Zoe Saldana schittert in 'The Legend of Red hand', de Campari-kortfilm van Stefano Sollima
Na het internationale succes van Campari Red Diaries 2017 ‘Killer in Red’ lanceert het Italiaanse aperitiefmerk vandaag het intrigerende vervolg: ‘The Legend of Red Hand’. Deze spannende kortfilm, met actrice Zoe Saldana en acteur Adriano Giannini, neemt je mee op een reis rond de wereld en moedigt Campari-fans aan om ook op zoek te gaan naar de perfecte cocktail.
In de schemering van de iconische Duomo-kathedraal in Milaan, bakermat van Campari, ontmoet de kijker de charismatische fotografe Mia Parc, gespeeld door Zoe Saldana. Regisseur Stefano Sollima brengt vakkundig zijn talent in het thrillergenre in beeld. In een beklijvende sfeer volgen we Mia op haar geheime missie: de mysterieuze figuur van Red Hand onthullen, de meester achter de beste Campari-cocktails ooit. De reis begint in Milaan en eindigt in Londen, met tussenpauzes in New York, Buenos Aires, Rio De Janeiro en Berlijn.
Zoe Saldana: "Mia Parc spelen in The Legend of Red Hand was een fantastische ervaring, waarbij ik me kon verdiepen in een wereld vol geheimzinnigheid en intriges. Een hele eer ook om te mogen deel uitmaken van deze campagne en van dit legendarische merk. Want Campari erkent als geen ander dat er achter elke geweldige cocktail een geweldig verhaal schuilgaat, met een geweldige bartender in de hoofdrol.”
The Legend of Red Hand is wereldwijd te bekijken op het officiële YouTube-kanaal van Campari (www.youtube.com/EnjoyCampari) en onderstaande sociale mediakanalen.
Campari Red Diaries 2018 gaat, net als de editie van 2017, een stap verder dan de voormalige Campari-kalenders. De verhalen zetten de ervaring, inspiratie en emoties van bartenders in de kijker en laten zien dat ‘achter elke cocktail een verhaal schuilgaat’.
Campari heeft het charisma van een eigentijdse klassieker. Het geheime recept, onveranderd sinds 1860, is afkomstig uit Novara en ligt aan de basis van een van de bekendste cocktails ter wereld. Campari is een alcoholhoudende drank die wordt verkregen door een infusie van bittere kruiden, aromatische planten en vruchten in alcohol en water. Met zijn levendige, rode kleur, intense aroma en inspirerende smaak, is Campari van oudsher een symbool voor intrige en genot en een vast onderdeel van een boeiende drinkervaring. Op basis van die waarden is Campari uitgegroeid tot een wereldbekend merk en een symbool voor Italiaanse passie, stijl en eccellenza.
De iconische Negroni-cocktail gaat terug tot 1919. Toen was er een graaf, Camillo Negroni. In zijn stamcafé in Firenze bestelde hij altijd een Americano, een mix van gelijke delen Campari, rode vermout en bruiswater. Op een dag vroeg hij een wat straffere cocktail… De barman voegde geen bruiswater maar gin toe en garneerde de cocktail met een schijfje sinaasappel in plaats van een partje citroen. De Negroni was geboren.
Intussen is het recept bijna 100 jaar oud. Maar de bittere cocktail op basis van Campari, London Dry Gin en zoete rode vermout blijft populair. Geen wonder dat Negroni tot de meest invloedrijke cocktails ooit behoort. De Internationale Bartenders Association (IBA) vermeldt Campari als een officieel ingrediënt van Negroni. Dus, geen Negroni zonder Campari!
Gruppo Campari is een grote naam in de wereldwijde drankensector, met een portfolio van ruim 50 premium- en superpremiummerken, verspreid over globaal, regionaal en lokaal gekende labels. Tot de mondiale merken van de groep behoren toppers als Aperol, Appleton Estate, Campari, SKYY, Wild Turkey en Grand Marnier. De groep is opgericht in 1860 en vandaag de wereldwijde nummer zes in zijn premiumsegment. Achter de groep staat een mondiaal distributieapparaat met activiteiten in ruim 190 landen over de hele wereld en met toonaangevende posities in Europa en Noord- en Zuid-Amerika. Met zijn groeistrategie mikt de groep op een combinatie van organische groei door een sterke merkopbouw en externe groei via doordachte overnames van merken en ondernemingen. Campari telt 18 vestigingen en 4 bottelarijen en heeft zijn hoofdzetel in het Italiaanse Milaan. Het beschikt over een eigen distributienetwerk in 19 landen. De groep heeft zo’n 4.000 mensen in dienst. De aandelen van het moederbedrijf, Davide Campari-Milano S.p.A. (Reuters CPRI.MI - Bloomberg CPR IM), zijn sinds 2001 genoteerd op de Italiaanse beurs.
Rosa Faia brengt nieuwe serie Caroline: vrouwelijk,tijdloos,clean
A new urban summer style: met een filigrane ruiten print op zachte ongecompliceerde microvezel presenteert de serie Caroline een decente tijdloze elegantie. In de modieuze decente poedertint light rose passen de moulded beugelbeha en de beugelbeha met schalen uitstekend bij de zomer - vooral gecombineerd met T-shirts en strakke bovenkleding. Voor een cleane optiek en excellent draagcomfort zorgen de decente afwerking met binnenliggende naden en de platte boorden. En een charmant strikje van ripslint tussen de cups geeft een vrouwelijk accent. Een uitstekende pasvorm en goede steun biedt de beugelbeha met dubbellaagse moldings, die in grote cups met een onzichtbare borststeun voor extra stabiliteit zorgen.
In de beugelbeha met schalen ondersteunen de ergonomische beugel en de comfortabele schalen tot cupmaat G. Voor extra steun zorgt het rugpand dat ook aan de zijden met sterke powertule is verstevigd. Meer comfortplus: de smalle en licht elastische schouderbandjes van de moulded beugelbeha zijn op de schouders gevoerd en bij grote maten gepolsterd. Bij beide modellen zijn de schouderbandjes breder bij grotere maten.
Bij de beha's passen een string, slip en tailleslip, eveneens van zachte elastische microvezel. Ook deze hebben een cleane en naadloze optiek en zijn aan het voorpand voorzien van een fijne elastische voering.
Een vakantie aan zee met de kinderen is altijd leuk maar soms mag het ook iets meer zijn. Onderschat de kids niet, het zijn doeners, durvers, avonturiers en samen met hun ouders beleven ze maar al te graag een vakantie off the beaten track. Voor dat soort gezinsvakantie is SNP Natuurreizen de aangewezen partner.
Voor het plannen van een vakantie met kinderen en tieners mag je gerust wat verder kijken dan dichtbij huis, aan zee of langs een rivier of op het rustige platteland. Kinderen kunnen veel meer aan dan je denkt en een gezinsvakantie mag best gekruid zijn met wat adrenaline, avontuur en doe-activiteiten. Noem het maar een vakantie off the beaten track, een vakantie die onvergetelijke herinneringen creëert en voor altijd in de herinnering blijft verankerd.
Bekijk het reisaanbod van SNP Natuurreizen. Dat spreekt iedereen tot de verbeelding, zeker de individuele reizen waarbij je het heft zelf in handen neemt. Ook voor gezinsvakanties in groep zit je goed bij SNP Natuurreizen. Het aanbod is een grabbelmand vol bijzondere, ongewone reizen met actie, avontuur, ontspanning, inspanning, met leuke en leerrijke ingrediënten, op fascinerende plekken, in en buiten Europa.
Kinderen gaan met hun ouders graag naar het vertrouwde strand aan zee maar als je hen volgende reisplannen voorstelt dan kan het voor hen niet snel genoeg vakantie zijn.
het hooggebergte wordt een speeltuin tijdens een spetterende outdoor-week. Tijdens een 8-daagse groepsreis in het Parc des Ecrins amuseren de kids zich rot met raften, canyoning, rotsklimmen en lekker niksen op een buitensportcamping.
de Italiaanse Alpen in Piemonte zijn nog helemaal niet ontdekt door het massatoerisme. Je wandelt er met het gezin door een ongerept berglandschap, bijna altijd in de zon, en je geniet van de gastvrijheid in toffe albergo’s.`
met kinderen vanaf zes jaar ga je stappen door de Franse Alpen, in de Vallée de la Clarée, nabij de Italiaanse grens. Marmotten zie je er bij de vleet en af en toe een groepje gemzen. Je trekt door de bergen, met of zonder ezel, tijdens de meest familievriendelijke huttentocht die je je kan voorstellen.
op naar Noord-Spanje voor een achtdaagse gezinstrektocht door de Picos de Europa, langs berghutten of op een camping. Hou je van fietsen, blijf dan in de regio en geniet van verborgen zandstrandjes, sfeervolle kustdorpjes en van overnachten in agriturismo in dit o zo mooie Groen Spanje.
een kamelentocht door de zandwoestijn van Marokko en overnachten in een woestijnkamp. Daarvoor lopen kinderen onmiddellijk warm en ook voor ouders is het tjokken op de rug van een kameel onvergetelijk. Deze individuele rondreis Sahara met de kids duurt acht dagen.
ruil het Noordzeestrand of de Côte d’Azur voor de exotische stranden van Sri Lanka. De Family Special van SNP Natuurreizen is een aaneenschakeling van hoogtepunten, door een luilekkerland, met tempels, koningssteden en nationale parken vol wilde dieren.
Dit zijn maar enkele van de vele aantrekkelijke gezinsvakanties van SNP Natuurreizen. Het aanbod is zo groot en divers dat je ongetwijfeld wordt geconfronteerd met wat men in het frans zo mooi omschrijft als l’embarras du choix. Geen nood, de kinderen zullen wel helpen bij het verleggen van je reishorizon en het kiezen van het mooiste off the beaten path. Het wordt ver of dichtbij, overbekend of origineel, authentiek of duurzaam, een mix van natuur, cultuur, geschiedenis of een verblijf in een kleinschalig logies. Rond deze en andere trefwoorden biedt SNP Natuurreizen een reeks gezinsvakanties voor genieters, durvers, avonturiers.
SNP is de reisorganisatie van de Nederlandse ANWB, actief op een groot aantal terreinen zoals pechverhelping op de weg en milieubescherming. SNP is dé specialist voor actieve en duurzame vakanties, met een zeer gediversifieerd aanbod. Info: www.snp.nl
Voor zijn 17de editie nodigt, de vzw l'Accueil Centre de Protection de l'Enfant je graag uit voor zijn jaarlijkse kunsttentoonstelling, met werk van allerlei verschillende artiesten. Alles is te koop en alles moet weg !
Hangar Art Center - Kasteleinsplein, 18 - 1050 Brussel. Van donderdag 22 tot en met zondag 25 maart van 11 tot 18u - 5€ - Donderdag 22 maart, nocturne van 18 tot 22u - 25€
L’Accueil biedt kinderen in moeilijkheden, alsook hun ouders, een globale familiale ondersteuning. Het centrum ligt in Gosselies in een groen kader. Het is zowel een levensruimte als een plaats voor therapeutische steun en educatieve omkadering, 24u/24, 365 dagen per jaar. Elke dag staat een team van vakmensen al 27 jaar onvermoeibaar klaar om de meest kwetsbaren onder ons te helpen om weer op krachten te komen. Het idee dat aan de basis ligt van de interventies door de teams van het Centrum is dat de cyclus van herhaalde verwaarlozing en mishandeling binnen gezinnen doorbroken moet worden.
Het organiserend comité bestaat uit:
Stéphanie Balfour, Caroline Berryer, Aurelie Bertrand, Ines Coelho Keutgen, Catherine de Duve, Patricia de Solages, Hélène Draps, Eleonore Jacobs, Hélène Janssen, Valérie Janssen, Anne Limauge, Inka Marian, Olivier Marian, Carine Schulte, Ann-Sophie De Stoop, Beatriz de la Villardière, Claudine Van Zuyle
Een van de meest bekende Franse langeafstandswandelpaden, de GR® 34 – ook het Douanepad genoemd – loopt meer dan 1.800 km lang langs de kusten van Bretagne en biedt steeds weer schitterende uitzichten op de zee. Een onvergetelijke ervaring! De route werd in 1791 aangelegd om de smokkelarij aan de kust tegen te gaan. Vandaag loopt de GR® 34 langs de hele Bretoense kust, van de Mont Saint-Michel tot de stuwdam bij Arzal (Morbihan) en dan verder tot aan de Saint-Nazairebrug. Dit jaar bestaat de GR®34 ruim 50 jaar, een mooie gelegenheid om dit prachtige wandelpad te (her)ontdekken.
Van 10 tot 13 juli, rijdt de Tour de France door Bretagne
Als thuisbasis van de grootste Franse wielrenners maakt Bretagne zich op om de Tour de France te ontvangen. Vier dagen lang zullen er miljoenen ogen op het Bretoense schiereiland gericht zijn, van de Golf van Morbihan tot de kades in Lorient, de kasseien van Quimper tot aan de 'top' in Mûr-de-Bretagne, en uiteraard Fougères met zijn beroemde kasteel. http://www.letour.fr/en/overall-route
Fotofestival van La Gacilly: een dorp in beelden. 15e editie, van 2 juni tot 30 september 2018
Ook op zijn 15de verjaardag blijft het Fotofestival in La Gacilly verbazen. Het festival zet de grote milieu-uitdagingen van vandaag in de schijnwerpers, om onze moderne maatschappij beter te begrijpen, net als de gevaren die op de loer liggen. Het blijft een uniek evenement: grote namen uit de fotografiewereld zijn aanwezig. Hun werken zijn gratis, in open lucht en op groot formaat te bewonderen.
Nieuw in La Gacilly: ontdek de oorsprong van het merk Yves Rocher. Een tentoonstelling schetst het leven van de bedenker, maar ook de principes en het engagement van het wereldwijd bekende merk.
Van 26 tot 29 juli: Overtocht van de Reuzen. Ontdek de Vallée des Saints, het dal der heiligen
In het binnenland van Bretagne staan tientallen beelden die de Bretoense heiligen afbeelden. Vanaf de heuvel waarop ze staan, kijken ze zelfverzekerd uit over het landschap. Ieder jaar worden nieuwe beelden gehouwen uit graniet en zo krijgt het landschap een steeds fantastischer aanzien.
Van 26 tot 29 juli 2018 viert de vereniging van de Vallée des Saints haar 10de verjaardag en huldigt ze het 100ste monumentale beeld in. Deze gelegenheid wordt gevierd met een uniek evenement! Tijdens de 'Traversée des Géants', de overtocht van de reuzen, wordt er ieder jaar een beeldhouwwerk van een Bretoense heilige gemaakt in een Keltische regio en via het Kanaal overgebracht, aan boord van een zeilschip. www.lavalleedessaints.com - www.latraverseedesgeants.com
Nieuw in 2018
Een nieuw sterrenhotel aan het einde van de wereld: Au Conquet – het meeste westelijke viersterrenhotel. Dit is hét nieuwe Bretoense hotel van 2018! Na tien jaar leegstand, heropent het prestigieuze Hôtel de Conquet, met zicht op de oceaan en op een steenworp van het bekende Douanepad en La Pointe Sainte-Barbe.
De 34 ruime kamers hebben zicht op de oceaan, het gestileerde interieur zet de natuurpracht nog meer in de verf.
Golden Tulip opent viersterrenhotel Grand Bé in januari
In Saint-Malo is het historische belastingkantoor in het stadscentrum omgetoverd tot een viersterrenhotel met alle nodige luxe. Place des Frères Lamennais – Saint-Malo - Tel. 02 23 18 99 90 - www.goldentulip.com
Vier sterren in Saint-Briac-sur-Mer in juli
Het charmante Béchet palmt je bij aankomst meteen in. Omringd door de kustlijn torent het kasteel van Nessay hoog uit boven de dennen op dit schiereiland. Le Nessay – Boulevard du Béchay in Saint-Briac-sur-Mer - www.lenessay.com
Het Comité Régional Tourisme de Bretagne heeft als missie de prestatie van de regionale toerismesector te versterken. Het draagt bij aan de ambitie om Bretagne als uitzonderlijke toeristische regio te bevestigen en aan de aantrekkelijkheid en competitiviteit van de hele regio.
De terugkeer van de buisstoel of pipe chair is al even een feit. De zwevende stoel, voor het eerst ontworpen door Mart Stam in 1926, evolueerde tot een waar designicoon én inspiratiebron voor grote meubelontwikkelaars. Op dat moment was het model revolutionair.
Ook Belgisch meubelfabrikant Durlet liet zich inspireren door de pipe chair en ontwikkelde het gloednieuwe model Ray.
Het ontwerp van Henk Heres is mooi afgerond en heeft een heel pure uitstraling. Het metalen buisframe langs de buitenkant draagt de sofa helemaal en creëert een mooi contrast met de zachte binnenkant. De buis loopt langs de zijkant omhoog om dan achteraan weer naar beneden te draaien. Een bank die past in iedere omgeving.
One on one
Ook de fauteuil Ray heeft dezelfde stijl als z'n grote broer, weliswaar in een compacter formaat. Deze eenzitters passen perfect in een setting met de sofa, maar staan uiteraard ook mooi op zich.
Ray van Durlet. Fauteuil vanaf € 2001. Sofa vanaf € 2623.
De nieuwe rijzende ster van de mode- en designscene Anna K en CYBEX zijn samen begonnen aan een ruimtereis om de nieuwste CYBEX Platinum Fashion Collection SPACE ROCKET te introduceren.
Kosmos : de uiterste grens
De jonge Oekraïense ontwerpster Anna K is een van de meest veelbelovende talenten in de internationale modescene. Zowel deskundigen als fashionistas over de hele wereld lopen weg met haar ontwerpen. In deze Fashion Collection is CYBEX een samenwerking aangegaan met jonge, veelbelovende talenten die op weg zijn om topdesigners te worden. In de eerste collectie die Anna K voor CYBEX heeft ontworpen, laat zij kinderfantasieën over sterren, planeten en ruimtereizen herleven.
Het uitdijende heelal, waarin sterren, planeten en hele sterrenstelsels in een eeuwigdurende dans met de zwaartekracht steeds verder van ons af drijven, voorbij ruimte en tijd, vormde voor Anna K de inspiratie voor haar SPACE ROCKET-collectie voor CYBEX. Net als voor CYBEX bestaan er voor Anna K geen beperkingen en grenzen. Kenmerkend voor deze collectie zijn een stijlvolle verbeelding, creatieve designexperimenten en hoogwaardige eigenschappen.
De SPACE ROCKET-collectie is een 3-in-1 reissysteem voor de CYBEX MIOS en PRIAM: als kinderwagen met bijbehorende reiswieg, als reissysteem met de CLOUD Q autostoel en als een buggy. Daarnaast maakt de draagzak YEMA.TIE deel uit van deze collectie.
Natuurlijk zijn er ook bijbehorende accessoires als een luiertas, een waterafstotende voetenzak en een fashionable, zachte babydeken verkrijgbaar. De SPACE ROCKET-collectie is in de winkel verkrijgbaar.
Valentijn is het perfecte moment om eens met z’n tweetjes voluit te genieten. Ruil de dagelijkse sleur in voor een romantisch hotel. Je belandt er met je partner in een oase van rust en luxe, ver weg van je drukke agenda, en wordt er op je wenken bediend. Speciaal voor verliefde koppels heeft Logis een aantal romantische topadresjes geselecteerd.
En waarom er niet eens een weekend of langer met z’n tweetjes tussenuit knijpen? Logis biedt romantische uitjes aan in een aantal geselecteerde hotels, sommige zelfs met een speciaal arrangement op maat van koppels. Om je partner te verrassen, en dat het hele jaar door! De volgende drie adresjes zijn ideaal voor een verwenuitje met je geliefde!
Logis Hotel le Parc - Saint-Hippolyte
Wat is er romantischer dan een verblijf in een van de mooiste dorpjes van de Elzas langs de beroemde wijnroute vol culinaire verrassingen, groene wijngaarden en vakwerkhuizen versierd met bloemen? Op dit historisch adres wachten je gegarandeerd romantische momenten dankzij de sfeervolle kamers, het typisch restaurant uit de Elzas of de spa ‘L’O de Roche’ met een zwembad met hydromassage, jacuzzi, hammam, Finse sauna met lichttherapie… Op culinair vlak heb je bovendien keuze te over. In de Winstub, een van de mooiste van de streek, kun je je vingers aflikken van lokale gerechten vergezeld van een glaasje lekkere streekwijn. In het gastronomisch restaurant Le Joséphine geniet je van de culinaire hoogstandjes van dit huis. De evenwichtige kaart is uitgewerkt op basis van seizoensproducten, op smaak gebracht met enkele exotische ingrediënten, die je nieuwsgierigheid prikkelen. Vanaf € 105/nacht in tweepersoonskamer.
Logis Hotel Speranza- Wimereux
Hou je van de golven van de Noordzee en het zachte oceaanlicht? Dan ben je hier aan het juiste adres. In een schitterend Anglo-Normandisch gebouw uit 1840 vind je hotel Spéranza, op enkele meters van een van de mooiste stranden van de Opaalkust. Het hotel telt niet meer dan acht comfortabele kamers, een garantie voor een intiem verblijf. Sommige kamers bieden zelfs uitzicht op het strand en de zee. Andere beschikken over een jacuzzi! Het hotel wordt ook geroemd om zijn keuken. Op het terras met zicht op zee of in het rustieke restaurant serveert chef Richard Delplanque traditionele gerechten, vooral lokale vis- en fruits de mer-specialiteiten. Vers en smaakvol! Vanaf € 69/nacht in tweepersoonskamer.
Logis Château Hotel de la Rapée - Bazincourt-sur-Epte
Dit kasteel in de Normandische Vexinstreek, de toegangspoort tot Parijs en Rouen, ziet eruit als een Engels landhuis. Château de la Rapée ligt te midden van eindeloze bossen en vormt de ideale uitvalsbasis om de ongekende rijkdommen van deze mooie streek te ontdekken, waarop zoveel schilders verliefd werden, van Monet tot Pissaro. Van zodra je de deur opent, word je overweldigd door de warme sfeer die er heerst dankzij de familie Bergeron. Hier is elke maaltijd een feest. Fijnproevers worden in de watten gelegd met karaktervolle, authentieke, verfijnde gerechten op basis van verse producten van de streek en elders. Alle ramen kijken uit op het park en de landelijke omgeving. Hier ben je heel ver van het stadslawaai en word je alleen gestoord door vogelgezang. Château de la Rapée geeft je een goed gevoel! Vanaf € 130/nacht in tweepersoonskamer.
Extra bij ‘Romantisch uitje’: rozenblaadjes op bed en een Yes Love-pakket.
Voor meer informatie : www.logishotels.com
Logis is de belangrijkste keten van onafhankelijke hotel-restaurants in Europa met 2 300 etablissementen in 8 landen (Frankrijk, Duitsland, België, Luxemburg, Italië, Spanje, Andorra en Nederland). Sinds de oprichting zowat 70 jaar geleden staan sterke, gemeenschappelijke waarden centraal: de hotel-restauranthouders dragen de gastvrijheid en levenskunst van de verschillende Franse en Europese regio’s uit. Elk hotel biedt een sfeervol kader in het hartje van een schitterende omgeving. De hotels zijn ingedeeld met 1, 2, 3 of 4 ‘Schoorsteentjes’ volgens het niveau van de dienstverlening. Daarnaast zijn er Logis d’Exception, luxehotels voor een veeleisend cliënteel. Logis staat voor een overvloedige regionale, traditionele, moderne of heel creatieve keuken, gerangschikt met 1 tot 4 ‘Stoofpotten’. Bij Logis vind je ook het beste wat de gastronomie te bieden heeft: Tables Distinguées, geselecteerd door een college van erkende gastronomische journalisten. Logis biedt ook andere verblijfsmogelijkheden aan: Maisons by Logis (villa’s, appartementen en gîtes) en Insolites by Logis (bubble-tenten, woonwagens en joerten), mét hotelservice. Ten slotte zijn er de Logis-Uitjes: een ruim aanbod van all-in thema-arrangementen.
Het Belgische label Woody beperkt zich al lang niet meer tot de slaapkamer alleen. Met zijn ruim aanbod nightwear, homewear, prachtige knuffels, bodywear en beachwear is Woody alomtegenwoordig. Fun, Family en Fashion zijn de sleutelwoorden van deze hoogwaardige collectie voor alle leeftijden, van pasgeboren ukjes tot hun grootouders.
Girlzzz: ijsjes en een schijfje citroen
Woody Girlzzz zien het komende zomer fris en pittig. Een eerste thema draait rond zomervruchten zoals aardbeien en verfrissende citroenen. All-over prints van deze vruchten in gestileerde versie sieren tops en nachtjurken met ruches, driekwart- en kniebroeken, jumpsuits, playsuits en shorts. Liever wat meer glitter? Citroenschijfjes gevormd door geborduurde pailletten zien er best pittig uit.
En wat zou een zomer zijn zonder ijsjes? Het tweede thema draait inderdaad rond kleurige ijsjes en frisco’s. Ze duiken op als all-over print of in geborduurde versie met pailletten.
Daarnaast brengt Girlzzz een strandlijn met strandlakens en hippe strandtassen in de thema’s van de collectie en een reeks badpakken, bikini’s en topjes met een bijhorend broekje, royaal versierd met ruches. Een bijhorende badjas vormt de ideale metgezel voor de weg van en naar het strand.
Woody Boyzzz
Stoere camouflageprints, gestileerde bladmotieven en onregelmatige strepen, daar draait het om bij Woody Boyzzz. T-shirts en shorts in verschillende motieven worden onderling gemixt tot een eigenzinnige look. Leuk zijn de onverwachte details zoals oranjegele stropsluitingen en details in de kraag of contrasterende borstzakjes. Surfshorts in toon op toon bladmotieven hebben een handig achterzakje.
Met Woody naar het strand
De beachcollectie van Woody blijft uitbreiden met hoogkwalitatieve swimwear en coole surfshorts.
Voor de allerkleinsten zijn er comfortabele broekjes in zacht sponsfluweel, verkrijgbaar in een waaier van kleuren, in effen versie of met strepen. Tweedelige zwempakjes bestaande uit een short en T-shirt beschermen de kleintjes niet alleen tegen de zon, maar zijn ook praktisch voor de pamperwissel. Voor mini meisjes tot 18 maanden zijn er T-shirts met bijhorende slipjes met volants, bedrukt met de dieren van de zomerlijn.
De meisjes van 2 tot 16 jaar hebben de keuze tussen effen strandjurken met een volant en strikjes op de schouders, playsuits met of zonder streepjes en shorts met schuine zakjes in fuchsia, blauw, oranje en geel. Naast die beachkledij die zich ook prima leent als casual outfits voor de vakantie, is er ook een lijn badpakken, bikini’s en tweedelige zwempakjes met top en slip, met of zonder volants, in effen of bedrukte versie.
Voor de jongens vanaf 2 jaar zijn er shorts in effen of gestreepte versie met regelbare stroptaille, een hele resem zwemshorts in elastische versie en supercoole surfshorts in geweven versie, met W-vormige logoprints of bedrukt met de dieren van het seizoen
Teenslippers, strandlakens en badcapes maken de beach-outfit compleet.
De gezellige universiteitsstad Leiden heeft ook voor cultuurliefhebbers heel wat in petto. Een brede waaier activiteiten, musea en events waar je ook kinderen, fashionista’s en wetenschappers mee kan boeien. En zoals het hoort in Nederland, heb je ook ‘niet duur-cultuur’ activiteiten.
Voor de kleinsten
Ook kinderen kan je boeien met cultuur, bijvoorbeeld met de Rembrandtwandeling. Deze stadswandeling laat je Leiden zien door de ogen van de jonge Rembrandt, met de thema’s ‘paardenpies, pastinaak en penselen’. Rembrandt werd geboren in de 17de eeuw toen Leiden net bevrijd was van de Spanjaarden, dus het waren spannende tijden vol van inspiratie. Een ander hoogtepunt is het CORPUS Experience. Op een interactieve manier kan je kennismaken met het menselijk lichaam. Een spectaculaire reis ‘door de mens’, door een 35 meter hoog lichaam langs waanzinnige 5D-orgaantheaters, tot in de hersenen. En voor de kleinsten, is er een heuse kleuterbioscoop, het licht gaat niet helemaal uit, het geluid gaat wat zachtjes, er wordt een lekker hapje en drankje geserveerd en na afloop krijg je een écht filmdiploma.
Voor de geschiedenisliefhebbers
De Leidse binnenstad getuigt van een rijk verleden. En het Rijksmuseum van Oudheden voert nog verder terug in de tijd. Nog tot 25 maart herrijst er Nineveh, 2700 jaar geleden de grootste stad van de wereld. Deze tentoonstelling neemt je mee naar de bloeitijd van deze oude hoofdstad in Noord-Irak met meer dan 250 objecten uit de beroemdste musea en een reconstructie van een paleiszaal van koning Sennacherib.
Tot 27 mei loopt in het Japanmuseum Sieboldhuis de tentoonstelling “De Gemaskerde Tijger. Het strijdtoneel van de Samurai”. De verzameling maskers en zwaarden is indrukwekkend.
Voor de fashionista’s
Leiden is ook een winkelstad met boetiekjes en speciaalzaken in gezellige straatjes. Maar voor dat extraatje nodigen we t.e.m. 3 juni fashionliefhebbers uit in het Museum Volkenkunde voor de expo ‘Sieraden, makers en dragers’. Het is een flonkerend feest van ’s werelds grootste sieradenexpositie ooit. Sieraden uit musea aangevuld met hedendaagse sieraden van toonaangevende ontwerpers uit de hele wereld, meer dan 1000 in totaal, staan garant voor volop kijkplezier, verbazing en bewondering. Behalve ‘hoe mensen zich wereldwijd versieren’, zoomt de tentoonstelling ook volop in op de makers, maaktechnieken en bijzondere verhalen.
Voor de wetenschappers onder ons
De geschiedenis van de Natuurwetenschappen en de Geneeskunde, tentoongesteld in 24 zalen. Dat is wat de rijke collectie toont aan de bezoekers van het Rijksmuseum Boerhaave. Het museum was meer dan twee jaar gesloten voor een grondige renovatie en heeft recent weer zijn deuren geopend. Een bezoek is een leerzame ontdekkingsreis, langs oude microscopen, kunstnieren, de vulpen van Albert Einstein en honderd andere voorwerpen die geïnteresseerden in wetenschap ongetwijfeld zullen fascineren.
Niet duur-cultuur
Het gezellige Leiden is een wandelstad met wandelroutes en activiteiten waaraan je gratis of tegen een klein prijs kunt deelnemen. Loop even langs bij de toeristische dienst van Leiden en laat je informeren over de Muurgedichtenwandeling, de Stads- en Hofjeswandeling en de Route van de Ontdekkingen. Bij elke wandeling sta je versteld van de pracht en glorie van deze historische en rijke cultuurstad.
Leiden combineert bezienswaardigheden uit een rijk historisch verleden met de sfeer en de gezelligheid van een hedendaagse universiteitsstad. Het Zuid-Hollandse Leiden, halfweg tussen Den Haag en Amsterdam en niet eens zo ver van het Noordzeestrand, is rijk aan musea en evenementen. De binnenstad is sfeervol, met zijn oude grachten en Leidse hofjes. Leiden is in veel opzichten een verrassende en dichtbije citytrip reisbestemming. Info: www.leiden.nl
In 2018 trekken we er massaal op uit met een huurauto om nieuwe plekjes te ontdekken. Dat blijkt uit de boekingscijfers van Sunny Cars. De autohuurspecialist merkte een algemene stijging van 25% in de zomerboekingen voor huurauto’s. Populaire roadtriplanden zoals Spanje, Italië en Portugal spannen opnieuw de kroon, maar ook landen zoals Ierland, Noorwegen en IJsland maken in 2018 hun opmars.
Ierland, Noorwegen en IJsland grootste stijgers:
Autohuur zit zowat voor elke bestemming in de lift. Opvallend is dat een aantal Belgen dit jaar de zonnige oorden achter zich laten en ervoor kiezen om nieuwe bestemmingen te verkennen. Bij Sunny Cars zijn de grootste procentuele stijgers voor 2018 dan ook Ierland (48%), Noorwegen (44%) en IJsland (42%). Drie bestemmingen die zich laten kenmerken door een onontgonnen natuur en prachtige uitzichten onderweg. Back to nature, lijkt het motto voor 2018.
De top 10 van sterkst in populariteit gestegen autohuurlanden ziet er voor deze zomer als volgt uit: 1.Ierland (+48%); 2.Noorwegen (+44%); 3.IJsland (+42%); 4.Zuid-Afrika (+37%); 5.Portugal (+33%); 6.Frankrijk (+32%); 7.Griekenland en Italië (+31%); 8.UK (+26%); 9.Spanje (+20%) en 10.Kroatië (+7%)
Zuid-Europa blijft dé roadtripbestemming voor Belgen
In absolute cijfers zijn het opnieuw de Zuid-Europese landen die de kroon spannen. Net als in 2016 en 2017 zijn Spanje, Italië en Portugal namelijk goed op weg om de favoriete roadtriplanden van de Belgen te worden. Meer dan de helft van alle autohuurders gaat deze zomer naar een van deze drie landen toe. Ook Frankrijk, Griekenland en Zuid-Afrika scoren goed.
Bij Sunny Cars reserveren vakantiegangers een zorgeloze huurauto. Het bedrijf hanteert een unieke all-informule waarbij all-in ook echt all-in betekent: ongelimiteerde kilometers, alle benodigde verzekeringen, dekking van glas-banden-bodem- en dakschade, terugbetaling eigen risico en een aanvullende BA-verzekering van € 7,5 miljoen zijn standaard zijn inbegrepen. Als extra optie kunnen klanten kiezen voor aanvullende servicepakketten. Sla de wachtrij over met Premium of Express of kies voor het Geen waarborg pakket, zodat je geen creditcard of zelfs cash nodig hebt. Daarnaast beschikt Sunny Cars over een daadkrachtige reserveringsafdeling om klanten voor, tijdens en na hun reis optimaal te helpen.
Vin du Jardin… alcoholvrij alternatief voor wijnen en aperitief profileert zich als innoverend product voor belaagde horeca
“De commentaar en groepsdruk op mensen die alcoholvrij drinken op sociale events en etentjes is gelukkig teruggedrongen”, zegt huisarts Sophie Tobback. Er is dan ook een mentaliteitswijziging waarneembaar want ons schuldgevoel over alcoholverbruik is volkomen terecht. Dat was ook het uitgangspunt van haar man Patrick Tavernier toen die jaren geleden startte met het alcoholvrije alternatief ‘Vin du Jardin’ vanuit hun bistro De Glazen Toren in Affligem. Patrick & Sophie vonden immers dat iedereen die niet-alcoholisch wil of kan drinken recht heeft op een vervangende drank die aangepast is bij een gerecht/diner en die ook nog eens lekker, krachtig en foodpairend is.
Puur natuur, krachtig en 3 smaakversies
Gezegend met getrainde smaakpapillen experimenteerde Patrick Tavernier daarom zowat 6 maanden lang met honderden meng- en smaaksessies om tot perfect foodpairende, alcoholvrije dranken te komen. Zijn dranken zijn gemaakt op basis van fruitsappen en pure, natuurlijke ingrediënten en kruiden, zonder bewaarmiddelen, gluten of toegevoegde suikers.
Vin du Jardin heeft drie smaakversies. Als alternatief voor aperitief is er ‘Vie en Rose’, vol passionele aroma’s met een diepe smaak van frisse kruiden zoals gember en basilicum. Als alternatief voor rode wijn is er ‘Bord de l’Eau’, met een krachtige volle smaak van rode vruchten en een lange afdronk. Als alternatief voor witte wijn is er ‘Pomme Padour’, met een subtiele aanzet van rijpe appel en energieke afdronk van frisse zuren door citroengras. Telkens gaat het om een krachtige smaak. Vin du Jardin wordt altijd koud geserveerd in een wijnglas en wordt met dezelfde perfectie en zorg geschonken als een goede wijn.
Jammer genoeg overleed Patrick Tavernier eind vorig jaar aan een slepende ziekte. Van opleiding was hij industrieel ingenieur landbouw maar in hart en beroep was hij de chef-kok van Bistro & Bar De Glazen Toren te Affligem die hij samen met Sophie uitbaatte. Sophie Tobback was van bij de opstart betrokken en besloot zijn levenswerk verder te zetten. Zij is als huisarts ook deeltijds werkzaam in een woonzorgcentrum voor dementerenden. Daar blijkt dat alcoholmisbruik bij 30% van de dementerende bewoners de oorzaak is van hun dementie, en dat dit percentage een jongere leeftijdsgroep vertegenwoordigt dan voor andere oorzaken van dementie.
Een nieuwe brasserie- en restaurantbeleving?
Pretendeert Vin du Jardin de mentale bistro- en restaurantbeleving te beïnvloeden?
Sophie Tobback zegt hierover: “In onze met-alcohol-doordrenkte-maatschappij kan gastronomisch drinken nu ook zonder alcohol, voor zwangere vrouwen, voor de-BOB-van-dienst, of voor mensen die gewoon minder of geen alcohol willen drinken. We brengen geen medische boodschap, je wordt niet gezonder door Vin du Jardin, en het heeft ook geen geneeskrachtige magie. Alleen drink je nu geen alcohol maar een alternatief met krachtige smaak, in harmonie met je gekozen gerecht”.
Geen groepsdruk meer
De gastronomische beleving en de tafelgezelligheid krijgt een meerwaarde met Vin de Jardin, zeker als je in groep eet of dineert. Er speelt immers geen psychologische factor of groepsdruk meer. Vin de Jardin wordt namelijk geserveerd in een wijnglas, en aan de kleur merk je nauwelijks het verschil met een gewone wijn of aperitief. Je hoeft je voor niemand nog te ‘verantwoorden’ en er is geen sprake meer van sociale druk. "Wie stopt met alcohol, voelt zich overigens gewoon beter in zijn vel. En dan is Vin du Jardin een heuse beloning voor je volharding”, aldus Sophie.
Nieuwe impuls voor de horeca
Vin du Jardin is meteen ook een ideale incentive voor restaurateurs die een menu met niet-alcoholisch aangepaste dranken willen aanbieden en die op die manier hun omzet kunnen verhogen. “We zijn ervan overtuigd dat als er aangepaste dranken zijn, mensen ook veel liever én meer naar restaurants en bistro’s zullen gaan”, zegt Sophie. Vin du Jardin profileert zich dus tegelijk ook als een innoverend product voor de belaagde horeca in Vlaanderen.
Marktpositionering en distributie
‘Vin du Jardin’ is dus de merknaam voor een serie niet-alcoholische dranken en zette zich pas eind 2015 op de markt als nieuw streekproduct uit het Pajottenland. “De productie (mixen, pasteuriseren en afvullen van de flessen) gebeurt volledig artisanaal en intern”, aldus Sophie Tobback.
Er zijn momenteel een 50-tal verdeelpunten in Vlaanderen. Voor de particulier zijn er 70cl-flessen en de 5-liter bag-in-box met tapkraantje. Vin du Jardin wordt ook via horecagroothandel geleverd. De horeca kan behalve de 75cl fles ook 20cl kleine flesjes inkopen. Vin du Jardin wordt bewust niet verdeeld via de grote warenhuisketens maar via delicatessenwinkels, de betere drankenhandel, winkels met streekproducten, traiteurs, concept stores en lifestylewinkels. “We willen bewust kleinschalig blijven, maar anderzijds lonken we ook naar het buitenland. Er is een internationaal potentieel want we creëren geen vraag, we voldoen alleen aan de vraag”, aldus Sophie.
De Vin du Jardin-flessen worden geprijsd aan 9,5 euro bij individuele aankoop door de consument. Een glas in restaurant of bistro wordt geadviseerd aan dezelfde prijs van een goed glas wijn waardoor het ook gelinkt wordt aan hetzelfde luxe-imago.
Praktische info: www.vindujardin.be, Lijst van 50-tal regionale distributiepunten
Locaties waar Vin du Jardin geserveerd wordt
Tweesterrenrestaurant De Jonkman, Maalse Steenweg 438, 8310 Sint-Kruis - Brugge, 050 36 07 67. Contact: Jasper van Papeghem, sommelier of the year 2017. Vin du Jardin sedert een jaar op de wijnkaart en bij de menu’s.
L’AmuZette, foodbar & concept store, Krommewal 2, Gent, 09 398 29 80 + Albertlaan 25, Knokke, 050 69 12 44. Vin du Jardin sedert een jaar bij hun gerechten en in de food store.
De Rector, brasserie-danscafé op de Oude Markt 4 te Leuven voor een gemengd publiek van studenten en Leuvenaars. Vin du Jardin sedert een jaar bij de maaltijden.
De Glazen Toren (feestzaal), Domentstraat 47, Affligem.
Waan je in een zonnig bloemenveld en breng deze gedachte binnen in je alledaagse leven met La Vie en Rose van L’histoire de Louise by e5 Mode.
Deze collectie brengt een relaxed en zonnige stijl in verschillende tinten Roze gecombineerd met basiskleuren als Kaki en Beige. Wees niet bang om ook tonale kleuren te stapelen, zo worden snoepkleuren zoals Fuchsia en Oranje moeiteloos gemixt. En als je eens iets nieuws wilt proberen, draag Fuchsia dan ook met een lichte kleur als blauw of wit voor een classy maar kleurrijke look. De nodige details zijn aanwezig met strepen, bloemenprints, ruffles en een hint van zachte lurex. Dit alles zeer elegant door het gebruik van vrouwelijke silhouetten met highwaist rokken en licht oversized jurken.
Moët & Chandon viert de liefde met de Rosé 2018 Capsule Collectie, geinspireerd door Madame de Pompadour en zijn partnerschap met Uber.
De populairste champagne ter wereld onthult vandaag met trots de Rosé 2018 Capsule Collectie. Deze gelimiteerde editie is een origineel en hedendaags eerbetoon aan Madame de Pompadour, de 18-eeuwse it-girl en machtigste vertrouweling van Koning Lodewijk XV. Deze jongedame liet Moët & Chandon ten volle sprankelen in het Franse koninklijke hof en introduceerde het Franse champagnehuis bij haar invloedrijke koninklijke entourage. Naar verluidt, noemde zij champagne ooit de enige wijn die een vrouw kan drinken zonder haar schoonheid te verliezen.
Voor deze limited edition fles, die helemaal in geest is met het legendarische savoir-fête van Moët & Chandon, laat het merk zich inspireren door ’s werelds eerste it-girl en smaakmaakster – opgevat als een moodboard voor een bezoek aan een gemaskerd bal in koninklijke kringen. Vooraan, als het ware in de lens kijkend, prijkt de markiezin met haar onafscheidelijke moderne courtisanes: een als pauw verklede vrouw, een meisje in cabaretstijl en tot slot een verleidelijke heer met een rock-’n-roll-look. Het collageachtige ontwerp herinnert aan de mix van culturen die zich vanaf de 18e eeuw liet gelden, toen kunstenaars uit diverse disciplines elkaar ontmoetten en inspireerden aan het koninklijke hof.
De Rosé 2018 Capsule Collectie heeft met zijn Pantone Rose Quartz een stijlvolle roze kleur en fungeert op die manier als een speelse catwalk. Andere tinten van roze, afkomstig van een bos bloemen of twee lippen op de fles, weerspiegelen op een genereuze manier de fleurige nuances van de Rosé Impérial. Een champagne, die bekendstaat om zijn schitterende kleur, zijn intense fruitigheid en zijn onweerstaanbare smakenpalet.
De fles en de giftbox van de Moët & Chandon Rosé 2018 Capsule Collectie zijn vanaf februari verkrijgbaar bij de wijnhandelaren vanaf 53 euro.
Het partnerschap van Moët & Chandon met Uber ter gelegenheid van Valentijnsdag
Naar aanleiding van Valentijn slaan Uber, Uber Eats en Moët & Chandon de handen ineen om elke liefhebber een buitengewoon sprankelende en prikkelende ervaring te bieden. Doe mee aan de valentijnswedstrijd die vanaf 1 februari 2018 te vinden is op de Facebookpagina van Moët & Chandon en Uber België en maak kans op een onvergetelijke avond voor twee personen op 14 februari. Op het programma: een romantisch diner op een geheime, maar betoverende locatie, een overnachting in Hotel des Galeries, bloemen van Helianthus en dit alles met champagne voor elk #MoetMoment. De verplaatsingen worden aangeboden door UberBLACK.
Now to go: oneindig veel mogelijkheden voor stedelijke nomaden
» Bedenk het zelf, doe het zelf - » Handig boorsjabloon bespaart tijd tijdens montage - » Makkelijk meeneembaar bij het verhuizen
Je krijgt 1001 mogelijkheden om meubels te bedenken dankzij het nieuwe, flexibele meubelsysteem now! to go by hülsta. Fris, multifunctioneel en gefocust op de essentie. Een ideaal systeem voor stedelijke nomaden die veel van de wereld zien, zichzelf altijd opnieuw uitvinden en vaak verhuizen.
Met niet meer dan vier basiselementen creëert now! to go speelruimte voor veel ideeën die je heel ongedwongen in de hal, keuken, badkamer, woon- en slaapkamer kunt toepassen. Net daar waar opbergruimte nodig is. De rechthoekige of vierkante boxen uit de collectie hebben een tijdloos design en flexibele functies, wat zorgt voor onbegrensde combinatiemogelijkheden. Je kunt ze horizontaal of verticaal plaatsen, met open of gesloten fronten, met klep of draaideur die naar boven, beneden, rechts of links opent. Kies voor een puurwitte hoogglanslaklook of voor leigrijs met natuurlijk eikenhout.
Bedenk het zelf, doe het zelf
De hoge kwaliteit van design en verwerking maken van now! to go een levenslange begeleider voor mensen die van afwisseling houden en tegelijk waarde hechten aan hoogwaardige en duurzaam geproduceerde meubels. Omdat de boxen stevig en gemakkelijk hanteerbaar zijn, vormt vaak verhuizen geen enkel probleem. De losse elementen zijn verkrijgbaar in matwit met hoogglanzende witte fronten of met leigrijze romp en fronten van natuurlijk eikenhout.
Kast, sideboard, secretaire, nachtkastje, woonwand, kunstzinnige installatie – met now! to go creëer je alles zelf. Makkelijker kan niet: je plant vooraf hoe het geheel er moet uitzien of je beslist pas tijdens het plaatsen.
How to? Makkelijker kan niet!
Now! to go heeft een handig plan-ontwerp-plaats-stappenplan: knip de papierelementen op de achterkant uit en test hoe now! to go het beste in jouw inrichting past. Plezier verzekerd! Dankzij het supergemakkelijke boorsjabloon verspil je geen uren aan afmeetwerk tijdens de montage. Mis je een element? Dan bestel je er makkelijk nog een, of twee.
Alleskunner, ook in de keuken of badkamer
Omdat de elementen multifunctioneel en een mooie vorm hebben, kunnen meubellandschappen vrij gerealiseerd worden. Bovendien haal je alles makkelijk weer van de wand wanneer je verhuist.
KEUKEN: Ook in de keuken wacht now! to go op jou. Omdat elk gesloten element een stevig klepscharnier meekreeg, wordt het in een handomdraai een ruime bovenkast. Zo kun je elk moment van mening en meubel veranderen.
BADKAMER: Elke badkamer is anders qua stijl, ontwerp en indeling. De losse elementen van now! to go passen zich aan elke omgeving en taak aan. In de badkamer dienen ze niet alleen als vormgevingselementen, maar ook als mooie opbergruimtes voor bijvoorbeeld handdoeken.
Hülsta, zonder twijfel het bekendste Duitse meubelmerk, geniet vooral faam vanwege zijn innovatieve inrichtingsconcepten voor woonkamers, slaapkamers, eetkamers, de hal en soundmeubels. Het succesverhaal begon in 1940 toen Alois Hüls een meubelmakerij startte. Zoon Karl nam in 1960 het bedrijf van zijn vader over en maakte er een wereldmerk van. Bij alle hülsta-ontwerpen wordt op elk detail gelet. Niet alleen het mooie design staat centraal, ook functionaliteit en duurzaamheid zijn belangrijk. Het bedrijf houdt de meeste productiestappen in eigen hand, waardoor het mogelijk wordt individuele wensen te verwezenlijken. Hülsta garandeert altijd hoge kwaliteit en exclusief design made in Germany. Hülsta heeft twee merken. Now! by hülsta en hülsta. www.hulsta.com
Lords & Lilies zegt het komende zomer met bloemen. Van een gestileerde roos in nostalgische kruisjessteek tot uitbundige, veelkleurige boeketten waar je vrolijk van wordt. Kanten details zorgen dan weer voor een romantische en sensuele touch.
De collectie splitst zich uit in twee grote kleurengroepen: een rustig palet rond blauwtinten en een feller pallet met fuchsia en poederroze als belangrijkste kleuren. De meeste modellen komen in beide kleurenpaletten terug.
British airways investeert in nieuwe catering voor Economy class reizigers
British Airways kondigt een investering van meerdere miljoenen aan in zijn World Traveller (long-haul economy cabine) catering. De luchtvaartmaatschappij stelt een uitgebreid nieuw menu voor met meer kwantiteit en kwaliteit voor zowel de maaltijd- als de snackopties tijdens de vlucht.
Die nieuwe opties zijn: Pretzels bij het welkomstdrankje, Viergangenmenu met voorgerecht, hoofdgerecht, dessert, kaas en koekjes vergezeld van een broodje en een fles water, Tweede maaltijd of snack, afhankelijk van de duur van de vlucht, Regionale maaltijdopties afhankelijk van de bestemming, Magnum ijsjes, Doosje met chocolade en chips, Warm ontbijt bij langere nachtvluchten, Doosje met filmsnacks op langere vluchten en Aanvullende drankjes van de bar
De nieuwe catering ging van start op 17 januari en de menu’s zullen elke zes maanden veranderen. Voordien kregen reizigers in de economy cabine een aanvullende snack, een driegangenmaaltijd of een lichte maaltijd, afhankelijk van de tijd en duur van de vlucht, en een aanvullende bar service van warme en koude dranken.
Ook extra investeringen in comfort en netwerk
British Airways investeert de komende vijf jaar £ 4,5 miljard in snelle wifi, stroomvoorzieningen aan elke stoel, 72 nieuwe vliegtuigen en een nieuw interieur voor 128 long-haul vliegtuigen. De luchtvaartmaatschappij investeert ook £600 miljoen in Club World, inclusief uitstekende catering en luxueuze White Company beddengoed en vanaf 2019 een nieuwe stoel met directe toegang tot het gangpad. Dit jaar zal British Airways ook starten met dienstverlening naar zes nieuwe routes waaronder onder andere Nashville en de Seychellen.
De langste vluchten bedienen de volgende bestemmingen: Bangkok, Peking, Buenos Aires, Kaapstad, Chennai, Hong Kong, Hyderabad, Johannesburg, Kuala Lumpur, Las Vegas, Lima, Los Angeles, Maldiven, Mauritius, Mexico City, Narita, Oakland, Phoenix, Rio de Janeiro, San Jose (Californië), San Jose (Costa Rica), Santiago, San Francisco, Sao Paulo, Seoul, Shanghai, Singapore en Tokyo (Haneda en Narita).
Over British Airways
British Airways is een full service internationale luchtvaartmaatschappij die werd opgericht in 1919. De Britse luchtvaartmaatschappij biedt het hele jaar daar lage tarieven aan en heeft een uitgebreid internationaal routenetwerk dat van en naar centraal gelegen luchthavens vliegt.
Veel Belgen kiezen in de zomer voor een zorgeloze vakantie waarbij zoveel mogelijk inclusief is. Nu kan je vanaf april ook bij Costa Cruises terecht voor onbezorgde cruisevakanties dankzij het ‘Costa Complete Package’, waarin ook fooien en dranken inbegrepen zijn. Zo zijn er geen verrassingen meer tijdens de cruise zelf. Bovendien mogen de kinderen GRATIS mee.
Een gratis reis voor de kids
Boek tijdig en kies voor het 'Total Comfort' tarief. Dan ken je in één pakket genieten van een breed scala aan privileges, zoals de zogeheten Hotel Service Charges of kortweg fooien, een wifi internetpakket en een drankenpakket bovenop alles wat reeds in de prijs zit, zoals restaurants, hut, sport en activiteiten, shows en entertainment. Kortom, geen verassingen en gegarandeerd de optimale prijs-kwaliteitsverhouding.
Daarbij komt nog dat de cruise gratis is voor een of twee kinderen die een hut delen met twee volwassenen. Voorwaarde: ze moeten jonger zijn dan 18 jaar (exclusief haventaksen, vluchten, transfers en extra diensten aan boord). Een gezin dat bestaat uit twee volwassenen en twee tot drie minderjarige kinderen kan in twee aparte hutten reizen. De toeslag voor de tweede hut bedraagt 50 %.
Ontdek de wereld zonder het vliegtuig te moeten nemen
Wie liever dichtbij vertrekt (en dus ook spaart op vluchten) kan terecht op een van cruises die in Zeebrugge vertrekken en aankomen. De cruise van zeven nachten brengt je elke dag naar boeiende streken en steden, als het Graafschap Kent, Normandië, de Hanzesteden Hamburg en Bremen, en Amsterdam.
In juli en augustus kan je vanuit Amsterdam in een zeereis van 9 dagen kennis maken met de mooiste Noorse Fjorden, zoals het Lysefjord en het Geirangerfjord, en plaatsen als Bergen, Stavanger en Flåm. Amsterdam is makkelijk bereikbaar per trein of per auto.
Een prachtige cruise om met de kinderen te doen is een week op de Westelijke Middellandse Zee. Er zijn ook vertrekken vanuit Marseille dus met de TGV sta je er op een kleine 5 uur.
Het Total Comfort en Deluxe tarief is geldig op alle afvaarten vanaf 1 april 2018 (met uitzondering van de wereldcruise en de losse segmenten van die cruise).
In 2018 wordt de indrukwekkende opkomst van Invictus en Olympéa vervolgd met twee nieuwe Aqua edities. Geïnspireerd door de goden toegewijd aan water en frisheid. Sensualiteit bereikt met de nieuwe creaties duizelingwekkende nieuwe hoogten!
Aqua-held
Een razende oceaan. De ultieme uitdaging voor een held. Verliezen is geen optie. De golven trotserend, trekt Invictus een nieuwe kracht uit de diepte. Het is niet te geloven, hij bedwingt de oceaan.
Aqua-godin
Olympéa neemt de leiding en bedwingt op haar beurt de immense oceaan. De kracht van een godin. Stralend beheerst ze alle elementen. Een nieuwe Odyssee voor onze moderne Venus.
Altijd een trofee voor Invictus. Deze keer is de overwinningsbeker herzien door de kracht van zuiver en solide water. Sterke lijnen in glas, en zilverblauw metaal voor de dop. Blauwe tinten tonen de vloeistof in de flacon, van diep tot helder. Vanuit de diepe oceaan naar het licht. Voor onze zonnegodin een subtiel vernieuwde flacon die aansluit bij de volledige lijn. Zuiver en hedendaagse lijnen, voor meer samenhang met het design van de overwinningsbeker van Invictus. Een gracieuze en lumineuze flacon met verfijnde details. Een identieke signatuur: een perfect geometrische glazen cirkel op een voetstuk en met een kroon van laurierblaadjes. Het vernieuwde design is: vrouwelijk, stralend en modern. De verpakking weerspiegelt een uitgesproken sensuele frisheid. Perfecte proporties, decadente details en een sensuele dop van kristal. Een lichte uitstraling voor de godin. De dop en laurierblaadjes met een subtiele goudrozige gloed en vloeistof van graderende koraaltinten.
Geen inspiratie voor Sint-Valentijn? Villages Nature Paris
Herbronnen met je wederhelft op 2 uur van Brussel ! Heb je genoeg van de traditionele restaurants, pralines en bloemen? Verras dan jouw valentijn met een heus liefdesavontuur! Villages Nature® Paris biedt een compleet nieuwe, unieke ervaring op een steenworp van Disneyland Paris en de Franse hoofdstad, waar ontspanning en welzijn in een heel andere omgeving troef zijn.
Pierre & Vacances-Center Parcs en Euro Disney S.C.A ontwikkelden een ecotoerismeproject dat perfect opgaat in een groene stedelijke omgeving, als aangename bestemming voor tortelduifjes. Het dorp is overigens ideaal gelegen om de omgeving te verkennen. Dan denken we uiteraard meteen aan Parijs, de hoofdstad van de liefde.
Houd je van de natuur? Dan zit je goed voor een wandeling doorheen de BelleVie Farm, de Extraordinary Gardens, het Forest of Legends en de Lakeside Promenade. Houd je van rust en welzijn? In de Aqualagon – het met geothermische energie verwarmde waterpark en zijn openluchtlagunes die het hele jaar door tot 30°C verwarmd worden – kan je ongeremd relaxen in een tropische sfeer. Nog niet zen genoeg? Laat je dan van kop tot teen verwennen in de jacuzzi's, de Deep Nature Spa® en de verzorgingsruimten. De “Duo Deep Nature Massage” beschikbaar vanaf 12 februari t.e.m 18 maart. Prijs: 220€ / 55 minuten.
Houd je van slenteren? Trek dan samen op ontdekking langs de Lakeside Promenade, met zijn restaurants en boetieks, zijn wijnbar en een gezellige markt. En de kinderen? Maak je geen zorgen als de grootouders niet beschikbaar zijn om op hun kleinkinderen te passen, want Villages Nature® Paris zorgt voor alles! Er zijn tal van leuke activiteiten waarin ze hun behendigheid op de proef kunnen stellen, van workshops brood bakken, honing maken of hutten bouwen tot ponyritjes. Kinderen tussen 4 en 11 jaar kunnen terecht in de Kids Clubs, terwijl de allerkleinsten vanaf 3 maanden welkom zijn in de Crèche. Ouders kunnen dus rustig genieten, want verveling is geen optie! Dankzij de accommodaties aan de oevers van het meer of te midden van het bos kan je in een rustige cocon herbronnen in harmonie met de natuur. Kiezen kan tussen de Cocoon VIP, Country Premium en Clan Comfort (2 tot 12 personen).
De groep Euro Disney S.C.A is uitbater van de site van Disneyland Paris, die bestaat uit het park Disneyland®, het park Walt Disney Studios® en zeven themahotels met een totale capaciteit van ongeveer 5.800 kamers (de 2.700 hotelkamers die door derden worden uitgebaat niet meegerekend). De groep beheert ook twee congrescentra, het ontspanningscentrum Disney® Village en een golfbaan met 27 holes. Bovendien ontwikkelt de groep een site van 2.230 hectare, waarvan de helft nog geen bestemming kreeg. De aandelen van Euro Disney S.C.A zijn ingeschreven en beursgenoteerd op Euronext Paris.