Tefal introduceert de nieuwe Safe to touch waterkoker
op een veilige én efficiënte manier water aan de kook te brengen!
Een snij- of brandwond bij het koken: een ongelukje in de keuken is snel gebeurd! Daarom schenkt Tefal bij het ontwerpen van keukengerei bijzondere aandacht aan het aspect ‘veiligheid’. Zo ook met de nieuwe Safe To Touch waterkoker, waarmee u niet alleen snel en eenvoudig, maar vooral ook op een veilige manier water kookt! Genieten nu maar, van dat lekker warm kopje thee of koffie.
Veiligheid voorop in de keuken: De Safe To Touch is een echt family item, en net daarom is veiligheid van cruciaal belang: daarom werd de nieuwe waterkoker van Tefal uitgerust met een dubbele isolerende wand (uniek op de markt) die veiligheid bij gebruik garandeert. De plastieken buitenwand blijft namelijk altijd koel, ook wanneer het water binnenin kookt. Dus de volgende keer dat u kinderen een heerlijke warme chocolademelk of een lekker soepje als tussendoor willen klaarmaken, hoeft u zich niet langer zorgen te maken. De nieuwste waterkoker van Tefal bezit immers alle eigenschappen die bij een dergelijk veelgebruikt keukenattribuut onmisbaar zijn.
Multitasken was nog nooit zo’n plezier : De ochtendrush verloopt niet altijd even vlot: koffie zetten, brooddozen vullen, misschien nog even een hemd strijken,…U weet niet goed waar eerst mee te beginnen? Maak het u zelf gemakkelijk met de Safe To Touch waterkoker, die dankzij de dubbele isolerende wand het water tot 30 minuten lang warm houdt. Dit geeft u meteen wat extra tijd geeft om die ochtendtaken af te werken, zonder nadien een koude kop thee te moeten drinken. De Safe To Touch bespaart u dus niet alleen tijd en moeite, de waterkoker is ook nog eens zeer energie-efficiënt.
Een makkelijk te onderhouden toestel in modern kleedje : Een waterkoker die veilig, efficiënt en energiezuinig is, en ook nog eens mooi oogt op het keukenaanrecht? De Safe To Touch van Tefal heeft het allemaal. Laat u verleiden door zijn strak, modern design, verkrijgbaar in glanzend of mat zwart. Bovendien is de Safe To Touch waterkoker zeer eenvoudig in onderhoud: de binnenwand van de waterkoker is gemaakt van roestvrij staal en kan, net als de verwijderbare anti-kalkfilter, makkelijk gereinigd worden. Zodat u er jaren plezier aan kunt beleven!
Technische eigenschappen: KO3718 matt black - KO3708 shiny black - Dubbele isolerende wand - Uitneembare anti-kalk filter - Vermogen: 2400W - Capaciteit: 1.5L - Roterende bodem 360° - LED aan- en uitschakelaar. Verkrijgbaar vanaf maart 2015 aanbevolen verkoopprijs: 49.94€. www.tefal.be Beschikbaar in de hypermarkten
De klant in het 'hart' van de nieuwe Carrefourcampagne
Carrefour Market luistert altijd naar haar klanten. Zo onderzochten we wat onze klanten denken en verwachten van hun winkel. “Het is geen verrassing dat er vaak dezelfde praktische zaken terugkomen. Bijvoorbeeld de nabijheid van onze winkels”, stelt woordvoerder Baptiste van Outryve vast. “Maar Carrefour Market wilt ook emoties losmaken bij haar klanten. Klanten moeten niet enkel met hun hoofd kiezen voor Carrefour, maar ook met hun hart.”
Daarom hebben we het hart in de vorm van een product gekozen als symbool voor de nieuwe campagne van Carrefour Market. De 'Ik hou van'-campagne draait helemaal rond de klant. “Door middel van de hartjes neemt de klant het woord. Hij vertelt ons waar hij van houdt, wat hij verwacht, wat hij zoekt”, vertelt Baptiste van Outryve.
Zo voeren we een dialoog. Carrefour Market beantwoordt vragen van klanten en doet suggesties, bijvoorbeeld over de Kwaliteitsketen Carrefour (KKC). De eerste golf van de 'Ik hou van'-campagne draait immers rond de producten van de Kwaliteitsketen Carrefour. Vanaf deze week zie je in alle Carrefour Market-winkels massa’s affiches, spandoeken en digitale schermen zodat de klanten de actie beter leren kennen.
Ik hou van ... de producten van de Kwaliteitsketen Carrefour
Kwaliteitsketen Carrefour... wat is dat? Het gaat om verse producten van hoge kwaliteit die voortkomen uit duurzame partnerschappen. Met de 'Kwaliteitsketen Carrefour' (KKC) garandeert Carrefour 5 dingen: smaak, voedselveiligheid, een scherpe prijs-kwaliteitverhouding, authenticiteit en duurzame ontwikkeling. Je vindt de producten in alle afdelingen van de versmarkt (bakkerij, groenten, vlees, gevogelte, vis, kaas, charcuterie). Enkele voorbeelden: traditioneel brood, wortelen, witloof, Mechelse koekoek, abdijkaas of Ardense forel. In totaal stelt Carrefour Market een dertigtal producten van de Kwaliteitsketen Carrefour voor, naargelang de winkel.
In het hart van de keten
Het gaat niet alleen om een 'uitwendige' ingreep. In de winkel vinden de klanten affiches en spotters met het concept van de producten van de Kwaliteitsketen Carrefour en een leaflet met bijkomende informatie en een recept van bij ons (KKC-witlof in de oven).
Ook op internet
Voor meer informatie kan de klant ook terecht op de website van de Kwaliteitsketen Carrefour. Die vindt hij via de website van Carrefour market. In een eerste fase nodigen we de klant uit om ons te vertellen van welke producten van de Kwaliteitsketen Carrefour hij houdt. Daarna variëren de thema’s naargelang het seizoen. De klanten kunnen ook deelnemen aan een wedstrijd rond de producten van de Kwaliteitsketen Carrefour. Daarbij kunnen ze manden met producten van de Kwaliteitsketen Carrefour en kaarten voor de Beurs van Libramont winnen.
Love is in the air
De 'Ik hou van'-campagne wordt verspreid via verschillende media, waaronder het internet. Ze zal in de kijker staan op televisie, in bushokjes en op de sociale netwerken. Carrefour Market hoopt zo snel een plaatsje te veroveren in het hart van haar klanten.
Morsø Living, de outdoor lijn van haardenfabrikant Morsø, biedt prachtige buitenproducten aan. Om binnen diezelfde stijl te blijven, brengt Morsø Living verschillende gietijzeren accessoires op de markt, waaronder een familie peper-en zoutvatjes. Het zijn producten van een degelijke kwaliteit, die dankzij hun leuke en originele design een extra touch geven aan zomerse maaltijden. Prachtige accessoires in degelijke kwaliteit die statig zullen staan op elke zomerse tafel.
Prijs Spice ’14 (kruidenpotje): €59 per stuk - Prijs Mill ’14 (peper- of zoutvatje): € 85 per stuk - www.barbecuespecialist.be
Cuisipro verbetert snijprestatie met zes nieuwe raspen met V-patroon
De nieuwe V-raspen van Cuisipro hebben hun naam niet gestolen. Niet alleen is het roestvrijstalen snijoppervlak in een V-vorm ontworpen, ze raspen ook veilig én vliegensvlug. Het assortiment telt zes raspen voor nog meer efficiëntie en gemak in je keuken.
Een rubberen voet. Een roestvrijstalen antislipgreep. Een snijoppervlak in V-patroon. En de gekende Surface Glide Technology. Dat maakt de nieuwe reeks V-raspen van Cuisipro zo vlot en veilig.
De vlijmscherpe technologie vermindert de snijweerstand aanzienlijk en vergroot het snijoppervlak. Zo rasp je moeiteloos en efficiënt. Het V-patroon van het raspoppervlak biedt, in combinatie met de uitgebalanceerde antislipgreep, meer controle tijdens het raspen, wat de veiligheid vergroot. Volgens de traditie van Cuisipro hebben de raspen ook een afdekking met maateenheden die je op de rasp kan klikken. Handig om de rasp veilig op te bergen of om ingrediënten op te vangen en af te meten.
Praktische info: V-raspen van Cuisipro: smalle fijne rasp € 29,95; smalle schaaf € 29,95; smalle grove rasp € 29,95; brede parmezaanrasp € 34,95; brede extra grove rasp € 34,95 en duorasp (grof & fijn) € 29,95.
Het merk Cuisipro, dat in België exclusief via Demeyere wordt verdeeld, wordt sinds jaar en dag met professioneel keukengereedschap geassocieerd: design dat in het oog springt, efficiëntie die je kookkunst ondersteunt, kwaliteit die duurzaam is, een meerwaarde die telkens verrast en innovatie die voortdurend alle verwachtingen weerlegt – geruggensteund door 25 jaar garantie.
Campagne 'Love Nature' moedigt consumenten aan om was buiten te drogen
Brabantia plant een boom voor elke verkochte droogmolen
Als het aan Brabantia ligt, dan perken we het gebruik van droogkasten fors in en laten we onze was vaker in de openlucht wapperen. De campagne Love Nature wil consumenten aanmoedigen om milieuvriendelijker te handelen. Voor elke verkochte droogmolen plant Brabantia een boom in de Sahel van Burkina Faso. Zo wil het internationale huishoudmerk, samen met de non-profitorganisatie WeForest, de strijd tegen klimaatsverandering steunen.
Met de campagne Love Nature zet Brabantia een volgende stap in zijn groene ambities: een half miljoen bomen planten in de Sahel van Burkina Faso, een regio die geteisterd wordt door erosie en verdorring van de grond. Voor elke verkochte droogmolen tussen 1 maart en 31 december 2015, engageert Brabantia zich om een boom te planten.
Consumenten kunnen ‘hun boom’ volgen via www.brabantia.nl/love-nature.
Tijn van Elderen, CEO Brabantia: “Elke keer als je je was buiten laat drogen, spaar je het milieu. Bovendien is het beter voor je kledij en hou je je energierekening laag. Zo kan je thuis, via een kleine inspanning, het verschil maken en bijdragen aan een beter milieu. Brabantia heeft alvast een ruim assortiment eigentijdse droogmolens om je was buiten comfortabel te laten drogen.”
Brabantia werkt voor haar nieuwe campagne samen met WeForest, een internationale non-profitorganisatie die de klimaatsverandering wil tegengaan door de aanplanting van wouden. Bomen absorberen koolstof, zetten deze om in wolken en remmen zo de opwarming van de aarde af.
Hocus Pocus Wittamer is magisch! Collectie Pasen 2015
Tot grote vreugde van jong en oud nodigt Huis Wittamer u uit in zijn betoverende wereld van slagroom en chocolade waar ondeugende bruine, zwarte en witte konijntjes tevoorschijn komen uit een taart ... en de taart uit een kleurrijke hoge hoed! Framboos, sinaasappel, praliné,… eitjes vermenigvuldigen zich tot in het oneindige. Het is niet nodig om alles te begrijpen, de formule is onweerstaanbaar, de illusie is perfect. Laat de magie werken!
Wittamer gebak:
Le lapin du chapeau: Eén Formaat 6/8 pers. Achter de ondeugende blik van een rond konijntje van chocolade gaat een knapperig koekje, een panna cotta met Tahiti-vanille en een mousse van chocolade van zuivere oorsprong uit Venezuela schuil. €33
Wittamer chocolade
Arty Show parel van genot bedekt met partjes gekonfijte sinaasappel met zwarte chocolade €80.
La Fée Clochette : Verkrijgbaar in drie chocoladesmaken: zwart, melk en ivoor met daarin een crunchy praliné-eitje in felle kleuren en bijpassende smaken. €15
Magic eggs met vruchtensmaken : Eitjes €8/voor 100gr, Groen: praliné, pistache, Rood: frambozenvulling, Paars: vulling van ivoor en zwarte bes, Geel: sinaasappel met sinaasappelschil, Sinaasappel: praliné met sinaasappelschil
Crunchy kippeneieren €3/stuk. Verkrijgbaar in drie verschillende smaken: pistache, framboos, sinaasappel
Winkel Chocolats & Macarons | Grote Zavel 6 | 1000 Brussels – Bakkerij | Grote Zavel 12–13 | 1000 Brussels
Als Belgisch producent van luxueuze buitenmeubelen, ontwerpt en ontwikkelt Manutti al meer dan 10 jaar outdoor zitmeubelen, tafels en accessoires. Het familiebedrijf kiest voor tijdloze en eigentijdse collecties en past daarbij innovatieve technieken en materialen toe. Het Manutti Designer Studio-team werkt vaak samen met externe designers, onder wie jonge talenten uit de Belgische designwereld zoals Gerd Couckhuyt , Koen Van Extergem en Bram Bollen.
AIR SOFA: Hiermee lanceert Manutti een nieuwe manier van loungen: licht en luchtig. In 2015 krijgt de modulaire buitensofa een leuk designvervolg met een nieuwe, opvallende kleur en buitenstof. Zo is de structuur in gepoederlakt roestvrij staal nu ook verkrijgbaar in een koel ijsblauw, gecombineerd met een exotisch blad in iroko. Manutti brengt ook de voetensteun/koffietafel van Air uit in dit fris ijsblauw, net als andere zijtafels. Daarnaast krijgt Air een nieuwe, bijpassende nautische buitenstof in Lotus.
ZENDO staat al langer voor een zitervaring om te koesteren, zowel buiten als binnen. De nieuwe uitvoering in de naturelle trendkleur Lotus Smokey gecombineerd met een levendige gele kleur voor de decokussens maakt de collectie anno 2015 helemaal up-to-date!
MOON ISLAND: De nieuwe collectie Moon Island, ontworpen door Gerd Couckhuyt, verrast je met een speels concept: vier ‘eilanden’ die je op maat kan combineren rond een centrale koffietafel of voetenbank. Het design is eenvoudig en puur en geeft je verbeelding alle ruimte: van een loungesofa tot één groot ligeiland. Bovendien zijn de afneembare hoezen verkrijgbaar in het wit en een zandkleur. De technische samenstelling van de materialen – vulling van polyurethaanfoam, afwerking in nautisch kunstleer of een nautisch textiel en een structuur in aluminium –garandeert je maximaal lounge- en zitcomfort, het hele jaar rond.
ELEMENTS: Een futuristisch en architecturaal design met strakke lijnen en afgeronde vormen. Dat is Elements, het vernieuwende en ultramodulaire outdoorziteiland van Manutti. Gerd Couckhuyt ontwierp vijf zwevende elementen met een smalle strook ledlicht en eindeloze schakelmogelijkheden: vlot aanpasbare rugstanden, een voetenbank en bijzettafel die via een gleuf verschoven kunnen worden… Met het nieuwe kleur Ally beige in Sunbrella® -stof is het loungecomfort voortaan echt compleet. Voor de toplaag van deze collectie koos Manutti voor Quaryl® van Villeroy & Boch, een uiterst kwalitatief materiaal dat zacht aanvoelt, stevig is, makkelijk in onderhoud, uv-bestendig én perfect geschikt voor buiten. Geen wonder dat Elements een ‘Red Dot Award: Product Design 2014’ binnenhaalde in de categorie ‘Gardens – Lounge Furniture’.
ECHO: De nieuwe stoel Echo, met armsteun, houdt het midden tussen eigentijds en vintage. Naast een elegant design schuift Manutti ook een ongekend zitcomfort naar voor. Daartoe draagt de hoge, gebogen rechthoekige rugsteun bij, net als de nieuwe geweven zitting in koordstof (Silver of Bronze), stevig maar soepel. Echo is gemakkelijk stapelbaar en heeft een frame in gepoederlakt aluminium, wit of lava.
AIR TABLE: Manutti breidt zijn collectie Air in 2015 uit met een nieuwe tafel: een licht en slank ontwerp met zuivere lijnen. Deze eettafel, in twee afmetingen, komt er met twee bladen: eentje in iroko, met dunnen stroken en afgeschuinde kanten, en een model met keramisch blad in de kleuren wit of quartz. Het tafelframe, in wit of lava, is gemaakt van gepoederlakt smeedijzer.
SunsetBBQ: nieuwe barbecue Tortuga, de meest veelzijdige kogelgrill op houtskool
SunsetBBQ innoveert met gepatenteerd hittecontrolesysteem HLS®
Met de lancering van het Zwitserse merk SunsetBBQ op de Belgische markt, ging een wereld van smaak open voor barbecuefans. Vandaag brengt de grillspecialist een innovatief vervolg met Tortuga HLS®, de eerste houtskoolbarbecue met het gepatenteerde hittecontrolesysteem. Naar de zomer vertaald: een sappige steak, een perfect gebakken pizza en een verleidelijk gegrild dessert. Kortom, voor de liefhebbers van houtskool met de hoogste verwachtingen.
NIEUW: Tortuga HLS®, direct of indirect grillen: Het geheim achter de gebruiksvriendelijke grills van SunsetBBQ is het hittecontrolesysteem HLS® (Heat Leading System), dat het Zwitserse merk wereldwijd gepatenteerd heeft. Zo verdeel je in een handomdraai de hitte gelijkmatig over het rooster, waarbij je zowel direct als indirect kan grillen. Met Tortuga HLS® brengt SunsetBBQ de eerste houtskoolbarbecue op de markt met deze revolutionaire warmteregeling.
Als je veel warmte nodig hebt – bijvoorbeeld voor het bereiden van een steak, hamburger of merguezworstjes – zet je de kogelbarbecue op direct grillen. Een lagere temperatuur nodig? Kies voor de stand indirect grillen – te vergelijken met luchtcirculatie in een oven – en leg een stukje vis op, aardappelen, een volledige kip, pizza of zelfs dessert. Bovendien kan je tijdens het grillen probleemloos overschakelen: verschuif de greep en de hete lucht in de grill wordt in een fractie van een seconde omgeleid.
Barbecue-expert en chef-kok Timothy Bleeckx: “SunsetBBQ biedt het gemakkelijkste en meest eenvoudige grillsysteem op de Belgische markt. Met Tortuga kunnen nu ook fans van houtskool veelzijdig koken. Van een perfect gebakken pizza – krokante bodem, smeuïge topping – tot een sappige steak, boterzacht gegaard of zelfs brood en taart. Je kan vlot 2 uur grillen, zonder houtskool bij te vullen. En dankzij het hoge deksel en extra grillniveau kan je makkelijk 20 gasten culinair verwennen.”
Tortuga HLS®: houtskoolgrill met wereldwijd gepatenteerd hittecontrolesysteem HLS®, geïntegreerd in modern onderstel, instelbare warmteregeling, geëmailleerd gietijzeren rooster en bakplaat (Ø 57 cm), grilloppervlakte 2.463 cm2 (1-10 personen), praktische bestekhouder, afmetingen: 81,6 x 68,3 x 45 cm, richtprijs: 329 euro (incl. btw)
Gasbarbecues Fuerte HLS® & Gomera HLS®
Met Fuerte HLS® en Gomera HLS® heeft SunsetBBQ ook twee gebruiksvriendelijke gasgrills in huis, uitgerust met het gepatenteerde hittecontrolesysteem HLS®. Gomera HLS® is een iets grotere variant dan Fuerte HLS®.
Nieuwe namen, nieuwe verpakkingen, een nieuwe look: het KNAUF gamma cementpleisters krijgt een grondige opmaakbeurt, in lijn met andere productgroepen die de marktleider op de hedendaagse kaart zet. De producten, die nu nog luisteren naar de vertrouwde letter- en cijfercombinaties, krijgen met de namen MiXem en SupraCem een meer eigentijdse klank, maar ook een duidelijkere positionering.
Wonen evolueert, en dus worden ook de bouwproducten bijgestuurd in functie van behoeftes van de Belgische bouwwereld. Laurent Thijs, product manager bij Knauf: “De Knauf cementmortels zijn al decennia een begrip op de werf, voor de vakman en de bouwmaterialenhandelaar. De producten zijn dus zeer goed gekend, maar ze zijn toe aan een nieuw jasje dat duidelijker uitdrukt waarvoor Knauf in deze tijd staat op het vlak van ontwikkeling, verwerking, milieu-inspanningen, enzovoort.”
Zo worden de productfamilies duidelijker op de kaart gezet, met de MiXem basispleisters voor conventionele cementeringen en de hoogwaardige mortels SupraCem voor onder meer gevelisolatiesystemen. Daarbij werd afgestapt van de letter- en cijfercombinaties, wat soms voor verwarring zorgde. Daarnaast brengt een nieuwe vormgeving een duidelijker visueel onderscheid, terwijl de samenstelling van de mortels dezelfde blijft.
Focus op lokale troeven
Verder geeft Knauf met de vermelding ‘local quality’ op de voorzijde aan dat het om specialiteiten voor de Belgische markt gaat, die zowel met de werkmethodes van lokale vakmannen rekening houden, als met de type ondergronden waarmee zij geconfronteerd worden in onze contreien. Daarbij is niet enkel de behoefte, maar ook het gebruiksgemak erg belangrijk.
“Denk maar aan de beperking van stofproductie bij het mengen, een duidelijke vraag van de gebruikers, waarvoor een specifieke samenstelling werd ontwikkeld. Ook werd door de jaren heen de productsamenstelling bijgestuurd om tegemoet te komen aan de vereisten in het kader van certificeringen en technische goedkeuringen”, aldus Laurent Thijs. Tot slot wordt ook de verpakkingsinhoud van 40 of 30 kg gereduceerd tot 25 kg, lichtere zakken die het werk aanzienlijk verlichten.
BergHOFF zit met een knap ei - zijn gloednieuwe keramische barbecue
Voor wie nog niet snakte naar het mooie weer, wacht maar tot je de nieuwe barbecue van BergHOFF hebt gezien. De ovaalvormige, keramische topper verrijkt de eerdere Studioreeks van de specialist in design keukentoebehoren.
Niet alleen is hij een streling voor het oog, de materiaalkeuze maakt van deze barbecue een echt grilwonder. Keramiek heeft namelijk uitstekende eigenschappen als het over warmte gaat. Zo kan het materiaal de barbecue gedurende 20 uur warm houden met slechts 1 lading houtskool. Dankzij de dikke behuizing blijven warmte en vocht in de barbecue en heb je een goede controle over de temperatuur. Je kunt hierdoor op een zeer hoge, maar ook juist op een lage temperatuur je voedsel bereiden. De thermometer en regelbare luchttoevoer zijn hiervoor welgekomen hulpstukken!
Verder heeft BergHOFF’s barbecue een met porselein bekleedde grill die ontzettend duurzaam en eenvoudig te reinigen is. De twee snijplanken in bamboe aan de zijkant zijn optioneel verkrijgbaar.
De barbecues zijn beschikbaar in twee trendy kleuren. Prijs grote barbecue: €890, prijs kleine barbecue: €250 - www.berghoffworldwide.com
Wat zwemt er in de soep?
Altijd al eens een bezoekje willen brengen aan Loch Ness en het monster? Je hoeft niet meer tot in Schotland te gaan! ‘Nessie’ zwemt immers rond in je heerlijk zelfgemaakte soepen. Dankzij de vrolijke soeplepel met lange nek en pootjes los jij het mysterie rond het monster zo op. Prijs: € 13,95
Springen, dansen, zingen! De lente is er weer! Na talloze donkere dagen met grijze wolken en koude temperaturen is het opnieuw tijd om de zon op je huid te voelen. Sandalen aan de voeten, zonnebril op de neus, een zomerse outfit om het lijf, en hup! Naar buiten toe! De tuin fleurt weer helemaal op, je donkere garderobe wordt vervangen door fellere kleurtjes, en ook het interieur verdient een opsmukbeurt! Ben je nog op zoek naar zomerse textielproducten om jouw woning nieuw leven in te blazen? Mistral Home ontwikkelde voor dit voorjaar drie nieuwe collecties bed- en tafellinnen waar je instant lentekriebels en zomervlinders van krijgt…
De FLORA collectie, dat is romantiek met hoofdletter R. Mistral Home ontwikkelde een collectie tafellinnen waarbij frivole bloemen- en strependessins de hoofdrol spelen. Door de mix van zoetzure snoepjeskleuren spitst FLORA zich vooral toe op een vrouwelijk publiek. De combinatie van een fijne vichyruit met een opgewekt bloemendessin geeft een nieuwe dimensie aan dit tuinthema. Ook het poederroze, een absolute topper voor deze zomer, mag niet ontbreken. Het zorgt samen met de romantische kleuren van rozen, viooltjes, gladiolen en lavendel voor een prachtig kleurenboeket. Een gezellige picknick, een deugddoende siësta, heerlijk tafelen op terras: de tafellinnencollectie FLORA draagt bij tot een gelukzalig moment van heerlijk niks doen…
De hippe NOMAD collectie voert je weg naar de uitgestrekte Saharawoestijn, naar de soeks met zijn exotische geuren en kleuren van specerijen, en naar de traditionele nomadencultuur. De mix & match van stijlen, kleuren en stoffen zorgt voor een warme gloed in het interieur. Voor de uitgepuurde etnische tekeningen werd vooral gebruik gemaakt van roestkleuren, ivoor, donkergrijs en okergeel, wat onder meer tot uiting komt in dekbedovertrek Aden (coral-navy). Een hip, etnisch geïnspireerd thema dat zowel past binnen een moderne industriële woning als binnen een hip recup interieur waar oude meubels en voorwerpen een tweede leven krijgen.
De ACQUA collectie geeft vernieuwing en verfrissing aan het klassieke marine-thema, dat ook dit jaar een belangrijk en hip gegeven blijft. De typische marine-elementen worden echter weggelaten en de focus ligt nu op de grote variatie aan blauw- en zandtinten. Door het veelvoudig gebruik van strepen en ruiten in het gedempt kleurenpallet krijgt deze collectie een eerder mannelijke look. Dat bewijst onder meer dekbedovertrek Tzigane Stripe (marine) met zijn stoere streep, frisse blauwtinten en warme zandkleuren.
Ook het jadegroen, de trendkleur bij uitstek dat ook vorig jaar reeds hoge toppen scheerde, is opvallend aanwezig. Dekbedovertrek Aden (aqua-sand), beschikbaar in luxueus Egyptisch katoen, laat dit kleur veelvuldig terugkomen in zijn dessin. Niet helemaal weg van strepen? Ook dekbedovertrek Oursin (celadon) hoort helemaal thuis binnen deze collectie met zijn bolletjesdessin in de kleur van de edelsteen. Geen drukke patronen of bonte kleuren, maar zachte kleurencombinaties die rust en ontspanning geven. Deze blauwtinten komen niet alleen terug in de slaapkamer. Ook de collectie uniline tafellinnen van Mistral Home werd recent opgesmukt met nieuwe kleurtjes in misty blue en jadegroen. Deze tafellopers zijn een leuk accent bij het bestaande tafellinnen, en geven je nog meer zin in zon, zee en strand! Breng een zomerse vakantiesfeer in huis, van bed tot tafel...
Mistral Home NV, met huidige eigenaars Luc en Claire Vanderbauwhede aan het roer, werd in 1994 opgericht te Nazareth als exclusief textielbedrijf voor moderne binnenhuisinrichting. Vandaag wordt in een jonge en gemoderniseerde bedrijfsstructuur richting gegeven aan alle operationele, logistieke en commerciële aspecten van het productieproces. In zes verschillende Europese ateliers wordt het meest hoogwaardig Europees katoen geconfectioneerd met de fijnste precisie maar ook op een milieudoordachte manier én met het hart op de juiste plaats. De interieurnaam kiest steevast voor ‘GOTS’ gecertificeerde organische producten, beschikt over het ‘OEKO-tex’ gezondheidscertificaat en biedt ten gepaste tijde een financiële ruggensteun voor sociale projecten. Een maatschappelijke en milieubewuste betrokkenheid van een interieurnaam op topniveau.
4 minuten om de nieuwe Michelin CrossClimate te ontdekken
In het kort : Een revolutionair product… Michelin introduceert in mei 2015 de MICHELIN CrossClimate op de Europese markt. Dit is de eerste zomerband met wintermarkering. De nieuwe MICHELIN CrossClimate is een fusie van technologieën voor zomer-en winterbanden. Tot tot nu toe waren die technologieën nog onverenigbaar. De MICHELIN CrossClimate is een zeer innovatieve band want hij past zich in alle veiligheid aan verschillende weersomstandigheden aan. Het is de enige band die de voordelen van een zomer-en een winterband in zich verenigt.
Hij heeft een korte remweg op droog wegdek. Hij heeft op het Europese bandenlabel de hoogste notering, een “A”, voor remmen op nat wegdek. Hij is voorzien van de 3PMSF wintermarkering (het 3 Peak Mountain Snow Flake – pictogram met 3 bergtoppen en een sneeuwvlok op de zijwand van de band). Deze markering geeft aan dat hij geschikt is voor wintergebruik, ook in landen die ’s winters een aangepaste bandenuitrusting voorschrijven.
Daarnaast biedt de MICHELIN CrossClimate prestaties die kenmerkend zijn voor MICHELIN: een lange levensduur in kilometers, energiezuinigheid en comfort. De MICHELIN CrossClimate is een aanvulling op het bestaande aanbod MICHELIN zomer-en winterbanden; die blijven immers op bepaalde markten en in bepaalde omstandigheden belangrijk.
De prestaties van de nieuwe MICHELIN CrossClimate zijn het resultaat van drie technologieën: een innovatieve rubbersamenstelling, een uniek V-vormig profiel en dit V-vormig profiel wordt gecombineerd met nieuwe, zelfblokkerende 3D-lamellen. Om deze innovatieve band te kunnen ontwerpen, plaatste Michelin tijdens het ontwikkelingsproces haar inzicht in het gedrag van automobilisten centraal. Het doel van Michelin is de meest geschikte band voor elke toepassing en voor elk type rijgedrag aan te bieden.
Vanaf de commerciële lancering in mei 2015 is de nieuwe MICHELIN CrossClimate verkrijgbaar in 23 afzonderlijke afmetingen van 15 tot 17 inch. Daarmee wordt 70 % van het volume van de Europese markt afgedekt. Een uitbreiding van het aantal afmetingen is gepland voor 2016. De nieuwe MICHELIN CrossClimate voert al zijn veiligheidsprestaties eenvoudig en zuinig uit. De automobilist kan met één set MICHELIN CrossClimate banden het hele jaar door blijven rijden zonder zich druk te hoeven maken over weersveranderingen.
De achtergronden van de ontwikkeling van de MICHELIN CrossClimate in 6 cijfers : 7 dit is het aantal landen waarin de band werd getest: Canada, Duitsland, Finland, Frankrijk, Polen, Spanje en Zweden. 36 Dit is het aantal maanden dat nodig was voor de ontwikkeling van de band; dus vanaf de allereerste ontwerpschetsen tot aan de presentatie op 2 maart 2015. De ontwikkelingstijd was slechts 3 jaar, terwijl daar normaal gesproken 4 jaar en 8 maanden voor staan. Daarmee is de nieuwe MICHELIN CrossClimate 1,5 keer sneller ontwikkeld dan andere autobanden. 70 Dit is, in graden Celsius, de range waarbij de temperatuurtesten zijn uitgevoerd. Ze zijn gedaan bij buitentemperaturen van -30°C tot +40°C. 150 Dit is het aantal ingenieurs en experts dat heeft gewerkt aan de ontwikkeling, de testen, de industrialisering en de fabrikage van de MICHELIN CrossClimate. Meer dan 1.000 Dit is het aantal laboratoriumtesten op materialen, het loopvlak en het karkas. 5 miljoen Dit is het aantal kilometers dat werd afgelegd bij de dynamische testen, slijtagetesten en endurance testen. Het aantal is, gerekend vanaf de evenaar, gelijk aan 125 rondes om de aarde.
DRIE BELGISCHE STEDEN KLEUREN GROEN OP ST-PATRICKS DAY
Op 17 maart is het St-Patricks Day, de nationale feestdag van Ierland. Dat wordt wereldwijd gevierd, ook in België waar beroemde bouwwerken in groene kleur worden verlicht. Dit in het kader van het ‘Global Greening’ initiatief van Tourism Ireland.
‘Global Greening’, dat is de naam van het evenement waarbij verschillende beroemde gebouwen op tal van plaatsen in de wereld in het groen, de kleur van Ierland, worden verlicht. Dit jaar zullen in België 3 plaatsen groen verlicht worden: de Grote Markt van Brussel – al voor de derde keer – en, voor het eerst, het Stadhuis en het Belfort van Bergen – Europese Culturele Hoofdstad 2015, alsook de Burg in Brugge. Op 17 maart viert ook Manneken-Pis mee, hij trekt dan weer zijn Iers kostuum aan.
Brussel, Brugge en Bergen in het kleur van Ierland
“Ik ben heel blij dit jaar ook talrijke prestigieuze sites in België deelnemen aan de wereldwijde Greening. Ze vervoegen meer dan 130 iconische sites zoals o.a. de Niagara watervallen, de Toren van Pisa, de London Eye, het Colosseum van Rome, de Basiliek Sacré-Coeur in Parijs en het stadhuis van Sydney” verklaart Danielle Neyts van Tourism Ireland. “Deze feestelijke verlichting in België is tot stand gekomen dankzij het akkoord en de samenwerking met de betrokken steden en de Ierse Ambassade in België. Ik dank hen dan ook voor de enthousiaste steun die ze verleend hebben aan ons initiatief. Alle ‘Greenings’ zijn een uitdrukking van vriendschap en partnerschap tussen de Ieren en de verschillende landen. Ik neem van de gelegenheid gebruik om iedereen van harte welkom te heten tijdens eerstvolgend bezoek aan Ierland in 2015 en eveneens iedereen een vreugdevol feest van St Patrick te wensen”, beëindigt Danielle Neyts.
De start van de Greening in Brussel is gepland op zondag 15 maart in aanwezigheid van de Ierse minister van Staat en Europese Zaken, Dara Murphy, en de Ierse ambassadeur in België, H.E.Mr Eamonn MacAodha. Manneken-Pis krijgt dan om 17u00 een traditioneel Iers kostuum aangekleed. Ook op dinsdag 17 maart, voor St Patrick’s Day, gaat hij gekleed in dit kostuum van 09u00 tot 16h00. Daarna, gaan in Bergen de groene lichten aan bij het Stadhuis en het Belfort; alsook op St Patrick’s Day.
De volgende dag, op maandag 16 maart (en dinsdag 17 maart) kleurt voor het eerst ook de Burg in Brugge groen vanaf 20h00! Ook op St. Patricks Day, wordt de Brusselse Grote Markt opnieuw in het groen verlicht vanaf 20u45. Iedereen is welkom om al deze shouwspelen te bewonderen.
illy presenteert de officiële Expo 2015 koffie kopjes
illycaffè, officiële partner van de Expo 2015 Coffee Cluster voor de ontwikkeling van content, tentoonstellingen en events met betrekking tot koffie, presenteert de officiële Expo 2015 koffie kopjes versierd met Foody, de innemende mascotte van het event, ontworpen door Disney Italië.
Foody en de elf andere figuurtjes die hem vergezellen zijn de sterren van de illy kopjes: Arabella – de appelsien, Josephine – de banaan, Gury – de watermeloen, Pomina – de appel, Max Mais – de maiskolf, Guagliò – het teentje look, Manghy – de mango, Rodolfo – de vijg, Piera – de peer, Rap Brothers – de radijsjes en Chicca – de granaatappel.
De mascotte van Expo Milaan 2015, gecreëerd door Disney Italië is een bron van leven en energie bestaande uit een familie van elf fruitjes, elk ontworpen met een eigen persoonlijkheid en karakter. Verzameld in één portret dat doet denken aan die van de renaissanceschilder Giuseppe Arcimboldo, beelden ze de ideale samenwerking uit tussen de verschillende landen in de wereld die tijdens Expo 2015 zullen tonen hoe ze met kracht en positivisme de uitdagingen aangaan met betrekking tot voedsel en voeding waarmee onze planeet te kampen heeft.
illycaffè wijdde aan de mascotte een hele collectie, bestaande uit vier kopjes, beschikbaar in een espresso en cappuccino versie en twee mokken. Je koffie ritueel wordt zo een smaakvolle ervaring vol originele creativiteit.
De collectie zal te koop zijn vanaf 10 maart 2015 in illy winkels, op shop.illy.com, in illy-cafés en via andere geselecteerde kanalen.
Verpakkingen en richtprijzen: 4 espresso kopjes met bordjes – versierde verpakking per twee: €28; versierde verpakking per vier: € 48; 4 cappuccino kopjes met bordjes – Versierde verpakking per twee: €35; Versierde verpakking per vier: € 57 en 2 mokken – Enkele mok: € 14.
Expo 2015 is het bedrijf dat verantwoordelijk is voor de organisatie en het beheer van de evenementen van Expo Milaan 2015. De organisatie werd in december 2008 opgericht door de Italiaanse overheid (ministerie van Economie en Financiën), de regio Lombardije, het stadsbestuur van Milaan, en de kamer van koophandel, industrie, landbouw, kunsten en ambachten. Meer informatie over het thema "Voedsel voor de planeet, energie voor het leven" en de Expo 2015 vindt u op de website www.expo2015.org.
Pasen met Kuifje en zijn vrienden in Hotel Amigo Brussel
Dit jaar biedt Hotel Amigo, dat deel uitmaakt van de Rocco Forte-groep, zijn gasten voor Pasen de unieke kans om zich onder te dompelen in de wereld van Hergé, de beroemde illustrator, geestelijke vader van Kuifje en kunstenaar met vele talenten.
Voor zijn paasdecoratie werkt Hotel Amigo dit jaar samen met het Hergé Museum. Vanaf 25 maart zullen de bezoekers kunnen genieten van de gezellige sfeer in de lobby van het hotel en het Italiaanse restaurant, Bocconi, die voor dit familiefeest een Kuifje-look kregen aangemeten.
Hotel Amigo rolt de rode loper uit voor de helden van Hergé. Het hotel bevindt zich in hartje Brussel, op een steenworp van de Kuifje-boetiek, tussen de muurschildering uit de Zaak Zonnebloem en de Grote Markt en vlak bij de afbeeldingen van kapitein Haddock en Bobbie in de Stoofstraat. Het is de plaats bij uitstek voor al wie ervan droomt om in de voetsporen van de jonge reporter op avontuur te vertrekken. Als enige in Brussel biedt Hotel Amigo een suite en drie kamers aan in Kuifje-stijl, speciaal ingericht met figuren, accessoires, symbolische voorwerpen en emblematische illustraties uit de verhalen van de stripheld .
Vanaf 23 maart kunnen de gasten het Kuifje-arrangement boeken. Het bestaat onder andere uit een strip, een knuffel van Bobbie, paaschocolaatjes en een plan voor een Kuifje-wandeling. Met deze kaart kunnen avonturiers de Belgische hoofdstad verkennen in de voetsporen van de jonge reporter. De wandeling loopt langs de trekpleisters van de geboortestad van Hergé, zoals het gebouw van uitgeverij Le Lombard en de talrijke muurschilderingen die de muren van de stad sieren.
Het Kuifje-arrangement omvat bovendien toegangstickets voor het hele gezin voor het Hergé Museum, dat zich op dertig minuten van Hotel Amigo bevindt. Het is de ideale gelegenheid voor klein en groot om meer te weten te komen over een van de belangrijkste grondleggers van het Europese stripverhaal, die bovendien een talentvol kunstenaar was in uiteenlopende domeinen.
Kuifje-arrangement: vanaf 309 euro per nacht voor een Classic tweepersoonskamer, inclusief ontbijt, bediening, btw (uitgezonderd verblijfstaks van 9,28 euro per nacht), een Kuifje-strip, een knuffel van Bobbie, paaschocolaatjes, een kaart voor een stadswandeling in het teken van Kuifje en één ticket per persoon voor het Hergé Museum. Dit arrangement is beschikbaar vanaf 23 maart 2015. Gelieve de naam van het arrangement te vermelden bij de reservering en ten minste drie dagen vooraf te reserveren.
De paasdecoraties die samen met het Hergé Museum zijn gemaakt, kunnen van 25 maart tot 12 april 2015 worden bewonderd in het hotel. ROOM RESERVATIONS: T: +32 (0) 2 547 47 07
Over Kuifje en het Hergé Museum
Een onvergetelijke reis doorheen het oeuvre van één van de grootste kunstenaars van de 20ste eeuw; een indringende kijk op duizenden documenten uit het archief van Hergé. Dit is het wezen van het Hergé Museum in Louvain-la-Neuve. Meer dan 80 originele platen, 800 foto’s, documenten en voorwerpen zijn samengebracht in één museum dat door de Franse architect Christian de Portzamparc werd gecreëerd in het hart van Waals-Brabant.
Dit verbluffende gebouw heeft iets van een graal die verborgen zou liggen in een woud. Hergé is niet alleen Kuifje. Hij was ook succesvol als illustrator, letterontwerper, publicist, karikaturist en verteller. Ook inzake scenografie slaat het Hergé Museum totaal nieuwe wegen in: het grote publiek kan er immers niet enkel kennismaken met een man en diens oeuvre maar wordt tegelijk meegezogen in de boeiende geschiedenis van de 20ste eeuw. Openingsuren: Alle dagen behalve op maandag, 1 januari en 25 december, van dinsdag tot vrijdag: van 10u30 tot 17u30 - zaterdag en zondag: van 10u tot 18u. www.museeherge.com
De paasdecoratie, een hommage aan Raymond Leblanc door het Hergé Museum. Ter gelegenheid van Pasen wil Hotel Amigo de persoonlijkheid van Raymond Leblanc herdenken aan de hand van twee illustraties van de covers van het weekblad Kuifje. Beide illustraties zijn door Hergé getekend. Raymond Leblanc was de oprichter van het beroemde weekblad Kuifje, bestemd voor de jongeren van 7 tot 77 jaar. Dit weekblad voor de jeugd verscheen voor het eerst op 26 september 1946 en kende een ogenblikkelijk succes.
Aan het hoofd van de directie van dit weekblad stond een fantastisch duo: Hergé en Raymond Leblanc. Hergé had de artistieke leiding en Raymond Leblanc had de ondernemingsgeest. Dit duo was een schot in de roos. Raymond Leblanc was op zijn beurt een ongelooflijke talentscout, een buitengewone self-made man en een marketing genie. Hij was ook de eerste in Europa die een tekenfilmstudio, Belvision, oprichtte. Het gebouw gelegen dichtbij het Zuidstation, werd in 1958 geopend en herbergt niet alleen dit innovatieve bedrijf, maar ook “De uitgeverij Lombard” die hij tevens creëerde. Op het dak van het gebouw staat een gigantische lichtreclame met de afbeelding van Kuifje en Bobbie.
Gratis vakantiebeurs in het teken van Wallonië op 20/03 (14u-19u), 21/03 (10u-18u) en 22/03 (10u-17u) en dit op de Groenplaats in Antwerpen.
Op zoek naar een romantisch uitje, een avontuurlijke week of toch eerder een weekend voor de hele familie? Bezoek de twaalfde editie van de gratis vakantiebeurs Wallonië in Vlaanderen en ontdek de pracht en praal van Wallonië. Het verwarmde tentencomplex, dat vorig jaar 30 000 bezoekers trok, palmt opnieuw de Groenplaats te Antwerpen in. De beurs wordt georganiseerd door Idee Productions NV, met de steun van Wallonië-Brussel Toerisme.
Met meer dan 60 exposanten uit de vijf Waalse provincies, waaronder toeristische diensten, logies en attracties, kan de bezoeker zowel verborgen regio’s ontdekken als informatie inwinnen over klassieke trekpleisters. Daarnaast zijn er heel wat animaties voorzien. Zo worden de bezoekers ontvangen met tromgeroffel door de Franse en geallieerde troepen net als bij de Slag van Waterloo en in een bioscoopzaaltje wordt een voorsmaakje gegeven van de fietsroutes in Wallonië en hoe de Slag van Waterloo er precies aan toeging. Maar er is meer. De lekkerbekken kunnen hun hart ophalen dankzij lokale specialiteiten en streekbieren die zowel geproefd als aangekocht kunnen worden en een chef gaat tijdens verschillende kookdemonstraties aan de slag met deze producten.
Traditiegetrouw kan iedere bezoeker ook zijn kans wagen door deel te nemen aan de tombola met mooie toeristische prijzen. Bovendien is de toegang tot de gehele beurs gratis. www.wallonieinvlaanderen.be
Blk: het eerste natuurlijke zwarte mineraalwater met een infusie van fulvinemineralen
Blk (bee, el, kay) een Canadese creatie, is het eerste natuurlijke mineraalwater met een infusie van fulvinemineralen, die er de zwarte kleur aan verlenen.
Sinds zijn lancering aan de overkant van de Atlantische oceaan, heeft blk al het hart verovert van verschillende bekende persoonlijkheden, onder hen ook Victoria Secret model Alessandra Ambrisiol.
Blk bevat geen kleurstoffen of additieven en in100% natuurlijk. Het is sterk alkalisch en bevat krachtige elektrolyten. Dit mineraalwater met een pH 8 à 9 bevat een zeer laag natriumgehalte per liter, in tegenstelling tot de meeste andere ‘gezonde’ drankjes bevat blk geen koolhydraten, calorieën, suikers of cafeïne. Het drankje zit in een doorzichtige fles en bevat maar liefst 77 sporenelementen. Het is dan ook een natuurlijke bron van vitaminen en energie met een weldadig effect op de lichamelijke gezondheid.
Om een paar voorbeelden te noemen: boor verbetert de werking van de hersenen en de cognitieve functies, het geheugen en de concentratie. Silicium is een onontbeerlijk sporenelement voor de huid, het haar, de nagels en het bindweefsel. Zink heeft een gunstig effect op het immuunsysteem, het helen van wonden, de voorplanting, de groei… Ook germanium ontbreekt niet het staat bekend om zijn immuunverhogende eigenschappen. IJzer; nog steeds een van de voornaamste voedingstekorten, is essentieel voor de bloedcellen.
Een sterk alkalisch lichaam zal minder snel aan chronische ziekten lijden. Wanneer het lichaam te zuur is, daalt het zuurstofniveau en gaat de celstofwisseling erop achteruit. Het complex van fulvinemineralen verrijkt met elektrolyten zorgt voor een betere hydratering van het lichaam.
Blk is dé nieuwe buzz. Water anders bekeken, anders gedronken. Blk zal vanaf eind maart exclusief verkrijgbaar zijn in België en Luxemburg bij Smets Premium Store en later ook in een aantal geselecteerde verkooppunten. Verkoopprijs fles blk van 500 ml vanaf €4.90.
In het noordwesten van Engeland ligt het Lake District, één van de mooiste natuurgebieden van het land, een toeristische topbestemming. Met P&O Ferries vanuit Zeebrugge naar Hull (Noord-Engeland) is het Lake District o zo makkelijk bereikbaar.
De schitterende landschappen van het Lake District zijn zo bekoorlijk dat ze schrijvers en dichters inspireren. De romantische dichter William Wordsworth heeft in ‘I wandered lonely as a cloud’ dat romantische gevoel als geen ander verwoord. Wordsworth beschrijft de verrassing als hij de narcissen ontwaart, een bloemenzee, een dansende bloemenweelde zo vrolijk als de golven op het meer.
Om die pracht met eigen ogen te zien, om het Lake District op zijn mooist te ervaren, moet je er in de lente naartoe. Dat deden ze al in de negentiende eeuw want net als Zwitserland was het Lake District een favoriete reisbestemming van zij die geld of standing hadden. De elite van toen heeft al langer plaatsgemaakt voor de modale toerist, voor iedereen die wil genieten van het betoverende landschap en van de romantiek die je ervaart in schilderachtige dorpen, langs routes en wandelpaden die slingeren tussen heuvels en langs de oevers van de meren.
Ontluikende lente: April en mei zijn fantastische maanden om naar het Lake District te reizen. Je kan er wandelen over uitgestrekte bloementapijten terwijl de lammetjes in het rond springen. De landhuizen worden omringd door bloeiende rododendrons en in de meren weerspiegelen de witte lentewolkjes. Het hele jaar door brengt P&O Ferries je trouwens op een aangename wijze naar deze fantastische bestemming. Een reisprogramma in het Lake District is snel gevuld want er is zoveel te zien en te beleven. Uiteraard ga je naar Grasmere, het schitterende stadje in het hart van het Merengebied. Het is de voormalige woonplaats van Wordsworth en je kan er de huizen bezoeken waar hij woonde: Dove Cottage en Rydal Mount. Een andere topper is Lake Windermere, wereldberoemd door Beatrix Potter die er haar beroemde verhalen schreef. Je kan Hill Top bezoeken, het huis waar ze woonde, en zo treed je in de wereld van Flopsie, Mopsie, Wipstaart en Pieter. Kinderen en volwassenen bezoeken massaal The Old Laundry om er de Potterfiguurtjes te zien.
Kortom, het Lake District is een reisbestemming voor jong en oud, ideaal voor autorondritten zoals over de Hardknott Pass en de Wrynose Pass, voor wandelingen langs goed bewegwijzerde paden, voor boottochtjes op het meer, voor bezoeken aan musea en arts & crafts centra.
Handig dichtbij: Het leuke aan een autoreis naar het Lake District is dat je kan vertrekken vanuit Zeebrugge. Elke dag is er een nachtelijke overtocht naar Hull in Noord-Engeland. Na een rustige nacht aan boord kan je uitgerust de reis verder zetten naar het Lake District. De afstand van Hull naar Windermere bedraagt slechts 250 km waardoor je nog dezelfde dag de vakantiebestemming bereikt.
P&O Ferries heeft nu tijdelijk een extra aantrekkelijk tarief voor overtochten naar Hull. Je kunt al de overtocht maken vanaf € 175 per enkele reis voor een verblijf van 5 dagen of langer. Boek uiterlijk 31 maart 2015. Info/ reservaties: www.poferries.com, Tel 028 085 020
Pharos Reizen biedt originele kinderboekenrondreizen aan
Kinderen die de avonturen beleven van hun kinderboekenhelden tijdens een rondreis met de auto, dat kan met Pharos Reizen, specialist in familievakanties met de auto in Europa. Zij laten de kinderen reizen in het spoor van Pippi Langkous, van Heidi en van andere grote namen uit de kinderboeken.
Op avontuur door Zweden : Vanaf 1945 begon de Zweedse Astrid Lindgren met het verzinnen van fantastische verhalen voor haar dochter Karin. Die verhalen waren zo goed dat ze konden gepubliceerd worden. De hoofdfiguur, het vrijgevochten meisje Pippi Langkous, werd meteen wereldberoemd, niet alleen door de boeken maar ook in films en musicals. Tijdens een 17-daagse rondreis met Pharos Reizen door Zweden kunnen de kids, net als Pippi Langkous en Ronja de Roversdochter, avonturen beleven. Uiteraard staat een bezoek aan het attractiepark Astrid Lindgrens Värld op het programma en zit de reis boordevol avontuurlijke belevenissen: slapen in een tipi-tent, een eigen vlot bouwen, in een jeep op zoek gaan naar elanden, je eigen avondeten vangen, hengelend aan een meertje.
Met Heidi in de Zwitserse bergen: Net als Astrid Lindgren heeft ook Johanna Spyri nooit kunnen vermoeden dat haar Heidi-verhalen wereldwijd zouden bekend worden. Ze schreef ze rond 1880 en de belevenissen van het weesmeisje Heidi spreken nog altijd tot de verbeelding. Tijdens een 10-daagse rondreis in Zwitserland stap je in de sporen van Heidi, onder meer over het Heidipad bij het dorpje Maienfeld. Je kan er genieten van de machtige bergen, de zuivere lucht en onderweg passeer je het huis van Heidi, nu een museum. Tijdens deze rondreis komen de verhalen van Heidi en Peter echt tot leven en ontdek je de mooiste plekjes van Berner Overland en Graubünden.
Terug naar de Middeleeuwen: In 1973 verscheen het boek Kruistocht in Spijkerbroek van Thea Beckman en sindsdien hebben duizenden kinderen de avonturen van Dolf, een zestienjarige jongen gelezen. Met een teletijdmachine wordt hij naar de dertiende eeuw gekatapulteerd waar hij zich in de Duitse stad Spiers aansluit bij een kinderkruistocht. De 14-daagse rondreis Kruistocht in Spijkerbroek van Pharos volgt het spoor van Dolf door Duitsland en Italië via Oostenrijk, een tocht die eindigt tussen de mooie, zonovergoten heuvels van Toscane.
Dit zijn maar enkele van de vele kinderboekenrondreizen van Pharos Reizen, de reisorganisator die de kinderen op en top verwent. Alle kinderen van 4 t.e.m. 11 jaar zijn VIKS (Very Important Kids). Het betekent dat de logies kindvriendelijk zijn en dat er op sommige locaties extra voordelen zijn voor hen. Bij een aantal vakanties, waaronder de rondreizen krijgen de kinderen een speciaal cadeautje. Bij de kinderboekenreizen is dat onder meer het betreffende kinderboek. VIKS bepalen voorts ieder jaar welke de meest kindvriendelijke accommodatie is en wie hiervoor de VIKS-award wint.
Reisorganisator Pharos Reizen bestaat reeds 12 jaar en is wegens groeiende interesse uit België sinds 2014 actief op de Belgische markt waarvoor zij samenwerken met een partner in Antwerpen. Pharos Reizen is gespecialiseerd in bijzondere autovakanties in Europa en heeft een assortiment reizen speciaal voor gezinnen met kinderen alsook speciaal voor koppels. Pharos Reizen, dat is altijd met de auto er op uit, voor een vakantie in het groen of de boer op, in een vakantiepark, op een camping, in de stad, met zijn twee of juist met het hele gezin, duurzaam, in een hooischuur, een boomhut, een drijvend huisje en nog veel meer dat verrast en alle zintuigen op scherp zet, van de Noordkaap tot Sardinië, van Ierland tot Rusland.
De reizen van Pharos Reizen zijn te boeken via www.pharosreizen.com , via een Selectair reisagent of via het telefoonnummer 03 217 44 00 (B).
de introductie van het volledig plat bed in Club World in een advertiecampagne uit 2000
15e verjaardag voor revolutionair, volledig plat bed van British Airways
Mijlpaal voor iconische vliegtuigstoel die de sector veranderde. Dit jaar viert het volledig plat bed van British Airways haar 15e verjaardag – de lancering van deze iconische vliegtuigstoel zorgde voor een ware revolutie binnen de industrie en veranderde voorgoed de manier waarop zakenreizigers over de hele wereld vliegen. Het baanbrekende idee, dat in 2000 werd geïntroduceerd op lange-afstandsvluchten van British Airways, gaf passagiers voor de allereerste keer ooit de kans om in een 'echt' bed van 1m80 (6 voet) te slapen tijdens een vlucht. British Airways investeert de komende jaren 5 miljard pond (6,8 miljard euro) om de vluchtervaring verder te blijven optimaliseren.
Anke De Prins, Country Manager Belux bij British Airways is verheugd: "In 2000 lanceerden we de nieuwe maatstaf binnen de industrie met het allereerste volledig plat bed voor passagiers. Het paste binnen een vernieuwingspakket om onze maatschappij gracieus te introduceren in de 21e eeuw. Sindsdien hebben we als innovatieve luchtvaartmaatschappij vele stappen ondernomen om onze leiderspositie te blijven behouden, waarbij we voortdurend inspelen op de behoeften van onze klanten."
De invoering van een ruime zitplaats die kan transformeren in een volledig plat bed veranderde voorgoed het aanzicht van de Club World-cabine, de businessklasse van British Airways. Het betekende eveneens de primeur van zitplaatsen in de tegengestelde richting in moderne commerciële vliegtuigen. Tegelijkertijd werd een nieuwe cateringformule geïntroduceerd, gekenmerkt door een persoonlijke service en verse gerechten. De Club World-cabine ademt sindsdien de befaamde 'lounge in the sky'-sfeer van de Britse maatschappij uit.
Vandaag de dag zijn er meer dan 7.500 fully flat beds te vinden op British Airways-vluchten over de hele wereld. Klanten in First Class of Club World op langeafstandsvluchten kunnen er van op aan dat ze volledig uitgerust en opgefrist zullen aankomen op hun bestemming dankzij de luxueuze slaapervaring aan boord.
Peter Cooke, Head of Design bij British Airways, licht toe: "We zijn voortdurend op zoek naar manieren om de in-flight ervaring te verbeteren en kennen een lange geschiedenis van innovaties en wereldprimeurs. De introductie van het volledig plat bed door British Airways betekende een belangrijke mijlpaal voor het bedrijf en de industrie en verdient zijn plaats in de geschiedenisboeken naast andere wereldprimeurs zoals de eerste supersonische passagiersdienst met de Concorde door British Airways in 1976."
Voortdurende optimalisering van de vliegervaring
De komende 15 jaar beloven minstens even spannend te zijn voor voor alle British Airways-pasagiers. De luchtvaartmaatschappij investeert immers 5 miljard pond (6,8 miljard euro) om de reiservaring van passagiers nog comfortabeler en handiger te maken, zowel op de grond als in de lucht. De recent aangekochte acht A380 superjumbo’s en de acht Boeing 787 Dreamliner’s zijn uitgerust met de nieuwste generatie van de Club World-cabine, die klanten meer persoonlijke ruimte, meer privacy, grotere in-flight entertainmentschermen en een luxueuze afwerking biedt. De eerste 787-9 zal eind 2015 tot de vloot toetreden met een gloednieuwe First Cabine. British Airways heeft ook achttien A350s besteld die zullen worden opgeleverd in 2018.
Tot slot staat de Britse luchtvaartmaatschappij vandaag halverwege haar jongste ‘cabine refresh’-operatie, dit keer van 95 short-haul vliegtuigen. De elegante nieuwe cabines op korte-afstandsvluchten zijn geïnspireerd door het vlaggenschip van de vloot, de Airbus A380. Ze zijn uitgerust met dunnere stoelen en een slim design, om de persoonlijke ruimte te maximaliseren. Alle A320- en A321-toestellen zijn afgerond, de resterende A319-vliegtuigen zullen worden afgewerkt in juni 2015.
Voor meer informatie over British Airways, kunt u terecht op ba.com of op Twitter @british_airways