De kortste, leukste en meest gezonde les van het nieuwe schooljaar ! Eerst een beetje Frans: Simone a Soif! Moeilijk is het niet. Simone heeft dorst. Zij is zeker niet de enige. De eerste uren en dagen van het nieuwe schooljaar verdienen wel een leuk en gezond drankje.
Tweede les, wiskunde! Vergelijk geen appels met peren. Hoewel, beiden kunnen even gezond en lekker smaken als hydrolade. Derde les, Nederlands: Hydrolade, nooit van gehoord? Dit is een neologisme of nieuwe naam voor een nieuwe generatie gezonde en lokale frisdranken, 100% natuurlijk. Want appels en peren, dat zijn echte vruchten.
Vierde les, Milieu en economie: komen ze van bij ons? Des te beter, dan smaken ze ook lekkerder voor onze gezondheid en onze tewerkstelling. Vijfde les, scheikunde: Simone spijbelt, ze laat deze les over aan de bruisende, chemische frisdranken! Hier heeft ze niets te zoeken. En eerlijk, jullie ook niet! Tijd om even het lichtroze appel-geraniumrecept van Simone a soif te proeven.
Zesde les, biologie! Respecteer de natuur en de seizoenen. Simone a Soif maakt haar dranken in functie van de seizoenen.
Verantwoord, duurzaam en respectvol! En dat is meteen de laatste les van de dag, een beetje moraal. Naar het schijnt zijn sommige peren zelf onsterfelijk. Een schooldag niet, hij is al voorbij. Tijd om te ontspannen en uw dorst te lessen!
Maak indruk met jouw favoriete bralette. Deze winter draag je jouw bralette onder een oversized dikke trui voor een gesofisticeerde comfy look. Ze komen in verschillende kleurtjes en zijn eindeloos combineerbaar.
NOOIT ZONDER MIJN BODY
De body is het musthave item van het moment. Combineer jouw body met jeans en sneakers voor een casual chic look. Steel de show tijdens jouw date-night en draag jouw body met een strakke kokerrok en hakken. Wil je een iets subtielere outfit? Grijp dan jouw oversized blazer van de kapstok en you're ready to go
Een citytrip met kinderen naar Mechelen, dat klinkt wat ongewoon maar het is zonder meer een buitengewoon idee. Mechelen is dé stad die verrast met een gezellig centrum, met toffe attracties en zoektochten op kindermaat, met leuke winkeltjes, met tientallen adresjes voor een lege maag en een droge keel. Bezoek Mechelen tijdens een weekend in het najaar of in de herfst- en kerstvakantie. Neem je kinderen mee want zij worden in Mechelen als koningen ontvangen!
Wie een voorliefde heeft voor kleinere steden met een leuke sfeer, waar je alles op eigen tempo te voet kan verkennen, zit goed in Mechelen. De bezienswaardigheden zijn gemaakt op maat van het hele gezin. Zoals de Sint-Romboutstoren die de kids maar al te graag zullen beklimmen want boven wacht een spectaculair uitzicht vanop de skywalk. Even attractief zijn de spelinstallaties, verspreid over de stad. Kinderen klimmen, klauteren en ervaren Mechelen als een groot speelterrein. Voeg daarbij de picknickplaatsen in het groen, zoals de Kruidtuin en het Vrijbroekpark, het wandelpad langs de Dijle en een boottochtje op de Binnendijle waar je de stad vanuit een verrassend perspectief ziet.
Kinderen koning
Mechelen is dé kinderstad van Vlaanderen en dat ervaar je meteen bij een bezoek aan de toeristische dienst. Er zijn enkele handige publicaties. ‘Mechelen stuurt je stappen’ leid je via twee interactieve wandelingen kriskras door Mechelen. ‘Van Arend tot Zwaluw’ is een beestige ontdekkingstocht en ‘Met Natte Voeten’ is een avontuurlijke tocht voor echte waterratten. Kinderen nemen het voortouw, met het Grote Plan en nog voor kinderen ligt er aan de balie van de toeristische dienst een gratis en mooi geïllustreerd stadsplan klaar.
Elk gezin ontvangt bij Visit Mechelen een gratis rugzakje. Met de leuke hebbedingetjes is iedereen gewapend voor een fantastisch bezoek.
Topattracties binnen en buiten de stad
Het programma voor een verblijf in Mechelen is zo gevuld want er is veel te zien, zowel in als net buiten de stad. Het Speelgoedmuseum heeft een uitgebreide collectie speelgoed uit alle hoeken van de wereld, van zowel vroeger als nu. Technopolis is een doe-centrum waar je honderden testjes kan doen en zien hoe de wetenschap werkt. Planckendael is geen dierentuin met hokjes en kooien maar een heus dierenpark waar giraffen en leeuwen zoveel loopruimte hebben. Ook de bezoekers en zeker de kinderen genieten van het 42 hectare grote park. Ze kunnen er naar hartenlust ravotten op hindernissenparcours door de bomen!
In Mechelen worden de kinderen verwend in kindvriendelijke hotels zoals met speelgoed of een speciaal ontbijtbuffet. En als de honger toeslaat maak je de kids gelukkig met een smurfensoep of een kabouterijsje in De Cirque, een gebakje bij Sister Bean op de Vismarkt of een lekkere hamburger bij Il Cardinale. En de ouders ? Die kunnen hun hartje ophalen in de verkeersvrije straten van de binnenstad, wandelend langs hippe winkels, kleding- en trendy interieurzaken en creatieve hotspots.
In het rijtje van Vlaamse kunststeden is Mechelen zonder meer een noemenswaardige. Het is een cultuurstad zonder weerga, een schatkamer vol bezienswaardigheden, een plaats waar het aangenaam is om te verblijven. Er is veel te zien, veel te beleven, voor jong en oud, klein en groot. Wat Mechelen extra aantrekkelijk maakt is de gemoedelijke sfeer en wat in Vlaanderen alom is geliefd: het Bourgondische genieten. Het is een stad waar streekbieren aardig vloeien, waar je geniet van heerlijke geuren en smaken. Een stad waar je makkelijk vrienden maakt en je thuis voelt, want Mechelaars zijn hartelijk en gastvrij. Voor meer informatie over de stad Mechelen kijk op www.visitmechelen.be
Chantelle FW17: Babylone & Luxembourg zorgen voor elegante verleiding
Chantelle onthult haar nieuwe lijnen om het jaar in stijl af te sluiten. Gedurfd en verfijnd tonen Babylone en Luxembourg een verleidelijke kant met een grafische en vrouwelijke stijl. Met sexy beha’s en een glamoureuze body creëert Chantelle uitzonderlijke must-have’s om jezelf te verwennen of te laten verwennen.
Holland America Line's ms Koningsdam herbergt een kunstcollectie ter waarde van $4.1 miljoen
Van klassiek tot modern en van traditioneel tot avant-garde. Een van de meest bijzondere zaken aan boord van ieder Holland America Line schip is de opmerkelijke kunstcollectie van museumkwaliteit. Het nieuwste schip uit de vloot, het ms Koningsdam, dat in april 2016 in de vaart ging, is hierop geen uitzondering. Met een collectie ter waarde van $4,1 miljoen toont het schip de talenten van de vooraanstaande hospitality ontwerper Adam D. Tihany. Hij werkte samen met kunstcuratoren ArtLink en YSA Design om een spraakmakende collectie van diverse werken samen te stellen die het interieur aanvult.
Het resultaat is een drijvende kunstgalerie van 1920 stukken met waardes van $500 tot $600.000 die op alle dekken, openbare ruimtes en staterooms te vinden is. Meer dan 21 nationaliteiten zijn vertegenwoordigd onder de kunstenaars op de Koningsdam. Het zijn vooral kunstenaars uit Nederland, Amerika en Groot-Brittannië.
De kunst op de Koningsdam komt in vele soorten zoals fotografie, schilderkunst, illustratieve kunst, prints en sculpturen. Veel van de kunst aan boord komt van opkomende kunstenaars en highlights Koningsdam’s focus op entertainment waarbij de thema’s muziek, dans en beweging centraal staan.
Niet-alledaagse materialen
Er zijn op het hele schip veel gemengde werken te vinden die gebruikmaken van niet-alledaagse materialen. Bubbeltjesplastic geïnjecteerd met verf, computerdisks op hout, speelgoedautootjes in hars, aluminiumdraad, gegoten papier en bamboe.
Het grootste en duurste stuk is het spectaculaire Atrium genaamd “Harps”. Deze is gebaseerd op een concept van Adam D. Tihany die aan het roer stond bij het scheepsontwerp en beschouwd wordt als één van ’s werelds meest prominente hospitality ontwerpers. Het $600,000 kostende stalen object weegt 7,5 ton en overspant drie dekken.
Spraakmakende kunst
“Uitgebreide collecties van unieke en spraakmakende kunst is altijd karakteristiek geweest voor onze elegante on board ambiance en Koningsdam toont één van onze meest spannende en eigentijdse collecties,” aldus Orlando Ashford, President Holland America Line. “Onze gasten worden omringd door een groot aanbod van veelbetekende kunst wat past bij onze cruise ervaring en kunst prikkelt de zintuigen, verrijkt perspectieven, inspireert gesprekken en doorkruist culturele grenzen, net zoals dat reizen dat doet.”
Andere kostbare stukken zijn Jason Krugman’s “Quad Helix” lichtsculptuur in de Queen’s Lounge (zie foto) met een prijskaartje van $174.750, de op maat ontworpen globe van Swarovski kristallen gemaakt door de Nederlandse Studio Job ter waarde van $100,000 en de $54,000 kostende “Rabbit” van Bergen en Meyers in de Retreat. Deze laatste is het meest besproken kunstwerk aan boord.
Royal Goedewaagen
Een van de meest charmante stukken kan gevonden worden in de speciale tafels in het Grand Dutch Cafe op dek 3. Royal Goedewaagen maakte handgemaakte en handbeschilderde keramische gebouwen die de Nederlandse geschiedenis tonen. Het gaat hier om grachtenhuizen, molens, paleizen en huizen van de Zaanse Schans.
De Nederlander Peter Gentenaar exposeerde onlangs in het Louvre in Parijs en gasten van Holland America Line kunnen ook zijn boeiende twee etages hoge sculptuur in het hoofdrestaurant bewonderen. Het is getiteld “Vleugels van de Pharao” en gemaakt van gegoten papier, Belgisch linnen en bamboe. Gentenaar kwam tijdens de bouw van het schip in de werf aan boord om de installatie neer te zetten.
Een highlight voor veel Holland America Line fans zijn de historische kunstwerken die van het ms Ryndam en ms Statendam zijn gekomen. Deze schepen zijn overgegaan naar zusterrederij P&O Australia.
Meer informatie over Holland America Line op www.HollandAmerica.com
Met het thema 'Wild Life' ben je zo klaar om op safari te vertrekken. Subtiele dierenprints en aardetinten vinden hun oorsprong in de natuur. Accenten in goudgeel zijn de reflectie van de laaghangende middagzon en doen woestijntinten als bruin en zwart uit de schaduw treden. Klaar voor jouw avontuur door de dagelijkse jungle?
Belgisch meubelmerk PURE Wood Design lanceert nieuw ontwerp. We zoeken massaal toenadering tot de natuur om de drukte te ontvluchten. Toevallig geen bos achter je hoek? Breng de natuur dan gewoon in huis. Denk: hout, veel hout…aardewerk, schapenvacht en lichte kleuren voor een sobere, rustgevende en Scandinavische look. Dat de spiksplinternieuwe tafel van Pure Wood Design de naam ‘Flora’ draagt, is dan ook geen toeval.
‘Digitaal detoxen’ lijkt wel het nieuwe modewoord maar dit realiseren is niet evident. Geen wonder dat een rustgevend interieur met lichte kleuren en warme, natuurlijke materialen zoals steigerhout een trend zijn. PURE Wood Design typeert in elk van zijn designs de natuurlijkheid van het hout en focust op sobere lijnvoering voor een eenvoudig, puur ontwerp. Nieuwkomer Flora (vernoemd naar een plekje in Noorwegen), een prachtige eettafel met houten blad en stalen onderstel, die je naar eigen smaak kan samenstellen, is het perfecte voorbeeld van deze Scandinavische stijl.
Simplistisch, stoer en sober, maar toch chique én bijzonder. Een stevig model met verfijning op de juiste plaatsen. De tafel is verkrijgbaar in verschillende houtsoorten en afwerkingen. Daarnaast kan je ook het stalen onderstel van Flora volledig naar eigen hand zetten: stoer matzwart, ingetogen wit, (anders dan anders) donkergrijs óf juist industrieel met ruwstalen poten. Net zoals alle andere modellen van PURE Wood Design kan je deze tafel dus volledig customizen.
Wanneer je je woonst een Scandinavisch tintje wil geven is dit hét model bij uitstek om je eetkamer te sieren! Kom helemaal tot rust op de bijpassende Flora zitbank. Bovendien geniet je van een mooie combinatiekorting van maar liefst 10% wanneer je niet alleen je tafel maar ook je stoelen en/of bank bij PURE Wood Design bestelt! Van die gedachte word je helemaal zen, toch?
Bibber en beef in Parc Astérix Parijs van 14 oktober tot 5 november 2017
Al voor de negende keer palmen griezels het pretpark in tijdens Peur sur le Parc: onvergetelijke animatie en spektakel, met 4 buitengewone nocturnes op 28, 29, 30 en 31 oktober 2017. Nieuw op het programma: een griezeltocht, een workshop pompoensnijden en spectaculair vuurwerk tijdens de nocturnes.
De beproefde klassiekers: drie spookhuizen, straatshows vol enge griezels, en attracties die volledig werden aangekleed om de bezoekers onvergetelijke ervaringen te bezorgen.
NIEUW IN 2017
Een verlaten kermis onder een sluier van mysterie… Een griezeltocht vol enge verrassingen! Een workshop pompoensnijden op maat van de kleinste Galliërs, onder het toeziend oog van twee kunstenaars. De pompoenen zullen de hele dag in het atelier te bewonderen zijn. Aan het einde van de dag kan iedereen zijn kunstwerkje afhalen. Ouders kunnen van de gelegenheid gebruikmaken om in dit rariteitenkabinet enkele heuse kunstenaars aan het werk te zien. Betalende activiteit (€ 5)
4 nocturnes op 28, 29, 30 en 31 oktober van 19 uur tot 1 uur ‘s nachts. Vuurwerk en percussie: Op het podium stelen artiesten de show met vuur en special effects … een spetterend spektakel! De tempel van OzIris wordt dan weer het decor voor een onvergetelijke klank- en lichtshow vanaf 18.30 u. Aan het einde van de dag baant de spookdrakar zich met zijn talrijke griezels een weg door het park … kippenvel verzekerd!
ANIMATIE VOOR DE DAPPERSTE GALLIËRS
De wraak van Anubis: Tijdens een tentoonstelling van Egyptische voorwerpen is een horde geesten na eeuwen van gevangenschap ontsnapt uit het Musée du Havre … Betreed de ruimtes op eigen risico en wees op je hoede …! Op missie door de kosmos: Reis met Mission Perdue tussen de sterren naar een vreemde planeet, op zoek naar de gestrande bemanning. Maar let op … je bent heus niet alleen in het uitgestrekte universum. Een onvergetelijke 3D-ervaring.
Het huis van angst: Onbevreesde Galliërs kunnen zich in La Maison de la Peur laten hypnotiseren door dokter Cérébrus. Deze door de wol geverfde zielenknijper en alchemist laat je kennismaken met een wereld vol vampieren, zombies en monsters. Klaar om je grootste nachtmerrie te beleven? De show Métamorphosis: Ontdek met eigen ogen hoe een man verandert in een afgrijselijk monster!
ANIMATIE VOOR KLEINE GALLIËRS EN HUN GEZIN
In het hele park wordt aangeduid hoe eng de verschillende attracties zijn: ‘petit frisson’ of ‘kippenvel’ voor de allerkleinsten, ‘frayeur modéré’ of ‘gematigd beangstigend’ voor het hele gezin en ‘grosse terreur’ of ‘je grootste nachtmerrie’ voor de meest onbevreesde bezoekers.
Ongerepte natuur op maat van de kleinste Galliërs! Het Fôret d’Idéfix (Het bos van Idéfix) is een levende tuin waar de allerkleinsten zich volop kunnen uitleven. Tussen het weelderige groen duiken levensechte wezens op!
Een magische rit: Er rust een verschrikkelijke vloek op de Nationale 7. Neem plaats achter het stuur van de oude wagens en beleef een bijzondere reis vol obstakels, tovenaars en pompoenen.
Het Transdémonium: Spoken en dwalende geesten palmen de gangen in en jagen zelfs de stoerste Galliërs de stuipen op het lijf.
De duivelse ketels: Neem plaats in Les Chaudrons en beleef een duizelingwekkend avontuur. Maar opgelet, je bent hier niet alleen! Spoken duiken met je mee de duisternis in.
De betoverende show Magna Maleficus: Meerdere voorstellingen per dag laten je kennismaken met dit schrikwekkende personage. Kan jij aan de hypnotiserende krachten van deze meester-tovenaar weerstaan? Een toverspreuk of vloek? Jouw lot ligt in zijn handen!
PRAKTISCHE INFORMATIE
Kalender: Van 14 oktober tot 5 november 2017, van 10 tot 18 u. Het park is gesloten van 16 tot 20 oktober. 4 nocturnes op 28, 29, 30 en 31 oktober, van 19 u. ‘s avonds tot 1 u. ‘s nachts (apart ticket). 2 extra lange dagen op 21 oktober en 4 november, van 10 tot 22 u.
Tarieven: Vroegboektarief (7 dagen vooraf): € 41 per volwassene en € 38 per kind. Standaardtarief: € 49 per volwassene en € 41 per kind. Nocturnes: € 39 per persoon Seizoenspas 2018 (Pass Saison) te koop vanaf 1 september: € 104 per volwassene en € 94 per kind, inclusief toegang tot Peur sur le Parc 2017.
Parc Astérix, al meer dan 25 jaar magie. 35 km ten noorden van Parijs schotelt Parc Astérix zijn bezoekers een mix van 40 attracties en shows voor, verspreid over zes themagebieden (Welkom in Gallië, het Romeinse Rijk, het Oude Griekenland, de Vikingen, Reis door de Tijd en Egypte). Parc Astérix belooft de stoerste bezoekers een onvergetelijke rit aan boord van OzIris of Goudurix, de grote achtbaan met maar liefst 7 loopings. De kleinste Galliërs kunnen het Forêt d’Idéfix ontdekken of samen met het hele gezin plezier beleven op de nieuwe attractie Pégase Express!
OR Coffee & Siphon Brewing lanceren limite edition Coffee Saison-biertje
» Unieke Belgische Coffee Saison - » Een van de weinige Belgische koffiebieren - » Belgisch craftsmanship
Als water in wijn kan veranderen, kan koffie ook transformeren tot bier. Of alleszins dienen als de uitgelezen basis voor een unieke Belgische Coffee Saison. Een fijn staaltje teamwork van specialty branderij OR Coffee uit Westrem en microbrouwerij Siphon Brewing uit Damme.
Specialty branderij OR Coffee uit Westrem en Siphon Brewing, een microbrouwerij vlak bij het gelijknamige restaurant in Damme, sloegen de handen in elkaar voor de productie van een Coffee Saison, een van de weinige Belgische koffiebieren.
Siphon Brewing en OR Coffee stellen deze week als buitenbeentje op de affiche van Uppers & Downers (festival of coffee beers) hun Hutwe Coffee Saison voor. Het biertje is een one-off, een eenmalig brouwsel in limited edition bestemd voor het bier- en koffiefestival Uppers & Downers op woensdag 13 september in Londen.
Initiatiefnemers van het festival zijn Michael Kiser van Good Beer Hunting en Stephen Morrissey, World Barista Champion. Het evenement, dat in de afgelopen drie jaar plaatsvond in Chicago, brengt de werelden van craft beer en third wave coffee samen.
Met acht koffiebieren, ontstaan uit een experimentele koffie-biersamenwerking tussen branderijen en brouwerijen, was het Londense festival meteen uitverkocht. Onverwachte stijlen, extractiemethodes en mixtechnieken brengen innovatieve smaken, aroma’s en texturen in de verschillende soorten bier naar voren. Siphon Brewing en OR Coffee stellen er als buitenbeentje op de affiche hun Hutwe Coffee Saison voor: Siphon Brewing x Or Coffee (Damme en Westrem, België); Brew By Numbers x Workshop Coffee (Londen, Verenigd Koninkrijk); Beavertown x Caravan (Londen, Verenigd Koninkrijk); Boundary x Roasted Brown (Belfast en Delgany, Noord-Ierland); Cloudwater x Square Mile Coffee (Manchester en Londen, Verenigd Koninkrijk); Magic Rock x Dark Woods Coffee (Huddersfield, Verenigd Koninkrijk); Northern Monk x North Star Roasters (Leeds, Verenigd Koninkrijk) en Weird Beard x Has Bean (Londen en Stafford, Verenigd Koninkrijk)
De Hutwe Coffee Saison is een bier in saisonstijl. Een fris, zomers blond biertje dat geïnfuseerd werd met de groene OR Coffee Hutwe Congo-koffiebonen tijdens het fermentatieproces, met gebrande bonen en met cold brew coffee vlak voor het bottelen.
‘De line-up is indrukwekkend’, vindt Wouter Helsen, barista trainer bij OR Coffee. ‘De deelnemers zijn bekende namen uit zowel de Britse als de Ierse bier- en koffiescene. OR Coffee en Siphon Brewing vormen het buitenbeentje met dit héél experimentele biertje. De Hutwe Coffee Saison is een bier in saisonstijl. Een fris, zomers blond biertje dat geïnfuseerd werd met onze groene Hutwe Congo-koffiebonen tijdens het fermentatieproces, met gebrande bonen en met cold brew coffee vlak voor het bottelen.’
‘Het resultaat is een fris en toegankelijk bier met duidelijke smaken van de Hutwe-koffie zoals rijpe gele steenvruchten, rabarber en de aciditeit van rode appel. We brouwen de drank op kleine oplages van ongeveer 500 liter. De ene helft steken we op vaten en is bestemd voor bierfestivals zoals Uppers & Downers. De andere de helft zal in flesjes verkocht worden in verschillende koffiebars en bierspeciaalzaken.'
Het bier dat als basis voor de Hutwe Coffee Saison heeft gediend, is de Blinker van Siphon Brewing. Het is een dorstlessend bier met een uitgesproken fruitigheid. Complex in al haar eenvoud en gebrouwen zonder toevoeging van kruiden. De jonge Damse microbrouwerij trok eerder dit jaar de aandacht op de World Beer Awards, waar het verschillende prijzen won voor zijn bieren. De World Beer Awards is een van de grootste bierwedstrijden ter wereld. Meer dan 1.900 bieren in 72 categorieën werden blind beoordeeld door een team van experts.
'We waren echt verrast om te zien hoe gelijkaardig het branden van koffiebonen en het brouwen van bier zijn. Of het nu gaat om de verwerking van bonen en granen, de geur van fermentatie of de receptors voor de tasting', legt Breandán Kearney, medeoprichter en brouwer van Siphon Brewing, uit. 'De samenwerking met OR Coffee is een fascinerend proces. Het is boeiend om samen te werken met mensen die net zo gepassioneerd zijn over koffie als wij dat zijn over bier', zegt Franklin Verdonck, medeoprichter en hoofdbrouwer van Siphon Brewing.
Hutwe Coffee Saison van Siphon Brewing en OR Coffee is verkrijgbaar vanaf eind september in de vier OR Coffee Bars en in gespecialiseerde Belgische bierhandels zoals De Hopduvel in Gent. Beschikbaar zolang de voorraad strekt.
Wat is third wave coffee?
Koffie en de koffie-industrie hebben de afgelopen honderd jaar een ware transformatie ondergaan. Verschillende fasen brachten ons vandaag tot de third wave. Koffie is niet langer louter een drankje om van te genieten na het opstaan. Verschillende brouwmethodes, subtiele nuances van smaken en een hommage aan de origine dat is waar het vandaag om draait.
Om de betekenis van de third wave te begrijpen, keren we even terug naar de eerste en tweede ‘koffiegolven’. 1. First wave coffee draait om de groeiende consumptie van koffie door die op nationaal niveau beschikbaar te maken. Instantkoffie wordt gelanceerd en doet dienst als cafeïneshot bij het opstaan. 2. De second wave coffee-periode leerde ons vooral kennis maken met nieuwe benamingen zoals espresso, latte,… Het koffiebarconcept werd geboren. De aandacht gaat hier voornamelijk naar marketing en niet naar de kwaliteit van het basisproduct.
Als reactie op het commerciële karakter van de eerste waves kwam vervolgens de third wave coffee. Het waarderen van koffie als kwaliteitsproduct staat hier voorop. De trend gaat terug naar vereenvoudigen, weg van gepimpte koffies. We gaan op zoek naar de essentie, hoogkwalitatieve bonen met heel veel oog voor de manier van telen, verwerken, branden, zetten. Daarbij leren we vooral dat kwalitatieve koffie die op de juiste manier werd geteeld, gebrand en gezet absoluut geen toevoeging van wat dan ook nodig heeft.
Koffie wordt vandaag ingekocht op basis van zijn origine en de verschillende ambachtelijke productiemethodes. Het branden van de bonen en het brouwproces staan op hetzelfde niveau als de productie van wijn of craft beer. Zo krijgt niet alleen de barista credits voor een heerlijke espresso, maar ook de producent en de roaster. Een groot contrast met de eerste golf, waar het vooral draaide om consumenten de toegang te bieden tot koffie van mindere kwaliteit.
Elke speler binnen de supply chain is vandaag even belangrijk: de producent, de importeur, de roaster, de barista en de consument. Dankzij Direct Fair Trade kunnen barista’s en roasters de consument het verhaal achter de koffiebonen vertellen. Van boon tot kop, net zoals OR Coffee het vandaag doet. 80% van zijn koffiebonen koopt OR Coffee direct van de teler. De smaken van koffie verschillen naargelang het land, de farm, de soort, de jaargang en de verwerking. De specialiteit van OR zit hem in de originekoffie.
‘We kopen onze koffiebonen rechtstreeks aan bij de boer, zonder tussenhandelaars’, zegt Katrien Pauwels van OR Coffee. ‘Wat wij betalen, gaat rechtstreeks naar de boer zelf. Elk jaar bezoeken we ook zelf de plantages. Het ontbreekt de boeren vaak aan kennis en middelen om hun product te optimaliseren. We leren hen hoe ze de bonen van de beste kwaliteit telen, waardoor ze ook een hogere prijs kunnen vragen. Soms laten we hen naar België komen voor een stage. Het is een win-winsituatie: wij krijgen koffiebonen van topkwaliteit, de boeren ontvangen een eerlijk en hoger loon.’
Na de opening van de eerste winkel in Antwerpen zal Dr. Martens dit najaar ook Brussel veroveren. De winkel zal gelegen zijn in de Kleerkopersstraat 42, 1000 Brussel, een verkeersarme winkelstraat die op veel bezoekers kan rekenen. Als één van de meest symbolische plekken in de omgeving is het de plek bij uitstek om het historische en karaktervolle merk te vestigen. De volledige collectie van Dr. Martens zal er te koop zijn, van de Originals- tot de Made in England-collectie.
De winkel in Brussel is net als die in Parijs en Amsterdam ingericht volgens het nieuwe retailconcept van Dr. Martens. David Ridgway, de Retail Development Manager zegt daarover het volgende: “Het interieurconcept voor de winkels van Dr. Martens kwam tot stand door de industriële roots van het merk, die tot uiting komen in een gestript, versleten/doorleefd gevoel, te koppelen aan muziek. Deze twee aspecten moeten consequent als een rode draad door al onze retailactiviteiten lopen, of het nu gaat om onze Full Priced stores, Outlet stores of Shop in Shop areas. Het is de bedoeling dat elke winkel zijn eigen subtiel verschillende klantenervaring biedt, gerelateerd aan de locatie”.
Net als bij recente voorgaande openingen zal er ook in Brussel worden samengewerkt met een kunstenaar van eigen bodem om de winkel een lokale uitstraling te verlenen.
COCOON 2017 opent de deuren van 18 tot en met 26 november 2017. COCOON is niet alleen de grootste woon- en interieurbeurs in België, maar ook een totale beleving rond binnenhuisdecoratie, design en binnenhuisinrichting. Van 18 tot en met 26 november zwaaien de deuren van de beurs in Brussels Expo open en kan de bezoeker er alle hoekjes van de woning ontdekken, met als centraal thema van deze 28ste editie: “Eclectic chic”.
COCOON wil de bezoeker inspireren; hem of haar in contact brengen met professionals die ideeën rond decoratie of inrichting aanreiken; er ideeën opdoen voor kerstgeschenken; doen dromen in uniek designmeubilair, enz. Dit alles binnen het universum van “Eclectic chic”! “We willen de bezoekers tonen dat ze verschillende decoratiestijlen kunnen combineren en vanuit hun eigen smaak een uniek en geraffineerd interieur kunnen samenstellen.” licht Bart Van Den Kieboom, woordvoerder van COCOON, toe. De ontspannings- en cateringruimte worden volledig volgens het thema gedecoreerd zodat de bezoekers hier extra inspiratie kunnen opdoen.
Nieuw op COCOON: aan de beursingangen komen verschillende ruimtes van 16 m² die helemaal volgens het thema in trendy kleuren worden ingericht. Deze ruimtes, Trend Box genoemd, bieden exposanten en partners de gelegenheid om hun knowhow te tonen en de bezoeker te inspireren. Die kan de voorwerpen hier niet alleen voelen, zien en ruiken, maar ook vergelijken. Want dat is toch één van de hoofdredenen waarom de bezoeker die op zoek is naar een nieuw salon, een nieuw eetservies of originele verlichting, zo graag naar COCOON komt.
Langs de “rambla” van de Belgische designers kan de bezoeker de nieuwe made in Belgium creaties ontdekken. Beursorganisator Fisa NV verwacht dat de 200 exposanten, verspreid over bijna 30.000 m² tentoonstellingsruimte, zo’n 75.000 bezoekers zullen mogen verwelkomen.
Net als vorig jaar trekt de beurs de kaart van de interactie met een volledig vernieuwd DecoLab. Ook dit jaar kan de bezoeker in deze ruimte zijn moodboard samenstellen aan de hand van de magazines en tablets die hier voor hem klaar liggen. Met de hulp van professionelen uit de wereld van de decoratie en de binnenhuisarchitectuur kan hij met schaar en lijm zijn geliefde stijlen samenvoegen voordat hij op zoek gaat naar de exposanten. Ook in de verschillende workshops van de grote merken komen boeiende trendy thema’s aan bod.
De datum van COCOON 2017 staat vast: van 18 tot en met 26 november in Brussels Expo.
» Heart Wood verwijst naar de tactiele kwaliteiten van natuurlijk hout en heeft een zachte roze ondertoon.
Een vergrijsd roze met hints van cacao en paarse nuances. Volgens het Global Aesthetic Center van AkzoNobel, moederbedrijf van verfmerk Levis, vertegenwoordigt Heart Wood de warmte van natuurlijk hout – een warmte waarnaar we verlangen in deze snel veranderende, onzekere tijden. De kleur moedigt aan om van je huis een comfortabel nest te maken waarin je je kunt terugtrekken. A welcome home.
‘De Kleur van het Jaar 2018 vertegenwoordigt de mood van het moment’, zegt Heleen van Gent, Creative Director bij het Global Aesthetic Center van AkzoNobel. Heart Wood en de bijbehorende Ambiance Trend Collection helpen de consumenten een thuis te creëren die écht uniek en van hen is. Een warm, gezellig huis dat een gevoel van veiligheid en zekerheid uitstraalt.
Texturen als geborsteld koper en zwart leer versterken de warmte van Heart Wood.
Een oase van rust: Na maanden research van het kleurteam, bestaande uit elf internationale experts van het Global Aesthetic Center, viel vooral één overkoepelende trend op: consumenten willen hun huis transformeren tot een oase van rust. Een plaats waar ze zich kunnen terugtrekken uit de vaak rumoerige buitenwereld. Niet verrassend: we worden overspoeld door een overload aan informatie en keuzes. In deze onvoorspelbare, onzekere en snel veranderende wereld trekken we ons graag terug in het comfort van onze thuisplek. ‘Nu het leven steeds sneller gaat, is het hoog tijd om op de pauzeknop te drukken’, vertelt Heleen Van Gent. ‘Thuis moeten we het geluid kunnen afzetten, onze waardes voeden en even opladen. Kleur speelt een belangrijke rol bij de zoektocht naar de balans tussen drukte en innerlijke rust.’
De zachte grijs-roze tint Heart Wood straalt sereniteit en rust uit. De voedende warmte van hout brengt harmonie. Dankzij Heart Wood voel je je helemaal thuis. Ons huis moet een rustplaats zijn waar we ons kunnen terugtrekken. Heart Wood past perfect bij de huidige tijdsgeest en brengt balans in huis.
Ambiance Trend Collection 2018
De bijbehorende Ambiance Trend Collection 2018 versterkt deze gedachtegang. Het palet benadrukt de uitnodigende factor van een huis, een omgeving waar we samenkomen met vrienden en familie. Comfort heerst, en technologie wordt even aan de kant geschoven.
Koele blauwtinten als Early Bird en Clouded Dreams moedigen een zekere klaarheid aan, terwijl de neutrale en frisgroene kleuren als Aloe Vera de verbindingsnood met de aarde beklemtonen. De zachte pastelkleuren komen tot hun recht dankzij de ietwat donkerdere blauwtinten als Blueberry Pie en Blue Greyhound.
De Ambiance Trend Collection 2018 bestaat uit tien kleuren: Heart Wood, Fresh Laundry, Blue Greyhound, Blueberry Pie, Clouded Dreams, Morning Latte, Aloe Green, Early Bird, Cotton Feel en Freckle Beige. Ook verkrijgbaar in de Levis Ambiance Colour Testers. Vanaf 12 september via de webshop en vanaf 1 oktober in de winkel. Beschikbaar in alle Levis-winkels met een mengmachine. Vanaf 29 euro voor 1 liter muurverf.
DIM ontwikkelt panty's en kousen speciaal voor sneakers
DIM stelt de nieuwe speciale sneakerpanty's voor met een onzichtbare zool die zorgt voor frisse voeten waar u de hele dag lang geen last van hebt. De zool met de BeCoolTM-technologie kanaliseert de warme, vochtige lucht die door de huid afgegeven wordt en zorgt voor een betere afvoer naar buiten. Ook beschikbaar als kniekousen.
Elegant, verfijnd en chic: de Vintage Couture collectie van La Redoute Intérieurs is geïnspireerd door de art deco van de jaren dertig, maar dan in een hedendaagse, stijlvolle vormgeving. Nostalgische prints, opvallende kleuren, kopermaterialen, afgeronde vormen, fluweel … de trend verovert opnieuw zijn plaats in interieurs
adidas Sport eyewear lanceert lichtgewicht en uiterst flexibele goggle Prgoressor Splite
De progressor splite van adidas Sport eyewear is met minder dan 80 gram ultralicht en daardoor perfect geschikt voor ski-alpinisme. Bovendien neemt het model erg weinig plaats in dankzij de topmaterialen en de zeer flexibele structuur. Het nieuwe climacool® ventilatiesysteem met ingewerkte geribde structuur zorgt voor een helder zicht.
Je hebt lichtgewicht en je hebt de nieuwe progressor splite van adidas Sport eyewear. Met een gewicht van minder dan 80 gram is het een van de lichtste skibrillen ter wereld en de beste keuze als u nog sneller de berg op en neer wilt. Minder gewicht betekent minder onnodige massa op uw gezicht. Perfect voor een ongezien draagcomfort en een ongekende bewegingsvrijheid, de hele dag lang.
Het verkleinde montuurloze ontwerp en de uitgebreide lijst van technische snufjes, zoals het nieuwe climacool®-ventilatiesysteem of de bijzonder compacte verpakking, zijn perfect afgestemd op ski-alpinisme die in elke situatie de bovenhand willen houden. Van trainingen tot wedstrijden en alles daarbuiten.
Zijn sferische dubbele mistfilter™ biedt een buitengewoon breed gezichtsveld, zodat geen enkel detail in het omringende winterlandschap aan uw aandacht ontsnapt. Door de combinatie met het herontworpen climacool®-ventilatiesysteem, waarbij de lucht aan de binnenkant van de bril voortaan optimaal circuleert dankzij de ingewerkte geribde structuur, dampen de glazen amper aan. Zelfs wanneer het moeilijk wordt op weg naar de top.
Een perfecte stabiliteit is van levensbelang om haarscherp te kunnen zien op weg naar de top. De dubbele climacool®-schuimlaag met zichzelf aanpassend neusstuk biedt een automatische pasvorm en een geweldig ademend vermogen, terwijl de gegoten neusbeschermer voor extra bescherming zorgt. Het maakt niet uit of u een muts of een helm draagt, of de twee afwisselt. Met de ergonomisch gevormde gespen van de skibril en silicone antisliphoofdband past u de bril snel en gemakkelijk aan zo goed als elk vlak of hoofd aan.
Alleen door topmaterialen te combineren met een sterk minimalistisch ontwerp was het mogelijk om het gewicht van de progressor splite – een volledig losstaand model in de progressor-reeks – te beperken tot minder dan 80 gram, zonder verlies van prestaties.
“In onze sport is het niet altijd makkelijk om een goed evenwicht te vinden tussen een laag gewicht en een hoge prestatie. De progressor splite heeft mijn verwachtingen overtroffen”, zegt Anton Palzer, skier-alpinist en deelnemer aan de wereldbeker.
De sferische, 6-base Vision AdvantageTM PC-glazen van de progressor splite zijn verkrijgbaar in verschillende LST®-opties die de veranderingen in lichtomstandigheden opvangen en een hoog contrastrijk zicht bieden, zelfs bij weinig licht. Ook verkrijgbaar: een selectie van spiegelglazen voor een zeer stijlvolle look.
Sommige kleuren kunnen gematcht worden met een bijpassende zonnebrillen uit de Sport essentials. Kijk maar eens naar de modellen wildcharge, whipstart en 3matic, en kies uw favoriet.
De nieuwe progressor splite van adidas Sport eyewear is vanaf de herfst van 2017 verkrijgbaar in tien verschillende kleuren- en filtercombinaties. De prijzen beginnen vanaf € 79.
Woody Girlzzz krijgt een steeds grotere aanhang van meisjes die in alle stijl hun avonden en nachten willen doorbrengen. Deze lijn voor meisjes van 2 tot 16 jaar draait rond glamour. Komende winter is de collectie opgebouwd rond heel geslaagde kleurencombinaties van poederroze met kaki enerzijds en nachtblauw met oranje, anderzijds. In het roze thema worden opschriften zoals “Wonderful” afgewisseld met oogjesprints, geborduurd met pailletten. Een gouden traan zorgt voor een vleugje glitter in de collectie. Het blauw-oranje thema draait helemaal rond de liefde. “Follow your heart” en “Love” staan op de nacht- en homewear te lezen. Applicaties van hartjes en pomponnetjes maken het extra schattig. De collectie van Woody Girlzzz omvat slaapkleedjes, romantische onesies met ruches of knuffel onesies met rits en kap, pyjama’s in verschillende stijlen, homewear pakken, kamerjassen, TV-dekentjes, kussenslopen, een rugzakje, pantoffels en booties. De maten van de pantoffels bestaan vanaf 23 tot 42.
Parijs en mode al meer dan een eeuw innig met elkaar verweven
Parijs stond ooit aan de wieg van de meest prestigieuze modehuizen en leeft ook vandaag nog op het ritme van de haute couture. Denk maar aan de fashionweeks in de modehoofdstad, de vakbeurzen en uiteraard ook de koopjes periodes in januari en juli. Het is tevens de thuisbasis van vele ontwerpers, die ons met hun typische Parijse stijl de trends van morgen aanreiken in tal van boetieks, conceptstores en steeds luxueuzer wordende winkelcentra, van bekende warenhuizen tot adresjes voor intimi. In de 5500 prêt-à-porter boetieks die de stad rijk is, gaan de luxemerken met een rijke geschiedenis hand in hand met de gevestigde waarden uit de Parijse mode. De Franse merken zijn ruim vertegenwoordigd, maar ook internationale merken en labels hebben er hun plaats.
Elke wijk heeft zo zijn unieke karakter, van eclecticisme, hippe mode en warenhuizen tot up market, trendy en avant-garde. Parijs is ook de hoofdstad van de ‘vintage’, van de talentenscouts en van de grote modetentoonstellingen op culturele toplocaties, zoals de tentoonstelling over Christian Dior in het Musée des Arts Décoratifs, die nog loopt tot 7 januari 2018. Deze prachtige tentoonstelling ter ere van het 70-jarige bestaan van modehuis Dior nodigt de bezoeker uit om binnen te treden in het universum van oprichter Christian Dior en de gerenommeerde ontwerpers die hem opvolgden: Yves Saint Laurent, Marc Bohan, Gianfranco Ferré, John Galliano, Raf Simonsen, heel recent, Maria Grazia Chiuri. De tentoonstelling laat de bezoeker kennismaken met hun emoties, levensverhalen en inspiratiebronnen van 1947 tot nu. Voor het eerst worden atelierschetsen, modefoto’s, honderden documenten, mode-items en meer dan 300 haute-couturejurken aan het grote publiek getoond. En er is nog meer goed nieuws, want op 3 oktober opent ook het emblematische Musée Yves Saint Laurent zijn deuren. Dit Parijse museum krijgt zijn thuisbasis in de Avenue Marceau 5 de plek waar tussen 1974 en 2002 de creaties van Yves Saint Laurent het levenslicht zagen. Ook de oude haute-couture salons en de ontwerpstudio worden in het parcours geïntegreerd, zodat de bezoekers een unieke inkijk krijgen in het creatieve proces van het huis.
Atout France, het Franse bureau voor toerisme, zorgt voor de promotie van Frankrijk als toeristische bestemming en de verbetering van de concurrentiepositie van de Franse bedrijven, sectoren en bestemmingen.
Het Bureau voor Toerisme en Congressen van Parijs heeft drie doelstellingen: de bezoekers ontvangen en informeren, en de troeven van de Franse hoofdstad promoten in binnen-en buitenland–zowel voor particulieren als voor zakenreizigers. Het bureau verwelkomt jaarlijks meer dan 500.000 bezoekers in zijn informatiepunten. Zijn viertalige website parisinfo.com is dé referentie voor toeristische informatie over Parijs (met jaarlijks meer dan 13 miljoen bezoekers).
Carrefour België lanceert nieuwe premium banaan, ten voordele van Pink Ribbon
• Door korter transport kan banaan langer aan de plant rijpen - • Betere smaak en meer vruchtvlees - • € 1 per verkochte kist wordt geschonken aan Pink Ribbon
Carrefour België is steeds op zoek naar innoverende producten met een meerwaarde, om in te spelen op de behoeften van de klant. Zo lanceert de retailer de Papillon-banaan, een premium banaan waarvan een deel van de opbrengst geschonken zal worden aan Pink Ribbon. Deze referentie zal de Chiquita-banaan vervangen die bij Carrefour in de Hypermarkten uit de rekken gaat. Meer smaak en een kortere reistijd
De Papillon-banaan wordt geteeld in de vruchtbare vulkanische gronden van Zuid-Guatemala. De plantages zijn omringd door vulkaanruggen waardoor er een microklimaat heerst. Hierdoor heeft deze premium banaan het hele jaar door dezelfde hoogstaande kwaliteit, zowel qua uitzicht als qua smaak. Het transport tussen Guatemala en de havens in Nederland of België duurt de helft minder lang dan bij andere bananen, wat betekent dat de Papillon-banaan later kan geoogst worden. Het fruit rijpt langer aan de plant, waardoor het meer natuurlijke suikers heeft. Dit komt de smaak uiteraard ten goede. Aangezien de schil van de Papillon-banaan dunner is, bevat deze banaan ook meer vruchtvlees dan andere bananen.
Carrefour België koos ervoor om samen te werken met de producent Papillon omdat zij, naast de kwaliteit van het product, bovendien het sociale luik hoog in het vaandel dragen. Naast verschillende sociale projecten, richtten zij scholen en ziekenhuizen op en werken ze volgens de principes van het Rain Forest Alliance label.
Ten voordele van Pink Ribbon: Vanuit verschillende opzichten gaat het dus om een echte premium banaan, waar bovendien nog een goed doel aan gekoppeld wordt. Carrefour België engageert zich om 1 euro per verkochte kist bananen te schenken aan Pink Ribbon. Deze vereniging, die sinds 4 jaar één van de vaste partners van Carrefour België is, heeft als missie om enerzijds borstkanker te bestrijden door het aanmoedigen van preventie en opsporing, anderzijds door te ijveren voor de verbetering van de levenskwaliteit van vrouwen en mannen die met de ziekte worden geconfronteerd, alsook hun omgeving. Een zaak die Carrefour, waar 71 % van het winkelpersoneel een vrouw is, bijzonder aanbelangt.
De Papillon-banaan ten voordele van Pink Ribbon zal verkocht worden aan 1,99 euro voor een verpakking van minimum 1 kg. Ondanks de extra gift aan Pink Ribbon en zijn premium kwaliteit is de banaan hiermee niet duurder dan andere.
Samenwerking Euro Disney S.C.A. en Pierre & Vacances-Center Parcs. Een baanbrekend voorbeeld van duurzaam toerisme. Dat is het belangrijkste kenmerk van Villages Nature® Paris, dat vandaag haar deuren heeft geopend. Dit nieuwe concept op het gebied van ecotoerisme is ontstaan uit een bijzonder project van Euro Disney S.C.A. en Pierre & Vacances-Center Parcs en biedt gasten tal van nieuwe ervaringen. De vakantiebestemming ligt op een steenworp afstand van Parijs en Disneyland® Parijs, telt 916 cottages en appartementen en biedt vijf unieke werelden vol entertainment en avontuur.
Euro Disney S.C.A. en Pierre & Vacances-Center Parcs hebben de krachten gebundeld in dit bijzondere project en vervullen hiermee een voortrekkersrol op het gebied van ecotoerisme. Euro Disney S.C.A heeft haar kennis over themaparken, het hotelwezen en storytelling ingezet in combinatie met haar kennis van Europese toeristische markten. Pierre & Vacances-Center Parcs - leider in de Europese vakantiemarkt - was de eerste speler in de recreatiesector die een nieuwe manier van vakantie vieren introduceerde: dichtbij huis, maar toch even lekker weg.
Harmonie tussen mens en natuur
Villages Nature® Paris biedt drie accommodaties: Cocoon VIP, Country Premium en Clan Comfort. Deze cottages en appartementen zijn geschikt voor gezinnen, stellen en ouderen: voor 2 tot 12 personen. Ze bevinden zich in het centrum, aan de oevers van het meer of middenin het bos en bieden een oase van rust, welzijn en luxe.
“In Villages Nature® Paris willen we een verhaal tot leven brengen en ervoor zorgen dat onze gasten ervaren dat dit een plek is waar mens en natuur in volledige harmonie naast elkaar bestaan. In het park integreren we architectuur in een groene stadsomgeving en bieden we een compleet nieuwe vakantie-ervaring met een gevarieerd aanbod aan activiteiten”, vertelt Joe Rohde, artistiek directeur van Villages Nature® Paris. “Met deze bijzondere vakantiebestemming introduceren we een totaalconcept op het gebied van duurzaam toerisme. Zo zorgt het gebruik van geothermische energie voor een CO2-reductie van 9.000 ton per jaar.”
Vijf unieke werelden
Gasten kunnen op ontdekkingstocht in de vijf unieke werelden van het vakantiepark: de Aqualagon, BelleVie Farm, Extraordinary Gardens, Forest of Legends en de Lakeside Promenade.
De Aqualagon is een waterpark van 9.000 m² waarnaast openlucht lagunes met een oppervlakte van 2.500 m² liggen die in het water van de omliggende meren stromen. Het waterpark wordt verwarmd door geothermische energie, waardoor het mogelijk is er het hele jaar door te zwemmen.
In de BelleVie Farm kunnen gasten met volle teugen genieten van het boerenleven. Hier worden zij omringd door koeien, geiten en pony’s of kunnen zij een kijkje nemen bij de moestuin of broeikas. Kinderen kunnen er een dag lang in de huid van een boer kruipen of zelf brood bakken.
De Extraordinary Gardens staan in het teken van de harmonie tussen mens en natuur. Deze prachtige tuinen zijn geïnspireerd op de vier elementen: aarde, vuur, lucht en water.
Het Forest of Legends is een bos vol sprookjes, spelletjes en magie vol schuilplaatsen en boomhutten. Hier kunnen kinderen de mooiste avonturen beleven en kennismaken met mythische verhalen.
Het kloppende hart van Villages Nature® Paris is de Lakeside Promenade met restaurants, winkels, een wijnbar en supermarkt en allerlei leuke activiteiten, zoals pétanque.
De Pierre & Vacances Center Parcs Group is in 1967 opgericht en is Europees marktleider in vakanties dichtbij huis. Met een aantal complementaire toeristische merken - Pierre & Vacances en zijn twee labels Premium en Village Club, Maeva, Center Parcs, Sunparks en Aparthotels Adagio - exploiteert de Groep ruim 45.000 appartementen en cottages, verspreid over 283 locaties. In 2015/2016 verwelkomde de Groep ongeveer 8 miljoen Europese klanten en realiseerde zij een omzet van ruim 1.424 miljoen euro.
Eén van de onderdelen van de Euro Disney S.C.A. Groep is Disneyland Paris, inclusief Disneyland® Park, Walt Disney Studios® Park en zeven themahotels met een gezamenlijke capaciteit van 5.800 kamers (exclusief 2.700 hotelkamers die door derden worden beheerd). De Groep heeft ook twee congrescentra in eigendom, evenals het Disney® Village-entertainment complex en een 27-holes golfbaan. Daarnaast richt de Groep zich op de totstandkoming van een gebied van 2.230 hectare, waarvan ongeveer 50 procent nog in ontwikkeling is. De Euro Disney S.C.A. Groep heeft een beursnotering bij Euronext Parijs.
Feestelijke start herfstvakantie in NAVIGO-nationaal visserijmuseum
28 oktober: Feest met de paardenvissers en Radio Oorwoud!
Voor een onvergetelijke dag aan zee ga je op zaterdag 28 oktober, begin van de herfstvakantie, naar Oostduinkerke. Dan viert het NAVIGO-museum feest, met een programma dat het ganse gezin zal boeien.
In het NAVIGO-Nationaal Visserijmuseum maak je kennis met de Vlaamse visserijfamilie, de IJslandvaarders en de garnaalvissers te paard. Naast de rijke museumcollectie kan je op 28 oktober nog veel meer zien en beleven.
Gevarieerd programma
Op verschillende plaatsen in het museum pakken vertellers uit met boeiende verhalen. Vanaf 14u00 kunnen de kinderen deelnemen aan workshops waar ze de gekste zeewezens in mekaar knutselen. Nog leuker wordt het om 16u00 met een spetterend optreden van Radio Oorwoud. De show is knotsgek maar brengt ook een zinvolle boodschap over ontbossing, klimaatverandering en ecologische voetafdruk. En dat allemaal op een super vrolijke manier want iedereen zingt mee uit volle borst.
Gaan vissen met de paardenvissers
Het NAVIGO-museum is onlosmakelijk verbonden met de garnaalvissers te paard en op een feestdag als deze kunnen zij natuurlijk niet ontbreken. Samen gaan vissen met de paardenvissers, dat spreekt uiteraard tot de verbeelding. Zorg dat je om 12u00 aan het museum bent en vergeet je laarzen niet. Na de boeiende vispartij keer je terug naar het museum waar je de vers gevangen garnalen kan proeven en je bent ook nog ruim op tijd om het zangkoor van Radio Oorwoud te vervoegen.