Op 2 februari 2017 opent het Vakantiesalon Brussel zijn deuren, mét deelname van Fédération Internationale de Logis (FIL), een hotelnetnetwerk van meer dan 2.300 onafhankelijke hoteliers en restauranthouders uit Europa.
Op het grootste toeristische salon van België (800 exposanten – 117.000 bezoekers in 2016) zal de stand van FIL worden geïntegreerd in het Frankrijk-paviljoen, op een oppervlakte van 60 m2. Elke dag zullen vier regio’s vertegenwoordigd worden door hoteliers. Verspreid over de vier dagen komen dus zestien regio’s aan bod, om te focussen op de diversiteit van het Logis-aanbod.
De FIL-stand is ondergebracht in Paleis 4, nr. 4412. Bezoekers zullen er het ruime aanbod aan accommodaties van de merken Logis, Logis d'Exception, Maison by Logis en Insolite by Logis ontdekken. Dit is te vinden in de nieuwe internationale gids 2017 en de nieuwe Logis d’Exception gids. In België is er momenteel een aanbod van 32 hotels.
Daarnaast hebben bezoekers de gelegenheid om kennis te maken met de verschillende “Logis uitjes”. Dit zijn zes thematische pakketten: Geniet van eten; Romantisch, Ontspanning, Ik hou van de regio, Ongewoon en Hartstochtelijk nieuwsgierig met extra diensten voor een compleet verblijf.
Praktisch Vakantiesalon Brussel: Thema : huwelijken, citytrips, natuur en ontdekkingen - Wanneer: do. 2 februari tot zo. 5 februari – 10-18 u, met een afterwork op vrijdag tot 20 u - Brussels Expo, paleis 3,4,5 – Place de Belgique 1, 1020 Brussel
Pantone-kleur van het jaar inspireert tot een trendy én duurzaam interieur
Groen zet meer dan ooit de toon. In ons drukke bestaan keren we steeds vaker en liever terug naar de natuur. Dat vertaalt zich in natuurlijke kleuren en materialen die opduiken in de wereld van mode en design. Met rustgevend mosgroen sluit Brabantia zich trendy aan bij de nieuwe Pantone-kleur van het jaar, Greenery, én maakt het designmerk zowel je interieur als de wereld een stukje mooier.
Voor 2017 heeft Pantone, wereldwijd gekend als de referentie in kleur, ‘Greenery’ uitgeroepen tot kleur van het jaar. Deze citroenfrisse tint tussen geel en groen roept de eerste lentedagen op en symboliseert zo vernieuwing. Een mooie inspiratiebron voor de nieuwe pedaalemmer van Brabantia, newIcon, in rustgevend mosgroen.
Zo haal je een stijlvolle én trendy blikvanger in huis, die bovendien erg duurzaam is. De pedaalemmer bestaat voor 40% uit gerecycleerd materiaal en kan na gebruik bijna integraal (98%) gerecycleerd worden. En of je hem nu in je keuken, je badkamer of je thuiskantoor zet, overal ben je zeker van comfort en gebruiksgemak. De pedaalemmer is stevig en stabiel dankzij de antislipbodem en sluit zachtjes dankzij de geruisloze sluittechniek. newIcon is ook geurdicht en gemakkelijk te reinigen.
Bovendien doneert Brabantia voor elke verkochte newIcon een deel aan The Ocean Cleanup, een ambitieus project dat via stroming plastic afval uit oceanen wil vissen. De uitvinding staat op naam van de Nederlander Boyan Slat en het prototype met lange, drijvende barrières wordt momenteel getest in de Noordzee. Zo helpt Brabantia ook mee aan het probleem van afval dat de afvalemmer niet haalt.
Nog meer groene inspiratie nodig? Dan helpt Brabantia je graag op weg met zijn ruim assortiment – van mengkommen over een flesopener en kruidenschaar tot kaasschaaf in groentinten.
Praktische info newIcon in Moss Green: Inhoud: 3, 5, 12, 20 of 30 l - Richtprijs: vanaf 22,95 euro - Garantie: 10 jaar
Mengkom groen, 1,5 l : 8,50 euro - Kruidenschaar groen/geel: 6,95 euro - Schuimspaan anti-aanbak, groen: 4,95 euro - Flessenopener groen: 3,75 euro - Universeel mes, groen: 7,95 euro - Kaasschaaf, groen: 6,95 euro
Van een bescheiden begin in 1919 is Brabantia vandaag uitgegroeid tot een internationaal designmerk dat bekendstaat om zijn praktische en stijlvolle keukenaccessoires en huishoudelijke artikelen. Brabantia ontwerpt kwalitatieve, slimme en vooral aantrekkelijke producten die het huis en leven elke dag een beetje mooier maken: ‘Designed for living’.
Zetten we koers naar Bretagne, Languedoc-Roussillon, de Côte d’Azur, Normandië, Aquitaine of Catalonië? Keuze te over! Vakantiesalon, in Paleis 4, stand 4311
Sandaya, dé specialist in vier- en vijfsterrencampings, opent het seizoen 2017 met een gloednieuwe luxecamping in Les Landes, in de Aquitaine, tussen Arcachon en Biarritz. Een gloednieuwe bestemming in de pijnboombossen van Les Landes, tussen het Lac de Léon en de Atlantische oceaan. Het gaat om de eerste Franse camping die het Europese ECOLABEL kreeg.
Camping Le Col Vert - Les Landes – 4 sterren
Vlak bij het natuurreservaat van Courant d’Huchet ligt camping Le Col Vert, te midden van het uitgestrekte bos van Les Landes de Gascogne, tussen Bordeaux en Biarritz, op amper 6 km van de Côte d’Argent en haar stranden.
Bovendien doorkruist niet alleen de GR8 deze streek, maar ook de Franse kustroute naar Santiago de Compostella en de Vélodyssée, een fietsroute die Bretagne doorkruist langs de Atlantische Oceaan, tot aan de Baskische kust. Ideaal voor een stevige, avontuurlijke rit met de oceaan als decor (meer dan 1.200 km, waarvan 70 % over autovrije paden).
Tussen een groot meer en de oceaan: Surfen of in de golven duiken, een zeil- of catamaraninitiatie volgen … hier is alles een fluitje van een cent! Aan de oevers van het Lac de Léon en op een boogscheut van de Atlantische Oceaan heeft camping Le Col Vert heel wat te bieden voor liefhebbers van watersporten, of ze nu het zoete of het zoute sop verkiezen. 1548 route de l'étang – 40560 Vieille Saint Girons – Aquitaine – Frankrijk
Opening van het seizoen 2017 - Vroegboekaanbod : Met deze camping erbij telt Sandaya nu 12 campings in Frankrijk en Spanje. Reserveren voor het seizoen 2017 kan vanaf vandaag, en alle informatie over de campings is te vinden in de gloednieuwe brochure en op de nieuwe website van de groep: www.sandaya.be Profiteer nu van een vroegboekkorting van maar liefst 20 % en krijg bovendien de annulatieverzekering gratis.
Vakantiesalon - Brussel - van 2 tot 5 februari 2017
Sandaya zal aanwezig zijn op het Brusselse Vakantiesalon, in Paleis 4, stand 4311. U komt er alles te weten over de nieuwe bestemmingen, aanbiedingen, cottages, boomhutten, lodges, chalets enz.
Vijf nieuwe bestemmingen: Portugal, Bulgarije en de Spaanse kustregio’s Costa de la Luz, Costa Blanca en Costa del Sol
Touroperator Corendon breidt haar aanbod met vertrek vanuit Brussel uit met de nieuwe bestemmingen Bulgarije (Burgas) en Portugal (Faro). Corendon zal vanaf mei 2017 eenmaal per week rechtstreeks vliegen vanuit Brussel naar Burgas. Vanaf april 2017 wordt ook de Portugese luchthaven Faro eenmaal per week vanuit Brussel aangevlogen. Vanuit Faro is het mogelijk om te reizen naar de Algarve en Costa de la Luz waar Corendon afgelopen zomer het Marble AMA Andalucia Resort opende. Ook de Spaanse bestemmingen Costa Blanca (Alicante) en Costa del Sol (Malaga) zijn toegevoegd aan het aanbod zonbestemmingen van Corendon.
De nieuwe bestemmingen passen in de verruimingsstrategie van Corendon om dé geprefereerde touroperator te worden voor zonvakanties aan de beste prijs. Corendon biedt deze zomer 18 zonbestemmingen aan vanuit Brussel, waarvan op tien bestemmingen wordt gevlogen met Corendon Airlines. De vluchten naar de overige bestemmingen worden uitgevoerd door Vueling en Brussel Airlines.
Uitbreidingstrategie zet zich door : “De verruiming van ons vakantieaanbod vanuit Brussel past in onze strategie om ook op de Belgische markt uit te groeien tot de eerste keus touroperator voor budgetvriendelijke zonvakanties”, zegt Steven Van der Heijden, CEO van Corendon. “Afgelopen jaren is er ruim geïnvesteerd in nieuwe bestemmingen vanuit Brussel, waaronder de Griekse eilanden (Kos, Kreta, Rhodos) en de Spaanse eilanden Ibiza en Mallorca. Komende zomer komen hier dus nog vijf nieuwe bestemmingen bij, waardoor we in totaal 18 vakantiebestemmingen zullen aanvliegen vanuit Brussel”.
Bulgarije is een bestemming die in de lift zit en heel wat troeven heeft zoals brede, uitgestrekte zandstranden, een zonnig klimaat, een groen binnenland, levendige uitgaanscultuur en een ruim hotelaanbod. Burgas biedt prachtige uitzichten aan het Vaya meer en het rotsachtige eiland Pomorie is een trekpleister voor spa-liefhebbers. Het schiereiland staat bekend om zijn natuurlijke moddertherapieën. Corendon vliegt rechtstreeks binnen 2,5 uur naar de luchthaven Burgas. In het land biedt de touroperator, airline en hotelier een uitgebreide selectie aan accommodaties aan. Een achtdaagse vakantie naar Bulgarije is bij Corendon al te boeken vanaf 199 euro.
Ook naar Portugal en Spanje
Binnen het vernieuwde aanbod van Corendon vind je niet alleen Bulgarije, maar ook Portugal terug. Vanaf april kun je vanuit Brussel namelijk één keer per week richting Faro vliegen. Faro is dé uitvalsbasis voor de vakantieganger die de Algarve-streek wil verkennen. De bestemming biedt lange zandstranden, okerkleurige kliffen en beschermde lagunes. Wie op Faro vliegt kan overigens ook kiezen om de vakantie aan de Costa de la Luz door te brengen. Deze Spaanse kustregio grenst aan Portugal en kan buigen op heel wat Moorse invloeden. In deze regio opende Corendon in de zomer van 2016 het Marble AMA Andalucia Resort, het tweede hotel van de Marble hotelketen. Tot slot biedt Corendon ook een ruim aanbod hotels in de populaire Spaanse vakantiebestemmingen Costa Blanca en Costa del Sol.
Corendon, opgericht in 2000, is een snelgroeiende en toonaangevende touroperator, luchtvaartmaatschappij en hotelketen op de Nederlandse en Belgische markt. In 2015 verzorgde Corendon met veel plezier de reis voor meer dan 750.000 vakantiegangers naar tientallen zonbestemmingen binnen en buiten Europa. Onder Corendon vallen Corendon Vliegvakanties, Corendon Airlines met een vloot van 16 vliegtuigen, Corendon Hotels & Resorts, Corendon Foundation, Corendon Groups & Incentives, GOfun jongerenreizen, Stipreizen, Maris Life en Karin’s Choice. Corendon staat sterk in de markt door de scherpe prijzen, het no-nonsense karakter en de grote ervaring in het inkopen van accommodaties. Hierdoor kan Corendon in combinatie met de lage overhead kosten de beste prijs-kwaliteitverhouding aanbieden als het om vakanties gaat. De slogan van Corendon luidt: Altijd de beste vakantiedeals! www.corendon.be
Bij Logis leggen we verliefde stellen in de watten zoals ze ervan dromen. Voor Valentijn natuurlijk, maar ook alle andere dagen van het jaar. Logis heeft twee arrangementen ontworpen om koppels ten volle van hun verblijf samen te laten genieten: de uitjes ‘Romantisch’ en ‘Ontspanning’. Ze worden het hele jaar door aangeboden!
Welkom op het dak van België. Het hotel ligt in het hartje van het natuurpark Hoge Venen Eifel. Een prachtige omgeving voor een wandeling met z’n tweeën. Logis Hotel Butgenbacher Hof is met zijn vakwerk en typisch dak een echt ‘charmeadres’. Er heerst een ontspannende, romantische sfeer, zowel op het terras, in de wintertuin als in de comfortabele kamers. Niet te missen is het gloednieuwe fitnesscenter met zijn mooie binnenzwembad.
Het restaurant is gezellig ingericht met knap houtwerk en fraai tafellinnen. De chef serveert gastronomische gerechten, vol smaak en fantasie, op basis van seizoensproducten. Kortom, dit hotel is zijn 4 sterren waard! Tweepersoonskamer vanaf 110 €/nacht.
2. Quend, Picardie- Logis-Hotel le Fiacre
Niet ver over de grens met Frankrijk vind je een ander sfeervol adres, ideaal gelegen tussen de baai van de Somme en de baai van Authie: Logis hotel Le Fiacre. Van zodra je er binnenstapt, word je overweldigd door de stijlvolle inrichting van deze vroegere boerderij met vakwerk te midden van een mooie bloementuin. De lucht is er gezond en verfrissend, want je verblijft op amper 3 km van de zee en het strand! Op het programma: rust en ontspanning in de tuin, aan zee of in de wellnessruimte met verwarmd zwembad.
Bovendien heeft de streek heel wat te bieden: kano, strandzeilen, ezel- of paardentochten, vogelpark, minigolf, boomklimmen, rit met 2 PK... Maar ook je smaakpapillen worden verwend: het restaurant biedt een authentieke, verfijnde keuken. Tweepersoonskamer vanaf 95 €/nacht.
3. Esch sur Sûre, GH Luxemburg – Logis-Hotel Gourmet & Relax de la Sûre
Het familiale Logis hotel Gourmet & Relax de la Sûre geniet een rustige ligging aan de voet van het oudste fort van Luxemburg. Het dorpje Esch-sur-Sûre is een verborgen parel verscholen tussen de groene heuvels en rotsen van het Natuurpark van de Boven-Sûre, een van de meest schilderachtige plekjes van het land. Smalle steegjes, gotische kerken, een stadsmuur met torens, voetgangersstraten, adembenemende panorama’s, uitgestrekte wouden... Allemaal lenen ze zich perfect voor een romantische wandeling. Het hotel herbergt 23 knusse kamers, waarvan sommige zijn uitgerust met een bubbelbad. Daarnaast beschikt het over een wellnessruimte, een kunstgalerij en een schitterend terras aan de voet van de ruïnes.
De zoon van de eigenaar is een voormalig lid van het nationale team van Luxemburgse koks en heeft de teugels van het restaurant overgenomen. Hij serveert Franse en streekgerechten met het label ‘Gourmet Vum Séi’, m.a.w. bereid met producten die rechtstreeks van het Natuurpark van de Boven-Sûre (Uewersauer) afkomstig zijn. Hier ontdek je samen met je partner de gastronomische rijkdommen van het natuurpark.
‘ROMANTISCH UITJE’ : Dit arrangement voor twee personen omvat: 1 nacht in tweepersoonskamer met Queen- of King Size-bed - late check-out tot 14 uur - ontbijt - 1 driegangenkeuzediner - EXTRA BIJ LOGIS: 2 dagen toegang tot de spa - Tweepersoonskamer vanaf 80 €/nacht.
Wil je een van de mooiste plekjes ontdekken van de Moezelvallei met zijn wijngaarden die nog uit de Romeinse tijd dateren? Dan moet je beslist een ommetje naar Remich maken! Een pittoresk dorpje vol steile steegjes, dat leeft van zijn wijn en het toerisme. In een vorig leven was Logis Hotel Saint-Nicolas een rustplaats voor schippers langs het jaagpad Rijn-Moezel. Dankzij het bubbelbad in de kamer of een van de vele ontspanningsruimtes (zwembad, sauna, hammam, ijsgrot…) ben je hier aan het juiste adres als je wilt relaxen. Maar dit is ook een topadres als je je culinair wilt laten verwennen.
Het gastronomisch restaurant ‘Lohengrin’ is in de hele streek bekend, want het serveert verfijnde Franse gerechten met de beste wijnen. Je geniet ervan op het terras zodra de eerste zonnestralen verschijnen. En aangezien je maar op een twintigtal kilometer van de hoofdstad verblijft, vormt Remich de ideale uitvalsbasis voor heel wat uitstappen. Tweepersoonskamer vanaf 99 €/nacht.
Locaboat kan als Europees marktleider in vaarvakanties bogen op een unieke vloot van Pénichettes® en staat bekend om zijn uitmuntende dienstverlening. Vakan3egangers hebben bij Locaboat de keuze uit maar liefst 380 boten, verspreid over 26 basissen in Frankrijk, Italië, Nederland, Ierland, Duitsland en Polen.
Al 40 jaar bouwt Locaboat aan een steeds breder aanbod bestemmingen voor zijn klanten. Na de opening van een nieuwe basis in het Franse departement Lot in 2016 is Locaboat nu aan zijn 26e basis toe – de tweede in Bretagne –, goed voor een tocht over het kanaal van Ille-et-Rance, met vertrek in Melesse.
Locaboat zet koers richting Melesse (Bretagne)
Een nieuwe basis is telkens weer synoniem met nieuwe wateren om te bevaren, nieuwe landschappen om te doorkruisen, nieuwe steden om te ontdekken en nieuwe smaken om te proeven! Vanaf de basis van Melesse smelt elke vakantieganger meteen voor de charme van het kanaal van Ille-et-Rance en voor de Vilaine.
Meer aan in de Bretoense hoofdstad Rennes en ontdek het parlement en de eeuwenoude kathedraal. Al die prachtige monumenten zijn verbonden door straten vol keurig gerestaureerde huizen met vakwerk. Wie vervolgens koers zet naar het zuiden kan in Pont-Réan de beroemde brug met negen bogen bewonderen en genieten van het adembenemende uitzicht over de rivier. Langs het hele traject laten eenden, reigers en andere dieren zich maar al te graag zien.
Bretagne: een topbestemming voor elke vakantieganger!
Bretagne is een van de populairste toeristische bestemmingen in Frankrijk. In 2016 alleen al mocht het departement 9 miljoen toeristen verwelkomen. Bretagne staat niet alleen bekend voor zijn culinaire specialiteiten, rijke geschiedenis, prachtige stranden, adembenemende landschappen of kleurrijke festivals (denk maar aan het Festival des Vieilles Charrues of Les Rencontres Transmusicales), maar ook voor de bijzondere gastvrijheid van zijn inwoners.
Het Franse vaarseizoen 2017 begint rond 18 maart. Wie Bretagne vanop het water wil verkennen, kan dat vanaf 1 april.
Locaboat zal van 2 tot 5 februari 2017 te vinden zijn op het Vakantiesalon in Paleis 4, stand 4316 "Designed by Bourgogne".
Een ultra lichtgewicht met slanke silhouetten markeert deze driedelige collectie. Een opvallende hi-top chukka, in premium nubuck of een beige premium full-grain leer en stof, is het centrale meesterstuk. Flyroam alternatieven zijn de pull-on Chelsea Boot en de vier-oogjes Oxford. Alle modellen zijn ook in witte nubuck beschikbaar en de collectie past evengoed bij denim als bij luxueuze sportkledij.
Deze nieuwe collectie is gebaseerd op een gloednieuw etechnolgie die in eigen huis werd ontwikkeld en gebruik maakt van het baanbrekende AeroCore energiesysteem met gewichtreductie en flexibiliteit. Het design werd gekoppeld aan een duurzame rubberen tussenzool enkel op die plaatsen waar de schoen de grond raakt. Door het slim verwijderen van het overtollige materiaal wordt de schoen heel wat lichter en flexibeler. Duurzame en aerodynamisch gevormde lijnen verenigen een functionele en modieuze finishing touch. .
Hoge prestaties en stijl in een futuristische en minimalistische verpakking. Met het oog op de toekomst onthult Timberland op inventieve manier een nieuwe fase in de realisatie van de Flyroam collectie. Trend-relevante ontwerp mengen stijlvolle elementen die sport en stijl leuk laten samenvloeien. Een dynamisch product met minimale esthetische vormen dat uitmondt in een ultieme stasschoen die in alle omstandigheden kan worden gedragen.
Een ultra lichtgewicht bouwen afgestemd met slanke silhouetten markeren deze premie selectie van schoeisel, een drie-pack met een hand gelederen van stijlen. Naast een opvallende hi-top chukka, onze held stuk in geheel zwarte nubuck gouden beige premium full-grain leer en stof, de Flyroam vindt alternatieve vorm in een pull-over Chelsea Boot en een vier-oogje Oxford.
In het hart van deze indrukwekkende versie ligt een gloednieuwe technologie in eigen huis ontwikkeld. De baanbrekende AeroCore energiesysteem plaatsen richten op gewicht-reductie en flexibiliteit. A-performance-centered design, comfortabele hoge rebound demping is-is gekoppeld aan een duurzaam rubber tussenzool qui alleen gebruikt Waar de schoen aan de grond contacten wordt gemaakt. Door slim verwijderen van overtollig materiaal van de zool, het toestel is aanzienlijk lichter AeroCore waardoor de gebruiker de vrijheid om te bewegen en reageren met de snelheid. Duurzaam en ondersteunend, aerodynamische gevormde lijnen zijn een functionele en modieuze finishing touch, het afronden van deze ongelooflijke nieuwe technologie.
SUN68 Packshots Vrouwen SS17
Onconventionele kleren voor alledaagse situaties. SUN68 Elke kledingsstuk van SUN68 is een perfecte mix van modern design en met een perfect oog voor detail. Kwaliteit en tijdloosheid zijn de dragende elementen met voldoende ruimte voor individualiteit en zelfexpressie. De collectie heeft een perfecte balans tussen een modern Italiaans ontwerp, de fabricage en details.
De damescollecttie steunt op functionaliteit, eenvoud en sluit perfect aan bij het Italiaans design en kwaliteit. De focus ligt op de boho chic moderne vrouw, die luchtig gekleed gaat in losse maxijurken en broeken.
Guess Marciano SS17 :: Nieuwe Navy Couture & Australische Dessert
De kosmopolitische en globetrotter Marciano vrouw beweegt met haar aangeboren gevoel van vrijheid met gemak tussen verschillende stijlen. Ze belichaamt de stadsgeest van bruisende Europese hoofdsteden Londen en Parijs, maar put eveneens inspiratie uit natuurlijke scènes. Het magische van de Australische woestijn onthult een avontuurlijke en speelse kant.
Fashion basic - Van Parijs naar Londen: Parijs raffinement doordrenkt met een vleugje Londense ironie Londen zorgt voor een onconventionele mix van creativiteit en traditie. Het resultaat is een spetterende collectie. Prints worden gemengd met originaliteit, strepen gecombineerd met dierlijke motieven. Elegant gespikkelde jassen worden gedragen over skinny jeans of leren biker jacks over zwarte jurken. Klassiek - en stijlvol - zwart en blauw worden gecombineerd met aardetinten, sporadisch opgefleurd met een vleugje fluorescerende kleuren zoals rood mandarijn.
Nieuwe Navy Couture: De geherinterpreteerde marine-stijl is tijdloos en chique met sterke persoonlijkheid. Aloude witte en blauwe strepen roepen zomerse dagen aan zee op, maar kostbare stoffen brengen een hedendaagse stijlvolle look. Heldere tinten zoals elektrisch blauw of honing gold zorgen voor een nieuwe benadering versterkt door asymmetrische lijnen.
Picnic at Opknoping Rock - Australische woestijn: Lange, vloeiende jurken die het lichaam strelen roepen het sensuele en sensorische gevoel op van een zachte bries in de woestijn. Delicate roze en beige tinten gecombineerd met warme oranje en rode tinten herinneren aan de hypnotiserende schoonheid van de woestijnduinen bij zonsondergang.
Klaprozen zijn prachtige bloemen die tot de verbeelding spreken en die zich niet laten temmen. Playtex koos er dan ook voor om de lijn Flower Elegance te kleuren in het intense, heldere rood van de bloemblaadjes, voor lingerie met een energieke, passionele en rebelse uitstraling. De beha met 3/4cups heeft verstelbare, elastische bandjes, een rond rugstuk en voorgevormde beugelcups voor ultiem comfort. Een verfijnde beha voor een mooi vormgegeven, ronde buste!
WELEDA - Granaatappel
Huidveroudering op een natuurlijke manier tegengaan? Dat kan met Granaatappel Verstevigende Gezichts- en Lichaamsverzorging. Deze serie op basis van biologische granaatappelpitolie met antioxidative werking stimuleert de celvernieuwing, verstevigt de huid en verzacht rimpels. Het resultaat? Jij op je mooist. Fris en stralend.
Passionata Lente/Zomer 2017 :: Pastel
Een frisse, lichte wind waait door de nieuwe Passionata Lente/zomer 2017 collectie! Roze, geel en pompelmoes.. Het zijn pasteltinten, maar met een beetje pop. De vintage kleuren van dit zoete, romantische zomer thema doen ons verlangen naar de zomer!
La Redoute SS17 :: Denim
Ruw denim en donker indigo, maar ook uitsnijdingen en stiksels - contrasterend of ton sur ton, zetten de toon voor een "denim worker" allure.
Linea Raffaelli Collection: must haves - S/S 2017
Een luxueuze gelegenheidscollectie met de nadruk op originaliteit en draagcomfort. De innovatieve collectie maakt gebruik van klassevolle kleuren en materialen van de beste kwaliteit. In de collectie kan je zowel feestelijke jurken als luxueuze prêt à porter kleding terugvinden, zodat u altijd elegant voor de dag komt.
De collectie is gemaakt uit de meest edele materialen van Italiaanse en Spaanse herkomst. De collectie bestaat uit 6 kleurthema’s waarin vooral zachte tinten als wit, beige, goud, strawberry, Ice, Skyblue, Blossom & Koraal voorkomen.
adidas door Stella McCartney SS17 Lookbook
adidas door Stella McCartney inspireert vrouwelijke atleten om hun eigen regels te maken. Karlie Kloss, Octavious Freeman en Chelsey Korus komen samen om de veelzijdigheid en de aandrijving van gelijkgestemde vrouwen van de SS17 collectie te vieren.
adidas door Stella McCartney opent het nieuwe seizoen met een collectie perfect afgestemd op de moderne vrouwelijke atleet. Gerichte technologieën zijn doordrenkt met designdetails Stella McCartney waardoor adidas door Stella McCartney een ideale aanmoediging vormt om te zoeken naar nieuwe uitdagingen, grenzen te verleggen en routines terzijde te schuiven.
DIM gaat op ontdekkingsreis door Afrika en laat zich door de zonnige tinten en prints inspireren voor de creatie van de lente/zomercollectie ‘Africa DIM’. De zomerse collectie is een eerbetoon aan de kleuren van het continent: het geel van de woestijn, het rood van lateriet gesteente. Zij viert de rijkdom van de stoffen van op de lokale markten, van Zanzibar tot Senegal.
Met zijn tomeloze energie en levendige ritme, kruipt Afrika in de kleren, tot op het ondergoed. Tijgerprints, sokken met panterprint, indigoblauwe tinten en savanekleuren verwijzen naar de trendy, grafische en kleurrijke print Wax. De mode laat zich meer dan ooit inspireren door de ziel, de kleuren en materialen van Afrikaanse bodem. Laat DIM je dit seizoen meenemen op een moderne, sexy en avontuurlijke safari...
Home Autour du Monde:
De selectie van Serge Bensimon is grafisch en kleurrijk, eenvoudig en subtiel of iconisch en ongewoon.
Unique treasures: Deze tijdloze en verfijnde selectie combineert onuitgegeven en traditioneel design. Naast iconische stukken en heruitgaven van bekende designers zoals Tom Dixon, By Lassen, Greta Grossman, Gamfratesi is er ook plaats voor nieuwe creaties zoals die van Anne Stensgaard, Scholten & Baijings, Alvaro Catalan en Inga Sempé…
Happy Seventies: Kleur, sober of levendig, is een doorslaggevende factor in onze interieurkeuze. Een blauwgroene camee doet voorwerpen tot leven komen, poederroos en bleekgeel verzachten een interieur terwijl fuchsiakleuren en oranje zorgen voor vrolijke en zonnige toetsen in de winterperiode.
BRAX Women :: Casual Studio
Smart en casual worden gecombineerd in nieuwe creaties waardoor ze nauwer aansluiten bij een sportieve, verzorgde look. Mannelijke accenten zoals langere katoenen shirt, sportieve details op denim en vrouwelijke tops worden gecombineerd in een succesvolle stijlmix. Ook de kleurschakeringen behouden hun cool accent met verschillende tinten blauw die worden gecombineerd met wit en grafische ontwerpen.
De RAFFAELLI Casual Chique lijn is een frisse op en top vrouwelijke Prêt à porter DeLuxe collectie, met zowel stijlvolle basics als items met feestelijke accenten. Voor de zomer 2017 brengt de collectie een uitgebreid aanbod jurken in stretchstof in beige/zwart, roze/wit/zwart, wit/goud en zwart/wit thema.
UNIQLO SPORT - overstijgende prestaties met comfort en elegantie.
Met de lente/zomer 2017 in zicht kondigt UNIQLO de lancering aan van een UNIQLO kleding SPORT lijn. Deze lijn loopt van alledaagse sportkleding tot functionele en modieuze kledingstukken. De line-up werd uitgebreid tot de bredere gelederen van de sport die ook atletische prestaties omvat. De eigen line-up stijl helpt om de prestaties te verbeteren van zowel topsporters en de recreatieve sporters.
De UNIQLO sportkleding wil functionaliteit en fashion bundelen niet om nieuwe trends in het leven te roepen, maar het leven aangenamer maken. Door de grenzen van fabricatie en design te verleggen is ze toegankelijk voor een brede waaier van ontspannende activiteiten. Ongeacht of u loopt of fietst, er is een passend ontwerp voor uw geliefkoosde activiteit en dit voor elke sportbeoefenaar, van de occasionele gymnast tot de professionele sporter.
De BLOCKTECH bovenkleding beschikt over een waterafstotende en winddichte technologie, perfect voor de vroege ochtend en late avond met ingebouwde reflectoren voor een betere zichtbaarheid
Marie’s corner
Marie’s Corner stelt met trots het nieuwe model BAKER voor. Deze sofa is de perfecte weergave van de nieuwe wind die er sinds kort waait bij de specialist van de "op maat gemaakte" zitbank: pure, eenvoudige maar kordate lijnen, gebruik van edele materialen en een perfect evenwicht tussen moderne toetsen en vintage inspiratie. Voor een onevenaarbare gezellige stijl.
Dit model kan volledig gepersonaliseerd worden: formaat, stoffen, afwerkingen, materialen... De marktleider van de zitbank met label "Made in Belgium" heeft voor iedere smaak, ruimte en interieur wat wils. Moeilijk om te weerstaan aan de subtiele retrolook en de stof in currykleur of aan de viltachtige velvet green. Zoals steeds blijven de details uiterst belangrijk bij Marie's Corner. De meester-stoffeerders in de atelier in Zaragoza (Spanje) hebben een jarenlange uitmuntende reputatie opgebouwd op dat vlak.
Lee Cooper ladies SS17 :: Rebel without a cause
Lee Cooper, het oudste jeansmerk van Europa, blijft denim heruitvinden, zonder zijn roots te verloochenen. Komende zomer staat de collectie in het teken van authentieke logo’s van weleer, cleane wassingen en comfy fits en stoffen.
De damescollectie wordt komend seizoen sterk uitgebreid en gaat voor fashion, rijke details en uiteraard übercoole denim. De bluejeans vertaalt zich in diverse modellen, van slimfit met een medium of hoge taille tot straight, flared en bootcut modellen. De wassingen zijn overwegend clean en bestaan in verschillende blauwtinten, van donker tot zomers lichtblauw. Dankzij de hoge “stretch recovery” zitten de denim broeken als een tweede huid en behouden ze perfect hun vorm.
Naast de blue denim blijven grijze jeans aanwezig, vooral in lichte versie. Ze ogen heel urban, net als de lichte pantalons in zwart en zandkleur. Korte denim salopetten in lichte wassingen, shorts en doorknooprokjes en mouwloze tops in tencel met denim look houden het pittig zomers
Rosa Faia kan je altijd overtuigen door de perfecte pasvorm en het hoogste draagcomfort. De serie Louisa garandeert een eersteklas pasvorm en een verleidelijk decolleté, dankzij de ergonomisch gevormde beugels. Alle modellen betoveren met een romantisch vlinderdessin en borduursel van tule. Bij de Louisa serie staan charmante details centraal, zoals gedetailleerd borduursel aan de schouders en een strikje met siersteen.
De tweedelige cups, het doorlopende frame en het rugpand van krachtige Powertule ondersteunen optimaal. Voor extra comfort zorgen het elastische decolletéband met flausch aan de huidzijde en de schouderbanden, waarvan de breedte varieert naar grootte. De aan de achterzijde iets naar het midden geplaatste schouderbandaanzet geeft extra steun.
Om de set te completeren zijn er drie modellen slips met bijpassende print: een brutale shorty met hoog gesneden beenuitsnijding, een tailleslip versierd met borduursel van bloemen en een modieuze hoge tailleslip.
Passionata Valentine :: Be My Passionista
Valentijnsdag betekent niet dat je absoluut rood moet dragen! Dit jaar heeft Passionata besloten de dingen te bekijken door een roze met wit getinte bril.
La Redoute SS17 :: must haves
Elk seizoen brengt weer een nieuwe trend en de nakende Lente/Zomer collectie van La Redoute vormt daarop geen uitzondering. Hier zijn de modieuze must-haves.
Anita Active: 5529 momentum - Style meets Spirit
In de trendkleur Blue als Limited Edition start de hoog functionele momentum het nieuwe seizoen sterk. De weefstructuur van het gebruikte Eyelet materiaal wordt door het samenspel van mat en metaalglans benadrukt. Ook bij bewegingsintensieve sporten en grotere maten geeft de met de Red Dot Design Award onderscheiden sportbeha, maximale steun met een uniek draagcomfort.
Gemaakt van ademend High-Tech materiaal zorgt de beha voor een gebalanceerd huidklimaat. De sportieve prestaties kunnen zich volledig ontplooien, oververhitting en onderkoeling worden voorkomen. Voor een actief Sweat Management zijn in beide cups twee hoogfunctionele materialen gecombineerd. Het aan de huidzijde liggende Frottee absorbeert vochtigheid en transporteert het weg van het lichaam. De buitenkant van glanzend Eyelet materiaal is isolerend. Bijzonder zachte en naadloos gevormde cups reduceren de beweging van de borst tot een minimum.
De brede en stabiele ondercupband en de hoog gesneden stroken in het decolleté en armuitsnijding geven extra steun. Voor de perfecte pasvorm en een optimaal draagcomfort zijn de gepolsterde en stabiele schouderbanden verstelbaar en passen zich, bij grotere maten, in de breedte aan.
Hoog en sportief gesneden, past de nieuwe sporttailleslip uitstekend bij de sportbeha. Met een dubbel voorpand en een niet zichtbare naad zonder elastisch band, is de slip bijzonder aangenaam te dragen. De luchtige, dynamisch naar achter verlopende inzet van net, voert transpiratievocht weg van het lichaam. Als alternatief kan ook gekozen worden voor de sportslip die met een zijwaartse inzet van netstof voor het hoogste draagcomfort zorgt.
Raffaelli Casual Chique S/S 2017
De packshots van de RAFFAELLI Casual Chique lijn zijn vanaf nu online beschikbaar.
De RAFFAELLI Casual Chique lijn is een frisse op en top vrouwelijke Prêt à porter DeLuxe collectie, met zowel stijlvolle basics als items met feestelijke accenten. Voor de zomer 2017 brengt de collectie een uitgebreid aanbod jurken in stretchstof in beige/zwart, roze/wit/zwart, wit/goud en zwart/wit thema.
Voor de lente/zomer 17 neemt Reebok Classic je mee op een reis door de afgelopen drie decennia, en het ontdekken van de culturele situatie van twee van Reebok’s meest bekende fitness modellen en dit in samenwerking met de in Tokio gevestigde illustrator Rimo.
Geïnspireerd door de culturele en stijlerfenis van de Freestyle en Workout sneakers bundelt Rimo de levendigheid en diversiteit van Londen, New York, Parijs, Amsterdam en Tokio en hun verschillende subculturen, samen in de boeiende geschiedenis die sneakers kenden sinds hun lancering in de jaren '80. De reeks illustraties belicht de overgang van sneakers oorspronkelijk als gym nietjes en intussen uitgegroeid tot moderne en volwaardige streetwear pictogrammen. Tegelijk krijgt men en blik achter de schermen in de evolutie van het modebeeld in deze steden. Dertig jaar na het debuut weerspiegelen de sneakers de blijvende waarde van Reebok, ze maken onderdeel uit van de hedendaagse straatcultuur en bevestigen hun tijdloos design. In 2017 Reebok viert de 35e verjaardag van de Workout’s en de 30ste verjaardag van de collectie Freestyle.
Joe Jonas, het nieuwe gezicht van de Guess 'SS17 Underwear campagne
Dit voorjaar 2017, stelt GUESS met trots Joe Jonas voor als het gezicht van de nieuwe ondergoedlijn ‘Hero’. Joe Jonas is een multi-platformer, opnamekunstenaar, acteur en social media sensatie. De zanger is de ster in de reclamecampagne naast het GUESS meisje Charlotte McKinney, ze showen in een reeks verleidelijke foto's de inaugurele heren- en dames ondergoedlijn.
Joe Jonas startte zijn zangcarrière in 2005 toen hij samen met zijn broers, Nick en Kevin, de pop-rock band de Jonas Brothers oprichtte, band die ondertussen wereldwijd meer dan 17 miljoen albums verkocht. Een paar jaar later lanceert Jonas zijn acteercarrière met een hoofdrol in meerdere Disney Channel films en tv-shows. Vorig jaar herlanceerde Joe zijn zangcarrière als leadzanger van een nieuwe band, DNCE, hun eerste single "Cake by the Oceaan" won twee platina platen. Ook op de sociale mede is hij bijzonder populair met 8 miljoen volgers op Twitter, 5 miljoen op Facebook en meer dan 4.5 miljoen Instagram.
De campagne werd geregisseerd door Paul Marciano, Chief Creative Officer voor GUESS, Inc., en gespot door Yu Tsai, een van 's werelds meest getalenteerde en gewilde modefotografen. Ze brengt Jonas en McKinney die het nieuwe ondergoed en lingerie dragen, in leuke poses samen terwijl de voormalige stylist van de Jonas Brothers, Avo Yermagyan, het nodige evenwicht in de collectie brengt. Hun uitstraling geeft zelfs een warme zomeravond in Havana een extra zwoel tintje.
Zowel Paul Marciano, creatieve officer Guess als Joe zijn enthousiast over de campagne. "Het is de eerste keer dat we een mannelijke ster in onze ondergoedcollectie droppen aldus Paul, maar Joe is een koele en charismatische jongeman die alle eigenschappen van DNA GUESS ' belichaamt, - sexy, jong en avontuurlijk. Hij zal ongetwijfeld schitteren in onze nieuwe mannencolletie”. "Het voelt geweldig om wereldwijd te fungeren als ambassadeur voor de nieuwe Guess Underwear campagne met een focus op de GUESS man, kortom een geweldige ervaring“ zegt Joe Jonas.
"Hero", is gemaakt voor mannen met een sterke persoonlijkheid en biedt een scala aan boxers en slips ontworpen met een brede elastische tailleband voorzien van het GUESS logo en wordt aangevuld door een collectie van t-shirts en topjes met het iconische logo op de voorkant. Hero focust zich op de mannelijke lijn, het comfort en zorgt voor een perfecte pasvorm. Het hinderlijk label langs de binnenzijde wordt vervangen door een vlakke opdruk en biedt aldus een nieuwe ondergoedervaring. De modellen zullen seizoen tot seizoen verschillen met een aantal kernmodellen. De lancering van de "Hero" lijn past binnen de strategie van het bedrijf om de afdeling ‘Lingerie & Beachwear’ te verruimen en te zorgen voor een wereldwijde expansie met een focus op de Amerikaanse, Noord-Europese en Aziatische markten.
De damescollectie brengt chique kanten slipjes en sexy push-up bh’s die elke bocht omhelzen en zorgen voor een onberispelijke pasvorm, het kleurenpalet bestaat uit marine, fuchsia en roze. Klassiek zwart-wit katoenen bralettes afgezet met-logo gedrukt elastische banden bieden een iconische fashion-forward outfit die elk Guess Girl bekoort. De collectie toont net voldoende vrouwelijkheid om het Guess Girl de ganse dag een goed gevoel te bezorgen.
Met elk nieuw hoofdstuk komt een nieuw begin. Deze keer ging L’OCCITANE terug naar de ware bron van de schoonheid van de Provence. We wilden de kracht vinden die planten tot leven wekt, de planten die onze waardevolle ingrediënten opleveren. Elk spoor dat we volgden, leidde naar het licht... Iets in dit licht bleef L’OCCITANE intrigeren. Het leek te verschuiven, de kleuren pulseerden en golfden.
Wat als dit licht datgene is wat de Provence zo uniek maakt?
Dit licht is op zijn stralendst en mooist tijdens het Gouden Uur, wanneer de meest indrukwekkende hemel zich boven de Provence uitstrekt. In de intensiteit van dit magische moment trilt de huid van genot en kan men alleen de adembenemende schoonheid voelen... Wanneer de aarde wordt getransformeerd tot licht, en de lucht de zintuigen in vuur en vlam zet met zijn oogverblindende omhelzing, wordt de lucht vervuld van een unieke geur. Betoverend en vliedend heeft L’OCCITANE het Gouden Uur in een ongeëvenaarde geur gevangen. “Terre de Lumière” is geboren.
Een moment van sereniteit . “Deze geur vertegenwoordigt een nieuw hoofdstuk. Met Terre de Lumière wilde L’OCCITANE zich richten op het gevoel, de emotie, in het hart van het parfum. Hiermee laten we eerdere hoofdstukken, waarin we ons concentreerden op één ingrediënt, achter ons. Terre de Lumière is samengesteld op basis van vele facetten en een veelheid van geurnoten.” Nadège Le Garlantezec, parfumeur.
Een veelzijdige creatie “ Het Gouden Uur “
“Toen ik begreep dat ik dit licht elke ochtend opnieuw kon zien, kon ik mijn geluk niet op.” Henri Matisse. Wanneer de dag ten einde loopt, staat de hemel in brand in eindeloze goudtinten. In opperste schoonheid bereikt dit schouwspel zijn hoogtepunt. Licht omgeeft de ingrediënten van deze geur, waardoor een rijke creatie ontstaat met eindeloos veel facetten, die doet denken aan de intense zintuiglijkheid van een wandeling door de Provençaalse velden tijdens het Gouden Uur. “Dit is wanneer het licht op zijn mooist is en geuren het meest intens zijn.” Calice Becker, meesterparfumeur.
Een eindeloze bron van schoonheid – Een innovatieve geur
Dit signatuurparfum is eerst fris en aromatisch en smelt dan onverwacht tot een verrukkelijk hart voordat het landt in sensuele basisnoten op basis van hars en muskus. De sprankelende aroma’s van de topnoten doen denken aan zintuigen wanneer ze worden gewekt door een wandeling in de Provence. De frisse noten zijn als een lichte bries, gevolgd door de kalmerende kracht van zonlicht op de huid, wanneer de zoete gourmandnoten zich ontplooien in een opwekkend moment van genot, voorafgaand aan de intensiteit van de vallende nacht.
In deze verslavende geur zijn de contrasten van de Provence gevangen in een onverwachte paradox: de ontmoeting tussen een aromatisch facet en een zoet hart, waarmee Terre de Lumière het eerste ‘Gourmand Aromatische’ parfum is van L’OCCITANE.
“Terre de Lumière speelt met de spanning tussen mannelijke frisheid en verrukkelijke vrouwelijke zachtheid. Het is een zeer vernieuwende geur, de eerste gourmand aromatische geur van L’OCCITANE, echt verslavend.” Calice Becker, meesterparfumeur.
Drie befaamde parfumeurs stelden de geur samen: Calice Becker, Shyamala Maisondieu en Nadège Le Garlantezec, een uitzonderlijk trio, gefascineerd door de Provence en de magische inspiratie van het Gouden Uur. Een nieuwe geurfamilie voor L’OCCITANE.
De eerste aromatische gourmandgeur van L’OCCITANE.
Een puur, eenvoudig ontwerp “Om de perfecte vorm te vinden, besloten we ons te concentreren op de luxe van eenvoud zoals de Provence die belichaamt. De fles is iconisch en elegant. De dop vertegenwoordigt een steentje dat wordt opgeraapt in een lavendelveld bij zonsondergang. Het heeft iets heel zintuiglijks” Olivier Baussan, oprichter van L’OCCITANE.
Een dop die lijkt te glinsteren van het licht, alsof de smeulende kleuren van de lucht erin zijn gevangen... De fles heeft een ronde, sensuele vorm. Alsof de fles is volgelopen met het pure licht van de Provence, de zonnestralen heeft geabsorbeerd. De fles is ontworpen om de kracht van de Provence te weerspiegelen. Eenvoudig elegant en iconisch weerspiegelt de fles de levendige, gouden tinten van dit landschap met zijn unieke licht.
De essentie van het Gouden Uur
Gentle Shower Gel 250 ml 15,50 €
Deze douchegel geeft een gevoel van frisheid wanneer u de contrasterende noten van Terre de Lumière inademt. De geur blijft heerlijk op de huid hangen als een wolk van sensuele, geurige zachtheid. Verrijkt met lavendelhoning uit de Provence laat deze lichte, zijdeachtige formule een delicate, verrukkelijke geur op de huid achter.
Beautifying Body Lotion 250 ml 24,00 €
De licht iriserende textuur van deze geurende, vochtinbrengende bodylotion lijkt vol verrukkelijk, glinsterend licht te zitten. De zachte maar doeltreffende formule hult de huid in zachtheid en laat een heerlijke, serene geur achter.
Radiant Balm 30 ml 8,00 €
De huid neemt het licht op en geniet intens van een zintuiglijk moment. De textuur is vochtinbrengend en doet denken aan de lichtgevende lichtschakeringen van het Gouden Uur. De huid wordt zacht; de unieke en verslavende geurnoten van Terre de Lumière vullen de lucht.
Perfumed Soap 75 g 6,00 €
Wanneer het tijd is voor een heerlijk bad, wordt het moment van welzijn nog dieper met deze geparfumeerde streling. De verslavende, contrasterende noten landen op de huid.
Op het programma in februari: kleurrijke praalwagens, creatieve kostuums en feestelijke bijeenkomsten in Nice, Granville en Menton. Ondertussen viert Straatsburg Valentijn.
1) Van 4 tot 5 februari 2017 - Feest van de olijfolie in Nyons in de Provence : Elk jaar staat het eerste weekend van februari in Nyons in het teken van olijfolie, het groene goud van de stad. Voor deze 33e editie nodigt het Feest van de Nieuwe Olie, ook wel Alicoque genoemd, de grootste lekkerbekken uit om te komen proeven van de eerste persing, plechtig overhandigd door de Confrérie des Chevaliers de l’Olivier. Provençaalse dansen en liederen vrolijken dit unieke evenement op: een ideale combinatie dus van gastronomie, muziek en traditionele gebruiken. Meer info: http://www.paysdenyons.com
2) Van 10 tot 19 februari 2017 - ‘Strasbourg Mon Amour’ : Straatsburg wordt ook wel de meest romantische stad van Frankrijk genoemd en doet die naam alle eer aan met een wel heel bijzonder Valentijnsfeest! Tien dagen lang organiseert de Europese hoofdstad allerhande activiteiten: concerten, lichtshows bij maanlicht, gastronomische afspraakjes, originele dates, opmerkelijke ontmoetingen ... Een idyllisch kader dat vorig jaar 55 000 liefhebbers wist aan te trekken. Meer info: http://www.strasbourg-monamour.eu
3) Van 11 tot 26 februari 2017 - Carnaval van Nice : Het carnaval van Nice is nu al meer dan 90 jaar een niet te missen afspraak en ook dit jaar wordt weer een feestelijke editie. Met het oog op de veiligheid na de recente aanslagen werd het parcours volledig aangepast. Het evenement zal dit jaar plaatsvinden op Place Masséna. Op de affiche staan de traditionele carnavalsstoet met kleurrijke praalwagens en het elegante bloemencorso aan de kust. Een unieke gelegenheid om Nice in de winter te ontdekken! Meer info: http://www.nicecarnaval.com
4) Van 11 februari tot 1 maart - Feest van de citroen in Menton : De stad Menton, op 30 minuten van Monaco, gaat Broadway achterna! Deze 84e editie van het Feest van de citroen staat immers in het teken van de beroemde New Yorkse musicals. Deze reis naar de andere kant van de Oceaan start uitzonderlijk op vrijdag 10 februari, met Les Jardins de Lumière. Adembenemende decors van citrusvruchten komen hier in de schijnwerpers te staan. Ook niet te missen: de ‘Corsos des fruits d’or’, waarbij acrobaten en artiesten tussen de praalwagens wandelen voor een uitzonderlijk spektakel. Meer info: http://www.fete-du-citron.com
5) Van 13 tot 19 februari - Festi Val d’Allos in Alpes-de-Haute-Provence : Het Festi Val d’Allos, dat betekent 5 dagen vol voorstellingen en activiteiten voor het hele gezin in het skistation. Op het programma: schaduwtheater, poppentheater, concerten, ski-
en sleewedstrijden, spelletjes op de pistes, schattenjacht ... en dat alles helemaal gratis! Meer info: http://www.valdallos.com
6) Van 17 tot 19 februari - Feest van de viool in Luzy in de Morvan : Elk jaar weerklinkt er vioolmuziek in de handelszaken en cafés van de stad Luzy in Bourgondië, tot groot plezier van alle aanwezigen. Jong en oud kunnen drie dagen lang via concerten, voorstellingen en lessen kennismaken met de vele mogelijkheden van het muziekinstrument. Meer info: http://www.feteduviolon.com
7) Van 24 tot 28 februari 2017 - Carnaval van Granville in Normandië : Een veertigtal satirische praalwagens, tot 130 000 toeschouwers en miljoenen confettisnippers maken van het carnaval van Granville het grootste en oudste carnavalsfeest in het westen van Frankrijk. Volgens de geschiedenis hebben we deze volkse uitgelatenheid te danken aan de zeevissers uit de 19e eeuw die hun laatste avond aan wal wilden vieren voor ze moesten uitvaren. Het carnaval van Granville is een traditie die sinds 30 november 2016 door UNESCO erkend wordt als werelderfgoed. Meer info: www.carnaval-de-granville.fr
Supporter voor de Rode Duivels bij Engelse topclubs
SUPPORTER VOOR DE RODE DUIVELS BIJ DE ENGELSE TOPCLUBS TIJDENS EEN P&O MINICRUISE
Wil je een Premier League wedstrijd live bekijken? En wil je eens die échte Engelse voetbalsfeer proeven? Dit kan nu met de P&O voetbal Minicruises naar wedstrijden van de Hull City Tigers. We selecteerden 2 matchen waar je ook enkele van de Rode Duivels aan het werk kan zien.
Stap aan boord van de P&O ferry en bezoek een Premier League wedstrijd van “The Tigers” tegen Liverpool of West Ham United. Absolute top teams die je live in actie kunt zien. Je besteedt 2 nachten aan boord en op de wedstrijddag heb je de ochtend de tijd om het centrum van Hull en de eventuele ‘supporters-pubs’ te bezoeken. Rond het middaguur brengt een bus je naar het stadion waar je warm wordt onthaald en een rondleiding krijgt door het stadion. Alles wordt dus voor je verzorgd. Na de wedstrijd staat er een bus te wachten om je terug naar het schip te brengen. Wacht niet te lang met boeken, want er zijn slechts 50 tickets per wedstrijd beschikbaar!
Geniet van de sfeer van het KCOM stadion waar maar liefst 25.000 supporters hun Tigers aanmoedigen! Volgende matchen van de Hull City Tigers hebben we voor je geselecteerd: Op zaterdag 4 februari spelen de Tigers tegen het legendarische team van Liverpool. Hopelijk zie je hoe Rode Duivel Divock Origi de goal van de match maakt. Op zondag 21 mei kan je maar liefst 3 Rode Duivels aan het werk zien tijdens de match tegen de topploeg Tottenham Hotspur. Zowel Toby Alderweireld, Jan Vertonghen als Moussa Dembele zullen hun beste beentje voorzetten.
De ferry van P&O vertrekt vanuit Rotterdam en met de voetbalambiance in de auto is die autorit natuurlijk zo voorbij. En krijg je er niet genoeg van? Dan kan je de Minicruise combineren met een match in de Eredivisie van Nederland! Zo is er op zondag 5 februari (op terugreis) om 14u30 een match tussen Sparta Rotterdam (met de Belgen Ryan Sanusi en Loris Brogno) tegen PEC Zwolle (met doelman Kevin Begois). Ook dat is eerste klasse voetbal!
Praktisch: Voetbal Minicruise Hull City Tigers vs Liverpool - Afreis Rotterdam, vrijdag 3 februari om 21 u - Aankomst Rotterdam zondag 5 februari 9 u.
Voetbal Minicruise Hull City Tigers vs Tottenham Hotspur - Afreis Rotterdam, zaterdag 20 mei om 20u30 - Aankomst Rotterdam maandag 22 mei 8u15
Prijs: vanaf 139€ pp
Inbegrepen: h/t ferry Rotterdam – Hull in binnenhut met douche en toilet, h/t bustransfer Hull, stadion rondleiding, ticket voetbalmatch.
Van experts Just Games (De Slimste Mens, Eigen Kweek, De Mol) - Educatief bordspel gebaseerd op het populaire jeugdjournaal - Innovatieve, spannende gameplay op een bloedmooi speelveld - Eindeloos spelplezier voor heel de familie
Wie werd dit jaar de beste voetballer? Hoe is het om buiten te leven bij een temperatuur van -20 graden? Wat voor ervaringen hebben kinderen in Aleppo achter de rug? En waar zijn onze panda’s momenteel mee bezig? Het zijn slechts enkele onderwerpen die de laatste weken werden beantwoord in Karrewiet, het jeugdjournaal dat al sinds 2002 elke weekdag op Ketnet te zien is, met ook nog eens een samenvatting op zaterdag en zondag. Enkel tijdens de schoolvakanties moeten we het even zonder stellen. Just Games, dé expert rond adaptaties van bekende Vlaamse en Nederlandse tv-programma’s, brengt nu Karrewiet Kampioen uit, een innovatief, knap vormgegeven bordspel op de markt dat er niet alleen fantastisch uitziet, maar ook spannende gameplay combineert met een boeiend educatief element.
Over het tv-programma
Karrewiet – een van de bekendste merknamen voor kinderen tussen 8 en 12 jaar – is zonder enige twijfel het bekendste Vlaamse jeugdjournaal ooit. Het viert dit jaar zijn vijftiende verjaardag en wordt al sinds zijn programma volledig gemaakt op de VRT-nieuwsdienst. De uitzendingen worden gepresenteerd door de achtergrondstemmen van veelal bekende journalisten, terwijl ook kinderen zelf geregeld aan het woord worden gelaten. Dankzij de gemakkelijk te degusteren duur van 8 minuten (10 minuten voor het weekendoverzicht) en de vlotte taal, blijft de inhoud heel bevattelijk, zonder ooit te simpel te worden. Bovendien zorgt de blooperrubriek Anders bekeken of het Karrewietlied dat De week van Karrewiet kenmerkt altijd voor een unieke extra die de meeste kinderen nog lang bijblijft. Dat Karrewiet ondertussen een haast legendarische status heeft gekregen, is dan ook niet verwonderlijk.
Over het spel
Een blik op het bord en je weet het al: Karrewiet Kampioen is zeker geen doorsnee bordspel! Zelfs de pionnen zien er fantastisch uit. Verschillende onderdelen moeten tijdens het spel verzameld worden. Dat gebeurt aan de hand van zes verschillende categorieën (Dieren, Sport, School, Showbizz, Wereld en Wetenschap), die allemaal een zijde van een zeskleurige kubus vormen.
Er zijn drie soorten vragen: open vragen, meerkeuzevragen en waar-of-niet-vragen. Ze staan afgedrukt op maar liefst 120 quizkaarten, maar niet alleen kennis is belangrijk: er is ook nog eens een tactisch element. Omdat een pion maar in een enkele richting kan lopen, moeten de deelnemers ook nog eens proberen om de richtingstenen te veranderen in hun voordeel. Daardoor blijft Karrewiet Kampioen erg
boeiend om te spelen – ook voor de ouders en ietwat oudere deelnemers. Wie als eerste alle zes kubuskleuren heeft verzameld en de finish bereikt, wint het spel!
Technische details
Doelgroep: jongens / meiden 8 – 12 jaar en ouder en hun ouders of verzorgers - Aantal deelnemers: 2 tot 4 Gemiddelde speelduur: 45 minuten - Verkrijgbaar vanaf: 16 januari 2017 Consumenten adviesprijs: € 24,99.
Bench kickt-off voor de mooiste tijd van het jaar bij de lancering van een gloednieuwe Cruise Collection 2017, voorbode van de nieuwe Lente/Zomer’17 . Ontworpen voor onverschrokken is de nieuwe Bench-collectie net zo spannend en leuk als de lente zelf.
'De Zomer in Lissabon' was de belangrijkste inspiratiebron die werd beïnvloed door thema's als 'After Glow' en 'Turn Around' die verbonden zijn met de duidelijk wisselende seizoensinvloeden. De collectie biedt een feilloze kledingsstukken die een moeiteloze en stijlvolle look meegeven die perfect inspeelt op de noden van een 24-uurs stedelijke lifestyle. De collectie is online en in de winkels beschikbaar.
De SS17 collectie Guess viert de fusie van stedelijke glamour en een bohemien vrije geest. Bij het verkennen van innovatieve technische weefsels, zette de collectie ook de op natuurlijke vezels in een verscheidenheid van kleuren en patronen voor voor hem en haar.
Stad Uniform: Een grootstedelijke jonge vrouw, dartel jonglerend tussen haar vele verplichtingen en interesses, is de bron van inspiratie voor stedelijk - glam looks die vakkundig leuke fashion details mengen met innovatieve technische weefsels. Het resultaat is een originele lijn van goedzittende bovenkleding, packable kleding en functioneel denim. Bloemen en dierenprints creëren van een perfecte look voor de stedelijke jungle, naast grafische patronen en gewaagde strepen.
Summer Pin -Ups Cuba's adembenemende landschappen en vrolijke atmosferen worden weerspiegeld in een lijn van ultra vrouwelijke lijn met nieuwe volumes en krachtige afbeeldingen, trouw aan Guess'iconic, jong en sexy DNA. Nauwsluitende silhouettes en strakke cut outs worden verlevendigd met opvallende patronen, levendige strepen, bloemenprints en pop solidcolors.
Raw Coast: de zorgeloze, onconventionele houding van het wereldberoemde Coachella Festival, brengt een originele jaar mix van muziek en fashionfanaten naar het hart van de Californische woestijn, en uit zich natuurlijke en vloeiende stoffen zoals zijde, tencel en viscose . Woestijnvibes worden vertaald in een reeks van aardse en neutrale tinten. Maxi jurken en vloeiende rokken zorgen voor een boho - chic flair, gemengd met een plotse uitbarsting van verleiding door de hot pants en gewassen tops, voor glam-rock stijlen.
Dolce & Gabbana Flower Lace collectie:
Pure perfectie: Vakmanschap en het gebruik van kostbare details kenmerken andermaal de nieuwe ‘kantenbloemen collectie’ van Dolce & Gabbana zonnebril en glazen. Siciliaanse kant siert de frames, creatie die wordt versterkt door Swarovski kristallen en met de hand gemodelleerd rozeknoppen.
Caroline Biss Spring 2017 :: Thema 1
Boho Blue: Elegantie, kleur en vrouwelijkheid vormen de pijlers van het Belgische label Caroline Biss. Ook komende zomer lopen ze als een rode draad doorheen de collectie die de trends vertaalt op een eigen, herkenbare manier.
Caroline Biss straalt altijd een positieve mood uit dankzij het gul gebruik van kleur. Dit seizoen reikt het palet van felle kleuren zoals rood en electric blue over pastels tot klassiekers zoals wit, zwart en beige. Verschillende prints worden onderling gecombineerd en nodigen uit tot een creatief mix&match spel.
Vorig jaar introduceerde L’OCCITANE de essentie van zuiver wit, vervaardigd in de Provence. Het REINE BLANCHE Whitening and Illuminating Programme is een luxe schoonheidsroutine die Reine des Prés of moerasspirea bevat. De blaadjes van deze unieke bloem worden steeds witter. Wanneer de bloem zich net opent, zijn ze ivoorkleurig. Daarna lichten ze op tot een zuiver wit, wat verklaart waarom deze plant zo waardevol is in lichter makende huidverzorging. Het laboratorium van L’OCCITANE ontwikkelde op basis van de moerasspirea het Reine Blanche Complex, dat natuurlijk salicylzuur (vanwege de exfoliërende werking), extract uit moerbeiwortel en vitamine C* bevat. Deze unieke combinatie heeft een bewezen biologische werking, die de textuur van de huid oplicht en witter en fijner maakt. Zo ontstaat een heldere, lichtere, meer egale en doorschijnende teint. In de winkels en online beschikbaar vanaf 22 februari 2017.
Indigo Trend Mannen SS17: musthaves
Net als een goede spijkerbroek, gaat indigo blauw alles! Shades of indigo zijn zeer uitgebreid en gaan van koningsblauw tot diep marine. Deze diepe tint kan worden gecombineerd met tal van kleuren en zorgt voor een upgrade van bijna elk stuk in je garderobe. Indigo betekent luxe en straalt een vintage gevoel dat een breed scala van mensen kan bekoren. Meer dan ooit hoort Indigo thuis temidden de nieuwe trends.
Timberland City Blazer - De langverwachte zomerlaars!
Timberland gaat prat op een jarenlange laars-making ervaring die zich over de seizoenen heen uitstrekt en introduceert de gedurfde CityBlazer. Hierbij wordt de zware en stevige winterlaars getransformeerd in een zomer slichtgewicht dat perfect thuishoort in het stedelijke landschap. Ooit gekend als vernieuwers reageert Timberland op de vraag om de hoge laars te vernieuwen waarbij het zomers model wel aan gewicht maar niet aan de look en het gevoel van de klassieke Timberland laarzen sleutelt. Betrouwbaar en robuust is de CityBlazer het DNA van het merk in een deze stijl-lead collectie met een eigentijdse visie.
Voor het ontwerp werd een beroep gedaan op ervaren medewerkers die het zomers ontwerp op twee kenmerken opbouwden. Vooreerst is er de Prodcuce een lichtgewicht zool met groot luchtvolume, een ultra-lichtgewicht spuitgegoten tussenzool en een comfortabel en flexibel hoge rebound PU verbinding met een stoere, gegroefde buitenzool voor een stabiele rit. Elke stap biedt het comfort en de flexibiliteit van Timberland.
Anderzijds is er de duurzaamheid waarvoor Timberland een beroep doet op een in Haïti gevestigd bedrijf dat zorgt voor de ‘crafting’, hoogwaardige, ethische doeken van gerecyclede materialen waarbij afgedankte flessen worden getransformeerd tot duurzame kledingmaterialen. Voor de CityBlazer selecteerde Timberland een duurzame gewassen doek in zes kleuren, waaronder grijs en olijf, perfect te combineren met chino's of lichte zomer denim.
Deze authentieke Timberland laars, CityBlazer, verruimt de zomerse schoeiselmarkt met een product dat stijl en duurzaamheid combineert en traditioneel in een typisch eigentijdse verpakking wordt aangeboden.
M.A.C - Retro Matte Liquid lipstick
Voor degenen die liever tijdloze glamour in matte tinten als all-out flash gebruiken, introduceerde M.A.C innovatie de Retro Matte liquid lipstick. Deze klassieke structuur werd uitgebracht in 12 nieuwe tinten met zowel on-trend gedempte en als diepe tinten. Elk van hen belooft één ding: een grote plons van kleur in een vloeistof-suède afwerking die niet kan vergeten worden. Beschikbaar vanaf 4 januari op maccosmetics.be en vanaf 7 januari in M.A.C winkels.
Stickify of Laat je muren spreken. Of nog “Talking Walls”, zo zou je dit nieuw initiatief ook kunnen noemen. Het concept vertrekt vanuit de samenvloeiing van twee nieuwe trends. Enerzijds kende de markt van de interieurstickers, kwalitatieve zelfklevende decoratie over de jaren heen een belangrijke ontwikkeling. De verklaring is makkelijk te vinden : met een mooie, decoratieve muursticker, kan je in een slaapkamer, living of nog keuken, vaak veel makkelijker een eigen sfeer creëren dan met verf of behang alleen. Anderzijds heb je de opkomst van een nieuwe vorm van “street art”, namelijk “sticker art”, welke in België op dit moment nog vrij onbekend is.
Initiatiefnemer van de wedstrijd Gentenaar Philippe Vandeven wou met deze wedstrijd mensen aansporen om te creëren :”je gaat op kot, je huurt je eerste appartement of je wil je eigen slaapkamer gewoon gezelliger maken en een eigen stempel geven. Mits je over enige creativiteit en artistiek talent beschikt, kan je dit op een eenvoudige en best betaalbare manier doen via een muursticker”.
Philippe Vandeven weet alles over interieurstickers. Hij was zelf een van de pioniers in België die met zijn bedrijf en merk “Lou & Friends” een aantal jaren geleden homestickers in verschillende formaten, tot 1,5 op 2 m, op de markt bracht.
Stickify yourself : homemade
Over de jaren heen kreeg hij regelmatig de vraag van particulieren om hun eigen tekeningen of ontwerpen in de vorm van muurstickers te produceren. Het in Gent gevestigde bedrijf “Lou & Friends” maakt alles zelf en kan dus perfect ingaan op aanvragen die letterlijk en figuurlijk “op maat” worden besteld. Van het ene kwam het andere en Philippe bedacht een nieuwe term, “stickify” wat vertaald kan worden als “kleef wie je bent, wat je voelt, …”
Originele wedstrijd, originele prijzen
Philippe Vandeven wou een heel laagdrempelige wedstrijd lanceren die heel eenvoudig in elkaar zou zitten. De vijf laureaten krijgen hun eigen ontwerp gratis in muurstickervorm toegestuurd in de gewenste afmeting. Maar daar stopt het niet bij. Philippe Vandeven gelooft steevast in het principe van gedeelde winsten tussen bedenker en producent en wil jongeren ook aanwakkeren om hun ondernemerszin en creatief talent te ontwikkelen. Daarom worden de 5 muurstickers een jaar lang door Lou & Friends gecommercialiseerd en delen de 5 laureaten in de winst, a rato van 20% op de verkoopprijs (incl. BTW) per verkochte sticker. In de jury werd Philippe Vandeven bijgestaan door designblogster Laurence Windels van wdistrict.be
De 5 laureaten en hun ontwerp zijn : Charlotte De Naeyer, 21 jaar, in eerste master Handelsingenieur aan de UGent. “Ik nam een paar maanden geleden deel aan de wedstrijd nadat ik er iets had van gelezen in een magazine. Ik was toen net bezig met mijn nieuwe kotje in te richten en deze wedstrijd leek mij een leuke kans!” Nathalie De Bock, 39 jaar uit Hamme, freelance styliste en gestart met eigen interieurlabel voor kinderen/baby's onder de naam"Studioloco".
Lies Van Assche, woont in Gent en is grafisch vormgeefster : “Ik hoorde van deze wedstrijd via een vriendin en had meteen een aantal leuke ideeën om in te zenden”. Ruth Decorte, een 29-jarige industrieel productontwerpster uit Roeselare : “In de opleiding kregen we een introductie in Photoshop en Illustrator en dat interesseerde me wel. Ik werk als meubelontwerpster, dus mijn grafisch werk bleef beperkt tot enkele trouwuitnodigingen en geboortekaartjes voor vriendinnen... Nu dus super blij dat er een sticker bij komt. “ Robbe Theunis, een 25jarige architect uit Mortsel : “Ik ben net verhuisd naar een nieuw gerenoveerd appartement. Het oogde zo leeg dat ik iets zocht om de boel wat op te fleuren. Zo kwam ik ook op het idee om mijn ontwerp in te sturen”.
Sinds 2015 stelt Nina Ricci L’Extase voor en deze geur krijgt er in 2017 een extra dimensie bij. De geur is als een intieme verslaving die de sensuele dromen van een vrouw omhelst.
Rose Extase is een smeltende wolk: een huiverende roos die beroert, gelieerd is aan de magnetische aantrekkingskracht van de huid en het kloppend hart van twee begeerten en alles tenslotte samenbrengt op het een intiem smeltpunt.
De nieuwe Eau de Toilette Sensuelle is een opwekkende golf diens vaart wordt aangegeven door de vibraties van een roos. Zo begint een betoverende reis: een bloeiende bloesem, de fluwelige sensualiteit van de huid, huiverend onder de zucht van een bloemblaadje, diep in het prachtige licht starend. Een ontluikende bloesem, waar verlangen en gewaarwordingen versmelten in een diepe ademteug, muziek en beeld, geuren en emoties in volmaakte harmonie.
Een verrukkelijke, witgloeiende puls, een intense bloei in versnelling, leidend tot opperste extase. Rose Extase: de roos in vuur en vlam. Beschikbaar vanaf 15/03/2017 - 50ml € 84,17 - 80ml € 108,48
Giovane every summer has a story
SPRING SUMMER 2017 : Het Belgische label Giovane koos met Sevilla de perfecte backdrop voor hun frisse lente- en zomercollectie. Net als de stad is de collectie kleurrijk, zomers en speels. Prints, texturen en kleuren worden naar hartenlust gemixt. Dit resulteert in een rijke collectie en een nog interessantere kleerkast. Van casual chic tot verfrissend feestelijk, voor elk wat wils.
Playful Patchwork
Met een patchwork van kleurrijke microprints kleurt Giovane de zomer. Kleine florale motieven worden gemixt met geometrische patronen om tot een eigenzinnige cocktail van prints te komen. Jurken, losse tops en een kimono worden op die manier omgetoverd tot echte fashion items. In combinatie met casual stukken als jeans en perfecto’s blijken die heerlijk draagbaar te zijn.
Bright colors
Zoals steeds staat kleur voorop. Rood, kobalt, lichtblauw en turquoise springen meteen in het oog en geven de collectie die typische Giovane-stempel.
Soft Tones
Ook non-kleuren als beige, ecru en off-white spelen een belangrijke rol. Samen vormen ze een collectie die ons doet verlangen naar heerlijke lentedagen en zwoele zomeravonden.
In the mix
Door verschillende materialen en texturen te mixen bewijst Giovane dat ton-sur-ton silhouetten zeer eigentijds kunnen zijn. Zijde, suede, gehaakte items, guipure-kant, katoen, plissé en tricot. Giovane haalde echt alles uit de kast om er een buitengewoon stijlvolle zomer van te maken.
Trenchcoats - Onze favorieten
De trenchcoat, een van die zaken die iedere vrouw moet bezitten, is de absolute cover-up held van de SS17 seizoen. Deze tijdloze ontwerpen zijn de perfecte oplossing voor de tussen de seizoenen en zorgt voor een outfit op maat in slechts één enkele tussenstap.