Deze week maakte Gekozen Product van het Jaar al voor de 10e keer de winnende innovaties bekend die de Belgische consument wisten te overtuigen. Voor deze editie werden 31 producten verkozen door de consument via een studie gevoerd uitgevoerd door GfK.
Een bewezen doeltreffendheid na 10 jaar aanwezigheid in België
Als bekendste logo voor elke productcategorie inzake consumentenvertrouwen en aankoopintentie zijn twee op de drie Belgische consumenten vandaag vertrouwd met het logo van Gekozen Product van het Jaar.
Heel 2018 lang mogen de winnende producten het beroemde rode logo dragen op hun verpakking of in hun reclameboodschappen. Dat schenkt hen een grotere zichtbaarheid en het is inmiddels bewezen dat het logo ook hun verkoop doet toenemen.
De klant is koning, innovatie is troef
Dé kracht achter het logo schuilt in de methode, die werd uitgewerkt om de consumenten aan het woord te laten. Alleen zij zijn de échte experts die de waarde van nieuwe producten kunnen inschatten.
-Een onafhankelijk onderzoek bij 5.000 consumenten in België -voor elk geëvalueerd product spreken zich minstens 500 gebruikers uit per productcategorie (GfK -november 2017) -Meer dan 120 nieuwe producten uit verscheidene categorieën die in de afgelopen 18 maanden op de Belgische markt geïntroduceerd werden -slechts één winnaar per productcategorie -Een smaaktest van voedingswaren in reële consumptieomstandigheden bij meer dan 120 gezinnen, met de medewerking van de applicatie myShopi.
Blijven innoveren! Dat is het credo van Katia Van Eecke, Managing Director Voted Product of the Year Benelux: "Sinds de heropstart van het concept, blijven we de methode onafgebroken aanscherpen, en daar ben ik trots op. In het licht van het 'fake news' om ons heen, moeten we de consument geruststellen. Ik ben dan ook heel blij met de inspanningen die we leveren om de representativiteit van het oordeel van de consument zo getrouw mogelijk te benaderen. Verder zit innovatie nu eenmaal in het bloed van Gekozen Product van het Jaar. Gesterkt door het succes van deze nieuwe editie en de bevestiging van de positieve feedback van de merken van voedingswaren over de smaaktest, willen we ons onderzoek vanaf dit jaar voor elk van de deelnemende producten uit alle categorieën aanvullen met een test in reële omstandigheden."
Een concept dat sinds 2017 vanuit België gestuurd wordt en aan dynamiek blijft winnen. Het concept is in Frankrijk ontstaan en veroverde inmiddels 40 landen wereldwijd. De internationale ontwikkeling wordt gestuurd vanuit Brussel. Een trotse Philippe Gelder kondigde overigens aan dat vanaf dit jaar ook de activiteiten worden gestart in China, Panama, Colombia en Mexico.
Philippe Gelder, oprichter en voorzitter van Voted Product of The Year Worldwide: "Terwijl tal van bedrijven hun voeling met de lokale markt verliezen en hun Belgische beslissingsorganen uit handen geven, koos het van oorsprong Franse bedrijf voor Brussel als kloppend hart van haar activiteiten, steunend op een hecht team van 10 voltijdsequivalenten in België. Dankzij onze aanwezigheid in Parijs en Brussel, aangevuld met onze ontwikkelingsactiviteiten in Nederland, Keulen voor Duitsland en Warschau voor Polen, genieten we van een strategische ligging. De sterkte van het concept in Frankrijk en zijn Franse oorsprong dragen zijn sterke troeven in de ontwikkeling van het concept in 44 landen. Hoewel België niet het meest gunstige klimaat heeft voor de ontwikkeling van een kmo, zijn wij ervan overtuigd dat de ligging en de multiculturele samenleving ervan gunstig is.
WINNAARS 2018 algemeen
ALWAYS : Always Radiant - ALWAYS DISCREET : Always Discreet Boutique - CORONA DIRECT Bijstand on demand 24/7 - DAMART : THERMOLACTYL SENSITIVE - DETTOL : Power & Fresh Multi-reiniging Doekjes - DKV : DKV Medi Pack - DUREX : Durex Love x6 - DURLEM VI : durlem Vi waterontharder - ENGIE ELECTRABEL : boxx - FIXODENT : Original Kleefpasta 47 g - FROSCH : Frosch Bicarbonaat Vaatwastabletten x30 - GILLETTE : Gillette Fusion ProShield - HEAD & SHOULDERS : Nourishing Care - LEVIS : Levis Ambiance kleurtester - LE PETIT MARSEILLAIS : NUTRITION EXPRESS Bodysprays - ORAL-B : Genius 9100S White Elektrische Tandenborstel - ORAL-B : Tandvlees & Glazuur Repair Origineel - PAMPERS : Baby-Dry Pants - REALCO SA : eezym - VENUS : Venus Swirl Flexiball Technologie - YVES ROCHER : Geconcentreerde douchegel
WINNAARS 2018 - Smaak
DEVOS LEMMENS : Surtout - DINDESSE : Mager ontbijtspek en Magere spekreepjes - HARRYS : Sandwich met melk - HEINZ : Heinz [Seriously] Good Mayonaise - JUPILER : Jupiler 0,0% - MAYTEA : Geïnfuseerde ijsthee - MCCAIN : Oven Specials - MCCAIN : Bistro Style - MIRACOLI : Miracoli Bio - TÖNISSTEINER : Tönissteiner Pink Fit
|