fruitig zijn, met prints van kers en ananas. “Cherry Dream” staat in schitterende letters te lezen en natuurlijk ook “Love Summer” en “Hola Aloha”. En wat doen meisjes als ze een feestje bouwen? Right, cupcakes bakken, met een kers erbovenop. Meloenkleur en blauw, in combinatie met wit vormen de basiskleuren van dit seizoen. Fluoroze en rode accenten maken het extra pittig. De grens tussen dag en nacht is heel vaag bij Girlzzz. De collectie omvat naast nachtjurken in een reliëf jacquardmotief ook vlotte joggings met of zonder kap. Jumpsuits en pyjama shorts en tops met een volant kunnen evengoed als vakantie outfits gedragen worden.
COLLISTAR - Nero Sublime Black Precious Scrub-Mask Body
De Nero Sublime lijn die begin 2016 het levenslicht zag, gekenmerkt door producten met een zwarte textuur, bleek meteen een groot verkoopsucces en wordt nu uitgebreid met Sublime Black Precious Scrub-Mask Body.
De kracht van zwart en dezelfde waardevolle bestanddelen die deze lijn karakteriseren worden ditmaal toegepast in een verhelderend en perfectionerend elixer voor het lichaam.
Deze bodyverzorging heeft een 4-voudig effect: 1. exfolieert, vernieuwt de huid en maakt glad - 2. regenereert, hydrateert en revitaliseert - 3. ontgift en zuivert - 4. verheldert de huid, die meteen subliem oogt
Linea Raffaelli Bridal Collection: must haves - S/S 2017
Linea Raffaelli creëert een zeer gevarieerde bruidscollectie van zo’n 60 jurken per jaar. Een collectie ontworpen voor wereldse bruiden met moderne innovatieve designs, edele materialen en delicate details. De gehele collectie is onderverdeeld in verschillende stijlgroepen met romantische, frisse of eigentijdse ontwerpen.
Boheems: De bohemiaanse geïnspireerde collectie omvat een selectie jurken en tweedelige ontwerpen in zachte, vloeiende materialen zoals chiffon en fijne Franse kant.
Verfijnd traditioneel: Deze collectie heeft een prinsesthema: A-lijn jurken in zachte organza en tule met bijpassende accessoires. Linea Raffaelli werkt met de fijnste Italiaanse stoffen en maakt doordacht gebruik van lichte en subtiele accessoires en kanten applicaties.
Romantische iconen: De bekende tafzijde heeft een frisse toets gekregen. Op zowel de strakkere als de wijde rokken worden nieuwe details zoals geraffineerde zachte glitter applicaties verwerkt. Dit seizoen bevat de collectie eveneens een aantal vloeiende chiffon rokken en faux uni jaquards.
Ondanks de verschillende stijlrichtingen ademen alle jurken de typische kenmerken van Linea Raffaelli uit, met oog voor detail. Daarnaast biedt Linea Raffaelli binnen elke stijlgroep een aantal korte en lange jurken aan.
Internationale Dag van de Slaap:
De Internationale Dag van de Slaap op 18 maart is de kans om het belang van goede nachtrust voor de gezondheid nog eens onder de aandacht te brengen. Volgens het Belgian Association for Sleep research and Sleep Medicine, lijdt één Belg op drie onder een te weinig of helemaal geen herstellende slaap.
Er zijn een aantal basisregels voor een goede slaap. Gebruik de slaapkamer alleen om te slapen (vermijd bvb. televisie kijken in de slaapkamer), neem geen stimulerende middelen in de namiddag en avond en doe niet aan sport net voor het slapengaan. Maar ook de keuze voor een goede matras is van groot belang. Vergeet niet dat wie 75 jaar oud is maar liefst 25 jaar op een matras heeft doorgebracht!
De "perfecte" matras: Oscar Sleep en een team van gespecialiseerde therapeuten hebben de "perfecte matras" ontwikkeld (één die goed kan zijn voor 95% van de bevolking). Er werd daarvoor gezocht naar een subtiel evenwicht tussen medische, anatomische en economische vereisten. De kern bestaat uit synthetisch en sterk weerbaar schuim. De matras heeft aandacht voor de drukzones, een optimale dikte, is stevig en gaat lang mee. De bovenste laag bestaat uit HR Soft-Air schuim dat speciaal voor Oscar werd ontwikkeld. Dit schuim zorgt voor een zacht, fris en hygiënisch gevoel. De hypoallergenische hoes ademt, is aangenaam om aan te raken en absorbeert zweet. De hoes kan eenvoudig afgenomen en gewassen worden.
Een vereenvoudigd aankoopproces: Een matras kopen was nog nooit zo eenvoudig: je kiest gewoon de juiste grootte van een uniek model. In tegenstelling tot de beddengoedwinkels, geeft Oscar de mogelijkheid om de aankoop te testen: de consument krijgt 100 proefnachten om zijn beslissing definitief te maken. Niet tevreden? Oscar komt de matras weer ophalen, betaalt de klant volledig terug en schenkt de matras aan een liefdadigheidsorganisatie.
Het Belgian Association for Sleep Research and Sleep Medicine waarschuwt voor de gevolgen van een chronisch slaapgebrek: overgewicht, diabetes, pijn, depressie, ademhalingsproblemen en hartklachten,... www.oscarsleep.be
Centraal-Europees land brengt Jurassic Park terug tot leven. In België bestaat het nog niet, maar in Servië is het sinds vorig jaar een fenomeen: dinoparken. De themaparken staan gevuld met replica’s op ware grootte, dino-attracties, 12D-cinema’s en kabelbanen die je over prachtige stukjes natuur laten zweven. Een gids vertelt je ondertussen alles over hoe het leven was in het Trias-tijdperk. Voor kinderen de ideale combinatie tussen entertainment en al spelend leren. Dat de parken tussen heel wat Servische natuur- en cultuurpareltjes liggen is mooi meegenomen!
Wie met kinderen richting de Balkanlanden trekt, kan best halt houden in Servië. Het land opende in april 2016 het enige dinopark in de regio en ook in 2017 staat er een gloednieuw dinopark op de planning. Niet alleen kom je er avontuurlijke thema-attracties tegen, alles is ook met de laatste technologische snufjes aangekleed. Waar moet je naartoe en wat zijn de highlights? Hieronder een overzicht.
1 Centre of Natural History in Svilajnac : De voorloper van de echte dino-attractieparken is het Natuurlijke Geschiedenis centrum in Svilajnac, het midden van Servië. Dat werd in 2015 geopend en trekt anno 2017 nog steeds duizenden bezoekers aan. Over een oppervlakte van 3000 vierkante meter vind je overblijfselen en remakes van alle bekende dinosaurussen en kun je thematentoonstellingen bezoeken. Vooral de levensechte dino’s zijn indrukwekkend: de grootste opgezette dinosaurus is meer dan tien meter hoog! Door zijn populariteit kreeg het park in 2016 de nationale toerismeprijs en werd een deel ervan ook in het fort van Belgrado tentoongesteld. Wie Servië bezoekt, kan dus niet langs dit stukje interessante geschiedenis!
2 Dinopark Novi Sad : In april vorig jaar opende Servië de deuren van een nieuw dino-attractiepark, dat nog meer op kinderen is gericht. Gelegen aan de rand van culturele stad Novi Sad, is het park makkelijk bereikbaar voor reizigers die de Vojvodina-streek aandoen. Speciaal is de ‘Dino Dig Site’, waar kinderen hun eigen dinosaurusfossiel kunnen opgraven. Verder vind je er een cultureel theater, kun je een 12D animatiefilm gaan kijken, is er een mini zoo en kun je je behendigheidsskills trainen in het avonturenpark. Je eindigt je dag in het dinorestaurant, waar je van hun internationale keuken kunt proeven. Als dat geen originele kinderuitstap is? Let’s go!
3 Dino- & Adventurepark Zlatibor : Voor de opening van het dinopark in het West-Servische Zlatibor is het nog enkele maanden wachten. Momenteel wordt er alles in gereedheid gebracht om tegen de lente van 2017 heel wat bezoekers te ontvangen. Die mogen zich aan een modern ingekleed attractiepark verwachten, waar avontuur en het dinosaurus-tijdperk centraal staan. Paradepaardje is de 110 meter lange kabelbaan, die een panoramisch uitzicht biedt. Voor de echte waaghalzen is er ook een paintball-bos voorzien en de allerkleinsten kunnen terecht in de dino-speeltuin. Een attractiepark voor jong en oud, in een prachtig stukje Servië gelegen.
Extra: Mammoet Park in Viminacium: Voor wie het nog wat meer mag zijn dan replica’s, is ook een Mammoet Park in Viminacium een aanrader. Daar zijn in 2009 overblijfselen van echte Mammoets gevonden, die je anno 2016 nog steeds kunt bekijken. In Viminacium is er overigens een Romeinse nederzetting geweest, waardoor de archeologische site een must-see is voor de geschiedenis-liefhebber.
Praktisch: Naar Servië reis je het makkelijkst met het vliegtuig. Air Serbia heeft dagelijkse rechtstreekse vluchtconnecties tussen Brussel en Belgrado. Novi Sad en Vojvodina zijn nog zo’n uur rijden vanuit Belgrado. Zlatibur ligt een stukje verder, op zo’n drie uur van Belgrado met de auto. Op de luchthaven en in het centrum van Belgrado kan je een auto huren of de bus nemen. Een vlucht h/t met Air Serbia kan al vanaf 195 euro/pp. Meer info: www.airserbia.com en www.serbia.travel
African vibes met de gloednieuwe SIROC collectie van Eijffinger
Maak je muren 'catwalk proof' : Eijffinger goes Ethnic Chic. Eijffinger laat zich deze zomer meevoeren door de Sirocco, de warme wind uit de woestijn. De Afrikaanse hartslag weerklinkt in deze eclectische behangcollectie met levendige prints in een scala aan warme, heldere en meer ingetogen kleuren.
Siroc, de nieuwe behangcollectie van Eijffinger is helemaal geïnspireerd op - de naam zegt het zelf - de Sirocco wind. Bewonder de magnifieke landschappen, schitterende kustlijnen, wilde dieren en authentieke dorpen van Afrika. Dompel je onder in het geroezemoes van de bazaar, omringd door het traditionele handwerk, de heldere en diepe kleuren en exotische geuren. Het ritme van het continent is gevangen in levendige prints in een scala aan warme, heldere en meer ingetogen kleuren.
Prachtige aaibare dessins als een natuurlijk grasweefsel, een streep als een Berber tapijt, bohemien bloemen, een labyrintisch dessin en een diamantpatroon met de uitstraling van geweven stof. De subtiel glanzende prints contrasteren schitterend met de dessins met de uitstraling van een lemen muur. Van mahonie en aubergine tot Mombasa bruin, turquoise, terra en indigo tot Sahara zand, klei en ivoor.
Le Temps des Cerises - mannen - Indigo: de permanente trend
Vandaag is denim beschikbaar in alle kleuren met een uitermate breed scala van blauw, van de lichtste tot de donkerste tinten. Puristen verkiezen nog steeds de authentieke versie in indigo kleur, die karakteristiek blijft voor dé jeans.
Indigo is onweerstaanbaar en zich heeft na de jeans ook andere items veroverd zoals baseball caps, T-shirts en zelfs de legendarische zeiler. Indigo behoudt de onbetwistbare unfading look, eigen aan Le Temps des Cerises.
Miracles by Annelien Coorevits Lente/Zomer 2017
Miracles, de Belgische accessoirecollectie die een samenwerking is tussen het gelijknamige bedrijf en Annelien Coorevits, blijft hoge ogen gooien en staat er weer met een prachtige collectie accessoires. .Komende lente wordt de collectie verder uitgebreid met een lijn strandtassen en zonnebrillen.
YEMA by CYBEX - Carry On!
CYBEX breidt zijn Platinum reeks uit met de YEMA draagzak. Dit is niet alleen een nieuw fashion statement, maar ook een onmisbaar accessoire voor ouders die graag hun eigen stijl uitdragen.
Een draagzak als eyecatcher is kenmerkend voor de huidige tijdsgeest, waarin ouders trendzetters zijn. De YEMA is geïnspireerd door het gebruik van artistieke stoffen op de internationale catwalks, ingetogen kan immers altijd nog. De YEMA is niet anders dan een bijzondere handtas maar draagt wel je kostbaarste bezit, je kind. Sierlijke lijnen, opvallende prints, mooie leatherlook stoffen en gedurfd design zijn maar een paar van de kenmerken die deze draagzak jouw fashion statement maken.
De YEMA is ontworpen om je kind prettig te kunnen dragen. Zowel ouder als kind ervaren optimaal comfort. De binnenkant van de YEMA is uitgevoerd in 100% katoen en geeft de rug van je kind precies de juiste ondersteuning. Het steunvlak is in de breedte verstelbaar. De draagzak groeit met je kind mee en zorgt voor de beste ergonomische houding, de spread-squat positie. Deze houding draagt bij aan de ontwikkeling van een gezond heupgewricht.
Naarmate je kind groeit en zich ontwikkelt, kan de draagzak in drie varianten worden versteld. De kommahouding, waarbij je het kind vóór je draagt, is ideaal voor de eerste paar maanden. Oudere kinderen tot twee jaar kunnen ook op de heup en de rug worden gedragen. Door het dragen wordt de cognitieve ontwikkeling van het kind gestimuleerd en tegelijkertijd geeft het de ouders meer bewegingsvrijheid. Alle banden, gordels en verborgen voorzieningen zijn ontworpen om het kind veilig te laten dragen.
Het is zoals Gabriele Strehle eens zei: "Een handtas moet bij een vrouw een intens gevoel losmaken, net zoals speelgoed dat bij een kind doet." Met de YEMA van CYBEX begint een nieuw tijdperk voor het dragen van baby's. Hij accentueert wat ouders uniek maakt - het vermogen om jezelf te blijven.
Behind every succesful women there's a ProNails polish!
Ontdek de nagellaktrends SS17 met de nieuwe Elevate Life collectie. Ben jij één van die vrouwen die de touwtjes stevig in handen neemt? ProNails zorgt ervoor dat die handen er ook stylish uitzien! De nieuwste modetrends die de catwalk zijn gepasseerd, hebben het Belgisch nagellaklabel geïnspireerd tot enkele opvallende voorjaarskleurtjes die je nagels 'girlboss' waardig maken.
Leading nailpolishbrand ProNails slaat alweer de nagel op de kop met de nieuwe SS17 collectie. De lichte, gewichtloze en verheven kleuren vanop de catwalk drukken ook een stempel op de nieuwste nagellaktrends . Alles staat in teken van zachte aardetinten en eerlijke, natuurlijke materialen.
De Elevate Life collectie is daarnaast ook gebaseerd op de succesvolle en onafhankelijke “girlbosses” die wij vrouwen stuk voor stuk zijn. Het gaat hier dan ook over succes hebben in termen van gelukkig zijn en over het vinden van een ideaal evenwicht tussen werk en privé. Nee hoor, we maken ons geen illusies: dit is en blijft vaak een eeuwige zoektocht, maar wel eentje die net iets draaglijker wordt wanneer onze nagels on point zijn! Ladies, elevate YOUR life met onderstaande kleurtjes!
#1 Mani Monday: Monday Motivation quotes op Instagram zullen plaats moeten ruimen voor de nieuwe, hippe #ManiMonday hashtag. Niets beter dan een vederlichte pastelroze tint op een deprimerende maandag! Trouwens, een golden tip voor zij die in de week van hot naar her rennen: neem zondag even de tijd om jullie nagels voor te bereiden op de nieuwe werkweek, niets dat zoveel zelfvertrouwen uitstraalt dan mooie, verzorgde handen.
#2 Drink Your Greens: Oftewel: dé perfecte dagelijkse reminder dat een mooi lichaam start met een gezond en gevarieerd eetpatroon. Probeer dan ook nooit een ontbijt over te slaan en maak er een ochtendritueel van om de belangrijkste maaltijd van de dag met zorg te bereiden. Kies bijvoorbeeld ook eens voor een smoothie op basis van groenten en fruit, echt overheerlijk en O zo gezond! De naam verwijst daarnaast ook naar de prachtige eucalyptus groene kleur van de nagellak die zorgt voor een extra healthy glow!
#3 Elevator Peach: Niets dat je meer pitch proof maakt dan deze pastel peach kleur op je nagels! Stap vanaf nu nog zelfverzekerder die vergaderzaal binnen en work your magic ladies!
#4 Frequent Buyer: Wat zijn we dat niet stiekem allemaal? Deze prachtige rosé gouden kleur zorgt er alvast voor dat jouw designertas naar een nog hoger niveau getild wordt. Het is daarnaast ook de perfecte tint om een werkweek mee af te ronden en apero Friday stylish in te zetten.
#5 Booking Confirmed: De handen schudden om een deal te bekrachtigen wordt vanaf nu ook een uitgelezen kans om onze onberispelijke stijl te tonen. Kies voor deze earthy oranje kleur om een verpletterende indruk na te laten bij toekomstige zakenpartners. Wedden dat iedereen binnen de kortste keren uit je handen eet?
#6 Out Of Office: Fris wit met een parelmoeren reflectie als metafoor om even uit te blazen en je hoofd leeg te maken. Want succesvol zijn betekent ook dat je weet wanneer jouw lichaam rust nodig heeft en het tijd is om te herbronnen. Parelwitte stranden zijn alvast ons favoriete decor om met deze kleur te pronken. Zo, eerst nog even de winterkoude verbijten en voldoende onze huid verzorgen met de ProNails handcare collectie zodat onze handen volledig lente-proof zijn. Binnenkort meer nieuws maar nu moeten we rennen naar de volgende meeting!
Prijzen: Elevate Life LongWear collectie: nagellak in 3 stappen voor record houdbaarheid - LongWear Start: 14,95 € - LongWear Frequent Buyer/Elevator Peach/Drink Your Greens/Booking Confirmed/Out of Office/Mani Monday: 14,95 € - LongWear Finish: 14,95 €
Valentijn vieren met originele en smaakvolle producten van Delhaize
Valentijn vieren met een originele en smaakvolle producten van Delhaize; Vliegtuigbiljetten, bubbels, sushi en cocktailkoffertjes:
Exclusief bij Delhaize.be: de Valentijn b.giftbox Delhaize-Brussels Airlines. Ontvang een 'bon voor....' is echt niet altijd even romantisch. Met een kloppend hartje een geschenkkoffertje uitpakken, is een heel andere ervaring.
Delhaize gaat een partnerschap aan met Brussels Airlines en lanceert de Valentijn b.giftbox. Het is een koffertje met een bon voor een romantische citytrip voor 2 personen (heen- en terugvlucht naar één van de 39 voorgestelde Europese steden) en een koekjesdoos kleine boterhartjes met chocolade van het merk "Taste of Inspirations" van Delhaize. Een prachtig geschenk voor € 199.
Het koffertje is exclusief te koop op de e-shop van Delhaize www.delhaize.be en kan afgehaald worden in de winkel (Collect) of wordt thuis geleverd (Home Delivery).
Cava Hola! Sushi, gratis sushi en cava aan -30%
Je kan er niet omheen. Bubbels en sushi blijven het toppunt van verfijning voor een avondje thuis. Voor Valentijn lanceert Delhaize de Cava Hola! Sushi, een cava speciaal ontwikkeld om perfect samen te gaan met de delicatesse van sushi. En de kers op de taart, bij aankoop van een fles Cava Hola! Sushi (€ 11,99) ontvangen de klanten gratis een hartvormig sushimandje ter waarde van € 4,95. Arigato gozaimas-gracias Delhaize. Actie geldig van 9 tot 15 februari.
Voor de liefhebbers van Cava Codorníu, waarom zich niet laten verleiden door de Cava Vintage brut of rosé in zijn witte verpakking bedrukt met hartjes. Een promoprijs van -30% per fles (€ 8,69=>€ 5,99) van 9 tot 15 februari.
Een duo pack cocktail haar en hem.... met chocolade als cadeau!
Delhaize heeft twee duo packs cocktail "hem en haar" ontwikkeld, leuk om de avond mee te starten. Het koffertje bevat een flesje gin en een fles Fentimans Tonic met rozen voor haar en een flesje rum of whisky met een fles Fentimans Ginger Beer voor hem. Een doosje chocolaatjes Guylian maakt het koffertje compleet. Prijs: 9,99€.
Met de fiets doorheen de 9 romantische stadjes can Nedersaksen
De 9 romantische stadjes van Nedersaksen staan bekend om hun rijk cultureel verleden. Maar de afgelopen jaren hebben de stadjes enorm geïnvesteerd in gebruiksvriendelijke fietsinfrastructuur. Of je nu op zoek bent naar een idyllische fietsroute door de Harz, historische themaroute in Celle, uitdagende downhill-trail in Goslar of een mountainbiketocht in de bossen van Göttingen: in de Noord-Duitse deelstaat vind je ze allemaal. Verwacht je onderweg aan UNESCO-werelderfgoed, prachtige vergezichten en aanstekelijke gastvrijheid. Hieronder de 9 must-bike routes doorheen de 9 romantische stadjes van Nedersaksen!
1 Fietsroute rond middeleeuwse stadsmuur: Wist je dat Hildesheim binnen een middeleeuwse stadsmuur ligt? Nog mooier is dat je errond een begeleide fietstocht van zo’n drie uur kunt maken. Onderweg vertelt de gids je over de geschiedenis van UNESCO-werelderfgoedstad Hildesheim en kom je langs de Innerste-rivier, Steuerwald en domein Marienburg.
2 Baksteenroute in Lüneburg: Voor wie niet te lang onderweg wil zijn, maar wel veel wil zien, is de Baksteenroute in Lüneburg de ideale optie. Je rijdt twintig kilometer langs het Lüne klooster, de Dom van Bardowick en het historische Nicolaihof. Geen eigen fiets mee? Dan kun je gemakkelijk een stadsfiets huren in het centrum van de stad.
3 Avonturenroute in Wolfenbüttel: Benieuwd waar de Duitse schrijver Lessing een deel van zijn leven doorbracht? Dan moet je in Wolfenbüttel zijn. Hier vind je een avonturenroute waarbij je met de fiets in de sporen van de eerste moderne schrijver van Duitsland treedt. Een sport- en cultuurcombinatie op zijn best!
4 Per vlot of per fiets? In Braunschweig kun je de weg af en toe inruilen voor het water op een begeleide fiets- én vlottentocht. Je verblijft twee nachten in de stad, waarbij je een dag op de huurfiets de stad verkent en een dag de Okerstad vanop een vlot op het water beleeft. Ideaal voor wie het wat meer mag zijn dan fietsen alleen.
5 Met je fiets vier eeuwen terug in de tijd: In Celle vind je een geschiedenis-fietstocht die je overblijfselen tot vier eeuwen geleden terug laat zien. Vooral de unieke vakwerkhuizen zijn nog steeds in historische vorm terug te vinden. Tijdens de tocht kom je Celles mooiste plekjes en hidden gems tegen en blaas je ‘s middags uit in een van de culinaire adresjes van de stad.
6 Mountainbiketocht in Göttingen-woud: De jonge universiteitsstad Göttingen is niet alleen op zich het bezoeken waard, op steenworp afstand vind je ook het Göttingen-woud terug. En laat dat de perfecte omgeving zijn om je mountainbikekunsten te oefenen! Hier staan ruige boswegen en een prachtige omgeving voor je klaar.
7 Bikepark Hahnenklee: Steeds populaider bij jonge waaghalzen is downhillen. De sport laat je steile bergwegen affietsen en geeft je hopen adrenaline. In Goslar vind je een speciaal ontworpen bikepark waar je verschillende downhillroutes kunt volgen. Daarnaast kun je op de speciale app van de stad checken welke natuursites in de buurt het bezoeken waard zijn.
8 Op een na populairste fietsroute van Duitsland: Voor prachtige vergezichten, fascinerende architectuur en sprookjes over de rattenvanger moet je in Hameln zijn. Niet voor niets ligt de tweede populairste fietsroute van Duitsland in en rondom dit stadje: je volgt de loop van de rivier Weser door zes verschillende regio’s van het Weserbergland tot aan de Noordzee. Doordat er nauwelijks hellingen zijn is dit ideaal voor elke leeftijdsgroep.
9 24u wedstrijdfietsen in Hannover: Als grootste lid van de 9 stadjes, heeft Hannover het meest uitgebreide fietsnetwerk. Bijzonder is het ProAm evenement: op 29 en 30 juli 2017 – een week na Tour de France – kunnen zowel professionals als amateurs zich uitleven in een 69- of 113 kilometer lange fietsrace. Onderweg kun je genieten van de mooie stadsuitzichten langs de Friedrichswall Avenue en het stadhuis. Iedereen kan meedoen, dus waar wacht je nog op?
Extra: Autostadt in Wolfsburg: Je kunt je reis naar de 9 steden makkelijk combineren met een bezoekje aan Autostadt in Wolfsburg. Daar wissel je je fiets in voor een Volkswagen en kun je je aan heel wat testritten wagen. Verder loopt er ook permanent een duurzaamheidstentoonstelling, waardoor je heel wat wijzer wordt over de toekomst van elektrische wagens. Voor wie het wat sneller mag, is dit een ideaal extraatje!
Sinds 2016 bundelen WWF en Weleda hun krachten om de natuur en de biodiversiteit in de wereld te beschermen. Zo zamelde Weleda vorig jaar 40.000 euro in voor het behoud van de oerbossen in de Roemeense Karpaten. Ook dit jaar wil Weleda op grote schaal geld inzamelen. Deze keer zal de donatie worden gebruikt voor het herstel en de bescherming van natuurgebieden en hun biodiversiteit in België.
Planten en dieren in gevaar : Het gaat niet goed met de Belgische natuur. Onze graslanden en akkers tellen steeds minder wilde planten en dieren. Als gevolg van fenomenen zoals industriële landbouw, verstedelijking, vervuiling en klimaatverandering, verdwijnen bloemrijke akkers en weilanden stelselmatig uit ons landschap. Ook bijen, vlinders en andere insecten krijgen het steeds moeilijker om te overleven. Daardoor zijn ook dieren zoals vogels, vleermuizen en salamanders bedreigd, aangezien zij zich met insecten voeden.
De natuur beschermen en herstellen : In België werkt WWF samen met een aantal lokale partners, waaronder Natagora. Deze organisatie zet zich in voor het behoud en het herstel van de biodiversiteit in Wallonië en Brussel. Dit doen ze o.a. door braakliggende weilanden en bossen aan te kopen en om te vormen tot natuurgebieden, zodat deze voortaan genieten van een beschermd statuut. Vervolgens wordt -waar nodig- gewerkt aan het herstel van de gebieden zodat de oorspronkelijke vegetatie weer kan opleven. Ook wordt er specifiek actie ondernomen om bedreigde dieren zoals de kamsalamander, de grauwe klauwier, de mercuurwaterjuffer en diverse vleermuissoorten te beschermen. Dit doen ze o.a. door het aanplanten van heggen en boomgaarden, het aanleggen of herstellen van vijvers en poelen en het herintroduceren van specifieke plantensoorten.
Van 20 maart tot en met 9 april 2017 zamelt Weleda geld in door per verkocht Weleda-artikel 1 euro aan WWF te geven. “Deze donatie zal worden ingezet voor het project “LIFE Prairies Bocagères”, dat zich concentreert rond een tiental beschermde gebieden in de regio Fagne-Famenne. Met het bedrag zullen nieuwe terreinen worden aangekocht en waar nodig lokale wilde bloemen geherintroduceerd. “Voor ons is het erg belangrijk dat mensen inzien dat ook de lokale natuur onze hulp nodig heeft. We zijn dus heel erg blij dat we hierbij op de steun van Weleda kunnen rekenen,” aldus Antoine Lebrun, CEO van WWF België.
Bordspel gebaseerd op de populaire tv-reeks - Innoverende spelmechanieken waarbij ook de gsm of tablet wordt gebruikt - Bij elk spel duidt de bijhorende app een nieuwe Mol aan - Er wordt gespeeld met een timer: elk spel duurt exact 45 minuten. Overleg is essentieel… maar een van de spelers is de Mol!
Achtergrond
W ie niet weet wat De Mol is, heeft een van de grootste televisiefenomenen van de laatste 18 jaar gemist. Het was immers een van de programma’s waarmee de Vlaamse productie-maatschappij Woestijnvis zich op de (internationale) kaart wist te zetten.
Het eerste seizoen van De Mol werd uitgezonden in 1998, een jaar nadat het toen net geboren Woestijnvis furore had gemaakt met drie eigen formats: Man bijt hond, De Commissie Wyndaele en Alles kan beter. Het kwartet aanstichters – Bart De Pauw, Tom Lenaerts, Michiel Devlieger en Michel Vanhove – zou nog erg lang daarna het creatieve Belgische televisielandschap domineren, maar moest al snel terugkomen van het oorspronkelijke besluit om elke Woestijnvisserie maximaal 2 seizoenen lang te produceren. De Mol lokte in zijn tweede jaargang immers 1,9 miljoen kijkers en sleepte de prestigieuze Gouden Roos (een van de belangrijkste internationale televisieprijzen).
Bovendien werd het format aan meer dan 50 landen verkocht – een in die periode ongezien succes. Eigen versies van Who Is the Mole? zijn onder andere in Australië, Duitsland, Zweden, de Verenigde Staten, Polen, het VK, Nieuw-Zeeland, Israël, Spanje, Italië, Bulgarije en Frankrijk te zien en ook Nederland begon er al aan in 1999 met
Wie is de Mol?
Terwijl het in Vlaanderen tot 2016 zou duren voor De Mol na een laatste derde seizoen toch een herstart zou nemen – deze keer op VIER – toonde het feit dat onze noorderburen elk jaar opnieuw hoog wisten te scoren met steeds weer een nieuw seizoen duidelijk aan dat er geen sleet zit op de formule. In België werd winnaar Gilles een instant beroemdheid, die na zijn deelname ook nog eens De slimste mens ter wereld wist te winnen – overigens een ander spelprogramma waar Just Games een gesmaakte bordspelversie rond heeft uitgebracht.
In Nederland zijn de Mollenjagers van 2017 naar de Verenigde Staten getrokken, waar ze geprobeerd hebben om te ontdekken wie van hen een saboteur is. De resultaten zijn momenteel te zien op televisie. In België reisden de kandidaten naar Zuid-Afrika voor dit vijfde seizoen, dat vanaf dit voorjaar terugkeert op VIER. Ondertussen biedt dit bordspel van De Mol alvast een spannende aanloop naar de nieuwe afleveringen!
Het bordspel
Om De Mol te spelen, kan je tussen 10 verschillende kaartensets kiezen. Er kan gespeeld worden op twee niveaus: een beginners-versie en een variant voor ‘gevorderden’. Iedere deelnemer krijgt daaruit een Molkaart die moet ingescand worden met een gsm of tablet. Op het beeldscherm krijgt elke kandidaat zo te lezen of hij of zij al dan niet de Mol is. De Mol krijgt ook te lezen wat het codewoord is dat de andere spelers moeten vinden om het spel te kunnen winnen – iets wat hij of zij natuurlijk wil voorkomen!
Eenmaal de Molkaarten zijn bekeken, gaat de timer in en zijn er nog maar 45 minuten om het spel te winnen. Er zijn 8 vragenkaarten die elk om de beurt worden omgedraaid en 24 antwoordkaarten die kunnen dienen als antwoord. De bedoeling is om de juiste antwoorden binnen de tijdslimiet te paren met de bijpassende vragen. Dat gebeurt in onderling overleg, waardoor de Mol kan proberen om zijn ’maten’ te beïnvloeden en naar een verkeerd antwoord te leiden. Elke antwoordkaart bevat ook een letter en eenmaal alle vragen zijn beantwoord, moet er met die letters een woord gevormd worden én moeten de spelers raden wie de Mol is. Gelukkig kunnen er ook 3 jokerkaarten ingezet worden.
Als het juiste codewoord niet wordt gevonden, wint de Mol. Als de spelers wél correct zijn, wordt er een eindscore berekend aan de hand van het aantal juiste antwoorden en correcte stemmen op de Mol. Bijna precies zoals je op tv ziet, dus!
Technische details
Doelgroep: jongens & meisjes van 12 jaar en ouder en hun volwassen vrienden of familie. Aantal deelnemers: 3 tot 6. Gemiddelde speelduur: 45 minuten. Verkrijgbaar vanaf: 6 februari - Consumentenadviesprijs: € 28,99
STERRENKIJKEN, MOLENKLIMMEN, IJSLANDVAARDERS EN CARNAVAL
Zowel in de zomer als in de winter is er altijd wel iets te beleven aan de kust. Ook in de krokusvakantie staat er weer heel wat op het programma in Koksijde-Oostduinkerke. Zo kan je onder andere sterrenkijken in de koepel van de Sterrenjutter of beklim je de Zuid-Abdijmolen met de enige voltijdse molenaar van België.
Sterrenkijken aan zee: Liefhebbers van sterrenkijken moeten beslist op vrijdag 3 of zaterdag 4 maart naar Koksijde. In het kader van de nationale sterrenkijkdagen kun je gratis een kijkje nemen in de koepel van de Sterrenjutter. Met de telescoop Celestron C11 en onder deskundige begeleiding ontdek je de fascinerende wereld van de hemellichamen. Het is een attractie voor jong en oud, helemaal gratis, telkens van 20 u tot middernacht. Bij slecht weer wordt een vervangprogramma voorzien.
Molenklimmen : Zelfs al heb je hoogtevrees dan nog ga je op 1 maart naar de Zuid-Abdijmolen, gebouwd in 1773. Tijdens de rondleiding hangt iedereen aan de lippen van molenaar Patrick Geryl, de enige overblijvende voltijdse molenaar in België. Je zal voelen hoe de wind speelt met de wieken en zien hoe het graan wordt gemalen net als in vroegere tijden. Het bezoek start om 14u30 en is een echte aanrader, zeker voor de kinderen van 9 tot 13 jaar die daarenboven genieten van de animatie door circusartiest Ludentem.
Terwijl de kinderen dollen van de pret kunnen ouders en grootouders het Abdijmuseum Ten Duinen bezoeken. Er is op 1 maart om 14u30 een rondleiding, inbegrepen in de toegangsprijs. Opgelet, aan het Molenbezoek kunnen maximum 20 kinderen deelnemen. Inschrijven via abdijmuseum@koksijde.be, T 058 53 39 50, prijs € 2, duur 1,5 u, afspraak om 14u30 aan het Abdijmuseum.
Krokustijd in NAVIGO – Nationaal Visserijmuseum: Ook het NAVIGO - Nationaal Visserijmuseum biedt tijdens de Krokusvakantie boeiende extraatjes. Op 3 maart laten bezoekers zich meeslepen door de verhalen over de Ijslandvaart tijdens een thematische rondleiding om 14u30. Kinderen kunnen zich ondertussen volledig uitleven tijdens de workshop met de veelzeggende naam Alle Maskers Op. Dat betekent met zijn allen gezellig knippen, plakken, schilderen, voor kinderen van 6 tot 10 jaar (inschrijven via T 058 51 24 68, onthaal@navigomuseum.be).
Open Museum dag
Op zaterdag 4 maart is het Open Museumdag en dan zijn het Abdijmuseum en NAVIGO gratis toegankelijk.
Zet je feestneus op !
Tussen 18 februari en 5 maart worden in Koksijde-Oostduinkerke de feestneuzen opgezet voor carnaval. Er zijn niet minder dan zeven manifestaties voor groot en klein: een carnavalskermis in Oostduinkerke-dorp (25/02-05/03), een kindercarnavalfeest met verkiezing van het jeugdprinsenpaar 2017 (18/02), een seniorencarnavalfeest (23/02). Iedereen gaat vrolijk uit de bol tijdens de jaarlijkse carnavalstoet die op 26 februari door de straten van Oostduinkerke trekt.
Op woensdag 1 maart is het verzamelen geblazen voor alle kinderen in Koksijde. Net als bij vorige edities worden voor de Kindercarnavalstoet honderden jeugdige feestvierders verwacht. Afspraak om 14 u op het Marktplein in Koksijde-Bad.
9 "over-the-top" romantische ideeën voor Valentijn in Kent
Vergeet de champagne en trek op Valentijn een flesje bubbels uit Kent open om te toasten met je geliefde. Laat de rozen bij de bloemist en bied je geliefde de kans om in een mooie Engelse tuin zelf rozen te leren kweken. De Engelse regio Kent biedt heel wat mogelijkheden voor een originele Valentijn, wat je romantische gebaar net dat tikkeltje extra geeft. Is voor je engel alleen het beste goed genoeg? Boek dan eens een overnachting in een kasteel met een slotgracht of in de schaduw van de indrukwekkende kathedraal van Canterbury. Of zou je liever nog eens de magie van het stoomtijdperk beleven op Valentijn?
Natuurlijk is er in Kent ook keuze te over voor wie het liever wat traditioneler houdt. Wat je ook zoekt voor Valentijn, je vindt het gegarandeerd in de Tuin van Engeland. Met een dozijn ideeën voor Valentijn biedt Visit Kent alvast wat inspiratie…
1. Verwen je schat met een glaasje Engelse bubbels. Op hun wijngaarden, waarvan de grond op die van de Franse Champagnestreek lijkt, produceren de Kentse wijnboeren een waaier van mousserende wijnen. Proef eens Balfour Brut Rose van Hush Heath, English Rose van Chapel Down of Pinot Reserve van Biddenden. Is schuimwijn je ding niet, drink dan misschien een Kentse wodka of gin van Copper Rivet Distillery of, zonder alcohol, ‘Red Love’-appelsap van Biddenden.
2. ‘Afternoon tea’ of een valentijnsdiner met een romantisch verblijf in Kent. Tijdens de ‘afternoon tea’ op Valentijn serveert The Marquis in Alkham, op een steenworp van Dover, hemelse bubbels: Chalksole Vintage Reserve van Chapel Down. Dankzij de lekkere lokale seizoensproducten en adembenemende uitzichten op het schilderachtige landschap is The Marquis ook een uitstekende keuze voor een valentijnsdiner of -lunch. Er zijn zelfs kamers voor een romantisch verblijf. De ‘afternoon tea’ wordt aangeboden vanaf £49 per koppel; lunch: £45 per persoon; diner: £65; twee overnachtingen met ontbijt en één lunch of diner: vanaf £299. www.themarquisatalkham.co.uk/valentines/
3. Leer alles over rozen in Godinton House and Gardens. Waarom zou je voor Valentijn tevreden zijn met een dozijn rode rozen als je ook een geschenk kunt geven om blijvend van te genieten? Een workshop over hoe je je eigen rozen kunt kweken! Reserveer een plaatsje voor jou en je schattebout voor de ‘All About Roses’-workshop in Godinton House and Gardens in Ashford en leer alles over rozen van hun expert-hoofdtuinier. De cursus vindt plaats op 18 februari en kost £55 per persoon, inclusief een huisbereide lunch en versnaperingen. Reserveren is noodzakelijk. http://godintonhouse.co.uk/whats-on/
4. Een ‘koninklijke’ valentijnsavond… Wat is er meer romantisch en luxueus dan een avond in een kasteel met een slotgracht? Zowel Leeds Castle, dicht bij Maidstone, als Hever Castle nabij Sevenoaks biedt valentijnsarrangementen aan, inclusief een privérondleiding in het kasteel, een receptie, een overheerlijk diner met wijn en live harpmuziek evenals een overnachting met ontbijt. Een unieke kans om in een kasteel te verblijven na de normale openingsuren. Leeds Castle vanaf £555 per kamer, Hever vanaf £205 per persoon.
5. Beleef de romantiek van de stoomtrein. Stap aan boord van een stoomtrein, leun achterover, relax en geniet samen met je geliefde van een rit doorheen landelijk Kent in het weekend voor Valentijn. Bij Spa Valley Railway drink je een glaasje bubbels terwijl je doorheen de adembenemende landschappen van de High Weald spoort. Een andere mogelijkheid is een diner in het romantische, afgelegen restaurant ‘End of the Line’ in Dungeness na een rit in een van de kleine, maar prachtige stoomtreinen van Romney, Hythe and Dymchurch Railway.
6. Verken het valentijnsduivenpad. Trek naar Ightham Mote van de National Trust voor een romantische wandeling in de rustgevende tuinen. Het 700 jaar oude huis is in de wintermaanden gesloten, maar je kunt de tuinen bezoeken van 10 u tot 15u30. Op Valentijn worden tortelduifjes aangemoedigd om te wandelen langs het valentijnsduivenpad en er de duiven te spotten. www.nationaltrust.org.uk/ightham-mote.
7. Bereid het perfecte aanzoek voor. Breng in februari je geliefde naar nieuwe hoogtes: beklim de toren van St Peter’s Church in Sandwich. Sla je arm om elkaar heen op de top om samen de schitterende uitzichten over Sandwich te bewonderen. St Peter’s Church wijst er graag op dat dit historische gebouw het perfecte decor vormt voor een huwelijksaanzoek op Valentijn of een huwelijksfeest. De kerk organiseert zelfs een wedstrijd: wie een huwelijksaanzoek doet op de top van de kerktoren, maakt kans de kerk gratis te mogen gebruiken voor de trouwreceptie! Meer info: http://www.stpeterschurch-sandwich.org.uk/index.htm.
8. Avontuur tussen de wilde dieren. Heb je liever wat avontuur? Neem je geliefde dan mee naar Port Lympne Wild Animal Reserve in de buurt van Hythe. Trakteer hem of haar op een verrukkelijk vijfgangendiner in Port Lympne Hotel. Geniet van een glaasje bubbels in Glyn Philpot Bar en dineer daarna in het theatraal ingerichte restaurant. Prijs: £65 per persoon, inclusief een prachtige roos. www.aspinallfoundation.org/port-lympne
9. Cocoon in a romantische cottage voor twee. Wat is er meer romantisch dan een eigen stekje? In Walnut Tree Cottage nabij Faversham kun je cocoonen aan het haardvuur. Het is een van de adresjes voor twee van Mulberry Cottages. Kent and Sussex Cottages bieden ook een reeks cottages aan op maat van koppels, zoals The Hideaway, een afgelegen cottage met een houtkachel op een boogscheut van Deal.
Meer informatie over Kent vind je op www.visitkent.co.uk
Léa Peckre mag zich winnares van de ANDAM-prijs 2015 noemen. Zij speelt een subtiel spel waarin een hoofdrol is weggelegd voor zwart en transparante effecten. De jonge Franse ontwerpster vertegenwoordigt in de ogen van Sylvette Lepers, verantwoordelijke van het stijlbureau, “een universum opgebouwd uit donkere tinten, voor vrouwen die zeker zijn van hun stuk”. Gekruiste manteljurk met ceintuur, spaghettibandjes of blote schouders – het zijn stuk voor stuk fijne details die haar stijl typeren.
Le Temps des Cerises: Een les in militaire stijl!
De militaire stijl heeft de catwalks veroverd en zich als volwaardige trend gevestigd. Gezien de ruime keuze aan kledingstukken is het verleidelijk om een fashion faux pas te begaan en een volledige leger look uit te tekenen.
Le Temps des Cerises zorgt voor een evenwichtige balans en opteert voor een high-class militaire look. Deze is vrouwelijker dan het origineel en geeft een subtiele zachtheid aan een stijl die voor sommige moeilijk te dragen is. De kakikleur blijftde hoofdtoon, maar Le Temps des Cerises zorgt voor enig contrast met schaduwen van goud. Hoe dan ook deze zomer is de legerstijl ‘chic’!
Wonders schoenen Lente / Zomer 2017 : boho vibe!
De nieuwe lente/zomercollectie die opnieuw in Spanje wordt aangemaakt, onderscheidt zich door topkwaliteit natuurlijke leer en precieze productieprocessen. Hierdoor wordt Wonders het toonaangevende merk in de sector van het dames schoeisel. De leidraad voor de nieuwe collectie blijft een boho geïnspireerd thema.
Interhome opent haar eerste servicekantoor in België
Huurders van vakantiewoningen aan Belgische kust genieten voortaan in Bredene van persoonlijke service ter plaatse. Wie dit jaar via Interhome een vakantiewoning in Bredene en omgeving huurt, kan daarvoor in haar allereerste Belgische servicekantoor terecht. Tot dusver beschikte Interhome enkel in het buitenland over zogenaamde ‘Local Service Offices’, waar klanten de sleutel ophalen, aanvullende diensten kunnen afnemen (zoals een wifi-stick, een kinderstoel of kinderbed), toeristische info krijgen en vragen kunnen stellen over hun vakantiewoning. Tot voor kort werd de sleutelafhandeling voor verhuringen in Bredene door externe partners voorzien, maar dat is sinds 1 januari 2017 niet meer het geval. Op die dag nam Interhome namelijk de vakantieverhuringen van Astrid Immobilia over.
“Dit is een primeur voor België!”, lacht Thibault Van Look, Commercieel Manager België bij Interhome. “Interhome is een touroperator voor vakantiewoningen waarbij de sleuteloverdracht op al meer dan 200 bestemmingen wordt voorzien door toegewijd Interhome personeel. Dat betekent voor de klant een nog consistentere service, van boeking tot en met vakantie. Voor het eerst bieden we dit niveau van dienstverlening ook aan in België, zonder meerkosten voor de klant. Ons team te Bredene onder leiding van Annie Decock ontvangt sinds kort de klanten in ons eigen Interhome kantoor, wat hun vakantiebeleving persoonlijker en completer maakt. Tevens staat dit team in voor het optimaliseren en uitbreiden van ons aanbod aan de Belgische kust.”
Interhome koos Bredene uit als locatie van haar eerste Belgische servicekantoor. De kuststad is immers een populaire vakantiebestemming en ligt bovendien centraal tussen meerdere geliefde Belgische badsteden. Verder gelooft de Zwitserse vakantiewoningspecialist sterk in de toeristische troeven van de Belgische kust. Niet enkel omdat veel Belgen er jaarlijks hun vakantie doorbrengen, maar ook omdat een groot aandeel Duitsers kiezen voor onze Noordzee.
De Interhome aanwezigheid in Bredene werd op 1 januari een feit met de overname van de vakantieverhuringen van immobiliënkantoor Astrid Immobilia, waarmee de Zwitserse vakantiewoningspecialist voorheen al jaren samenwerkte. “Door het jarenlang onderhouden van deze contacten, verliep de overname vlot en aangenaam. We kunnen meteen aan de slag met het verder helpen van onze gasten!”, beaamt Van Look. “Interhome heeft tevens het bestaande kantoor van Astrid Immobilia overgenomen, zodat klanten op de vertrouwde locatie terecht kunnen. De komende weken wordt het kantoor in een nieuw jasje gestoken, waarna in maart de feestelijke opening volgt. In de tussentijd is het kantoor echter al volledig in bedrijf.”
Chantelle brengt kleur in de zomer. Het wordt een stijlvolle, elegante zomer met de Chantelle Lente-Zomer collectie. Roze, Geel en zelfs Blue Lagoon, deze delicate pasteltinten brengen een vleugje romantiek in de creaties van Chantelle. Idole: meedogenloze verleiding met vanille-kleurig kant; C Chic Sexy brengt de frisse en lichte Candy kleur in de collectie, Merci, met onweerstaanbare kant.
Guess Spring / Summer 2017 :: Bobbi it-bag
De nieuwe Bobbi tas is de ideale keuze voor steeds verschillende looks. De ‘tote’ versie in dubbelzijdige kiezel, is beschikbaar in meerdere stijlen: chic en ingetogen, voor een vleugje elegantie; in levendige kleuren voor de ontluikende lente; sportief-glam, met dikke matroos strepen; en funky met hippe inscripties en smiley decoratie.
Is klassiek en verfijnd jouw stijl, dan ga je voor ultra-vrouwelijke poederroze, goud voor tijdloos zwart en wit, versterkt door prachtige micro-perforatie en diamanten items. Rockers kiezen ‘twist’ of een gedurfde whipstitching aan de voorkant.
De Bobbi tote is omkeerbaar, zodat je over twee tassen beschikt en de juiste stijl bij je outfit kan kiezen. Tote is de perfecte carryall voor een dag op kantoor of een nacht in de stad, de Bobbi als stijlvolle hobo zorgt voor een ongedwongen-chique, rechts-on-trend model met koortjes, in kleur op kleur on in contrasterende kleuren.
Vera Mont SS17
We zeggen het met bloemen - de 2017 Spring / Summer collectie is voorzien van veel verschillende, vrouwelijke bloemenprints! All-over prints en pailletten met laser-snijbloemen worden met gouden borduurwerk toegepast op betoverende jurken, rokken, tops en jassen. Deze trend tooit alle Vera Mont ontwerpen en toont de veelzijdigheid van het thema. Elegante jacquard en kant ontsnappen evenmin en maken integraal deel uit van de collectie.
De nieuwe collectie vindt de perfecte balans tussen de tijdloze must-haves en de essentiële noodzakelijke stukken. Jacquard is de seizoenfavoriet, terwijl organza en jersey ook hun aandeel opeisen. De bloemenprints brengen nieuwe tinten en mixen zachte tonen met frisse accenten die kunnen worden gecombineerd met cool blue.
De avondcollectie van Vera Mont Avond speelt met de verleidelijke aura van licht blauw tot middernacht blauw en plaats de bruine mode-schaduw in combinatie met beige, roze en paars in een nieuw licht. Elegante jacquards en uitvoerig geborduurde organza voegen een vleugje glamour toe aan volumineuze rokken in knielengtes of halverwege de kuit lengtes. Ze passen perfect bij elegante blouses in organza, terwijl je een echte extravagante look bekomt met sequinned topje of carmenhals.
Jonge mode-fans hoeven niet te wanhopen, de expressieve jacquard jurk en organza rok zijn ook voor hen aanwezig. Sexy en fancy ontwerpen worden aangevuld met dromerige midi-jurken, meisjesachtige stijlen en zachte tule. Cloud Rose, Oasis Munt, Roze Champagne en het meer rebelse Black en Deep Truffle vervolledigen het kleurpalet.
Giovane :: Playful Patchwork
Met een patchwork van kleurrijke microprints kleurt Giovane de zomer. Kleine florale motieven worden met geometrische patronen gemixt om tot een eigenzinnige cocktail van prints te komen. Jurken, losse tops en een kimono worden op die manier tot echte fashion items omgetoverd. In combinatie met casual stukken als jeans en perfecto’s blijken die heerlijk draagbaar te zijn.
Van donderdag 16 tot en met zondag 26 februari gaat BATIBOUW opnieuw van start. Een duizendtal exposanten uit de bouw-, renovatie- en woonsector vullen gedurende tien dagen de paleizen van Brussels Expo.
De rode draad die door de gangen van BATIBOUW 2017 loopt is ‘Meet the Experts & Use your 5 Senses’. Dé grote meerwaarde van BATIBOUW is de aanwezigheid van specialisten uit alle sectoren onder één dak. Zo’n 12.000 professionelen met kennis van zaken staan de bezoekers bij met hun advies. Het gaat dan niet enkel om de aanwezige exposanten die hun producten tentoonstellen, maar ook architecten, aannemers, installateurs, advocaten, banken, immokantoren en de verschillende Gewesten zijn vertegenwoordigd.
De bezoekers kunnen de nieuwste producten en diensten niet alleen zien, maar ook voelen, ruiken, horen en proeven. De resonantie en stevigheid van een gipsmuur testen, de kracht van een douchestraal voelen, gevelstenen aanraken en vergelijken of op blote voeten over parket en laminaat lopen, het is allemaal mogelijk op BATIBOUW. Zo wordt naar de beurs gaan een echte beleving.
Naast deze hoeksteen introduceert BATIBOUW 2017 een aantal nieuwe thema’s
•Checklists: Om bouwers en verbouwers heel wat kopzorgen te besparen, kunnen ze vanaf nu hun bezoek vergemakkelijken met behulp van Checklists. Opgesteld door professionals en opgedeeld per sector, zijn ze een niet te missen leidraad om veilig en voorbereid van start te gaan met een bouw- of renovatieproject. Welke voorzieningen zijn er bijvoorbeeld nodig in een nieuwe keuken? En welke elektrische apparaten? Hoeveel stopcontacten worden er best voorzien? De Checklists helpen iedereen knopen door te hakken.
•Good Deals – Good Investments : zo luidt het tweede thema van BATIBOUW 2017. Investeren in onroerend goed blijft een aantrekkelijke en betrouwbare belegging met een interessant economisch rendement. BATIBOUW is dé plaats bij uitstek om zich onder te dompelen in de wereld van vastgoedinvesteringen, of het nu gaat om nieuwbouw- of renovatieprojecten, huizen, appartementen of woonkredieten. Bovendien mogen goede saloncondities tijdens BATIBOUW niet ontbreken. Alle potentiële investeerders zijn welkom in de Immovillage, waar ze zich verder kunnen verdiepen in de wondere wereld van vastgoedinvesteringen.
•Good Tools – Good Professionals – Good Projects : In Paleis 9 staan gereedschappen in de kijker. Professionals krijgen de kans om in een beveiligde ruimte verschillende tools te ontdekken én te testen. Particulieren kunnen er tips krijgen en vinden er de nieuwste innovaties en producten op het vlak van gereedschappen en tools. Om de slaagkansen van een bouwproject te verhogen, is naast een goede samenwerking tussen architect, aannemer en bouwheer een andere driehoeksverhouding cruciaal, namelijk goed gereedschap – goede vakmannen – goed project.
Projecten tijdens BATIBOUW 2017
•Build-IT: is het enige ICT-evenement georganiseerd op een bouw- en renovatiebeurs in België. Deze tiende editie brengt experts in de informatie- en communicatietechnologie (software en hardware) samen. Built-IT wordt georganiseerd in de Astridhal tijdens de professionele dagen op donderdag 16 en vrijdag 17 februari.
•Garden Room: Vorig jaar introduceerde BATIBOUW de Garden Room – een buitenkamer waar men kan genieten van alles wat ‘outdoor living’ te bieden heeft. Bezoekers kunnen zich in en buiten Paleis 1 laten inspireren over de inrichting en afwerking van hun eigen tuin. Tijdens een groene wandeling in de Garden Room staan tuinarchitecten en -aannemers iedereen bij met advies. Dit jaar ligt de focus op kindvriendelijke tuinen, stadstuinen, outdoor culinaire hoogstandjes en algemeen welzijn & beleving in het groen.
•Immovillage: BATIBOUW richt zich meer dan ooit op potentiële investeerders in onroerend goed en wijdt hier de volledige Astridhal aan. Want anno 2017 is investeren in vastgoed meer dan ooit interessant. De Immovillage brengt verschillende vastgoedsectoren samen en werpt een licht op de immomarkt voor zowel professionals als particulieren. Particulieren kunnen er van dichtbij kennismaken met de immobiliënwereld en snel en efficiënt alle expertise en informatie vinden.
•Light Avenue: BATIBOUW nodigt alle bezoekers van de beurs uit op de Light Avenue: een wandelpad doorheen de Patio dat een prachtige verbinding vormt tussen Paleis 8 en 9 en waar tal van verlichtingsmogelijkheden worden getoond. Mooie verlichting brengt tenslotte warmte in de woning en is essentieel voor de aankleding van het interieur. De Light Avenue presenteert twintig van de meest gekende verlichtingsproducenten voor een leerrijke en inspirerende ontdekkingstocht.
Evenementen tijdens BATIBOUW 2017
•Het BIMtonic-evenement op dinsdag 21 februari vanaf 16u00 in Auditorium 500 van Brussels Expo. Architecten hebben weinig keuze en krijgen beter vroeg dan laat het ‘BIMmen’* onder de knie. Maar hoe gaat dat precies in zijn werk? Hoe begin je eraan en hoe zorg je ervoor dat je zo efficiënt mogelijk kan samenwerken met de andere partijen van het bouwteam? Om daar een antwoord op te krijgen organiseert BATIBOUW in samenwerking met Architectura.be het evenement BIMtonic. Aan de hand van enkele case study’s en een panelgesprek zullen een aantal ervaren BIM-specialisten architecten en ingenieurs inwijden in de wondere wereld van BIM. Aansluitend wordt het BIMtonic-boek voorgesteld. Een naslagwerk dat aan de hand van Frequently Asked Questions, een lexicon, een aantal case study’s en andere relevante info een handige leidraad vormt voor architecten en ingenieurs die BIM efficiënt willen toepassen in hun bureau.
Als extra keynote buiten de officiële agenda komt Tesla hun visie toelichten op de energie-revolutie die volop aan de gang is. Deelname aan BIMtonic is gratis voor architecten en voorschrijvers. Online inschrijven is verplicht. Het BIM-proces (Building Information Model/Modelling/Manegement) draagt bij tot het ontwerpen, bouwen en beheren van gebouwen op een digitale manier.
•BouwForum SPREEK DIGI-TAAL : De digitale evolutie is allesomvattend en vooral onomkeerbaar. Digitalisering is niet meer weg te denken in ons leven, iedereen en alles heeft er mee te maken. Of het nu gaat om mensen, materieel, materiaal, gebouwen, uitrusting, processen, informatie, communicatie…
Nieuwe en slimme technologieën als virtual and augmented reality, drones, artificiële intelligentie, 3D-scanning en printing, GIS, automatisering en robotisering, smart buildings, Little en Big BIM, … zijn geen hypes maar ingrijpende trends met een grote impact op de bouw. Bovendien zorgen zij voor méér transparantie, rendement, kwaliteit en de groei van nieuwe diensten en businessmodellen.
In de bouw is digitaal het nieuwe normaal! Op het BouwForum SPREEK DIGITAAL van donderdag 16 februari maakt de Confederatie Bouw, in samenwerking met het WTCB, een balans op van de digitalisering in de bouw, en hoe wij samen de nieuwe uitdagingen aangaan om alle bouwbedrijven voor te bereiden op deze transformatie en ze digi-proof te maken. Deelname aan het BouwForum (donderdag 16 februari van 10u30 tot 12u30 in Auditorium 2000) is voor bouwpartners gratis maar vooraf online inschrijven is verplicht.
BATIBOUW maakt het bezoekers gemakkelijk
•Naar BATIBOUW met een B-Dagtrip van de NMBS : Bezoekers kunnen met de trein naar BATIBOUW komen door een B-Dagtrip te kopen. Dit ticket combineert een heen-en-terug treinticket vanuit eender welk Belgisch station met een toegang tot de beurs. De organisatie draagt mobiliteit hoog in het vaandel en wil bezoekers dan ook motiveren om met het openbaar vervoer te komen. Zo worden files en een overvolle parking vermeden.
•Eén nocturne : BATIBOUW 2017 gaat dit jaar terug naar één nocturne die doorgaat op donderdag 23 februari. De beurs is dan open van 10u00 tot 23u00. Bezoekers kunnen die dag van een verlaagd tarief genieten vanaf 18 uur (€7 i.p.v. € 12.5)
•Verlaagde prijs na 15 uur (vanaf 18u op donderdag 23/2): Wie tijdens de weekdagen BATIBOUW bezoekt na 15 uur geniet van een verlaagd tarief van € 7 voor een inkomkaart.
•BATIBOUW+ is een samenwerking tussen Fisa en Proximedia, met als doel particulieren makkelijk in contact te brengen met vakmannen en omgekeerd. Deze dienst wordt volledig online aangeboden en vormt zo de digitale uitbreiding van het concept “Batibouw” voor zowel de particulieren als de professionals. Ontdek deze dienst op www.batibouwplus.be
•De catalogus: De gedrukte catalogus wordt in boekhandels en krantenkiosken verkocht als bijlage van het februari-maart nummer van het magazine "Ik Ga Bouwen & Renoveren". En dit aan een gezamenlijk bedrag van € 4. Op de bouwbeurs wordt de beurscatalogus verkocht aan € 3. Deze catalogus bevat de lijst van alle exposanten met hun gegevens, per paleis, per product en per merk evenals heel wat praktische informatie.
VLAM start het nieuwe jaar opnieuw met een erkenningsronde voor Vlaamse traditionele streekproducten. Vijf mooie tradities, met uiteenlopende smaken en herkomst, worden toegevoegd aan de lijst: Oostendse zeebeschuit, Halse krotten, geutelingen, Limburgse leverworst en grotchampignons uit Riemst.
Streekproducten genieten een grote waardering omwille van hun gegarandeerde authenticiteit. Het instandhouden van welbepaalde traditionele productiemethodes en het gebruik van producten van de eigen streek spreekt mensen aan. De waaier van erkende Vlaamse streekproducten is zeer breed en het aantal overschrijdt intussen de 200. Niettemin is de lijst nog niet volledig en nieuwe erkenningsaanvragen blijven welkom bij VLAM.
Oostendse zeebeschuit - Aangeboden door Bakkerij Riviera uit Oostende
Scheepsbeschuiten of zeebeschuiten zijn geen beschuiten. Het zijn harde koeken op basis van bloem, water, zout en wat vetstof. De ingrediënten worden samen tot een stevig en taai deeg gekneed, uitgerold, uitgestoken en geprikt. Dan gaat de Oostendse zeebeschuit in een warme oven. Bakkerij Riviera bakt sinds de jaren ’60 bovendien een variant met rozijnen.
De harde Oostendse zeebeschuit past in een traditie van lokale zeebeschuitbakkers. Zij moesten de vissers voorzien van de nodige mondvoorraad op zee. In Engeland werden ze gebakken door grote koekjesfabrikanten, net als de soldatenkoeken trouwens. De Oostendse zeebeschuit vond nadien ook zijn weg naar lokale cafés en de Oostendse huiskamer.
Halse krotten - Aangeboden door het Streekproducten Centrum uit Halle
Elk bedevaartoord heeft wel een culinaire specialiteit en in Halle zijn dat de “krotten”. Als bedevaarder kocht je een zakje met 9 krotten om op te snoepen tijdens het “noveen”, na elk gebed kon je er eentje nemen. Nu hebben ze ook hun plaats in het Hals carnaval. Op Krottenmaandag, de laatste dag van het carnaval, gooien de Prinsen van Tastendeuvel vijfduizend snoepjes door de ramen van de cafés op de Grote Markt.
De Halse krot hoort thuis in de familie van de babelaars, babelutten en lekkies: snoep op basis van suiker, kandijsiroop, glucose en boter. In tegenstelling tot de harde babelutten is de Halse krot zachter en kruimelig. Hiervoor laat men de krotten 2 maanden rijpen. De Halse krotten werden door verschillende lokale bakkers gemaakt, Johnny Sterck nam vorig jaar het recept van de laatste krottenproducent, Jan Springael, over samen met de originele vormmachine van de bakkersfamilie Renaux.
Geutelingen - Aangeboden door BVBA DE KOEK uit Elst
Geutelingen bak je door een “geute” vloeibaar deeg op een hete vloer van een oven te gieten. Het deeg blaast helemaal op en bakt goudbruin op hoge temperatuur. Vervolgens worden ze op roosters gekoeld; langzaam ontsnapt de stoom en krijgt de geuteling zijn platte vorm en malse, sponzige structuur. Wanneer men aan tafel gaat wordt hij dan opnieuw opgewarmd in een pan of oven, gesmeerd met boter en bestrooid met kandijsuiker. Eigenlijk is de geuteling een stevige pannenkoek, op basis van een eenvoudig gistdeeg, gebakken in een oven. Een snuifje zout en kaneel in het deeg zorgen voor extra smaak.
In Elst gaat deze traditie al eeuwen mee en werd ze gekoppeld aan de bedevaart ter ere van Sint-Apollonia op 9 februari. Deze heilige wordt aanbeden tegen tandpijn, een hete geuteling zou dan ook de perfecte remedie zijn. Ondertussen heeft de bedevaart aan belang verloren en kwam de geuteling centraal te staan. In het geutelingendorp wordt vanaf half januari tot midden maart stevig gebakken en gefeest. DE KOEK BVBA bakt de geutelingen volgens traditie rond de feestdag van Sint-Apollonia en de familie De Koekelaere ligt mee aan de basis van de heropleving van deze traditie in Elst.
Limburgse leverworst - Aangeboden door Slagerij Molenaers uit Hoeselt
Slagerij Molenaers levert reeds 4 generaties lang Limburgse leverworst aan de inwoners van Hoeselt en omstreken. De leverworst maakt er dan ook deel uit van de dagelijkse kost bij de boterham.
Naast de bloedworst bereiden de slagers in Limburg leverworst met vleesrestjes en een beetje lever. Bij Slagerij Molenaers is dat beperkt tot 20% lever, 60% vlees en spek aangevuld met vrij veel ajuin. De leverworst is licht gekruid op Limburgse wijze. Afgevuld met de handvulbus worden de typische ringworsten nadien gekookt.
Eens over de Limburgse grens maakt leverworst geen deel meer uit van de traditionele slachtbereidingen in Vlaanderen. Hier in Hoeselt ligt ze steevast naast de bloedworst en Luikse witte worst in de koeltoog.
Grotchampignon uit Riemst - Aangeboden door Dirk Jackers uit Riemst
Al heel zijn leven is Dirk Jackers verbonden met de champignonteelt: als kind zag hij zijn grootouders telen in Zichen-Zussen-Bolder, als jobstudent werkte hij onder de grond en nadien als champignonkweker bovengronds. Nu kiest hij resoluut voor de grotchampignons in Kanne, Riemst.
Aan het einde van de zomer worden de gangen waar er gekweekt zal worden voorbereid. Dan worden compostzakken met broed in lange rijen of in broedkisten geschikt. Onder een dekzeil kan het mycelium zich verspreiden; na een 5 tal weken wordt het mycelium bedekt met een laag teelaarde bestaande uit veengrond en mergel. Nu kunnen de champignons langzaam doorgroeien, pas na 6 weken tot 2 maanden oogst men de witte en kastanjechampignon. Dagelijks moeten de champignonbedden gecontroleerd worden: hebben ze de juiste temperatuur, de juiste vochtigheid ... Nadien volgen nog een drietal oogsten of “vluchten”. Dan gaat de grot opnieuw met rust voor een natuurlijke zelfreiniging.
Steken dip- of stressmomentjes jou weleens de kop op? Deze Dream Hints van Kim Gevaert helpen je er meteen vanaf.
TIP 1: Citrusolie voor instant energie: Etherische olie van citrusvruchten zorgt voor een extra boost. Verdamp de olie of druppel ze in een bakje dat je aan de verwarming hangt en laat de geuren in je huis verspreiden.
TIP 2: Kies voor een Dream energielunch: 's Middags een te zware lunch eten, is vaak de oorzaak van een dipje in de namiddag. Kies tijdens je pauze voor een maaltijd die je energie geeft - brood met banaan, amandelen en chocoladevlokken is superlekker als lunch of vieruurtje en geeft je een echte boost om de rest van de dag door te komen.
TIP 3: Ontspan regelmatig je spieren: Als je last hebt van spanningspijnen of als je lang zit voor je werk, helpt het om regelmatig je schouders te stretchen. Ontspan je schouderspieren en druk je schouders in drie stappen steeds lager. Je voelt meteen de stretch in je nek. Doe deze oefening regelmatig.
Ontdek alle tips voor elk moment van de dag op de Dream Hints website.
www.ricedream.eu
BRAX Vrouwen :: Downtown Signature
De zomermantel met urban look is een centraal thema deze zomer. Een stijlvolle gestroomlijnde vorm teruggebracht tot de basis. Decoratie wordt spaarzaam gebruikt, maar is van essentieel belang om de vrouwelijkheid te onderlijnen: warme gouden items versterken de basiskleuren marine, sesam, kaneel en ecru - mandarijn en brengen een vleugje frisheid.
La Redoute Lente/Zomer 2017 lingerie: Dag/Nacht
Kant en satijn, vloeiende snits en prints... De lingerie toont zich dit seizoen met sensuele details, want de vrouw mag op en top vrouw zijn.
Sofacompany deelt gratis kussen uit voor Valentijn
Speciaal voor Valentijn verleidt Sofacompany je met (een) kussen. Wie tussen 1 en 14 februari 2017 een zetel aankoopt, krijgt er een trendy velours Posh Pillow bij. Of breng je geliefde mee naar de Antwerpse showroom en vlei jullie neer in de 'loveseat' om kans te maken op een waardebon van 250 EUR!
Online webshop Sofacompany verkoopt al enkele jaren zelfontworpen Deens design aan betaalbare prijzen. Tot voor kort moesten we echter naar Arnhem of Amsterdam om de zetels te kunnen uittesten. Gelukkig is daar met de opening van hun eerste Belgische showroom op het Antwerpse eilandje in oktober verandering in gekomen. Als blijk van dank, en uiteraard ook omdat het bijna Valentijn is, verwent Sofacompany haar klanten tussen 1 en 14 februari met een gratis Posh velours kussen bij elke bestelling van een sofa. Dit fluweelzachte kussen is verkrijgbaar in maar liefst zeven (!) verschillende kleuren, waaruit je -naar eigen smaak- eentje mogen uitkiezen. Bij online aankopen dient het gewenste model onderaan het bestelformulier vermeld te worden. Kussengevecht iemand?
Als uiteindelijke kers op de taart maakt iedereen diezelfde periode kans op een bon ter waarde van 250 Euro naar aanleiding van de lancering van de Belgische Facebook- en Instagrampagina. Trek naar de showroom op de Oude Leeuwenrui en 'strike a crazy pose' met een geliefde (mag ook een vriend, zus of mama zijn) in een van de uitgestalde zetels. Post je beste kiekje op Instagram of Facebook begeleid van de hashtags #Valentijn #SofacompanyBE én tag @sofacompanybe. Ook de huismussen, die de winterkoude liever niet trotseren, kunnen deelnemen aan de wedstrijd door zich in hun favo Sofacompany zetel te photoshoppen. May the selfie force be with you!
Nostalgisch weekend: de sfeer van toen, comfort van nu
Vintage is hot. Je ziet het in de mode, interieur, media en ook bij vakanties. Vakantiehuizenexpert Belvilla heeft diverse retro-woningen in het aanbod, waar je het comfort van nu combineert met de sfeer van toen. Vintage vakantiehuizen zetten je ertoe aan om herinneringen te delen en appelleren aan authenticiteit en nostalgie. Typerende voorbeelden daarvan zie je in het VTM-programma ‘Groeten Uit’, waarin Bekende Vlamingen met hun gezin teruggaan naar hun jeugd in twee vakantiehuizen van Belvilla.
Groeten Uit 1975 en 1993: In de eerste aflevering van ‘Groeten Uit’ stapt Staf Coppens samen met zijn vrouw en twee kinderen terug in 1993. Hij herbeleeft zijn jeugd in vakantiehuis La Lagune te Vielsalm, een split-level-woning met een goede jaren negentig basis. Een stylist perfectioneerde deze periode verder met items, zoals de Gameboy, Tetris, videobanden, sofa’s uit die tijd en zelfs een aquarium met tropische vissen. Puur jeugdsentiment!
Herman Verbruggen reisde met zijn gezin naar 1975 in de vakantiewoning Boskant te Westmalle. Ook daar trok de stylist alles uit de kast om de metamorfose compleet te maken. Andere sofa’s, behang uit die stijlperiode en zelfs de keukenkastjes zijn voor even vervangen door een kenmerkende groene variant uit die tijd. De speciaal voor de opnames heringerichte slaapkamer is blijven staan, dus ook de toekomstige gasten van dit vakantiehuis kunnen wegdromen bij de sfeer van weleer.
Vintage in vakantietrends: Diverse vakantietrends linken naar vintage. Zo is de trend digital detox een tegenreactie op de wifi die overal opduikt. Een digital detox is een vakantie als vanouds, zonder schermen, met tijd voor elkaar en echt contact. Een andere reistrend die aan vintage linkt, is de cocoon-vakantie waarbij vakantiegangers veiligheid opzoeken, in dit geval in de vertrouwde omgeving van ooit.
Nog meer vintage bij Belvilla
In het ruime aanbod woningen van Belvilla zitten nog meer vakantiehuizen met een vintage karakter. Ze lenen zich uitstekend voor een nostalgisch familieweekend zoals de BV’s van VTM. Stel je bij deze retro-woningen een inrichting voor met veel hout, contrasterende kleuren en gekke prints. Voor meer retro-vakantiewoningen van Belvilla ga je naar www.belvilla.nl/inspiratie/5-vintage-vakantiehuizen-meenemen-terug-tijd/
Bezige bijen kruisen de degens, vurige kreeften dansen de flamenco en toeterende olifanten zoeven voorbij op hun Vespa. Het zomert weer bij Woody. Denk kleur, happiness en hippe nacht- en strandmode.
Zoemende musketiers
Bijen hebben de reputatie om altijd bezig te zijn. Ze zoenen de bloemen dat het een lieve lust is en verzamelen zo de nectar zodat er bij de mensen heerlijke honing op tafel komt. Maar de boog kan niet altijd gespannen staan: de Woody-bijen kruisen geregeld hun angels die ze omvormen tot degens. Ze zetten eerst hun floppy musketiershoed op, trekken hun rode laarsjes aan en de strijd kan beginnen. Het bijenthema kleurt zich in warme kruidentinten die het beeld oproepen van kruidenkraampjes in Marokkaanse souks.
Kreeften met zuiders temperament
Kreeften leven op de bodem van de zee. Het gaat er altijd gezellig aan toe, vooral wanneer het party time is. Hun scharen gebruiken ze dan als castagnetten en samen dansen ze flamenco. Het kreeftenthema kleurt zich in oranje en in verschillende tonen blauw. Kortom, een nieuwe versie van het zomerse marinethema, maar dan wel gekruid met een zuiderse “bailando” twist.
Toeterende olifanten
Olifanten zijn kolossale dieren die je vooral in Afrika en India vindt. Ze hebben een lange slurf waarmee ze niet alleen blaadjes van de hoge bomen plukken, maar ook toeteren. Dat wil wel eens van pas komen wanneer ze het verkeer onveilig maken op hun Vespa. No worry, ze zien er vervaarlijk uit maar in werkelijkheid zijn het echte schatjes. Zongebleekte tinten staan hier centraal en zorgen voor zachte kleurencombinaties.
Lente/zomercollectie UNIQLO by INES DE LA FRESSANGE
UNIQLO kondigde zopas aan dat de lente/zomercollectie 2017 van ontwerper INES DE LA FRESSANGE vanaf 2 februari in de Uniqlo Meir store Antwerpen beschikbaar is.
Het is reeds het zevende seizoen dat deze intussen 68-jarige ontwerper de collectie tekent. Ditmaal fungeert het zuidfranse Marseille als inspiratiebron. De havenstad was vele decennia een bruisend handelscentrum en biedt decoratieve handelspanden en een straalblauwe zee. Het is bovendien een mengelmoes van tradities en culturen die zelfs filmmaker Boralino kon bekoren. De nieuwe collectie toont de spontaniteit en affiniteit die in het dagelijkse leven schuilt en weekt zelfs enkele nostalgische reflecties los.
Ines gebruikt de kust van Marseille als decoratie voor de bovenkleding zoals shirts, jassen, broeken, rokken en jurken, met on-trend berry accenten die de vitaliteit in het daglicht stelt. De collectie toont bloemdessins afgewisseld met elegante prints. Andere kenmerken zijn satijnen jasjes, hemden en jassen als voorjaarsitems maar ze omvat ook sportieve polo shirts, linnen shirts, hemdjes en macramé mesh breisels voor de zomer. Nieuw in de collectie zijn de wrap jurken.
Naoki Takizawa, UNIQLO Special Projects Design Director, combineerde Ines’ passie met comfort, finesse en schoonheid waardoor een collectie ontstond die alle dames een uitzonderlijke UNIQLO Lifewear collectie aanbiedt.
Marie Méro Lente/Zomer 2017 :: Boho Chic
Marie Méro komt voor zomer 2017 opnieuw met een verrassende en verfrissende collectie op de proppen.
Denk aan kanten jurkjes met verleidelijk rugdécolleté en topjes met kettinkjes rond de halsuitsnijding. De boho chic stijl is volop aanwezig in het straatbeeld deze zomer en het merk speelt hier ook op in met Bohemian invloeden met chique details. Denk aan bloemenprints, bloezen met uitlopende mouwen en broeken met wijde pijpen. De lange plissérok zorgt voor een zomerse zwier. Deze wordt gecombineerd met een bomberjacket, hét fashion item bij uitstek deze zomer.
Het begrip "meander" doet denken aan de bewegingen en paden achtergelaten door boardsporters, bij zijn oprichting in 1985 als eerste Frans surfwear merk zorgde Oxbow meteen voor een link met deze bewegingen.
De keuze voor de natuur en een relatie met de oceaan als stichtende waarden, legde het merk de nadruk op de kwalitatieve producten en het plezier dat ze de consumenten bezorgen door modieuze ontwerpen en toch onconventionele aanpak.
Ocean Roots: Surfing Sensations!
Smart en tijdloos brengt de lente een nieuwe uitdaging om de oceanische avonturen te combineren met nautische chic. Surfing sensations is een pallet van blues in schril contrast met de traditionele diepe marine en kaki tinten, samen met heldere en vrolijk hemelsblauw, Curaçao en iris. Deze kleuren vloeien perfect samen in mini-jacquard design, vloeiende breisels en een 'sombrero' print.
Esprit Horloges: Lente - Zomer 2017
Met zijn centrale thema's Dream State en Energiek vrije tijd, is de lente/zomer collectie Timewear van Esprit perfect in harmonie met de nakende modetrends en vertonen de uurwerken een casual elegantie. De drang naar natuurlijkheid en individualiteit uit zich niet alleen op de catwalk door organische vormen en structuren, edelstenen en zongebleekte flotsam maar ook ontspannende strandvakanties zijn een bron van inspiratie voor de sieradenontwerpers. De factor glamour is in ruime mate aanwezig gezien sieraden en horloges een hoofdrol spelen als vrouwelijke contrapunten bij de zomerse modetrends.
Linea Raffaelli Collection S/S 2017 - Packshots
De LINEA RAFFAELLI OccasionWear is een luxueuze gelegenheidscollectie met de nadruk op originaliteit en draagcomfort. De innovatieve collectie maakt gebruik van klassevolle kleuren en materialen van de beste kwaliteit. In de collectie kan je zowel feestelijke jurken als luxueuze prêt à porter kleding terugvinden, zodat u altijd elegant voor de dag komt.
De collectie is gemaakt uit de meest edele materialen van Italiaanse en Spaanse origine. De collectie bestaat uit 6 kleurthema’s waarin vooral zachte tinten als wit, beige, goud, strawberry, Ice, Skyblue, Blossom & Koraal voorkomen.
Carrefour viert het Chinese Nieuwjaar met een 40-tal nieuwe specialiteiten
Nieuwe producten en een originele formule - De breedste Aziatische keuze in retail: 400 producten - Een unieke afdeling Wereldkeuken
De kerstbomen zijn amper verdwenen en daar zijn de draken al. Dit jaar valt het Chinese Nieuwjaar op 28 januari en viert men het jaar van de Haan. Een uitgelezen moment voor Carrefour om een twintigtal nieuwe Aziatische kant-en-klaargerechten te lanceren, en nog eens zoveel referenties in droge voeding, naast een nieuwe originele, gezonde en evenwichtige formule.
Grootste assortiment van bij ons en van elders: Carrefour biedt haar klanten het grootste assortiment aan verse Belgische producten (vlees, groenten, vruchten, brood,… ) maar laat ook de liefhebbers van de wereldkeuken niet in de kou staan. Carrefour heeft inderdaad de breedste afdeling Wereldkeuken in de retail (3600 verschillende referenties) en meer specifiek de rijkste keuze in Aziatische producten (bijna 400). In totaal lanceert Carrefour een veertigtal nieuwigheden. Dit alles laat Carrefour toe om een complete en moderne maaltijdoplossing aan te bieden. Zo wordt nog meer verscheidenheid gebracht in een segment dat nog steeds sterk groeit.
Droge voeding uit verre oorden: De etnische afdeling wordt 26 nieuwe referenties rijker met voornamelijk kruiden, sauzen en ingrediënten die nodig zijn om met succes authentieke gerechten te maken : pappadums, currypasta, woksaus, soba, fortune cookies, enz. Maar het aanbod aan Aziatische producten beperkt zich niet tot het etnisch rayon in de droge voeding.
Op smaakontdekking in de versafdeling: Het assortiment Aziatische borrelhapjes werd totaal herzien en stelt 7 nieuwigheden voor. Het motto is kwaliteit, keuze en verrassing met innovatieve producten of producten die nog niet verkrijgbaar waren in de retail (veggie nems met Hoisin en rode curry, Nems metwasabi, enz).
Nieuwe formule: een gezonde en evenwichtinge maaltijd in ronde bakjes
Voor de lekkerbekken Carrefour in de traiteurafdeling een praktische, gezonde en lekkere oplossing in haar huismerk voor: drie gerechten in ronde bakjes van 450G, met veel groenten.
Varkensvlees met Sataysaus en knapperige groentjes, zoals erwten, peultjes, wortelen, courgette, geserveerd met basmatirijst.
Kip in groene currysaus, met Edamame, courgette en broccoli, geserveerd met noedels.
Gado-Gado met kip, arachidesaus, groene en rode paprika en basmatirijst.
Twee nieuwigheden om ‘Happy Moments’ met het ganse gezin te beleven. Er zijn nu 7 verschillende Aziatische gerechten in het « Happy Moments » gamma met nieuwe recepten (b.v. zoetzure kip) en 2 nieuwigheden : Curry Massaman met rundvlees, kokosmelk, aardappelen, wortelen en cashewnoten; Pekingeend met baby maïs, bamboescheuten, champignons, sluimererwten, paprika, judasoor.
Vierkante porties ronde prijzen: Wegens het succes van twee Aziatische gerechten met een ‘Ronde Prijs’ krijgt het hele gamma klassieke Aziatische recepten (bestaande uit 5 gerechten, waaronder scampi’s met rode curry en pekingeend) van vierkante schotels (350G) een Ronde prijs.
Blue Elephant: Ook nieuw: 5 Blue Elephant-producten van het gelijknamige restaurant, die het assortiment Aziatische kant-en-klare gerechten aanvullen.
Gastronomie uit de hele wereld: Ook de andere afdelingen uit de Wereldkeuken worden uitgebreid. Ontdek de Butter chicken, een authentiek Indisch recept (van Isali) en (vanaf 29 januari) 3 schotels met aperitiefhapjes uit India, Brazilië of Libanon.