GUESS Announces Official Partnership with Jennifer Lopez’s “IT’S MY PARTY” Concert Tour
This summer GUESS is proud to announce its official multifaceted partnership with Jennifer Lopez’s “It’s My Party” Concert tour starting June 7th at the tour kick off in Los Angeles, California at The Forum and continuing through August 2019.
In honor of this exciting partnership, GUESS will be launching an exclusive collection of concert merchandise as the official It’s My Party Tour merchandise partner. Select pieces from the capsule collection will be available at GUESS stores and at guess.com and will feature various concert t-shirts, as well as a classic GUESS denim jacket with a colorful J.Lo pop art graphic on the back. The full assortment of merchandise will be available for sale at the “Official Tour Merchandise” pop-ups within the concert venues.
Sneak peek shared by JLO herself on her social media
Next to the promotion, they allow any GUESS customer to be eligible to win concert tickets to the hottest tour of the summer and autographed tour merchandise signed by Jenny from the Block herself. There will be multiple on-site activations and branding touchpoints within the concert arenas including highlight videos that will play for all concert goers. Jennifer Lopez’s back-up dancers will wear custom designed GUESS pieces, as well as for rehearsals. Jennifer will also conduct her after-show meet and greets wearing looks from GUESS and Marciano.
________________________________________
GUESS x Jennifer Lopez “It’s My Party Tour” concert merchandise will be available at select GUESS stores in surrounding cities that correspond with the tour stops and on guess.com starting June 7th.
» Ethnicraft blinkt uit in z’n eenvoud - » Doordacht design, tijdloze meubels - » Bestsellers als bewijs van vakmanschap
Trends komen en gaan, maar het succes van de Scandinavische stijl zal altijd blijven bestaan. Het tijdloze design past immers in elk interieur. En laat dat nu net eveneens kenmerkend zijn aan het Belgische Ethnicraft.
Ethnicraft blinkt namelijk uit in uitgepuurd design: hun minimalistische ontwerpen, hoewel vaak uit massief hout, ogen steevast doordacht en zijn elegant in hun eenvoud. Een knipoog naar de Scandinavische klasse. Het beste voorbeeld van hun vakmanschap? Dat zijn hun bestsellers.
TORSION
De Torsion eettafel is het toonbeeld van eenvoud met een (letterlijke) twist, op typische Ethnicraft wijze, alsook van hun meesterlijke houtwerk. Eettafel of sculptuur? Jij kiest.
BOK
De Bok stoel is één van de meest herkenbare designs van Ethnicraft. De lichte look & feel van het ontwerp wordt enkel versterkt door diens stevige structuur. Recent voegde het merk ook modellen met gestoffeerde kussentjes toe aan de collectie, voor nóg meer comfort.
OSSO
Niet alleen past de Osso kruk óveral, het effen hout en afgeronde zitvlak maken hem uitermate comfortabel. De ideale multitasker past onder de eettafel, het bureau en - dankzij een verhoogde versie - aan de bar. De coolste multitasker.
BOK TAFEL
De Bok tafel en stoel maken het perfecte duo, al zijn het ook individuele uitblinkers. Het simpele en toegankelijke design van de Bok zorgt ervoor dat 'ie jaren zal meegaan. Daarbovenop is de Bok tafel ook beschikbaar in een extendable versie. Ideaal in kantoor- of familiesituaties, als er eens meer volk moet aanschuiven.
GRAPHIC
De Graphic buffetkast is dan weer een staaltje creativiteit en mathematische precisie. De basis van het ontwerp is namelijk een driehoek, vormgegeven in verschillende groottes en texturen. De verschillende niveau's in de compositie zorgen voor een fascinerend design.
GEOMETRIC
Ook de Geometric bestaat uit verschillende facetten. Door de artistieke samenstelling van meerdere geometrische vlakken, ziet de bijzettafel er vanuit elk perspectief anders uit.
Het Belgische meubelmerk Ethnicraft creëert al 20 jaar authentieke, moderne en tijdloze meubels uit massief hout. Hun strakke designs zijn enorm veelzijdig en passen in elk interieur. Al het hout dat Ethnicraft gebruikt, komt overigens uit zorgvuldig beheerde bossen.
Vakmanschap ligt aan de basis van het merk, met innovatie steevast als drijfveer. Hun naam vertegenwoordigt dan ook perfect waarvoor ze staan. 'Ethni' verwijst naar de internationale roots, en 'craft' is een ode aan de ambacht. En dat die combinatie werkt, bewijst zich in de wereldwijde verkoop. www.ethnicraft.com
From Scotland to the snow-covered Steppes in Russia, the new Naturino fall/winter 19-20 collection blends style with hints of foreign countries. The Italian label for ergonomic kids footwear travelled the world getting inspiration for the materials, shapes and colours of the new collection.
The tartan print, for little girls, becomes a more chic and delicate style: ballerinas with a bow and velvet inserts, ankle boots with a retro flavour yet with a mix of fabrics and materials that give them a touch of modernity.
Fur is proposed in all its variations, in borders and inserts, and enhanced with gold appliqué. Animal prints in combination with fur and glitter, gold details and black leather represent the most glamorous side of the collection, enriched with rhinestones, stones and studs.
Vind een dekbed dat bij jou past dankzij Sleeplife. Van Armenië tot Zimbabwe: Jij bent een ontdekkingsreiziger in hart en nieren. Je bent het dromerige type dat gelukkig wordt van reizen plannen, reisgidsen uitspitten, ja zelfs aanschuiven aan de ticketbalie vind je niet erg want alles leidt tot één doel: ontdekken.
De Essenzia Izia Rose staat in het teken van de kraanvogel. Hoewel die ook in Europa voorkomt, hangt er vooral in oosterse landen veel symboliek aan vast. Daar geloven ze dat de kraanvogel geluk brengt. Een zachtroze dekbedovertrek gemaakt van katoensatijn - heel zacht en comfortabel. Waar gaat je volgende reis naartoe?
Ruitjes doe jij rocken!
Als modeguru's verkondigen dat ruitjes dit seizoen weer helemaal in zijn, weet jij daar wel raad mee. Van elegant tot gedurfd, jij staat met alles. In de slaapkamer trek je deze trend door en kies je voor de Essenza Evie dekbedovertrekset.
Met chique piping in mysterieus donker dusty green, gaat dit dekbed op een vernieuwende, kunstzinnige manier om met de ruitentrend. De achterzijde, versierd met strepen in off-white, dusty green en currygeel, zorgt voor een rustgevende toets. We zijn er zeker van dat je nachtjapon volledig in tune is met je overtrek!
Eenvoud, een eigenschap van buitengewone mensen
Ben je meer van het principe, doe maar lekker normaal dat is al gek genoeg? Wel gelukkig is er voor slapers die kiezen voor een slaapkamer zonder toeters en bellen de Sleeplife® Printed Satin waar klasse door eenvoud de boventoon voert. Een subtiel repetitief motief in verfrissend groen, of wie nog meer structuur en sereniteit wilt, in eenvoudig wit. Pure luxe!
Nature calls
Last but not least, denken we aan nachtraven die volledig tot rust komen in de natuur. Van een boswandeling tot een dagje werken in de tuin.
Met de Fazzini Mikado haal je als het ware een stukje natuur in huis. Groen, donkergeel en bruin wisselen elkaar op een ongedwongen manier af. Het frivole patroon zorgt voor wat extra warmte en sfeer. Ontsnappen uit de dagelijkse stress en heerlijk dromen van de natuur? It's a walk in the park!
De stad is een aparte biotoop waar bepaalde dieren goed gedijen. Het aantal vogels in de stad is de voorbije jaren weliswaar fors gedaald maar er worden toch nog altijd een dertigtal soorten geteld. En er zijn ook verrassende stadsbezoekers zoals de vos die zich steeds meer in de stad laat zien of de tropische parkiet die zich gemakkelijke aanpast aan onze stedelijke omgeving.
Je hoeft dus niet per se naar de buiten om de natuur te bewonderen, het kan ook in de stad, in je tuin, in de parken, op de stadswallen, op de bermen van de spoorweg. Zorg dat je altijd een verrekijker bij de hand hebt zodat je vogels en andere, soms verrassende, stadsbezoekers gemakkelijk kan observeren. Zoals de merel die elke avond op dezelfde schoorsteen zijn schitterende gezang laat horen of de zwaluwen die eindeloos cirkelen, hoog in de lucht, op zoek naar insecten. Je kan in het dichte groen de tuinvogels observeren, de vink en de pimpelmees en het roodborstje. En als je lang genoeg wacht zie je ook de specht en de lijster die de wormen uit het gras pikt. Die verrekijker heb je dus altijd klaar liggen want de vogel-bezoekers komen meestal onverwacht.
Er zijn ook roofvogels in de stad en om die te bewonderen heb je een verrekijker nodig want ze houden van hoge plekken om te nesten. In België is de slechtvalk in de buurt van een kerktoren stilaan een vertrouwd beeld. Ze hebben er een broedplaats waar ze de buit van de jacht naartoe brengen. Hoe ze jagen en wat ze vangen zie je goed met een verrekijker. Fascinerend is dat schouwspel. In de stadsparken van Londen zijn vossen al lang geen uitzonderlijke bezoekers meer. Ze worden regelmatig waargenomen en deze nachtdieren zijn alsmaar minder schuw. In ons land volgen de vossen de bermen van de spoorwegen en zo komen ze in de voorstad en straks ook in de stad terecht. Prachtige dieren zijn het.
En er zijn nog meer verrassende buurtbewoners zoals de halsbandparkieten die in steden als Brussel al krijsend door de lucht vliegen. Of hoe ontsnapte kooivogels zich in de stad toch kunnen handhaven met het voedsel dat ze vinden. En er zijn nog meer onverwachte bezoekers zoals zeehonden die het noorden kwijtraken en in de Schelde worden gespot of jonge bevers die langs de kanaaloever op zoek zijn naar een nieuwe plek om te wonen.
Kortom, in de stad kan men zich verwachten aan tal van verrassende ontmoetingen. Tientallen vogels delen onze directe woonomgeving en heel wat andere dieren laten zich onverwacht opmerken in onze stad. Het is boeiend en mooi om deze dieren in de stad te observeren. Daarvoor heb je een verrekijker nodig, een goed, duurzaam optisch instrument dat een leven lang meegaat. Precies daarom kies je voor een CL Pocket (slechts 300 gr) of een CL Companion van Swarovski Optik, hét favoriete merk van vogelaars en natuurliefhebbers.
Cromarbo: Belgian eARTh stories- a marbe warehouse in Rhisnes
Marmer ademt geschiedenis en schoonheid. Geschiedenis, omdat dit onverwoestbare materiaal zich al meer dan driehonderdduizend jaar gewonnen geeft uit de diepste diepten van onze planeet. Schoonheid, omdat marmer de mens blijft fascineren. Sinds mensenheugenis - of op zijn minst sinds de klassieke oudheid - is marmer een onuitputtelijke inspiratiebron voor beeldhouwers en architecten die dankzij dit kostbare goed hun oeuvre hebben kunnen vereeuwigen. Maar marmer is ook een ruwe parel die zich niet zomaar laat temmen. Van de ontginning tot de vormgeving vergt marmer van de mens de nodige nederigheid en know-how.
Het Belgische bedrijf Cromarbo selecteert en importeert marmer, graniet, onyx en kwartsiet. Vandaag de dag staat de vierde generatie - Bruno en Isabelle Croonenberghs - aan het roer van het bedrijf. Broer en zus zijn niet alleen geboren en getogen in dit mineraal universum. Ze zijn zich ook blijven verwonderen over de wonderlijke patronen van de siergesteenten in hun 3000 vierkante meter grote magazijn dat is gelegen te Rhisnes, in de provincie Namen. Terwijl Bruno op zoek gaat naar ‘s werelds fraaiste gesteenten, ontfermt Isabelle zich meer in het bijzonder over de samenwerking met architecten en opdrachtgevers. Ze worden hiervoor bijgestaan door een tienkoppig team om een service op maat te bieden aan de klanten. Dat zijn in eerste instantie marmerbewerkers die op hun beurt de natuursteen verzagen, maar ook eindklanten die de natuursteen hier ter plekke komen uitkiezen.
Kortom: een bedrijf op mensenmaat waar luisterbereidheid en persoonlijk advies overheersen.
Vier generaties, éénzelfde passie
Bij Cromarbo draait alles om passie. Van bij het prille begin. We schrijven 1900. Het jaar waarin Marie Bayot en Armand Croonenberghs in het huwelijk treden. Marie is de dochter en kleindochter van steengroeve-exploitanten uit de streek van Samber en Maas. Armand, nu een volwaardig familielid, sticht in 1937 een marmerzagerij te Rhisnes. In zijn atelier zijn de imposante raamzagen dag en nacht actief. Ze verzagen de ruwe blokken tot die hun meest wonderlijke patronen onthullen. De blokken komen rechtstreeks met het spoor aan in het door Armand gebouwde atelier. Vanuit alle hoeken van Europa, maar vooral vanuit de Belgische steengroeven die toen gouden tijden beleefden.
Mettertijd stopt de lokale ontginning, tegelijk ziet het bedrijf zich door de sterk veranderde geïnternationaliseerde markt verplicht zijn horizon te verruimen. 1995 is een scharnierjaar. Het jaar van de ontmoeting en de fusie met Marcello Bollero die sinds eind jaren 20 in Italiaans marmer handelt. Die fusie zal het huidige DNA van Cromarbo definitief bepalen. De nakomelingen van Marie en Armand Croonenberghs staan nu aan het roer van het bedrijf. www.mycromarbo.com
The new GUESS Jeans FW19 collection arrives with a bang! Loaded with luxe detailing and fabrics, military inspired touches and revisited retro influences, this season is all set for creating a unique, personal style with a twist of GUESS appeal.
From Ivy League-inspired aesthetics and retro prints to the timeless style of silver screen icons. With a relaxed modern take on preppy Americana and retro-sport, the focus is on feminine, functional pieces with urban appeal and a sleek western side. Iconic patterns, leopard and check combine with bold solids to play on classic looks, adding bright touches to versatile dressed-up streetwear looks.
» Barbecue season met Barbecook - » Lekkere mocktails van Special.T en Kusmi Tea - » Handige bediening door Ethnicraft en Notre Monde
Zin in een zwoele zomerse avond? Barbecue? Cocktails? Gezellig samenzitten? Dan hebben we hier een paar ideetjes om nét iets origineler uit de hoek te komen!
Barbecue weer
Barbecook transformeert onze terrassen en tuinen deze zomer opnieuw tot de place to be voor gezellig grillen. Bij het zien van de nieuwe vuurkorf van Barbecook krijg je het gloeiendhete verlangen om aan de zomer te beginnen. Deze hippe blikvanger met geometrische vormen zorgt voor een knetterend vlammenspel op jouw terras.
TIP : Al eens popcorn op de BBQ geprobeerd als late night snack? Leg de gedroogde maïskorrels in de pan en poppen maar!
Special.T en Kusmi Tea collab: de Anastasia thee capsule
Mocktails : Zin in een lekkere cocktail maar je moet de dag erna werken? Probeer de mocktails met Special.T’s zomerse theecocktails. Een zomers, alcoholvrije dorstlesser gebaseerd op theecapsules. Probeer het origineel recept van Special.T en Kusmi Tea!
Kusmi Tea x Special.T: Anastasia mocktail
Ingrediënten: 1 cup Kusmi tea Anastasia - Sap van 1 appelsien - 10 ml limoen- of bergamotsap - 1 theelepel vanillesuiker - Ijsblokjes
Aan de slag: 1. Zet een kopje Kusmi Anastasia thee van 15 cl - 2.Voeg er de vanillesuiker aan toe en laat afkoelen - 3. Vul je shaker met het appelsiensap en het limoen- of bergamotsap - 4. Voeg de afgekoelde thee en 2 ijsblokjes toe - 5. Shake! - 6. Zeef je mocktail in een feestelijk glas op enkele ijsblokjes - 7. Garneer met een schijfje appelsien - 8. Cheers! (Recept van The Mocktail Club.)
Slechts 1 druk op de knop! Gebruik de innovatieve Master.T theemachine voor de bereidingen van de mocktails of het perfecte kopje thee.
De ideale compagnon : Hapjes presenteren of aperitief klaarmaken? Dan is de Kompagnon bar cart van Ethnicraft jouw handige partner in crime. Ethnicrafts vakmanschap in hout en zwart metaal past perfect in iedere tuin.
Op je wenken bediend : Met de dienbladen van Notre Monde kan je eindeloos combineren voor de finishing touch op je tuintafel. De Gilded Layers collectie speelt met de kleuren van een zonsopgang en -ondergang. Het diepe blauw staat in contrast met rijk goud en transporteert je naar zomerse nachten.
5de Knokke Hippique: top paardensport voor iedereen
Organisator Stephex zet in op democratisering van paardensport met extra aandacht voor kids en dagjestoeristen. Komende zomer organiseert het all-round paardenbedrijf Stephex voor de vijfde keer ‘Knokke Hippique’. Met dit gratis zomerevent krijgt iedereen de kans om kennis te maken met de paardensport op het allerhoogste niveau.
De paardenliefhebber kan genieten van wedstrijden van wereldklasse in de vijfsterrenweek, terwijl de dagjestoerist kan smullen van allerlei randactiviteiten. Grootste vernieuwing dit jaar is de Kids Day. ”Vanuit Stephex vinden wij het zeer belangrijk om ons steentje bij te dragen aan de democratisering van de paardensport”, stelt Stephan Conter, CEO van Stephex. “Daarom organiseren we Knokke Hippique, een gratis zomerevent waar iedereen kan proeven van de paardensport. Wij zien een groot potentieel om de democratisering ook door te trekken bij de jeugd die elke editie meer en meer aanwezig is. Als we met Knokke Hippique ervoor kunnen zorgen dat de populariteit van de paardensport blijft stijgen is onze missie geslaagd.”
“Paardensport kan en moet toegankelijker zijn voor iedereen”
Stephex vindt het belangrijk dat de paardensport niet enkel voor het welvermogende deel van de bevolking is, maar gedemocratiseerd wordt. In 2018 werden alvast positieve vorderingen gemaakt binnen de democratisering van de paardensport. Volgens het jaarverslag van de Vlaamse Liga Paardensport (VLP) is het aantal clubs met jeugdleden tussen 0 en 18 jaar het afgelopen jaar gestegen van 522 naar 549, het aantal zonder jeugdleden is dan weer gedaald van 105 naar 83. Daarnaast was het uitgelichte thema van de VLP nog G-werking of werking met andersvaliden en integratie van kansengroepen. “Ondanks dat wij zelf aanvoelen dat er een enorme democratisering binnen de paardensport wordt doorgevoerd, merken we dat het nog te vaak wordt afgespiegeld als een elitesport,” vindt Stephan Conter. “Daaraan willen we bij Stephex graag iets veranderen. De paardensport kan en moet toegankelijker zijn voor iedereen.”
Ideale uitvalsbasis voor een dagje aan de kust met kids
Knokke Hippique legt echter niet enkel de focus op de paardensportcompetitie. Dankzij de randactiviteiten is het toegankelijk voor iedereen en zelfs een ideale uitvalsbasis voor een dagje aan de kust. In verschillende zones biedt Knokke Hippique voor ieder wat wils met een beach bar, food court, petanque baan en shopping area. Ook op vlak van experience zal het evenement de moeite waard zijn.
Voor de kinderen is er tijdens de weekends ook extra animatie voorzien. “Daarnaast wordt er ook een speciale Kids Day georganiseerd,” ligt Stephan Conter toe. “Op die dag kunnen kinderen zelf pony ritjes maken, zijn er verschillende workshops te volgen en zal er een mega springkasteel staan!”
Wereldtop jumping verzamelt in Knokke-Heist
Knokke Hippique is er niet alleen voor de dagjestoerist, maar is daarnaast ook dé Belgische zomerhappening van de paardensport en zo een paradepaardje voor de paardenliefhebber. Er wordt van start gegaan op woensdag 19 juni met een driesterren competitie die eindigt op zondag 23 juni. Op donderdag 27 juni gaat de competitie weer van start, dit keer met een competitie van het allerhoogste niveau. Dit vijfsterren circuit eindigt op 30 juni met de Grote Prijs. De top van Belgische ruiters zal hier aanwezig zijn. Zo heeft Niels Bruynseels, de winnaar van vorig jaar, zijn aanwezigheid al bevestigd. Daarnaast zullen alvast 20 ruiters uit de top 35 van de wereldtop aantreden. “Nadat we de vijfsterrenweek feestelijk hebben afgesloten, kunnen de bezoekers de twee weekends daarna opnieuw genieten van het driesterren-circuit, spannende proeven, adembenemende acts, lekker eten en heerlijk shoppen”, sluit Stephan Conter af.
Knokke Hippique is het jaarlijkse paardensportevent van Stephex. Van 19 juni tot 14 juli 2019 kan iedereen onder een zomerzon genieten van de paardensport op het domein van Knokke Hippique, gelegen in de Westkappellestraat in Knokke-Heist. Van 27 tot 30 juni gaat de vijfsterrenweek ook door op deze domeinen. Dit is een jumping van wereldklasse waar de top tegen elkaar springt.
Stephex is een all-round paardenbedrijf opgericht door Stephan Conter. Het verhaal begint in 1986, wanneer Stephan Conter beslist om een klein bedrijf in paardenhandel op te richten. Ondertussen koopt en verkoopt Stephex wereldwijd meer dan 100 topklasse springpaarden per jaar, heeft het een eigen internationale topsport stal met wereldtoppers als Daniel Deusser en Lorenzo De Luca in dienst en is het met de uitbouw van Stephex Horsetrucks onbetwist marktleider in Europa. Tot slot organiseert Stephex met Knokke Hippique en de Brussels Stephex Masters twee 5 sterren paardenevents die ieder jaar tienduizenden bezoekers lokken.
» Vuilnisemmers op maat van je lade - » Personaliseerbaar - » Handenvrij openen en geen rommel in zicht
Een vuilnisbak is een noodzakelijk kwaad in je (design)keuken. Om nog maar te zwijgen van meerdere sorteerbakken. Gelukkig is er Orgalux die verschillende afvalemmers naadloos en bijna onzichtbaar op maat van je keukenlade kan integreren. Daarbovenop past de indeling met zijn neutrale, donkergrijze kleur in ieder interieur. Zo blijven de afvalemmers uit het zicht, maar toch binnen handbereik. Opgeruimd staat netjes!
Milieuvriendelijk : Als je in de keuken aan de slag gaat, krijg je onvermijdelijk te maken met verschillende soorten afval. Broodkruimels, groenteafval, verpakkingsmaterialen, noem het maar op! Afval sorteren is nog nooit zo handig geweest met het nieuwe afvalsysteem waar je de verschillende sets van afvalbakjes per afvalsoort kan combineren in je keukenlade. Met de verschillende emmertjes kan je onmiddellijk sorteren zonder te moeten nadenken wat waar hoort.
TIP: Maak afval sorteren makkelijker door met verschillende kleine afvalbakjes te werken. In combinatie met een grotere afvalemmer voor het gewone restafval, heb je op deze manier een ordelijke afvallade
De kunststof emmers zijn gemakkelijk schoon te houden zodat de afvallade er stralend blijft uitzien.
Gebruiksvriendelijk : De Orgalux afvalset past gemakkelijk in een keukenlade, bijvoorbeeld onder de spoelbak, om snel te sorteren en recycleren. Daarbovenop is de afvallade ook beschikbaar met SERVO-DRIVE uno, wat betekent dat je geen handen meer nodig hebt om de vuilbak te openen. Zachtjes tegen het front duwen met de heup, knie of voet en de lade opent automatisch. Hygiënisch en handig als je je handen vol hebt met keukenafval! Zo blijft het front schoon en komt het afval netjes in de juiste emmer terecht.
Interieurvriendelijk : Dankzij de verschillende sets, is er altijd één geschikt voor jouw ladeafmetingen. En met zijn neutrale, donkergrijze kleur past de indeling ook in ieder interieur. Er zijn verschillende sets beschikbaar die individueel aangepast kunnen worden om optimaal gebruik te maken van de beschikbare laderuimte. In sommige sets is er naast de afvalemmers nog ruimte voorzien om schoonmaakproducten in op te bergen. De flessenverdeling zorgt hier voor overzicht en dat alles netjes blijft rechtstaan. Er is de mogelijkheid om iedere emmer afzonderlijk af te sluiten.
Al bijna twintig jaar lang zet LolaLiza de spotlights op sterke vrouwen met een eigentijdse en eigenwijze modecollectie. Maar met de “Celebrating women since 2001” campagne gaat de Belgische modeketen nóg een stapje verder. Met de krachtige campagne zette LolaLiza de voorbije weken de spotlights op de power van vrouwen. LolaLiza stelt dan ook de ambitie voorop om vrouwen te empoweren en met elkaar te verbinden.
Met de campagne, die eind april van start gegaan is, zette LolaLiza 5 bijzondere vrouwen in de kijker die elk een heel ander verhaal hebben. Maar met de gemene deler dat ze andere vrouwen helpen én inspireren! Stuk voor stuk power ladies die negatieve ervaringen in het leven aangrepen om er een positief verhaal van te maken. Die geïnspireerd werden door anderen en tegelijkertijd zelf anderen inspireren.
Hannelore Vens verloor haar beide benen toen ze op het spoor viel maar gaf niet op, beklom de Machu Picchu en zwemt voor het Belgische paralympische team.
Johanneke van Slooten is oprichtster van de organisatie Cherut en KoffieKlap en koos ervoor om vrouwen uit verschillende probleemsituaties te helpen.
Elke Jeurissen, oprichtster van het netwerk Straffe Madammen, werd geïnspireerd om zelfstandige te worden en wil nu andere vrouwen de steun en kracht bieden die ze nodig hebben om meer voor zichzelf en carrière op te komen.
Liesbeth Dillen is de drijvende kracht achter ‘She works with Wo-men’, waarmee ze zich focust op vrouwen in leidersposities.
En Isabelle Vandevelde (Kina) tenslotte, brak al een lans voor gekleurde vrouwen toen ze als eerste gekleurde model campagnes sierde in België. Bovendien richtte ze Cepia op, een organisatie die straatkinderen in Costa Rica educatie en onderdak biedt.
Klanten konden de verhalen van deze power ladies ontdekken op de campagnewebsite womenoflolaliza.com. Daarnaast kregen ze de kans om een vrouw te nomineren die hen persoonlijk inspireert. Uit de inzendingen heeft LolaLiza vijf dames uitgekozen die met vijf verschillende awards in de bloemetjes gezet werden tijdens het grote Celebrating Women brand event.
Celebrating Women brand event, een ode aan de kracht van vrouwen
Op 28 mei vond het orgelpunt van de campagne plaats : het Celebrating Women brand event. Een 500 tal genodigden waren getuige van een groot feest boordevol hartverwarmende verhalen, ontroerende momenten en inspirerende gesprekken - een ode aan de kracht van vrouwen! De vijf power ladies uit de campagne deelden hun ervaring in een panel discussie, in goede banen geleid door host Ilse De Vis. Elke Jeurissen vervolgde met een empowering TEDtalk.
Maar liefst vijf “Superwomen awards” werden uitgereikt aan inspirerende dames die door de klanten zelf genomineerd werden. Buurvrouw, zus, collega, moeder of vriendin : klanten konden powerwomen selecteren die ze bewonderen of die ze vanuit hun entourage kennen. Dat heeft voor schitterende verhalen gezorgd. Uit de honderden inzendingen werden de volgende genomineerden bekroond :
Sofie Schroos : Collega Suzy nomineerde Sofie omdat ze haar gezin en job als kleuterleidster perfect combineert met haar eigen zaak! Sofie en Suzy ontwikkelden samen de educatieve website Mila Lila om kleuters hun eerste woordjes Frans aan te leren.
Christine Caufriez : Zij voerde onlangs een zware strijd tegen borstkanker. Haar dochter vindt dat de overwinning van zo’n gevecht een echte award verdient! En gelijk heeft ze!
Anneke Raquet : Anneke is al vijf jaar pleegmoeder voor kinderen in crisissituaties. Anneke geeft heel veel warmte en aandacht, maar haar moeder vond dat ze ook zelf eens in de spotlights mocht staan.
Heidi Vlamynck : Deze alleenstaande mama kreeg na een zwaar ongeval te horen dat ze wellicht niet meer zou kunnen stappen. Dat was buiten haar wilskracht gerekend. Heidi revalideerde en liep zelfs een marathon!
Lamia Maata : is al meer dan 10 jaar betrokken bij de begeleiding van jonge adolescenten op de middelbare school. Haar vriendin die haar nomineerde, beschreef haar als een sterke , intelligente, vriendelijke en ongeëvenaarde vrouw. Een voorbeeld van vriendelijkheid en doorzettingsvermogen.
Het Celebrating Women event bood ook tal van randactiviteiten aan, van een runway show met net dat tikkeltje power extra tot fashion workshops. Met de onthulling van LolaLiza Atelier, een tool waarmee klanten hun eigen jurk kunnen ontwerpen en een Europese primeur, zet LolaLiza ook zijn stempel als innovatieve retailer.
LolaLiza innoveert: ontwerp je eigen jurk met LolaLiza Atelier
Een van de kernwaarden van LolaLiza is de empowerment van vrouwen. Via een online tool en de nieuwste digitale innovatie ‘LolaLiza Atelier’ kunnen klanten vanaf 4 juni hun eigen jurk ontwerpen en laten produceren.
Het Belgische LolaLiza lanceert hiermee een exclusief debuut in de Europese modesector. De jurk belichaamt voor LolaLiza sterkte en vrouwelijkheid; ze vormt het hart van het merk. Geen beter kledingstuk om deze unieke online tool mee te introduceren. Via lolaliza.com/atelier kan de klant in vier eenvoudige stappen – model, maat, stof en print, accessoire – een gepersonaliseerde jurk creëren en in één klik bestellen. Na drie weken wordt de jurk vanuit Italië aan huis geleverd.
Joachim Rubin (CEO): “LolaLiza werkt meer dan ooit aan innovatie. Om beter aan de wensen van de consument te beantwoorden, wordt het team versterkt met nieuw talent. We zijn met trots een Belgisch bedrijf, en zetten digitale innovatie centraal in onze strategie, met de jurk als kernproduct. Die twee elementen hebben geleid tot het ‘LolaLiza Atelier’ project dat uniek is in Europa. We zijn dan ook enorm opgetogen dat onze klanten binnenkort vanuit hun zetel, in 4 klikken, een gepersonaliseerde jurk kunnen creëren. Het project maakt deel uit van onze huidige inspanningen om morgen nog interessanter en relevanter te zijn voor onze klanten.”
In retail is het confectieproces normaal niet afgestemd op het produceren per stuk. Daar heeft LolaLiza een antwoord op gevonden. Door technologie en personalisatie te integreren kan het merk hiermee inspelen op de trends en de vraag van de consument. Klanten gaan steeds meer op zoek naar authenticiteit en gepersonaliseerde items waarmee ze hun identiteit kunnen tonen. Bovendien kunnen ze dankzij LolaLiza Atelier hun creativiteit de vrije loop laten, zonder een ontwerper te zijn. De Belgische LolaLiza-designers creëerden voor de lancering stoffen in rijke materialen en met weelderige prints. De perfecte inspiratiebron voor elke vrouw.
Waar LolaLiza eveneens mee kan uitpakken, is de verkoopprijs: de aankoopprijs van de gecustomizede jurken variëert van 49.99 tot 79.99 euro. De levering aan huis of in een LolaLiza-winkel (in België, Nederland, Frankrijk en Luxemburg) is gratis. In zes Belgische winkels (Lier, Eeklo, Aalst, Auvelais, Lommel en Tielt-Winge) krijgen klanten ook de mogelijkheid om de stoffen en accessoires te ontdekken en voelen.
De jaarlijkse Negroni week vindt voor het zevende jaar op rij plats van 24 tot 30 juni 2019. Tijdens deze week steunen tal van bars en restaurants over de hele wereld een goed doel, door een euro per verkochte Negroni te doneren.
Dit initiatief van Campari in samenwerking met Imbibi Magazine, startte bescheiden in 2013 met 120 deelnemers. Vandaag staat de teller op ruim 10.000 deelnemers in 60 landen en heeft het initiatief al ruim 2 miljoen dollar opgebracht voor goede doelen.
In tal van bars en restaurants kan je tijdens de Negroni week de mest verrassende varianten van de Negroni proeven. Via de slimme kaartapp Mapter kunnen consumenten ook gemakkelijk bars en restaurants in hun buurt vinden waar ze de Negroni in al zijn varianten kunnen (her)ontdekken; go.mapstr.com camparimap.
Ook reikt Campari de sociale media, trainingstips aan om zelf aan de slag te gaan. Volg dus zeker Campari facebook, Instragram en Twitter om je Negroni week voor te bereiden. Voor een overzicht van alle activiteiten surf naar www.negroniweek.com
Denim is without a doubt the backbone of our wardrobes. Winter, spring, summer or fall, they're probably the only clothing item we refuse to let go. But there are certain nuances that gain steam during one season versus another. So what are the denim styles to know for Fall/Winter 2019? After a little investigating, we got the inside scoop for you!
Laid-back kinda feel
Relaxed, with a loose-fitting, sometimes low-rise waist and slouchy leg, baggy and laid-back denim have suddenly hit the scene as the denim style du jour. Not only are they comfortable, but they’re surprisingly chic when paired with the right accoutrements. Whether you go for something wide-leg and ‘90s-inspired, or opt for a straighter, elongated silhouette, there's a right fit for everyone with below styles;
All washed out kinda feel
The era of shoulder pads and crimped hair gets a bad rap, but nearly every trend associated with the time period has found its way back into fashion. The acid-washes may look like something pulled straight out of Nancy’s closet on Stranger Things, but don’t act surprised if you see every street style queen wearing the exact same thing in a few months' time. Be sure to hop on the trend with following musthaves;
Revival of the denim shirt kinda feel
Denim shirts provide the same aesthetic, offering a laidback yet luxe look that’s perfect for your weekend wardrobe. So, if you’re yet to add this classic shirt to your closet, now’s the time to do so. Denim shirts are more effortless to style than you might think and can work for any time of the year. Don’t believe us? We’ve rounded up proof that this timeless shirt looks fantastic in countless variations;
Charcoal kinda feel!
Nineties babies, we're looking at you. The return of charcoal-wash jeans has us reminiscing over all things '90s fashion. They are now giving the jean trend a modern spin. Take a cue from the below outfits and wear the darker wash just as you would blue—in other words, with everything from a T-shirt and boots to a blazer and sneakers.
Beauflor stelt twee nieuwe gamma's vinylrol voor Moonlight & Olympus
Beauflor verlegt de grenzen van de verbeelding met twee nieuwe gamma's vinylrol. Het Belgische bedrijf (divisie van Beaulieu International Group) is wereldleider in het segment van de vloerbekleding en zet de allernieuwste technieken in om verrassende en inspirerende decors te creëren.
MOONLIGHT: fun of authentiek?
Met dit exclusieve gamma van digitale prints trekken de designers van Beauflor alle registers open. Ze stellen enerzijds reproducties voor met effecten van hout, marmer en cement en anderzijds waanzinnig realistische decors. De verbeelding kent geen grenzen: koffie, een aquarium vol koivissen, een enorme tuin met madeliefjes of een zandstrand. De decors zijn uitermate geschikt voor innovatieve projecten in de vastgoedsector!
OLYMPUS: Eerbetoon aan het hout
Het gamma Olympus is een liefdesverklaring aan traditionele vloerbekleding. Beauflor maakt gebruik van hoogwaardige digitale printtechnieken om het effect van houtplanken na te bootsen, zonder met het blote oog zichtbare herhaling. De planken kunnen tot twee meter lang zijn voor een elegante en opvallend realistische weergave. Olympus is een eerbetoon aan eikenhouten parket maar ook aan het visgraatmotief.
Ahead of the 7th edition of WECANDANCE, we made a special WECANDANCE to this year's Safari Nomads theme.
OUR STORY
Romance Chocolate is ethically sourced, plant-based chocolate made from organic cocoa and made in Belgium. We guarantee that the entire process from bean to bar was carried out with the highest regard for the local farmers and the earth’s natural resources. Romance Chocolate is 100% organic and 100% plant-based. We use coconut nectar as a sweetener and low temperature roasting to give the flavour of the beans time to fully awaken. Its taste is designed to have you engage in a moment of heavenly delight, so rest assured that honesty is an essential component of this product.
The WECANDANCE edition is sourced from TANZANIA, 70g. ORIGIN: Kokoa Kamili, Tanzania. INGREDIENTS: 70% cacao mass, coconut nectar. On sale for €12 via wwww.romance-chocolate.com
BRING SOME ROMANCE TO YOUR LIFE
Romance Chocolate is ethically sourced, plant-based chocolate made from organic cocoa. We guarantee that the entire process from bean to bar was carried out with the highest regard for the local farmers and the earth’s natural resources. Nothing that might disrupt a healthy intake of pure ingredients was added to or taken away from this product. Romance Chocolate is 100% organic and 100% plant-based. We use coconut nectar as a sweetener and low temperature roasting to give the flavour of the beans time to fully awaken.
» Barbecue waar en wanneer je maar wil - » Heerlijke groenten op de grill - » Gemakkelijk te demonteren en vaatwasserbestendig
Barbecue season is coming! Barbecook stelt daarom de 5 leukste barbecuetrends van deze zomer voor. De barbecuespecialist bij uitstek gooit het klassiek barbecueën helemaal overboord. Barbecueën waar en wanneer je maar wil? Vlees of veggie? Met het comfort van je eigen keuken? Barbecook got you covered!
TREND 1: Nomads op locatie
De blikvanger van deze zomer is de tafelbarbecue Carlo in Urban Grey. Zin om te genieten van een gezellige barbecue in het park, op het terras van vrienden, op de camping van je favoriete festival of gewoon op je eigen buitentafel? Het Barbecook On The Go gamma biedt voor iedere gelegenheid de geschikte BBQ oplossing. De On The Go barbecues zijn kleine en draagbare barbecues, gemakkelijk om mee te nemen op iedere locatie.
De Carlo Urban Grey combineert eenvoud, comfort en kracht. De vlotte aanmaak zorgt ervoor dat je in no-time grill ready bent. De ingebouwde ventilator verzekert een constant en regelbaar vuur. Daarnaast behoudt Carlo zijn "cool" aan de buitenkant, ookal wordt het binnenin broeierig heet.
TREND 2: Gas geven!
Wil je de comfort van je keuken, maar dan buiten? Dan is de Siesta dé oplossing! Een gasbarbecue biedt instant barbecueplezier zonder stress. Met de Siesta-reeks mikt Barbecook op iedereen die spontaan wil barbecueën met het plezier van buiten koken, maar zonder gedoe met onderhoud; en hiervan het liefst ook een dagelijks ritueel maakt. Gasbarbecues hebben nu eenmaal de handige feature snel gebruiksklaar en eenvoudig in onderhoud te zijn. Zo heb je extra tijd om voluit te genieten van de avond, zelfs tijdens de week!
TIP: Met de technische snufjes zoals de ‘One Hand’-knoppen stel je verschillende temperatuur zones op je barbecue in. Superveilig en met veel precisie!
Trend 3: In de vaatwasser ermee!
In 2019 kiezen we voor het gemak, en dat kan vooral met de plancha plaat van Victor. Niets is vervelender dan een leuke barbecue avond organiseren en achteraf de afwasberg zien staan. De lichte planchaplaat Victor met de non-stick coating wast af als een bord! Niet meer schrobben en schuren, maar het handige formaat past perfect in de vaatwas.
De duurzame thermicore plancha plaat op de Victor warmt erg snel op en koelt gecontroleerd weer af. Dankzij de antikleeflaag kan je er verschillende ingrediënten tegelijk of na elkaar op bereiden en blijven er meer voedingstoffen bewaard!
TIP: Het hoeft niet altijd mooi weer te zijn om te barbecueën! De Thermicore Planchaplaat past niet alleen op Victor; je kan deze plaat ook binnenshuis gebruiken - in de oven of op je fornuis (gas, inductie, elektrisch).
Trend 4: Klaar in 1-2-3
Dankzij het typische no-nonsensedesign kan je de Edson makkelijk monteren, aanmaken én onderhouden. In 30 minuten is jouw Edson gebruiksklaar! Zo heb je meer tijd om te genieten van het bereiden van je grillades en van je gezelschap en hoef je de gezelligheid niet te missen door op een afstandje aan je barbecue te staan. Naast alle praktische voordelen, is Edson Army Green ook gewoon een barbecue om mee uit te pakken. Een mooie, unieke ton in je tuin, dat gegarandeerd de blikken van bezoekers naar zich toe trekt.
En na het barbecueën is het feest nog niet gedaan! Met één simpele beweging tover je de Edson om tot een robuuste bartafel. De afdekklep biedt de perfecte ruimte voor afterdinner drinks.
Trend 5: Groenten grillen
Groenten op de bbq is allang een nieuwe trend, Barbecook tilt dit naar een next level met de Loewy. Deze iconische houtskoolgrill zit in een nieuw, gestroomlijnd design. Groenten grillen op de barbecue is één van de gezondste manieren om groenten te bereiden. Als je groenten kookt, gaan hun voedingsstoffen verloren; bij grillen is dit veel minder het geval. Groenten worden het best op een lage temperatuur geroosterd en voorzien van een laagje olie, op die manier branden ze niet aan.
De Belgische barbecuespecialist Barbecook heeft sinds zijn oprichting in 1985 maar één missie: inspelen op innovatie, waardoor barbecueën leuker, makkelijker en eenvoudiger wordt. Barbecook is beroemd geworden dankzij het QuickStart-systeem voor houtskoolbarbecues. Met gewoon wat krantenpapier en een lucifer ben je dankzij dat systeem al na vijftien minuten aan het grillen. www.barbecook.com
» Jungle in huis met tropisch behang - » Arte en Hookedonwalls kiezen voor exotische planten, kleurrijke bloemen en wilde dieren
Niets is meer tropisch dan palmbomen, planten en papegaaien. We zagen al interieurs in het groen, maar dit jaar wordt nog een stuk intenser: volledige muren worden met planten bekleed en de prints kunnen niet groot genoeg zijn. Van een overdonderend exotisch interieur tot discrete palmbomen en regenwouddieren, welk tropisch behang past er best bij jou?
Dierentuin
Hoe leuk het ook zou zijn, sommige dieren zijn echt niet geschikt als huisdier. Daar komt nu verandering in: met deze dessins waan je je midden tussen de aapjes of flamingo’s.
Groen, groener, groenst
Wie van natuur houdt, hoeft geen groene vingers te hebben. Deze palmbladen geven het huis een tropische toets, zonder dat je ervoor de zetel uit moet!
Bloemenkunst
In de modewereld blijven bloemenprints het goed doen, maar ook in het interieur vinden we deze trend terug. Zo creëer je een zuiderse bloemenmuur die niet enkel romantisch, maar ook gedurfd en excentriek is.
Wie treedt straks i nde voetsporen van graaf Camillo Negroni?
Finale van de ‘Campari Negroni competition’ in zicht! 10 juni in het Mas Antwerpen. De spanning stijgt onder de bartenders in België en Luxelburg. Wie kan straks in het jaar dat Negroni zijn honderste verjaardag viert, het meest verrassen met zijn of haar persoonlijke herinterpretatie van deze klassieker? De finale van de Campari Negroni competition vindt plaats in het MAS in Antwerpen en twee weken later volgt de jaarlijkse Negroni week ( 24-30 juni), in tal van bars en restaurants kan je dan met een Negroni klinken op het goede doel. En op het geniale idee van graaf Camillo Negroni honderd jaar geleden.
De iconische Negroni bestaat vandaag 100 jaar. Deze klassieker- voor de vijfde keer op rij uitgeroepen tot tweede populairste cocktail ter wereld, blijft de meest getalenteerde bartenders inspireren in de Campari Negroni competition. Niet minder dan 125 barmannen en –vrouwen uit België en Luxemburg stuurden hun persoonlijke Negroni in. Vijftig kandidaten werden in een eerste faze weerhouden, eind mei werden de tien finalisten op basis van een smaak- en geurtest door de jury geselecteerd.
Op 10 juni nemen deze finalisten het tegen elkaar op onder het wakende oog van een consumentenpanel en een professionele jury. Die bestaat uit 4 internationaal bekende bartenders, Mauro Mahjoub (Duitsland), Salvatore Calabrese (Italië), Luca Picchi (Italië) en Tommaso Cecca (Italië) en chef kok Nick Bril van het Antwerpse sterrenrestaurant The Jane. Zij beoordelen niet alleen de smaak en het evenwicht van de creatie, maar ook de creativiteit, de look en het verhaal achter de cocktail.
De regels voor de finalisten zijn simpel, ze moeten minstens een derde Campari (zoals in het originele recept van de Negroni) gebruiken, zich beperken tot maximaal zes ingrediënten en de cocktail binnen de vijf minuten creëren.
De winnaar treedt straks een beetje in de voetsporen van de bekende graaf Camillo Negroni. In zijn stamcafé Caffè Casoni in Firenze, we schrijven 1919, bestelde hij altijd een Americano, een mix van Campari, vermout en bruiswater. Op een dag,, zo vertelt de legende, besloot de graaf dat het tijd was voor iets nieuw. Geïnspireerd door zijn laatste reis naar London vroeg hij zijn vriend, bartender Rosci Scarselli om een scheutje gin in plaats van bruiswater toe te voegen. De bartender willigde met plezier zijn verzoek in en garneerde de nieuwe cocktail met een schijfje sinaasappel, om het verschil te maken met de klassieke Americano die met een citroenpartje wordt geserveerd. De graaf vond de nieuwe cocktail bijzonder lekker en het drankje raakte bekend als ‘graaf Negroni’s Americano’ of de ‘Americano met een scheutje gin’. De Negroni was geboren.
Vandaag is het recept 100 jaar oud en blijft de Negroni een van de 25 meest invloedrijke cocktails. Tegelijk wordt hij vaak genoemd als een van de meest onderschatte cocktails. Een Negroni is gemakkelijk te maken omwille van de gelijke delen van de drie ingrediënten, maar toch vraagt hij een goede balans tussen bitter en zoet en moet je hem correct serveren. Dat doe je zo: vul een glas met ijsblokjes en voeg 3 cl Campari, 3 cl gin en 3 cl vermout toe. Roer zachtjes en werk af met een vers schijfje sinaasappel.
Archeopark vol avonturen in Ramioul - Het grootste avonturenpark voor de prehistorie in Europa !
Laat je niet misleiden door de term museum op de website want dat is het geenszins niet ! De archeoligische site in Ramioul (op 15km van Luik) is een archeopark van maar liefst dertig hectare groot. Het bevindt zich in het midden van het bos met de grot van Ramioul.
Op amper 20 km van de taalgrens dompelen tweetalige archeologen je onder in de prehistorie. Ze nodigen je uit om de Cro-magnommens te ontmoeten en dagen je uit te leven én te eten zoals je verre voorouders dat deden.
Je staat er oog in oog met de resten van zeven kinderen uit 2300 voor Christus. De grot van Ramioul, waar de kinderen begraven liggen, is geklasseerd erfgoed. Je kan er speerdrijven op een jachtparcours. Krijg je je avondeten niet zelf te pakken dan kan je nog altijd terecht in het archeorestaurant waar je kan eten als een Cro-magnon. Je kunt er je vlees snijden met een steen. Maar er is ook lasagne hoor !
In de mammoetvormige speeltuin is alles van hout. Je kunt er volop klimmen, hangen en glijden.
Op de boerderij met moestuin, worden prehistorische gewassen gekweekt en in plaats van koeien grazen er oerossen.
Je kan er elke dag een workshop volgen zoals vuur of aardewerk maken, vuursteen bewerken, boogschieten, speerdrijven op 3D-doelwitten, een blotevoetenpad en er is een doolhof dat de menselijke evolutie voorstelt. Je loopt van de voorouders tot de homo sapiens, maar niet in een rechte lijn. Wie verkeerd loopt, wordt als aap geklasseerd.
In het museum zelf zijn er twee permanente tentoonstellingen. Die staan onder toezicht van het Centrum voor Conservatie, Studie en Documentatie dat samen met de talrijke archeologen die op de site werken, het wetenschappelijk project bewaken.
Het museum is elke dag open het hele jaar door. Opgelet niet op zaterdagen buiten de schoolvakanties.
Wie online reserveert betaalt 15 Euro als volwassene, student of senior. Kinderen van vier tot zes betalen 14 Euro. Kinderen jonger dan vier kunnen er gratis in.
Préhistomuseum, rue de la grotte 128, 4400 Flémalle. (20’ Luik – 45’ Hasselt - 60‘ Brussel) Info : info@prehisto.museum - www.prehisto.museum