Na de lancering in april van “La Redoute Madame”, de nieuwe overkoepelende merknaam, pakt La Redoute nu uit met een nieuwe architectuur voor haar eigen modemerken.
Om ze vlotter met het moedermerk “La Redoute Madame” te kunnen associëren, werd de identiteitskaart van de merken en de bijhorende stijl bijgeschaafd. Voortaan zijn ze allemaal afgestemd op de R van Redoute, een sterk overkoepelend element: R-Studio: De R Studio vrouw laat zich door verschillende culturen inspireren voor een boho chic uitstraling. Atelier R: Tijdloos, chic en elegant. Met eenvoudige vormen en sobere, beheerste lijnen kleedt Atelier R actieve vrouwen op elk moment van hun leven. R édition : Hedendaagse items voor de hele familie, met nadruk op details en zachte prijzen. Mademoiselle R : Een vrouwelijke en stedelijke mode met een heerlijk poëtische en retro uitstraling. R Essentiel : Tijdloze items die nooit uit de mode geraken voor heren, dames en kinderen: marinestreepjes, chino broeken, lichte doorgestikte jasjes, ...
Ook de kidscollecties zijn uitgewerkt rond 3 nieuwe namen : R Mini (0/3 jaar), abcd’R (3/10 jaar) en R pop (10/16 jaar). De nieuwe merknamen zullen in de eerstkomende catalogus hun opwachting maken en zullen geleidelijk aan op de website LaRedoute.be verschijnen.
La Redoute:
Collector, een herontdekking van iconische stukken uit de archieven
La Redoute blijft ook komende winter stukken uit de archieven heruitvinden. Collector – een lijn voor dames en jonge meiden - haalt inspiratie uit de jaren 60 en 80 en brengt een update van hedendaagse stukken: de duffle coat, bomberjas en sweater in fluwelen sponsstof. De Franse ruit, bordeaux tinten, levendig rood en dennengroen vormen de identiteit van de collectie.
La Redoute interieur
La Redoute zet haar ambitie verder om de Franse stijl toegankelijk te maken voor het grote publiek. De nieuwe collectie Maison et Décoration van La Redoute Intérieurs stelt voor het seizoen 2016/2017 prestigieuze samenwerkingen voor, en onthult interne collecties die geworteld zijn in de huidige trends.
De drie exclusieve collecties zijn Maison Sarah Lavoine - Petite Friture en Sam Baron.
La Redoute Madame
Het herfst/winterseizoen van La Redoute Madame wordt vrouwelijk, retro en duidelijk omlijnd. Een nieuwe merkarchitectuur, exclusieve samenwerkingen met gevestigde en opkomende ontwerpers, heruitgaven uit de archieven van het merk met Collector, de aanwinst van nieuwe labels in de Brand Boutique, … La Redoute maakt de Franse stijl meer dan ooit toegankelijk en democratisch.
La Redoute tekent tevens een zeer geavanceerde samenwerking met het merk Wanda Nylon. Het in 2012 gelanceerde WANDA NYLON is een luxe prêt-à-porter merk gevestigd in Parijs. Het heeft naam en faam gemaakt met nieuwe versies van de rainwear-klassiekers met een subversief en ongeremd sausje erover, grafische en pure silhouetten en een constante zoektocht naar innoverende materialen. De eerste stuks in vinyl of transparant plastic zetten Wanda Nylon meteen op de kaart als hedendaags creatief merk.
Johanna SENYK, de artistieke directrice, biedt La Redoute Madame een unieke collectie voor volgend seizoen: “Om in te spelen op de democratischere stroming heb ik de blikvangers van het merk, zoals de trench, in de collectie opgenomen. Het was belangrijk en ook logisch om het DNA van Wanda Nylon in de stuks te herkennen en ze een exclusief kantje te geven.”
Marie Méro
Met ‘Backstage’ wou Marie Méro op 8 juli haar nieuwe thuis én haar 10 jarig bestaan onder de aandacht brengen. Die avond keken klanten en leveranciers exclusief mee achter de schermen. Op het programma stond een meet&greet met het ontwerpteam. Als kers op de taart kregen de genodigden een preview van de aankomende zomercollectie 2017.
In de zomer van 2015 nam Marie Méro haar intrek in een gloednieuw bedrijfsgebouw. De nieuwe uitvalsbasis, in de Brugstraat te Aalter, centraliseert alle afdelingen onder één dak. Bovendien is er genoeg ruimte voorzien met het oog op de verdere uitbreiding van het merk. De imposante site telt maar liefst 3 verdiepingen en weerspiegelt perfect de eigenschappen van het kledingmerk: creatief, stijlvol en hedendaags.
Bench:
Na de aankondiging van het samenwerkingsverband tussen Brit Awards winnaars Rudimental en het iconische casuallabel Bench, treedt de groep als ambassadeur van het merk. De nieuwe herfst-wintercollectie 2016 ditmaal door de band gepresenteerd.
Bench staat erom bekend jong aanstormend Brits talent te ontdekken en te promoten, zoals onlangs ook bleek na het succes van de lente/zomercapsulecollectie 2016 met Jess Glynne. Rudimental is de volgende die met Bench samenwerkt voor de campagne #LoveMyHood.
Sinds het recente optreden voor een uitverkochte O2 Arena met 16.000 fans, heeft Rudimental, als Brit Awardwinner, de hele wereld rondgereisd (Azië, Amerika, Europa en Australië) en een tweede platinium studio-opname uitgebracht met grensverleggende muziek, getiteld We The Generation, die lovende kritieken kreeg. Rudimental blijft één van de meest verrassende Britse muziekcollectieven van het moment
Rudimental toerde onlangs in de VS en Bench heeft naar aanleiding hiervan een tipje van de sluier opgelicht om te tonen wat er zich achter de schermen afspeelt – intieme momenten voor de groep op scène komt en voor een uitzinnig publiek het beste van zichzelf geeft. De energie en de pit van de groep spat van de beelden.
Love My Hood? Die van Rudimental is on the road. Dit is de meest intense live act die er is, de groep is immers constant samen met de crew onderweg. De campagne brengt een beeld van het leven van de groep, 24 uur op 24, en van de manier waarop ze de sfeer van de steden die ze aandoen opsnuiven.
|