Rosa Faia Josephine nu in limited edition 'light blue'
Met een vrolijk en helder lichtblauw vangt Josephine het licht van de zomer: het frisse light blue brengt jonge glans in het weelderig-romantische gebloemde borduurwerk, die stijlvol contrasteert met het Pied-de- Poule motief. Van dichtbij verleidt Josephine met fijne afgewerkte details zoals het meerkleurige borduurwerk op semi-transparante tule en de aan de voorkant geborduurde schouderbandjes. In de kleur light blue bevat het gamma een beugelbeha, een moulded beugelbeha en een schalenbeha.
Bij de beugelbeha geven de driedelige cups met dwarsnaad, zijstroken en c-shape beugels veel steun. De bovencup wordt verfraaid met een stijlvol borduurband. Bij grote maten wordt de sierlijke strook tussen de cups vervangen door een doorlopend frame dat extra stabiliteit geeft.
De dubbellaagse moulding in de voorgevormde beugelbeha overtuigt door het allovermotief op zacht microvezel materiaal en een naadloze optiek met platte boord aan het decolleté. Bij grote maten geeft een onzichtbare cupsteun extra support. Ook de schalenbeha gaat voor een cleane look, waarbij de zachte en verhullende schaal niet alleen comfortabele steun biedt, maar ook perfect kan worden gecombineerd met T-shirts en strakke bovenkleding.
Bij de beha's zijn een bijpassende slip en een tailleslip verkrijgbaar, met in het voorpand het Pied-de-Poule motief. De slip wordt versierd door gebloemd borduurwerk aan de linker naad, de tailleslip door een zijdelings aangebracht geborduurde bies.
Antwrp LZ18 Existence-evolution & La redoute collections -soft feminity
Vanwaar komen we? Waar gaan we naartoe? Deze filosofische vragen vormen de basis van een gelaagd thema dat zowel visueel als inhoudelijk heel sterk is.
Wouter Hoste, de ontwerper van Antwrp, serveert ons een stukje evolutietheorie met leuke apenprints en een reeks figuren van de aap over de homo erectus tot de homo digitalis. Daarnaast zien we fragmenten uit middeleeuwse schilderijen van Adam en Eva, verwerkt in een collage met mensen in al hun verscheidenheid, high tech, foto’s van het heelal, de melkweg, de aarde en de planeten, zelfs van denkbeeldige planeten.
Woorden zoals next, colorant, artificial, flavoured, human, evolution, existence, transition, future, condition en de boodschap “Coming soon something” intrigeren.
De kleuren van dit thema zijn zwart, wit, sepia, marineblauw, oceaanblauw, kaki en chiné kaki, aangevuld met chiné grijs.
La Redoute Collections - Soft Femininity
De collectie 'Soft Femininity' van La Redoute Collections staat voor vrouwelijk en naturel. Bloemenprints, pasteltinten en soepele stoffen worden op subtiele wijze uitgespeeld op goede basics. Must-haves die een zachte zomerbries door de garderobe doen waaien.
7 leuke uit-tips in Koksijde-Oostduinkerke voor de Paasvakantie
Nog geen flauw idee wat je met je kroost kan doen tijdens de paasvakantie? Wij gingen voor jou op zoek naar zeven leuke activiteiten in Koksijde-Oostduinkerke die voor de paasvakantie gepland staan.
1. Op 31 maart gaat op de Zeelaan de Bloemenjaarmarkt door. Je vindt er perkplanten, bloembollen, vetplantjes, coniferen, kamerplanten en snijbloemen die de lente in je tuin en je interieur brengen. Er zullen ook (knappe) tuinmannen aanwezig zijn die je met veel plezier helpen bij het dragen van de aankopen naar jouw wagen (pluspunt voor de mama’s!).
2. Heb je de Garnaalvissers te paard nog nooit in actie gezien? Dan is de paasvakantie het ideale moment. Ga de demonstratie bekijken en geniet achteraf van de garnalen die op de zeedijk worden gekookt. Afspraak maandag 2 april op 9u, Oostduinkerke-Bad.
3. Wie sportieve gezinsambities heeft, kan op zaterdag 7 april deelnemen aan de Junior Spartarun die doorgaat op het strand van Koksijde. Een uitdagend hindernissenparcours waar zowel de ouders als de kinderen plezier aan zullen beleven.
4. Wie zijn kinderen een beetje cultuur wil bijbrengen, trekt op woensdag 4 en 11 april richting het Abdijmuseum Ten Duinen. Terwijl de kids deelnemen aan een creatieve workshop is er een rondleiding voor volwassenen. En wedden dat je kinderen helemaal onder de indruk zullen zijn van de Virtual Reality beleving die je sinds kort in het museum kan beleven?
5. Families zijn ook in het Navigo – Nationaal Visserijmuseum meer dan welkom op vrijdag 6 en 13 april, waar hetzelfde concept van toepassing is. De kids kunnen wegdromen tijdens een workshop over vissers en visserij, voor de ouders is er een thematische rondleiding.
6. Tijdens het weekend van 14 en 15 april wordt Koksijde-Bad omgetoverd tot een groot speeldorp. Koksijde Kids is voor kleuters en tieners die zich (gratis!) kunnen uitleven op springkastelen, klimtorens, gekke fietsen, megatrampolines en nog veel meer.
7. de uitgestrekte natuurgebieden kunnen kinderen zich ontpoppen tot rasechte avonturiers. Vanaf 23 maart kan je er deelnemen aan de elfde editie van de wandelzoektocht. De nodige formulieren haal je af bij de dienst Toerisme Koksijde (prijs € 4). www.visitkoksijde.be
Comfortabele woningen waarook rolstoelgebruikers graag op vakantie komen
Zorgeloze, aangepaste vakantie voor iedereen. Op vakantie gaan is voor de meesten een eenvoudige zaak. Je selecteert een land of regio die je graag wilt ontdekken en gaat op zoek naar een mooi vakantiehuis. De vereisten zijn dat de woning van alle comfort voorzien is, betaalbaar is en bij voorkeur strategisch gelegen is. Voor een rolstoelgebruiker is het vinden van een leuk vakantiehuis helaas niet zo evident.
Belvilla maakt hier komaf mee. Om de zoektocht gerichter – en bijgevolg ook makkelijker – te maken vind je onderstaande filters binnen de zoekfunctie op de website.
Belvilla biedt verschillende woningen aan die geschikt zijn voor vakantiegangers met een persoon in een rolstoel in reisgezelschap. Het gaat om vakantiehuizen die aangepast zijn zodat het hele reisgezelschap kan genieten van een zorgeloze vakantie. Want een beperking mag geen belemmering voor een fijne vakantie vormen.
Wij laten jou kennis maken met vier aangepaste woningen – zowel dichtbij en ver weg – die van alle comfort voorzien zijn.
Hedendaags vakantiehuis, gelegen in Butgenbach in de Oostelijke Ardennen, is op het gelijkvloers volledig toegankelijk gemaakt voor rolstoelgebruikers. Vanuit de wagen kan je zonder problemen de drempelloze woning betreden. Er is een slaapkamer voorzien met aangepast toilet en aangepaste douche. Daarnaast is de de aangename woning ook van alle nodige comfort, waaronder een infraroodsauna, voorzien. De woning is gelegen aan de grens met Duitsland waardoor je zonder al te veel moeite op buitenlandse uitstap kunt.
Een karaktervolle woning, gelegen in het Waalse Sohier, leent zich perfect voor een uitje in familiale kring. Alle ruimtes – uitgezonderd de speelzolder – zijn gelegen op het gelijkvloers. Een slaapkamer, badkamer en toilet zijn aangepast aan rolstoelgebruikers. De woning die voornamelijk bestaat uit natuurlijke materialen is ruim en gezellig.
Een vrijstaande villa is gelegen in het Duitse Emsland, op enkele kilometer van de Nederlandse grens met Overijsel. Het vakantiehuis, dat voorzien is van veel open ruimte, ligt in het midden van een bos. Het meest rustige hoekje van de villa is ongetwijfeld de infraroodbank, waar je terecht kunt om je hoofd even helemaal leeg te maken. Op aanvraag is er een gratis rolstoel en een aangepast bed met papegaai of bedverhoger beschikbaar.
Wie zich echt even wil terugtrekken op een rustig plekje, kan terecht in een blokhut gelegen in Hoge Hexel. De eigenaar heeft veel aandacht besteed aan het uitzoeken van materialen die een warme sfeer creëren. De woning is dan ook helemaal opgetrokken uit houten boomstammen. Een warm nest aan de rand van een visvijver. Ver weg van alle drukte. Wie het nog wat warmer wil, kan zich terugtrekken in de sauna. Ook in deze vakantiewoning is er een slaapkamer voorzien met aangepast toilet en douche.
» Kinderservies 'Alessini' van Alessi - » Ontwerp van Alessandro Mendini - » Concentrische cirkels en felle stippen
Alessi zit vol verrassingen! Het is niet de eerste keer dat het Italiaanse designmerk een opvallende collectie op de markt brengt. Je kon namelijk ook al bij het merk aankloppen voor horloges, juwelen, elektrische toestellen én zelfs hondenaccessoires. Nu ontwikkelde Alessi een collectie voor de allerkleinsten: 'Alessini' is een reeks porseleinen kinderservies met leuke, speelse patronen: een ideale introductie tot de designwereld! Want het is nooit te vroeg voor design, toch?
Alessandro Mendini herbeleefde zijn kindertijd bij de creatie van 'Alessini'. Felle kleuren en speelse patronen staan centraal bij dit vrolijke porseleinen kinderservies. Aangezien Mendini de oudste actieve designer bij Alessi is, leek het voor Alberto Alessi – ironisch genoeg – een interessant gegeven om net dit project aan hem toe te vertrouwen.
Helemaal kidsproof
De reeks bestaat uit borden, schotels, kommen, bekers en bestek, geschikt voor kinderen vanaf drie jaar. Dankzij de afgeronde vormen kunnen kinderen ze makkelijk vastgrijpen. De mok heeft twee handgrepen, zodat zelfs de kleinste kinderhandjes een stevige greep hebben. Ten slotte is de rand van het bord lichtjes verhoogd zodat elke maaltijd mooi op het bord blijft. Ook goed om te weten: de collectie is gemaakt uit beenderporselein, een bijzonder sterke porseleinsoort.
Speelse vormen
‘Con-centrici’ vond inspiratie in concentrische cirkels in de primaire kleuren rood, blauw en geel. Een echte kleurexplosie dat van elke maaltijd een feest maakt!
'Alessini Con-centrici', ontworpen door Alessandro Mendini voor Alessi. Collectie van borden, mokken en kommen. Gemaakt van beenderporselein. Mag in de vaatwasmachine en microgolfoven. Set met bord, mok en kom voor € 59.
Kleurfestijn
De collectie ‘Proust’ bestaat uit een speels bolletjesmotief: een confettifestijn aan tafel!
'Alessini Proust', ontworpen door Alessandro Mendini voor Alessi. Collectie van borden, mokken en kommen. Gemaakt van beenderporselein. Mag in de vaatwasmachine en microgolfoven. Set met bord, mok en kom voor € 59.
Voor kinderhandjes
Het bestek bestaat uit een mes, vork en lepel. Het afgeronde ontwerp is gebruiksvriendelijk en heeft een speelse uitstraling. Helemaal veilig en aangenaam in de hand!
Bestek 'Alessini', ontworpen door Alessandro Mendini voor Alessi. 18/10 roestvrij staal. Mag in de vaatwasmachine. Set voor € 24.
Voor het kind in jou
De schotels maken de collecties 'Alessini Proust' en 'Alessini Con-centrici' af. Ze dienen perfect als onderbord voor het kinderservies of uiteraard als schotel op zich. Voor de kleinste in huis of het kind in jou!
Schotel 'Alessini Con-centrici' of 'Alessini Proust', ontworpen door Alessandro Mendini voor Alessi. Versierd melamine. Mag in de vaatwasmachine. 35 cm diam. € 49 euro per schotel.
HEMA staat al langer bekend om haar ruime assortiment aan verrukkelijke smaken paaseitjes en dit jaar worden daar maar liefst drie nieuwe smaken aan toegevoegd: Discodip, tompouce en koffie-crisp! Heerlijk romige chocolade met een spannende vulling.
Drie nieuwe smaken
Discodip is heerlijk op een HEMA soft ijsje en vanaf nu ook in de HEMA paaseitjes te vinden. Het melkchocolade eitje is gevuld met een romige vulling met vanillesmaak en gekleurde discodip. Naast dit feestelijke eitje brengt HEMA haar favoriete gebak nu ook in een paasei variant uit. Het tompouce paasei is gemaakt van melkchocolade, voor de helft gevuld met een romige crispvulling en met een helft roze fondant. Ook introduceert HEMA dit jaar koffie-crisp paaseitjes. Een intense smaak van pure chocolade in combinatie met koffie-crispvulling.
In totaal zijn er maar liefs 16 verschillende smaken chocolade paaseitjes verkrijgbaar bij HEMA, zoals karamel-zeezout, butter scotch, praliné, kokos, advocaat en chocolademousse. Alle chocolade paaseitjes van HEMA zijn gemaakt van UTZ gecertificeerde cacao en zijn vrij van kunstmatige toevoegingen.
Sinds 1926 maakt HEMA het dagelijkse leven van haar klanten makkelijker en leuker. Met producten die opvallen door een goede kwaliteit, een goed ontwerp en een scherpe prijs. HEMA heeft bijna 700 winkels in 7 landen, 17.000 medewerkers en circa 32.000 producten en diensten. Echt HEMA.
Een dandy look die vrouwen goed staat. Must-haves die we uit de mannelijke dressing lenen. Hun strenge look wordt verzacht door ze te combineren met vrouwelijke accessoires en door ze te dragen op een wijze die urban, los én ongedwongen is.
Woody steunt Bednet met de Nationale Pyamadag op 9 maart
Vrijdag 9 maart is het voor de derde keer op rij de Nationale Pyjamadag van Bednet. Vorig jaar kwamen leerlingen uit meer dan 1000 scholen in pyjama naar school uit solidariteit met zieke kinderen en jongeren.
Door mee te doen aan pyjamadag zorg je samen voor een glimlach op het gelaat van alle zieke kinderen en jongeren. Met de geposte foto's kan je bovendien ook leuke prijzen winnen. Maak daarom op 9 maart een leuke klasfoto in pyjama en post deze op de Bednet website. Het Belgische label Woody schenkt pyjama's aan de winnende klassen, die de meeste stemmen hebben behaald met hun foto's.
Woody, een hechte familie
Woody Family is en blijft het hart van de Woody-collectie. De drie dierenthema’s en hun respectievelijke kleurencombinaties vormen de rode draad doorheen het gamma nightwear. Heel wat modellen lopen door van 2 jaar tot XXL. Naast opvallende dierenprints zien we ook discretere, tweekleurige all-over prints met kleine, gestileerde dierenmotieven. En uiteraard kunnen de veelkleurige streepjes niet ontbreken; ze maken deel uit van het DNA van Woody.
Daarnaast heeft elke leeftijdscategorie een aantal eigen modellen. Zoals het Little Woody gamma voor de allerkleinsten tot 18 maanden met een brede keuze aan kruippakjes, talrijke combinaties van shorts en truitjes, jurkjes met volants en bijhorende pamperbroekjes. De jasjes met kap houden de ukjes lekker warm op frisse zomeravonden.
Een exotisch kleurenpalet zoals het bruin van palmbomen en kokosnoten, felgroen van lagunes en blauw van een heldere hemel brengt je helemaal in de Caraïbische sfeer.
Off shoulder bloesjes en jurkjes in lichte stofjes wakkeren het vakantiegevoel aan en laten de zomer op je los! Neen, je droomt niet … Deze hemelse combinaties hangen binnenkort in jouw kleerkast!
Nude met een knipoog naar roze is de nieuwe modekleur van het seizoen. Laat je inspireren door de zachte, neutrale tinten van GIOVANE voor een pure start van de zomer.
De Lee Cooper girls verkeren helemaal in retro mood. Blikvangers binnen de collectie zijn T-shirts met het oude logo, met of zonder ruit. In aansluitende versie of in easy going oversized modellen met raglanmouw.
De comfortabele stretchdenim oogt een tikje ruig maar voelt zacht aan. Naast pantalons in gewone en lichte zomerdenim en grijze jeans, bestaat de collectie uit salopetten en 4/5 jeans met hoge taille, zonder split aan de enkels, of met lage taille en een splitje onderaan, met een knipoog naar de jeans van de late seventies.
Het streepjesmotief is overal aanwezig: in tops, maar ook in korte salopetten en shorts, in “blanc-bleu-rouge” T-shirts met marinestrepen met rood logo. Fijne ceinturen in blauw, rood en wit vormen de perfecte match. De witte jeans met bijhorend jasje sluit perfect aan bij dit marinethema.
Een tikje stoerder is het safarithema met comfy pantalons in kaki en beige in fris katoen, met stroptaille of met elastiek aan de enkel. Ze vormen een mooie match met de roze T-shirts, bedrukt met zonnebrillen die al lonken naar de hoogzomer.
Een handig schuinovertasje in blauw of cognackleurig leder en een lederen riem in cognac, bruin of zwart vormen de stijl en duurzame accessoires van deze dameslijn.
De stad is je jungle met de Urban Jungle collectie van L’histoire de Louise by e5 Mode.
Ga het avontuur tegemoet in een eigentijdse outfit waar classy en casual hand in hand gaan. Verras met een mix van luipaardprint, statement prints en tencel denim samen met aandacht voor de mouwen en hier en daar een shoulder peep. Pale Blue, Camel, Zilver en Goud worden met Kaki afgewisseld in de verschillende looks. De hemdsblouse staat centraal, deze kan lichtjes oversized en gecombineerd met een denim look tot een hippe outfit omgevormd worden
PRADA BLACK, DE EERSTE EAU DE PARFUM IN DE PRADA LUNA ROSSA-LIJN, IS GEBASEERD OP HET GEVOEL VAN SPANNING DAT JE KRIJGT WANNEER JE EEN NIEUWE KANT VAN HET DAGELIJKSE LANDSCHAP ONTDEKT IN JE EIGEN STAD. DE INSPIRATIEBRON KAN WORDEN BESCHREVEN ALS HET MOMENT VAN BEZINNING VOORDAT JE JE IN DE ONVERZADIGBARE STAD BEGEEFT; HET IS DIE ZALIGE RUIMTE TUSSEN WERK EN ONTSPANNING. HET IS HET MOMENT WAAROP EEN DRUKKE WERKWEEK EINDELIJK VOORBIJ IS EN DE STAD TOT LEVEN LIJKT TE KOMEN.
ALS EEN VURIG CENTRUM VOL MOGELIJKHEDEN EN GEVAREN BRUISEN ZACHTERE ACCENTEN OVER HOUTACHTIG AMBER VOOR EEN BETOVEREND, BIJNA DESORIËNTEREND EFFECT. DE TOPNOTEN VAN DE GEUR ZIJN ENERGIEK MET BERGAMOT EN ANGELICA, GEVOLGD DOOR EEN HART MET PATCHOELI EN COUMARINE OP STEMMIGE BASISNOTEN. DE MAN DIE PRADA BLACK DRAAGT, WORDT VAAK OMSCHREVEN ALS MAGNETISCH. EEN MAN DIE ZOEKT NAAR ELEGANTIE IN ELKE SITUATIE, HOE ONGEDWONGEN DE INTENTIE OOK IS.
DE ICONISCHE RODE BAND VAN PRADA LUNA ROSSA OP DE ONDOORZICHTIGE FLACON WORDT HIER GETRANSFORMEERD NAAR DIMENSIONAAL ZWART, WAARTEGEN HET SCHERP OMLIJNDE WITTE LOGO STERK AFSTEEKT. DE NAAM VAN HET PARFUM IS EVENEENS WIT : EEN STERRENBEELD TEGEN EEN MATTE HEMEL ONDER GLAS ZO ZWART EN GLANZEND ALS DIEPE WATEREN IN DE NACHT.
PRADA LUNA ROSSA – BLACK - 50ML - € 82,70 - 100 ML - €110,64 - BESCHIKBAAR VANAF 19 FEBRUARI 2018
De top 5 van Seabourn levert het bewijs: Belgen houden van luxe cruises
Dat Belgen van het goede leven houden is geen geheim. Toch is het verrassend om te ontdekken dat ons kleine landje in de Top 5 van nationaliteiten staat van luxe rederij Seabourn Cruise Line. De Belgen reizen eerder in de zomer, als koppel en doen de consumptie van de inbegrepen champagne en caviaar de hoogte in gaan.
Bij het analyseren van de passagierscijfers, ziet Seabourn jaarlijks de terugkeer van grote landen als de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk en Canada in de Top 3. Samen met Australië op de vierde plaats is deze ranking erg logisch. Maar sinds enkele jaren staat ook België hoog in de ranking. En in 2017 stond België zelfs in de Top 5 van vertegenwoordiging aan boord van Seabourn's luxeschepen! Opmerkelijk detail: er zijn vier keer meer Belgen aan boord dan Nederlanders (Nederland staat op 10) en tien keer meer Belgen dan Fransen (16de plaats).
De Middellandse zee en de Griekse Eilanden blijken de favoriete cruiseregio's te zijn, gevolgd door meer exotische bestemmingen zoals de Caribbean en Azië.
Als het nieuwe schip Seabourn Ovation tegen de zomer in de vaart komt verwacht de rederij een boost in cruises naar Noord-Europa. Ook Alaska ziet weer een toenemende Belgische interesse, nadat Seabourn er enkele jaren geen schip had. Zelfs op de drieweekse Seabourn Quest expeditiecruise die Zuid-Amerika en Antarctica combineert zijn er altijd Belgen te vinden.
De favoriete periode om te reizen hangt af van de bestemming. Er zijn net iets meer Belgische gasten in de zomerperiode. Ook de duur van een cruise varieert per regio. Voor de Middellandse Zee is dat 7 à 10 nachten. In de Caraïben gaan Belgen ongeveer een week op cruise. Voor de Noord-Europese en andere wereldroutes mag het gerust iets meer zijn, vanaf 14 nachten of meer.
Het is geen verrassing om vast te stellen dat Belgen erg graag buiten eten. Bij Seabourn zijn er vele mogelijkheden om in open lucht te ontbijten, lunchen of dineren en dat weten de Belgen te appreciëren. De kwaliteit van de gastronomie is een van de belangrijke drijfveren om bij Seabourn te boeken. Als er Belgen op de gastenlijst staan weet de hotelmanager dat er extra veel kaviaar en champagne zal gevraagd worden. "We zijn op een luxeschip en daar moeten we ten volle van genieten," denken onze Bourgondische landgenoten.
De meeste Belgen reizen als koppel. Vaak ontmoeten ze aan boord andere Belgen en spreken af om later als een groepje vrienden op cruise te vertrekken. De bemanning is vertrouwd met het fenomeen van Belgische ambiance! Tot slot, wie is die Belgische Seabourn klant eigenlijk? Het zijn vooral zelfstandigen, bedrijfsleiders en mensen met vrije beroepen uit het ganse land. www.seabourn.com
Ontdek de moderne designsuites van allernieuwe luxeschip 'Seabourn Ovation'
Allernieuwste luxeschip biedt 300 eigentijdse, stijlvolle suites! Seabourn, ’s werelds beste luxecruisemaatschappij, heeft een eenvoudige maar veelzeggende boodschap voor gasten op het schip Seabourn Ovation: “Welkom thuis.” Het nieuwste luxeschip van de Seabournvloot, dat in mei 2018 in gebruik wordt genomen, verwelkomt zijn gasten in 300 ruime, smaakvol ingerichte suites in diverse groottes en ontwerpen, allemaal met een eigen privéveranda. Designicoon Adam D. Tihany heeft de suites ontworpen met moderne design elementen, innovatieve accenten en luxefaciliteiten. Zo zijn de suites al een bestemming op zichzelf met hun sublieme comfort en de ingetogen elegantie waarvoor de cruisemaatschappij bekend staat.
“Je meteen thuis voelen is eigen aan de Seabourn cruise-ervaring. We zijn blij gasten uit te nodigen om dat gevoel aan boord van ons nieuwste luxeschip te ervaren,” zegt Richard Meadows, President bij Seabourn. “In de suites van Seabourn Ovation, allemaal met privéveranda, worden onze gasten verwend met uitgekiende faciliteiten, enkele persoonlijke accenten en zelfs een aantal heel fijne verrassingen. Topdesigner Adam D. Tihany heeft de stijlvolle suites ontworpen. Onze gasten baden er in luxe. Seabourn staat dan ook bekend als het beste ultra-luxe hotel op zee. De suites zijn perfect om te relaxen en bieden tal van ontspanningsmogelijkheden, terwijl de wereld voor je neus voorbij dobbert.”
De stijlvolle suites op Seabourn Ovation, allemaal met privéveranda zullen in diverse groottes en stijlen beschikbaar zijn, zoals: Veranda Suites van ± 30 m2, met privéveranda tot ± 7 m2; Penthouse Suites van ± 42 m2, met privéveranda van ± 9 m2; Penthouse Spa Suites van ± 60 m2 tot ± 63 m2, met privéveranda tot ± 19 m2; Owners Suites van ± 54 m2 tot ± 57 m2, met privéveranda van 13 tot ± 83 m2; Signature Suites van ± 91 m2, met privéveranda van ± 89 m2; Wintergarden Suites van ± 93 m2, met privéveranda van ± 19 m2.
Dankzij de smaakvolle en geraffineerde designinrichting en het overvloedige natuurlijke licht door de grote ramen en glazen deuren zullen gasten zich meteen welkom en thuis voelen. Elke suite beschikt over een privéveranda, het perfecte plekje om van je ontbijt of vieruurtje te genieten met uitzicht op de skyline van wereldberoemde steden of adembenemende landschappen.
Het Vogezenmassief omvat 7 departementen in 2 grote regio’s. Dankzij de interessante geschiedenis, het rijke erfgoed en de uitzonderlijke natuurgebieden is het een steeds populairdere toeristische bestemming. Het Vogezenmassief is een mooi voorbeeld van “ecotoerisme”, een plek waar mens en natuur harmonieus samenleven. Het bewijs? Het Regionaal Natuurpark Ballon des Vosges, één van de twee regionale natuurparken in het Vogezenmassief, werd pas als ecotoeristisch model gekozen voor het nieuwe park van Xianju in China.
Een overzicht van de nieuwigheden in 2018 :
Grote speeltuin : Airsoft in Fort Lefebvre du Salbert : Fort Lefebvre is sinds kort een geliefd speelterrein voor liefhebbers van het populaire spel Airsoft.
- 1er ondergrondse Escape Game ter wereld : Neem in de mijn van Parc Tellure deel aan « L’expédition 52 », een bijzondere escape game.
Sportief massief!
- Uitstap met een all-terrain step in Refuge du Sotré : Refuge du Sotré, op de route des Crêtes, biedt begeleide tochten en afdalingen met all-terrain steps.
- Opening van pumptrackparcours in Vallée de la Bruche. Het grootste outdoor pumptrackparcours in Frankrijk, voor iedereen en alle niveau’s. Een parcours van 315 m voor step, skateboard, mountainbike en skeelers.
- Nordic walking in Suisse Alsace : Suisse Alsace is de eerste bestemming met 10 bewegwijzerde routes voor nordic walking, met vertrekpunten in Wangenbourg en Wasselonne.
Geschiedenisboek in openlucht :
Heropening van het Mémorial Alsace Moselle : Sinds 1 oktober 2017 heeft het gedenkteken een nieuw parcours met de opening van de ruimte “Les Chemins de l’Europe” (De Wegen van Europa). Het Mémorial Alsace Moselle vertelt de bijzondere geschiedenis van de Elzas en de Moezel.
Opening van de Historial franco-allemand in Hartmannswillerkopf. : In de zomer van 2017 kregen de 90 km loopgraven, de crypte en de begraafplaats een nieuwe museuminfrastructuur.
Erfgoed & Ambachten
Point d’Orgue, een interpretatiecentrum in Marmoutier : Het nieuwe interpretatiecentrum is volledig gewijd aan orgels en bevindt zich in de oude abdij van Marmoutier. Een originele en interactieve manier om het culturele erfgoed te ontdekken.
Natuurleerpad over het industriële verleden van Wasselonne : Duik via twee wandel- en fietsroutes terug in de tijd en ontdek het rijke industriële verleden van Wasselonne.
Luxe en wellness… het regent sterren!
Le Domaine du Haut-Jardin, een hotel met spa op 14 km van Gérardmer heeft nu 4 sterren.
La Cheneaudière, Spa, Relais & Châteaux in Colroy-la- Roche, is dankzij de grote renovatiewerken en de titel van beste wellness van Europa in 2015 toegetreden tot het selecte clubje hotels met 5 sterren!
Boomhut nummer 10! Nids des Vosges opent begin 2018 de nieuwe boomhut Les Deux Sapins. Deze dubbele luxueuze boomhut zal een groot terras op 6m hoogte hebben met een verwarmd Fins bad.
Familiebestemming!
Ganzenbord en zoektochten. De 10 dorpen van het Vogezenmassief hebben speciale wandelingen voor kinderen bedacht. Op de website www.massif-des-vosges.com en in de Diensten voor Toerisme kan je gratis een boekje met uitleg en een overzichtelijke kaart halen met daarop alle zoektochten en een ganzenbordspel.
Het magazine « Milles envies en famille » - gepubliceerd eind 2017 – presenteert de leukste gezinsactiviteiten voor alle seizoenen in het Vogezenmassief.
Le bois des lutins. Avonturenpark Bol d’air in La Bresse breidt uit met een nieuwe spectaculaire zone vol netten tussen de hoge bomen. Opening vanaf lente 2018.
De grote afspraken van 2018 :
30 jaar Eurockéennes in Belfort – juli 2018
WK Cross-country Mountainbiken en Afdaling – 25 en 26 augustus 2018 in La Bresse
Herdenking 100 jaar Wapenstilstand van WO I – Vele herdenkingsplechtigheden
Alle informatie is terug te vinden op www.massif-des-vosges.com
Atout France - Franse dienst voor toerisme - http://france.fr/nl
Wie zijn of haar liefste écht wil verrassen met een romantisch weekend-weg, kiest natuurlijk een bijzondere bestemming. Dan ga je naar Ierland. Waar je lekker kunt struinen langs de woeste westkust om daarna op te warmen bij de haard en een drankje te drinken in de lokale pub, waar het wemelt van de romantische kastelen op en alle andere romantische momenten.
De ruige schoonheid van de Connemara
Majestueus verrijst het vijfsterren hotel Glenlo Abbey boven de stille wateren van Lough Corrib. Het hotel dateert uit de 18e eeuw en mixt historische charme met moderne elegantie. Het ligt op een steenworp van de geliefde streek Connemara en het stadje Galway is maar 3 km verderop. Golfen, wandelen, en genieten van de ruige Ierse kust. Bovendien heeft de Claddagh-ring, de oorspronkelijk trouwring met twee handen die een hart vasthouden, waarschijnlijk zijn oorsprong in het de mooiste plekjes, waar je eindeloos kunt toeren over landelijke weggetjes en waar de vriendelijke Ieren je altijd gastvrij onthalen. Hier vijf suggesties op een rij, voor Valentijnsdag vissersdorp Claddagh aan Galway Bay. De originele makers Thomas Dillon’s is nog steeds in Galway gevestigd. Glenlo Abbey Hotel in graafschap Galway http://www.glenloabbeyhotel.ie/
Het echte kasteelgevoel
Slapen in een hemelbed? Dineren onder de kroonluchters? Whiskey bij de open haard? Dromoland Castle heeft het allemaal. Vanaf het moment dat je er over de drempel stapt, waan je je in een andere wereld. Ontspanning in de spa, een rondje op de golfbaan, boogschieten of een ontmoeting met een valkenier maken het plaatje af. Dromoland Castle in graafschap Clare https://www.dromoland.ie/
Ontdek veelzijdig Belfast
Wie zich graag laat verrassen door een nieuwe stad, mag Belfast in Noord-Ierland niet missen. Een stad met een rijke historie, maar ook de ‘hometown of Titanic’ met het gelijknamige museum, beroemd om de unieke food-scene en steeds weer anders met de dynamische kunstwereld rond de kathedraal. Ga voor cocktails en een romantisch verblijf naar The Merchant Hotel met zijn art-deco kamers, restaurant in Victoriaanse stijl en een rooftop gym.
The Merchant Hotel in Belfast https://www.themerchanthotel.com/
Slapen in een vuurtoren
Een uniek aspect van Ierland zijn de talloze vuurtorens die de kuststrook sieren. Je vindt ze op de meest bijzondere plekjes, soms ver van de bewoonde wereld. Waar je ook bent, het uitzicht is altijd adembenemend. In een aantal vuurtorens zijn hotelkamers ingericht. Romantiek ten top. Fanad Head Lighthouse is een van de meest populaire locaties in het graafschap Donegal aan het uiterste puntje van de Wild Atlantic Way. Fanad Head Lighthouse in graafschap Donegal http://fanadlighthouse.com/
De tijd van leven in Dublin
Dublin is nauw verbonden met het verhaal van het Sint Valentijn. Inderdaad, op 14 februari komen veel koppels hulde brengen aan de relikwieën van de heilige in de crypte van de Karmelietenkerk van Aungier Street, ten zuiden van het centrum van Dublin. Deze paren vragen hem om hun huwelijk te beschermen terwijl de alleenstaanden een helpende hand willen om de zielsverwant te ontmoeten. Op 14 februari verwelkomt de crypte van het Sint Valentijn de bruid en bruidegom voor een speciale gebeurtenis: 'zegening van de ringen'.
Naast de banden met St-Valentijn, heeft de Ierse hoofdstad alles om liefhebbers van geschiedenis, kunst, cultuur, muziek en groen te verleiden. Ontdek Trinity College, St. Stephen’s Green, talloze pubs en fijne restaurants. De sfeer is er ontspannen en gastvrij. Het Merrion Hotel in het centrum van de stad is een van de meest luxueuze vijfsterren hotels van Dublin. Met een spa, 18 m zwembad, fitness en het 2 Michelinsterren Restaurant Patrick Guilbaud heb je alles wat nodig is voor een romantische ‘break’. Merrion Hotel in Dublin http://www.merrionhotel.com
Echte blikvangers - gb Platinum bold sports en Monnglow
Aansluitend op de visie om de beste oplossing voor vorm, functie én mode te zijn, staat de gb Platinum serie voor precisie, duidelijke en vloeiende lijnen en het accentueren van designelementen. Het ontwerp van beide collecties, BOLD SPORTS en MOONGLOW, is geïnspireerd op de laatste modetrends die op de catwalks werden gepresenteerd in de toonaangevende hotspots van de modewereld. Er gaat vooral aantrekkingskracht van uit voor ouders die durven op te vallen.
BOLD SPORTS Fashion Collection: Met BOLD SPORTS realiseert gb de perfecte stijlcombinatie van eersteklas modieuze luxe en een sportief, op prestatie gericht design. Moderne motieven, een gewaagd kleurenspel, speciaal ontwikkelde gaastechnieken - daarmee maakt BOLD SPORTS het ultieme fashion statement. Geïnspireerd op de nieuwste high-fashion sneakertrends ontwikkelde gb een succesvolle mix van coole gedurfdheid en elegante verfijning die perfect aansluit bij het nieuwe zelfbeeld van stedelijke fashionistas. BOLD SPORTS is gebaseerd op het 3-in-1 reissysteem gb MARIS 2.
MOONGLOW Fashion Collection: Heb je wel eens zeepbellen omhoog zien zweven met hun mooie kleuren die glinsteren in de zon? Dit beeld heeft niet alleen 's werelds toonaangevende modeontwerpers geïnspireerd bij het ontwikkelen van hun nieuwste collectie, maar ook het designteam van gb bij het creëren van de gloednieuwe MOONGLOW Fashion Collection. Hierin domineren futuristische lichtgevende effecten op fluweelachtig materiaal. Als je het leuk vindt om op stap te gaan met een opvallend reissysteem, dan wil je hier absoluut mee gezien worden.
MOONGLOW is gebaseerd op het bestaande 3-in-1 reissysteem gb MARIS.
Gebaseerd op bestaande 3-in-1 reissystemen
Beide collecties zijn gebaseerd op de al bestaande 3-in-1 reissystemen gb MARIS en gb MARIS 2. Een iconisch centraal verbindingspunt fungeert als anker voor het moeiteloos vervangen van het elegante wiegje door het bijpassende gb IDAN autostoeltje of door de ziteenheid, die met slechts één snelle beweging van de hand soepel op en neer glijdt voor de ergonomisch beste zit- of ligstand.
Met slechts één hand maak je van het lichtgewicht frame een compact pakketje dat zelfstandig blijft staan in winkels of cafés en niet snel omver wordt gelopen, of dat thuis makkelijk op te bergen is in kleine ruimtes. Een draaibare ziteenheid maakt het mogelijk dat je kleintje het ene moment naar jou kijkt en een paar tellen later de wereld aanschouwt. En de zachte gevoerde zitting op tafelhoogte is ongelooflijk handig als je uit eten gaat. Hoogwaardige extra functionaliteiten zijn onder meer rubberen banden, een uitklapbare XXL zonnekap met UPF50+ zonbescherming en een ruime boodschappenmand. www.gb-online.com
Puy du Fou blijft trouw aan zijn strategie van voortdurende vernieuwing en stelt twee originele spektakels voor, goed voor een investering van maar liefst 25 miljoen euro. "Le Mystère de La Pérouse" dompelt zijn bezoekers onder in de spannende zee-avonturen van de beroemde ontdekkingsreiziger. Ook tijdens de lunch in "Le Café de La Madelon" krijgt men een interactief cabaret spektakel voorgeschoteld in feestelijke belle-époquestijl. Vanaf dit jaar zal Puy du Fou open zijn tot 4 november, inclusief de herfstvakantie.
LE MYSTERE DE LA PÉROUSE
Deze nieuwe en originele creatie neemt de bezoekers mee op een reis rond de wereld, een reis die in 1785 onder leiding van Monsieur de la Pérouse in Frankrijk begon. De bezoekers, zeg maar ontdekkingsreizigers, stappen aan boord van "La Boussole" op de kade in de Franse havenstad Brest.
De toeschouwers - of moeten we ze scheepsmaatjes noemen? - kiezen het ruime sop en het schip begint te stampen. Na een bezoek aan de cabine van de kapitein, passeren ze langs de vertrekken van de wetenschappers, die uitpuilen van de grote ontdekkingen uit de planten- en dierenwereld van Kaap Hoorn tot het Paaseiland, van Alaska tot Vanikoro.
Maar dan begint het te stormen, de ijzige wind van Alaska blaast rond je oren, bakken zeewater stromen letterlijk de cabine binnen. Als toeschouwer moet je wel zeebenen hebben om je een weg te banen doorheen deze zondvloed. Maar zal de reis niet fataal aflopen? Hoe lang nog voor de romp bezwijkt onder de schurende koralen? Wordt het schip naar de bodem gezogen en lijdt het, onvermijdelijk, schipbreuk?
Twintig minuten lang, op een oppervlakte van 2.650 m², wordt de spanning opgedreven, waarbij de belangrijkste momenten van de expeditie zich in 20 verschillende, levensechte werelden afspelen.
Om deze tragische, vier jaar durende, expeditie over alle wereldoceanen uit te beelden, heeft het artistiek team van Puy du fou een nooit eerder gezien decor uitgedacht. Op basis van de verhalen uit scheepsdagboeken die teruggaan tot koning Lodewijk XVI, heeft Puy du Fou een intens avontuur bedacht, om de bezoeker een weergaloze odyssee te laten beleven. Immense machines bezorgen de toeschouwers de illusie zich in volle zee te bevinden en een systeem voor 3D-videomapping en -projectie creëert een nieuwe en spectaculaire visuele sfeer. Dankzij visuele en geluidseffecten, speciaal gemaakt in Puy du Fou, en het acteerspel van de acteurs, worden de toeschouwers helemaal in dit verbazingwekkende spektakel opgenomen.
LE CAFÉ DE LA MADELON
Het nieuwe restaurant "Le Café de la Madelon" heeft de gezellige sfeer van een typisch Parijs café uit de belle époque aan het begin van de 20ste eeuw.
Terwijl men geniet van een heel bijzonder menu, nemen de gasten deel aan de bruidsmaaltijd van Madelon. Maar niets gaat zoals gepland. Laat je verrassen door dit boeiende spektakel.
EEN SUPERLANG SEIZOEN 2018
Dit jaar is Puy du Fou voor het eerst open van 7 april tot 4 november 2018. Het seizoen wordt op die manier met 25 dagen verlengd. Zo kan men ook tijdens de herfstvakantie van de spektakels genieten.
Ticketprijzen, park only: Ticket volwassene: vanaf € 35, ticket kind: vanaf € 25
Prijzen voor een verblijf: Verblijf Park + Hotel vanaf € 59 per persoon
Puy du Fou werd opgericht in 1978 en is een volledig atypisch themapark. Het werd twee keer verkozen tot beste park ter wereld: in maart 2012 in Los Angeles (Thea Classic Award) en opnieuw in november 2014 in Orlando (Applause Award). Vandaag is het het tweede grootste themapark van Frankrijk met 2 260 000 bezoekers in 2017. Puy du Fou is een groep die bestaat uit hoofdzakelijk een Association Loi 1901 (een vereniging zonder winstoogmerk) en een SAS (Société par Actions Simplifiées). De vereniging organiseert het Cinéscénie spektakel met 3 800 vrijwilligers en heeft de SAS in handen die het Grote Park beheert (60 dag- en avondspektakels, 4 historische dorpjes, 27 restaurants en 5 themahotels). De twee organisaties verzekeren hun toekomst door Puy du Fou Academie (een lagere school ‘kunst & studies’) en Junior Academie (artistiek opleidingscentrum) te financieren. Beide leiden jaarlijks ruim 600 jongeren op in de spektakelkunsten en -technieken. Met Puy du Fou International verspreidt het park zijn knowhow over de wereld en geeft het advies over de creatie van parken en spektakels volgens het model van Puy du Fou. Sinds zijn oprichting kent Puy du Fou een constante groei dankzij zijn artistieke lef en permanente investeringen.
Deze week maakte Gekozen Product van het Jaar al voor de 10e keer de winnende innovaties bekend die de Belgische consument wisten te overtuigen. Voor deze editie werden 31 producten verkozen door de consument via een studie gevoerd uitgevoerd door GfK.
Een bewezen doeltreffendheid na 10 jaar aanwezigheid in België
Als bekendste logo voor elke productcategorie inzake consumentenvertrouwen en aankoopintentie zijn twee op de drie Belgische consumenten vandaag vertrouwd met het logo van Gekozen Product van het Jaar.
Heel 2018 lang mogen de winnende producten het beroemde rode logo dragen op hun verpakking of in hun reclameboodschappen. Dat schenkt hen een grotere zichtbaarheid en het is inmiddels bewezen dat het logo ook hun verkoop doet toenemen.
De klant is koning, innovatie is troef
Dé kracht achter het logo schuilt in de methode, die werd uitgewerkt om de consumenten aan het woord te laten. Alleen zij zijn de échte experts die de waarde van nieuwe producten kunnen inschatten.
-Een onafhankelijk onderzoek bij 5.000 consumenten in België -voor elk geëvalueerd product spreken zich minstens 500 gebruikers uit per productcategorie (GfK -november 2017) -Meer dan 120 nieuwe producten uit verscheidene categorieën die in de afgelopen 18 maanden op de Belgische markt geïntroduceerd werden -slechts één winnaar per productcategorie -Een smaaktest van voedingswaren in reële consumptieomstandigheden bij meer dan 120 gezinnen, met de medewerking van de applicatie myShopi.
Blijven innoveren! Dat is het credo van Katia Van Eecke, Managing Director Voted Product of the Year Benelux: "Sinds de heropstart van het concept, blijven we de methode onafgebroken aanscherpen, en daar ben ik trots op. In het licht van het 'fake news' om ons heen, moeten we de consument geruststellen. Ik ben dan ook heel blij met de inspanningen die we leveren om de representativiteit van het oordeel van de consument zo getrouw mogelijk te benaderen. Verder zit innovatie nu eenmaal in het bloed van Gekozen Product van het Jaar. Gesterkt door het succes van deze nieuwe editie en de bevestiging van de positieve feedback van de merken van voedingswaren over de smaaktest, willen we ons onderzoek vanaf dit jaar voor elk van de deelnemende producten uit alle categorieën aanvullen met een test in reële omstandigheden."
Een concept dat sinds 2017 vanuit België gestuurd wordt en aan dynamiek blijft winnen. Het concept is in Frankrijk ontstaan en veroverde inmiddels 40 landen wereldwijd. De internationale ontwikkeling wordt gestuurd vanuit Brussel. Een trotse Philippe Gelder kondigde overigens aan dat vanaf dit jaar ook de activiteiten worden gestart in China, Panama, Colombia en Mexico.
Philippe Gelder, oprichter en voorzitter van Voted Product of The Year Worldwide: "Terwijl tal van bedrijven hun voeling met de lokale markt verliezen en hun Belgische beslissingsorganen uit handen geven, koos het van oorsprong Franse bedrijf voor Brussel als kloppend hart van haar activiteiten, steunend op een hecht team van 10 voltijdsequivalenten in België. Dankzij onze aanwezigheid in Parijs en Brussel, aangevuld met onze ontwikkelingsactiviteiten in Nederland, Keulen voor Duitsland en Warschau voor Polen, genieten we van een strategische ligging. De sterkte van het concept in Frankrijk en zijn Franse oorsprong dragen zijn sterke troeven in de ontwikkeling van het concept in 44 landen. Hoewel België niet het meest gunstige klimaat heeft voor de ontwikkeling van een kmo, zijn wij ervan overtuigd dat de ligging en de multiculturele samenleving ervan gunstig is.
WINNAARS 2018 algemeen
ALWAYS : Always Radiant - ALWAYS DISCREET : Always Discreet Boutique - CORONA DIRECT Bijstand on demand 24/7 - DAMART : THERMOLACTYL SENSITIVE - DETTOL : Power & Fresh Multi-reiniging Doekjes - DKV : DKV Medi Pack - DUREX : Durex Love x6 - DURLEM VI : durlem Vi waterontharder - ENGIE ELECTRABEL : boxx - FIXODENT : Original Kleefpasta 47 g - FROSCH : Frosch Bicarbonaat Vaatwastabletten x30 - GILLETTE : Gillette Fusion ProShield - HEAD & SHOULDERS : Nourishing Care - LEVIS : Levis Ambiance kleurtester - LE PETIT MARSEILLAIS : NUTRITION EXPRESS Bodysprays - ORAL-B : Genius 9100S White Elektrische Tandenborstel - ORAL-B : Tandvlees & Glazuur Repair Origineel - PAMPERS : Baby-Dry Pants - REALCO SA : eezym - VENUS : Venus Swirl Flexiball Technologie - YVES ROCHER : Geconcentreerde douchegel
WINNAARS 2018 - Smaak
DEVOS LEMMENS : Surtout - DINDESSE : Mager ontbijtspek en Magere spekreepjes - HARRYS : Sandwich met melk - HEINZ : Heinz [Seriously] Good Mayonaise - JUPILER : Jupiler 0,0% - MAYTEA : Geïnfuseerde ijsthee - MCCAIN : Oven Specials - MCCAIN : Bistro Style - MIRACOLI : Miracoli Bio - TÖNISSTEINER : Tönissteiner Pink Fit