Carrefour Market luistert altijd naar haar klanten. Zo onderzochten we wat onze klanten denken en verwachten van hun winkel. “Het is geen verrassing dat er vaak dezelfde praktische zaken terugkomen. Bijvoorbeeld de nabijheid van onze winkels”, stelt woordvoerder Baptiste van Outryve vast. “Maar Carrefour Market wilt ook emoties losmaken bij haar klanten. Klanten moeten niet enkel met hun hoofd kiezen voor Carrefour, maar ook met hun hart.”
Daarom hebben we het hart in de vorm van een product gekozen als symbool voor de nieuwe campagne van Carrefour Market. De 'Ik hou van'-campagne draait helemaal rond de klant. “Door middel van de hartjes neemt de klant het woord. Hij vertelt ons waar hij van houdt, wat hij verwacht, wat hij zoekt”, vertelt Baptiste van Outryve.
Zo voeren we een dialoog. Carrefour Market beantwoordt vragen van klanten en doet suggesties, bijvoorbeeld over de Kwaliteitsketen Carrefour (KKC). De eerste golf van de 'Ik hou van'-campagne draait immers rond de producten van de Kwaliteitsketen Carrefour. Vanaf deze week zie je in alle Carrefour Market-winkels massa’s affiches, spandoeken en digitale schermen zodat de klanten de actie beter leren kennen.
Ik hou van ... de producten van de Kwaliteitsketen Carrefour
Kwaliteitsketen Carrefour... wat is dat? Het gaat om verse producten van hoge kwaliteit die voortkomen uit duurzame partnerschappen. Met de 'Kwaliteitsketen Carrefour' (KKC) garandeert Carrefour 5 dingen: smaak, voedselveiligheid, een scherpe prijs-kwaliteitverhouding, authenticiteit en duurzame ontwikkeling. Je vindt de producten in alle afdelingen van de versmarkt (bakkerij, groenten, vlees, gevogelte, vis, kaas, charcuterie). Enkele voorbeelden: traditioneel brood, wortelen, witloof, Mechelse koekoek, abdijkaas of Ardense forel. In totaal stelt Carrefour Market een dertigtal producten van de Kwaliteitsketen Carrefour voor, naargelang de winkel.
In het hart van de keten
Het gaat niet alleen om een 'uitwendige' ingreep. In de winkel vinden de klanten affiches en spotters met het concept van de producten van de Kwaliteitsketen Carrefour en een leaflet met bijkomende informatie en een recept van bij ons (KKC-witlof in de oven).
Ook op internet
Voor meer informatie kan de klant ook terecht op de website van de Kwaliteitsketen Carrefour. Die vindt hij via de website van Carrefour market. In een eerste fase nodigen we de klant uit om ons te vertellen van welke producten van de Kwaliteitsketen Carrefour hij houdt. Daarna variëren de thema’s naargelang het seizoen. De klanten kunnen ook deelnemen aan een wedstrijd rond de producten van de Kwaliteitsketen Carrefour. Daarbij kunnen ze manden met producten van de Kwaliteitsketen Carrefour en kaarten voor de Beurs van Libramont winnen.
Love is in the air
De 'Ik hou van'-campagne wordt verspreid via verschillende media, waaronder het internet. Ze zal in de kijker staan op televisie, in bushokjes en op de sociale netwerken. Carrefour Market hoopt zo snel een plaatsje te veroveren in het hart van haar klanten.
|