Cocktails zijn hip en vooral erg lekker, maar je hebt er helaas tijd, goede én verschillende ingrediënten voor nodig. Bovendien vertoef je wellicht ook liever bij je vrienden om sámen te genieten dan dat je het betere shake-werk op jou neemt, alleen in de keuken of achter de bar.
Ben je tijdens een avondje stappen al eens BOB van dienst, dan doe je dat met plezier, maar vind je het wel minder leuk dat je de hele avond verplicht bent cola, fruitstap of water te drinken. Een mocktail (alcoholvrije cocktail) die lijkt op een echte cocktail zou daarom wel een leuk alternatief zijn.
Zó herkenbaar?
Voor dergelijke bevindingen die leven bij consumenten en retailers zoekt het Belgische Intriguing brands n.v. naar oplossingen. Ze nemen daarvoor al het lekkers wat landen als Spanje, Italië en Portugal te bieden hebben onder de loep.
Voor bovenstaande situaties werd nu dé oplossing gevonden bij een Barcelonese cocktailmaker. Die maakt kant-en-klare artisanale cocktails met enkel de beste ingrediënten: pure sappen van de lekkerste citrusvruchten, echte verse munt, kokosmelk, ... En dit zowel in cocktail áls in alcoholvrije vorm.
Om deze versbereide cocktails én mocktails goed te bewaren heb je ook een goede verpakking nodig. Daarom werd geopteerd voor een bag-in-box verpakking: in het wijnmilieu al geprezen als de beste bewaarmethode voor wijn. Bovendien kan je een dergelijk verpakte cocktail/mocktail makkelijk tappen, stockeren en optimaal bewaren.
Eens geopend blijft de inhoud immers nog 6 maanden goed bij bewaring op een koele en zonlichtvrije plek. Gewoon doordat er geen oxidatie of contaminatie mogelijk is.
En zo ontstond het gloednieuwe Guilty Pleasure Cocktails! Daarvan zijn er nu momenteel 6 beschikbaar in de smaken Mojito, Mai Tai en Piña Colada,telkens in een alcoholische en non-alcoholische versie. De mocktailssmaken zo lekker dat ze quasi niet te onderscheiden zijn van hun alcoholische broertjes.
Adviesverkoopprijs: € 34,95 voor de alcoholische versie (2 liter - goed voor 20 cocktails);
€ 19,95 voor de non alcoholische versie (2 liter - goed voor 20 cocktails).
Beschikbaar bij Colruyt, Carrefour en Blokker (mocktail)
Nog een serveertip: tap 10cl in een cocktailglas, voeg schilferijs of kleine ijsblokjes toe en garneer met Botanic & Fruits schijfjes.
Pierre & Vacances Center Parcs groep viert 50 jaar innovatie
Center Parcs en Pierre & Vacances vieren dit jaar hun 50ste verjaardag. Een halve eeuw geleden was Center Parcs de eerste speler in de recreatiesector die een nieuwe manier van vakantie vieren introduceerde. Zitkuil, kleuren-tv, de open haard, centrale verwarming en het zwemparadijs waren innovatief en baanbrekend en zetten de standaard in vakantieland.
In dezelfde periode in Frankrijk gaat Gérard Brémond samen met architect Jacques Labro en skikampioen Jean Vuarnet de uitdaging aan van een futuristisch skioord : autovrij met gebouwen volledig in harmonie met het landschap. Deze camouflage-architectuur breekt met alle op dat moment geldende codes. Avoriaz, het eerste ‘duurzame’ skioord, is een feit in 1967.
Ook nu en in de toekomst wil de Pierre & Vacances Center Parcs Groep haar gasten blijven verrassen en zet zij de nieuwe standaard. Niet alleen in nieuwe parken, vakantieresidenties en -dorpen en aanpassing van bestaande met nóg luxere accommodaties, maar ook met nieuwe vormen van beleving en wellness-ervaring te ontwikkelen, zoals de partnership met ‘Deep Nature Spa’. Daarnaast blijft de groep innoveren op het gebied van digitalisering. Alles om het gasten zo comfortabel mogelijk te maken.
Center Parcs – investering van ruim één miljard euro
Center Parcs is marktleider op het gebied van recreatieparken. De investering van 1 miljard in het vernieuwen en uitbreiden van de 21 bestaande parken in België, Nederland, Duitsland en Frankrijk en het creëren van nieuwe Center Parcs, is slechts de eerste fase van een omvangrijk programma; ambitie is om binnen vijf jaar alle bestaande parken te vernieuwen. Deze forse investering ziet Center Parcs dan ook als een logische volgende stap om bijzonder te blijven in haar sector. De ruim één miljard euro wordt ingezet voor de nieuw te realiseren parken en het vernieuwen en uitbreiden van de in totaal 21 huidige parken in Nederland, België, Duitsland en Frankrijk. CEO Center Parcs Europe, Mark Haak Wegmann: “Met dit grootschalige innovatieprogramma blijven wij de nieuwe standaard zetten. Om zo óók de nieuwe generatie gasten te laten ervaren hoe een verblijf in Center Parcs je niet alleen voortdurend blijft verrassen, maar het hele gezin of vriendengroep samenbrengt. Want écht even samen is iets van alle mensen en van alle leeftijden.”
Pierre & Vacances – Europees marktleider in toeristische residenties
Avoriaz was een schot in de roos en een voorbeeld van respect voor de omliggende natuur en van vakanties voor elke leeftijd. Vijftig jaar later fungeert Avoriaz nog altijd als innovatielab: respect voor de natuur, duurzame ontwikkeling, toeristische residenties, luxe en een uitgebreide aanbod vrijetijdsactiviteiten vormen het DNA van de Groep.
Vandaag is Pierre & Vacances aanwezig met meer dan 190 residenties, 60 premium residenties en 16 vakantiedorpen aan zee, in de bergen of op het platteland in Frankrijk, Spanje, Canarische Eilanden, Italië, Portugal, Mauritius, ...
Pierre & Vacances zet zijn internationale expansie verder uit en biedt hu 10 bestemmingen in Montenegro, Kreta, Griekenland, Madeira, Malta. Vanaf deze zomer zullen vijf nieuwe bestemmingen het aanbod aanvullen En in Kroatië heeft het bedrijf een eerste managementcontract met de residentie Premium Crvena Luka Hotel & Resort **** getekend.
De Groep Pierre & Vacances-Center Parcs werd opgericht in 1967 en is Europees marktleider in dichtbijvakanties. Met zijn aanvullende toeristische merken – Pierre & Vacances en zijn twee labels Premium en Village Club, Maeva, Center Parcs, Sunparks en de Aparthotels Adagio – exploiteert de groep een toeristisch bestand van meer dan 45.000 appartementen en huisjes, verspreid over 283 sites.
In 2015/2016 mocht de Groep zo’n 8 miljoen Europese klanten verwelkomen, goed voor een omzet van 1.424 miljoen euro.
Nieuwe expo in het NAVIGO - Onze vissers, DNA vanhet Zilte Leven
Nationaal Visserijmuseum is een museum voor jong en oud in Oostduinkerke, een museum dat tot de verbeelding spreekt met verhalen over heldhaftige IJslandvaarders, garnaalvissers te paard en over het leven van de Vlaamse vissersfamilie. Deze zomer kan je vanaf 1 juli de nieuwe expo ‘Onze Vissers – Het DNA van het Zilte Leven’ bezoeken en je laten onderdompelen in het fascinerende vissersleven.
De nieuwe expo ‘Onze vissers – Het DNA van het Zilte Leven’ is een tentoonstelling die een indringend beeld schept van de vissers, die mysteries in verband met het vissersleven opheldert. Wie waren onze vissers? Wie zijn ze nu? Wat betekent de zee, het grote onbekende terrein dat niet alleen vissers maar ook kunstenaars en schrijvers fascineert? De expo bekijkt de zeevisserijcultuur vanuit verschillende ogen en met respect voor de weinige vissers van nu en voor de velen die er geweest zijn.
Aan de hand van historische foto’s en voorwerpen wordt een verhaal vertelt over de identiteit van de visser en waarom hij als visser geboren wordt, over de natuur en de onvoorspelbaarheid ervan. De bezoeker wordt meegetrokken in de visserscultuur, via kleurrijke verhalen en anekdotes van vissers en vissersvrouwen. Hij wordt opgenomen in een bewogen geschiedenis van lief en leed en van nostalgie. Het is een expo die je moet zien, aan zee, in Oostduinkerke.
De tentoonstelling is open voor het publiek vanaf 1 juli en is te bezoeken t.e.m. 7 januari 2018.
NAVIGO – Nationaal Visserijmuseum nodigt uit voor meer dan één bezoek. Kinderen gaan er graag terug omdat ze via het spel op een makkelijke manier bij het fascinerende vissersleven worden betrokken. Zij kunnen bijvoorbeeld zelf een Morse-bericht verzenden en zelfs een ‘echte storm’ beleven. Volwassenen vergezellen graag de kinderen bij een tweede bezoek want zij kunnen gratis de tijdelijke tentoonstellingen bezoeken die dieper ingaan op het vissersleven en de zeevisserscultuur. Het bezoek aan de expo is namelijk inbegrepen in het museumticket.
Het NAVIGO-museum is als wandeling door de Vlaamse zee- en kustvisserij. De start is een stemmig vissershuisje waar je meteen terug geflitst wordt in de tijd. Nadien wandel je over het strand en maak je kennis met de diverse vormen van strandvisserij, met de garnaalvissers te paard, de lokale helden. Verder in het museum sta je versteld bij het grote bijgeloof van de vissers en ook de maquettes van de vissersboten zorgen voor verwondering en bewondering. De rijke museumcollectie van NAVIGO verenigt erfgoed, kunst, ambacht en natuur van de Noordzee. Er is ook levend erfgoed want bij de aquaria sta je oog in oog met de bewoners van de Noordzee.
Praktisch: www.navigomuseum.be
Expo ‘Onze vissers – Het DNA van het zilte leven’
bezoek inbegrepen in toegangsticket museum
randactiviteiten: elke zaterdag om 16 u gratis rondleiding, kinderparcours, tweedaagse fotografieworkshop, cursus ‘netten breien’ voor volwassenen, workshop tatoeages, workshop vis kuisen zoals het hoort (info www.navigomuseum.be).
Zie tevens de publicatie: http://www.navigomuseum.be/nl/onze-vissers-het-dna-van-de-vlaamse-zeebonk
Reizigers zijn steeds op zoek naar nieuwe ervaringen. Een nieuwe vakantietrend is een combinatie maken van een strandvakantie met een citytrip. Na enkele inspirerende dagen in de stad, ga je lekker relaxen aan het strand. En dit kan zelfs dichterbij dan je denkt! Zo kan je een citytrip naar Leiden perfect combineren met een strandvakantie in Katwijk of Noordwijk aan zee.
Leiden, wat een sfeer !
Maak interessante wandelingen door Leiden, geniet van de gezellige sfeer en raak geboeid door zoveel dat er is te zien. Je loopt langs de grachten die kenmerkend zijn voor deze stad. Ze zijn in totaal 28 km lang en via 88 bruggen raak je van de ene kant naar de andere. Je ontdekt de Leidse hofjes die in de 17de eeuw door welgestelde inwoners voor de armen werden gebouwd. Kleine huisje troepen samen rond een binnenplaats. Deze zomer valt er ook veel te doen Leiden. De uitagenda staat bol van de evenementen met theater, muziek, tentoonstellingen en lezingen. In het kader van de viering van 100 jaar De Stijl, wordt Leiden ook één groot openluchtmuseum. Je vindt er 4 gratis openluchtmusea met moderne kunst doorheen de gehele stad.
In de stad kan je logeren in de unieke en eigentijdse kamers van Boutique hotel d'Oude Morsch. Het hotel is, gevestigd in het voormalige wachtgebouw van de kazerne, met zicht op de historische stadspoort en molen.
Katwijk, de meest ontspannen badplaats van Nederland
Met een sfeervolle “skûtsje” vaar je over de oude Rijn van Leiden naar Katwijk aan Zee. Aangekomen in deze oude vissersplaats sta je binnen vijf minuten op de boulevard. Deze “pendelvaardienst” loopt van mei tot september.
Katwijk staat bekend voor zijn schitterend zandstrand dat al verschillende keren de internationale Blauwe Vlag milieuonderscheiding heeft ontvangen. Je kan trouwens zelf een bijdrage leveren voor een schoner strand. Wandelaars kunnen zich aanmelden als Grondstofjutters. Je haalt een juttas op bij een strandpaviljoen, geniet van een wandeling en verzamelt afval onderweg. Bij het inleveren van je gevonden ‘grondstoffen’ wacht je een gratis koffie, een gebakje of een ijsje. Een fantastisch initiatief!
De ultieme strandvakantie vier je in een van de strandhuisjes. Je bed induiken met zicht op de ondergaande zon en dan ontbijten met je voeten in het zand. Overdag ga je de nieuwste beachwear shoppen bij toffe winkeltjes zoals Juffers Lifestyle, Beachboetiek en Sandbeach. En ’s middags kan je gaan chillen in de hippe strandbar Paal 14.
Noordwijk, de bloemenbadplaats van Nederland
Noordwijk ligt in het hart van de befaamde Bollenstreek en wordt ook wel de bloemenbadplaats van Europa genoemd. In de zomer loopt er een bloemententoonstelling en op 12 augustus kan je de Flower Parade bewonderen.
Noordwijk aan zee is ook een van de beste surfhotspots van Nederland met relatief hoge golven. Iedere doorwinterde surfer weet het twaalf kilometer lange strand van Noordwijk te vinden. Voor een luxe strandervaring na het surfen kan je je laten verwennen in de Beachclub O. Welcome in paradise!
MAREVA GALANTER, EX-MISS FRANKRIJK, GAAT EEN SAMENWERKING AAN MET SUSHI SHOP
Sushi Shop stelt een exclusief recept van de hand van ex-miss Frankrijk, eigenaar en bezielster van het merk Good Organic Only, Mareva Galanter voor.
De Poke Bowl Detox is een traditioneel Tahitiaans gerecht dat voor Sushi Shop in een nieuw jasje werd gestoken. Een heerlijke mengeling van rauwe tonijn, wortel, komkommer, witte kool, kerstomaat, rode uit, gember, sesam, limoendressing, Thaïse bieslook, pompoenzaden en rijst.
Dit uniek en gezond detoxgerecht zal zeker in de smaak vallen bij foodista's
De blokperiode in zicht? Een overvolle agenda op het werk? Een lange autorit naar je vakantiebestemming in Zuid-Frankrijk? Iedereen wil steeds in vorm en helder van geest zijn. Onze hectische levensstijl laat ons echter niet altijd toe om iedere dag 100% scherp te staan.
Red Energy werd speciaal ontwikkeld door Laboratoires ORTIS voor een onmiddellijk effect zonder zenuwachtigheid, zonder ongewenste effecten en zonder risico op gewenning. Speciaal voor energie tegen plotselinge vermoeidheid. Doos van 10 x 15 ml, original of zonder alcohol: 14,50€ (flesje per eenheid 2€)
Energy & Ginseng is samengesteld uit een synergie van 3 planten voor een directe en duurzame energie: het droogextract van Guarana, Ginseng en het droogextract van Gember om de zware week door te komen. Doos van 10 x 15ml: 14,94 €
De ingrediënten van Energy & Uithouding helpen om op een duurzame wijze fysieke en mentale vermoeidheid te bestrijden voor langdurige energie. Deze formule van 100% natuurlijke oorsprong werd ontwikkeld door Laboratoires ORTIS voor de nodige energie om de batterijen weer op te laden. Doos van 36 tabletten: 14,94 €
Water, zee, de zomer nadert en je hebt zin in een vakantie aan het water. Of je nu kiest voor zen aan zee, de rust van een vijver of het wilde water van een rivier, waterplezier is gegarandeerd bij de geselecteerde Logisadressen ‘Water & Zee’.
Dankzij Logis kun je op je twee oren slapen: kies je voor een vakantieverblijf ‘Zin in Water & Zee’, dan ben je zeker dat je hotel op minder dan 500 meter van een meer, rivier, kanaal of de zee gelegen is. De hotelier zal je informeren over alle activiteiten in de omgeving en je goede adressen aanraden of reserveringen maken voor een activiteit: zeilen, duiken, surfen, kitesurfen, een boottrip, vissen… Of je nu graag luilekkert of liever watersport, je vindt vast en zeker iets van je gading.
Dit harmonieus heringerichte hotel, vlak naast de meren van het Forêt d'Orient, straalt de charme van vroeger uit: een plek met een ziel. Natuursteen en houten balken gaan hand in hand met eigentijdse elementen. De vroegere plattelandsbar en aangrenzende huizen zijn verbouwd tot een van de meest comfortabele hotels van de streek. Gasten kunnen er zich ontspannen in de schitterende spa voordat ze de natuur intrekken of een van de vele activiteiten beoefenen die de streek van de grote meren van de Champagne te bieden heeft. Dat alles op een steenworp afstand van de beroemde champagnewijngaarden en -kelders... Logis Auberge du Lac geniet ook bekendheid voor zijn keuken, waar chef Patrick Gublin in de potten roert. Hij blinkt uit door zijn kruiding en bijgerechten van groenten en kruiden bij zijn vaak familiale gerechten. Vanaf € 85 per nacht in tweepersoonskamer.
Dit hotel is idyllisch gelegen hoog boven de bloemenkust. Logishotel Le Bellevue ligt op een klif tussen Honfleur en Trouville/Deauville. Het heeft zijn naam niet gestolen, want het biedt een uniek panorama op de zee. Het hotel is ondergebracht in een mooie Normandische villa van honderd jaar oud en wordt omringd door een beeldige tuin. Het restaurant in de veranda of op het terras serveert traditionele Normandische gerechten van hoog niveau. Vis en zeevruchten nemen daarbij een prominente plaats in. De verse producten, bij voorkeur streekproducten, komen volledig tot hun recht door de perfecte bereiding. Vanaf € 95 per nacht in tweepersoonskamer.
Groen, rust en vakwerk in de gevels. Dat is de magie en poëzie van Normandië, te vinden op één adres: Auberge du Clos Normand. Dit charmehotel aan de waterkant, op een boogscheut van Dieppe, is een 15de-eeuws postgebouw, dat in 1900 werd verbouwd tot een herberg. Bij de gasten vallen vooral de sfeer en het vele licht in de smaak. Er zijn amper twaalf kamers. Die zijn stuk voor stuk heel gezellig en geven uit op een balkon en het park, waar een rivier rustig kabbelt. Ook op het terras is het volop genieten aan het water. Logishotel Auberge du Clos Normand staat eveneens bekend voor de kwaliteit van zijn keuken. De traditionele gerechten met een innovatieve toets zijn geïnspireerd door de streek. Vanaf € 79 per nacht in tweepersoonskamer.
Strandhotel Camperduin kan of koppels niet Strandhotel Camperduin kan gezinnen of koppels niet koud laten. Want dit hotelletje vol charme ligt midden in een heel groene streek en op amper een honderdtal meter van een mooi zandstrand! Ja, Logis Strandhotel Camperduin is een echt strandhotel te midden van de duinen, dijken, weilanden en in het hartje van het bekende vogelreservaat ‘De Putten’ achter de Hondsbossche Zeewering. Een perfecte plek om te ontspannen. Alle hotelkamers bieden een indrukwekkend zicht op de geweldige natuur rondom. De polders, duinen en het vogelreservaat: je opent je ramen en je zit er middenin! Zin in een uitstapje naar de stad? Amsterdam ligt op amper 50 kilometer. Vanaf € 65 per nacht in tweepersoonskamer.
De drijfveer van Maud Herbage ? Het onweerstaanbare verlangen om de vruchten van haar inspiratie met anderen te delen. De ontwerpster doet aan poëzie waarbij de unieke juwelen, die ze gebruikt, de woorden zijn die haar universum kleur geven. Ze observeert de omgeving met een scherp oog en voelde zich al snel voorbestemd voor een artistieke carrière. Maud behaalde een diploma Illustratie aan Saint-Luc, stapte het onderwijs in, maar bleef ondertussen haar passie voor tekenen en schilderkunst beoefenen.
Toen de koning der metalen, goud, toevallig op haar artistieke pad kwam, stortte ze zich vastberaden op onbekend terrein: de goudsmidskunst. Maud zoekt onvermoeid naar de beste manier om een emotie, een bijzondere ontmoeting, een gevoel, een persoonlijkheid... vorm te geven door het gebruik van goud met schetsen, lijnen, bochten, vormen...
Maud is autodidact en gooit zich vol overgave in de bewerking van edele en kostbare materialen. De instrumenten zijn het verlengde van haar arm, de stappen in het productieproces zijn de treden naar juwelen van hoogwaardige kwaliteit. Slechts enkele maanden na de start als ontwerpster krijgt ze officieel de titel als “poinçon de maître”.
Finesse, bescheidenheid en poëzie illustreren de stijl van een ontwerpster die zich ontpopt als een waardevolle nieuwkomer.
Na twee jaar van werken en evolueren lanceert Maud Herbage haar eerste collectie : “Un point c’est tout”. Deze collectie is beschikbaar sinds eind 2016 en straalt een dubbele ontmoeting uit, één tussen goud en zilver en een ander tussen een lijn en een punt. “Un point c’est tout” bestaat uit een twaalftal creaties uit 925 zilver en 8 karaats geel goud. Oorbellen, ringen, halskettingen en armbanden... Er zijn 20 exemplaren van elk stuk. ‘‘O et R’’ is een minicollectie die voorzien is voor het najaar 2017: de O staat voor het Franse eau (water) en de R voor air (lucht). Maud Herbage creëert deze serie met 18 karaats goud en blauwe toermalijn (indigoliet).
De juwelen die Maud Herbage ontwerpt, zijn beschikbaar als unieke creaties of als onderdeel van een collectie (limited series). Een creatie op maat start steeds met een ontmoeting met de vrouw die het juweel zal dragen. Het juweel draagt een verhaal, een emotie en geeft het unieke karakter van de “bestemmeling” weer. Het vertrekpunt van de creatie zelf is de schets, de tekening en de grafische zoektocht naar het perfecte evenwicht... om vervolgens met veel precisie de ontwerpen om te zetten in unieke creaties.
Maud start ieder project met een vormelijk en grafisch onderzoek. Na overleg met de klant krijgt het project letterlijk en figuurlijk vorm waarbij de afwerking met goud het orgelpunt vormt. Maud hecht bijzonder veel belang aan de keuze van de gebruikte stenen en laat zich hierin bijstaan door een edelsteenkundige. De uitvoering van een persoonlijke creatie duurt één tot drie weken, afhankelijk van het model. Iedere creatie wordt gezien als een schets die tot leven komt, een 3D-projectie die evolueert richting een subtiel en tijdloos juweel.
Wijn, eten en beleving tijdens Villa's Culinair wijntheater
Zinnenprikkelend festival tijdens Hemelvaartweekend op het strand bij Villa Westend. Dit Hemelvaartweekend staat het strand van Villa Westend voor de derde keer in het teken van Villa’s Culinair Wijntheater, een zinnenprikkelend festival waarbij alles draait om wijn, eten en beleving. Van donderdag 25 mei tot en met zondag 28 mei 2017 zijn er van 14.00 tot 00.00 uur verschillende activiteiten voor jong en oud langs de rand van de Westbroekplas in Velserbroek.
Wijntheater
Het kloppend hart van het Wijntheater is de sfeervolle bedoeïenentent van oesterman Barend Havenaar en Register vinoloog Barbara Verbeek. In een decor uit grootmoederstijd, muziek van vinyl uit de jaren 60 & 70 en schommelstoelen kunnen bezoekers hier terecht voor een mooie selectie wijnen van Wijnkoperij Hans Moolenaar uit Bloemendaal. De gastheren- en vrouwen in vintage kleding en burlesque gestyled, zorgen samen met de vinyl-dj’s voor een ongedwongen warme sfeer in het Wijntheater.
Overdag vinden er verschillende shows plaats met uiteenlopende onderwerpen. Ontdek of wijn uit een bepaald glas van invloed is op de smaak, test uw kennis tijdens de blindproeverij of doe mee met de hilarische wijnquiz waarbij mooie prijzen te winnen zijn. De Grote Hans Moolenaar Show keert ook terug naar het Wijntheater. De aanvangstijden zijn terug te vinden in het programma.
Pop-up restaurant met vier hosts
Het pop-up-restaurant midden op het festivalterrein wordt dit jaar gerund door vier verschillende restaurants. Elke avond kookt een andere chef-kok op het strand van Villa Westend de sterren van de hemel. De restaurants die hun beste beentje voor zetten zijn To Amuse, de Vrienden van Jacob en de Bokkedoorns meets Villa Westend. Elke avond is er plek voor slechts 40 gasten. Reserveren kan via 023-5381878 of info@villa-westend.nl.
Foodtrucks en outdoor foodconcepten
Wie geen zin heeft om uitgebreid te dineren kan terecht bij één van de foodtrucks of verkooppunten langs de waterkant. Net als vorig jaar is Pasta Casa uit Santpoort weer van de partij. Zij serveren onder meer verse pizza’s uit de pizzaoven. Kaaswinkel l’Amuse is aanwezig met een foodtruck vol heerlijke kaasplankjes. Slagerij Groot uit Haarlem en Bloemendaal serveert de lekkerste charcuterie vanuit zijn foodtruck. De BBQ Fabriq bereidt fantastische stukken vlees op de barbecue. Ook Sonja Bakker doet dit jaar mee met een kleurrijke tapas-foodtruck en Sushi on Wheels is aanwezig. Uiteraard heeft Villa Westend zelf ook een buitenkeuken waar ze kreeft en soft-shell crab gaan verkopen.
Sfeerbeheer
Overal staan banken en relaxte zitjes om in alle rust te kunnen genieten van de culinaire overdaad. De muziek wordt verzorgd door Pinq Radio, pianoman Robert Berger, vinyl-dj Doreen van der Meer en het talentvolle Trio Zazi.
Kids playground
De jongste bezoekers van Villa’s Culinair Wijntheater kunnen elke dag het water op met de bootjes van Zeilschool de Kaag/Watersport Academy Spaarnwoude. Er is ook een silent kinderdisco en Pasta Casa geeft kookworkshops.
Programma Wijntheater
Donderdag 26 mei: 16.00 uur De Dorstlessende Wijnshow; 17.00 uur De Natte Oestershow: 18.00 uur Lancering Wijnkaraffen Experts Collection; 19.00 uur NK Oestersteken (oesters 1,-)
Zaterdag 27 mei: 15.00 uur Blindproeverij met zwarte glazen; 16.00 uur Glasproeverij o.l.v. registervinoloog Barbara Verbeek; 17.00 uur De Groote Hans Moolenaar Show; 18.00 uur De Wijn Drinken in de Keuken Show
Zondag 28 mei: 15.00 uur Interview met bekende wijnblogger; 16.00 uur Wijn- en Kaasshow; 17.00 uur Hilarische Wijnquiz; 18.00 uur Glasproeverij o.l.v. registervinoloog Barbara Verbeek
Overige informatie over Villa’s Culinair Wijntheater
Data Donderdag 25 mei t/m zondag 28 mei 2017 - Openingstijden Dagelijks vanaf 14.00 uur - Toegang De toegang is gratis, maar voor parkeren wordt een bijdrage gevraagd.- Adres Villa Westend, Westlaan 41, 1991 AL Velserbroek
Duinengordel en Center Parcs Erperheide werken samen!
Wie Limburg en vakantie zegt, denkt spontaan aan natuur, fantastische fiets- en wandelroutes. Kortom een topbestemming in eigen land. Het vakantiepark Erperheide en het natuurgebied Duinengordel versterken dit profiel van groene regio en starten met een bijzondere samenwerking om de vakantiebeleving naar een hoger niveau te tillen.
Het vakantiepark Erperheide in Peer ontvangt jaarlijks honderdduizenden gezinnen met kinderen, volwassenen en senioren die er komen genieten van de rust en een kwalitatieve vakantie. Ten zuiden van Erperheide ligt Duinengordel, goed voor 3000 ha topnatuur. Nadat Vossemeren in Lommel met Bosland een alliantie aanging, gebeurt dit nu ook met Duinengordel en Erperheide.
Erperheide trekt al van bij het ontstaan de kaart van natuur. De cottages zijn ingeplant in het groen, wat garant staat voor een aangename, ontspannen vakantiebeleving. Het is een plek waar mens en natuur elkaar vinden en leren waarderen. Al wandelend door het park, genieten je van talrijke bomen en planten. Om deze natuurbeleving extra kracht bij te zetten, worden bezoekers geprikkeld om ook de buurt te ontdekken. Daarom werd er bij de entree van Erperheide een belevingselement Duinengordel gerealiseerd. Het bestaat uit een mini-duinenlandschap waar je kan doorheen stappen. Dit element levert een win-winsituatie op met de bezoekers als ‘winnaar’: Center Parcs wordt verbonden met topnatuur buiten het park en Duinengordel trekt extra bezoekers aan.
Belevingselement Duinengordel in Peer
Duinengordel strekt zich uit van Meeuwen-Gruitrode over Opglabbeek en Maaseik tot in Bree. Karakteristiek voor het gebied zijn de duinenlandschappen die verscholen liggen in de bossen van het unieke natuurgebied. Eén van de aantrekkelijkste plekken in Duinengordel is de Oudsberg, met ruim 85 meter de hoogste landduin van het land. Het is een pittige klim naar de top, maar eens boven is het genieten: het uitzicht over de omgeving, kinderen die er ravotten en spelen in het zand, dé plek voor een heerlijke picknick.
Het belevingselement gunt bezoekers een glimp op dit bijzondere landduinenlandschap en prikkelt om het te komen ontdekken. Duinengordel bezoeken kan op eigen houtje of onder begeleiding tijdens één van de vele Duinengordelexpedities. De Expedities die in het activiteitenaanbod van Center Parcs vanaf juni worden opgenomen zijn: de Ontdekkingsexpeditie, de Expeditie Geocaching, beide voor kinderen. Voorts de Duinenwandeling en de Expeditie Eet het landschap, voor volwassenen of het hele gezin. Tot slot is er de Bierexpeditie, als ideaal uitje voor volwassenen. Tijdens deze expedities staat een gids garant voor een avontuurlijke tocht. Het volledige aanbod en gedetailleerde info krijgen bezoekers aan de receptie van het park.
Gasten van Erperheide kunnen Duinengordel met de fiets bereiken via het fietsroutenetwerk. Met de wagen bereik je 1 van de 5 Duinengordel-onthaallocaties in 20 minuten.
Kom het belevingselement ontdekken op zondagnamiddag 14 mei, tijdens de opendeurdag van Erperheide!
Campari opent cocktailbar op basis van zintuiglijk VUB-onderzoek
Gebaseerd op VUB-onderzoek opent Campari een aperitiefbar die alle zintuigen prikkelt: Gaspare, la piazza dell’aperitivo. Je vindt deze bar de komende twee maanden in het Jordaenshuis in Antwerpen. De inrichting kwam tot stand in samenwerking met Malaika Brengman, professor Marketing en Consumentengedrag. Geur, kleur en muziek hebben immers een verrassende invloed op de smaakbeleving van een aperitief.
Gaspare, la piazza dell’aperitivo: Op vrijdag 5 mei opende Campari in het historische Jordaenshuis de aperitiefbar Gaspare, la piazza dell’aperitivo: een sfeervol plein met terras, typisch Italiaanse kiosk, loungebar, foodcorner en aperitiefshop. Tot 30 juni vinden er tal van evenementen plaats én kan je er beleven hoe het perfecte aperitief smaakt. Voor dit experiment liet Campari academisch onderzoek doen naar de ideale setting voor haar twee klassiekers: Campari Tonic en Negroni (Campari, gin en rode vermout). Malaika Brengman, professor Marketing & Consumentengedrag aan de VUB, verdiepte zich in de zintuiglijke associaties die consumenten maken bij een bitter aperitief.
Professor Brengman: “De omgeving waarin we een aperitief drinken, heeft een invloed op hoe we de smaak ervaren. Zo kunnen kleuren bepaalde emoties oproepen, geluiden een sfeer versterken of geuren ons in een specifieke stemming brengen. Alle zintuigen hebben zo hun impact op de beleving van een aperitief. En als het geheel zintuiglijk klopt, voelen we ons goed en geven we dat door aan mensen rond ons. Een interessante oefening om de perfecte cocktailomgeving te creëren, want hoewel Campari Tonic en Negroni allebei vrij bitter zijn, vraagt elk aperitief toch een eigen setting voor maximale appreciatie.”
In Gaspare werd dan ook niets aan het toeval overgelaten: van de kleuren en texturen in het interieur over de muzikale stemming op het terras tot de bijhorende hapjes. “We hebben de associaties van de focusgroepen van consumenten getoetst aan de hand van wetenschappelijke literatuur. Er wordt vandaag uitgebreid onderzoek gedaan naar consumentengedrag, zoals welke sferen welke emoties oproepen of welke zintuiglijke prikkels elkaar versterken in de smaakbeleving. ”
5 zintuigen in aperitiefstemming: Voor deze experimentele oefening stemde Gaspare het terras af op Campari Tonic en de loungebar op Negroni.
ZIEN
• Campari Tonic: Neutraal hout, wit en verweerd rood zetten de toon. Stuk voor stuk pure, elegante en rustgevende tinten, die we associëren met genieten van een aperitief op het terras, zonder haast. “Verweerd rood is daarbij veel minder agressief dan vurig rood, wat een gejaagd gevoel opwekt. Ook planten zijn rustgevend – denk maar aan toepassing in ziekenhuizen – en herstellen de aandacht, waardoor ze niet mogen ontbreken op de piazza. Anderzijds vermijd je best bloemen, met hun zoete aanblik en geur passen ze niet altijd.”
• Negroni: De bruinrode kleur van het drankje zelf, donker chocoladebruin en verweerd rood creëren een warme en verfijnde sfeer, met een zweem van luxe en exclusiviteit. “Zwart is als kleur te hard en dominant voor de loungebar, maar donkerbruine vlakken zorgen voor een ingetogen en nostalgische sfeer. Ideaal daarbij is warm licht van lampen met een lage kleurtemperatuur, indirect licht van bureaulampen en grote kaarsen. Deze lichtbronnen zorgen voor extra gezelligheid zonder de ruimte te fel te verlichten.”
HOREN
• Campari Tonic: Met zachte latinomuziek op de achtergrond smaakt een Campari Tonic nog beter. “Dat komt omdat hoge tonen goed bij frisse smaken passen. Bovendien staat latinomuziek voor zuiderse sfeer en geeft het je instant een zomers vakantiegevoel. Vandaar trouwens ook het fonteintje op de piazza.”
• Negroni: Bittere smaken worden dan weer meer gekoppeld aan lage tonen – “as bitter as a trombone” –, wat zich in de loungebar vertaalt naar jazz en blues als muziekkeuze.
RUIKEN
• Campari Tonic: Datzelfde zuiderse gevoel brengt Campari naar de piazza met licht kruidige geuren, zoals munt, tijm en rozemarijn. “Geuren die we ook automatisch linken aan hapjes. Frisse citrusgeuren zoals limoen en mandarijn zorgen dan weer voor een opgewekt buitengevoel en wakkeren een goed humeur aan.”
• Negroni: Bij een Negroni, iets straffer met nog meer bittere accenten, horen zwaardere maar nog altijd subtiele aroma’s, zoals de aardse geuren van hout en gelooid leder. “Het natuurlijke aspect is daarin belangrijk, geuren waarin je als het ware traditionele materialen of authentiek vakmanschap kan waarnemen. Vergeet artificiële parfums of te sterke geuren, het geheel moet kloppen en aansluiten bij de beleving.”
PROEVEN
• Campari Tonic: Geen Campari Tonic zonder typische antipasti. “Ideaal is om het frisse van dit bittere aperitief te koppelen aan sterke, zoute smaken zoals je ze terugvindt in kaas, olijven of Italiaanse charcuterie.”
• Negroni: De bittere Negroni vraagt om een nog frissere toets in hapjes, genre een pittige bruschetta met verfrissende tomaat-mozzarella of gemarineerde artisjok met olijfolie en citroen.
VOELEN
• Campari Tonic: Om de ontspannen sfeer van het aperitiefmoment te versterken, kiest Campari op de piazza voor natuurlijke materialen (veel hout) en zachte materialen met een glad oppervlak. “Gladde oppervlakken worden als comfortabel en aangenaam ervaren en worden ook geassocieerd met lichte kleuren en vrouwelijkheid. De zachtere texturen passen ook bij het ronde glas en maken de smaakbeleving minder bitter.”
• Negroni: Ook in de loungebar staat gezelligheid voorop, al is de sfeer daar exclusiever. “Blikvangers in het interieur zijn de lederen Chesterfield-zitbanken en het ruwere hout met verweerde look. Deze materialen hebben een nostalgische ondertoon, stralen ambacht uit én brengen tegelijk rust.”
Cocktailexperts en Campari-ambassadeurs
De cocktailexperts van SipsnSoda baten de piazza uit en creëren experimentele cocktails, afgestemd op de zintuiglijke bevindingen van het VUB-onderzoek. Gaspare werkt ook samen met internationale Campari-ambassadeurs, onder wie vader en dochter Jan & Hannah Van Ongevalle die twee nieuwe cocktails op de kaart zullen zetten.
Praktisch: Gaspare, la piazza dell’aperitivo - Jordaenshuis, Reyndersstraat 6, 2000 Antwerpen - Open van 5 mei tot 30 juni, donderdag, vrijdag en zaterdag, telkens van 16 tot 22 uur - Elke donderdag: ‘Aperitivo Milano’ met gratis hapjesbuffet - Elke vrijdag: ‘Piazza Musica’ met een bekende dj - Elke zaterdag: ‘Amici di Gaspare’ met gastbartender - www.piazzagaspare.be
Belgische biercultuur erkend als Immaterieel Cultureel Erfgoed door UNESCO
Oproep aan elke Belg om mee te vieren op 19 mei. Op 30 november 2016 werd de Belgische biercultuur officieel tot Immaterieel Cultureel Erfgoed uitgeroepen door UNESCO. Op vrijdag 19 mei wordt het bijhorend certificaat overhandigd in Brussel. ‘Fier op ons bier’, gedragen door de Belgische Brouwers en VLAM, roept elke Belg op om die feestelijke dag mee te vieren.
De officiële overhandiging van het certificaat van UNESCO vindt plaats in het stadhuis in Brussel op 19 mei om 17.30u. De Belgische biercultuur is dan onomstotelijk Immaterieel Cultureel Erfgoed!
Alle Belgen vieren mee!
De Belgische Brouwers en VLAM kondigen die feestdag voor ons bier aan via een advertentie in de nationale kranten. Daarbij doen ze een warme oproep aan alle Belgen, zelfs de koning, om op 19 mei hun fierheid te tonen.
Via de Facebookpagina Fier op ons Bier kan je ook een biervlag (de Belgische driekleur met ‘Fier op ons bier’) winnen om ze daarna trots te hijsen. De biervlag is ook te downloaden als print of om te gebruiken op sociale media op www.fieroponsbier.be
Gebruik de biervlag als profielfoto van je Facebookpagina, maak kwistig gebruik van #fieroponsbier in je berichten en deel de posts van Fier op ons Bier met je vrienden. Volg de voorbereiding van de feestdag en het verloop ervan op de Facebookpagina van Fier op ons Bier.
En tot slot: toost mee op de plechtige overhandiging van het UNESCO-certificaat op 19 mei en deel je toost op sociale media met #fieroponsbier.
De horeca viert mee!
Uiteraard is onze Belgische horeca supertrots op de erkenning en vieren horecazaken over heel het land mee op 19 mei. Dankzij de samenwerking met Horeca Vlaanderen, HoReCa Wallonië en Horeca Brussel werden er feestpakketten verspreid naar de horeca met oa een biercultuurcertificaat, de biervlag en kleiner promotiemateriaal.
Star Clipper voor het eerst naar Bali met topprogramma
De iconische viermaster Star Clipper van rederij Star Clippers maakt tussen mei en oktober 2017 voor het eerst cruises langs Bali en andere eilanden in Indonesië. Reizigers proeven er van de cultuur van ‘Het land van Duizend Eilanden’, van hagelwitte stranden en van de natuur in nationale parken. Voor koppels en reizigers met kinderen wordt het een onvergetelijke reis dankzij de enorme variëteit van bezienswaardigheden en activiteiten onderweg.
Welke van de zes Bali-routes je ook kiest: zeilen met de Star Clipper is een unieke ervaring. Op een clipper of een klassiek groot zeilschip varen, dat is zoiets als de ultieme jongensdroom. Zalig traag zeil je op de kracht van de wind en met flapperende zeilen over de oceaan. Elke dag ontdek je de mooiste eilanden rond Bali.
Duiken en snorkelen in de Gili Eilanden
De Gilis zijn een voorsmaakje van wat Indonesië onderwater te bieden heeft, schitterende snorkel- en duiksites met prachtige koralen.
Nieuw aan boord van de Star Clipper is dat duikers hun favoriete sport nu ook kunnen combineren met een heerlijk ontspannende zeilcruise. Samen met een onafhankelijke PADI duikinstructeur en de nodige duikuitrusting, is dit de kans om het fantastische waterleven voor de Indonesische kust te bewonderen. Geen brevet? Star Clippers biedt alle snorkel materiaal om toch ook te genieten van de onderwaterwereld van Indonesië.
Naast gratis snorkelen kan je ook andere watersporten beoefenen zoals kajakken, waterskiën, windsurfen en suppen.
Unieke ontmoeting met de komodovaraan
Een absoluut hoogtepunt van de Bali-cruise is de excursie naar de komodovaraan, de grootste en gevaarlijkste hagedis op onze planeet. Het eiland Komodo is een van de weinige plekken ter wereld waar het dier leeft. Het Nationaal Park Komodo (Unesco Werelderfgoed) werd opgericht om het te beschermen. Als reiziger op de Star Clipper maak je, begeleid door een Park Ranger, uitgebreid kennis met deze hagedis van 3 meter lang, 150 kg zwaar en in 1910 door biologen ontdekt.
Op het eiland Lombok (‘Spaanse peper’ in het Indonesisch) wacht een volgende ontdekking. Het gevarieerde landschap is weelderig groen, met rijstvelden, koffieplantages en grote katoen- en tabakvelden. We brengen er in de heuvels een bezoek aan een van de vele Sasakdorpjes. De Sasak is de inheemse stam die erin slaagt de traditionele levenswijze en de rijke cultuur te bewaren.
Hiken in het Bali Barat National Park
Ook sportievelingen komen ruimschoots aan hun trekken tijdens een cruise met de Star Clipper. Het West Bali National Park (Bali Barat) is met 19.000 hectare regenwoud en mangrove de uitgelezen plek om te voet de variatie aan flora en fauna te ontdekken. Met een beetje geluk bewonder je zwarte en grijze apen en grote hagedissen en ijsvogels. In het bergdorp Munduk start dan weer een 5,5 uur durende trekking in de bergen met fantastische uitzichten. Regenwoud, watervallen, plantages van kruidnagel en koffie vormen het schitterende decor voor deze tocht door minder bekend Bali.
Info: Boeken voor de Bali-cruises met de Star Clipper kan vanaf 1.910 euro per persoon voor een Indonesiëcruise van zeven nachten op basis van volpension. Ook 10, 11 en 14 nachten zijn mogelijk. Kinderen tot en met 17 jaar genieten van een 50% korting op het cruise tarief. www.starclippers.com
Multifunctionele sapextractor Magimlx Juice Expert
Supersnel, lekker vers! Juice Expert
Juice Expert, het nieuwe assortiment Multifunctionele Sapextractors van Magimix: sappen van vruchten, groenten, tuinkruiden of andere plantaardige ingrediënten, 100% natuurlijk, boordevol vitaminen, rijker aan mineralen, antioxidanten en essentiële voedingsstoffen… en met optimaal rendement, tot 96%.
De Extra Press een nieuwe gepatenteerde Magimix uitvinding om door koude extractie zachte of gekookte vruchten en groenten, amandelen, noten enz. te verwerken tot sappen, melkdranken en romige smoothies. Het roestvrijstalen sapfilter van Sabatier staal is een gepatenteerde technologie voor het maken van pure en heldere sappen met behoud van de voedingsmiddelen en hun voedingsstoffen.
Voor het snel maken van verse citrussappen is de citruspers voorzien van 2 perskegels (voor citroenen,sinaasappels, grapefruit) en een speciale persarm. Het Pulp System biedt de luxe te kunnen kiezen uit sap met of zonder pulp. De Sabatier precisieschijven (snijschijf, rasp, julienneschijf) garanderen perfecte snijresultaten voor al uw groente- en vruchtensalades.
De geheel in Frankrijk vervaardigde en met een professionele motor uitgeruste apparaten worden geleverd met een receptenboek en een gratis Magimix app voor het maken van sappen, desserts of plantaardige melkdranken.
Multifunctionele sapextractor:
Koude extractie behoudt de voedingsstoffen, Meer sap, vitaminen en antioxidanten, Meer dan 100 recepten Gratis app
XL Extra Press :
warme en koude romige sappen en smoothies, XL Sapfilter, heldere pure sappen, Pulp System, citrussap met of zonder pulp
Van Magimix:
Professionele snelheid, Geschikt voor de vaatwasser, Vervaardigd in Frankrijk.
Recepten op www.magimix.com/be-nl of op de gratis applicatie MAGIMIX
Papa’s zijn echte helden! Ze zijn er altijd voor ons en ze klagen nooit. Wij zien hen als een moderne versie van de oude samoeraikrijgers. Rituals heeft het oude Japanse ritueel van de samoeraikrijgers, die veel aandacht besteedden aan hun uiterlijk, omgevormd tot een gewoonte voor de moderne stadsman. Verwen je vader met een mooi geschenk, bijvoorbeeld een van de The Ritual of Samurai-cadeausets. Deze sets met krachtige verzorgingsproducten voor huid en lichaam met biologische bamboe en Japanse munt zullen hem zelfvertrouwen en kracht geven om de uitdagingen van alledag aan te kunnen.
Passionata: Fashion Bralettes
Speciaal voor de liefhebbers van mooie triangle beha’s, heeft Passionata ze in elke stijl dit seizoen. Romantisch, casual of sexy!
Vol van smaak
Napoleon lanceert zijn nieuwe Rogue-gamma, onmisbaar voor alle liefhebbers van grillades die een kwaliteitsvolle gasbarbecue zoeken voor een toegankelijke prijs.
Een stuk vlees, klaargemaakt net zoals het moet, dat is dagelijkse kost voor jou. Je verlekkert je er zelfs niet meer op. Het is eenvoudig: het monotone van de barbecue verveelt je. Rogue doet je talenten als kok ontwaken. Op deze elegante barbecue kun je koken met een professionele precisie. Dankzij de omkeerbare bakroosters in gietijzer kan je je eenvoudigweg aanpassen naargelang de ingrediënten. Zo garandeer je altijd het beste resultaat: een plat gedeelte voor fijne voedingswaren en een ander gekarteld deel voor het vlees. Deze barbecue heeft drie branders in roestvrij staal op twee niveaus, die een intense warmte afgeven en het bakvocht doen verdampen. Minder hoge vlammen dus en meer smaak in je gerechten! Het is ook dankzij deze branders dat de voorverwarmtijd sterk gedaald is.
Ben je alleen of met twee? Profiteer ervan om je stuk vlees klaar te maken op de Sizzle Zone van de R425SIB (infrarood bakken op zeer hoge temperatuur), die 900°C haalt in amper een halve minuut. Deze zijdelingse brander is ook ideaal om sauzen en heerlijke bijgerechten klaar te maken wanneer je kookt voor een groep, terwijl je gerecht gaart op de grote grill.
De smaak van houtskool met je gasbarbecue
Onder het deksel in zwart porselein kan je optioneel een bak houtskool van Napoleon toevoegen om een onvergelijkbare rooksmaak te geven aan je gerechten. Het volstaat om de platen van de branders te vervangen door de bak houtskool en deze aan te steken met de gasbrander.
Carrefour lanceert nieuw assortiment van 6 BIO-broden
Primeur in Belgie - 6 nieuwe referenties van BIO broden - Beschikbaar in een selectie van Hypermarkten Carrefour en Carrefour Market
Steeds meer klanten zijn op zoek naar authenticiteit en BIO producten. Om aan deze stijgende vraag te voldoen, lanceert Carrefour België een nieuw gamma van BIO broden, van het merk Carrefour BIO in een selectie van onze Hypermarkten Carrefour en Carrefour Market.
Belgische know how zorgt voor heerlijke broden
Deze bio-gecertificeerde broden zijn het resultaat van de kennis van een meesterbakker uit onze streek met een jarenlange ervaring in het vak.
Authentieke producten, met de smaak van vandaag
Deze BIO broden worden gemaakt metdeeg dat bereid werd met op steen gemalen zuurdesem-meel. Het merk Carrefour Bio stelt dus zesverschillende broden voor, voor elk wat wils: Roggebrood 450g, €1,99; Meergranenbrood 450g, € 2,39; Speltbrood chia 450 g, €2,39; Sesambrood rozijn 450g, €2,39; Meergranenbrood 450 g, €1,99 en Tarwebrood 450 g, €1,99
Gekke groenten nu beschikbaar in alle Delhaize-winkels
Jaarlijks 150 ton gekke groenten gered - Nieuw : 1 kilogram gekke groenten voor 1 euro !
Vanaf 15 mei zullen alle Delhaizeklanten de "gekke" groenten kunnen ontdekken want Delhaize zal dit jaar de “gekke” of "lelijke" groenten aanbieden in al haar winkels in België en Luxemburg. Dit zijn groenten die afwijken van de gangbare “mooie” vorm maar wel dezelfde versheid en kwaliteit garanderen. Vorig jaar wist Delhaize maar liefst 110 ton te redden en de ambitie is om dit jaar meer dan 150 ton aan de man te brengen. Nieuwigheid dit jaar is dat de porties verkleind zijn tot 1 kilogram aan een scherpe prijs van 1 euro rond.
In 2015 heeft Delhaize een proefproject gelanceerd rond zogenaamde gekke groenten. Dit zijn groenten die afwijken van de gangbare “mooie” vorm maar wel dezelfde versheid en kwaliteit garanderen. Tot dan geraakten deze groenten helaas nooit tot in de winkel. En daar wou Delhaize iets aan doen. Delhaize was zo de eerste retailer in België die dit soort van producten in haar winkels aanbiedt.
Het principe is eenvoudig : de klanten vinden in het assortiment “gekke" groenten, enkel afkomstig uit België. De samenstelling varieert naar gelang het aanbod van de markt op dat moment en kan dus verschillen van dag tot dag. In vergelijking met “normale” groenten kan het prijsverschil oplopen tot meer dan 30 %. De lente- en zomerperiode is dan ook het geschikte moment voor het lanceren van het project omdat het aanbod van Belgische groenten dan het grootste is.
Aangezien Delhaize voor dit project enkel gekke groenten uit België wil aanbieden en het assortiment en de volumes tijdens de wintermaanden te beperkt is, kunnen we deze producten pas aanbieden bij de start van het Belgisch groentenseizoen.
Uitbreiding naar alle Delhaizewinkels
Na het succes van het proefproject en de bevestiging in 2016 lanceert Delhaize voor het derde jaar op rij de gekke groenten in haar assortiment. En nu in alle Delhaizewinkels in België en Luxemburg.. Waar we in 2015 nog 15 ton groenten hebben gered die anders nooit de keuken van de klanten zou bereiken, konden we in 2016 al 110 ton redden. De ambitie in 2017 is om 150 ton te halen. Door deze nationale utbreiding kan Delhaize duidelijk een versnelling hoger schakelen in de strijd tegen voedselverspilling.
Het is niet toevallig dat Delhaize als eerste supermarktketen deze producten in haar winkels zou aanbieden. Al jaren strijdt Delhaize tegen voedselverspilling. Niet alleen door onverkochte producten weg te schenken maar ook nu door ervoor te zorgen dat groenten die er niet perfect uitzien, toch tot bij de consument geraken. Elk jaar zou er tot 1/3de van de voedselproductie niet geconsumeerd worden. Een groot deel van “misvormde groenten”zou dus niet verbruikt worden in de klassieke voedselketen. En daar wil Delhaize iets aan doen met deze actie.
Nieuw : 1 kilo gekke groenten voor 1 euro
Nieuw dit jaar is dat de aangeboden pakketten kleiner zijn gemaakt waardoor ze nog toegankelijker en gebruiksvriendelijker zijn voor de klanten. Zo al een pakket nu 1 kilo gekke groenten bevatten aan een zeer scherpe prijs van 1 euro per pakket. Op die manier kunnen de groeten tot wel 30 % goedkoper zijn dan hun “normale” soortgenoten.
Delhaize strijdt tegen voedselverspilling
Duurzame ontwikkeling is een van de pijlers van de strategie van Delhaize en daarom zetten we ons elke dag in om de voedseloverschotten te beperken. Delhaize wil tegen 2020 haar voedselverspilling halveren. Maar iedereen kan zelf inspanningen leveren om voedselverspilling tegen te gaan.
Preventie: Delhaize probeert voedselverspilling zoveel mogelijk te beperken en daarom volgt ze haar voorraden heel nauwkeurig op en past ze haar bestellingen aan in functie van de winkels en hun behoeftes. Dat wil zeggen dat de winkels alleen maar het exacte aantal producten bestellen dat ze nodig hebben. Op die manier worden niet alleen de voedseloverschotten beperkt maar wordt het transport ook efficiënter. Om de voedseloverschotten te beperken, werkt Delhaize ook actief aan de verpakking van haar producten door verpakkingen aan te bieden die afgestemd zijn op de consumptie van producten door alleenstaanden of kleine gezinnen waardoor ze niet iedere dag restjes moeten weggooien.
Op haar website www.delhaize.be of in het Delhaize magazine vindt de klant ook advies en ideeën om, bijvoorbeeld, voedingswaren zo goed mogelijk te bewaren of om voedselrestjes te gebruiken in heerlijke recepten.
Schenking: Voedseloverschotten zijn soms onvermijdelijk. In dat geval, en wanneer het voedsel nog consumeerbaar is, doet Delhaize schenkingen aan de Voedselbanken en Restos Du Coeur. Delhaize geeft meer dan 130 liefdadigheidsorganisaties ook de mogelijkheid om onverkochte etenswaren te komen afhalen in haar winkels. In 2016 werden zo ongeveer 2,5 miljoen maaltijden aangeboden (bovenop de 420 000 maaltijden die worden aangeboden dankzij de jaarlijkse actie in de winkels). Alle maatregelen en acties die Delhaize neemt binnen haar strijd tegen voedselverspilling kaderen binnen één grote ambitie: tegen 2020 50% van haar doneerbare goederen (onverkochte maar nog consumeerbare producten) verdelen aan verenigingen.
Als eerste de laatste info, dagelijks nieuwe ideeën, recepten en video’s? Ga naar www.delhaize.be of volg Delhaize op Facebook, YouTube, Pinterest of Instagram.
DOMAINE LA BUTTE AUX BOIS BREIDT UIT MET GRANDIOZE SPA RETREAT ‘LA FORÊT’ EN 20 LUXUEUZE KAMERS
Domaine La Butte aux Bois in Lanaken zet opnieuw een grote stap vooruit. Op maandag 15 mei opent het gerenommeerde hotel/restaurantcomplex een luxueuze Spa Retreat ‘La Forêt’ van 1.350 m2, verspreid over twee verdiepingen en breidt het zijn hotelaccommodatie uit met 20 modern ingerichte kamers en 2 boardrooms ‘with a view’.
Van landhuis tot veelzijdig landgoed. De geschiedenis van La Butte aux Bois als hotelcomplex gaat terug tot 1986. De familie Bullens besloot toen tot een verbouwing van hun landhuis in Neo-Tudorstijl uit 1924 tot een hotel/restaurant. De naam is ontleend aan het Frans en staat voor ‘heuvel in het bos’. In de loop der jaren ontwikkelde La Butte aux Bois zich tot een prestigieus luxehotel & sterrenrestaurant, het werd lid van de hotelvereniging Relais & Châteaux en ontving talrijke belangrijke awards. Restaurant ‘La Source’ en zijn chef Ralf Berendsen werden bekroond met een 1 Michelin-ster en 3 Gault-Millau koksmutsen.
Tussen traditie en trends. Na omvangrijke verbouwings- en renovatiewerken in 2009 en 2013 besloot de familie Bullens in 2016 een volgende stap vooruit te zetten in de ontwikkeling van het hotel. De moderne nieuwbouw met 20 nieuwe designkamers met een sensationeel uitzicht en het Spa Retreat ‘La Forêt’ zijn op een kunstzinnige manier geïntegreerd in de groene omgeving van het aangrenzende Nationaal Park Hoge Kempen.
Wellbeing en lifestyle op hoog niveau. Met de nieuwe Spa Retreat ‘La Forêt’ voegt Domaine La Butte aux Bois een nieuwe dimensie toe aan het begrip Wellbeing en bevestigt zo zijn status van toonaangevend luxehotel in de regio.
Het 1.350 m2 grote Spa Retreat ‘La Forêt’ is omgeven door een tuin in terrasvorm die naadloos overloopt in het Nationaal Park Hoge Kempen, waardoor de grens tussen binnen en buiten als het ware verdwijnt en een bezoek of behandeling uitgroeit tot een onvergetelijke natuur- en wellbeing-belevenis. Wellness krijgt hier een nieuwe invulling gebaseerd op vijf zuilen: reenergizing, reharmonizing, refreshing, regenerating en recovering.
Het gelijkvloers met indoorpool, relax-area, panoramasauna, Hammam, infraroodzitbanken en afkoelingsruimte geeft uit op een overdekt terras met outdoor jacuzzi en yoga- en relaxruimten in open lucht. Daarnaast beschikt Spa Retreat ‘La Forêt’ over ‘Le Gym’, een exclusieve private fitnessclub onder leiding van de voormalige beroepsgolfspeler Ingmar Harthoorn. De sportstudio is uitgerust met de modernste hightechtoestellen van Technogym.
Dermatologisch consultatiecentrum en eigen Doctor’s Brand. Het Spa Retreat ‘La Forêt’-aanbod omvat bovendien een dermatologisch centrum onder leiding van dr. Yolande Bullens-Goessens. Ze houdt hier consultaties, biedt dermato-cosmetiek aan en beschikt over een eigen productenlijn La Forêt by Dr. Bullens.
Nationaal Park Hoge Kempen. Domaine La Butte aux Bois ligt in een elf hectare groot hotelpark en grenst aan het Nationaal Park Hoge Kempen. Het vormt ook het vertrekpunt van wondermooie wandel- en fietsroutes en ligt op een steenworp van Maastricht en het outletdorp Maasmechelen Village.
Lifestyle experience op hoog niveau. Volgens hoteldirecteur Marc Alofs offreert Domaine La Butte aux Bois een unieke lifestyle experience op maat van de veeleisende gourmet- en wellnessgast. In een straal van 100 km bevinden zich bekende steden zoals Maastricht, Hasselt, Antwerpen, Aken, Düsseldorf en Keulen. De kosten voor de nieuwe hotel- en wellnessaccomodatie belopen 10 miljoen euro, het verruimde aanbod levert 20 nieuwe jobs op. Omzeggens alle betrokken partijen bij het project zijn bedrijven en specialisten uit de regio.
Het is iedere zomer opnieuw hetzelfde liedje. Een loodzware hitte, rechtstaan in de wachtrij, enkele uren in het vliegtuig of een lange autorit... en zware, opgezwollen benen. Onmogelijk om op die manier 100% te genieten van het mooie weer!
Vaak spreken we er onze arts niet over aan omdat we denken dat het belastende gevoel wel zal overgaan en dat het allemaal niet zo erg is... Maar wist je dat 1 op 3 mensen last heeft van zware benen? Vrouwen in het bijzonder: maar liefst 57% heeft er last van. Bovendien lijdt 1 op de 3 vrouwen chronisch aan deze ongemakken.
Er bestaan heel wat oorzaken die aan de basis liggen van problemen met de bloedsomloop: genen, zwaarlijvigheid, leeftijd, geslachtshormonen of langdurig rechtstaan... 70% van de vrouwen oefenen hun beroep rechtstaand uit. Het is dan ook niet verwonderlijk dat kapsters, apothekers, verpleegsters, stewardessen of vrouwen die in de horeca werken het vaakst getroffen worden door deze ongemakken. Je moet snel handelen om deze ongemakken te verminderen en waterophoping tegen te gaan.
TONIVEN BLOEDVATEN – Diepgaande werking
Laboratoires ORTIS heeft een hoog gedoseerde plantencombinatie ontwikkeld. Het doel? De werking van de bloedvaten ondersteunen en het gevoel van zware benen verlichten. Deze unieke formule werd ontwikkeld op basis van 3 planten met een weldadig effect op de bloedsomloop. Voor een volledige en diepgaande werking!
Rode wijnstok beschermt de samenstelling van de bloedvaten - Muizendoorn draagt bij tot de vasoconstrictie (vernauwing) van de bloedvaten - Paardenkastanje helpt een normale bloedsomloop ondersteunen - Vitamine C draagt bij tot de normale collageenvorming voor de normale werking van de bloedvaten. - Vitamine E draagt bij tot de bescherming van de cellen tegen oxidatieve stress.
Gebruiksaanwijzing: 1 tablet ‘s ochtends en 1 tablet ‘s avonds. Minimaal 3 weken. Opmerking: Medisch advies aanbevolen voor personen die aan een ernstig verminderde leverfunctie lijden, of die anticoagulantia of bloedplaatjesremmers gebruiken, en in geval van zwangerschap en borstvoeding. Programma van 30 dagen – Doos van 60 tabletten: 19,97€
Bloedsomloopproblemen, heel wat signalen Gevoel van zwaarte, ongemak, spanning, of verdoofdheid in de benen... Krampen, vooral ‘s nachts Pijn in de aders, jeuk of tintelingen Spataders: oppervlakkige, soms uitgezette, aders die ontstaan door de ophoping en stuwing van het bloed Zwellingen
TONIVEN EXPRESS LICHTE BENEN – snelle werking
Een verplaatsing naar het buitenland? Vertrek niet zonder de monodosis flesjes van Laboratoires ORTIS voor lichte benen op reis. Super praktisch voor een snelle werking vooraleer je aan een lange reis begint!
Rode wijnstok helpt om de veneuze doorbloeding te ondersteunen - Hibiscus verlicht het gevoel van zware benen en herstelt de capillaire toniciteit. - Smaak granaatappel en bio-formule.
Gebruiksaanwijzing: Eén flesje per dag opdrinken tijdens het ontbijt, puur of verdund in een glas water. Opmerking: Bij zwangerschap en borstvoeding: medisch advies aanbevolen. Doos van 7x15 ml: 13,65 €
TONIVEN GEL Onmiddellijk verfrissend effect
Vermoeide benen na een lange dag? Handel meteen en breng deze bio massagegel van Laboratoires ORTIS aan: bevat geen parabenen, fenoxyethanol noch parfum. De unieke formule van ToniVen gel op basis van planten met een weldadige werking op de bloedsomploop, etherische oliën en menthol zorgt voor een verkwikkend en aangenaam gevoel van frisheid en een onmiddellijke verlichting van zware benen.
Pepermunt, Rode wijnstok, Hamamelis (Toverhazelaar), Muizendoorn en Paardenkastanje verlichten het gevoel van zware benen. - De etherische oliën van pepermunt, cipres, rozemarijn en lavendel hebben ontzwellende en ontstekingsremmende eigenschappen.
Gebruiksaanwijzing: De gel op de benen aanbrengen en zachtjes masseren van beneden naar boven toe. Twee tot drie maal per dag herhalen. Maakt geen vlekken op kleding.
Opmerking: Medisch advies aanbevolen in geval van zwangerschap en borstvoeding. Contact met ogen, slijmvliezen en open wonden vermijden. Buiten bereik van jonge kinderen houden. Gel van 100 ml: 13,98 €. Tip van ORTIS : leg de tube in de koelkast voor een nog frisser gevoel!
Een nieuw luxueus handtassenmerk 'made in Belgium'
Een rootsreis naar Zuid-Korea inspireerde de creatrice Gaelle van der Haegen om zich opnieuw sterker te ‘binden’ met haar geboorteland, zonder haar adoptieland België te vergeten. België is het land waar ze van houdt en waar ze trots op is! YUSO, haar handtassenmerk, is Koreaans voor geschiedenis, oorsprong en wil.
De YUSO handtassen zijn geïnspireerd door de verschillende culturele invloeden, een harmonieuze fusie tussen de verschillende werelden. De handtassen zijn stijlvol, inspirerend en uniek. Zij vertegenwoordigen de originele, assertieve en stralende vrouw, die openstaat voor de wereld. Een vrouw in al haar vrouwelijkheid die met volle teugen van het leven geniet en het leven in kleur ziet.
De YUSO handtassen bestaan in verschillende modellen, elk model past zich aan de stijl van de vrouw aan, van de business woman tot de bohemien chic woman. De YUSO handtassen zijn vervaardigd uit hoogwaardige en zorgvuldig geselecteerde materialen. YUSO is ook een sociaal en ethisch verantwoord merk. De YUSO handtassen zijn ontworpen en geproduceerd in België in beperkte serie. Het is 100% ‘Made in Belgium’. www.yuso.brussels
COLLISTAR - NATURA
Collistar verwelkomt 2017 met een strategische introductie in de wereld van natuurlijke cosmetica die tevens een revolutie teweeg zal brengen in het concept van gepersonaliseerde ‘home-made’ cosmetica.
De Collistar Natura lijn is vanaf april 2017 exclusief te koop bij ICI PARIS XL.