Hard Rock café Antwerp en Brussels kleuren groen voor St patricks day
St. Patty’s Guinness Burger, ‘Green Carlsberg Beer’ en live muziek. Geen enkele nationale feestdag wordt wereldwijd zo enthousiast gevierd als die van Ierland. Op 17 maart is het Saint Patrick’s Day en dan herdenken de Ieren de patroonheilige van het land en hullen zich in het groen. Hard Rock Cafe Antwerp en Brussels vieren graag mee met groen Carlsberg bier, St. Patty’s Guinness Burgers en live muziek!
St. Patty’s Guinness Burgers
Speciaal voor deze gelegenheid staat er van 12 t.e.m. 18 maart de St. Patty’s Guinness Burger op het menu. Laat je verleiden door een smakelijke hamburger met versgemalen rundsvlees, Jameson bacon jam & cheese. De saus op basis van Guinness bier maakt het burgerfeest compleet. Dit moet je geproefd hebben om de Ieren te eren.
Groen Carlsberg bier
En geen betere manier om de Ierse feestdag te vieren dan met een groen drankje, dachten ze bij Hard Rock Cafe, dus op 17 maart kan je zowel in Antwerpen als in Brussel genieten van echt groen Carlsberg bier! In Hard Rock Cafe Brussels geeft de band “SweeT” een live optreden omstreeks tussen 21u30 en 23u. Afspraak dus in Hard Rock Cafe Brussels voor een Rock ’n Roll St Patrick’s Day!
Korting voor de Ieren
Ieren die in ons land wonen of op bezoek zijn, brengen best een bezoekje aan Hard Rock Cafe Antwerp of Brussels want op vertoon van het Ierse paspoort krijgen ze 50% korting op de St. Patty’s Guinness Burger (op zaterdag 17 maart tussen 12u en 14u).
TIP: wie Saint Patrick’s Day groots wil vieren, moet in Brussel zijn. Op zaterdagavond 17 maart kleurt de Grote Markt volledig groen. Aanschouw de ‘groene’ Grote Markt vanop de eerste rij vanuit Hard Rock Cafe Brussels. Ook Manneken Pis trekt opnieuw zijn beste (groene) kostuum aan op 17 en 18 maart. Feestvierders die niet uit te toon willen vallen, trekken best ook zelf een groene outfit aan.
limited edtion - Na zijn samenwerkingen met de Nederlandse metal band Textures en Belgische muzikant Ozark Henry, gaat Floris van Bommel opnieuw het avontuur aan om zijn liefde voor muziek in een project uit te werken. Deze keer met de exclusieve gitarenbouwer Theo Scharpach. Dit project wordt uitgewerkt door de Duitse jazz-musicus Daniel Stelter te voorzien van een prachtige gitaar-uitrusting. Floris van Bommel maakt ook nu weer van de gelegenheid gebruik om een zelfstandig werkend kunstenaar op bijzondere wijze te ondersteunen.
De samenwerking resulteerde in twee handgemaakte, unieke gitaren ingelegd met krokoleer van Floris van Bommel; een meesterstuk van Theo Scharpach Guitarmaker. Een gitaar zal geschonken worden aan Daniel Stelter, en de andere zal ‘on display’ worden gezet in de Floris van Bommel brandstores, exclusiever kan bijna niet. Om het plaatje compleet te maken zullen er ook handgemaakte schoenen vervaardigd worden uit hetzelfde metallic blue krokoleer, met een zool afgewerkt zoals de body van de gitaar. Het complete design- en ontwikkelproces heeft drie jaar in beslag genomen want elk onderdeel van de gitaar is nieuw en custom-made in eigen atelier, dit geldt ook voor het ingelegde Floris van Bommel logo van parelmoer in de kop van de gitaar en de andere details zoals de complexe structuur van de ivoor-imitatie aan de achterzijde van de gitaar. Aangezien deze gitaren met hoge complexiteit gemaakt worden, zullen er enkel twee unieke exemplaren bestaan.
Floris van Bommel is lovend over Daniel Stelter en ziet in hem de perfecte ambassadeur voor deze exclusieve items. “Daniel behoort tot de meest getalenteerde gitaristen van Duitsland. Zijn bijzondere stijl is uitzonderlijk, veelzijdig en topklasse en past perfect bij het meesterstuk dat Theo Scharpach voor ons heeft gebouwd. Zijn persoonlijke stijl en de wijze waarop hij zich presenteert op het podium getuigen van een beeld van de man die super bij onze stijl past. Alles bijeen een perfecte match voor een project dat niet alleen in de smaak zal vallen bij muziekliefhebbers”, aldus Floris van Bommel.
Het voor Floris gebouwde meesterstuk zal met de daarbij passende Floris van Bommel X Theo Scharpach Guitarmaker special edition schoenen op tournee gaan langs de eigen brandstores in Duitsland, België en Nederland. De officiële start van de tournee vindt plaats in Antwerpen op zaterdag 17 maart. De Limited Edition schoenen die Daniel Stelter ook tijdens zijn optredens zal dragen, zullen uitsluitend verkrijgbaar zijn in de brandstore waar de gitaar op dat moment tentoongesteld wordt. Dit maakt van deze schoen een exclusief en gelimiteerd item, met een winkelprijs van € 249,90
Grandeur ontmoet sierlijkheid met NAVIS van hülsta
» Sculpturaal Italiaans design met Duitse productiekwaliteit - » Winnaar Iconic Award 2018 voor Innovative Interior - » Karakteristieke ellipsvorm - » Vitrines zetten objecten in de kijker - » Ambachtelijke knowhow
De materiaalmix van lak, hout, keramiek en glas gaan in duel bij hülsta’s nieuwe woonkamer- en dineerreeks NAVIS. Met hun elliptische vorm scheppen de meubels met elegante rondingen een buitengewoon gevoel van ruimte en creëren ze een spannend contrast met hout- en lakelementen. Echte blikvangers dus. NAVIS maakt een krachtig statement op het vlak van elegantie en stijl. Met zijn royale uiterlijk en elegante vormen biedt de collectie een nieuwe kijk op het gebied van modern interieurdesign. Zachte rondingen van rank glas, die optisch naadloos in lak, natuurlijk hout en krachtig metaal overgaan, schenken elk element de uitstraling van een krachtig solitair meubel. Sfeerverlichtingen en onderstelopties geven de monumentale lijn lichtheid en plasticiteit.
Lak, hout, keramiek en glas
Licht gebogen, spits toelopende vormen en een materiaalmix van lak, hout, keramiek en glas bepalen het elegante karakter van het nieuwe hülsta-programma NAVIS. Hoewel de elementen licht en vanzelfsprekend ogen, blijven ze ver weg van het alledaagse. De karakteristieke ellips vormt bij alle elementen de basisvorm voor stijlvolle combinaties. In de NAVIS-collectie combineer je sideboards, lowboards, vitrinekasten, hangelementen, stoelen en salon- en bijzettafels tot een sprekend geheel. Transparante highlights van de serie zijn de glaselementen van de solitaire meubels.
Je kunt kiezen voor echt houtfineer van kernnoten of natuurlijk eikenhout, lak in puur wit of een elegante structuurlak in antraciet. De overgangen tussen glas en lak of hout bij de elementen getuigen bovendien van een ambachtelijke knowhow: bijna naadloos vloeien de verschillende oppervlakken samen en vormen ze een harmonieuze eenheid. Wie op zoek is naar een bijzonder elegante look, kan ook dekbladen of kastzijden van keramiek kiezen.
Sculpturale look
De NAVIS side- en lowboards zijn expressief: de strakke lijnvoering met afgeronde hoeken oogt bijzonder sculpturaal, zeker wanneer ze op een metalen onderstel staan. De sideboards hebben dan weer een zwevende, lichte uitstraling wanneer ze aan de muur hangen.
De geavanceerde indirecte verlichting achter de glazen deuren versterkt die indruk, de meubels scheppen met zacht licht een comfortabele sfeer. Naast led-inbouwspots en ledverlichting aan de zijkant, zijn er ook kleine verstelbare ledspots die precies het juiste deel van het interieur verlichten.
Het lichtspel van de sfeerleds laat het meubel optisch zweven en accentueert zijn plasticiteit. Een interessant contrast hiermee vormt het keramiek, dat optioneel als dekblad en zijwand kan worden gebruikt.
De ellipsen, die zonder overgang worden voortgezet in het glas en die uit één stuk zijn gemaakt, tonen hoe zorgvuldig er over het ontwerp is nagedacht. De vitrinedeuren en de romp zijn door ranke, maar toch stevige scharnieren met elkaar verbonden, die helemaal in de romp verdwijnen.
Bijpassende tafels en stoelen
Naast de NAVIS-elementen zijn ook perfect passende tafels en stoelen verkrijgbaar, die eveneens een elliptische vormgeving meekregen. Een salontafel in dezelfde lijnvoering, een ronde bijzettafel en een grote tafel die de vormentaal van NAVIS perfect overneemt, vullen de collectie aan.
T 80 tafel : Een tafel als de T 80 brengt mensen bij elkaar – dichter en communicatiever dan een andere tafelvorm dat zou kunnen. Het meubel vormt het uitnodigende middelpunt in de kamer – voor het gezinsontbijt, samenzijn met vrienden en alles wat je het liefst aan een ovalen tafel bespreekt. De harmonisch vormgegeven T 80 staat graag in het middelpunt. Het elliptische tafelblad van warm hout, koele keramiek of soft-gladde Fenix rust op een metalen poot. T 80 is een tafel met veel gezichten: het tafelblad van warm hout, slijtvast keramiek of fluweelachtig mat nanotech-materiaal Fenix (dat microkrassen thermisch kan repareren), rust op een royaal bemeten tafelpoot.
D 27 stoel : Slank als een stoel en comfortabel als een fauteuil. Hülsta’s D 27 past net zo perfect aan de eettafel als in de zitkamer of veranda. De grote keuze aan frames, kleuren en uitvoeringen veranderen z’n vorm, maar niet z’n karakter. Achteroverleunen, schommelen, ontspannen: in de D 27, gemaakt met groot vakmanschap, kan het allemaal. De stoel is bovendien goed combineerbaar, zit uiterst comfortabel en heeft een markant design.
Iconic Award: Met Design im Kunstverein presenteert de Duitse Design Council de ICONIC AWARDS, die het beste ontwerp op het gebied van interieurdesign bekroont. Dit jaar wint de NAVIS lowboard de ICONIC AWARD voor Innovative Interior. Een metalen onderstel dat de basisvorm van de romp voortzet, tilt het element de hoogte in en biedt een nieuw ruimtelijk perspectief. www.hulsta.com
Miracles by Annelien Coorevits : Think Pink 10 years
Stijlvol, uitgepuurd en ongekunsteld: zo omschrijft Annelien Coorevits haar Miracles by Annelien Coorevits-collectie. Met een aantal zorgvuldig geselecteerde artikelen geeft ze voortaan ook vrouwen die getroffen zijn door borstkanker een duwtje in de rug. Samen met haar Miracles-partners Hilde en Wim De Valck slaat ze namelijk de handen in elkaar met Think-Pink, de nationale borstkankercampagne.
De Miracles by Annelien Coorevits-collectie staat bewust voor mooie, kwalitatieve én betaalbare juwelen, sjaals en geurkaarsen. De kenmerkende roze tinten van Miracles by Annelien Coorevits zetten nu ook hun schouders onder de strijd tegen borstkanker.
Mooie roze signaal
De Miracles for Think-Pink collectie bestaat uit armbandjes, 2 handtassen, roze geurkaarsen, een zachtroze zonnebril en 2 roze sjaals. “Deze selectie maakte ik heel bewust voor Think-Pink: a Miracle for every woman”, vertelt Annelien Coorevits. “Borstkanker treft 1 vrouw op 8. Iedereen kent dus helaas wel iemand uit haar of zijn omgeving die met borstkanker te maken krijgt . ''
Think-Pinkvoorzitter Heidi Vansevenant is erg blij met deze mooie samenwerking. “Miracles by Annelien Coorevits laat zien dat ook Annelien, Wim en Hilde borstkanker geen kans willen geven. Jaren terug werkten een aantal ex-Missen België belangeloos mee aan een Think-Pinkkalender. Tijdens de fotoshoot leerde ik ook Annelien kennen. Het doet me ontzettend veel deugd om te zien dat ze ThinkPink niet heeft losgelaten en de strijd tegen borstkanker op eigen initiatief mee blijft steunen met Miracles by Annelien Coorevits. De collectie Miracles for Think-Pink is verkrijgbaar in alle Miracles-verkooppunten. Meer info op miraclescollections.be.
THINK-PINK vraagt aandacht voor borstkanker en financiert wetenschappelijk onderzoek dat de meest voorkomende kanker bij vrouwen bestrijdt Think-Pink heeft vier duidelijke doelstellingen: informeren, sensibiliseren, wetenschappelijk onderzoek financieren en zorg- en nazorgprojecten ondersteunen. Die doelstellingen maakt Think-Pink waar via drie fondsen. Zo helpt het Geef om Haar Fonds vrouwen bij de aankoop van een pruik. Met een klein gebaar of extra steun wil het Share your Care Fonds van Think-Pink het leven met of na borstkanker makkelijker maken, in en buiten borstklinieken. En het SMART Fonds van Think-Pink financiert wetenschappelijk onderzoek naar nieuwe methodes voor opsporing, behandeling en nazorg van borstkanker in België.
70 ondernemers lanceren collectie babyartikelen uit afval
Afval van de ene wordt grondstof voor de andere. Zo werkt dat in de natuur ook. Alleen is het niet altijd eenvoudig de juiste partijen bij elkaar te brengen en dit al van bij de ontwerpfase. Met de steun van de provincie Oost-Vlaanderen, slaan vier partners de handen in elkaar om een circulaire collectie van babyartikelen op de markt te brengen.
Het project vertrekt vanuit de vraag: 'Welke babyspullen kunnen we vervaardigen uit hout- en textieloverschotten?' Voor dit project gaat een team van designers, makers, verkopers én gebruikers letterlijk in elkaars afvalcontainer zitten om nieuwe ontwerpen te bedenken voor de markt van kinderspullen. Zo krijgen oude materialen een nieuw leven in een innovatief design-jasje.
De Biotoop, een sociaal inschakelbedrijf o.a. actief in duurzame crèche-inrichting, en circulair designbureau Atelier Watt staan in voor de materiaalstroom hout. “We slagen er momenteel al in om 90% van ons duurzaam hout te verwerken in onze inrichtingsprojecten”, benadrukt Guy Taffijn, zaakvoerder van de Biotoop. Toch belandt er nog steeds een te grote hoeveelheid kleinere houtresten in de container. Ook bij een Hart Voor Vluchtelingen weten ze geen blijf met de blijvende toestroom van gul geschonken textiel.
“Dat is geen afval, maar grondstof op de verkeerde plaats", menen de projectpartners. Een nieuw sociaal naaiatelier wordt het kloppend hart voor een circulaire collectie van originele babyartikelen uit stofoverschotten. Met de modernste designtechnieken, zoals lasercutting en CNC-prototyping, krijgt ook het hout-'afval' een nieuwe, rendabele toekomst.
“Cradle-to-cradle wordt zo wel heel erg letterlijk”, zegt Jona Mukabalisa, mede-oprichter van Mic Mac Minuscule, een start-up in hippe, tweedehands geboortelijsten en initiatiefnemer in het project. Mic Mac Minuscule maakt deel uit van accelerator Start it @KBC, die innovatieve ideeën en schaalbare businessmodellen ondersteunt. “Van de overschotten van stapelbedjes voor een crèche-omgeving kunnen we bijvoorbeeld een co-sleeper (wieg aan bed) samenstellen, een veel gevraagd product op onze geboortelijsten.” Het bedrijf komt dagelijks in contact met ouders in spé die ze adviseert bij het samenstellen van een circulaire geboortelijst. Dat geeft het consortium de mogelijkheid om de nieuwe producten in snelle cycli te testen bij de doelgroep.
De verschillende projectpartners lichtten deze week een tipje van de sluier op tijdens een Open Coffee-moment in duurzaam bedrijvencentrum De Punt. Samen met Martine Verhoeve, gedeputeerde Economie van provincie Oost-Vlaanderen, organiseerden zij een brain hack. Een zeventigtal ondernemers dachten collectief na over de ontwerpmogelijkheden van evenveel resten hout. Deze ideeën vormen alvast een eerste denk- en doecyclus voor het innovatieve consortium.
Het consortium bestaat uit Mic Mac Minuscule, Atelier Watt, De Biotoop en Een Hart Voor Vluchtelingen en wordt ondersteund door de provincie Oost-Vlaanderen.
Kerncijfers: Jaarlijks geven Belgen naar schatting 500 miljoen euro uit aan babyspullen (FOD Economie) - Jaarlijks worden in België 110.000 baby’s geboren (STATBEL) - Gemiddeld spenderen ouders het eerste jaar 6.500 EUR aan kinderspullen - Circulaire producten hebben gemiddeld een 90% lagere voetafdruk dan nieuwe (OVAM Ecolizer) - 2 op 3 Vlamingen tussen 18 en 34 overweegt een geboortelijst met circulaire producten (bron: marktonderzoek van marktonderzoeksbureau Qwibl bij 1.600 Vlamingen in 2017)
In de Lee Cooper mannencollectie vinden we de stoere jeans waarvan enkele modellen zonder stretch zijn, zoals het vroeger was. Zware denim voor salopetten, jeansbroeken en -jackets, met eenvoudige wassingen van toen, in donkere versie en een iets lichtere tint. De oranje stiksels roepen helemaal de retro sfeer op, net als de eenvoudige logo T-shirts waarvan enkele exemplaren getrouwe replica’s zijn van de modellen uit de seventies’ collecties van Lee Cooper. Ze zijn in wit, donkerblauw en mêlé grijs uitgevoerd. Daarnaast zijn er de basic sweaters met ronde hals en retro logo. Voor wie het iets comfortabeler wil, zijn er jeans in soft touch stretch materialen en lichte zomerdenim, naast lichtgrijze jeans.
Het denim gevoel is alomtegenwoordig: bedrukte hemden, T-shirts en polo’s in indigo schakeringen vormen een belangrijk thema binnen de collectie. Ze worden versierd met details zoals borst- en mouwzakjes in echte denim.
T-shirts goochelen met variaties op het logo, al dan niet verwerkt in een ruit, ovaal of cirkel. T-shirts met verfspatten verwijzen naar de “workwear” roots van het merk.
De mannencollectie omvat ook een zomers marinethema, met streepjes T-shirts en -truien, stonewashed truien met fantasiesteken, sweaters in een dégradé van blauw en wit en funny vakantie T-shirts met baardige vissers en het opschrift “Sailor’s beards are so big because they are full of the secrets of the sea”. Korte denimshorts in verschillende wassingen en een witte short stralen één en al vakantiegevoel uit.
Kleur viert ook zijn comeback, met chino’s in oker, roest en ijsblauw en T-shirts en hemden in een waaier van oranje schakeringen en ijsblauw.
Een old school bomberjack in een technische stof en met een waterdichte rits, een lichtgewicht sportief jasje en een safari-jas in kaki lenen zich perfect voor frisse lentedagen
Opkomend modetalent Flore de Langlade ontwerpt capsulecollectie voor La redoute
Flore Girard de Langlade was op haar 27ste nog maar net afgestudeerd aan HEAD Genève toen ze de kans kreeg om voor La Redoute vijf stuks uit haar eindwerkcollectie te herwerken (jeans, blouson, jumpsuit in denim, jurk en cape).
"De stuks uit de capsulecollectie zijn rechtstreeks geïnspireerd op mijn eindwerkcollectie. Omdat ze in eerste instantie ontworpen zijn voor mannen, moesten de stuks omgezet worden naar de vrouwelijke vormentaal, om ze ‘draagbaarder’ en toegankelijker te maken. Met de hulp van de teams van La Redoute heb ik geleerd om productieaanwijzingen in mijn werk te integreren. De tekeningen moesten preciezer en gingen wel enkele keren over en weer. Het meest verrassende, naast het teamwerk, was om het knippen, het modelleren en het ineenzetten van de prototypes te mogen delegeren. Het is een ongelofelijke uitdaging om mijn werk aan een groter publiek te tonen en dan onmiddellijk met zulke grote zichtbaarheid.
De cape is mijn favoriete stuk in de collectie. Ze is rechtstreeks geïnspireerd op de trainingscape van de toreador – een beeldtaal uit het zuiden die mij bijzonder aansprak – uitgevoerd in eenvoudig zwaar katoen met een klassieke twist die verwerkt werd in de plooien en in de wijde snit. Dit is een van de eerste stuks waarop ik gewerkt heb voor m’n diploma. Het heeft meteen de toon gezet en mijn onderzoek en mijn eerste creatieve plannen gestuurd. Ik word enthousiast bij de gedachte dat ik misschien binnenkort iemand op straat zal zien die de cape draagt.”
Rosa Faia Josephine nu in limited edition 'light blue'
Met een vrolijk en helder lichtblauw vangt Josephine het licht van de zomer: het frisse light blue brengt jonge glans in het weelderig-romantische gebloemde borduurwerk, die stijlvol contrasteert met het Pied-de- Poule motief. Van dichtbij verleidt Josephine met fijne afgewerkte details zoals het meerkleurige borduurwerk op semi-transparante tule en de aan de voorkant geborduurde schouderbandjes. In de kleur light blue bevat het gamma een beugelbeha, een moulded beugelbeha en een schalenbeha.
Bij de beugelbeha geven de driedelige cups met dwarsnaad, zijstroken en c-shape beugels veel steun. De bovencup wordt verfraaid met een stijlvol borduurband. Bij grote maten wordt de sierlijke strook tussen de cups vervangen door een doorlopend frame dat extra stabiliteit geeft.
De dubbellaagse moulding in de voorgevormde beugelbeha overtuigt door het allovermotief op zacht microvezel materiaal en een naadloze optiek met platte boord aan het decolleté. Bij grote maten geeft een onzichtbare cupsteun extra support. Ook de schalenbeha gaat voor een cleane look, waarbij de zachte en verhullende schaal niet alleen comfortabele steun biedt, maar ook perfect kan worden gecombineerd met T-shirts en strakke bovenkleding.
Bij de beha's zijn een bijpassende slip en een tailleslip verkrijgbaar, met in het voorpand het Pied-de-Poule motief. De slip wordt versierd door gebloemd borduurwerk aan de linker naad, de tailleslip door een zijdelings aangebracht geborduurde bies.
Antwrp LZ18 Existence-evolution & La redoute collections -soft feminity
Vanwaar komen we? Waar gaan we naartoe? Deze filosofische vragen vormen de basis van een gelaagd thema dat zowel visueel als inhoudelijk heel sterk is.
Wouter Hoste, de ontwerper van Antwrp, serveert ons een stukje evolutietheorie met leuke apenprints en een reeks figuren van de aap over de homo erectus tot de homo digitalis. Daarnaast zien we fragmenten uit middeleeuwse schilderijen van Adam en Eva, verwerkt in een collage met mensen in al hun verscheidenheid, high tech, foto’s van het heelal, de melkweg, de aarde en de planeten, zelfs van denkbeeldige planeten.
Woorden zoals next, colorant, artificial, flavoured, human, evolution, existence, transition, future, condition en de boodschap “Coming soon something” intrigeren.
De kleuren van dit thema zijn zwart, wit, sepia, marineblauw, oceaanblauw, kaki en chiné kaki, aangevuld met chiné grijs.
La Redoute Collections - Soft Femininity
De collectie 'Soft Femininity' van La Redoute Collections staat voor vrouwelijk en naturel. Bloemenprints, pasteltinten en soepele stoffen worden op subtiele wijze uitgespeeld op goede basics. Must-haves die een zachte zomerbries door de garderobe doen waaien.
7 leuke uit-tips in Koksijde-Oostduinkerke voor de Paasvakantie
Nog geen flauw idee wat je met je kroost kan doen tijdens de paasvakantie? Wij gingen voor jou op zoek naar zeven leuke activiteiten in Koksijde-Oostduinkerke die voor de paasvakantie gepland staan.
1. Op 31 maart gaat op de Zeelaan de Bloemenjaarmarkt door. Je vindt er perkplanten, bloembollen, vetplantjes, coniferen, kamerplanten en snijbloemen die de lente in je tuin en je interieur brengen. Er zullen ook (knappe) tuinmannen aanwezig zijn die je met veel plezier helpen bij het dragen van de aankopen naar jouw wagen (pluspunt voor de mama’s!).
2. Heb je de Garnaalvissers te paard nog nooit in actie gezien? Dan is de paasvakantie het ideale moment. Ga de demonstratie bekijken en geniet achteraf van de garnalen die op de zeedijk worden gekookt. Afspraak maandag 2 april op 9u, Oostduinkerke-Bad.
3. Wie sportieve gezinsambities heeft, kan op zaterdag 7 april deelnemen aan de Junior Spartarun die doorgaat op het strand van Koksijde. Een uitdagend hindernissenparcours waar zowel de ouders als de kinderen plezier aan zullen beleven.
4. Wie zijn kinderen een beetje cultuur wil bijbrengen, trekt op woensdag 4 en 11 april richting het Abdijmuseum Ten Duinen. Terwijl de kids deelnemen aan een creatieve workshop is er een rondleiding voor volwassenen. En wedden dat je kinderen helemaal onder de indruk zullen zijn van de Virtual Reality beleving die je sinds kort in het museum kan beleven?
5. Families zijn ook in het Navigo – Nationaal Visserijmuseum meer dan welkom op vrijdag 6 en 13 april, waar hetzelfde concept van toepassing is. De kids kunnen wegdromen tijdens een workshop over vissers en visserij, voor de ouders is er een thematische rondleiding.
6. Tijdens het weekend van 14 en 15 april wordt Koksijde-Bad omgetoverd tot een groot speeldorp. Koksijde Kids is voor kleuters en tieners die zich (gratis!) kunnen uitleven op springkastelen, klimtorens, gekke fietsen, megatrampolines en nog veel meer.
7. de uitgestrekte natuurgebieden kunnen kinderen zich ontpoppen tot rasechte avonturiers. Vanaf 23 maart kan je er deelnemen aan de elfde editie van de wandelzoektocht. De nodige formulieren haal je af bij de dienst Toerisme Koksijde (prijs € 4). www.visitkoksijde.be
Comfortabele woningen waarook rolstoelgebruikers graag op vakantie komen
Zorgeloze, aangepaste vakantie voor iedereen. Op vakantie gaan is voor de meesten een eenvoudige zaak. Je selecteert een land of regio die je graag wilt ontdekken en gaat op zoek naar een mooi vakantiehuis. De vereisten zijn dat de woning van alle comfort voorzien is, betaalbaar is en bij voorkeur strategisch gelegen is. Voor een rolstoelgebruiker is het vinden van een leuk vakantiehuis helaas niet zo evident.
Belvilla maakt hier komaf mee. Om de zoektocht gerichter – en bijgevolg ook makkelijker – te maken vind je onderstaande filters binnen de zoekfunctie op de website.
Belvilla biedt verschillende woningen aan die geschikt zijn voor vakantiegangers met een persoon in een rolstoel in reisgezelschap. Het gaat om vakantiehuizen die aangepast zijn zodat het hele reisgezelschap kan genieten van een zorgeloze vakantie. Want een beperking mag geen belemmering voor een fijne vakantie vormen.
Wij laten jou kennis maken met vier aangepaste woningen – zowel dichtbij en ver weg – die van alle comfort voorzien zijn.
Hedendaags vakantiehuis, gelegen in Butgenbach in de Oostelijke Ardennen, is op het gelijkvloers volledig toegankelijk gemaakt voor rolstoelgebruikers. Vanuit de wagen kan je zonder problemen de drempelloze woning betreden. Er is een slaapkamer voorzien met aangepast toilet en aangepaste douche. Daarnaast is de de aangename woning ook van alle nodige comfort, waaronder een infraroodsauna, voorzien. De woning is gelegen aan de grens met Duitsland waardoor je zonder al te veel moeite op buitenlandse uitstap kunt.
Een karaktervolle woning, gelegen in het Waalse Sohier, leent zich perfect voor een uitje in familiale kring. Alle ruimtes – uitgezonderd de speelzolder – zijn gelegen op het gelijkvloers. Een slaapkamer, badkamer en toilet zijn aangepast aan rolstoelgebruikers. De woning die voornamelijk bestaat uit natuurlijke materialen is ruim en gezellig.
Een vrijstaande villa is gelegen in het Duitse Emsland, op enkele kilometer van de Nederlandse grens met Overijsel. Het vakantiehuis, dat voorzien is van veel open ruimte, ligt in het midden van een bos. Het meest rustige hoekje van de villa is ongetwijfeld de infraroodbank, waar je terecht kunt om je hoofd even helemaal leeg te maken. Op aanvraag is er een gratis rolstoel en een aangepast bed met papegaai of bedverhoger beschikbaar.
Wie zich echt even wil terugtrekken op een rustig plekje, kan terecht in een blokhut gelegen in Hoge Hexel. De eigenaar heeft veel aandacht besteed aan het uitzoeken van materialen die een warme sfeer creëren. De woning is dan ook helemaal opgetrokken uit houten boomstammen. Een warm nest aan de rand van een visvijver. Ver weg van alle drukte. Wie het nog wat warmer wil, kan zich terugtrekken in de sauna. Ook in deze vakantiewoning is er een slaapkamer voorzien met aangepast toilet en douche.
» Kinderservies 'Alessini' van Alessi - » Ontwerp van Alessandro Mendini - » Concentrische cirkels en felle stippen
Alessi zit vol verrassingen! Het is niet de eerste keer dat het Italiaanse designmerk een opvallende collectie op de markt brengt. Je kon namelijk ook al bij het merk aankloppen voor horloges, juwelen, elektrische toestellen én zelfs hondenaccessoires. Nu ontwikkelde Alessi een collectie voor de allerkleinsten: 'Alessini' is een reeks porseleinen kinderservies met leuke, speelse patronen: een ideale introductie tot de designwereld! Want het is nooit te vroeg voor design, toch?
Alessandro Mendini herbeleefde zijn kindertijd bij de creatie van 'Alessini'. Felle kleuren en speelse patronen staan centraal bij dit vrolijke porseleinen kinderservies. Aangezien Mendini de oudste actieve designer bij Alessi is, leek het voor Alberto Alessi – ironisch genoeg – een interessant gegeven om net dit project aan hem toe te vertrouwen.
Helemaal kidsproof
De reeks bestaat uit borden, schotels, kommen, bekers en bestek, geschikt voor kinderen vanaf drie jaar. Dankzij de afgeronde vormen kunnen kinderen ze makkelijk vastgrijpen. De mok heeft twee handgrepen, zodat zelfs de kleinste kinderhandjes een stevige greep hebben. Ten slotte is de rand van het bord lichtjes verhoogd zodat elke maaltijd mooi op het bord blijft. Ook goed om te weten: de collectie is gemaakt uit beenderporselein, een bijzonder sterke porseleinsoort.
Speelse vormen
‘Con-centrici’ vond inspiratie in concentrische cirkels in de primaire kleuren rood, blauw en geel. Een echte kleurexplosie dat van elke maaltijd een feest maakt!
'Alessini Con-centrici', ontworpen door Alessandro Mendini voor Alessi. Collectie van borden, mokken en kommen. Gemaakt van beenderporselein. Mag in de vaatwasmachine en microgolfoven. Set met bord, mok en kom voor € 59.
Kleurfestijn
De collectie ‘Proust’ bestaat uit een speels bolletjesmotief: een confettifestijn aan tafel!
'Alessini Proust', ontworpen door Alessandro Mendini voor Alessi. Collectie van borden, mokken en kommen. Gemaakt van beenderporselein. Mag in de vaatwasmachine en microgolfoven. Set met bord, mok en kom voor € 59.
Voor kinderhandjes
Het bestek bestaat uit een mes, vork en lepel. Het afgeronde ontwerp is gebruiksvriendelijk en heeft een speelse uitstraling. Helemaal veilig en aangenaam in de hand!
Bestek 'Alessini', ontworpen door Alessandro Mendini voor Alessi. 18/10 roestvrij staal. Mag in de vaatwasmachine. Set voor € 24.
Voor het kind in jou
De schotels maken de collecties 'Alessini Proust' en 'Alessini Con-centrici' af. Ze dienen perfect als onderbord voor het kinderservies of uiteraard als schotel op zich. Voor de kleinste in huis of het kind in jou!
Schotel 'Alessini Con-centrici' of 'Alessini Proust', ontworpen door Alessandro Mendini voor Alessi. Versierd melamine. Mag in de vaatwasmachine. 35 cm diam. € 49 euro per schotel.
HEMA staat al langer bekend om haar ruime assortiment aan verrukkelijke smaken paaseitjes en dit jaar worden daar maar liefst drie nieuwe smaken aan toegevoegd: Discodip, tompouce en koffie-crisp! Heerlijk romige chocolade met een spannende vulling.
Drie nieuwe smaken
Discodip is heerlijk op een HEMA soft ijsje en vanaf nu ook in de HEMA paaseitjes te vinden. Het melkchocolade eitje is gevuld met een romige vulling met vanillesmaak en gekleurde discodip. Naast dit feestelijke eitje brengt HEMA haar favoriete gebak nu ook in een paasei variant uit. Het tompouce paasei is gemaakt van melkchocolade, voor de helft gevuld met een romige crispvulling en met een helft roze fondant. Ook introduceert HEMA dit jaar koffie-crisp paaseitjes. Een intense smaak van pure chocolade in combinatie met koffie-crispvulling.
In totaal zijn er maar liefs 16 verschillende smaken chocolade paaseitjes verkrijgbaar bij HEMA, zoals karamel-zeezout, butter scotch, praliné, kokos, advocaat en chocolademousse. Alle chocolade paaseitjes van HEMA zijn gemaakt van UTZ gecertificeerde cacao en zijn vrij van kunstmatige toevoegingen.
Sinds 1926 maakt HEMA het dagelijkse leven van haar klanten makkelijker en leuker. Met producten die opvallen door een goede kwaliteit, een goed ontwerp en een scherpe prijs. HEMA heeft bijna 700 winkels in 7 landen, 17.000 medewerkers en circa 32.000 producten en diensten. Echt HEMA.
Een dandy look die vrouwen goed staat. Must-haves die we uit de mannelijke dressing lenen. Hun strenge look wordt verzacht door ze te combineren met vrouwelijke accessoires en door ze te dragen op een wijze die urban, los én ongedwongen is.
Woody steunt Bednet met de Nationale Pyamadag op 9 maart
Vrijdag 9 maart is het voor de derde keer op rij de Nationale Pyjamadag van Bednet. Vorig jaar kwamen leerlingen uit meer dan 1000 scholen in pyjama naar school uit solidariteit met zieke kinderen en jongeren.
Door mee te doen aan pyjamadag zorg je samen voor een glimlach op het gelaat van alle zieke kinderen en jongeren. Met de geposte foto's kan je bovendien ook leuke prijzen winnen. Maak daarom op 9 maart een leuke klasfoto in pyjama en post deze op de Bednet website. Het Belgische label Woody schenkt pyjama's aan de winnende klassen, die de meeste stemmen hebben behaald met hun foto's.
Woody, een hechte familie
Woody Family is en blijft het hart van de Woody-collectie. De drie dierenthema’s en hun respectievelijke kleurencombinaties vormen de rode draad doorheen het gamma nightwear. Heel wat modellen lopen door van 2 jaar tot XXL. Naast opvallende dierenprints zien we ook discretere, tweekleurige all-over prints met kleine, gestileerde dierenmotieven. En uiteraard kunnen de veelkleurige streepjes niet ontbreken; ze maken deel uit van het DNA van Woody.
Daarnaast heeft elke leeftijdscategorie een aantal eigen modellen. Zoals het Little Woody gamma voor de allerkleinsten tot 18 maanden met een brede keuze aan kruippakjes, talrijke combinaties van shorts en truitjes, jurkjes met volants en bijhorende pamperbroekjes. De jasjes met kap houden de ukjes lekker warm op frisse zomeravonden.
Een exotisch kleurenpalet zoals het bruin van palmbomen en kokosnoten, felgroen van lagunes en blauw van een heldere hemel brengt je helemaal in de Caraïbische sfeer.
Off shoulder bloesjes en jurkjes in lichte stofjes wakkeren het vakantiegevoel aan en laten de zomer op je los! Neen, je droomt niet … Deze hemelse combinaties hangen binnenkort in jouw kleerkast!
Nude met een knipoog naar roze is de nieuwe modekleur van het seizoen. Laat je inspireren door de zachte, neutrale tinten van GIOVANE voor een pure start van de zomer.
De Lee Cooper girls verkeren helemaal in retro mood. Blikvangers binnen de collectie zijn T-shirts met het oude logo, met of zonder ruit. In aansluitende versie of in easy going oversized modellen met raglanmouw.
De comfortabele stretchdenim oogt een tikje ruig maar voelt zacht aan. Naast pantalons in gewone en lichte zomerdenim en grijze jeans, bestaat de collectie uit salopetten en 4/5 jeans met hoge taille, zonder split aan de enkels, of met lage taille en een splitje onderaan, met een knipoog naar de jeans van de late seventies.
Het streepjesmotief is overal aanwezig: in tops, maar ook in korte salopetten en shorts, in “blanc-bleu-rouge” T-shirts met marinestrepen met rood logo. Fijne ceinturen in blauw, rood en wit vormen de perfecte match. De witte jeans met bijhorend jasje sluit perfect aan bij dit marinethema.
Een tikje stoerder is het safarithema met comfy pantalons in kaki en beige in fris katoen, met stroptaille of met elastiek aan de enkel. Ze vormen een mooie match met de roze T-shirts, bedrukt met zonnebrillen die al lonken naar de hoogzomer.
Een handig schuinovertasje in blauw of cognackleurig leder en een lederen riem in cognac, bruin of zwart vormen de stijl en duurzame accessoires van deze dameslijn.
De stad is je jungle met de Urban Jungle collectie van L’histoire de Louise by e5 Mode.
Ga het avontuur tegemoet in een eigentijdse outfit waar classy en casual hand in hand gaan. Verras met een mix van luipaardprint, statement prints en tencel denim samen met aandacht voor de mouwen en hier en daar een shoulder peep. Pale Blue, Camel, Zilver en Goud worden met Kaki afgewisseld in de verschillende looks. De hemdsblouse staat centraal, deze kan lichtjes oversized en gecombineerd met een denim look tot een hippe outfit omgevormd worden
PRADA BLACK, DE EERSTE EAU DE PARFUM IN DE PRADA LUNA ROSSA-LIJN, IS GEBASEERD OP HET GEVOEL VAN SPANNING DAT JE KRIJGT WANNEER JE EEN NIEUWE KANT VAN HET DAGELIJKSE LANDSCHAP ONTDEKT IN JE EIGEN STAD. DE INSPIRATIEBRON KAN WORDEN BESCHREVEN ALS HET MOMENT VAN BEZINNING VOORDAT JE JE IN DE ONVERZADIGBARE STAD BEGEEFT; HET IS DIE ZALIGE RUIMTE TUSSEN WERK EN ONTSPANNING. HET IS HET MOMENT WAAROP EEN DRUKKE WERKWEEK EINDELIJK VOORBIJ IS EN DE STAD TOT LEVEN LIJKT TE KOMEN.
ALS EEN VURIG CENTRUM VOL MOGELIJKHEDEN EN GEVAREN BRUISEN ZACHTERE ACCENTEN OVER HOUTACHTIG AMBER VOOR EEN BETOVEREND, BIJNA DESORIËNTEREND EFFECT. DE TOPNOTEN VAN DE GEUR ZIJN ENERGIEK MET BERGAMOT EN ANGELICA, GEVOLGD DOOR EEN HART MET PATCHOELI EN COUMARINE OP STEMMIGE BASISNOTEN. DE MAN DIE PRADA BLACK DRAAGT, WORDT VAAK OMSCHREVEN ALS MAGNETISCH. EEN MAN DIE ZOEKT NAAR ELEGANTIE IN ELKE SITUATIE, HOE ONGEDWONGEN DE INTENTIE OOK IS.
DE ICONISCHE RODE BAND VAN PRADA LUNA ROSSA OP DE ONDOORZICHTIGE FLACON WORDT HIER GETRANSFORMEERD NAAR DIMENSIONAAL ZWART, WAARTEGEN HET SCHERP OMLIJNDE WITTE LOGO STERK AFSTEEKT. DE NAAM VAN HET PARFUM IS EVENEENS WIT : EEN STERRENBEELD TEGEN EEN MATTE HEMEL ONDER GLAS ZO ZWART EN GLANZEND ALS DIEPE WATEREN IN DE NACHT.
PRADA LUNA ROSSA – BLACK - 50ML - € 82,70 - 100 ML - €110,64 - BESCHIKBAAR VANAF 19 FEBRUARI 2018