Center Parcs en Pierre & Vacances vieren dit jaar hun 50ste verjaardag. Een halve eeuw geleden was Center Parcs de eerste speler in de recreatiesector die een nieuwe manier van vakantie vieren introduceerde. Zitkuil, kleuren-tv, de open haard, centrale verwarming en het zwemparadijs waren innovatief en baanbrekend en zetten de standaard in vakantieland.
In dezelfde periode in Frankrijk gaat Gérard Brémond samen met architect Jacques Labro en skikampioen Jean Vuarnet de uitdaging aan van een futuristisch skioord : autovrij met gebouwen volledig in harmonie met het landschap. Deze camouflage-architectuur breekt met alle op dat moment geldende codes. Avoriaz, het eerste ‘duurzame’ skioord, is een feit in 1967.
Ook nu en in de toekomst wil de Pierre & Vacances Center Parcs Groep haar gasten blijven verrassen en zet zij de nieuwe standaard. Niet alleen in nieuwe parken, vakantieresidenties en -dorpen en aanpassing van bestaande met nóg luxere accommodaties, maar ook met nieuwe vormen van beleving en wellness-ervaring te ontwikkelen, zoals de partnership met ‘Deep Nature Spa’. Daarnaast blijft de groep innoveren op het gebied van digitalisering. Alles om het gasten zo comfortabel mogelijk te maken.
Center Parcs – investering van ruim één miljard euro
Center Parcs is marktleider op het gebied van recreatieparken. De investering van 1 miljard in het vernieuwen en uitbreiden van de 21 bestaande parken in België, Nederland, Duitsland en Frankrijk en het creëren van nieuwe Center Parcs, is slechts de eerste fase van een omvangrijk programma; ambitie is om binnen vijf jaar alle bestaande parken te vernieuwen. Deze forse investering ziet Center Parcs dan ook als een logische volgende stap om bijzonder te blijven in haar sector. De ruim één miljard euro wordt ingezet voor de nieuw te realiseren parken en het vernieuwen en uitbreiden van de in totaal 21 huidige parken in Nederland, België, Duitsland en Frankrijk. CEO Center Parcs Europe, Mark Haak Wegmann: “Met dit grootschalige innovatieprogramma blijven wij de nieuwe standaard zetten. Om zo óók de nieuwe generatie gasten te laten ervaren hoe een verblijf in Center Parcs je niet alleen voortdurend blijft verrassen, maar het hele gezin of vriendengroep samenbrengt. Want écht even samen is iets van alle mensen en van alle leeftijden.”
Pierre & Vacances – Europees marktleider in toeristische residenties
Avoriaz was een schot in de roos en een voorbeeld van respect voor de omliggende natuur en van vakanties voor elke leeftijd. Vijftig jaar later fungeert Avoriaz nog altijd als innovatielab: respect voor de natuur, duurzame ontwikkeling, toeristische residenties, luxe en een uitgebreide aanbod vrijetijdsactiviteiten vormen het DNA van de Groep.
Vandaag is Pierre & Vacances aanwezig met meer dan 190 residenties, 60 premium residenties en 16 vakantiedorpen aan zee, in de bergen of op het platteland in Frankrijk, Spanje, Canarische Eilanden, Italië, Portugal, Mauritius, ...
Pierre & Vacances zet zijn internationale expansie verder uit en biedt hu 10 bestemmingen in Montenegro, Kreta, Griekenland, Madeira, Malta. Vanaf deze zomer zullen vijf nieuwe bestemmingen het aanbod aanvullen En in Kroatië heeft het bedrijf een eerste managementcontract met de residentie Premium Crvena Luka Hotel & Resort **** getekend.
De Groep Pierre & Vacances-Center Parcs werd opgericht in 1967 en is Europees marktleider in dichtbijvakanties. Met zijn aanvullende toeristische merken – Pierre & Vacances en zijn twee labels Premium en Village Club, Maeva, Center Parcs, Sunparks en de Aparthotels Adagio – exploiteert de groep een toeristisch bestand van meer dan 45.000 appartementen en huisjes, verspreid over 283 sites.
In 2015/2016 mocht de Groep zo’n 8 miljoen Europese klanten verwelkomen, goed voor een omzet van 1.424 miljoen euro.
|