Moët & Chandon viert de liefde met de Rosé 2018 Capsule Collectie, geinspireerd door Madame de Pompadour en zijn partnerschap met Uber.
De populairste champagne ter wereld onthult vandaag met trots de Rosé 2018 Capsule Collectie. Deze gelimiteerde editie is een origineel en hedendaags eerbetoon aan Madame de Pompadour, de 18-eeuwse it-girl en machtigste vertrouweling van Koning Lodewijk XV. Deze jongedame liet Moët & Chandon ten volle sprankelen in het Franse koninklijke hof en introduceerde het Franse champagnehuis bij haar invloedrijke koninklijke entourage. Naar verluidt, noemde zij champagne ooit de enige wijn die een vrouw kan drinken zonder haar schoonheid te verliezen.
Voor deze limited edition fles, die helemaal in geest is met het legendarische savoir-fête van Moët & Chandon, laat het merk zich inspireren door ’s werelds eerste it-girl en smaakmaakster – opgevat als een moodboard voor een bezoek aan een gemaskerd bal in koninklijke kringen. Vooraan, als het ware in de lens kijkend, prijkt de markiezin met haar onafscheidelijke moderne courtisanes: een als pauw verklede vrouw, een meisje in cabaretstijl en tot slot een verleidelijke heer met een rock-’n-roll-look. Het collageachtige ontwerp herinnert aan de mix van culturen die zich vanaf de 18e eeuw liet gelden, toen kunstenaars uit diverse disciplines elkaar ontmoetten en inspireerden aan het koninklijke hof.
De Rosé 2018 Capsule Collectie heeft met zijn Pantone Rose Quartz een stijlvolle roze kleur en fungeert op die manier als een speelse catwalk. Andere tinten van roze, afkomstig van een bos bloemen of twee lippen op de fles, weerspiegelen op een genereuze manier de fleurige nuances van de Rosé Impérial. Een champagne, die bekendstaat om zijn schitterende kleur, zijn intense fruitigheid en zijn onweerstaanbare smakenpalet.
De fles en de giftbox van de Moët & Chandon Rosé 2018 Capsule Collectie zijn vanaf februari verkrijgbaar bij de wijnhandelaren vanaf 53 euro.
Het partnerschap van Moët & Chandon met Uber ter gelegenheid van Valentijnsdag
Naar aanleiding van Valentijn slaan Uber, Uber Eats en Moët & Chandon de handen ineen om elke liefhebber een buitengewoon sprankelende en prikkelende ervaring te bieden. Doe mee aan de valentijnswedstrijd die vanaf 1 februari 2018 te vinden is op de Facebookpagina van Moët & Chandon en Uber België en maak kans op een onvergetelijke avond voor twee personen op 14 februari. Op het programma: een romantisch diner op een geheime, maar betoverende locatie, een overnachting in Hotel des Galeries, bloemen van Helianthus en dit alles met champagne voor elk #MoetMoment. De verplaatsingen worden aangeboden door UberBLACK.
|