Op culinaire expeditie bij de lokale producenten in Alentejo
Culinaire themareizen zitten in de lift, zeker naar Zuid-Europese landen. De Portugese regio Alentejo is voor velen nog onbekend maar biedt een schat aan authentieke culinaire ervaringen. Lonely Planet omschrijft deze regio als 'de culinaire ziel van Portugal'. Volg een traditionele kookworkshop, maak olijfolie van je eigen geplukte olijven of bezoek de rijstvelden of een geanimeerde visveiling. Je beleeft het allemaal tijdens de food & wine-routes 'From Farm To Table'
Wat zijn de Food & Wine-routes From Farm To Table?
Deze routes zijn speciaal uitgestippeld om je te leiden langs de beste adresjes en de meest authentieke culinaire ervaringen. Lokale producenten verwelkomen je om te proeven van hun zelf gekweekte producten, volgens aloude tradities en met veel liefde.
Je hebt de keuze uit vijf hoofdritten, die onderverdeeld zijn in 17 reistrajecten. Op de website vind je een handige kaart met bijkomende info over de producenten en de producten. Zo kies je zelf wat je doet en waar je stopt, naar eigen smaak. De informatie is ook opgedeeld volgens het seizoen want in iedere periode van het jaar is er in de Alentejo een specifiek aanbod.
Welke culinaire ervaring verkies jij?
Langs de “From Farm to Table”-routes wacht je een reeks unieke reiservaringen. Ga olijven plukken en snuif de heerlijke aroma’s op die vrijkomen bij het persen tot olijfolie en proef daarna het resultaat. Of verkies je liever om druiven te plukken in de wijngaard? Je leert er welke soorten je best kan combineren om een overheerlijke Alentejo wijn te maken en uiteraard is er ook een tasting. Wil je weten hoe dat rijst verbouwd wordt? Dat kan tijdens een bezoek aan de overstroomde velden en de droogcentra. Of misschien wil je wel een champignon kweker worden?
Een volgende route leid je naar vissershavens waar je een geanimeerde visveiling kan bijwonen. Of maak een wandeling in de weides vol met eikenbomen waar zwarte varkens, gekend voor de iberische charcuterie, heerlijk grazen langs de geitjes en de schapen. Deze kleurrijke weilanden zijn ook de kweekgrond voor aromatische bloemen, wilde asperges en gouden distels, die je zelf kan plukken.
Stop zeker ook bij een authentieke familieboerderij waar je kan proeven van smeuïge kazen en typische hammen. Schrijf je in voor een traditionele kookworkshop tijdens dewelke je de lekkerste desserts leert maken. Of ga mee met een bijenimker om de lekkerste honing te verzamelen. De From Farm to Table gids, geeft je ook een overzicht van de beste culinaire en wijn festivals.
Handige tool voor de reisfoodie
De reisroutes met alle bijkomende info, kan je vinden via de gratis gids. Uiteraard vind je ook tips voor leuke restaurants, bars en charme hotels op de route. De routes garanderen je een unieke reis ervaring naar de beste culinaire hotspots van de Alentejo. Daarenboven neem je van deze reis een pak ‘geheime’ recepten mee en een voorraad lokale producten om nog lang het vakantiegevoel vast te houden.
» Back to work: tips voor een ordelijke bureau - » Cubics van ORGALUX zorgen voor overzicht en rust
We zijn allemaal wel eens afgeleid op het werk. Dan dwalen we af en gaan we prutsen met spullen die op het bureau liggen. Je productiviteit daalt niet alleen door afleiding, maar ook door wanorde aan je werkplaats. Als je bureau vol ligt met kleine prullen, boeken, kladpapier of ander bureaumateriaal, is de kans groot dat je je kostbare tijd én je concentratie verliest. Kies daarom voor Cubics van ORGALUX, die je spullen helpen organiseren, zowel in je lade als op het bureau.
Kleine bureauspullen liggen al snel overal. Dat is allesbehalve overzichtelijk en komt rommelig over. Bovendien vind je op die manier amper terug wat je nodig hebt en verlies je kostbare tijd. Door met Cubics te werken, creëer je zelf een persoonlijk overzicht en weet je precies waar alles zich bevindt.
Personaliseren
De Cubics richt je helemaal naar jouw smaak en wensen in, afhankelijk van je werk. Ben je een graficus of tekenaar? Dan blijven je pennen en stiften mooi gerangschikt dankzij de handige verdelingen op de deksels. Ook voor fotografen zijn de Cubics interessant om hun materiaal netjes in een lade te ordenen. Kwetsbare onderdelen van hun camera kunnen ze bewaren in de zachte, vilten Cubics.
Rust in je hoofd
Wanorde aan je bureau brengt ook wanorde in je hoofd. Als je werkt, moet je je volledig kunnen concentreren. Dat gaat minder goed als je geen overzicht hebt op je materiaal of als je tijd verspilt met het zoeken naar je benodigdheden. Opruimen hoort geen vervelende taak te zijn, maar een kwestie van goede gewoontes. De handige Cubics van ORGALUX scheppen orde en rust in elk meubel en in alle leefruimtes. Alles heeft zijn plek en is mooi geordend zodat je snel vindt wat je zoekt.
Antwrp HW17 : Gentlemen van toen en nu
De winter van het Belgische herenlabel Antwrp hult zich in warme wijntinten, kaki, blauw- en grijstonen en zwart. De sfeer balanceert tussen de experimentele mix van de eighties en de elegantie van gentlemen uit verschillende tijdperken. Van de stijlvolle mannen uit de tijd van Rubens tot trendy loft-bewoners van nu. It’s all about being stylish.
Trend een zorgeloze zomer tegemoet met de juiste shapewear
Met de juiste shapewear voel jij je als een vis in het water in jouw strakke zomerjurk. Zorgeloos genieten van het warme weer, de zonneschijn en leuk gezelschap. Kies voor innocent white, natural nude of stijlvol zwart in een subtiel sexy of functioneel design.
Fjällräven :: Warm Climate Trekking - must haves SS17
Maak je klaar voor lange, hete wandelingen met de nieuwe Fjällräven trekkingcollectie, speciaal voor warm weer. Zomer is dé tijd om nieuwe horizonten te verkennen. Het klauteren over rotsachtige paden onder een brandende zon of langs nauwelijks zichtbare paden door hete bossen, vraagt echter om een uitrusting die je niet zal vertragen. Voor de zomer van 2017 introduceert Fjällräven een kledingcollectie en uitrusting voor het wandelen op warmere breedtegraden met, een geheel nieuw, extra luchtig materiaal: G-1000 Air.
Wandelen is niet alleen een manier van reizen. Het is de reden waarom mensen reizen. Om nieuwe culturen, landschappen en uitdagingen te ervaren die heel anders zijn dan die in hun eigen woonomgeving. En daar hoort - of het klimaat nu warm, koud of alles daar tussenin is - een passende uitrusting bij. Fjällräven heeft deze trend niet alleen opgemerkt, maar heeft het uit eerste hand meegemaakt en laat zich daar nu door leiden.
Hoewel het van oudsher een merk voor koud weer is, breidt Fjällräven - met de uitbreiding van Fjällräven Classic naar twee nieuwe locaties zoals Hong Kong en de Verenigde Staten - nu ook uit naar trekking in warmere klimaten. Om zo 'het wandelen' naar meer mensen op meer locaties te brengen, ver van het koele klimaat in het noorden van Zweden.
Het klimaat in Hong Kong in het bijzonder, vraagt om lichtere, luchtigere materialen die een uitstekende bescherming tegen de zon bieden. Voeg daar de belofte van Fjällräven voor duurzaamheid aan toe en het team voor productontwikkeling werd geconfronteerd met een hele uitdaging. Het resultaat van hun inspanningen was G-1000 Air. G-1000 Air, gemaakt van gerecycled polyester en biologisch katoen, is licht, sneldrogend en ademend en biedt een maximale ventilatie. Zelfs als het toegepast is in kleding met lange mouwen en broeken met lange pijpen. G-1000 Air speelt dus een belangrijke rol in de nieuwe Fjällräven collectie voor een warm klimaat.
Het Abisko Shade Jacket is een goed voorbeeld. Het is ontwikkeld voor actieve tochten en intensieve activiteiten op dagen dat je lange mouwen nodig hebt voor bescherming tegen de zon in plaats van de wind. De jas heeft een hoge kraag met een trekkoord bij de hals, die gemakkelijk aan te trekken is ter bescherming tegen het verbranden.
Een andere nieuwkomer waarvoor G-1000 Air is gebruikt betreft de Abisko Shade Trousers. Dit is waarschijnlijk de meest luchtige trekkingbroek van Fjällräven ooit. En het is niet alleen de stof die zorgt voor een luchtige broek met een uitstekend ademend vermogen. Ventilatie aan de achterzijde en de ritssluitingen langs de dijen laten de lucht circuleren wanneer je beweegt, iets wat ook vergemakkelijkt wordt door de iets lossere pasvorm van de pijpen.
Luchtcirculatie is ook de rode draad van Abisko Friluft. Deze rugzak heeft een nieuwe frameconstructie die cross-flow ventilatie en uitstekend draagcomfort biedt in warme, vochtige klimaten. Het is een lichte en duurzame wandelrugzak voor middelgrote belasting, gemaakt van G-1000 HeavyDuty Eco (gerecycled polyester en biologisch katoen), waarvan de inhoud zowel via de bovenkant als het voorpaneel, dat volledig opent, te bereiken is.
Op reis met Nordic Living: toilettassen van HOP en House Doctor. Nu de grote vakantie officieel van start is gegaan, hebben velen onder ons nog een reisje op de planning staan. Waar je wanderlust je dit jaar ook brengt, zonder esthetisch verantwoorde toilettas laat Nordic Living je niet naar je droombestemming afreizen! De Belgische webshop vult haar collectie aan met enkele prachtexemplaren die niemand kan weerstaan.
Hoera, geen plastic toilettassen in schreeuwerige kleuren of kinderlijke prints! Nordic Living gaat voor een Scandinavische look met stipjes, fijne streepjes of zachte pastels. De Belgische webshop biedt je enkele topexemplaren aan van House Doctor én ook van een gloednieuw merk in hun assortiment: HouseOfProducts (HOP)!
Dat de eyecatchers van HOP gemaakt zijn van het oersterke Tivek (je kent het wel, van de festivalbandjes), is geen toeval want naast verderlicht, mooi en uitwasbaar is dit materiaal ook bijzonder lief voor het milieu. Dat verlagen van de ecologische voetafdruk is precies waar HOP, een jong bedrijf dat nadenkt over onze wereld en toekomst, enthousiast naar streeft.
Naast dit materiaalgebruik liggen ook de productie en arbeidsomstandigheden hen nauw aan het hart. HOP staat dan ook garant voor fijne, eerlijke accessoires waar je zelf heel blij van wordt maar waarmee je vooral ook anderen een enorme glimlach kan bezorgen. Hun toilettassen zijn verkrijgbaar in meerdere afmetingen, kleuren en dessins.
Bij Nordic Living kan je naast HOP ook de toilettassen, clutches en make-up tasjes van House Doctor op de kop tikken. Of je nu kiest voor zachtblauw, pastel roze of wat stoerder met bruine tinten, deze musthaves maken je badkamer meteen Pinterest-proof. Bovendien kan je de superschattige tasjes ook gebruiken als pennenetui, opberger voor handwerkmaterialen of voor belangrijke papieren onderweg. Je vindt ze in meerdere maten terug op de webshop!
Star Clippers, de cruiserederij met de grootste zeilschepen ter wereld, heeft een onweerstaanbaar feestelijk aanbod voor de kerstperiode. Wat denk je van een cruise aan boord van de luxueuze viermaster Star Flyer, om gedurende 10 dagen onder volle zeil Cuba te ontdekken? Wat een schitterende manier om Kerstmis te vieren!
Deze specifieke kerstcruise start in Cienfuegos, Cuba op 18 december 2017 en eindigt op 27 december in Havana. Onderweg bezoek je Trinidad, Cayo Rico, Cayo Largo, Isla de la Juventud en Gran Cayman (Jamaïca).
Voor deze kerstcruise lopen drie promoties: 600 euro boordkrediet per tweepersoonshut: voor aankopen in de bar, het restaurant en de boetiek aan boord’. Of Geen singletoeslag voor personen die alleen reizen, in de hutcategorieën 2 tot 6. Of Een derde persoon reist gratis mee, mits een triple hut gedeeld wordt met twee andere familieleden of vrienden. Enkel havenrechten zijn te betalen. Promotie onder voorbehoud van beschikbaarheid.
Vlug boeken is de boodschap, ook omwille van de vluchten en de eventuele hotels in die eindejaarsperiode.
Het lijkt nog veraf maar een identieke drievoudige promotie loopt voor de kerstcruises van eind 2018, op deze drie schepen van Star Clippers, telkens met een vertrek op 22 december 2018: Met de Royal Clipper langs de Grenadines, Caraïben. Met de Star Flyer op schattenjacht naar de Britse Maagdeneilanden, Caraïben. Met de Star Clipper naar de Andamanse Zee, tussen Phuket en Singapore.
Info: De Cuba kerstcruise met vertrek op 18 december 2017 kan vanaf 2.455 euro per persoon voor negen nachten op basis van volpension met daarbij de aangepaste promotie (exclusief vluchten, transfers, dranken en persoonlijke uitgaven).
Boek je Star Clippers zomercruise 2018 vóór 31 januari en geniet van interessante vroegboekkortingen. www.starclippers.com
De hoogste toppen van Les Montagnes du Jura reiken tot ruim 1600 meter en vanop die hoogte kan je genieten van spectaculaire uitzichten die zo ver reiken als de Alpen en het Meer van Geneve. Het Jura-massief is een uitgelezen biotoop voor de actieve vakantieganger. Te voet, fietsend, te paard kan je het bergmassief helemaal doorkruisen, langs de Grandes Traversées Jura (GTJ). De sportieveling, de verkenner, de avonturier, de natuurliefhebber en zowel jong als oud wachten een unieke reis vol verrassingen, ontdekkingen en veel onvergetelijke momenten.
Te voet: Als het om bewegwijzerde wandelpaden gaat dan behoort Frankrijk tot de top, zeker in de Montagnes du Jura waar je kan kiezen uit zes GTJ’s, van twee tot zes dagen stappen. De etappes zijn circa 20 km lang en onderweg logeer je in karakteristieke dorpen. Er is bijvoorbeeld de achtdaagse tocht door de vallei van de Doubs, met vertrek in Mandeure en aankomst in Pontarlier. Hoogtepunt is de Gorges du Doubs langs de Frans-Zwitserse grens. Minder lang maar zeker even mooi is de GTJ De Crêts en Combe. Het is een prima tocht voor de ganse familie en je kan het 43 km lange traject bijvoorbeeld in een verlengd weekend stappen. Wie van bossen houdt kiest voor de GTJ La Forêt du Risoux: twee dagen, korte etappes, overnachting in een refuge, omgeving Bellefontaine, ideaal voor met kinderen.
Met de fiets: Les Montagnes du Jura is een prima fietsgebied. Af en toe wacht de fietser wel een kuitenbijter maar het schitterende berglandschap maakt veel goed. Daarenboven kan je langs de fietsroute een distillerij bezoeken en krachten opdoen met een versterkend likeurtje. In Pontarlier bijvoorbeeld, wereldhoofdstad van de absinthe, waar je alleszins een bezoek moet brengen aan Etablissements Armand Guy. Nog meer van die drankjes kan je proeven en kopen bij Les Fils d’Emile Pernot waar ze al meer dan honderd jaar vertrouwd zijn met l’Extrait Absinthe! Tijdens een rondleiding in het bedrijf maak je kennis met de traditie van het distilleren in de regio en na de proeverij geniet je al fietsend alweer van les Grandes Traversées Jura.
Op een mountainbike: Hou je van mountainbiken en van mooie landschappen dan moet je op de Col du Grand Colombier zijn. De renners van de Ronde van Frankrijk kennen deze bergpas maar al te goed en ook deze zomer, op 9 juli, komen ze er voorbij. Maar dit is ook het terrein van de mountainbiker, met uitdagende pistes en fantastische uitzichten, 360° en zover als de Mont-Blanc !
Te paard: Er zijn veel natuurparels in de Montagnes du Jura en sommige plaatsen zijn ideaal om te paard te ontdekken. De Watervallen van de Hérison bijvoorbeeld is een beschermd natuurgebied in een dal met 31 stroomversnellingen. Vanaf het natuurcentrum La Maison des Cascades kan je onvergetelijke tochten maken.
Wie gedacht had dat de investering van 8,5 miljoen euro voor splash coaster PULSAR vorig jaar de opmerkelijkste zou geweest zijn, heeft het bij het verkeerde eind ! Walibi Belgium heeft grootse plannen en zal voor meer dan 100 miljoen euro het park grondig veranderen. En nog straffer – de nieuwigheden zullen volgend jaar al zichtbaar zijn.
Er zullen niet alleen elk jaar nieuwe attracties bijkomen, maar tot in 2022/23 zal elke zone van het park grondig aangepakt worden qua thematisering, inrichting en beleving zodat op het einde van dit historische investeringsplan 75% van het park vernieuwd zal zijn. Walibi Belgium was al een familiepark voor jong en oud en dit wordt nog maar eens extra bevestigd.
Elk jaar nieuwe attracties !
Een family coaster bij topattractie Challenge of Tutankhamon zal het al rijke aanbod aan achtbanen volgend jaar vervoegen, maar dit is niet alles. De hele zone waar deze nieuwe coaster centraal zal staan wordt heraangelegd en krijgt een eigen exotisch thema.
Met de nieuwe kinderzone die aan Aqualibi wordt toegevoegd zullen ook kinderen zonder zwemervaring naar hartelust kunnen ravotten. Door de extensie van 700 m² zal de totale oppervlakte van het waterpark bijna 7000 m² bedragen! Tevens zal heel Aqualibi in een echte tropische sfeer ondergedompeld worden.
In 2019 worden drie zones volledig heraangelegd en komen er maar liefst twee nieuwe attracties bij: een familiale interactieve indoorattractie en een kindercoaster. Zo kunnen bezoekers beginnen kennismaken met de verschillende werelden van Walibi en wordt er bovendien ook een volledig nieuw belevingsrestaurant gebouwd. In 2020 komt er temidden van een vernieuwde western zone een interactieve waterattractie waar ook omstaanders aan kunnen deelnemen.
De grootste investering van het hernieuwingsplan komt er in 2021: een spectaculaire megacoaster die zijn gelijke niet kent in de Benelux gebouwd in een volledig nieuwe zone. Hiermee zal het park uitkomen op tien rollercoasters, een absoluut record in de Benelux. De volledige zone rond de Weerwolf en de Vampire wordt dan ook gethematiseerd.
In 2022/23 wordt het hernieuwingsplan vervolmaakt met een nieuwe familieattractie en krijgt de zone rond Flash Back een aangepast thema. Aqualibi krijgt er ook nieuwe glijbanen bij.
Jean-Christophe Parent, Algemeen Directeur: “Met dit ambitieuze ontwikkelingsplan willen we terug onze plaats innemen als het grootste en meest sensationele attractiepark van België voor alle leeftijden. In het verleden heeft Walibi steeds een voortrekkersrol gespeeld in het aanbieden van nieuwe en unieke sensaties. We nemen deze rol met heel veel zin en overtuiging terug op en zullen in de toekomst nog aantrekkelijker zijn voor families met kinderen of jongeren die een spannende dag wensen te beleven. We rekenen erop dat dankzij de kwalitatieve aanpassingen via de nieuwe themazones en het nog uitgebreidere aanbod van nieuwe attracties ook nog meer Vlamingen de weg zal doen vinden naar Walibi”.
We kiezen steeds vaker voor een open keuken. Maar daarom hoeven we de eethoek niet te laten voor wat die is. Ook daar zitten we uren te tafelen met familie, ontvangen we gasten en doen de kinderen hun huiswerk. King George geeft je de nodige inspiratie om deze centrale ruimte om te toveren tot de mooiste plek in huis.
Geen gordijnen: Squid is een zelfklevende, transparante stof voor raambekleding die van binnen naar buiten doorzichtig is, maar overdag de inkijk van buitenaf belemmert. De stof is eenvoudig te installeren zonder ophangsysteem, beschikbaar in vijf kleuren en geschikt voor élk interieur en elk type raam, onafhankelijk van de vorm en grootte. Zolang je raam van glas is, past Squid erop. Dat we een gat in de lucht springen als de Belgische weergoden ons gunstig gezind zijn, staat vast. Maar toegeven: trop is te veel. Als de zon zich enkele dagen van haar beste kant laat zien, kan het al snel te warm worden in huis. Squid is ideaal als zonwerende oplossing: de stof is bestand tegen zware zonne-intensiteit en extreme luchtvochtigheid. Het ademend textiel werd in een lab getest en wat bleek? De gevoelstemperatuur daalt minstens 3° C in een kamer waar Squid aan de ramen hangt.
Pronkstuk
Een royale maaltijd eet je aan een royale tafel. De Messeyne Table van Durlet wordt dankzij het luxueuze blad van emperador- of carraramarmer het pronkstuk van je eetkamer. De tafel omring je uiteraard het best met Messeyne Chairs. De Messeyne Table is verkrijgbaar in twee groottes: één voor acht stoelen en één voor tien stoelen. Die grote versie heeft een marmeren blad van maar liefst 300 cm.
Bestek Giro van Alessi. 18/10 roestvrij staal. Vanaf 7,50 euro voor een set bestaande uit eetlepel, vork, mes, dessertvork, dessertmes, theelepel, koffielepel, serveerlepel, serveervork, taartschepper, taartvork en slabestek.
Tafeltje-dek-je: Details kunnen je eetsetting maken of kraken. Ga dus voor een mooie tafeldekking met het Giro-bestek van Alessi. Die reeks doet jouw eettafel uniek en bijzonder ogen. Ontwerper Ben van Berkel van UNStudio bracht het ergonomische gebruik van het bestek mooi in balans met het architecturale design.
Gemoedelijk tafelen: Denim Drift, Levis Kleur van het Jaar 2017, is een prachtige, tijdloze en veelzijdige blauwgrijze tint die zich aan elke omgeving aanpast. Het blauw neemt de sfeer van het moment over én gaat samen met elke levens- en interieurstijl. De kleur is dan ook uitermate geschikt voor de eet- en woonruimte, waar rust primeert.
Magische sfeer: Met de collectie Vertigo van Arte haal je een bijzondere muurbekleding in huis. Vertigo bedekt je muren met een aaibare, glanzende stof. De golvende bewegingen, eigen aan het zogenaamde moiré-effect, doen denken aan zachte reflecties in het water. Een magische sfeer in de eetkamer verzekerd!
Oog voor detail: Kleuraccenten kun je speels in je hele leefomgeving laten weerkeren. Hier komt de rode tint van de kussens in de Tulip-chair terug in de schakelaar. Niko, specialist in schakelmateriaal, heeft heel wat keuze in afdekplaatjes om je interieur mee af te werken. Nieuw decor? Met één klik verander je ook de look van je schakelaar.
Veranderlijk licht: Hou je van verrassingen en verandering? Kies dan voor modulaire verlichting, zoals de Qbini van Modular Lighting Instruments: met één druk op de spot kun je die dieper laten verzinken voor een andere lichtbeleving. Bovendien heb je de keuze tussen zwart, wit en zwart-wit, en tussen ronde, vierkante en taps toelopende vormen. Een verlichtingsbron waarmee je kunt spelen alsof het een blokkendoos is.
Nieuwe eenvoud: Hou je eetruimte vederlicht met BuzziFloat van de Belgische designer Alain Gilles voor BuzziSpace. Twee U-vormen houden elkaar in stand en bieden plaats voor de zitting, die wel lijkt te zweven. Aan die zwevende zit dankt de stoel ook zijn naam. Alain Gilles deelt de stoel in bij het werk dat hij ‘new simplicity’ noemt. Bij die objecten doet hij zo veel mogelijk met zo weinig mogelijk materiaal. Tegelijk zijn het producten die je makkelijk kunt lezen én die een sterke persoonlijkheid hebben. De buiging van de leuning zorgt er trouwens voor dat je op de perfecte afstand aan de eettafel zit.
Elegant tafelen: Dankzij zijn schuine potenstel is hülsta’s nieuwe S 500 een elegante, extravagante, exclusieve stoel, die tegelijk het ideale comfort biedt. Het zitje werd ontworpen door designer Martin Ballendat, die bekendstaat om zijn heldere en minimalistische vormgeving.
Natuur in een oogverblindend jasje: Cosentino, expert in hoogwaardige oppervlakken, creëerde XGloss: een gepolijste hoogglansafwerking voor het ultracompacte en innoverende materiaal Dekton. Glacier, Fiord en Tundra zijn de nieuwste XGloss-kleuren en vormen samen de XGloss Natural Collection: geïnspireerd door de aarde en de oermaterialen en met respect voor het authentieke. Tundra vertoont een uniek patroon van koele grijze aders op een witte ondergrond. Door de bijzondere en onvervalste structuur van de aders heeft het oppervlak een schitterende, glanzende marmerlook.
Magistrale tafel: hülsta’s T 70 is een tafel met een bijzondere uitstraling. Het magistrale meubelstuk, een geraffineerde, stevige constructie, heeft geen extra raamwerk nodig. Zelfs zonder zichtbare versterkende elementen verliest de T 70 zijn stabiliteit niet. Ondanks zijn ruime afmetingen heeft de T 70 dan ook een lichte, zwevende uitstraling.
Elegant duo: Designer Cuno Frommherz creëerde voor Leolux Ditte en Didore, een eigenwijze eetkamerstoel en een eigentijdse versie van de traditionele eetkamerbank, samen het perfecte duo om comfortabel te tafelen. De bekleding is best opvallend: een frivole combinatie van materialen en kleuren, tot in de details afgewerkt met siernaden, (optionele) armleggers en een elegant frame.
Morsen mag: De eetkamer is een ruimte die het zwaar te verduren krijgt: heel wat gasten komen er (letterlijk) over de vloer om aan tafel te schuiven, bestek of glas gaat al eens tegen de grond en het is vaak een plek die je kruist om een andere ruimte in te gaan. Quick-Step speelt daarop in door vloeren te creëren die tegen een stootje kunnen. De laminaatvloeren van het merk zijn niet alleen kras- maar ook waterbestendig en geluiddempend. Bovendien behouden ze jaar na jaar hun originele kleur en is hun realistische look ongeëvenaard. Een slimme én mooie keuze.
Frietjes klaarmakenin de microgolf? Nu kan dat (krokant)!
Cake, pizza of zelfs frietjes uit de microgolfoven? Dankzij de nieuwe Whirlpool ChefPlus Combi Premium (MCP 349) kan het allemaal. Met dit toestel, dat je creativiteit uitdaagt, zet je verrassende en lekkere dingen op tafel. En dat met de snelheid en eenvoud die je van je microgolfoven gewoon bent.
De nieuwe Whirlpool ChefPlus microgolfoven ontving een iF Design Award. Whirlpool lanceert een nieuwe reeks microgolfovens: ChefPlus. De collectie bestaat uit vijf modellen, met eenvoudige tot bijzonder uitgebreide functies. Het paradepaardje uit de reeks is de Whirlpool ChefPlus Combi Premium, de eerste microgolfoven die je toelaat om zelfs frietjes, tempura of gepaneerde ingrediënten knapperig krokant te bereiden.
Bijzondere functies: De nieuwe Crisp Fry-technologie, aanwezig in de Whirlpool ChefPlus Combi Premium, combineert de gepatenteerde Crisp- met een turbo-heteluchtfunctie. Hierdoor kun je in je microgolfoven ook gerechten klaarmaken waar je meestal je traditionele oven voor nodig hebt. Dankzij de bijzondere technieken kan het nu ook in de microgolfoven. Makkelijk én snel: de gerechten zijn gemiddeld de helft eerder klaar. Je hebt er dus ook minder energie voor nodig.
De belangrijkste feature van de ChefPlus Combi Premium is de Dual Crisp-functie. Op de Crisp-plaat — een bijzondere bakplaat voor je microgolfoven, gepatenteerd door Whirlpool — kun je ingrediënten knapperig krokant bakken, terwijl ze vanbinnen sappig en mals blijven. Textuur, smaak en voedingswaarden worden perfect behouden. De Dual Crisp-functie doseert de microgolven optimaal. Het ene deel van de golven verwarmt de hele ruimte en dringt door tot de kern van het voedsel. Het andere deel richt zich op de speciale Crisp-plaat, zodat die uiterst snel heet wordt en je ingrediënten langs alle kanten knapperig garen.
Frietjes, tempura, gepaneerd lekkers …
Voor het eerst kun je met een microgolfoven ook frietjes, gepaneerde ingrediënten of tempura knapperig klaarmaken. Hiervoor wordt de Dual Crisp-functie gecombineerd met de turbo-heteluchtfunctie. Je legt de ingrediënten op de Crisp-plaat en plaatst die op de rooster in je microgolfoven. Bij bevroren ingrediënten hoef je geen olie toe te voegen. De microgolfoven begeleidt je vervolgens tijdens het kookproces.
Van aperitiefhapje tot dessert: Met de Crisp-plaat kun je nog veel meer dan alleen frituren. Dankzij het ruime assortiment kun je er namelijk een volledig menu op bereiden. Worstenbroodjes, champignons met Boursin, rosbief, quiche, gegrilde paprika’s, coquilles, hamburgers, cake, appeltaart, koekjes, muffins of delicate meringues? Het kan allemaal in de microgolfoven. Je vindt heel veel inspiratie in het Crisp-kookboekje van Whirlpool.
» Nieuwe editie met soft cushions - » Afgerond zitconcept in de kijker - » 100% zitcomfort, 100% luxe
De meest exclusieve Manutti-collectie, Elements van de Belgische ontwerper Gerd Couckhuyt, krijgt dit jaar een upgrade. Het ultramodulaire outdoor ziteiland met eindeloze schakelmogelijkheden is nu ook beschikbaar met nieuwe, extra volumineuze en zacht afgeronde kussens. Rust en ontspanning in combinatie met comfort, design en kwaliteit? Check. Sit back and relax!
Manutti’s Elements-collectie, ontworpen door Gerd Couckhuyt, werd in 2014 al bekroond met een Red Dot Award. Modulaire componenten, eindeloze combinatiemogelijkheden, bekoorlijke vormen en een aanlokkelijk design zijn de voornaamste troeven van deze collectie. Zo kun je met gemak je creativiteit de vrije loop laten en je terras of tuin volledig naar wens inrichten.
Grenzeloze schakelmogelijkheden: Hoe en waar je juist geniet, kies je helemaal zelf met de Elements-collectie. Zalig loungen aan het zwembad of een outdoor ziteiland creëren op je terras zodat er genoeg plaats is voor iedereen? It’s up to you.
De collectie beschikt over een grote collectie accessoires om de lounge helemaal naar wens samen te stellen. Zo kun je de rugleuningen verstellen voor optimaal zitcomfort. De kussens zijn all-weather proof; verschuifbare accessoires zoals een voetenbank en bijzettafeltje maken dit eiland tot een ware blikvanger. De eyecatcher van de collectie, een optionele slanke strook ledlicht rondom de lounge, laat Elements als het ware zweven.
Het summum van rust en ontspanning
De nieuwe collectie met soft cushions straalt nog altijd als geen andere luxe uit. Het topcomfort dat hiermee gepaard gaat, is bijna uitmuntend te noemen. De nieuwe kussens, die op hun plaats gehouden worden door een onzichtbare magnetische strip, zijn nu nog volumineuzer en comfortabeler. Ze vormen een aanvulling op de bestaande collectie en bestaan in verschillende stoffen en kleuren die passen bij de bekleding van de zitmeubels.
De nieuwe kussens, die op hun plaats gehouden worden door een onzichtbare magnetische strip, zijn nu nog volumineuzer en comfortabeler. www.manutti.com
Rijksmuseum at Sea op gerenoveerde Holland America Line's ms Westerdam
Holland America Line’s ms Westerdam is gerenoveerd gedurende een 12-daagse droogdok op de scheepswerf van Fincantieri in Palermo (Italië). Het schip heeft een grote renovatie ondergaan met onder meer nieuwe publieke ruimtes en voorzieningen, waaronder twee primeurs voor de vloot: Explorations Central (EXC) in het Crow's Nest en Rijksmuseum at Sea.
De onlangs vrijgegeven foto’s laten het gerenoveerde schip zien. De populaire Music Walk locaties Lincoln Center Stage en Billboard Onboard zijn toegevoegd aan het schip als ook de Gallery Bar, een vernieuwde Lido Market en The Retreat met privé cabanas. Tijdens de renovatie hebben de suites een upgrade gekregen, zijn er aanpassingen gedaan aan de Greenhouse Spa en Salon, Club HAL en The Loft. Het nieuwe Holland America Line logo is nu ook op de schoorsteenpijpen te zien. Op dek tien zijn 25 staterooms toegevoegd, met achttien veranda en zeven interior staterooms. Hiermee is de capaciteit van het schip vergroot naar 1.964 gasten.
‘’We zijn veel innovatieve nieuwe programma’s en verbeteringen aan het toevoegen aan de vloot en het is spannend om te zien dat de veranderingen eindelijk zichtbaar zijn op de Westerdam. Het is het eerste schip van Holland America Line die een Rijksmuseum at Sea en EXC krijgt’’ aldus Orlando Ashford, President Holland America Line. ‘’Holland America Line bevindt zich in een ontwikkelfase en dit wordt de komende jaren zichtbaar wanneer de schepen een upgrade krijgen met nieuwe (ingerichte) locaties en programma’s die ons merk vooruit brengen’’
Rijksmuseum at Sea op ms Westerdam: De samenwerking tussen Holland America Line en Rijksmuseum viert de Nederlandse erfgoed van de rederij. Met het Rijksmuseum at Sea worden replica’s van de meest beroemde meesterwerken van het museum getoond, welke in speciaal voor dit programma toegewezen ruimtes worden weergeven op dek één van het Atrium. Gasten kunnen ook video’s van het museum en de collecties bekijken in hun kamer.
Nieuw EXC (Explorations Central) programma
Holland America Line versterkt haar bestemmingservaringen met de lancering van het EXC programma op de Westerdam. De veelzijdige EXC ervaring combineert een breed aanbod aan activiteiten met bijzondere belevingen, waardoor gasten hun reis nog completer, levendiger en betekenisvoller ervaren. Veel van de EXC ervaringen zijn te vinden in de nieuwe Exploration Central hub in het Crow’s Nest. Als primeur binnen de cruisewereld toont EXC een virtuele scheepsbrug terwijl real-time data van de echte brug verschijnt.
Music Walk voegt Lincoln Center Stage en Billboard Onboard toe
Door de toevoeging van het Lincoln Center Stage en Billboard Onboard hebben gasten nu meer entertainmentopties, in aanvulling op de al bestaande en razend populaire B.B. King’s Blues Club. In het Lincoln Center Stage treden muzikanten op van wereldklasse, welke in de avond kamermuziek spelen. In het Billboard Onboard voeren twee pianisten dynamische en interactieve shows op.
Gallery Bar
Gedurende het droogdok is de Gallery Bar geplaatst op het ms Westerdam. Er worden exclusieve cocktails geserveerd welke gecreëerd zijn door de bekende mixologist Dale DeGroff. De locatie van de bar is versierd met een eclectische mix van kunst zoals portretten, landschappen en abstracte kunstwerken.
Nieuwe uitstraling voor America’s Test Kitchen
America’s Test Kitchen heeft ook een nieuwe uitstraling met een nieuw kleurpalet en verbeteringen aan de showkeuken. Grijze en rode motieven zijn aangebracht evenals nieuwe tafels en stoelen voor de gasten die naar de kookdemonstraties kijken.
Eten en service bij Lido Market
Het traditionele Lido buffet is omgetoverd tot het Lido Market concept—een markt met verschillende thema’s dat een selectie biedt van meerdere opties voor gasten. De Lido Market serveert versgebakken brood en gebak bij Breadboard, klassiek comfort food bij Homestead, gerechten van over de hele wereld bij Distant Lands en vers gemaakte gepersonaliseerde salades en toetjes bij Sweet Spot.
Extra upgrades en verbeteringen op de Westerdam
Om Westerdam’s transformatie te voltooien zijn 25 suites toegevoegd bovenop het schip op dek tien. Bovendien hebben de suites een upgrade ondergaan. De woonkamers zijn vernieuwd met nieuw tapijt, wandbekleding, privacy gordijn, bed loper en bed rok. Nieuwe kwarts-steen oppervlakken zijn toegevoegd aan het bureau, nachtkastjes en kaptafels, dit samen met nieuwe verlichting. De elektronische upgrades omvatten nieuwe USB-uitgangen aan het hoofdeinde van het bed, LED lichten en bijgewerkte stopcontacten. De badkamers zijn ook aangepast met een muur van glasmozaïek, stijlvolle vloertegels en een nachtlampje.
Een nieuw interactief televisiesysteem is geïnstalleerd op het hele schip, met grote LED-flat screen tv’s waar gasten gratis gebruik van kunnen maken om on-demand films en populaire Tv-shows te kijken. Tevens hebben gasten gemakkelijk toegang tot het dagelijkse aan boord programma van het schip, inclusief informatie over de restaurants, de spa service en hun rekening overzicht.
Buiten op dek 11 bevindt zich nu The Retreat, welke is verplaatst vanaf dek 10. The Retreat is een rustige lounge ruimte met vijftien privé cabanas die beschikbaar zijn om te huren. Diverse andere openbare ruimtes op het schip hebben een upgrade ondergaan zoals ook het zwembad welke een nieuw dek heeft van teakhout.
Het ms Westerdam is momenteel aan het varen op de Middellandse Zee op 12-daagse routes tussen Barcelona, Spanje en Venetië of Civitavecchia (Rome), Italië.
Eerste oogst op Oosterschelde 'klein maar fijn'. Op woensdag 28 juni werd op de Oosterschelde de eerste nieuwe oogst van de Zeeuwse mossel opgevist, hét moment waar jaarlijks mosselliefhebbers in België en Nederland likkebaardend naar uitkijken. Zij kunnen zich alvast verheugen op een mooie gevulde mossel, al moet die de komende weken nog wat aansterken. Voor biersommelier Ben Vinken vormen 'mosselen natuur' en een witbiertje het perfecte koppel.
"De smaak is uitstekend en de schelpen zijn mooi gevuld, maar op de echt grote mosselen is het nog even wachten," zegt mosselkweker Nico van Zandvoort. “De schelpen zijn nog aan de kleine kant, mogelijk vanwege de weinige regenval de afgelopen weken. Nu het wat minder heet en droog is, gaat het voedselaanbod in de kweekgebieden toenemen en wordt de achterstand snel ingelopen."
De twee Belgische winnaars van het populaire TV-programma “Mijn Pop-Up restaurant” maakten voor de gelegenheid mosselen klaar op de barbecue met een speciaal witbier. De bekende biersommelier Ben Vinken was onder de indruk van hun keuze. “Witbier met mosselen is een ideale combinatie. De lekkere zuren van een witbier passen uitstekend bij de zilte smaak van de Zeeuwse mosselen.”
Feiten en cijfers mosselsector
De Nederlandse productiegebieden voor de Zeeuwse mossel liggen voor 60 procent in de Waddenzee en voor 40 procent in de Oosterschelde. De mossel doet er ongeveer twee jaar over om consumptierijp te worden. De 88 mosselkwekers brengen de mosselen dan naar de Nederlandse Mosselveiling in het Zeeuwse Yerseke. Hierna spoelen de mosselen zandvrij op de verwaterpercelen (natte pakhuizen) in de Oosterschelde en vervolgens gaan ze naar een van de Zeeuwse mosselbedrijven, waar de mosselen verder worden verwerkt en verpakt.
De Belgen nemen 65 procent van de totale afzet voor hun rekening. Het eten van mosselen zit verankerd in de Belgische eetcultuur als een nationaal product. Frankrijk en Duitsland staan op plaats 2 en 3 van de afzet. In Nederland is de consumptie van mosselen groeiend. De piek ligt later in het seizoen rond september.
gb Pockit: de kleinste kidnerwagen ter wereld wordt handbagage
Een record brekende buggy voor mobiele ouders - gb is de ultieme samensmelting van functie, industrieel design en haute couture, voor de vervaardiging van iconische, hightech wandelwagens en autostoeltjes. Met de innovatieve gb Pockit, de kleinst opgeklapte buggy ter wereld, biedt gb oplossingen van de toekomst voor de ouders van vandaag.
De gb Pockit, de kleine kampioen voor mobiele mama's en papa's, is de kleinst opklapbare buggy ter wereld en sinds 2016 wereldwijd verkrijgbaar. Met een afmeting van 30 x 18 x 35 cm en een gewicht van slechts 4,3 kg breekt de gb Pockit niet alleen alle verwachtingen, maar ook alle records: hij is sinds 2014 de onbetwiste houder van het Guinness wereldrecord voor „kleinste buggy”. Dit miniwonder past in een handtas, maar is toch stevig genoeg om je moeiteloos in het alledaagse stadsleven te begeven.
De genialiteit van de gb Pockit zit hem in hoe snel (een kwestie van seconden) en hoe klein de buggy kan worden ingeklapt, met twee vouwopties. De alledaagse inklapoptie is perfect om de buggy terzijde te parkeren in een restaurant of galerie; de ultracompacte inklapoptie gaat nog een stapje verder en maakt het mogelijk de buggy op te bergen in een koffer, een bagagevak in het vliegtuig of onder een stoel in de trein. Voor beide opties geldt dat duwen en dragen slechts twee stappen van elkaar verwijderd zijn. En beide opties zijn een doorbraak voor gebruik in het openbaar vervoer en voor het wegbergen in uw auto of thuis. Met alles waar ouders aan moeten denken, is het gebruiksgemak van deze buggy doorslaggevend voor een zorgeloze reiservaring.
In gebruik heeft de Pockit alle kwaliteiten die ouders verwachten van een gb Gold-product: voldoende ruimte onderin voor spullen en boodschappen, de meest geavanceerde veiligheidstechnologie, vlekkeloze designelementen die door toonaangevende vakmensen zijn ontwikkeld, en voorwielvergrendeling voor uiteenlopende terreinen. En intussen blijft de kinderwagen licht van gewicht en toch uitzonderlijk solide.
Maar u hoeft ons niet op ons woord te geloven; de BabyGuyNYC heeft onze gb Pockit uitgeprobeerd tijdens de ABC Baby Show in 2015 in Las Vegas, en kon alleen maar concluderen: „Te gek.” Hij herhaalde deze conclusie in een video die tot op heden 13 miljoen keer is bekeken. Jen Johnson, gb's director of marketing in de VS, zegt over het concept: „Vanaf het moment dat ouders gebruik gingen maken van buggy's of kinderwagens om hun kinderen in te vervoeren, zijn er problemen geweest met te grote, te zware, moeilijk inklapbare of eigenlijk niet-draagbare wagens. Dus we werden geïnspireerd om ouders in staat te stellen overal met hun kinderen heen te gaan en over een gebruiksvriendelijk, lichtgewicht product te beschikken.”
70% van de Belgen huurt weleens een auto op reis om zich flexibeler te kunnen verplaatsen. Door bij het vergelijken van de prijzen goed te letten op alles wat wel of niet is inbegrepen in de huursom, kun je een goede deal vinden. Toch zijn er nog meer manieren om slim een auto te huren. Autohuurspecialist Sunny Cars deelt enkele handige tips.
1. STEM OPHAAL- EN INLEVERTIJDEN GOED OP ELKAAR AF: Heb je al gehoord van de 24-uursregel? Als je de auto een uurtje te laat inlevert, kan dat je een extra dag autohuur kosten! Zorg er dus zeker voor dat je rekening houdt met je gewenste ophaal- en inlevertijden als je je reis plant.
2. RESERVEER EEN HUURAUTO MET SHUTTLE SERVICE: Als je op het vliegveld landt, wil je graag zonder veel gedoe in je huurauto stappen en genieten van je vakantie. Toch kun je soms met een korte, extra rit in een shuttlebus veel besparen. Sommige verhuurders hebben namelijk geen duur kantoor op de luchthaven, maar zijn op enkele kilometers gesitueerd en werken daarom met een alternatieve shuttle service. Met tien minuutjes extra, heb je dus in veel gevallen wat meer budget over om aan je vakantie te spenderen.
3. KIES VOOR EEN ALL-IN SERVICE : Niets zo vervelend als onverwachte kosten voor je huurwagen bij het aankomen op je vakantiebestemming. De twijfel slaat toe, want ben je wel voor alles verzekerd? Om dit soort onaangename extra’s te vermijden, kun je voor een all-in service kiezen. Eén prijs, al het nodige inbegrepen. Geen problemen wanneer je per ongeluk schade maakt, dus. Op dit moment is Sunny Cars de enige die zo’n formule hanteert. Meer info: www.sunnycars.be.
4. RESERVEER JE AUTO OP TIJD: Net als bij vliegtickets stijgen de prijzen van huurauto’s naargelang je vakantieperiode dichterbij komt. Zodra een groot deel van het aanbod van de verhuurder gereserveerd is, gaan de huurprijzen de hoogte in. Zeker als je een voorkeur hebt voor een bepaald type auto, budget of leuke snufjes kan het hoe later hoe moeilijker worden om je wensen te vervullen. Reserveer dus op tijd!
5. BOEK EEN TWEEDE BESTUURDER BIJ VOOR JE VERTREKT: Ter plekke een tweede bestuurder toevoegen aan je huurcontract, kan soms duurder uitkomen dan wanneer je dat op voorhand regelt. Boek dus thuis al je extra bestuurder bij of maak gebruik van het AD-pakket van Sunny Cars. Soms is een tweede bestuurder bij de prijs inbegrepen, maar vergeet niet dat die ook altijd het huurcontract moet ondertekenen om verzekerd te zijn!
6. NEEM ONE WAY-KOSTEN OP IN JE KOSTENRAMING: Als je een roadtrip wil maken, kan het handig zijn om je huurauto op een andere locatie in te leveren dan waar je hem ophaalde. Dikwijls betaal je daar extra kosten voor, maar die lopen nogal uiteen. Soms is het zelfs zo dat een goedkope auto hogere one way-kosten heeft dan een duurder exemplaar. Ga dus zeker na wat jou het voordeligst uitkomt.
7. STEM JE AUTO AF OP DE ROUTE DIE JE WIL RIJDEN: Afhankelijk van je parcours, is een grotere auto soms voordeliger dan een kleiner exemplaar. In de bergen zorgt een krachtige motor er namelijk voor dat je een stuk zuiniger rijdt en dat je aan het eind van je roadtrip minder aan benzine hebt betaalt maar wel in een grotere auto hebt gereden.
8. NEEM JE EIGEN GPS MEE: Voor een lange tijd een GPS huren kan best kostelijk zijn, maar een navigatiesysteem is natuurlijk onmisbaar op reis… Neem daarom gewoon je eigen GPS mee of download een van de vele navigatieapps op je smartphone. Denk ook zeker aan je oplader.
9. KIES VOOR EEN GUNSTIGE TANKREGELING: Sommige autoverhuurders kiezen ervoor om klanten te laten bijbetalen voor een tankbeurt na afloop van de huurperiode. De servicekosten zorgen ervoor dat die regeling voor huurders dikwijls duurder uitkomt. Een full-paid of een vol-vol regeling is dan een betere optie. Vergeet met andere woorden dus niet te controleren welke tankregeling er van toepassing is.
10. CHECK VOORAF DE WAARBORG EN DE HUURVOORWAARDEN: In vele gevallen loopt de waarborg van een huurauto flink op. Wanneer die waarborg geblokkeerd wordt op je kredietkaart, kan dat soms even slikken zijn. Vergelijk daarom de huurvoorwaarden van verschillende auto’s die jou interesseren. Toch liever die auto met de hoge waarborg? Dan kun je een extra creditcard meenemen. En heb je geen creditcard? Opteer dan voor het Geen waarborg-pakket van Sunny Cars, waarbij zij garant voor de huurauto staan en dus de waarborg van je overnemen.
Met deze tien tips boek jij voortaan de beste autohuurdeal en met het geld dat je bespaart kun je je misschien een extra verfrissend/verwarmend tussenstopje permitteren. Op zoek naar meer autohuuradvies? Bekijk dan zeker de Sunny Cars blog.
Bij Sunny Cars huren mensen hun vakantieauto all-in. Een glimlach is standaard inbegrepen! Het bedrijf hanteert een unieke all-in-formule, waarbij all-in ook echt all-in betekent; van boekingskosten tot verzekeringen en van voorwaarden tot afhandeling bij schade. Sunny Cars is in 1991 in Duitsland opgericht en behoort tot de grootste autohuurspecialisten in Europa. Ze biedt haar klanten wereldwijd een breed aanbod all-inclusive huurauto’s op meer dan 8.000 bestemmingen in meer dan 120 landen. Sunny Cars werkt exclusief samen met lokale partners die voldoen aan de hoge kwaliteits- en service-eisen die zij stelt. De onafhankelijke specialist is actief in Nederland, België, Duitsland, Oostenrijk, Luxemburg en Zwitserland waar zij haar huurauto´s via reisbureaus en online aanbiedt. Voor meer informatie: www.sunnycars.be.
Meer en meer mensen trekken er graag eens tussenuit, weg van de dagelijkse sleur. Ze gaan op zoek naar onbekende, bijna verborgen plekjes om er eens iets heel ongewoons te beleven. Laat je verrassen door de buitengewone vakanties van Logis! Zin om een onbekende activiteit te beoefenen, verbazingwekkende architectuur te ontdekken of op ongelooflijke plekken te logeren? Deze 100% Logis-hotels blijven je verbazen.
1. Hotel-Restaurant De Tuinkamer - Ruurlo (Nederland)
Logis-Hotel-Restaurant De Tuinkamer is een vroegere boerderij die heringericht werd tot een charmant hotel met 9 kamers, waarvan er 5 heel ruim zijn. Hier beland je in het hartje van het Nederlandse platteland, vlak bij het dorpje Ruurlo. De site biedt een 360°-uitzicht op de tuin en omgevende bossen. Het restaurant is ondergebracht in de stijlvolle veranda, waar verfijnde gerechten worden geserveerd, bekroond met een Bib Gourmand in de Michelingids en de titel ‘Table Distinguée’ van Logis. De keuken is gespecialiseerd in wild- en kreeftgerechten. En dit hotel vol finesse biedt een onverwachte activiteit aan: op een ezel kun je de streek, haar kasteel, kerken of molen verkennen. Vanaf € 90/nacht in tweepersoonskamer.
2. Hotel Rocaminori - Louresse Rochemenier (Frankrijk)
De schitterende regio Pays de la Loire staat bekend om zijn kastelen en … grotwoningen! Insolite by Logis Hotel Rocaminori ligt op amper 23 km van Saumur, te midden van het dorp Rochemenier. Hier groeven de mensen in de loop van de tijd hun woning in de rotsen, waarin boerderijen en bijgebouwen werden ingericht (maar ook een kapel in de 13e eeuw)! De nacht doorbrengen onder de grond is een unieke ervaring. De 12 grot- of halve grotkamers zijn uitgehouwen in schelpmergel. Elk ervan blijkt een echte cocon, waar je volledige kalmte en rust vindt. Je kunt zelfs ondergronds naar het restaurant ernaast gaan en er de specialiteit van de streek proeven: fouaces of de typische broodjes van Anjou! Vanaf € 85/nacht in tweepersoonskamer.
3. Domaine de la Rhonie - Mevrals (Frankrijk)
Op het mooie platteland van Périgord Noir bevindt zich Maison by Logis Domaine de la Rhonie, een charmant hoevehotel dankzij onder meer de authentieke materialen zoals natuursteen, eiken balken, houtwerk… De 12 kamers zijn ondergebracht in de oude schaapskooi. Hier proef je de sfeer van een gezellig landelijk gastenverblijf. De kamers kijken uit op het platteland en de tuin, waar je kunt relaxen aan het overdekte en verwarmde zwembad. Maar wat dit adres echt uniek maakt, is zijn ongelofelijke speel-o-theek met meer dan 500 spelletjes voor de gasten! Vanaf € 75/nacht in tweepersoonskamer.
4. Domaine du Haut Jardin - Rehaupal (Frankrijk)
De Vogezen met hun overweldigende wouden en gezonde natuur: iedereen is er dol op. En je liefde voor de Vogezen zal alleen nog maar groter worden als je in het Logis d’Exception Domaine du Haut Jardin verblijft, vlakbij Gérardmer. Op dit adres vol charme verblijven de gasten in prachtige, volledig uitgeruste chalets. Stuk voor stuk bezitten ze een privéjacuzzi en sommige zelfs een hamam! Op het overdekte terras tegenover de privétuin kun je er met volle teugen genieten wanneer je maar wilt, verre van nieuwsgierige blikken. Er heerst een aparte sfeer. Kortom, een plek om te cocoonen, die speciaal uitgedacht en ontworpen is voor verliefde tortelduifjes! Vanaf € 89/nacht in tweepersoonskamer.
Anrwerps styling concept als alternatief voor Meir-stream mode
HIP.TIQUE: Putting the personal back into personal shopping! — Hoewel de trend zich al geruime tijd voordoet in modesteden als Londen en Parijs, bieden ook steeds meer (online) modeketens (met grotere afdelingen) in België een (euheum) personal shopping/styling service aan. Vaak onder het mom van volledig kosteloos te zijn, richten zo’n diensten zich eenzijdig op een meerverkoop van de kleding. Carine Poedts, van modeboetiek HIP.TIQUE laat zich echter niet zomaar van haar stuk brengen: "Mijn klanten weten maar al te goed dat de gepersonaliseerde service én het uitbouwen van een eigen kledingsignatuur niet herleidbaar is tot een online vragenlijst".
Will the real personal shopper please stand up? Voor alle duidelijkheid: dit is geen betoog tegen vernieuwing of digitale innovatie in de modewereld. Eerder een ode aan de stielman -zeg maar gerust stylisten- onder ons die veel belang hechten aan een “real life” (lees: hoogst persoonlijke) customer service.
Van hetzelfde laken een broek
Een van deze aanhangers is Carine Poedts, gecertificeerd personal shopper en sinds februari zaakvoerder van modeboetiek HIP.TIQUE in de Leopoldstraat in Antwerpen. Met een moeder én een tante als coupeuse ontwikkelde zijzelf ook een grote passie voor het modevak. Sinds enkele jaren ging ze steeds actiever aan de slag als zelfstandig styliste (o.a. voor Visit Brussels) tot uiteindelijk de tijd rijp was om de volgende stap te zetten: “Het verlangen naar een inspirerende ruimte waar ik mij kon omgeven door merken waarvan ik weet wat ze waard zijn, was groot. HIP.TIQUE kwam er dus in de eerste plaats als uitvalbasis voor mijn klanten, ik kan ze hier in alle rust uitnodigen voor een intake-en verdere gesprekken. Daarnaast stel ik mijn deuren ook graag open voor alle dames die, los van mijn personal fashion & styling services, geïnteresseerd zijn in het aanbod.”
De HIP.TIQUE ervaring is van een geheel andere orde als je kijkt naar wat modeketens als Topshop en Zalando aanbieden met hun (online) personal shopping experience. De dienst mag dan wel gratis zijn, als we inzoomen op het aanbod zien we vooral veel van hetzelfde, een eenheidsworst met copy paste gedrag van het echte vakwerk en kwaliteitsverlies op alle vlakken. Thanks but no thanks! “Aangezien ik altijd vertrek vanuit de unieke persoonlijkheid van de klant, is zo’n PERSOONLIJKE kennismaking cruciaal wanneer je zijn/haar identiteit wil vervatten in een eigen stijl. Daarin schuilt ook de kunst van ons vak: het samen op zoek gaan naar die “eigenheid” in kledij. Ik vertrek nog het liefst vanuit de kledingstukken in hun huidige garderobe en werk daarop verder." Een online vragenlijst just doesn't do the trick volgens Carine.
T(ea)-shirts
Ook de collectiestukken in haar winkel stelt ze op een eigenzinnige manier samen: “Ik hecht belang aan de kwaliteit van de stof en de authenticiteit van de stukken, deze moeten een voldoende hedendaagse uitstraling hebben, wat meteen ook de reden is waarom ik nooit een volledige collectie inkoop maar focus op bepaalde stukken die heel goed combineerbaar zijn. Deze vier criteria leiden onmiskenbaar naar het laatste, namelijk respect voor mens en milieu. Ik opteer voor een eerlijk productieproces, het liefst binnen Europa. En ja, daar hangt al snel een prijskaartje aan!"
De concurrentie op retail vlak ligt dus niet zozeer op de Meir, maar eerder bij de alom aanwezige multibrand stores, waarvan Antwerpen -aka hét modemekka van België- er reeds dertien in een dozijn heeft. Er is dus nood aan een unique selling proposition, iets aanbieden dat niemand anders heeft. Bij HIP.TIQUE ervaar je een persoonlijke shopping belevenis op maat, dat kan worden aangevuld met een (h)eerlijke tea tasting: "Want concurrentie is ok, het houdt je scherp, of mijn USP voldoende onderscheidend is, zal de toekomst uitwijzen. Ik ga alvast de uitdaging aan.” Go Get ‘em Carine!
•Bij elke aankoop van 500 euro krijg je een voucher met een korting van €25 op de volgende aankoop. Je kan de voucher ook gebruiken voor een personal stylingsessie, dan is hij €50 waard in plaats van €25.
•Enige verdeler in België van Bjørg Jewellery (Noorwegen) en Natalija Jansone (Letland)
•Personal styling of shopping mogelijk op afspraak
10 dingen die Belgen niet kunnen missen wanneer ...
10 dingen die Belgen niet kunnen missen wanneer ze een vakantiewoning huren
De zomervakantie staat voor de deur. Vele gelukkigen zijn (in gedachte) hun koffers al aan het pakken. Maar wat nemen Belgen zoal mee op reis? Vooral wanneer ze in een vakantiewoning verblijven lijken er veel zaken onmisbaar op vakantie. Vakantiewoningverhuurder Interhome zet de belangrijkste items op een rijtje.
1. Broodbeleg: Een week zonder je favoriete chocopasta, hagelslag of speculoospasta? Veel Belgen zien dat niet zo zitten en reserveren dus een plekje voor hun typische, onmisbare broodbeleg dat je niet zomaar in het buitenland vindt.
2. Peper- en zoutvaatje: Als je zelf kookt in je vakantiehuis, heb je graag wat kruiden bij de hand, maar voor een weekje koken lijkt een nieuwe kruidenvoorraad wat te veel van het goede. Vele mensen nemen daarom gewoon hun eigen peper- en zoutvaatje mee.
3. Speelgoed: Terwijl gezinnen die op hotel gaan meestal slechts een beperkte hoeveelheid speelgoed meenemen op reis, lijken kinderen die met hun ouders naar een vakantiehuis gaan een minder strenge selectie te moeten maken. Zelfs grote dozen Lego of poppenhuizen zijn geen uitzondering.
4. Sauzen: Belgen die op vakantie barbecueën willen naast de traditionele sauzen als mayonaise en ketchup ook kunnen genieten van enkele Belgische specialiteiten zoals o.a. andalouse of samoerai saus. Die reizen dus mee naar de vakantiewoning.
5. Vershouddozen: In een vakantiewoning kun je gezellig samen koken, maar wat doe je met de overgebleven restjes? Weggooien is zonde en daarom gaan ook vershoudfolie of vershouddozen vaak mee op reis.
6. Keukenmes: Je vakantiehuis heeft een uitgeruste keuken, maar thuis snijd jij steevast je groenten en fruit met je favoriete keukenmes. Aangezien het alternatieve vakantiekeukenmes misschien niet aan alle eisen voldoet, kiezen velen onder ons er dan ook voor om hun eigen keukenmesje mee te nemen.
7. Onderhoudsproducten: Van blokjes voor de vaatwasser tot afwasmiddel, vakantiegangers nemen vaak ook onderhoudsproducten mee naar hun vakantiewoning.
8. Flessenopener/kurkentrekker: Over het algemeen zijn flessenopeners en kurkentrekkers wel te vinden in vakantiewoningen. Toch nemen veel mensen hun eigen exemplaren mee om het risico van een niet te openen fles wijn of bier uit te sluiten.
9. Boxen + muziekspeler: De meeste mensen genieten op reis graag van hun favoriete muziek. De radio van de vakantiewoning met lokale zenders biedt soms maar een beperkte oplossing, daarom worden ook een setje boxen met muziekspeler (smartphone, tablet, MP3-speler) dikwijls meegenomen.
10. Toiletpapier: Hoewel de meeste huizen voorzien zijn van een starterpakket inclusief een rol toiletpapier, nemen mensen graag het zekere voor het onzekere en brengen ze alvast een extra rolletje mee.
Het meest recente aanbod aan vakantiewoningen van Interhome kun je raadplegen via www.interhome.be
Typhoon ontwerpr capsule collectie voor WE Fashion
Unieke samenwerking gericht op de jonge man
Met veel trots presenteert WE Fashion haar unieke samenwerking met niemand minder dan…Typhoon! De Nederlandse hiphopartiest, geroemd om zijn inspirerende teksten en muziek, heeft speciaal voor dit najaar zijn visie vertaald naar een exclusieve WE x Typhoon capsule collectie voor mannen. Vanaf september 2017 is de collectie verkrijgbaar bij geselecteerde WE stores in Nederland en België en op wefashion.com.
Edison Award-winnaar Typhoon legt al jaren ziel en zaligheid bloot met zijn eerlijke en oprechte songteksten. Naast artiest is hij een inspirator en deelt hij regelmatig met veel passie zijn kijk op het leven. Met zijn eigen capsule collectie bij WE Fashion, vol verrassende en contrasterende elementen, inspireert Typhoon de jonge man. Zijn gevoel voor stijl en zijn antwoorden op belangrijke levensvragen vormen de basis voor deze unieke samenwerking. Hoe dit tot uiting komt in de collectie wordt in aanloop naar de lancering duidelijk, maar pakken vormen in ieder geval een belangrijk onderdeel. Het prijsniveau van de items is in lijn met de reguliere Young Men’s wear collectie van WE Fashion.
De missie van WE Fashion is ‘design to connect’. De maandelijks wisselende collecties voor men, women & kids bieden de mogelijkheid om een persoonlijke stijl te ontwikkelen en daarmee aan te sluiten op de eigen omgeving. De visie van WE Fashion is ‘Life is lived Better Together’ en in de zomercampagne werd de nieuwe tagline ‘Better Together’ gelanceerd. In het najaar wordt er een verdiepingsslag gecreëerd op deze merkroute, met als kick-start de samenwerking met Typhoon.
Volg WE Fashion op social media om op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen rondom de capsule collectie. Members worden als eerste op de hoogte gebracht en hebben in september first access tot de collectie.
Exclusieve partnership tussen Seabourn en Unesco wordt voortgezet
Seabourn biedt dit seizoen nieuwe excursies aan naar UNESCO-werelderfgoed in Europa. Het exclusieve partnership tussen Seabourn en UNESCO (Organisatie der Verenigde Naties voor Onderwijs, Wetenschap en Cultuur) wordt voortgezet: ’s werelds beste ultra luxe cruisemaatschappij kondigt nieuwe UNESCO Partner Tours aan naar werelderfgoed in heel Europa het komende cruiseseizoen. Zoals bij alle excursies sinds de start van het partnership in 2014, krijgen Seabourn-gasten bevoorrechte toegang tot werelderfgoed met een begeleide verkenning. Er wachten hen dus buitengewone ervaringen.
“Ons partnership met UNESCO is erg de moeite waard voor onze gasten: ze krijgen de kans Europees werelderfgoed te ontdekken zoals maar weinig reizigers dat kunnen,” zegt Rick Meadows, president van Seabourn. “Seabourn-gasten zullen dit seizoen van zich laten spreken na hun ervaringen achter de schermen op belangrijke culturele, historische en wetenschappelijke sites in Europa. Een opportuniteit die maar voor een heel beperkt publiek is weggelegd.”
De UNESCO Partner Tours zijn beschikbaar op een aantal Seabourn-cruises vanaf deze zomer. Elke excursie focust op één bepaalde UNESCO-werelderfgoedsite, die geselecteerd – en beschermd – zijn voor hun culturele, historische, wetenschappelijke of andere betekenis voor de mensheid.
Portland, Engeland: Stonehenge – Geniet het zeldzame privilege voorbij de touwen te stappen die toeristen op afstand houden en tussen de torenhoge stenen van Stonehenge op de Salisbury Plain in Engeland te wandelen. Gasten kunnen een uur lang exploreren, foto’s maken en de majestueuze stenen bewonderen. Beschikbaar op 20 augustus tijdens het bezoek aan Portland van het schip Seabourn Quest.
Amalfi, Italië: Buitengewone kookworkshop in Amalfi – Ontdek de tradities en het erfgoed van Amalfi tijdens een praktijkgericht bezoek aan de 13de-eeuwse papiermolen die de verspreiding van de oude wetgeving van Amalfi mogelijk maakte. Salvatore Aceto, de jongste van een familie uit Amalfi die al generaties lang een citroenboerderij uitbaat, vertelt de familiegeschiedenis waarin de citroen de hoofdrol speelt. In een familiale keuken in openlucht met een spectaculair uitzicht leer je traditionele recepten en technieken tijdens een kookworkshop, die eindigt met een traditionele lunch en natuurlijk een glaasje limoncello van de familie. Beschikbaar in Amalfi in 2017 op de cruises met de schepen Seabourn Encore (11 juni, 7 en 27 juli, 26 augustus, 25 september) en Odyssey (7 en 27 juni, 25 juli).
Valencia, Spanje: De Zijdebeurs – Valencia was de laatste stop op de Zijderoute, waardoor de stad in de 15de eeuw in rijkdom en weelde baadde. Tegenwoordig zijn de vakkundige wevers verdwenen en is er nog maar één man die met het weefgetouw met 5000 draden overweg kan en het laatste echte fluweel volgens deze traditie kan maken. Je wordt getuige van dit ingewikkelde proces, waarvan de vakkennis verloren zal gaan wanneer hij met pensioen gaat. Een bezoek aan het gotische Zijdebeursgebouw eindigt met een marktbezoek en degustatie van horchata. Beschikbaar tijdens de cruisestop in Valencia van Seabourn Encore op 5 september.
Gibraltar: De ultieme archeologische ervaring in Gorham’s Cave – Het grottencomplex van Gorham is een van ’s werelds belangrijkste sites om het ‘wereldwijde verhaal’ van de evolutie van de mens te begrijpen. Tijdens deze excursie nemen Drs. Geraldine en Clive Finlayson, wetenschappers die betrokken zijn bij het ‘opgraven’ van deze rijke geschiedenis, je mee naar het hartje van de grot, die zo diep is dat jaarlijks maar 120 mensen ze kunnen betreden. Daarna staat een bezoek aan het Gibraltar Museum op het programma, waar je archeologische vondsten ontdekt die niet toegankelijk zijn voor het grote publiek. Beschikbaar op 11 augustus en 10 september in Gibraltar tijdens de cruise aan boord van Seabourn Encore.
Barcelona, Spanje: De wereld van Gaudi – Ontdek de beroemde en briljante architect Antoni Gaudí, die zijn meest ongewone en controversiële werken in Barcelona neerzette. Een deskundige architect neemt je mee tijdens een begeleide rondleiding in de schitterende kathedraal Sagrada Familia – na meer dan een eeuw nog altijd niet afgewerkt – die beschouwd wordt als het modernistische topwerk van Gaudí. Beschikbaar tijdens het bezoek aan Barcelona met Seabourn Encore (20 mei, 3 juni, 16 juli, 5 en 15 augustus, 4 en 14 september) en Seabourn Odyssey (27 april, 17 mei, 16 juli, 4 oktober)
Valletta, Malta: Megalithisch Malta & het Nationaal Museum voor Archeologie – Hagar Qim is de oudste vrijstaande megalithische tempel van Europe en vermoedelijk een oud heiligdom voor Moeder Aarde. Een van de bekende nationale archeologen van Malta brengt de geschiedenis van oude beschavingen tot leven. Bovendien vinden de Seabourn-gasten in een kamer, die niet voor iedereen toegankelijk is, meer uitleg over de bewaring van Hagar Qim. Ze mogen ook een kijkje nemen achter de schermen in een privéruimte, waar het team van Directeur Sharon Sultana de waardevolle privéstukken van de ‘verborgen’ collecties van het Nationaal Museum in Valletta onthult. Zo kunnen gasten van dichtbij een blik werpen op de beroemde lange schedels uit de ondergrondse begraafplaats Hal Saflieni Hypogeum. Daarbij worden oude legendes van Malta in verband gebracht met het hedendaagse erfgoed. Beschikbaar tijdens het bezoek aan Valletta op cruises aan boord van Seabourn Odyssey (29 mei, 26 juni, 29 juli en 23 september) en op Seabourn Encore (26 juli, 25 augustus en 24 september).
Het hele jaar door varen de Seabourn-cruiseschepen de wereld rond langsheen meer dan 170 sites die op de werelderfgoedlijst van Unesco prijken. Dankzij haar meerjarenpartnership met UNESCO biedt Seabourn haar gasten heel wat kennis, inzichten en achtergrondinformatie over de huidige en toekomstige werelderfgoedsites en -projecten. De cruisemaatschappij heeft daartoe speciale ‘World Heritage Discovery Tours’ ontwikkeld met een exclusief programma, in samenwerking met beheerders van UNESCO-werelderfgoedsites en reisdeskundigen. Bij de tarieven voor de facultatieve Seabourn-excursies naar UNESCO-werelderfgoed is een kleine schenking aan het Werelderfgoedfonds van UNESCO inbegrepen.
Voor boekingen of meer informatie kunt u contact opnemen met een professionele reisadviseur, Seabourn bellen op 1-800-929-9391 of surfen naar www.seabourn.com.
Pastel paradijs: maak je favoriete buitenplkeje 'summerproof'
Passie voor pastel naturel. Droom je al van die heerlijke, lange zomeravonden in de tuin of op het balkon? Logisch dat het met de huidige temperaturen al begint te kriebelen… Hoog tijd dus om jouw buitenplekje klaar te stomen met Nordic Living: combineer zachte pasteltinten met natuurlijke materialen voor die sublieme Scandinavische ‘summerlook’!
Pastel x naturel
Hoewel we poedertinten al een paar jaar in het interieur zien, is het nog steeds een blijvertje. Pastel staat fris en vrolijk, maar zorgt tegelijkertijd voor een rustige sfeer. Een mooie balans dus. Laat de grenzen met je interieur vervagen en hul je terras in zachte pasteltinten en natuurlijke materialen. Voeg nog wat pastel toe. En uiteraard een beetje pastel als toetje. In de Belgische webshop van Nordic Living vind je een overvloed aan 'pastel pareltjes' en deco-spulletjes gemaakt van natuurlijke materialen zoals rotan, zeegrassen en riet.
Summerparty
Hang een paar lampionnen in de takken van een boom, een lantaarn in een hoekje en een bijpassend kussen in je luie stoel: zo simpel is het om je eigen tuintje om te toveren in een zomerparadijs. Bij zonsondergang steek je alvast een paar kaarsjes aan in je lantaarn, zet je enkele waxinelichthouders op tafel (een paar met kaarsje aan en een paar met mini vetplantjes of cactusjes erin) of plant je een setje fakkels in het zand zodat je beachparty kan beginnen.